[BEN]Prijsverhoging MMS, abo opzeggen?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik lees regelamtyig dat er abonnementen worden opgezegd omdat er een prijverhoging werd doorgevoerd. Laatst was er nog een topic over Vodafone, waarbij het starttarief met 1 cent verhoogd werd.

Ik krijg nu net een SMS van Ben/T-Mobile met de volgende tekst:
Beste T-Mobile MMS klant. Op 1 maart 2003 introduceert T-mobile nieuwe MMS-prijzen. Een MMS t/m 30 Kb kost euro 0,50, een MMS van 31-100 Kb kost euro 1,00
Toen ik het abo afsloot was het dacht ik zo dat elke MMS 0,50 zou gaan kosten. Dit is dus een prijsverhoging. Is dit reden genoeg om het abonnement kosteloos op te mogen zeggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 28-02-2003 19:31 . Reden: tiepvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:04
Ik denk het niet, de veranderingen zijn niet dusdanig ingrijpend dat je daardoor mag opzeggen. Maar je kan het altijd proberen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

staat het ergens in de voorwaarden dan die jij hebt gelezen en ondertekend dat een MMS 0,50 cent kostte?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 23:25
ik kreeg idd net ook zo'n smsje.
best wel raar, want ik kreeg van de week een heel pakket met opberg map van T-mobile, met daarbij ook een tarief lijst.
en daar staat op:

T-Mobile MMS:
- MMS-bericht verzenden. €0,50 per bericht

daar staat dus niets over de groote van het mmsje in.
beetje krom lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wAizz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 08:30
Bel Ben/ T-Mobile op, even zeuren en daarna meteen het antwoord op GoT posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat wil iik ook weten.....kreeg net ook zo'n sms
zou wel leuk zijn de 7210 zonder 2 jarig abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 22:16
als dat waar is, kan je opzeggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als dit zo is :) Dan zeg ik hem op hehe stap ik over naar vodafone
Zou wel maf zijn haha, heb ik net o2 opgezegt en zit ik bij Ben en dan nu weer me Ben opzeggen en naar vodafone gaan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik vraag me dus hetzelfde af. Zal ik ze maar eventjes bellen >:). Lijkt me wel mooi eigenlijk. Kijk voor Ben had ik het niet gedaan, dat zou lullig zijn. Maar nu zijn het toch Duitsers geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
al resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrNizeGuy schreef op 28 February 2003 @ 15:58:

best wel raar, want ik kreeg van de week een heel pakket met opberg map van T-mobile, met daarbij ook een tarief lijst.
en daar staat op:

T-Mobile MMS:
- MMS-bericht verzenden. €0,50 per bericht

daar staat dus niets over de groote van het mmsje in.
beetje krom lijkt me
In het oude contract van Ben staat ook €0,50 per bericht maar er staat ook geen grootte bij dus ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:07

Duinkonijn

Huh?

zal wel ergens staan "prijswijzingingen voorbehouden"

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
heheh om die reden heb ik net BEN ;-)

zou cool zijn

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Grmbl :(

Volgens mevrouw T-Mobile gaat deze vlieger niet op. Het is volgens haar altijd al zo geweest dat het voor grote dingen 1 euro was. Ze passen de voorwaarden niet aan, want het was altijd gratis en je moet er nu pas voor gaan betalen.
Ik vind het nog steeds raar, want volgens mij was het ook 50 cent. Misschien kan iemand anders het nog even proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat nergens in het contract dat grote dingen duurder zijn,dat contract is wat dat betreft een beetje erg vaag omdat ze de grootte niet vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 28 februari 2003 @ 15:37:
Ik lees regelamtyig dat er abonnementen worden opgezegd omdat er een prijverhoging werd doorgevoerd. Laatst was er nog een topic over Vodafone, waarbij het starttarief met 1 cent verhoogd werd.

Ik krijg nu net een SMS van Ben/T-Mobile met de volgende tekst:

[...]

Toen ik het abo afsloot was het dacht ik zo dat elke MMS 0,50 zou gaan kosten. Dit is dus een prijsverhoging. Is dit reden genoeg om het abonnement kosteloos op te mogen zeggen?
een mms onder de 30 kb gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 17:15:
[...]

een mms onder de 30 kb gratis?
Nee, 50 cent, dat is een tikfout van meneer de mopperkont ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar de fotos die je maakt zijn zelden meer dan 30Kb.
dus tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
de foto's die ik met mn tel maak zijn bijna altijd rond de 30kb, + de tekst wat je er dan nog een s bij zet, zit je al gauw aan de 35...

net ook ff gebeld, maar die knurft wist er zelf nix van, die z8 ook gwoon dat t €0.50 koste.. hij had er wel "vaag" iets over gehoord :( schiet dus niet op

[ Voor 39% gewijzigd door DrNizeGuy op 28-02-2003 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Peewee schreef op 28 February 2003 @ 16:46:
Grmbl :(

Volgens mevrouw T-Mobile gaat deze vlieger niet op. Het is volgens haar altijd al zo geweest dat het voor grote dingen 1 euro was. Ze passen de voorwaarden niet aan, want het was altijd gratis en je moet er nu pas voor gaan betalen.
Ik vind het nog steeds raar, want volgens mij was het ook 50 cent. Misschien kan iemand anders het nog even proberen....
Dit staat volgens mij helemaal nergens dat de grotere mmsen 1 euro zijn, er stond altijd tot 1 maart gratis mms en dan sterretje na 1 maart 0,50 € per mms.

edit algemene voorwaarden:

2.4 De algemene voorwaarden kunnen door T-Mobile worden gewijzigd.

en

7.2 T-Mobile is gerechtigd haar prijslijst te wijzigen. Wijzigingen zullen door T-Mobile onder meer middels haar internetsite www.t-mobile.nl vooraf bekend worden gemaakt. De actuele prijslijst kan de Klant ook opvragen bij T-Mobile Klantenservice.

[ Voor 24% gewijzigd door B0MBACI op 28-02-2003 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze kunnen worden gewijzigd, maar dan zijn de diensten niet meer hetzelfde als waar jij je handtekening voor hebt gegeven. Dus het lijkt mij dat je dan mag opzeggen. Zou wel chill zijn, pluk je FF ergens een abbo met cashdeal vandaan en scheelt weer een hoop abonnementsgeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Dit zou zeker wel tof zijn, heb mijn abbo net een weekje.

Ik ga morgen eens effe proberen die gasten te bereiken. Maar ja ze zullen het wel ontkennen toch? Dat zag je net ook al toen iemand hierboven had gebeld en ze doodleuk zeggen dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Bij Vodafone kon het ook toen ze het starttarief met een lullige cent ophoogden, dus het lijkt mij dat dit dus ook perspectief moet bieden.

Zijn er geen "experts" op dit gebied?

ps: Heb het origineel veranderd naar 0,50 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
B0MBACI schreef op 28 February 2003 @ 18:36:
[...]

Dit staat volgens mij helemaal nergens dat de grotere mmsen 1 euro zijn, er stond altijd tot 1 maar gratis mms en dan sterretje na 1 maart 0,50 € per mms.

edit algemene voorwaarden:

en

7.2 T-Mobile is gerechtigd haar prijslijst te wijzigen. Wijzigingen zullen door T-Mobile onder meer middels haar internetsite www.t-mobile.nl vooraf bekend worden gemaakt. De actuele prijslijst kan de Klant ook opvragen bij T-Mobile Klantenservice.
Ik kan helemaal geen prijs vinden van MMS op t-mobile en ze moeten het van te voren aankondigen, lijkt me dat dit een redelijke termijn moet zijn en niet 1 dag. Oftewel je mag je abbo opzeggen ze hebben zich nl. niet aan het contract gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb het ontvangst pakket van T-MOBILE gevonden, ook daarin staat bij de Prijslijst :

T-Mobile MMS: -mms- bericht verzenden. Je betaalt: €0,50 per bericht.

Ik heb geen scanner hier anders zou ik het wel ff scannen, voor mensen die ook dat ontvangstpakket envelop hebben gekregen moeten ff naar tariefplan (2/4) kijken daar staat het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer dat ik geen mms heb...

na al mijn rekening troubles zou ik met alle plezier me ben/t-mobile abbo opzeggen.
De klantenservice is om van te huilen daaro :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
nou net weer iemand van T-mobile gesproken, en die zij dat het mischien wel mogelijk is om het abbo op te zeggen. Hij gaat het verder voor uitzoeken en belt me morgen terug.

hopen dat het dan wat duidelijker word!

[ Voor 6% gewijzigd door DrNizeGuy op 28-02-2003 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 20:17:
jammer dat ik geen mms heb...

na al mijn rekening troubles zou ik met alle plezier me ben/t-mobile abbo opzeggen.
De klantenservice is om van te huilen daaro :r
zij weten tog niet wat voor toestel jij hebt? dit geld dan voor alle t-moblie klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

DrNizeGuy schreef op 28 February 2003 @ 20:19:
nou net weer iemand van T-mobile gesproken, en die zij dat het mischien wel mogelijk is om het abbo op te zeggen. Hij gaat het verder voor uitzoeken en belt me morgen terug.

hopen dat het dan wat duidelijker word!
Juist hou je ons ook op de hoogte O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me wacht in spannnnning af :) WIL AF VAN BEN/HANS/PIET/T-Mobile ;)

en dan eindelijk een neue nokia :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Ik heb de algemene voorwaarden weer gevonden. En daar staan twee dingen in die volgens mij niet mogen:

2.04 De algemene voorwaarden mogen door Ben worden gewijzigd
7.02 Ben is gerechtigd haar prijslijst te wijzigen. Wijzigingen zullen door Ben onder meer middels haar internetsite www.ben.nl vooraf bekend worden gemaakt. De actuele prijslijst kan de Klant ook opvragen bij Ben Klantenservice

Hiermee dekt Ben zich behoorlijk in. Maar mij lijkt het, ondanks mijn beperkte rechtskennis, zeer vreemd dat Ben eenzijdig zomaar de tarieven mag wijzigen van een abonnement waar je voor een bepaalde tijd aan vast zit. Als dat zo zou mogen dan hadden in de eerste plaats Vodafone en KPN zich op dezelfde manier ingedekt, en verder is het natuurlijk te zot voor woorden. Wan dat zou betekenen dat ze ook de abonnementsgelden mogen aanpassen, en dan snapt iedereen wel dat dat niet klopt.

Is er niet iemand met voldoende wetskennis die kan vertellen wat je wel en niet mag opnemen in je algemene voorwaarden? En of dit reden genoeg is om het abo op te zeggen?

Verder heb ik een prijslijst gekregen bij mijn abo, maar er staat niet op wat een MMS kost. :( Maar ik weet zeker dat ze het er toen de hele tijd over hadden dat een mms 0,50 zou gaan kosten.

[ Voor 9% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 28-02-2003 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Zou wel leuk zijn als ik er nu mee kan nokken, net een maandje daar een abbo lopen. Zou betekenen dat ik een nokia 7650 voor 35 euro heb gekocht :+
Zo zie ik het graag :)

Heb hier trouwens 2 prijslijsten, 1 van ben en 1 van t-mobile. Op beide hebben ze het over 50 cent per mms. Niks over een euro voor grotere berichten.
Dit staat wel in het sms bericht wat ik vandaag kreeg en ook op hun site bij tarieven.

[ Voor 42% gewijzigd door Sick Nick op 28-02-2003 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Kan iemand even een ingescande prijslijst online zetten waarop staat dat een MMS 0,50 kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

scanner is kinda dood, kan wel fototjes maken ervan natuurlijk met m'n digicam.

geef me ff paar minuten, krijg je 2 foto's van de ben en t-mobile prijslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb daarnet ook gebeld :

zij -Goeden avond

ik - goeden avond, ik belde ivm een sms die ik vandaag hebt ontvangen mbt mms kosten, die zijn namelijk gewijzigd, het was eerst 50 cent nu is er een prijs gekomen die afhankelijk is van de grootte van mms .Dat kan toch niet ! IK heb juist een gsm toetstel met camera gekocht om via mms fotos te verstuuren en die zijn wel vaker groter als 30 kb en ik heb helemaal geen zin om steeds 1 euro ervoor te betalen, als ik dat wist zou ik wel een andere abo nemen.

Zij - JA meneer het staat in onze voorwaarde..

Ik - Dat klopt helemaal niet mevrouw, ik heb nog eergisteren een pakket van t-mobile gekregen met de tarieven en daar staat alleen maar 0,50 per mms en helemaal niks over de grootte.

Zij - Ja meneer kunt u ff w8ten dan zoek ik het voor u uit.

5 min later

Zij - ja meneer u heeft gelijk het staat nergens, mijn collega is er nu mee bezig of we wel zon tariefswijziging mogen maken.

Ik - Ja dat mag je, maar dan mag ik ook mijn abo opzeggen })

Zij - Volgens mij mag dat niet zomaar

Ik - Ik echt wel bel maar ff jullie concurrent Vodafone, die legt het wel netjes uit

Zij - Ow meneer kan, maar op dit moment wordt het uitgezocht als u morgen weer belt dan akn ik het u precies uitleggen.

Ik - Oke bedankt dan bel ik morgen terug. Prettige dag veder.

Dat was het dus morgen is de uitslag bekent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/awroos/ben-mms.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/awroos/tmobile-mms.jpg

Eerste beetje bewogen, geen zin om opnieuw te maken :P
Zoals je ziet, niks te zien over een euro per mms.

Sorry voor de layout :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 19:57

limit28

Loading.....

Maar MMS was vanaf het begin tot vandaag gratis. Dus er zijn nog geen vaste prijzen aangegeven. de prijs is klop ook 50 euro cent per mms. want een foto is ongeveer 20 kb plus teks die is ongeveer 5 kb dus kom je op 25kb dan is het binnen de 30kb.

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

nou, als ik in hoge kwaliteit een foto maak met m'n 7650 komt die foto echt wel boven de 30 KB uit hoor.

Komt nog bij dat je met mms meerdere slides enzo kan doen met meerdere plaatjes en geluid en alles erop en eraan. Die gaan dus zeker weten een euro kosten, in tegenstelling tot de 50 cent die ze eerder noemden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

limit28 schreef op 28 February 2003 @ 21:16:
Maar MMS was vanaf het begin tot vandaag gratis. Dus er zijn nog geen vaste prijzen aangegeven. de prijs is klop ook 50 euro cent per mms. want een foto is ongeveer 20 kb plus teks die is ongeveer 5 kb dus kom je op 25kb dan is het binnen de 30kb.
Er was wel een vaste prijs, dat stond erbij vermeld als je goed oplette was er een * achter gratis en dan rechts onder na 1 maart 0,50 euro cent per mms. En het staat zelfs in de tariefplan. En als ik met mijn tel een foto maak op best met tekst en geluid zit ik al op 50 kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 13:31
Er moet toch wel een telefoon te vinden zijn die foto's in een hogere resolutie verstuurd als MMS. Op die manier zijn de foto's vanzelf groter. Was ik nou net van plan om er zo eentje te kopen om met dit T-mobile abo te gebruiken :-)

zuinige hollanders.... afpersen die hap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

als ik een pic neem met m'n gewone digicam a ongeveer 1 MB, die via bluetooth of infrarood naar m'n telefoon stuur en die via mms verstuur dan ga ik ook wel over die paar KB heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op 28 February 2003 @ 21:16:
[afbeelding]

[afbeelding]

Eerste beetje bewogen, geen zin om opnieuw te maken :P
Zoals je ziet, niks te zien over een euro per mms.

Sorry voor de layout :+
Je betaalt: --> U betaalt: , arrogante Duitsers :P Iedereen opzeggen! })

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2003 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 11:50
Moeilijke kwestie.

Maarja, je kan ook een abbo verkopen met:
"Bellen voor 1 cent per minuut" er vervolgens er bij zeggen "Belt u langer dan 60 seconden, dan kost het surplus 1 euro per meer gebelde minuut"

Als dit zo is, dan lach ik me helemaal dood trouwens!

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Als je het er bij zegt, geen probleem. In dit geval is er echter nooit iets gezegd over een euro per mms vanaf 30 KB tot aan 100 KB.
Wat zouden trouwens de kosten zijn van een mms boven de 100 KB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op 28 februari 2003 @ 22:10:
Wat zouden trouwens de kosten zijn van een mms boven de 100 KB?
ik denk dat dat dan als een 2e MMS wordt berekent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat hierover in het 6e burgerlijk wetboek artikelen staan. Hier staat onder meer een artikel met een lijst van bepalingen die onredelijk bezwarend zijn (die dus niet mogen, staat één of meerdere van deze er wel in dan kan overeenkomst ontbonden worden).

1 van die bepalingen zegt dat Ben niet mag bepalen in de alg. vwdn. dat ze binnen 3 maanden na sluiten vd overeekomst de prijs mag veranderen, tenzij het de klant de gelegenheid geeft om de overeenkomst te ontbinden.

Dit is zover mijn kennis gaat. Het gaat in hierboven genoemde bepaling denk ik meer om de aanschaf van een product (iets tastbaars om het ff zo te zeggen).
In het geposte probleem gaat het om het verhogen van de prijs van een dienst, dus of dat ook hierop van toepassing durf ik niet te zeggen. Het lijkt me iig wel een indicatie van onredelijkheid.

Verder weet ik wel dat er nog bepalingen zijn mbt een consumentenkoop, maar ik durf niet te zeggen of die hier uitkomst bieden. Wel weet ik dat in deze bepalingen bescherming van de consument de hoofdgedachte is.

Ik zou sowieso proberen op te zeggen Os. Nooit geschoten is altijd mis en de kans van slagen lijkt me vrij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Ik heb net sinds 2 weken mijn abo (300min p/m). Krijg binnenkort 370 euro terug gestort. Ik gebruik dan wel geen MMS, maar dat weet t-mobile niet. Zou leuk zijn als ik op zou kunnen zeggen. Alleen er staat wel een nummerportatie voor over drie weken te wachten, maar daar kan ik dan denk ik ook wel onder uit. Morgen zal wel meer duidelijkheid brengen.

Heb zelf dat SMS-je niet ontvangen :?

[ Voor 6% gewijzigd door waslijn op 28-02-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
je krijgt je geld terug gestort na de eerste factuur... wel eerst geld krijgen voordat je opzegd... scheelt je 370 euro :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-06 10:52

Kama

Game Coordinator

Dit moet je niet de mensen van T-mobile laten uitzoeken, maar de potentiele maatschappij waar je heen wilt... ;-) T-mobile kan het niet zoveel schelen of jij het goeie antwoord krijgt...

Afaik betekent verandering van de voorwaarden dat je op mag zeggen binnen een bepaalde termijn. Dus afaik heb je bij een prijsverandering 30 dagen de tijd om je abbo op te zeggen... Dat was in ieder geval bij dat ziekenfondsverhaal wel het geval. Daar kreeg iedereen per 1 jan een prijsverhoging en dus kon iedereen gedurende 30 dagen opzeggen om over te kunnen stappen naar een ander ziekenfonds.

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me bookmarkt deze thread, heeft net een maand ben 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm als dit echt zo is zou dit waanzinnig flex zijn, zou betekenen dat ik inplaats van 2 jaar, 2 maanden aan die abo van die 7650 (:P) zit, maarja ik zie vandaag wel hoe het bij de rest van jullie is verlopen!

*bookmark*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zat er geen simlock op die 7650's van ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 06:37
fm77 schreef op 01 March 2003 @ 01:55:
Zat er geen simlock op die 7650's van ben?
Zit er op, maar die is er bij mij al af ondertussen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Oscar Mopperkont schreef op 28 February 2003 @ 21:00:

Hiermee dekt Ben zich behoorlijk in. Maar mij lijkt het, ondanks mijn beperkte rechtskennis, zeer vreemd dat Ben eenzijdig zomaar de tarieven mag wijzigen van een abonnement waar je voor een bepaalde tijd aan vast zit. Als dat zo zou mogen dan hadden in de eerste plaats Vodafone en KPN zich op dezelfde manier ingedekt, en verder is het natuurlijk te zot voor woorden. Wan dat zou betekenen dat ze ook de abonnementsgelden mogen aanpassen, en dan snapt iedereen wel dat dat niet klopt.
Een aantal keer is dit dan ook uit netheid gebeurd, en niet uit noodzaak.
Was vooral bij dutchtone een keer het geval geloof ik.
Voor die ene cent van Vodafone in principe ook niet nodig voor iedereen dacht ik, maar toch wel zo netjes dat iedereen dat mocht.
aan de andere kant is het natuurlijk zeer onwaarschijnlijk dat een bedrijf graag inkomsten misloopt, ik weet dat mijn verklaring daar wat onlogisch is.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zullen niet veel mensen zijn die door deze prijsverhoging hun abonnement willen opzeggen. Ja, de mensen hier die elkaar allemaal lekker hierover zitten op te stoken :) maar dat zijn uiteindelijk waarschijnlijk niet zo veel mensen waardoor ze niet zo veel verlies lijden aangezien ze nu ook weer meer winst maken op het MMS.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je belbundel verbruikt is moet je nu bij T-Mobile een starttarief betalen van € 0.05 per gesprek.
Bij Ben had je geen starttarief. })

En een Ben soms abonnement (30 min. voor € 7,50 per maand) €0,25 per min.
Is nu geworden T-Mobile 30 (30 min. voor € 10,00 per maand) €0.33 per min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 08:23
Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 10:28:
Als je belbundel verbruikt is moet je nu bij T-Mobile een starttarrief betalen van € 0.05 per gesprek.
Bij Ben had je geen starttarrief. })

En een Ben soms abonnement (30 min. voor € 7,50 per maand) €0,25 per min.
Is nu geworden T-Mobile 30 (30 min. voor € 10,00 per maand) €0.33 per min.
dit geldt alleen voor nieuwe abonnees
en niet op bestaande ben-klanten

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mischien een beetje dom van mij, maar hoe krijg ik een foto in mijn reply??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit geldt alleen voor nieuwe abonnees
en niet op bestaande ben-klanten

bedoel je dat starttarief of het abo. van 30 min?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat bedoelt hij ja

en voor een afbeelding in je post

[ img]URL[ /img]

en dan zonder spaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het start tarief voor iedereen geldt, dus ook voor de oudere abonnementen.
Omdat mijn abonnement nu is omgezet van een 'Ben vaak' naar een 'T-Mobile 225' moet ik als mijn bundel op is ook een start tarief van 0,05 euro betalen.
Bij BEN had je geen starttarief.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
ik heb oko nog ff gekeke, en idd, ook het start tarief is omhoog gegaan
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keirs001/tmob.jpg

starttarief €0.05 per gesprek

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keirs001/belvrij.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keirs001/mtf.jpg

daar staat niks over start tarieven.
mischien dat strax ook ff aankaarten als die knakker me terug belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nou gewoon een aangetekende brief verstuur aan T-Mobile. Met daarin vermeld dat ik het abonnement kostenloos opzeg i.v.m. het verhogen van de MMS kosten?? Altijd het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
jpvk007 schreef op 01 March 2003 @ 00:23:
je krijgt je geld terug gestort na de eerste factuur... wel eerst geld krijgen voordat je opzegd... scheelt je 370 euro :p
Wanneer krijg je de eerste factuur? En dat geld krijg je toch via je leverancier? Waarom zou je dan moeten wachten op de eerste factuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 11:50
Is iemand nou al terug gebelt door TM?!

Ben nl. wel benieuwd. En volgens mij is het niet zo dat er ook een starttarief geld voor oude abonnee's!

Anders baal ik echt dat ik niet de 24ste nog 2 x Ben300 heb genomen en dat ik nu TM300 aan het afsluiten bne :-(

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeie, je kan toch zelf ook bellen als je zo nieuwsgierig bent? :)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 12:13:
Gewoon FF kijken, van als je om 14:00 ofzo nog niet bent gebeld, zelf FF terug bellen.
En dan moet er ook wel FF gevraagd worden of dat starttarief ook voor oude abonnees geldt, als dat zo is dan heb je nog meer rede om je abonnement te mogen afsluiten.
Oooh man! Ik hoop zo dat het kan he? 2 abonnementen in 2 maanden tijd kostenloos opzeggen :D Mijn record :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt allemaal zo leuk dat opzeggen van die abonnementen, maar ik krijg altijd zo'n raar gevoel daarbij. Heb je geen kans dat je op een soort zwarte lijst gezet wordt als je om zo'n stom dingetje je abonnement op zegt?
Je kan dan namelijk nog maar 5 keer switchen en je hebt pech en je bent geketend aan de prepaid kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coos, wat bedoel je met dat 5 keer switchen?
Je mag dat toch allemaal zelf bepalen hoevaal je switcht?
En zwarte lijst? Waarom? Als zij je het recht geven om je abonnement op te laten zeggen geven ze toe dat ZIJ fout zijn en is het niet logisch dat ze je op een zwarte lijst zetten. En zo'n lijst is er volgens mij alleen maar voor wanbetalers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
DrNizeGuy schreef op 01 March 2003 @ 11:06:
ik heb oko nog ff gekeke, en idd, ook het start tarief is omhoog gegaan
[afbeelding]

starttarief €0.05 per gesprek

[afbeelding]
[afbeelding]

daar staat niks over start tarieven.
mischien dat strax ook ff aankaarten als die knakker me terug belt.
Hmmm, als het waar is dat er ineens ook een starttarief is, dan lijkt me dat ale helemaal reden om het abo gratis te mogen opzeggen. Dat is natuurlijk onredelijk bezwarend!

Zijn er al mensen die brieven hebben gestuurd? Zoja kan iemand ff een standaard opzeg brief neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Is er al iemand terug gebeld of zal ik er zelf even een belletje aan wagen? Kon in de algemene voorwaarden niks vinden over opzeggingen bij prijsverhogingen maar het lijkt me sterk dat je het niet mag opzeggen. Als ze de prijzen van de belbundels verdubbelen zou je dan ook niet mogen opzeggen?

- mms duurder boven de 30 KB tot 100 KB (daarboven is onbekend)
- start tarief buiten de belbundel van €0.05

Dan is het alleen nog de vraag, geldt dit ook voor de oude Ben abo's? Zo ja, dan lijkt het mij reden genoeg om op te zeggen. Zo nee, dan is heel dit topic kansloos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
goed ik heb net weer gebeld.
die muts aan de lijn wou niet in discussie gaan over de prijzen, maar volgens haar was het starttarief altijd al zo, en dat het MMS tarief nog niet vast gesteld stond :?
yeah right.
ze zij dat ik maar een klachtenbrief moest schrijven.
dat doen we dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bel idd. gewoon FF vraag eerst hoe het zit met dat starttarief zit, of dat dus ook voor oude abonnees geldt, en daarna over het opzeggen.

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

net ff gebeld, hier het resultaat van een gesprek met een stomme en bijdehandte doos:

- voor de oude ben abo's gaat dat start tarief niet op dus gewoon de oude bundel

- mms blijft op die euro staan, ze hebben het van te voren kenbaar gemaakt (dag van te voren in die sms rommel) waardoor het rechtsgeldig is volgens hun algemene voorwaarden. Prijsverhoging mag alleen na kennisgeving ofzo.
De oplossing die ze gaf was 'geen grote mms versturen'

Of te wel, je kan hun dienst niet volledig gebruiken omdat zij de prijzen omhoog willen gooien :X

[ Voor 14% gewijzigd door Sick Nick op 01-03-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waslijn schreef op 01 March 2003 @ 11:17:
[...]
Wanneer krijg je de eerste factuur? En dat geld krijg je toch via je leverancier? Waarom zou je dan moeten wachten op de eerste factuur?
Ja, gaat via je leverancier, je moet daar op de site kijken na hoeveel weken je het geld teruggestort krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Sick Nick schreef op 01 March 2003 @ 13:28:
net ff gebeld, hier het resultaat van een gesprek met een stomme en bijdehandte doos:

- voor de oude ben abo's gaat dat start tarief niet op dus gewoon de oude bundel

- mms blijft op die euro staan, ze hebben het van te voren kenbaar gemaakt (dag van te voren in die sms rommel) waardoor het rechtsgeldig is volgens hun algemene voorwaarden. Prijsverhoging mag alleen na kennisgeving ofzo.

Of te wel, je kan hun dienst niet volledig gebruiken omdat zij de prijzen omhoog willen gooien :X
Volgens hun algemene voorwaarden mogen ze hun algemene voorwaarden ook gewoon wijzigen, artikel 2. Dan kunnen ze erin zetten dat de klant ermee akkorrd gaat dat al zijn inkomsten naar Ben gaan..... :/ Ze kunnen zoveel in die voorwaarden zetten als ze willen, maar het is volgens mij strijdig met de wet, en dan kunnen ze zeggen wat ze willen, maar het mag gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 22:44:
Ik weet dat hierover in het 6e burgerlijk wetboek artikelen staan. Hier staat onder meer een artikel met een lijst van bepalingen die onredelijk bezwarend zijn (die dus niet mogen, staat één of meerdere van deze er wel in dan kan overeenkomst ontbonden worden).

1 van die bepalingen zegt dat Ben niet mag bepalen in de alg. vwdn. dat ze binnen 3 maanden na sluiten vd overeekomst de prijs mag veranderen, tenzij het de klant de gelegenheid geeft om de overeenkomst te ontbinden.
En als je dat nou eens meldt aan dat HD-figuur?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mms blijft op die euro staan, ze hebben het van te voren kenbaar gemaakt (dag van te voren in die sms rommel) waardoor het rechtsgeldig is volgens hun algemene voorwaarden. Prijsverhoging mag alleen na kennisgeving ofzo.

Mag dat wel? Volgens mij niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan alleen onder je Abo uit door de algemene voorwaarden via de rechter onwettig te laten verklaren. Doe je dit niet dan mogen zij volgens de bepaling in de algemene voorwaarden de prijzen verhogen en kun je er niks aan doen!

Edit: het probleem met een contract is namelijk op het moment dat je het sluit, mag de dienstverlener er vanuit gaan dat je de algemene voorwaarden hebt gelezen en hier akkoord mee gaat (anders zou je het contract niet nemen). Om deze reden kun je ook als niet klant de AV verkrijgen (kostenloos).

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk mogen ze idd hun prijzen verhogen en dit een dag vantevoren kenbaar maken aan de klanten, dit zal best wel rechtsgeldig zijn.

Het punt is dat jij als klant dan wel de mogelijkheid hebt om je abonnement op te zeggen volgens mij.
Ik weet zo niet waar geschreven staat dat het mag, maar het lijkt me niet meer dan redelijk dat jij na een dergelijke verhoging je abonnement op kan zeggen. Het is immers in sommige gevallen een verdubbeling van de oorspronkelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens artikel 2 heb je dus GEEN recht om je abo op te zeggen! Houdt er daarnaast rekening mee dat je "gratis toestel" alleen gratis is als er voldaan wordt aan de voorwaarden (gratis bij een 2 jarig ... etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 13:51:
[...]

Waarschijnlijk mogen ze idd hun prijzen verhogen en dit een dag vantevoren kenbaar maken aan de klanten, dit zal best wel rechtsgeldig zijn.

Het punt is dat jij als klant dan wel de mogelijkheid hebt om je abonnement op te zeggen volgens mij.
Ik weet zo niet waar geschreven staat dat het mag, maar het lijkt me niet meer dan redelijk dat jij na een dergelijke verhoging je abonnement op kan zeggen. Het is immers in sommige gevallen een verdubbeling van de oorspronkelijke prijs.
Ik heb geen sms gehad, heb 2 weken een ben 300 abo. Lijkt me een erg vreemde manier om mensen van een tariefswijziging op de hoogte te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op onderstaande manier stelt Ben de mensen op de hoogte. Er staat nergens dat ze iedereen persoonlijk op de hoogte moeten stellen (vind ik persoonlijk wel zo netjes, maar goed....)

7.02 Ben is gerechtigd haar prijslijst te wijzigen. Wijzigingen zullen door Ben onder meer middels haar internetsite www.ben.nl vooraf bekend worden gemaakt. De actuele prijslijst kan de Klant ook opvragen bij Ben Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 13:59:
Op onderstaande manier stelt Ben de mensen op de hoogte. Er staat nergens dat ze iedereen persoonlijk op de hoogte moeten stellen (vind ik persoonlijk wel zo netjes, maar goed....)

Dus Ben kan in feite 50 euro per SMS gaan vragen zolang ze het maar van te voren bekend maken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waslijn schreef op 01 maart 2003 @ 13:58:
[...]
Ik heb geen sms gehad, heb 2 weken een ben 300 abo. Lijkt me een erg vreemde manier om mensen van een tariefswijziging op de hoogte te stellen.
Het lijkt idd vreemd. Maar ik denk toch wel dat het mag op deze manier. Ben is immers een groot bedrijf en die zullen ook hun zaakjes wel op een rijtje hebben. Zij hebben denk ik wel uitgezocht op wat voor manieren ze dit soort verhogingen kenbaar mogen maken. En misschien krijg je nog een sms of brief, wie weet.

Maar het gaat niet zozeer om de manier van kenbaarmaking, maar om de evt opzegbaarheid van het abb na dit soort vehogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
  • Laatst online: 27-01-2023
als algemene voorwaarden "belachelijk" zijn, dan zijn ze niet eens geldig voor de wet

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
goed, hier staan de wetboeken online, wie leest het ff door? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
  • Laatst online: 27-01-2023
DrNizeGuy schreef op 01 March 2003 @ 14:14:
ikke niet , maar heb 2 vriendinnen die rechten studeren

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrNizeGuy schreef op 01 March 2003 @ 14:14:
http://www.win.tue.nl/~ae...tboek/boek_6/titel_5.html

Afdeling drie; Algemene voorwaarden staat het eea in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Ja daar hebben ze gelijk in, mag ik vervolgens wel de overeenkomst ontbinden maar goed ze mogen hem wijzigen.
Ah helaas ik kan het niet vinden op hun site das mooi prijs blijft 50 eurocent.

Prijswijzigingen een dag van te voren geven lijkt me nou ook niet echt netjes laat staan dat SMSjes rechtsgeldig zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Eskimootje op 01-03-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
hier een link waar ze het ook over deze prijsverhoging hebben:
http://www.telecomvergelijker.nl/forum.php?thread_id=1524

hier staat ook iets over artikel 5:
Artikel 5. Wijziging diensten en voorwaarden
5.1 T-Mobile behoudt zich het recht voor om SMS en MMS zonder voorafgaande aankondiging te wijzigen en/of stop te zetten.

5.2 T-Mobile behoudt zich het recht voor om de voorwaarden en spelregels van SMS en MMS zonder voorafgaande aankondiging te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je meer vinden over dat Consumentenrecht?
Daar schijnt dus ook in te staan dat het veranderen van prijzen binnen 3 maanden na het afsluiten ban de overeenkomst het opzeggen van je abbo gerechtigd maakt.
Geldt dit ook voor abbo-verlenging? Lijkt me wel? Want er is opnieuw een contract getekend over hoe de voorwaarden toen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
http://www.chipmunk.nl/wet.html

onder Verplichtingen van de verkoper (Boek 7, Artikel 46d Burgerlijk Wetboek)

alleen veel helderder word ik er niet van

[ Voor 17% gewijzigd door DrNizeGuy op 01-03-2003 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta ik sterk?
http://www.staiksterk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:54
Uit het 6e Burgerlijk wetboek, titel 5 & afdeling 3, artikel 236:
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding:

i. dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden;
Met andere woorden: Als Ben binnen 3 maanden na afsluiten van het abonnement de prijzen verhoogt, mag je kostenloos opzeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding:
En wat bedoelen ze met het stukje dat ik bold heb gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 15:01:
[...]

En wat bedoelen ze met het stukje dat ik bold heb gemaakt?
Heel simpel. een 'normale' consument, zoals jij en ik. Die handelt immers niet in naam van zn beroep of bedrijf, die handelt in privé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 07:19

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 15:51:
[...]

Heel simpel. een 'normale' consument, zoals jij en ik. Die handelt immers niet in naam van zn beroep of bedrijf, die handelt in privé.
Dus daarmee gaat dat stukje tekst uit het wetboek voor een overeenkomst tussen een abonnee en T-Mobile niet op, omdat T-Mobile wél in naam van z'n beroep of bedrijf handelt... :(

[ Voor 4% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 01-03-2003 15:54 ]

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakersOnly schreef op 01 March 2003 @ 14:58:
Uit het 6e Burgerlijk wetboek, titel 5 & afdeling 3, artikel 236:

[...]

Met andere woorden: Als Ben binnen 3 maanden na afsluiten van het abonnement de prijzen verhoogt, mag je kostenloos opzeggen. :)
Had ik idd ook al gezien en gepost, alleen zonder specifieke artikelverwijzing.

Maar het lijkt er op dat dit gaat om een product (iets tastbaars). Dit ziet er volgens mij op toe dat jij niet overeenkomt een met een bedrijf een bepaald product tegen een bepaalde prijs te leveren. En dat dat bedrijf dan vervolgens zn prijs verhoogd voordat t product geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iNSaNe-oNe schreef op 01 March 2003 @ 15:54:
[...]

Dus daarmee gaat dat stukje tekst uit het wetboek voor een overeenkomst tussen een abonnee en T-Mobile niet op, omdat T-Mobile wél in naam van z'n beroep of bedrijf handelt... :(
Nee, want er staat: tussen gebruiker en wederpartij (=consument). De gebruiker van de AV is in dit geval Ben. Dus het zou wel op kunnen gaan.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste