To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Mocht je nog tijd hebben om in je hotmail inbox te kijken, dan hoor ik het wel
Ging over de PSS747 waarbij ik geen radio en AP lijk te hebben.
[ Voor 28% gewijzigd door Tallguy op 23-02-2003 12:58 ]
Ik vlieg hem ook niet zo veel, maar met maximale flaps begint het echt op een circusact te lijkenVerwijderd schreef op 23 February 2003 @ 12:35:
[...]
Weet jij of de vliegkunsten al veranderd zijn in een patch ofzo? Dat ding vond ik niet echt relaxt vliegen ofzo, stuurde verrot... Of hoort dit zo?
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Als je de juiste windows settings gebruikt KAN het goed gaan, maar niet bij iedereen.... ik meen dat rdluca het wel werkend heeftWilde schreef op 23 februari 2003 @ 13:03:
Lui, hoe is het gesteld met DirectX samen met FS2002 ??? Freelancer heeft DX9 nodig, maar ik hoorde dat na het installen van DX9 fs2002 niet goed meer draaid ?
Meesterlijk he
Ik zal die A340 van Simubuild ook is 1 maken met het PSS747 panel, ben nu een paar dagen bezig om die kist in het airbus panel te hangen, maar dat wordt hem echt niet.
Ja mijn hotmail is mijn puinhoop adres, daar delete ik iedere dag grote hoeveelheden mail, ik heb niks van u gezien, zal wel gedelete zijn.Tai-Pan schreef op 23 February 2003 @ 12:57:
Gilly,
Mocht je nog tijd hebben om in je hotmail inbox te kijken, dan hoor ik het wel
Ging over de PSS747 waarbij ik geen radio en AP lijk te hebben.
Resent of stel je vraag ff hier, dan heeft iedereen er iets aan
[ Voor 38% gewijzigd door Ensinker op 23-02-2003 13:36 ]
Gilly schreef op 23 februari 2003 @ 13:34:
[...]
Meesterlijk heGilly B.V. biedt geen rotzooi aan
Ik zal die A340 van Simubuild ook is 1 maken met het PSS747 panel, ben nu een paar dagen bezig om die kist in het airbus panel te hangen, maar dat wordt hem echt niet.
Btw, je had toch iets opgevangen (ik ook) op het flightcraft forum dat iemand heel simpel de PSS Airbus met de A340 liet werken? Toen ging het forum ff dicht, en nu kan ik zelf ook niks meer vinden
Ja maar als mensen iets roepen en ik reageer daarop met de vriendelijk vraag om de informatie te delen en ik hoor dan niks ........ 16jarige tering puber denk ikND schreef op 23 February 2003 @ 13:37:
[...]
Btw, je had toch iets opgevangen (ik ook) op het flightcraft forum dat iemand heel simpel de PSS Airbus met de A340 liet werken? Toen ging het forum ff dicht, en nu kan ik zelf ook niks meer vinden![]()
Ik snap uwGilly schreef op 23 February 2003 @ 13:39:
[...]
Ja maar als mensen iets roepen en ik reageer daarop met de vriendelijk vraag om de informatie te delen en ik hoor dan niks ........ 16jarige tering puber denk ik
En ik krijgt het wel vliegend, 2 motoren dichts bij de body geven dubbele thrust, buitenste zijn dan voor de sier. Alleen bij Mrev reageren de beide linke motoren dat krijg ik er niet uit. En je kunt maar 50.000block feul meenemen, omdat anders de AP vreemd gaat doen. Heb een mooie vlucht EHAM-EHBK gedaan en dat ging allemaal perfect, maar er blijven teveel haken en ogen over voor een "release".ND schreef op 23 February 2003 @ 13:45:
[...]
Ik snap uwJah das wel k*t dan, hij had het over een hele simpele aanpassing...........................denk .......................denk.......................denk.....
DF make up your mind
Verwijderd

Dat stukje had ik ook alGilly schreef op 23 February 2003 @ 13:49:
[...]
En ik krijgt het wel vliegend, 2 motoren dichts bij de body geven dubbele thrust, buitenste zijn dan voor de sier. Alleen bij Mrev reageren de beide linke motoren dat krijg ik er niet uit. En je kunt maar 50.000block feul meenemen, omdat anders de AP vreemd gaat doen. Heb een mooie vlucht EHAM-EHBK gedaan en dat ging allemaal perfect, maar er blijven teveel haken en ogen over voor een "release".
DF make up your mind
Wel raar dat bij MREV dan alleen links gaat, terwijl je de middelste engine 0 en 1 zijn....
Fly High mooie pics
[ Voor 8% gewijzigd door ND863 op 23-02-2003 13:57 ]
<update>
Gilly, mail is onderweg
[ Voor 32% gewijzigd door Tallguy op 23-02-2003 14:04 ]
Verwijderd
Tx man....sjah tis een gulden middenweg hèND schreef op 23 februari 2003 @ 13:56:
[...]
Dat stukje had ik ook alMaar de 2 buitenste motoren doen dan niet mee, heb jij de dubbele trust door gewon je trust per engine te verdubbelen?
Wel raar dat bij MREV dan alleen links gaat, terwijl je de middelste engine 0 en 1 zijn....
Fly High mooie picsIs dat de oplossing als je boeing fan bent, maar de Airbus A330 mooier vind?
Tvliegt toch anders zo'n ding. Je speedtolerances zijn wat kleiner. Zo'n ding landt ook wat harder. Verder vind ik het "duwen" van de stick in de approach heel relax. Kan je mooi de pitch controllen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 14:07 ]
Verwijderd
http://www.xs4all.nl/~margjos/metrgb.htmND schreef op 23 February 2003 @ 14:44:
Hoe reken je van lbs of Kg om naar Gallons?
Ik heb nl wel een FMC voor een 747, en da's een mooie kist om die afstand te laten vliegen, maar met de FMC van de PSS heb ik nog niet zoveel ervaring (alleen DF737 tot nu toe).
Verwijderd
Of als je geen rekenmachine wilt gebruiken download je deze software...ND schreef op 23 February 2003 @ 14:44:
Hoe reken je van lbs of Kg om naar Gallons?
http://www.joshmadison.com/software/
Ik ben al weer een tijdje bezig met Fs2002 en volg deze threads met veel interesse (en bewondering voor de plaatjes
Ik wil binnenkort op VATSIM gaan vliegen maar heb daar een vraag over;
Ik begrijp dat je gaat vliegen zonder de baan te weten waar je op mag landen. Kun je de FMC (bijvoorbeeld DF) programmeren zonder een landingsbaan op te geven? Of moet je er een opvoeren en die dan wijzigen?
Ander vraagje, los van VATSIM. Ik krijg bij een aantal luchthavens of zoms ook tijdens vliegen op de grond flikkerende textures of van die diagonalen die vanuit gebouwen naar mijn plane schieten etc. Is dat een kwestie van je grafische kaart configuren? Ik draai geen middelmatige configuratie (P4-2,4, 512 PC2700, GF2-GTS) dus ik kan me niet voorstellen dat dit die problemen opleverd. Mijn grafische kaart is dan wel geen GF4 maar moet toch aardig wat aankunnen aangezien de meeste druk toch op processorcapaciteit wordt gelegd. Heeft iemand anders misschien met een GF2-GTS ervaringen met optimale instellingen daarvan?
Dan kan ik ook es wat plaatjes gaan posten
Nee hoor, je kan je FMC proggen zonder een landingsbaan, maar je kan ook wel erin proggen en dan wijzigen. Beide is eik hetzelfde, wat je namelijk doet is gewoon je huidige FMC Flightplan wijzigen.Trin1ty schreef op 23 februari 2003 @ 15:23:
Hallo,
Ik ben al weer een tijdje bezig met Fs2002 en volg deze threads met veel interesse (en bewondering voor de plaatjes).
Ik wil binnenkort op VATSIM gaan vliegen maar heb daar een vraag over;
Ik begrijp dat je gaat vliegen zonder de baan te weten waar je op mag landen. Kun je de FMC (bijvoorbeeld DF) programmeren zonder een landingsbaan op te geven? Of moet je er een opvoeren en die dan wijzigen?
Ander vraagje, los van VATSIM. Ik krijg bij een aantal luchthavens of zoms ook tijdens vliegen op de grond flikkerende textures of van die diagonalen die vanuit gebouwen naar mijn plane schieten etc. Is dat een kwestie van je grafische kaart configuren? Ik draai geen middelmatige configuratie (P4-2,4, 512 PC2700, GF2-GTS) dus ik kan me niet voorstellen dat dit die problemen opleverd. Mijn grafische kaart is dan wel geen GF4 maar moet toch aardig wat aankunnen aangezien de meeste druk toch op processorcapaciteit wordt gelegd. Heeft iemand anders misschien met een GF2-GTS ervaringen met optimale instellingen daarvan?
Dan kan ik ook es wat plaatjes gaan posten
FS2002 is nogal driver gevoelig, dus het is opzoek naar de beste drivers
Of HierVerwijderd schreef op 23 February 2003 @ 15:01:
[...]
Of als je geen rekenmachine wilt gebruiken download je deze software...
http://www.joshmadison.com/software/
http://www.teaching-english-in-japan.net/conversion
trouwens nu op Discovery The Dangers of flying
https://valid.x86.fr/xhfd5e
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik wou is lekker op de naalden vliegen, wat een werk .....

Wat glipt dat apparaat ranzig onder je stick vandaag zeg, reageerd heel lam full flaps.
Not Airbus like
En ik krijg de ADF niet aan de gang, ook niet handig
Verwijderd
http://www.tooby.demon.co.uk/P_Assist_Home.html
Verwijderd
Ja IVAO is er nog. (De wat "simpelere" versie.......kom mar op met die flame warMicrokid schreef op 23 February 2003 @ 17:30:
net effe eerste vluchtje gemaakt met live ATC van VATSIM. Van EHAM naar EGLL. Op zich leuk, maar jammer dat er geen controllers waren in EHAM en EGLL, alleen in EHAA. Klopt dat bij Vatsim, of zijn er andere groepen waar wel meer nederlandse ATC's online zijn?
Controllers zijn er tuurlijk wel, maar dan moeten ze wel tijd hebben. Vanavond gaat de charterclub weer weg, dus dan hoop ik op de approach te zitten.
Gilly, hoe moet je met zo'n naald-vliegtuig van EHAM naar EGLL zonder ATC?
Btw, mag je met een 747-100/200 de Atlantische Oceaan over?
why notND schreef op 23 February 2003 @ 18:14:
Mooie pics Rdluca en Gilly
Bij 747-100/200 moet ik altijd denken aan PanAm en Braniff die helaas niet meer zijn...
tampert, kriminalpolizei
Veiligheids regelsEvilernie schreef op 23 February 2003 @ 18:40:
[...]
why notDaar is het uiteindelijk toch allemaal mee begonnen hoor...
Bij 747-100/200 moet ik altijd denken aan PanAm en Braniff die helaas niet meer zijn...
* Spotter denkt aan Northwest Airlines, die elke dag met 747-200's de plas oversteektND schreef op 23 February 2003 @ 18:14:
[ Voor 34% gewijzigd door Spotter op 23-02-2003 19:02 ]
[ Voor 92% gewijzigd door nealzie op 23-02-2003 19:19 ]
Ow toch wel, ja ik wist het niet zekerSpotter schreef op 23 February 2003 @ 19:01:
[...]
* Spotter denkt aan Northwest Airlines, die elke dag met 747-200's de plas oversteekt
[ Voor 82% gewijzigd door nealzie op 23-02-2003 19:24 ]
U Pakt u beide Jeppesen IFR kit mapjes, zoekt een SID uit, plant een route en zoekt een star uit, gaat helemaal goedkomen, te minste, bijna in mijn gevalND schreef op 23 February 2003 @ 18:14:
Het maakt toch niet uit of je een route in je fmc ramt of die zelf met je nav handeltje uitzet.
Net of jij met je NAV1 naar Refso, Timex kanGilly schreef op 23 February 2003 @ 19:52:
[...]
U Pakt u beide Jeppesen IFR kit mapjes, zoekt een SID uit, plant een route en zoekt een star uit, gaat helemaal goedkomen, te minste, bijna in mijn geval
Het maakt toch niet uit of je een route in je fmc ramt of die zelf met je nav handeltje uitzet.
De SID vliegen zonder FMC snap ik wel, bij elke SID staat wel wanneer en waar je wat moet doen.
[ Voor 4% gewijzigd door ND863 op 23-02-2003 20:10 ]
Verwijderd
Pak je toch alle VOR'sND schreef op 23 February 2003 @ 20:10:
[...]
Net of jij met je NAV1 naar Refso, Timex kan(of kan dat ook?
![]()
![]()
)
De SID vliegen zonder FMC snap ik wel, bij elke SID staat wel wanneer en waar je wat moet doen.
Moet je even op je kaartjes kijken. Volgens mij wel mogelijk.ND schreef op 23 February 2003 @ 20:10:
[...]
![]()
![]()
)
REFSO: 91.9 SPY 244.3
VOLLA: 29.0 SPY 244.3
en zo is ANDIK: 25.2 PAM 016.8
[ Voor 5% gewijzigd door Floppie op 23-02-2003 20:24 ]
Verwijderd
Wat een lust voor het oogrdluca schreef op 23 februari 2003 @ 17:10:
Air Holland op weg naar Amsterdam. Leg 1: OLBA-LICR
[afbeelding]
Verwijderd
Fixes zijn te vliegen aan de hand van VOR radialen. Zo deden ze dat vroeger ook. Ze hadden toen (nu nog steeds) niet voor niets een mooi kaartje en de raarste linealen voor het rekenwerk.ND schreef op 23 February 2003 @ 20:10:
[...]
![]()
![]()
)
En de RL piloten hebben ook een co piloot die als een gek aan de Nav en Radio's frequenties staat te draaienVerwijderd schreef op 23 February 2003 @ 20:27:
[...]
Fixes zijn te vliegen aan de hand van VOR radialen. Zo deden ze dat vroeger ook. Ze hadden toen (nu nog steeds) niet voor niets een mooi kaartje en de raarste linealen voor het rekenwerk.
Als je wilt weten of de PICA320 goed is, ga naar het Wilco forum op avsim en check daar de buglisten (juist ja, meervoud
SID en STAR en airways volgen gaat me redelijk af ja, moet soms nog wel ff pause doen om ff na te denken, maar ik heb ook geen CO natuurlijkND schreef op 23 February 2003 @ 20:10:
[...]
![]()
![]()
)
Tijdje geleden had je zo'n mooi lijstje verstrek met de SIDS van EHAM:Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 20:37:
De nieuwe SIDS voor PIC767 zijn geupped op www.navdata.at , me dank aan de DutchVACC
1E 19L
1F 04
1G 22
1N 09
1R 06
1S 24
1T 06 (nacht)
1X 19R
1P 27
1W 01L
1Y 01L (nacht)
Welke moet je nu gebruiken voor 36L??
Edit: 36L natuurlijk
[ Voor 6% gewijzigd door Floppie op 23-02-2003 20:58 ]
19 ri........owno..uhm..........18 Charlie, uuuuh 18 CenterVerwijderd schreef op 23 February 2003 @ 21:00:
wh00t kom allen vliegen op VATSIM. Tis lekker druk hier in de Tower![]()
Taxi to runway 18Center............
Pilot : *WTF!?* 18Center...............
BTW : ze moeten eik aan communicatie regels houden (alst die er zijn, zo niet dan maak je ze
Dus zoiets :
"KLM693 established on the ILS06"
ATC : "KLM693 winds are gone, you are cleared to land rw06"
En pas hierna ga je als andere piloot toch communiceren, en toch niet tussendoor. Ik snap niet dat mensen dat inzien
[ Voor 39% gewijzigd door ND863 op 23-02-2003 21:13 ]
Vanaf Amsterdam naar Leiden/Denhaag met een TNT B727
Dus hier zijn foto's van die vlucht .

Landing was iets tehard maar heb het wel gered
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Dit is een opstopping bij een airway tussen Londen en Parijs.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 23:01 ]
"Fly holding pattern at ..... please...."
[ Voor 94% gewijzigd door ND863 op 23-02-2003 22:59 ]
Dat punt is IRL toch ook het drukste punt in Europa, zag ik laatst op TVVerwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 22:52:
Heel de avond alleen maar outbounds gehad en nu komen de inbounds terug. Mooie connectie tijd
Dit is een opstopping bij een airway tussen Londen en Parijs.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar in de buurt idd.Gilly schreef op 23 februari 2003 @ 22:59:
[...]
Dat punt is IRL toch ook het drukste punt in Europa, zag ik laatst op TV
iets noordelijker
Fly High, is dat nou 4 uur lang naar een schermpje kijken en wachten of doe je ook nog andere dingen tussendoor? Of is het druk genoeg om constant bezig te zijn?
[ Voor 39% gewijzigd door Floppie op 23-02-2003 23:06 ]
Verwijderd
Tussendoor ff wat surfen en chatten enzo, maar er zijn ook van die momenten dat je constant bezig bent. Dat je niet eens tijd heb om naar de plee te gaan bijv.rellehenk schreef op 23 February 2003 @ 23:04:
[...]
Daar in de buurt idd.
iets noordelijker
Fly High, is dat nou 4 uur lang naar een schermpje kijken en wachten of doe je ook nog andere dingen tussendoor? Of is het druk genoeg om constant bezig te zijn?
Kheb alleen aan departures toch al 5 pagina's volgekrabbeld.
Verwijderd
Ben ik net hier eens gaan fladderen....Honolulu...maar daar ist best mooi...

http://www.airliners.net/open.file/322321/L/
Wat doet Transavia in Seattle?
/edit: ow die is gloednieuw uit de fabriek komen rollen. Hoe komt ie in Europa? Wordt ie gevlogen of hoe zit dat eik?
/edit2: http://www.airliners.net/open.file/322398/L/
Via Keflavik dus
[ Voor 55% gewijzigd door Bolk op 24-02-2003 01:19 ]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Nou dan heb je niet goed gekeken lijk mij...................Microkid schreef op 24 February 2003 @ 08:37:
Weet iemand waar ik een handig ATC manual kan vinden (voor piloten), liefst gesorteerd op hoofdstukker per vluchtonderdeel (startup, taxi, takeoff, cruise enz enz), en in PDF formaat. het gaat alleen om de juiste bewoordingen die je moet gebruiken (bijv. KL001 request push back and startup). Ik heb al diverse sites bezocht (vatsim, avio) maar niks gevonden.
kijk op www.dutchvacc.nl en dan bij TRAINING
Dan merk je ook wel dat KL001 ook niet helemaal juist is. Het zou moeten zijn: KLM001.
Veel plezier ermee
Ken een jongen in onze meng klas van de vliegtuigbouwers en de technisie (ons).Microkid schreef op 24 februari 2003 @ 08:37:
Weet iemand waar ik een handig ATC manual kan vinden (voor piloten), liefst gesorteerd op hoofdstukker per vluchtonderdeel (startup, taxi, takeoff, cruise enz enz), en in PDF formaat. het gaat alleen om de juiste bewoordingen die je moet gebruiken (bijv. KL001 request push back and startup). Ik heb al diverse sites bezocht (vatsim, avio) maar niks gevonden.
Die jongen uit de bouw, gaat een betaalde opleiding doen bij de luchtsverkeerleiding, hij vertelde me dat je een gewoon salaris krijgt, 4 jaar lang, huisje enzo.
En na opleiding gegarandeerd een baan.
ik dacht www.luchtverkeersleider.nl als het goed is
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Die site bestaat nietDaNCe2k schreef op 24 February 2003 @ 09:05:
[...]
Als de opleiding niet betaald was zou je het nog steeds moeten willen doen als je echt gemotiveerd bent. Hoor vaak als eerste reden dat je opleiding geheel wordt betaald en dat je salaris krijgt.DaNCe2k schreef op 24 February 2003 @ 09:05:
[...]
Ken een jongen in onze meng klas van de vliegtuigbouwers en de technisie (ons).
Die jongen uit de bouw, gaat een betaalde opleiding doen bij de luchtsverkeerleiding, hij vertelde me dat je een gewoon salaris krijgt, 4 jaar lang, huisje enzo.
En na opleiding gegarandeerd een baan.
www.airtrafficcontroller.nl
Op Fssproject.com (JA IK HEB AANDELEN!Microkid schreef op 24 February 2003 @ 08:37:
Verwijderd
Voor Squawkcodes is een bepaald systeem:ND schreef op 23 February 2003 @ 23:58:
Fly High > Is er een logica in het toekennen van squawkcodes? En hoe bepaal jij heel snel de wind op het moment dat je landing/to clearance geeft?
Algemeen:
7000 - VFR (boven de 15ooft en mode A C)
7700 - Emergency (is ook rijmpie voor)
7600 - Communication failure (ook rijmpie voor)
7500 - Kaping (ook rijmpie= Seven Five, I got a hijacker on my life)
EHAM en EHRD:
21**, 31** - Europa (muv de UK)
014*, 015*, 016*, 017* - Oostenrijk, Oost-Europa, Midden-Oosten, North Atlantic
626*, 627*, 733*, 734* - UK
77** - North Atlantic (niet 7700!!!)
45** - Binnen Nederland
006* - VFR
Dutch Mil/militair:
4613-4647
4651-4677
3401-3407
0470-0477
6201-6247
Overig:
5177 - Coatguard
5101 - Militair VFR
5104 - Militair VFR inbound Vlielandrange
5110 - Militair VFR gebruikmakend van laagvliegroutes: LR10 LR10A
7056 - Robberyflight Politie
De wind staat in Pro Controller weergegeven
LICR > Welke scenery word er gebruikt?
[ Voor 59% gewijzigd door ND863 op 24-02-2003 10:58 ]
Lago Reggio Calabria of hoe die stek ook heet
damn sweetyhenk83 schreef op 24 februari 2003 @ 12:03:
Dutchpack V2, grijp ze hier
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
tampert, kriminalpolizei
henk83 schreef op 24 februari 2003 @ 12:03:
Dutchpack V2, grijp ze hier
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ga je ook een ILA
Verwijderd
FS2002 herkent hem:

Plaatje van het geheel,met een leuke pleesmat

Tof schakelaartje (dit word denk de schakelaar om een motor te starten):

De 4 trimpotmeters (1tje voor een trimwiel en de overige 3 voor gas, mixture denk en spoiler):

De 4 knopies:

En de 15-pin plug:

Dankzij ocf81 ben ik er eigenlijk aan begonnen, bedankt!
je moet het gewoon durven, en ff de tijd ervoor nemen om het geheel ff goed te bekijken voordat je eraan begint. That's all there's to it. voor 40 euro heb je dan 4 extra assen en vier extra knoppen in je favoriete sim.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
40!?!?!?!ocf81 schreef op 24 February 2003 @ 12:34:
You are welcome
je moet het gewoon durven, en ff de tijd ervoor nemen om het geheel ff goed te bekijken voordat je eraan begint. That's all there's to it. voor 40 euro heb je dan 4 extra assen en vier extra knoppen in je favoriete sim.
Maar J063 > mooie behuizing
New Aviograsf "A340 Professional" Screenshots
http://www.aviograsf.com/index.htm
--
Hoop wel dat ze dat panel een wat minder "Freeware" look geven
Jah! Die link zag ik net ook, en ik dacht, doe moet ik ff aan Gilly doorgeven maar je hebt um dus alGilly schreef op 24 February 2003 @ 23:08:
Goed nieuws voor onder andere ikke
New Aviograsf "A340 Professional" Screenshots
http://www.aviograsf.com/index.htm
--
Hoop wel dat ze dat panel een wat minder "Freeware" look geven
Maar het ziet er goed uit, hopen dat ie snel uitkomt
[ Voor 9% gewijzigd door ND863 op 24-02-2003 23:11 ]
Goed bereid, kost ff tijdND schreef op 24 February 2003 @ 23:11:
[...]
Jah! Die link zag ik net ook, en ik dacht, doe moet ik ff aan Gilly doorgeven maar je hebt um dus al
Maar het ziet er goed uit, hopen dat ie snel uitkomtalhoewel 3e kwartaal nog een end verrieweggie zit
Maar idd, opschieten daarzo
Maybe was dit wel waarom DF ermee stopte.Gilly schreef op 24 februari 2003 @ 23:12:
[...]
Goed bereid, kost ff tijd
Maar idd, opschieten daarzo
Schuif je een soort hendeltje op die tripotmeters en monteer je ze dan zegmaar op hun kant ofzo? zo niet, hoe werken ze dan?Verwijderd schreef op 24 februari 2003 @ 12:25:
Ik ben bezig met een gashendel. Best leuk en vrij makkelijk. Hier de pics van mijn vorderingen. Ik wilde eerst wel eens zien of het sowieso wel deed, het doet het dus. Volgende stap is om een mooie bekisting te bedenken en ook te maken.
FS2002 herkent hem:
[afbeelding]
Plaatje van het geheel,met een leuke pleesmat![]()
[afbeelding]
Tof schakelaartje (dit word denk de schakelaar om een motor te starten):
[afbeelding]
De 4 trimpotmeters (1tje voor een trimwiel en de overige 3 voor gas, mixture denk en spoiler):
[afbeelding]
De 4 knopies:
[afbeelding]
En de 15-pin plug:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dankzij ocf81 ben ik er eigenlijk aan begonnen, bedankt!
* nealzie ziet zo'n ding voor het eerst...
Eigenlijk wil ik nog steeds een simpele MCP maken maar heb er eigenlijk de ballen verstand van en ik vind het een beetje saai zo'n projectje in m'n eentje te doen
wanneer komt Leon in amsterdam wonden?
edit:
leuk linkje gevonden, een cockpit in een auto
http://www.senet.com.au/~dunkleyj/flight.htm
[ Voor 5% gewijzigd door nealzie op 25-02-2003 00:37 ]
Bij de locale electroboernealzie schreef op 25 februari 2003 @ 01:35:
zo, even een plaatje gemaakt
[afbeelding]
Iemand enig idee waar je zulk soort knopjes kan halen?
Maar ik ben opzoek naar de rotary switches. Ik zoek zo'n rondraaiende schakelaar, die 2 kanten op kan draaien, maar alleen contact maakt als ze 1 bepaalde kant op draait. Snappie?
Nealzie > Ik contact je straks ff via mail/msn, ik ben namelijk bezig met ook zioets (met microcontroller erin, zodat je ontiegelijk veel knopppies erin kan frotten
Verwijderd
Dat heb je helemaal juist. Zie deze link, hier erg duidelijk: http://www.simpits.org/articles/throttle_quad/throtquad.htmlnealzie schreef op 25 February 2003 @ 00:35:
[...]
Schuif je een soort hendeltje op die tripotmeters en monteer je ze dan zegmaar op hun kant ofzo? zo niet, hoe werken ze dan?
* nealzie ziet zo'n ding voor het eerst...
Ik was trouwens 55 euro kwijt
Verwijderd
Kleine verbetering, sinds vorig jaar (mei, dacht ik) is het boven de 1200ft...Verwijderd schreef op 24 February 2003 @ 10:33:
[...]
Voor Squawkcodes is een bepaald systeem:
Algemeen:
7000 - VFR (boven de 15ooft en mode A C)
lekker windje vandaag...dus vanmiddag maar eens EHTE>EHHO>EHLE>EHTE doen...
Wegens tijdgebrek naar morgen verzet...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2003 13:44 ]
weet iemand daar iets over?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Hier mn vertrek met een MIG 29 van af Eham

Voor de mensen die hem willen , hij is aftehalen op AVSIM
En voor een freeware plane ziet hij er goed uit
Pas wel opdit toestel bestaat uit 2 zip bestanden .
EN druk voor de gein eens op I als je vliegt
En ps 1 waarschuwing ga iet te wild doen met het vrouwtje want dan kan je wel eens hard onderuitgaan
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
net bij de electro boer geweest...
een switch voor de f/d en a/t hadden ze wel, een gewoone druk knop voor hdg hold enzo niet meer, zal wel ooit weer eens binnenkomen... en voor de hdg draaiknoppen enzo raadde hij me potmeters aan... poe poe
I love those worldtails.

[ Voor 3% gewijzigd door achappey op 25-02-2003 13:50 ]
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Verwijderd
Ik ben nu alweer een tijdje aan het rond dwarrelen in de Dreamfleet 737-400. Ik vraag mij echter af hoe ik gebruik kan maken van de autoland functie. Deze wordt niet beschreven in de handleiding maar van horen zeggen weet ik wel dat het mogelijk is.
Zou iemand mij kunnen vertellen wat er voor nodig is om tot een autoland te komen?
Een goeie ILS (cat III als ik me niet vergis? of was et II?), en autopilot A + B aanzetten tegelijkVerwijderd schreef op 25 February 2003 @ 13:47:
Hallo,
Ik ben nu alweer een tijdje aan het rond dwarrelen in de Dreamfleet 737-400. Ik vraag mij echter af hoe ik gebruik kan maken van de autoland functie. Deze wordt niet beschreven in de handleiding maar van horen zeggen weet ik wel dat het mogelijk is.
Zou iemand mij kunnen vertellen wat er voor nodig is om tot een autoland te komen?
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
En de ILS frequentie op NAV1 en NAV2 ingesteld en allebij op Manual.Bolk schreef op 25 February 2003 @ 13:58:
[...]
Een goeie ILS (cat III als ik me niet vergis? of was et II?), en autopilot A + B aanzetten tegelijk
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
En Flaps
Dit topic is gesloten.
![]()