Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Ik heb sinds een paar weken een T68i, maar nu kan ik sinds kort (voor mijn idee sinds Ben T-Mobile heet...maar lijkt mij vaag) ineens niet of heel slecht meer aanmelden op netwerk. Dat houdt dus in dat als ik m'n telefoon aanzet het gewoon enkele minuten (record is 15 geloof ik ofzo) kan duren voordat de melding "Zoeken" veranderd in "Ben NL". Telefoon geeft wel aan dat er goed ontvangst is (zelfs al is telefoon nog aan het zoeken...). Wat eigenlijk nog vervelender is is dat ik zelfs als telefoon wel is aangemeld soms niet kan bellen/smsen...bij bellen hoor ik 3 piepjes en dan stop telefoon met bellen.

Logische conclussie zou zijn dat het aan mijn telefoon ligt, echter.. een vriendin van me heeft ook sinds kort Ben NL en een T68i en heeft soortgelijke problemen.

Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Er is een algemeen draadje voor T-Mobile probs

Ben => T-mobile problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 18-08 16:56
MVC schreef op 01 March 2003 @ 23:30:
Er is een algemeen draadje voor T-Mobile probs

Ben => T-mobile problemen

Had ik al gezien, maar weet dus helemaal niet zeker of het daar aan ligt....

Ohja; vage is dat het soms dus wel werkt en soms niet... zou ook aan toestel kunnen liggen maar dat leek me behoorlijk vaag aangezien ik dus nog iemand ken met zelfde toestel en soortgelijke problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

McVirusS schreef op 01 maart 2003 @ 23:08:
Telefoon geeft wel aan dat er goed ontvangst is (zelfs al is telefoon nog aan het zoeken...).
De T68i is heel frustrerend als je ergens bent waar je eigen netwerk slecht is maar een ander netwerk wel goed is. Wat je tijdens het zoeken naar T-Mobile ziet, is de ontvangststerkte van een ander netwerk dat je toestel wél heeft gevonden.
Dit zie je ook als je netwerk tussentijds wegvalt: de naam van het netwerk staat niet meer in beeld, je kunt niet bellen of gebeld worden, maar de ontvangstmeter geeft in geel aan dat er minstens één netwerk is dat wel ontvangen kan worden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
bij bellen hoor ik 3 piepjes en dan stop telefoon met bellen.
Ik heb _precies_ hetzelfde probleem en het frustratie gehalte neemt snel toe... ook Ben/t68i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekool
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 09:11
Ik heb hier inderdaad precies hetzelfde.....
Ik probeer weg te bellen, maar het proberen te verbinden stopt na een aantal seconden waarna er een piep klinkt, ook geeft de telefoon aan dat er geen provider beschikbaar is.

Maar ik weet niet of het alleen aan T-mobile ligt, ik had namelijk hetzelfde 3 weken geleden met Dutchtone in dezelfde telefoon. Het ligt dus eerder aan de T68i dan aan de provider.

En niet alleen hier http://www.esato.com/boar....php?topic=10677&forum=18

Ik ga morgen voor de eerste keer terug naar mijn winkel, kijken wat ze er daarover zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de laatste update op mijn t68i gezet
en heb op knp netwerk geen probleem
Alleen wel met t-mobile "dus zoals hier boven staat"
Aanmelden duurt langer en ook de verbinding is slechter
Nu heb ik nog wel een oude sim in zitten
Verder wordt ik toch al moe van t-mobile

moest voor smsdiensten betalen terwijl ik dat nooit heb aangevraagd of gekregen
bellen met de klantenservice duurt nu veel langer
en tot slot die K*t website van ze waar je door de klantservice naar toe wordt gewezen ligt vaak plat (althans bepaalde gedeeltes)

Heb net ook met me nokia 6210 geprobeerd
en daar duurt de aanmelding ook langer dan voorheen (de antennes zijn ook Nokia) :(

Oja als je telefoon stopt met werken na het zenden van sms of hangt bij het aansluiten van de camera moet je een software updaten
Heeft bij diverse mensen geholpen

hehe dat lucht op
dankje wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 13:47:
Heb de laatste update op mijn t68i gezet
en heb op knp netwerk geen probleem
Alleen wel met t-mobile "dus zoals hier boven staat"
Aanmelden duurt langer en ook de verbinding is slechter
Nu heb ik nog wel een oude sim in zitten
Verder wordt ik toch al moe van t-mobile

moest voor smsdiensten betalen terwijl ik dat nooit heb aangevraagd of gekregen
bellen met de klantenservice duurt nu veel langer
en tot slot die K*t website van ze waar je door de klantservice naar toe wordt gewezen ligt vaak plat (althans bepaalde gedeeltes)

Heb net ook met me nokia 6210 geprobeerd
en daar duurt de aanmelding ook langer dan voorheen (de antennes zijn ook Nokia) :(

Oja als je telefoon stopt met werken na het zenden van sms of hangt bij het aansluiten van de camera moet je een software updaten
Heeft bij diverse mensen geholpen

hehe dat lucht op
dankje wel :)
Zijn er kostsen aan verbonden aan het updaten?

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwarte markt was 15 euro
maar was vandaag aan het bellen met se
09008998318
als je hem ter reperatie aanbied doen hun het voor je
je kan ook dat nummer bellen en vragen naar een service center
zonder garantie kost die update daar 35 euro ongeveer
maar met je garantie is het gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpiopraxis
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-01-2022

scorpiopraxis

Join the Loveparade

Heb hetzelfde probleem met de t68i. Sinds enkele weken krijg ik geen verbinding met het BEN/T-mobile netwerk.
Eerst een nieuwe simkaart aangevraagt -> maakte niks uit.
Toen de software laten updaten (bij service center van de phonehouse want zij zijn dealer voor sony-ericsson) -> maakte niks uit. Ik kreeg de telefoon terug van het service center met de mededeling dat de telefoon inderdaad niet goed werkt in combinatie met BEN. Ja en daar heb je lekker veel aan |:( |:(
Nu heb ik de telefoon weer laten opsturen, via de belcompany (heb ik het toestel gekocht).
Afwachten dus. Er is echter een lichtpuntje na drie keer opsturen krijg ik een nieuwe telefoon :) . Gebruik nu dus maar weer mijn 8210 want daar werkt mijn simkaart prima mee. Mijn t68i werkt verder prima met KPN/Telfort dus de telefoon is niet kapot.
Mijn broer heeft sinds twee dagen ook de t68i met BEN/T-mobile en wat denk je...... hetzelfde probleem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekool
Ik kreeg de telefoon terug van het service center met de mededeling dat de telefoon inderdaad niet goed werkt in combinatie met BEN. Ja en daar heb je lekker veel aan
Als zij dit toegeven dan is de Telecom winkel waar jij het abonnement hebt afgesloten in principe bezig geweest met het verhandelen van een ondeugelijk product. Zij zijn hiervoor aansprakelijk en zullen jou een oplossing moeten aanbieden. Ik ga zelf morgen ook naar het servicepoint en als ze mij die mededeling doen, vraag ik of ze dat ook zwart op wit willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:17

ko9

Goh, meer mensen met dit probleem dus...

Ik had dus eerst ook dat het heel lang duurde voordat mn t68m het Ben netwerk had gevonden. Dit ging na een paar weken alleen maar langer duren, en na een tijdje kreeg ik gewoon de melding "geen Toegang" in mn beeldscherm te staan.
Ik naar phonehouse (R'dam) gegaan en laten opsturen. Ik kreeg hem dus 2 weken later weer terug met op de reparatie bon: "klacht niet geconstateerd: Software vervangen". Toen deed ie het dus wel gewoon weer goed.
Echter na een maand of 3 kreeg ik weer het zelfde probleem (echter, garantie was inmiddels verlopen). Ikke weer naar phonehouse en weer laten opsturen, er gingen echter wel kosten aan vast zitten (+/- 50 tot 100 euro). Maar na 5 weken nix gehoord te hebben en elke keer zeiden ze dat ze nog nix gehoord hadden van SE, ben ik er maar weer eens heengegaan en verteld dat ik het toch wel lang vond duren :( Hebben ze dus ff gebeld en bleek SE gewoon op bevestiging van het te betalen bedrag door mij te w88...
Nouja, gister kreeg ik dus eindelijk een telefoontje van Phonehouse dat mn telefoon weer gemaakt is (€42,-). Nu hoop ik dus echt dat ie het blijft doen... :( :(

Owja, de probs heb ik alleen met Ben en O2. KPN en Vodafone doen het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:17

ko9

scorpiopraxis schreef op 12 March 2003 @ 13:34:
...

Er is echter een lichtpuntje na drie keer opsturen krijg ik een nieuwe telefoon :)

....
hoe zit dat dan precies? Is dat een sevice van SE of van de winkel??
En als je fone het na 3x opsturen nog niet goed doet, krijg je dus gewoon gratis een nieuwe???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpiopraxis
  • Registratie: Maart 2002

scorpiopraxis

Join the Loveparade

ko9 schreef op 12 March 2003 @ 14:23:
[...]

hoe zit dat dan precies? Is dat een sevice van SE of van de winkel??
En als je fone het na 3x opsturen nog niet goed doet, krijg je dus gewoon gratis een nieuwe???
Er is mij in de winkel verteld dat als mijn telefoon drie keer voor reparatie weg is geweest en het probleem nog steeds niet is opgelost, ze een oplossing voorstellen bv andere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Owja, de probs heb ik alleen met Ben en O2. KPN en Vodafone doen het perfect.
KPN en Vodafone werken via de 900 band.
Ben en O2 via de 1800 band.

Het lijkt dus een probleem te zijn in de module die de verbinding verzorgt via de 1800 band... Had ik zelf ook al vastgesteld...

[ Voor 8% gewijzigd door TheDuke op 12-03-2003 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN en Vodafone werken via de 900 band.
Ben en O2 via de 1800 band.

Het lijkt dus een probleem te zijn in de module die de verbinding verzorgt via de 1800 band... Had ik zelf ook al vastgesteld...
Ik zit ook iedere keer te prutsen met mijn telefoon omdat ik echt heel vaak geen netwerk heb.
Ik zit nu gewoon thuis waar ik altijd met ieder netwerk bereik heb, en vanuit het raam zie ik op 400 meter afstand de zendmast staan en op 800 meter afstand nog een zendmast. Dus normaal heb ik met elk netwerk bereik. Maar vandaag heb ik de gehele dag geen bereik gehad, niet op mijn werk en niet thuis. Ook nadat ik de telefoon had uitgezet kon hij geen netwerk vinden.
Toen ben ik handmatig gaan zoeken naar een netwerk en heb ik Dutchtone geselecteerd, en nu werkt hij wel. En bliep bliep SMSjes komen weer binnen.

Hier baal ik nu echt van, een vriend van mij heeft exact dezelfde telefoon met dutchtone maar heb hem nog niet echt gehoord over problemen wel dat hij vond dat dutchtone een slecht bereik had.

Dutchtone werkt toch net als Ben en O2 via de 1800 band.

En het opnieuw software installeren, kun je dat niet zelf doen met een datakabel. Of brengt dat teveel risico's met zich mee. Want als dit het probleem kan oplossen zou dat mooi makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik de hele dag weer geen bereik gehad met mijn telefoon, pas sinds 10 minuten na het aan uit zetten en 10 netwerk zoeken kon ik me weer aamelden. Dit is echt zo super irritant want ook ben ik vandaag voor mijn werk niet bereikbaar geweest.

Wat moet ik nu doen om mijn telefoon te laten repareren, ik heb hem online op www.2call.nl gekocht. Moet ik nu juist weer contact met hun opnemen of kan ik ook met mijn telefoon naar een willekeurige telefoonwinkel gaan en daar mijn telefoon volgens kostenloze garantie na laten kijken.

Mischien dat nieuwe software een oplossing is op de telefoon, maar hoe kan ik mijn softwareversie bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb sinds half feb ook een T68i, moest wel m'n abo voor twee jaar bij BEN verlengen.
In het begin geen problemen en super blij.
De laatste paar weken ik dus ook last van de hier boven beschreven problemen.
Niet aanmelden, niet kunnen bellen, geprekken die weg vallen.
De eerste keer dat ik met de helpdesk belde kwamen ze met het verhaal dat ik eerst simkaarten moest kruiswisselen om te zien of het het toestel was en of de sim. Hier werd ik eigenlijk niet veel wijzer van.

Vandaag kwam ik er dus achter dat het probleem bekend is bij T-mobile.
Volgens hun is het de combinatie tussen sim en telefoon.
Na veel sims wisselen was ik hier ook al achter.
Ze bellen mij nog terug want ze zijn het aan het oplossen.
Lekker is dat, vanavond maar weer eens teruggebeld, ik kan m'n toestel omruilen maar dat duurt zeker 1 tot 2 weken. Ze hopen het probleem binnen een week opgelost te hebben. We zullen zien.

Uit mijn gesprek vanavond kwam ook het volgende naar boven (dit werd niet letterlijk gezegd, mijn interpretatie): de netwerksoftware van T-Mobile kan de gegevens op de simkaart die in een T68i zit niet goed uitlezen. Waarschijnlijk is dit begonnen na de overgang van BEN naar T-Mobile, zoiets zei die jongen aan de helpdesk. Wij als gebruiker gaan er namelijk niks van merken als ze het hebben opgelost, ze moeten iets bij hun veranderen, wij als gebruiker krijgen geen nieuwe sim en de telefoon is in principe ook goed.

Als je trouwens een T68i hebt die van begin dit jaar is, heb je waarschijnlijk geen problemen. Een collega heeft ook een T68i met T-Mobile en hij heeft geen problemen, hij had hem 1-3 maanden eerder.
Dus er is waarschijnlijk bij de een van de laatste productiebatches van de T68i wat veranderd is aan de telefoon. Misschien een nieuwe release van de firmware. Ik ben dus ook wel benieuwd hoe je je firmware versie kan uitlezen.
Ik ga ze dan gelijk vergelijken.

Net nog even gecheckt; als je een telefoon hebt ontvangen na 3 Maart heb je waarschijnlijk ook geen problemen, m'n zus :) kan namelijk nog steeds bellen. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Coenen op 20-03-2003 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn telefoon begin dit jaar gekregen, in Januarie dus en ik heb het probleem dus wel.

Het zal hem dus waarschijnlijk wel in de software zitten, en deze is te updaten. Maar eerst wil ik nog weten hoe of waar ik de software kan updaten. En hoe ik dus de softwareversie kan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 22:16
heb versie r5c001 en geen enkel probleem hiermee. toestel is uit januari en is grijs.
je kan versie zien door ->,*,<-,<-,*,<-,* en dan moet je klikken op service info

allemaal te lezen op www.esato.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Thnx, ik heb ook versie r5c001, helaas dus wel problemen, vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook R5C001 met het probleem. De software versie zal dus waarschijnlijk in bepaalde gevallen problemen geven. Gebruikt Coenen ook GPRS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Nee, ik moet nog steeds uitzoeken hoe ik dit moet activeren en wat het gaat kosten.
Plus wat kan ik er mee, kortom ik heb me er nog niet echt in verdiept.

Vanochtend kon ik trouwens bellen, vanmiddag na de training niet meer.
Nu kan ik kan ik me weer goed aanmelden.
Ik had even de hoop dat het opgelost was..............

[ Voor 36% gewijzigd door Coenen op 22-03-2003 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, echt heel apart. Ik heb vandaag de hele dag thuis bereik gehad en ben ook niet ver weg geweest vandaag, maar nu opeens krijg ik weer de melding van "Geen toegang" terwijl ik hier een super goed bereik zou moeten hebben binnen tussen 2 zendmasten in +- 1 km afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Freezy maak jij gebruik van GPRS?

Het lijkt erop dat als ik m'n GPRS dekking kwijt ben ik dan niet meer kan bellen.

[ Voor 57% gewijzigd door Coenen op 22-03-2003 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkJan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 22:43
Ja, ik gebruik het dagelijks via Dutchtone Extended onbeperkt (email en wappen)

(dit was dus freezy onder mijn account, vergeten uit te loggen op zijn pc :))

[ Voor 34% gewijzigd door HenkJan op 25-03-2003 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow ben ik even blij dat ik naar dit topic ben verwezen.. ik heb exact hetzelfde probleem. Die zijn ook begonnen sinds BEN naar T-mobile is gegaan. Aanmelden duurt zeer lang.. soms "no access", verbinding valt weg in een gesprek.

Mijn T68i is van juli 2002. Ik begrijp uit deze aantal postings dat het probleem nog niet echt bekend is? Is het nou verstanding om de telefoon op te sturen of T-mobile bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 22:45
Zijn er ook mensen met hele oude sims die dit probleem hebben?
misschien dat dat er ook nog iets mee te maken heeft, ik heb een sim uit '99 en nergens last van....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10-09 18:47
Ik en mijn ma hebben beide een T68i en beide een sim uit '99 en de bovengenoemde problemen :(. Het lijkt dus weinig uit te maken hoe oud je sim is.

We hebben dit probleem nu sinds circa een week en het is erg irritant. Het varieert van het niet vinden van het netwerk, slechte wegvallende verbinding tot drie maal piepen en ophangen.

De eerste keer dat ik naar de helpdesk belde wisten ze niet van problemen af, maar na het lezen van dit topic heb ik nogmaals gebeld en toen bleek dat ze er dus wél vanaf wisten en een heleboel T68i gebruikers problemen hebben met T-Mobile.

Ik heb mijn IMEI doorgeven en krijg bericht over de oplossing van het probleem. Op dit moment schijnt T-Mobile in overleg te zijn met Sony Ericsson en het is dus wachten op de uitkomst hiervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ze zijn er iig mee bezig dan....... ben benieuwd of er wat zinnigs uitkomt.

Ik hoop niet dat ik er ook nog last van krijg..... ik lees hier al een paar keer dat het spontaan komt opzetten...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat het probleem goed wordt onderzocht door Ben, Dutchtone of SonyEricson want het is echt vervelend. Ik probeer nu nog gewoon even door te sukkelen met de telefoon, en als ik er last van blijf houden zal ik ook eens bellen naar klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

Oei, sta op het punt om een T68i via T-mobile te bestellen (2 jaar verlengen), maar ik schrok wel toen ik dit topic zag. Als ik het goed begrijp hebben de nieuw geleverde telefoons er echter niet zo'n last van?
Ik wacht nog heel even met het opsturen van mijn reactieformulier...

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Het is ook niet dat het alleen bij de "oude" t68i's is, ik heb em nou ook al een paar maanden en ik heb nog niks gemerkt.
* Prulleman klopt even goed af

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
In mijn geval gaat het om toestellen met de versies R2E006 en R5C001. De R2E006 is begin november gekocht en de R5C001 eind november, begin december. Ik weet niet of jullie daar wat aan hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Opzich wel, maar een collega van mij heeft een R5C001 en die heeft geen problemen.
Net nog even geprobeerd, geen succes.
Mijn SIM is trouwens ook uit 99.
T-Mobile is er inderdaad mee bezig, ergens heb ik het gevoel dat ze de oplossing niet gaan vinden. Volgens mij is het een batch telefoons die niet goed werken en die mogen ze van mij gaan omruilen. Ik bel maar weer met m'n Nokia 3210,. :(

Even een kleine update; ik kan nu wel bellen met m'n T68i maar weer niet SMS'en.
Om weer niet gelukkig van te worden. :(

[ Voor 15% gewijzigd door Coenen op 25-03-2003 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn SIM en telefoon is dus van Januari dit jaar, en ik heb Software versie R5C001 net als veel anderen hier. Ik heb dutchtone maar dit netwerk maakt net als T-Mobile gebruik van het 900 netwerk en dit is dus het eigenlijke probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou net ff met t-mobile gebeld... in eerste instantie wisten ze van niks. Ik toch maar doordringen.. o ja hier staat wat <probleem> Ik moet u doorsturen naar aftersales... aftersales: ja het is een probleem met de combinatie van deze sim + tefefoon. We zijn er al mee aan het werk en verwachten dat het in een week tot 1,5 week opgelost is.. bummer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig! ik ben niet de enigste met dit vage probleem......

Net als alle andere mensen heb ik ook problemen met mn t68i en T-Mobile. Problemen zijn volgens mij 2 weken geleden begonnen :-( (sinds wanneer is BEN ook al weer T-Mobile??)
Verbinden duurt erg lang, regelmatig de melding "geen toegang" of "alleen nood opr." of de verbinding valt gewoon weg...

Sim kaart is van '99 en werkt prima in een andere telefoon.... KPN SIM in de t68i gaat ook perfect...

Zit nu met de helpdesk aan de lijn.... weten zogenaamd van niets..... totdat je opmerkt dat je op internet hebt gevonden dat er nog veel meer mensen zijn die dit probleem hebben >:) ohja..... nu u het zegt.....

Het komt er op neer dat ze nog bezig zijn met uitzoeken wat het probleem is. Krijg in iedergeval een belletje wanneer ze de oplossing hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij die Helpdesk laten ze de mensen eerst een poosje rondsukkelen omdat ze het zelf eigenlijk ook niet weten en het een vaag probleem is. Maar wel een serieus probleem, ik kan nu echt 3/4 van de dag gewoon niet bellen/sms'n/gprs'n.

Volgens mij is het bij mij met Dutchtone in het geval het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekool
Ik vond dit nog op esato.com:

haha... congratulations..!! next time if it fails again... try this trick.. hahaha... i have dried to disassemble the phone into many pieces.. and i found that there is a metal plate underneath the circuit board... i guess ( remember... its just my guessing) the problem is caused by some kinda internal faulty contact... may be is the cct board itself or the board and the metal plate... but urs r better than mine... mines green blinking LED will stop blinking at a sudden... have to squeeze it (again~~..) to bring it back... these problems happened b4 i first disassemble the phone... and thats also the reason why i disassemble it...

En wat denk je....beetje drukken op mijn telefoon en ik kon wel weer bellen. Raarrrrr.....maar dit zou dus betekenen dat het niks met de SIM te maken heeft maar juist met de telefoon. Dus probeer dit ff met z'n allen.
Misschien moeten we wel naar het programma RADAR stappen met ons probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi verhaal...... marruh..... als een kpn sim het wel goed doet, dan lijkt het mij niet aan de telefoon te liggen toch??

maarjah.... ze zijn dr mee bezig, dus ik wacht nog maar ff rustig af :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al iets gehoord van T-Mobile of er al een oplossing is? Begint aardig mn strot uit te komen dat ik soms een half uur sta te pielen voordat ik verbinding heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Ik heb deze week ook bij T-mible een t68i besteld bij een contract verlenging. Toen ik aan de medewerker vroeg of ze afwisten van de problemen ontkende hij dit.
Hij verwees naar problemen met het sms waarin stond dat Ben --> T-mobile. Het scheen dat daarna je telefoon uitviel.
Ik hoop maar dat mijn T68i in orde is. en anders heb ik mijn trouwe Sony CDM J-70 nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope nog niks gehoord.. sinds gister weer mijn sim in de t68i gedaan om te kijken of ie het al deed.. en ja hij deed het weer. Nu doet ie het gelukkig ook nog, toch nog voor de zekerheid me andere telefoon mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Laatst online: 09-09 12:11

El Martino

Zo niet, dan toch.

Ik heb sinds een maand of 5 een T68i en heb sinds deze week een T-Mobile abonnement met splinternieuwe sim. Tot dusver geen enkel probleem gehad, laten we hopen dat het zo blijft...

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Gister mijn T68i gekregen. Werkt tot nu toe perfect :)
Firmware: R5C001 en SIM: 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vorige week de hele week, en ook iedere dag deze problemen met mijn telefoon, 4/5 van de dag had ik geen netwerk meer. Terwijl ik afgelopen 2 dagen eigenlijk zonder echte problemen alles heb kunnen doen met Dutchtone.
Mischien dat Dutchtone nu ook iets heeft veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McVirusS schreef op 01 March 2003 @ 23:08:
Ik heb sinds een paar weken een T68i, maar nu kan ik sinds kort (voor mijn idee sinds Ben T-Mobile heet...maar lijkt mij vaag) ineens niet of heel slecht meer aanmelden op netwerk. Dat houdt dus in dat als ik m'n telefoon aanzet het gewoon enkele minuten (record is 15 geloof ik ofzo) kan duren voordat de melding "Zoeken" veranderd in "Ben NL". Telefoon geeft wel aan dat er goed ontvangst is (zelfs al is telefoon nog aan het zoeken...). Wat eigenlijk nog vervelender is is dat ik zelfs als telefoon wel is aangemeld soms niet kan bellen/smsen...bij bellen hoor ik 3 piepjes en dan stop telefoon met bellen.

Logische conclussie zou zijn dat het aan mijn telefoon ligt, echter.. een vriendin van me heeft ook sinds kort Ben NL en een T68i en heeft soortgelijke problemen.

Is dit een bekend probleem?
Ik had hiervoor een SE T200 met Vodafone Izi, exact hetzelfde probleem en zeer frustrerend. De T200 i.c.m KPN heeft er geen last van en met Orange ook niet. Datzelfde geld voor de T68i. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Gister heb ik m'n T68i nog geprobeerd in Wenen, ook daar heeft T-mobile een netwerk. :)
Voor zover ik heb kunnen testen werkt daar mijn T68i wel.
Ik heb niet veel kunnen testen, maar ik kon zonder problemen meerdere keren aanmelden en ik ben de verbinding met het netwerk niet kwijtgeraakt.
Dit zou dus betekenen dat het toch aan netwerk van T-mobile hier in NL ligt.
Opzich jammer, want ik was er inmiddels van overtuigd dat het gewoon aan mijn T68i lag.
Zaterdag het probleem uitgelegd aan verkopers in T for Telecom winkels, daar hadden ze er nog niet van gehoord en in beide winkels luide het advies: terugsturen.

Gister nog vergeten te melden: in Wenen had ik geen GPRS dekking.
Misschien dat ik daarom geen problemen had.
Is het mogelijk om GPRS uit te zetten op een T68i?
Gisteravond kon ik trouwens nog zowaar 6 minuten en 27 seconden bellen voordat m'n verbinding weg viel. :(

[ Voor 19% gewijzigd door Coenen op 02-04-2003 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag weer de halve dag geen bereik gehad :(

Morgen maar weer eens bellen..... laat ze maar een andere telefoon opstuuren, heb toevallig net een mooie gezien })

heb tenslotte betaald voor een telefoon met een abonnament..... en dan ga ik er vanuit dat die twee ook nog eens kunnen samenwerken! zeker als ze door het 1 en hetzelfde bedrijf geleverd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Coenen schreef op 01 april 2003 @ 20:55:
Gister nog vergeten te melden: in Wenen had ik geen GPRS dekking.
Misschien dat ik daarom geen problemen had.
Is het mogelijk om GPRS uit te zetten op een T68i?
Yep:
• Menu
• Verbinden
• Datacomm.
• Voork. service
• Alleen GSM :*)

Bij T-mobile is de GPRS nu trouwens 2 weken voor 0,10€ per 10 kb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Canis Lupus schreef op 02 April 2003 @ 09:28:
[...]

Yep:
• Menu
• Verbinden
• Datacomm.
• Voork. service
• Alleen GSM :*)

Bij T-mobile is de GPRS nu trouwens 2 weken voor 0,10€ per 10 kb :)
Het wordt ook wel eens tijd dat ze die GPRS prijzen gaan veranderen...... Je betaald je echt scheel.... !!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Thanks Canis, vanavond maar eens proberen.

Ik heb het inmiddels geprobeerd, helaas zonder succes.
Wat wel grappig was te zien dat m'n telefoon dekking had, vervolgens valt het kompleet weg en dan komt het weer terug.

Even leek het ook dat het wat met temperatuur te maken had.
Door dat ik mijn telefoon in m'n jas had laten zitten was ie behoorlijk koud geworden.
Toen kon ie opeens zonder problemen netwerk vinden, vervolgens heb ik hem opgewarmd in m'n broekzak en jawel hoor; verbinding weg :(

Wat gaan we doen?
Wachten?
Of terugsturen.

Ik heb niet zo geloof meer in de oplossing van T-Mobile :'(

Toch nog maar even een kleine update;
Vanochtend toch maar weer m'n sim omgewisseld.
Volgens mij heeft m'n T68i nog nooit zo snel het netwerk gevonden.
En ik kan zowaar bellen (ik heb nog geen lange gesprekken gevoerd)
Zullen ze het dan toch hebben opgelost? :+
Gezien de stilte in dit topic zou dat goed kunnen.

[ Voor 110% gewijzigd door Coenen op 05-04-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas.... de problemen zijn nog steeds niet opgelost :(
begin het echt spuug zat te worden!! k*t T-Mobile :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Inderdaad, ik had even hoop, ook omdat het hier wat stil geworden was.
Gisteravond aangezet, toen werkte ie weer, vanochtend was het weer over met de pret.
Ik kijk het nog even aan, maar volgens mij wordt het toch ruilen. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat niet goed nee... het LIJKT idd ff goed te gaan. Tot na een aantal uren begint het gezeik weer. Iemand zin om T-mob. weer ff te bellen om te kijken wat de vooruitgang is of misschien is het in hun ogen al opgelost? Ik zou nog een belletje van hun krijgen! :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Laatst online: 09-09 12:11

El Martino

Zo niet, dan toch.

Sinds eind vorige week is het mij ook twee keer gebeurd :(. Ik kon zelf gewoon bellen, was gewoon aangemeld op het netwerk, maar iedereen die mij belde kreeg onmiddellijk de voicemail :(.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Ik heb nog steeds Ben Nl in mijn scherm staan! Terwijl mijn vriendin dezelfde gsm en op dezelfde dag afgesloten abbo al meer dan een week T-Mobile NL in haar scherm heeft staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

ik heb dus sinds vandaag "T-mobile" ipv "ben" in m'n scherm staan, maar toen ik een vriend wilde bellen kreeg ik ineens een vrouwenstem die me vertelde dat m'n abbo was geblokkeerd en ik contact op moest nemen met T-mobile incasso :? terwijl ik alles betaald heb. Dus ik nog een keer geprobeerd te bellen naar iemand anders en toen deed ie het wel weer normaal 8)7

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 11:40:
gaat niet goed nee... het LIJKT idd ff goed te gaan. Tot na een aantal uren begint het gezeik weer. Iemand zin om T-mob. weer ff te bellen om te kijken wat de vooruitgang is of misschien is het in hun ogen al opgelost? Ik zou nog een belletje van hun krijgen! :(
Toevallig heb ik daarnet weer gebeld en ben er geen meter mee opgeschoten :( De medewerker die mij te woord stond kon alleen vertellen dat de managers er mee bezig waren en hij verder geen uitlatingen kon doen. Ondertussen is er dus niks veranderd en ligt mijn T68i stof te verzamelen... Het enige wat hij wel kon vertellen was dat er hoogstwaarschijnlijk een vergoeding komt voor het geleden ongemak.

Ik kwam er ook nog bij toeval ook achter dat als ik mijn T68i wél gebruik mensen niet goed doorgeschakeld worden naar mijn voicemail. Ze krijgen dan het login menuutje voor T-Mobile bellers... lekker handig. Schijnt overigens ook bij dit probleem te horen.

[ Voor 3% gewijzigd door Duck op 07-04-2003 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de sim van mijn broertje van T-mobile in mijn telefoon gedaan en die geeft bij mij dezelfde problemen als bij Dutchtone (Orange). En bij mij staat er op het scherm op de momenten dat ik me wel kan aanmelden nog steeds Dutchtone en echt nog geen Orange.

Is het nu wel zo dat Dutchtone en T-Mobile dezelfde problemen hebben, of is het met mijn telefoon een ander probleem. Hij vind bij mij vaak wel netwerk maar wanneer ik bel dan krijg ik 2 piepjes te horen en stopt hij. En gebeld worden werkt ook niet op dat moment. En met het gebruik van GRPS zegt hij ook heel vaak van "Niet beschikbaar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Laatst online: 02:18
Sinds een kleine week heb ik ook al en toe last van een wegvallend gesprek met de bijhorende 2 piepjes..Netwerk O2 en heb m'n t68i nu al 9 maanden.
Inloggen gaat altijd perfect en snel..Hoop dat het gaat meevallen ;)
Vind het allemaal maar lekker verdacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O2, Orange en T- Mobile werken alledrie op de 1800 frequentie en KPN en Vodafone op de 900 frequentie.

Van KPN en Vodafone hoor je eigenlijk nooit iets over problemen, deze telefoon gaat dus gewoon heel slecht om met het 900 netwerk.
Weet iemand wat het eigenlijke verschil is tussen deze 2 netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 18:50:
O2, Orange en T- Mobile werken alledrie op de 900 frequentie en KPN en Vodafone op de 1800 frequentie.
Het is precies andersom :)
Van KPN en Vodafone hoor je eigenlijk nooit iets over problemen, deze telefoon gaat dus gewoon heel slecht om met het 900 netwerk.
KPN/Vodafone werkten volgens jou toch op de 1800 Mhz? Je spreekt jezelf een beetje tegen :+
Weet iemand wat het eigenlijke verschil is tussen deze 2 netwerken?
Qua dekking ontlopen ze elkaar niet echt veel. Maar je hebt altijd plekken waar de één beter is dan de ander, en plekken waar het andersom is. Daar komt dus niet echt een "winnaar" uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Laatst online: 02:18
SonyEricssons T68i weigert T-Mobile
7 april 2003
door Gabi Ouwerkerk

AMSTERDAM - Klanten van T-Mobile die in het bezit zijn van een SonyEricsson T68i krijgen sinds circa twee weken geen toegang meer tot het netwerk. Volgens T-Mobile doet het probleem zich niet alleen bij hen voor. Ook AT&T in de Verenigde Staten en Orange in Groot-Brittanië zouden hinder ondervinden. SonyEricsson spreekt dit tegen.

T-Mobile is na klachten van abonnees een intern onderzoek gestart. Volgens Liselore Stuut, woordvoerster van T-Mobile, is daaruit gebleken dat het niet aan het netwerk of aan de simkaart ligt. "Waarschijnlijk gaat het om een softwareprobleem", aldus Stuut. "We hebben het probleem gemeld bij SonyEricsson en die werken momenteel aan een oplossing."

Technici van SonyEricsson zijn maandag inderdaad bij T-Mobile langsgeweest om de problemen te inventariseren. Volgens Harold de Kort, communicatiemanager bij SonyEricsson, doet het probleem zich echter alleen voor bij het netwerk van T-Mobile. "De betreffende toestellen werken wel met een simkaart van andere operators en zelfs in het buitenland zouden de betreffende toestellen het wel doen."

SonyEricsson betwijfelt dan ook of het een softwareprobleem betreft. "Het vreemde is dat het probleem zich van de ene op de andere dag heeft voorgedaan."

Overigens gaat de fabrikant van mobiele toestellen ervan uit dat het probleem slechts een kleine groep mobiele bellers treft. "We hebben een aanbod gedaan om niet-werkende telefoons te vervangen, maar tot nu toe slechts enkele 'weigerende exemplaren' ontvangen", aldus De Kort. Niettemin hoopt de fabrikant de oorzaak snel te kunnen achterhalen.

Ben heeft de SonyEricsson enige tijd geleden cadeau gedaan aan abonnees die hun abonnement verlengden. Ook volgens Stuut valt het aantal gedupeerden mee. "Abonnees konden uit diverse toestellen kiezen. Bovendien doet het probleem zich niet bij alle T68i-toestellen voor."

© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

"We hebben een aanbod gedaan om niet-werkende telefoons te vervangen, maar tot nu toe slechts enkele 'weigerende exemplaren' ontvangen", aldus De Kort.
Dit hebben ze mij niet aangeboden, hmmm misschien maar weer eens met de helpdesk bellen.
Wel geinig trouwens dat dit in de Telegraaf staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Coenen op 08-04-2003 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekool
Het "squeezen" werkt bij mij ECHT 10 van de 10 keer en zo kan ik dus binnen een mum van tijd wel weer bellen......

Het moet echt een probleem zijn van de T68i....

[ Voor 14% gewijzigd door Icekool op 08-04-2003 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Coenen schreef op 08 April 2003 @ 08:19:
[...]

Dit hebben ze mij niet aangeboden, hmmm misschien maar weer eens met de helpdesk bellen.
Wel geinig trouwens dat dit in de Telegraaf staat.
Inderdaad hebben ze dit niet gedaan en ik heb toch echt al meerdere keren aan de helpdesk gehangen. Als dat een oplossing is zou ik het wel weten, want van dit wachten word ik ook niks wijzer.
Maarja, dan moeten ze wel vertellen dan een omruil mogelijk is :/ (Ik heb er zelfs eenmaal nadrukkelijk om gevraagd!)

[ Voor 3% gewijzigd door Duck op 08-04-2003 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb er ook min of meer omgevraagd, toen kreeg ik een heel verhaal dat dat ook zo maar 2 weken zou kunnen gaan duren. Toen was de verwachting nog dat ze het in een week zouden oplossen. Wachten was toen dus zogenaamd "sneller" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:14

Tjark

DON'T PANIC

toestel jan 03, R5C001, sim '99, Nijmegen, Ben NL op display, geen problemen

[ Voor 17% gewijzigd door Tjark op 08-04-2003 17:43 ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het aanmelden op netwerk gaat bij mij goed, en hij geeft ook aan dat ik bereik heb. Maar toch krijg ik heel vaak voicemails, en volgens mij had ik op dat moment bereik.

Ook heb ik soms dat als ik wil bellen dat mijn gsm claimt te bellen, maar dan gaat ie na 15 sec nog steeds niet over. Uiteindelijk probeer ik het dan maar opnieuw en dan kan ik wel bellen.

Kunnen dat soort problemen hier ook mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Laatst online: 08-09 11:29
Wat een ongelofelijke aha erlebnis zeg!

Ergerde me de afgelopen 8 weken groen en geel aan die kl*te SE t68i, terwijl het eerst mijn lievelingetje was (zullen we maar zeggen). Ben gebeld, konden me niet helpen. Paar dagen afgewacht maar probleem bleef bestaan. Het gekke was dat ik het probleem niet overal in Nederland had. In mijn woonplaats wel, maar een paar kilometer verderop weer niet, in hartje Amsterdam weer wel...

Inmiddels stelde Ben voor om het toestel ter reparatie aan te bieden, ben daarvoor verzekerd (de t68i is al meer dan een jaar oud). Hele handeltje opgestuurd en kreeg vandaag uitsluitsel; een nieuwe! Heb hem nog niet uit durven pakken (mis momenteel geen gesprek met mijn reserve-6310), maar ga morgen eens druk in de weer met mijn nieuwe t68i. Mijn bevindingen horen jullie zsm!

Wat ben ik blij om te lezen dat ik niet gek ben... continu volledig bereik en toch alle oproepen missen en niet kunnen bellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog iemand met hetzelfde probleem, t68i maar dan met O2. Ik heb deze telefoon zo rond juni 2002 gekocht, en heeft tot ongeveer 2 maanden geleden perfect gewerkt. Toen ging hij langzaam maar zeker steeds minder goed werken: Verbindingen werden verbroken, mensen konden mij halverwege een gesprek niet meer horen, kon niemand bellen (het 3 tuutjes ;) syndroom zeg maar) en op een gegeven moment niet meer sms'en. Mijn telefoon deed helemaal niets meer.

Naar de winkel gebracht, zij stuurden em weg voor reparatie, na 1 week weer terug en hij werkte weer. Sinds 2 dagen geleden is de ellende weer begonnen. Maar blij om te horen dat dit niet een vreemd uniek probleem is, maar dat er ergens een grote fout zit.

Nu maar hopen dat ze het snel oplossen, want ik heb geen reserve telefoon :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidoff402
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03-2022

Davidoff402

The more you tweak....

Ik volg dit topic nu ook en kan jullie mededelen dat ik dit sinds augustus ook allemaal meemaak met de combo 8210+t-Mobile. Oude 3310 geeft geen enkel probleem.

In het buitenland (op de Canarische eilanden) heb ik ook getest en leek allemaal goed te gaan totdat.... piep piep piep. Netwerk compleet weg bij verbinden. Telefoon uit/aan en weer volop bereik totdat ik weer probeerde te bellen.

Sempron 3800+ 8k9a7i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Laatst online: 08-09 11:29
is bekend... http://archief.telegraaf.nl/artikel.fpl?id=314815

[ Voor 34% gewijzigd door oscar op 08-04-2003 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, sorry, ik dacht weer eens even snel te helpen en had alleen de eerste pagina gelezen, terwijl het er 4 zijn, STOM! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Die link naar die Google news groep levert een hoop duidelijkheid op.
Het PPCCH protocol verziekt de boel.
Kort door de bocht: ze kunnen nu twee dingen doen; uitzetten en of alle T68i's die problemen hebben terugroepen voor een software update.
Ik ben iniedergeval "blij" dat het probleem boven water is, nu nog een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
ook ik had er een tijd geleden last van, maar nu niet meer gelukkig..
ik dacht echt dat het aan t toestel lag, dus dat was balen, maar dit is in dat opzicht wel een positief bericht.. (dat ik m sowieso niet hoef op te sturen, en ik geen inferieur toestel heb(?))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit wordt toch best een groot probleem. Telegraaf.. google news.. tweakers FP.. webwereld.
Als T-Mobile / SE hier niet snel een antwoord op heeft bezorgt het hun iig een slecht naam

Trouwens vandaag weer mijn T68i uit de kast gehaald na 1,5 - 2 weken niet gebruikt te hebben.. gaat tot nu toe goed. Maar vrees het ergste :(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb het net ook even geprobeerd, niks dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Coenen schreef op 09 April 2003 @ 08:27:
Kort door de bocht: ze kunnen nu twee dingen doen; uitzetten en of alle T68i's die problemen hebben terugroepen voor een software update.
Ik ben iniedergeval "blij" dat het probleem boven water is, nu nog een oplossing.
Maar die SW update lijkt ook niet bij iedereen te werken.... dat is nou juist wat het zo'n moeilijk/wazig probleem maakt.....

Ik denk toch dat het hardware matig is.....
kijk maar naar dit
scorpiopraxis schreef op 12 March 2003 @ 13:34:
Eerst een nieuwe simkaart aangevraagt -> maakte niks uit.
Toen de software laten updaten (bij service center van de phonehouse want zij zijn dealer voor sony-ericsson) -> maakte niks uit. Ik kreeg de telefoon terug van het service center met de mededeling dat de telefoon inderdaad niet goed werkt in combinatie met BEN.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag nieuwe software, versie R7A013, in m'n t68i laten zetten. Vanavond laat ik weten of dat het probleem van geen contact vinden met het netwerk heeft kunnen oplossen. Er staat trouwens ook T-mobile NL in m'n display na de update...

Plucky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 12:23:
Er staat trouwens ook T-mobile NL in m'n display na de update...

Plucky
Dat kan kloppen ja, elk netwerk heeft een bepaalde code. In de telefoon word deze om gezet tot een mooie naam (mits deze aanwezig is in de SW)

Dit geheel kan overruled worden door een SIM kaart functie (ik geloof dat dit ook aan een vanaf datum gekoppeld kan worden net zoals bij de postbank m35i's telfort > O2), maar dan zal er vlak na het aanzetten toch nog even de oude naam zichtbaar zijn omdat deze sneller word geladen dan die uit de simkaart

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Oscar Mopperkont schreef op 08 April 2003 @ 20:30:
Het aanmelden op netwerk gaat bij mij goed, en hij geeft ook aan dat ik bereik heb. Maar toch krijg ik heel vaak voicemails, en volgens mij had ik op dat moment bereik.

Ook heb ik soms dat als ik wil bellen dat mijn gsm claimt te bellen, maar dan gaat ie na 15 sec nog steeds niet over. Uiteindelijk probeer ik het dan maar opnieuw en dan kan ik wel bellen.

Kunnen dat soort problemen hier ook mee te maken hebben?
Daar heb ik ook last van... Ik weet bijna zeker dat het aan het toestel ligt, want met de Nokia 3330 die ik tijdelijk weer gebruik heb ik nergens last van. Zodra ik weer een dagje mijn T68i probeer te gebruiken gaat het weer mis. Ook vaak zoals je hebt omschreven met precies dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
offtopic:
verkeerde knopje...

[ Voor 132% gewijzigd door Duck op 09-04-2003 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn telefoon online (www.2call.nl) met Dutchtone abbo gekocht, maar stel ik wil mijn telefoon ook laten nakijken of nieuwe software er op laten zetten. Waar kan ik dan heen gaan?
Kan ik gewoon naar een telefoonwinkel bijvoorbeeld BelCompany gaan en daar garantie claimen of is er bij mij in de buurt een ander service Center, Heerenveen of Zwolle bijvoorbeeld.
En is nieuwe software gratis binnen de garantieperiode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 13:18:
Ik heb mijn telefoon online (www.2call.nl) met Dutchtone abbo gekocht, maar stel ik wil mijn telefoon ook laten nakijken of nieuwe software er op laten zetten. Waar kan ik dan heen gaan?
Kan ik gewoon naar een telefoonwinkel bijvoorbeeld BelCompany gaan en daar garantie claimen of is er bij mij in de buurt een ander service Center, Heerenveen of Zwolle bijvoorbeeld.
En is nieuwe software gratis binnen de garantieperiode?
Alleen als je problemen hebt (je kan natuurlijk altijd zeggen dat ie traag is oid) is het gratis geloof ik en ik denk dat je het beste naar een SE service centrum kan gaan.
Maar als je geen problemen hebt zou ik het allemaal lekker zo laten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duck schreef op 09 April 2003 @ 12:56:
[...]

Daar heb ik ook last van... Ik weet bijna zeker dat het aan het toestel ligt, want met de Nokia 3330 die ik tijdelijk weer gebruik heb ik nergens last van. Zodra ik weer een dagje mijn T68i probeer te gebruiken gaat het weer mis. Ook vaak zoals je hebt omschreven met precies dezelfde problemen.
het ligt in de combinatie van t-mobile & t68i. Probeer maar een sim van een ander provider in je t68i.... werkt perfect. Dus toestel is ook gewoon in orde. Bij mij iig dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is volgens mij echt niet alleen T-Mobile die het probleem heeft, er zijn mischien wel meer mensen die bij T-mobile het probleem hebben dan bij Orange maar dat zal wel komen omdat er meer SE T68i bellers met T-mobile zijn.

[quote]Alleen als je problemen hebt (je kan natuurlijk altijd zeggen dat ie traag is oid) is het gratis geloof ik en ik denk dat je het beste naar een SE service centrum kan gaan.
Maar als je geen problemen hebt zou ik het allemaal lekker zo laten.[/qoute]
Ik heb dus ook wel problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Coenen schreef op 09 April 2003 @ 08:27:
ff aanvullend:
over deze thread gaat het: google group
en daar staat het volgende in:
T Mobile heeft PPCCH aangezet om efficienter met het netwerk om te gaan.
Dit is een van de redenen dat Orange heel voorzichtig was met lanceren
van bepaalde toestellen en GPRS zelf. Uit testen met PPCCH in Libanon
(enige Orange vestiging met een compleet Ericsson netwerk) bleek dat
aanzetten van PPCH voor oudere toestellen die dit niet ondersteunen
allerlei problemen gaven, van wegvallen van gesprekken via
onvoorspelbaar gedrag van het toestel tot totaal vastlopen van het
toestel. Oplossing hangt af of PPCH ondersteuning wel/niet in software
update zit. Zo ja, dan werkt een update zo niet dan is toestelomruil de
enige optie.

Wil je zeker weten of dit het probleem is, probeer dan een O2 sim. Als
je daar ook problemen mee hebt, dan is dit het probleem.

Succes!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 14:06:
[...]

het ligt in de combinatie van t-mobile & t68i. Probeer maar een sim van een ander provider in je t68i.... werkt perfect. Dus toestel is ook gewoon in orde. Bij mij iig dan..
Inderdaad, het is echt de combinatie T68i, T-Mobile. Met een O2 abo werkt alles inderdaad gewoon goed. Maar goed, drie keer raden waar ik mijn abo heb lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lak

lak

Hier meldt zich nog een slachtoffer van het T68i / T-Mobile verhaal... Heb hier eigenlijk al langere tijd last van, maar gokte in 1e instantie dat mijn telefoon gewoon aan t eind van z'n levensdagen was gekomen, totdat iemand mij op het nieuws bericht op tweakers.net attenteerde.

Ik ga morgen een software update laten uitvoeren in Assen, want volgens mij zit daar een Ericsson Service centrum. De huidige software op mijn T68i is trouwens versie R2A014 (jaa tis een oudje ;)). Ik zal hiero ook even posten of dat de problemen heeft verholpen ja of de nee.

'Squeezen' / GPRS uit etc. heeft in mijn geval trouwens gewoon geen effect. Behalve dan dat als ik hard genoeg 'squees' mijn telefoon plots uitvalt. Ook maar even naar laten kijken morgen.

SysSpec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Ik heb geloof ik ook last van het T-Mobile/T86i probleem ... maar ik heb een SE R600 :?
Ik zal vanmiddag wel eens met T-Mobile bellen.
Ik heb uit frustratie mijn T39 maar weer opgezocht. En wonderwel werkt de trilfunctie weer, die toch echt niet meer werkte :? :?

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duck schreef op 09 April 2003 @ 19:36:
[...]

Inderdaad, het is echt de combinatie T68i, T-Mobile. Met een O2 abo werkt alles inderdaad gewoon goed. Maar goed, drie keer raden waar ik mijn abo heb lopen ;)
Nee hoor, zoals ik al eerder in dit topic heb gepost heb ik precies dezelfde problemen met mijn t68i en O2 (die problemen had ik al voordat dit probleem bekend werd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Je hebt helemaal gelijk... Als test had ik in de T68i een O2 sim gedaan. Ik heb vanaf een vaste lijn naar dat O2 nummer gebeld en toen de telefoon over ging direct opgehangen. Wat blijkt? Als je ophangt vóórdat de beller automatisch naar je voicemail wordt doorgeschakeld (wat dus niet werkt), dan krijg je wel de voicemail te pakken!

De andere problemen heb ik niet kunnen 'testen', omdat de sim niet van mij was en hem daarvoor te kort heb gebruikt.

[ Voor 18% gewijzigd door Duck op 10-04-2003 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu alleen een vraagje. In hoeverre kan je je provider (in dit geval O2) hier iets aan laten doen? Mijn telefoon werkt nu sporadisch, maar ik betaal wel ze wel fijn elke maand het abbonements geld voor een half werkende dienst (om maar niet te spreken van het punt dat ik dus niet goed bereikbaar meer ben).

Kan je je geld verhalen op O2 of iets dergelijks? Iemand die hier verstand van heeft? En ja, ik heb de telefoon al eens laten opsturen voor reparatie, en brieven geschreven/gebeld naar O2, maar die zeiden alleen maar van "we zullen ernaar kijken meneer".

Het wordt een beetje hopeloze situatie zo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 15:19

CoolHead621

Enjoy every moment

Ik heb dus het zelfde probleem als iedereen hier maar dan met een Orange abbo, Heb vandaag gebeld met de helpdesk en ze sturen me per koerier een nieuwe SE T68i toe, kan ik de oude weer mee geven, mocht het probleem met die nieuwe phone ook weer voorkomen dan kon ik een nieuw toestel uitzoeken. :) ik dus best wel blij....

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Kijk dat noem ik nou een service, ik hoop dat ie het doet.
Ik wacht nog maar even af wat T-Mobile gaat doen........................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 15:19

CoolHead621

Enjoy every moment

Coenen schreef op 10 April 2003 @ 22:55:
Kijk dat noem ik nou een service, ik hoop dat ie het doet.
Ik wacht nog maar even af wat T-Mobile gaat doen........................
Ja ben ook blij dat ik niet over gestapt ben naar een andere provider.... :)
Ik hoop alleen dat het andere toestel ook die problemen geeft, dan kan ik een nieuwe phone uitzoeken... maar dan wel een met meer kleuren! :9~

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste