blij dat het opgelost is, ik zat zelf nog even na te denken, maar ik wist verder ook niks meer, maar goed het is opgelost, en daar gaat het om.running man schreef op 09 March 2003 @ 22:14:
Probleem opgelost. Je moet in het tabblad "displays" van het control panel wel zelf aangeven wat de maximale resolutie van je beeldscherm is. Na dit gedaan te hebben kan ik de resolutie aanpassen d.m.v. .Maar goed, beter laat achter zoiets simpels komen dan nooit
Heeft iemand hier een oplossing voor 
Heb hier een Radeon 8500 Pro, met 1 monitor en 1 tv eraan hangen. Het instellen lukt wel, zoals ik wil geklooned. Maar het vervelende is dat zodra de pc opnieuw reboot of als de machine uit is geweest en er opnieuw gestart word, het TV-beeld weer zwart is. Gekke is dat is dan nog steeds aan staat onder "weergaves" . Als ik nu hem ff uit en weer aan doet ofzo (ben er nog niet helemaal uit) komt het TV-beeld weer tot leven.
Dit is lijkt mij niet de manier zoals het zo moeten werken vandaar mjin vraag:
Vergeet ik iets of is het gewoon een handicap ?
OS=XP
Catalist 3.1 + DX9 redist.
Ghi, dit doet me verlangen naar mijn ouwe trouwe G400. Die werkte tenminste zoals je zou mogen verwachten....
Heb hier een Radeon 8500 Pro, met 1 monitor en 1 tv eraan hangen. Het instellen lukt wel, zoals ik wil geklooned. Maar het vervelende is dat zodra de pc opnieuw reboot of als de machine uit is geweest en er opnieuw gestart word, het TV-beeld weer zwart is. Gekke is dat is dan nog steeds aan staat onder "weergaves" . Als ik nu hem ff uit en weer aan doet ofzo (ben er nog niet helemaal uit) komt het TV-beeld weer tot leven.
Dit is lijkt mij niet de manier zoals het zo moeten werken vandaar mjin vraag:
Vergeet ik iets of is het gewoon een handicap ?
OS=XP
Catalist 3.1 + DX9 redist.
edit:
Vaag, kom nu net uit de slaapstand. Daarvoor had ik beeld, nu dus weer zwart. Maar als ik ehm nu uit en weer aan zet krijg ik een blank (wit) tv-beeld
Vaag, kom nu net uit de slaapstand. Daarvoor had ik beeld, nu dus weer zwart. Maar als ik ehm nu uit en weer aan zet krijg ik een blank (wit) tv-beeld

Ghi, dit doet me verlangen naar mijn ouwe trouwe G400. Die werkte tenminste zoals je zou mogen verwachten....
[ Voor 20% gewijzigd door Madrox op 09-03-2003 22:24 ]
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Kheb hier een probleempje:
ik heb net mn club3d 9700 binnen en als ik 3dmark 2003 draai krijg ik in de veel tests schokken terwijl de framerate toch hoog is, zelfs bij mn radeon 9500 schokte het dan niet. Waar kan dit aan liggen...
En nog een vraagje, ik wil mn kaart overclocken, moet ik daarvoor eerst een nieuwe bios erop zetten, en zoja waar kan ik die vinden?
ik heb net mn club3d 9700 binnen en als ik 3dmark 2003 draai krijg ik in de veel tests schokken terwijl de framerate toch hoog is, zelfs bij mn radeon 9500 schokte het dan niet. Waar kan dit aan liggen...
En nog een vraagje, ik wil mn kaart overclocken, moet ik daarvoor eerst een nieuwe bios erop zetten, en zoja waar kan ik die vinden?
Verwijderd
NEE Nie Doen !!!!
DIt is niet de oplossing,vaak krijg je dan er 1 of meerdere problemen bij
Probeer dit........
kijk in je start balk van windows of je rechts icoontjes hebt staan met animatie
er op ,dan bedoel ik netwerk verkeer of firewall aktiviteit.
zoja, zet dit dan uit, dan zal je zien dat alles dan gladjes verloopt.
Verwijderd
nou ik heb totaal geen problemen hoor met acceleratie 1 terug, maar goed, je zal het wel weten.Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 19:39:
[...]
NEE Nie Doen !!!! o-)
DIt is niet de oplossing,vaak krijg je dan er 1 of meerdere problemen bij
Probeer dit........
kijk in je start balk van windows of je rechts icoontjes hebt staan met animatie
er op ,dan bedoel ik netwerk verkeer of firewall aktiviteit.
zoja, zet dit dan uit, dan zal je zien dat alles dan gladjes verloopt.
en als het daar aan moest liggen, dan had ik het al lang, want ik heb daar wel animatie, maar goed.
/me mr.marihuana gaat verder feesten hier, zit te lannen met 10 man.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 19:44 ]
Verwijderd
Powerstrip bijvoorbeeld, kon je ook in de faq vindenDarkShadow schreef op 10 March 2003 @ 20:22:
Hoe moet je een club3d 9700 overclocken??
Verwijderd
DarkShadow schreef op 10 March 2003 @ 20:22:
Hoe moet je een club3d 9700 overclocken??

Verwijderd
Als ik hardware acceleratie inschakel in Sonic CinePlayer, TheaterTek of PowerDVD dan wordt het een grote klerezooi om me beeldscherm, allemaal kleuren en gigantische blokken, totaal niks meer van de film te zien?
meer mensen hier last van?
Radeon9700, Cat3.1, DX9.0
Radeon9700, Cat3.1, DX9.0
Ik heb vandaag een Club3D Radeon9500 Pro besteld, wie kan me hier wat meer info over geven:
- Wat ik nodig hem om hem te overclocken (bios/drivers etc)
- Waar ik rekening mee moet houden
- Wat zit er allemaal bij de kaart (software dvd zooi enzo)?
- Hoever kom je met overclocken?
- Kan er extra cooling op? (zalman)
- Hoe is je ervaring met de kaart?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Thanx. Opgelost.VinnieWeiss schreef op 11 March 2003 @ 09:55:
Download de nieuwste update voor PowerDVD en het werkt.
Verwijderd
Ik heb een hercules 9700nonpro ik zou ook wel een antwoord op deze vragen willen voor mij dan wel te verstaanDond3r schreef op 11 March 2003 @ 15:54:
Ik heb vandaag een Club3D Radeon9500 Pro besteld, wie kan me hier wat meer info over geven:
Ga je gangVerwijderd schreef op 11 March 2003 @ 17:31:
[...]
Ik heb een hercules 9700nonpro ik zou ook wel een antwoord op deze vragen willen voor mij dan wel te verstaan
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Ik heb zelf geen Radeon 9700 Pro maar ik kan je wel wat tips geven. ( Binnenkort mijn Herc. ATi Radeon 9700 ProDond3r schreef op 11 March 2003 @ 15:54:
- Wat ik nodig heb om hem te overclocken (bios/drivers etc)
Wat je nodig heb om je kaart overteclocken. De meeste videokaarten kun je overklokken met PowerStrip , sommige mensen vinden dit niet fijn werken of willen gewoon een ander tooltje
Niet te hoog OC, ga eens wat rustiger aan doen. Beetje voor beetje OC en kijken of het stabiel loopt.

Hoever je komt met OC? zie-> Powerstrip kijk dan hoe hoog je kan komen.
Of er een extra koeling op wilt? Ehm, dunno vind het wel genoeg zo mits je een Monster Overklock witl doen.
Drivers
Ik zie dat je een Club3D hebt, Ga naar > Downloads > Selecteer het merk van de chipset op je videokaart. Ook kan je een kijkje nemen op Guru3D
Ervaring
Nogmaals ik heb geen ATi 9700 Pro ( binnenkort wel ) wel een TNT2
Lees verder de FAQ, heel handig: Videoplanken & Beeldkanonnen FAQ En nog succes met je kaart en je OC.
Ik heb mischien vanaf morgen een ATI Radeon 9500 non-pro met 64MB. Ik heb nu al een Point of View Ti4200 die draait op 300/600.
Ik vraag me werkelijk af welke sneller is en welke kaart is dus zou moeten houden. Zou iemand daar een snel en onderbouwd advies voor kunnen geven
Ik vraag me werkelijk af welke sneller is en welke kaart is dus zou moeten houden. Zou iemand daar een snel en onderbouwd advies voor kunnen geven
hij was niet op voorraad
moet nu de keus maken voor 50 euro meer een 9700 non pro. Doen?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
zelf vind ik radclocker een heel geschikt tooltje om te overclocken.Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 18:26:
[...]
Ik heb zelf geen Radeon 9700 Pro maar ik kan je wel wat tips geven. ( Binnenkort mijn Herc. ATi Radeon 9700 Pro)
Wat je nodig heb om je kaart overteclocken. De meeste videokaarten kun je overklokken met PowerStrip , sommige mensen vinden dit niet fijn werken of willen gewoon een ander tooltje
Niet te hoog OC, ga eens wat rustiger aan doen. Beetje voor beetje OC en kijken of het stabiel loopt.
Hoever je komt met OC? zie-> Powerstrip kijk dan hoe hoog je kan komen.
Of er een extra koeling op wilt? Ehm, dunno vind het wel genoeg zo mits je een Monster Overklock witl doen.
Drivers
Ik zie dat je een Club3D hebt, Ga naar > Downloads > Selecteer het merk van de chipset op je videokaart. Ook kan je een kijkje nemen op Guru3D
Ervaring
Nogmaals ik heb geen ATi 9700 Pro ( binnenkort wel ) wel een TNT2Maar weet wel aardig veel.
![]()
Lees verder de FAQ, heel handig: Videoplanken & Beeldkanonnen FAQ En nog succes met je kaart en je OC.
Verwijderd
Nou, het wordt voor mij dus een RADEON 9500 PRo.
Maar, je kan verschillende merken kiezen, zoals club3d - ati - hercules - sapphiere
Maken de merken echt heel veer verschil uit, of komt het niet zo precies.
Ik kan namelijk aan een sapphire komen....
Bedankt allen en groeties,
Andre
Maar, je kan verschillende merken kiezen, zoals club3d - ati - hercules - sapphiere
Maken de merken echt heel veer verschil uit, of komt het niet zo precies.
Ik kan namelijk aan een sapphire komen....
Bedankt allen en groeties,
Andre
De 9500 zal wel ietsje sneller zijn (Zie FP voor reviews) plus de 9500 heeft dx9 features en hij is veeel beter in Anisotropisch filteren en FSAA.Kaap schreef op 11 March 2003 @ 21:19:
Ik heb mischien vanaf morgen een ATI Radeon 9500 non-pro met 64MB. Ik heb nu al een Point of View Ti4200 die draait op 300/600.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Ik heb een net Sapphire 9500 Pro 128 MB (BBA) 
2 vraagjes:
- Heeft iemand al de BIOS van de 9600 op een 9500 geprobeerd ?
- Wat is het voordeel van OC'en met Powerstrip t.o.v. Rage3D ?
2 vraagjes:
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Bios van de 9600 al te downloaden danFlowDesign schreef op 12 March 2003 @ 11:42:
Ik heb een net Sapphire 9500 Pro 128 MB (BBA)
2 vraagjes:
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Dat gaat dus totaal niet werken. Deze zijn niet uitwisselbaar, want ze zijn op verschillende chips gebaseerd.FlowDesign schreef op 12 March 2003 @ 11:42:
Geen idee... ik las dat ze ergens de 9800 BIOS op een 9700 Pro hadden gezet en dat dit aanzienlijke prestatiewinst opleverde. Dus nu was mijn redenering dat dit misschien ook zou werken bij een 9500 met de 9600 BIOS
Okeej, dus wat ik hierboven hebt getyped gaat niet werken bij een 9500?hiostu schreef op 12 March 2003 @ 13:10:
[...]
Dat gaat dus totaal niet werken. Deze zijn niet uitwisselbaar, want ze zijn op verschillende chips gebaseerd.
Verwijderd
dat was dat ze de drivers van de 9800 op de 9700pro hadden geprobeert en dat gaf een ferme prestatiewinst
warre
warre
Ja, ik bed8 me net al dat ik dat door elkaar haaldeVerwijderd schreef op 12 March 2003 @ 13:44:
dat was dat ze de drivers van de 9800 op de 9700pro hadden geprobeert en dat gaf een ferme prestatiewinst
warre

Maar goed... om welke driver ging dat?
Omega drivers?
Kanik beter een 9700 non pro bestellen voor 280 euro of een 9500 non pro voor 180 euro?
waar is het meeste winst uit te halen ivm overclocking en bios?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Als jij een 9500 non pro met 128 MB bedoelt, dan vind ik het erg knap als je daar aan kan komenDond3r schreef op 12 maart 2003 @ 14:09:
Kanik beter een 9700 non pro bestellen voor 280 euro of een 9500 non pro voor 180 euro?
Kans op succes met modden naar een 9700 is trouwens minder dan 50% bij een 9500 non-pro.
Ik zou voor de 9700 gaan. Zaterdag is er trouwens Interexpo in Utrecht.
Ja ik wou al zeggenFlowDesign schreef op 12 maart 2003 @ 14:08:
[...]
Ja, ik bed8 me net al dat ik dat door elkaar haalde
Omega drivers?
Maar het ging om beta drivers, en binnen zeer korte tijd zullen deze officieel uitkomen en dan zullen die hogere snelheden ook meteen voor de 9700 gelden en hoef je niet meer moeilijk te doen.
Verwijderd
MARKHAM, Ontario – ATI Technologies Inc. (TSX:ATY, NASDAQ:ATYT) today unveiled CATALYST™ 3.2, a high-quality, reliable graphics software suite that includes unified driver and software applications to enable its RADEON™ family of graphics products. This latest release features ATI’s industry-recognized MULTIMEDIA CENTER 8.1 software suite.
MULTIMEDIA CENTER is a suite of applications that provide best-in-class players for the enhanced enjoyment of audio and video content on a PC. Accessed by an easy-to-use desktop toolbar, end users may select from a variety of multimedia players, optimized to use the installed hardware to produce high quality graphic display of TV, DVD, or captured video, or fully featured playback of CDs or captured audio. MULTIMEDIA CENTER provides advanced options such as Still Capture, Closed Caption functions, Dual Subtitle display while watching DVDs, and a specialized library application to manage multimedia files.
“ATI's CATALYST releases are designed to provide added entertainment and performance for ATI video card owners,” said Rick Bergman, Senior Vice President and General Manager, Desktop Business Unit, ATI Technologies Inc. “We’re delivering these advances through the entertainment value in MULTIMEDIA CENTER 8.1 combined with the unified and reliable Microsoft® Windows® Hardware Quality Labs (WHQL) certified drivers. MULTIMEDIA CENTER 8.1 takes full advantage of computer hardware to provide superior video display and advanced capture functions to produce high quality recordings.”
Bergman added: “We’re delivering the most feature rich, integrated multimedia suite of applications by providing a consistent look and feel across many player devices designed for ease of use and entertainment enjoyment.”
In addition to the new capabilities for the RADEON-based desktop graphics products, CATALYST 3.2 with MULTIMEDIA CENTER 8.1 delivers advanced features to the many ALL-IN-WONDER® users -- from the current best-selling ALL-IN-WONDER® 9700 PRO to the long-standing ALL-IN-WONDER® RADEON™. These capabilities include MULTVIEW™ for dual TV tuner input that provides Picture-in-Picture support, closed caption database search, VIDEOSOAP™ filtering for personal video recording captures and frame reconstruction, as well as new file management options in Multimedia Library.
ATI’s newest unified driver release CATALYST 3.2 can be found at http://www.ati.com.
Nergens te vinden??
MULTIMEDIA CENTER is a suite of applications that provide best-in-class players for the enhanced enjoyment of audio and video content on a PC. Accessed by an easy-to-use desktop toolbar, end users may select from a variety of multimedia players, optimized to use the installed hardware to produce high quality graphic display of TV, DVD, or captured video, or fully featured playback of CDs or captured audio. MULTIMEDIA CENTER provides advanced options such as Still Capture, Closed Caption functions, Dual Subtitle display while watching DVDs, and a specialized library application to manage multimedia files.
“ATI's CATALYST releases are designed to provide added entertainment and performance for ATI video card owners,” said Rick Bergman, Senior Vice President and General Manager, Desktop Business Unit, ATI Technologies Inc. “We’re delivering these advances through the entertainment value in MULTIMEDIA CENTER 8.1 combined with the unified and reliable Microsoft® Windows® Hardware Quality Labs (WHQL) certified drivers. MULTIMEDIA CENTER 8.1 takes full advantage of computer hardware to provide superior video display and advanced capture functions to produce high quality recordings.”
Bergman added: “We’re delivering the most feature rich, integrated multimedia suite of applications by providing a consistent look and feel across many player devices designed for ease of use and entertainment enjoyment.”
In addition to the new capabilities for the RADEON-based desktop graphics products, CATALYST 3.2 with MULTIMEDIA CENTER 8.1 delivers advanced features to the many ALL-IN-WONDER® users -- from the current best-selling ALL-IN-WONDER® 9700 PRO to the long-standing ALL-IN-WONDER® RADEON™. These capabilities include MULTVIEW™ for dual TV tuner input that provides Picture-in-Picture support, closed caption database search, VIDEOSOAP™ filtering for personal video recording captures and frame reconstruction, as well as new file management options in Multimedia Library.
ATI’s newest unified driver release CATALYST 3.2 can be found at http://www.ati.com.
Nergens te vinden??
Van Yahooooooooooo!!
Maar euh, die drivers komen in de loop van de dag waarschijnklijk online, zo gaat dat iedere keer, vaak heeft Yaho de primeur om het in de wereld te brengen..
Maar euh, die drivers komen in de loop van de dag waarschijnklijk online, zo gaat dat iedere keer, vaak heeft Yaho de primeur om het in de wereld te brengen..
Niet op voorraad.
Ah ik wou al zeggen, want dat news ding staat niet op de ATI site.edward2 schreef op 12 March 2003 @ 15:22:
Van Yahooooooooooo!!
edit:
Ah nu staat het ook op de site van ATI
, nu de drivers nog.
Ah nu staat het ook op de site van ATI
[ Voor 23% gewijzigd door hiostu op 12-03-2003 16:20 ]
Verwijderd
De nieuwsmelding staat nu ook op de ATI site, nu alleen de drivers zelf nog. Benieuwd of de performance toename echt zo groot is als het lijkt te worden. Vraag ik me nog af of dat dan ten koste van de beeldkwaliteit gaat, zoals bij Nvidia met de 4x.xx drivers
Verwijderd
ik heb net vandaag een sapphire 9500Pro 128mb ddr, dvi, tvout bestelt. heb ik hier wel goed aan gedaan ? of kon ik beter de club3d radeon halen ?
gr. Shui
gr. Shui
Ok dus geen nieuwe drivers vandaag waarschijnlijk, wel een nieuwe MMC (versie 8.1).
CATALYST maker op Rage3d
CATALYST is ATI's software suite. In other words it is more than just drivers. It is a software suite composed of drivers, multimedia center, hydravision, and remote wonder software. Today's press release is announcing availability of a new version of multimedia center. It is not referring to driver updates. CATALYST 3.2 will be made up of Multimedia Center 8.1 and driver version 7.84. The driver component which will be part of the 3.2 set will be available shortly but is not available for download at the current time. I helped write the press release and thought people knew that CATALYST is more than just a name of our drivers. Sorry for the confusion.
Here is the analogy:
CATALYST is to Microsoft OFFICE
as
Multimedia Center is to Excel
Driver is to Word
Hydravision is to Outlook
and
Remote Wonder Software is to Access.
Na 1 maand op de bestellijst te hebben gestaan voor een ATI radeon 9500 pro krijg ik te horen dat de hele radeon 9500 pro niet meer leverbaar is. Ik had de kaart besteld bij quertycomputers (www.quertycomputers.nl).
Kunnen andere winkels deze kaart nog wel leveren of zijn ze er gewoon mee gestopt met deze kaart te maken? Ik hoop van niet in ieder geval
Kunnen andere winkels deze kaart nog wel leveren of zijn ze er gewoon mee gestopt met deze kaart te maken? Ik hoop van niet in ieder geval
www.hetbsg.nl
ik heb die ookVerwijderd schreef op 12 March 2003 @ 15:57:
ik heb net vandaag een sapphire 9500Pro 128mb ddr, dvi, tvout bestelt. heb ik hier wel goed aan gedaan ? of kon ik beter de club3d radeon halen ?
gr. Shui
10.976 3Dmarks 2001SE zonder overclocken
[xp1800+, 512 MB DDR333, gigabyte 7vax kt400]
Vriend van me zei dat de Catalyst 3.2 ook support heeft voor de 9800 enzo...
dat zou dus een 10-20% winst in snelheid betekenen voor de R300
Hopelijk komen ze snel online, want ze staan er nog steeds niet!
Cat 3.2 zijn gebaseerd op die beta drivers die iedereen hier zo graag wilde hebben.FlowDesign schreef op 12 March 2003 @ 17:50:
Vriend van me zei dat de Catalyst 3.2 ook support heeft voor de 9800 enzo...
vandaag nog in mijn handen gehad bij de mycomFlowDesign schreef op 12 maart 2003 @ 14:12:
[...]
Als jij een 9500 non pro met 128 MB bedoelt, dan vind ik het erg knap als je daar aan kan komen
Van connect-3D of sapphire of Ati ?
Volgens de mycom website www.mycom.nl is het een Sapphire...
wie weet of het hier om de gevreesde zwarte uitvoering aat of de goede rode versie?
http://silverapp1.mycom.n...oductType=1§ionID=102
wie weet of het hier om de gevreesde zwarte uitvoering aat of de goede rode versie?
http://silverapp1.mycom.n...oductType=1§ionID=102
Copyright and left by SED...
Verwijderd
Jij snap het niet echt ofzo geloof ik.FlowDesign schreef op 12 maart 2003 @ 14:08:
[...]
Ja, ik bed8 me net al dat ik dat door elkaar haalde
Omega drivers?
Het gaat gewoon om de nieuwe catalyst 3.2 drivers.
Omega drivers zijn gewoon getunde drivers van ati.
Ik heb hier ook zo'n proggie voor 1 druk op de knop
en mijn instellingen zijn hetzelfde als die van de omega drivers.
(optimal game setting.)
Ik heb dan ook nog settings voor 3Dmark, direct3d, opengl, quake.
Als je nou ook mijn verder posts had gelezen, dan had je geweten dat ik dat allang wist.Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 19:09:
[...]
Jij snap het niet echt ofzo geloof ik.

Verwijderd
Not yetCATALYST™ is ATI's software suite. It is a software suite composed of drivers, multimedia center, hydravision, and remote wonder software. CATALYST™ 3.2 will be made up of Multimedia Center 8.1 and driver version 7.84. The driver as part of CATALYST™ 3.2 will be available shortly but is not available for download at the current time.
Verwijderd
ja een sapphire 9500 PRO!! 128mb <---
alleen heb ik zo'n idee dat ik er lang op mag gaan wachten
kleine letter & tussen haakjes "levertijd op bestelling"
joke:
dus dat betekent dat als ik hem morgen in huis wil hebben dat ze dat op bestelling doen
mooi dan heb ik morgen ook me videokaart & intern geheugen erbij 
---------------------------------------------------------------------------------------------------
De zalmar koeler kun je toch zo op je plaatjuh schroeven ? die heatpipe. hmm
alleen heb ik zo'n idee dat ik er lang op mag gaan wachten
kleine letter & tussen haakjes "levertijd op bestelling"
joke:
dus dat betekent dat als ik hem morgen in huis wil hebben dat ze dat op bestelling doen
---------------------------------------------------------------------------------------------------
De zalmar koeler kun je toch zo op je plaatjuh schroeven ? die heatpipe. hmm

Kan iemand mij een paar dingen duidelijk maken? Ik wil voor mijn nieuwe bak een Radeon kopen. Namelijk de 9100 of de 9200 (die er nog niet is).
Nu is mijn vraag: heeft de 9100 een AGP bus van 8X? Ik heb al op de site van ATi enzo gekeken, maar daar kan ik niets vinden. Een paar mensen in mijn vriendenkring zegt dat die wel AGP 8x is, en de ander weer niet
Mijn 2e vraag: wanneer komt de radeon 9200 eigenlijk uit? Van die kaart weet ik namelijk zeker dat ie AGP 8x is.
Nu is mijn vraag: heeft de 9100 een AGP bus van 8X? Ik heb al op de site van ATi enzo gekeken, maar daar kan ik niets vinden. Een paar mensen in mijn vriendenkring zegt dat die wel AGP 8x is, en de ander weer niet
Mijn 2e vraag: wanneer komt de radeon 9200 eigenlijk uit? Van die kaart weet ik namelijk zeker dat ie AGP 8x is.
Verwijderd
9100 is de 8x agp versie van de 8500. (toch?)
Agp 8x is echt niet veel sneller dan 4x waarom boeit het jouw zo ?
Ja, dat (toch?) zegt iedereen. Niemand weet het zekerVerwijderd schreef op 12 March 2003 @ 23:28:
Ziet er wel stoer uit
[ Voor 9% gewijzigd door Go0s op 12-03-2003 23:29 ]
Verwijderd
*knip* sorry dissectionVerwijderd schreef op 12 March 2003 @ 19:09:
[...]
Jij snap het niet echt ofzo geloof ik.
Omega drivers zijn gewoon getunde drivers van ati.
Ik heb hier ook zo'n proggie voor 1 druk op de knop
en mijn instellingen zijn hetzelfde als die van de omega drivers.
(optimal game setting.)
Ik heb dan ook nog settings voor 3Dmark, direct3d, opengl, quake.
@dissection, hierbij wil ik mij verontschuldigingen aanbieden, want je had gelijk, ik moest wat duidelijker zijn, sorry dat ik wat fel reageerde, kijk zo ben ik, zit ik fout geef ik het heus wel toe, ook al is het soms moeilijk, maar hierbij dus sorry.
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 12:23 ]
Nee de 9100 is de 8500 (en ik geloof ook vaak op 250/250 mhz)Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 23:28:
De 9200 is de 9000 met 8x AGP.
[ Voor 1% gewijzigd door hiostu op 13-03-2003 14:09 . Reden: foute specs ]
Nee het is gewoon de volgende versie van de catalyst drivers. De reviews kregen gewoon een kaart met daarbij de beta drivers. Dus ze zijn niet speciaal voor de 9800, echter vanaf die catalyst zit er OOK 9800 support in.Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 09:56:
[...]
het zijn wel degelijk drivers die ze voor 9800 gemaakt hebben, maar tuurlijk kunnen ze ook op andere ati kaarten, maar het zijn drivers die je bij de 9800 krijgt, en dat bedoelde ik ook met 9800 drivers.
sorry voor het muggeziften
[ Voor 4% gewijzigd door hiostu op 13-03-2003 11:30 ]
En catalyst 3.2 is nog steeds niet te downloaden..
Verwijderd
*knip*hiostu schreef op 13 March 2003 @ 11:29:
[...]
Nee het is gewoon de volgende versie van de catalyst drivers. De reviews kregen gewoon een kaart met daarbij de beta drivers. Dus ze zijn niet speciaal voor de 9800, echter vanaf die catalyst zit er OOK 9800 support in.
sorry voor het muggeziften
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 12:14 ]
Je hebt je punt iig gemaakt. Het probleem is dat er idd een beetje onduidelijkheid is en dat er ook veel dingen verkeerd gezegd worden door de verschillende sites. Zo zijn er nog steeds sites die beweren dat een GeforceFX 8 pixelpipelines heeft. Er wordt gewoon zo veel rommel overal neergezet. En voor veel mensen wordt het dan ook een beetje moeilijk om nog te zien wat waar is en wat niet.
[ Voor 3% gewijzigd door hiostu op 13-03-2003 12:09 ]
Verwijderd
nou dat ik er zo over na denk, ja je hebt gelijk, er is ook veel onduidelijkheid.hiostu schreef op 13 March 2003 @ 12:07:
[...]
Je hebt je punt iig gemaakt. Het probleem is dat er idd een beetje onduidelijkheid is en dat er ook veel dingen verkeerd gezegd worden door de verschillende sites. Zo zijn er nog steeds sites die beweren dat een GeforceFX 8 pixelpipelines heeft. Er wordt gewoon zo veel rommel overal neergezet. En voor veel mensen wordt het dan ook een beetje moeilijk om nog te zien wat waar is en wat niet.
ik wou dan ook mijn verontschuldigingen aanbieden, aan mijn felle reactie, en ik zou het even eruit knippen, bedankt hiostu dat je me even weer op het rechte spoor hebt gebracht
voor de mensen die nog een leuke review willen lezen:
Review @ HardOCP
toevoeging:
Zucht en ook hier staat dus weer dat de GFFX 8 pixel pipelines heeft
Ik snap er niets van, het heeft helemaal officieel geen 8ppl, hij heeft er 4 en 2 TMU's, maar door bepaalde architectuur toevoegingen kan hij in een aantal gevallen als 8x1 werken. Maar hij is geen " true" 8x1 kaart.
Review @ HardOCP
toevoeging:
Zucht en ook hier staat dus weer dat de GFFX 8 pixel pipelines heeft

Ik snap er niets van, het heeft helemaal officieel geen 8ppl, hij heeft er 4 en 2 TMU's, maar door bepaalde architectuur toevoegingen kan hij in een aantal gevallen als 8x1 werken. Maar hij is geen " true" 8x1 kaart.
[ Voor 56% gewijzigd door hiostu op 13-03-2003 12:18 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
ik begrijp nou wat je bedoelt.hiostu schreef op 13 March 2003 @ 12:16:
voor de mensen die nog een leuke review willen lezen:
Review @ HardOCP
toevoeging:
Zucht en ook hier staat dus weer dat de GFFX 8 pixel pipelines heeft![]()
Verwijderd
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 09:56:
[...]
*knip* sorry dissection
@dissection, hierbij wil ik mij verontschuldigingen aanbieden, want je had gelijk, ik moest wat duidelijker zijn, sorry dat ik wat fel reageerde, kijk zo ben ik, zit ik fout geef ik het heus wel toe, ook al is het soms moeilijk, maar hierbij dus sorry.
offtopic:
No problem, we zijn hier voor elkaar.
Fouten maakt iedereen. (zo niet, dan doe je niets.)
Je durft teminste je fout toe te geven.
Als ik fout zit (wat vast wel eens zal gebeuren)zal ik dat ook toegeven.
Verwijderd
idd, ik had het nog ff opgezocht, en heb dit toen gevonden op de frontpage:hiostu schreef op 13 March 2003 @ 11:28:
[...]
Nee de 9100 is de 8500 (en ik geloof ook vaak op 250/250 mhz)
De 9200 is de 9100 met 8x AGP.
(Wat is het verschil dan tussen 9000, 9000pro, 9100 ??)De laatste nieuwe videochip die ATi aankondigde was de 9200.
Deze zullen we ook pas in april kunnen verwelkomen.
Echt schokkend zijn de specificaties van de 9200 niet;
in feite is het een 9000 (Pro) met ondersteuning voor AGP 8x
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 12:58 ]
Verwijderd
Ik heb vorige week een Sapphire 9500np 128 mb aangeschaft bij de mycom voor 199 Euro. Zwarte pcb met 1x4 memchips. Draait heel stabiel op 340/320. En dat voor 199 pleurootjes
9000 en 9000pro zijn gebaseerd op de RV250 chip. Zal ook nog wel verschil in zitten mbt tot kloksnelheid. Verder hadden ze geloof ik minder pipelines of TMU's (geloof het laatste), en extre functionaliteit in de vorm van Fullstream enzo.Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 12:57:
[...]
idd, ik had het nog ff opgezocht, en heb dit toen gevonden op de frontpage:
[...]
(Wat is het verschil dan tussen 9000, 9000pro, 9100 ??)
Verwijderd
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 12:53:
[...]
offtopic:
offtopic:
tof dat je er zo over denkt, dan weet ik dat ik in de toekomt op je kan bouwen.
tof dat je er zo over denkt, dan weet ik dat ik in de toekomt op je kan bouwen.
Aangezien de 8500 (ook wel 9100) sneller is dan de 9000 trek ik de conlusie dat de 9200 ook langzamer zal zijn dan de 8500(ook wel 9100)De laatste nieuwe videochip die ATi aankondigde was de 9200.
Deze zullen we ook pas in april kunnen verwelkomen.
Echt schokkend zijn de specificaties van de 9200 niet;
in feite is het een 9000 (Pro) met ondersteuning voor AGP 8x
Klopt dit nu of zie ik dit verkeerd???
Nothing to see here
Verwijderd
Hey ik ben bezig met het spelen van mijn 'old skool' spelletjes. Ik heb heir NFS Highstakes oftwel Road Challange, maar ik kan hem niet spelen op mij n radeon 9500PRO. Ik kan alleen met 'software render' doen want als ik hem op direct3d zet, wil het niet opstarten.....
Ik gebruik winxp pro sp1a, dx9 en catalyst 3.1. iemand enig idee.
Ik gebruik winxp pro sp1a, dx9 en catalyst 3.1. iemand enig idee.
Verwijderd
weet iemand nog een site waar de Sapphire 9500 PRO te koop is ? kan geen sites meer vinden waar de 9500 nog op de schap ligt en direct onder rembours verstuurt kan worden. heb al geprobeerd de
radeon 9700pro
onder een voordelig prijsje proberen te krijgen maar dat wou meneer niet
maar als iemand nog een site weet plz reply eff oke ? thnx
greatZz shui
maar als iemand nog een site weet plz reply eff oke ? thnx
greatZz shui
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 13:51 ]
Verwijderd
Shui
De Saphire Radeon 9500 pro heb ik vandaag gezien bij volgens mij FASCOM.
Ik zou daar eens kijken.
Volgens mij was tie daar iets van 230 - 240 EURO.
De Saphire Radeon 9500 pro heb ik vandaag gezien bij volgens mij FASCOM.
Ik zou daar eens kijken.
Volgens mij was tie daar iets van 230 - 240 EURO.
Even mijn excuses ik heb zelf net ook foute specs gepost
Verbetering
Radeon 8500 = R200
Radeon 9000 = RV250 (R200 met 1 TMU minder)
Radeon 9100 = Radeon 8500
Radeon 9200 = RV280 (RV250 + 8x AGP)
Verbetering
Radeon 8500 = R200
Maar welke gaat nu sneller zijn???hiostu schreef op 13 March 2003 @ 14:13:
Even mijn excuses ik heb zelf net ook foute specs gepost
Verbetering
Radeon 8500 = R200
Ik denk de 8500(9100).
Een snellere AGP bus gaat niets uitmaken denk ik, immers is er bij de 8500 nog steeds genoeg bandbreedte voor snellere prestaties dan de 9000. Conclusie is dat de bandbreedte van de bus niet beperkend was.
Nothing to see here
Ik denk dat je daar idd gelijk in hebt, daarom ben ik zelf niet zo heel gelukkig met het feit dat ATI deze naamgeving heeft gekozen. Hadden ze beter de 8500 -> 9200 kunnen noemen en de RV280 9100.its_me schreef op 13 maart 2003 @ 14:20:
[...]
Maar welke gaat nu sneller zijn???
Ik denk de 8500(9100).
Een snellere AGP bus gaat niets uitmaken denk ik, immers is er bij de 8500 nog steeds genoeg bandbreedte voor snellere prestaties dan de 9000. Conclusie is dat de bandbreedte van de bus niet beperkend was.
Of de 8500(ook wel 9100) nu 9300 noemenhiostu schreef op 13 March 2003 @ 14:22:
[...]
Ik denk dat je daar idd gelijk in hebt, daarom ben ik zelf niet zo heel gelukkig met het feit dat ATI deze naamgeving heeft gekozen. Hadden ze beter de 8500 -> 9200 kunnen noemen en de RV280 9100.
Nothing to see here
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ja dat zijn dus nog steeds de 3.1 drivers hoor. Volg de links maar eens.
Verwijderd
Dit staat op www.rage3d.com :
Catalyst 3.2 Drivers won't be released today! - 11:09 am EST - MrB
Just got in contact with our hockey touting Catalyst Maker and he has asked me to post the following:
"CATALYST is ATI's software suite. In other words it is more than just drivers. It is a software suite composed of drivers, multimedia center, hydravision, and remote wonder software. Today's press release is announcing availability of a new version of multimedia center. It is not referring to driver updates. CATALYST 3.2 will be made up of Multimedia Center 8.1 and driver version 7.84. The driver will be available shortly but is not available for download at the current time"
Just got in contact with our hockey touting Catalyst Maker and he has asked me to post the following:
"CATALYST is ATI's software suite. In other words it is more than just drivers. It is a software suite composed of drivers, multimedia center, hydravision, and remote wonder software. Today's press release is announcing availability of a new version of multimedia center. It is not referring to driver updates. CATALYST 3.2 will be made up of Multimedia Center 8.1 and driver version 7.84. The driver will be available shortly but is not available for download at the current time"
Verwijderd
het zal wel liggen aan dat ati ze nog niet allemaal op een rijtje heeft 
ze maken ze achter elkaar, niet dat het slecht bedoelt is maar ati gooit eerst de snelste kaarten op de markt en daarna pas de wat meer op de mainstream gerichte kaarten ( met uitzondering op de 9800.)
ze maken ze achter elkaar, niet dat het slecht bedoelt is maar ati gooit eerst de snelste kaarten op de markt en daarna pas de wat meer op de mainstream gerichte kaarten ( met uitzondering op de 9800.)
Dat staat in die pop-up op de site...Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 15:47:
Dit staat op www.rage3d.com :
http://mirror.ati.com/products/pc/catalyst/index.html
Oh en ik zie net dat de grote speed increase voor de Radeon9700 niet in Catalyst 3.2 zal zitten, maar in versie 3.3, maar ik verwacht dat er wel gehackte drivers zullen komen zodat deze speed inc. ook voor de 9700 zal komen.
huh? welke speed increase? bron?
klinkt wel interessant trouwens...
Ik denk dat zijn bron Catalyst Maker is op het rage3d forumbassGunner schreef op 13 maart 2003 @ 23:27:
huh? welke speed increase? bron?
Link: http://rage3d.com/board/s...2f3f41d&threadid=33672469
Heerlijk deze quote van Catalyst Maker:
However, since the CAT(!) is out of the bag - you now know that 9700 owners will have a great performance boost with the CATALYST 3.3 posting. We're not just number one - we'll now be #1 (RADEON 9800 PRO), #2 (9800) and #3 (9700 PRO).
2003 the year of CATALYST!
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Catalyst 3.2 zijn uit
Klik op de link voor snel alle links en een lijst met bugfixes
downloads + links
downloads + links
[ Voor 1% gewijzigd door hiostu op 14-03-2003 09:07 . Reden: 3.3 -> 3.2 (stom) bedankt Cougar ]
3.2 is hethiostu schreef op 14 maart 2003 @ 08:26:
Catalyst 3.3 zijn uit
downloads + links
Verwijderd
Wanneer gaat de 9900 van start dan ? das toch begin april ?
en die CAT 3.3 zou dat denk je ook werken op je 9500pro' tjuh ?

en die CAT 3.3 zou dat denk je ook werken op je 9500pro' tjuh ?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 09:25 ]
Het is nog helemaal niet bekend of er een 9900 komt. Ik denk dat jij de Radeon 9800 pro 256 bedoeld. Dit is de 400/720 versie als het goed is.Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 09:23:
Wanneer gaat de 9900 van start dan ? das toch begin april ?![]()
en die CAT 3.3 zou dat denk je ook werken op je 9500pro' tjuh ?![]()
Daarnaast zijn de cat3.3 nog niet uit, zijn de 3.2 (was foutje van mij net

zou dit blokje goed genoeg zijn om mijn readeon 8500 koel te houden?
http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=140
het originele koelertje begint nu echt teveel lawaai te maken. Heb deze al eens eerder op een geforce 2 ti gezet en dat ging gewoon goed
deze memsinkjes komen er dan ook op
http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=686
zo'n zalman geval is me te duur , ben namelijk niet van plan om deze kaart nog lang te houden (misschien paar maand)
airflow in de kast is gewoon wel goed, niet warm ofzo..
http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=140
het originele koelertje begint nu echt teveel lawaai te maken. Heb deze al eens eerder op een geforce 2 ti gezet en dat ging gewoon goed
deze memsinkjes komen er dan ook op
http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=686
zo'n zalman geval is me te duur , ben namelijk niet van plan om deze kaart nog lang te houden (misschien paar maand)
airflow in de kast is gewoon wel goed, niet warm ofzo..
[ Voor 22% gewijzigd door Cougar op 14-03-2003 10:27 ]
Omdat ik denk dat sommige die misschien het antwoord weten eroverheen lezen:
(kheb al een topic geopend, maar het duurt soms een halve dag voordat je antwoord hebt
)
Radeon9700 van Club3d, non pro
Ok ik kreeg hem vanmorgen, ik uninstall eerst de oude 8500 drivers, haal de kaart eruit, doe de 9700 erin, sluit de powerconnector aan (niet de bijgeleverde, gewoon 1tje van mijn voeding)
nou pc start gewoon op, driver (cat.3.2) geinstalleerd, ik wil gaan benchmarken, maar meteen als ik 3dmark2001 se start dan hing het beeld meteen, ik het lampje werd orange (van de monitor) en hij deed niets meer, geen reset of wat dan ook.
3dmark2003 geprobeerd, precies het zelfde.
Ik deinstall de catalyst en install de CD driver. Hierbij begon hij wel met benchen in 2001 SE (03 niet) maar hing na 5-10 seconden.
Ik sluit de splitter aan die erbij geleverd zat. Gewoon een Molex in de de daarvoor bedoelde plug, en de Berg connector in de VGA kaart. de andere connector die nu vrij was (van de bijgeleverde splitter) liet ik gewoon los hangen.
Ik ga weer benchmarken, maar hij hing weer na een paar seconden.
Ik sluit (volgens de manual) de losse Molex connector van de splitter die erbij zat op mijn harddisk aan. Nu kon ik wel benchmarken. 3Dmark2001 SE score: 10472
Erg laag dus.
Nu ging ik 3dmark03 proberen, hij hing na die game met dat zwaard. gewoon was het beeld inneens weg en de pc deed nix meer.
Waar kan dit aan liggen???
Ik heb:
ECS K7VT3A v.5.0
AMD 1700+ @ 2000+ (al teruggeclocked, hielp nix)
512 ddr pc2700 kingston
350watt Enermax voeding
XP Pro NL SP1
Directx 9
Nieuwste Hyperion drivers.
Ik ben nu windows reinstall aan het doen. Kijken of dat scheelt, waar kan het aan liggen als de problemen blijven aanhouden? Voeding is goed genoeg, cooling ook.
Kaart word niet abnormaal heet, heatsinkje word beetje warm, maar niet heet.
UT2003 lukte btw ook niet.
(kheb al een topic geopend, maar het duurt soms een halve dag voordat je antwoord hebt
Radeon9700 van Club3d, non pro
Ok ik kreeg hem vanmorgen, ik uninstall eerst de oude 8500 drivers, haal de kaart eruit, doe de 9700 erin, sluit de powerconnector aan (niet de bijgeleverde, gewoon 1tje van mijn voeding)
nou pc start gewoon op, driver (cat.3.2) geinstalleerd, ik wil gaan benchmarken, maar meteen als ik 3dmark2001 se start dan hing het beeld meteen, ik het lampje werd orange (van de monitor) en hij deed niets meer, geen reset of wat dan ook.
3dmark2003 geprobeerd, precies het zelfde.
Ik deinstall de catalyst en install de CD driver. Hierbij begon hij wel met benchen in 2001 SE (03 niet) maar hing na 5-10 seconden.
Ik sluit de splitter aan die erbij geleverd zat. Gewoon een Molex in de de daarvoor bedoelde plug, en de Berg connector in de VGA kaart. de andere connector die nu vrij was (van de bijgeleverde splitter) liet ik gewoon los hangen.
Ik ga weer benchmarken, maar hij hing weer na een paar seconden.
Ik sluit (volgens de manual) de losse Molex connector van de splitter die erbij zat op mijn harddisk aan. Nu kon ik wel benchmarken. 3Dmark2001 SE score: 10472
Erg laag dus.
Nu ging ik 3dmark03 proberen, hij hing na die game met dat zwaard. gewoon was het beeld inneens weg en de pc deed nix meer.
Waar kan dit aan liggen???
Ik heb:
ECS K7VT3A v.5.0
AMD 1700+ @ 2000+ (al teruggeclocked, hielp nix)
512 ddr pc2700 kingston
350watt Enermax voeding
XP Pro NL SP1
Directx 9
Nieuwste Hyperion drivers.
Ik ben nu windows reinstall aan het doen. Kijken of dat scheelt, waar kan het aan liggen als de problemen blijven aanhouden? Voeding is goed genoeg, cooling ook.
Kaart word niet abnormaal heet, heatsinkje word beetje warm, maar niet heet.
UT2003 lukte btw ook niet.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
da's inderdaad vrij lang ja......Dond3r schreef op 14 March 2003 @ 11:47:
Omdat ik denk dat sommige die misschien het antwoord weten eroverheen lezen:
(kheb al een topic geopend, maar het duurt soms een halve dag voordat je antwoord hebt)
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb niet echt gezocht naar een oorzaak, aangezien ik toch al een clean install wilde doen.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
FF snel vraagje
Heeft het zin om een kaartje te flashen met een originele ati bios of is die van gigabyte bv even goed ?
Wat voor voordelen krijg ik dan ?
Heeft het zin om een kaartje te flashen met een originele ati bios of is die van gigabyte bv even goed ?
Wat voor voordelen krijg ik dan ?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 19:08 ]
Dit topic is gesloten.