Beste mensen, herkenbare problemen hier in dit topic, ik ben ook een (helaas niet meer zo trotse

) eigenaar van een SonyEricsson T68i en ook ik had een abonnement bij T-Mobile, met alle bijbehorende en hierboven beschreven problemen van dien.
In dit hele verhaal zijn er natuurlijk twee verantwoordelijke partijen voor de problemen (namelijk de telefoon en het netwerk), maar in dit forum wordt consequent aandacht besteed aan maar één partij (namelijk de telefoon). Het vervangen van de telefoon is zeker een optie, en, als ik het zo hoor van mensen die een T610 hebben mogen ontvangen, een goede optie, die - meestal

- werkt...
Waar ik - raar genoeg - niemand over hoor, is die andere partij; het netwerk. Ook deze is vervangbaar. Ik heb zelf mijn telefoonwinkel verantwoordelijk gesteld voor het aanbieden van een slechte combinatie tussen telefoon en abonnement, en geëist dat ze de kosten van een overstap naar een ander netwerk zouden betalen. Deze kosten bestaan uit 2 maanden abonnementsgeld vanwege de opzegtermijn (ervanuit gaande dat de contractperiode verlopen is), en de aansluitkosten bij het nieuwe netwerk.
In mijn geval (T-Mobile 150 abonnement met SMS 80 bundel en overstap naar Vodafone) bedroegen deze kosten in totaal € 113,50. Deze kosten zijn na een flink verhitte discussie geheel door mijn telefoonwinkel betaald. De overstap zelf is - door nieuwe NMa-regelgeving

- binnen 8 dagen voor elkaar, zelfs met nummerbehoud

.
Ik heb nu dus sinds een kleine maand Vodafone als netwerkprovider, en ik kan - uit eigen ervaring - tegen iedereen die dezelfde problemen heeft zeggen dat het een opluchting is om weer zó bereikbaar te zijn

. Alle problemen verdwijnen serieus als sneeuw voor de zon. Iedereen die bovenstaande problemen ervaart, zal het waarschijnlijk met me eens zijn dat je je toestel hierdoor door en door leert kennen. Je kan precies inschatten wanneer hij wel, en (meestal) wanneer hij niet betrouwbaar is. Ik kan nu, na deze maand, dan ook tevreden vaststellen dat mijn mobiele bereik weer 100% betrouwbaar is, en dat is toch zeker veel waard.
Mijn tip is dus, zeker voor mensen die niet meer contractgebonden zijn, om over te stappen naar een ander netwerk (Vodafone is voor mij in ieder geval top, maar KPN zal het ook goed doen, lijkt me) en de telefoonwinkel waarbij je het toestel hebt gekocht en/of het abonnement hebt afgesloten, verantwoordelijk te stellen voor alle kosten die dat met zich meebrengt.