-= Radeon Topic - Deel 64 =-

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.553 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 19:56:
[...]

oke, ben benieuwd, ik snap het niet, ik kan wel gewoon resolutie instellen, dus hij herkend wel alles, maar als ik wil starten, krijg ik dus dit. :?
Hij doet het uitstekend, je moet wel bij 3da Matrox reef demo aanvinken en de application exe aanwijzen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
nog geen 9600 benchmarks?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edward2 schreef op 06 March 2003 @ 20:27:
[...]

Hij doet het uitstekend, je moet wel bij 3da Matrox reef demo aanvinken en de application exe aanwijzen.
hiostu schreef op 06 March 2003 @ 20:14:
[...]

Heb je ook 3danalyze gedraaid of is dat niet nodig?
oke zal het even doen, ik edit zometeen wel ff hoe het gegaan is. :)

ja hij doet het nu ook uitstekend, ik was helemaal die 3da vergeten, wat hiostu dus ook zei, en ik heb dus ook die reef demo aangevinkt, toen naar een exe verwezen, en toen een batch file van gemaakt, die batch file runnen, en je hebt een prachtige demo, he, bedankt edward2 en hiostu. :)

edit

b.t.w. hij draait bij mij helemaal soepel, zonder schokje of ook wat. :)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 23:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Geweldig :D dan weet ik voorlopig voldoende :)

Ik wacht even tot de nieuwe kaarten wat ruimer beschikbaar zijn en dan gaat deze jongen ook emigreren naar ATI :D

Mogelijk zelfs 2, ben er over aan het denken om naast een ATI 8500/9100/9500 of 9600 (ligt een beetje aan de prijs) ook een PCI 7000 dual monitor kaartje te halen ... alleen nog even zoeken waar ;)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Ik vond dit nieuws op tommti-systems nog veel verbazingwekkender (is toch nog niet voorbij gekomen?):
Die neueste Betaversion der Catalyst Treiber (6307) bieten Support für den R350 und RV350. Durch die Modifizierung der ati2mtag.sys kann man den R350 Treiberpfad auf dem R300 verwenden. Unser Testsystem bestand aus einer Radeon 9700 Pro und einem Athlon XP 1800+ unter Windows XP + SP1. Im Control Panel kann man den Unterschied sehen, jedoch konnte ich keinerlei optische Unterschiede beim FSAA oder beim anisotrophen Filtern feststellen. Ob diese Unterschiede in den nächsten offiziellen Treibern auch zu finden sind, können wir nicht sagen. Ein Nachtest wird dies jedoch zeigen!
Oftewel: deel van de snelheid van de R350 is te danken aan driveroptimalisaties die ook voor de R300 nuttig zouden zijn (maar daar niet zijn aangebracht).
De R9700 presteert dus onder zijn kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 05-08 20:22
check de koeler op de 9800 pro van Club3d

Afbeeldingslocatie: http://www.club-3d.nl/files/picyW.jpg

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
yo! dat verhaal van die driver optimalisaties die niet bij de 9700 worden gebruikt zijn vaag, 9800 gebruikt toch ook gewoon catalyst? Als dit waar is krijgen we binnenkort vast weer een performance boost, als er geen officiele komt, dan komt er vast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
T.T. schreef op 06 maart 2003 @ 22:31:
Ik vond dit nieuws op tommti-systems nog veel verbazingwekkender (is toch nog niet voorbij gekomen?):

[...]

Oftewel: deel van de snelheid van de R350 is te danken aan driveroptimalisaties die ook voor de R300 nuttig zouden zijn (maar daar niet zijn aangebracht).
De R9700 presteert dus onder zijn kunnen...
Er staat alleen dat als je de 350 driver installed op een 9700 door het pad naar de driver te veranderen voor installatie van de driver de tabbladen bij beeldschermpropperties niet verschillend zijn tov de tabbladen die men had voor dat men deze hack deed.

Kortom, ze zeggen dat er geen nieuwe features bijkomen, t is wel te zien blijkbaar dat je de andere driver gebruikt.
En er ook geen opties verschil zichtbaar is.

[ Voor 9% gewijzigd door itsme op 06-03-2003 23:20 . Reden: - flame ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

its_me schreef op 06 March 2003 @ 23:18:
Er staat alleen dat als je de 350 driver installed op een 9700 door het pad naar de driver te veranderen voor installatie van de driver de tabbladen bij beeldschermpropperties niet verschillend zijn tov de tabbladen die men had voor dat men deze hack deed.

Kortom, ze zeggen dat er geen nieuwe features bijkomen, t is wel te zien blijkbaar dat je de andere driver gebruikt.
En er ook geen opties verschil zichtbaar is.
Heb je het artikel wel gelezen :?
Uit de tests blijkt duidelijk dat de drivers voor de R350 sneller zijn gemaakt.

Ze houden nog wel een slag om de arm, omdat ze willen afwachten of Ati de optimalisaties voor de R350 wel doorvoert voor de R300 bij de volgende driverupdate.
Wir sind gespannt, wie sich die offiziellen Treiber verhalten werden. Sollten diese ein ähnliches Bild aufzeigen, so müssen sich Besitzer einer Radeon 9500 / 9700 Karte etwas benachteiligt vorkommen. Diese kleinen Optimierungen könnten den Abstand zwischen dem R300 und dem R350 vergößern, ohne dass dies jedoch etwas mit besserer Hardware zu tun hätte. Dies wäre eine Teuschung des Endkunden und der Tester.
Overigens bedankt voor de tip van Reefdemo op Ati kaarten :)
Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/tt/GoT/reefdemo.jpg
ziet er toch best mooi uit voor een Matrox demo ;)

[ Voor 39% gewijzigd door T.T. op 06-03-2003 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:17

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kheb net een fresh install van XP gedaan, SP1 erop, Intel chipset drivers, USB2 enzo. Reboot. Daarna de catalyst 3.1 drivers. Reboot. Daarna control panel drivers. Reboot. TV aan gesloten, on goede kanaal gezet. Nou zou ik toch iets moeten kunnen displayen op TV, right? Niet dus. Volgens de troubleshoot moet ik het enable/disable button klikken, maar die is grijs. Grrr, da's precies als voorheen :( Is dit echt zo moeilijk? Of ligt de screenmanager pro van Eizo dwars? Als ik een 2de Eizo aansluit op de DVI aansluiting, krijg ik wel een 2de scherm waarnaar ik ook m'n desktop kan extenden. Helaas geeft de monitor geen beeld meer :(. Maar geen TVout, dat krijg ik niet voor elkaar, ik gebruik een dikke afgeschermde S-video kabel die naar de front aansluiting van m'n Philips 32" widescreen TV gaat. Fuck! Als ik m'n video aansluit, werkt het wel :( :( Da's mooi klote, want m'n TV heeft alleen S-video-in op de front aansluiting, hoewel dat misschien nog op 1 van de scart aansluitingen zit.

/edit: Als ik de kaart ff voorlieg dat er een TV aan hangt door eerst de video aan te sluiten, TVout te enablen en dan om te pluggen naar de TV, krijg ik wel beeld. joepie! MAAR, alle films gaan niet naar TVout, daar zie je gewoon een paars vlak. Als ik in de overlay settings de Clone mode options op theater mode zet, krijg ik op de desktop allemaal strepen in beeld zolang de film draait :( Bovendien zie je maar een uitsnede van de film op TV. Net alsof de resolutie te hoog is. Ik ben hier helemaal niet tevreden mee.......

/edit2: Als ik de resolutie van de 1ste monitor omlaag schroef naar 800x600 krijg ik wel alles op TV. Dit is echt te erbarmelijk voor woorden. Wat mis ik m'n oude Matrox G400 kaartje met z'n perfect geimplementeerde Dualhead functie. nVidia en ATI kunnen er niet eens aan tippen :(

[ Voor 33% gewijzigd door zonoskar op 07-03-2003 00:22 . Reden: partieel werkende TVout ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

As you already know, I'm not to thrilled about this rehashed R300. Oh, I mean R350 . I was hoping for something fresh, something at least higher clocked in all aspects. Not just the core. We all knew that the core was pretty overclockable. I was looking around to see if at least they used maybe faster memory?

Nope. Same memory used on the 9700 Pro made it's way to the 9800 Pro. Just the Pro is actually using the memory closer to the actual spec then the 9700 Pro. So let's all compare prices and components.

ATi Radeon 9700
2.86ns DDR Memory
Price: $250.00 - $280.00

ATi Radeon 9700 Pro
2.86ns DDR Memory
Price: $320.00 - $350.00

ATi Radeon 9800 Pro
2.86ns DDR Memory
Price: $389.00 - $400.00
When you look at this comparison you see what you are actually paying for. Seems a bump up in the core speed will set you back around $50.00 to $60.00 bucks. I'm just trying to find something about the Radeon 9800 Pro that would excite me and I'm finding zero reasons. If you already own the 9700 Pro do not even bother. Just my two cents. Unless you are a benchmark freak and like to see your numbers jump up slightly then that's cool. If you are on an old card, I would probably tell ya to look for a Sapphire 9700 Non-Pro with 2.86ns and save yourself the cash and just overclock the non pro up to 9700 Pro status. You'll save about $120.00 to $140.00 in the process. Because realistically when you are gaming and scoring 100fps. You won't notice a difference if you are hitting 115, 120fps.

Plus with the introduction of these new additions to the Radeon family. Prices will start to come down. So the Radeon 9700 non-pro's will start to be the next hot commodity when it comes to the best price to performance. So wait like a month and then start searching for the 9700 non pro's with 2.86ns. Sapphire seems to be the best bet of nailing one. Just trying to give ya a realistic approach to the price to comparison factors on the Radeon series.

De vraag blijft in welke mate de R350 verschilt van de R300, behalve de kloksnelheid.

Zijn er daadwerkelijk noemenswaardige coreoptimalisaties of zijn het driveroptimalisaties...

Zie 3dchipset.

Het is wel duidelijk dat de nieuwe core hoger klokken, daar de meeste reviewers ruim over de 400 mhz gaan (420-450 range) dat haal je in de meeste gevallen niet met de R9700

[ Voor 6% gewijzigd door edward2 op 06-03-2003 23:59 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 18:22:
[...]

lees dan even het hele topic door, daar staat het andtwoord in. ;)
Hallo! dit is al deel 64 van het topic, ga jij 64 x 25 pagina';s doorlezen? :?

Ik kijk wel op Tweakers, hoop dat het daar wat duidelijker staat *zucht*

[ Voor 14% gewijzigd door kegeltje26 op 07-03-2003 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kegeltje26 schreef op 07 maart 2003 @ 00:24:
[...]

Hallo! dit is al deel 64 van het topic, ga jij 64 x 25 pagina';s doorlezen? :?

Ik kijk wel op Tweakers, hoop dat het daar wat duidelijker staat *zucht*
oei, sorry hoor , ik wist niet dat je boos werd. :)

nou hier dan

7000
7200
7500
8500
8800 ook fire gl kaart
9000 np & pro
9100
9200 np & pro
9500 np & pro
9600 np & pro
9700 np & pro
9800 np & pro

met dank aan cj ;) (copy/paste)

ik hoop dat je hier wat aan hebt kegeltje26. :) :)

edit

b.t.w. als je een kaart wil van onder de 100 euro, tja dan zal ik even afwachten wat de 9200 gaat doen, en dan zal ik voor die gaan, als die tenminste dan naar jouw tevredenheid werkt, en anders zal ik toch maar gewoon alles even doornemen, en alles op een rijtje zetten, hoe snel iedere kaart gaat, en wat de prijs daar bij is, dan kan je zo op basis van informatie, zelf ongeveer wel weten dan welke kaart je moet kopen, het gaat hier tenslotte wel om een belangerijke aankoop, en dan moet je altijd de verstandigste beslissing maken. ;)

ik hoop dat ik je nu een beetje op weg geholpen heb. :)

edit

zonoskar: je zal toch wel iets fout doen, want bij mij doet die het wel perfect, of het moet toch echt iets met jouw kaart aan de hand zijn, maar ik begrijp dat je dit niet leuk vindt.

edit

/me mr.marihuana ziet zijn bed, en duikt erin.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 03:28

srblackbird

ThinkGEEK

Nu maar hopen dat het Launch event een beetje leuk/interressant is :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Laatst online: 14-08 06:43
edward2 schreef op 06 March 2003 @ 23:57:
De vraag blijft in welke mate de R350 verschilt van de R300, behalve de kloksnelheid.

Zijn er daadwerkelijk noemenswaardige coreoptimalisaties of zijn het driveroptimalisaties...
- Nieuwe F-Buffer
- Bug opgelost waarbij HyperZIII niet in combinatie met stencil buffers gebruikt kan worden

Maar het wachten blijft toch nog steeds op de 400/920 DDR-II versie. Deze zou in april moeten komen. Deze kaart staat ook al op de FIC site en JA het is 920 en niet 720!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, dus als ik het goed begrijp (mijn deutsch zaugt arsch) , moet je de r350 dirvers downen, installen, en wat dan?
mayb als een getalenteerde tweaker een faq/tuto opzet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

Hmm, als er iemand een FAQ of Tutorial kan maken zou wel fijn zijn, want volgens mij is het niet de nieuwe drivers installen, maar een aangepast ati2mtag.sys-bestand kopïeren over je oude bestand. Of ben ik nu mis ? :)

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Ik zou gewoon wachten totdat de drivers officieel gereleased worden, die verbeteringen zullen daar echt wel inzitten.

Misschien dat het niet helemaal door ATI bedoeld was om deze optimalisaties uit te brengen voor de R300 (wat ik erg fout zou vinden), maar nu dit bekend is moeten ze wel. Maar ik denk dat de R350 drivers ook nog wel wat meer rek hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:17

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Mr.Marihuana: Het werkt ook wel, het enige probleem is eigenlijk dat de kaart de TV niet ziet. Dat ligt schijnbaar aan de TV (video ziet ie wel). Alleen moet ik de resolutie van de primary screen omlaag zetten naar 1024x768 om de hele film te kunnen zien en niet alleen het stuk linksboven wat 1024x768 van de resolutie is van de primary adapter (die bij mij standaard op 1600x1200 staat). En elke keer de resolutie veranderen als ik een filmpje wil kijken zint me niet echt. Bij Matrox kun je gewoon instellen wat de resolutie is van de TVout en dat onafhankelijk van enige andere instellingen. Alle overlay plaatjes komen dan via de TVout op de TV.

Anyway, voor af en toe is het wel te doen, maar dat is het dan. Of hoef jij de resolutie niet aan te passen, of draai je altijd al in 1024x768?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edward2 schreef op 06 maart 2003 @ 20:27:
[...]

Ik kan wel wat meer uitleg gebruiken om hem aan de praat te krijgen

3da ????

Ik zie het al ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

hiostu schreef op 07 maart 2003 @ 08:38:
[...]

Maar het wachten blijft toch nog steeds op de 400/920 DDR-II versie. Deze zou in april moeten komen. Deze kaart staat ook al op de FIC site en JA het is 920 en niet 720!
Lijkt we wel weer een leuk moment om een nieuw kaartje te kopen.

Verder op tommy systems, een reden om de R350 drivers te pakken te krijgen! zoe frontpage T-net.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Zijn er al mensen die weten hoe je dus die drivers moet toepassen van de r350, men moet dus eerste deze driver hebben :6307 en dan de ati2mtag.sys wijzigen en daarne deze de driver lokatie van de normale geven. Dus je moet gewoon die ati2mtag.sys van de 350 in de 300 driver kopieren ofzo :?.
Oftwel de ati2mtag.sys van de r350 beta driver gewoon in je windows knallen.

Wie weet precies hoe het zit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA
  • Laatst online: 14-09 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

Carel schreef op 07 March 2003 @ 09:55:
Zijn er al mensen die weten hoe je dus die drivers moet toepassen van de r350, men moet dus eerste deze driver hebben :6307 en dan de ati2mtag.sys wijzigen en daarne deze de driver lokatie van de normale geven. Dus je moet gewoon die ati2mtag.sys van de 350 in de 300 driver kopieren ofzo :?.

Zie m'n post hier enkele boven, ik vraag het me dus ook af :)

[ Voor 7% gewijzigd door CBA op 07-03-2003 10:12 ]

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

waarom de drivers niet zo werken voor de R300? Omdat het interne drivers zijn van ATi die nog uit moeten komen, dus volgende drivers zouden ook een boost geven aan de R300, maar nu zijn ze "gelekt" en voelt iedereen zich ineens genept :?

Tis een flinke boost inderdaad, maar ga dan maar eens bedenken wat de R350 voor een capaciteiten heeft :9

De drivers waren voor de R350 alvast vrijgegeven voor de release, deze drivers moeten later ook komen voor de R300 met de daarbij behorende boost.

En het is ECHT wijzigen van de .sys als het goed is, dus echt coden volgens mij...

edit:

Ben ff wezen zoeken maar kan t niet vinden, er was een tijdje terug een interview waarin een ATi mannetje vertelde dat de R300 op 75/80% van zn ultieme kunnen zat, en dat er vooral op het gebied van shaders nog een hoop te scoren viel.
Dat laatste zie je nu in deze drivers gebeuren :)

[ Voor 22% gewijzigd door The PyroPath op 07-03-2003 12:15 ]

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carel schreef op 07 maart 2003 @ 09:55:

ik zoek het wel even uit, als ik het gevonden heb, leg ik het hier uitgebreid uit wat je precies moet doen, als iemand mij tenminste niet voor is, ken ff duren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Laatst online: 23-03 18:56
caspergt schreef op 12 February 2003 @ 20:48:
Wil niemand 3d mark 03 voor mij op een cdtje branden ?
Wie het wil mail me maar ff caspergt@wish.net
hoezo op cd'tje branden? heb je geen kabelinternet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kunnen we deze beta drivers halen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 15:35
Ja, als we dat nou eens zouden weten.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
FF een korte vraag tussendoor. Is er al zo`n beetje bekend wanneer de 9500 PRO serie weer een beetje leverbaar wordt (Sapphire, Club3D, Gigabyte). Staat vast wel ergens in dit topique, maar die info kan ondertussen al weer verouderd zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
En een andere vraag: als je van plan bent je 9700 non-pro een beetje te gaan overclocken lijkt het mij verstandig een model te nemen dat standaard heatsinks op de memorychips heeft. Ik zag bijvoorbeeld dat de modellen van FIC en van Hercules dat wel hebben en de rest niet.
Heeft iemand hier een FIC 9700 en zo ja, positieve of negatieve ervaringen ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

ik ben aardig veel hardwaresites en -forums maar ben nergens de nieuwe Catalysts tegengekomen waarmee je je R300 zo leuk kan boosten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

jjwa schreef op 07 March 2003 @ 15:18:
ik ben aardig veel hardwaresites en -forums maar ben nergens de nieuwe Catalysts tegengekomen waarmee je je R300 zo leuk kan boosten :(
Nee helaas, ik ben ook nog niets tegengekomen, ik had eigenlijk gedacht dat die wel snel ergens gelekt zouden worden, maar dat valt me dus ook tegen ;(

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edward2 schreef op 07 March 2003 @ 15:26:
[...]

Nee helaas, ik ben ook nog niets tegengekomen, ik had eigenlijk gedacht dat die wel snel ergens gelekt zouden worden, maar dat valt me dus ook tegen ;(
ik ben dus ook geen steek verder gekomen, 1001 side's gehad, maar nergens die gelekte drivers, dus dat wordt even wachten op die drivers, ik had ook nog wat mensen ge e-maild, maar dat mocht ook niet baten, dus wachten maar weer. :?

edward2: trouwens nog bedankt voor die tip met 3da. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Die gast van Tommy systems heeft ze, maar die lekt ze zowieso niet, toch verwacht ik dat ze binnen enkele dagen ergens opduiken, rage3d, driverheaven en beyond3d in de gaten.

Ik weet nog wel iemand die ze heeft maar die lekt ze waarschijnlijk niet, ik weet niet of die drivers voor elke reviewer een unieke handtekening hebben, dus ik kan me het wel voorstellen, maar ik denk ook dat ze al heel snel via thirdparty's online komen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edward2 schreef op 07 maart 2003 @ 15:44:
Die gast van Tommy systems heeft ze, maar die lekt ze zowieso niet, toch verwacht ik dat ze binnen enkele dagen ergens opduiken, rage3d, driverheaven en beyond3d in de gaten.

Ik weet nog wel iemand die ze heeft maar die lekt ze waarschijnlijk niet, ik weet niet of die drivers voor elke reviewer een unieke handtekening hebben, dus ik kan me het wel voorstellen, maar ik denk ook dat ze al heel snel via thirdparty's online komen.
oke, ik denk zelf ook dat het niet lang duurt voor dat ze op internet staan, maar moet je nou nog iets speciaals met die drivers uithalen of ken je ze gewoon installeren. weet jij dat mischien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik w8 wel ff totdat Ati / Catalyst zelf met drivers komt...
ff wat anders -> is het aan te raden om je bios van je Radeon 9700 pro te flashen?
Ik bedoel ik heb nu nog steeds de standaard bios erin zitten.
Zo, ja waar kan ik ergens vinden waar dat makkelijk kan?
Zijn er veel veranderingen in de nieuwe bios vergeleken met de "oude" bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heb een vraag voor you ATI dudes :

Een ATI die soortgelijke koeling heeft zoals deze :

http://www.chaintech.com.tw/eng/products/VGA/A-GX21.asp

Ja het is een Ti 4200 maar ik vind die koelingen op de meeste ATI kaarten echt te weinig :/

Hoewel............zolang het geen Geforce FX herrie machine is hé !!! :D

THNX!!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Yep je moet de ati2mtag.sys editten oid...

[ Voor 17% gewijzigd door edward2 op 07-03-2003 16:56 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edward2 schreef op 07 maart 2003 @ 16:17:
Yep je moet de ATI2dmag.dll editten oid...
oke, thx. :)

edit

in algemene zin weer, ze zeiden toch altijd wat over ati en zijn drivers, maar als ik die topics allemaal bekijk, die over de nvidia drivers gaan, nou dan wordt ik gewoon duizelig voor ogen, de nvidia boys weten het zelf langzamerhand ook niet meer volgens mij, de ene driver laat effecten weg, de ene is weer wel WHQL, de andere weer niet, en er komt ook bijna elke dag wel een driver uit, volgens mij zijn ze flink in de war daar, en ze hadden toch altijd wat over ati's drivers, nou ati brengt nu goeie drivers op de markt, en niet elke dag, dat je bijna in de war wordt, en helemaal geen drivers die effecten weglaten 8)7 , ik zeg gewoon wat mij opvalt. ;)

b.t.w voor iedere driver hebben ze ook een topic. ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Iemand die drivers kan hosten?

Ik heb de R350 drivers, vooralsnog zonder control panel, die komt later vannavond of vannacht.

21 rarbestandjes, samen 21 mb.

[ Voor 12% gewijzigd door edward2 op 07-03-2003 18:58 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
nero355 schreef op 07 March 2003 @ 15:57:
Heb een vraag voor you ATI dudes :

Een ATI die soortgelijke koeling heeft zoals deze :

http://www.chaintech.com.tw/eng/products/VGA/A-GX21.asp

Ja het is een Ti 4200 maar ik vind die koelingen op de meeste ATI kaarten echt te weinig :/

Hoewel............zolang het geen Geforce FX herrie machine is hé !!! :D

THNX!!!
moet eens naar hercules kijken, die hebben meestal ook wel betere koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Laatst online: 14-09 17:07
edward2 schreef op 07 March 2003 @ 18:56:

Ik heb de R350 drivers, vooralsnog zonder control panel, die komt later vannavond of vannacht.

het kan aan mij liggen maart niemand heeft wat aan die drivers, want niemand heeft de 9800pro , en als iemand hem heeft/krijgt zitten de drivers al bij de kaart geleverd ,

greets bio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 15-09 23:11
Gipsy King schreef op 07 March 2003 @ 19:04:
[...]

het kan aan mij liggen maart niemand heeft wat aan die drivers, want niemand heeft de 9800pro , en als iemand hem heeft/krijgt zitten de drivers al bij de kaart geleverd ,

greets bio
Hmm ik denk dat het aan jou ligt want deze drivers schijnen het zeer goed te doen op een R300 core...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op 07 March 2003 @ 19:04:
[...]

greets bio
Lees je de frontpage wel eens ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
MIJN GROOT EXCUSES AAN JULLIE , FOR GIVE ME _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op 07 March 2003 @ 19:25:
MIJN GROOT EXCUSES AAN JULLIE , FOR GIVE ME _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Mjah jong zo gaan we niet met elkaar om, nergens voor nodig. We hebben allemaal onze dag wel es niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
wanneer worden de drivers gepost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik kan ze helaas niet meer mailen, diegene van wie ze afkomen heeft dat liever niet, dus even wachten dus.

En je mist er niets aan, ik gooi ze er misschien wel weer af, ze zijn niet zo best in UT2003, veel haperingen en dat was juist verholpen met Cat3.1

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edward2 schreef op 07 maart 2003 @ 18:56:

kan hem helaas niet hosten, ik had er anders wel belang bij, maar ja ik wacht wel ff.
(ben ff weg geweest. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al waar ik de nieuwe drivers kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

Het Launch event:
http://webcast.on24.com/c...042DE3&eventuserid=622456

Zeer de moeite waard om te kijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

It's a single slot, and it uses a standard graphics fan
>:) iedereen lachen bij de presentatie
It will be availble in a couple of weeks.
wil ik hebben :9 nouja...
...shipping in April, a 256 meg consumer card.
ATI=kicking ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorick schreef op 08 March 2003 @ 00:22:
[...]

[...]
wil ik hebben :9 nouja...
[...]

ATI=kicking ass
1 ding weet ik wel die 9800 pro wordt voor mij. :9
let's talk about the beast 8)
lache man. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ati.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ati2.JPG

en de 9600 pro & non pro.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ati3.JPG

en de 9200 pro & non pro

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ati4.JPG
ati = kicking ass on all fronts _/-\o_

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Yorick schreef op 08 maart 2003 @ 00:22:
[...]

Volgens mij lachten ze in eerste instantie niet. Ze klapten :)

Toch knap om zo'n krachtmonster te koelen met een standaard fan :)
Anyway, zo'n 9800 Pro is going 2 be mine! :)

[ Voor 10% gewijzigd door pSycho-Y2K op 08-03-2003 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 09:02:
[...]1 ding weet ik wel die 9800 pro wordt voor mij. :9 [...]
pSycho_Y2K schreef op 08 maart 2003 @ 11:04:
[...]Anyway, zo'n 9800 Pro is going 2 be mine! :)
Ja dat dacht ik ook toen in in eind November de presentatie van de FX zag... ik kan hem nu nog niet eens kopen :P . Maargoed,nu is de 9800 erbijna en ik hoop dat Saphire weer een Zallman erop gaat zetten 8) je bent hetzelfde kwijt (minder waarschijnlijk) maar de 9800pro is een kaart die is gericht op een hoge beeldkwaliteit. (Vind ik belangrijk.) +een garantie dat ie er ook binnen 2 maanden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Wat mij nu meteen opvalt is dat de 9200 en 9600 geen DVI hebben, alleen 1x VGA en 1x TV-OUT, voor mij betekend dat dus dat ik een PRO kaart meot hebben ... nu maar hopen dat t prijsverschil meevalt.

Mijn oog valt denk ik op de 9600PRO ... al moet ik dan wel mn budget verruimen.
Of de 9700 moet al erg goedkoop worden

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
wanneer komen de cat 3.2 nou eindelijk eens uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Nog even over de boost in performance op de R300 met gebruik van de R350-drivers.

Dit is niet met opzet gedaan om het verschil tussen de R300 en R350 aan te duiden!

De drivers die gebruikt zijn voor de reviews van de 9800Pro zijn een vroege versie van de 7.84 drivers. Deze vormen de basis voor Catalyst 3.2 (Catalyst 3.1 -> 7.83).

Deze 7.84-drivers zorgen voor performance boosts op alle Radeons en bevatten flink wat fixes. In de tussentijd zijn er nog meer bug-fixes/stutter-fixes toegevoegd aan de drivers, en binnen enkele weken zullen ze beschikbaar zijn als Catalyst 3.2. Dan zal je ook op je R300 profiteren van de snelheidswinst.

Catalyst 3.2 is dan ook de driver-versie die je krijgt als je een Radeon9800Pro koopt.

Bron: SirEric van ATi op Rage3D

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets meer bekent over de all in wonder 9700pro?
Zag hem in de pricewatch maar bij 1 winkel te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
CJ schreef op 08 maart 2003 @ 12:59:

Catalyst 3.2 is dan ook de driver-versie die je krijgt als je een Radeon9800Pro koopt.
Dat is dan ook de reden waarom de 9800 Pro nu nog niet te koop is? Omdat de driver nog niet volledig af is?

[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 08-03-2003 13:09 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op 07 March 2003 @ 09:53:
@Mr.Marihuana: Het werkt ook wel, het enige probleem is eigenlijk dat de kaart de TV niet ziet. Dat ligt schijnbaar aan de TV (video ziet ie wel). Alleen moet ik de resolutie van de primary screen omlaag zetten naar 1024x768 om de hele film te kunnen zien en niet alleen het stuk linksboven wat 1024x768 van de resolutie is van de primary adapter (die bij mij standaard op 1600x1200 staat). En elke keer de resolutie veranderen als ik een filmpje wil kijken zint me niet echt. Bij Matrox kun je gewoon instellen wat de resolutie is van de TVout en dat onafhankelijk van enige andere instellingen. Alle overlay plaatjes komen dan via de TVout op de TV.

Anyway, voor af en toe is het wel te doen, maar dat is het dan. Of hoef jij de resolutie niet aan te passen, of draai je altijd al in 1024x768?
sorry zonoskar dat ik niet eerder andtwoorde, ik keek er over heen, maar op je vraag terug te komen over die resolutie, ik switch dus vaak met monitor(ben altijd aan het klooien ;) ), en ik switch ook vaak van resolutie, in verband dat de ene monitor meer aan kan dan de andere, dus ik switch ook vaak met t.v. (t.v.-out dus), maar ik heb nog niet echt gehad, dat ik mijn resolutie anders moest instellen op mijn monitor om een film te kijken op mijn t.v. weer, maar goed wat ik dus al zei, ik ben altijd aan het klooien.
(een echte tweaker ;) )

edit

ik bedoel dus te zeggen, dat door al mijn geklooi, mij het mischien niet zo opvalt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:27

-db-

Hoi

:'( Ik heb nu een week m'n club 3D radeon 9700pro, ik inbouwen, cat3.1 installeren en meteen problemen:
- problemen met refreshrate(heb ik opgelost)
-visuele problemen(fouten in cursor, icoontjes, menu's, schermen in windows, en tekst)
Ik winXP opnieuw installeren, cat3.1 erop en meteen hetzelfde.
Ik cat3.1 deistalleren en 2.4 erop(van bijgeleverde cd) en problemen weg, alleen geen support voor directX 9 en nieuwe problemen met een fout scherm bij opstarten en het meteen komen van verkenner in de map ati\support bij opstarten windows. :'(

Wil iemand mij please helpen bij het goed laten lopen van cat3.1???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-db- schreef op 08 March 2003 @ 19:03:
:'( Ik heb nu een week m'n club 3D radeon 9700pro, ik inbouwen, cat3.1 installeren en meteen problemen:
- problemen met refreshrate(heb ik opgelost)
-visuele problemen(fouten in cursor, icoontjes, menu's, schermen in windows, en tekst)
Ik winXP opnieuw installeren, cat3.1 erop en meteen hetzelfde.
Ik cat3.1 deistalleren en 2.4 erop(van bijgeleverde cd) en problemen weg, alleen geen support voor directX 9 en nieuwe problemen met een fout scherm bij opstarten en het meteen komen van verkenner in de map ati\support bij opstarten windows. :'(

Wil iemand mij please helpen bij het goed laten lopen van cat3.1???
format c, dan windows xp installeren, dan sp1 + update's, dan chipset drivers installeren, daarna directX 9.0, en dan cat 3.1, en dan de control panel die daarbij hoort, in die volgorde, dan zal die het toch gewoon moeten doen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 19:15:
[...]

format c, dan windows xp installeren, dan sp1 + update's, dan chipset drivers installeren, daarna directX 9.0, en dan cat 3.1, en dan de control panel die daarbij hoort, in die volgorde, dan zal die het toch gewoon moeten doen. :)
Zou die sp1 + updates en shipset drivers het echt kunnen zijn want de rest heb ik al gedaan. (ik was directX 9 eerst even vergeten te vermelden.) (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-db- schreef op 08 maart 2003 @ 19:35:
[...]

Zou die sp1 + updates en shipset drivers het echt kunnen zijn want de rest heb ik al gedaan. (ik was directX 9 eerst even vergeten te vermelden.) (8>
nou eerlijk gezegd, had ik het probleem ook toen ik met mijn kaart thuis kwam, en ik kwam er achter dat je het op de juiste manier moet doen, tenminste dat werkte bij mij, ik heb ook toen 2 keer opnieuw windows xp moeten installeren, en toen werkte die, en ik heb nog nooit weer problemen gehad er mee, het is niet gezegd dat het ook jouw oplossing is, maar het is het proberen waard. :)

edit

het is ook de volgorde waar je op moet letten, dat kan ook wel eens uitmaken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de drivers, bij mij verdwijnt af en toe wel eens de SMARTGART tab :? soms is ie er wel en soms niet..

En wat is precies AGP Snel Schrijven (FastWrite) :? Het staat bij mij aan. Gekke is dat het op m'n oude R8500 altijd uit stond en ook nooit aan kreeg.

- i815EP chipset
- Radeon 9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Hacku schreef op 08 March 2003 @ 13:09:
[...]

Dat is dan ook de reden waarom de 9800 Pro nu nog niet te koop is? Omdat de driver nog niet volledig af is?
kaarten zijn nooit meteen na aankondiging meteen te koop. en ik denk dat cat3.2 al klaar zijn, maar ati ze gewoon nog even vasthoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De drivers zijn al zeker klaar maar ja.

Ze komen pas uit als google ze heeft gevonden voor sommige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
CJ schreef op 08 March 2003 @ 12:59:
Nog even over de boost in performance op de R300 met gebruik van de R350-drivers.

Dit is niet met opzet gedaan om het verschil tussen de R300 en R350 aan te duiden!

De drivers die gebruikt zijn voor de reviews van de 9800Pro zijn een vroege versie van de 7.84 drivers. Deze vormen de basis voor Catalyst 3.2 (Catalyst 3.1 -> 7.83).

Deze 7.84-drivers zorgen voor performance boosts op alle Radeons en bevatten flink wat fixes. In de tussentijd zijn er nog meer bug-fixes/stutter-fixes toegevoegd aan de drivers, en binnen enkele weken zullen ze beschikbaar zijn als Catalyst 3.2. Dan zal je ook op je R300 profiteren van de snelheidswinst.

Inderdaad dit heb ik op de Frontpage en in dit topic ook al eerder gezegd. Deze drivers komen binnenkort. Het is al weer ongeveer tijd voor de nieuwe drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

25 maart is als release-datum gegokt/voorspeld/gezegd voor de officiele cat. 3.2 aan de hand van "hints" van een Ati-medewerker

(ergens op Rage3D forum gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Laatst online: 03-02 18:55
[quote]Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 01:09:
[...]

oei, sorry hoor , ik wist niet dat je boos werd. :)

nou hier dan

7000
7200
7500
8500
8800 ook fire gl kaart
9000 np & pro
9100
9200 np & pro
9500 np & pro
9600 np & pro
9700 np & pro
9800 np & pro

met dank aan cj ;) (copy/paste)

ik hoop dat je hier wat aan hebt kegeltje26. :) :)

Thanx, een beetje, het ging me meer om welke kaart welke core had (dus de Radeon 9000 heeft een RV250), ofwel de Radeon 9000 is minder in prestatie dan de Radeon 8500 (LE)..

Sorry da'k laat reageer maar heb ff geen tijd gehad hier te komen ;)

Ik heb idd nu toch maar weer eens de Toms en Anands opgezocht, maar het blijft moeilijk...
Ik denk dat ik zelf maar eens een schema post want het blijven veel radeons en alles onthouden is toch moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoord edat je ook het ati2mtag.sys bestandje moet aanpassen om gebruik te maken van de 350 drivers op de 300 klopt dat?
en zo ja hoe pas je deze aan en waar haln ze dan die drivers van de 350 vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 00:34:
ik hoord edat je ook het ati2mtag.sys bestandje moet aanpassen om gebruik te maken van de 350 drivers op de 300 klopt dat?
en zo ja hoe pas je deze aan en waar haln ze dan die drivers van de 350 vandaan?
Je hoeft maar een paar posts terug te lezen en je ziet hoe het allemaal in elkaar steekt... Zo veel moeite is dat toch niet? :?

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nog even wat schema's. :)

voor de mensen die geintresseerd zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/a3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/a2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/a1.JPG

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 15-09 23:11
hmmm ja dit soort grafiekjes neem ik altijd met een korrel zout. Want naar die laatste. De GF-FX is namelijk niet langzamer dan een radeon 9700 pro in 3dmark2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paragon schreef op 09 March 2003 @ 09:45:
hmmm ja dit soort grafiekjes neem ik altijd met een korrel zout. Want naar die laatste. De GF-FX is namelijk niet langzamer dan een radeon 9700 pro in 3dmark2003.
* knip *

zie het al, sorry.

niet in 3d mark 03.

b.t.w vergeet niet dat de 9700 pro, is gedaan met de 9800 drivers, mischien dat het daar aan ligt, ik weet het niet zeker, maar omdat ati dus zelf ook zegt, dat de 9800 drivers de 9700 pro een performance boost geeft. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Ik heb met mijn 9700 @ pro raar fps probleem in cs.
Als ik in de_aztec inhet water loop met 3 man schiet me fps ineens naar de 40-50 :'(
Ik snap niet waar het aan ligt :(

heb 3.1 drivers dx9.0
laatste via 4 in 1 drivers
en dit heb ik in andere spellen niet. :D
alleen in cs :/

Waar kan het aan liggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

gfo schreef op 09 March 2003 @ 10:12:
Ik heb met mijn 9700 @ pro raar fps probleem in cs.
Als ik in de_aztec inhet water loop met 3 man schiet me fps ineens naar de 40-50 :'(
Ik snap niet waar het aan ligt :(

heb 3.1 drivers dx9.0
laatste via 4 in 1 drivers
en dit heb ik in andere spellen niet. :D
alleen in cs :/

Waar kan het aan liggen :?
Dat is een bug van HL :(
ATI kaarten werken niet optimaal met HL based games alaCS of DOD oid

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
SmokeyTheBandit schreef op 09 March 2003 @ 10:15:
[...]

Dat is een bug van HL :(
ATI kaarten werken niet optimaal met HL based games alaCS of DOD oid
ik heb nergens last van in HL-based games, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier een probleem gehad dat mijn register weg was(dat is nu gelukkig opgelost) maar het was een oud register met nu allerlei fouten erin zo is er de moebius strip screensaver die er nu niet meer opstaat dus ik wil die terug installeren maar hij geeft een foutmelding. kan dit iets te maken hebben dat ik het verkeerde gedownload heb of iets anders

grrrrrrreeeeeeettttttzzzzzzzz

warre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 11:44:
ik heb hier een probleem gehad dat mijn register weg was(dat is nu gelukkig opgelost) maar het was een oud register met nu allerlei fouten erin zo is er de moebius strip screensaver die er nu niet meer opstaat dus ik wil die terug installeren maar hij geeft een foutmelding. kan dit iets te maken hebben dat ik het verkeerde gedownload heb of iets anders

grrrrrrreeeeeeettttttzzzzzzzz

warre
sorry, ik snap het niet helemaal, jouw register was weg, je hebt hem nu weer, maar het is een fout register, jouw moebius screensaver is weg, je wilt hem re-installen, maar je krijgt een foutmelding, en je wilt dan weten of het ligt of je een verkeerde gedownload hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan welke drivers er gebruikt zijn.
De eerste drivers van de GF FX waren aanzienlijk langzamer.
Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 09:49:
[...]
b.t.w vergeet niet dat de 9700 pro, is gedaan met de 9800 drivers, mischien dat het daar aan ligt, ik weet het niet zeker, maar omdat ati dus zelf ook zegt, dat de 9800 drivers de 9700 pro een performance boost geeft. ;)
Het zijn geen speciale 9800 drivers,
het zijn gewoon de nieuwe Catalyst 3.2 (Beta) Drivers die de performance boost geven.
Deze drivers zullen volgens insiders eind maart uitkomen.
(Stond al ergens in dit topic, dus lees de draad voor je blaat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 11:58:
[...]
Ligt eraan welke drivers er gebruikt zijn.
De eerste drivers van de GF FX waren aanzienlijk langzamer.

[...]
Het zijn geen speciale 9800 drivers,
het zijn gewoon de nieuwe Catalyst 3.2 (Beta) Drivers die de performance boost geven.
Deze drivers zullen volgens insiders eind maart uitkomen.
(Stond al ergens in dit topic, dus lees de draad voor je blaat.)
dat bedoel ik dus, dat ze de 3.2 gebruikt hebben, maar ik zal voor jouw nog wat duidelijker zijn, ze hebben dus de cat 3.2 gebruikt, dat bedoelde ik met de 9800 drivers (ik heb dus nergens geschreven dat het speciale 9800 drivers zijn), dus lees zelf eens wat beter zal ik zeggen. ;)

en als je dus de draad leest, zie je ook veel reactie's van mij, dus kom niet met jouw blaat/draad verhaal aan, die is al oud.

lees dit.
CJ schreef op 08 maart 2003 @ 12:59:

;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
En toch klopt die laatste grafiek ook. :7

ATi heeft de drivers genomen die gecertificeerd zijn door Microsoft. Dus ze hebben niet de laatste Detonators gebruikt die op de FX voor een enorme boost zorgen in 3DMark2003 door op halve precisie te werken, waardoor de beeldkwaliteit omlaag wordt gehaald.

Die Detonators zijn geoptimaliseerd voor 3DMark2003 ten koste van de beeldkwaliteit en werden min of meer door nVidia uitgebracht om aan te tonen dat het heel gemakkelijk is om een benchmark voor de gek te houden. Maar goed, nVidia hield dus geen rekening met het feit dat je dit ook met games kan doen (remember Quake -> Quack affaire van ATi?)

Dus neem je gelijkwaardige drivers (dus niet geoptimaliseerd voor alleen 3dMark2003) dan is de 9700Pro sneller dan een FX in 3DMark2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Er staat dat de 9600 Pro is shipping in April. Betekend dit dat ie in April ook hier te verkrijgen is?
En zou Ati de vraag nu wel aankunnen? Ik zit al paar weken te w88 op mijn 9500 Pro. Ik denk dat ik nu maar beter kan w88 tot de 9600 Pro in de winkels ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote : sorry, ik snap het niet helemaal, jouw register was weg, je hebt hem nu weer, maar het is een fout register, jouw moebius screensaver is weg, je wilt hem re-installen, maar je krijgt een foutmelding, en je wilt dan weten of het ligt of je een verkeerde gedownload hebt
ja die uitleg was een beetje veel verwarrend mijn excuses daarvoor maar dat is inderdaad hetgeen ik bedoelde

greeeeettttttzzzzzz

warre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 14:25:
[...]

ja die uitleg was een beetje veel verwarrend mijn excuses daarvoor maar dat is inderdaad hetgeen ik bedoelde

greeeeettttttzzzzzz

warre
Misschien een idee om een beetje fatsoenlijke zinnen te maken? Scheelt een hele boel puzzelwerk :)

En greeten is ook niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
stokkie schreef op 09 maart 2003 @ 14:16:
Er staat dat de 9600 Pro is shipping in April. Betekend dit dat ie in April ook hier te verkrijgen is?
En zou Ati de vraag nu wel aankunnen? Ik zit al paar weken te w88 op mijn 9500 Pro. Ik denk dat ik nu maar beter kan w88 tot de 9600 Pro in de winkels ligt.
Of ze de vraag aan kunnen is nog maar even afwachten. Wat wel zo is, is dat de laatste paar weken 9500 en 9700 kaarten heel moeilijk te verkrijgen waren. Dit duidt er volgens mij op dat ATi al voorbereidingen aan het treffen was op de lancering van de 9600 en 9800. Deze moeten de 9500 en 9700-serie volledig vervangen.

En massa-productie van de kaarten is al een tijd terug begonnen, dus waarschijnlijk redden ze het wel om aan de vraag te voldoen.

Van de R300-core zijn er al meer dan 1 miljoen verkocht, en dat is iets waar de FX nog niet aan kan tippen. 1 miljoen mensen met een DX9 kaart is wel een klein getal als je kijkt naar het totaal aantal verkochte grafische kaarten van alle merken bij elkaar. Maar als je na gaat dat vooral gamers deze kaarten kopen, dan zal de penetratie-graad bij gamers ongeveer 5% zijn, en dat is binnen een half jaar toch best goed, vooral gezien de (onterechte) slechte reputatie die ATi nog bij sommige mensen schijnt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 19:15:
[...]

Het werk perfect, geweldig.
Thanx a lot!!!!
:*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

CJ schreef op 09 maart 2003 @ 14:35:
[...]

Of ze de vraag aan kunnen is nog maar even afwachten. Wat wel zo is, is dat de laatste paar weken 9500 en 9700 kaarten heel moeilijk te verkrijgen waren. Dit duidt er volgens mij op dat ATi al voorbereidingen aan het treffen was op de lancering van de 9600 en 9800. Deze moeten de 9500 en 9700-serie volledig vervangen.
Dat moelijk te krijgen valt best mee, ik had m'n club3D 9700pro de dag na de bestelling al gekregen en dat was afgelopen dinsdag(04-03-2003). :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-db- schreef op 09 maart 2003 @ 16:15:
[...]

Het werk perfect, geweldig.
Thanx a lot!!!!
:*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*)
blij om te horen, en geen dank hoor, was echt geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele andere opmerking, gaat op de 9800pro ook de mooie Zalman koeler passen? Het lijkt me wel als je zo de kleine koeler op de kaart ziet. Ik ga deze kaart zeker kopen, maar moet wel lekker stil zijn net als de rest van mijn systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 12:01:
[...]

dat bedoel ik dus, dat ze de 3.2 gebruikt hebben, maar ik zal voor jouw nog wat duidelijker zijn, ze hebben dus de cat 3.2 gebruikt, dat bedoelde ik met de 9800 drivers (ik heb dus nergens geschreven dat het speciale 9800 drivers zijn), dus lees zelf eens wat beter zal ik zeggen. ;)

en als je dus de draad leest, zie je ook veel reactie's van mij, dus kom niet met jouw blaat/draad verhaal aan, die is al oud.

lees dit.

[...]

;)
(omdat ik niet zo vaak reageer wil niet zeggen dat ik de draad niet lees?)

Als jij zegt "DE 9800 drivers" bedoel je drivers specifiek (special) voor alleen de 9800, terwijl dat niet zo is.

Als je dat niet zo bedoelt, moet je jezelf toch beter formuleren.

LOL lees zelf ook ff lekker.
Ze hebben niet echt de catalyst 3.2 gebruikt.
Maar drivers die een basis gaan vormen voor catalyst 3.2.

Staat in jouw quote van CJ
De drivers die gebruikt zijn voor de reviews van de 9800Pro zijn een vroege versie van de 7.84 drivers. Deze vormen de basis voor Catalyst 3.2
Er zijn dus geen 9800 drivers,
wel (catalyst) drivers die kunnen worden gebruikt in samenwerking met een 9800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 18:00:
[...]
(omdat ik niet zo vaak reageer wil niet zeggen dat ik de draad niet lees?)

Als jij zegt "DE 9800 drivers" bedoel je drivers specifiek (special) voor alleen de 9800, terwijl dat niet zo is.

Als je dat niet zo bedoelt, moet je jezelf toch beter formuleren.

LOL lees zelf ook ff lekker.
Ze hebben niet echt de catalyst 3.2 gebruikt.
Maar drivers die een basis gaan vormen voor catalyst 3.2.

Staat in jouw quote van CJ

[...]

Er zijn dus geen 9800 drivers,
wel (catalyst) drivers die kunnen worden gebruikt in samenwerking met een 9800.
k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
-db- schreef op 09 maart 2003 @ 16:20:
[...]

Dat moelijk te krijgen valt best mee, ik had m'n club3D 9700pro de dag na de bestelling al gekregen en dat was afgelopen dinsdag(04-03-2003). :*)
Ik had het over wereldwijde verkrijgbaarheid. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Het volgende probleem: Club3d ATI Radeon 9700 plus IIyama vision master 404 17 inch crt monitor. Specs van monitor: max resolutie 1600 x 1200 @60 Hz. Als ik een resolutie hoger dan 1152 x 864 (zelfs by 60 Hz) wil instellen dan krijg ik een beeld die niet past in de ruimte van de monitor. Desktop wordt groter dan de ruimte beschikbaar op de monitor. Heb de catalyst 3.1 drivers plus laatste control panel geinstalleerd. Helpt niet. Heb alle drivers er weer afgegooid en opnieuw geinstalleerd. Helpt niet. Heb default, vision master 404 en plug en play monitor geprobeerd. helpt niet. Kweet het niet meer. Bij mijn vorige video kaart kon ik probleemloos hogere resoluties instellen met dezelfde monitor...... Iemand suggesties/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

running man schreef op 09 March 2003 @ 21:32:
Het volgende probleem: Club3d ATI Radeon 9700 plus IIyama vision master 404 17 inch crt monitor. Specs van monitor: max resolutie 1600 x 1200 @60 Hz. Als ik een resolutie hoger dan 1152 x 864 (zelfs by 60 Hz) wil instellen dan krijg ik een beeld die niet past in de ruimte van de monitor. Desktop wordt groter dan de ruimte beschikbaar op de monitor. Heb de catalyst 3.1 drivers plus laatste control panel geinstalleerd. Helpt niet. Heb alle drivers er weer afgegooid en opnieuw geinstalleerd. Helpt niet. Heb default, vision master 404 en plug en play monitor geprobeerd. helpt niet. Kweet het niet meer. Bij mijn vorige video kaart kon ik probleemloos hogere resoluties instellen met dezelfde monitor...... Iemand suggesties/oplossing?
help het mischien ook als je de beeld bijstelt met je monitor, soms wil dat helpen, dus als jij hem een resolutie hoger gooit, en je ziet dat de desktop groter is, probeer dan met de monitor instellingen te schuiven, of the krimpen, ik had ook zo'n dergelijk probleem, en bij mij hielp dat het. :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 21:36:
[...]
help het mischien ook als je de beeld bijstelt met je monitor, soms wil dat helpen, dus als jij hem een resolutie hoger gooit, en je ziet dat de desktop groter is, probeer dan met de monitor instellingen te schuiven, of the krimpen, ik had ook zo'n dergelijk probleem, en bij mij hielp dat het. :)
Helaas, met het bijstellen van het beeld wordt mijn desktop niet kleiner, alleen maar het gezichtsveld. Desktop blijft buiten het beeld van de monitor vallen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

De grap is dat ik door het beeld kan "pannen" als deze buiten het beeld valt. Dit verschijnsel ken ik wel van een monitor die de opgegeven resolutie niet aankan waardoor de videokaart de desktop groter maakt waardoor de resolutie voor de monitor hetzelfde blijft. d.m.v. pannen kan je dan door je desktop scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Probleem opgelost. Je moet in het tabblad "displays" van het control panel wel zelf aangeven wat de maximale resolutie van je beeldscherm is. Na dit gedaan te hebben kan ik de resolutie aanpassen d.m.v. . |:( Maar goed, beter laat achter zoiets simpels komen dan nooit ;)
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.