[FS 2002] Vragen en mooiste screenshots, deel 49 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.017 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

rellehenk schreef op 04 maart 2003 @ 23:18:
Heeft iemand gisteren nog 'de vliegende Hollanders' gezien?

Ik vond het een leuke aflevering. Die 737-simulator was echt mooi.
Jammer dat je met de dreamfleet geen emergency's kan nabootsen. Ik hoop dat FS COF wat beter wordt in dit soort dingen. Bijv dat wanneer je te hard op 1 wiel land dat je er doorheen zakt en dan kan proberen je plane op de baan te houden ipv een simpele crash-melding nu.
Ik heb het ook gezien, damn ik wil ook in zo'n simulator :'( Alleen een paar mensen hier hebben het grote geluk om ook dat te ervaren :)

Hoe word het beeld daar eik geprojecteerd?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-05 14:02

bennierex

Pilot_Z

-Sander_ schreef op 04 March 2003 @ 23:23:
[...]

Ja, was mooi ja. Toen ik terug kwam van NY stond iemand die ik op Vliegende Hollanders had gezien ons te verwelkomen op het vliegveld en te vertellen waar de bagage was. Wat een tempo zeg! 8)7

En net heb ik nog even Airport gekeken. Oud en niet zoveel aan eigenlijk.
Nee, inderdaad.... het heeft meer iets weg van GTST dan van een programma dat iets met luchtvaart te maken heeft. (wel lachen trouwens om al die biddende gasten :X )

M'n vader heeft vannacht examen op de B734...ben benieuwd 8)

ND, in de oudere Simulators gaat dat met een aantal projectoren op een scherm. Het beeld wordt vervolgens met lenzen en lichtdoorlatende spiegels gevormd.
Bij de nieuwere simulatoren werkt het vergelijkbaar, maar nu met een parabolische spiegel, welke een veel grotere "field-of-view" geeft. Zie bijvoorbeeld -> http://www.cae.com/en/visuals/index.shtml

[edit]
Over echte simulators gesproken;
dit is echt het MEKKA voor de flightsimmer -> http://www.sasflightacademy.com/
(je, ze hebben er zelfs een fitnessruimte :X)

[ Voor 35% gewijzigd door bennierex op 04-03-2003 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
*** Idee..? ***
Ben en ik zaten net is wat te kleppen op MSN en we kwamen zo op een meeting op EHAM, foto's schieten e.d.

Zijn er mensen die ook zin hebben in zo'n meeting, ergens in het voorjaar?

[ Voor 10% gewijzigd door SanderTje! op 05-03-2003 00:03 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

bennierex schreef op 04 March 2003 @ 23:41:
[...]

Nee, inderdaad.... het heeft meer iets weg van GTST dan van een programma dat iets met luchtvaart te maken heeft. (wel lachen trouwens om al die biddende gasten :X )

ND, in de oudere Simulators gaat dat met een aantal projectoren op een scherm. Het beeld wordt vervolgens met lenzen en lichtdoorlatende spiegels gevormd.
Bij de nieuwere simulatoren werkt het vergelijkbaar, maar nu met een parabolische spiegel, welke een veel grotere "field-of-view" geeft. Zie bijvoorbeeld -> http://www.cae.com/en/visuals/index.shtml

[edit]
Hms, dat van die parabolische heb ik altijd maar half begrepen. Dan word het dus gespiegeld van de voorkant geprojecteerd? op het midden punt dan toch? :7

Btw, hoeveel kost een sim huren @ Sas Academy? B)

Veel suc6 btw voor je vader! :) (al is het denk ik telaat, beter dan nooit :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

ND schreef op 05 March 2003 @ 00:20:
[...]

Hms, dat van die parabolische heb ik altijd maar half begrepen. Dan word het dus gespiegeld van de voorkant geprojecteerd? op het midden punt dan toch? :7

Btw, hoeveel kost een sim huren @ Sas Academy? B)

Veel suc6 btw voor je vader! :) (al is het denk ik telaat, beter dan nooit :))
Afbeeldingslocatie: http://www.cae.com/en/visuals/img/floating_collimated.jpg

Die projector (bovenin) projecteerd aan de binnenkant van dat bovenste ding. Dat is gemaakt van een semi-lichtdoorlatend materiaal. De piloten kijken nu in die grote spiegel voor hun neus en zien daarin het beeld op dat bovenste ding. Door de vorm van die parabolische spiegel krijg je het idee van diepte (dat is het idee iig ;)).
Zo heb ik het systeem althans begrepen

Owja, die prijzen gaan ver boven het budget van de gemiddelde persoon ben ik bang B)
Ik geloof iets van $4000 (per 2 of per 4 uur, dat weet ik niet meer).
Als we nou wat UTP kabeltjes trekken tussen al die SIMs daarzo, kunnen we een soort LANparty houden 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door bennierex op 05-03-2003 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Ik ook weeer eens een vluchtje, helass alweer niet af kunnen maken: terwijl ik de localizer intercepte crashte fs2k2 weer :( :(

Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/lfpg2egss2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/lfpg2egss7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/lfpg2egss14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/lfpg2egss15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/lfpg2egss20.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/lfpg2egss29.jpg

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Leuk nieuws, niet geheel ontopic maar toch... :)
http://www.nu.nl/news.jsp?n=116578&c=50

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 22:08
-Sander_ schreef op 04 March 2003 @ 23:59:
*** Idee..? ***
Ben en ik zaten net is wat te kleppen op MSN en we kwamen zo op een meeting op EHAM, foto's schieten e.d.

Zijn er mensen die ook zin hebben in zo'n meeting, ergens in het voorjaar?
Lijkt mij wel leuk.
bennierex schreef op 04 maart 2003 @ 23:41:
[...]

[edit]
Ik heb zo'n ITTV video van de SAS-flightacademy. Dan gaat een piloot trainen in een A320-simulator. :9~

Ik zat al te denken waar ik die captain van kende, was het dezelfde die ook die andere airbusvideo deed.

[ Voor 6% gewijzigd door Floppie op 05-03-2003 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79910

Ff een vraagje tussen door, kan je de ATC ook negeren? Oftewel, gewoon doen waar je zelf zin in hebt? Opsteigen/landen ed. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19973

Anoniem: 79910 schreef op 05 March 2003 @ 11:49:
Ff een vraagje tussen door, kan je de ATC ook negeren? Oftewel, gewoon doen waar je zelf zin in hebt? Opsteigen/landen ed. ?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:32

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Je bedoelt de ATC van FS zelf? Tuurlijk, je bent volledig vrij om te doen wat je leuk vindt :) Als je geen zin hebt om met ze te praten dan stijg je toch op zonder het te zeggen? Simpel zat.
Of dat op termijn leuk is weet ik niet; persoonlijk vind ik ATC (of die nou door FS of door VATSIM wordt gedaan) wel een zeer belangrijke toevoeging want het maakt het een stuk realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38472

Rdluca; volgens mij ben jij wel een Ariane kenner 8) , krijg jij de 737-400 perfect werkend met DF panel?
Sinds ik die nieuwe merge gebruik van Ariane gaat tie tijdens de start zowat verticaal op zijn staart staan (of hij doet daar een poging toe :D).
Heb jij tips om dat op te lossen?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Anoniem: 38472 schreef op 05 March 2003 @ 12:35:
Rdluca; volgens mij ben jij wel een Ariane kenner 8) , krijg jij de 737-400 perfect werkend met DF panel?
Sinds ik die nieuwe merge gebruik van Ariane gaat tie tijdens de start zowat verticaal op zijn staart staan (of hij doet daar een poging toe :D).
Heb jij tips om dat op te lossen?

Gr.
merge downloaden van www.arianedesign.com sectie freeware

[ Voor 3% gewijzigd door Floppie op 05-03-2003 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-04 11:26
ff een aantal vraagjes...

Ik heb van de week de GF-MCP autopilot module van GoFlight gekocht. Erg mooi apparaat. Wel duur, maar verschrikkelijk handig. Nou heb ik gisteren vol verwachting de Dreamfleet B737 gekocht. Hij valt me enorm tegen, maar dat komt waarschijnlijk door mijn achterhaalde videokaart. Maar wat ik nog het ergste vind is dat mijn GoFlight module niet werkt i.c.m. die Dreamfleet Boeing! Weet iemand hier een oplossing voor?

En de tweede vraag: Is er ergens een handleiding waar ALLE stappen voor een juiste vlucht met een DF B737 instaan? Ik vraag me bijvoorbeeld af:
- Wat is de juiste take-off speed.
- Wanneer welke flapstand
- Wanneer gear-down
- Welke speed bij landen
- Welke speed bij taxiing
- etc.

Ik vlieg nu wel van A naar B en gaat allemaal goed, maar heb geen flauw idee of het volgens de regeltjes gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
kaandorp schreef op 05 March 2003 @ 13:44:

En de tweede vraag: Is er ergens een handleiding waar ALLE stappen voor een juiste vlucht met een DF B737 instaan? Ik vraag me bijvoorbeeld af:
- Wanneer gear-down
- Welke speed bij landen
- etc.

Ik vlieg nu wel van A naar B en gaat allemaal goed, maar heb geen flauw idee of het volgens de regeltjes gaat.
Dan moet je kijken naar je zgn. V-Speeds, staat meestal in de reference. V1 is wanneer je een snelheid op de baan hebt bereikt waarbij het niet meer mogelijk is te remmen voor het eind van de baan. VR is VRotate en dan kun je de neus optillen. V2 is positieve lift na TO. Je FMC geeft deze speeds aan.
Vlak voor approach, FULL. Al dalende langzaam aan in stapjes je flaps naar buiten schijven, al naar gelang je snelheid dat toelaat. De maxima staan vermeld in de handleiding. Geen flaps = crash, maar flaps belasten ook weer je vermogen, dus je moet niet echt meer als noodzakelijk gebruiken. Bij TO moet je 2 standen na het begin doen, weet de exacte stand niet, want vlieg zelf enkel PIC767 eigenlijk.
- Wanneer gear-down
Staat ook in je referentiemateriaal als het goed. Zelf doe ik dat meestel op 3000-4000 ft AGL.
- Welke speed bij landen
140 is dat vaak, als je tank vrij leeg is en de flaps full. Dan vlak voor touchdown, al boven de baan zijnde, throttle idle zetten. Bij touchdown reversers aan en remmen, ligt eraan bij welke taxiway je eraf wilt. Stel dat ATC zegt: Long landing; dan moet je zoveel mogelijk aan het eind van de baan stoppen, bij de laatste taxi ingang, omdat dat de tijd naar de gate verkort.
10-15 max. Bij de bochten minder, zorg dat je niet stil valt ergens, want dan moet je direct weer een redelijk vermogen geven om op gang te komen. Hou het ding dus rollende.
- etc.
Tja.. :)

[ Voor 13% gewijzigd door SanderTje! op 05-03-2003 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Ik heb van de week de GF-MCP autopilot module van GoFlight gekocht. Erg mooi apparaat. Wel duur, maar verschrikkelijk handig. Nou heb ik gisteren vol verwachting de Dreamfleet B737 gekocht. Hij valt me enorm tegen, maar dat komt waarschijnlijk door mijn achterhaalde videokaart. Maar wat ik nog het ergste vind is dat mijn GoFlight module niet werkt i.c.m. die Dreamfleet Boeing! Weet iemand hier een oplossing voor?

- Wanneer gear-down
- Welke speed bij landen
- etc.

B)

Wil niet lullig doen maar ik vind het nogal stompzinnig voor veel geld een GF-MCP autopilot module te kopen zonder eerst even te checken of die werkt met de panels die jij wilt gaan gebruiken. 8)7
Had je eerst de DF gekocht was je er misschien wel achter gekomen dat je het niets vindt en dus ook geen aparte MCP hoeven kopen. |:(

Wat betreft je tweede vraag: WTF doe je met een GoFlight MCP als je niet eens weet hoe je überhaupt een 737 moet vliegen. Leer eerst eens op de hand vliegen en navigeren. :'(
Voor sommigen erg handig, maar voor de meeste volstrekt overbodig blijkt nu maar weer eens, wordt er ook een manual bijgeleverd. Had je ff verder gekeken dan je neus lang is had je een tutorial ontdekt voor een hele vlucht van cold&dark cockpit opstarten tot en met de shutdown. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
rdluca schreef op 05 maart 2003 @ 14:13:
[...]

B)

Wil niet lullig doen maar ik vind het nogal stompzinnig voor veel geld een GF-MCP autopilot module te kopen zonder eerst even te checken of die werkt met de panels die jij wilt gaan gebruiken. 8)7
Had je eerst de DF gekocht was je er misschien wel achter gekomen dat je het niets vindt en dus ook geen aparte MCP hoeven kopen. |:(

Wat betreft je tweede vraag: WTF doe je met een GoFlight MCP als je niet eens weet hoe je überhaupt een 737 moet vliegen. Leer eerst eens op de hand vliegen en navigeren. :'(
Voor sommigen erg handig, maar voor de meeste volstrekt overbodig blijkt nu maar weer eens, wordt er ook een manual bijgeleverd. Had je ff verder gekeken dan je neus lang is had je een tutorial ontdekt voor een hele vlucht van cold&dark cockpit opstarten tot en met de shutdown. 8)7
Snap niet waar je je druk over maakt. Ik kan best zelf bepalen waar ik mijn geld aan uitgeef. De MCP doet het prima met andere kisten en dat heeft me al een hoop gemak opgeleverd. En het was ook geen vereiste dat de MCP met de DF werkt. Jammer is het echter wel. Vind de DF ook niet slecht, maar had er meer van verwacht. En zoals ik al zei ligt dat waarschijnlijk aan mijn crappy videokaart. Dus het kan alleen maar beter worden.

Ik heb ook niet gezegd dat ik geen B737 kan vliegen (Ook niet dat ik het wel kan trouwens :P ), maar ik wil het graag doen zoals het hoort. In die cold & dark start-up staan niet de antwoorden op de vragen die ik hierboven stelde.
Ik vroeg me alleen maar af of er ergens een beschrijving is die alle stappen van een complete vlucht beschrijft. Klik hier, klik daar, hou deze snelheid aan, rotate, klim naar FL30, etc. That's all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
kaandorp schreef op 05 March 2003 @ 14:24:
[...]

Snap niet waar je je druk over maakt. Ik kan best zelf bepalen waar ik mijn geld aan uitgeef. De MCP doet het prima met andere kisten en dat heeft me al een hoop gemak opgeleverd. En het was ook geen vereiste dat de MCP met de DF werkt. Jammer is het echter wel. Vind de DF ook niet slecht, maar had er meer van verwacht. En zoals ik al zei ligt dat waarschijnlijk aan mijn crappy videokaart. Dus het kan alleen maar beter worden.

Ik heb ook niet gezegd dat ik geen B737 kan vliegen (Ook niet dat ik het wel kan trouwens :P ), maar ik wil het graag doen zoals het hoort. In die cold & dark start-up staan niet de antwoorden op de vragen die ik hierboven stelde.
Ik vroeg me alleen maar af of er ergens een beschrijving is die alle stappen van een complete vlucht beschrijft. Klik hier, klik daar, hou deze snelheid aan, rotate, klim naar FL30, etc. That's all!
Download deze checklist http://home.houston.rr.co...0Checklist%20Version8.pdf
Deze is zeer uitgebreid, staan alle stappen in die je moet ondernemen. Er wordt wel verwacht dat je je dreamfleet kent, waar alle knoppen zitten, hoe je FMC in moet voeren...

Ik vind de dreamfleet echt de beste plane die ik in m'n collectie heb (of PIC maar daar vlieg ik niet zo vaak mee). En op welke punten voldoet deze panel niet aan je verwachtingen? Niet alleen qua weergave van je videokaart neem ik aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Floppie op 05-03-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37518

[...]

Jonge jonge... ontzettend!!!! Ik kan, voor al je dingen die je hebt genoemd, maar 1 ding zeggen........... RTFM!!!!!!!!!!!!!!!!!! :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 16:15
Kennelijk is dit niet zo interessant

[ Voor 92% gewijzigd door Qylos op 05-03-2003 14:45 ]

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qylos schreef op 05 March 2003 @ 14:42:
Binnenkort krijg ik:
Dreamfleet 737
PSS boeing 747
PSS boeing 777
PIC Airbus A330

:)
Leuk hoor.... :O

Vooral de PIC Airbus 330!!!! Wil ik wel eens plaoties van zien.... :Z

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 37518 op 05-03-2003 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79910

@ Raven en Delphi32

Bedankt voor de informatie ;) weer een rede erbij om het spel wel te kopen :D

Lijkt me ook veel realistischer om wél gewoon te doen wat de ATC je opdraagt / vraagt, maar ja, je hebt soms van die momenten in ut leven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43578

rellehenk schreef op 05 maart 2003 @ 14:28:
[...]

Deze is zeer uitgebreid, staan alle stappen in die je moet ondernemen. Er wordt wel verwacht dat je je dreamfleet kent, waar alle knoppen zitten, hoe je FMC in moet voeren...

Ik vind de dreamfleet echt de beste plane die ik in m'n collectie heb (of PIC maar daar vlieg ik niet zo vaak mee). En op welke punten voldoet deze panel niet aan je verwachtingen? Niet alleen qua weergave van je videokaart neem ik aan.
Bedankt man! zoiets zocht ik nog :o _/-\o_
En ik vind dreamfleet ook de goeiste :P , maar dat kom waarschijnlijk dat ik daar alleen maar mee vlieg met dat cockpit. De PIC moet ik steeds nog uitproberen, maar ik blijf voorlopig nog bij de DF ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
[...]

misschien heb je wat aan de tutorials: http://www.fssproject.com/pag5a1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
rellehenk schreef op 05 March 2003 @ 14:28:
[...]

Heb eerlijk gezegd nog niet zoveel met de DF gevlogen. Hij zag er gewoon niet zo geweldig uit op het eerste gezicht. Maar waarschijnlijk komt daar wel verandering in zodra er een andere videokaart in zit. En ik kreeg de ALT van de AP niet aan om de een of andere reden. Maar dat zal wel een fout van mij geweest zijn. Nogmaals... De DF lijkt me helemaal niet slecht, maar na de foto's die ik hier zag staan en de aanblik van mijn eigen blokkerige DF was ik wat minder blij :P
Zal vanavond eens even een paar korte vluchtjes maken. (En een beetje RTFM doen :9 ) Nog bedankt voor de checklist trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

rellehenk schreef op 05 March 2003 @ 10:20:
[...]

Lijkt mij wel leuk.

[...]

Ik heb zo'n ITTV video van de SAS-flightacademy. Dan gaat een piloot trainen in een A320-simulator. :9~

Ik zat al te denken waar ik die captain van kende, was het dezelfde die ook die andere airbusvideo deed.
offtopic:
Ik ben daaar een paar maanden geleden geweest en het is echt mooi allemaal :9

Ik zal wel een n00b-vraag gaan stellen, maar ik weet het echt niet;
Hoe krijg ik die wingviews met bijvoorbeeld de Ariane 734 :? Ik heb hem zelf gemerged met het DF panel (was niet tevreden met de beschikbare merges), maar kan ook in de originele .cfg file niets vinden mbt de wingviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51137

kaandorp schreef op 05 maart 2003 @ 15:16:
[...]

Heb eerlijk gezegd nog niet zoveel met de DF gevlogen. Hij zag er gewoon niet zo geweldig uit op het eerste gezicht. Maar waarschijnlijk komt daar wel verandering in zodra er een andere videokaart in zit. En ik kreeg de ALT van de AP niet aan om de een of andere reden. Maar dat zal wel een fout van mij geweest zijn. Nogmaals... De DF lijkt me helemaal niet slecht, maar na de foto's die ik hier zag staan en de aanblik van mijn eigen blokkerige DF was ik wat minder blij :P
Zal vanavond eens even een paar korte vluchtjes maken. (En een beetje RTFM doen :9 ) Nog bedankt voor de checklist trouwens.
APP staat ook in de manual, die kan je pas engagen boven 400' AGL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

bij airport 2002 vol 1 van Wilco publishing zit een 3d 737 panel (vitrual cockpit):

Afbeeldingslocatie: http://www.wilcopub.com/img/A22v1_Cockpitlg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wilcopub.com/img/A22v1_jumpseatlg.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door jos_zwa op 05-03-2003 16:10 ]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Stel je wilt met een 737 vertrekken. Je bent relatief zwaar beladen. Hoe weet je dan of de runway lang genoeg is om op te stijgen. Ik neem aan dat daar berekeningen voor zijn.
En hoe zit het dan met thrust-powersettings? Ik las een keer dat je in bepaalde situaties wel kunt opstijgen met reduced thrust maar niet met full thrust. Hoe zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Of je kunt opstijgen of niet zijn inderdaad berekeningen voor. Ik geloof ook dat het in tabellen staat die bij de checklists zitten... zal dat zo even opzoeken...

Reduced thrust geldt bij bepaalde temperaturen (hoog). Er wordt soms opgestegen met reduced thrust als de baan lang genoeg en de temperatuur laag genoeg zijn. Er wordt dan in de FMC bijvoorbeeld opgegeven dat het buiten 40 graden is, terwijl het in werkelijkheid maar 18 graden is. De FMC berekend dan een gereduceerde N1 limit voor takeoff. Dit om brandstof te sparen en motoren en airframe te ontlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

een heel juist en correct antwoord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

jos_zwa schreef op 05 March 2003 @ 16:09:
bij airport 2002 vol 1 van Wilco publishing zit een 3d 737 panel (vitrual cockpit):

[afbeelding]

[afbeelding]
Te mooi om waar te zijn. Ik weet niet of jij deze of de A320 pic hebt geprobeerd, maar echt populair is het niet. Volgens mij gingen de makers voor "wij zijn de eerste met een 3D panel" en de snel snel snel doen, wat ten koste gaat van de kwaliteit. Wanneer je het echt wilt gebruiken zijn heel veel dingen onleesbaar. Het duurt ontiegelijk lang als je vanaf je pedestal naar je MCP/FCU wilt kijken. Er moet nog veel ontwikkeld worden op het gebied qua 3D cockpit (liever een homebuild one :P aka SAS academy) het staat nog in zijn kinderschoentjes, wat zeg ik, 3D cockpit moet nog worden verbeterd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
rellehenk schreef op 05 March 2003 @ 16:24:
Stel je wilt met een 737 vertrekken. Je bent relatief zwaar beladen. Hoe weet je dan of de runway lang genoeg is om op te stijgen. Ik neem aan dat daar berekeningen voor zijn.
En hoe zit het dan met thrust-powersettings? Ik las een keer dat je in bepaalde situaties wel kunt opstijgen met reduced thrust maar niet met full thrust. Hoe zit dat dan?
Hier is het meeste wel te vinden:
http://www.boeing.com/assocproducts/aircompat/737.htm

edit: hiero http://www.boeing.com/ass...compat/acaps/7373sec3.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door rdluca op 05-03-2003 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
rdluca en Ben: Bedankt voor de info. Dit zocht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51137

ND kan je even online komen :)

En zijn er mensen die zin hebben om vanavond rond 2015uur te gaan vliegen op private server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Anoniem: 51137 schreef op 05 maart 2003 @ 17:57:
ND kan je even online komen :)

En zijn er mensen die zin hebben om vanavond rond 2015uur te gaan vliegen op private server?
Negative, probs nog niet opgelost :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 03-05 16:19
ik ga morgen naar de KLS :) ik ben benieuwd hoe die toko er daar uitziet

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Evilernie schreef op 05 maart 2003 @ 18:07:
ik ga morgen naar de KLS :) ik ben benieuwd hoe die toko er daar uitziet
Opleiding? Examen? Zo ja, heel veel suc6 gewenst :) Zo niet, heel veel plezier gewenst! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55387

kaandorp schreef op 05 maart 2003 @ 13:44:

Ik heb van de week de GF-MCP autopilot module van GoFlight gekocht. Erg mooi apparaat. Wel duur, maar verschrikkelijk handig. Nou heb ik gisteren vol verwachting de Dreamfleet B737 gekocht.Hij valt me enorm tegen, maar dat komt waarschijnlijk door mijn achterhaalde videokaart. Maar wat ik nog het ergste vind is dat mijn GoFlight module niet werkt i.c.m. die Dreamfleet Boeing! Weet iemand hier een oplossing voor?

- Wanneer gear-down
- Welke speed bij landen
- etc.

-WTF heeft je videokaart ermee te maken? (Ik heb het nu over de panel)
-Als de DF tegenvalt........ich wünsche du viel spass mit der default flugzeuge.
-Beetje stomme uitgave als je niet eens weet hoe en wat het moet?
-Tegenwoordig zijn er van die boekje.....met een inhoudsopgave en nummering. Ik weet het niet zeker maar noemen ze zoiets niet een "handleiding"?

Magoe...............

-Afhankelijk van je weight en flaps setting
-Zie manual. Ook afhankelijk van je situatie dus
-Descending through 2000ft
-Afhankelijk van je weight en flaps setting.
-Max 20kts, cornering speed ongeveer 8 tot 12 knopen. Aircraft dependend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ongeveer 19:30LT ga ik van ESSA naar EHAM@VATSIM

Wie mee wil.........

(FPL-KLM1108-IS
-B734/M-SDRWY/C
-ESSA0925
-N0430F340 DKR UN872 EEL
-EHAM0150
-DOF/030104 RVR/200 ORGN/RPL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
ND schreef op 05 March 2003 @ 18:13:
[...]

Opleiding? Examen? Zo ja, heel veel suc6 gewenst :) Zo niet, heel veel plezier gewenst! :)
tis alleen maar open dag :P maar toch....wel 3 uur rijden :(

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Evilernie schreef op 05 March 2003 @ 18:17:
[...]

Doe "Trekpik" de groeten als je hem ziet :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Anoniem: 55387 schreef op 05 March 2003 @ 18:20:
[...]

Doe "Trekpik" de groeten als je hem ziet :P :+
hahah, die nicknames daar op de KLS zijn echt geniaal, ze hebben ook echt een database met alle afgestudeerden met al die nicknames

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Anoniem: 55387 schreef op 05 maart 2003 @ 18:17:

Wie mee wil.........

(FPL-KLM1108-IS
-B734/M-SDRWY/C
-ESSA0925
-N0430F340 DKR UN872 EEL
-EHAM0150
Vielleicht ga ik mee, maar das weiB ich nienta zeker. Moet ff FS weer testen, mijn PC begon net raar te doen :

Btw, ze noemen het geen "handleiding", ze noemen het "The Fucking Manual" :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ND schreef op 05 maart 2003 @ 18:29:
[...]

Vielleicht ga ik mee, maar das weiB ich nienta zeker. Moet ff FS weer testen, mijn PC begon net raar te doen :

Btw, ze noemen het geen "handleiding", ze noemen het "The Fucking Manual" :7
Vielleicht komt niet in me vocabulair voor.......vliegen gvd :+
na een dag hard werken.......stelletje vrije schoolgangers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43578

Anoniem: 55387 schreef op 05 March 2003 @ 18:17:

Wie mee wil.........

(FPL-KLM1108-IS
-B734/M-SDRWY/C
-ESSA0925
-N0430F340 DKR UN872 EEL
-EHAM0150
Vanavond is er de Regional Fly In boven Nederland op VATSIM. Dus ik ga boven Nederland tuffen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Kaandorp, het spijt me, maar je komt atm een beetje over als een n00b die teveel geld heeft, en nog eens raar commentaar leverd ook...
Dat je videokaart brak is hoef je echt geen 3 keer te zeggen wat mij betreft, maar ik denk persoonlijk niet dat het PANEL daar lelijker van wordt....
De ap kan pas aan vanaf 400ft, en er is, zoals nu al heel vaak gezegt is, maar ik zeg het toch nog een keer, een MANUAL beschikbaar, die ons een hoop irritatie kan besparen.
Verder weet ik niet of het Go! flight MCP vnav en lnav knoppen heeft, maar zoniet, zou dat wel zonde zijn, want geloof me, over een tijdje ga je dat wel nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok guys genoeg gezeken op die jongen :P

Let's help him out ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Anoniem: 55387 schreef op 05 March 2003 @ 18:58:

Let's help him out ;)
sorry, sorry, maar ik kwam pas laat thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Anoniem: 55387 schreef op 05 March 2003 @ 18:58:

Let's help him out ;)
Ik stem voor euthanasie })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
rdluca schreef op 05 March 2003 @ 19:09:
[...]

Ik stem voor euthanasie })
tsk tsk :P

Trouwens, ik zie eindelijk precies wat er op je avatar staat! :7
(niet zozeer de letters, maar dat hele ding :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oeh Kaandorp......... wel een beetje vaag.......

Honderden euro's veur zunne Em Sie Pie.........maar geen doekoes voor een normale videokaart???????????? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61113

Evilernie schreef op 05 March 2003 @ 18:17:
[...]

waar is die open dag of voorlichtingsmiddag? Ik ga namelijk ook maar weet nog niet waar het is enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Ja jongens genoeg gezeken, als je zeikt/afkraakt doe het dan op de droge manier als gister :P

TIJD VOOR PLAATSKEES!!!! :D

PSS Airbus Pro panel & A340-600 vliegt H E E R L I J K! O+ Nog een paar kleine aanpassingen doet, en ff het fuel regelen :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8800.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8801.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8802.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8803.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8804.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8805.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8806.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8807.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8808.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8809.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8810.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8811.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8812.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8813.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8814.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8815.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8816.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8817.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8818.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8819.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8820.jpg
Btw wtf is er met mijn lago ground textures aan de hand? :? Behalve dan dat, pics zijn gemaakt met de 41.09 drijvhers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Picz maar weer, tis nie leuk om te vliegen als fs steeds crasht, dus maar ff gespot: EDDF.

Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/eddf14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/eddf29.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/eddf46.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/eddf68.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/eddf84.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/eddf90.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Had die daarnaast genoeg geld overgehouden om de Dreamfleet-manual op een doveninstituut laten inspreken aangezien meneer te lui is om te lezen en toch van het geld bulkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

Hoe werkt het op VATSIM als er geen ATC in de buurt is (bijvoorbeeld Nederland) en je wilt toch vertrekken van Schiphol? Of er er op de plaats van bestemming geen directe ATC is?

M.a.w. ben je gebonden aan de plekken waar wel iets of wat ATC is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

65551

- Wanneer gear-down
- Welke speed bij landen
- etc.

Hey Brigitte >:) ,
Over de GoFlight module, raadpleeg de DF site en het Forum het is al héél lang bekend dat dat problemen opleverd.
In de Oper. Manual staat een vlucht beschreven van een Air Europa piloot met een vlucht van LEMD naar LEPA, bevat leuke info. Is een optie die tut te doen maar gewoon doorlezen en je vind de antwoorden denk ik wel. Alle fases van de vlucht worden uitvoerig besproken en ik denk zeker dat je daar even je handen vol mee hebt. Verdiep je eerst maar eens in de DF en durf dan nog eens te zeggen dat het een brakke kaaskist is })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
rdluca schreef op 05 March 2003 @ 19:16:
Had die daarnaast genoeg geld overgehouden om de Dreamfleet-manual op een doveninstituut laten inspreken aangezien meneer te lui is om te lezen en toch van het geld bulkt ;)
;)

en even om het een niet geheel nutteloze post te maken:
ND, je pics zijn prachtig :P

ik blijf die a340 heel mooi vinden, ik ga eens kijken of ik daar niet een boeing panel in kan krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NOOF

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs8812.jpg

wat zijn dat voor 4 dingen op je vleugels?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 55387 op 05-03-2003 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Trin1ty schreef op 05 maart 2003 @ 19:17:
Hoe werkt het op VATSIM als er geen ATC in de buurt is (bijvoorbeeld Nederland) en je wilt toch vertrekken van Schiphol? Of er er op de plaats van bestemming geen directe ATC is?

Je kan dan inprincipe jezelf clearen, en je hebt dan het UNICOM kanaal om mededelingen te doen als je gaat landen, of op de baan gaat staan of iets dergelijks, voor het geval er nog andere piloteni n de buurt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Anoniem: 55387 schreef op 05 maart 2003 @ 19:19:
NOOF

[afbeelding]

Goede vraag :P Volgens mij o.a. Fuel tanks (twijfelt :P)

maar ze dragen ook bij aan de mooiheid, dees A340 lijkt net een echte vogel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

65551

Anoniem: 55387 schreef op 05 March 2003 @ 19:19:
NOOF

[afbeelding]

Engines >:) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

We hebben het beide fout, OP je vleugels vroeg die, volgens mij de spoilers/speed brakes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Trin1ty schreef op 05 March 2003 @ 19:17:

Je kan gewoon landen en vetrekken van waar je wilt ongeacht of er ATC aanwezig is. Als je vertrekt van EHAM en er is geen ATC kan je via de unicom (gewoon text) laten weten dat je naar de baan taxied en wanneer je gaat opstijgen, zodoende weten de mensen die om je heen aanwezig zijn wat er gebeurt.

Zelf heb ik de eerste vluchten op VATSIM juist gekozen voor alleen ATC bij aankomst of vertrek. De eerste keren was al moeilijk en inspannend zat dat ik blij was wanneer ik ook ff gewoon kon vliegen :) en niet meer koortsachtig moest denken wat ik de ATC moest melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

ND schreef:
[...]

We hebben het beide fout, OP je vleugels vroeg die, volgens mij de spoilers/speed brakes :)
Uh.

Flapguiderailthingies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

U gaat door voor de koelkast >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32

Spotter

Lichtnicht

Anoniem: 55387 schreef op 05 maart 2003 @ 19:37:
[...]

U gaat door voor de koelkast >:)
nou dat vind ik een zeer originele prijs >:) bij de volgende keer als ik win wil ik graag een vriendin, die kan ik wel gebruiken ;)

maargoe, kannie weer ontopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
aha, als ik PIC airbus A320 geinstalleerd heb en draaiend heb, draaid ie met 5 fps en als ik het 2d panal wil zien krijg ik de text "2D PANAL NOT AVALIBLE" krijg ik toch twijfels. In de panal dir zie ik ook alleen maar een bmp file met die text erin. 3d cockpit werkt wel overigens. Iemand een id?

[ Voor 5% gewijzigd door Qylos op 05-03-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Diegene die ook wel deel 50 wil open, contact me NU op msn @ ndjohor@hotmail.com dan spreken we iets af :)

Hiervoor gewoon in dit topic verder posten aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
DroogKloot schreef op 05 March 2003 @ 19:34:
[...]

Uh.

Flapguiderailthingies?
kano's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Qylos schreef op 05 March 2003 @ 19:55:
aha, als ik PIC airbus A320 geinstalleerd heb en draaiend heb, draaid ie met 5 fps en als ik het 2d panal wil zien krijg ik de text "2D PANAL NOT AVALIBLE" krijg ik toch twijfels. In de panal dir zie ik ook alleen maar een bmp file met die text erin. 3d cockpit werkt wel overigens. Iemand een id?
RTFM >:)

PIC A320 heeft GEEN 2dcockpit

En hij is idd vrij framerateonvriendelijk.
Tip van de makers: Zit gauge-quality op low (display settings) en framerate op unlimited.

Bij mij werd het iets beter, maar blijf het een klotepanel vinden

Ik kon de editknop niet vinden

[ Voor 26% gewijzigd door Floppie op 05-03-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
rellehenk schreef op 05 maart 2003 @ 20:18:
[...]

RTFM >:)

PIC A320 heeft GEEN 2dcockpit

En hij is idd vrij framerateonvriendelijk.
Tip van de makers: Zit gauge-quality op low (display settings) en framerate op unlimited.

Bij mij werd het iets beter, maar blijf het een klotepanel vinden

Ik kon de editknop niet vinden
Dan ben ik het met je eens dat het een klotepanel is. Ik heb hem al geprullebakeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-03 16:56

BJD

sander-> ik heb een topic van jouw gelezen van 1 jaar geleden over het opzetten van een network game met een (paar) ATC(`s).
Welke software heb je daar precies voor gebruikt?
en heb je nog een klein handleidinkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ipere026/4dingen2.jpg

nieuwe vertical take-off engines :)

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69005

Nog ff op de valreep van deel 50 een vraagje.
Als de ai planes landen, dan gaat dat zo onrealistisch hard emn stuiteren ze nog een paar keer.
Is daar ook een fix ofzo voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Anoniem: 69005 schreef op 05 March 2003 @ 20:41:
Als de ai planes landen, dan gaat dat zo onrealistisch hard emn stuiteren ze nog een paar keer.
Dat gebeurt volgens mij alleen met AI van PAI. Zelf heb ik alleen Aardvark en FSPainter AI en die vertonen zulke rare kuren nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik heb 456 gecontact laatst en ik mog van hem wel deel 50 openen. als ik er niet ben op dat moment mag iemand anders het ook wel doen van mij als mijn PIC plaatje maar gebuikt wordt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/PIC.jpg

ene rdluca ik dacht dat je nog 757 PIC pics ging posten om te laten zien hoe je voor t/d op VNAV op mijn gewenste manier kan dalen toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

jos_zwa schreef op 05 maart 2003 @ 20:46:
ik heb 456 gecontact laatst en ik mog van hem wel deel 50 openen. als ik er niet ben op dat moment mag iemand anders het ook wel doen van mij als mijn PIC plaatje maar gebuikt wordt :)

[afbeelding]

ene rdluca ik dacht dat je nog 757 PIC pics ging posten om te laten zien hoe je voor t/d op VNAV op mijn gewenste manier kan dalen toch ?
Contact me NU a.u.b op MSN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 69005 schreef op 05 March 2003 @ 20:41:
Andere flight dynamic's gebruiken.

ALs je mijn ai pakket gebruikt heb je FDE versie 4. Deze zijn gemaakt zodat de runways wat beter worden benut. Daardoor landen ze wat hard.

Je kunt ook andere FDE files nemen maar dan heb je veel go-arounds en op sommige airports vliegen ze vrolijk over de rwy heen en landen ze aan het eind van de baan. waarna ze heel leuk over water bv rijden :P

De FDE's worden nog steeds getweaked. Maar met dit karwij ben je lang bezig ivm het testen :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/ESSAEHAM0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/ESSAEHAM1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/ESSAEHAM2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/ESSAEHAM3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/ESSAEHAM4.jpg

Schön :P
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/ESSAEHAM5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/ESSAEHAM6.jpg

Through1.700ft on the DKR2C departure
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/ESSAEHAM7.jpg

Een KLM achter me die dezelfde SID vliegt :P
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/ESSAEHAM8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/ESSAEHAM9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/ESSAEHAM10.jpg

Gezien vanaf 85.000ft
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/ESSAEHAM11.jpg

Rico ook nog bedankt (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32

Spotter

Lichtnicht

jos_zwa schreef op 05 maart 2003 @ 20:46:

[afbeelding]

Volgens mij is al 10 delen geleden afgesproken dat ND em zou openen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Spotter schreef op 05 March 2003 @ 21:25:
[...]

Volgens mij is al 10 delen geleden afgesproken dat ND em zou openen??
Al 30 delen terug ;) Maargoed, meer mensen beginnen aan te dringen, en ik ben eenmaal een sociaal iemandje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Evilernie schreef op 05 maart 2003 @ 20:38:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ipere026/4dingen2.jpg

nieuwe vertical take-off engines :)
Grapjas... moet je ze niet ondersteboven zetten heh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

oke open jij hem maar ;) suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

vergeet mijn plaatje niet ;) (nog 1 post te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Net de dreamfleet 737 geinstalleerd, wat een topplane! Een zeer uitgebreide panel, met alles erop en eraan (vind ik dan). Nu nog alles uitvinden waar alle knopjes voor dienen :P Flight dynamics zijn overigens ook erg goed, geen wonder dat ik jullie zo vaak dit panel zie gebruiken :)

offtopic:
woei, post 1000

[ Voor 8% gewijzigd door Qylos op 05-03-2003 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qylos schreef op 05 March 2003 @ 22:01:
Net de dreamfleet 737 geinstalleerd, wat een topplane! Een zeer uitgebreide panel, met alles erop en eraan (vind ik dan). Nu nog alles uitvinden waar alle knopjes voor dienen :P Flight dynamics zijn overigens ook erg goed, geen wonder dat ik jullie zo vaak dit panel zie gebruiken :)

offtopic:
woei, post 1000
Zomaar even een vraagje... hoe weet je dat alles erop en eraan zit als je niet weet waar welk knopje voor dient?? |:(>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Anoniem: 37518 schreef op 05 March 2003 @ 22:12:
[...]

Zomaar even een vraagje... hoe weet je dat alles erop en eraan zit als je niet weet waar welk knopje voor dient?? |:(>:)
* Nd voelt door de replys en plaatjuh van Bennierex weer droge replys aankomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
BJDI schreef op 05 March 2003 @ 20:31:
Sander-> ik heb een topic van jouw gelezen van 1 jaar geleden over het opzetten van een network game met een (paar) ATC(`s).
Welke software heb je daar precies voor gebruikt?
en heb je nog een klein handleidinkje?
Dacht dat dat erbij stond? Was FSD server software. Is wel gratis te downloaden, IVAO heeft het wel in huis in iedergeval, even zoeken, en anders Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
ND schreef op 05 maart 2003 @ 22:14:
[...]

* Nd voelt door de replys en plaatjuh van Bennierex weer droge replys aankomen :+
Anders geef jij even een voorzetje :7

Wanneer maak je deel 50 nou aan? We got something to celebrate 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

-Sander_ schreef op 05 March 2003 @ 22:19:
[...]

Anders geef jij even een voorzetje :7

Wanneer maak je deel 50 nou aan? We got something to celebrate 8)
Waar is de champagne? En de uitnodiging voor de full motion sim? Hadden we dat niet ergens in deel 25 afgesproken?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55387 schreef op 05 maart 2003 @ 20:55:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Schön :P
[afbeelding]

[afbeelding]

Through1.700ft on the DKR2C departure
[afbeelding]

Een KLM achter me die dezelfde SID vliegt :P
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gezien vanaf 85.000ft
[afbeelding]

Rico ook nog bedankt (Y)
Mooie pics man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Valt wel mee :+

iedereen is in de ban van deel 50 :P

[ Voor 16% gewijzigd door ND863 op 05-03-2003 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ND schreef op 05 March 2003 @ 22:25:
[...]

Valt wel mee :+

iedereen is in de ban van deel 50 :P
tssssskkkkkkk...... :( })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~nieu1076/got/bagger.jpg
:+

gefeli allemaal dat jullie bij deel 50 (nu bijna) zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehmmmssss wrom heeft ND niet geopend? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
bennierex schreef op 05 March 2003 @ 21:52:
[...]

Grapjas... moet je ze niet ondersteboven zetten heh 8)7
scherp :P

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!