I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Verwijderd
Is zo'n koelblok beter als een fan? voor de warmte welbepaaldOxigun schreef op 21 April 2003 @ 19:37:
[...]
ik OC em niet (zit nu niet eens in me pc, ik heb nu een Matrox G550 dual head)
maar dit was gewoon een stilte-mod
Verwijderd
Ik heb in het voorfront van de Thermaltake Xaser III 2 kleine ccfl's geplaatst die precies hun licht door de luchtinlaten schijnen van de intake fans.
Ik ben bezig een hele modlog te maken voorzien van veel foto's maar hier alleen 2 van een klein modje
de cffl's met inverters

Mocht iemand nog bepaalde foto's willen zien van de Xaser III geef dan even een brul, heb er nu stuk of 65

Verwijderd
/me Brult al backVerwijderd schreef op 21 April 2003 @ 21:40:
*brul*
kheb je geadd op msn. Maar ik krijg geen antwoord.
Add me ff w_port@hotmail.com
Ik heb 2 stukken glowstring (90 cm per stuk ?) in het keyboard verwerkt... intern zitten ze op elkaar doorgelust. Ik ben begonnen bij de escape toets naar de pauze toets, daar omgedraaid langs de - , numlock, pageup, insert, backspace tot de ` toets. Daarna de tweede string eraan gezet vanaf capslock naar enter, langs delete en pagedown naar 4 en +. Vervolgens weer omdraaien langs enter, 0 (ins), de pijljtjes toetsen en van de linker control naar de rechter control. De inverter zit in m'n kast, er zit een extra draadje langs m'n keyboardsnoer die het geheel van spanning voorziet.
Trouwens, ik heb niet zoveel zin om m'n keyboard weer open te halen als je het niet erg vindt

Bij elkaar heeft het me 64 euro gekost, 2 x 20 euro voor de strings en 24 voor het keyboard.
[ Voor 7% gewijzigd door FreeRider op 21-04-2003 22:41 ]
Concrete Loop Watercooling
Verwijderd
dat is echt een vet coole kast!!. hebbie http://www.thermaltake.com/products/subzero/subzero4g.htm dan ook???Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 21:31:
Een kleine mod is het wel, maar het is wel de eerste van mn nieuwe case.
Ik heb in het voorfront van de Thermaltake Xaser III 2 kleine ccfl's geplaatst die precies hun licht door de luchtinlaten schijnen van de intake fans.
Ik ben bezig een hele modlog te maken voorzien van veel foto's maar hier alleen 2 van een klein modje![]()
de cffl's met inverters
[afbeelding]
[afbeelding]
Mocht iemand nog bepaalde foto's willen zien van de Xaser III geef dan even een brul, heb er nu stuk of 65
Verwijderd
Dat leek mij ook al wijs jah, heb hier 2 mooie stukken krimpkous liggen die ik eromheen laat krimpen... thanx for the advice dudeOdin schreef op 21 April 2003 @ 22:24:
Fatal_M, ik zou als ik jou was iets isolerends om die invertors heen doen: geen kans op kortsluiting (op dat plastic zal dat wel meevallen) en geen schok als je er per ongeluk een aanraakt.
Verwijderd
heheh neej kerel, budget was ffies opVerwijderd schreef op 21 april 2003 @ 22:52:
[...]
dat is echt een vet coole kast!!. hebbie http://www.thermaltake.com/products/subzero/subzero4g.htm dan ook???![]()
![]()
hij voelt koeler aan dan met standaard mini-sinkje met bout-fanVerwijderd schreef op 21 April 2003 @ 21:21:
[...]
Is zo'n koelblok beter als een fan? voor de warmte welbepaald
(met vinger gevoeld want ik heb geen thermometer op me gf)
de standaard oranje/groen hdd/power leds van m'n coolermaster 201 vervangen door blauwe

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Verwijderd
jah daar heb ik ook altijd last van. helemaal nu ik een laptop van zo'n 1000 pleuro heb gekocht. en dan is je (spaar)geld echt wel bijna op, tenminste voor mij. najah ik ben ook nog maar 15, duzz...
BTW: die cooling is trouwens wel vet goed en super stil!!
Btw: "waarom zou je moeilijk doen" Tja, je bent tweaker of niet he. anders kan je je PC ook wel door iemand anders laten modden

[ Voor 10% gewijzigd door Kr3Kr op 22-04-2003 00:11 ]
Verwijderd

Mn grootste trotsen zijn mn Zalman koelingen....
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 08:18 ]
Aha meneer had geen zin om ze aan te passen.Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 07:55:
Hoi iedereen, hier mijn eerste gemodde pc....
[niet mee gequote]
Mn grootste trotsen zijn mn Zalman koelingen....![]()
Sorry voor de grootte van de pic's, khad geen zin om ze aan te passen, take it
or leave it....
Als je je mod wilt laten zien post dan geen plaatjes met een breedte van groter dan 600 pixels. Als je plaatjes heb die groter zijn dan dit formaat dan kun je ze op deze manier thumbnailen (er vanuit gaande dat de verhouding van je plaatje 4:3 is):
code:
--------------------------------------------------------------------------------
[url=urlvanpic][img=600,450]urlvanpic[/img][/url]
--------------------------------------------------------------------------------
Replies die plaatjes bevatten die groter zijn dan de maximale breedte van 600 pixels zullen ook zonder pardon worden verwijderd!
Verwijderd
mag je wel doorlinken naar die webspace ?
I'm not weird, I'm a limited edition
Owhja, en je zou iets aan de kabels kunnen doen: even met de tape oid in de weer om alles tegen de zijkant van de kast in banen te lijden enzo. Flatcables zijn erg goed te vouwen.
Hier doen de plaatjes het wel.. ze zijn alleen lomp groot en er staat 1 dood linkje tussen (http://home.wanadoo.nl/a.gerretsen/richard/IMG_2382.jpg)
Misschien dat het voor de modemers onder ons liever is om ze toch even door photoshop te halen (tip: web photo gallery, krijg je mooi automatisch kleinere fotootjes).. 9 (10) foto's van ~400kb/stuk is niet erg vriendelijk.
[ Voor 48% gewijzigd door Tarin op 22-04-2003 08:42 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Verwijderd
De kaart buigt niet door, de foto is scheef genomen. Ik kan helaas de pic's niet aanpassen, want ze zijn gemaakt door een vriend; ik mag al blij zijn dat ze op een site staan uberhaupt....Tarin schreef op 22 April 2003 @ 08:41:
Zalman koelers zijn gaafHet lijkt er alleen een beetje op of je videokaart een stukje doorbuigt, kan dat? (onder die 400 gram is dat best mogelijk iig).
Owhja, en je zou iets aan de kabels kunnen doen: even met de tape oid in de weer om alles tegen de zijkant van de kast in banen te lijden enzo. Flatcables zijn erg goed te vouwen.
offtopic:
Hier doen de plaatjes het wel.. ze zijn alleen lomp groot en er staat 1 dood linkje tussen (http://home.wanadoo.nl/a.gerretsen/richard/IMG_2382.jpg)
Misschien dat het voor de modemers onder ons liever is om ze toch even door photoshop te halen (tip: web photo gallery, krijg je mooi automatisch kleinere fotootjes).. 9 (10) foto's van ~400kb/stuk is niet erg vriendelijk.
ps: dr komen voor de stroomkabels nog van die mesh cables in... en dr komen rounded ide kabels in....
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 08:48 ]
Verwijderd
[url=http:\\members.home.nl/mikel77/0004.JPG]
Ziet er nog niet uit, maar als m'n window klaar is komt er een lik verf op, dan zal t er wel beter uitzien.
Proc temp 8 graden omlaag
Verwijderd
heb ik dat ding gerestaureerd???Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 13:25:
Hey mensen,
Ik ben bezig met een casemodje, zodra de casemod volledig af is zal ik hier alle fotos en uitleg posten.
Om jullie alvast mee te laten genieten heb ik alvast wat pics van tot hoever hij nu is geupped...
www.koenevers.tk (directe link = http://www.2epeloton.nl/KeVeRs84/casemod.html)
Ik ben op het moment bezig met mn ccfl'tje in te bouwen en enkele coolers (vandaar dat er dus los 1tje staat op de fotos, deze wil be removed ASAP)
Misschien ga ik nog aan de bovenkant een grote window maken...
Gaarne jullie mening en tips (p.s. de roest haal ik opt laatst weg, de koffer is dit jaar 25 jaar oudhou daar rekening mee, hij is al goed gerestaureerd door me myself and I)
p.s. gaarne niet reply'n als je alle pics niet gecheckt heb..
of is er nog een MM&I?
Ziet er idd niet uitVerwijderd schreef op 22 April 2003 @ 09:43:
M'n procje werd wat te heet.....een karton en tape mod van 0 euro!
[url=http:\\members.home.nl/mikel77/0004.JPG] [afbeelding] [/url]
Ziet er nog niet uit, maar als m'n window klaar is komt er een lik verf op, dan zal t er wel beter uitzien.
[ Voor 5% gewijzigd door ViolatoR op 22-04-2003 10:05 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Illegal_Alien op 22-04-2003 10:25 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Verwijderd
volgens mij hoort dat in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/699264Illegal_Alien schreef op 22 April 2003 @ 10:24:
[afbeelding] Wie weet waar deze in NL te verkrijgen is? info: http://www.xoxide.com/sienf.html
Verwijderd

tis de kast die onder de xaserIII zit kijk maar:

is precies dezelfde als deze xaserIII

maar de bovenstaande poster heeft gelijk die post hoort hier niet

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 16:31 ]
Verwijderd
Valt mij ook inderdaad niet tegen. Ik heb op mn website een heel zooi met foto's gemaakt tijdens de kleine mod acties (nadruk op klein) nog. Mocht je het leuk vinden kun je even een blik werpen (figurrlijkVerwijderd schreef op 22 April 2003 @ 00:03:
[...]
jah daar heb ik ook altijd last van. helemaal nu ik een laptop van zo'n 1000 pleuro heb gekocht. en dan is je (spaar)geld echt wel bijna op, tenminste voor mij. najah ik ben ook nog maar 15, duzz...![]()
BTW: die cooling is trouwens wel vet goed en super stil!!
http://www.neurotoxic.nl/photos.asp

wat doet dat karton dan precies???Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 09:43:
M'n procje werd wat te heet.....een karton en tape mod van 0 euro!
[url=http:\\members.home.nl/mikel77/0004.JPG] [afbeelding] [/url]
heel hard bedankt voor de uitleg.FreeRider schreef op 21 April 2003 @ 22:37:
NoTo, BDke
Ik heb 2 stukken glowstring (90 cm per stuk ?) in het keyboard verwerkt... intern zitten ze op elkaar doorgelust. Ik ben begonnen bij de escape toets naar de pauze toets, daar omgedraaid langs de - , numlock, pageup, insert, backspace tot de ` toets. Daarna de tweede string eraan gezet vanaf capslock naar enter, langs delete en pagedown naar 4 en +. Vervolgens weer omdraaien langs enter, 0 (ins), de pijljtjes toetsen en van de linker control naar de rechter control. De inverter zit in m'n kast, er zit een extra draadje langs m'n keyboardsnoer die het geheel van spanning voorziet.
Trouwens, ik heb niet zoveel zin om m'n keyboard weer open te halen als je het niet erg vindtIntern zitten de glowstrings aan elkaar gesoldeerd en geisoleerd met tape. Hopelijk verduidelijkt deze foto het geheel iets :
[afbeelding]
Bij elkaar heeft het me 64 euro gekost, 2 x 20 euro voor de strings en 24 voor het keyboard.
Np hoor want ik weet wat een merde het is voor een keyboard uiteen te halen.
weet je ongeveer hoeveel meter er juist inzit?
of hoelang de 2 stukken neonwire zijn? want ik kan neon op maat laten maken dus zou het handig zijn om te weten hoelang het ongeveer is (mag iets schelen hoor
waar zijn die glowstrings te koop?
Edit:
Ik denk dat het als een soort airduct moet doorgaan, maar ik denk niet dat het veel nut heeft, tenzij hij een gat in zijn case heeft waar koude kamerlucht wordt aangezogen.
[ Voor 50% gewijzigd door Odin op 22-04-2003 18:27 ]
Verwijderd
ok ik zal eens gooienVerwijderd schreef op 22 April 2003 @ 16:53:
[...]
Valt mij ook inderdaad niet tegen. Ik heb op mn website een heel zooi met foto's gemaakt tijdens de kleine mod acties (nadruk op klein) nog. Mocht je het leuk vinden kun je even een blik werpen (figurrlijk) op mn Xaser.
http://www.neurotoxic.nl/photos.asp
Verwijderd
Nou hierro mijne TowerRad setup. Hij komt naast mijn kast te staan. Er gaan 10mm slangen op. Alu rad uit een Renault 21 delux (jaar 19zoveel).
Rad afmetingen zijn 45cm lang 9cm breed en 8cm diep. Lamelen om de 3mm! En dat zijn er wat!!! Heb er 4*80mm fans er op gezet... 2 zeer stille (per stuk 0.15Am) die op 7/12volt kunnen en 2 orkanen (per stuk 0,50Am) die ook op 7/12 volt kunnen. Je kan kiezen met de schakelaars ondering in de radrooster...ach kijk en geef commetaar...:P En ja ik weet het inbus schroefje rechts onderin moet ff aangedraaid worden!

Verwijderd
Verwijderd
nou das niet helemaal waar kan zo ook moet je alleen ff in je moederbord boekje gaan zoekenVerwijderd schreef op 10 April 2003 @ 14:34:
[afbeelding]
Het vervelende is dat je de voeding uit moet zetten voordat dat ledje uit gaat
Verwijderd
Zeker iste om trots op te zijn! En voor een lan: slangen met een snelkoppeling met aan beide kanten van die koppeling een kraantje. Evt. plat neerleggen zodat niemand hem omstoot. Kun je hem ook op een lan showenVerwijderd schreef op 22 April 2003 @ 20:00:
Nou ik weet niet of ik het nog keer mag posten, maar ben er trots op! In een dag gebouw uit MDF.
Nou hierro mijne TowerRad setup. Hij komt naast mijn kast te staan. Er gaan 10mm slangen op. Alu rad uit een Renault 21 delux (jaar 19zoveel).
Rad afmetingen zijn 45cm lang 9cm breed en 8cm diep. Lamelen om de 3mm! En dat zijn er wat!!! Heb er 4*80mm fans er op gezet... 2 zeer stille (per stuk 0.15Am) die op 7/12volt kunnen en 2 orkanen (per stuk 0,50Am) die ook op 7/12 volt kunnen. Je kan kiezen met de schakelaars ondering in de radrooster...ach kijk en geef commetaar...:P En ja ik weet het inbus schroefje rechts onderin moet ff aangedraaid worden!
[afbeelding]
[afbeelding]
Ikke Lulski zijnIllegal_Alien schreef op 22 April 2003 @ 10:24:
[afbeelding] Wie weet waar deze in NL te verkrijgen is? info: http://www.xoxide.com/sienf.html

[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 22-04-2003 21:59 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Verwijderd

Verwijderd
Dit is een duct naar de zijwand (die nog nie klaar is) van da case, zodat de proc gecooled word met lucht van buiten de kast.

heb ondertussen ook al besloten dat het karton door een plexi koker vervangen word
Verwijderd
Verwijderd
Heb ik ook gehad. De fan zoog eerst alleen maar warme lucht aan dat net door het koelblok was geweest en met warme lucht kun je niet koelen. Alleen een nadeel is dat je de lucht heel erg hoord suizen. Die van mij had k zo gemaakt dat je hem om de fan kon klemmen. dat was wel makkelijk zodat je als je naar een LAN (of de fan schoon maakt) gaat hem er zo af kun halen. Niet dat ik dat deed want die air duct was toch niet zwaar, een paar gram maar. Had m gemaakt van die plastic bodems uit een boodschappen tas van AH.Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 22:29:
[...]
Dit is een duct naar de zijwand (die nog nie klaar is) van da case, zodat de proc gecooled word met lucht van buiten de kast.
heb ondertussen ook al besloten dat het karton door een plexi koker vervangen word
Als je het op lengte kan maken dan zou ik rond de 2 meter vragen. Daarmee kan je 4 keer door je keyboard, wat een aardig resultaat geeft...BDke schreef op 22 april 2003 @ 18:04:
heel hard bedankt voor de uitleg.
Np hoor want ik weet wat een merde het is voor een keyboard uiteen te halen.
weet je ongeveer hoeveel meter er juist inzit?
of hoelang de 2 stukken neonwire zijn? want ik kan neon op maat laten maken dus zou het handig zijn om te weten hoelang het ongeveer is (mag iets schelen hoor)
Ik heb ze bij Fascom vandaan, alleen krijg jij denk ik geen kortingOdin schreef op 22 april 2003 @ 18:22:
waar zijn die glowstrings te koop?
Concrete Loop Watercooling
Verwijderd
Om het gewicht maak ik me geen zorgen, niet dat ie zwaar is, maar ik heb een Zalman CNPS3100-GP met zo'n beugel, waar het duct dus aan vast zit. (is demontabel) Ruis valt ook best mee daar het een 92mm fan is die maar 2500 toeren draaid.Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 22:41:
[...]
Heb ik ook gehad. De fan zoog eerst alleen maar warme lucht aan dat net door het koelblok was geweest en met warme lucht kun je niet koelen. Alleen een nadeel is dat je de lucht heel erg hoord suizen. Die van mij had k zo gemaakt dat je hem om de fan kon klemmen. dat was wel makkelijk zodat je als je naar een LAN (of de fan schoon maakt) gaat hem er zo af kun halen. Niet dat ik dat deed want die air duct was toch niet zwaar, een paar gram maar. Had m gemaakt van die plastic bodems uit een boodschappen tas van AH.
Verwijderd
Hij is nog lang niet af, maar hier vast een paar (gare) pics.
Er komen nog nieuwe blauwe leds in en rounded hdd en fdd kabels.

middelste deel glanzed geschilderd

drives geschilderd met rode knopjes, en enermax tectroid baybusje

stroomkabels ingetaped

ook het beeldscherm moest er aan geloven, was ooit wit
Verwijderd
Met die ruis bedoel ik eigenlijk dat je kunt horen dat er lucht door heen gaat. Net als of mijn duct als een klankkast werkte.Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 09:24:
[...]
Om het gewicht maak ik me geen zorgen, niet dat ie zwaar is, maar ik heb een Zalman CNPS3100-GP met zo'n beugel, waar het duct dus aan vast zit. (is demontabel) Ruis valt ook best mee daar het een 92mm fan is die maar 2500 toeren draaid.
Verwijderd
De gemiddelde cpu temps liggen rond de 50 graden, ik denk niet dat de kleur van de kast dat beinvloed aangezien hij binnen staat en niet in de zon.Door -YiNoX- - Wednesday 23 April 2003 11:07
Mooi dat zwarte (zwart is namelijk mooier dan wit!), vooral die rooie knopjes staan er mooi bij! Wordt de PC door dat zwarte alleen niet een stuk warmer? Zwart absorbeerd toch warmte?
en het leukste van deze mod is dat het me helemaal niks heeft gekost, behalve de ledjes en de kabels die ik deze week binnen krijg.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 11:21 ]
Verwijderd
zwart absorbeerd ook warmte uit de computer-YiNoX- schreef op 23 April 2003 @ 11:07:
Mooi dat zwarte (zwart is namelijk mooier dan wit!), vooral die rooie knopjes staan er mooi bij! Wordt de PC door dat zwarte alleen niet een stuk warmer? Zwart absorbeerd toch warmte?
Verwijderd
Ook heb ik een WC setup gemaakt...ik ben nog niet helemaal klaar maar dat ben je tog nooit
Wazige videokaart
hoe zit de koeler op de videokaart....zo dus
Kassie voor dat de WC erin kwam
Onderdelen
Resevoir:
Radiator:
Koper blokje:
Voeding ombouw (niemooi maarja)
De core die gekoelt moet worden
WC klaar
Sorry voor de grote hoeveelheid plaatjes. de rest van de plaatjes staan hier
leuk motiefje zo'n wit vlak met een rode 'x' erin... erg orgineelVerwijderd schreef op 23 April 2003 @ 12:27:
Ik heb me kast al een tijdje geleden gemod en me videokaart nog niet zo lang geleden..
Ook heb ik een WC setup gemaakt...ik ben nog niet helemaal klaar maar dat ben je tog nooit
Wazige videokaart
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Onderdelen
Resevoir:
[afbeelding]
Radiator:
[afbeelding]
Koper blokje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
WC klaar
[afbeelding]
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Verwijderd
Volgens mij is zn pc ondergelopen
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Verwijderd
VETTE PIX MANVerwijderd schreef op 23 April 2003 @ 12:27:
Ik heb me kast al een tijdje geleden gemod en me videokaart nog niet zo lang geleden..
Wazige videokaart
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Onderdelen
Resevoir:
[afbeelding]
Radiator:
[afbeelding]
Koper blokje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
WC klaar
[afbeelding]
idd heel orgineel
Verwijderd
Hij moet het nu weer doen
Verwijderd
.Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 17:09:
Sorry voor de kruisjes. Me broertje heeft de http server uitgezet omdat ie ging gamen
Brrrr linke zooi, in sommige gezinnen zou dat resulteren in een hevige *kick ass*
* eelcoo herkent dingenVerwijderd schreef op 23 april 2003 @ 17:14:
[...]
.
Brrrr linke zooi, in sommige gezinnen zou dat resulteren in een hevige *kick ass*
Hier een pic:
..:: Specs ::..
Verwijderd
Zoals je ziet heb ik er 2x een CCFL in, en in de voorkant in dat soort rooster zit een blauwe glowstring, en me CD-Writer is met traanplaat sticker bedekt.
Verder moet ik ipv die oranje fans 3x YS Tech fans hebben en ik moet een baybus hebben om 4 fans te regelen, in dezelfde kleur als de case, die moet dan komen waar nu de writer zit...Owja en niet te vergeten moet ik mijn raampje een keer lappen
Maar, welke baybus voor 4 (of meer) fans met ongeveer dezelfde kleur als de case die ook nog blauwe led's rond de knoppen hebben moet ik kopen ???
Heb alleen nog maar echt mooien gezien die in een 3,5" bay moeten.
[ Voor 6% gewijzigd door Macabre op 26-04-2003 21:32 ]
Verwijderd
Anders plak je er weer traanplaat over heen al lijkt dat minder mooi natuurlijk. Maar bij een beetje goede verfwinkel kan je wel een kleur laten maken die op het oog exact de zelfde kleur heeft.Macabre schreef op 26 April 2003 @ 21:31:
....
Maar, welke baybus voor 4 (of meer) fans met ongeveer dezelfde kleur als de case die ook nog blauwe led's rond de knoppen hebben moet ik kopen ???
Zou je ook een pic van de zijkant willen maken? vind je kast er erg opgeruimd uitzien nml.Macabre schreef op 26 April 2003 @ 20:30:
heb ook ff iets gedaan met me pre-modded case... (moet toch iets als je zelf de spullen er niet voor hebt)
Hier een pic:
[afbeelding]
is het geen idee om de plaatjes dan op een andere server te zettenVerwijderd schreef op 23 april 2003 @ 17:09:
Sorry voor de kruisjes. Me broertje heeft de http server uitgezet omdat ie ging gamen
ik zet ze gewoon op @home webspace namelijk (vanochtend stond er zelfs >50MB aan digicam pics op
Hier staan wat pics ervan
http://home.zonnet.nl/Xtreme/
Voor het reservoir aan de voorkant van de kast komt nog een IDE afdekplaatje zoals tussen de CD-rom's. Hier maak ik dan nog wel iets van een small window in.
Het reservoir ben ik wel trots op

[ Voor 23% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 27-04-2003 03:23 ]
wel vettek ast trouwesn, duur ?
/typisch hollandsche vraeg, maar ik ben nog op zoek naar een kast met etetn klepje.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
[ Voor 12% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 27-04-2003 03:34 ]
editl; excusez moi voor de spelvauden
[ Voor 25% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 27-04-2003 03:31 ]
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Ik had de camera op me werk gebruikt, alleen werk ik daar niet meer.Triple X schreef op 27 april 2003 @ 01:28:
[...]
Zou je ook een pic van de zijkant willen maken? vind je kast er erg opgeruimd uitzien nml.
Dus als ik de beschikking heb over een camera dan zal ik wel een paar pic's van de zijkant maken, maar je zit inderdaad vrij weinig kabels, heb er ook best lang over gedaan om alles weg te werken...alleen de voedingskabels moet ik nog een keer meshen. Moet nog ff kijken waar ik dat spul kan kopen..iemand suggesties ??
Wat er nog gaat gebeuren:
SpaceBase: resetknopje monteren, webcam en IR & RF in koepeltje monteren.
Model4: twee aluminium afdek knopjes op de power & reset knop.
Verder zijn ze dus klaar. Als ik de voedingen binnen heb, zal ik in de Caseview sectie van www.CaseJunkies.com ze precies gaan beschrijven, met detail pics van de bouw enzo...
Voor nu :
Als je op de pics klikt kan je veel meer info lezen, linkt naar een topic waar de bouw wordt beschreven......
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
das een 240x128pxl grafisch LCD, wat met PowerLCD wordt aangestuurd, er gaat gewoon een monitor aan (mijn NEC MultiSync 1830)Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 21:49:
Heb je er ook een scherm bij of ga je het met dat kleine dinky doen?
Verwijderd
Alleen niet te hopen dat je case op de grond moet. maar dat zal wel niet he als er een digicam in moet komen
Verwijderd
PhD i.o.
Dat is gezichts bedrog, ze zijn allemaal gelijk. Wel verschillende kleuren: onder 3 x groen, 3 x oranje, 3 x rood en bovenaan een UV LedjeVerwijderd schreef op 28 April 2003 @ 16:23:
Nice bart! Alleen ligt het aan mij of steken die ledjes aan de linkerkant op model 4 niet allemaal even ver naar voren? Miss kun je dat nog ff verhelpen.
close-uppie:
Ik heb de bliksem die aan de zijkant zit gewoon uitgezaagd met een decoupeerzaag en daarna met een dremel de zijkan beter afgewerkt.
Daarna heb ik hem gespoten om zo alle krasjes netjes weg te werken en toen nog een CCFL erbij ingegooid en twee rode LED fans. Verder moet er nog een keer een rode CCFL bij inkomen.
Hieronder staan de pics. (sommige zijn wat vervormd, heb geen zin om ze aan te passen)
Modbreak: Dan maak je maar zin, zulke grote pics resizen met de IMG-tag is not done, dat vreet onnodig veel geheugen en bandwidth
[ Voor 60% gewijzigd door m-m op 01-05-2003 13:43 ]
Verwijderd
ik heb van T-Mug 10-led hdd-vu metertje gekregen, en dat moest natuurlijk ff ingebouwd worden

de eerste led die oplicht is die voor in mn case, onder de power led. daarna lichten de rode leds op die ik achter de gaten in het zwaard heb geplaatst.

aangezien een 10 polige flatcable voldoende was, heb ik een ouwe van een AT bakkie gebruikt (ex-com poort)
ik zie net dat ik nog ff wat kabels moet opruimen

dit is het effect van 36 leds van spacy's IA onderin de grill.. (al eens eerder gepost)
de japanse characters heb ik er ook ff opgeschilderd
dit is het huidige project waar ik mee bezig ben, een modje voor een anime-kennis van me
het probleem is dat ie een kast heeft met zn premodded window erin. dus ik had geen materiaal om op te schilderen/zagen. dus heb ik van mn werk een stukje staalplaat genomen en daar ben ik mee aan de slag gegaan. uiteindelijk wordt het een soort window die ik ook heb, maar dan met een afbeelding in kleur.

dit is echt K L O T E W E R K, ik haat figuurzagen
magoed, we komen er wel...
Verwijderd
nee....hij zegt toch met een figuurzaag..!GsJosh schreef op 28 April 2003 @ 23:01:
doe je dat met een dremel?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Window is wel pre-mod maar kom, de rest heb ik op zen minst zelf gedaan.

CCFL achter de gril en onderste ccfl in case zijn sound triggered.
Men zalman baybus afgebroken, dus maar ingebouwd in een lege cd-rom drive.
PCI/AGP slots vastgemaakt met thumbscrews, HDD's vastgemaakt met thumbscrews, the basic stuff dus.
Komen nog blauwe leds (HDD/PWR), zwarte cd-rw, zwarte voeding etc.
Misschien ook een ander window.
Nog een vraagje, er zijn een hoop krassen in men plexi, kan ik deze eruit krijgen met van dat spul om krassen uit uurwerken te halen ?
Een beetje verlies heb je altijd...
Vantec Nexus NXP-201 SilverMacabre schreef op 26 april 2003 @ 21:31:
past in een gewone drive bay, heeft 4x 12V knoppen met blauwe leds rond (zie mijn case, heb de zwarte versie van die vantec).
Ik waarschuw je wel, er zijn reeds verschillende mensen die met het volledig dichtdraaien van de knoppen hun fans hebben doorgebrand en de baybus zelf erbij. De fans blijven namelijk stroom krijgen maar in zo'n kleine mate dat de fan niet draait maar gewoonweg doorbrand. Ikzelf heb dit probleem niet met men baybus.
Dit is het echte modden, geen watersnijden of laseren maar gewoon met handgereedschap.FiXeL schreef op 28 april 2003 @ 22:14:
tijd voor een kleine update, want ook ik heb weer eens niet stil gezeten. dat een casemod nooit af is blijkt wel weer....
ik heb van T-Mug 10-led hdd-vu metertje gekregen, en dat moest natuurlijk ff ingebouwd worden![]()
[afbeelding]
de eerste led die oplicht is die voor in mn case, onder de power led. daarna lichten de rode leds op die ik achter de gaten in het zwaard heb geplaatst.
[afbeelding]
[afbeelding]
aangezien een 10 polige flatcable voldoende was, heb ik een ouwe van een AT bakkie gebruikt (ex-com poort)
ik zie net dat ik nog ff wat kabels moet opruimen
[afbeelding]
dit is het effect van 36 leds van spacy's IA onderin de grill.. (al eens eerder gepost)
de japanse characters heb ik er ook ff opgeschilderd
dit is het huidige project waar ik mee bezig ben, een modje voor een anime-kennis van mehij wou deze afbeelding op de zijkant van zn case:
[afbeelding]
het probleem is dat ie een kast heeft met zn premodded window erin. dus ik had geen materiaal om op te schilderen/zagen. dus heb ik van mn werk een stukje staalplaat genomen en daar ben ik mee aan de slag gegaan. uiteindelijk wordt het een soort window die ik ook heb, maar dan met een afbeelding in kleur.
[afbeelding]
dit is echt K L O T E W E R K, ik haat figuurzagen
magoed, we komen er wel...

De zijkant is eigenlijk alleen nog af. Deze is geverfd in donker zilver met hamerslag (dus met relief). De rest van de kast moet ook deze kleur gaan krijgen.
Ik heb verder een front intake, en twee 60 mm outtakes aan de bovenkant van de kast (grotere pasten niet). Moet allemaal nog afgewerkt worden.
De CPU koeler is btw een Zalman met 120 mm fan, en daarna een crystal clear blue led fan van 80 mm
De temps zijn ca. 45 graden stressed, en ca. 38 graden idle (maar dat heb ik nog niet goed gemeten, mn systeem is niet zo vaak idle
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Verwijderd
Gewijzigd:
-Recom Fankit voor 6 gezellige fans.
-Stealthmod om de lelijke (witte) Philips CDromspeler weg te werken.
-120mm Fan aan de zijkant + nog wat kleine fans in de bak zelf.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 13:32 ]
Mensen, ik heb net de laatste 200 (of meer) posts van dit topic doorgeploegd en ik moet even complimenten maken: dit topic loopt erg goed en vrijwel iedereen houdt zich aan de regels in de startpost. Hulde. Toch heb ik een paar replies moeten trashen, vandaar deze post. Aangezien dit topic al zo ver is leest niet iedereen de startpost maar klikt direct door richting einde (en dat is te begrijpen) maar houdt a.u.b. die regeltjes in de gaten. Bedankt en ga vooral door met al dat moois posten
Verwijderd
BTW: FiXeL Prachtige kast, een echt kunstwerk!!!! Daar is vast belachelijk veel tijd in geïnvesteerd! Ik ben benieuwd naar die 2e waar je mee bezig bent!
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 13:55 ]
OK, fans stiller zetten, enige dat nog geluid maakt zijn HDD's (grmbl, lawaaierige maxtor bucht) maar dan loopt de temp weer eens lekker op.
Nu heb ik een vraagje, Zou ik die 5 blue led fans niet beter veranderen door (peperdure) papst fans en met de herrie van de enermaxen blijven zitten of zou ik gewoonweg voor waterkoeling gaan ?
Indien waterkoeling, welke raden jullie me aan ?
Voor 150 euro kan ik dit setje aankopen bij colorcase:

Price-quality: THE BEST
Radiator Full Cupper pipes alu blades 120MM Noise Blocker Fan
126 m3/h @ 34DB
Fits for socket A and Socket 478
Pump: 800 l/h
voltage: 230 V
Radiator: 13,5 cm x 11 cm x 12 cm (l,b,h)
Thermalcompound 70% Silver
Cpu Full Cupper block
categorie watercooling
price € 150
Maar of dit iets of wat van kwaliteit is, dunno.
BTW: Als ik jullie mods zo zie kan ik maar 1 ding zeggen. You guys kick ass !
[ Voor 16% gewijzigd door PeGys op 29-04-2003 15:08 ]
omdat ik het hd-rekje eigenlijk ook maar niets vond heb ik toch besloten om de schijven maar in de drive-bays te doen, eerst een beetje op internet rondgekeken voor speciale rekken maar aangezien die nogal duur waren heb ik het zelf maar gedaan
de onderste schijf ligt gewoon op het ijzer wat er onder zit en de bovenste schijf die zit in een oude hardeschijf cooler die ik gewoon helemaal leeg gesloopt heb
gebruikte onderdelen voor de mod zijn schuimrubber, dubbelzijdig tape, en 2 sateprikkers om de schijf naar beneden te duwen, toen ik m'n pc voor het eerst weer aan heb gezet merkte ik gelijk een wereld van verschil kwa geluid, het haalt alle hoge tonen en het fluitende geluiden van de schijf volledig weg

edit : er zit trouwens 1 fan achter op 7 volt die beide schijven onder de 40 graden houd
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 29-04-2003 15:47 ]
(Ben zelf ook opzoek naar een oplossing om mijn HDs koeler en stiller te maken
Fijne vakantie gehad, m-m?
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
ff edit toegevoegdTwan V schreef op 29 april 2003 @ 15:46:
Is dat niet funest voor de drivewarmte? Of heb je ze weer gekoeld met herrieschoppende fans?
(Ben zelf ook opzoek naar een oplossing om mijn HDs koeler en stiller te maken
offtopic:
Fijne vakantie gehad, m-m?
de ene fan op 7 volt is maakt touwens wel de meeste herrie, ik moet nog ff kijken of ik em ga vervangen door een papst
thnx, maar ik heb hier en daar wat CNC freeswerk gedaan, dus helemaal ambachtelijk gemod is mn kast niet (handig als je zon machine op het werk hebt)
die tweede mod is gelukkig alleen maar een zijpaneel, maar ik heb helaas me meer werk op de hals gehaald dan ik in eerste instantie dacht.... magoed, belofte maakt schuld niet?
@ Ins. Gadget:
idd, er zit ranzig veel tijd in die kast, maar zoals je misschien al weet is een casemod nooit af. eigenlijk was ik niet meer van plan om er nog extra aan te doen, maar ik kon de verleiding niet weerstaan om dat hdd vu-metertje dat ik afgelopen weekend heb gekregen in te bouwen

offtopic:
ik ben blij dat de modjes tevreden zijn met ons postgedrag, want er was wel eens wat onenigheid over het moderatiebeleid aan de kant van de gebruikers. maar zoals je ziet, het werkt
/offtopic
Verwijderd
Dat lukt voor een deel wel met siliconesprayPeGys schreef op 29 April 2003 @ 00:52:
[afbeelding]
Nog een vraagje, er zijn een hoop krassen in men plexi, kan ik deze eruit krijgen met van dat spul om krassen uit uurwerken te halen ?
Dit topic is gesloten.