Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 09:15:
zoals ik het opschrijf wel ja, maar volgens Droopy moet het anders. iemand al antwoord op mijn mbm 5.2 vraag (temperaturen)??? owja ik ging maar 90 punten vooruit in sisoft van singel- naar dual-channel, bijna niks dus, word tijd dat ze die driver is gaan verbeteren.
en 2-2-2-2 op welke fsb?
die temp sensor 1 is volgens mij een gestoorde temp sensor.
die stond tot ik goeie actieve coling op NB / SB ging gebruiken continu op 10 of 11 graden.
sinds ik die actieve cooling heb is die gestegen naar 15/16 graden.
hoe dit te verklaren kan zijn kan ik geen pijl op trekken.
de temp sensor 3 is de case temp.
die staat bij mij met case open op 23-27 en met case dicht op 32-34 graden.
het enige verschil dat mij nu ineens te binnen schiet is dat ik sinds die active cooling ook een Tbred heb.
hier dus ff mij eerste mogelijkheid die me in m'n hoofd schiet.
zou het kunnen zijn dat die temp sensor 1 de diode uitleest die in de Tbred cpu's zit?
als dat zo is, zou het wel eens kunnen zijn dat deze goed uitgelezen wordt, maar dat er simpelweg geen "-" voor de temp geplaatst wordt. (prometeia cooling.)
mem timings
het lijkt me idd handig om iets duidelijks af te spreken voorde aanduiding van de memory timings.
zeker als ik in je post iets lees in de richting van: "van _Droopy moet het anders." terwijl ik alleen aangeef dat ik sinds in het eerste deel v/h topic die andere volgorde gebruikt werd met de melding erbij "in volgorde bios" (ofzo), die volgorde ook heb aangehouden.
dus:
"niemand hoeft van mij (what ever) te doen."
dus stel ik voor om de oude manier van mem timings te handhaven.
2.0-2-2-4 in mijn geval.
Cas-?-?-T(ras)
edit:
op sommige engelse o/c sites kom ik ook Cas-T(ras)-?-? tegen, ziet er voor mij ook erg bekend uit.
[
Voor 8% gewijzigd door
_Droopy op 08-02-2003 09:50
]