eey dat is een goed idee.. lekker makkelijk voor lans en zo.. pas er ook een videokaart rechtop in ?
Verwijderd
Volgens mij moet het in de doos en wordt er verder met de K'nex nix gedaan IMO.Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 17:37:
[...]
Volgens mij heeft dat niet zo veel zin.
Als je met K'nex een case maakt, issie heel erg open. Dus met een paar fans krijg je nauwelijks luchstroom, de lucht kan immer alle kanten op.
Ik denk dat je weinig temp problemen kan krijgen. De case is heel open, dus het wordt niet snel warm, en dat plastic kan ook wel wat hebben. Zolang je geen extreme temps krijg kan het volgens mij prima. Vet idee!
/me heeft ook nog een doos K'nex, helaas niet nog een pc over.
Verwijderd
Dus ben ik zelf aan de slag gegaan om een K'nex case te maken.
Ik hoop vanavond pics te kunnen posten.
Ik moet nog 1 insteekkaart vastzetten, en de voeding erin bouwen. Dan issie klaar.
Ik moet nog 1 insteekkaart vastzetten, en de voeding erin bouwen. Dan issie klaar.
Ik ben dus niet echt van plan de kast te maken met knex, maar alleen met die knex doos. Van knex maken kan natuurlijk ook, maar mij leek deze doos wel geschikt.Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 17:37:
[...]
Volgens mij heeft dat niet zo veel zin.
Als je met K'nex een case maakt, issie heel erg open. Dus met een paar fans krijg je nauwelijks luchstroom, de lucht kan immer alle kanten op.
Ik denk dat je weinig temp problemen kan krijgen. De case is heel open, dus het wordt niet snel warm, en dat plastic kan ook wel wat hebben. Zolang je geen extreme temps krijg kan het volgens mij prima. Vet idee!
/me heeft ook nog een doos K'nex, helaas niet nog een pc over.
Zoals ik al zei past er een videokaart rechtop in. Dat moet ook wel want ik heb geen vga en lan onboard zitten.Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 18:38:
eey dat is een goed idee.. lekker makkelijk voor lans en zo.. pas er ook een videokaart rechtop in ?
Jep jij snapt hetVerwijderd schreef op 08 April 2003 @ 18:43:
[...]
Volgens mij moet het in de doos en wordt er verder met de K'nex nix gedaan IMO.
Spannend! Ik wacht op de picsVerwijderd schreef op 09 April 2003 @ 08:46:
Dus ben ik zelf aan de slag gegaan om een K'nex case te maken.
Maar ik wilde dus weten of dat plastic niet gaat smelten ofzo bij deze hitte. Ik heb nog wel wat mooie fans liggen dus dat zal wel goed komen voor de rest. Jullie horen nog van me als ik een voeding heb (het enige wat ik nog mis) dus als er iemand een atx 200~300W voedinkje heeft?
[ Voor 2% gewijzigd door nnk op 09-04-2003 09:21 . Reden: typo's ]
Verwijderd
Hier zijn de pics:

De case is alleen helemaal niet stevig, dus ook helemaal niet handig. Ik ga em nu weer uit elkaar halen en weer in de normale case bouwen. Maar wel leuk om eens gedaan te hebben!

De case is alleen helemaal niet stevig, dus ook helemaal niet handig. Ik ga em nu weer uit elkaar halen en weer in de normale case bouwen. Maar wel leuk om eens gedaan te hebben!
Die kast ziet er inderdaad niet stevig uit en ook niet echt dichtVerwijderd schreef op 09 April 2003 @ 17:49:
Hier zijn de pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 2% gewijzigd door nnk op 09-04-2003 18:05 . Reden: Hoofdletters niet vergeten! ]
Verwijderd
En klopt het dat je voeding er nu los onder ligt? Dat is hij idd niet erg handig (nogal lastig verplaatsen lijkt me:P) ik zou idd wat diagonale stukken erin maken. Een driehoek is steviger dan een vierkant, en met een X vorm heb je 4 driehoeken ipv 1 vierkant... Lijkt me vrij duidelijk wat de voorkeur heeft:P
Verwijderd
ik heb de pc inmiddels al weer in de gewone kast zitten, en de knex kast is al weer uit elkaar. En idd ik heb ook zo'n koffer, idd wat kleiner dan die van jou.
Ik begrijp niet dat mensen een coustom case maken die dezelfde indeling heeft als standaard ATX
Hooguit dat het natuurlijk leuk is om te knutselen, maar als je toch bezig bent maak je er toch gelijk een goede case van ?
(al ben je 1 van de weinigen met een front-voeding
)
(al ben je 1 van de weinigen met een front-voeding
Verwijderd
strife mail me even hoe jij je onderste hdd houder eruit hebt gehaald???? in je chieftec kast reclame@janssen-online.nlSn0wblind schreef op 07 April 2003 @ 12:11:
Nou hier isie dan ................. mijn nextcool waterkoeling
temps stressed: cpu=31 case=28 in een kamer waar het 20graden is
de rest van mijn specs staan in mijn sig
enjoy
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
kun je er normaalgesproken toch uitboren die rare "schroefjes" of wat het ook mogen wezen
..:: Specs ::..
Verwijderd
Bedoel je popnagels?Macabre schreef op 09 april 2003 @ 23:12:
kun je er normaalgesproken toch uitboren die rare "schroefjes" of wat het ook mogen wezen
Tuurlijk is die niet stevig!! Je moet veel meer driehoeken gebruiken, dan wordt íe pas stevig (kijk maar eens naar de constructie van -metalen- bruggen)Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 17:49:
Hier zijn de pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Die dingen heten toch potnagels??
maarja die kan je idd gewoon uitboren.
Zo heb ik het gedaan dan tenminste.
Verwijderd
Dit is een hele kleine mod...!
er zat eerst gewoon een standaard rood ledje in maar ik heb er een blauwe in gezet en het werkt ook allemaal perfect.!
vast wel vaker gehad deze modz maar ik vinnut chill!
er zat eerst gewoon een standaard rood ledje in maar ik heb er een blauwe in gezet en het werkt ook allemaal perfect.!
vast wel vaker gehad deze modz maar ik vinnut chill!

