heb nu lagere 3dmark03! 
met ati cat3.2 4375 3DMarkpoints
met ati cat3.1 4388 3DMarkpoints
lekka hoor..

lekka hoor..
Verwijderd
11 hele puntenVerwijderd schreef op 14 March 2003 @ 20:06:
heb nu lagere 3dmark03!
lekka hoor..
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Draai 3dmark nog een keer, en je hebt weer een andere score...Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 20:06:
heb nu lagere 3dmark03!
lekka hoor..
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Verwijderd
Ja, dat heb ik dus met Castle WolfensteinSantjeS schreef op 14 March 2003 @ 22:17:
ik heb een probleembje ivm hercules 9500 PRo
in counter-strike loopt ie als een zonnetje tot continue 100 fps, maar soms draai ik in een andere tichting van het level en dan zakt ie in tot 16 fps... dat vind ik niet echt om mee te leven ik heb het zowel met 3.1 als 3.2 verder niets OC want daar houd ik niet van rest van systeem zie sig
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 00:04 ]
Je moet dit doen om een foto te postenVerwijderd schreef op 15 March 2003 @ 00:02:
hey, mischien domme vraag, ik stel hem lekker toch, aangezien ik niet via internet kan en mag bestellen zit ik vast aan een winkel, ik wil heel graag een 9700 pro halen, die bijna tot allemaal zijn uitverkocht, ik kan uit 2 kiezen namelijk deze :
Club3D ATi Radeon 9700Pro 128 MB DVI/TV-out/Retail € 399
Gigabyte ATi Radeon 9700Pro 128 MB TV-out/DVI/Retail € 419,-
[img]"http://www.computer-land.nl/pics/prodinfo/r9700pro.jpg"[/img]
dit plaatje is de gigabyte ATI.
ik denk zelf voor die gigabyte er zitten heatsinkjes op, weet iemand mij meer te vertellen hierover
thnx guys !
nouja sorry voor de screen zal wel iets fout doen !
1
| [img]url van de foto[/img] |
Verwijderd
ff mezelf quotenCougar schreef op 14 March 2003 @ 10:25:
zou dit blokje goed genoeg zijn om mijn readeon 8500 koel te houden?
http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=140
het originele koelertje begint nu echt teveel lawaai te maken. Heb deze al eens eerder op een geforce 2 ti gezet en dat ging gewoon goed
deze memsinkjes komen er dan ook op
http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=686
zo'n zalman geval is me te duur , ben namelijk niet van plan om deze kaart nog lang te houden (misschien paar maand)
airflow in de kast is gewoon wel goed, niet warm ofzo..
Verwijderd
Dat blokje lijkt me niet genoeg als je er geen koelertje bij zet. De kaart word dan denk ik veel te warm tijdens gamen. Verder zijn ramsinks altijd handig bij het overklokken.
zeg dat wel ja
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
heheVerwijderd schreef op 14 March 2003 @ 20:06:
heb nu lagere 3dmark03!
lekka hoor..
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Tsjah, ze doen hier allemaal iets fout
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Nothing to see here
heb je je geheugen gekoeld dan ?!Dond3r schreef op 15 March 2003 @ 11:05:
ik kan mn geheugen van club3d 9700 bijna niet overclockenbij 10mhz krijg ik al allemaal strepen in windows. Core komt wel een heel eind. maar geheugen niet.
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Verwijderd
de gforce lijkt mij aangezein deze op AGP draait en pci is een stuk langzamerits_me schreef op 15 maart 2003 @ 15:28:
Ok vraagje:
Ik heb nu een G-force 2MX-400 AGP in mijn systeem zitten.
I.vm. mijn multimonitor setup zitten daar nu nog 2x een Matrox PCI kaart bij.
Nu wil ik de Matrox kaarten vervangen door een PCI kaart met dual monitor ondersteuning.
Ik heb deze kaart gevonden:
RECOM ATI RADEON 7500 64MB PCI TV-OUT
Nu vraag ik mij echter af welke kaart ik beter als primaire kaart kan gebruiken van deze twee kaarten:
De AGP G-force 2MX-400 of de PCI RADEON 7500?
Bijde beschikken overigens over 64MB geheugen.
Welke van deze kaarten gaat sneller zijn?
Overigens gaat de G-force binnenkort ook nog vervangen worden
Nee, maar het moet toch MINIMAAL 10mhz zonder cooling te oc'n zijn
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Hmm, dan blijft idd de G-force gewoon primair.TCR schreef op 15 March 2003 @ 15:38:
[...]
de gforce lijkt mij aangezein deze op AGP draait en pci is een stuk langzamer
Nothing to see here
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
eerst je nvidia drivers eraf rossen,kaart eruit>ati kaart erin>3.2 erop>controlpanel installeren>evt hydravision installeren>klaarik krijg maandag mijn safire 9500 pro binnen. Heeft iemand nog tips voor het instaleren(bijv. eerst iets verwijderen of iets downen) d'r zal vast wel een hanleiding bij zitten maar toch ff vragen of ik nog iets speciaals moet doen. Ik heb nu een gforce 2 mx 64mb. Kan ik de radeon ook het best gelijk op 3.2 zetten?
[ Voor 64% gewijzigd door FlowDesign op 15-03-2003 22:06 ]
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Verwijderd
Waarom vervang je dan niet gelijk die GF voor een ATI 7500 (of gelijk een 9x00)AGP, dat is zeker sneller dan die mx400its_me schreef op 15 maart 2003 @ 15:28:
Ok vraagje:
Ik heb nu een G-force 2MX-400 AGP in mijn systeem zitten.
I.vm. mijn multimonitor setup zitten daar nu nog 2x een Matrox PCI kaart bij.
Nu wil ik de Matrox kaarten vervangen door een PCI kaart met dual monitor ondersteuning.
Ik heb deze kaart gevonden:
RECOM ATI RADEON 7500 64MB PCI TV-OUT
Nu vraag ik mij echter af welke kaart ik beter als primaire kaart kan gebruiken van deze twee kaarten:
De AGP G-force 2MX-400 of de PCI RADEON 7500?
Bijde beschikken overigens over 64MB geheugen.
Welke van deze kaarten gaat sneller zijn?
Overigens gaat de G-force binnenkort ook nog vervangen worden
[ Voor 22% gewijzigd door Pollewob op 16-03-2003 01:39 ]
Verwijderd
Als je de core te ver verhoogt dan krijg je last van spikkels op je scherm, als je je geheugen te ver verhoogt dan krijg je allemaal rare strepen/fucked up graphics.StanTheMan schreef op 16 maart 2003 @ 03:42:
had net na heel lang simcity 4 spelen ineens wat rare patronen op het scherm, uiteraard door het overklokken van m'n club3d 9700 nonpro naar core: 337/mem: 310
Maar aangezien ik dus pas na heel lang spelen dit voor het eerst zeg, kan ik moeilijk de oorzaak achterhalen, ik vraag me af hoe je kan herkennen of de core of mem speed te hoog was? Wat voor beeldfouten zijn typerend voor mem problemen, en welke voor core? Of zijn die er niet?
hoe uninstall je die nvidia drivers dan? ik heb ff gezocht maar ik kan niet vinden waar die zichzelf instaleert. en wat voor een prog is hydravision?Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 19:26:
[...]
eerst je nvidia drivers eraf rossen,kaart eruit>ati kaart erin>3.2 erop>controlpanel installeren>evt hydravision installeren>klaar
alle progjes zijn te vinden op de ati site.
ja zoals ik al dacht is het dus het geheugen (is maar 3.6 ns), core ging namelijk wel verder.BioWEB schreef op 16 March 2003 @ 13:48:
[...]
Als je de core te ver verhoogt dan krijg je last van spikkels op je scherm, als je je geheugen te ver verhoogt dan krijg je allemaal rare strepen/fucked up graphics.
Gewoon tekenen dat je kaartje te warm wordt (je core of je geheugenchips). Dit zijn overigens de meest voorkomenden, misschien dat jouw kaartje zich weer anders gedraagt in zo'n situatie.
[ Voor 14% gewijzigd door euro op 16-03-2003 16:34 ]
regeditDond3r schreef op 15 March 2003 @ 18:22:
hoe kan ik de naam van mijn Radeon9700 aanpassen (bij de Detonators ging het via zo'n kladblok file in de uitgepakte driver( Dus voor install veranderen), bij de 9700 ook vast, maar welke file moet ik hebben?
als je even in je handleiding hadt gelezen.....euro schreef op 16 March 2003 @ 16:02:
Heb een probleem met een Radeon 9500 64mb point of vieuw.
Ben een nieuw systeem in elkaar aan het zetten en krijg geen beeld, de monitor geeft aan dat het geen signaal ontvangt.Monitor doet het wel op me laptop aangesloten, kan de kaart niet in ander systeem testen, heb ik nu ff niet.
Moederbord is een Asus A7N8X deluxe, lamoje van de AGP check is uit en die van het systeem brand dus dat is goed.
Zit ook een extra molex stekker aan de kaart aan gesloten, moet ik die ook op de stroom aan sluiten en zal de de kaart DOA zijn??
[ Voor 71% gewijzigd door euro op 16-03-2003 19:30 ]
Oude P2/P3 cooler aan stukken zagen, bodem vlakken en op een vernuftige manier op de heatsinks bevestigen (kan bijvoorbeeld met Arctic Thermal Adhesive of gewone Arctic Silver (mag ook andere pasta zijn, maar deze is gegarandeerd goed) en dan in de hoekjes wat secondelijm.).StanTheMan schreef op 16 maart 2003 @ 14:19:
[...]
ja zoals ik al dacht is het dus het geheugen (is maar 3.6 ns), core ging namelijk wel verder.
Dat wordt dus heatsinks op de chips plaatsen o.i.d.. 't zal wel tig x in dit topic staan, maar wat is daar de eenvoudigste en goedkoopste methode voor?
iets specifieker?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Zoals ik al eerder aan geef vervangt de PCI Radeon 7500 mijn twee matrox kaarten en niet de G-force, deze vervang ik over korte tijd ook.Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 23:22:
[...]
Waarom vervang je dan niet gelijk die GF voor een ATI 7500 (of gelijk een 9x00)AGP, dat is zeker sneller dan die mx400
Nothing to see here
Tja, en hier kun je weer lezen dat het weer niet veel uitmaakt... Link komt ook van dezelfde website vandaan...OMX2000 schreef op 15 March 2003 @ 11:54:
Heeft iemand al een 9500 pro proberen te soft-modden? Het schijnt dus ook een performance winst op te leveren. Het artikel kun je hier : http://www.envynews.com/gibs.php?ID=398 lezen.
[ Voor 19% gewijzigd door PsYgHo op 17-03-2003 00:06 ]
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
toevallig heb ik nog een oude p2 cooler liggen.. nooit gebruikt.. alleen wordt dat zagen nogal spannend..! maar ik zal eens kijken, bedankt voor de tip..BioWEB schreef op 16 maart 2003 @ 20:01:
[...]
Oude P2/P3 cooler aan stukken zagen, bodem vlakken en op een vernuftige manier op de heatsinks bevestigen (kan bijvoorbeeld met Arctic Thermal Adhesive of gewone Arctic Silver (mag ook andere pasta zijn, maar deze is gegarandeerd goed) en dan in de hoekjes wat secondelijm.).
Mijn eerste opmerking zou zijn om je systeem terug naar de originele snelheid terug te zetten en eens te kijken of het dan nog blijft gebeuren.CommanderKeen schreef op 17 March 2003 @ 09:41:
niemand? :[
Heb het bovenstaande probleem en heb zojuist een andere VGA geprobeerd een Geforce 2MX en daar krijg ik ook geen beeld mee en de VGA's doen het beide wel in een ander systeem, wat ik ff geleend heb.euro schreef op 16 March 2003 @ 16:02:
Heb een probleem met een Radeon 9500 64mb point of vieuw.
Ben een nieuw systeem in elkaar aan het zetten en krijg geen beeld, de monitor geeft aan dat het geen signaal ontvangt.Monitor doet het wel op me laptop aangesloten, kan de kaart niet in ander systeem testen, heb ik nu ff niet.
Moederbord is een Asus A7N8X deluxe, lamoje van de AGP check is uit en die van het systeem brand dus dat is goed.
Zit ook een extra molex stekker aan de kaart aan gesloten, moet ik die ook op de stroom aan sluiten en zal de de kaart DOA zijn??
Verwijderd
Verwijderd
Volgens mij kan het hier:
De 9500 en de 9700 verdwijnen misschien wel. Dit omdat ATI liever de 9600 en 9800 verkocht ziet. De 9600 is namelijk veel goedkoper te produceren.Cougar schreef op 17 maart 2003 @ 14:14:
denk niet dat het nu een goed moment is om een kaart te kopen. Zeker nu de radeon 9800 er aan komt. wacht dan liever tot de zomer , totdat de 9800 goed leverbaar etc is. Dan zullen (hoop ik ook) de prijzen een beetje zakken van de 95** en 97**
hiostu schreef op 17 March 2003 @ 14:50:
[...]
De 9500 en de 9700 verdwijnen misschien wel. Dit omdat ATI liever de 9600 en 9800 verkocht ziet. De 9600 is namelijk veel goedkoper te produceren.
Ja tuurlijk verdwijnen ze, alleen weet je niet precies op wat voor termijn.....
Op redelijk korte termijn d8 ik...hiostu schreef op 17 maart 2003 @ 21:02:
[...]
Ja tuurlijk verdwijnen ze, alleen weet je niet precies op wat voor termijn.....
Nou ik weet zeker dat dit de bedoeling is van ATI, want ze stoppen zelf de productie van de chips, maar als 3rd party of OEMS de chips willen hebben, dan zal ATI ze waarschijnlijk wel blijven produceren. Het ligt dus gewoon aan de vraag.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Kijkt U eens, rechtstreeks van de Ati site in chronologische volgorde.Wannapuf schreef op 19 maart 2003 @ 23:12:
Is er ergens een site of een topic waarin een overzichtje staat van al die ATi kaarten en de verschillen ertussen. Ik kom er namelijk niet uit wat nou de nieuwste en wat nou de oudste kaarten zijn. Bij GeForce is dat vrij duidelijk, maar bij ATi vind ik dat eerlijk gezegd niet zo duidelijk. Ook welke kaarten low budget zijn en welke de top of the line zijn. Ik wil eerlijk gezegd gewoon een simpel kaartje, niet specifiek voor (3D) spellen, meer gewoon voor simpel pc gebruik. Voorwaarde echter dat er een DVI aansluiting op zit en liefst ook een TV-OUT.
[ Voor 11% gewijzigd door KneoK op 19-03-2003 23:27 ]
ATI is nog steeds bezig en de clocksnelheden zijn nog niet final. Dit weet de inquirer waarschijnlijk niet. Het is ook nog niet zeker of ze de snelheden gaan verhogen, dat is ook afhankelijk van het aantal yields dat de gekozen snelheid haalt. Maar hou er rekening mee dat met misschien wat andere koeling dit ding 550 mhz zou kunnen halen..... Wel worden de biossen waarschijnlijk ge-clock-locked. Deze dingen die ik hier noem zijn niet "publiekelijk" bekend, want dit zijn probeersels waar ze bij ATI mee bezig zijn en het is gewoon niet zeker wat er allemaal gaat gebeuren.Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 17:16:
misschien te vroeg gejuicht want missschien is hij wel trager dan de 9500Pro. Dat vermoedt The Inquirer
Verwijderd
En heb je enig idee wanneer ze klaar zijn met proberen en die kaart op de markt gooien?hiostu schreef op 20 maart 2003 @ 08:39:
[...]
ATI is nog steeds bezig en de clocksnelheden zijn nog niet final. Dit weet de inquirer waarschijnlijk niet. Het is ook nog niet zeker of ze de snelheden gaan verhogen, dat is ook afhankelijk van het aantal yields dat de gekozen snelheid haalt. Maar hou er rekening mee dat met misschien wat andere koeling dit ding 550 mhz zou kunnen halen..... Wel worden de biossen waarschijnlijk ge-clock-locked. Deze dingen die ik hier noem zijn niet "publiekelijk" bekend, want dit zijn probeersels waar ze bij ATI mee bezig zijn en het is gewoon niet zeker wat er allemaal gaat gebeuren.
ik kan nog geen datum noemen. Ik verwacht half april, maar ik heb verder nog geen data mogen ontvangen.stokkie schreef op 20 March 2003 @ 12:48:
[...]
En heb je enig idee wanneer ze klaar zijn met proberen en die kaart op de markt gooien?
Ja, ik zit erom te springen, heb pasgeleden mijn gehele systeem geupgrade, moet alleen nog een andere videokaart in, vandaar
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door tweak_master op 20-03-2003 16:02 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Vincentio op 20-03-2003 22:41 ]
Verwijderd
Verwijderd
Die is volgens mij nergens meer te krijgenKeRsTmAnNeKe schreef op 21 March 2003 @ 11:16:
Isset nu nog interessant om bv deze week nog een 9500pro te kopen ofzo ?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 11:33 ]
/off topic ghehe daar sta ik ook opVinnieWeiss schreef op 20 maart 2003 @ 22:36:
ik had vandaag ook de omega drivers geinstalled en net was ik even aan het cs-en en toen kreeg ik dit:
http://www.weiss-vf.com/beeld.jpg
Allemaal mooie streepjes en het is soms zelfs erger, het zit ook nu af en toe in windhoos. What could it be?
edit:
zodra ik een game opstart krijg ik er snel last van. Zou het aan die Soft 9800o hack liggen?
Verwijderd
Verwijderd
Wauw, dat is echt een vette kaartVerwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 13:58:
IK weet niet of deze al is gepost, dus bij deze:
[afbeelding]
De eerste afbeelding van de nieuwe Hercules 3d prophet 9800 pro.
(Zie ik nou een ledfan ?)
Is dat soms een Case-Mod edition ??Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 13:58:
[afbeelding]
Verwijderd
39
Verwijderd
evensnel als de anerde ati 9800 kaarten.Homedisc schreef op 23 March 2003 @ 15:07:
Die hercules ziet er goed uit, weet iemand wanneer we die in de winkel kunnen verwachten?
(ja helaas duits)Heute wurden Informationen zur 3D Prophet 9800 Pro von Hercules bekannt. Bei der Radeon sind sowohl die Platine als auch der Lüfter in schickem Blau gehalten. Sozusagen 'Ganz in Blau' kommt das neue Flaggschiff von Hercules mit 128 MB Speicher im April auf den europäischen Markt.
Getaktet wird die 3D Prophet 9800 Pro mit 380 MHz Chiptakt sowie 340 MHz Speichertakt, der im DDR-Modus somit 680 MHz beträgt. Die Speichermodule sind mit Passivkühlern ausgerüstet. Die Grafikkarte besitzt die aktuell gängigen Ausgänge: Analog, DVI, TV-Out. Der beleuchtete Lüfter soll mit einer Lautstärke von 28 Dezibel auf dem Niveau einer aktuellen Radeon 9700 Pro liegen. Der spekulierte Preis liegt zur Zeit bei 399 US-Dollar und dürfte sich auch in Europa in dieser Gegend bewegen.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 15:19 ]
* Cassius kwijltVerwijderd schreef op 23 March 2003 @ 13:58:
[afbeelding]
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 09:56 ]
Verwijderd
Jezus, dat is übergeil BioBladeGipsy King schreef op 24 March 2003 @ 22:30:
ik heb vamiddag mijn nieuwe radeon 9700pro rev 3.0 binne gehad
er zat 2.6ns hynix op en een bios date van 2003/11/2
dus we zullen wel zien hoever dit beestje gaat ocen![]()
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq