-=Het grote EPoX 8RDA+ topic, deel 2=-

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.293 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 15:58:
Ik kreeg de fsb ook met gemak op 200mhz (9x200) met een reepje corsair, 3dmark gedraait enzo, alleen wilde hij bij 9.5x200 niet meer.

Was helaas ook niet mijn geheugen, moet nog ff wachten op me eigen geheugen, dan kan ik pas verder gaan kijken.
Ik heb mijn XP 2400+ (2 GHz) zelfs met gemak op 2,3 GHz gekregen met 200 * 11.5. Dat liep prima met en Vcore van 1.80, maar kan het zijn dat mijn mobo daarvan kapot is gegaan? Ik heb wel PC2100 geheugen wat ik niet sneller heb laten draaien waardoor ik de FSB eigenlijk beter op 133 had kunnen laten staan, maar ik wilde weten hoe ver ik kon gaan...
Aan het bord zelf had ik niks veranderd, geen mods, geen betere heatsink (hoewel ik dit wel van plan was) en ik had veilige stressed temps. (45/28).

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het niet aan liggen --MeAngry--, hier draai ik ook al een tijdje mee, geen problemen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 16:45:
Kan het niet aan liggen --MeAngry--, hier draai ik ook al een tijdje mee, geen problemen tot nu toe.
dat wil niet zeggen dat het daarom niet bij hem schadelijk kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 17:23
Weet iemand wat de preformance verlies is als je een onboard geluid aanzet bij de nForce2 ????
zie er veel preformance verlies tussen een nForce2 geintegreerd sound of een losse geluidskaart???

Shit: ik moet noch steeds wachten op salland aut.... voor mij Epox :(

[ Voor 16% gewijzigd door SlowikPL op 07-02-2003 18:23 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

SlowikPL schreef op 07 februari 2003 @ 18:22:
Weet iemand wat de preformance verlies is als je een onboard geluid aanzet bij de nForce2 ????
zie er veel preformance verlies tussen een nForce2 geintegreerd sound of een losse geluidskaart???

Shit: ik moet noch steeds wachten op salland aut.... voor mij Epox :(
geen performence verlies, maar OC potency loss [klinkt wel cool :P] je kan dus minder ver OC-en (al zal het niet meer dan een paar mhz schelen ofzo)

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben weer met mijn OCZ PC3500 geheugen gaan klooien maar ik denk echt dat het brak is.
Op FSB 200 en MP 11 krijg ik bij Optimal settings van 9-4-4-2,5 en bij Turbo 7-3-3-2,5. Op 2,90v. Dit is toch veel te laag voor dit geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 19:58:
Ben weer met mijn OCZ PC3500 geheugen gaan klooien maar ik denk echt dat het brak is.
Op FSB 200 en MP 11 krijg ik bij Optimal settings van 9-4-4-2,5 en bij Turbo 7-3-3-2,5. Op 2,90v. Dit is toch veel te laag voor dit geheugen?
tsja, als iemand me wil uitleggen wat die getallen betekenen kan ik je wel helpen O-)

(staat niet in de PMG FAQ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G33rt schreef op 07 February 2003 @ 20:57:
[...]

tsja, als iemand me wil uitleggen wat die getallen betekenen kan ik je wel helpen O-)

(staat niet in de PMG FAQ)
lol, is idd niet echt hoog, mijn corsair platinum heb ik max kunnen testen op 220fsb maar dit was wel 2-2-2-3 DUAL-channel >:) , dus ik blijf voorlopig nog bij corsair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 21:19

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Off topic: ik lees dat best veel mensen Corsair XMS pc3500 hebben hier. Maakt het nog wat uit of je de 'normale' of de 'platinum' hebt? (behalve dat je zilverkleurig mooier of lelijker vindt)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 21:09:
[...]

lol, is idd niet echt hoog, mijn corsair platinum heb ik max kunnen testen op 220fsb maar dit was wel 2-2-2-3 DUAL-channel >:) , dus ik blijf voorlopig nog bij corsair.
ja, maar wat betekenen die getallen nou? dan kan ik ook even meepatsen met mn uberbrak geheugen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Geert heb je naar 950 posting nog gen FAQ gevonden :P :?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G33rt schreef op 07 februari 2003 @ 21:41:
[...]

ja, maar wat betekenen die getallen nou? dan kan ik ook even meepatsen met mn uberbrak geheugen :P
let op 2-2-2-3, eigenlijk zijn alle cijfers het belangrijk maar waar het meest mee gespeeld word zijn de 1e en de 4e.
die eerste 2 staat voor CAS.
de laatste 3 staat voor .... maar is belangrijker dan de middelste 2-2, hoe lager hoe beter.
zeker de CAS moet je zo laag mogelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Tijgert schreef op 07 February 2003 @ 21:37:
Off topic: ik lees dat best veel mensen Corsair XMS pc3500 hebben hier. Maakt het nog wat uit of je de 'normale' of de 'platinum' hebt? (behalve dat je zilverkleurig mooier of lelijker vindt)
nee, volgens de "officiele" importeur van corsair (die gast van het bedrijf aboude) maakt het geen hol uit.
Volgens hem maakt een heatspreader uberhaubt vrij weinig uit. (een mogelijke winst van 1-3 MHz aan extra overclock marge.)

Als je mijn eigen mening zou vragen sluit ik me hier bij aan op het laatste deel na dan.
ik haalde 9 MHz B) extra overclock uit m'n oude pc2100 broodjes (dus effectief 18 MHz) toen ik Nexus heatspreaders erop had gezet.

Uiteraard moet ik melden dat ik persoonlijk geen ervaringen heb met platinum heatspreaders en dat men hier dus best commentaar op zou kunnen hebben.
Ik wou alleen wel ff de info die ik erover heb in de groep gooien.
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 22:27:
[...]

let op 2-2-2-3, eigenlijk zijn alle cijfers het belangrijk maar waar het meest mee gespeeld word zijn de 1e en de 4e.
die eerste 2 staat voor CAS.
de laatste 3 staat voor .... maar is belangrijker dan de middelste 2-2, hoe lager hoe beter.
zeker de CAS moet je zo laag mogelijk houden.
Hier sluit ik me bij aan, maar wil wel een opmerking maken;
Veel posts in dit topic houden zich niet aan de hierboven beschreven volgorde.
Ik persoonlijk gebruik de volgorde zoals die in het bios te vinden is.
4-2-2-2.0 hier is dus de laatste de Cas aanduiding (2.0) en de eerste de T(ras) aanduiding.
Deze volgorde is dus ook door sommige GoT-ers gebruikt.

[ Voor 33% gewijzigd door _Droopy op 07-02-2003 22:42 . Reden: mem gedeelte. ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

temps slaan nu helemaal los denk ik...
Wat is ong de gemiddelde temp die je bij deze mobo's moet bij tellen om correcte temp te bekomen?

Had eerst met boxed cooler (aluminium) (athlon xp 2700+ @2370mhz, vcore 1.725) 41° op full load...
Nu met zalman Heatsink (koper) en 120mm Ys-Tech die erop blaast heb ik 47°...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Droopy schreef op 07 February 2003 @ 22:35:
[...]

nee, volgens de "officiele" importeur van corsair (die gast van het bedrijf aboude) maakt het geen hol uit.
Volgens hem maakt een heatspreader uberhaubt vrij weinig uit. (een mogelijke winst van 1-3 MHz aan extra overclock marge.)

Als je mijn eigen mening zou vragen sluit ik me hier bij aan op het laatste deel na dan.
ik haalde 9 MHz B) extra overclock uit m'n oude pc2100 broodjes (dus effectief 18 MHz) toen ik Nexus heatspreaders erop had gezet.
Ik ben het helemaal met je eens. Geheugen word immers niet of nauwlijks warm. Maar het staat wel cool >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Droopy schreef op 07 February 2003 @ 22:35:
[...]

Hier sluit ik me bij aan, maar wil wel een opmerking maken;
Veel posts in dit topic houden zich niet aan de hierboven beschreven volgorde.
Ik persoonlijk gebruik de volgorde zoals die in het bios te vinden is.
4-2-2-2.0 hier is dus de laatste de Cas aanduiding (2.0) en de eerste de T(ras) aanduiding.
Deze volgorde is dus ook door sommige GoT-ers gebruikt.
iedereeen gebruikt (bijna dan) de volgorde die ik hier heb staan, dus ga ik niet ineens andersom doen want dan denken vele dat ik op CAS3 draai, moeten ff afspraak maken hoe tedoen, jongens post ff wat jullie willen/gebruiken als volgorde, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

=Knipperdeknip=

Had een vraag, is reeds opgelost O-)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Trouwens normaal dat ie tijdens het opstarten aangeeft DDR266 ? (nieuwste BIOS btw)
ligt aan je bios instellingen

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje, mijn sensor 1 (nummer van sensor afgesteld op nummer van winbond) geeft 19 aan, sensor 2 36 (cpu denk ik) en de laatste 25 (in graden C)
wat is winbond 1 en 3 voor een censor, mijn gevoel zegt dat de 25 van de nb is en 1 van ??
iemand die weet hoe dit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sisoft Sandra mem bandwidt test-score is met 2 reepjes in DIMM 2-3 even hoog als toen ik er nog 1 in DIMM 1 had zitten.

Moet die score in dual-channel niet hoger zijn ?

Cas 2-2-2-2 blijft stabiel lopen, heb ik geluk, of hebben anderen dit ook zo lopen?

Vorige mem trok niet meer dan 2-2-2-5. Die 5 is de T-RAS als ik het goed heb, is nu dus 2 :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals ik het opschrijf wel ja, maar volgens Droopy moet het anders. iemand al antwoord op mijn mbm 5.2 vraag (temperaturen)??? owja ik ging maar 90 punten vooruit in sisoft van singel- naar dual-channel, bijna niks dus, word tijd dat ze die driver is gaan verbeteren.
en 2-2-2-2 op welke fsb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 00:17:
ff een vraagje, mijn sensor 1 (nummer van sensor afgesteld op nummer van winbond) geeft 19 aan, sensor 2 36 (cpu denk ik) en de laatste 25 (in graden C)
wat is winbond 1 en 3 voor een censor, mijn gevoel zegt dat de 25 van de nb is en 1 van ??
iemand die weet hoe dit zit.
Kijk eerst een in je BIOS. Waarschijlijk vind je daar sensor 1 of 3 terug als casetemp. En die 36 als CPU temp. Dan is het misschien 19 voor je NB. Zijn er misschien nog meer sensoren? (Er ligt me vaag iets bij dat er misschien een aparte versie van MBM is voor de nforce :? )

Dus kijk ff in je bios :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 09:15:
zoals ik het opschrijf wel ja, maar volgens Droopy moet het anders. iemand al antwoord op mijn mbm 5.2 vraag (temperaturen)??? owja ik ging maar 90 punten vooruit in sisoft van singel- naar dual-channel, bijna niks dus, word tijd dat ze die driver is gaan verbeteren.
en 2-2-2-2 op welke fsb?
die temp sensor 1 is volgens mij een gestoorde temp sensor.
die stond tot ik goeie actieve coling op NB / SB ging gebruiken continu op 10 of 11 graden.
sinds ik die actieve cooling heb is die gestegen naar 15/16 graden.
hoe dit te verklaren kan zijn kan ik geen pijl op trekken.
de temp sensor 3 is de case temp.
die staat bij mij met case open op 23-27 en met case dicht op 32-34 graden.

het enige verschil dat mij nu ineens te binnen schiet is dat ik sinds die active cooling ook een Tbred heb.
hier dus ff mij eerste mogelijkheid die me in m'n hoofd schiet.
zou het kunnen zijn dat die temp sensor 1 de diode uitleest die in de Tbred cpu's zit?
als dat zo is, zou het wel eens kunnen zijn dat deze goed uitgelezen wordt, maar dat er simpelweg geen "-" voor de temp geplaatst wordt. (prometeia cooling.)

mem timings

het lijkt me idd handig om iets duidelijks af te spreken voorde aanduiding van de memory timings.
zeker als ik in je post iets lees in de richting van: "van _Droopy moet het anders." terwijl ik alleen aangeef dat ik sinds in het eerste deel v/h topic die andere volgorde gebruikt werd met de melding erbij "in volgorde bios" (ofzo), die volgorde ook heb aangehouden.
dus: "niemand hoeft van mij (what ever) te doen." ;)

dus stel ik voor om de oude manier van mem timings te handhaven.
2.0-2-2-4 in mijn geval.
Cas-?-?-T(ras)

edit:
op sommige engelse o/c sites kom ik ook Cas-T(ras)-?-? tegen, ziet er voor mij ook erg bekend uit.

[ Voor 8% gewijzigd door _Droopy op 08-02-2003 09:50 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
volgens SiSoft heb ik 4-1-1-1 geheugen...

dus OF ik heb heel 1337 geheugen, OF ik snap er de ballen van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Droopy schreef op 08 February 2003 @ 09:46:
[...]

die temp sensor 1 is volgens mij een gestoorde temp sensor.
die stond tot ik goeie actieve coling op NB / SB ging gebruiken continu op 10 of 11 graden.
sinds ik die actieve cooling heb is die gestegen naar 15/16 graden.
hoe dit te verklaren kan zijn kan ik geen pijl op trekken.
de temp sensor 3 is de case temp.
die staat bij mij met case open op 23-27 en met case dicht op 32-34 graden.

het enige verschil dat mij nu ineens te binnen schiet is dat ik sinds die active cooling ook een Tbred heb.
hier dus ff mij eerste mogelijkheid die me in m'n hoofd schiet.
zou het kunnen zijn dat die temp sensor 1 de diode uitleest die in de Tbred cpu's zit?
als dat zo is, zou het wel eens kunnen zijn dat deze goed uitgelezen wordt, maar dat er simpelweg geen "-" voor de temp geplaatst wordt. (prometeia cooling.)

mem timings

het lijkt me idd handig om iets duidelijks af te spreken voorde aanduiding van de memory timings.
zeker als ik in je post iets lees in de richting van: "van _Droopy moet het anders." terwijl ik alleen aangeef dat ik sinds in het eerste deel v/h topic die andere volgorde gebruikt werd met de melding erbij "in volgorde bios" (ofzo), die volgorde ook heb aangehouden.
dus: "niemand hoeft van mij (what ever) te doen." ;)

dus stel ik voor om de oude manier van mem timings te handhaven.
2.0-2-2-4 in mijn geval.
Cas-?-?-T(ras)
nog ff over mbm, ik kan vanaf hier geen pic plaatsen dus type alles maar ff, volgens mij klopt er namelijk iets niet, en anders moet ik toch echt gaan modden.
sensor nummers afgesteld op winbond nummer, sensor 1=19C, 2=37C en 3=25 C, nu klot het dus ewl, 37 is processor, 25 is case (heb een sensor in mijn case zelf hangen (XASER II))
core 0=1.58V NB dus en core 1=1.66V maar nu nu komt het, +5=4.98V, +12=12,28V, -12=-12,27V, -5=-5,24V, en dan komt het nu, +3.3=2.62V, veeeeeeel telaag dus, mijn vraag dus, waarvoor dient dit Voltage (12V molex dus cd-rom enz.) maar de 3.3V :?
als iemand een mod weet voor mijn enermax pro active pro (EG465AX-VE(W)) om mijn 3.3V te verhogen graag, kan denk nooit kwaad met zo'n laag V.
en ik ben het eens, eerst cas, dan ?-? en dan T-ras, gaat meer om de volgorde, wat die middelste betekenen doet er niet zoveel toe, hoe lager hoe beter das wat we weten en nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 12:21:
[...]

nog ff over mbm, ik kan vanaf hier geen pic plaatsen dus type alles maar ff, volgens mij klopt er namelijk iets niet, en anders moet ik toch echt gaan modden.
sensor nummers afgesteld op winbond nummer, sensor 1=19C, 2=37C en 3=25 C, nu klot het dus ewl, 37 is processor, 25 is case (heb een sensor in mijn case zelf hangen (XASER II))
core 0=1.58V NB dus en core 1=1.66V maar nu nu komt het, +5=4.98V, +12=12,28V, -12=-12,27V, -5=-5,24V, en dan komt het nu, +3.3=2.62V, veeeeeeel telaag dus, mijn vraag dus, waarvoor dient dit Voltage (12V molex dus cd-rom enz.) maar de 3.3V :?
als iemand een mod weet voor mijn enermax pro active pro (EG465AX-VE(W)) om mijn 3.3V te verhogen graag, kan denk nooit kwaad met zo'n laag V.
en ik ben het eens, eerst cas, dan ?-? en dan T-ras, gaat meer om de volgorde, wat die middelste betekenen doet er niet zoveel toe, hoe lager hoe beter das wat we weten en nodig hebben.
8)7 natuurlijk is dit niet je 3.3 volt he

kijk eens in je BIOS wat je 3.3 aangeeft... juist dichter in de buurt ja, want bij zo'n laag voltage wil die helemaal niets doen.

Wat misschien slim is als je niet weet hoe je MBM5 in moet stellen: Gebruik de Epox software die op de cd bij de moederbord zit. Die geeft standaard alles goed aan, hoef je niks in te stellen. ook de fan speed enz. Gebruik ik ook. Alleen geeft die misschien niet de sensor van de NB weer, dat weet ik niet want ik heb geen 8rda. Anders ff wat sensoren proberen voor de 3.3 volt in MBM, als het dezelfde waarde aangeeft als ik je bios zit je goed.

BIOS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 09:15:
en 2-2-2-2 op welke fsb?
Alleen nog geprobeerd op 15 X 150, liep stabiel. 2-2-2-2, als ik meer tijd heb probeer ik het verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik wou de orginele heatsink van de northbrigde afhalen, de 2 pinnetjes gingen makkelijk los maar de blok zat nog vast. Waarmee zit die vast en hoe kan ik em losmaken? Ik heb een mooi oude alpha heatsink icm 6cm fan die ik erop wil zetten met thermal adhesive, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
dat is gewoon koelprut die vacuum zuigt. Gewoon een beetje draaien en beetje trekken, komt vanzelf los (of is het ook niet mogelijk om dat ding te draaien??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
3.3 op de floppy drive misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 08 February 2003 @ 12:27:
[...]

8)7 natuurlijk is dit niet je 3.3 volt he

kijk eens in je BIOS wat je 3.3 aangeeft... juist dichter in de buurt ja, want bij zo'n laag voltage wil die helemaal niets doen.

Wat misschien slim is als je niet weet hoe je MBM5 in moet stellen: Gebruik de Epox software die op de cd bij de moederbord zit. Die geeft standaard alles goed aan, hoef je niks in te stellen. ook de fan speed enz. Gebruik ik ook. Alleen geeft die misschien niet de sensor van de NB weer, dat weet ik niet want ik heb geen 8rda. Anders ff wat sensoren proberen voor de 3.3 volt in MBM, als het dezelfde waarde aangeeft als ik je bios zit je goed.

BIOS ;)
zoals ik al aan de telefoon zij, die 2.62 staat bij mijn Vmem, weet niet wrom mbm hem bij 3.3 zet, denk toch nog niet helemaal competable met de nforce 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Heb em eraf gekregen en met de thermal adhesive de grotere heatsink erop gedaan, hoop dat ie zonder problemen blijft zitten en me northbrigde wat koeler houdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het bordje nu ook binnen :D :D met een XP2100+

Welke programma gebruiken jullie voor het bekijken van de temps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 18:06:
Ik heb het bordje nu ook binnen :D :D met een XP2100+

Welke programma gebruiken jullie voor het bekijken van de temps ?
Motherboard Monitor of dat proggie wat op je Epox CD staat. Geven beiden exact dezelfde dingen weer, alleen MBM is uitgebreider.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 08 februari 2003 @ 18:57:
[...]
Motherboard Monitor of dat proggie wat op je Epox CD staat. Geven beiden exact dezelfde dingen weer, alleen MBM is uitgebreider.
Ik kan em op mijn Epox CDROM niet vinden, is er ergen een place to download the prog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 19:56:
[...]

Ik kan em op mijn Epox CDROM niet vinden, is er ergen een place to download the prog ?
Het heet USDM, volgens mij staat het echt gewoon op de CD-ROM :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ff aan het klooien met overklokken enzo. Maar ik krijg mijn XP2100+ momenteel niet hoger als XP2600+ (= 2083 Mhz)

Als ik andere FSB met MP ingeef dan zet ie em terug op 1500+ (=1300 Mhz)

Kan ik em niet hoger klokken ofzo ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je het BIOS al geupdate?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister dat board, geen updates gedaan ofzo. Is dat noodzakelijk vrienden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Ik krijg nvmax maar niet aan de praat, krijg elke keer een melding dat ik te oude detonators heb geinstalleerd, terwijl ik zo'n beetje de nieuwste erop heb staan :? Kan het liggen aan de nforce drivers van me mobo ? Die gaven een conflict toen ik de detonators installeerde. Iemand die dit probleem kent? In welke volgorde installeren jullie de drivers eigenlijk?

specs:
epox 8rda
geforce ti400

Edit: ook laat wcpuid me pc herstarten :?

[ Voor 7% gewijzigd door Manie Riets op 08-02-2003 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 20:46:
[...]

Ik heb sinds gister dat board, geen updates gedaan ofzo. Is dat noodzakelijk vrienden ?
Nou noodzakelijk niet, maar wel aan te bevelen omdat oude biossen niet standaard alle MP's unlocken waardoor je met een hoge MP dus op een lage kunt uitkomen (bijvoorbeeld 7 ipv 12 ofzoiets...)

Andersom kan overigens ook, dat wanneer je een te lage MP opgeeft, dat ie dan terugschakelt naar een iets hogere MP waardoor ie voor veiligheid ook de FSB op default terugzet.

Nieuwere BIOS'en geven de mogelijkheid vrij uit alle MP's te kiezen. Ik zou gewoon de laatste flashen.

[ Voor 28% gewijzigd door --MeAngry-- op 08-02-2003 21:25 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
foutje :X

[ Voor 97% gewijzigd door Manie Riets op 08-02-2003 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de BIOS update gedaan, maar nog steeds niet hoger als 2600+

Bovendien loopt ie op 2600+ niet stabiel, windows loopt na verloop van tijd (binnen 1 uur) vast.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik gedaan.

Maar hij loopt vast na een uurtje als ik em op 2083 Mhz (2600+) heb draaien.

2400+ lijkt goed.

Ik heb overigens ALLEEN de CPU geklokt, heb niks met de memory gedaan.
__
Astennu wil ik bijdeze nog even bedanken voor zijn fantatische hulp, en het sturen van mij 2100+ :9 tnx m8!
__

Iemand adviezen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 17:42:
[...]

zoals ik al aan de telefoon zij, die 2.62 staat bij mijn Vmem, weet niet wrom mbm hem bij 3.3 zet, denk toch nog niet helemaal competable met de nforce 2.
[abn mode]
zij = zei ;)
competable=compatible ;)
Maar als je een goed tweakgehalte hebt maakt dit niets uit hoor ;) :X
[/abn mode]

De chips waarvan mbm moet lezen kun je gewoon instellen in de configuratie :O :X . Je kunt zelf een "update" downloaden zodat alle opties nederlands worden weergegeven :)
offtopic:
Ik hoop snel m'n mobo te hebben en ik zal ff CS server op cd zetten ff kijken hoe dat loopt. Weet iemand hoeveel spelers max. op een adsl basic verbinding kunnen?

[ Voor 31% gewijzigd door pierre-oord op 08-02-2003 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2083 MHz is geen 2600+. 2135 MHz ofzo is 2600+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom je bij de mem settings nergens het 1T of 2T Command kan vinden?

B.v. bij m'n Soltek SL-75 DRV 4 zie ik die optie wel. 1T command of 2T command :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 23:39:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://217.121.179.16/jpg/2600.jpg

Zeker weten 8)7

Of is Windows de weg kwijt ???

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar moet ik me Vcore op hebben als ik me 2100+ op 2350 Mhz wil hebben draaien? En welke bus.

Als ik em op 166x13,5@1,7 Volt zet doet ie niks (krijg ik een C3 error en beepjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Zet hem dan hoger. 2 volt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 22:46:
[...]

Dat heb ik gedaan.

2400+ lijkt goed.

__
Astennu wil ik bijdeze nog even bedanken voor zijn fantatische hulp, en het sturen van mij 2100+ :9 tnx m8!
__

Iemand adviezen???
Ik vind het vreemd, ik heb hier een XP 2400+ AIUHB 0248 die ik met gemak op 2300 (200 * 11.5, Vcore = 1.80) kreeg te draaien. Tenminste, totdat mijn Epox bord kapot ging :'(
Heb je btw al wel eens geprobeerd om je Vcore te verhogen? En wat zijn je temps?

[ Voor 7% gewijzigd door --MeAngry-- op 09-02-2003 00:46 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

[...]

Dat ligt ook aan de FSB, bij een 166 MHz FSB komt 2135 MHz overeen met een XP 2700+ waarbij dat met een 133 MHz FSB 2600+ is.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Manie Riets schreef op 08 februari 2003 @ 21:05:
Edit: ook laat wcpuid me pc herstarten :?
Moet je versie 3.1a gebruiken. Ik had het zelfde bij de 3.0 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op 09 februari 2003 @ 00:44:
[...]

Ik vind het vreemd, ik heb hier een XP 2400+ AIUHB 0248 die ik met gemak op 2300 (200 * 11.5, Vcore = 1.80) kreeg te draaien. Tenminste, totdat mijn Epox bord kapot ging :'(
Heb je btw al wel eens geprobeerd om je Vcore te verhogen? En wat zijn je temps?
Ik heb em nu geloof ik stabiel draaien :? Cpu is XP2100+

166x12,5@1,8 volt = XP2600+ @ 2083 Mhz.

Temps (idle/stressed) 35/43

En als ik em bijvoorbeeld op 200x11,5@1,8 zet start ie niet op, d.w.z. windows weigerd verder door te starten.

Echt vaag dat ik em niet goed verder kan klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 10:58:
[...]

En als ik em bijvoorbeeld op 200x11,5@1,8 zet start ie niet op, d.w.z. windows weigerd verder door te starten.

vind je dat zo vaag dan.
ik ben ook niet stable op 200fsb hoor, 194 rock stable, alles daarboven betekent een crash tijdens 3DMark of games.
als je een Vdd-mod doet haald hij zo de 210 geloof me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 10:58:
[...]

offtopic:
volgens je specs heb je het bord nog niet?

ik zit nu serieus te overwegen om de 8RDA+ pas ergens in augustus te kopen, en dan met een 2600+ ofzo... wil nl. ook wel een 120GB schijf O-)

dus, zal ik gaan voor wat in mn sig staat of die schijf?

damn, scholier zijn en hardware willen kopen is niet leuk :P

[ Voor 1% gewijzigd door G33rt op 09-02-2003 11:34 . Reden: sluittag vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 11:32:
[...]

vind je dat zo vaag dan.
ik ben ook niet stable op 200fsb hoor, 194 rock stable, alles daarboven betekent een crash tijdens 3DMark of games.
als je een Vdd-mod doet haald hij zo de 210 geloof me.
Dus 194x??@??Volt

Vertel eens welke mp en vcore. Dan probeer ik dat ook ff.

En vdd mod. Ten eerste weet ik niet wat het is, ten tweede is het vast iets met solderen, dat is niet verstandig dat IK dat ga doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 11:35:
[...]

Dus 194x??@??Volt

En vdd mod. Ten eerste weet ik niet wat het is, ten tweede is het vast iets met solderen, dat is niet verstandig dat IK dat ga doen |:(
Vdd mod is idd solderen, je moet een weerstandje plaatsen zodat de spanning over je northbridge chip omhoog gaat. Dan kan ie hogere FSB's aan.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
running man schreef op 09 February 2003 @ 10:15:
[...]

Moet je versie 3.1a gebruiken. Ik had het zelfde bij de 3.0 versie
Mijn dank is groot :)

Ik had ook een probleem met hoge fsb tot ik een Alpha PAL 6035 met 6cm coolermaster fan op met northbrigde geplakt heb met thermal adhesive, ik ben van 9x185 naar 11x200 gegaan, dus 2200 mhz@1,9 vcore. Je moet je northbrigde dus echt zo koelmogelijk houden ;)

Alleen boven de 200 fsb wil nie zo, steeds als ik een hoger bus instel valt me monitor uit tijdens het opstarten, ik overweeg dus een vdd mod want de temps zijn allemaal nog ver binnen de norm, als ik in de loop van de week me 2e reepje corsair binnen heb ga ik verder proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manie Riets schreef op 09 februari 2003 @ 13:02:
[...]

Mijn dank is groot :)

Ik had ook een probleem met hoge fsb tot ik een Alpha PAL 6035 met 6cm coolermaster fan op met northbrigde geplakt heb met thermal adhesive, ik ben van 9x185 naar 11x200 gegaan, dus 2200 mhz@1,9 vcore. Je moet je northbrigde dus echt zo koelmogelijk houden ;)

Alleen boven de 200 fsb wil nie zo, steeds als ik een hoger bus instel valt me monitor uit tijdens het opstarten, ik overweeg dus een vdd mod want de temps zijn allemaal nog ver binnen de norm, als ik in de loop van de week me 2e reepje corsair binnen heb ga ik verder proberen :)
mijn nb is nu 19C na 48uur prime.
warmer heb ik hem nooit kunnen krijgen.
zonder stress is hij 18, weinig verschil, dus goed gemoteerde koeling.
denk dat dit wel gunstig is voor de hitte die ontstaat bij de Vdd-mod.
verder vind ik het bord super, alleen vind ik het geluid toch een beetje matig.
maybe omdat ik nu ff oordopjes gebruik, maar met prime gaan ze raar piepen/zoemen.
en met cs deed het geluid op een gegevenmoment zo vaag dat het leek alsof iedereen helium had ingeademt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog een idee waarom je bij de mem-settings geen 1T of 2T Command ziet staan, waaruit je kunt selecteren?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik denk omdat het prestatieverschil minimaal is, maar het je systeem wel onstabiel maakt, vooral als je twee geheugenmodules gebruikt, en dat is net de pro van een nForce bord...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 19:52
AMDLover nvidia is nvidia, Via is Via. Via is geen nforce ;)

Ik hoop dat dit genoeg zegt ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Strider op 09-02-2003 18:49 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meschien wel teveel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op 09 February 2003 @ 18:42:
AMDLover nvidia is nvidia, Via is Via. Via is geen nforce ;)

Ik hoop dat dit genoeg zegt ;)
Aangezien het de enige setting is die niet terug te vinden is bij Nforce, is het helemaal niet zo vanzelfspreken. Nforce = Nforce, via = via, ja, dus?

T-ras komt ook terug in Nforce, net als alle andere.

Dus doe niet net alsof het zo ongelooflijk logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook nog info waar ik iets mee kan?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 19:00:
[...]

Ook nog info waar ik iets mee kan?
jeetje man, lijkt me toch duidelijk met nforce=nforce enz.
de nforce heeft duidelijk een beter mem performance als ander mobo`s, wil jij percee T1 setting, koop dan lekker een via borje.
en deze post was ook niet echt iets waarmee ik iets kon hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 23:27:
[...]

jeetje man, lijkt me toch duidelijk met nforce=nforce enz.
de nforce heeft duidelijk een beter mem performance als ander mobo`s, wil jij percee T1 setting, koop dan lekker een via borje.
en deze post was ook niet echt iets waarmee ik iets kon hoor :X
Ik zeg niet dat ik persee 1T setting wil, ik vraag me af waarom alle settings hetzelfde zijn gebleven, behalve 1T command zie ik niet meer.

Aangezien ik er nergens iets over kan vinden, vraag ik me dus af waarom die setting niet meer is terug te vinden.

Dus voor de mensen die dit weten, shoot :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb MBM5 geinstalled, deze geeft 3 temps aan van 3 sensoren,

Sensor 1: 18 graden (WTF IS DIT VOOR SENSOR :?)
Sensor 2: 30 graden (CPU)
Sensor 3: 24 graden (MOBO)

Maar wat is sensor 1 :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was Winbond 1 sensor niet de sensor voor de NB ofzo?

of was dat sensor 3... kan ook wel eens...

dat denk ik eerder, Sensor 1= case temp en sensor 2= Northbridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

En ja hoor, plankje doet weer niks met opstarten! Mijn monitor blijft wederom uit staan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Smarron schreef op 10 February 2003 @ 15:57:
En ja hoor, plankje doet weer niks met opstarten! Mijn monitor blijft wederom uit staan. :(
Heb ik tijdens het overklokken ook weleens last van gehad, denk dat het door me corsair geheugen komt want als ik een bios reset deed en dan gewoon pc2100 erin starte me pc weer gewoon op, met de corsair niet :? Beetje vaag allemaal maar ben wel blij dat ik nu weet wat ik moet doen als dit gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na een overclock ook vaak een C3 melding, krijg em dan alleen aan de praat met een bios reset.

Ik heb overigens Apacer 2x 256 PC2700 DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Moet dus ook steeds die bios reset doen. Behoorlijk irritant moet ik zeggen.
Ik had hem op 180*12 continu lopen. Alles deed het goed. Opeens dus niet meer en zelfs met 175*12 deed hij het niet meer :?

Net even geprobeerd op 175*11,5 en zelfs toen geen beeld! :( Is het mobo nu kapot aan het gaan, of wellicht mijn geheugen ? Ik snap er echt niks van.

Owh, iemand nog een idee om de boottijd wat te verkorten?

[ Voor 8% gewijzigd door Smarron op 10-02-2003 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn XP2100+ nu op 2250 Mhz draaien.

166x13,5 @ 1,95 VCore

Temps Stressed:
CPU: 51
MOBO: 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/2100/cpuarth.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/2100/cpumm.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/2100/mem.JPG

8RDA+ Vdd mod, Vmem mod
2100+ AIUHB 0301 @ 2,2V
Corsair PC3200C2 single
Waterkoeling
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://217.121.179.16/jpg/temps.jpg

Waarvan is die Sensor 1 nou ????

BTW: XP2100+ @ 2250 Mhz :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Smarron schreef op 10 februari 2003 @ 18:14:
Ik had hem op 180*12 continu lopen. Alles deed het goed. Opeens dus niet meer en zelfs met 175*12 deed hij het niet meer :?

Net even geprobeerd op 175*11,5 en zelfs toen geen beeld! :( Is het mobo nu kapot aan het gaan, of wellicht mijn geheugen ? Ik snap er echt niks van.

Hey kerel ,die je INS es indrukken en dan je power button inrammen ,dan krijg je ff de defauld clockspeed te zien en ken je je bios bijwerken naar iets dat werkt...
Wat het niet opstarten betreft chekk je vcore is voor je save en exit doe.
Hier heb ik het probleem geen vcore meer te hebben als ik de cmos heb gecleared ,ook niet als er 2.1 staat ingesteld in de bios...,dan is het nog gewoon 1.6. tot ik 1 keer fail safe deauld heb geladen en gereboot heb krijg ik weer vcore zoals het is ingesteld :?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Speedy-J schreef op 10 February 2003 @ 18:38:
Hey kerel ,die je INS es indrukken en dan je power button inrammen ,dan krijg je ff de defauld clockspeed te zien en ken je je bios bijwerken naar iets dat werkt...
Wat het niet opstarten betreft chekk je vcore is voor je save en exit doe.
Hier heb ik het probleem geen vcore meer te hebben als ik de cmos heb gecleared ,ook niet als er 2.1 staat ingesteld in de bios...,dan is het nog gewoon 1.6. tot ik 1 keer fail safe deauld heb geladen en gereboot heb krijg ik weer vcore zoals het is ingesteld :?
Was dus schijnbaar ook het probleem. Maar toen ik van 180 naar 175 terugging, stond de vcore in de bios op 1,85 en in windows op 1,9. Een paar dagen ging dat wel goed, daarom snap ik het niet.

Ik zal het eens proberen met die INS-knop. Had er wel over gelezen, nog niet geprobeerd. Zit iedereen hier trouwens met een vcore van rond de 2 volt of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik krijg em niet stabiel op 10X200 of 11X200 2-2-2-6.
Hij loopt superstabiel op 15X150 FSB = 2250 MHz, dan kan ik m'n koetje draaien en uren lang mailen en surfen, no problemo.

Zet ik em op 10 X 200 of 11 X 200 FSB CAS 2-2-2-6, dan loopt m'n koetje prima, maar na een kwartiertje surfen krijg ik artifacten en loopt windows vast.

Aan m'n processor kan het niet liggen want die draait superstabiel op 2250 Mhz en 10 of 11 X 200 FSB is dus qua CPU lager.

Je zou dus zeggen dat het geheugen het niet trekt, terwijl dat het toch makkelijk aan zou moeten kunnen.

Ik had m'n DIMM-voltage op 2.73 staan als ik 11 X 200 FSB draaide, lijkt me genoeg zou je zeggen.

Iemands een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 18:58:
Hij loopt superstabiel op 15X150 FSB = 2250 MHz, dan kan ik m'n koetje draaien en uren lang mailen en surfen, no problemo.

Zet ik em op 10 X 200 of 11 X 200 FSB CAS 2-2-2-6, dan loopt m'n koetje prima, maar na een kwartiertje surfen krijg ik artifacten en loopt windows vast.

Aan m'n processor kan het niet liggen want die draait superstabiel op 2250 Mhz en 10 of 11 X 200 FSB is dus qua CPU lager.

Je zou dus zeggen dat het geheugen het niet trekt, terwijl dat het toch makkelijk aan zou moeten kunnen.

Ik had m'n DIMM-voltage op 2.73 staan als ik 11 X 200 FSB draaide, lijkt me genoeg zou je zeggen.

Iemands een idee?

Actieve koeling op de NB bouwen en je Vdd verhogen ;) Dat werkt 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NB wordt niet heet, trouwens, mobo is toch DDR400 :?

Met vdd bedoel je het DIMM-voltage?? Staat nu op 2.73 V

EDIT: Hmm, ik lees net in vorige posts wat een vdd mod is, NB wordt dus waarschijnlijk toch te heet :? of krijgt te weinig voltage :?

Waarom brengen ze een bord uit met DDR400 specs als je vervolgens een MOD moet doen om het goed te laten werken.

12,5 X 180 FSB doet het btw nu trouwens al een half uur goed met koetje en intensief explorer-vensters openen, dit ging op FSB 200 al snel mis.

Ziet er vooralsnog goed uit... maarja... je koopt PC3200 hè, dan wil je ook graag dat het werkt :)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude
  • Laatst online: 08-07-2019

DuronDude

Crazy Belgian

daarstraks even 2.16 Vdd gedraaid ;)

is met een PIII cooler op de northbridge... waterblokje heb ik er nog niet op staan

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/JCviggen/superpi37.JPG

CPU is een 2100+ Tbred-B (AIUHB0302MPMW)

XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Smarron schreef op 10 February 2003 @ 18:56:
[...]
Zit iedereen hier trouwens met een vcore van rond de 2 volt of hoger?
Ja ik denk toch zeker zo'n 90% omdat we waterkoeling draaien kunnen we veel meer geven als de "normale" luchkoeler
Overclocks van varierend 700 tot 900MHz vragen nogal veel Vcore vandaar..

offtopic:
Fewture die plank van jou gaat steeds beter lopen heb ik de indruk ,leuke overclock iedergeval met mooie scores

Of is het ontopic :) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 19:52
DuronDude schreef op 10 February 2003 @ 20:36:

is met een PIII cooler op de northbridge... waterblokje heb ik er nog niet op staan

[afbeelding]

Nice durondude! Ik zit nu op 41 sec, met mijn setup haal ik 40 sec net denk ik.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 18:58:

[...]
wat doet superpi eigenlijk, het test de snelheid van je mem ofzo?
en 2100+ op 2885mhz, haald mijn 2400+ week 44 volgens mij nieteens, prometeia cooled ;(
[...]
sensor 1= northbrige, sensor 2= cpu en sensor 3= case, dit was bij mij het geval.

Iemands een idee?
een Vdd mod doen, anders kan je alle soorten mem. erin doen maar zul je 200 waarschijnlijk niet stabiel halen.
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 18:32:

8RDA+ Vdd mod, Vmem mod
2100+ AIUHB 0301 @ 2,2V
Corsair PC3200C2 single
Waterkoeling
welke Vmem heb je gedaan, baantje snijden of pinnetje breken?
en als je daar een foto van heb wil ik deze graag zien, is dit nogsteeds mijn EX reepje eigenlijk? })

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 21:18:
[...]

een Vdd mod doen, anders kan je alle soorten mem. erin doen maar zul je 200 waarschijnlijk niet stabiel halen.

[...]

en als je daar een foto van heb wil ik deze graag zien, is dit nogsteeds mijn EX reepje eigenlijk? })
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 18:37:
[afbeelding]

sensor 1 is bij mij mijn nb. (als ik temps in bios bekijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ergens een duidelijke handleiding voor zo'n vdd mod?
Betaal niet voor nix 249 piek voor dat TWINX :P ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 13:30
Ik wil een EPoX SP/DIF Bracket (ES-SPD650) bestellen.

Maar in mijn manual zie ik dat er op dat kaartje 2 keer optisch op zit en als ik op de website van informatique kijk dan zij ik er 1 keer optisch en 1 keer coxiaal op zitten.

Klopt dat of is de afbeelding bij informatique verkeerd.

Overigens heb ik liever die met een coxiale aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 12:19
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 18:37:
[afbeelding]

ff ander vraagje, je +3.3volt staat op 2.58??? hoe kan je pc nou nog draaien dan....
MBM kan natuurlijk ook niet kloppen, maargoed.
hier met een Epox 8KTA3+ @ 2.90volt nokt ie er echt wel mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DuronDude schreef op 10 februari 2003 @ 20:36:

[afbeelding]

je moet binnenkort maar eens langs komen bij Epox Europe, dan kunnen we een interessante babbel maken. Voor jou en voor mij interessant bedoel ik dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeie schreef op 10 February 2003 @ 22:36:
[...]

ff ander vraagje, je +3.3volt staat op 2.58??? hoe kan je pc nou nog draaien dan....
MBM kan natuurlijk ook niet kloppen, maargoed.
hier met een Epox 8KTA3+ @ 2.90volt nokt ie er echt wel mee...
De 3.3 volt die MBM5 aangeeft is hoogstwaarschijnlijk de Vmem en dat weet ik wel 100% zeker.

edit:
heb ff nieuwe screenie gemaakt, en de boel aangepast, ik denk dat het plaatje zo moet zijn, alleen de NB temp moet je zo'n 20 graden bij optellen heb ik me laten vertellen

Afbeeldingslocatie: http://217.121.179.16/jpg/mbm1.jpg

Xp2100+ @ 2255 Mhz (Stressed!!)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 10 February 2003 @ 18:14:

INSERT INGEDRUKT houden en dan Powerknop indrukken :) hij load dan standard waardes ..effe in je bios gaan en dan kan je weer verder..

Sorry zag net dat het antwoordt al gepost is :( ;.... Effe een korte vraag ik heb een 8RDA+ en een Xp1700 HB cpu ik kom max (2400 Mhz) prime failled.. (12*200) ik heb geen geweldige ram dus dat wil als eerst upgraden..Mijn vraag heeft een VDD mod zin om de CPU hoger te krijgen ? of is dit puur voor de FSB (boven de 200 Mhz) het viel me op dat meerder mensen met een VDD mod.. de HB versie cpu boven de 2400 (zelfs 2500 voor een xp1700) krijgen ..

kan iemand dit bevestigen ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude
  • Laatst online: 08-07-2019

DuronDude

Crazy Belgian

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 23:11:
[...]

je moet binnenkort maar eens langs komen bij Epox Europe, dan kunnen we een interessante babbel maken. Voor jou en voor mij interessant bedoel ik dan. ;)
Was ik al van plan :) :)

XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 23:11:
[...]

hey en ik dan, hij zal vast wel weer een super bord krijgen voor zijn nieuwe score, me want to ;)
lekkere cpu DD, 2885mhz met een 2100+, prometeia cooled neem ik aan :?
alleen de fsb vind ik voor iemand met jou klasse een beetje tegenvallen, maarja wie weet met je wc wat je dan haald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 07:50:
[...]

hey en ik dan, hij zal vast wel weer een super bord krijgen voor zijn nieuwe score, me want to ;)
lekkere cpu DD, 2885mhz met een 2100+, prometeia cooled neem ik aan :?
alleen de fsb vind ik voor iemand met jou klasse een beetje tegenvallen, maarja wie weet met je wc wat je dan haald.
Ah joh, dit was geen serieuse poging. 2.13v met luchtkoeling.. Kom nou ;)

Verder is mijn geheugen dus stuk :'( Echt balen want ik heb ff geen geld voor nieuw geheugen dus ligt mijn epox nu weer ergens in een hoekje en zit ik weer met een via chipset en 1400mhz :(
/me I'll be back :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 21:18:
[...]

[...]

Ik heb de baan doorgesneden. Die Vmem valt opzich best mee. Toen ik het mobo uit de kast had was ik met 10min klaar. Ik heb er geen foto's van, maar die staan wel op Xtreme.
Ik heb alleen weinig aan de mod..ik kom niet hoger dan 217Mhz. Zonder enige mod kwam ik op 220Mhz windows in en nu dus niet meer. Ik word echt gestoord van die Epox planken. Met mn 8K9A problemen en nu deze..niet vooruit te branden gewoon.
Op die 8K9A kon ik 230Mhz draaien. Nu kan het mem niet eens 3,2V hebben. Dacht meteen dat het aan de Vmod lag, dus losgehaald en alles nagemeten en gechecked. Niks dus.. Vdd hoger dan 1,85V heeft ook geen effect. Snelle timings of langzame timings maakt absoluut niets uit. Geen snellere SiSoft scores. Deze plank is de snelste, maar ook de slechtste die ik ooit gehad heb. Want snel is het wel, maar het zou nog veel harder kunnen. Ik kom niet aan de 3300MB/s terwijl ik met m'n KT400 plank 3420MB/s haal :? Ik heb een rev.1.1 btw.

:(

Edit:

Een PCMark linkje op 12 x 201Mhz. Das dus 2412Mhz en PCMark geeft 2290Mhz aan :D wtf :?
http://service.futuremark.com/compare?pcm=1093186

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Laatst online: 20:09

Imhotep

The Dark Side

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 18:32:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

8RDA+ Vdd mod, Vmem mod
2100+ AIUHB 0301 @ 2,2V
Corsair PC3200C2 single
Waterkoeling
Powerd by me :o :o :o

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zou dit bordje nou onder LINUX draaien?

En zonder nForce2 drivers, wat zou het bordje dan niet snel doen, of minder snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
[quote]Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 22:46:
[...]

Dat heb ik gedaan.

2400+ lijkt goed.

__
__

Np hopelijk heb je er veel plezier van.
[...]

Jah ik heb wel gezien dat een 2133 een 2600+ is maar dat is dan een 266 FSB de 333 FSB zouden dus 2083 MHz zijn.
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 00:14:
[...]

[afbeelding]

Zeker weten 8)7

Of is Windows de weg kwijt ???
neeh op 333 FSB klopt het.
--MeAngry-- schreef op 09 February 2003 @ 00:44:
[...]

Jah bij mij deed i ook 2350 met 1.9 volt dus vind dit ook maar vaag
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 11:35:
[...]

Dus 194x??@??Volt

Zou geen 194 nemen want dan moet je wel veel beter cooling op je NB hebben ( als je je standaart cooling er nog op hebt zitten )
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 15:18:
Was Winbond 1 sensor niet de sensor voor de NB ofzo?

of was dat sensor 3... kan ook wel eens...

dat denk ik eerder, Sensor 1= case temp en sensor 2= Northbridge
Nou er is echt geen NB sensor want mijn nb is aan de achterkand 40c en er is geen een sencor die dit aan geeft dus moet iets anders zijn.
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 18:58:

Uhm VDD Mod want jah 200 MHz standaart doen er wijnig ik kon maar 197 standaart.

Iemand adviezen???

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.