-= Het grote topic voor NETTE LAN afwerking thuis =- Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 60.800 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ondervind een klein probleemje met het netwerk dat ik voor mijn vader heb aangelegd. (Zie hiervoor een hele hoop pagina's en post's terug. Het doet nu verder niet ter sprake.)

Hieronder staat een plaatje met de situatie. Dat witte is het verdeeldoosje, waarin het koppelstukje zich bevindt. Dat bruine is de ondergrond waarop het verdeeldoosje is bevestigd. Dat gele met de blauwe randen is het koppelstukje. Die rode lijntjes en blokjes zijn de utp-kabels en -stekkertjes. :)

Afbeeldingslocatie: http://renebeerten.vragender.com/Koppelstukje.JPG

Zoals je ziet is het vrij krap. Het kan er allemaal net in (beide uiteinden van de utp-stekkertjes zitten klem tussen beide zijkanten van het verdeeldoosje). Voor het geval je je afvraagt waarom ik dat koppelstukje in het verdeeldoosje heb: Dat is tegen vocht en stof (minder contact, enz).

Waar het mij nou om gaat is het feit, dat de stekkertjes los laten in dat verdeeldoosje ten opzichte van het koppelstukje. Dat komt door de temperatuur-fluctuatie's. Uitzetten, inkrimpen, alles speelt mee bij dit fenomeen.

Ik moet deze stekkertjes dus op de een of andere manier strakker en steviger in het koppelstukje krijgen. Aangezien er in het verdeeldoosje weinig ruimte is, wordt het moeilijk het spul vast te zetten in het verdeeldoosje. Ik dacht zelf aan al aan krammetjes tegen de stekkertjes aan, zodat de stekkertjes niet terug kunnen gaan. Maar omdat hier weinig tot geen ruimte voor is, zal dit geen goede optie zijn.

Wie heeft de oplossing?

edit:
Whoei! Post 500 in dit topic. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 18:38:
Ik ondervind een klein probleemje met het netwerk dat ik voor mijn vader heb aangelegd. (Zie hiervoor een hele hoop pagina's en post's terug. Het doet nu verder niet ter sprake.)

Hieronder staat een plaatje met de situatie. Dat witte is het verdeeldoosje, waarin het koppelstukje zich bevindt. Dat bruine is de ondergrond waarop het verdeeldoosje is bevestigd. Dat gele met de blauwe randen is het koppelstukje. Die rode lijntjes en blokjes zijn de utp-kabels en -stekkertjes. :)

[afbeelding]

Zoals je ziet is het vrij krap. Het kan er allemaal net in (beide uiteinden van de utp-stekkertjes zitten klem tussen beide zijkanten van het verdeeldoosje). Voor het geval je je afvraagt waarom ik dat koppelstukje in het verdeeldoosje heb: Dat is tegen vocht en stof (minder contact, enz).

Waar het mij nou om gaat is het feit, dat de stekkertjes los laten in dat verdeeldoosje ten opzichte van het koppelstukje. Dat komt door de temperatuur-fluctuatie's. Uitzetten, inkrimpen, alles speelt mee bij dit fenomeen.

Ik moet deze stekkertjes dus op de een of andere manier strakker en steviger in het koppelstukje krijgen. Aangezien er in het verdeeldoosje weinig ruimte is, wordt het moeilijk het spul vast te zetten in het verdeeldoosje. Ik dacht zelf aan al aan krammetjes tegen de stekkertjes aan, zodat de stekkertjes niet terug kunnen gaan. Maar omdat hier weinig tot geen ruimte voor is, zal dit geen goede optie zijn.

Wie heeft de oplossing?

edit:
Whoei! Post 500 in dit topic. :P
Kick! B) Wel iets te vroeg, maar als men daar al moeilijk over gaat doen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik snap het probleem niet helemaal, kan je niet even een foto maken :?. Dat die stekkertjes een beetje klem komen te zitten is niet zo erg hor.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LauPro schreef op 03 July 2003 @ 18:05:
Ik snap het probleem niet helemaal, kan je niet even een foto maken :?. Dat die stekkertjes een beetje klem komen te zitten is niet zo erg hor.
pierre-oord schreef op 03 juli 2003 @ 18:10:
Ik begreep / begrijp er niks van, dus daarom post er denk niemand. Nu nog niet. Kun je zelf niet ff nadenken? of maak een pic idd.
Mijn vraag is: Hoe kan ik de stekkertjes dusdanig vastzetten dat ze niet bij het minste of geringste (temperatuur, enz) losschieten uit het koppelstukje en dus geen contact meer maken met elkaar? Ik kan het niet anders uitleggen. Een foto zal daarom ook geen nut hebben. Dat is slechts bijzaak.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik begreep / begrijp er niks van, dus daarom post er denk niemand. Nu nog niet. Kun je zelf niet ff nadenken? of maak een pic idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

ik had vanmiddag al een topic gestart, maar volgens mij hoort mijn vraag meer hier thuis.

ik heb pas via mijn stage bedrijf gratis zo'n blak gekregen waar je stopcontacten en netwerk aansluitingen in kan bouwen.

Nu wil ik deze gaan gbruiken om allemaal stopcontacten in te doen zodat ik de kebel zooi onder mijn bureau een beetje op kan ruimen.

Nu is het probleem dat hier waarschijnlijk speciale stopcontacten in moeten. Bij de gamma/praxis zijn deze niet te vinden.

De balk ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/balk1.jpg

en een paar close ups:

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/balk2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/balk3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/balk4.jpg

Het merk van de balk weet ik niet (staat er niet op)

heeft iemand enig idee waar hier voor stopcontacten te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

manon

het leven gaat niet over rozen

AtlonXP1800 schreef op 03 July 2003 @ 19:38:
ik had vanmiddag al een topic gestart, maar volgens mij hoort mijn vraag meer hier thuis.

ik heb pas via mijn stage bedrijf gratis zo'n blak gekregen waar je stopcontacten en netwerk aansluitingen in kan bouwen.

Nu wil ik deze gaan gbruiken om allemaal stopcontacten in te doen zodat ik de kebel zooi onder mijn bureau een beetje op kan ruimen.

Nu is het probleem dat hier waarschijnlijk speciale stopcontacten in moeten. Bij de gamma/praxis zijn deze niet te vinden.

De balk ziet er zo uit:

Het merk van de balk weet ik niet (staat er niet op)

heeft iemand enig idee waar hier voor stopcontacten te vinden zijn?
Wat jij in je handen hebt is een wand goot van het merk "van Geel".
Je hebt hier voor speciale inbouw bakjes voor die je op de rail in het midden monteerd / klikt. En dan kun elke stopcantact erin stoppen die je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 18:08:
Mijn vraag is: Hoe kan ik de stekkertjes dusdanig vastzetten dat ze niet bij het minste of geringste (temperatuur, enz) losschieten uit het koppelstukje en dus geen contact meer maken met elkaar?
Wat ik bij servers/switches wel is heb gezien is dat er om de voedingstekker een metalen beugel zit zodat de stekker er niet zomaar uit kan. Misschien kan je zo'n beugel ook maken voor UTP-kabel van ijzerdraad oid. Een andere oplossing is om de kabels om te wisselen, maar daar zullen ze wel te kort voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:09
Elastiekjes :) Tenminste, bij zelfgeknepen kabels. De connectoren zijn breder dan kabel dus kun je stiekjes eromheen winden :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LauPro schreef op 03 juli 2003 @ 20:28:
[...]
Wat ik bij servers/switches wel is heb gezien is dat er om de voedingstekker een metalen beugel zit zodat de stekker er niet zomaar uit kan. Misschien kan je zo'n beugel ook maken voor UTP-kabel van ijzerdraad oid. Een andere oplossing is om de kabels om te wisselen, maar daar zullen ze wel te kort voor zijn.
Dat lijkt me niet eens zo'n slecht idee. De stekkertjes zijn er zelf aan gemaakt, dus er is ruimte voor. /me fietst naar de *piep* om wat ijzerdraad te halen. :P
Paul Nieuwkamp schreef op 03 July 2003 @ 20:29:
[...]

Elastiekjes :) Tenminste, bij zelfgeknepen kabels. De connectoren zijn breder dan kabel dus kun je stiekjes eromheen winden :)
Elastiekjes verliezen op een gegeven moment hun spankracht. Ze knappen of houden gewoon de stekkertjes niet meer bij elkaar. Ik denk dat bovenstaand idee van LauPro nog het beste is. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 20:33:
[...]
Elastiekjes verliezen op een gegeven moment hun spankracht. Ze knappen of houden gewoon de stekkertjes niet meer bij elkaar. Ik denk dat bovenstaand idee van LauPro nog het beste is. :)
Das ook weer wel zo...

Echter, wat is nou precies het probleem? Want aan RJ45-stekkertjes zitten van die lipjes, speciaal om ervoor te zorgen dat een kabel er niet zo maar uit gaat :) Werkt best goed :P

Sterker nog, een paar kabels hier met (door mijzelf, per ongeluk) afgebroken lipjes zitten ook goed, al 2 jaar, in de switch :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op 03 juli 2003 @ 21:18:
[...]

Das ook weer wel zo...

Echter, wat is nou precies het probleem? Want aan RJ45-stekkertjes zitten van die lipjes, speciaal om ervoor te zorgen dat een kabel er niet zo maar uit gaat :) Werkt best goed :P

Sterker nog, een paar kabels hier met (door mijzelf, per ongeluk) afgebroken lipjes zitten ook goed, al 2 jaar, in de switch :)
Zoals ik al eerder zei: Ik heb last van sterke temperatuur-schommelingen op de plekken waar een koppelstukje zit. Dat heb jij (neem ik aan) niet. :P Dat maakt een degelijk verschil. Het is vaak net genoeg het lipje te laten 'bewegen' en het los te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Even helemaal offtopic maar weet iemand waar je RJ45 inbouwdozen van het merk Jung kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat Erasahh ook kan doen is het volgende:

Tussen de UTP-stekker en het doosje een tiewrap doen. Die tiewrap klem dan de kabel tussen de buitenkant van het doosje en UTP-stekker. Je kan dan die tiewrap zo dicht mogelijk naar de wand van het doosje doen zodat het kabel weinig kan bewegen.

Uitbreiding op bovenstaand verhaal:

Vorige situatie, maar dan nog met een extra tiewrap op de buitenkant van het kastje. Dus op de kabel. Dan klemt de kabel helemaal goed.

Hoop dat je hier aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

na enig zoekwerk ben ik er achter gekomen dat de balk die ik een paart posts hier boven poste idd een "van geel" goot is, en wel de "H170a D65" en je hebt daar inderdaad speciale inbouwdozen voor nodig. Als je die hebt kan je daarna gewoon standaard stopcontacten er in zetten.

probleem is alleen dat ik nergens een bedrijf kan vinden die van geel producten aan particulieren verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:25
Slagroom schreef op 03 July 2003 @ 23:45:
Even helemaal offtopic maar weet iemand waar je RJ45 inbouwdozen van het merk Jung kunt kopen?
Bij de betere installateur kun je dit materiaal bestellen.....

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Tijdje terug zei ik dat ik verder zou gaan met mijn lan, nou dat ging niet helemaal door maar ik heb ondertussen wel beslag weten te leggen op dit juweeltje :>.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/8115/thumb.jpg

Ik moet hem nog even schoonmaken, en zijplaten heb ook nog. Is helemaal te vergrendelen etc etc. Daar komt een patch-paneel en m'n server in (ik weet het het is een patchkast :X). 60 bij 65 bij 45 cm.

Ik heb al een (el cheepo) serverkastje besteld waarmee ik een poging-bouw-om-tot 19"-kast mee ga doen.

Binnenkort dus MEER ;).

edit:Nu ik toch bezig ben, weet iemand of ik dat ding gewoon aan twee keilbouten kan hangen? Hij is 20 KG (zonder inhoud ;)) dat gaat wel lukken denk ik?

[ Voor 13% gewijzigd door LauPro op 08-07-2003 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keilbouten kunnen echt veel aan hoor (als het teminste geen m4 is) dus een M8 of zo zal echt wel sterk genoeg zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
En anders met 4 keilbouten :) Als de muur maar fatsoenlijk is (dus geen gipswand :P )

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Even wat anders (ik moet me nog ff bijlezen op de laatste pagina).

Deze week is K40 in aanbieding bij de GAMMA !!!!
Dat betekent niet alleen goedkopere prijs, maar ook dat ze ze dus nog hebben.
Mcohten ze er dus toch uitgaan, grote kans dat dit een opruimings actie is.

* Koffie morgen ff 2* 3meter halen ;)

[einde mededeling]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 12:46

McMiGHtY

- burp -

* McMiGHtY kan morgen eindelijk de sleutel van zijn nieuwe huis ophalen en kan dan als de grote dingen gedaan zijn eindelijk zijn systemen en netwerk weer op gaan bouwen

Bij het vorige bedrijf waar ik gedetacheerd was een leuk 19" Hubje mee mogen nemen :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Het is een tussenmuur met 'van die rode stenen'. Ik heb er nog twee liggen dus dat ga ik eerst proberen, ze kunnen idd veel dragen alleen er zit ook nog een gipslag van 10mm tussen schat ik zo, dus dan blijft er wel heel weinig ruimte over om hem goed vast te kunnen zetten als ik het zo zie :X.

@Koffie: Je bedoeld dat systeem op pagina 9? 'plintgoot'? Ik vind die niet zo mooi eigenlijk :/. Ik heb meer van die metalen goten gezien, hoe heten die dan :?.

[ Voor 4% gewijzigd door LauPro op 11-07-2003 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Koffie schreef op 10 juli 2003 @ 20:04:
Even wat anders (ik moet me nog ff bijlezen op de laatste pagina).

Deze week is K40 in aanbieding bij de GAMMA !!!!
Dat betekent niet alleen goedkopere prijs, maar ook dat ze ze dus nog hebben.
Mcohten ze er dus toch uitgaan, grote kans dat dit een opruimings actie is.

* Koffie morgen ff 2* 3meter halen ;)

[einde mededeling]
Bij ons ook, iets van 8 euro. helaas zijn opzetstukken voor stopkontacten op. Hier zeggen ze ook dat het er niet uit gaat en dat dingen weer opnieuw binnenkomen. Ik zie ervanaf, omdat ik zo'n 5 stopcontacten nodig heb, daarvoor nog frontjes. Dus 25 euro stopkontakten, 10 euro opzetstukes, 8 euro 2 m rails, netwerkdoosjes, telefoondoosjes die allemaal niet standard passen ben je zo meer als 50 euro kwijt voor een net balkje :r sorry, maar dat heb ik er niet voor over hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Zeg Koffie, hoe gaat het nu met jouw verbouwings project :)? Is je server hok al klaar? Was ik wel benieuwd naar. De foto's zien er in iedergeval veel belovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
ja ben ook wel benieuwd, en heb je die webcam al opgehangen?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij interessante vorderingen gemaakt heeft, horen/zien we het vanzelf wel. Koffie is nogal druk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Druk Druk Druk

Vanmiddag komt de gehele #Netwerken crew op inspectie en het is nog niet eens af :|
Die lange gipsplaat is inmiddels wel al geverfd :P
Gaat er v/d week op, maar ik moet ff wat audio kabels opnieuw trekken, want ik heb een Inspire 6700 (ofzo) 6.1 gekoopt.

Echter zitten de audiokabels vast, dus moet ik ff wat voor verzinnen.
Had uiteraard ook geen rekening gehouden met een rear-center speaker 8)7

Anyway .. als dat laatste gedeelte dicht zit, ben ik al een heel eind.
Gister ff vlug 3* 2meter K40 gehaald.
Opzet stukken enzo heb ik zat (overigens was ALLES van K40 volop in de winkel in Almere-Buiten.

Ander zuig nieuws : Mijn geweldige 19" 24 ports switch is langzaam aan het afsterven ;(
Er werken nog maar 8 portjes

* bid tot god : Laat me alsjeblieft niet dwingen om over te stappen op die gare wegwerp switches van NetGear :X *

Zodra alles 'dicht' is in de garage , moet ik ff de buurman charteren om de stalen/ijzeren/weetikveelwatvoormateriaalhetis 19" patchkast en de huge ass IBM Server naar beneden te slapen.
Zodra die patchkast beneden is, gaan er trouwens wieltjes onder ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien dit topic al een tijdje loopt hebben wij het hier ook maar eens netjes gemaakt, en wat foto's gemaakt en nu dus ook gepost :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.leeuw7/netwerk4.JPG

Modbreak
Pics removed, heeft verder NIETS met het topic te maken.

[ Voor 48% gewijzigd door Koffie op 12-09-2003 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iktinos GZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-12-2021

iktinos GZ

erhm ja , LOL ?

jaja en ik ben er ook zeer trots op (als mede eigenaar zijnde) :) ,hier zitten we nou bijna altijd met onze clan-genoten online te gamen :P

TrueGaming.nl - Gameserver & TeamSpeak server rental

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 12-09 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Goed nieuws!

Eindelijk na tig jaren van strijd zijn mijn ouders tot de ontdekking gekomen dat ze onze ADSL verbinding ook kunnen delen met de buren! Aangezien beide buren al jaren een pc hebben maar nog geen snel vastbedrag-per-maand internet hebben...

|:(

Goh! Ik heb dat al jaren geleden eens gezegt, vorig jaar nog en dit jaar ook al eens gevraagd of dat niet mogelijk was! Nee was toen het antwoord dat gebeurd niet!

Nu kan ik eindelijk mijn snellere verbinding bestellen, n'tuurlijk weer bij XS4ALL ;) :P

Kan ik mijn netwerkje eens uitbreiden, moet ik nu ook een thuis gaan denken aan security!

Binnenkort wat pic's omdat ik nog steeds bezig ben in het huis hier om patchdozen aan te leggen...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Owkay hier komt een lange reply aanzetten :D

In mei kwam het goede nieuws al aan: Er komt ADSL in dit kutdorp. Voor ons is dit natuurlijk ontzettend interessant, aangezien 90% van onze telefoonrekening uit internettikken bestaat (even rekenen, dat is dus een slordige 800 á 900 euro in de maand :/). Het duurde ook niet lang voordat ik mijn ouders heb overgehaald een aansluiting te bestellen. Er was alleen 1 punt waar ze minder over te spreken waren: Als je ADSL op meerdere PC's wil hebben zal je toch echt moeten netwerken.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ermer004/netwerk/thumbs/DSC00056.gif

Dit is dus de situatie zoals het nu is (het centrale punt in de kelder). Eigenlijk valt het al direct op: 2 NT1 kastjes :/ Bewijst maar weer hoeveel internet we verbruikten, zelfs met ISDN waren we bijna altijd bezet. Daarom is er een tweede aangelegd :D. In het kastje met de blauwe kabel helemaal rechts is waar het signaal binnenkomt. Aangezien ISDN niet meer nodig is voor internet, is er besloten zoveel mogelijk ISDN-kastjes in het huis te vervangen voor netwerkkastjes.

Nadat het doe-het-zelf-pakket binnen was gekomen kon ik niet meer wachten, ik móest en zou die snelheid ervaren. Dus wat had ik gedaan, ik had mijn ISDN-kastje losgetrokken (toen kwam ik er ook achter dat er op sommige plekken in dit huis al CAT5 4-paar UTP is gebruikt om de ISDN kastjes aan te sluiten _/-\o_), die vervangen met een el-cheapo netwerkkastje en op die manier in de kelder mijn ISDN-stekker losgetrokken om die vervolgens in de Speedtouch te drukken :D. Dat maakt een ADSL installatie overigens wel lastig: De router dient _VOOR_ de NT1 kast aangesloten te worden (en ik kan me voorstellen dat dat bij sommige huizen erg lastig uitkomt :/)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ermer004/netwerk/thumbs/router_in_kelder.gif

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ermer004/netwerk/thumbs/netwerkkastje.gif

Professioneel of niet :*)

Daarna werd het wel eens tijd dat het hele huis ADSL zou krijgen. Het vinden van kastjes was al een groot probleem (ik kon alleen de kastjes vinden die je in bovenstaande foto ziet, en zoals je kan ruiken zijn die te klein om netjes weg te werken) dus daarvoor hebben we een kennis van ons die monteur is ingeschakeld. Hij heeft voor ons een stel nette kastjes besteld onder zijn bedrijf.

Zoals ik al verteld had lag er op de meeste plekken in dit huis al CAT5 UTP, dus voor de meeste kamers leverde dit geen problemen op. Voor de kamers waarbij er nog alleen een oude telefoonaansluiting was hebben we de trekveer erbij gepakt en via de meterkast een kabel (door de muur uiteraard) naar de kelder getrokken (de meterkast zit RECHT BOVEN de NT1 kastjes in de kelder, zie ook sommige kabels uit de bundeling die naar boven lopen).

Dit is het uiteindelijke resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ermer004/netwerk/thumbs/DSC00057.gif

Zo ziet de kelder er nu dus uit. Zoals je ziet zit de linker NT1 kast er nu praktisch voor spek en bonen bij (zonde ;(). Het internetsignaal gaat via de rechter NT1 naar de Speedtouch router die je helemaal links ziet. Onderop staat een 16-ports SMC switch die de kamers mag voorzien van netwerk.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ermer004/netwerk/thumbs/DSC00058.gif

Dit zijn de kabelgoten waardoor de kabels naar de kamers leiden.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ermer004/netwerk/thumbs/DSC00059.gif

Een kijkje onder het bureau van mijn pa :+. Zoals je ziet een nog steeds actief ISDN kastje. Hieraan zit de PC (voor telebankieren, internetbankieren vertrouwt mijn pa niet) en de ISDN telefooninstallatie (met de telefoon kun je nog steeds gesprekken voeren trouwens :+). Naast die twee analoge telefoonstekkers zie je het netwerkkastje.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ermer004/netwerk/thumbs/DSC00060.gif

De praktijk van mijn moeder waar helaas de muur wat schade heeft opgelopen ;(. Bovenin zien wij een vers met-de-trekveer-getrokken netwerkkastje (het enigste kastje in het huis met 2 werkende aansluitingen omdat hier binnenkort een systeem bijkomt) met daaronder een nog werkende ISDN aansluiting die als enige op de linker NT1 staat :D. Deze manier van bevestigen is overigens niet echt stevig, omdat de kastjes bedoeld waren om direct tegen de muur te worden bevestigd en niet via deze klote KPN gevallen.

Tot slot nog weinig foto's te laten zien, behalve die van mijn kamer die, als je die vergelijkt met een andere foto bovenin ergens, toch wel wat netter is afgewerkt nu :+

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ermer004/netwerk/thumbs/DSC00062.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zins gisteren hebben we nu in ons netwerkje chello plus, we hadden al het gewone abbo maar na een telefhoontje zetten ze het gelijk die dag nog om.

speedtest:

down 604.6 KByte/sec
up 43.8 KByte/sec

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 13:18:
zins gisteren hebben we nu in ons netwerkje chello plus, we hadden al het gewone abbo maar na een telefhoontje zetten ze het gelijk die dag nog om.

speedtest:

down 604.6 KByte/sec
up 43.8 KByte/sec

8)
En wat heeft dat met het aanleggen en afwerken van een datanetwerk te maken :? Prima voor je dat je blij bent, maar dit soort nutteloze meldingen horen in de HK danwel op Fok! thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
[quote]LauPro schreef op 08 July 2003 @ 01:00:
<cut>

Ik heb al een (el cheepo) serverkastje besteld waarmee ik een poging-bouw-om-tot 19"-kast mee ga doen.

Definieer goedkoop serverkastje? En waar heb je die dan vandaan? Ben wel nieuwgierig naar goedkoop (voor-poging-tot-ombouw naar 19" kast mee te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je goed zoekt is het prima mogelijk om voor ongeveer €100 tot €125 een 4U 19"-kast te regelen. Ik heb er twee voor €200 gekocht.
Goed tweedehands sites afstruinen, en als je contacten in Amerika hebt kun je ze daar bestellen. Zeker met de huidige dollarkoers heel erg goedkoop. Al vanaf $90 nieuw :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Verwijderd schreef op 17 juli 2003 @ 17:25:
[...]

Als je goed zoekt is het prima mogelijk om voor ongeveer €100 tot €125 een 4U 19"-kast te regelen. Ik heb er twee voor €200 gekocht.
Goed tweedehands sites afstruinen, en als je contacten in Amerika hebt kun je ze daar bestellen. Zeker met de huidige dollarkoers heel erg goedkoop. Al vanaf $90 nieuw :)
Het "probleem" met die kastJES is dat ze erg ondiep zijn. Ik hoop dat er beter doordachte modellen zijn dan die wij toen hebben gehaald (ik heb zo'nzelfde 2 bij dezelfde persoon vandan als JSS) want met een epia (!), 2hd's en een tapestreamer kun je van airflow al niet echt meer spreken omdat ze zo kort zijn.

Alleen jammer dat de langere varianten altijd zo duur zijn (Coolermaster 4000 :9~ _O_ 400 euro :'( )

offtopic:
JSS, ik zou de beide resetknoppen van die dingen in serie zetten (mocht je dat niet al gedaan hebben) anders loop je grote kans je server/pc te resetten bij het schoonmaken van het stoffilter ;) is me nu al 2x gelukt :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op 17 juli 2003 @ 18:34:
[...]

Het "probleem" met die kastJES is dat ze erg ondiep zijn. Ik hoop dat er beter doordachte modellen zijn dan die wij toen hebben gehaald (ik heb zo'nzelfde 2 bij dezelfde persoon vandan als JSS) want met een epia (!), 2hd's en een tapestreamer kun je van airflow al niet echt meer spreken omdat ze zo kort zijn.

Alleen jammer dat de langere varianten altijd zo duur zijn (Coolermaster 4000 :9~ _O_ 400 euro :'( )

offtopic:
JSS, ik zou de beide resetknoppen van die dingen in serie zetten (mocht je dat niet al gedaan hebben) anders loop je grote kans je server/pc te resetten bij het schoonmaken van het stoffilter ;) is me nu al 2x gelukt :P
Hahaha, hoe herkenbaar :D Het is me nog nooit gelukt om hem daadwerkelijk te resetten, maar ik pas altijd érg op :P Inderdaad wel een goed idee!

Ze zijn inderdaad relatief ondiep, en zeker met meerdere HD's kom je in de problemen, gelukkig ben ik niet van plan gekke dingen te gaan doen :) Misschien nog een keer een HD'tje erbij, maar dat kan wel.
En die langere zijn inderdaad altijd duurder. Plus dat die waarschijnlijk niet in je rack past. Er zijn speciale 'diepe' racks voor dat soort kasten.

offtopic:
Overigens ben ik zeer tevreden over de kasten :) Behalve de ruimte nog geen minpunt kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Zo, ik heb eindelijk een digitale camera, dus hier komen de pics van mijn *kuch* 'Nette' Lan
Mijn stekkie in 'Het Kantoor'
Afbeeldingslocatie: http://www.luppie.net/got/lan/P7170006.JPG
Het bureau van m'n vriendin
Afbeeldingslocatie: http://www.luppie.net/got/lan/P7170007.JPG
De Printerkast met printserver en 2 printers en al het papier
Afbeeldingslocatie: http://www.luppie.net/got/lan/P7170008.JPG
De pc's (onder het bureau
Afbeeldingslocatie: http://www.luppie.net/got/lan/P7170009.JPG
Nu al een paar manden in huis, onze geliefde ADSL aansluiting
Afbeeldingslocatie: http://www.luppie.net/got/lan/P7170010.JPG
Letterlijk en figuurlijk de serverkast (in vriendenkringen de serverruimte genoemd) Met een Cisco Catalyst als 'Core-Switch'
Afbeeldingslocatie: http://www.luppie.net/got/lan/P7170011.JPG
De servers UPS en KVM switch
Afbeeldingslocatie: http://www.luppie.net/got/lan/P7170012.JPG
Even een close-up van hoe netjes het is achter de servers :Y)
Detail : De rode kabel is Internet voor de firewall (Gevaarlijk }) )
De groene kabel is het internet achter de firewall (Veilig O-) )
Afbeeldingslocatie: http://www.luppie.net/got/lan/P7170013.JPG
De afwerking van de kabels die door de woonkamer heen gaan
Afbeeldingslocatie: http://www.luppie.net/got/lan/P7170014.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Luppie op 18-07-2003 13:27 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Waar kan je nou precies die rollen dubbelzijdig klitteband/klittenband kopen?
Bij de Gamma, Conrad en Ikea hebben ze het niet, wel klitteband maar geen dubbelzijdig.

Een lokale naaiwinkel heb ik, zover ik weet, niet echt direct in de buurt. (Dordrecht)

Wie weet waar?

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:38

Len

Leeg

Vash schreef op 12 July 2003 @ 20:05:
De router dient _VOOR_ de NT1 kast aangesloten te worden (en ik kan me voorstellen dat dat bij sommige huizen erg lastig uitkomt :/)
De splitter moet voor de NT1, de router komt na de splitter (en dat kan wel een meter of 50 zijn).

Ik d8.. laat ik er toch wat van zeggen :+ :Y)

Free Tibet

Verwijderd

Cyb schreef op 28 August 2003 @ 17:03:
Waar kan je nou precies die rollen dubbelzijdig klitteband/klittenband kopen?
Bij de Gamma, Conrad en Ikea hebben ze het niet, wel klitteband maar geen dubbelzijdig.

Een lokale naaiwinkel heb ik, zover ik weet, niet echt direct in de buurt. (Dordrecht)

Wie weet waar?
Wat moet deze vraag nou in dit topic :? Het is iets wat compleet niet met dit topic te maken heeft. :X

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 17:51:
[...]
Wat moet deze vraag nou in dit topic :? Het is iets wat compleet niet met dit topic te maken heeft. :X
Kijk eens op pagina 3, daar gaan een stuk of 10 posts daarover.
Dubbelzijdig Klitteband meestal gebruikt door bedrijven om utp kabels bij elkaar te binden, en valt dus onder "nette lan afwerking".

• shure-fan
schopje..... Koffie: Heb je alles al af en de cam buiten gehangen, heeft niemand verder nog leuke netwerk plaatjes(wel de nette natuurlijk)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik denk dat Koffie de laatste week met hele andere dingen bezig is ;)
* Het is een meisje !! *

[ Voor 30% gewijzigd door Coen Rosdorff op 29-08-2003 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 12-09 15:51
Ik vraag me het volgende af:
Die opbouw en inbouw UTP kastjes, heten bij de praxis ISDN. Kan ik die ook gebruiken?
én die kastjes aan de achterkant, hoe zorg ik dat daar 2 UTP kabels uitkomen? ik weet dat 1 utp kabel als 2 kabels gebruikt kan worden. maar hoe sluit je dat fatsoenlijk aan?
Oftewel hoe werkt het aansluiten van die dingen?

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Speedener schreef op 08 September 2003 @ 18:18:
Die opbouw en inbouw UTP kastjes, heten bij de praxis ISDN. Kan ik die ook gebruiken?
én die kastjes aan de achterkant, hoe zorg ik dat daar 2 UTP kabels uitkomen? ik weet dat 1 utp kabel als 2 kabels gebruikt kan worden. maar hoe sluit je dat fatsoenlijk aan?
nee, die ISDN doosjes kan je vaak niet voor je netwerk gebruiken, simpel weg dat of de "verkeerde aders" doorgelinkt zijn en/of omdat er maar 1 kabel bij ISDN gebruikt wordt welke gesplit wordt voor 2 aansluigen, wat bij ethernet niet mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
kun je misschien beter even kijken op 1to0.nl das een online computershop die heel voordelig die kastjes kan leveren (voor zowel opbouw als inbouw)
Speedener schreef op 08 September 2003 @ 18:18:

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 12:46

McMiGHtY

- burp -

Radio Elco in Alkmaar heeft die doosjes voor ongeveer 13 Euro per stuk. Daar kwam ik achter nadat ik via via luxe wall outlet doosjes had aangeschaft voor 23 euro per stuk.

Gelukkig van de week een cut tang/dogger en een kabel tester kunnen regelen om de doosjes te connecten. Morgen nog even de laatste doosjes.

De 4 UTP kabels naar boven zijn onderhand tot op zolder netjes weggewerkt, via de trap naar boven. Alleen boven op zolder is het momenteel nog een zooitje, je blijft bezig als je een nieuw huis hebt. Me server en workstation moeten nog een herinstallatie hebben waarnaar het thuisnetwerk ook weer in de lucht is.

Heb na aanleiding van de fotos van Koffie ook is zitten kijken naar het Beton Triplex en ik moet zeggen, dat zijn mooie platen om een bureau van te maken. Alleen nog niet aan toe gekomen. (btw koffie gefeliciteerd met de kleine, moet zelf nog een paar maandjes wachten)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Geen pics van mijn LAN hier, zo netjes is het namelijk niet. Wel een vraagje :):

Ik heb op dit moment m'n server+router+switch en alle daaraan gerelateerde spullen in de garage naast m'n kamer staan, in een oude kledingkast met kabels overal. Ik wil dit dus netter hebben, en wel in de vorm van een 19" patch/serverkast, zoiets als JSS heeft, maar dan een maatje groter eigenlijk. Het materiaal waar ik hem van ga maken weet ik allemaal al, maar hebben jullie misschien puntjes waar ik op moet letten? Waar kan ik bijvoorbeeld rails halen om m'n apparatuur aan te bevestigen? Of is dit misschien helemaal niet nodig en kan ik dit ook zelf maken?

@ JSS: jij hebt niet van die rails zie ik, ik neem aan dat je het gewoon gestapeld hebt?

Als er mensen zijn met tips dan hoor ik het graag :)

Ik heb trouwens gezocht hier @ GoT, en een relevant topic gevonden (19" rack uit hout gemaakt (veel foto's)), maar helaas waren daar alle plaatjes dood, en de topicstarter heeft geen mailadres in z'n profile...

Thanx alvast! :)

Verwijderd

Nou, ik heb aluminium hoekprofielen tegen de zijkanten van het rack geschroefd. De andere 'kant' van het profiel is dus nu een soort steunrails, waar je gewoon iets op kan schuiven. Daar heb ik dus de 19" kasten op staan :)

Paint skillz:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jebbe/rackimg.jpg

Waarbij de profielen rood zijn, en de 19" kasten grijs.

An sich werkt dit systeem heel goed, alleen kan je kast zonder inhoud wat onstabiel zijn, en je moet de profielen goed uitlijnen aan beide kanten, zodat de kast niet scheef hangt. Het systeem kan wel veel gewicht aan :) Overigens heb ik 40mm hoekprofiel gebruikt, wat breed zat is..

Overigens is de starter van dat andere topic regelmatig te vinden in #wos op irc.tweakers.net, onder de naam 'Sepans'. Je kunt 'm daar vragen naar advies/foto's.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 23:26:
Nou, ik heb aluminium hoekprofielen tegen de zijkanten van het rack geschroefd. De andere 'kant' van het profiel is dus nu een soort steunrails, waar je gewoon iets op kan schuiven. Daar heb ik dus de 19" kasten op staan :)

Paint skillz:

[afbeelding]

Waarbij de profielen rood zijn, en de 19" kasten grijs.

An sich werkt dit systeem heel goed, alleen kan je kast zonder inhoud wat onstabiel zijn, en je moet de profielen goed uitlijnen aan beide kanten, zodat de kast niet scheef hangt. Het systeem kan wel veel gewicht aan :) Overigens heb ik 40mm hoekprofiel gebruikt, wat breed zat is..
Netjes, ik denk dat ik jouw idee ga na-apen :P. Hoe diep is jouw rack?
Overigens is de starter van dat andere topic regelmatig te vinden in #wos op irc.tweakers.net, onder de naam 'Sepans'. Je kunt 'm daar vragen naar advies/foto's.
Ok, dan moet ik eerst es ff uit gaan vogelen hoe irc werkt... * Timmert heeft tot zijn grote schaamte nog nooit met irc gewerkt :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Mijn nieuwe aanwinst is nu klaar en wordt aan het netwerk toegevoegd.

Modbreak
Pics verwijderd, foto's van een server hebben niets met LAN afwerking te maken (je vorige post was ook al zo, eigenlijk was de enige foto die recht had om hier te staan die van een plintje

[ Voor 87% gewijzigd door Koffie op 12-09-2003 11:07 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Mag ik nogmaals idereen eraan helpen herinneren dat dit een "eigen huis en thuin, klussen met kijkers, Nette LAN afwerking voor gevorderden" topic is :?

Pics om een server te showen horen hier dus NIET in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op 12 September 2003 @ 09:53:
Netjes, ik denk dat ik jouw idee ga na-apen :P. Hoe diep is jouw rack?
Ik heb hem exact 50 cm diep gemaakt. Zo kun je de 50-cm kasten goed herbergen, en kun je goed bij de achterkanten. Als je van plan bent extra diepe kasten te gebruiken (veel 1U en 2U racks zijn 80 diep om toch veel hardware te kunnen herbergen) kun je overwegen hem wat dieper te maken.
Ok, dan moet ik eerst es ff uit gaan vogelen hoe irc werkt... * Timmert heeft tot zijn grote schaamte nog nooit met irc gewerkt :o.
Het makkelijkst is om gewoon naar http://irc.tweakers.net te gaan, en daar in te loggen op #wos. Zeker als je maar één vraagje hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
is alweer een tijdje geleden dus vandaar dit schopje, heeft iemand nog leuke updates?? want het zou zonde zijn om dit mooie topic te laten stranden.

@ koffie:

Hoe gaat het met de kleine?
en je verbouwing c.q. netwerk c.q. dergelijke??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

* Erkens gaat binnenkort netwerk in ons nieuwe huis aanleggen kijken of ik daar dan pics van kan maken.

Wel heb ik al van die walloutlets gekocht, alleen het is me niet echt duidelijk hoe ik die kabels moet aansluiten, ze hebben het over een KRONE impact tool, maar zo'n ding is ruim 20 euro :X Moet toch anders kunnen lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Erkens schreef op 04 October 2003 @ 10:22:
* Erkens gaat binnenkort netwerk in ons nieuwe huis aanleggen kijken of ik daar dan pics van kan maken.

Wel heb ik al van die walloutlets gekocht, alleen het is me niet echt duidelijk hoe ik die kabels moet aansluiten, ze hebben het over een KRONE impact tool, maar zo'n ding is ruim 20 euro :X Moet toch anders kunnen lijkt me :P
Wil je het professioneel aanpakken heb je ook professionele tools nodig en die zijn duur ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Slagroom op 04-10-2003 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Slagroom schreef op 04 October 2003 @ 11:28:
[...]

Wil je het professioneel aanpakken heb je ook professionele tools nodig en die zijn duur ;)
mja, om nu een stuk gereedschap te kopen wat ik maar een paar keer nodig heb :/
Ik had gehoopt dat deze kastjes voorzien waren van schroefjes zoals ik die weleens tegengekomen ben hier @ Network Troubleshooting, maar helaas was ik dat vergeten te vragen bij aankoop :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Erkens schreef op 04 October 2003 @ 11:31:
[...]

mja, om nu een stuk gereedschap te kopen wat ik maar een paar keer nodig heb :/
Ik had gehoopt dat deze kastjes voorzien waren van schroefjes zoals ik die weleens tegengekomen ben hier @ Network Troubleshooting, maar helaas was ik dat vergeten te vragen bij aankoop :/
De kastjes met schroefjes waar ik mee gewerkt heb zijn suck, lelijk en onpraktisch... maar misschien die in Network Troubleshooting niet. Ik raad het je echt aan om zo'n LSA(+) punch tool (als ik mij niet vergis) te kopen want het wordt echt netten... ten minste, dat gevoel krijg ik erbij :). Trouwens, mocht je ooit een patch paneel gaan gebruiken dan kun je die tang nog een keer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Slagroom schreef op 04 oktober 2003 @ 11:40:
Ik raad het je echt aan om zo'n LSA(+) punch tool (als ik mij niet vergis) te kopen want het wordt echt netten... ten minste, dat gevoel krijg ik erbij :).
mja, het is maar een simpel klein huis netwerkje :P

Afbeeldingslocatie: http://www.1to0.nl/image.php?image=51
zoiets?
toch 22 euro :/

Trouwens, mocht je ooit een patch paneel gaan gebruiken dan kun je die tang nog een keer gebruiken.
mja, denk niet dat ik ooit een patch paneel ga aanschaffen, daar is het netwerk gewoon te klein voor, gewoon stekertjes aan het andere eind van de kabel en meteen in het switchje :)

[ Voor 6% gewijzigd door Erkens op 04-10-2003 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op 04 oktober 2003 @ 10:22:

Wat ik ooit gedaan heb is gewoon met een plamuur mes de draadjes aandrukken :*) het is natuurlijk niet de manier maar het werkte bij mij wel.

De extra mogelijk heid van die dure tang is gewoon dat je altijd de draadjes met de juiste kracht vast drukt.

Ps De gemaakte verbindingen met mijn plamuur mes zijn nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 12:00:
[...]

Wat ik ooit gedaan heb is gewoon met een plamuur mes de draadjes aandrukken :*) het is natuurlijk niet de manier maar het werkte bij mij wel.

De extra mogelijk heid van die dure tang is gewoon dat je altijd de draadjes met de juiste kracht vast drukt.

Ps De gemaakte verbindingen met mijn plamuur mes zijn nog steeds goed.
hmm, maar hoe ik zie niet hoe je hier een plamuur mes moet gebruiken?

ff een picje:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~h.j.erkens/michael/pa041371s.jpg
klik voor origineel (2048x1536=670kb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

ik heb bij mijn lokale electro boer een plastic tool gehaald voor dit doeleinde. Hij snijd de kabel niet netjes op lengte en zal bij onzorgvuldig gebruik sneller kapot gaan, maar werkt prima voor die paar keer dat ik hem gebruik. Ding was iets van 4,50 euro (, en da's bij een aardig dure zaak dan). Voor paar centen moet je dus zo'n ding wel kunnen vinden, en dat werkt ook prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op 04 oktober 2003 @ 12:26:
[...]

ff een picje:
[afbeelding]
gewoon plamuurmes in de gleufjes duwen gaat goed hoor (en je beschadigd de connectors niet) Maar ik moet zeggen voor 4 euro nog iets kun je zo'n ding natuurlijk niet laten liggen en t zal zeker makkelijker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Erkens schreef op 04 oktober 2003 @ 12:26:
[...]

ff een picje:
[afbeelding]
Sateprikkers of keukenmesjes:Y) En dan het mesje tussen de twee metalen delen doordukken waardoor de draad klem komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een stuk of tien van die doosjes gemonteerd, plus nog 24 poorten op een patchpaneel. Allemaal zonder zo'n puchdown-tool :) Gewoon een platte schroevendraaier pakken, draadje tussen de witte plastic zijkanten drukken, en dan met de schroevendraaier recht op de ader naar beneden drukken. Dat je de mantel van de ader hierbij een beetje sloopt maakt niets uit. De ader overleeft het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
We gaan hier met een paar maanden verhuizen, het huis waar we in trekken behoeft het nodige opknap werk. Dan gaan we ook meteen het netwerk 100% netjes aanleggen. Misschien paar van die wandcontacten, zelf kastje bouwen voor server die in de meterkast kan. Wlan met 1 of 2 AP's als we achterin het huis geen bereik meer gaan hebben. Kabels allemaal netjes óf onder de fundering door, of door kabelgoten.

We gaan dan toch maar even een kniptangetje halen met 100 meter UTP en wat connectors. Ik hoop dat we aan die 100 meter genoeg gaan hebben, wat kost zo'n rolletje ongeveer? Ik schrok me het ongeluk bij PLC: 39 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
neographikal schreef op 04 October 2003 @ 19:02:
We gaan hier met een paar maanden verhuizen, het huis waar we in trekken behoeft het nodige opknap werk. Dan gaan we ook meteen het netwerk 100% netjes aanleggen. Misschien paar van die wandcontacten, zelf kastje bouwen voor server die in de meterkast kan. Wlan met 1 of 2 AP's als we achterin het huis geen bereik meer gaan hebben. Kabels allemaal netjes óf onder de fundering door, of door kabelgoten.

We gaan dan toch maar even een kniptangetje halen met 100 meter UTP en wat connectors. Ik hoop dat we aan die 100 meter genoeg gaan hebben, wat kost zo'n rolletje ongeveer? Ik schrok me het ongeluk bij PLC: 39 euro..
Haal voor tien euro meer een rol van 305M bij www.1to0.nl, want 100 meter is op voordat je nog begonnen bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

neographikal schreef op 04 October 2003 @ 19:02:
We gaan hier met een paar maanden verhuizen, het huis waar we in trekken behoeft het nodige opknap werk. Dan gaan we ook meteen het netwerk 100% netjes aanleggen. Misschien paar van die wandcontacten, zelf kastje bouwen voor server die in de meterkast kan.
Wilden wij ook doen met de verhuizing, maar we moesten binnen een week verhuizen :X
nu dus alles "achteraf" :/

overigens moet je wel opletten met servers in de meterkast. officeel mag het niet, maar wat veel belangrijker is, let op of je jezelf niet benadeeld :P
Die dingen produceren warmte, en dankzij die warmte ga je "meer" gas verbruiken dan dat je werkelijk doet. Door de warmte zet het gas uit waardoor er meer gemeten wordt dan dat er werkelijk doorheen gaat. Dit is geen grapje, het is serieus waar.
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 18:17:
Ik heb zelf ook een stuk of tien van die doosjes gemonteerd, plus nog 24 poorten op een patchpaneel. Allemaal zonder zo'n puchdown-tool :) Gewoon een platte schroevendraaier pakken, draadje tussen de witte plastic zijkanten drukken, en dan met de schroevendraaier recht op de ader naar beneden drukken. Dat je de mantel van de ader hierbij een beetje sloopt maakt niets uit. De ader overleeft het prima :)
hmm ik zal het dan maar proberen gok ik :P
Als het niet gaat kan ik altijd de portomonee nog (laten >:) ) trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op 04 oktober 2003 @ 23:27:
Overigens moet je wel opletten met servers in de meterkast. officeel mag het niet, maar wat veel belangrijker is, let op of je jezelf niet benadeeld :P
Die dingen produceren warmte, en dankzij die warmte ga je "meer" gas verbruiken dan dat je werkelijk doet. Door de warmte zet het gas uit waardoor er meer gemeten wordt dan dat er werkelijk doorheen gaat. Dit is geen grapje, het is serieus waar.
Dit klopt. Ten eerste mag het (afhankelijk van je verzekeraar) vaak niet dit soort spullie in je meterkast te plaatsen. Als het even kan zou ik een soort tweede meterkast maken met al je netwerkspul. Werkt veel fijner ook IMO.
En dat gas-verhaal klopt ja :)
hmm ik zal het dan maar proberen gok ik :P
Als het niet gaat kan ik altijd de portomonee nog (laten >:) ) trekken :P
Bij mij is het tot nu toe nauwelijks mis gegaan. Eén of twee keer een adertje door, maar speling heb je altijd wel genoeg :)

Succes Erkens :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 23:38:
[...]

Dit klopt. Ten eerste mag het (afhankelijk van je verzekeraar) vaak niet dit soort spullie in je meterkast te plaatsen. Als het even kan zou ik een soort tweede meterkast maken met al je netwerkspul. Werkt veel fijner ook IMO.
En dat gas-verhaal klopt ja :)
meterkast is hier te klein, en helaas komt de upc kabel in de woonkamer omhoog, anders was het met de bekabeling makkelijker geweest. Maargoed, utp vanaf modem loopt rechtstreeks naar zolder waar mijn router/server draait, daarvandaan loopt er nu een utp over de trap naar beneden naar mijn kamer 8)7
Kortom, er moet nog veel gebeuren :X

[quote]Bij mij is het tot nu toe nauwelijks mis gegaan. Eén of twee keer een adertje door, maar speling heb je altijd wel genoeg :)
[/qoute]
murphy woont bij mij altijd om de hoek :/ :+
Succes Erkens :*
tnx, dat wordt morgen weer fijn klunssen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Erkens schreef op 04 October 2003 @ 23:43:
tnx, dat wordt morgen weer fijn klunssen. :P
wel even nette fototjes hier plaatsen he na de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

shure-fan schreef op 05 October 2003 @ 13:00:
[...]

wel even nette fototjes hier plaatsen he na de tijd
tuurlijk, want daar is dit topic om begonnen :P
moet ik alleen mijn broer weer liev aankijken om zijn digicam te lenen :+

overigens heb ik iemand gevonden die me zo'n tang sponsort (lees: mijn moeder O+) dus ik begin met aanleggen als dat ding binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Erkens schreef op 05 October 2003 @ 13:02:
[...]

tuurlijk, want daar is dit topic om begonnen :P
moet ik alleen mijn broer weer liev aankijken om zijn digicam te lenen :+

overigens heb ik iemand gevonden die me zo'n tang sponsort (lees: mijn moeder O+) dus ik begin met aanleggen als dat ding binnen is :)
en ons nu dus eerst lekker maken leuk ben jij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

shure-fan schreef op 05 October 2003 @ 16:37:
[...]

en ons nu dus eerst lekker maken leuk ben jij :)
je mag wel helpen met kabels trekken hoor :+
/chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 13:36
Koelen van leidingen gaat dus een besparing opleveren of kan het alleen maar duurder worden >:)

Ik heb hier overigens een tijdje geleden een netwerkje aangelegd, netjes met Tehalit kabelgoot enzovoorts. Dat werkt echt super, alleen vind ik de inbouwbakjes wat minder. Die klemmen minder goed vast dan bijvoorbeeld de stopcontacten voor 220.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Erkens schreef op 05 October 2003 @ 17:06:
[...]

je mag wel helpen met kabels trekken hoor :+
/chat
nee dank je doe ik al vaak genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

djluc schreef op 05 oktober 2003 @ 17:17:
[...]
Koelen van leidingen gaat dus een besparing opleveren of kan het alleen maar duurder worden >:)
dat kan idd een besparing opleveren ja, alleen als ze erachter komen....
Ik heb hier overigens een tijdje geleden een netwerkje aangelegd, netjes met Tehalit kabelgoot enzovoorts. Dat werkt echt super, alleen vind ik de inbouwbakjes wat minder. Die klemmen minder goed vast dan bijvoorbeeld de stopcontacten voor 220.
die kabelgoten zijn voor mij allemaal te duur, ik denk dat ik van die eenvoudige kabelgootjes ga gebruiken, maar het handige daarvan is dat je ze later altijd nog kan ophangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Ophangen? Overigens even over dat koelen. Als ik een servertje heb in de meterkast dan moet het daar natuurlijk wel heel erg koud zijn })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

djluc schreef op 05 October 2003 @ 19:23:
Ophangen? Overigens even over dat koelen. Als ik een servertje heb in de meterkast dan moet het daar natuurlijk wel heel erg koud zijn })
wat heb je aan kabelgoten als je die los op de grond legt :? :P

Overigens, tuurlijk is dat koelen wel goed, maar van het energiebedrijf mag je ook dat soort apparatuur niet in je meterkast, daar is zo'n ding niet voor ontwerpen, tevens moet er voldoende ventilatie zijn, welke door een server vaak verstoord wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 11:17

Night89

Als je alles op een rijtje heb

ik ben ook van plan om een Server park neer te zetten :) probleem =:
heb niet al te veel geld :)
en ook niet al te veel ruimte, zeg ruim geschat 80 cm in de breedte 1m in diepte, hoogte maakt niet uit als het maar onder de 2m blijft :) zal toch wel een goed kassie worden denk ( desnoods maak ik ze zelf) alleen ( nu komt ie >:) )

5 PC's (1 PI 2 PII 2 PIII en 1 IV) + PII 233 2x binnekort, allemaal voor zien van 10/100 kaarten en nu aangesloten op een switch (16p) die het leven heeft gelaten, daarom kwam ik op het idee om het maar professioneel aan te pakken en dus allemaal in een 19" Rack (het zijn gewone ATX kasten, die 2 PII 233 dan, de rest staat her en der door het huis :)) en die moeten dus in de 19"" Rack, verder moet ik dus een Switch hebben (uiteraard 10/100, 16P met oog op uitbreiding naar buren oid en in het rack O-))

was van plan om hem in de Gangkast te zetten, en de aansluiting van het (kabel)modem komt binnen in de huiskamer, dus gaatje doro de muure en achter de plinten enz enz

nu is mijn vraag (eindelijk >:)) hoeveel zou zowiets kosten? als je een beetje goeie zooi neemt,maar ook weer niet het duurste van het duurste, want dat is niet te betalen :)

(uiteraard komen er hier pic's tijdens de verbouwing en als het klaar is :) dus modjes laat deze staan plz, hier zitten de gasten die er vertsand van hebben ;) )

thank u voor je reactie

p.s ff de afmeteing altijd handig :)

alles gerekend vanaf de Gangkast naar de pc of printer,

PC1:15 m
PC2:6 m
PC3:16m
PC4:4m
PC5:10m
PC6: (in rack) 2 m
PC7: (in rack) 2m
Printer:11m

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

NightRaider schreef op 05 October 2003 @ 22:50:
nu is mijn vraag (eindelijk >:)) hoeveel zou zowiets kosten? als je een beetje goeie zooi neemt,maar ook weer niet het duurste van het duurste, want dat is niet te betalen :)
mja, je zou kunnen kijken in de pricewatch, of als je tweede hands wil bij vraag & aanbod op de frontpage.
PC1:15 m
PC2:6 m
PC3:16m
PC4:4m
PC5:10m
PC6: (in rack) 2 m
PC7: (in rack) 2m
Printer:11m
gewoon even optellen en zoveel meter kabel kopen :? (zelf koop ik altijd 5% extra, aangezien ik niet nauwkeurig meet, en ik zeg altijd maar beter teveel kabel dan net 10cm te kort :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

gewoon even optellen en zoveel meter kabel kopen :? (zelf koop ik altijd 5% extra, aangezien ik niet nauwkeurig meet, en ik zeg altijd maar beter teveel kabel dan net 10cm te kort :X )
zodannnnn: is de pricewatch in de war of staat daar echt al gauw boven de 1000 eurotjes :S

heb wel paar honderdjes ver w8, miss zelfs wel 1000 jes maar hiermee zit je zo op de 10.000 8)7

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

NightRaider schreef op 05 October 2003 @ 23:27:
[...]

zodannnnn: is de pricewatch in de war of staat daar echt al gauw boven de 1000 eurotjes :S

heb wel paar honderdjes ver w8, miss zelfs wel 1000 jes maar hiermee zit je zo op de 10.000 8)7
ehm, ik tel ruim 60m, als ik in de pricewatch kijk (pricewatch: UTP Cat5e Kabel (100m) ) zie ik 100m voor 18euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

ik bedoelde all e onderdlen Patch pannels, switches, dat soort zooi

die Utp cable f fin de gaten houden hijs heir in de winkel 40 :(

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk. Met een patchpanel kom je uit op €25, die rack-rails zijn iets van €20. En dan nog 5x 19" Rackmount kast, kom je uit op €1050 :)

Die kasten ga je niet voor minder dan €200 p/s vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89

Night89

dan pak ik zelf wel wat hout, moet het oook mee gaan

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kuch, wireless? Lijkt mij het netste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 08:41:
Kuch, wireless? Lijkt mij het netste
maar heb je dan ook een gegarandeerde hoge snelheid?
lijkt me niet he ;) althans niet voor de normale consument (waar het hier over gaat).
en wireless is geen LAN >:)
maar nuttige toevoeging op het topic hoor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Je hebt trouwens verschillende kleuren bij die hulzen om de UTP stekkers.

Zit daar nog een bepaalde logica in bij het patchen?

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
WarMaster schreef op 06 October 2003 @ 11:47:
Je hebt trouwens verschillende kleuren bij die hulzen om de UTP stekkers.

Zit daar nog een bepaalde logica in bij het patchen?
Alleen die welke je er zelf aan verbind... Het enige verschil is de kleur.

Bij ons op het werk hebben we in de patchkast 4 kleuren:
Rood: Netwerk
Geel: POTS (anaoge telefonie)
Groen: Telefooncentrale telefoons
Blauw: ISDN

maar die zijn random gekozen

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
100m voor 18euro?
Nog wel even rekening houden met de verzendkosten, dan ben je bij Max PC voor 25 eurootjes klaar.
dan pak ik zelf wel wat hout, moet het oook mee gaan
Dat is heel goed te doen. Ik zou gewoon alleen maar de strips kopen. In hout je servers vast gaan zetten is namelijk niet echt handig. Verder zou je eens naar die 19" switch van sweex kunnen kijken, daar is pas een topic over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01-2024
ik heb eigenlijk een vraag....

je ziet regelmatig staan dat men een deel UTP kabel richting een printer legt. Dus je hebt bv een splitter en 1 van die poorten daarvan ga je met UTP rechtstreeks richting printer, lijkt me vaag want UTP kan toch niet in de printer? of vergeten ze dan gewoon te melden dat er nog een pc tussen komt? want meestal lees je dan eerder naar de printerserver

of zie ik het nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niles schreef op 06 oktober 2003 @ 19:36:
ik heb eigenlijk een vraag....

je ziet regelmatig staan dat men een deel UTP kabel richting een printer legt. Dus je hebt bv een splitter en 1 van die poorten daarvan ga je met UTP rechtstreeks richting printer, lijkt me vaag want UTP kan toch niet in de printer? of vergeten ze dan gewoon te melden dat er nog een pc tussen komt? want meestal lees je dan eerder naar de printerserver

of zie ik het nu verkeerd?
Er bestaan ook (laser)printers met ingebouwde printserver hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
of printservers die zo klein zijn dat ze direct in de printer kunnen, want die zijn er ook en dan komt er alleen een utp en power kabeltje weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

shure-fan schreef op 06 October 2003 @ 19:46:
of printservers die zo klein zijn dat ze direct in de printer kunnen, want die zijn er ook en dan komt er alleen een utp en power kabeltje weg
of printerservertjes als deze http://www.sitecom.nl/pro...hp?product_id=85&grp_id=5
kortom, mogelijkheden te over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
zelfs nog kleiner, kijk maar even op de bijgevoegde link

http://www.svec.com/PRODUCTS/FD2151.htm

deze kunt je rechtstreeks achter in je printer steken heb je ook geen printer kabel meer nodig. Dat bedoelde ik dus meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01-2024
shure-fan schreef op 06 October 2003 @ 20:35:
zelfs nog kleiner, kijk maar even op de bijgevoegde link

http://www.svec.com/PRODUCTS/FD2151.htm

deze kunt je rechtstreeks achter in je printer steken heb je ook geen printer kabel meer nodig. Dat bedoelde ik dus meer
maar dat werkt niet als je een USB printer hebt, zo te zien werkt dat alleen met een parallele poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Niles schreef op 06 oktober 2003 @ 20:41:
[...]

maar dat werkt niet als je een USB printer hebt, zo te zien werkt dat alleen met een parallele poort
[flame]wie wilt er dan ook een usb printer :P[/flame]

Er zijn vast wel van die printerservertjes te vinden voor usb printers. Kan me niet voorstellen dat die nog nooit gemaakt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Erkens schreef op 06 October 2003 @ 20:51:
[...]

Er zijn vast wel van die printerservertjes te vinden voor usb printers. Kan me niet voorstellen dat die nog nooit gemaakt zijn :)
Die bestaan idd... Kosten wel een klein fortuin vergeleken met parallele exemplaren..
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je hier post de postregels van dit topic goed door; als je je niet aan de regels houdt wordt je post getrashed en speel je mee voor een OW.