lordsnow schreef op 01 April 2003 @ 07:50:
ok, ook maar ff de eerste WIP van deze kant
Milka chocolademelk maak machine.
Niet vergeten dat... dit is de eerste keer met 3D MAX.
Het moeilijkste, tot nu toe, is de bitmaps etc toekennen aan surfaces. Hoe krijg je die *precies* op de plaats waar ik die hebben wil? Nu is 't echt gokken van *apply bitmap* *scalen* *beetje schuiven* en geluk hebben dat dingen ongeveer terecht komen waar je ze wil hebben. Oh.. en gras krijg ik ook niet voor elkaar

Andermans koe gebruiken is natuurlijk niet bepaald leuk en de bedoeling en zo, maar aangezien het je eerste keer is, denk ik niet dat je hem zelf zo goed gaat krijgen. Mocht je nog tijd hebben vóór de deadline, dan kun je proberen zelf een eigen koe te modellen.
Over het texturen: gebruik de UVW-map-modifier, zie deel 2 van de tutorial in mijn sig. Voor erg precies mappen kun je ook nog de plug-in texporter zoeken, maar dat is hier denk ik niet nodig.
Gras is niet zo gemakkelijk te doen met de huidige polygoon-limiet voor je ontwerp, maar ik denk dat je toch een heel eind kunt komen als je maar genoeg bespaart op andere stukken. Gras is vaak namelijk nogal high-poly. Er zijn basicly drie manieren voor gras:
-Shag:fur, een niet gratis plug-in, extreem goed, maar niet iedereen heeft hem, gebruikt 0 polies voor je gras.
-Een scatter van een grassprietje over een plane. Gebruiikt enorm veel polies, maar het resultaat kan behoorlijk goed zijn.
-Een aantal planes met een opacity map van grassprietjes neerzetten. Is eigenlijk een game-techniek en geef nogal wel problemen met schaduwen, maar kan erg mooi zijn.