Verwijderd
nog bedankt voor je mail. ja sorry ik lees niet altijd alle topics en soms verdwijnen ze ineens en vind ik ze 2 dagen niet nou ja zal wel aan mij liggen haha. maar bedankt.
Neej het zijn Echt POPNAGELS, en als je wil kan je er later ook weer nieuwe in zetten als je ze eruit geboord hebt (tenminste als je zo'n tang hebt en popnagels natuurlijk, ze zijn trouwens mooier als schroeven alleen 't is zo lastig die dingen iedere keer uitborenSn0wblind schreef op 10 April 2003 @ 12:11:
[...]
Die dingen heten toch potnagels??
maarja die kan je idd gewoon uitboren.
Zo heb ik het gedaan dan tenminste.

Verwijderd
Ik heb er geen last van datie aanblijfT!
kheb namelijk een iets ouder soort voeding/moederbord denkik zelf..!
ik zou ook niet weten waarom dat niet zo bij mij is.. maarjah!
kheb namelijk een iets ouder soort voeding/moederbord denkik zelf..!
ik zou ook niet weten waarom dat niet zo bij mij is.. maarjah!
Heb je misschien in je BIOS "Wake on PS/2 of Hotkey" aanstaan ? Misschien dat het daardoor komt. Of misschien zelfs de jumper op je mobo die daar over gaat.Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 14:34:
[afbeelding]
Het vervelende is dat je de voeding uit moet zetten voordat dat ledje uit gaat
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verwijderd
Dit is de mini-casemod van mijn servertje, heb 3 schijven in 2 5 1/4 sloten gemaakt, omdat een miniatx case helaas niet zoveel ruimte heeft. Mooi fannetje met filter voor de koeling van de schijven. Alle fans draaien uiteraard op 5 volt, zodat ik kan slapen als hij aanstaat.

http://www.warande.uu.nl/~remke/SERVER2.JPG
http://www.warande.uu.nl/~remke/SERVER2.JPG
Zit er wel genoeg ruimte tussen de HDD's? Ziet er erg krap uit!
(je hebt er zeker geen fangrill ofzo voor zitten
(je hebt er zeker geen fangrill ofzo voor zitten

Verwijderd
een cm, net zoveel als ik een chieftec, en er zit inderdaad geen fangrilletje voor maar een stoffilter.bredend schreef op 10 April 2003 @ 23:14:
Zit er wel genoeg ruimte tussen de HDD's? Ziet er erg krap uit!
(je hebt er zeker geen fangrill ofzo voor zitten![]()
ziet er niet uit maar komt toch op de kast te staan, schijven blijven rond de 20 - 25 graden dus dat zit wel goed.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 23:28 ]
Verwijderd
hier stond een : "gooi je rommel in een doos "

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 12:10 ]
mod noemt ie dat

[ Voor 6% gewijzigd door SmauG op 11-04-2003 11:42 ]
Verwijderd
Inderdaad niet echt mod te noemen,
eerder: grijp je zooi op en kets het in een doos, no flame intended

Verwijderd
Sorry, zal em weg halen.Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 12:07:
[...]
Inderdaad niet echt mod te noemen,
eerder: grijp je zooi op en kets het in een doos, no flame intended![]()
![]()
Verwijderd
Hey mensen,
Ik ben bezig met een casemodje, zodra de casemod volledig af is zal ik hier alle fotos en uitleg posten.
Om jullie alvast mee te laten genieten heb ik alvast wat pics van tot hoever hij nu is geupped...
www.koenevers.tk (directe link = http://www.2epeloton.nl/KeVeRs84/casemod.html)
Ik ben op het moment bezig met mn ccfl'tje in te bouwen en enkele coolers (vandaar dat er dus los 1tje staat op de fotos, deze wil be removed ASAP
)
Misschien ga ik nog aan de bovenkant een grote window maken...
Gaarne jullie mening en tips (p.s. de roest haal ik opt laatst weg, de koffer is dit jaar 25 jaar oud
hou daar rekening mee, hij is al goed gerestaureerd door me myself and I)
p.s. gaarne niet reply'n als je alle pics niet gecheckt heb..
Ik ben bezig met een casemodje, zodra de casemod volledig af is zal ik hier alle fotos en uitleg posten.
Om jullie alvast mee te laten genieten heb ik alvast wat pics van tot hoever hij nu is geupped...
www.koenevers.tk (directe link = http://www.2epeloton.nl/KeVeRs84/casemod.html)
Ik ben op het moment bezig met mn ccfl'tje in te bouwen en enkele coolers (vandaar dat er dus los 1tje staat op de fotos, deze wil be removed ASAP
Misschien ga ik nog aan de bovenkant een grote window maken...
Gaarne jullie mening en tips (p.s. de roest haal ik opt laatst weg, de koffer is dit jaar 25 jaar oud
p.s. gaarne niet reply'n als je alle pics niet gecheckt heb..
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 13:33 ]
Verwijderd
Ziet er goed uit! Maar toch even een paar kleine opmerkinkjes:
De foto van de achterkant is nogal overbelicht, daardoor kan je niet goed zien hoe je het afgewerkt hebt. Je moet eigenlijk een foto maken zonder flits met genoeg ander licht.
Verder vraag ik me af wat de specs zijn. Vooral wanwege de kleine koeler op je proc.
En ik wou nog ff zeggen: T*ring wat heb jij veel cd's
De foto van de achterkant is nogal overbelicht, daardoor kan je niet goed zien hoe je het afgewerkt hebt. Je moet eigenlijk een foto maken zonder flits met genoeg ander licht.
Verder vraag ik me af wat de specs zijn. Vooral wanwege de kleine koeler op je proc.
mmh ik hoorde telkens me pompie zuigend geluid maken alsof ie niet water krijgt en na 3 secs houdt ie weer op. kijk net in me kast lekt het aan me p3 kant bij me pomp
naja ffies wat water bijgevuld en weer lekker doorgaan
natuurlijk bijvullens tijdens me pc aanstaat..
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Volgens mij kan jij binnenkort beter HIER posten...ReseTTim schreef op 11 April 2003 @ 17:44:
mmh ik hoorde telkens me pompie zuigend geluid maken alsof ie niet water krijgt en na 3 secs houdt ie weer op. kijk net in me kast lekt het aan me p3 kant bij me pompnaja ffies wat water bijgevuld en weer lekker doorgaan
natuurlijk bijvullens tijdens me pc aanstaat..
Klein modje van mijn 2e PC: een 80mm fan ipv het kleine antieke 35mm afstervende herrie ding dat erin zat.
Deze fan draait op 5V. Ik heb ook gelijk de voeding op 5V gemod. Lekker stil allemaal
.
Helaas paste het ding niet aan de zijkant omdat het ram in de weg zit
. Daarom zit het er nu vanaf de voorkant op.
Owja: het is een Slot 1 PII 400@412
.
Deze fan draait op 5V. Ik heb ook gelijk de voeding op 5V gemod. Lekker stil allemaal
Helaas paste het ding niet aan de zijkant omdat het ram in de weg zit
Owja: het is een Slot 1 PII 400@412

[ Voor 1% gewijzigd door iets op 20-04-2003 20:22 . Reden: typo :P ]
tvw
Vandaag zijn de twee blauwe CCFL buizen en de twee blauwe 80mm CCFL fans binnengekomen
Even mijn Coolermaster ATC-110B kastje opsieren dus 

Het spul was besteld bij www.xxlcases.nl
Ik ondervond enkel een klein probleem tijdens de montage van de 80mm fans: de CCFL ringen zijn veel te breed; de fans kunnen niet vastgeschroefd worden zonder dat ze elkaar in de weg staan. Maar geen nood, met een klein 4mm boortje had ik extra bevestigingsgaten op de beide fans geboord, zodat de fans ca. 5mm hoger resp lager opgemonteerd konden worden

Het spul was besteld bij www.xxlcases.nl
Ik ondervond enkel een klein probleem tijdens de montage van de 80mm fans: de CCFL ringen zijn veel te breed; de fans kunnen niet vastgeschroefd worden zonder dat ze elkaar in de weg staan. Maar geen nood, met een klein 4mm boortje had ik extra bevestigingsgaten op de beide fans geboord, zodat de fans ca. 5mm hoger resp lager opgemonteerd konden worden
[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 11-04-2003 22:21 ]
Verwijderd
ziet mooi uit balus c hoeveel heb je voor die case gedokt want wil hem michien voor mn nieuwe systeem kopen. en watvoor merk fans zijn dat sharkoon's of sunbeam's
Zie je in het echt die koffieringen ook zo goed?
Lijkt alsof je met kopersulfaat heb geknoeit
ik heb de kabels in mijn case opgeruimd :
edit:
en de raampjes gepoetst
en de raampjes gepoetst
[ Voor 34% gewijzigd door dr.lowtune op 12-04-2003 00:58 ]
Valt mee .. De ringen zijn naar mijn smaak precies goed. De CCFL buizen boven en onder de Window neigen imo nét teveel naar paars .. Maar ach, het totaalbeeld ziet er nog steeds
www.2fast4ucomputers.nl .. Omdat de ATC-110B niet direct in NL leverbaar is (kast biedt ruimte voor een Extended ATX mobo én het heeft een side-window, dat waren de vereisten), had ik de ATC-110 (de non-window variant dus) besteld samen met een losse sidepanel met windowVerwijderd schreef op 12 April 2003 @ 00:34:
ziet mooi uit balus c hoeveel heb je voor die case gedokt want wil hem michien voor mn nieuwe systeem kopen.
Klik op de linkjes en/of bekijk de picsen watvoor merk fans zijn dat sharkoon's of sunbeam's

Ja, als je goed kijkt, dan zie je wel de duidelijke ringvorm .. Ik vind het wel mooi eruitzienbredend schreef op 12 april 2003 @ 00:34:
Zie je in het echt die koffieringen ook zo goed?
[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 12-04-2003 10:05 ]
BalusC,
zou je misschien wat over de prestaties van jouw systeem willen vertellen? want die specs zien er errug goed uit! (behalve de grafische kaart.. )
zou je misschien wat over de prestaties van jouw systeem willen vertellen? want die specs zien er errug goed uit! (behalve de grafische kaart.. )
De CPU's zijn nog niet binnen
Volgende week pas, gok ik. Hou het volgende topic maar in de gaten, ik zal daar wel wat benches posten: Intel E7205 Granite Bay en E7505 Placer topic
Grafische kaart .. Welke bedoel je? De huidige of de nieuwe in planning? Houdt wel rekening met het feit dat ik niet zo'n die-hard gamer ben .. Zolang alle Quake en Unreal versies maar bespeelbaar zijn
Grafische kaart .. Welke bedoel je? De huidige of de nieuwe in planning? Houdt wel rekening met het feit dat ik niet zo'n die-hard gamer ben .. Zolang alle Quake en Unreal versies maar bespeelbaar zijn
Verwijderd
maar dan heb je alleen aan je case al 350+ pleuro's uitgegeven is vette case maar dan denk ik dat ik de gewone 111b pak vond 250 al redelijk veel
Ik krijg binnenkort mijn twee blauwe LED fans binnen. Dan ga ik ze in mijn Xaser 5000 inbouwen en zal ik de resultaten wel even laten zien.
* zwahiel heeft pas een nieuwe case (Aopen H600B) 
Deze heeft een soortement van I-mode logo aan de voorkant (c) XNDR
en dat heb ik even verlicht.
En backlight wat de meuk van bovenaf verlicht is blauw 5mm ultra helder (ia)
en de hdd en de power led zijn 3mm wit ultra helder (ia). De blauwe en de witte power led zitten wel op dezelfde connector waardoor de witte led niet zo fel is als de hdd led (moet ik nog snel even wat aan gaan doen!)
Ik moet trouwens zeggen dat ik geen enkele problemen heb om de led's van de IA gewoon zonder voorschakelweerstand op 't mobo aan te sluiten (niet op een moulex!!!)
Zie hier de pic's, je ziet 't wit niet zo heel goed, maar je ziet 't in werkelijkheid super goed!

Kijk eens op de vloer voor de kast hoever 't blauw schijnt
en dan issie nog niet eens gericht naar voren! 

Op de plastic die voor op de case zit zit een licht verdeler, een vierkantje wordt dus maar verlicht. Ideaal voor verschillende kleuren dus, omdat de andere vierkantjes gewoon anders kunnen zijn.

Ik heb ook nog geprobeerd om groene statusled's te doen, maar wit was mooier
Trouwens die Aopen H600B kast is echt een aanrader, ziet er echt
uit! 
Makkelijk de voorkant eraf te halen, en hij's helemaal zwart!
De 5,25" drives worden allemaal nog gestealth en op de zilveren richel boven op de kast, komt een plexi strip met blauwe leds die naar beneden schijne zodat er een soort van blauwe gloed ontstaat.
Ik zit nog te twijfelen over blauw en groen...
(inmiddels zit er ook een t.net casebadge op
en is achter het klepje aan de voorkant voor de usb ook een blauwe 3mm led geplaatst die aangaat zodra het klepje open gaat 
Deze heeft een soortement van I-mode logo aan de voorkant (c) XNDR
En backlight wat de meuk van bovenaf verlicht is blauw 5mm ultra helder (ia)
en de hdd en de power led zijn 3mm wit ultra helder (ia). De blauwe en de witte power led zitten wel op dezelfde connector waardoor de witte led niet zo fel is als de hdd led (moet ik nog snel even wat aan gaan doen!)
Ik moet trouwens zeggen dat ik geen enkele problemen heb om de led's van de IA gewoon zonder voorschakelweerstand op 't mobo aan te sluiten (niet op een moulex!!!)
Zie hier de pic's, je ziet 't wit niet zo heel goed, maar je ziet 't in werkelijkheid super goed!

Kijk eens op de vloer voor de kast hoever 't blauw schijnt

Op de plastic die voor op de case zit zit een licht verdeler, een vierkantje wordt dus maar verlicht. Ideaal voor verschillende kleuren dus, omdat de andere vierkantjes gewoon anders kunnen zijn.

Ik heb ook nog geprobeerd om groene statusled's te doen, maar wit was mooier
Trouwens die Aopen H600B kast is echt een aanrader, ziet er echt
Makkelijk de voorkant eraf te halen, en hij's helemaal zwart!
De 5,25" drives worden allemaal nog gestealth en op de zilveren richel boven op de kast, komt een plexi strip met blauwe leds die naar beneden schijne zodat er een soort van blauwe gloed ontstaat.
Ik zit nog te twijfelen over blauw en groen...
(inmiddels zit er ook een t.net casebadge op

[ Voor 17% gewijzigd door zwahiel op 12-04-2003 18:55 ]
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Heb maar weer es een lampie voorin gezet 

En * Foxke gaat deze zomer een koffer mod maken met window en ccfl
Maar eerst een goede koffer zoeken

En * Foxke gaat deze zomer een koffer mod maken met window en ccfl
Maar eerst een goede koffer zoeken
[ Voor 36% gewijzigd door Foxke op 12-04-2003 19:05 ]
Verwijderd
Nou hier is mijn eerste MOD dan, hij is nog niet helemaal af.
PIX:

Ben bezig met blacklight in me kast, maar moet nog rounded cables in (Frozen CPU ging niet door
) maja, wachten op een andere ia.
PIX:

Ben bezig met blacklight in me kast, maar moet nog rounded cables in (Frozen CPU ging niet door
Ziet er netkes uit, en volgens mij wel origineel met dat tranen-plaat in de voorkant, volgens mij nog niet gezien (of verkeerd gekekenVerwijderd schreef op 12 April 2003 @ 20:42:
PIX:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben bezig met blacklight in me kast, maar moet nog rounded cables in (Frozen CPU ging niet door) maja, wachten op een andere ia.
En even over frozen cpu, kijk maar eens op laupro
Lijkt mij gewoon zo'n sticker van de Gamma.Thunderman_303 schreef op 12 april 2003 @ 21:11:
[...]
Ziet er netkes uit, en volgens mij wel origineel met dat tranen-plaat in de voorkant, volgens mij nog niet gezien (of verkeerd gekeken)
En even over frozen cpu, kijk maar eens op laupro
Verwijderd
hahah mja dat is ongeveer de helft van mn cd's zo hebk nog een muurVerwijderd schreef op 11 April 2003 @ 17:38:
Ziet er goed uit! Maar toch even een paar kleine opmerkinkjes:
kheb de foto van mn cds er ff tussenuit gehaald, vond ik te patserig en wil een foto van al mn cds erop hebben
De fotos zijn rond een uur of 3 a half 4 gemaakt dus vandaar de flitser
Opt moment zit er al een blauw ccfletje in, nu nog ff de coolers goed plaatsen en wegwerken en een window in de klep maken...
Als de mod klaar is horen jullie natuurlijk meer
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 00:43 ]
FrozenCPU gaat WEL door!!! Jupiler neemt het overVerwijderd schreef op 12 April 2003 @ 20:42:
*knip*
Ben bezig met blacklight in me kast, maar moet nog rounded cables in (Frozen CPU ging niet door) maja, wachten op een andere ia.
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Verwijderd
Ik heb ook een paar foto's gemaakt van mijn server case. Mijn doelstelling was om mijn case gratis te veranderen, omdat het niet mijn eigen case is en ik wilde eigenlijk gewoon even experimenteren zonder geld ervoor neer te tellen.
Specs:
-Oude Celeron 300 Mhz
-128 MB SDRAM
-2x 6 GB HD
-Windows 2000 met Winroute en Kerio Firewall
De case bestaat uit.
-Verschillende toegevoegde ledjes aan de printplaten (HD LED, POWER LED, LAN LINK LED en een LAN ACT. LED) Ik heb deze ledjes gewoon op de printplaten gesoldeerd.
-Gratis plexiglas van een oude legodoos gepakt
paster precies.
-IDE kabels zijn stuk voor stuk losgesneden om ze wat soepeler te maken
-DE PCI sleuven zijn bedekt met tape met daarachter een lichtje voor een leuk effect in het donker.
-Achter de Fan is een loopledjes geplaatst, deze draaien rond achter de fan dit geeft ook een leuk effect.
-De rest is te zien op de foto.
NB. Ik weet het er zijn vele specialere casemods maar deze is speciaal omdat ik er geen geld aan uit heb gegeven. Dat had ik er niet voor over voor deze oude server bak
Nu ik een beetje geëxperimenteerd heb met deze kast ben ik van plan om nu ook een nieuwe kast zelf te gaan maken voor mijn nieuwe hardware. Excuses voor de pics die zijn niet altijd even duidelijk, maar je kan zo wel een algemene indruk krijgen.

Specs:
-Oude Celeron 300 Mhz
-128 MB SDRAM
-2x 6 GB HD
-Windows 2000 met Winroute en Kerio Firewall
De case bestaat uit.
-Verschillende toegevoegde ledjes aan de printplaten (HD LED, POWER LED, LAN LINK LED en een LAN ACT. LED) Ik heb deze ledjes gewoon op de printplaten gesoldeerd.
-Gratis plexiglas van een oude legodoos gepakt
-IDE kabels zijn stuk voor stuk losgesneden om ze wat soepeler te maken
-DE PCI sleuven zijn bedekt met tape met daarachter een lichtje voor een leuk effect in het donker.
-Achter de Fan is een loopledjes geplaatst, deze draaien rond achter de fan dit geeft ook een leuk effect.
-De rest is te zien op de foto.
NB. Ik weet het er zijn vele specialere casemods maar deze is speciaal omdat ik er geen geld aan uit heb gegeven. Dat had ik er niet voor over voor deze oude server bak
Nu ik een beetje geëxperimenteerd heb met deze kast ben ik van plan om nu ook een nieuwe kast zelf te gaan maken voor mijn nieuwe hardware. Excuses voor de pics die zijn niet altijd even duidelijk, maar je kan zo wel een algemene indruk krijgen.
Verwijderd
Nee ik heb een soort looplichtje (2 cirkels van ledjes op een prinplaatje die zo knipperen dat het lijkt of ze ronddraaien) die heb ik achter de fan geplaatst. Mijn broer studeert elektrotechniek en die had nog zo'n dingetje liggen dus dacht ik hè die plaats ik erachter.
Ben ook erg creatief bezig geweest afgelopen weekend. Zie homepage voor meer plaatjes.

www.laserextreme.nl
Verwijderd
daar ben ik ook meebezig (traanplaat).. omdat mun raampje niet helemaal wou lukken..
had er laatst een topic over geopent omdat ik schade aan mun deurtje had..
post morgen wel ff pics ga nu slapen.
ziet er wel kewl uit.
had er laatst een topic over geopent omdat ik schade aan mun deurtje had..
post morgen wel ff pics ga nu slapen.
ziet er wel kewl uit.
Verwijderd
Ik had even geen zin ok de zijkant er weer goed op te doen.
Zijkant zit een kleine window met spiegelfolie.
Wat je nu dus niet ziet, maar als de lamp uit is, zie je een weerkaatsing (spiegel dus)
Dit is een afgedankte AT kast
Voorkant zit een Grafische lcd.
Eigelijk wil ik mijn volgende case een Yeong Yang hebbe
maar eerst een mini atx voor het lannen
Verwijderd
Jah, dat vind ik ook, ik moet nog raam rubber kopen, heb nu ff autoraam rubber gebruikt (had ik nog liggen)Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 08:12:
netjes gedaan, alleen die rubberen raamrand had naar mijn mening wet beter gekund.
Van alle -restjes- die ik her en der nog had liggen heb ik een CaseModje gemaakt. Inhoud is P3-1000 /GF2GTS/128mb ram/20 Gb HD/100 mb netwerk/SB-Live/DVDrom. Dit is gemod eraan ; Alpha cooler op de CPU, Crystal-orb op video kaart. Gele CCL links rechtop,Gele Glowwire achterlangs. USB/Audio verlenging naar zijkant,Afgeronde kabels.Kast binnen en buiten matzwart. 3-zijden plexiglas met plexi ondersteuning. buiten ziet ie er zo uit;

en van binnen zo ( maar das natuurlijk erg donker ivm de matzwarte verf )
.
Voor meer views en hoe hij tot stand is gekomen verwijs ik naar die directory en begint de bouw bij http://www.xs4all.nl/~bit...lacktower/Casemod4_01.Jpg tot http://www.xs4all.nl/~bit...lacktower/Casemod4_30.Jpg.
Happy Modding ! Frenkie aka [RAG]Bitchieeeee

en van binnen zo ( maar das natuurlijk erg donker ivm de matzwarte verf )

Voor meer views en hoe hij tot stand is gekomen verwijs ik naar die directory en begint de bouw bij http://www.xs4all.nl/~bit...lacktower/Casemod4_01.Jpg tot http://www.xs4all.nl/~bit...lacktower/Casemod4_30.Jpg.
My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc
Nog een kleine mod, ( tja, als je toch bezig bent ) ik heb voor mijn plexiglazen koffer mod een Taisol heatpipe cooler gekocht, en direct gemod

De onderkant was van geanodiseerd aluminium en dat vond ik niks. Dus direct uit de verpakking, losgeschroefd, die vieze coolpasta verwijderd en een iets dikker blok gefreesd van koper. Vastgezet met Artic Silver II en voila ! De pijpjes netjes opgepoetst met koperpoets en gelijk 3 dagen aan laten staan op The Party in Eindhoven.
Max temp 40 graden ( P4-1800 ).
.
De onderkant was van geanodiseerd aluminium en dat vond ik niks. Dus direct uit de verpakking, losgeschroefd, die vieze coolpasta verwijderd en een iets dikker blok gefreesd van koper. Vastgezet met Artic Silver II en voila ! De pijpjes netjes opgepoetst met koperpoets en gelijk 3 dagen aan laten staan op The Party in Eindhoven.
Max temp 40 graden ( P4-1800 ).
.

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc
Hoe werkt dat nou precies met die heatpipes?
Woei!
Heb jij euh...'connecties'???
Zoek eens naar heatpipes als je wil weten hoe het werkt
Heb jij euh...'connecties'???
Zoek eens naar heatpipes als je wil weten hoe het werkt
Er zit water in de pijpjes, dit water verdampt door de hitte die de pijpjes opnemen van het cpu-oppervlak. Bij het verdampen van water wordt energie opgenomen, dus het oppervlak van de CPU wordt gekoeld. Vergelijk dat met als je zweet, je lichaamsvocht verdampt en je huid wordt koeler.Joepho schreef op 16 April 2003 @ 18:35:
Hoe werkt dat nou precies met die heatpipes?
De waterdamp wordt dan naar de bovenkant van de heatpipe getransporteerd, doordat warme lucht (en warme waterdamp) opstijgt. De heatpipe is aan de bovenkant gemonteerd aan een heatsink, zodat de waterdamp haar energie weer kan afstaan aan de heatsink en zodoende de buitenlucht. Het water condenseert hierdoor en stroomt weer naar de onderkant van de heatpipe.
Verwijderd
IS jou systeem een stuk stiller geworden door alles met waterblokjes te koelen ?MCCarrot schreef op 15 april 2003 @ 23:39:
Ben ook erg creatief bezig geweest afgelopen weekend. Zie homepage voor meer plaatjes.
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
mooi werk die plexi case ^
ik ben bezig met me Razor boomslang te modden ( met bal )... ik wil hier een blauwe led in proppen maar ik kan nergens iets vinden hoe ik hem moet aansluiten..
en ik ga 2 kleine fans maken die op mijn toetsen bord mikken
met een mooi statiefje 
pics komen later..
ik ben bezig met me Razor boomslang te modden ( met bal )... ik wil hier een blauwe led in proppen maar ik kan nergens iets vinden hoe ik hem moet aansluiten..
en ik ga 2 kleine fans maken die op mijn toetsen bord mikken
pics komen later..
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 22:39 ]
Een hele reeks kleine mods (meer uitbreidingen) die ik de afgelopen tijd heb gedaan:
- Lian Li PC-65 aangeschaft
- CrystalFontz 634 USB met Alu bracket aangeschaft, JaLCDs geïnstalleerd
- Chieftec Blue Lightsaber Kit aangeschaft
- Lite-on 24x CDRW gestealthed (ietwat te schuin
)
Resultaat (brakke pics
):
Voorkant:

Zijkant:

Inkijk:

Ik ga nu kijken hoe ik de bays kan verduisteren (blauw licht van binnenuit blokkeren, zodat het een egaal geheel wordt ipv lichtdoorlatende kieren, en hoe ik de kabels een beetje netjes kan krijgen
- Lian Li PC-65 aangeschaft
- CrystalFontz 634 USB met Alu bracket aangeschaft, JaLCDs geïnstalleerd
- Chieftec Blue Lightsaber Kit aangeschaft
- Lite-on 24x CDRW gestealthed (ietwat te schuin
Resultaat (brakke pics

Voorkant:
Zijkant:
Inkijk:

Ik ga nu kijken hoe ik de bays kan verduisteren (blauw licht van binnenuit blokkeren, zodat het een egaal geheel wordt ipv lichtdoorlatende kieren, en hoe ik de kabels een beetje netjes kan krijgen
K'ben op zoek naar mensen die een/hun voeding vloeistof gecooled hebben, k'hen tot nu toe 1 review gevonden, maar zou graag wat meer persoonlijke info willen hebben voor ik hier zelf aan begin..
mensen mogen me mailen. ( [WC][CM] sie zig )
koop van die geluidsdempende matten die doe je over de hele voorkant, en overal beetje tussen: resultaat minder herrie en volgens mij als je het goed doet geen licht aan de voorkant van je caseIk ga nu kijken hoe ik de bays kan verduisteren (blauw licht van binnenuit blokkeren, zodat het een egaal geheel wordt ipv lichtdoorlatende kieren, en hoe ik de kabels een beetje netjes kan krijgen
bij vraag en aanbod zag ik van de week iemand met een watergekoelde voeding.. zou je eens kunnen kijken en mailenr.platenkamp schreef op 16 April 2003 @ 22:49:
K'ben op zoek naar mensen die een/hun voeding vloeistof gecooled hebben, k'hen tot nu toe 1 review gevonden, maar zou graag wat meer persoonlijke info willen hebben voor ik hier zelf aan begin..
en zou liever hebben dat ze je nie mailen maar op t forum zetten kunnen wij er ook wat van leren:)
Wow, dit vind ik nou een erg mooie mod, die WC blokjes van aquacomputer zijn echt enorm mooi, en dan dat window erbij alles lekker strak zonder poespas ik vind em gewoon superMCCarrot schreef op 15 april 2003 @ 23:39:
Verwijderd
nou ik zag al die mod's hiero en ik dacht ik zal ook maar es mee doen
dus heb ik me brander en dvd maar "gestealth".
heb de foto's gemaakt met mijn webcam die niet echt super is dus niet schrikken van de slechte kwaliteit

dit is mijn eerste mod in welke zin dan ook (weleens een usb bracket aan de voorkant geplaatst
) dus ik sta open voor alle op/aanmerkingen
dus heb ik me brander en dvd maar "gestealth".
heb de foto's gemaakt met mijn webcam die niet echt super is dus niet schrikken van de slechte kwaliteit

dit is mijn eerste mod in welke zin dan ook (weleens een usb bracket aan de voorkant geplaatst
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 11:32 ]
Verwijderd
Mooi poesjeMCCarrot schreef op 15 april 2003 @ 23:39:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit inspireert mij
Vanmiddag ff het roie gedeelte van mijn Xaser 3 zilver maken
En ff wat leds vervangen door mooie blauwe leds
Vanmiddag ff het roie gedeelte van mijn Xaser 3 zilver maken
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Ja het scheelt een enorm!Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 22:02:
[...]
IS jou systeem een stuk stiller geworden door alles met waterblokjes te koelen ?
Op mij GF4 zat een elcheapo hoogtoeren fan welke herrie maakte
Op mijn NB zat ook zo een klein herrie makertje die elke week meer geluid gaat maken door stof e.d.
en op mijn processor zat een Thermalherrietake 9+ welko oon niet weinig geluid maakt.
Heb een 12db papst in mijn voeding gezet en een 12db papst voor mijn 2 HD's op 7V.
Ik moet alleen nog 2 12cm papst kopen voor op mijn rad. Ik heb een extra grote rad gekocht zodat je maar heel weinig airflow nodig hebt.
Een enorme opluchting in ieder geval die rus1
tweak on!
www.laserextreme.nl
Well, ik ken www.ZeroFanZone.co.uk --> direct Linkr.platenkamp schreef op 16 april 2003 @ 22:49:
Een vriend van me heeft ( zo vertelde hij) gewoon een groot stuk koper daartussen "geplakt" . ofwel passief gekoelt. Ik zal wel eens vragen voor een foto.....
Verwijderd
bij aqua computers verkopen ze watergekoelde voedingen alleen wat jammer is, is dat ze maar 250 watt zijn
: http://www.aqua-computer-systeme.de/onlineshop/netzteile.htm

Ok, dit is dan wel geen casemod, maar waarschijnlijk toch wel interessant voor diegenen die gek zijn op ledjes, displays en ccfls...
Dit is een ietwat verouderde dolby surround prologic decoder die 'heel toevallig' precies in een 5.25" bay past. Nadeel is wel dat je de bijbehorende adapter moet gebruiken, maargoed, je kan niet alles hebben.

Mijn bedoeling is overigens om dit ding in de auto te gaan gebruiken, maar dan zal ik eerst iets moeten vinden om van die stomme adapter af te komen (apparaat gebruikt 12V, 24V en +/- 1.8VAC).
Voor de volledigheid; dit ding is onder andere te koop bij abg computers voor 49 euros.
Dit is een ietwat verouderde dolby surround prologic decoder die 'heel toevallig' precies in een 5.25" bay past. Nadeel is wel dat je de bijbehorende adapter moet gebruiken, maargoed, je kan niet alles hebben.

Mijn bedoeling is overigens om dit ding in de auto te gaan gebruiken, maar dan zal ik eerst iets moeten vinden om van die stomme adapter af te komen (apparaat gebruikt 12V, 24V en +/- 1.8VAC).
Voor de volledigheid; dit ding is onder andere te koop bij abg computers voor 49 euros.
[ Voor 3% gewijzigd door Henk B op 19-04-2003 16:50 . Reden: img tag ]
Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN
ff een picje gemaakt van me reservoir modje, even een gaatje in geboord, ledje erin met een beetje lijm en klaar
Ik heb gisteren mijn Koolance 601W gehaald (2e hands voor een zeer mooi prijsje
), incl. CPU, GPU, chipset en HD koeler. Aangezien de pasta voor de HD koeler al eens gebruikt was kon ik deze niet gebruiken, maar dit kan ik later altijd nog even kijken..
to do list:
-CCFL
-UV-reactive spul erin
ik heb ff een index siteje gemaakt met pics van de gehele kast, detailopnamen enz., maar het is allemaal een btje standaard, behalve de gemodde videokaart, die ik vandaag onder handen heb genomen, met het volgende resultaat:
voor

na

*klik* voor 1600x1200

*klik* voor 1600x1200
Aan de achterkant zie je de standaard heatsink van de Leadtek A250 ultra TD GF4 Ti4600, aan de voorkant heb ik een GPU blokje van Koolance gebruikt, en voor het mem de heatsink van de northbridge van mijn Epox 8K3A+ in 4 stukken gezaagd
Deze 4 sinkjes zitten vast met Arctic Thermal Adhesive, verder heb ik Arctic Silver III gebruikt.
[edit]
situatie "voor" en "na" toegevoegd
[edit2]
potverdrie gelinkte plaatje dood
to do list:
-CCFL
-UV-reactive spul erin
ik heb ff een index siteje gemaakt met pics van de gehele kast, detailopnamen enz., maar het is allemaal een btje standaard, behalve de gemodde videokaart, die ik vandaag onder handen heb genomen, met het volgende resultaat:
voor

na

*klik* voor 1600x1200

*klik* voor 1600x1200
Aan de achterkant zie je de standaard heatsink van de Leadtek A250 ultra TD GF4 Ti4600, aan de voorkant heb ik een GPU blokje van Koolance gebruikt, en voor het mem de heatsink van de northbridge van mijn Epox 8K3A+ in 4 stukken gezaagd
[edit]
situatie "voor" en "na" toegevoegd
[edit2]
potverdrie gelinkte plaatje dood
[ Voor 12% gewijzigd door eelcoo op 19-04-2003 21:57 . Reden: situatie "voor" en "na" toegevoegd ]
Verwijderd
Omdat ik tijdens het modden van mijn kast toch niet zonder pc wilde zitten...

De mobo tray maar ff op een plak geschroefd en het geheel verstevigd met mecano. Cdrom en hdd's liggen er los bij.
Beetje een gooi-al-je-pc-onderdelen-van-een-afstandje-op-een-bult-mod

De mobo tray maar ff op een plak geschroefd en het geheel verstevigd met mecano. Cdrom en hdd's liggen er los bij.
Beetje een gooi-al-je-pc-onderdelen-van-een-afstandje-op-een-bult-mod
Verwijderd
OMG, ik d8 eerst dat je hem op de muur geplakt had
maar je foto is gedraaid
waar heb je de power button gemaakt?
maar je foto is gedraaid
waar heb je de power button gemaakt?
Verwijderd
powerbutton wisselt zo nu en dan van plek, het is gewoon een draadje met een klein drukknopje. Op de foto ligt ie op de hdd's, naast de resetbutton. Mn speakertje heb k aan mn buro vast geplakt (magneet)
Hier mijn laatste mini-modje : Heb m'n nieuwe keyboard meteen voorzien van neon-strings..

Was een uurtje of 3 werk, maar dan heb je ook wat

Concrete Loop Watercooling
Dude... je fan(s) achterin zitten verkeerd omVerwijderd schreef op 12 April 2003 @ 20:42:
PIX:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Verwijderd
Ik heb nog een leuk idee voor een tobo mod, wel veel werk.
Alle letters op je tobo uitfrezen/zagen/dremelen/laseren/whatever, en dan een neonstring erin, of ledjes. Zodat je echt in het donker kan typen. Lijkt me best onmogelijk om te maken, en ik ga er geen tobo en tijd aan wagen. Maar misschien heb ik iemand anders aan wat inspiratie geholpen
Alle letters op je tobo uitfrezen/zagen/dremelen/laseren/whatever, en dan een neonstring erin, of ledjes. Zodat je echt in het donker kan typen. Lijkt me best onmogelijk om te maken, en ik ga er geen tobo en tijd aan wagen. Maar misschien heb ik iemand anders aan wat inspiratie geholpen
Het kan veel makkelijker met je toetsenbord! Gewoon van dat glow in the dark spul erop plakken. Dan kan je ook in het donker typen!
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Verwijderd
hah das een hele goeie. maybee kun je er ook met een UV-pen over heen. maar dan hebbie natuurlijk wel B-light hebbe.
Verwijderd
ken je zien wat ik heb gedaan ?

weet jij toevallig waar die in Nederland te koop zijn?Foxke schreef op 20 april 2003 @ 23:36:
Waarom moeilijk doen
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.tweaknews.net/reviews/auro/index.php
ik vind die toch zoooo mooi
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Nope, weet ik nietYonni schreef op 21 april 2003 @ 00:21:
[...]
weet jij toevallig waar die in Nederland te koop zijn?
ik vind die toch zoooo mooi
Op www.eluminx.com kan je ze wel bestellen
$99 voor een toetsenbordje is wel een beetje overkill. Dan kun je beter zelf proberen met een glowstring.
freerider, zou je een foto kunnen maken van de binnenkant van je toetsenbord, ik wil wel eens zien hoe je dat hebt weggewerkt
(heel mooi gelukt trouwens
)
freerider, zou je een foto kunnen maken van de binnenkant van je toetsenbord, ik wil wel eens zien hoe je dat hebt weggewerkt
(heel mooi gelukt trouwens
[ Voor 7% gewijzigd door NoTo op 21-04-2003 15:17 ]
dude... wait... what...
$99 is wel erg veel.. deze heb je al voor $55 in amerika, geen id of ze hier ook al ergens te krijgen zijn.. (http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1364NoTo schreef op 21 april 2003 @ 15:16:
$99 voor een toetsenbordje is wel een beetje overkill. Dan kun je beter zelf proberen met een glowstring.
(heel mooi gelukt trouwens)

alleen wel laptop indeling, maar toch nice... en das al snel goedkoper dan glowstring denk ik
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
even een vraagje hierover.FreeRider schreef op 20 April 2003 @ 21:02:
Hier mijn laatste mini-modje : Heb m'n nieuwe keyboard meteen voorzien van neon-strings..
[afbeelding]
hoeveel meter neonstring heb je in dit keyboard gestoken?
en heb je een patroon gevolgd of heb je gewoon heen en weer neon gestopt?
ik heb btw ook nog een modje gedaan. Gewoon een window in men case gemaakt met een inox randje dat gelaserd is. (sorry voor crappy pic)

me eerste mod.. een p200 heatsink op me MSI GeForce2Ti-VX Pro-ViVo
dit is dus al best een tijd geleden dat ik dit gedaan heb maar ik heb nu pas digicam
dit is dus al best een tijd geleden dat ik dit gedaan heb maar ik heb nu pas digicam
[ Voor 27% gewijzigd door Oxi op 21-04-2003 19:28 ]
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Dit topic is gesloten.