[3d] Groepsproject - Museum

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 1.698 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Anoniem: 35969 schreef op 02 July 2003 @ 08:57:
Dat kan (gelukkig) gewoon via het internet hoor ;)
Alleen wordt dat uiteraard niet gedaan. Ze worden helemaal niet aan elkaar gekoppeld: de files worden gewoon gedownload door mensen die willen renderen en die doen dat dan lekker op hun uppie op hun eigen pc en versturen dan het eindresultaat. Tenminste, tenzij Atgast het anders wil proberen, maar dat kan ik hem niet aanraden.
inquestos schreef op 27 June 2003 @ 14:35:
@Oogst:hier mijn machine. Kijk er maar eens na, en voeg 'm toe aan jullie machines. De Helikopter animatie is nog niet af, en stelt eigenlijk nog niet veel voor, alleen de grove lijnen. Ik weet niet of jij er nog wat aan kan doen, of we de boel een paar keer over en weer moeten "pingpongen" maar het zal wel goed komen :)

Ik hoop dat de machine een beetje in goed formaat valt ten opzichte van de andere machines...
Ik heb hem gedownload, ik ga er zo even naar kijken.

[ Voor 41% gewijzigd door Oogst op 02-07-2003 11:26 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
:|

OK, ik kom er net dus achter dat AL mijn .max-files van het museum-project verdwenen zijn. De textures en renders heb ik nog, maar de MAX-files zijn weg...

:'(

Ook en Norton Unerase-wizard leverde niks op, net zo min als de autobak-files en een search op mijn harde schijf.

;(

Ik trek dus bij deze mijn hele inzending terug, sorrie Putjesschepper en inquestos, maar ik ga dus niet weer opnieuw beginnen met zo'n idioot groot project.

:/

Ik zal dus zelf wel ooit ergens verkeerd geklikt hebben, maar ik kan me helemaal niks herinneren dat het zou kunnen zijn.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Troost je met het feit dat ik ooit een uninstall deed zonder m'n eigen files te backuppen. Bleek dat ie met de uninstall ook al mijn files delete :/ (nergens een waarschuwing gezien). Misschien 10-20% nog kunnen recoveren, maar de rest van anderhalf jaar werk was en is weg.

Dus ik weet dat het zuigt :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

idd zwaar naaien jah.... kunnen er niet iig een paar screens van die renders op de muren komen oid.. dan heb je het iig niet helemaal voor niets gedaan...

maar ik weet ook precies hoe het voelt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68580

omfg, das wel extreem sonde :(
kheb et zelf ook welles gehad, maar nog nooit met zon groot projectje (ff afkloppen)
maar tis wel erg sonde, twas zeker een van de mooiste dinge (zo niet de mooiste) van et museum geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Damn, hoe moet het nu verder met het museum ? :'(
Zodra ik een goed idee krijg zal ik een tweede machine maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik denk dat ik een klein ding ter compensatie maak, want anders is het ook weer zo zonde van de prachtige machines van inquestos en Putjesschepper.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 08:53
Das zeker, uhm, zwaar klote. :/ Ik hoop dat je nog iets in elkaar kunt zetten. Zonder jouw inzending stellen onze (putjesschepper + ik) machines totaal niks voor.

Putjesschepper: jij hebt toch nog zeker wel de robot, niet?

btw. Die gerenderde filmpjes kunnen misschien op 'n kwart het beeld komen bij de credits. Misschien nog ander leuk "filmmateriaal" erbij, en dan heb je 'n errug leuke aftiteling. Als je die filmpjes kwijt bent maakt 't overigens niet veel uit; heb ik hier nog wel :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74854

Yupz, ik heb de mijne nog hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik heb alle renders en textures nog, alleen de MAX-files missen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Wordt er nog aan dit project gewerkt??

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tis nu denk wachten op Oogst, want zonder zijn machine stellen die van ons niet veel voor he ;)

@Atgast: ik kan die van mij nou wel sturen, maar daar heb je nog niet veel aan

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 17-07-2003 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
inquestos schreef op 17 July 2003 @ 21:17:
Wordt er nog aan dit project gewerkt??
ik hoop het wel, ik denk van niet...

Als iedereen die wat heeft of wat wil inleveren dat op mijn email adres wil doen, dan kan ik de inzendingen iig inpassen in het museum.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Atgast, had je mijn nieuwe, wel kloppende, max file eigenlijk al ? Ik weet namelijk niet meer 100% zeker of ik je die gestuurd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
nope, nog niks gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, dan zal ik het bestand nu mailen. De textures heb je al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Atgast schreef op 17 July 2003 @ 21:21:
[...]

ik hoop het wel, ik denk van niet...

Als iedereen die wat heeft of wat wil inleveren dat op mijn email adres wil doen, dan kan ik de inzendingen iig inpassen in het museum.
Ik heb al eerder gezegd dat ik er nog mee bezig was, maar er is nog niet zoveel van terecht gekomen. Excuus daarvoor.
Zal zsm een WIP posten.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Atgast, is de machine van inquestos precies op de goede maat voor je museum, of moet je die resizen? Dan pas ik daar mijn nieuwe machine aan aan, zodat die niet geresized hoeft te worden.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Bij gebrek aan zin om hetzelfde soort dingen nog eens te maken, ben ik nu maar een heel ander soort machine aan het maken ter vervanging. Hij gaat natuurlijk wel nog steeds werken met die van inquestos en Putjesschepper. Hier een plaatje en een filmpje van twee zuigers en twee tandwielen die erin komen:

Filmpje! (1mb)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Nieuwe%20machine%2001%20zuiger%20en%20tandwiel.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahaha, cool 8) vooral de beweging van de gezichten is echt gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Zoals beloofd een WIP:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=211800 Clickable

Het moet een PC voorstellen dat een virus krijgt en daardoor gekke dingen gaat doen. :)

ToDo:
- (veel) meer details (muis, keyboard e.d.)
- texturen
- andere robotarmpje erbij (ben niet tevreden met huidige, misschien tips suggesties anyone?)

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Een robotarmpje wordt al een stuk leuker wanneer je er wat draadjes aanplakt. Ook is het niet nodig alle vijf de vingers te maken. Je doet nu namelijk een deel van de hand van de mens na (vijf vingers en lengte van de vingers), maar je maakt weer geen goede handpalm. En oh ja, een duim heeft maar twee kootjes. Dat derde kootje van je zit in de handpalm verwerkt.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik vroeg het al een keer in het 3d-stuff-topic, maar toen kreeg ik geen reacties, dus probeer ik het hier nog maar eens, want het gaat om mijn museum-machine:

Ik wil mijn mannetje laten hullepen, maar dat is een erg moeilijke beweging. Kan iemand die een webcam heeft (ik heb er geen) een filmpje maken van zichzelf huppelend en dat naar mij sturen? Het valt namelijk lichtelijk tegen om daar goed beeldmateriaal van te vinden online.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
OK dan, als niemand reageert, ga ik zelf wel door de kamer huppelen om ondertussen mijn eigen beweging te analyseren bij gebrek aan een webcam. Het resultaat: een huppelend speelgoedsoldaatje. Comments welkom, want het is een enorm lastige beweging om te animeren.

Filmpje! (855kb)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het mag wat meer overdreven. Dus meer armbeweging, knieën hoger tijdens de 'hup' :)
Ook denk ik dat de voet die opgetilt wordt wat te snel weer neer komt naar het 'hupje' (weet niet hoe ik het anders moet beschrijven :P )
En het geheel moet natuurlijk nog wat vloeiender, het ziet er nu nog wat houterig uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 23-07-2003 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:37
Inderdaad.. Knieen verder op tillen en de armen meer mee bewegen!

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67941

Ik hoop snel wat te zien jongens! Ik wacht nu al een tijdje, en kan niet wachten om het eindresultaat te zien gewoon, voor nu dan nog maar even... succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Anoniem: 67941 schreef op 02 August 2003 @ 13:52:
Ik hoop snel wat te zien jongens! Ik wacht nu al een tijdje, en kan niet wachten om het eindresultaat te zien gewoon, voor nu dan nog maar even... succes!
Hier nog een geinteresseerde; wat is de status van dit leuke project :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Kben bezig met de nieuwe versie van mijn machine en volgens mij ben ik de enige die bezig is.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op 03 August 2003 @ 13:39:
Kben bezig met de nieuwe versie van mijn machine en volgens mij ben ik de enige die bezig is.
Hmz.... je lijkt wel de enige, elke keer schiet dit project door me hoofd en kijk ik naar de status, maar het is nu echt dood lijkt het. Ik hoor mezelf met een echo type >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68580

tsja, ik maak mn ding wel keertje mooi af, spijt me dat ik er niet zoveel werk van gemaakt heb laatste tijd, had er eerst ff genoeg van (bijna alleen primitives plaatsen en ronddraaien is errug saai...) en momenteel is et te warm en hek et te druk.
kweet nu niet wat er allemaal al klaar is voor et museum, ik kan ook de huidige versie inleveren, want ik heb tot 1 sept echt geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:21
Ik volg het topic al een beetje en ik hoop dat jullie het af krijgen. Dat zou toch zonde zijn? Het vorige project hebben jullie ook weten af te krijgen. Even doorzetten :) Kan natuurlijk ook zijn dat bijna iedereen op vakantie is ofzo?

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Nee, niet iedereen is op vakantie, ik ben écht de enige die nog bezig is. En aangezien ik net een nieuwe pc heb, is dit niet het enige waar ik mee bezig ben.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Nu online

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Oogst schreef op 23 July 2003 @ 22:27:
OK dan, als niemand reageert, ga ik zelf wel door de kamer huppelen om ondertussen mijn eigen beweging te analyseren bij gebrek aan een webcam. Het resultaat: een huppelend speelgoedsoldaatje. Comments welkom, want het is een enorm lastige beweging om te animeren.

Filmpje! (855kb)
Hehe cool :), alleen ziet het er nog te statisch uit.

Als je huppelt moet het lijf zelf een beetje draaien in de lengte-as (in de richting van het naar voren uitgestoken been). De armen moeten op hun beurt weer een beetje met het lijf meebewegen.

Zoals gezegd mag het in het algemeen allemaal wat overdreven.

Edit: nog eens goed gekeken, en hij draait wel met z'n lijf zoals ik bedoel. Het is alleen veel te weinig, en onopvallend.

[ Voor 8% gewijzigd door handige_harrie op 08-08-2003 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Jippie, een nieuwe screenshot van wat ik aan het bakken ben (inclusief de grote machine van Putjesschepper):

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Nieuwe%20machine%2004.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:17
Als ik de komende 2 dagen nog even iets maak, hebben jullie daar nog wat aan of is het al zo dood dat het geen zin meer heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Je kunt nog altijd iets maken, de mijne is ook nog niet af.

Maar wel een filmpje nu van mijn machinetje (op repeat zetten voor loop):

Filmpje! (1,6mb Xvid)

[ Voor 82% gewijzigd door Oogst op 10-08-2003 17:14 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
haha die is leuk, alleen wel beetje zonde, net gemaakt en meteen weer verwoest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
kan het plateau niet downloaden :/

Oogst: is het goed dat ik probeer een machine te maken die de onderdelen van jouw ventje maakt?

maakt het geheel namelijk misschien ook wat grappiger; 2 machines die hard werken om een poppetje te maken die na 5 sec weer gesloopt wordt :)

[ Voor 84% gewijzigd door Hertog_Martin op 10-08-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Nee, daar ben ik het niet mee eens, sorrie. Ik had daar zelf een hele grote machine voor gemaakt :'( en heb nu weinig zin om er nog veel tijd in te steken. Interactie tussen de beide machines gaat erg veel werk zijn en daar heb ik gewoon echt geen zin in. Komt nog bij dat deze nu toch al bijna af is en dat ik niet wéér opnieuw ga beginnen. Dus sorrie, nee, niet allemaal losse onderdelen. Je mag wel wat randapparatuur maken, als je dat leuk vindt, een ventilator voor mijn machine bijvoorbeeld. ;) Of bedenk gewoon zelf iets leuks. :)

Het plateau boeit niet, maak gewoon zelf een cylinder en werk daar op. Zorg wel dat je alles zo linkt aan je cylinder dat Atgast straks alleen maar je cylinder hoeft te selecteren om alles te kunnen verplaatsen/draaien/scalen zonder problemen met jouw animaties.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
ok, geeft niet. Jouw ontwerp hoefde er niet echt op aangepast te worden.. gewoon een lopende band naar jouw project met de onderdelen.

btw is 5 doorsnee niet erg klein??
of bedoelen jullie soms een radius van 5?

en wanneer maken we nou voorgoed een einde aan dit project? op deze manier komt er nooit een resultaat en een nieuw project :)

dit project werd op 26 februari gestart.. is 26 augustus mooie datum om 'm te eindigen (half jaar!)

[ Voor 86% gewijzigd door Hertog_Martin op 10-08-2003 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30795

zit er eigenlijk nog wel leven in deze brouwerij?
ik heb het idee dat er niet echt zo hard meer aan gewerkt word..
maar dat kan ik mis hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
net helemaal verfikt terug van de comping gekomen, geen opperhuid meer over...

iig, ik denk dat ik het museum maar eens ga redesignen omdat er maar enkele inzendingen zijn en die inzendingen zijn ook nog eens min of meer met elkaar verbonden.
Verwacht deze week nog een nieuw museum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hertog_Martin, mocht je toch nog graag iets doen met mijn machine, enige vorm van energievoorziening kan er wel bij, gewoon verbonden met draadjes. Onderdelen aanleveren kan niet met mijn huidige ontwerp, want daarin wordt het mannetje uit een grooit massief blok gemaakt.

Of bedenk zelf iets leuks. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Elke keer kickt iemand het topic weer omhoog en dan gaat het in de vergetenheid. Ik moedig jullie sterk aan het project af te ronden, ik heb nl wel zin om in het volgende project mee te doen.

@Oogst
Kun je misschien al een totaaloverzicht geven? Want nu heb ik alleen nog maar apparte dingen gezien, is het leuk om ff een rendertje te maken met de machines?

En wie is er nog bezig? Is Oogst de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Wie er nog mee bezig is? Ik gok scipionyx en oogst. De rest is zo'n beetje wel klaar...

ERg leuke machine trouwens oogst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Qylos schreef op 15 August 2003 @ 08:47:
Ik moedig jullie sterk aan het project af te ronden, ik heb nl wel zin om in het volgende project mee te doen. ?
Idem dito hiero :)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
en waarom zou je niks voor het museum bouwen ?
wat af is kan erin :)

• Oogst
Mijn machine is nu bijna af, ik moet eigenlijk nog drie dingen doen:
-onderdelen die Putjesschepper er af slaat op laten ruimen (Windows prullenbak waarschijnlijk >:));
-texturen en detaileren;
-afwerken (alles aan elkaar linken en zo).

Een filmpje ervan:

Filmpje! (6,4mb)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Nieuwe%20machine%2006%20geheel.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

w00t, kvind em toch nog zwaar cool geworden :)
ik wacht in spanning af op de getexturede versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Nou ja, ik denk dat dit hem wel zo ongeveer wordt:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Nieuwe%20machine%2008%20geheel%20640.jpg

En voor de fun nog wat gespeeld met reflecties, komt zo niet in het museum hoor:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Nieuwe%20machine%2008%20geheel%20reflective%20640.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Nieuwe%20machine%2008%20geheel%20reflective%20orange%20640.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Nieuwe%20machine%2008%20geheel%20reflective%20clouds%20640.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Oogst schreef op 22 augustus 2003 @ 13:56:
Nou ja, ik denk dat dit hem wel zo ongeveer wordt:
Erg mooi Oogst _/-\o_ , al zou ik graag nog een animatie willen zien van je prullenbak :)

Moest het platform trouwens niet perse rond zijn?? Maakt natuurlijk niet uit, maar aangezien de platforms eigenlijk rond moesten draaien, wordt dat nou niet alleen lastig met jouw platform, ook met die van mij zal het nu moeilijk gaan. Misschien kan je het uit proberen, door hem 1 rondje te laten draaien in die 25 seconden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ik model een museum met gewone grote zalen, dan kunnen we dat moois teminste goed Huisvesten :)

Ik ben nog even de opties aan het bekijken om radiosity te gebruiken, nadeel is wel dat er geen raytraced materialen gebruikt kunnen worden, raytrace mappen kunnen dan weer wel.
Dat laat ik nog wel horen. In de tussentijd geld nog steeds, wie wat wil bouwen, doe gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Dat ronddraaien zou wel erg moeilijk worden met die zut van Putjesschepper die op mijn mannetje inhakt, dus de mijne gaat sowieso niet ronddraaien. Ik zal nog eens ff kijken naar die van inquestos, of die niet moet gaan draaien, maar dan wel elke 600 of elke 1200 frames, anders past het weer niet mooi met die helicopter.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Mijn complimenten voor het laatste filmpje :) Hoe lang duurde het renderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hihi, leuke vraag. O-)

Het is namelijk niet gerenderd, het is een preview, dus dit is gewoon videokaartwerk. Wel met 4xFSAA en 8xAnistrophic, maar toch echt gewoon viewport. Renderen duurde dus 0 minuten. Previewen duurde 15 minuten voor die 600 frames.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Nou, en zo laat ik hem, ik heb het ermee gehad. Ik heb hem nu écht gerenderd, duurde 6 uur voor deze 600 frames op 640*480, inclusief dome-of-light, op mijn AMD 2500+ met 1024mb RAM.

Filmpje! (5,8mb)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Nieuwe%20machine%2009%20geheel%20640.jpg
En datzelfde plaatje in de enorm grote wallpaper-editie ;) : 1280*960

Overigens, inquestos, waarom kost het per frame ongeveer 20 seconde "preparing objects" op jouw machine? Heb je NURBS gebruikt of zo?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

mooi gedaan, maar in die roze "pot", als daar die onderdelen in vallen, moeten deze niet iets sneller stuiteren en vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind em alsnog errug mooi geworden Oogst!
Je afvalstofzuiger is ook een geinig apparaatje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-06 18:05

Tim Schuhmacher

abasios

Fantastisch - het ziet er erg gaaf uit! Mooi gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Oogst schreef op 22 augustus 2003 @ 15:57:
Hihi, leuke vraag. O-)

Het is namelijk niet gerenderd, het is een preview, dus dit is gewoon videokaartwerk. Wel met 4xFSAA en 8xAnistrophic, maar toch echt gewoon viewport. Renderen duurde dus 0 minuten. Previewen duurde 15 minuten voor die 600 frames.
Ik bedoelde het laatste filmpje dat je gemaakt had, waar ik ook me complimenten over gaf en je gaat toch niet zeggen dat je het filmpje 'niet gerenderd' hebt :P Maar hoe lang duurde dus het filmpje dat je nu gepost hebt? Nice gedaan, vooral de animaties.

[ Voor 10% gewijzigd door Qylos op 23-08-2003 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
@Qylos: Dit is het laatste filmpje dat ik gepost had, bedoel je een eerdere dan? :?
Oogst schreef op 21 August 2003 @ 13:50:
Mijn machine is nu bijna af, ik moet eigenlijk nog drie dingen doen:
-onderdelen die Putjesschepper er af slaat op laten ruimen (Windows prullenbak waarschijnlijk >:));
-texturen en detaileren;
-afwerken (alles aan elkaar linken en zo).

Een filmpje ervan:

Filmpje! (6,4mb)

[afbeelding]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

waarom horen we eigenlijk nix meer, behalve de machine van "oogst's crew"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Oogst schreef op 23 August 2003 @ 13:25:
@Qylos: Dit is het laatste filmpje dat ik gepost had, bedoel je een eerdere dan? :?

[...]
Ja die, de gene op het einde van pagina 38 met 25 ppp (posts per pagina) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

als ik een idee heb wil ik opzich wel wat maken, maar dat is dus het probleem dat ik geen idee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

op mijn part een broodrooster, die broodjes omhoog schiet, en dat een mannetje uhm kapotknalt en een ander mannetje veegt de kruimels op, een ander mannetje maakt er weer brood van enz enz :P

Het mag gwoon 100 procent nutteloos zijn namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Qylos schreef op 23 August 2003 @ 13:46:
[...]

Ja die, de gene op het einde van pagina 38 met 25 ppp (posts per pagina) :)
Dan hebben we het over dezelfde, want die bedoelde ik dus ook. De screenshot is gerenderd, het filmpje zelf is gepreviewed. Echt waar. Hij staat overigens niet meer online, dus controleren kun je toch niet meer.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar het moest toch allemaal een beetje da vinci style of zit ik nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Anoniem: 63976 schreef op 23 August 2003 @ 15:44:
maar het moest toch allemaal een beetje da vinci style of zit ik nu verkeerd?
om die regel dan de enige te laten zijn die we wél ngo aanhouden is ook een beetje sneu :P

toch jammer dat er zo weinig inzendingen zijn, had wel wat meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Oogst schreef op 23 August 2003 @ 10:59:
Nou, en zo laat ik hem, ik heb het ermee gehad. Ik heb hem nu écht gerenderd, duurde 6 uur voor deze 600 frames op 640*480, inclusief dome-of-light, op mijn AMD 2500+ met 1024mb RAM.

Filmpje! (5,8mb)

[afbeelding]

Overigens, inquestos, waarom kost het per frame ongeveer 20 seconde "preparing objects" op jouw machine? Heb je NURBS gebruikt of zo?
Heel erg stoer gemaakt!! _/-\o_ ga zo door :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Oogst schreef op 23 August 2003 @ 14:29:
[...]

Dan hebben we het over dezelfde, want die bedoelde ik dus ook. De screenshot is gerenderd, het filmpje zelf is gepreviewed. Echt waar. Hij staat overigens niet meer online, dus controleren kun je toch niet meer.
Ok, ik geloof je, laten we het erbij laten 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk dat ik een broodsnijmachine op stoom ga maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Ik heb ook wel een idee, maar kan niet zo goed 3dsmax :X

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Atgast :Ik bedenk mij net iets :

Zou het mogelijk zijn mijn plateau ook niet te laten draaien ? Anders vrees ik dat de particles héél veel problemen gaan geven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

WJP schreef op 23 augustus 2003 @ 17:58:
en volgens mij ook te laat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
leuk filmpje, jammer dat dit project niet zo groot is geworden als het in het begin leuk, heti s nu mooi en heel goed werk van oogst.

Als het geworden was zoals in het begin, was het perfect geweest maar jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
WJP schreef op 23 August 2003 @ 17:58:
Doe heel die tuts in mijn sig, inclusief de drie animatie-tuts, en dan kun je genoeg met MAX om deel te nemen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Oogst schreef op 23 augustus 2003 @ 10:59:

Filmpje! (5,8mb)

[afbeelding]

Nee, ik heb geen nurbs gebruikt, of iets wat het renderen op een dusdanige manier zou vertragen. Maar als ik zo die animatie zie, dan krijg ik de neiging om de beschuldigende vinger naar jou te wijzen ;) : je laat die hoofden vallen en in je machine glijden, en alhoewel je bij dynamics moet solven en daar zou je tijdens het renderen geen last van moeten hebben, lijkt het me het enige wat dit probleem zou kunnen veroorzaken....

btw. Erg grappig, die prullenbak ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Nee, het probleem zit hem niet in mijn model, want de voorbereidingstijd is weg als ik jouw machine hide. Komt nog bij dat het enige dat je van dynamics merkt nadat je het hebt toegepast, is dat de erbij betrokken objecten elke frame een key hebben. That's all. Daar kan het dus ook niet aan liggen. Het ligt dus écht aan jouw dingen. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Oogst schreef op 23 augustus 2003 @ 22:25:
Nee, het probleem zit hem niet in mijn model, want de voorbereidingstijd is weg als ik jouw machine hide. Komt nog bij dat het enige dat je van dynamics merkt nadat je het hebt toegepast, is dat de erbij betrokken objecten elke frame een key hebben. That's all. Daar kan het dus ook niet aan liggen. Het ligt dus écht aan jouw dingen. :)
Lijkt me toch sterk. :+ Ik heb er nooit iets van gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Heb nu de robothand toegevoegd, maar ben er nog niet helemaal tevreden over.. tips? Suggesties? (Ja, het moet nog ge-textured worden ;) )

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=286943&size=128

En een close-up van de robothand:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=286950&size=128

Overigens heb ik een nieuw idee dat ik ga uitwerken. Vond het originele idee bij nader inzien toch niet zo geweldig :)

[ Voor 17% gewijzigd door Scipionyx op 25-08-2003 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

Ik wip ook maar ff wat mee :P

"If a man has a tent of linen without any apertures...
he can throw himself down from any great height without injury."

Leonardo da Vinci (1452-1519)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wytze.posthumus/stuff/museum.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wytze.posthumus/stuff/museum2.jpg

to do list:
- Touwen bij elkaar
- Poppetje ofzo eronder
- van die cilinder eronder een ventilator maken
- texurizen
- dingen die ik vergeten ben }:O

Een probleem is:
Hoe groot moet het zijn. Het moet natuurlijk wel passen in het museum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ga dus een brood snijmachine maken, en weet bijna hoe ik dat ga doen, maar er is daar natuurlijk wel brood voor nodig, dus als iemand nog nix weet kan deze een brood maak machine maken :) zijn er mensen die hier zin in hebben om te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wIp:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/phoenx/Museum.jpg

Ik ga dus een broodsnij machine op stoom maken en heb hier alvast een begin van een stoom oventje. C&C is welkom

edit: dat ronde ding waar in de begin post staat dat ie op moet komen te staan kan ik trouwens niet downloaden, moet ik me nog aan een speciale schaal houden?

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 63976 op 27-08-2003 23:26 ]

• Scipionyx
  • Niet online
Filmpje!!

ToDo:
- textures
- character invoegen (wie dat is hou ik nog ff geheim ;)
- animeren

Hoe kan ik de robothand trouwens het beste/makkelijkst animeren? De onderdelen waar de vingers uit bestaan zijn allemaal gelinked aan de handpalm (topje -> middelste gedeelte -> onderste gedeelte -> handpalm).
Bij het animeren heb ik gewoon verschillende onderdelen geselecteerd en verdraaid... Doe ik dit omslachtig of is er een makkelijker manier..?

Als je met 3ds MAX werkt zijn bones denk ik een stuk makkelijker :)
Oogsts tutorial over bones

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 28-08-2003 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Oogst, je had gelijk wat betreft dat preparing objects. Het zit hem namelijk in de groups. Propeer alles maar te ungroupen. Zul je zien dat je volledig van dat preparing objects af bent. Probleem is natuurlijk dat je dan in mijn geval met 1600+ objecten zit. En als je dan alsnog een group van het geheel maakt, loopt de rendertijd alweer heel snel op...

Ik weet niet hoe anderen het doen, en waarom het hier zo extra lang duurt (waarschijnlijk door de enorme hoeveelheid objecten)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik heb al vaker gemerkt dat MAX niet efficiënt omgaat met groups, zeer irritant. Ook niet met named selections trouwens, is ook retetraag. Alternatief is gewoon objecten met dezelfde material attachen tot één mesh. Je bent dan weinig controle erover kwijt, vind ik, omdat je nog steeds gewoon de losse object kunt bewegen binnen edit mesh.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er nou al weer iets van een einddatum bekend, of lees ik weer overal overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67941 schreef op 01 September 2003 @ 14:46:
Is er nou al weer iets van een einddatum bekend, of lees ik weer overal overheen?
eerst moeten alle inzendingen binnen en af zijn, ik ben zelf nog hard bezig met mijn"machine".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976 schreef op 01 September 2003 @ 15:05:
[...]

eerst moeten alle inzendingen binnen en af zijn, ik ben zelf nog hard bezig met mijn"machine".
Dan heb ik (we) nog maar even gedult. Maar ik kan echt niet wachten! Veel succes dan alle die nog hard werken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

Update:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wytze.posthumus/stuff/museum3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wytze.posthumus/stuff/museum4.jpg

Het poppetje is niet zo geweldig maar het moet een pop (soort dummy) worden...
het is ook nog maar mijn eerste poppetje :P

nog ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ja: maak een beetje een bolling in de parachute, kijk eens hoe echte parachutes eruit zien. En kijk eens naar de bolling van ventilatorbladen en maak die na, dan wordt het veel mooier.

Verder is het goed om te letten op weinig polygonen gebruiken, maar doe het wel netjes. Die grote cylinder onderaan heeft veel te weinig polies. Kijk gewoon altijd of je, bij een normale afstand, storende hoeken ziet. Dan heb je te weinig polies gebruikt. Die cylinder is op beide renders veel te hoekig.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

WJP schreef op 03 September 2003 @ 20:41:
Update:

[afbeelding]

[afbeelding]

Het poppetje is niet zo geweldig maar het moet een pop (soort dummy) worden...
het is ook nog maar mijn eerste poppetje :P

nog ideen?
ik zou die smooth er echt af gooien (dit ziet er best ranzig uit zo bij die benen :P )

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 04-09-2003 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Is het geen goed idee om een uiterlijke inschrijf en/of inleverdatum vast te stellen. Dit gaat anders zo veelste lang duren. Dus iets van inschrijven tot 1 oktober en inleveren tot 1 november??

@WJP: die vierkante parachute is gewoon echt niet om aan te zien. Ik weet niet of je je perse aan een of ander ontwerp wil aanhouden, maar ben in dit geval alsjeblieft orgineel. Maak een parachute met wat meer hoekpunten, en maak je wat minder druk over het aantal polygonen. delete dan die cilinders die je eronder hebt geplakt (één zo'n cilinder heeft nu meer polygonen dan je hele parachute :/ )

Over dat poppetje: niet eens zo slecht. Maar waarom streef je er hierbij naar om een realistisch mannetje te maken. Maak in plaats daarvan een space-alien met mini-gun en loly in de hand. Doe iets geks. Is veel leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik ben eerder een voorstander van deadline op 1 oktober. Als Atgast dan 1 oktober als deadline neemt voor het afmaken van zijn museum, dan het vanaf dan heel snel afgewerkt worden.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1 november moet goed te halen zijn denk ik, ik weet alleen niet hoe lang de mensen die nog bezig zijn er voor nodig hebben hun machine af te maken
so mijn vraagje: hoe lang denken jullie nog nodig te hebben? (mensen die bezig zijn of toch nog wat gaan maken)

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 09-09-2003 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kan het denk wel voor die tijd af hebben, heb het op dit moment nogal druk maar ik doe mijn best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ok, dan laat dit topic rusten op 1000 post, dan open ik in de loop van de middag/begin avond een nieuw topic met plaatjes van de inzendingen en alle details :)
ik zal even een topicreport maken ivm het sluiten van dit topic.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste