Ik heb sinds half feb ook een T68i, moest wel m'n abo voor twee jaar bij BEN verlengen.
In het begin geen problemen en super blij.
De laatste paar weken ik dus ook last van de hier boven beschreven problemen.
Niet aanmelden, niet kunnen bellen, geprekken die weg vallen.
De eerste keer dat ik met de helpdesk belde kwamen ze met het verhaal dat ik eerst simkaarten moest kruiswisselen om te zien of het het toestel was en of de sim. Hier werd ik eigenlijk niet veel wijzer van.
Vandaag kwam ik er dus achter dat het probleem bekend is bij T-mobile.
Volgens hun is het de combinatie tussen sim en telefoon.
Na veel sims wisselen was ik hier ook al achter.
Ze bellen mij nog terug want ze zijn het aan het oplossen.
Lekker is dat, vanavond maar weer eens teruggebeld, ik kan m'n toestel omruilen maar dat duurt zeker 1 tot 2 weken. Ze hopen het probleem binnen een week opgelost te hebben. We zullen zien.
Uit mijn gesprek vanavond kwam ook het volgende naar boven (dit werd niet letterlijk gezegd, mijn interpretatie): de netwerksoftware van T-Mobile kan de gegevens op de simkaart die in een T68i zit niet goed uitlezen. Waarschijnlijk is dit begonnen na de overgang van BEN naar T-Mobile, zoiets zei die jongen aan de helpdesk. Wij als gebruiker gaan er namelijk niks van merken als ze het hebben opgelost, ze moeten iets bij hun veranderen, wij als gebruiker krijgen geen nieuwe sim en de telefoon is in principe ook goed.
Als je trouwens een T68i hebt die van begin dit jaar is, heb je waarschijnlijk geen problemen. Een collega heeft ook een T68i met T-Mobile en hij heeft geen problemen, hij had hem 1-3 maanden eerder.
Dus er is waarschijnlijk bij de een van de laatste productiebatches van de T68i wat veranderd is aan de telefoon. Misschien een nieuwe release van de firmware. Ik ben dus ook wel benieuwd hoe je je firmware versie kan uitlezen.
Ik ga ze dan gelijk vergelijken.
Net nog even gecheckt; als je een telefoon hebt ontvangen na 3 Maart heb je waarschijnlijk ook geen problemen, m'n zus

kan namelijk nog steeds bellen.
[
Voor 5% gewijzigd door
Coenen op 20-03-2003 21:16
]