[3d] Groepsproject - Museum

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.694 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Een nieuw gezamenlijk project voor alle 3d-freaks onder ons!
Dit schreef Oogst toen hij het trein project in gang zette en deze zin gebruik ik weer om een nieuw project te starten.

Even een disclaimer met betrekking tot het vorige topic:
Ik ben van mening dat een groepsproject van een dergelijke grote alleen kans op slagen maakt als er duidelijke lijnen zijn en een vastgesteld doel. De oplettende lezer zag dat het woord 'democratie' welgeteld nul keer voorkwam in die zin en dat heeft een goede reden. De ervaring leert mij dat wanneer de deelnemers teveel inspraak hebben op het project, het project gedoemd is te mislukken. Het is dus uit puur projectbehoud dat ik heb besloten om vrij strikte regels aan dit project te binden. Er kan dan ook niet gediscussieerd worden over, bijvoorbeeld, het onderwerp. Besef goed dat jullie alleen maar mee hoeven te doen als dit project jullie aanspreekt!!!
Even iets over het afhaken ná inschrijvingsdatum. Dat is not-done :)
Dit is puur gebaseerd op fatsoen, in een uitzonderlijk geval kan er natuurlijk altijd wel wat geregeld worden. Ik heb een onderwerp gekozen dat geschikt kan zijn voor zowel een beginner als een gevorderde 3d-er, dus ik hoop dat dit veel mensen aanspreekt!

Ik wilde ditmaal een museum inrichten met apparaten die jullie gaan maken. Maar omdat een dergelijke vrijheid meestal de creativiteit beperkt (praktijk ervaring ;)) heb ik besloten om jullie vrijheid aan banden te leggen. Jullie zijn verplicht een 'werkend' apparaat te maken. Het hoeft niet te bewegen, maar het is natuurlijk wel leuk als het dat doet. houd 24fps aan als je gaat animeren! :) Qua stijl wilde ik iets aanhouden in de richting van Leonardo da Vinci. Om jullie een idee te geven wat ik daarmee bedoel een enkele illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:y3Shxb7vPLwC:198.144.2.125/Siege/SiegePrototypes/Small/da%2520vinci%2520springauld2SML.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:ZbPgTnzM9yUC:rotored.arc.nasa.gov/timeline/pics/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:TYh3Xafs6NgC:images.webshots.com/ProThumbs/71/8071_wallpaper280.jpg

Mijn bedoeling hiermee is dat het eruit moet zien alsof het echt bestaat. Ik wil met dit project een realiteitsgetrouwe reproductie van niet bestaande objecten maken. Je mag dus wel technieken gebruiken die pas sinds kort bestaan, maar houd het een beetje down-to-earth.
(dus geen apparaten met evil phaser rays en dead-o-matic killer guns?)
Ik had da Vinci gekozen als voorbeeld omdat veel van zijn ontwerpen in zijn tijd niet bestonden, maar wel gemaakt konden worden. (of ze werkten daargelaten) Maak geen bestaande apparaten na, wel is het toegestaan om bijvoorbeeld een op bierdopjes aangedreven taxi te maken, als je maar een beetje aannemelijk kan maken dat het zou kunnen werken.

Je inzending moet verder aan de volgende eisen voldoen:
• niet meer dan 40.000 Polygonen (absolute maximum!)
• Je inzending moet in .max óf .3ds ingeleverd worden.
• Als je verlichting nodig hebt voor je ontwerp, overleg dit dan even in dit topic
• Je ontwerp komt op een ronddraaiend plateau te staan, gebruik het plateau dat ik in deze post heb gezet. Je mag niet onder het plateau uitkomen en maximaal 10% oversteken.
Omdat ik verwacht dat we zowel grote als kleine apparaten zullen zien, moet je dan ook zelf de schaal bepalen. Geef bij je inzending aan hoe groot het plateau is. Mogelijke waarden zijn: 1, 2, 3, 4 of 5 meter in doorsnee.

Houd er rekening mee dat ik kleinere apparaten eventueel op een sokkel moet plaatsen.

Ik zal mij zelf bezig houden met het ontwerpen van een museum waar alle apparaten in worden geplaatst en het verdelen van het renderwerk.

Zondag 9 maart 23:59 uur sluit de inschrijving. Als je dan niet ingeschreven bent, val je buiten de boot. Je mag aan je apparaat werken tot en met 30 april.

Het lijkt misschien allemaal een beetje cru, of regel-neukerig, maar in de praktijk zal dit allemaal wel meevallen, er moeten gewoon duidelijke richtlijnen zijn.
Maar als er verder nog vragen zijn, vraag gerust.

Het Plateau in .3ds
en nogmaals in .max

Ik hoop niet dat ik de eerste 3 pagina?s bezig moet zijn om mijn keuze uit te leggen, natuurlijk snap ik dat vele van jullie liever een ander project hadden gemaakt, maar ik kan eigenlijk alleen maar zeggen, je hóeft niet mee te doen, al zou ik het erg leuk vinden als we heel veel inzendingen krijgen.

Dan rest mij slechts nog jullie allemaal heel veel succes te wensen, en laten we hopen dat we net zo?n mooi, zoniet nog mooier resultaat krijgen als in ons eerste project!

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

dan schrijf ik me hierbij in :)
heb je misschien wel een tutorial om alles bewegend te maken, en dit in een loop te laten lopen?

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 63976 op 26-02-2003 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 21:55
stom vraag he maar is 40000 niet wat weinig?

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kan iemand een goede oplossing bedenken voor Lightwave gebruikers? Het exporten naar .3ds werkt prima, maar dan komen de surfaces niet mee...en om alles nou te doen zonder bump+specular maps, maar met losse poly's op hele hoge resolutie..dan kan ik net een kubus maken met een map erop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Anoniem: 63976 schreef op 26 February 2003 @ 14:51:
dan schrijf ik me hierbij in :)
heb je misschien wel een tutorial om alles bewegend te maken, en dit in een loop te laten lopen?
idd ik kan wel dingen laten bewegen enzo, maar iets maken in een loop ofzo.. zou ik niet weten eigenlijk... en ik wil natuurlijk wel wat bewegens maken natuurlijk..

ojah.. bij deze schrijf ik mij dus in..

offtopic:
het space idee onthouden we voor volgend jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
40.000 is zeker niet te weinig, met een beetje optimaliseren haal je dat makkelijk, bij het trein project hadden we een max van 20.000 !

en over dat texturen, volgens mij zijn er vast wel plug ins om de 'grote' pakketten met elkaar te kunnen gebruiken, ik zal zelf zoeken naar plug-ins voor 3dmax, aangezien ik de andere pakketten niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

atgast>> puur uit nieuwsgierigheid, hoe komt het museum er ongeveer uit te zien denk je, of heb je nog geen flauw idee? hoeveel verdiepingen enzo.

en is dit topic ook bedoeld om wips in te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

o, nog een echt N00B vraagje.. waar kan ik eigenlijk het aantal polygonen zien? ik heb me hier nog nooit mee bezig gehouden namelijk, hoeveel polygonen ergens inzaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ja tuurlijk, wips mogen zoveel je maar wilt.

Ik wilde het museum een hele cleane licht look geven, grote heldere ruimtes, veel grond oppervlak, en 2 verdiepingen :)

in 3d max bekijk je je pollies als volgt: Utilities -> more -> polygon counter

[ Voor 20% gewijzigd door Arjan op 26-02-2003 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-05 17:01

SilentSimon

Have you been hopped?

ik doe mee :), ff mn cinema 4D skillz opschroeven :)
--
JJ die zich straks ofzo aanmeld op het GOT forum doet ook mee.

zijn dus 2 personen :)

[ Voor 48% gewijzigd door SilentSimon op 26-02-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74854

wdekreij schreef op 26 February 2003 @ 15:04:
o, nog een echt N00B vraagje.. waar kan ik eigenlijk het aantal polygonen zien? ik heb me hier nog nooit mee bezig gehouden namelijk, hoeveel polygonen ergens inzaten..
Utilities>>More>>Polygon Counter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

kan utilities ff nie vinden... :p... en q zal een snelkoppgeling moeten zijn maar k krijg dan nix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ook een panel, net zoals create en modify :), daar staat ie ook ergens bij, de aller acherste

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 26-02-2003 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

oowww diee.... dom dom dom.. was k helemaal vergeten.. nu je ut zegt dacht ik van: OOOOHH JAAA.... mijn excuses..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 13:38
ik schrijf me hierbij in en hoop dat het net zo'n succes zal worden als de vorige contest.

iedereen, succes!

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28596

Atgast...ik weet niet of je msn vaak open hebt staan, ik heb je toegevoegd en wil het 1 en ander bespreken... geburik je het nooit dan moet je het ffkes zeggen, dan stuur ik je een mailtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 15:49

dawuss

gadgeteer

You can count me in. Met atgast en oogst aan het roer vertrouw ik erop dat ook dit groepsproject weer tot een goed einde gebracht kan worden. Wat ik precies ga maken weet ik nog niet, maar daar kom ik snel genoeg mee :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Anoniem: 28596 schreef op 26 February 2003 @ 15:50:
Atgast...ik weet niet of je msn vaak open hebt staan, ik heb je toegevoegd en wil het 1 en ander bespreken... geburik je het nooit dan moet je het ffkes zeggen, dan stuur ik je een mailtje...
ja ik ben een msn slet
dawuss schreef op 26 February 2003 @ 15:53:
You can count me in. Met atgast en oogst aan het roer vertrouw ik erop dat ook dit groepsproject weer tot een goed einde gebracht kan worden. Wat ik precies ga maken weet ik nog niet, maar daar kom ik snel genoeg mee :)
Oogst organiseert in principe niet mee, wel hoop ik op zijn deelname :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
dawuss schreef op 26 februari 2003 @ 15:53:
Met atgast en oogst aan het roer
Alleen atgast, ik sta hier niet aan het roer hoor.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:28
ik krijg net een erg leuk en origineel idee :D
im in. ik neem de 5 meter schijf.. niet omdat het groot word maar omdat ik veel ruimte nodig heb.. of je moet me 2 schijfjes willen geven? :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik doe ook mee, wat ik ga maken ziek nog wel!!! (het tenslotte toch bijna vakantie en dan heb ik heeel veel tijd :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Oogst schreef op 26 februari 2003 @ 16:01:
[...]
Alleen atgast, ik sta hier niet aan het roer hoor.
sorry misinterpretatie van de openingspost. Ik nam aan dat jij je wel gaat inzetten voor animatiedoeleinden. :)

In welke vorm wordt het uiteindelijke project gegoten? Filmpje? Interactief lijkt me wat moeilijk met zo veel polygonen, dus gerenderd moet er zeker worden ;)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

ik vraag me toch of hoe je van een museum met uitvindingen een boeiend filmpje kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77503

tjah dat klopt, maar ik zal kijken of ik ook iets kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
I'm in!

* FragNeck gaat meteen aan de slag met z'n oer oude stoommachine ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
wdekreij schreef op 26 February 2003 @ 16:58:
ik vraag me toch of hoe je van een museum met uitvindingen een boeiend filmpje kan maken...
dit zal zeker de vraag worden, daarom wilde ik het realistisch maken, maar dan ook echt realistisch :)

en ik denk dat als iedereen zich erop toelegd een beetje beweging in z'n creatie te stoppen (loopjes lijkt me t handigste) dan is er zeker genoeg oh's en ah's om een filmpje mee te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 14:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

* StarLite pakt 3dmax uit de "kast" en gaat tutorials volgen..

Een simpel apparaat moet er toch wel inzitten ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30794

Erm.. meschien een domme vraag maar: hoe schrijf ik me in? als het via dit topic gaat: bij deze ik schrijf me in :D en mag je het platau ook texturen?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 30794 op 26-02-2003 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 16:41

evaarties

Powerball @ 12.582

Ik ga ook proberen mee te doen als complete n00b.

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Atgast hoe lang mag zo'n loopje (1 compleet rondje dus) maximaal worden van een machine?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
je mag je loop zo lang maken als je wil, maar je moet er rekening mee houden dat elke inzending maar een bepaald aantal seconden in beeld is, dus als je een loop van een half uur maakt, dan zie jer er maar 1% van.

Ik denk persoonlijk dat we zo'n 20sec maximaal per object kunnen besteden, ligt een beetje aan het aantal inzendingen.

En je mag het plateau wel texturen, als het teminste nuttig is, als je bijvoorbeeld een stukje bos wilt crieeren ofso, dan mag je een grond texture aanbrengen en enkele struikjes oid. Zie het maar als een stand op de RAI :P

inschrijven gaat gewoon via dit topic, als de inschrijfdatum daar is, dan maak ik even een lijstje enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14573

Yay ! een nieuw project ! :)
Ik vind het een leuk onderwerp, ik kan er in ieder geval wel weer iets geks bij bedenken :) Mijn hersens blijven op dit moment steken bij een automatische-boterham-plakjes-maak-machine :P Misschien dat ik nog van gedachten verander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 21:00
Anoniem: 14573 schreef op 26 February 2003 @ 18:18:
Yay ! een nieuw project ! :)
Ik vind het een leuk onderwerp, ik kan er in ieder geval wel weer iets geks bij bedenken :) Mijn hersens blijven op dit moment steken bij een automatische-boterham-plakjes-maak-machine :P Misschien dat ik nog van gedachten verander ;)
Een broodsnijmachine dus? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laagvliegerke schreef op 26 februari 2003 @ 18:21:
[...]

Een broodsnijmachine dus? :P
Jah eigenlijk wel, maar dat klinkt nie interessant :) En je kunt een brood heel omslachtig en grappig in plakjes snijden hoor ! :P Ik maak er wel iets mafs van :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

komen er ook bordjes bij? Lijkt mij wel...

Daar kan dan bijv naam van uitvinding op en de naam van de maker, wel duidelijk met een max aantal letters zodat het door kan dringen in een zeer korte tijd bij de kijker..

En *stel* dat ik meerdere id-en heb en tijd over heb, mag je dan bijv ook 2 dingen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat ik nog steeds niet helemaal snap is: MOET OF MAG het geanimeerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Leuk id,
ik denk dat ik ook maar 's een keer mee ga doen. k heb nog geen ideeën, maar die komen wel 8)7

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
wdekreij schreef op 26 februari 2003 @ 18:35:
komen er ook bordjes bij? Lijkt mij wel...

Daar kan dan bijv naam van uitvinding op en de naam van de maker, wel duidelijk met een max aantal letters zodat het door kan dringen in een zeer korte tijd bij de kijker..

En *stel* dat ik meerdere id-en heb en tijd over heb, mag je dan bijv ook 2 dingen maken?
begin maar eens met ééntje, ze moeten fotorealistisch worden, dat is het streven, ik denk dat je daar werk genoeg aan hebt, maar misschien mogen er 2 per persoon, daar ben ik nog niet uit.
IPV bordjes doe ik misschien een stilstaand frame waarbij er letters in het beeld komen, maar dat is allemaal nog toekomstmuziek, daar hoeven we ons nog geen zorgen om te maken.
Anoniem: 30794 schreef op 26 februari 2003 @ 18:40:
wat ik nog steeds niet helemaal snap is: MOET OF MAG het geanimeerd zijn?
zelfbequoting:
Het hoeft niet te bewegen, maar het is natuurlijk wel leuk als het dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en hoe zit het met geluid? word geluid per ruimte gedaan, of 1 achtergrond muziekje? zou wel leuk zijn als je overal ander geluid hoort.
maybe ideetje, dan kun je bijv. iedereen zelf laten kiezen bij welke achtergrond geluid hij/zij zijn uitvinding wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Laatst online: 20:56
Count me in met een computermuislooprek dat een PC aandrijft, of zoiets dat er voor moet doorgaan. Ben er nog niet écht zeker van, eerst wat zien of 't lukt, maar alle mensen die en looprek gingen maken mogen naar andere ideeën op zoek.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Anoniem: 77503 schreef op 26 februari 2003 @ 18:50:
en hoe zit het met geluid? word geluid per ruimte gedaan, of 1 achtergrond muziekje? zou wel leuk zijn als je overal ander geluid hoort.
maybe ideetje, dan kun je bijv. iedereen zelf laten kiezen bij welke achtergrond geluid hij/zij zijn uitvinding wil hebben
of zon blij achtergrond riedeltje, of idd per ruimte een eigen geluidje...
misschien helemaal geen muziek, en laten we elk apparaat laten horen, maar dan komen we toch het AV forum in aan het schakelen denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat misschien ook vet is om uit te werken, is (voor de mensen die het toevallig kennen) "Der laub der dingen". Een soort opeenvolging van gebeurtenissen, die elkaar dus opvolgen :) Dus een balletje valt op een wip, en die wip stoot tegen een fles aan die een ballon gaat vullen met water waardoor de balon langzaam groter word en op een knopje drukt, die dan weer een aansteker aanzet waardoor een tauwtje gaat doorbranden enz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Anoniem: 14573 schreef op 26 February 2003 @ 19:01:
Wat misschien ook vet is om uit te werken, is (voor de mensen die het toevallig kennen) "Der laub der dingen". Een soort opeenvolging van gebeurtenissen, die elkaar dus opvolgen :) Dus een balletje valt op een wip, en die wip stoot tegen een fles aan die een ballon gaat vullen met water waardoor de balon langzaam groter word en op een knopje drukt, die dan weer een aansteker aanzet waardoor een tauwtje gaat doorbranden enz :P
zeker, ik ben daar zelf ook erg fan van, maar houdt aub rekening met de tijdslimiet, als we op heoge kwaliteit willen renderen én een lang filnpje willen maken, dan hebben we wel heel erg veel render power nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64324

Ik wil graag meedoen. Vond het groepsproject [trein] ook onwijs indrukwekkend, en ik zou graag aan het project [museum] een kleine bijdrage willen leveren. Of het wat wordt zien we dan wel weer, maar t wordt vast wel gezellig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:09

JWO

[noob]
wat voor programma's raden jullie aan om te gebruiken?
en zijn die gratis te verkrijgen?
[/noob]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
JWO schreef op 26 February 2003 @ 19:14:
[noob]
wat voor programma's raden jullie aan om te gebruiken?
en zijn die gratis te verkrijgen?
[/noob]
Volgens mij worden 3dsmax, Maya, Lightwave en Cinema4d het meest gebruikt hier.
Die programma's zijn allemaal niet gratis, Blender is wel gratis en ook nog aardig goed volgens mij :)

Lijkt me ook wel leuk om mee te doen, ben alleen bang dat mijn museumstuk niet echt mooi wordt ofzo :/ Maar goed ik kan't altijd proberen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK WIPS POSTEN!!!!!!!! HUP DAN!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Renderpower hoef je denk ik niet bang voor te zijn als je ziet wat Oogst bij elkaar kreeg om te renderen en over 3 maanden is dat alleen maar meer. Ik kan iig al 4GHz en 1.5Gb geheugen geven om te renderen.
Aangezien ik bij dit onderwerp totaal niets kan bedenken weerhoud ik mij helaas van inschrijving. Volgende project kan ik hopelijk iets mee. MAar ga dit allemaal zeker in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30794 schreef op 26 February 2003 @ 19:41:
OK WIPS POSTEN!!!!!!!! HUP DAN!!!!
Ok ok :) Mijn eerste brood-versie :D
De plakjes zijn gemaakt met de bolean functie van max, beetje ranzig snel gedaan. Maarjah, tis een eerste frutsel om de wips in te luiden :P

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.95/~massie/3d/brood/brood1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

dus het mag ook een bestaande machine zijn of apaaraatje of hoe je het ook wil noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 22:10

bonzz.netninja

Niente baffi

een musuem met werkende apparaten lijkt mij erg leuk effect geven, standalone apparaten. OF dat het museum na lsuitingstijd tot leven komt, zeg maar :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Anoniem: 61797 schreef op 26 February 2003 @ 19:56:
dus het mag ook een bestaande machine zijn of apaaraatje of hoe je het ook wil noemen.
nou, het mag wel al bestaan, maar je moet er wel DUIDELIJK een eigen wending aan geven, een diesel aangedreven tostie ijzer oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ooh dus een eenvoudig iets als een pendulum namaken mag niet? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
Oeh, meesterlijk idee :) . En deze keer ga ik niet alleen mee renderen dus count me in :). Kan ik morge mooi op schoolde hele dag ontwerpen tekenen voor mijn "kunstwerk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bonzz.netninja schreef op 26 February 2003 @ 19:57:
een musuem met werkende apparaten lijkt mij erg leuk effect geven, standalone apparaten. OF dat het museum na lsuitingstijd tot leven komt, zeg maar :)
Jaaaaa ! :P das vet ! :D allemaal rondlopende tosti-ijzers, broodsnijdende robots etc :D TOTAL CHAOS >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 12:01
Hoe schatten jullie de kansen in van iemand die op papier totaal niet kan tekenen en nog nooit iets met 3dsmax heeft gedaan ? Ik wil me er best voor inzetten maar ik betwijfel of het de inspanning waard is. Is er iemand die kan beoordelen hoe moeilijk het is om de basis door te krijgen?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je mag dus geen pendulum of dat ding dat rond blijft draaien met magnetisme namaken dat zijn nml de leukste dingen :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Hmm... ik vind het allemaal uberwreed klinken, en wil (like always) best meedoen. Maar aangezien ik ondertussen de reputatie *kuch* van de meest waardeloze 3dsmaxur heb weet ik niet of het wat wordt.

Het idee is er al wel. Een soort van robot (denk: emee van de film red planet) die staat te jongleren op een belachelijk bezopen manier. :)

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Anoniem: 61797 schreef op 26 February 2003 @ 20:22:
Je mag dus geen pendulum of dat ding dat rond blijft draaien met magnetisme namaken dat zijn nml de leukste dingen :d
je kan het wel ergens in verwerken ;)
dus een pendulum die op zn middenpunt een tik geeft aan een houtje dat weer zorgt dat een wieletje gaat draaien waardoor er weer iets anders gebeurd...

als je niks leuks weet denk ff aan TIM (The Incredible Machine) en dan snap je wat ik bedoel ;)

ik ga btw voor een transport systeem aangedreven door een veer (zo'n metalen.. geen vogel)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Anoniem: 14573 schreef op 26 februari 2003 @ 19:46:
[...]

Ok ok :) Mijn eerste brood-versie :D
De plakjes zijn gemaakt met de bolean functie van max, beetje ranzig snel gedaan. Maarjah, tis een eerste frutsel om de wips in te luiden :P

[afbeelding]
laat mij dan de eerste zijn die offtopic gaat in het nieuwe groepsproject-topic: Hoe doe je die schaduw zo, ik heb dat al zo vaak geprobeerd, maar het is me nog nooit gelukt. Ik bedoel dus dat die zo rondom wazig door-schemert, als je begrijpt wat ik bedoel :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik heb TIM 1 en TIM 2 thuis zalt ff spelen is wel lol. Kom ik op ideeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-03 22:54
ik wou graag ook mee doen ook al heb ik weinig tot geen ervaring in 3dsmax , maar ik ga proberen om wat in te zenden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 08:53
Ik doe mee !! :) Had idd liever een ander project gezien, maar goed, ik kan er mee leven. Moet nog wel eerst wat verzinnen, maar dat zal nog wel lukken :)
dawuss schreef op 26 February 2003 @ 20:30:
[...]

laat mij dan de eerste zijn die offtopic gaat in het nieuwe groepsproject-topic: Hoe doe je die schaduw zo, ik heb dat al zo vaak geprobeerd, maar het is me nog nooit gelukt. Ik bedoel dus dat die zo rondom wazig door-schemert, als je begrijpt wat ik bedoel :)
Meerdere lampen :/ :? Of wat bedoel je nou?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 22:44
Ik volg de 3d topics al een poosje en met dit project ga ik zeker mee doen! Ben niet echt ervaren, maar wel al een poosje met max bezig.

[ Voor 11% gewijzigd door - peter - op 26-02-2003 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik ga denk ik volgende week een deel 4 voor mijn tutorial-cyslus maken en dan helemaal over animaties, dus wie loops niet snapt: die komen aan bod.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Oogst schreef op 26 February 2003 @ 21:02:
Ik ga denk ik volgende week een deel 4 voor mijn tutorial-cyslus maken en dan
Hulde! Precies wat ik nodig heb :)

[ Voor 33% gewijzigd door dawuss op 26-02-2003 21:12 ]

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69056

Heel erg leuk concept, als ik een beetje tijd weet vrij te krijgen doe ik mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 13:22

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

niet lachen want ik heb dit nog nooit geprobeerd :P
hijs nog wat te stijl
Afbeeldingslocatie: http://as.gdries.com/wip1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68580

ik doe ook maar mee, en ik ga een eh vage machine make die zichzelf aandrijft :)
oftewel iets wat totaal niet klopt, maar daarom moet et juist wel weer grappig worden.. (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dawuss schreef op 26 februari 2003 @ 20:30:
Zoals inquestos al zei, meerdere lampen gebruiken, de ene lamp maakt de schaduw van de volgende iets minder "scherp" en dat gaat zo door. Dus met een stuk of 10 a 20 lampen kun je vrij simpel zo'n schaduw maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou weet ik wat ik ga maken, een super-lopendeband-spring-saté-prikmachine, of zoiets, ik zie nog wel hoe ik em ga noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 21:24

BrZ

Ik ben echt slecht wat betreft 3D modellen, maar ik volg zulke topics altijd met veel plezier :P
Maar ik bied me wel alvast aan voor renderwerk, zag dat dat bij die trein ook redelijk lang duurde.. en ik heb er wel een leuk systeempje voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Hé, even een vraagje. Zoals sommigge van jullie weten model ik in Rhino3D. Een perfect paket wat mij betreft, exporteert prima naar 3DS, maar er is één probleem. Animatie is namelijk niet mogelijk in Rhino. Dat vind ik erg jammer, want ik zou graag mijn bijdrage willen leveren aan dit project, met een bewegende uitvinding. Weet iemand misschien een gratis softwarepakket(of een demo ervan die animatie ondersteunt) waarin ik mijn ontwerp kan animeren? Het gaat aleen maar om wat bewegende onderdelen(draaien en schuiven om het maar even plat uit te drukken), niets complex met textiel of huid en haar ofzo. Ideeën?

Als iemand iets voor mij weet, count me in =D En anders maak ik wel iets statisch, dus count me in anyways =P

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:07

Spotter

Lichtnicht

ik gaat ook proberen wat te maken, misschien leuk voor in een donker hoekje ofzo (zie je em tenminste nie zo goe. Ik ga iets maken met een vleugel, die naar beneden valt op iets, die daardoor weer een fannetje aandrijft, waardoor de vleugel omhoog gaat, enz. of mag dit niet, het bestaat namelijk niet en slaat ook nergens op :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaeX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10-2023
Moet je nou een machine maken of mag je ook een ook een object maken. Want ik had meer een object in mn hoofd als een machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YaeX schreef op 26 February 2003 @ 23:06:
Moet je nou een machine maken of mag je ook een ook een object maken. Want ik had meer een object in mn hoofd als een machine.
Wat voor object dan?

Ik heb ondertussen mijn idee nog wat uitgebreid. Aan het begin wil ik twee ruziende robots hebben, die staan te ruzien over wie het muntje in de automatische-boterham-plakjes-maak-machine mag gooien (waarna hij dus aangaat).

Hier een zeer wipperige animatie van wat IK-probeersels. Gewoon even testen of alles goed gelinked en gerigged was :9

Robot doet maf :P (DivX 5.03 benodigd)

Renderen van et filmpje duurde 5 minuten.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 14573 op 27-02-2003 00:07 ]

Dan post ik ook maar me eerste wipske :D het glas zit nog niet in de fitrine en ik heb even tijdelijk een leleijke blauwe kamer eromheen gemaakt dus die moet je weg denken :P

Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/elmar/got.jpg

verder komt er nog het 1 en het ander bij en ik ga het nog veeeeel fijner uitwerken :)

Anoniem: 30794 schreef op 27 February 2003 @ 00:14:
Dan post ik ook maar me eerste wipske :D het glas zit nog niet in de fitrine en ik heb even tijdelijk een leleijke blauwe kamer eromheen gemaakt dus die moet je weg denken :P

[afbeelding]

verder komt er nog het 1 en het ander bij en ik ga het nog veeeeel fijner uitwerken :)
Najs! Kben erg benieuwd naar de gedachte erachter :) Mogen we het uiteindelijke idee al weten? of blijft het nog één grote verassing? :9

Anoniem: 14573 schreef op 27 februari 2003 @ 00:17:
[...]

Najs! Kben erg benieuwd naar de gedachte erachter :) Mogen we het uiteindelijke idee al weten? of blijft het nog één grote verassing? :9
nou ik ben er zelf nog geneens helemaal uit :D:D:D maar heb wel een heeeeel cool idee in gedachten maar dat gaat wel tijd vreten maar ik heb tijd zat dus :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 30794 op 27-02-2003 00:23 ]

• Martink
  • Laatst online: 11-02 12:38
Zal ik voor dit groeps projectje ook wat proberen te maken :|
Het moet er natuurlijk wel mooi uitzien anders staat er ineens een heel lelijk ding in museum, niet dat daar mooie dingen staat maargoed ik bedoel lelijk gemodelt :P

Anoniem: 79318

Bij deze wil ik me ook graag inschrijven!! Bovendien wil ik ook graag ongeveer 5 Ghz en 1 Gigabyte aan ram beschikbaar stellen. Ondanks de 'beperkingen' denk ik dat het toch een zeer creatief en origineel museum kan worden...

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05 13:41

mymind*

A Beautiful Mind

Ik ben ook met een ideetje begonnen, hier alvast een wipje:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~klerk432/pics/3d/machine.jpg

Het wordt een Wimshurst machine :)

• lordsnow
  • Laatst online: 03:58

lordsnow

I know nothing

Beetje jammer dat [museum] uiteindelijk gekozen is als het nieuwe project, om her zachtjes uit te drukken. Maar goed, volgende keer beter.

Toch wou ik, als er weer een project van start zou gaan, mee gaan doen - dus bij deze geef ik mij op.

Ik heb nog nooit ge-3d'ed, dus ik ben reuze benieuwd. Voor dit soort project, wat raden jullie aan om te gebruiken - Lightwave3D, 3DMAX, of Maya?

btw... hoe wordt er door het museum gekeken.. alsof het een persoon is die er doorheen wandelt, of als (bijvoorbeeld) een vlieg, die rond een museumstuk kan vliegen, omhoog, omlaag... of desnoods door het midden van een moertje?

• LordMithril
lordsnow schreef op 27 februari 2003 @ 03:33:
Beetje jammer dat [museum] uiteindelijk gekozen is als het nieuwe project, om her zachtjes uit te drukken. Maar goed, volgende keer beter.

Toch wou ik, als er weer een project van start zou gaan, mee gaan doen - dus bij deze geef ik mij op.

Ik heb nog nooit ge-3d'ed, dus ik ben reuze benieuwd. Voor dit soort project, wat raden jullie aan om te gebruiken - Lightwave3D, 3DMAX, of Maya?

btw... hoe wordt er door het museum gekeken.. alsof het een persoon is die er doorheen wandelt, of als (bijvoorbeeld) een vlieg, die rond een museumstuk kan vliegen, omhoog, omlaag... of desnoods door het midden van een moertje?
Ik heb alleen ervaring met 3dsmax. maar ik vind t een erg goed pakket.
t zit simpel in elkaar en er kan erg veel mee.. + de meeste mensen hier gebruiken het dus je kan makkelijk dingen vragen ;)
het ruimte station idee ben ik btw aan het uit werken.. dus wees gerust. het komt nog ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

• SilentSimon
  • Laatst online: 31-05 17:01

SilentSimon

Have you been hopped?

cinema 4D :) vond ik zelf nog wel redelijk makelijk te leren (de beginselen dan), ik ben zelf ook nog druk bezig om het pakket te leren, maar om het te leren vond ik vrij eenvoudig.
en Mxon heeft er zelf een zeer goede handleiding bij gemaakt.

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

* Jerry pakt 3dMax weer uit de kast :)

Count me in!

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:34

dominic

will code for food

Ok ik ga dit topic van begin tot eind weer volgen :) Zo te zien wordt het weer erg gaaf.. Het plateau waar het 'kunstwerk' op staat ziet er al goed uit zeg :)

Download my music on SoundCloud

Anoniem: 35969

Mocht ik een goed idee hebben en het is voor mij uitvoerbaar (ben net 1 week met 3dsmax bezig, maar ik leer veel :) )dan ga ik zeker mee doen !
Persoonlijk had ik liever een stad gehad, omdat dat ook voor 'minder 3dsmax begaafde' mensen redelijk makkelijk te doen is. Maargoed, dit idee is ook zeer leuk !

• Jerry

Jerry

Who?

* Jerry heeft een leuk idee en gaat dat nu uitwerken op papier :D

Voor wie het willen weten:
Het wordt een behoorlijk grote machine waar je iets ingooit en wat er aan de andere kant weer uitkomt ;). Soort van gigantische Vruchtenpers :P.
Ik moet alleen zorgen dat de animatie niet te lang wordt ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

ehm, ik heb dus dat plateau.max gedownload. maarre, als ik hem wil openen (3d studio max 4) dan krijg ik error dat hij hem niet kan openen :'( waar kan dit aan liggen?
ik wil graag mee doen, maar als ik al geen plateau heb dan kan ik niet veel verder komen ben ik bang.

het gaat dus om de error: File Open Failed: C:\download\plateau.max

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 77503 op 27-02-2003 10:52 ]

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

OK...bij deze stap ik voor het eerst over van Truespace naar Max....
* Gutteguttegut gaat zich eens goed verdiepen in dit pakketje ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• LordMithril
Anoniem: 77503 schreef op 27 February 2003 @ 10:48:
ehm, ik heb dus dat plateau.max gedownload. maarre, als ik hem wil openen (3d studio max 4) dan krijg ik error dat hij hem niet kan openen :'( waar kan dit aan liggen?
ik wil graag mee doen, maar als ik al geen plateau heb dan kan ik niet veel verder komen ben ik bang.

grote kans dat t plateau gemaakt is in 3dsmax 5.
probeer anders de 3ds en importeer die.. dat zou wel moeten werken (3ds is universeler)

Bier, Whiskey en Metal!!

Is het nou de bedoeling om iets super realistisch te maken, want die super-lopendeband-spring-saté-prikmachine wordt dat echt niet :P :P

• HunterPro
  • Niet online
Anoniem: 74854 schreef op 27 February 2003 @ 11:24:
Is het nou de bedoeling om iets super realistisch te maken, want die super-lopendeband-spring-saté-prikmachine wordt dat echt niet :P :P
het gaat er om dat het niet iets irreels wordt; oftewel geen laserschietend penetratiekonijn of zo. Maak iets leuks, origineels. En daarbij kan ik als tip geven, dat als je iets moois maakt met hele basale vormen, dit meestal meer impact en stijl heeft dan iets met 20.000 schroefjes moertjes boutjes en dingetjes.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:26
Hmm... als ik kijk naar wat ik nu allemaal zie dan denk ik erover om ook eens mee te doen :P

|>

• Jerry

Jerry

Who?

HunterPro schreef op 27 February 2003 @ 11:26:
[...]

het gaat er om dat het niet iets irreels wordt; oftewel geen laserschietend penetratiekonijn of zo. Maak iets leuks, origineels. En daarbij kan ik als tip geven, dat als je iets moois maakt met hele basale vormen, dit meestal meer impact en stijl heeft dan iets met 20.000 schroefjes moertjes boutjes en dingetjes.
Ik moet dan gelijk aan je signature denken ;).
"Geen fratsen dat scheelt" :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

HunterPro schreef op 27 February 2003 @ 11:26:
[...]

Ja, ik was ook niet van plan een laserschietend konijn te maken or somthing, maar er mag toch wel wat humor in zitten!

Anoniem: 77503 schreef op 27 februari 2003 @ 10:48:

Die error krijg ik ook :'( , ik gebruik ook max 4

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

hoe lang mag de animatie maximaal zijn zodat ie er helemaal inkomt?

En zijn er nog bepaalde limieten kwa textures ofzow?

Anoniem: 63976

iemand nog leuke ideeen? ik heb nog totaal geen inspiratie gehad :(
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste