-= Het grote topic voor NETTE LAN afwerking thuis =- Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 60.569 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13426

Ik vind het wel raar dat je wel een mooie patchkast hebt gekocht, maar dan niet de moeite neemt om even een mooi kabelgootje te fixen om die kabels er netjes naartoe te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Erkens schreef op 23 september 2004 @ 10:51:
Zo, eventjes die topic wat nieuw leven inblazen :P
Ik ben eindelijk eens actief geweest (heeft een jaartje geduurt :P ) en eens mijn netwerk wat meer op orde gebracht. Met name de plek waar mijn server/router staat:

[..]

Tnx Koffie voor het patchpanel _o_
<laat>
Dus je bent tevreden met je punchdowntool? ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07-2023
Anoniem: 13426 schreef op 28 september 2004 @ 14:54:
Ik vind het wel raar dat je wel een mooie patchkast hebt gekocht, maar dan niet de moeite neemt om even een mooi kabelgootje te fixen om die kabels er netjes naartoe te leggen...
Heb ik toen wel naar gekeken. Je kunt het wel doen maar dan kan je kast niet meer aan de achterkant open... Tenminste lukte mij niet. Het zal idd mooier zijn, ik lig er iig niet wakker van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

CyBeR schreef op 28 september 2004 @ 16:14:
[...]

<laat>
Dus je bent tevreden met je punchdowntool? ;)
hij voldoet, laten we het daar op houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 11:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Schop :+

Zoals de meesten wel weten, was ik bezig met de vebrouwing van garage tot PC hok.
Dit project is aardig stil komen te liggen vanaf het moment dat er een nieuwe woning in beeld kwam :P

Inmiddels is het zover, na veel verbouwen en klussen is het huis af en wonen we er ook.
Afgelopen dagen ben ik voorzichtig aan begonnen met het inrichten van mijn nieuwe PC hok.
Van de buitenkant lijkt het alsof het een garage is, en aan die afmeting moet je ook denken. (pic van de garage : klik )

Zo ... het is iig een beetje 'af' nu :Y)

[img]|http://zooi.oostindie.com/uploaded/small_Dscf3415.jpg[/img]

- Blauwe UTP = uplink ADSL
- Rode UTP = Main server
- Appeltjesgroene UTP = clients
- Netjes alles bij elkaar gebonden enzo, ALLES wat in de kast staat werkt (iig qua eth, KVM en power :+ )

Vooralsnog zitten alle netwerkkabels in de patchkast zelf.
In de meterkast hangt mijn ADSL modem (met ingebouwd switchje :X) en een Wireless AP.
Het AP zit in de switch van de modem, en van de modem gaat er een kabel naar mijn PC hok.
De netwerkkabel uit de meterkast gaat onder het parket door, door een kamer heen om vervolgens linksachter in de hoek achter de patchkast uit de grond te komen.
Ik kan hier wel pics van maken, maar de heb je weinig aan want je zit de kabel simpelweg weg niet ;) ( als je goed kijkt zie je hier de kabel nog de grond in gaan).

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-05 16:53
Pas ook mijn rack even netter gemaakt:
http://members1.chello.nl/a.ossendrijver01/rack.jpg
Nu nog op zoek naar n 19" kast voor de server.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
Ik ben ook weer eens bezig geweest met vernieuwen. Ik heb een paar maand geleden een 22HE hoge patchkast en een paar nieuwe servers gekocht :+

Zie hier de pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.rutgerlan.com/got/pics/netwerk%202/IMG_0645.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.rutgerlan.com/got/pics/netwerk%202/IMG_0646.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.rutgerlan.com/got/pics/netwerk%202/IMG_0647.JPG

En ik kon het niet laten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rutgerlan.com/got/pics/netwerk%202/IMG_0649.JPG

Alles hangt er nu keurig in met rails, dankzij het topic over sliding-rails.

[ Voor 15% gewijzigd door RutgerLAN op 08-01-2005 18:55 . Reden: Foto's re-sized ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 20:19

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

RutgerLAN schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:25:
[..]Alles hangt er nu keurig in met rails, dankzij het topic over sliding-rails.
offtopic:
Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

nu ik dit zie, iemand nog tips om de kabels achter mijn server een beetje netjes te krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Tiewraps ? :Y) (in welke schrijfvorm dan ook).

Ik heb het nu even met die komovuilniszak binders gedaan, maar dat heeft weinig nut om 4 KVM kabels van 5 meter mee te ordenen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Klittenband :). Werkt perfect, je kan het later loshalen en in tegenstelling tot tiewraps/tierips/whatever kan je het niet te strak aantrekken. Een rol goede klittenband kost wel wat maar je kan er aardig wat mee wegwerken, het wordt niet zo vies als dat consumenten-1-euro-per-rol spul en het is onverwoestbaar.

[ Voor 38% gewijzigd door AtleX op 05-01-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 11:11
De volgende vraag is dan: waar haal je dat soort klittenband? Overal waar ik zoek hebben ze alleen enkelzijdig klittenband zeg maar, 1 stukje ruw dat je ergens op moet plakken / naaien en 1 stukje zacht dat aan de andere kant moet, en dat werkt niet om kabels vast te binden.

Tenzij je zelf die stroken aan elkaar gaat naaien / plakken.

Ik heb hier laatst ook het een en ander veranderd. Een ups en de servers zijn naar zolder verhuisd. Nu heb ik een stuk minder herrie en een stuk minder hitte @ computerkamer :)

Ik heb daarvoor een 42u rack op wieletjes door midden gezaagd omdat het anders te hoog was voor de zolder, en daar alles ingehangen :) Een aantal utp kabeltjes door het plafond heen en ik kan weer met redelijk normaal volume een film kijken :P

Ik zal straks wel fotootjes maken, ik zit nu op mijn werk :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:43
over klittenband gesproken, ik heb zelf gister 3 pakjes gehaald bij wibra, de kwaliteit van dit spul is goed, ze zeggen dat er 4 stukjes klittenband inzitten (van 30 cm lang) maar er zitten meestal meer in dan 4, spul kost 1 euro per pakje, is dus wel een aanrader

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
Ik dacht al dat er nieuwsgierigen waren :)

Hier 2 foto's van de rails + zelf ontworpen koeling >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.rutgerlan.com/got/pics/netwerk%202/IMG_0001.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.rutgerlan.com/got/pics/netwerk%202/IMG_0002.JPG

Trouwens lijkt het een grote zooi daarachter. Echter valt dit reuze mee, alle KVM kabels zitten ge-ript en met klitteband vast. Ik kon geen foto maken van een verdere afstand, maar in de praktijk valt het mee. Ik heb mijn klitteband trouwens bij New-line gekocht: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=10195. Dat spul kost geen drol.

[ Voor 9% gewijzigd door RutgerLAN op 08-01-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
offtopic:
Rutger, zou je je pics eens op een server kunnen hosten die een snellere uplink dan een 14K4 heeft ? :P

Volgens mij heb ik nog wel *ergens* in een verhuisdoos van dat speciale 'dubbelzijdige' klitteband, totaal niet aan gedacht :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
Koffie schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:24:
offtopic:
Rutger, zou je je pics eens op een server kunnen hosten die een snellere uplink dan een 14K4 heeft ? :P
offtopic:
Koffie, wordt aan gewerkt :). Als het goed is deze week een nieuw modem. Er is aan gewerkt, nu weer 60 kb up ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RutgerLAN op 08-01-2005 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
@ koffie:

Zou je willen uitleggen welke functie elke pc heeft en wat de specs zijn van de pc's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
Ben ik eigenlijk ook wel héél benieuwd naar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

RutgerLAN schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:11:
[...]

Ik dacht al dat er nieuwsgierigen waren :)

Hier 2 foto's van de rails + zelf ontworpen koeling >:)
[..]
Wordt gewaardeerd, en ziet er goed uit, echter doelde ik op een linkje naar het topic over "zelfmaak rails" ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
Kippenijzer schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:43:
[...]
Wordt gewaardeerd, en ziet er goed uit, echter doelde ik op een linkje naar het topic over "zelfmaak rails" ofzo :P
Kijk eens aan: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/949755/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
shure-fan schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:07:
@ koffie:

Zou je willen uitleggen welke functie elke pc heeft en wat de specs zijn van de pc's?
Van onder naar boven:

TOMMIE
File, Print, HTTP, FTP & SMTP server
Dual P2-400 , 512 Mb
4*18Gb @ RAID5

UNKNOWN (linker tower)
Test/Citrix server
Dual P3-1Ghz , 1Gb
2*40Gb

ERNIE (rechter tower)
Main WerkPC
P4-2Ghz, 512 Mb
~ 1Tb
Quadro4 900 XGL met dual DVI en 2 DVI kabels van 5 meter p/s naar de TFT's toe

ELMO
Laptop
P3-1.2Ghz , 256 Mb
20 Gb

9" Kleuren monitor, weet nog niet wat ik er mee ga doen :P

SHUTTLE
Gaat nieuwe TV-Kijk PC worden
1800+ XP , 256Mb
geen idee :P

UNKNOWN (Test / Backup)
Test doos waar backup device aan hoort te hangen (backup device is de tape drive van 1U die erop licht)
P3-800 , 512 Mb
20 Gb

BACKUP
ADR2-240 240GB

PLANKJE
Rackmount plankje om kabels te begeleiden :P

SWITCH
Cisco switch , 24 ports

KVM-SWITSH
8ports KVM switch, 4*3m & 4*5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
Koffie schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:01:
[...]

Van onder naar boven:

TOMMIE
File, Print, HTTP, FTP & SMTP server
Dual P2-400 , 512 Mb
4*18Gb @ RAID5

UNKNOWN (linker tower)
Test/Citrix server
Dual P3-1Ghz , 1Gb
2*40Gb

ERNIE (rechter tower)
Main WerkPC
P4-2Ghz, 512 Mb
~ 1Tb
Quadro4 900 XGL met dual DVI en 2 DVI kabels van 5 meter p/s naar de TFT's toe

ELMO
Laptop
P3-1.2Ghz , 256 Mb
20 Gb

9" Kleuren monitor, weet nog niet wat ik er mee ga doen :P

SHUTTLE
Gaat nieuwe TV-Kijk PC worden
1800+ XP , 256Mb
geen idee :P

UNKNOWN (Test / Backup)
Test doos waar backup device aan hoort te hangen (backup device is de tape drive van 1U die erop licht)
P3-800 , 512 Mb
20 Gb

BACKUP
ADR2-240 240GB

PLANKJE
Rackmount plankje om kabels te begeleiden :P

SWITCH
Cisco switch , 24 ports

KVM-SWITSH
8ports KVM switch, 4*3m & 4*5m
Ziet er goed uit! ;)
Echter vindt ik het wel jammer dat het niet allemaal in geile rackmount kastjes zit :) Maar dat is persoonlijk natuurlijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
ziet er erg goed uit koffie, respect man

misschien idee om de kleine kleuren monitor aan je shuttle te hangen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 12:50
Koffie schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:01:
[...]
Van onder naar boven:

TOMMIE...

ERNIE (rechter tower)
...
ELMO
...
Jaja, de echte Sesamstraat fanaat komt tevoorschijn, lijkt me nu toch niet zo moeilijk om ook die "Unknown" kasten van een gepaste naam te voorzien ;)

Allereerst hulde voor het omhoog schoppen van dit topic, ik had het in mijn bookmarks staan en ben al langer van plan om het netwerk hier thuis te ordenen. Aangezien ik zelf een half jaar in de VS heb gezeten kon ik er natuurlijk weinig aan doen, maar op dit moment zijn de UTP doosjes en het patchpaneel weer een optie. De nieuwe switch is sinds kort in werking (Nortel Baystack 450), nu de afwerking nog. Ik wacht iig met het posten van pics totdat ze aan de eisen van het topic voldoen. Mooi spul hoor!

@FatalError,

Het ziet er naar uit dat ik zelf ook wel zo'n rack in mekaar moet schroeven, want geld voor een 19" rack zit er op dit moment niet in. Heb je nog tips m.b.t. de assemblage van zo'n eigengemaakte patchkast?

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 16:57

Geckoo

Good news, everyone!

kan je van die kleine monitor geen kvm monitor maken?
zodat je gewoon voor je kast alles kan beheren?

en waarom ligt er een laptop in je kast? moet je die niet gewoon opschoot hebben in de huiskamer?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
CamU:
Ik heb gewoon 2 meter van die strip gehaald (kost e10 ongeveer). Vervolgens de strip en balken op maat gemaakt voor onder het bureau. De strip om de 15CM ofzo aan de balk geschroefd (er komt toch behoorlijk wat gewicht aan te hangen) en de balk met n stevig hoekprofiel (daar is n betere naam voor) aan zowel de vloer als bureau vastgeschroefd.
Voor de afstanden heb ik gewoon n 19" switch ertussen gezet en vervolgens de balken vastgeschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
shure-fan schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:43:
misschien idee om de kleine kleuren monitor aan je shuttle te hangen??
Zit in de planning ja ;)
CamU schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:05:
[...]
Jaja, de echte Sesamstraat fanaat komt tevoorschijn, lijkt me nu toch niet zo moeilijk om ook die "Unknown" kasten van een gepaste naam te voorzien ;)
O-)

Unknown sloeg meer op het feit dat ik het even niet wist, ze hebben namelijk allemaal zo'n naam. Ohja, die Dual P3-1Ghz is overiges GROVER :P
Alles hangt uiteraard netjes in de NDS tree genaamd SESAMSTRAAT :P
Geckoo schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 01:44:
en waarom ligt er een laptop in je kast? moet je die niet gewoon opschoot hebben in de huiskamer?
Als de laptop in de dockingstation zit, word hij meteen opgeladen ;) Dus EN opladen EN een nette opruimplek.
Verder gebruik mijn lappie vaak om via de VPN op de zaak in te loggen, dan is het wel hgandig als die op de KVM hangt.
En verder is dit een speciaal dockingstation met ruimte voor 1 of 2 PCI kaarten en een extra drivebay.
Ik heb er nu dus een CD-ROM inzitten, zodra de laptop in de dockingstation zit, heeft hij meteen een CD-ROM speler.
In het PCI slot wil ik een USB2.0 kaartje plaatsen; altijd handig :Y)

Gisteravond het hele huis op z'n kop ghehad, ELKE verhuisdoos die de sticker "Werkkamer" had openghad, maar nergens m'n klittenband kunnen vinden :(
Nouja, dan nog maar even verder met die komo stripjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:23
FatalError schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 02:07:
CamU:
Ik heb gewoon 2 meter van die strip gehaald (kost e10 ongeveer). Vervolgens de strip en balken op maat gemaakt voor onder het bureau. De strip om de 15CM ofzo aan de balk geschroefd (er komt toch behoorlijk wat gewicht aan te hangen) en de balk met n stevig hoekprofiel (daar is n betere naam voor) aan zowel de vloer als bureau vastgeschroefd.
Voor de afstanden heb ik gewoon n 19" switch ertussen gezet en vervolgens de balken vastgeschroefd.
Door dit topic ben ik ook eens gaan nadenken over de "rommel" bij mij thuis. Toch maar eens wat tijd en euro's spenderen in een nette oplossing.
Daarom even een vraagje, die strip is dat exact dezelfde als in een echt 19" rack, zodat er dus normale kooimoeren gebruikt kunnen worden ?
En ... waar haal je die strip dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Die strips zijn inderdaad als een echt rack. Waar je ze precies kan kopen weet ik niet (houd me aanbevolen) maar ik heb er zelf ook een rackje mee gebouwd. Gewoon 2x 56cm en in een MDF kast gemonteerd met wat hoekprofielen om de servers in de lengte te dragen:

Afbeeldingslocatie: http://zooi.schellevis.org/M5110014s.JPG

Afbeeldingslocatie: http://zooi.schellevis.org/M5110035s.JPG

Afbeeldingslocatie: http://zooi.schellevis.org/M5110039s.JPG

Afbeeldingslocatie: http://zooi.schellevis.org/M5110045s.JPG

Zelfbouw 14U kastje :) Het enige nadeel is dat je er niet zomaar andere dingen in kunt monteren ivm de afgemeten dragers. Maar dat vond ik minder zwaar wegen dan een andere manier verzinnen met ook nog strips aan de achterkant; mijn apparatuur heeft geen bevestigingsmogelijkheden aan de achterkant en rails voor drie kasten vind ik wat duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Die 19" strips heb ik bij http://www.vanhove.nl in Amersfoort vandaan, maar er zijn vast meer van dat soort winkels die het heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Laatst online: 00:23
Kijk, dat is nou precies wat ik zelf ook wil gaan prullen hier. Je kastje is 14U hoog, ik zat zelf ook aan zoiets te denken, zou je eens op willen meten hoe hoog je kast nu in centimeters is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De afmetingen zijn 70x53,5x60cm (hxbxd). Dit zijn de buitenmaten, ik heb 12 mm MDF gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 07-01-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Voor de liefhebbers : Hier een link naar Conrad die back-to-back Clittenband verkoopt :+ http://www.hifi-audio.net/B_55xxx541014_klittenband-zwa.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Koffie schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:41:
Voor de liefhebbers : Hier een link naar Conrad die back-to-back Clittenband verkoopt :+ http://www.hifi-audio.net/B_55xxx541014_klittenband-zwa.htm
Dankjewel :>, ik was nog op zoek naar dat spul om eens mijn eigen netwerkmeuk en kabeltjes netjes af te werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 30-05 13:05
AtleX schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:59:
[...]

Dankjewel :>, ik was nog op zoek naar dat spul om eens mijn eigen netwerkmeuk en kabeltjes netjes af te werken :).
Bij de ikea hebben ze ook dat soort klitteband. Ik denk op de hifi/tv meubelen afdeling...

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
ze hebben bij wibra ook klittenband te koop, maar moet je wel snel zijn op=op en dat klittenband is echt goed spul

@ jss: klein vraagje waar gaat al dat utp naartoe?? wat in je switch steekt

[ Voor 26% gewijzigd door shure-fan op 07-01-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij deze shop kan je denk ik ook aardig terrecht voor 19" profielen: http://www.shop.licht-gel...lightcase_onderdelen.aspx

Is eigenlijk meer gericht op de markt voor de mensen in de licht en geluid sector, maar een computerrackje moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
shure-fan schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:03:
De prtutser heeft een hekel aan WiFi met als gevolg dattie UTP tot in het schijthuis heeft getrokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
little_soundman schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 01:51:
Bij deze shop kan je denk ik ook aardig terrecht voor 19" profielen: http://www.shop.licht-gel...lightcase_onderdelen.aspx

Is eigenlijk meer gericht op de markt voor de mensen in de licht en geluid sector, maar een computerrackje moet geen probleem zijn.
Weet wel zeker dat het geen probleem hoeft te zijn.
Mijn patchkast is van origine nl. een audiokast geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shure-fan schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:03:
Koffie schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 08:26:
De prtutser heeft een hekel aan WiFi met als gevolg dattie UTP tot in het schijthuis heeft getrokken :P
^^ :P

Hangen twaalf poortjes door het hele huis :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Laatst online: 23:02

hneel

denkt er het zijne van

Oke, beetje late reaktie. Eindelijk wat pics van mijn LAN afwerking.

De situatie thuis is alsvolgt: de meterkast grenst aan de achterkant aan de woonkamer. En boven de woonkamer is de computerkamer. De afstanden die overbrugt hoeven te worden zijn dus relatief klein.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/Img_1202.jpg
Hier zien we de hoek van de woonkamer. Uit het gat onderin de hoek komen vanuit de meterkast de telefoon en ADSL aansluiting. Ik heb 3 wandcontactdoosjes geplaatst voor: UTP, telefoon en Radio/TV. Die laatste aansluiting komt precies daaronder uit de muur. Ik heb overal van die smalle witte plastic kabelgootjes gebruikt. Een gaat er naar boven en bevat: ADSL, telefoon, Radio/TV en UTP. Aan de muur rechts zitten er 2 boven elkaar. De onderste bevat luidsprekerkabels en de bovenste telefoon.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/Img_1199.jpg
Hier gaan de kabels door het plafond naar boven naar de computerkamer. Ik heb een grote boorhamer gehuurd om dit gat van 2.5 cm door 15 cm beton te boren. Het zit achter een gordijn, dus je ziet het eigenlijk niet meer.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/Img_1208.jpg
Hier komen de kabels de computerkamer binnen. (Er licht wat stof op de grond omdat ik daar nog aan het klussen ben. Meer hierover later)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/Img_1196.jpg
Dezelfde hoek. Hier hangt het ADSL modem aan de muur. Verder nog een Radio/TV doosje. De coax gaat van hieruit naar nog 2 andere kamers en van daaruit weer door de vloer naar beneden naar de keuken. Alle coax is onder de plinten weg gewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/Img_1211.jpg
Nog een keer dezelfde hoek. Hier gaan weer een hoop kabels een wandgootje in: 2xUTP (een voor ADSL modem en een voor beneden), telefoon en 220V om het kabelmodem te voeden. (Het paste allemaal maar net). Deze kabelgoot gaat de halve kamer door.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/Img_1195.jpg
Dit is bijna het eindpunt. Hier zit een aftakking voor de telefoon. En de UTP gaat hier naar boven. Ik gebruik trouwens overal van die RJ11 aansluitingen voor telefoon. Die nederlandse vind ik te lomp.
Die ene kabel die er voor langs loopt is ook UTP. Die had er eigenlijk ook in gemoeten, maar ja...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/Img_1194.jpg
Het eindpunt van de kabelgoot. Hier hangt de switch aan de muur. 4 van de kabels worden hier ter plekke gebruikt, dus die gaan geen kabelgoot meer in. En die ene die ik net noemde hangt inderdaad los, ja.

Wat ben ik verder nog van plan? Momenteel ben ik met het electra in huis bezig. Het is een relatief oud huis, dus alleen de keuken en bijkeuken hadden aarde. Ik wil nu in principe overal aarde hebben. Bovendien wil ik meer groepen hebben dan de 3 van nu. O.a. een aparte groep voor de computers. Ik heb nu al 1 van de 3 groepen volledig van aarde voorzien. Een was al geaard, dus er blijft nog 1 groep over. En ik heb al een nieuwe buis van de meterkast naar de computerkamer aangelegd. Vandaar dat er in die hoek bij het ADSL modem wat stof op de grond lag. Ik heb daar al een wandcontactdoos aangelegd (nog niet bedraad). Van daar wil ik een kabelgoot aanleggen naar de computers toe. Zodat deze ook eindelijk op een geaarde wandcontactdoos gaan zitten. Ik weet nog niet precies hoe ik dat aan ga leggen. Ik denk eerst via zo'n smal kabelgootje en dan bij de computers zelf een steviger kabelgoot. Iets a'la Stago of van Geel ofzo. Ik ken de k40 uit de bouwmarkt, maar die vind ik wat slap aandoen. Het blijft zacht plastic. Om daar nou wandcontactdoosjes in te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
NOFI maar ik zou zou die kabels toch echt wat strakker gaan strappen. Het hangt er nu allemaal maar wat losjes bij. Echt net is het nog niet daarvoor moet je het nét even wat strakker afwerken. Tie-wraps en kabelhoudertjes zijn mijn advies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8374

Hmzzz, ik twijfel maar vind toch dat mijn vraag hier past.

Ben aan de verbouw en voor mijn netwerk, cai en telefoon aansluitingen heb ik keurig de kabels in de muur weggewerkt en zijn op tactische plekken aansluitingen gerealiseerd in nette inbouw WCD's

Mijn werkplek komt aan de eethoek met aan de wand een dikke 23" breedbeeld TFT van HP.
Om kabelzooi te minimaliseren wil ik eigenlijk een USB verdeelkastje/Hub in een inbouwdoos hebben, hier kan ik dan de muis en toetsenbord op aansluiten (de pc e.d. staan netjes in een vaste kast)

Hiermee is het netjes en als ik eters heb hoef ik allen die 2 stekkers te verwijderen.
De vraag luidt of zulks bestaat??

Iemand ideeen??

TIA

Zal als ik klaar ben plaatjes posten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Als het niet bestaat is het toch redelijk simpel zelf te maken? Formaat van sommige usb hubs is dusdanig miniem dat dat moet lukken, gewoon een "dicht" slotplaatje nemen waar je een uitsparing in maakt voor 2 (of meer) usb poorten. Evt een beetje solderen dat eraan te pas komt, maar dat lijkt me de beste optie (denk iig niet dat er kant en klare USB-WCD's bestaan, danwel ze goed leverbaar zijn in NL als ze wel bestaan (nog los van de prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126507

Ikzelf ben op zoek naar een half rack, en een 100mbit switch... zijn er zaken die je kan aanraden om dat spul te halen?

Over ongeveer 2 weken ga ik mn hele bekabeling eruit slopen, en vervangen door CAT5E FTP kabel, weet iemand nog dingen waar je op moet letten bij het leggen van die bekabeling??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Voor een dergelijk rack kan je denk ik beter marktplaats of Vraag & Aanbod proberen.

Is er een reden voor dat je CAT5e FTP gaat gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 30-05 13:05
Anoniem: 126507 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:16:
Ikzelf ben op zoek naar een half rack, en een 100mbit switch... zijn er zaken die je kan aanraden om dat spul te halen?

Over ongeveer 2 weken ga ik mn hele bekabeling eruit slopen, en vervangen door CAT5E FTP kabel, weet iemand nog dingen waar je op moet letten bij het leggen van die bekabeling??
zoek je een rack voor switches of voor servers ? Wij hebben er op de zaak nog 1 over voor switches (patchkast).

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erkens schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:26:
Voor een dergelijk rack kan je denk ik beter marktplaats of Vraag & Aanbod proberen.

Is er een reden voor dat je CAT5e FTP gaat gebruiken?
Niet echt, vooral omdat ik dat gratis krijg... maar ook extra beschermd is, en CAT5E kan ook gigabit aan (toekomst :P )
Speedener schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:20:
[...]

zoek je een rack voor switches of voor servers ? Wij hebben er op de zaak nog 1 over voor switches (patchkast).
Daar heb ik wel intresse in.. weet niet waar het is/welke groottes/etc. neem anders maar contact met me op.. zie sig/profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Koffie schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 08:26:
[...]

Hybride is het beste imho... ik ga geen wlan doen als een pc 2 meter naast de switch staat =P maar met goede afscherming is het veilig genoeg dunkt me :Y) ik heb best wel veel meters kabel kunnen weghalen dankzij 54g ^_^... zal hier ook eens wat fotos posten trouwens, gaaf topic, leuk om te zien hoe iedereen dit oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 13:16
[...]
Niet echt, vooral omdat ik dat gratis krijg... maar ook extra beschermd is, en CAT5E kan ook gigabit aan (toekomst :P )
[...]
UTP kan in de toekomst ook gigabit het is alleen erg dure apparatuur. Dan zul je naar cat6 moeten. Zowel voor ftp en cat6 denk ik dat het een behoorlijk dure oplossing is. Je moet namelijk alles afwerken op wand contact dozen. Bij mijn weten kun je zelf geen FTP jack's knijpen.

[ Voor 3% gewijzigd door josvane op 20-05-2005 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FTP Betekend Foiled Twisted Pair, UTP is Unshielded Twisted Pair, dus FTP is beter beschermd tegen storingen van buitenaf, er zit een metalen? folie'tje overheen.
Cat5 kan geen gbit aan, iniedergeval niet op max snelheden.
Cat5E en Cat6 kan wel gbit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
hij zit er wel hardnekkig in.. maar gigabit werkt ook over de oude cat5 kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Inderdaad, cat5 is niet gecertificeerd voor gigabit, maar op de meeste kabels werkt het wel gewoon :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het was toch zo dat je op standaard CAT5 niet de volledige snelheid kon halen? dwz, lager dan dat je CAT5E/6 gebruikt, of heb ik het mis?
Zowiezo gaat de standaard CAT5 er uit, ook omdat deze niet helemaal goed aangelegd is, en storingsgevoelig, zal mss komen omdat het te oud is.

BTW: FTP heeft dezelfde connectors als UTP hoor, nogsteeds dezelfde RJ45 plug.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 126507 op 21-05-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
Maar dan met een speciale metalen afscherming die dus ook met een speciale tank aan de kabel geknepen word zodat de folie dus met het metalen omhulsel van de plug in contact staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Standaard CAT5 (en dan echt standaard, geen millipromille er boven of er onder) zal inderdaad veel kans geen gigabit halen op langere afstand of misschien zelfs op kortere, zo goed ken ik die standaarden nu ook weer niet.

Echter, veel fabrikanten zitten ruim boven de CAT5-standaard, en zoveel verschil zit er nu ook weer niet tussen 5 en 5E :) Een heleboel CAT5 kabels zullen dan ook gewoon op gigabit werken. :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 28-05 04:49

Jimbolino

troep.com

Cat5 is niet gecertificeerd voor gigabit, dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gewoon werkt :)

Als een driver niet WHQL is, kan hij ook gewoon werken, alleen is ie dan niet door de uitgever van het WHQL (microsoft) getest. Zo werkt het namelijk met de meeste standaarden.

Toen gigabit over UTP een beetje opkwam, hebben ze gewoon het een nieuwe standaard in het leven geroepen, maar of de fabriekanten hun productieproces hebben verbeterd is nog maar de vraag.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Uit de 802.3ab (1000BaseT) datasheet:
In a fashion similar to the 100BASE-T standard, the current physical layers
will be replaced with new Physical Layers (PHY) as appropriate for 1000
Mb/s operation over the defined link: a link which meets the link
requirements of 4 pair Category 5 100 ohm balanced copper component
specifications as specified in ANSI/TIA/EIA-568-A or ISO/IEC 11801 : 1995 and the
channel specifications of TIA/EIA568A Annex E.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben en blijf eigenwijs, en hang er lekker CAT5E in. :Y)
Dat omdat ik zeker weet dat ze dat hebben op mn pa's werk, en als ik dan opeens kom met CAT5, 6, whatever... dan raakt ie helemaal in de war. 8)7

Heeft er trouwens nog iemand pics van zn NETTE LAN?? ben wel benieuwd aangezien 3/4 van de foto's niets doet.. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138611

Ik ga deze zomervakantie het netwerk nog flink uitbreiden en alles beter inrichten maar tot het zo ver is post ik toch nog wat foto's van mijn thuisnetwerk:

Afbeeldingslocatie: http://photos15.flickr.com/22139822_ae6d6bc1d7_o.jpg
De meterkast met de Draytek 2900 (ADSL) en een klein patchpanel.

Afbeeldingslocatie: http://photos17.flickr.com/22139820_2a5b4c18ed_o.jpg
Beneden de loadbalancer met daar boven een router en een modem.

Afbeeldingslocatie: http://photos17.flickr.com/22139821_a0a0ea75f1_o.jpg
cat6 kabeltjes en wat stroomkabels

wat is er nog meer?
Alle netwerkkabels zijn CAT6 kabels en ze zijn door het hele huis aangelegd. Het netwerkje heeft 2 19" racken (1 patchkast 1 serverkast) en er komen 2 internetlijnen binnen. Deze 2 kasten zijn doormiddel van een zelfgemaakte kabellader met elkaar verbonden.

Update:
Hier zijn nog wat extra foto's:

Afbeeldingslocatie: http://photos16.flickr.com/22215230_f4bf63b86d_o.jpg
Slechte foto maar het gaat hier om een beveiligingscamera :)

Afbeeldingslocatie: http://photos15.flickr.com/22215231_e90278e8c2_o.jpg
Hier zie een deel van de kabellader. Het was een heel werk om hem in elkaar te zetten maar
het was de moeite waard.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 138611 op 28-06-2005 22:32 . Reden: extra foto's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-04 00:11
Ik heb eindelijk de boel hier eens even netjes weggewerkt.

Servers (een router/webserver ed) + een een snellere met 1TB aan Hd's in Raid die ook het domein verzorgt. Het geheel is in de kelder geplaatst zodat er weinig last is van het lawaai. Vooral de nieuwe switch kan er wat van, gruwelijk.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/utp/2.jpg

Net een nieuwe switch gekocht (3com superstack 3, managable)
ook een UPS van APC van iemand overgekocht. De accu's waren niet meer in de beste staat, maar met 2 grote 55Ah accu's heb ik direct een draaitijd van 4 uur. Tevens zit de CV bij de UPS op, zodat het nooit koud zal worden bij een stroomuitval :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/utp/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/utp/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/utp/6.jpg

Nog een paar kabeltjes gemaakt om met de switch en de UPS te kunnen communiceren.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/utp/1.jpg

Backup accu's :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/utp/5.jpg

De kabels door het hele huis heenkrijgen was nog het moeilijkste. Alles ligt zoveel mogelijk in de muur of door kabelgoten heen, maar op een stukje (zie foto) moesten 12 utp kabels + coax + tel ed. door 4 pvc buisjes heen. Dat was wel kutwerk.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/utp/7.jpg

Waar het gros van de kabels uitkomt heb ik een soort patchkast gemaakt. Daar zit ook de telefoon ed. op zodat er makkelijk te wisselen valt tussen telefoon en UTP contacten in de kamers.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/utp/8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/japser/utp/9.jpg

Voor de rest alles netjes in de muren en dan met RJ45 opbouwdoosjes afgewerkt, alleen zijn daar de foto's niet interessant genoeg van :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
j-a-s-p-e-r schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:44:
Ik heb eindelijk de boel hier eens even netjes weggewerkt.

Net een nieuwe switch gekocht (3com superstack 3, managable)
ook een UPS van APC van iemand overgekocht. De accu's waren niet meer in de beste staat, maar met 2 grote 55Ah accu's heb ik direct een draaitijd van 4 uur. Tevens zit de CV bij de UPS op, zodat het nooit koud zal worden bij een stroomuitval :)

Backup accu's :)
[afbeelding]
2 dingen voordat het HEEL warm word :)

1) Let je op het totaal opgenomen vermogen van je UPS, ookal zouden je accu's nu meer dan de bv 700 VA kunnen leveren gaat je UPS er niet op vooruit en OMFG wat gebruik je dunne kabels aan die accu's, 700 VA bij 12 volt is nog altijd een dikke 58 amperé...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
aan de beide heren hierboven die foto's gepost hebben, hebben jullie misschien meer pics dit ziet er wel erg goed uit.

@ epiales:

Waarom heb je 2 internetlijnen?, en heb je misschien ook foto's van beide 19" kasten?

@ j-a-s-p-e-r
die draden aan die ups lijken idd wel wat dun, en met welke pc praten de switch en de ups?

[ Voor 6% gewijzigd door shure-fan op 29-06-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:39:
[...]

2 dingen voordat het HEEL warm word :)

1) Let je op het totaal opgenomen vermogen van je UPS, ookal zouden je accu's nu meer dan de bv 700 VA kunnen leveren gaat je UPS er niet op vooruit en OMFG wat gebruik je dunne kabels aan die accu's, 700 VA bij 12 volt is nog altijd een dikke 58 amperé...
Er zitten (per pool) 2x 2,5 mm2 kabels aan (standaard installatie draad). Ik heb het niet nagerekend, opzeg zou het makkelijk 20Ampère per ader aankunnen. Die twee accu's staan in serie, dus over het geheel staat geen 12 maar 24 Volt. Dat scheelt ook al een factor twee qua stroom.
P=U*I
700/24 = 29,2 A

Ik denk zelf dat het wel goed komt zo.

Het enige urgente is dat een van de accu's vervangen moet worden. Dat was een afdankertje, maar dat is helaas te merken. Het voltage zakt vrij rap bij belasting, en dat is niet helemaal de bedoeling natuurlijk.
shure-fan schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:10:
aan de beide heren hierboven die foto's gepost hebben, hebben jullie misschien meer pics dit ziet er wel erg goed uit.

@ epiales:

Waarom heb je 2 internetlijnen?, en heb je misschien ook foto's van beide 19" kasten?

@ j-a-s-p-e-r
die draden aan die ups lijken idd wel wat dun, en met welke pc praten de switch en de ups?
Nog ergens speciefieke foto's van ? :)

Toen ik de switch eenmaal had ingesteld (mbv. een laptopje) heb ik de kabel ertussen uitgehaald. Die is nu namelijk via z'n IP adres aan te spreken via de browser.
Die UPS zit met een (nagemaakt) APC kabeltje vast aan de domain controller (dat is die grotere witte kast). Die draait een soort software service van APC om de UPS in de gaten te houden. Als de stroom uitvalt en het komt niet meer terug voordat de accu's leegzijn dan wordt de server automatisch uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik 2 internetlijnen voor een grotere capaciteit. Zo is het mogelijk om bestanden
te downloaden en ook nog eens normaal te internetten op een andere computer.. Ook is de uptime erg hoog van de internetverbinding omdat er ADSL en kabel wordt gebruikt.

Binnenkort begin ik dus aan het uitbreiden en verbeteren van het netwerk. Maar ik zal vandaag toch nog wat foto's maken van het huidge netwerk en een korte uitleg geven van de opbouw.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 138611 op 29-06-2005 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31879

Anoniem: 138611 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 01:11:
[...]

Ik gebruik 2 internetlijnen voor een grotere capaciteit. Zo is het mogelijk om bestanden
te downloaden en ook nog eens normaal te internetten op een andere computer.. Ook is de uptime erg hoog van de internetverbinding omdat er ADSL en kabel wordt gebruikt.

Binnenkort begin ik dus aan het uitbreiden en verbeteren van het netwerk. Maar ik zal vandaag toch nog wat foto's maken van het huidge netwerk en een korte uitleg geven van de opbouw.
?? ik doe downloads met edonkey (staat op 2048 connections) en kan nog perfect browsen, ik begrijp niet waarom je daar 2 access lijnen voor nodig hebt. ??

Ligt je bandbreedte verbruik zo extreem hoog tijdens je downlocads ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Mash_man

De bandbreedte ligt hier meestal erg hoog. Dit komt niet alleen door downloads maar bijvoorbeeld ook door wat servers. De loadbalancer is zo afgesteld dat er altijd wel een beetje bandbreedte overblijft op de 2de internetlijn. Ook neemt zoals ik al zei de uptime van de internetlijn enorm toe omdat het nog nooit voorgekomen is dat beide internetlijnen het niet deden. Er wordt namelijk via ping gecontroleerd of enkele servers op internet nog wel bereikbaar zijn. Zo snel de ping te lang duurt wordt er over geschakeld op de andere internetlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier zijn de extra foto's:

Afbeeldingslocatie: http://photos15.flickr.com/22351477_107deb988e_o.jpg
Welkom in de systeemruimte van ons eigen thuisnetwerkje! 8)

Afbeeldingslocatie: http://photos16.flickr.com/22351476_3c8878910c_o.jpg
Alle kabels komen uit op een APC 19" rack. Op de foto zie je boven
de watchguard firewall een linpro switch en als laatste de HP switch.

Afbeeldingslocatie: http://photos16.flickr.com/22351358_486dc26284_o.jpg
Hier een overzicht van het hele patchrack. Er worden apparte patchkabels
van Patchsee gebruikt. Hierdoor kun je met een lampje controleren waar de patchkabel
uitkomt.

Afbeeldingslocatie: http://photos17.flickr.com/22353452_8410c45c8c_o.jpg
Dit zijn de servers in het serverrack. Van boven naar benden:
KVM-switch
Qube 3 (fileserver, proxy,webserver)
Athlon 2500+ (sec DNSserver, lokale mailserver, streaming media)
Ahtlon 2000+ (prim DNSserver, intranet, VPN)

Op de servers draait nog veel meer zoals een automatisch back-up. Ook ben ik nu aan het testen met VOIP en zodat er ook voor telefonie van het netwerk gebruik gemaakt gaat worden.

Afbeeldingslocatie: http://photos16.flickr.com/22351357_307a67115d_o.jpg
Hier is een overzicht van het het rack. De noostroom is aangesloten op 2 verschillende stroomkringen. Via meerdere kabels onder de vloer wordt zowel de patchkast als het serverrack door deze noodstroom van stroom voorzien.

Afbeeldingslocatie: http://photos17.flickr.com/22345998_d86e71adea_o.jpg
links zie je de accespoint

Afbeeldingslocatie: http://photos17.flickr.com/22345728_9e4382782a_o.jpg
Deze keer zie je de kabellader over het plafond.

Afbeeldingslocatie: http://photos16.flickr.com/22345995_214f4a3ccc_o.jpg
Als de stroom toch nog eens zou uitvallen gaat deze noodverlichting aan en
kan ik in werken aan de computers.

Afbeeldingslocatie: http://photos17.flickr.com/22345725_64a3614e55_o.jpg
Hier is een betere foto van een netwerkcamera. De camera werkt echt en neemt alles ook op :).

Afbeeldingslocatie: http://photos15.flickr.com/22345724_eaaf083fcd_o.jpg
De cisco aironet 1200. Door wat probleempjes met WPA staat het apparaat nu even uit.

Afbeeldingslocatie: http://photos17.flickr.com/22351355_9c961ba0c1_o.jpg
Op elke verdieping hangt ook een 3com switch. Deze switch zorgt bijvoorbeeld voor de kleurenlaser, een fileserver op de zolder en een eMac + windows computers.

Alles is ook afgewerkt met opbouwdoosjes maar dat vind ik ook niet de moeite om te laten zien.

De opbouw van het netwerk is te ingewikkeld om kort te vertellen. Maar het bestaat uit meerdere VLANs en elke server heeft 2 verbindingen op 2 apparte switches.

Dit is wel het belangrijkste van netwerk. Er is nog wel meer te zien maar dat vind ik niet echt in dit TOPIC passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
@ epiales

Ik vind dat je echt een supermooi netwerk hebt aangelegd, maar toch een vraagje

Waarom heb je zoveel geld in je netwerk gestoken, ik ga er dan ook vanuit dat je met professionele redenen dit doet want anders zou het toch bijna te duur worden voor thuis gebruik, en die camera waar heb je die op gericht? Hebben jullie dit huis nieuw laten bouwen ofzo?

verder echt waar niets anders dan alleen maar lof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Shure-fan

Het netwerk is inderdaad erg duur omdat alles nieuw gekocht is. Als eerste is het netwerk opgezet als een beetje uit de hand gelopen hobby. Maar sinds kort gebruik ik het ook voor enkele professionele toepassingen. Zo heb ik hier laatst een Apple Xserve voor een paar maanden gehad om alles te testen voordat deze vertrok naar een echt datacenter. Ook ben ik bezig met het halen van wat certificeringen waardoor het netwerk wel van pas komt.

Er zijn meerdere camera's in huis. Deze camera die je hier ziet is gericht op de 2 racken.

Het is geen nieuw huis. Waardoor het soms erg moeilijk was om de kabels overal te krijgen. Helaas kan ik binnenkort weer kabels gaan trekken omdat ik geen aansluitpunten op
enkele kamers gemaakt heb.

Bedankt voor de complimenten :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 138611 op 29-06-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
@epiales

Zo man, heel erg netjes! Daar zit idd een redelijke bak met geld in.
Met hoeveel mensen maak je eigelijk gebruik van dat netwerk?

Ik ben zelf al erg tevreden over m'n fileserver met genoeg hd space, mooie switch en een UPS. Achja, verschil moet er wezen he :p
Heb ook erg zitten denken om er een 19" racks neer te zetten, maar 19"moet geen doel opzich zijn, dus laat ik het (voorlopig) bij gewone atx kasten.
Wat me nog wel leuk lijkt om de ventillatoren te vervangen door grote radiaal ventillatoren. Die produceren een overdruk waardoor het stof ook beter buiten wordt gehouden. Dat wordt ook nog een gecombineerd met een aangenaam geluidsniveau van onder de 20dB. Ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Zo, ik heb sinds gisteren ook 2 leuke speeltjes erbij, nu nog een goeie 19" kast.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~versaeve/5509.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:31
_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:34:
Zo, ik heb sinds gisteren ook 2 leuke speeltjes erbij, nu nog een goeie 19" kast.

[afbeelding]
Cadeautje van de Nuon? Ze zijn wel blij met je.... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:34:

[afbeelding]
Welke Supervisor Engine zit erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
een ws-5550 (Supervisor Engine IIIG) en een ws-5550-e3 (Supervisor Engine III nffc II)

En ja, de Eneco zal dat leuk vinden ja, maar goed ik kan ze ook als bijzettafel gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-05 13:23

CasGas

.

In mijn nieuwe huis ben ik op dit moment ook nog bezig met het plaatsen van alles.

Zo is het nu in de kelder:

Afbeeldingslocatie: http://settler.sjeemz.nl/tmp/coax.jpg

Alles meteen maar van Hirschmann gekocht, dan kan het daar niet aan liggen als ik sneeuwbeeld heb :) Een versterker en een splitter met 4 uitgangen, voor de rest ook Hirschmann kabel en connectoren etc. Meteen maar even een stukje van de muur gehaald i.v.m. vocht en dergelijke.
Voor de rest 2 utp kabels, 1 naar boven en 1 naar de huiskamer voor de toekomstige mediaplayer, of een HTPC of een KISS DP-558, dat zien we dan wel als de knip het toelaat :)

En dit is een deel van het kantoor boven
Afbeeldingslocatie: http://settler.sjeemz.nl/tmp/wandgoot.jpg

Wandgoot van Tehalit (kunstof), kost wat maar dan heb je ook echt wat. De RJ-45 uitgang moet er nog komen, maar dan moet ik eerst even de dog'r van het werk meenemen. Coax zit er al aan en natuurlijk de stopcontacten. Ik moet nog 3 setjes van 2 erbij halen, dan zit ik op 18 stopcontacten. Lijkt misschien veel, maar die dingen kan je nooit genoeg hebben. Er komen 2 pc's en een flaptop te staan en dan nog met alle adapters voor het toebehoren, je kent het wel..

De server komt onderin de kelder te staan, maar dat komt ook weer later. Eerst zal die boven komen te staan, en daarna maar is ergens een 19" rek zien te scoren. Kabaal maakt niet uit, in de kelder heb je er geen last van :) Dus voorlopig is dit nog een WiP..

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 16:57

Geckoo

Good news, everyone!

is er genoeg ruimte tussen twee stopcontacten om 2 adapaters naast elkaar te hangen?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:48:
een ws-5550 (Supervisor Engine IIIG) en een ws-5530-e3 (Supervisor Engine III nffc II)

En ja, de Eneco zal dat leuk vinden ja, maar goed ik kan ze ook als bijzettafel gebruiken :)
Hmm, weet iemand of je voor die WS-5530-e3 een andere console kabel nodig hebt, ik kom niet op de console, die 5550 IIIG werkt als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Voor zover ik weet gebruikt cisco al tijden dezelfde console kabels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-05 13:23

CasGas

.

Geckoo schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:51:
is er genoeg ruimte tussen twee stopcontacten om 2 adapaters naast elkaar te hangen?
Ik denk net niet genoeg, daarom heb ik ook 3 setjes van 3 gemaakt voor de zekerheid. Kan ik altijd nog 6 dikke adapters kwijt, maar zoals een adapter voor een Nokia phone past er makkelijk tussen.

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 28-05 04:49

Jimbolino

troep.com

Ik ben heel erg onder de indruk van al je fantastische apparatuur, maar dit topic gaat toch echt over de nette afwerking van je netwerk. Kabelgoten, patch-panelen en tie-wraps horen thuis in dit topic, 19" racks van je werk niet...

[ Voor 4% gewijzigd door Jimbolino op 06-09-2005 14:27 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
waar zie jij racks van mijn werk? Zoals gezegt ben ik nog op zoek naar een goeie patchkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64366

Jimbolino schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:26:
[...]

Ik ben heel erg onder de indruk van al je fantastische apparatuur, maar dit topic gaat toch echt over de nette afwerking van je netwerk. Kabelgoten, patch-panelen en tie-wraps horen thuis in dit topic, 19" racks van je werk niet...
Euh 'van je werk' ? Die zooi heeft ie thuis hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 13:12

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ik ben van plan in mijn slaapkamer (ja in mijn slaapkamer) een gigabit lan aan te leggen, voorlopig met en 5 poorts linksys switch en dan 2x een 2 poorts wandcontactdoos. Ik heb zo'n doos gevonden ergens en die werkt met LSA punchdown techniek ofzo. Ik weet dat daar van die vreemde gereedschap dingen voor zijn, maar kan iemand foto's posten van hoe dat er allemaal uit ziet? Is het mogelijk om zo'n contact te verprutsen en opnieuw te proberen of niet (en weet iemand anders een contactdoos waar gewoon aan beide kanten 2 rj45 stekkers in gaan)?

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://images.google.com/...10&hl=en&q=lsa+punch+down

Was dat zo moeilijk? En nee, die doosjes die jij bedoelt zijn niet zo populair omdat wcd's meestal worden aangelegd door professionals. Overigens kan je wel een beetje oefenen ja, het is geen wegwerpspul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Anoniem: 35417 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:09:
http://images.google.com/...10&hl=en&q=lsa+punch+down

Was dat zo moeilijk? En nee, die doosjes die jij bedoelt zijn niet zo populair omdat wcd's meestal worden aangelegd door professionals. Overigens kan je wel een beetje oefenen ja, het is geen wegwerpspul.
Ja dat had ik natuurlijk ook al gevonden ;)
Als ik het goed snap druk je dus de draadjes in die dingetjes, maar hoe krijg je ze dan weer los?

Zijn van die ISDN kastjes geschikt voor Cat6? Ik wil niet daar allemaal verlies hebben, maar hoef ook geen contactdoos van 20 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32302

Ge64 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:14:
Ja dat had ik natuurlijk ook al gevonden ;)
Als ik het goed snap druk je dus de draadjes in die dingetjes, maar hoe krijg je ze dan weer los?

Zijn van die ISDN kastjes geschikt voor Cat6? Ik wil niet daar allemaal verlies hebben, maar hoef ook geen contactdoos van 20 euro ofzo.
beetje dezelfde vraag of fietsbanden geschikt zijn voor onder een porsche.... tja... niet echt..

maar er zijn genoeg zaken te vinden die je voor een euro of 8 een goeie cat5+ doos kunnen leveren ;)

edit:

zelfs voor minder dus... http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=911&cat=9

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 32302 op 22-10-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Anoniem: 32302 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:39:
[...]

beetje dezelfde vraag of fietsbanden geschikt zijn voor onder een porsche.... tja... niet echt..

maar er zijn genoeg zaken te vinden die je voor een euro of 8 een goeie cat5+ doos kunnen leveren ;)

edit:

zelfs voor minder dus... http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=911&cat=9

Die is Cat5, plus dat die LSA is en bovendien in de muur zit en niet erop. Zo'n ISDN ding is ook RJ45, en zit wel op de muur in plaats van erin. En volgens mij kan je de draadjes daar met schroefjes aan maken. Vandaar dat ik het vroeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ge64 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:01:
[...]

Die is Cat5, plus dat die LSA is en bovendien in de muur zit en niet erop. Zo'n ISDN ding is ook RJ45, en zit wel op de muur in plaats van erin. En volgens mij kan je de draadjes daar met schroefjes aan maken. Vandaar dat ik het vroeg...
Een beetje rond kijken op die site kan geen kwaad :X
als je Cat6 opbouw wilt: http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=658&cat=9
en inbouw: http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=659&cat=9
Op die ISDN kastjes sluit je vaak maar 1 kabel aan, aangezien je ISDN eenvoudig kan splitten ;)
offtopic:
en als je loopt te miepen dat die ene cat5 is, waarom dan wel ISDN kastjes willen :X

O, en een LSA Punch down tool heb je al vanaf 14 euro, maar als je in dit topic had gelezen kan het eventueel ook met een kleine schroevendraaier, maar met die punch down tool gaat het veel sneller/eenvoudiger, zeker aangezien deze de draad ook netjes afknipt op de juiste lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Erkens schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 00:13:
[...]

Een beetje rond kijken op die site kan geen kwaad :X
als je Cat6 opbouw wilt: http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=658&cat=9
en inbouw: http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=659&cat=9
Op die ISDN kastjes sluit je vaak maar 1 kabel aan, aangezien je ISDN eenvoudig kan splitten ;)
offtopic:
en als je loopt te miepen dat die ene cat5 is, waarom dan wel ISDN kastjes willen :X

O, en een LSA Punch down tool heb je al vanaf 14 euro, maar als je in dit topic had gelezen kan het eventueel ook met een kleine schroevendraaier, maar met die punch down tool gaat het veel sneller/eenvoudiger, zeker aangezien deze de draad ook netjes afknipt op de juiste lengte.
Ah bedankt _/-\o_ :D dat is precies wat ik zocht, had het inderdaad zelf ook kunnen vinden 8)7 8)7

Ik ga denk ik eerst eens kijken of ik zo'n punchdown ding ergens kan lenen bij een computerzaak, want ik denk niet dat ik hem veel meer zal gebruiken. Maar is het nou wel mogelijk om die draadjes er weer uit te halen bij LSA? dus dat ik het 1x kan verprutsen zonder dat ik een nieuwe contactdoos hoef te kopen...

offtopic:
Nog iemand in de buurt van Eindhoven/Veldhoven die wat wil bestellen bij http://www.connect-home.nl, ivm verzendkosten delen? 7 euro verzenden voor 10 euro kabel :(

[ Voor 9% gewijzigd door Jeroen op 23-10-2005 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ge64 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 08:31:
Maar is het nou wel mogelijk om die draadjes er weer uit te halen bij LSA? dus dat ik het 1x kan verprutsen zonder dat ik een nieuwe contactdoos hoef te kopen...
gewoon er hard uittrekken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:02
Of je maakt gebruik van het haakje wat op de LSA tang zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ChristiaanB schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 09:40:
Of je maakt gebruik van het haakje wat op de LSA tang zit ;)
true, maar als hij al geen paar euro voor dat ding wilt uitgeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Erkens schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 09:44:
[...]

true, maar als hij al geen paar euro voor dat ding wilt uitgeven :P
Dat heb ik niet gezegd :) Ik ga die waarschijnlijk kopen, maar in ieder geval lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 14:41

glashio

C64 > AMIGA > PC

Voor de kenners : Een dogger :) ( Draad Opzet Gereedschap )

[ Voor 7% gewijzigd door glashio op 23-10-2005 13:12 ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121131

een dogger heeft normaal geen haakje om de kabel er weer uit te halen, een krone-tool wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:00
Kunnen we geen apart topic openen voor de mensen die inderdaad pics willen posten van hun werk/datacentra etc.? Lijkt me namelijk verschikkelijk geil :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 121131 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:41:
een dogger heeft normaal geen haakje om de kabel er weer uit te halen, een krone-tool wel.
Mijn krone-wannabe heeft dat op zich wel... M'n 110-dogger (oranje ding) echter niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 20:31
Ge64 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 08:31:
[...]

Ah bedankt _/-\o_ :D dat is precies wat ik zocht, had het inderdaad zelf ook kunnen vinden 8)7 8)7

Ik ga denk ik eerst eens kijken of ik zo'n punchdown ding ergens kan lenen bij een computerzaak, want ik denk niet dat ik hem veel meer zal gebruiken. Maar is het nou wel mogelijk om die draadjes er weer uit te halen bij LSA? dus dat ik het 1x kan verprutsen zonder dat ik een nieuwe contactdoos hoef te kopen...

offtopic:
Nog iemand in de buurt van Eindhoven/Veldhoven die wat wil bestellen bij http://www.connect-home.nl, ivm verzendkosten delen? 7 euro verzenden voor 10 euro kabel :(
Een LSA punchdown tool heb je voor 5 euro + 3 euro verzendkosten bij http://www.electronica-online.nl/ Patchkastjes en kabel p/m zowel als rol hebben ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Vinnienerd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:06:
Kunnen we geen apart topic openen voor de mensen die inderdaad pics willen posten van hun werk/datacentra etc.? Lijkt me namelijk verschikkelijk geil :9~
Ligt eraan waar je werkt :P De situatie bij mij op het werk zou hier niet misstaan, sommige posts hebben een uitgebreider / groter netwerk dan wij :+
PeterEs schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:44:
[...]

Een LSA punchdown tool heb je voor 5 euro + 3 euro verzendkosten bij http://www.electronica-online.nl/ Patchkastjes en kabel p/m zowel als rol hebben ze ook.
Patchkasten zijn toch 19" en zo, waar je patchpanelen in hangt? Wat ze daar hebben zijn wall outlets.

LSA(+) valt nog goed zat te vinden, probeer maar een .110 of nog vager aan te komen. Ik heb hier een paneel of 6 liggen, 24 poorts per stuk, maar zonder dogger (.110).
Ook zou ik wel van die multi-kabels (12 of 24 UTP-kabels in 1 kabel) willen hebben, maar particulier valt dat geloof ik ook niet aan te komen. Zelfs zakelijk zou ik zo 123 niet weten waar is dat zou moeten halen :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je hier post de postregels van dit topic goed door; als je je niet aan de regels houdt wordt je post getrashed en speel je mee voor een OW.