nou; had nog een paar blauwe ledjes liggen van een inkoopactie van vorig jaar, dus die heb ik maar even gebruikt voor een hele kleine mod.
wat heb ik gedaan?:
ik had dus nog 5 ledjes. eerst wilde ik 'gewoon' de power en hd-led vervangen, maar deze waren 5 mm (de blauwe ledjes 3) dus dat zou wat kleine problemen opleveren.
toen d8 ik; als ik nou voor in mijn case gewoon 5 gaatjes boor en ze daar doorheen steek?
maar random gaatjes boren staat natuurlijk niet, dus had ik een figuur nodig waarin ik ze kon verwerken...
mijn vriendin gevraagd, en die kwam met het idee van een pentagram (met de punt omhoog)... zo gezegt, zo gedaan.
- eerst pentagram op case getekend
- daarna gaatjes gemaakt
- vervolgens oude hd-led afgeknipt en snoertje langer gemaakt (moet luidspreker-kabel :-P)
- aan dit snoer (parallel) de 5 ledjes gemonteerd (it wasn't a pretty sight; allemaal tape e.d. gebruikt, had geen zin in solderen)
- toen ff een manier bedacht om de ledjes vast te maken
de boel gemonteerd en dit was het eindresultaat:

heeft iemand nog een afsluit plaatje liggen voor mijn 3,5" bay ???
(zie sig)

deze laatste is per ongeluk wel heel apart geworden ... wel mooi
ik heb dus van de achterkant geen foto; maar dat ziet er ook wel erg slecht uit (zoals gezegt, veel tape enzo, en zelfs lijm pp enkele plaatsen)
wat niet te zien is maar wel erg leuk is, is het feit dat -omdat ze op de hd-led aangesloten zijn- eigenlijk voornamelijk knipperen... geeft ook wel een magisch idee. (ik heb voor het maken van de foto's gewoon een bestand van 700MB gekopieert, dus stonden ze continu aan)
enkele weken geleden heb ik ook 1 van de ledjes van mijn toetsenbord vervangen. helaas stonden op deze ledjes 5 volt, ipv de 3 volt die de blauwe nodig hadden, dus heb ik er maar 1 van de 3 vervangen, nl de scroll-lock... mocht dit ledje het snel begeven (door hoog voltage) dan is dat geen probleem (wie gebruikt de scroll-lock knop immers nog?).
deze is wel gewoon vast gesoldeerd (ik heb geen desoldeer apparaat o.i.d., dus het verwijderen v.h. oude ledje was moeilijker dan het plaatsen v.d. nieuwe)

het toetsenbord printplaatje met nieuw ledje

beetje vage foto... maargoed
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.