[BEN]Prijsverhoging MMS, abo opzeggen?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:19
Ik denk dat iemand het beste maandag even naar de wetswinkel kan gaan.

Het is nl. nogal vreemd om 2 redenen.
1 de prijs werd nog niet berekend in zijn geheel.
2. Er word dezelfde prijs berekend als eerst aangegeven, maar boven een hoeveelheid word er een meerprijs berekend.

Ik weet dus niet helemaal of je wel kan opzeggen.
Ik weet wel zeker dat als T-mobile hun prijs zou verhogen met bv.
1 minuut bellen 10 eurocent, en na 1 minuut 50 eurocent ( dus lengte verbinding ) dat je dan wel kan opzeggen. Tewijl dit dat in princiepe ook is.
BEN benieuwd!

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 13:54:
Volgens artikel 2 heb je dus GEEN recht om je abo op te zeggen! Houdt er daarnaast rekening mee dat je "gratis toestel" alleen gratis is als er voldaan wordt aan de voorwaarden (gratis bij een 2 jarig ... etc).
Als een dergelijk artikel in de voorwaarden zou mogen worden opgenomen dan hadden KPN en Vodafone dat ook wel gedaan. Maar dat hebben ze niet, dus ik neem aan dat zo'n artikle niet rechtsgeldig is. Dan kan BEN het er wel inzetten, maar kun je het dus gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb daar helemaal niets van ontvangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 15:54:
[...]

Maar het lijkt er op dat dit gaat om een product (iets tastbaars). Dit ziet er volgens mij op toe dat jij niet overeenkomt een met een bedrijf een bepaald product tegen een bepaalde prijs te leveren. En dat dat bedrijf dan vervolgens zn prijs verhoogd voordat t product geleverd is.
is dat relevant dan? het gaat toch om de overeenkomst? over de prijzen mbt tot de overeenkomst.

Edit:
@blaataap
dan heb je MMS waarschijnlijk niet ingeschakeld via de ben of t-mobile site

Edit2:
@Stinger_Ventura
maar nu worden er voorwaarden(groter dan 30 kb €1,-) aan de dienst toegevoegd, eerst maakte de grootte niet uit voor €0,50 en nu wel en om die voorwaarde heb je ook niet gevraagd

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Wie gaat nog een keer bellen, ik kan niet zo formeel praten vandaar :) ik schreeuw heel erg snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan soms ook helpen :)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43
maandag gaat mijn brief op de post :) kijken wat ze doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen, stuur allemaal een mailtje naar Kassa (VARA)

kassa@vara.nl

http://info.omroep.nl/vara?nav=qkunFsHzGHGoH

Na veel klachten zou het wel eens in hun programma kunnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

DrNizeGuy schreef op 01 maart 2003 @ 18:11:
maandag gaat mijn brief op de post :) kijken wat ze doen
Wil je zo'n voorbeeld brief ook ff hier plaatsen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat boeit mij kassa nou?
ik wil gewoon mn abbo afgesloten hebben :Z

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Algemene voorwaarden

7. Tarieven
7.1 De door de Klant aan T-Mobile verschuldigde abonnementsgelden, de abonnementsvoorwaarden, eventuele andere bedragen en gesprekskosten zullen door T-Mobile vastgesteld worden op grond van de prijslijsten vanaf de datum dat de Aansluiting tot stand is gebracht. Voor de vaststelling van de verschuldigde bedragen is de administratie van T-Mobile bindend, tenzij wordt aangetoond dat deze gegevens niet juist zijn.

Dat betekend volgens mij dat je de prijzen moet aanhouden die in de prijslijst stonden toen je je abonnement afsloot.
In mijn prijslijst en ook die van jullie staat.
-MMS bericht verzenden…..je betaald € 0,50 per bericht

Dus neem ik aan dat ze dit niet zo maar mogen verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@robbinh

ik heb wel mms afgesloten.. het was gratis in de maand februari (nieuwe abonnee BEN ik) afgesloten toen het nog BEN was...... dus ik zou hem gewoon moeten krijgen....

mijn nummer is wel getransporteerd, misschien dat daar iets fout is gegaan, aangezien ik me ook nog niet kan aanmelden voor GPRS bij hun op de site.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPRS aanmelden lukt bij mij ook niet hoor en ik heb mn abbo verlengt, ik heb de instellingen gebruikt die standaard in mn phoon stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar belangrijke bepalingen die mee kunnen helpen:
Art. 233. (6.5.2A.2a)

Een beding in algemene voorwaarden is vernietigbaar

a. indien het, gelet op de aard en de overige inhoud van de overeenkomst, de wijze waarop de voorwaarden zijn tot stand gekomen, de wederzijds kenbare belangen van partijen en de overige omstandigheden van het geval, onredelijk bezwarend is voor de wederpartij;
En
Art. 2. (6.1.1.2)

1. Schuldeiser en schuldenaar zijn verplicht zich jegens elkaar te gedragen overeenkomstig de eisen van redelijkheid en billijkheid.

2. Een tussen hen krachtens wet, gewoonte of rechtshandeling geldende regel is niet van toepassing, voor zover dit in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn.
De eerste genoemde wet kan je van toepassing brengen op het feit dat T-Mobile zomaar prijswijzigingen toe kan passen zonder de tegenpartij daartoe een tegenoffensief te geven.
De tweede regel is een heel belangrijke. Deze kan je volgens mij wel gebruiken op dat SMSje wat je de dag voor de tariefverhoging kreeg. Er is geen redelijke termijn gegeven voor het ter kennis stellen van deze wijziging. Er is een kans dat je die regel in de voorwaarden over het zomaar kunnen wijzigen van de tarieven ook met deze regel kan ontkrachten.

Je hebt nu iets meer info als je naar een rechtswinkel gaat, want dat zou ik zeker doen.
Je kan ook proberen om de consumentenbond van dit feit in kennis te stellen, misschien kunnen die er iets mee.
Ik heb wel al gezien dat de Opta je helaas niet kan helpen, want die mogen niets doen aan de tarieven van mobiele operators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 17:02:
[...]

is dat relevant dan? het gaat toch om de overeenkomst? over de prijzen mbt tot de overeenkomst.
Dit is in zoverre relevant, dat die bepalingen niet op deze situatie van toepassing zijn als ze inderdaad om een product gaan.

Als je het zo leest lijkt het misschien niet uit te maken, maar ik meen me te herinneren dat deze artikelen niet om diensten gaan.

Anders kan Ben bijvoorbeeld wel bepalen dat ze de prijzen drastisch kunnen wijzigen als je abb. ouder dan 3 maanden is, dat lijkt me ook niet de bedoeling.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 22:18:
Een paar belangrijke bepalingen die mee kunnen helpen:

[...]

En

[...]

De eerste genoemde wet kan je van toepassing brengen op het feit dat T-Mobile zomaar prijswijzigingen toe kan passen zonder de tegenpartij daartoe een tegenoffensief te geven.
De tweede regel is een heel belangrijke. Deze kan je volgens mij wel gebruiken op dat SMSje wat je de dag voor de tariefverhoging kreeg. Er is geen redelijke termijn gegeven voor het ter kennis stellen van deze wijziging. Er is een kans dat je die regel in de voorwaarden over het zomaar kunnen wijzigen van de tarieven ook met deze regel kan ontkrachten.

Je hebt nu iets meer info als je naar een rechtswinkel gaat, want dat zou ik zeker doen.
Je kan ook proberen om de consumentenbond van dit feit in kennis te stellen, misschien kunnen die er iets mee.
Ik heb wel al gezien dat de Opta je helaas niet kan helpen, want die mogen niets doen aan de tarieven van mobiele operators.
Art. 233 BW 6 ziet al toe op de redelijkheid en billijkheid. Deze begrippen zijn een soort rode lijn door de hele wet. In art. 248 BW 6 lees je deze begrippen ook en worden ze van toepassing verklaard op overeenkomsten.

Zoals ik al eerder heb gezegd zijn dit hevig vage begrippen en moet je dmv argumenten bewijzen dat het onredelijk/onbillijk is.

Het gequote art. 233 BW 6 is eigenlijk een soort verzamelbak voor alle gevallen die niet voorkomen in de grijze of zwarte lijst (art 236 en 237 BW 6). Wanneer je jouw situatie niet in 1 van deze lijsten ziet en je toch het gevoel hebt dat de AV niet kloppen, kan je mbv art 233 en de daarbij hbehorende redelijkheid en billijkheid evt bewijzen dat de AV onredelijk bezwarend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DancePlaza waar blijft de scan?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Afbeeldingslocatie: http://lam.solcon.nl/pagina1.jpg

staat heel duidelijk als je een ben abbo heb afgesloten dan je dan ook de ben voorwaarden krijgt. dus ik heb nix te maken met de nieuwe tmobile voorwaarden.

ik heb zelf de abbo op 14-02 afgesloten.. en kan hem nu weer gaan verbreken.. :)

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
B0MBACI schreef op 01 March 2003 @ 18:17:
[...]

Wil je zo'n voorbeeld brief ook ff hier plaatsen })
aub, vul hem zelf even in en maak hem even op!

Aan:
{adres operator (zie volgende pagina)}
{plaats}, {datum}
Betreft: Opzegging GSM abonnement
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij zeg ik mijn GSM abonnement per {ingangsdatum van opzegging} op. De gegevens zijn:
Aansluiting: {06-nummer van op te zeggen abonnement}
Klantnummer: {klantnummer}
Naam: {naam en voorletters}
Adres: {postadres}
Postcode + plaats: {postcode en plaats}
Telefoon: {telefoonnr waar u overdag bereikbaar bent}
Mocht u bovengenoemde opzeggingsdatum niet accepteren omdat mijn contract anders bepaalt, dan verzoek ik u mij de juiste datum mede te delen. Deze opzegging geldt in dit geval per die datum. De door mij aan u verstrekte incasso-machtiging ten laste van rekeningnummer {rekeningnummer} komt per diezelfde datum te vervallen. Verder zou ik graag een bevestiging willen ontvangen van deze opzegging.
Vriendelijke groet,
{handtekening}
{naam}
Bijlage: kopie legitimatiebewijs

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 19:45

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Ja, leuk, maar hier zeg je dat je 'gewoon' wil opzeggen. Je vernoemt hier niet als reden dat je kostenloos van je abonnement af wil, omdat Ben/T-Mobile zijn prijsstelling van het sturen van een MMS heeft veranderd, wat neer komt op een aanpassing in de algemene voorwaarden... straks krijg je een factuur voor de overige maanden die je hen nog verschuldigd bent, maar ben je wel van je abonnementsverplichting af. :)

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Geacht T-mobile, (Datum van schrijven)

Onlangs bereikte mij het vervelende bericht dat niet alleen de naam van mijn provider veranderde, maar ook de MMS tarieven. Ik heb mijn abonnement bij u afgesloten op (Datum), toendertijd stond in de prijslijst: mms-bericht verzenden €0,50.
Nu zijn de prijzen als volgt: €0,50 per mms-bericht (1-30kb) en €1,00 per bericht (31-100kb)
Gezien deze verandering wil ik graag mijn T-mobile 150’01(eigen abonnement soort noteren) abonnement per direct kostenloos laten opheffen. Ik ontvang graag zo spoedig mogenlijk een bevestiging.

Mijn nummer is: 06-......

De groeten van,

abbonee

zoiets dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

nette brief. ik heb helaas geen MMS maar wel een nokia 6610 icm. ben 150 2 jaar.
als die starttarieven idd. omhooggegaan zijn hebben ze niet voldoende moeite gedaan mij ervan op de hoogte te brengen..

Ik wil ook van mijn abbo af :P

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
6610 ondersteunt toch wel MMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
fijne brief .. mijne gaat deze week de deur uit

prijslijst zoals hierboven gepost is heb ik ook gekregen. Toen ik het abonnement afsloot dacht ik dat ik voor 0,50 kon MMS-en .. dit blijkt dus niet waar te zijn omdat T-mobile de prijs binnen 3 maanden verdubbeld. En laten we eerlijk zijn .. 30kb is niets .. kan ik net zo goed een sms-tje sturen..

T-Mobile
Postbus 16272
2500BG Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50
Ik heb het hele topic gelezen maar is er nu al iemand die zijn abonnement heeft opgezegt, kosteloos met een bevestiging hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 22:33

Plaagje

<<Fly & Dive>>

heb het topic ook een beetje gelezen, maar misschien is het een idee om Radar of zoiets erbij te halen, dat kan nog wel eens effect hebben, en die zoeken het ook helemal uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Plaagje op 03-03-2003 12:18 ]

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz99
Nog een ding, is het geen nieuwe dienst die zijn naar hartelust mogen aanpassen? Is hier niet een uitzondering op de algemene regel? Want alle diensten die ze al haddden met BEN zijn namelijk niet verandert, het lijkt mij sterk dat als ze weten dat het van de wet niet mag, dat ze dan toch een dienst gaan aanpassen en zo een paar zeer bewuste consumenten verliezen???

Of is het een truuk om zo te kijken welke klanten ze wel kunnen houden en welke alleen een ben abbonnement afsluiten om een GSM voordelig te kunnen kopen. Ik voel hier dat dit een stunt is om zo te kijken welke klanten wel en welke niet trouw zijn aan BEN?

of denk ik hier te ver over door?

Toentertijd met vodafone, welke dus wel op te zeggen was, had ik ook al zo een idee erbij.

Dus dan heb je gewoon pech bij de volgende stunt met een zeer goedkope GSM! Ze hebben je dus genoteerd en dan de volgende keer accepteren ze je aanvraag niet?

Wie heeft hier ervaring mee, als je niet geaccepteerd wordt wordt er dan een uitleg bij gegeven of is het gewoon ja of nee?

[ Voor 7% gewijzigd door stylezzz99 op 03-03-2003 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Hms, interessant, scheelt mij namelijk heel veel geld :) Maarrr ik heb GEEN sms gehad? :?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]GuidoHuis schreef op 03 March 2003 @ 12:47:
Nog een ding, is het geen nieuwe dienst die zijn naar hartelust mogen aanpassen? Is hier niet een uitzondering op de algemene regel? Want alle diensten die ze al haddden met BEN zijn namelijk niet verandert, het lijkt mij sterk dat als ze weten dat het van de wet niet mag, dat ze dan toch een dienst gaan aanpassen en zo een paar zeer bewuste consumenten verliezen???[quote]

Denk ik ook ja...
GuidoHuis schreef op 03 March 2003 @ 12:47:
Of is het een truuk om zo te kijken welke klanten ze wel kunnen houden en welke alleen een ben abbonnement afsluiten om een GSM voordelig te kunnen kopen. Ik voel hier dat dit een stunt is om zo te kijken welke klanten wel en welke niet trouw zijn aan BEN?

of denk ik hier te ver over door?

Toentertijd met vodafone, welke dus wel op te zeggen was, had ik ook al zo een idee erbij.

Dus dan heb je gewoon pech bij de volgende stunt met een zeer goedkope GSM! Ze hebben je dus genoteerd en dan de volgende keer accepteren ze je aanvraag niet?

Wie heeft hier ervaring mee, als je niet geaccepteerd wordt wordt er dan een uitleg bij gegeven of is het gewoon ja of nee?
Das misschien iets te ver gezocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat iemand anders mijn brief ook op dit forum heeft gezet.
Ik heb deze hele topic doorgelezen en concludeer hetvolgende:
De meeste van jullie zijn te bang, gewoon allemaal een briefje sturen. Het ergste dat kan gebeuren is dat ze je opzegging weigeren.
Ook ik heb geen smsje gekregen en heb nooit mms verstuurd, maar dat is geen probleem want ik was dat vast van plan om in de nabije toekomst te gaan doen!
Alleen voor diegene die voor de introductie van mms een abbo hebben afgesloten ziet het er minder rooskleurig uit aangezien er toen nog niks over mms in de prijslijst stond.
Maar ook jullie kunnen het proberen, nogmaals er kan volgens mij niks gebeuren.
T-mobile zal echt geen gigantische verliezen lopen, alleen enkele gierige internetfreaks (zoals wij) zullen het in hun hoofd halen om het op te zeggen.
Zet echter ook in de brief dat het onzin is dat er voor de prijswijziging geen mmsjes van groter dan 30kb verstuurd konden worden wat dat willen ze je bij t-mobile wijsmaken.
Edit: er is geen zwarte lijst...........als je ooit terug wil zijn ze daar alleen maar blij om hoor.
zucht.........dat wou ik ff kwijt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in januari een Nokia 7650 gekocht i.c.m. Ben extra 1 jr. Het toestel was gratis. Ik neem aan dat als ik mijn abbo opzeg, mijn telefoon moet afbetalen/inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Needler,
natuurlijk niet Ben heeft de winkel waar jij die telefoon gekocht hebt allang betaald voor die telefoon.
Zij zijn degene die de prijzen veranderen, daar hoef jij niet voor op te draaien.
Als je het niet vertrouwt zet je duidelijk in je brief dat je alleen wil opzeggen als er voor jou absoluut geen kosten aan verbonden zijn.

Trouwens ik zou Radar nog niet inschakelen. Dat kun je pas doen als Ben de opzeggingen weigert en dat weten we pas over twee weken ofzo.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja je moet eerst nog afwachten hoe ze reageren op die brieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wAizz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:59
De brief is bij mij al de deur uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laten we allemaal dezelfde brief schrijven daar gaan ze van schrikken en gaan ze merken dat een hele hoop T-Mobile klanten ontevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb al mijn brief uitgeprint waar moet ik dit heen stuuren en aangetekent of gewoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz99
Stuur het hier maar naartoe!

T-mobile
tav Relatiebeheer
Postbus 16272
2500 BG Den Haag

Ik heb trouwens met T mobile gebeld en je kan het helaas niet naar ze toe faxen, met een fax heb je het bewijs dat het aangekomen is en kun je ze daar op aanspreken.

Laat even weten in dit topic wat hun antwoord op ons verzoek is, misschien kunnen wij ze daar dan weer op aanspreken.

in ieder geval veel suc6!

[ Voor 24% gewijzigd door stylezzz99 op 03-03-2003 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
GuidoHuis schreef op 03 March 2003 @ 17:43:

Ik heb trouwens met T mobile gebeld en je kan het helaas niet naar ze toe faxen, met een fax heb je het bewijs dat het aangekomen is en kun je ze daar op aanspreken.
je kan em ook aangetekend laten versturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is niet rechtsgeldig, die bevestiging die je krijgt....

voor hetzelfde geld, daar papier op ofzo, en geheugen in fax na storing gewist ofzo... aangetekend is de enige manier om 100% zeker te weten dan hun hem in ontvangst hebben genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie een voorbeeldbrief voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sur_G
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Zo mijn brief is ook de deur uit, ik heb mijn Ben Extra eind oktober vorig jaar afgesloten... En ik wil eigenlijk sinds dat moment al weer van mijn abbo af... en ik hoopte stiekem dat met de verandering naar T-Mobile dat ze hun klanten de mogelijk gaven met een of andere prijs verandering hun abbo op te kunnen zeggen, maar het zag er al snel somber uit omdat, ben altijd nieuwe abbo tarieven introduceerde maar deze niet aan de oude abbonees verplichte....
Maar nu ik dit lees wat ze met MMS doen, zie ik het wat zonniger in want wat ze doen mag echt niet....

Buiten het feit dat ik van mijn Abbo af wil, vind ik het ook echt kut, dat ik dalijk dus 1 EURO moet gaan betalen voor mijn MMS, want MMS-en dat deed ik al heel veel, en het trok mij wel want, kon plaatje(ofcourse) versturen maar ook super veel tekst, en geluidsbestand van minuut toevoegen.... wil ik dit echter nu doen, ben ik dubbele kwijt en niet de afgesproken 50 eurocent.... dus ze zijn ook gewoon fout bezig...

Dus T-MoBen... whatever je naam ook is.... sluit mij maar lekker snel af......

Bij voorbaat bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je om kosteloos te kunnen opzeggen MMS bij je belbundel hebben? ik heb nl. sinds vorig jaar een ben soms abbo van 2 jaar, maar wil dit graag opzeggen, kan dah?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 19:30:
Moet je om kosteloos te kunnen opzeggen MMS bij je belbundel hebben? ik heb nl. sinds vorig jaar een ben soms abbo van 2 jaar, maar wil dit graag opzeggen, kan dah?
ik denk niet dat het in dit geval mogelijkis, omdat er toen nog geen MMS was. Omdat dat er pas later bij is gekomen, kan je dan niet opzeggen.
als je je abbo heb afgesloten in de tijd dat er wel MMS was, maak je wel een kans.

dat is tenminste wat ik begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18
ik denk dat je het ook per direct op kan zeggen als je een abbo hebt afgesloten 1 jaar terug toen men nog niet van mms wist. want....stel, ik heb een ben soms abbo van 2 jaar afgesloten juni 2002. Toen was er geen mms (gaan we even vanuit). In december 2002 heb ik een mooie t68i gekocht met mms en mezelfde abbo behouden. Dan kunnen ze je toch alsnog niet meer laten betalen, want als ik in het begin hoorde dat mms 1 euro zou kosten had ik het gelijk opgezegd en waren die 2 maanden opzegtermijn allang om.
Of is dit bullshit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz99
Even een reactie op de twee vorige posts: iedereen, wanneer je jou abonnement ook hebt afgesloten, heeft nu toch te maken met de mms kosten die in de maand maart zijn ingedeeld? Dus iedereen die het niet eens is met de prijsverhoging kan hem nu toch opzeggen?

Het is niet toegestaan om een verhoging te verhalen om al bestaande abonnees. Of T-mobile past alleen de kosten voor nieuwe abonnees aan of voor iedereen en dan hebben de al abonnees een rechtsgeldende reden om hun abbonnement op te zeggen. Heeft toch niks te maken met wanneer je jou abonnement hebt aangesloten, iedereen heeft er nu toch mee te maken?

Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz99
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 18:42:
hebben jullie een voorbeeldbrief voor mij?
kijk nog eens goed in de vorige posts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
GuidoHuis schreef op 03 March 2003 @ 20:36:
Even een reactie op de twee vorige posts: iedereen, wanneer je jou abonnement ook hebt afgesloten, heeft nu toch te maken met de mms kosten die in de maand maart zijn ingedeeld? Dus iedereen die het niet eens is met de prijsverhoging kan hem nu toch opzeggen?

Het is niet toegestaan om een verhoging te verhalen om al bestaande abonnees. Of T-mobile past alleen de kosten voor nieuwe abonnees aan of voor iedereen en dan hebben de al abonnees een rechtsgeldende reden om hun abbonnement op te zeggen. Heeft toch niks te maken met wanneer je jou abonnement hebt aangesloten, iedereen heeft er nu toch mee te maken?

Of zie ik dit verkeerd?
uhh ik ergens gelzen waarom dat niet kon ik zal t probere op te zoeken :)

maar het is opzich heel tegenstrijdig wat ze in de AV stellen.
7. Tarieven
7.1 De door de Klant aan T-Mobile verschuldigde abonnementsgelden, de abonnementsvoorwaarden, eventuele andere bedragen en gesprekskosten zullen door T-Mobile vastgesteld worden op grond van de prijslijsten vanaf de datum dat de Aansluiting tot stand is gebracht. Voor de vaststelling van de verschuldigde bedragen is de administratie van T-Mobile bindend, tenzij wordt aangetoond dat deze gegevens niet juist zijn.
je moet je dus houden aan de prijzen die gelden op het moment dat jij je abbo hebt afgesloten.
maar:
7.2 T-Mobile is gerechtigd haar prijslijst te wijzigen. Wijzigingen zullen door T-Mobile onder meer middels haar internetsite www.t-mobile.nl vooraf bekend worden gemaakt. De actuele prijslijst kan de Klant ook opvragen bij T-Mobile Klantenservice.
dus eerst moet je je aan de prijzen houden van de datum van afsluiting,
maar tog ook weer niet :?

verder, maak je nog meer kans dat als je t abbo op kan zeggen als je het minder dan 3 maanden geleden hebt afgesloten, want dan kan je weer aanspraak maken op wet 246 van t burgelijk wetboek, omdat de AV veranderd zijn binnen 3 maanden na t aflsuiten.

edit:

ok, gevonde, ik zag dit op een ander forum:

Volgens mij kan niet iedereen opzeggen... Als je voordat MMS werd geïntroduceerd abonnee bent geworden heb je geen reden op om te zeggen lijkt me, toen je het afsloot waren er überhaupt nog geen prijzen bekend. Iedereen die na de introductie is aangesloten kan gerust zeggen dat ze kozen voor de prijs van € 0,50 per MMS, zonder beperking van grootte.

klinkt ook wel logisch

[ Voor 10% gewijzigd door DrNizeGuy op 03-03-2003 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

dit zou mij goed uitkomen, want ik zat stiekum al te hopen oop een prijsverhoging, ivm mijn vertrek naar het buitenland >:)

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt beters deze week gaat mijn brief op de post :*)
Eerst O2 en nu Ben (of jah T-mobile) al 2 telefoons goedkoop :9.
Nu op naar Vodafone en die zal geen prijsverhoging doen althans denk ik zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrNizeGuy schreef op 03 maart 2003 @ 20:55:

edit:

ok, gevonde, ik zag dit op een ander forum:

Volgens mij kan niet iedereen opzeggen... Als je voordat MMS werd geïntroduceerd abonnee bent geworden heb je geen reden op om te zeggen lijkt me, toen je het afsloot waren er überhaupt nog geen prijzen bekend. Iedereen die na de introductie is aangesloten kan gerust zeggen dat ze kozen voor de prijs van € 0,50 per MMS, zonder beperking van grootte.

klinkt ook wel logisch
Klinkt niet echt logisch vind ik. BEN weet niet wat voor telefoon ik op dit moment heb. Wie weet heb ik inmiddels een telefoon waarmee ik wél MMSjes kan versturen/ontvangen en heb ik welbewust m'n BEN-abbo gehouden omdat ik die het gunstigste vind mbt MMSjes, dat weten zij dus niet.

Het enige wat ze kunnen controleren is of je wel s een MMSje verstuurt/ontvangt. Maar goed, dat zegt op zich nog niks. Het zou natuurlijk kunnen dat ik in de (nabije) toekomst er wél veel gebruik van wil en ga maken, dat weet geen mens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18
Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 22:16:
[...]

Klinkt niet echt logisch vind ik. BEN weet niet wat voor telefoon ik op dit moment heb. Wie weet heb ik inmiddels een telefoon waarmee ik wél MMSjes kan versturen/ontvangen en heb ik welbewust m'n BEN-abbo gehouden omdat ik die het gunstigste vind mbt MMSjes, dat weten zij dus niet.

Het enige wat ze kunnen controleren is of je wel s een MMSje verstuurt/ontvangt. Maar goed, dat zegt op zich nog niks. Het zou natuurlijk kunnen dat ik in de (nabije) toekomst er wél veel gebruik van wil en ga maken, dat weet geen mens...
yep :) is eigenlijk precies hetzelfde als m`n voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo kunnen we de Opta niet inlichten? Zij hoeven toch niks aan de prijzen te wijzigen?
Zij kunnen toch ingrijpen als Ben/TM zich gewoon niet netjes tegenover een klant gedraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Laatst online: 18:59
zijn er mensen die ervaring hebben met die vorige O2/vodafone actie, die daarna niet meer aangesloten konden worden? anders kan je misschien tegelijk met je klacht een nieuw abo aanvragen :). heb je iig weer een flinke korting (weer 370 euro terug ofzo bij t-mobile 300) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz99
Ten eerste: Ik geloof dat je de opta om een of andere reden hierover niet kon inlichten, misschien moet je maar eens een paar posts terug lezen, maar ja het is natuurlijk wel: Nooit geschoten is altijd mis.
Ten twee: Ik heb een klacht ingedient bij stichting de ombudsman, eerst had ik een mail naar vara gestuurd en die hebbben mij doorverwezen naar de ombudsman. misschien ook iets voor jullie? Hoe meer klachten ze krijgen hoe meer zij er aan kunnen doen!

info@stichtingdeombudsman.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48

Mex

Hoe zit het precies met nummerbehoud, stel ik stuur die brief vandaag op, T-mobile vind het allemaal prima en sluit me af van hun netwerk, wat gebeurd er dan vervolgens met mijn nummer? Kan ik dat gewoon behouden en bv naar Vodafone of O2 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guidohuis,
wat ben je toch allemaal aan het doen.
Wat wil jij bereiken? dat ze de prijs weer naar 50 cent brengen?
Zeg gewoon je abbo op joh, das veel voordeliger.

Dat vraag ik me ook af Mex.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb net twee brieven verstuurd 1 naar relatie beheer en 1 naar de klanten service. ;)
Even kijken wat ze terug sturen, ik heb de abo nog geen maand samen met een p800. >:)
Die kon ik halen nadat ik mijn vodafone abo met een samsung t100 na 2 maanden kon opzeggen na een prijs verhoging. Stel dat het lukt heb ik drie mobiele })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Laatst online: 18:59
wat moet je met nog een gsm? hebt maar 2 oren en 1 mond hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel vreemd dat er mensen worden doorverwezen naar de ombudsman.

Op de site staat:
Wij kunnen enkel van dienst zijn bij een conflict met de overheid.
?!?!?!?!?!?!!!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 19:26:
IK heb net twee brieven verstuurd 1 naar relatie beheer en 1 naar de klanten service. ;)
Even kijken wat ze terug sturen, ik heb de abo nog geen maand samen met een p800. >:)
Die kon ik halen nadat ik mijn vodafone abo met een samsung t100 na 2 maanden kon opzeggen na een prijs verhoging. Stel dat het lukt heb ik drie mobiele })
en dan nog wachten wanneer d* in de fout gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:48
d* is van de zomer al de fout ingegaan

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz99
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 20:53:
Wel vreemd dat er mensen worden doorverwezen naar de ombudsman.

Op de site staat:
Wij kunnen enkel van dienst zijn bij een conflict met de overheid.
?!?!?!?!?!?!!!?
Dit stond in de mail van kassa:

Wij zijn helaas lang niet in alle gevallen in staat om u bij persoonlijke problemen een passend antwoord te geven.
Voor juridische adviezen bijvoorbeeld, kunt u zich ook wenden tot:
Stichting de Ombudsman,
035 - 6722 722
info@stichtingdeombudsman.nl! Vraag het daar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm om nou naar programma's als Kassa te gaan.. lijkt me niet echt slim.. maar een advies vragen bij bijvoorbeeld de Ombudsman kan wel..
Ik bedoel als er programma's als kassa zich ermee gaan bemoeien, krijg je alleen maar dat Ben(*edit, ohh ja Tmobile*) zich voor de volgende keer volledigheeft ingedekt door de contracten te veranderen voor de mensen die zich vanaf nu aanmelden (of alle contracten te veranderen)
Als er alleen maar een aantal mensen zijn die deze abo afsluiten en verder niemand zich mee bemoeit, heb je kans dat ze dit niet doen, en de volgende keer weer een fout maken en dan gebeurt het weer :)

ff logisch denken

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Ben blij dat ik dit topic ff heb doorgelezen :D
Ga deze week ook 'n briefje de deur uit doen.
Heb sinds 6 feb. 'n 1 jarig BEN 300 icm 'n P800.

Kan me niet voorstellen dat ze hiermee wegkomen, je kunt toch niet het tarief gaan veranderen voordat het uberhaupt geldig is geweest? Het was tenslotte gratis tot 28 feb. Bij het afsluiten van het abo ben je in de veronderstelling dat MMS 50 eurocent kost *punt*

Ze mogen de reclame wat mij betreft veranderen in
"T-mobile says goodbye to [naam]" :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet mogelijk om je abbo op te zeggen.
De prijs van MMS'jes zoals we die kennen is niet verhoogd.
Er is echter wel een extra dienst bijgekomen. Het MMS berichtje van boven de 30kb. tot een max. van 100kb. Dit is een extra dienst die tot voorheen niet mogelijk was en dus geen discontinuiteit met het contract wat tot eenzijdige opzegging zou moeten kunnen leiden.

Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie bevestigd dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe zit dat dan met dat starttarief is toch ook zomaar verhoogt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 13:35:
Er is echter wel een extra dienst bijgekomen. Het MMS berichtje van boven de 30kb. tot een max. van 100kb. Dit is een extra dienst die tot voorheen niet mogelijk was en dus geen discontinuiteit met het contract wat tot eenzijdige opzegging zou moeten kunnen leiden.

Helaas.
Dat klopt dus niet he, in de afgelopen maand waren mijn mmsjes standaard rond de 70 kb(beste instellingen van mijn phone). Dus deze dienst is niet nieuw het is gewoon een prijs wijziging. :(
Waarop baseer jij dat mmsjes van 31t/m 100 kb een nieuwe dienst is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand al antwoord gehad en zo ja vertel is dan ben nu wel nieuwschierig eindelijk geluk in me leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan ga ik ook maar snel mijn briefje op de bus doen, want ik wil wel een nieuw telefoontje... 8910i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie die brief aangetekend getsuurd of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand al bevestiggen of opzeggen gelukt is als je nog geen MMS gebruikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand heeft al een bevestiging gehad, dat duurt altijd even (Misschien wel 3 weken)
Dus ik zou daar niet op wachten en gewoon een brief sturen voor je te laat bent.

Ik heb mijn brief niet aangetekend verstuurd. Ik bel morgen op om te vragen of hiuj is aangekomen. Zo niet stuur ik ook nog een aangetekende brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Ik denk dat je toch 1 a 2 weken moet wachten voordat de eerste reacties van T-mobile zullen komen.

Je mag zelf weten of je wel of niet aangetekend doet versturen, maar als je het niet doet aantekenen heb je geen bewijs... dus kan het nooit aangekomen zijn.

Ik neem aan het het weinig uitmaakt of je wel of geen gebruik gemaakt hebt van MMS. Ik vraag me alleen af wat ze zeggen als je geen "mms telefoon" hebt. Maargoed, hoe willen ze dat bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brasko wat je zegt ie niet waar....MMS is maar 1 Dienst....en niet opgesplitst in 2 diensten......het maakte niet uit hoe groot je mms was het was altijd 50 Eurocent.
Het is bullshit dat ze dan de dienst in 2en snijden.....ten 2e mogen ze dat ook niet 1dag vantevoren PER SMS bekendmaken...dat is onmenselijk de helft heeft geen sms gehad en zal vast vrolijk mmsen boven 30kb zonder te weten van de prijsverhoging. Dat is onmenselijk....de klant is slaaf geworden...machteloos...monopoly verliezer ga zo maar door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja trauma inderdaad ik ben al opgenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brasko gaf eerder in deze topic aan dat het niet mogelijk is om op te zeggen vanwege het feit dat de MMSjes versturen van meer dan 30kb een extra dienst is sinds 1 maart (volgens mij werkt ie bij TM...). Gelukkig is dat verhaal later al redelijk ontkracht, want dat is absolute onzin. Het is altijd al mogelijk geweest om MMS-berichten van meer dan 30 kb te versturen. En dat zou na 1 maart zonder twijfel 50 cent gaan kosten. TM probeert de boel met een handigheidje te misleiden. Laten we er niet intrappen! Mijn opzegbrief is maandag al met de post meegegaan. Ik zal TM morgen bellen om te vragen of mijn brief al in het systeem staat. Volgens insiders van TM gaat dat echter nog wel wat langer duren.

Er wordt ook elders op internet over deze opzegmogelijkheid gediscussieerd.

Bijvoorbeeld hier: http://www.telecomvergelijker.nl/forum.php?thread_id=1536.

Ik ben daar zelf mee begonnen met als doel om elkaar te helpen bij het opzeggen en het massale besef te creeren dat opzeggen absoluut mogelijk is. Ook helpt het behoorlijk als TM zo veel mogelijk opzegbrieven ontvangt, zodat ze daar in de gaten hebben dat er een hele beweging op gang is gekomen.

Succes :7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
fschandalig eigenlijk dit maarja, boeien, moeten ze maar niet zo slecht bereik hebben waar ik woon..heheh ik ga morgen gelijk die brief op de post doen haha

[ Voor 32% gewijzigd door DARKLORD op 05-03-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iedereen het aangetekend verstuurd of gewoon op de normale ouwe manier???....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al zouden ze er achter komen dat je geen mms telefoon hebt. Kun je altijd nog zeggen dat je dat toch vast van plan was om te gaan doen.

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor nieuw abonnement bij welke provider nemen jullie nu? Ik geloof voor mms en gprs dat vodafone life wel okay is?

btw enige brieven die op telecomvergelijker staan:

T-Mobile NL
T.a.v. abonnementen administratie / relatiebeheer
Postbus 16272
2500 BG Den Haag
[adres afzender]

Betref: opzegging T-Mobile contract

[plaats], [datum van schrijven]

Naar aanleiding van uw melding dat u per 1 maart 2003 MMS alleen tegen meerprijs zult leveren deel ik u mee dat ik deze eenzijdige wijziging van de overeenkomst met u niet accepteer.

Ik heb [datumaanschafabbo] het abonnement bij Ben afgesloten. Hierbij heb ik getekend voor de MMS prijs van 50 voor elk willekeurig bericht. Dat staat zwart op wit op de prijslijst van Ben. Nu volgde een SMS van jullie om onderscheid te maken in de inhoudsomvang van de MMS.

Vandaar dat ik u verzoek om per direct van deze wijziging mijn abonnement bij u te beëindigen.

De gegevens die opgezegd kunnen worden zijn:

Klantnummer: [klantnummer]
Aansluiting: [gsmnummer]

[nummerportatie]
Daarnaast heb ik inmiddels een abonnement aangevraagd bij een andere mobiele provider met het verzoek mijn huidige telefoonnummer naar haar netwerk te porteren.

Ik verzoek u mijn nummer [gsmnummer] actief of contractvrij te maken en hieraan uw medewerking te verlenen.
[/nummerportatie]

De door mij aan u verstrekte incassomachtiging ten laste van rekening nummer [rekening] komt er diezelfde datum te vervallen. Verder zou ik graag een bevestiging willen ontvangen van deze opzegging.

Ik dank u voor de ondernomen moeite.

Met vriendelijk groeten,

[naam en krabbel]

==================================
Geachte Directie,

Op 28 februari 2003 zond u mij per sms het bericht dat uw organisatie T-mobile, voorheen BEN, op
1 maart 2003 nieuwe MMS-prijzen introduceert, naar ik begrijp ook voor lopende abonnementen. Een MMS t/m 30 Kb kost thans €0,50 en een MMS van 31-100 Kb kost thans €1,00. Met deze verhoging ga ik niet akkoord.

Ten tijde van het sluiten van de overeenkomst met destijds BEN, d.d. 21 januari 2003, is mij een prijslijst overgelegd waarop vermeld staat dat BEN mij voor een MMS bericht vanaf 1 maart 2003 €0,50 in rekening zal brengen ongeacht de grootte. Er is hier dus geen sprake van een uitbreiding van een dienst, zoals door de medewerkers van uw klantenservice wordt gesteld. Immers MMS-berichten versturen boven 30 Kb was voor 1 maart 2003 ook al mogelijk. Zij het dat vanaf 1 maart 2003 diezelfde dienst tegen een hoger tarief wordt aangeboden dan van toepassing was bij het sluiten van de overeenkomst, althans voor MMS-berichten groter dan 30 Kb.

Uiteraard staat het u vrij om de prijzen voor het abonnement, diensten en/of voorwaarden te wijzigen, hetgeen u per 1 maart 2003 hebt gedaan in voor mij nadelige zin, maar dan ben ik gerechtigd om met ingang van diezelfde datum mijn BEN extra abonnement, nu T-Mobile 300’01, te beëindigen.

De door mij aan BEN verstrekte incassomachtiging ten laste van (giro)rekeningnummer ........ komt derhalve per 1 maart 2003 te vervallen. Ik verzoek u hiervan goede nota te nemen. De vooruitbetaalde abonnementskosten verzoek ik u terug te boeken.

Ik verzoek U mij de ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen, eventueel per telefax onder nummer ............

fax klantenservice 06 - 14 09 50 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 13:35:
Inderdaad ik heb ook al vele mms'jes verstuurd die 30kb+ waren. Werkte altijd al prima, en het is dus wel degelijk een prijsverhoging. Nooit eerder is er sprake geweest dat het mms tarief afhankelijk zou worden van de hoeveelheid data in je bericht.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 10:29:
wat voor nieuw abonnement bij welke provider nemen jullie nu? Ik geloof voor mms en gprs dat vodafone life wel okay is?

btw enige brieven die op telecomvergelijker staan:

T-Mobile NL
T.a.v. abonnementen administratie / relatiebeheer
Postbus 16272
2500 BG Den Haag
[adres afzender]

Betref: opzegging T-Mobile contract

[plaats], [datum van schrijven]

Naar aanleiding van uw melding dat u per 1 maart 2003 MMS alleen tegen meerprijs zult leveren deel ik u mee dat ik deze eenzijdige wijziging van de overeenkomst met u niet accepteer.

Ik heb [datumaanschafabbo] het abonnement bij Ben afgesloten. Hierbij heb ik getekend voor de MMS prijs van 50 voor elk willekeurig bericht. Dat staat zwart op wit op de prijslijst van Ben. Nu volgde een SMS van jullie om onderscheid te maken in de inhoudsomvang van de MMS.

Vandaar dat ik u verzoek om per direct van deze wijziging mijn abonnement bij u te beëindigen.

De gegevens die opgezegd kunnen worden zijn:

Klantnummer: [klantnummer]
Aansluiting: [gsmnummer]

[nummerportatie]
Daarnaast heb ik inmiddels een abonnement aangevraagd bij een andere mobiele provider met het verzoek mijn huidige telefoonnummer naar haar netwerk te porteren.

Ik verzoek u mijn nummer [gsmnummer] actief of contractvrij te maken en hieraan uw medewerking te verlenen.
[/nummerportatie]

De door mij aan u verstrekte incassomachtiging ten laste van rekening nummer [rekening] komt er diezelfde datum te vervallen. Verder zou ik graag een bevestiging willen ontvangen van deze opzegging.

Ik dank u voor de ondernomen moeite.

Met vriendelijk groeten,

[naam en krabbel]

==================================
Geachte Directie,

Op 28 februari 2003 zond u mij per sms het bericht dat uw organisatie T-mobile, voorheen BEN, op
1 maart 2003 nieuwe MMS-prijzen introduceert, naar ik begrijp ook voor lopende abonnementen. Een MMS t/m 30 Kb kost thans €0,50 en een MMS van 31-100 Kb kost thans €1,00. Met deze verhoging ga ik niet akkoord.

Ten tijde van het sluiten van de overeenkomst met destijds BEN, d.d. 21 januari 2003, is mij een prijslijst overgelegd waarop vermeld staat dat BEN mij voor een MMS bericht vanaf 1 maart 2003 €0,50 in rekening zal brengen ongeacht de grootte. Er is hier dus geen sprake van een uitbreiding van een dienst, zoals door de medewerkers van uw klantenservice wordt gesteld. Immers MMS-berichten versturen boven 30 Kb was voor 1 maart 2003 ook al mogelijk. Zij het dat vanaf 1 maart 2003 diezelfde dienst tegen een hoger tarief wordt aangeboden dan van toepassing was bij het sluiten van de overeenkomst, althans voor MMS-berichten groter dan 30 Kb.

Uiteraard staat het u vrij om de prijzen voor het abonnement, diensten en/of voorwaarden te wijzigen, hetgeen u per 1 maart 2003 hebt gedaan in voor mij nadelige zin, maar dan ben ik gerechtigd om met ingang van diezelfde datum mijn BEN extra abonnement, nu T-Mobile 300’01, te beëindigen.

De door mij aan BEN verstrekte incassomachtiging ten laste van (giro)rekeningnummer ........ komt derhalve per 1 maart 2003 te vervallen. Ik verzoek u hiervan goede nota te nemen. De vooruitbetaalde abonnementskosten verzoek ik u terug te boeken.

Ik verzoek U mij de ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen, eventueel per telefax onder nummer ............

fax klantenservice 06 - 14 09 50 24
haha.. grappig..das me brief..op telecomvergelijker :")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie brief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al reactie gehad van TM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz99
Ik heb in zijn gehele algemeenheid gesproken met de ombudsman, en die hebben gezegd dat het misschien beter is om in je brief te vermelden dat je binnen 14 dagen een reatie wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij mag je je contract daarvoor opzeggen om de doodeenvoudige reden dat je een contract hebt afgesloten met de toen geldende voorwaarden. Zo heb ik destijds bij O2 altijd nog 11ct voor een SMS betaald omdat dat bij Telfort 25guldencent was. De nieuwe abonnees hadden echter een ander tarief ;). Zij passen het abonnement aan en een prijswijziging van 10% is geloof ik zondermeer toegestaan maar dit is niet echt acceptabel. Volgens mij zijn zij ook degene die zich niet aan het contract houden.

Maarruh... verstuur jij echt MMS?

PS: Koele brief ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja natuurlijk stuur je mms-jes als het toch gratis is..........logisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@McNRiQ, dat is wat ik te horen heb gekregen van de klantenservice. Die mensen zijn er al op getraind. Dat kon je duidelijk horen.
Brasko wat je zegt ie niet waar....MMS is maar 1 Dienst....en niet opgesplitst in 2 diensten......het maakte niet uit hoe groot je mms was het was altijd 50 Eurocent.
Het is bullshit dat ze dan de dienst in 2en snijden.....ten 2e mogen ze dat ook niet 1dag vantevoren PER SMS bekendmaken...dat is onmenselijk de helft heeft geen sms gehad en zal vast vrolijk mmsen boven 30kb zonder te weten van de prijsverhoging. Dat is onmenselijk....de klant is slaaf geworden...machteloos...monopoly verliezer ga zo maar door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Laatst online: 14-09 16:46
Kan ik me abbo (ben vaak) TM-150 nu wel of niet opzeggen ?????

ik mms nie maar, had er wel plannen voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz99
Nou ik heb geen leuk nieuws:

Ik heb met BEN/T-mobile gebeld en hebben mij gezegd dat de verwerking van de opzeg brief wel eens tien dagen kan duren. Ik vermoed dat ze een spelletje spelen, ze proberen het gewoon te rekken tot de verwerkingsdatum van 22 maart!!! Het is toch belachelijk dat je zo lang moet wachten voordat je brief verwerkt is? Bij vodafone kon het binnen een paar dagen en dan was alles geregeld, wel per fax, maar dan toch :r

Ik stel dus voor dat je een aangetekende brief verstuurd, dan heb je bewijs dat de brief in ieder geval meer dan twee weken voor het einde van de verwerkings datum is aangkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GuidoHuis, een fax sturen dan kun je de fax ontvangstbevestiging gebruiken als bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
* P5ycho post opzegging...
Hopelijk werkt t allemaal.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

faxen kan niet...heb ik net gevraagd aan de Klantenservice van TM...
moet echt per brief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Het letterlijke SMS-je dat ik op mijn 'nieuwe' (5-Feb-2003) abo kreeg:

28-02-2003 15:15
Van: T-MobileMMS

Beste T-Mobile MMS klant. Op 1 maart 2003 introduceert T-Mobile nieuwe MMS-prijzen. Een MMS t/m 30Kb kost euro 0,50, een MMS van 31 – 100 Kb kost euro 1,00

Dit SMSje kreeg ik niet op me 'oude' (23-Aug-2002) abonnement, maar ik neem aan dat ook hier die kosten wel omhoog zullen gaan. Kan ik dan béíde abo's opzeggen? Naja, ik ga DancePlaza's brief daar in ieder geval wel op aanpassen en gelijk aangetekend insturen :)

Wie heeft de algemene voorwaarden trouwens? Ik kan ze nergens vinden namelijk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Noodles bedankt voor het posten
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dat zijn 'n aantal mooie brieven.

Ik weet ff niet meer of iemand het al eerder had opgemerkt, maar bij het T-mobile "welkoms pakket" dat ik per post heb gekregen zat ook 'n T-mobile prijslijst, maar daarbij was nog altijd spraken van 50 eurocent per bericht, zonder kb beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net me brief verstuurd, aangetekend natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
elviver schreef op 06 maart 2003 @ 15:51:

Wie heeft de algemene voorwaarden trouwens? Ik kan ze nergens vinden namelijk :|
www.t-mobile.nl

Onderaan de site staat een link:

The easy way:

T-Mobile abonnee Voorwaarden
T-Mobile Pre-Paid Voorwaarden

Zijn hetzelfde , maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Juist, ik ook :) Datum van de stempel, die is geldig right? Nooit eerder aangetekend verstuurd.. Die stempel.. die is niet echt heel duidelijk leesbaar, maar er staat wél duidelijk 05.. Verder lees ik (denk ik) I0.27-17 ofzo.. Ken da? En wat is rechtsgeldig enzo? :)
D3LTA schreef op 06 maart 2003 @ 16:55:
[...]

www.t-mobile.nl

Onderaan de site staat een link:

The easy way:

T-Mobile abonnee Voorwaarden
T-Mobile Pre-Paid Voorwaarden

Zijn hetzelfde , maar goed
Juist, had ik net ook al opgeslagen :) Wou het nog zeggen, maar you beat me ;)

[ Voor 51% gewijzigd door DRvDijk op 06-03-2003 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Heb net klantenservice gebeld, en die wisten me glas hard te vertellen dat het omdat het in proef periode gratis was en nu officeel wordt ingevoerd je je abbo niet kan opzeggen dat kon ze me verzekeren, ze zei ook dat het ook nergens terug te vinden was in de algemene voorwaarden :S

Mijn vraag nu....

kan het nu wel of niet????

heb nu bijna een half jaar een ben vaak abbo nu t-mobile 150
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste