-=Het grote EPoX 8RDA+ topic, deel 2=-

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.292 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Jep idd die zijn echt relax die dingen :P case 34 C cpu 42C lucht uit rad 33.5 c kamer temp 24/25 c :P 2100+ @ 2470 MHz 1.95 Volt
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 09:28:

[...]

Ik heb de baan doorgesneden. Die Vmem valt opzich best mee. Toen ik het mobo uit de kast had was ik met 10min klaar. Ik heb er geen foto's van, maar die staan wel op Xtreme.
Ik heb alleen weinig aan de mod..ik kom niet hoger dan 217Mhz. Zonder enige mod kwam ik op 220Mhz windows in en nu dus niet meer. Ik word echt gestoord van die Epox planken. Met mn 8K9A problemen en nu deze..niet vooruit te branden gewoon.
Op die 8K9A kon ik 230Mhz draaien. Nu kan het mem niet eens 3,2V hebben. Dacht meteen dat het aan de Vmod lag, dus losgehaald en alles nagemeten en gechecked. Niks dus.. Vdd hoger dan 1,85V heeft ook geen effect. Snelle timings of langzame timings maakt absoluut niets uit. Geen snellere SiSoft scores. Deze plank is de snelste, maar ook de slechtste die ik ooit gehad heb. Want snel is het wel, maar het zou nog veel harder kunnen. Ik kom niet aan de 3300MB/s terwijl ik met m'n KT400 plank 3420MB/s haal :? Ik heb een rev.1.1 btw.

:(

Edit:

Een PCMark linkje op 12 x 201Mhz. Das dus 2412Mhz en PCMark geeft 2290Mhz aan :D wtf :?
http://service.futuremark.com/compare?pcm=1093186
Dat is idd wel erg vaag jah dat je op kt400 wel 3400 mb/s haald ik kan met deze ook maar 3300 en op 220 wel meer maar dan is cpu weer 50 mhz slomer dus schiet ik nix mee op. Mijne heeft ook allerlij andere stress. Mischien gaat i over een week wel RMA want als stekker er uit gaat is de bios fucked up :P. O by the way Unreal II is een heeeeeeeeeeeeeele goede stress test die temps hierboven zijn de hoogste die ik ooit gezien heb en was met Unreal II VGA wordt ook veel warmer en speeld nog net goed op 1600-1200 alles max maar wordt wel wat krap aan af en toe vooral met de flametrower :P ( ATI @ 425-400 9900 Pro Level ).

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39

Smarron

The bend

Wie kan me ff helpen?

Ik heb in het begin toen ik dit plankje had, meteen even geprobeerd tot hoever de processor kon gaan. 12*180 ging goed. Later ben ik teruggegaan naar 175*12 (XP2600+ ongeveer). Voor de veilige modus ;)

Ik heb toen op de 1 of andere manier iets verkeerds gedaan, waardoor met booten mijn beeldscherm niet meer aanging. Uiteindelijk gelukt om alles weer aan de praat te krijgen, maar nu gaat 12*175 voor geen mogelijkheid meer! Ik heb de vcore op 1,9 gezet (terwijl hij het hiervoor met 1,75 al goed deed), AGP en DIMM al voltage op het maximale. Geheugentimings op optimal (dus niet eens strak).

Heb met memtest het geheugen anderhalf uur getest, geen enkele fout. Wat doe ik verkeerd! En op welke freq. moet ik mijn AGP zetten? Gewoon op auto of bijv. tussen 66-70 Mhz ? Of is mijn CPU gewoon gaar aan het worden?

Mijn temps zijn idle 33 graden voor CPU en 23 system. Stressed 38 en 25 system. Daar kan het denk ik niet aan liggen. De voltages van de voeding zijn allemaal in orde.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Smarron schreef op 11 February 2003 @ 11:26:
Wie kan me ff helpen?

Ik heb in het begin toen ik dit plankje had, meteen even geprobeerd tot hoever de processor kon gaan. 12*180 ging goed. Later ben ik teruggegaan naar 175*12 (XP2600+ ongeveer). Voor de veilige modus ;)

Ik heb toen op de 1 of andere manier iets verkeerds gedaan, waardoor met booten mijn beeldscherm niet meer aanging. Uiteindelijk gelukt om alles weer aan de praat te krijgen, maar nu gaat 12*175 voor geen mogelijkheid meer! Ik heb de vcore op 1,9 gezet (terwijl hij het hiervoor met 1,75 al goed deed), AGP en DIMM al voltage op het maximale. Geheugentimings op optimal (dus niet eens strak).

Heb met memtest het geheugen anderhalf uur getest, geen enkele fout. Wat doe ik verkeerd! En op welke freq. moet ik mijn AGP zetten? Gewoon op auto of bijv. tussen 66-70 Mhz ? Of is mijn CPU gewoon gaar aan het worden?

Mijn temps zijn idle 33 graden voor CPU en 23 system. Stressed 38 en 25 system. Daar kan het denk ik niet aan liggen. De voltages van de voeding zijn allemaal in orde.
Gewoon ff je hele bios resetten. Kij goed of je timings wel juist staan als die te hoog staan kapt i er ook mee. Nb niet te heet ?

En je kunt 70 MHz agp wel gewoon doen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu mijn proc op 166x13,5@1,925 VCore lopen. En stabiel!

Dus ik dacht dan kan ik wel ff de FSB op 170 zetten. Dat geintje ging dus niet op.

- Of hij start niet op.
- Of ik krijg een C3 error
- Of windows zegt dat ie hal.dll in de hoofdmap mist :?

De DDR loopt op 5-2-2-2 op een VMem van 2,73 Volt.

Wat gaat er mis??? Hij zou toch ook zonder vdd mod gewoon 170 fsb aan moeten kunnen??

En wie heeft 166x13,5 ook stabiel draaien maar met een lager VCore ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Astennu schreef op 11 februari 2003 @ 11:48:
Gewoon ff je hele bios resetten. Kij goed of je timings wel juist staan als die te hoog staan kapt i er ook mee. Nb niet te heet ?

En je kunt 70 MHz agp wel gewoon doen.
Ja, kan ik nog wel een keertje proberen ... Ik denk dat het alleen niet veel helpt. Northbridge kan zijn, heb er nog de standaardkoeling opzitten. Vrijdag krijg ik een P1 koeler, die ik erop ga zetten. Maar zou dat het zijn? Wordt die al zo warm met 12*175 ??? Timings staan heel slow. 8-6-3-3 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Smarron schreef op 11 februari 2003 @ 12:10:
[...]
Ja, kan ik nog wel een keertje proberen ... Ik denk dat het alleen niet veel helpt. Northbridge kan zijn, heb er nog de standaardkoeling opzitten. Vrijdag krijg ik een P1 koeler, die ik erop ga zetten. Maar zou dat het zijn? Wordt die al zo warm met 12*175 ??? Timings staan heel slow. 8-6-3-3 ofzo.
Zou goed kunnen die standaart heatsink wordt veel te heet al sje fsb oc wilt doen moet je gewoon actief gaa coolen. je kunt je standaart NB sink dan mooi op je sb zetten blijft die ook wat cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Hmm, dit slaat nu echt nergens meer op! Heb de bios defaults geladen en nu start de PC niet meer op :?
Waardeloos zeg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 11 February 2003 @ 12:16:
[...]

Zou goed kunnen die standaart heatsink wordt veel te heet al sje fsb oc wilt doen moet je gewoon actief gaa coolen. je kunt je standaart NB sink dan mooi op je sb zetten blijft die ook wat cooler.
Die Northbridge das is toch niet de ChipSet onder de Zilverkleurige heatsink :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 12:27:
[...]

jah de laatste keer dat ik keek wel jah :>
beetje een duuh vraag :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmphfz. nou snap ik er niks meer van. En zijn verschillende mensen die me verteld hebben dat in MBM5

Sensor1: Northbridge (20 graden bij op tellen)
Sensor2: Processor
Sensor3: Motherboard

Of is sensor3 de system temp :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 12:41:
Hmphfz. nou snap ik er niks meer van. En zijn verschillende mensen die me verteld hebben dat in MBM5

Als er een sys temp is is er ook ergens een sensor op het mobo te vinden. Als je een fohn hebt en je richt die op het mobo dan vind je die temp sensor denk ik wel. helaas wordt je nb waarschijnlijk ook warmer, maar misschien wel. Zijn er niet site's waarop te vinden is waar de sys temp staat? En probeer anders eens het tooltje dat op de cdrom bij het moederbord staat, kijk je eerst daar op waar de casetemp op staat en eventuele andere,en dan ik mbm5

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 11 februari 2003 @ 12:54:
[...]

Als er een sys temp is is er ook ergens een sensor op het mobo te vinden. Als je een fohn hebt en je richt die op het mobo dan vind je die temp sensor denk ik wel. helaas wordt je nb waarschijnlijk ook warmer, maar misschien wel. Zijn er niet site's waarop te vinden is waar de sys temp staat? En probeer anders eens het tooltje dat op de cdrom bij het moederbord staat, kijk je eerst daar op waar de casetemp op staat en eventuele andere,en dan ik mbm5

Sensor 3 is de System Temp.

Sensor 1 is de Chipset op de Mobo en dus de NB.

Alleen MBM geeft die vaaaaaaaag weer. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 12:59:
Sensor 3 is de System Temp.

Sensor 1 is de Chipset op de Mobo en dus de NB.

Alleen MBM geeft die vaaaaaaaag weer. 8)
Idd, die van mij zat op 127 graden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 11 februari 2003 @ 13:02:
[...]
Idd, die van mij zat op 127 graden 8)7
Bij mij zet ie em op 15 graden ofzo neer.

Afbeeldingslocatie: http://217.121.179.16/jpg/mbm1.jpg

:? Als ik er een fan op zet dan loopt de temp omhoog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

15C das koud, wat is jou kamer temp?
die van mij is 19 na 48 uur prime en sisoft membench tegelijk @ 194 zonder Vdd-mod.
stop ik met stresse is dit de enige die samen met mijn cpu wat terug loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 12:27:
[...]

Jet die ronde cooler met een groene E er op.
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 12:41:

Okeey de hoogste is je CPu daarna hoogste case. NB is er niet want mijn NB wordt 40 op een externe sesor en er staat nix tussen wat daar op lijkt alleen de cpu temp maar dat kan dus niet. die laagste wordt door het bijgeleverde meet progje gebruikt als casse temps daardoor kloppen je temps met die prog ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 13:25:
die van mij is 19 na 48 uur prime en sisoft membench tegelijk @ 194 zonder Vdd-mod.
Ik heb me laten vertellen dat die NB niet goed door MBM word weer gegeven.

Me kamer temp is 20,3 graden. En me CPU is altijd 100% stressed.

[DPC]RC5-72 project (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 11 February 2003 @ 13:26:
[...]

Jet die ronde cooler met een groene E er op.

[...]

Okeey de hoogste is je CPu daarna hoogste case. NB is er niet want mijn NB wordt 40 op een externe sesor en er staat nix tussen wat daar op lijkt alleen de cpu temp maar dat kan dus niet. die laagste wordt door het bijgeleverde meet progje gebruikt als casse temps daardoor kloppen je temps met die prog ook niet.
Welke meet prog gebruik jij dan?

Ik heb nu een 80 mm voor die NB heatsink liggen, deze word als het goed is nu cooler. Kan ik hierdoor me FSB hoger zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 13:30:
[...]

Welke meet prog gebruik jij dan?

Ik heb nu een 80 mm voor die NB heatsink liggen, deze word als het goed is nu cooler. Kan ik hierdoor me FSB hoger zetten :?
Die van epox zelf USDM volgens mij. Maar die geeft ook verkeerde temps aan. Maar er is GEEN NB Sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 11 February 2003 @ 13:32:
[...]

Die van epox zelf USDM volgens mij. Maar die geeft ook verkeerde temps aan. Maar er is GEEN NB Sensor.
Ah mooizo. Dan kan ik die uit MBM schoppen. _/-\o_

Kan ik door dat ik nu die 80 mm voor de heatsink van de NB heb liggen mijn fsb omhoog schroeven door dat de NB koeler is ??

Of ligt het hoger zetten van de FSB niet aan de temp van de NB :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 13:36:
[...]

Ah mooizo. Dan kan ik die uit MBM schoppen. _/-\o_

Kan ik door dat ik nu die 80 mm voor de heatsink van de NB heb liggen mijn fsb omhoog schroeven door dat de NB koeler is ??

Of ligt het hoger zetten van de FSB niet aan de temp van de NB :Z
Jah dat licht 200% zekers aan de temp en voltage van de NB 9 Voltage kun je zien onder VDD voltage )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 13:25:
Als je je cpu stressed dan stress je ook je NB lijkt me... Dus ik denk dat die sensor wél van de NB is, die met de lage temp. Ik denk datie misschien niet goed werkt en dat je er XX celsius bij op moet tellen. Voor de mensen die een fan / wc op hun NB gaan zetten: kijk ff naar de begin temp, en naar de temp met wc / fan. Als het goed is wordt die dan lager.

Of haal de heatsink van je NB af en kijk naar de temps in windhoos, als die nog boot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 11 February 2003 @ 14:01:
[...]

Als je je cpu stressed dan stress je ook je NB lijkt me... Dus ik denk dat die sensor wél van de NB is, die met de lage temp. Ik denk datie misschien niet goed werkt en dat je er XX celsius bij op moet tellen. Voor de mensen die een fan / wc op hun NB gaan zetten: kijk ff naar de begin temp, en naar de temp met wc / fan. Als het goed is wordt die dan lager.

Of haal de heatsink van je NB af en kijk naar de temps in windhoos, als die nog boot :+
Ik heb er een 80mm voor blazen op 4000 Rpm, die 15 graden van enkele posts hierboven loopt OP naar 19 'C |:(

Klopt dus niks van die Sensor, zoals Astennu al zei :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 11 February 2003 @ 13:48:
[...]

Jah dat licht 200% zekers aan de temp en voltage van de NB 9 Voltage kun je zien onder VDD voltage )
Dus als ik de VDD voltage omhoog schop dan kan ik proberen em ipv 166 fsb naar 170 of 175 fsb met dezelfde 13,5 MP te gaan?

170x13,5= 2295 Mhz
175x13,5= 2363 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 14:07:
[...]

Dus als ik de VDD voltage omhoog schop dan kan ik proberen em ipv 166 fsb naar 170 of 175 fsb met dezelfde 13,5 MP te gaan?

170x13,5= 2295 Mhz
175x13,5= 2363 Mhz
Dan moet je MP wel omlaag als je cpu amar 2255 kan op 166 dan moet i op 175 ook in de buurt van de 2255 komen of lager. Um denk dat als je er een fan op richt dat je dan wel 180 moet kunnen halen zo niet doan zou ik je mem voltage eens omhoog gooien.

En voor de laatse keer er is Dus GEEN NB sensor want mijn is 40c met een andere sensor die ik op de achterkant heb geplakt en die andere geeft hele andere temps aan eerder case temps of iets in die richting. mischien heeft dit mobo 2 case sensors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 11 februari 2003 @ 14:21:
[...]

Dan moet je MP wel omlaag als je cpu amar 2255 kan op 166 dan moet i op 175 ook in de buurt van de 2255 komen of lager. Um denk dat als je er een fan op richt dat je dan wel 180 moet kunnen halen zo niet doan zou ik je mem voltage eens omhoog gooien.

En voor de laatse keer er is Dus GEEN NB sensor want mijn is 40c met een andere sensor die ik op de achterkant heb geplakt en die andere geeft hele andere temps aan eerder case temps of iets in die richting. mischien heeft dit mobo 2 case sensors.
Ik heb em net op 168/170 x 13,5 gehad. Windows start wel op, maar dan na 3 minuten klapt de PC eruit.

De VMem staat op 2,73 met 6-2-2-2
De VCore op 1,925

Waarom kan ik nou me FSB niet op schroeven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 14:24:
[...]

Ik heb em net op 168/170 x 13,5 gehad. Windows start wel op, maar dan na 3 minuten klapt de PC eruit.

De VMem staat op 2,73 met 6-2-2-2
De VCore op 1,925

Waarom kan ik nou me FSB niet op schroeven :?
Omdat je cpu te hard gaat je moet dan je mult naar 13x zetten ipv 13.5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hmmm Ik heb gister een Epox 8RDA+ besteld..
Ik wordt alleen nu al gek als ik naar dit topic kijk! Ik heb echt geeeeeeen zin om dit helemaal door te lezen (en het vorige deel) om te kijken wat voor updates en dergelijke ik nou nodig heb... (BTW Die EpoX site is echt TRAAAAG Ik download nu de driver updates met 5 KBps :'( dat duurt dus anderhalf uur!!!)
Zou iemand zo lief willen zijn om een lijstje te maken met dingen die de snelheid bevoorderen (dan heb ik het even niet over clocken maar meer over drivers en bios instellingen etc)
Ik hoop dat de plank morgen bezorgd wordt, dan ga ik meteen ff kijekn welke 1800+ ze bij computerland hebben liggen (stepping etc) en waarschijnlijk komt die er dan in.
Verder komt er ook nog 512 MB twinmos 2700 geheugen in en een GF 4 Ti4400, audigy player Maxtor 60GB 7200Rpm 3Com (3C905B-TX) en tijdelijk nog een Zalman 5100CU (komt over een paar weken waterkoeling op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wabs schreef op 11 februari 2003 @ 14:43:
Ik wordt alleen nu al gek als ik naar dit topic kijk! Ik heb echt geeeeeeen zin om dit helemaal door te lezen (en het vorige deel) om te kijken wat voor updates en dergelijke ik nou nodig heb... (BTW Die EpoX site is echt TRAAAAG Ik download nu de driver updates met 5 KBps :'( dat duurt dus anderhalf uur!!!)
Zou iemand zo lief willen zijn om een lijstje te maken met dingen die de snelheid bevoorderen (dan heb ik het even niet over clocken maar meer over drivers en bios instellingen etc)
Ik hoop dat de plank morgen bezorgd wordt, dan ga ik meteen ff kijekn welke 1800+ ze bij computerland hebben liggen (stepping etc) en waarschijnlijk komt die er dan in.
Verder komt er ook nog 512 MB twinmos 2700 geheugen in en een GF 4 Ti4400, audigy player Maxtor 60GB 7200Rpm 3Com (3C905B-TX) en tijdelijk nog een Zalman 5100CU (komt over een paar weken waterkoeling op)
De BIOS flash! versie van 29-01-2003 als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Wabs schreef op 11 February 2003 @ 14:43:
Nou voor deze keer dan:

1:Download de nieuwe 3139 bios ( DEZE IS ZEER SLECHT VOOR OVERKLOCKEN ) je kunt beter de 3117 nemen die staat als het goed is in de eerste post.

2:Download de Nvidia Nforce 2.03 driver op www.nvidia.com

3:Stel in de bios je settings in op Expert dan zet je je mem op 100% en de timings naar 3-2-2-2. Verder AGP size op 64 Mb en AGP speed op 66 standaart. Zorg er ook voor da je fsb op 166 ipv 133 zet je multipler dan op 9.5 dan oc je je cpu maar 30 MHz dat moet mekkelijk kunnen en je hebt dan veel meer prestatie omdat je mem dan ook met 2.7 gb/s wordt aangesproken.

Dat is het eigenlijk wel die oc van 30 mhz maakt nix uit ik heb mijn 1700+ toen 950 mhz ge oc't dus die 30 is nix maar door die fsb krijg je gewoon veel meer prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dus als ik alles goed heb begrepen:

VDD mod --> is alleen om systeem te laten draaien (synch mem) op FSB >200 Mhz (soms
werkt het soms niet) weerstand van 700-600 ohm op pin 1 en 4 geeft een V=1.76 volt

Mem. Mod --> om gehuegen meer volt te kunnen geven om hoger te draaien

VBB mod--> Om shutdown problemen te omzeilen (dit is dus over voltage protection)

Nu is mijn vraag:
Ik kom makkelijk op 200 Mhz (async) mijn gehuegen is er nog niet :( ..Mijn cpu failt prime bij 2.4 Ghz.. en hoger geclockt crash ik als ik prime start.
200 Mhz x11 kan ik alles fdoen wat ik wil.
200 x12.5 systeem crash als prime benchmark !
200x12 prime failt maar is stabiel ..

Zou een VDD mod de cpu verder helpen kunnen overclocken ? Dus kan het zijn dat systeem crasht vanwege VDD te weinig voltage krijgt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Thanx Astennu! Ben weer aan het downen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 15:18:
Oke dus als ik alles goed heb begrepen:

VDD mod --> is alleen om systeem te laten draaien (synch mem) op FSB >200 Mhz (soms
werkt het soms niet) weerstand van 700-600 ohm op pin 1 en 4 geeft een V=1.76 volt

Mem. Mod --> om gehuegen meer volt te kunnen geven om hoger te draaien

VBB mod--> Om shutdown problemen te omzeilen (dit is dus over voltage protection)

Nu is mijn vraag:
Ik kom makkelijk op 200 Mhz (async) mijn gehuegen is er nog niet :( ..Mijn cpu failt prime bij 2.4 Ghz.. en hoger geclockt crash ik als ik prime start.
200 Mhz x11 kan ik alles fdoen wat ik wil.
200 x12.5 systeem crash als prime benchmark !
200x12 prime failt maar is stabiel ..

Zou een VDD mod de cpu verder helpen kunnen overclocken ? Dus kan het zijn dat systeem crasht vanwege VDD te weinig voltage krijgt???
Ik weet niet wat voor een v-core je gebruikt maar VBB is voor 2.0 en hoger. VDD is voor 200 mhz sync en hoger. JIUCB 2 2400 MHz is heel veel dus vind het niet raar dat i niet stabiel is. dus als je 2250 mhz haald zou ik er blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de 1337 BIOS geflashed. Ik had de nieuwere er al op. Maar ik las net dat de 1337 beter was voor OC'en.

Wel nu heb ik dus geprobeert 180x12,5 te draaien....

Niet dus :(

166 fsb, hoger krijg ik em NIET, en weet niet waar het aan ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 11 februari 2003 @ 15:36:
[...]

Ik weet niet wat voor een v-core je gebruikt maar VBB is voor 2.0 en hoger. VDD is voor 200 mhz sync en hoger. JIUCB 2 2400 MHz is heel veel dus vind het niet raar dat i niet stabiel is. dus als je 2250 mhz haald zou ik er blij mee zijn.
Sorry ik me profile nog aanpassen.. zucht ben een beetje nalatig geweest .. ik heb een XP1700 JUIHB 0302..

Wel VBB is als je bord uit gaat met voltages hoger dan 2.0 volt.. Ik heb gek genoeg geen last van .. ik draai bijv. me cpu op 12x200 met een Vcore van 2.2 volt.. no probs.. niks aan de hand ..pas als ik hoger OC krijg ik probs.. ik denk dat ik de grens van de cpu heb bereik.. :( andere zeggen dat ze 2.5 ghz met een xp1700 hebben gehaald ..(zelfde week en stepping) dus ik wil natuurlijk verder clocken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 15:37:
Ik heb ook de 1337 BIOS geflashed. Ik had de nieuwere er al op. Maar ik las net dat de 1337 beter was voor OC'en.

Wel nu heb ik dus geprobeert 180x12,5 te draaien....

Niet dus :(

166 fsb, hoger krijg ik em NIET, en weet niet waar het aan ligt!

1:Download de nieuwe 3139 bios ( DEZE IS ZEER SLECHT VOOR OVERKLOCKEN ) je kunt beter de 3117 nemen die staat als het goed is in de eerste post.
Volgens mij stond er 3117.. maar goed ik moet dat ook nog bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 15:45:
[...]

Sorry ik me profile nog aanpassen.. zucht ben een beetje nalatig geweest .. ik heb een XP1700 JUIHB 0302..

Wel VBB is als je bord uit gaat met voltages hoger dan 2.0 volt.. Ik heb gek genoeg geen last van .. ik draai bijv. me cpu op 12x200 met een Vcore van 2.2 volt.. no probs.. niks aan de hand ..pas als ik hoger OC krijg ik probs.. ik denk dat ik de grens van de cpu heb bereik.. :( andere zeggen dat ze 2.5 ghz met een xp1700 hebben gehaald ..(zelfde week en stepping) dus ik wil natuurlijk verder clocken :9~
JAAAAH kijk die C en die H maakt nog al wat verschil :P uhm je kunt die VBB merken als je dus lagere stabilitijd hebt op 2.2 volts als op 2.1. Ik hab daar dus duidelijk last van maar na die mod help het nog niet veel maar goed.

Ik hoop vandaag of morgen een JIUHB 0303 te krijgen dus ik zal een kijken wat die aan kan :9 Ik heb ook even een 0251 gehad en die wou 2430 Mhz 2.1 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 15:48:
[...]

[...]

Volgens mij stond er 3117.. maar goed ik moet dat ook nog bekijken :)
Jep idd 3117 maar de 3129 voor de niet oc'ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 11 februari 2003 @ 15:51:
[...]

Jep idd 3117 maar de 3129 voor de niet oc'ers.
Ja was een type foutje van mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik begrijp dat de 3129 niet bepaald geschikt is om te overklokken?
Vanwaar deze conclusie?

En ook niet onbelangrijk: hoe zie ik welke er nu in zit? Op het POST scherm staan allerlei nummers behalve welke bios versie... of gecodeerd ofzo...

[ Voor 46% gewijzigd door Tijgert op 11-02-2003 18:35 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 14:04:
[...]

Ik heb er een 80mm voor blazen op 4000 Rpm, die 15 graden van enkele posts hierboven loopt OP naar 19 'C |:(

Klopt dus niks van die Sensor, zoals Astennu al zei :Z
fout, hij is dus wel van de nb, hij is immers verandert.
alleen komen we nu terug op het feit dat deze temp voor geen *"#&* klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor een 200MHz FSB, moet ik verplicht de SB en MOSFETS ook koelen? Op men NB staat een cromeorb. En moet ik een volt mod gaan doen of is er kans dat ik deze fsb vanzelf haal? Het is een A2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
AMDLover schreef op 10 February 2003 @ 18:58:
Hmmm, ik krijg em niet stabiel op 10X200 of 11X200 2-2-2-6.
Hij loopt superstabiel op 15X150 FSB = 2250 MHz, dan kan ik m'n koetje draaien en uren lang mailen en surfen, no problemo.

Zet ik em op 10 X 200 of 11 X 200 FSB CAS 2-2-2-6, dan loopt m'n koetje prima, maar na een kwartiertje surfen krijg ik artifacten en loopt windows vast.

Aan m'n processor kan het niet liggen want die draait superstabiel op 2250 Mhz en 10 of 11 X 200 FSB is dus qua CPU lager.

Je zou dus zeggen dat het geheugen het niet trekt, terwijl dat het toch makkelijk aan zou moeten kunnen.

Ik had m'n DIMM-voltage op 2.73 staan als ik 11 X 200 FSB draaide, lijkt me genoeg zou je zeggen.

Uhm VDD Mod want jah 200 MHz standaart doen er wijnig ik kon maar 197 standaart.

Iemand adviezen???
Adviezen? Ja! :*) Ik lees zojuist dat Epox waarschijnlijk volgende maand uitkomt met een opvolger van de 8RDA met hogere standaard voltages, zodat je de boel niet meer hoeft te modden. _/-\o_

Volgende maand ga ik dus maar weer een nieuw mobo halen, want die 200+ FSB wil ik natuurlijk wel halen, geef niet voor niets bakken met geld uit aan geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dat de 3129 niet bepaald geschikt is om te overklokken?
Vanwaar deze conclusie?

En ook niet onbelangrijk: hoe zie ik welke er nu in zit? Op het POST scherm staan allerlei nummers behalve welke bios versie... of gecodeerd ofzo
3129 staat voor de bios datum dus als het goed als je boot met deze bios zie je :

29-1-03
de 3117 = 17-1-03 dacht ik :?

wat is nou het verhaal met A2 en A3 op de NB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 19:35:
[...]

Adviezen? Ja! :*) Ik lees zojuist dat Epox waarschijnlijk volgende maand uitkomt met een opvolger van de 8RDA met hogere standaard voltages, zodat je de boel niet meer hoeft te modden. _/-\o_

Volgende maand ga ik dus maar weer een nieuw mobo halen, want die 200+ FSB wil ik natuurlijk wel halen, geef niet voor niets bakken met geld uit aan geheugen :)
is de RDGA+ dacht ik die de VDD voltages gaat hebben (maximaal 2 volt) was een bios post van een engineering sample op extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 17-09 15:57
goedenavond mensen,

Heb vandaag mijn twinx geheugen binnen gekregen (twinx512-3200llpt). Heb ze net geprobeerd in te doen maar het wil maar niet werken. Krijg steeds een C1 error op de led-display van m'n 8rda+. Heb al verschillende geheugen bankjes geprobeerd en beide reepjes los, maar niks werkt. Wat kan dit zijn?? Heb nu dual-channel optimized geheugen en een dual-channel bordje en dan werkt het niet!?
Plz help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C1 error volgens het boekje:

Verkeerd geinstalleerd.
Compatibility problem
Module beschadigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg iig dat je geen pci kaarten in de sloten 2 en 6 hebt zitten. Die zijn geshared met het AGP slot..
Kan dit leiden tot problemen met FSB op 200?
De boel draait bij mij wel op FSB200, maar m'n Setikoetje gaat over z'n nek(wu's binnen het uur klaar)

Stresstest van Sisoft Sandra gaat 100 X prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04-2024
Zo ik heb eindelijk mn bordje terug van RMA! Gelijk even de NB cooler eraf gehaald om wat pasta er tussen te smeren en jawel, het is een A3 revisie!
Mn FSB loopt nu icm Corsair 256 mb pc3200xms (4-2-2-2) op 210 mhz (100%) soepeltjes (ben nu WinXP aan het installeren), zonder enige voltageverhogingen :)

Met mijn vorige board (ook rev 1.1) kwam ik met geen mogelijkheid hoger dan 194 mhz, dus het verschil tussen de twee revisies is er wel degelijk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 20:38:
C1 error volgens het boekje:

Verkeerd geinstalleerd.
Compatibility problem
Module beschadigd
dat snap ik ook wel. maar geheugen is net nieuw. zou wel raar zijn als beide reepjes het niet doen. tenslotte wordt twinx geheugen bij crosair van te voren getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, sorry, maar sommige mensen nemen de moeite niet het boekje te lezen :)

Heb je al een ander reepje geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 11 februari 2003 @ 21:09:
[...]

dat snap ik ook wel. maar geheugen is net nieuw. zou wel raar zijn als beide reepjes het niet doen. tenslotte wordt twinx geheugen bij crosair van te voren getest.

Bios update ;) Ik zag ergens een fix daarvoor namelijk. http://www.epox.com en dan even in de release notes kijken.

Edit:

Bios filename: 8RDA3129.BIN
Bios date: 1/29/2003
Bios size: 256 KB (For 2Mb BIOS EEPROM)
Bios checksum: C000
Model support: EP-8RDA+

Enhancements & Fixes for this BIOS release:
Update ROMSIP & BPL (V2.84). Changed AGP Aperture Size default
from 32MB to 64MB. Solved hang-up at post C1(h), when memory
over clock
. Added IDE DMA transfer function support.

Misschien heb je er wat aan?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhhh jah die bestaat al beetje lang he, 29 jan.
als je topic had gelezen, als is het maar 1 pagina terug zul je zien dat we het er best vaak over hebben
trouwens jullie hadden het net over 3117 ik d8 dat het 3116 was.
en fewture, die 3129 clock ook voor geen meter.
heb je trouwens de VBT-mod al gedaan?
voor andere, hij staat op vr-zone.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had begrepen dat ie niet eens goed wilde booten, dat betekent dat ie em dus nog niet overgeklokt had.

Maar de nieuwste BIOS is natuurlijk nooit weg. :)

Kun je trouwens echt problemen krijgen met een kaart in PCI-slot 2? Ik krijg em niet stabiel op 200 FSB of moeten we echt wachten op die volgende revisie met hogere standaard vdd?

Ook nog mensen die em wel stabiel op 200 FSB krijgen zonder vdd mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 22:11:
als je topic had gelezen, als is het maar 1 pagina terug zul je zien dat we het er best vaak over hebben
Wat is een VBT-mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Je moet dus echt je voltage over je memory omhoog gooien om 200FSB te halen? maar moet je verder nog dingen omhoog gooien? (want als je je multiplier naar beneden schroeft draai je even veel Mhz ;) )
en AGP hoeft ook niet toch want het blijft op 33 Mhz bij 200Mhz, of vergis ik me nou en vergeet ik een hoop?
En ik vraag me ook erug af of mijn 333 Mhz Twinmos wel 200Mhz FSB leuk vindt :( maar dat merk ik morgen pas :( :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij blijft je AGP op 66, niet op 33 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
ik ben al wat verder. (had dus al bios 3129 erop zitten)

1 reepje doet het afzonderlijk nu wel. stop ik het tweede in bank 2 of 3 dan krijg ik de melding 'OC'. en weer dat verdomde gepiep, maar niet willen booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
AMDLover 8)7 tja, dat bedoel ik natuurlijk en PCI op 33 :P

Patryk, Boot je computer wel als je die andere Mem in bank 1 zet (ligt het niet aan die ene geheugen module bedoel ik) ;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Nog even een vraagje van totaal andre bedoeling, ik krijg dus morgen als alles goed is een 8RDA+ en ik heb in mijn systeem nu een 3C905B-TX (3Com 100 MBit) kan ik die samen met het onboard netwerk systeem laten werken om zo 200Mbit te creeren en zo ja, hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon niet stabiel op 200 FSb draaien, hooguit 2 minuten!! Ik draadjes rondlezen over vdd-mods enzo, zou helpen.

Nou, ik zal je vertellen dat goede koeling van de NB bij mij voldoende is.
Het is buiten ijskoud op het moment, ik met m'n winterjas aan hier de boel weer op FSB 200 gezet en wat denk je, zonder problemen een uur op 200 gedraaid,terwijl dat daarvoor hooguit 2 minuten lukte! ;(

Ik weet dus genoeg, ik ga er een vette actieve koeler opzetten en dat passieve
ding gaat de vuilnisbak in :)

edit: Wie heeft zelf al een cooler op z'n NB gezet en past dat zonder aanpassingen?
Welke koeler zou ik dan moeten nemen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 04:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 11:43

Knal127

Een raar geval...

patryk schreef op 11 februari 2003 @ 20:12:
goedenavond mensen,

Heb vandaag mijn twinx geheugen binnen gekregen (twinx512-3200llpt). Heb ze net geprobeerd in te doen maar het wil maar niet werken. Krijg steeds een C1 error op de led-display van m'n 8rda+. Heb al verschillende geheugen bankjes geprobeerd en beide reepjes los, maar niks werkt. Wat kan dit zijn?? Heb nu dual-channel optimized geheugen en een dual-channel bordje en dan werkt het niet!?
Plz help
Al je BIOS geupdate? de laatste BIOS-update van 31-1-03 zou dit C1-probleem kunnen oplossen....

Edit: 'k was iets te laat O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Knal127 op 12-02-2003 08:48 ]

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr-zone kom ik nu niet op, ligt denk plat.
maar zodra ik weer thuis ben en ik erop kan zal ik de directe link wel ff pasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Laatst online: 08-09-2024
Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 03:16:
Ik kon niet stabiel op 200 FSb draaien, hooguit 2 minuten!! Ik draadjes rondlezen over vdd-mods enzo, zou helpen.

Het is buiten ijskoud op het moment, ik met m'n winterjas aan hier de boel weer op FSB 200 gezet en wat denk je, zonder problemen een uur op 200 gedraaid,terwijl dat daarvoor hooguit 2 minuten lukte! ;(

edit: Wie heeft zelf al een cooler op z'n NB gezet en past dat zonder aanpassingen?
Ik heb een Alpha PAL 6035 erop geplakt met thermal adhesive icm een 6cm coolermaster fan die op 5 volt loopt. Daarvoor kwam ik niet eens stabiel op een fsb van 185 en nu draait 11,5x200 zonder problemen :)

Je northbrigde koel houden is dus waar je mee moet beginnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Waar haal ik uit dat de PCI bus is gelocked op 33MHz?
Ik DENK dat als ik de AGP lock op 66MHz, dat de PCI automagisch gelocked wordt op 33MHz, maar zeker weten doe k het niet.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Hier wordt in een review gezegd:
So, we gauged the performance in the toughest mode for that board: We set the FSB to 166 MHz (the multiplier = 10.5), and defined the following timings:

CAS Latency - 2T
Trp = 2T
Tras = 6T
Trcd = 2T
Met name dus die timings. Zijn dat de meest strakke of optimale timings ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 22:11:

Ja, Astennu vertelde mij ook dat de 3129 echt gaar was.. Mn systeem is verder stabiel en ik kom niet verder dan 216/217. Dus ik zal zo even die 3117 erin flashen en kijken wat er gebeurd.

Die VBT mod heb ik nog niet. Ik ga hem zeker doen, maar ik heb nu even m'n pc nodig voor school. Hij moet dus even heel blijven :+ Zal waarschijnlijk dit weekend worden denk ik..

Edit:
Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 03:16:

Dat betere koeling helpt was al een tijdje bekend hoor ;) Maar de Vdd mod MET actieve koeling is natuurlijk beter :9

Ik heb zelf een Zalman NB-32J met een 6000rpm Sunon fannetje (hoor je bijna niet btw). De Zalman ff gevlakt en gepolijst en klaar. Wat het verschil is met de passieve koeler weet ik niet, want die heb ik er meteen afgehaald toen hij uit de doos kwam.
Die standaard koeler heeft roze kauwgom erop zitten en dan ook nog ter grootte van een XP core zeg maar. Als je dat alleen al vervangt door AS3 en je plakt er een fan op zit je ook al een stuk beter.
Die roze bende haal je eraf met wasbenzine. Zo krijg je geen krassen e.d.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 12:04:

[...]

Ja, Astennu vertelde mij ook dat de 3129 echt gaar was.. Mn systeem is verder stabiel en ik kom niet verder dan 216/217. Dus ik zal zo even die 3117 erin flashen en kijken wat er gebeurd.

Die VBT mod heb ik nog niet. Ik ga hem zeker doen, maar ik heb nu even m'n pc nodig voor school. Hij moet dus even heel blijven :+ Zal waarschijnlijk dit weekend worden denk ik...
mooi, als het extra performance geeft (wat ik eigenlijk wel zeker weet) ga ik hem denk ook doen als ik mijn prometeia weer ga inbouwe want dan moet toch alles eruit.
ben alleen bang voor garantie verval.
denk je dat deze een beetje snieky uit te voeren zijn?
vr-zone ligt nogsteeds plat, zelf pics. van sites die gelinkt zijn naar die van vr-zone doen het niet.
ik hoop niet dat ze gestopt zijn, was namlijk altijd interessant daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:25

lordsnow

I know nothing

Is het al bekend of dit bord S2K Bus Disconnect ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 10:01

Wietse

¯¯¯¯¯

lordsnow schreef op 12 February 2003 @ 13:24:
Is het al bekend of dit bord S2K Bus Disconnect ondersteund?
Dat is idd iets wat ik me ook afvraag, heb het nog nergens kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word echt helemaal leip van deze plank!! Je kan gewoon niets, maar dan ook niets zeggen over wat er anders moet.. :( :(

De ene keer heb ik 2,00V op de chipset nodig om te booten op 220Mhz en dan ineens boot hij ook met 1,85V erop :? Memtimings doen absoluut NIETS voor de performance. SuperPI loopt bijv 6x achter elkaar uit...de 7e keer klapt hij eruit bij test 1 en de 8e t/m de 12e keer loopt hij weer vrolijk verder :(
Je zou juist verwachten dat door het stressen de performance afneemt naarmate je meer testen doet...door opwarming van het systeem.

M'n sisoft scores zijn altijd 3300MB/s of in de buurt daarvan. Als ik SiSoft 10x achter elkaar draai worden de scores steeds hoger. Ook zooo vaag is dat.

Stel ik draai 220Mhz 8-4-4-4 en het is niet stabiel. Verhoog ik de Vdd. Vervolgens draai ik SuperPI en dan __lijkt__ het ok. Hij doet hem bijv 5x en kapt er dan mee. Dus dan denk ik...memory! :) Dus om te checken of hij sneller vastloopt bij snellere timings zet ik de timings op 3-2-2-2 (dat is dus niet een klein beetje strakker he!). Weer testen -> geen verschil!!! Hmmm...ok..misschien toch de Vdd dan.
Vdd maar weer hoger dan.. ook geen verschil!!! Hoerenplank!! :( :( &%#*@&^# :r :r

/me wordt paranoia van de 8RDA+...

Kortom..wat ik ook doe, er veranderd niets. Ik kan em niet eens sneller laten crashen, echt zo vaag.

Edit:
Ik hoop echt dat die VBT mod helpt..want dit is echt helemaal niks zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb het dus ook, alleen in minder extreme mate. ;)

Hij liep stabiel op 2,17Ghz. Toen weer een beetje lopen klooien. Liep vast. Daarna wilde hij niet eens meer op 2,03Ghz lopen :? Daarna niet eens op 166*12 :( Ik snap er ook weinig van. Er zit absoluut geen logica in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03
Niet gek worden he fewture :Y)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Hier gaat hij ook raar doen ,zonder mods en dergelijke kon ik in het begin 237~240fsb Async draaien .
Naar mate de tijd vorderde ging hij steeds beroerder lopen op die snelheden , nu draai ik 12,5x184MHz..
Zels 225FSB Async is niet echt stabiel meer :r ik snap er geen reet van en er is idd geen logica terug te vinden hiervoor :? ,ik weet wel dat het geklooi is begonnen na een een of andere bios update...Terug flessen naar het bios wat goed draaide ging wel maar de kuren bleven helaas..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
ransbal schreef op 25 January 2003 @ 18:33:
oké oké, ik zal ook een duit in het zakje doen ;)
Ik heb het board pas twee dagen in huis en heb hem welgeteld één kaar aan het draaien gehad. Dit was nadat ik de bios moest flashen omdat ie een cmos checksum error gaf :( Even later had ik hem toch draaien icm een AMD xp1800 die ik direct op 10x166 heb gezet met aggressive timings. Dat waren iig al 2000 punten meer in 2dmark2001 vergeleken met mijn oude 8kta3+ en een xp2000 :) Ik heb hem ook alleen maar aangehad om hem even te testen. Mijn hele systeem ligt nu uit elkaar om er waterkoeling in te modden met oa een blokje van Da_Mafkees. Vandaag op pad geweest om slangetjes, ringetjes, moertjes, veertjes etc etc te scoren. Uiteindelijk dacht ik alles in huis te hebben en dacht ik aan het werk kunnen te gaan. Sjipset eraf gehaald, blijkt dat hier een ranzige koelstikker onder te zitten die helemaal scheef op de sjip zit, maw, die stikker zit helemaal aan de zijkant. Slechte zaak van Epox, maar goed, laat men daar even naar kijken en er gewoon goede koeltroep onderstoppen :)
Vervolgens viel mij op dat je voor het bevesting van een koelblokje op de sjip M3 boutjes nodig heb, terwijl ik net een setje van 6 van M4 heb gehaald, kan ik weer terug |:(

Ik heb ook nog wel wat vraagjes, die ongetwijveld ergens zullen staan.
Maar hoe plaats je twee bankjes geheugen? in één en twee?

Vorig topic even doorgekeken en binnen een paar minuten mijn antwoord :)
Ik heb achter op mijn kast een extra knopje ala een resetknop, kan ik deze gebruiken als een knopje voor een clear cmos ipv het jumpertje, dus het stekkertje op de pinnetjes 2 en 3 aansluiten (1 en 2 is default)?
Kun je wel doen maar gebruik die knop alleen als je computer uit staat en de stropom eraf.
`Isie nie zo blij mee als je het zo met alles eraan en erop je bios reset.
Maar het werkt wel met een knopje.....

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja..het is gewoon troep. Slecht economie->weinig geld -> dus maken ze crap :( En dit mobo heb ik gekocht bij gebrek aan beter |:( Hoe stom kun je wezen.

Als de NF7-S er is met de 4 gaten gaat deze op V&A. In de VS zijn er al 4 gaten versies :9 Misschien nog even wachten op Rev2 met de betere voltages. Dit is m'n 2e Epox plank en over beide plankenen ik niet echt te spreken. En dan is dit nog het snelst ook op het moment. Veel snelheid en veel gezeik :D

opzich heb ik niks tegen een beetje pielen. Das juist leuk, maar als je geen pijl kan trekken op zo'n plank schiet het niet erg op en is de lol er snel af.

Edit:

Ow trouwens.. mijn proc loopt ver beneden z'n max en met aardig wat volts. Dus dat is het niet.

Ook zou je verwachten dat je met hogere timings verder komt met de Mhzen op de fsb. Als dat dus niet zo is, dan is het dus de chipset. Maar meer volts daarop helpt dus niet. Dus dan maar weer op het memory focussen, maar het systeem doet gewoon vrolijk hetzelfde met welke timings dan ook. Zelfs op 2-2-2-2 boot ik naar windows en kan ik superPI draaien :D :D Echt ongekend dit...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude
  • Laatst online: 08-07-2019

DuronDude

Crazy Belgian

Probleem van de ABIT is dat je niet meer dan 2.00 Vcore haalt. Is geen kleine handicap.

Ben tevreden van de 8RDA+ so far, epox wordt qua prestaties en overclocking steeds beter.

XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 14:32:
Ja..het is gewoon troep. Slecht economie->weinig geld -> dus maken ze crap :( En dit mobo heb ik gekocht bij gebrek aan beter |:( Hoe stom kun je wezen.

Als de NF7-S er is met de 4 gaten gaat deze op V&A. In de VS zijn er al 4 gaten versies :9 Misschien nog even wachten op Rev2 met de betere voltages. Dit is m'n 2e Epox plank en over beide plankenen ik niet echt te spreken. En dan is dit nog het snelst ook op het moment. Veel snelheid en veel gezeik :D

opzich heb ik niks tegen een beetje pielen. Das juist leuk, maar als je geen pijl kan trekken op zo'n plank schiet het niet erg op en is de lol er snel af.

Edit:

Ow trouwens.. mijn proc loopt ver beneden z'n max en met aardig wat volts. Dus dat is het niet.

Ook zou je verwachten dat je met hogere timings verder komt met de Mhzen op de fsb. Als dat dus niet zo is, dan is het dus de chipset. Maar meer volts daarop helpt dus niet. Dus dan maar weer op het memory focussen, maar het systeem doet gewoon vrolijk hetzelfde met welke timings dan ook. Zelfs op 2-2-2-2 boot ik naar windows en kan ik superPI draaien :D :D Echt ongekend dit...
Idd je hebt veel gefuck met dit mobo maar goed ....... ik vind het nu wel gaan bij mij. 214 fsb is gewoon de max :? als ik hoger wil zit ik zo vast em moet veel meer volt geven voor heel wijnig winst. dan komt er ook nog eens bij dat mijn toetsenboard niet meer werkt dn moet de stekker er uit en dan krijg ik een hele leuke 2b error. Kan ik de hele kast weer openhalen bios resetten en weer gaan booten. Maar dit kan wel een prob zijn van mijn mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een Zalman NB-32J met een 6000rpm Sunon fannetje (hoor je bijna niet btw). De Zalman ff gevlakt en gepolijst en klaar. Wat het verschil is met de passieve koeler weet ik niet, want die heb ik er meteen afgehaald toen hij uit de doos kwam.
Die standaard koeler heeft roze kauwgom erop zitten en dan ook nog ter grootte van een XP core zeg maar. Als je dat alleen al vervangt door AS3 en je plakt er een fan op zit je ook al een stuk beter.
Die roze bende haal je eraf met wasbenzine. Zo krijg je geen krassen e.d.
En die koeler past gewoon zonder aanpassingen op de plek waar de passieve heeft gezeten? Klik vast??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DuronDude schreef op 12 February 2003 @ 14:40:
Probleem van de ABIT is dat je niet meer dan 2.00 Vcore haalt. Is geen kleine handicap.

Ben tevreden van de 8RDA+ so far, epox wordt qua prestaties en overclocking steeds beter.

Rev2 krijg wel de 2,2V als het goed is.. En anders een Vcore mod. Na deze Epox is echt elke mod een eitje. Door de Vmem mod kan ik wel lekkere timings draaien.

Btw:
Ik haalde net 42 sec in superPI met 12 x 210Mhz fsb. 11,5 x 220 zou beter zijn.. mja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

wie heeft er al 3D Mark 2003 geprobeerd op zijn geOCde systeempje?

ik wel, en ik moetst t.o.v. 3DMark 2001se 15Mhz fsb minder doen om het stabiel te laten draaien :?

trouwens wel een F*cking zware bench! ik haalde 4692 puntjes.

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Fewture wordt paranoia van de 8RDA+...
Er zijn duistere krachten in het spel idd, neem nou dit; ik had sinds paar weken een mp van 8 en een mp van 12, tijd lang 8*215 gedraait en dat liep perfect... en eens op een dag was die mp van 8 weg, kan niet meer terug krijgen, geen nieuwe bios, bruggen zijn gewoon zoals ze altijd zijn, vager dan vaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mamaplank heeft vanmorgen begeven..terwijl ik niks heb gedaan .. en met niks bedoel ik : geen Vmod/VBB/Of wat voor mod dan ook !
mijn epox blijft op FF als ik hem aanzet en doet verder niks .. heb cmos gecleared.. en nog steeds niks.. cpu/mem/videokaart gewisseld.. en nog steeds niks..
ik had gelezen dat iemand ook zelfde had ? is me plankje naar de eeuwige jachtvelden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 16:33:
Mijn mamaplank heeft vanmorgen begeven..terwijl ik niks heb gedaan .. en met niks bedoel ik : geen Vmod/VBB/Of wat voor mod dan ook !
mijn epox blijft op FF als ik hem aanzet en doet verder niks .. heb cmos gecleared.. en nog steeds niks.. cpu/mem/videokaart gewisseld.. en nog steeds niks..
ik had gelezen dat iemand ook zelfde had ? is me plankje naar de eeuwige jachtvelden :?
das slecht nieuws, dit had mijn mobo eerst ook.
schijnt een doorgebrande bios-chip tezijn.
maarja als je nu een A2 hebt laat je hem toch lekker RMAen en hoop je op een nieuwe met A3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 17-09 14:32

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 16:33:
Ja, dit had ik vorige week dus ook, ik had ook geen mods of wat dan ook uitgevoerd. Sommigen (zie bovenstaande reply) denken dat het aan een doorgefikte bioschip ligt, maar daar is bij mij echt niets aan te zien :?
Ik heb het bord gewoon voor RMA teruggestuurd en hoop het deze week weer terug te krijgen... Weet iemand btw of zoiets lang kan duren? Of ligt dat geheel aan de winkel waar je hem hebt gekocht?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 18:07:
[...]

das slecht nieuws, dit had mijn mobo eerst ook.
schijnt een doorgebrande bios-chip tezijn.
maarja als je nu een A2 hebt laat je hem toch lekker RMAen en hoop je op een nieuwe met A3 ;)
A2 heeft wel betere overclock mogelijkheden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik mijn ervaringen ook eens posten:
Ik heb hiero een 8RDA+ Rev 1.0 met een A2 Northbridge lopen op 10x200 met een XP 2400+ zonder enige Volt mod o.i.d. Het ding loopt zo stabiel als een huis.
Het enigste wat ik nog gemod heb is de Northbridge cooler. Deze bestaat nu uit een Zalman NB32J met een Papst 40x40mm fan. Maar ook voordat ik deze had liep die al stabiel op 200FSB. Alle voltages staan op default.. behalve die van het geheugen (nu 2,77V). Maar het geheugen (Corsair XMS 512MB PC3200) loopt dan ook op 400MHz DDR met 5-2-2-2 (officieel kan het geheugen: 6-3-3-2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 17-09 14:32

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 18:23:
[...]

A2 heeft wel betere overclock mogelijkheden... :X
Ik dacht toch echt dat een A3-revisie nieuwer was en beter overweg kon met een hogere FSB (200 MHz +)...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gekeken ik heb de A2 versie .. Bios chip doorgebrand ?? ik heb niks gemerkt.. Hoe kan dit dan ? Ik had al een gevoel dat de chip bagger was... Ik heb met de dealer gesproken ik ga hem naar hem opsturen en hij stuurt dan RMA'en en ik krijg van hem gewoon een nieuwe. zodra hij een binnen krijgt ..ergens volgende week. vervelende is ik heb de pc volgende week wel nodig :( Wel raar dat zoiets zomaar kan gebueren.. maar goed ik ben wel blij want ik krijg een andere :)

A2 beter dan A3 :?
Mijn bord kon makkelijk 200 FSB (CPU alleen) draaien zelfs 210 FSB deed hij met gemakt (non modded) (dit was alleen de cpu ... dus ik weet niet hoe het systeem zou zijn als ik geweldige gehuegen in had. ..is het een goede mamaplank geweest ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me vertrouwd zijn bordje voor geen ene eurocent

Mijn crucial pc2100 is er op duistere wijze op overleden. Ik kon op 196mhz sync in windows komen.. Timings maakte idd echt helemaal niks uit voor de sisoft prestatie.
Wat ook heel vreemd was is dat als ik m'n bios gecleared had, dat ik dan stapsgewijs m'n voltages moest verhogen omdat ie anders bleef hangen. Dus van 1.5 naar 1.7 en van 1.7 naar 2.0. Van 1.5 naar 2.0 ging gewoon niet.. zeer vreemd..
Nja, vrijdag ff nieuw geheugen halen, kijken of het wat beter wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders heeft gezegd dat de bios weer geflashed moet worden.. Dat is als de chip nog goed is ..

In elk geval wat ik afvroeg was:
- Wat voor mogelijkheid heb je om te flashen als chip weer geflashed moet worden ?
- A3 is beter dan A2 .. want FSB >200 ? bedoelen jullie nou sync? of telt Async ook ..dan
kwam ik op 210 Mhz. waarschijnelijk zelfs hoger.. (ASYNC) iemand dat ooit geprobeerd ?
- iedereen die dit heeft meegemaakt welke BIOS hadden toen erop ? ik had 3117.. misschien ligt het aan de bios versie dat dit kan gebueren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga nu volgende week ff de VDD mod doen...

nu heb ik een vriend, en die heeft laatst troep besteld bij een electrozaak, en had nog wat over, nu dacht hij dat het daar wel mee kon, maar ik wil het ff aan de cracks vragen..

dit had ie liggen:

1 k ohm potmeter

Uitvoering lineair ±10% · Nom. belastbaarheid 1 W bij 70°C · Temp.coëff. ±100 ppm/K · Lineariteitsnauwkeurigheid ±5% · Draaihoek elektrisch 265° ±5° · Draaihoek mechanisch 295° ±5° · Temperatuurbereik -55 tot +125°C · Afm. behuizing 12,7 x 12,7 x 11,4 mm · Aslengte 12,7 mm · As- Ø 6,35 mm.

kan ik dit gebruiken voor de VDD mod???

ennuh, nu heel erg nooberig, maar wat voor kabeltje komt er tussen de chip en de potmeter heb ik nodig???

nu niet gaan mekkeren van, ''je weet er niet veel van af, doe het nou niet''

dan maar stuk, was toch al van plan een REV 1.1 te kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het beste een 20 slagen VR halen. Dat zijn zeg maar blokjes met een schroefje erin. Als je er dus eentje haalt van 1K moet je 20 keer draaien om hem van 1K naar 0K te krijgen. Das dus redelijk safe. ;) 1K is ook in principe goed.

Tussen de chip en de potmeter gebruik je gewoon dun draad in een kleurtje dat je mooi vind :+ Niet te dik, want dat soldeert voor geen meter en laat snel los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Laatst online: 20-06 14:51

Macabre

Euhh...

Ik snap hier nix van.

Ik heb dus pas een 8rda+ gekocht met een XP2400 en 1 reepje 512ddr 333.

Nu heb ik deze overgeclocked met MP default met een FSB van 146....
Dit gaat allemaal prima en ik haal boven de 10.000 3dmarks2001 met een 8500LE.

Als ik nu de FSB 1 mhz. omhoog doe dan scoor ik nog niet eens de helft.

Ik heb alle voltages al omhoog gegooid maar nix heeft geholpen.
RAM staat op 3-2-2-2

Weet iemand misschien een oplossing ?

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 14:32:

Edit:

Nou ik geloof dat er wel erg veel problemen zijn met deze epox. Voor de gaten om het socket hoef ik hem niet. Maar zijn er nou helemaal geen tweakers die de NF7-S van abit hebben? Ik zie hier nergens een -=Het grote Abit NF7-S topic, deel 1=-

(idee :P )

edit: die abit gaat max tot 1.85 volt "The CPU Core is only adjustable to 1.85v in .25v increments." :( ook niet echt fijn, ik wil liever nog niets modden, want ik heb al 2 non-modded borden versleten en ik ben bang voor de volgende :|

[ Voor 9% gewijzigd door pierre-oord op 12-02-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 12 February 2003 @ 20:55:
[...]

Nou ik geloof dat er wel erg veel problemen zijn met deze epox. Voor de gaten om het socket hoef ik hem niet. Maar zijn er nou helemaal geen tweakers die de NF7-S van abit hebben? Ik zie hier nergens een -=Het grote Abit NF7-S topic, deel 1=-

(idee :P )

edit: die abit gaat max tot 1.85 volt "The CPU Core is only adjustable to 1.85v in .25v increments." :( ook niet echt fijn, ik wil liever nog niets modden, want ik heb al 2 non-modded borden versleten en ik ben bang voor de volgende :|
je komt veel problemen tegen omdat zoveel mensen hem hebben.
was die abit zo populair geweest had je precies hetlzefde gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03
Och fewture moet zich ff beetje inhouden, ik heb ook gruwelendig veel problemen met dit bordje gehad, maar nu draait hij super!! Ik heb ook zitten vloeken enzo.. Fewture moet zich gewoon ff uitleven :+ :Y) EPoX is gewoon goed, er zijn ongekend hoge overclock's mee gehaald.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whhaaaaaaa.. *trekt haren uit zijn hoofd*

ok..daar gaan we dan. Als ik max Vcore draai dan krijg ik errors. CPU temp is 34 graden en proc draait op 22XXMhz.
Dus 2200Mhz @ 2,2V is niet stabiel, 2400Mhz @ 2,00V is wel stabiel.

Wat zei je nou Strider? Epox? Goed? Tis snel spul ja, maar vraag niet hoe. Max 2,2V Vcore maar het niet kunnen gebruiken. Slaat nergens op. En dan heb ik ook nog een fan op de mosfets staan ander fikt het bord zowat af. Het is gewoon een slecht ontwerp, punt uit. Ik vind het iig niet normaal dat je op moet passen dat je plank niet affikt als je max Vcore draait met waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 20:49:
Je kunt het beste een 20 slagen VR halen. Dat zijn zeg maar blokjes met een schroefje erin. Als je er dus eentje haalt van 1K moet je 20 keer draaien om hem van 1K naar 0K te krijgen. Das dus redelijk safe. ;) 1K is ook in principe goed.

Tussen de chip en de potmeter gebruik je gewoon dun draad in een kleurtje dat je mooi vind :+ Niet te dik, want dat soldeert voor geen meter en laat snel los.
aaah... man, dat zijn weer eens antwoorden die ik graag zie... thanx man 8)

maar als ik die er tussen doe he, dan kan je hem toch gewoon nog regelen in het biosscherm toch?

dus als dan bijv. het voltage te laag is, dat ik nog een paar x draai, en dat ie dan wel goed is.

edit: maar uhh, hoeveel slagen is die dan die ik nog 123 kan krijgen??? kan deze niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Hmmmm... ze hebben mijn Epox nog neit bezorgd :( :( Dammm, draai nu dus NOG op een A7A 266-e :'(

Maar ik hbe wel een nieuwe proc gehaald! bij Mycom (computerland had nog een Palomino liggen in Haarlem!!!!)
Core: JIUCB 0251 1800+

Loopt nu op mijn A7A op 1827 Mhz (mobo kan neit meer dan 12.5 MP aan en de PCI bus speed springt niet terug naar 33 bij 166 (166 is trouwens Max op dit bord) dus draai ik nu 145*12.5 :) alvast een begin, nu wachten op die EPOX (I can't wait!)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.