[3d] Groepsproject - Museum

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.785 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah ik kan jullie nog niet echt lekker maken, want het lukt niet zoals ik het wil! :( Dus ik ga jullie om hulp vragen :)

Ik heb een voorbeeldhandje gemaakt om te oefenen met linken. Ik heb de kootjes aan elkaar gelinkt met Dummy's, die tussen de kootjes inzitten. Deze dummy's stuur ik dan allemaal tegelijkertijd aan met één grote dummy (doormiddel van Wire-Parameters). Dus als ik de grote dummy draai, dan draaien alle dummy's (vingerkootjes) evenveel. Zo krijg je een mooie bolling in de vinger.

Hier een filmpje van hoe het wél werkt.

Werkt goed opzich, MAAR. Als ik de hand draai, dan gaan de vingers helemaal scheefstaan als ik aan een grote dummy draai. Ze volgen dus niet de lokale-as van de kleine dummy's maar de as van het scherm?

Hier een filmpje waarin het foutgaat.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel, en natuurlijk hoop ik dat iemand me kan vertellen hoe ik dit het beste kan oplossen.

De filmpjes zijn DivX 5.03

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
hier heeft Oogst me altijd voor gewaarschuwd, raar dat hij dit niet heeft gedaan in zijn tutorials :)

Maar die zijn misschien ook op een iets minder gevorderd niveau gericht.
het probleem is dat de linking op het moment afhankelijk is van de richting van de dummy. Je kan dit veranderen door een andere linking te gebruiken, of door groups te gebruiken. Ik zal proberen een voorbeeldje te maken, want ik vind het moeilijk uit te leggen. Misscien dat Oogst het zelf even kan toeleggen.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hier een probeerseltje van mij: *klik* (147kB)

Het wordt een robothand. Hoeft dus niet super-realistic te zijn/bewegen. En nee, dit is nog niet alles :P

Comments?

[ Voor 3% gewijzigd door Scipionyx op 10-03-2003 16:51 . Reden: Comments? ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal mijn eerste beginnetje ook maar posten.......
Let op : het is een very early WIP ! :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/museumWIP.jpg
Aantal polygonen : 3502
Het moet nog helemaal gedetailleerd en getextured worden + water erbij, maar dat moet allemaal nog komen. Dit was alleen ff voor het idee.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Eindelijk tijd gevonden om eens te beginnen (pas net nieuwe hdd :P) nu pas ruimte genoeg :P

Ja,ik weet al wat ik ga maken, een pureer machine voor tomaten met bertolli saus :P

[ Voor 33% gewijzigd door simon op 10-03-2003 17:09 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=69056

even een uitbreiding gedaan, de buitenste ring staat er ter inspiratie, misschien dat het van glas word, of een overkapping oid, daar ben ik nog niet uit.

just a wip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ik heb even een testje gemaakt met het animeren van een hand, en wat blijkt, groups maken werkt prima. Ik had nog nooit met wire parameters gewerkt, dus dat was een leuke oefening.

bijgaand mijn max5-file en een filmpje van de animatie.

max file

filmpje (divx5.03)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atgast schreef op 10 maart 2003 @ 17:56:
ik heb even een testje gemaakt met het animeren van een hand, en wat blijkt, groups maken werkt prima. Ik had nog nooit met wire parameters gewerkt, dus dat was een leuke oefening.

max file

filmpje (divx5.03)
Yeah wicked ! :9 Et is inderdaad alleen ff groupen van de vingers en et werkt :P Woei Atgast, je bent mijn held voor vandaag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
Atgast schreef op 10 maart 2003 @ 17:56:

max file

filmpje (divx5.03)
Zeer mooi... ziet er goed uit, maar wat gaat dat nu worden?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
inquestos schreef op 10 maart 2003 @ 12:50:
Ik schat dat de helft zal afvallen :/
Hou het maar op 3/4 afvallers, dan denk ik dat iedereen hier heel tevreden mag zijn.
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 15:46:
Nah ik kan jullie nog niet echt lekker maken, want het lukt niet zoals ik het wil! :( Dus ik ga jullie om hulp vragen :)

Ik heb een voorbeeldhandje gemaakt om te oefenen met linken. Ik heb de kootjes aan elkaar gelinkt met Dummy's, die tussen de kootjes inzitten. Deze dummy's stuur ik dan allemaal tegelijkertijd aan met één grote dummy (doormiddel van Wire-Parameters). Dus als ik de grote dummy draai, dan draaien alle dummy's (vingerkootjes) evenveel. Zo krijg je een mooie bolling in de vinger.

Hier een filmpje van hoe het wél werkt.

Werkt goed opzich, MAAR. Als ik de hand draai, dan gaan de vingers helemaal scheefstaan als ik aan een grote dummy draai. Ze volgen dus niet de lokale-as van de kleine dummy's maar de as van het scherm?

Hier een filmpje waarin het foutgaat.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel, en natuurlijk hoop ik dat iemand me kan vertellen hoe ik dit het beste kan oplossen.

De filmpjes zijn DivX 5.03
Dit ligt iets complexer dan Atgast hier nu op zei, omdat je wire parameters gebruikt. Welke formule gebruik je om de wire parameters om te zetten? Misschien kun je me even de MAX-file sturen, dan bekijk ik de formules zelf even, als je dat wilt.

Overigens zou ik voor vingers gewoon een bone-chain maken per vinger, dat werkt veel handig. Dan moet je wel de limits goed instellen, anders draait je hand helemaal maf mee.
Scipionyx schreef op 10 maart 2003 @ 16:36:
Hier een probeerseltje van mij: *klik* (147kB)

Het wordt een robothand. Hoeft dus niet super-realistic te zijn/bewegen. En nee, dit is nog niet alles :P

Comments?
Kijk eens goed naar je eigen hand als je deze beweging maakt. Je ziet dan dat je hand zelf ook een beetje meebuigt, niet alleen de vingers.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 10 March 2003 @ 18:24:
Dit ligt iets complexer dan Atgast hier nu op zei, omdat je wire parameters gebruikt. Welke formule gebruik je om de wire parameters om te zetten? Misschien kun je me even de MAX-file sturen, dan bekijk ik de formules zelf even, als je dat wilt.

Overigens zou ik voor vingers gewoon een bone-chain maken per vinger, dat werkt veel handig. Dan moet je wel de limits goed instellen, anders draait je hand helemaal maf mee.
Ik heb je toegevoegd op MSN. Mijn hand werkt nu trouwens wel gewoon goed met die dummy's, dus ik hoef er opzich niks meer aan te veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ik krijg die bestanden die op page 1 staan maar niet geopend :?
Wie legt me even uit hoe dan wel ?

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:42
Welk programma gebruik je en welke versie?? In max 5 zou alles probleemloos moeten werken, in alle andere programma's (zoals max4.2) zou je de .3ds moeten importeren

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Max 5 ja...
Die gebruik ik..

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
kun je die hand van hierboven van moi wel openen ?
anders moet je het bestand van pagina 1 even opnieuw downloaden ofso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

likkepot schreef op 10 March 2003 @ 20:31:
Max 5 ja...
Die gebruik ik..
Wat werkt er precies niet dan? Krijg je een foutmelding ofzow? Of hangt het programma? Iets meer details plz? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu een beetje te knoeien met particle systems om een mooie (iet wat realistische aandoende) waterval te krijgen. Heeft iemand misschien een tutorial hiervoor ?
Ik kwam niet verder dan deze : Tutorial
Of heeft iemand misschien tips om het beter te laten lijken ?
Ook heb ik geen idee hoe ik water mooi / realistisch zou moeten laten stromen.....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Sorry ik ben héél dom bezig :z
Ik startte de hele tijd per ongeluk max 4 op..was gewoon routine van mij om dat icoontje op mijn desktop te gebruiken..

Maar domme ik was vergeten dat max 5 in mijn startmenu staat, en geen snelkoppeling op het bureaublad heeft. Dus ik opende hem steeds in 4.0

* likkepot heeft hem nu draaiende in max 5 :)

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/Museum06.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Arjan op 10-03-2003 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit!

Hoe zit het eigenlijk met raytrace materials? Ik hoop dat ik mijn robotjes wel glimmend mag maken? Want dat ziet er echt veel mooier uit :9

Ik ben op dit momtent een klein voorbeeld filmpje aant renderen. Gewoon om te zien hoe het eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
En ik zal mijn materials vraag ook maar eens voor de 3de keer stellen, ik hoop dat Atgast (want die is natuurlijk nou wel degene die het voor het zeggen heeft) er deze keer niet overheen leest:

Hoe zit 't nu met de textures: Waar liggen de grenzen?? Ik ga ervan uit dat ik niet 20 textures van 1 mb mag gebruiken, en ook mijn objecten niet vol mag gooien met raytraced materials... Maar wat dan wel?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn test-filmpje:

Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.95/~massie/3d/brood/robot-animated-hands.jpg

Hij is weer lekker loos, maarjah ik was benieuwd naar de raytrace-materials, en ik moet zeggen dat ik et niet tegen vind vallen. Dus plzzzzz atgast, mag ik raytrace materials gebruiken? plzzzzzzz :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Hier mijn 1e wipje.. uit dat paarse ding moet deeg naar beneden vallen. Die cilinders, die moeten naar beneden zakken over de blauw stukken, waardoor die box zakt en een koekjevorm uit het deeg stampt. Op het bruine komt nog een lopende band.

Dit is mijn 1e eigen 3Dsmax project, zal ook niet echt superveel worden.. in ieder geval nog geen animatie.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/e.c.vaarties/tweakers/museum_wip1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evaarties schreef op 10 maart 2003 @ 23:51:
Hier mijn 1e wipje.. uit dat paarse ding moet deeg naar beneden vallen. Die cilinders, die moeten naar beneden zakken over de blauw stukken, waardoor die box zakt en een koekjevorm uit het deeg stampt. Op het bruine komt nog een lopende band.

Dit is mijn 1e eigen 3Dsmax project, zal ook niet echt superveel worden.. in ieder geval nog geen animatie.

[afbeelding]
Ach animaties zijn zo moeilijk nog niet hoor, je moet alleen wel een klein beetje weten hoe je het moet animeren vóórdat je het gaat modelen. Dan kun je rekening houden met de manier van animeren. Misschien moet je voor de grap gewoon eens een simpele animeer-tutorial bekijken en zien of je je er een beetje in kunt vinden. Een draaiende lopende band gaat je vast een zeker lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ff een vraagje, dit soort projecten lijkt me heel erg leuk enzow, maar is et nou erg moeilijk?

ik heb al wel voor UT en UT2K3 eens wat maps gemaakt (niet super ofzow, maar heel speelbaar).
zou dat helpen als ervaring? (beetje met vormen plaatsen, er weer stukjes uit happen?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

FireWurX schreef op 11 maart 2003 @ 10:13:
ff een vraagje, dit soort projecten lijkt me heel erg leuk enzow, maar is et nou erg moeilijk?

ik heb al wel voor UT en UT2K3 eens wat maps gemaakt (niet super ofzow, maar heel speelbaar).
zou dat helpen als ervaring? (beetje met vormen plaatsen, er weer stukjes uit happen?
Het scheelt wel merk ik zelf, je hebt dan in ieder geval een idee van hoe je 3d moet werken. Toch is 3dsmax aanzienlijk anders dan UnrealED. Je kan in ieder geval meer finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Het is best wel moeilijk, maar er zijn hier een hoop tweakers aanwezig die je kunnen helpen en met de juiste tutorials (zie ook mijn sig) kom je zelf al heel ver hoor.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiall
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-06 17:00
Hallo Mensen,

ik werd door HawVer geattendeerd op deze contest. Ben m'n 3dmax weer eens uit de kast gaan halen en heb alweer legio ideeën in m'n hoofd..
Met de tuts van Oogst erbij voor het animeren en modellen, moet het lukken lijkt me!
Naar wat ik zag is de deadline voor opgave iets verschoven, dus zou ik mij nog graag willen aanmelden!

"Beware Of Programmers Who Carry Screwdrivers. " - Leonard Brandwein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Radiall schreef op 11 March 2003 @ 11:17:
Hallo Mensen,

ik werd door HawVer geattendeerd op deze contest. Ben m'n 3dmax weer eens uit de kast gaan halen en heb alweer legio ideeën in m'n hoofd..
Met de tuts van Oogst erbij voor het animeren en modellen, moet het lukken lijkt me!
Naar wat ik zag is de deadline voor opgave iets verschoven, dus zou ik mij nog graag willen aanmelden!
you're more than welcome :)

hetzou echt fantastisch zijn als we straks een stuk of 25 verschillende objecten hebben, dus ik wil bij deze iedereen nog eens extra aansporen om tóch wat te gaan maken!!

Eventueel kunnen we het museum nog opvrolijken met schilderijtjes uit de 2d richting, maar in principe wil ik het museum gewoon volgooien met 3d apparatuur :)

[edit]

Oh ja,

Textures: zijn in principe volledig toegestaan, maar gebruik wel jpeg of een andere goede compressietechniek om ze op te slaan. Ik verwacht niet dat je dan meer dan 10mb nodig hebt... je moet er rekening mee houden dat de uiteindelijke render waarschijnlijk nooit op 2cm afstand van je apparaat zal komen, dus hoef je geen 100000x100000 pixel texturen te gebruiken.

Ray traced materials: kunnne heel mooi zijn, maar gebruik met mate! alleen als het nodig is, anders ben je onnodig de rendertijd aant opschroeven. Er zal waarschijnlijk toch een maximale raytrace dept van 3 gebruikt worden, misschien zelfs 2, ligt aan de scenes.

[ Voor 30% gewijzigd door Arjan op 11-03-2003 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

is het misschien niet leuk om 1 persoon (die bijv geen 3d kan en gaat doen, maar toch iets wil doen en een beetje sites kan maken) een site te laten maken, waarop info staat over het project, en desnoods ook wips enz van personen.

Lijkt mij wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

wdekreij schreef op 11 March 2003 @ 23:45:
is het misschien niet leuk om 1 persoon (die bijv geen 3d kan en gaat doen, maar toch iets wil doen en een beetje sites kan maken) een site te laten maken, waarop info staat over het project, en desnoods ook wips enz van personen.

Lijkt mij wel leuk.
Oeh, mn vingers jeuken... maar ik moet een beetje aan mn tijdsindeling denken, ik heb het al vrij druk met andere projecten (laat Jelle (P. Eend) dit maar niet horen want hij vliegt tegen het plafond)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

tis maar een idee, atgast moet hier eerst maar over beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Als iemand zich geroepen voelt moet ie me maar ff adden @ msn.

Belangrijker vind ik dat dit project niet langzaam uitsterft, maw, keep posting wip's moedig diegene wat ngo niks hebben gemaakt aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Atgast schreef op 12 March 2003 @ 16:00:

Belangrijker vind ik dat dit project niet langzaam uitsterft, maw, keep posting wip's moedig diegene wat ngo niks hebben gemaakt aan!
Zodra ik thuis ben ga ik weer aan de slag :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atgast schreef op 12 maart 2003 @ 16:00:

O ja, straks vergeet ik et nog ...... :P :P
Vanavond ga ik is beginnen met et maken van een hamertje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
t probleem is dat er met zoveel deelnemers er een vergroot risico is van mensen die denken: oh, als ik ook afval, dat maakt niet zoveel uit...

maar ik hoop natuurlijk dat mijn bezorgdheid volledig onterecht is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 08:48

MaDDoG

De brakste schakel

Ik doe wel mee, geen afhaker dit keer.
Heb alleen nog even een ander projectje dat zeker deze week afkomt.
Daarna ga ik me op mijn da vinci stijl vliegtuig storten. Of zou het toch beter zijn als ik iets maak in dezelfde stijl als de meeste andere hier :?
Geloof dat de trend een stuk moderner is geworden. En in dit museum mijn vliegtuig antiek gaat ogen.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

MaDDoG schreef op 12 maart 2003 @ 18:09:
Ik doe wel mee, geen afhaker dit keer.
Heb alleen nog even een ander projectje dat zeker deze week afkomt.
Daarna ga ik me op mijn da vinci stijl vliegtuig storten. Of zou het toch beter zijn als ik iets maak in dezelfde stijl als de meeste andere hier :?
Geloof dat de trend een stuk moderner is geworden. En in dit museum mijn vliegtuig antiek gaat ogen.
Je kan ook gewoon een deel van het museum ouder inrichten en een deel wat nieuwer :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Atgast schreef op 12 March 2003 @ 16:00:

Ok, ik zal wel ff wat werk posten. WaS het eigenlijk niet van plan ('t ziet er namelijk nog niet uit), maar vooruit.

HIer een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/ARM_01.JPG

En hier een filmpje van een vliegtuig radar (lekker low-poly :) ). :) Wil namelijk een moderne versie van Leonardo's schroef (helicopter) gaan maken. Helaas kan ik daar nog niks van laten zien, heb wel wat uitgeprobeerd maar ondervond nogal wat problemen :( : als ik namelijk iets wil laten roteren, lukt dat wel, ook dat laten loopen is geen probleem. Maar het komt pas als ik het geheel dan bijvoorbeeld 15 gradeb ga draaien. HIj blijft nou nog steeds rond dezelfde as ronddraaien, terwijl hij eigenlijk om een 15-graden gedraaide as zou moeten draaien. :/

Als 't onduidelijk is kan ik een filmpje laten zien. Maar goed eerst het filmpje van de radar die met dat ding moet gaan communiceren:
en hier een filmpje

Commentaar/kritiek/tips meer dan welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ik zou de zuiger ergens aan vast maken, en die groene kleuren passen niet echt bij het geheel als je het mij vraagt. Houd er overigens rekening mee dat het plateau naar verhouding te klein is nu. Je apparaat mag maar een bepaalde marge oversteken.

en natuurlijk, keep up te good work :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ik geloof dat dat apparaat wat ik heb gepost iets tussen de 2000 en 4000 pollies heeft. Die radar heeft er zelfs maar 1000. Ofterwijl: dit is maar een klein deel van het geheel. Dat groene heb ik toegevoegd omdat ik 't een beetje grijs/saai vond worden :)

Nog een vraagje aan Oogst: Was jij nog van plan om zo'n "tinnen-soldaten-fabriek" te maken, heb je dat idee laten varen, of misschien het hele groepsproject? :? Ik kan van dit alles wel een "hoofdleverancier" maken, maar een hoofd zonder lichaam is zoiezo niks... :)

Als je er geen zin meer in hebt, zeg dan gerust nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk een groepsproject 3D, maar als Atgast de mensen van 2D een kans geeft ze schilderijen te laten maken, en dat iemand die dan zo maakt dat het ook schilderijen zijn. Dus zeg maar dat mensen die 2D goed zijn de tekening maken, en een iemand dan die schilderijen lijsten en glas erbij maakt.

Ik zelf wil wel graag zo'n schilderij maken. De tijd is voor mij te kort om te richten op 3D. Tot nu toe kan ik alleen nog maar maps maken un unreal :P. Ach ja, ik zou het geweldig vinden die schilderijen (kamer) als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

of mooie wand/plafond-tekeningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op 13 March 2003 @ 07:54:
of mooie wand/plafond-tekeningen
als in graffiti? 8)

Ik wou ff zeggen dat ik dat museum project een erg leuk id vind. Ik ben sinds kort ook begonnen met 3d max en het lukt me al wel aardig (dankzij tutorials van Oogst) een aantal vormpjes op het scherm te zetten :) . En ik denk dat ik aan het volgende project wel mee ga werken aangezien ik nu nog niet echt iets moois kan maken.

Ik heb wel ff 2 vragen.

Als ik een kubus heb en ik wil die in meerdere segmenten opdelen dan kan dat met 'cut' dat weet ik, maar bij mij is het alleen mogelijk in de 'perspectief view' te snijden en niet in het boven-aanzicht of zij-aanzicht is hier een andere methode voor?

Ik heb erg last van 'zwevende' vertexen. dwz als ik met de hierboven genoemde 'cut' functie een vlak op heb gedeeld in 2 segmenten en ik druk op Edit mesh >> vertex dan zie ik allemaal vertexen midden in de box waar geen lijn naartoe loopt (die zweven dus gewoon in het midden van de box). Als ik nu een van deze vertexen verwijder verdwijnt er ook een deel van het vlak waarin ze zweven. (ja het is lekker geformuleerd ik weet het :) ) wat doe ik fout?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
inquestos schreef op 12 March 2003 @ 21:29:
Nog een vraagje aan Oogst: Was jij nog van plan om zo'n "tinnen-soldaten-fabriek" te maken, heb je dat idee laten varen, of misschien het hele groepsproject? :? Ik kan van dit alles wel een "hoofdleverancier" maken, maar een hoofd zonder lichaam is zoiezo niks... :)

Als je er geen zin meer in hebt, zeg dan gerust nee :)
Jep, mijn tinnen-soldaatjes fabriek gaat gewoon door, maar ik wil zelf ook nog wat te maken hebben, dus als je complete mannetje wil gaan bouwen, dan schiet dat voor mij natuurlijk niet op, want dan kan ik weinig meer doen. Je kunt misschien iets maken dat enorm grote rugzakken vult met allerlei zooi (munitie, messen, badeentjes, slaapzakken), die dan verkleint en dan aan mijn machine overgeeft? Dus dan bedoel ik van die rugzakken zoals die passen bij tinnen soldaatjes.
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 10:01:
Als ik een kubus heb en ik wil die in meerdere segmenten opdelen dan kan dat met 'cut' dat weet ik, maar bij mij is het alleen mogelijk in de 'perspectief view' te snijden en niet in het boven-aanzicht of zij-aanzicht is hier een andere methode voor?

Ik heb erg last van 'zwevende' vertexen. dwz als ik met de hierboven genoemde 'cut' functie een vlak op heb gedeeld in 2 segmenten en ik druk op Edit mesh >> vertex dan zie ik allemaal vertexen midden in de box waar geen lijn naartoe loopt (die zweven dus gewoon in het midden van de box). Als ik nu een van deze vertexen verwijder verdwijnt er ook een deel van het vlak waarin ze zweven. (ja het is lekker geformuleerd ik weet het :) ) wat doe ik fout?
Als je je kubus omzet naar een editable poly, dan kan kun je ook de quick-slice manier gebruiken, die is wel erg snel.

Al die extra vertices komen, doordat MAX werkt met triangles (driehoeken) en niet met quads (vierhoeken). In je kubus zitten allemaal quads, dus die zijn in feit door midden gesneden om driehoeken te vormen. De lijnen daarvan zijn onzichtbaar gemaakt, maar als je gaat zitten snijden moet MAX ook in die lijnen snijden. Je kunt die lijnen te zien krijgen door in het edge sub-object-level gewoon heel je object te selecteren en dan kun je zo ook standaard zichtbaar maken.

Dit hele probleem kun je vermijden door editable poly te gebruiken, want dan doet MAX net alsof ie toch met quads werkt.
inquestos schreef op 12 March 2003 @ 18:54:
En hier een filmpje van een vliegtuig radar (lekker low-poly :) ). :) Wil namelijk een moderne versie van Leonardo's schroef (helicopter) gaan maken. Helaas kan ik daar nog niks van laten zien, heb wel wat uitgeprobeerd maar ondervond nogal wat problemen :( : als ik namelijk iets wil laten roteren, lukt dat wel, ook dat laten loopen is geen probleem. Maar het komt pas als ik het geheel dan bijvoorbeeld 15 gradeb ga draaien. HIj blijft nou nog steeds rond dezelfde as ronddraaien, terwijl hij eigenlijk om een 15-graden gedraaide as zou moeten draaien. :/
Ik snap wat je probleem is, maar ik snap niet waar het vandaan komt in dit geval. Misschien helpt het, als je je hele object linkt aan een dummy en die gebruikt voor het scheef hangen. Dan zorg je dat je, als je je wieken draait, je draaien op parent hebt staan ipv view, dan pakt ie de assen van de dummy, die als het goed is gewoon goed staan.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Oogst schreef op 13 March 2003 @ 10:55:
[...]
Jep, mijn tinnen-soldaatjes fabriek gaat gewoon door, maar ik wil zelf ook nog wat te maken hebben, dus als je complete mannetje wil gaan bouwen, dan schiet dat voor mij natuurlijk niet op, want dan kan ik weinig meer doen. Je kunt misschien iets maken dat enorm grote rugzakken vult met allerlei zooi (munitie, messen, badeentjes, slaapzakken), die dan verkleint en dan aan mijn machine overgeeft? Dus dan bedoel ik van die rugzakken zoals die passen bij tinnen soldaatjes.
Dat van dat badeentje had je nou niet moeten zeggen :P
Ik snap wat je probleem is, maar ik snap niet waar het vandaan komt in dit geval. Misschien helpt het, als je je hele object linkt aan een dummy en die gebruikt voor het scheef hangen. Dan zorg je dat je, als je je wieken draait, je draaien op parent hebt staan ipv view, dan pakt ie de assen van de dummy, die als het goed is gewoon goed staan.
Ah, ok, bedankt :)

Het eerst gewoon over de Z-axis laten draaien, en vervolgens het geheel aan een dummy linken bleek al voldoende te zijn. Dat van die parent ipv view begrijp ik je niet helemaal. Is dat een instelling in de motionpanel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hier wordt het uitgelegd bij F.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, kheb geen inspiratie gevonden en weet niet of ik wel iets kan vinden voor zondag... Bovendien ben ik niet zo heel erg goed in animaties. Als er uiteindelijk vraag is naar rekenkracht ben ik sowieso wel beschikbaar. Hele week na zitten denken, zonder resultaat :(

En voor de rest van jullie: SUCCES!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AAAAA heb nog geen inspiratie, is er iemand die nog iets weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Zoek eens wat voorbeelden van (geflopte) perpetuem mobilé's (schrijf ik dit goed?). Die waren vaak ingenieus genoeg voor hun tijd, en omdat je zelf het loopje kunt maken krijgen ze toch een beetje oneindige beweging :)

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Kijk eens wat werk van Escher door, daar zitten een heleboel dingen in die beweging verbeelden. Sommige dingen zijn moeilijk te maken, maar met morph kom je al een heel eind. Je kunt bijvoorbeeld een groep beesten maken die rondjes lopen en ondertussen morphen naar andere beesten. Dat klinkt heel moeilijk, maar afhankelijk van je kwaliteitseisen is dat best te doen en anders wil ik je er wel mee helpen. Vergt wel goed plannen, overigens. In het algemeen denk ik dat Escher zonder meer een enorme bron van inspiratie is voor iedereen hier zonder ideeën.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Ik ga stoppen met dit project ivm tijdgebrek :(. Ik werk nu 6 dagen in de week (stage+bijbaantje) en 's avonds biljart ik ook nog. Mijn skillz met 3dmax zijn helaas nog niet zo ver gevorderd dus dan wordt de tijdgebrek niet minder.

Ik wens iedereen veel suc6 met dit project en zal het topic nog wel geval in de gaten houden ;).

(Uiteraard blijf ik wel doorgaan met 3dmax-en, maar ik stap alleen van dit project af :P).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dan moet ik eerst ff morphen gaan leren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atgast schreef op 12 March 2003 @ 20:11:
ik zou de zuiger ergens aan vast maken, en die groene kleuren passen niet echt bij het geheel als je het mij vraagt. Houd er overigens rekening mee dat het plateau naar verhouding te klein is nu. Je apparaat mag maar een bepaalde marge oversteken.

en natuurlijk, keep up te good work :)
Iets over dat oversteken, mijn hamers moeten op het plateau van Oogst slaan, dus dan zullen die hamers een best groot stuk moeten oversteken.
Wat was trouwes de marge waar je aan gedacht had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Atgast schreef op 26 February 2003 @ 14:44:
[...]

• Je ontwerp komt op een ronddraaiend plateau te staan, gebruik het plateau dat ik in deze post heb gezet. Je mag niet onder het plateau uitkomen en maximaal 10% oversteken.
maar voor gezamelijke projecten komt er een appart plekje in het museum.
jij en oogst hoeven zich dus neit al te veel aan te trekken daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atgast schreef op 14 March 2003 @ 17:10:
[...]

maar voor gezamelijke projecten komt er een appart plekje in het museum.
jij en oogst hoeven zich dus neit al te veel aan te trekken daarvan.
Misschien kunnen dat soort samenwerkings-ideeen ook beter op één groot platform komen? Lijkt me in ieder geval beter dan op twee losse platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

* StarLite meld zich af voor het museum.. Ik heb er gewoon geen tijd voor :'(

Misschien een volgend project...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
-=!ME!=- schreef op 14 March 2003 @ 19:01:
* Thunder meld zich af voor het museum.. Ik heb er gewoon geen tijd voor :'(

Misschien een volgend project...
Hetzelfde hier. Helaas :/

Volgende keer beter hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 17:21:
[...]

Misschien kunnen dat soort samenwerkings-ideeen ook beter op één groot platform komen? Lijkt me in ieder geval beter dan op twee losse platformen.
Et leek me nou eigenlijk net leuk als mijn platform ronddraait en dan op die van Oogst slaat :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 17:21:
[...]

Nee, dan worden dat van die halfwaardige dingen. Niet leuk voor de makers :)

Bovendien is het wel leuk. Ik zou ook iets voor Oogst maken, krijgt ie nu met "luchtpost" opgestuurd, als dat gaat werken tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ja, of een uitstekende lopende band of zo, transport tussen platformen is niet zo moeilijk.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ga je dan maken inquestos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ik ga proberen een moderne screw van da vinci te maken. 't zal er niet geweldig op lijken, maar goed. Nadeel van dit alles, en bijvoorbeeld een uitstekende lopende band is dat je eigenlijk bent gedwongen dit te animeren met een tijdsverschil dat even groot is als een cycle van je platform (ervanuitgaand dat die ronddraaien). Anders wordt 't vrij lastig alles in goede banen te leiden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effe my 2 ct als buitenstaander: teleporten :P

(of een wat meer conventionele methode: schiet je dingen met een noodgang loodrecht de lucht in (buiten beeld) en vang ze op een ander platform op)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Op zich geen slecht idee :)

Maar dan zal dan wel duidelijk moeten worden gemaakt met de camera :/

Maar goed, ik ga eerst proberen iets met die leonardo-screw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Maar de draaisnelheid van het platform mogen we echt wel zelf kiezen als dat nodig is.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag nog meedoen, voor zondag opgeven toch
hmm.. ik maak dat vliegtuig wel van da Vinci lijkt me strak 8) tenminste als ie nog niet bezet is

vraagje: hoe kun je zien hoeveel meter iets is in Max

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 00:13
maak je de space shuttle van da Vinci :P

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@Oogst: maar dat lost 't probleem toch niet op? :? Als je bijvoorbeeld een baansnelheid (of hoe heet dat ook alweer) aanhoudt van 90 graden per sec, dus 1 ronde= 96 frames, moet elke beweging richting jou platform dus wel mooi in die 96 (of eventueel 192)frames passen.

Voor mij is dat geen probleem, voor putjesschepper wel. Oplossingen? :
- beiden stil laten staan, maar is niet zo mooi.
- één platform stil laten staan, en de andere op één of andere manier omheen laten draaien ( :?)
- Op meerdere plekken laten slaan ( Ja, sloop die machine van Oogst maar lekker :P )
- hele lange hamer :P
- wel één maar slaan per ronde aanhouden. je hoeft niet alle soldaatjes kapot te slaan... Tussendoor je machine even laten bijkomen van al dat geweld :)

@Inkalazz: zijn geen echte meters in max. Kan je d8 ik wel instellen, maar weet niet precies. Zou gewoon de eenheden in max aanhouden. De grootte van je platform mag uiteindelijk varieren van 1 tot 5 meter

edit: en die vliegmachine van Da vinci zijn al wat andere mensen mee bezig. Ik trouwens met met zijn heli, als is 't een moderne versie. Zijn nog genoeg andere dingen van da vinci te vinden.

kijk hier maar eens naar:
http://images.google.com/...F-8&q=da+vinci+Atlanticus
en
http://images.google.com/...=UTF-8&q=da+vinci+machine

[ Voor 18% gewijzigd door inquestos op 15-03-2003 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 15 maart 2003 @ 17:34:
@Oogst: maar dat lost 't probleem toch niet op? :? Als je bijvoorbeeld een baansnelheid (of hoe heet dat ook alweer) aanhoudt van 90 graden per sec, dus 1 ronde= 96 frames, moet elke beweging richting jou platform dus wel mooi in die 96 (of eventueel 192)frames passen.

Voor mij is dat geen probleem, voor putjesschepper wel. Oplossingen? :
- beiden stil laten staan, maar is niet zo mooi.
- één platform stil laten staan, en de andere op één of andere manier omheen laten draaien ( :?)
- Op meerdere plekken laten slaan ( Ja, sloop die machine van Oogst maar lekker :P )
- hele lange hamer :P
- wel één maar slaan per ronde aanhouden. je hoeft niet alle soldaatjes kapot te slaan... Tussendoor je machine even laten bijkomen van al dat geweld :)

@Inkalazz: zijn geen echte meters in max. Kan je d8 ik wel instellen, maar weet niet precies. Zou gewoon de eenheden in max aanhouden. De grootte van je platform mag uiteindelijk varieren van 1 tot 5 meter

edit: en die vliegmachine van Da vinci zijn al wat andere mensen mee bezig. Ik trouwens met met zijn heli, als is 't een moderne versie. Zijn nog genoeg andere dingen van da vinci te vinden.

kijk hier maar eens naar:
http://images.google.com/...F-8&q=da+vinci+Atlanticus
en
http://images.google.com/...=UTF-8&q=da+vinci+machine
Mij lijkt die eerste oplossing et beste, dat ie mooi meedraait, kan je dan toch met zo'n path (uit Oogsts tuto) met een circle doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

hoe kan ik geluid synchroon laten lopen een iets in max eigenlijk?

ik heb net id-tje maar dan is dat namelijk wel leuk..

btw ben nog niet begonnen want heb weinig tijd gehad maar k ga morgen wel wat doen.. hoopik

[edit] he oogst, wat gaan die mannetjes uiteindelijk doen?

Ik ga namelijk eitje laten bakken, maar daarvoor wordt eerst een ei in de lucht geschoten en dan wordt ie doormidden geshoten (wel nogal cartoony achtig) maar zou 1 van jou poppetjes dat willen doen?

hoeven we verder nie veel voor af te spreken want als jij een ventje schuin omhoog laat schieten en ik zorg dat er een kogeltje op dat ei komt zodat ie open gaat, dus dat je uiteindelijk zoiets krijgt: je ziet mijn machine, tussendoor nog zon ventje van jou die schuin omhoog schiet vanaf jou werk, en dan weer mijn machine.

dus is maar fractie van seconde.

Of lijkt je dat nix?

je mag ook wel gewoon een ventje sturen in 3ds bijvoorbeeld dan zet ik um bij mij neer zodat ie zogenaamd van jou machine naar de mijne is gekomen.

Als je het nix lijkt moet je ut zeggen want mij maakt het dan nix uit.

[ Voor 67% gewijzigd door wdekreij op 15-03-2003 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Mijn ventjes kunnen wel schieten vlak voor ze aan stukken geslagen worden, leuk idee. :)

Putjesschepper kan ook een machine maken met meerdere hamers, en het is natuurlijk niet zo dat er elke 96 seconde een mannetje uit komt, das wel erg snel.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was ik wel van plan met meerdere hamers ja, anders heb ik straks een machine met 5000 polies, want een hamer zijn er niet zo veel! :)
Ik denk dat et er vier worden, en dan allemaal 90 graden gedraaid
En idd dat is snel (ik neem aan dat je frames bedoelt een geen seconden)

@wdekreij: die soldaatjes gaan platgeslaan worden door mijn hamers ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

dan zou het hun laatste schot zijn:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hun enige en laatste schot, wat een droef eind voor deze doldwaze knakkers.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dus gewoon die waarden als meters rekenen. Ik denk dat de trebuchet neem als onderwerp, redelijk makkelijk,

nog een vraagje hoe hoog mag ie worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

oogst dat schiet idee gaat niet door..

ik heb besloten niet meer mee te doen, wegens tijdgebrek. dus atgast haal me maar van je lijstje (als je die al had gemaakt).

En ik wil mn pc wel een weekie laten renderen.

Sorry duz..

renderpower= xp 2000+, duron 1,3 ghz en ahtlon 1 ghz

[ Voor 11% gewijzigd door wdekreij op 16-03-2003 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

bah .. vallen wel veel mensen af Atgast, hate to say you where right.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis nog niet de helft hor :D

We hebben tot 30 April! Niet tot 30 Maart (en meschien nog wel langer)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit... was al bijna klaar met basis model voor de aapjes, maar ik denk dat ik door tijdgebrek toch niet mee kan doen... :'(
school zuigt :(

edit:

Om te renderen mag je natuurlijk wel mijn 1847 mhz aan processorkracht gebruiken... en nog 233 mhz erbij ook, als je wil...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:09

Creesch

bla bla!

Ik wil opzich wel een site maken met informatie over het project

(als DarkBlue geen tijd heeft, anders mag zij (ze was eerder :P ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nou bezig met men hamer-creatie, en et is de bedoeling dat er van die ijzeren randen om komen, maar hoe maak je nou een mooie metaal-material?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 21:01:
Ik ben nou bezig met men hamer-creatie, en et is de bedoeling dat er van die ijzeren randen om komen, maar hoe maak je nou een mooie metaal-material?
http://www.secondreality.ch/ kwam ik laatst hier ergens tegen, staan mooie metaal tuts op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen komen er wat wips van me :P

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik gebruik meestal gewoon de metaal-texture alumox (die jij ook hebt, Putjesschepper). Dit zet ik in de diffuse-slot en in de bump-slot. Dan een flinke specular erbij en even experimenteren met de waarden die nodig zijn voor specular, glossiness en bump.

Eventueel ook nog een lichte raytrace-map in de reflection-slot, maar waarde 20 of 30 of zo. Hiervoor in de plaats kun je hier ook gewoon een bitmap neerzetten, bijvoorbeeld een render van je omgeving, om het idee van reflectie te geven zonder de bijbehorende extreme rendertijden.

En wanneer je andere kleuren wilt, kun je ook een RGB-tint-map in je diffuse-slot stoppen en daarin dan alumox, dan kun je zijn kleur veranderen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu dan, de eerste wip van men hamer (ongetextured)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=71456

Dat onderste stuk is voor een zwiepbeweging (zo heb ik ook wat te animeren, dan alleen een op-en-neergaande hamer :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Ook ik moet helaas wegens tijdgebrek afzeggen. Veel succes iniedergeval allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

uit topicstart
Even iets over het afhaken ná inschrijvingsdatum. Dat is not-done
toch jammer :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

In mijn schaarse tijd heb ik vandaag een 2e wipje kunnen toveren:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/e.c.vaarties/tweakers/museum_wip2.jpg

Wat ik erbij heb toegevoegd heeft me 1,5 uur gekost. De vier bakken aan de rechterkant waren namelijk een probleem voor mij. Wilde eerst vanuit een box een soort trechter maken. Dit ging me niet lukken en heb het uiteindelijk door middel van een boolean gedaan.

In die 'trechters' wordt het mogelijk om meel, suiker, water en eieren te gooien. Binnenin het geel wordt dit samengevoegd waarna het door het paars als deeg naar beneden valt. Het blauwe maakt er een koekjesvorm van.

Nadat er een koekje van is gemaakt, rollen ze de oven in om af te bakken. In het geel wil ik doorzichtige vlakken maken, of iig die illusie creeren.

[ Voor 12% gewijzigd door evaarties op 17-03-2003 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
1,5 uur? Mag ik toch niet hopen zeker... 2 boxen en 4 "trechters". Niet negatief bedoeld hoor, maar dit had sneller gekund. Ik raad je aan om wat tutorials te volgen voor serieus verder te gaan. Scheelt je toch een hoop tijd, had je dit binnen 2 minuten gedaan

Over die trechters:
box , edit mesh/poly.
--> onderste vertexen naar elkaar toebrengen (hoe heet die functie ook al weer :P |:( )
--> bovenste poly selecteren
--> inset
--> bevel (negatief)

@Putjesschepper: leuk, maar probeer er eens wat frutsels (schroeven, scharnieren, tandweieltjes etc.) in te verwerken zal ik maar zeggen, als je begrijpt wat ik bedoel. Het is nu nog maar zeer basic. En over dat het animeren je te makkelijk af zou gaan: Je moet niet teveel willen. Kijk eerst maar eens of je het kan, en probeer dan je "eisen" te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

inquestos schreef op 17 March 2003 @ 23:56:
1,5 uur? Mag ik toch niet hopen zeker... 2 boxen en 4 "trechters". Niet negatief bedoeld hoor, maar dit had sneller gekund. Ik raad je aan om wat tutorials te volgen voor serieus verder te gaan. Scheelt je toch een hoop tijd, had je dit binnen 2 minuten gedaan

Over die trechters:
box , edit mesh/poly.
--> onderste vertexen naar elkaar toebrengen (hoe heet die functie ook al weer :P |:( )
--> bovenste poly selecteren
--> inset
--> bevel (negatief)
Tnx voor de tips. Die 1,5 uur komt doordat ik nu voor het eerst 3dsmax beetpak. Ik wil ook wel meer tutorials doen, dit model zal echter wel afmoeten voor 30 april. Heb niet zoveel tijd om nu veel tutorials te doen.

Als het museumproject klaar is, ga ik iig alle tutorials doen die ik kan vinden :D.. Dan moet het wel goed lukken binnenkort.

[ Voor 10% gewijzigd door evaarties op 18-03-2003 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 00:48

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

weer een afmelding hiero, sorry dat et 2 dagen over tijd is, ik heb de tijd er ff niet voor, jammer maar waar. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Jammers... als ik zo een beetje tel zijn er al 8 afmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
evaarties schreef op 18 March 2003 @ 08:55:
[...]

Tnx voor de tips. Die 1,5 uur komt doordat ik nu voor het eerst 3dsmax beetpak. Ik wil ook wel meer tutorials doen, dit model zal echter wel afmoeten voor 30 april. Heb niet zoveel tijd om nu veel tutorials te doen.

Als het museumproject klaar is, ga ik iig alle tutorials doen die ik kan vinden :D.. Dan moet het wel goed lukken binnenkort.
Je had er geen 1,5 uur over gedaan als je eerst een tutorial had gedaan. En als je nu geen tutorial doet, of boek koopt, zul je er veel meer tijd aan kwijt zijn dan dat je het zonder probeert. Dan doe je zomaar wat. Ook raad ik je aan om eerst iets op papier te zetten. Je bent nou eenmaal niet achter de computer geboren, dus op papier kun je je ideeën toch nog beter uitdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Op papier heb ik al wat staan hoor. Maar ik doe niet helemaal zomaar wat, ben begonnen met de turorial van Oogst. 't is nu vooral oefenen en erachter komen wat handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@inquentos: bedankt voor de tip, ik heb er overigens nog niks aan gedaan (het is wel erg basis idd), en wat betreft die zwiepbeweging, dat gaat me wel lukken.......................................(hoop ik ;) )

Nou ja, nog maar een WIP'je dan he:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=71991
oordeel zelf maar :)

edit:

Yep, die zwiepbeweging is gelukt!
Ff aan ons pa vragen of ik em ff op zen webspace mag zetten, kennen jullie em ook zien ;) (hijs nog niet perfect hor, maar toch, voort idee)

edit 2:

Wast hier dood zeg, ben ik de enige hier die WIP's post :?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me ik schaam mij heel errug diep. maar moet tot mijn spijt bekennen dat ik ook niet meer mee doe. ik weet ut its not done. :|

/me heb last van het tijdgebrek met problemen sausje syndroom ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Afbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/GoT/daVinci.jpg
Gewoon om even te laten zien dat ik bezig ben :)
eerste paar balkjes zijn gelegd.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Update:
Afbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/GoT/daVinci3.jpg
4793 polygonen
d'r kunnen er best nog wat bij :)
Details:
Afbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/GoT/daVinci4.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/GoT/daVinci5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/GoT/daVinci6.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door MaDDoG op 19-03-2003 03:36 ]

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@maddog: cool, ziet er al goed uit

Dan hier et filmpie:

http://members.home.nl/hvandongen/cyriel.html

gister ff gouw gemaakt :)