-=Het grote EPoX 8RDA+ topic, deel 2=-

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.290 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2019

DuronDude

Crazy Belgian

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 15:24:

[...]

Rev2 krijg wel de 2,2V als het goed is.. En anders een Vcore mod. Na deze Epox is echt elke mod een eitje. Door de Vmem mod kan ik wel lekkere timings draaien.

Btw:
Ik haalde net 42 sec in superPI met 12 x 210Mhz fsb. 11,5 x 220 zou beter zijn.. mja..
Vcore mod .... vergeet het
je kan modden wat je wil, de OVP zit in de weg en zelfs OPPAINTER krijgt geen 2V+ uit z'n NF7-S

XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 22:17:
[...]

aaah... man, dat zijn weer eens antwoorden die ik graag zie... thanx man 8)

maar als ik die er tussen doe he, dan kan je hem toch gewoon nog regelen in het biosscherm toch?

dus als dan bijv. het voltage te laag is, dat ik nog een paar x draai, en dat ie dan wel goed is.

edit: maar uhh, hoeveel slagen is die dan die ik nog 123 kan krijgen??? kan deze niet?

Je kan zelfs in windows je voltage aanpassen door aan de VR te draaien. Wel MBM5 op 1 seconde zetten. Of gewoon niet te snel draaien maar wachten tot het voltage niet meer veranderd. Je snapt wel wanneer je het te snel zou doen je ineens 2,5V erop ziet staan terwijl je maar 1,8 wilde hebben. Dat zou een beetje jammer zijn :+

De pot die je nu kan krijgen is volgens mij gewoon 1 slag. Maar zo'n 20 slagen VR kost echt weinig hoor. 2 euro misschien. En het werkt 10x beter.

DuronDude schreef op 12 February 2003 @ 22:33:
[...]

Vcore mod .... vergeet het
je kan modden wat je wil, de OVP zit in de weg en zelfs OPPAINTER krijgt geen 2V+ uit z'n NF7-S

Je hebt gelijk.. ik dacht er later nog aan toen ik zag dat de default 1,85V was. ;) Nja..wachten op de nieuwe versie dan he.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan zelfs in windows je voltage aanpassen door aan de VR te draaien. Wel MBM5 op 1 seconde zetten. Of gewoon niet te snel draaien maar wachten tot het voltage niet meer veranderd. Je snapt wel wanneer je het te snel zou doen je ineens 2,5V erop ziet staan terwijl je maar 1,8 wilde hebben. Dat zou een beetje jammer zijn :+
heej, laatste vraag he, welke sensor is nu die van de NB???

heb nu:

sensor 1= winbond 1
sensor 2= winbond 2
sensor 3= winbond 3

heb ook al ff lopen zoeken hiero, wist dat eens iets over was, maar daar werd het nog niet duidelijk....

heb zon idee dat het winbond 3 is..

hij is nu nog 32 graden! maar straks komt er een zalmann koelblokje op met een 40x40 fannetje...

is dat wel afdoende, want hoe warm mag ie worden voordat we in de dangerzone komen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 23:00:
[...]

heb nu:

sensor 1= winbond 1
sensor 2= winbond 2
sensor 3= winbond 3

heb ook al ff lopen zoeken hiero, wist dat eens iets over was, maar daar werd het nog niet duidelijk....

hij is nu nog 32 graden! maar straks komt er een zalmann koelblokje op met een 40x40 fannetje...

is dat wel afdoende, want hoe warm mag ie worden voordat we in de dangerzone komen???
de 1 zegt winbond 1 de ander zegt dat nb er niet bij zit.
winbond 1 gaat bij mij van 18 naar 20 met hogere Vcore.
winbond 2 van 39 naar 49 (ja tijdelijke lucht koeling tot nieuwe prom unit af is, ontstonden wat problemen toen ik verkeerde allu platen kreeg)
winbond3 is case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm... wacked is dat dan, heb namelijk geen winbond 11 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Ik heb sinds vanmiddag ook een 8RDA+ >:)

Nu ben ik een beetje aan het overklokken, maar ik krijg mijn MP niet hoger dan 12.5. Als ik dat doe schakelt ie terug naar 100x11 :?

De proc is een JIUCB 1700+

Ik heb de 3117 BIOS en mijn FSB staat nu even op 133 Mhz. Ik heb al even getest hoever die kan en ik kwam tot de 172 Mhz (Hyundai PC2100 :( )
Maar hoe kom ik nou aan een MP van 13 of hoger?

[ Voor 6% gewijzigd door fraggel op 13-02-2003 00:01 ]

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

• DuronDude
  • Laatst online: 08-07-2019

DuronDude

Crazy Belgian

om met een 1700+ hogere multi's te krijgen moet je de L3 bridge modden. CPU's met een default van 13 en hoger zijn wel 100% unlocked op de 8RDA+ , daarbeneden laten de bridges het niet toe

XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia

Verwijderd

damn, durondude, nette OC...

mag ik eens vragen hoe je dat koelt, en wat is je MP-- FSB verhouding???

moet mn XP2400 maar verkopen denk ik, als ik zie hoe die nieuw lagere XP's met betere stepping OC'en....

EDIT:>>

heb er eens over na gedacht, en aangezien er haast geen rek in mijn XP2400 zit, doe ik hem weg en ga eens kijken naar een goeie andere CPU, die beter OC'ed...

wat raden jullie mij aan? iig wat voor code en wat voor snelheid AXP...

en waar kan ik die het beste kopen? iemand een shop die goeie OC'ers heeft liggen??

of zou ik het niet doen??? kan nu niet eens 200 FSB halen met mn XP2400, en als ik zie wat anderen allemaal halen met lagere XP's, dan denk ik wel eens bij mezelf, '''jeroen, je hebt weer de verkeerde keuze gemaakt 8)7 ''

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 12:06 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:27

lordsnow

I know nothing

1700+ heeft dus standaard een max MP van 12.5?

Dat betekent dan, als je een FSB gebruikt van 200, dat je max 2500 echte MHz'eb hebt. Oftewel, gelijk aan een 3250+. Als de proc meewerkt, natuurlijk.

btw, weet iemand al waneer de 8RDA2(+) verkrijgbaar is? En hoeveel 'ie eventueel gaat kosten? Wat is het verschil met het huidige model, behalve dat er ruimere voltage instellingen mogelijk zijn, en dat je afgeronde kabels meegeleverd krijgt?

btw2, kunnen al jullie tweakers je mem overclock resultaten eens posten in de volgende thread: [oc] groot DDR geheugen topic. Thanx :)

[ Voor 55% gewijzigd door lordsnow op 13-02-2003 07:44 ]

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Hehe, Eindelijk weer ff een anderhalf uurtje gehad om wat te tweaken en toch best aardig resultaat behaald.
M'n 1700+ jiucb 0251 draait nu op 2474,36MHz (12,5x197@1,95 Volts)
Da's dus een o/c van 1GHz!!!! >:) :Y)
3D Mark 2001 se 330
edit:

dit is dus wel onder een prometeia coolings systeem he?

2003 komt er nog aan, net als screenshots van SISoft Sandra / wcpuid.
Moet nu eerst ff aan m'n huiswerk. B)
Dan kan Prime95 ook nog ff lopen om stabiliteit te testen.
Hier zal ik ook een SS-je van maken als ik die afgesloten heb. (Staat de loop tijd erbij enzo.) :9

Vannavond na 23:00u (school tot 22:00u) heb ik waarschijnlijk pic's en updates 4 y'all. (En voor muhzelluhf natuurlijk. ;) )
Zo niet dan staan ze er wat later op, ik doe het nog wel ff voor ik m'n nest in ga.
offtopic:
spec's ff aangepast met nieuwe cpu speed en m'n 2x 80GB schijven eruit gehaald, die zitten nu in een fileserver waarvan ik de spec's nog moet bekijken en aanmelden.

Nou kan ik bijna helemaal niet meer wachten tot eind van de maand.
Tegen die tijd heb ik pas de $_$ om de onderdelen voor die VDD-mod te halen.
Die $*#%^ stufi is zoooo snel op.....
Maargoed, mag niet zeiken... Al lang blij dat die voorziening (nog) bestaat.

[ Voor 9% gewijzigd door _Droopy op 13-02-2003 17:00 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 23:00:
[...]

heb nu:

sensor 1= winbond 1
sensor 2= winbond 2
sensor 3= winbond 3

Sensor 2 = CPU
Sensor 3 = Case/System

Sensor 1 = ER NIET !!!

MBM geeft dat wel aan, maar die sensor is er niet en is dus geen sensor voor de NorthBridge.

Als je beetje hard oc'ed kan de NorthBridge rond de 40 graden zijn. Dat gaat die zongenaamde sensor 1 niet aangeven |:(

Verwijderd

_Droopy schreef op 13 February 2003 @ 13:12:
Hehe, Eindelijk weer ff een anderhalf uurtje gehad om wat te tweaken en toch best aardig resultaat behaald.
3D Mark 2001 se 330
Hier zal ik ook een SS-je van maken als ik die afgesloten heb. (Staat de loop tijd erbij enzo.) :9
Nette OC man, ik moet mijn 1700+ CB ook nog eens op zijn kloten geven, hoop dat ik er net zoiets uit haal. Wat voor koeling heb je op je northbridge?

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:47
_Droopy schreef op 13 February 2003 @ 13:12:
3D Mark 2001 se 330

Vannavond na 23:00u (school tot 22:00u) heb ik waarschijnlijk pic's en updates 4 y'all. (En voor muhzelluhf natuurlijk. ;) )
Zo niet dan staan ze er wat later op, ik doe het nog wel ff voor ik m'n nest in ga.
offtopic:
spec's ff aangepast met nieuwe cpu speed en m'n 2x 80GB schijven eruit gehaald, die zitten nu in een fileserver waarvan ik de spec's nog moet bekijken en aanmelden.

Zeg de volgende keer dat je prom hebt dan komt het ineens een stuk geloofwaardelijker over ;)

BlaBlaBla

• _Droopy

_Droopy

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 14:29:
[...]

Nette OC man, ik moet mijn 1700+ CB ook nog eens op zijn kloten geven, hoop dat ik er net zoiets uit haal. Wat voor koeling heb je op je northbridge?
een coolermaster DP5-5G11 coolertje, alleen ff de randjes aan de onderkant af gevijld en ff flink geschuurd met 80-140-200-400-korrel schuurpapier.
Ik geloof dat het een P1 coolertje was ofzo, paste in ider geval mooi over m'n NB heen, alleen die randjes raakten van die kleine thingys rond de NB.
kloddertje koelprut er tussen, ff uitsmeren en gaan met die hap.

[update] die voltage was niet genoeg (prime95 crash na 2-3min.), opgeschroefd naar de 2.000 Volts.
Daarop liep prime95 niet helemaal vast, maar gaf de melding:
"ERROR: ILLEGAL SUMOUT
Possible hardware failure, consult readme.txt file, restarting test."
over-and-over again. :(
ik heb voor de liefhebbers het results.txt bestandje maar ff upgeload.
nieuwe updates volgen nog...... hopelijk iets positiever.

Reactie op strider;
Ohwja! helemaal vergeten. |:(

1GHz o/c onder een prommy!!!

offtopic:
zo beter? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door _Droopy op 13-02-2003 16:58 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:09

Epsilon

Ik heb mn 8rda+ dus ingebouwd, maar zit met een probleem.

Als ik wil opstarten krijg ik ten eerste een floppy disk fail. Dit is logisch, omdat mijn kabel niet ver genoeg reikte (bij mn kt7 zit de floppy connector 15cm hoger).
Dan wil hij windowsXP opstarten. Tot zo ver gaat alles goed.

Maar dan, als je het windows xp scherm krijgt met dat blauwe blakje eronder, gaat dat scherm meteen weg en veranderd in een foutmelding (zo'n blauw winXP scherm dat je krijgt als je bijvoorbeeld te hoge mem speed hebt ingestelt).

"verwijder alle nieuw geplaatste harde schijvne en hardeschijf controllers enz enz" staat er dan.

Enige nieuwe controller is die van het mobo zelf. Zelfde HD. Het ligt niet aan de HD, die gesneuvelt is onder het verbouwen, want een andere werkende HD deed precies hetzelfde.

Aan de ATA kable ligt het niet, zou nl sterk zijn dat de kable die hun meeleveren, en allebei mijn ata kabels waarvan ik zeker van wist dat ze werkten (doen ze oko, hij herkent de HD en cd-rom meteen) kapot zijn.

Aan mijn geheugen snelheid kan het niet liggen (200mhz, ipv de 466 die het OCZ geheugen aankan :P). CPU snelheid ook niet (900mhz). Warmte en voltages ook niet, want die staan op default. Warmte is trouwens nog geen 30 graden in pc health status.

Ik heb "fail safe defaults" geladen om te zorgen dat ik eventuele instellingen over het hoofd heb gezien. Verder geeft dat display om mn moederbord "FF" aan, wat normaal is.

edit: Wie kan me hier mee helpen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Epsilon op 13-02-2003 17:59 ]

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 23:28
Wie Kan Me Helpen Aan SetFsb Voor Mijn Epox 8RDA+, Of een ander FSB Programma Wat werkt....

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
Dag mensen,

Gisteravond mijn 8rda+ met XP2400+ icm 2x 256mb OCZ 256mb EL pc433 Dual Channel mem in elkaar geramd. Vandaag even aan het clocken geweest :)

resultaten:

CPU is een xp2400+ thoroughbred uit week 48 (dec) 2002. (gegeven mhz zijn op de 10 mhz precies, weet de getallen niet meer na een dag clocken :S )

2400 mhz @ 1,78 V 36 graden stress
2500 mhz @ 1,85 V 37 graden stress
2600 mhz @ 1,95 V 39 graden stress
2650 mhz @ 2,05 V 43 graden stress

cpu gestresst met een cpu torture progje die je cpu 45 minuten mishandeld.

het mem loopt op cas 2-2-3-5 maximaal 440 mhz
op cas 2,5-2-3-5 heeft het al 450 mhz gelopen. (toen werd het me echt te gek :P )

(Vdimm 2,9 V)

Geen VDD mod gedaan tot dusver, fsb zo laag mogelijk gehouden (133-173) en met mplr spelen.

Koeling geschiedt door middel van een Alpha 8045 met delta FFB0812SHE 80 cfm fan op 8 volt (zo rond de 50 cfm).

Ik post over een week of 2 een photoshoot met mijn verbouwde case en alles er op en eraan, ik zet het zaakje voorlopig even op tafel (op MB tray) zodat ik weer lekker met Word in de clinch kan liggen. :P

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op 12 February 2003 @ 18:29:
[...]

Ik dacht toch echt dat een A3-revisie nieuwer was en beter overweg kon met een hogere FSB (200 MHz +)...
www.8rda.com

Daar staat het juist andersom... :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 18:39:
[...]

www.8rda.com

Daar staat het juist andersom... :9
Ik ben net daar bij 8rda.com gegaan en hier staat dit :
Northbridge Version determines how high can your FSB go in addition to vdd mod. It is clearly that Northbridge version A3 can achieve much higher FSB than A2 without vdd mod and also even after vdd mod. It is interesting that nVidia NForce2 SPP has become like CPU that needs check out steppings before you buy them.

***it doesn't mean A2 cannot achieve 200+ mhz FSB... just A3 can do it much easier!!!***
dus A3 is beter qua oc dan A2 :? !

• Dr.Q
dat is idd wat er staat, ik zal ergens volgende week even kijken wat voor stepping mijn NB is en kijken hoeveel ie clocked na vdd mod (nu zonder clocked ie maximaal 208 mhz)

• Dr.Q
_Droopy schreef op 13 februari 2003 @ 13:12:
3D Mark 2001 se 330
edit:

dit is dus wel onder een prometeia coolings systeem he?

offtopic:

lang leve prometeia!

hoeveel doet ie met luchtkoeling? 8)7

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:03

Smarron

The bend

fraggel schreef op 12 February 2003 @ 23:59:
Ik heb sinds vanmiddag ook een 8RDA+ >:)

Nu ben ik een beetje aan het overklokken, maar ik krijg mijn MP niet hoger dan 12.5. Als ik dat doe schakelt ie terug naar 100x11 :?

De proc is een JIUCB 1700+

Ik heb de 3117 BIOS en mijn FSB staat nu even op 133 Mhz. Ik heb al even getest hoever die kan en ik kwam tot de 172 Mhz (Hyundai PC2100 :( )
Maar hoe kom ik nou aan een MP van 13 of hoger?
Haha !! Fraggel, je kon het niet laten he!! >:)

Nu moet je dus wel simpel hoger kunnen komen dan mij he ?!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Ik heb al flink zitten spelen met de 8RGA+ en ik moet zeggen dat het een leuk bord is.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 16:25 ]

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Als iemand hier hem zou moeten hebben ben jij het wel versteeg ;)

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 20:47:
Hebben jullie de nieuwe bios al die morgen misschien komt??????? ;)
voor de 8RDA+.
Ik heb al flink zitten spelen met de 8RGA+ en ik moet zeggen dat het een leuk bord is.
al maken ze nu een 8RAA (a van ATI) met een radeon 9900 onboard geef ik je gelijk.
voor het spelen idd een leuk bord met al die opties maar voor prestaties hoef je hem niet te nemen denk met een gf4 MX.

owja nog een ding, ik hoop wel dat dit bios beter OCed als die 3129 die zelfs al je je oude bios terug flasht bij sommige toch je OC heeft verlaagt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 21:03 ]

• Speedy-J
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

* Speedy-J gaat wachten op de nieuwe bios :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 21:00:
[...]

al maken ze nu een 8RAA (a van ATI) met een radeon 9900 onboard geef ik je gelijk.
voor het spelen idd een leuk bord met al die opties maar voor prestaties hoef je hem niet te nemen denk met een gf3 MX.

owja nog een ding, ik hoop wel dat dit bios beter OCed als die 3129 die zelfs al je je oude bios terug flasht bij sommige toch je OC heeft verlaagt.
GeF4 440mx onboard en haalde standaard zonder overclock toch nog met 3Dmark2001SE 5000 punten

owja en nog een ding, ik heb liever een mobo met betere prestaties maar een minder hoge overclock. Het gaat mij om de motor en niet de looks.
Zoiets als een hoge overclock met lage timings en geen prestaties, of een iets minder hoge overclock maar wel met snelste timings en prestaties. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 21:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 21:04:
[...]

GeF4 440mx onboard en haalde standaard zonder overclock toch nog met 3Dmark2001SE 5000 punten
lol, las me eigen post, paste hem aan en er was al een reply.
offtopic:
die Vcore mod van mijn radeon doet het volgens mij niet meer, met weerstand 0.8V draai ik meer nar rechts klapt hij uit.
zonder weerstand meet ik 1.51V dus weet echt niet wat er aan de hand is, jij een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 21:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 14:54:
[...]

En die koeler past gewoon zonder aanpassingen op de plek waar de passieve heeft gezeten? Klik vast??

Ja past gewoon.. het ding is verstelbaar ;)

Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 20:47:
voor de 8RDA+.

Bios?

fewtureATtweakers.net ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Dr.Q schreef op 13 februari 2003 @ 19:36:
[...]

lang leve prometeia!

hoeveel doet ie met luchtkoeling? 8)7
Ik zou het werkelijk niet weten.
Ik ben zelf ook weer op zoek gegaan naar een "standaard" heatsink met fannetje erop voor m'n file servertje.
zou een P1 coolertje op een 1GHz Duron (morgan) lopen??? :9
offtopic:
Ik ben bang van niet, maar heeft iemand enig idee wat de koel capaciteit is van zo'n ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:33
Ik heb mijn boortje gekregen. :) doet goed!
Maar ik heb problemen met de gehugen Corsair TWINMX 3200PTLL Code error 02 ??
mijn oude gehugen doet wel goed PC2100 van Crucial

Ligt het nu aan brake gehugen ??

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epsilon schreef:
Als ik wil opstarten krijg ik ten eerste een floppy disk fail. Dit is logisch, omdat mijn kabel niet ver genoeg reikte (bij mn kt7 zit de floppy connector 15cm hoger).
Dan wil hij windowsXP opstarten. Tot zo ver gaat alles goed.

Maar dan, als je het windows xp scherm krijgt met dat blauwe blakje eronder, gaat dat scherm meteen weg en veranderd in een foutmelding (zo'n blauw winXP scherm dat je krijgt als je bijvoorbeeld te hoge mem speed hebt ingestelt).

"verwijder alle nieuw geplaatste harde schijvne en hardeschijf controllers enz enz" staat er dan.

Enige nieuwe controller is die van het mobo zelf. Zelfde HD. Het ligt niet aan de HD, die gesneuvelt is onder het verbouwen, want een andere werkende HD deed precies hetzelfde.
Mja zelfs als je sysprep had gedaan had t niet gewerkt, andere controller is w2k/xp opnieuw installen, vandaar ook iemand anders zn goede tip om een raid-insteekkaart te gebruiken, die verhuist dan elke upgrade mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
Is dit nou de nieuwste BIOS? :? http://www.epox.nl/BIOS/8RDA3129.zip

Ik had eerst 3117.bin en nu is dit 3129.bin.
Gedateerd op 30 jan. Maar dit zal wel niet de laatste zijn.
Iemand een linkje naar de laatste?

offtopic:
Tijdje dit topic niet gevolgd, maar wel weer voor 3/4 doorgelezen.

Nu ben ik erachter waarom mn NB niet verder wil dan 200Mhz. (Alleen bij een lage MP haalt tie hoger dan 200Mhz FSB.)
Ik heb een A2 NB op een Rev. 1.0 bord. Was een van de eersten met deze plank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
dat is op dit moment nog de nieuwste bios die 3129

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlowikPL schreef op 14 February 2003 @ 00:58:

Zie hier:
Verwijderd in "-=Het grote EPoX 8RDA+ topic, deel 2=-"

Of dat de oplossing is weet ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 20:47:
voor de 8RDA+.
Zwaar shaggie..

[ Voor 14% gewijzigd door Speedy-J op 14-02-2003 13:26 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 20:47:
voor de 8RDA+.
Pestkop.. ons een beetje lekker maken en dat BIOS niet hier posten he? ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens ik moet jullie teleurstellen met de Bios, de nieuwe bios die we binnen hebben gekregen is voor een 8RGA+. Er zit ook nog geen bios voor de 8RDA+ in de pipeline. Helaas. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Nou ik ga die epox vanavond ff bestellen, want Alternate die mijn oude epox bord RMA heeft heeft er nog 6 weken voor nodig om alleen al te kunnen zeggen of ik garantie heb. Hij ligt nu al 1 1/2 week bij hun dus zo'n 8 weken een mobo kwijt :( KOOP NIET BIJ *****! een zaakje zoals informatique heeft een mobo omgeruild in een week. Da's tenminste service.
Ik ga nu denk ook om goede reacties een epox 8rda+ bestellen bij maxpert. Dan kan ik eindelijk weer op een echte computer ipv. deze cely 466@581 :)

edit:

ff **** gemaakt toch maar :)

[ Voor 8% gewijzigd door pierre-oord op 14-02-2003 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:19

Shunt

Boe

erm ben ik nu scheel of zie ik steeds dat mensen een Vcore mod moeten uit voeren voor dat zij een Vcore kunnen krijgen van 2.2 ? ik kan dit standaart en door een erm foutje krijgt mijn cpu altijd 0.06 V te veel O-) dusse bij mij draait hij zonder mod @ 2.26 v

enne ik heb nog steeds het probleem dat ik geen mp boven de 12.5 kan gebruiken
en JA het is een trbed :> een week 42 tbred A ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Shunt schreef op 14 februari 2003 @ 16:27:
erm ben ik nu scheel of zie ik steeds dat mensen een Vcore mod moeten uit voeren voor dat zij een Vcore kunnen krijgen van 2.2 ? ik kan dit standaart en door een erm foutje krijgt mijn cpu altijd 0.06 V te veel O-) dusse bij mij draait hij zonder mod @ 2.26 v

enne ik heb nog steeds het probleem dat ik geen mp boven de 12.5 kan gebruiken
en JA het is een trbed :> een week 42 tbred A ;)
CPU's die standaard een MP van 12.5 en lager hebben kan je geen MP 13+ kiezen of je moet de L3 truc doen :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:19

Shunt

Boe

ken schreef op 14 februari 2003 @ 16:48:
[...]

CPU's die standaard een MP van 12.5 en lager hebben kan je geen MP 13+ kiezen of je moet de L3 truc doen :)
dit komt door de nforce chipset ??
want op mijn asus A7V8X kon ik gewoon tot een MP 18 gaan zonder probs :?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op 14 February 2003 @ 16:50:
[...]

dit komt door de nforce chipset ??
want op mijn asus A7V8X kon ik gewoon tot een MP 18 gaan zonder probs :?
lol, is die asus soms geen nforce dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 15:18
SlowikPL schreef op 14 februari 2003 @ 00:58:

hoi

ik heb dus precies hetzelfde met mijn twinx geheuegn! ik heb geheugen vandaag weer terug gedaan. volgens mij niet helemaal 100% dat geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 17:10:
[...]

lol, is die asus soms geen nforce dan :X
Ik zou die idd maar een " :X " gebruiken, want dit is niet de asus met de "N" erin die op nforce slaat..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Okay!
Ik heb m'n AXP 1700+ juicb 0251 nu wel stabiel op 2475 MHz geloof ik.
Sandra MEM Test
Sandra CPU Media Test
Sandra CPU Math Test
Prime95 Test
de SiSoft Sandra shots zijn nog met het oude 2.0Voltage gemaakt, dit heb ik moeten verhogen om um Prime95-stabiel te krijgen.

Hier voor het gemak mijn spec's & settings;
EPoX 8RDA+ (rev.1.0)(no V-mod's, alleen P1 cooler op NB, NB heatsink op SB met een fannetje erop, Heatsinks op mosfets en volt chip.)
AMD Athlon XP (Tbred-B) 1700+ juicb0251 @197 FSB/2,05Volts (197x12,5)
1x512MB Corsair XMS pc3200 Cas2 @ Cas2.0-2-2-4 @2,99Volts
Q-Tec 550W dual fan gold Voeding.
Asus V8440 @ 300/650 (agp @ 1,7Volts)
SoundBlaster Live! 5.1 Player. (waarom nogsteeds weet ik niet, nu ik niet echt meer een Audio-in poort nodig heb... waarschijnlijk gewoon luiheid ofzo.)
Prometeia white (case/cooling.)
Maxtor 40GB HDD 7200RPM.
Temps is helaas geen pijl op te trekken op dit bord. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
patryk schreef op 14 februari 2003 @ 17:15:
[...]

hoi

ik heb dus precies hetzelfde met mijn twinx geheuegn! ik heb geheugen vandaag weer terug gedaan. volgens mij niet helemaal 100% dat geheugen
Morgen ga ik met mijn PC naar sallandautomatisering om de gehugen te testen :)
Morgen weet ik meer warom die gehugen niet doet :)

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
De nforce2 borden hebben problemen met corsair, je geheugen is gewoon in orde maar opstarten met een nieuw bord of een net geclearde cmos wil niet werken. Dit was op de site van de ocshop te vinden, die hebben mail gehad van corsair

www.ocshop.nl

Er wordt dus aangewerkt door nvidia en een patch/update komt eraan. Nogmaals, je geheugen omruilen heeft geen nut :) Tenzij je het gaat ruilen voor een ander merk natuurlijk maar dat is iets wat iedereen voor zichzelf moet beslissen.

Als je ander geheugen erin doet en wel kan opstarten, moet je ff he bios instellen en daarna de corsair module(s) erin, dan werkt het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik heb gelezen dat het komt doordat het spd van het geheugen van corsair niet goed kan worden gelezen. Dus als je met een ander bankje opstart en dan de geheugentimings met de hand instelt en dan corsair bankje is er niets aan de hand. Misschien manie riets ook gelijk heeft, ik heb geen flauw idee. Mocht het niet helpen kun je dit proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 16-09 15:18
pierre-oord schreef op 14 February 2003 @ 19:08:
Ik heb gelezen dat het komt doordat het spd van het geheugen van corsair niet goed kan worden gelezen. Dus als je met een ander bankje opstart en dan de geheugentimings met de hand instelt en dan corsair bankje is er niets aan de hand. Misschien manie riets ook gelijk heeft, ik heb geen flauw idee. Mocht het niet helpen kun je dit proberen :)
daar heb ik ook aan gedacht maar helaas heeft het bij mij niet gewerkt. momenteel werk ik met een standaard reepje van crosair pc3200

[ Voor 6% gewijzigd door PhuSioN op 14-02-2003 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik doe altijd na het clearen van de cmos ander geheugen erin, dan de bios in, optimized defauts laden, bios saven, stekker eruit, corsair erin en hij start. Is een manier maar wel heel irritant om vaak te doen, tijdens ocen enzo, hoop dat ze er snel iets op vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook dat geheugen van Corsair(zie sig) en no probs, alleen krijg ik m'n FSB nog niet stabiel op 200, maar dat is een kwestie van nog een goede koeler op de NB zetten :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dit bordje maandag ook halen, Ik heb momenteel 2x 512mb kingston valuweram pc2100 En een xp2000+ palomino Hoever zou ik komen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
Het was misschien al bekend maar als je je memory op de 8rda+ op 66% zet dan kom je (ik in ieder geval wel) makkelijk boven de 217 mhz FSB (kwam tot 221 ofzow) uit, zonder vdd mod (dus 1,5 volt vdd). Zodra je je geheugen gelijk wil trekken gaat het fout....

welke datum is het laatste bios eigenlijk? bij mijn boot staat er 10/12/02 oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Dr.Q schreef op 14 februari 2003 @ 20:39:
welke datum is het laatste bios eigenlijk? bij mijn boot staat er 10/12/02 oid...
www.epox.com :X :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
was ook stupid question... :P (ben gaarrr....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Dr.Q schreef op 14 February 2003 @ 20:44:
was ook stupid question... :P (ben gaarrr....)
Tenminste een erkennende tweaker :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
pierre-oord schreef op 14 February 2003 @ 21:31:
[...]

Tenminste een erkennende tweaker :P ;)
ondertitel editen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die echt hard gaan met hun 8RDA+:

Mijn voedingsstekker was onderweg naar deze staat:
Afbeeldingslocatie: http://www2.arnes.si/~mlivak/burned%20atx1.jpg

Op precies dezelfde plaatsen is mijn stekker bruin. Het mobo is ondertussen zo gaar als ik weet niet wat.
Dit is dus niet mijn stekker, maar wel dezelfde pinnen. Bij mij zijn ze alleen bruin.

Ik had vandaag een nieuwe CPU en wel een 2100+ AIUHB 0304. ik zo blij als een kind naar huis...proc erin.. niks dan ellende!!! Dus ik dacht de proc kan niet tegen 2,2V. Andere proc gehaald..zelfde probleem. Andere voeding..plank deed niets meer. Orginele voeding maar weer dan => 5V lijn zakte naar 4,2V => crash.
Reboot => taaa tuuu taaaa tuuuu :'( :'(

Blijkbaar is de voeding op dit mobo zo gaar dat er niet zoveel amperes door kunnen. Als je dus extreem gaat met deze plank..kijk echt uit!! Ik was gelukkig net op tijd om m'n dure voeding te redden.

Ik kan nu dus 2,2V draaien maar niet hoger dan 2200Mhz.. En ik kan 2350 draaien, maar met lage Vcore. Conclusie van mij is dan dat er niet genoeg amperes door de plank meer kunnen.

Iemand anders hier een idee over?

Deze 8RDA+ is einde verhaal.. Mooi server plankje is het nog, want tweaken kun je vergeten helaas. 8RDA kopen iemand? ;)

Edit:

dat plaatje is dus NIET mijn stekker (misschien ten overvloede, maar er zijn mensen die niet alles lezen ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 22:27:
Voor degenen die echt hard gaan met hun 8RDA+:

Mijn voedingsstekker was onderweg naar deze staat:
[afbeelding]

Op precies dezelfde plaatsen is mijn stekker bruin. Het mobo is ondertussen zo gaar als ik weet niet wat.
Dit is dus niet mijn stekker, maar wel dezelfde pinnen. Bij mij zijn ze alleen bruin.

Ik had vandaag een nieuwe CPU en wel een 2100+ AIUHB 0304. ik zo blij als een kind naar huis...proc erin.. niks dan ellende!!! Dus ik dacht de proc kan niet tegen 2,2V. Andere proc gehaald..zelfde probleem. Andere voeding..plank deed niets meer. Orginele voeding maar weer dan => 5V lijn zakte naar 4,2V => crash.
Reboot => taaa tuuu taaaa tuuuu :'( :'(

Blijkbaar is de voeding op dit mobo zo gaar dat er niet zoveel amperes door kunnen. Als je dus extreem gaat met deze plank..kijk echt uit!! Ik was gelukkig net op tijd om m'n dure voeding te redden.

Ik kan nu dus 2,2V draaien maar niet hoger dan 2200Mhz.. En ik kan 2350 draaien, maar met lage Vcore. Conclusie van mij is dan dat er niet genoeg amperes door de plank meer kunnen.

Iemand anders hier een idee over?

Deze 8RDA+ is einde verhaal.. Mooi server plankje is het nog, want tweaken kun je vergeten helaas. 8RDA kopen iemand? ;)

Edit:

dat plaatje is dus NIET mijn stekker
Echt bagger ik ga ook maar eens opletten. Dus niet boven de 2.1 volt uit mensen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er niet zo best uit, toch blijf ik lekker 2.2V draaien, is namelijk een standaard optie van het mobo en hoort het dus gewoon tedoen.
gaat hij naar de knoppe, kom maar op met die nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 22:39:
ziet er niet zo best uit, toch blijf ik lekker 2.2V draaien, is namelijk een standaard optie van het mobo en hoort het dus gewoon tedoen.
gaat hij naar de knoppe, kom maar op met die nieuwe.
Je moet het zelf weten maar mischien een beetje coolen ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a.p.versteeg
effe een paar vraagjes omtrent de 8RGA+

De 8RGA+ waarmee je hebt mogen spelen hoe ver kom je met synch memory ?

lijkt me dat je niet ver komt vanwege extra onboard erbij.. wat gaat dit bordje eigenlijk kosten ?
O ja ben nog probs tegen gekomen zoals die bij 8RDA+ (Bios, FF etc ) ? Voeding/memory (crucial,etc) kwestie ??

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo klinkt alsof je geen 2.2V meer gebruikt, hoeveel mensen hebben dit nou al gehad, 2 zover ik weet, hoeveel mensen hebben dit bord juist, de kans is gewoon zo klein, zou bijna zeggen dat de casetemp daar een beetje hoog lag.
of dat het toch een of andere kortsluiting is (meschien wel door 1 van de V mods.)

cpu diode lezen kan trouwens wel.
Afbeeldingslocatie: http://www2.arnes.si/~mlivak/Xp%20diode%20reader/Reader%20installed.jpg
meer foto's via deze link tezien:
http://www2.arnes.si/~mlivak/Xp%20diode%20reader/
lijkt me echt mooi om tezien hoe warm hij nou ECHT is.
zeker met mijn prommy ;) :X >:)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 22:47:
zo klinkt alsof je geen 2.2V meer gebruikt, hoeveel mensen hebben dit nou al gehad, 2 zover ik weet, hoeveel mensen hebben dit bord juist, de kans is gewoon zo klein, zou bijna zeggen dat de casetemp daar een beetje hoog lag.
of dat het toch een of andere kortsluiting is (meschien wel door 1 van de V mods.)

Ja ik had een Vmem mod en een Vdd mod, maar beiden stonden uit op het moment in kwestie.. Misschien was het kwaad al geschiedt..ik weet het niet.

Het plankje doet het nog perfect btw, maar niet met veel Mhzen en hoog voltage :'(

Edit:

De mosfets waren ook gekoeld btw.. 80mm fan er constant op. Case temp 26 graden, proc 34 graden. Alles koek en ei dus ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 2.2 volt gedraaid voor een aantal uur ... gek genoeg vond de cpu dat niet zo fijn.. op 2.175 ging het wel beter ;) In elk geval had ik geen problemen.. nu is de bord naar de maak .. Het FF code verhaal..jah bij mij had ie spontaan besloten om FF-land in te gaan ..ik had hem nog gezegd als ik insert druk kom je terug .. Nou lekker niet, die is een ijsje bij ome Epox gaan halen :D
(*meilige bui*), zit op een half gare 8KHA+ als ik mijn gehuegen op 133 mhz zet dan krijg ik alleen mem errors.. jah lang verhaal gehuegen eens verkeerd ingedaan ..ging er wat gloeien.. helaas wordt dat niet gerepareerd..Epox wil me niet helpen :( ...dus is dit nu de Testbak geworden...jah ik zie al wat virusjes and soldeerboutjes hier over gaan .. effe conrad opzoeken en een Nmosfet met idem specs. bestellen.. we zullen eens zien wie nu hier de baas (ik of mobo ) is })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Euh hey guys het valt miij op dat mijn ATX stekker ook behoorlijk warm wordt (ongemod mobo) ,Hij wordt zo'n 40 graden zover mijn vingertoppen het kunnen voelen...warmer dan handwarm ieder geval..
Zelf de kabelboom naar de ATX stekker wordt warm !!,Dus conclusie doe rustig aan met die vcore wat Fewture al voorstelde..
Edit / fock ik gebruik een Flower Power 500 watt kerncentrale ,dus het is niet de eerste de beste PSU als je begrijp wat ik bedoel

[ Voor 19% gewijzigd door Speedy-J op 14-02-2003 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My 3.3 line are also low 3.18-3.2 V, but still that does not mean I can't run my ddr at 200+
I'm just saying the problem could very well be somewhere else, rebooting also doesn't necessry means bad psu, turn auto restart in window system properties and it will very likely be BSOD that you couldn't see, and with my experience that was always the problem with memory or cpu overclocked or set up wrongly. PSU could be the problem if your Vcore fluctuate like crazy and if sometimes drop to low that mean cpu didn't get enough juice and it crashed. My 5V line was as low as 4.4V but my cpu was still stable and the problem wasn't in bad PSU but bad atx plug conection, so it got hoter and hoter until I didn't check that out and find out the conector is burned.
Zal zo de plank er is uit halen.. Mijn 5V zakte dus naar 4,2V en rap ook. En toen crash uiteraard.

Edit:

Bron: http://www.xtremesystems....hp?postid=98687#post98687

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
* Strider vindt het ineens niet meer zo gek dat zijn antec 400 watt er mee kapte :/

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon 12cm fan in je side van je case recht op de ATX en het moet geen kwaat kunnen.
iedereen schrik, logisch maar ga is na hoeveel mensen die mobo hebben en hoe weinig het is voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 23:38:
gewoon 12cm fan in je side van je case recht op de ATX en het moet geen kwaat kunnen.
iedereen schrik, logisch maar ga is na hoeveel mensen die mobo hebben en hoe weinig het is voorgekomen.
Veel mensen... Maar wie zegt dat ze allemaal hard gaan..

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 14 februari 2003 @ 19:08:
eigenlijk ligt het aan de N-force chipset die het verkeerd doet.
Ik denk dat ze het bij Nvidia tr druk hadden met de FX problemen inplaats van hun werk goed afmaken waar ze mee bezig waren.
Ik had op een test plankje vanmiddag het zelfde probleem met corsair twinx 3200LL , zonder oc`n na een westerndigital master probleem(los je op door cable select). Ik denk even clear CMOS, daarna 01 in de error led en niks meer doen wat je ook probeerde. Toen gewoon 1 reepje corsair 3200C2 erin gedaan, booten en bios in en alles handmatig instellen. F10>Y> uit>twinx er weer in en starten maar.
Na die Clear waren de timings gewoon te strak voor de twinx.

Overigens weten jullie allemaal zelf dondersgoed dat wie extreem wil zal extreeme dingen tegen komen. ;) Dus niet alleen qwa OC maar ook als het fout gaat.

Als je ergens veel meer stroom doorheen laat gaan zal je het ook veel meer moeten koelen en dit eigenlijk in verhouding 2x meer, doe je toch ook met je CPU koeling als je de Vcore verhoogt tot een extreme waarde. ;)

Epox is zich er wel van bewust met dat timing probleem en misschien moet Epox de N-force chipset maar overrulen bij een clear CMOS en de timings default op slap zetten zodat je wel weer altijd kan opstarten maar de bios in zal moeten om het opnieuw in te stellen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Idd versteeg :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 23:55:
[...]

Overigens weten jullie allemaal zelf dondersgoed dat wie extreem wil zal extreeme dingen tegen komen. ;) Dus niet alleen qwa OC maar ook als het fout gaat.

Als je ergens veel meer stroom doorheen laat gaan zal je het ook veel meer moeten koelen en dit eigenlijk in verhouding 2x meer.

ja ok, maar als een fabrikant je als optie 2,2V geeft dan verwacht ik wel dat je het ook kan gebruiken zonder dat de boel in de fik gaat zeg maar :D

En 2500Mhz @2,2V moet kunnen toch? En ik had koeling op de mosfets. Zonder fan werd het echt abnormaal heet. Met fan alleen maar koude lucht eraf.

Misschien heb ik zelf wel iets fout gedaan.. Ik kan er gewoon echt niks zinnigs over zeggen. Ik heb een cpu gewisseld en toen begon de ellende..

Zowieso dat je het moet koelen is al van de gekke eigenlijk. Maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 00:05:

[...]

ja ok, maar als een fabrikant je als optie 2,2V geeft dan verwacht ik wel dat je het ook kan gebruiken zonder dat de boel in de fik gaat zeg maar :D

En 2500Mhz @2,2V moet kunnen toch? En ik had koeling op de mosfets. Zonder fan werd het echt abnormaal heet. Met fan alleen maar koude lucht eraf.

Misschien heb ik zelf wel iets fout gedaan.. Ik kan er gewoon echt niks zinnigs over zeggen. Ik heb een cpu gewisseld en toen begon de ellende..

Zowieso dat je het moet koelen is al van de gekke eigenlijk. Maar ok.
Je moet altijd meer koelen als je iets overclocked en als jij je cpu zonder verbetering van koeling alles laat doen wat in de bios kan, bel je me dan ook op bij Epox omdat je CPU doorgebrand is of omdat je 3.2 volt door je mem hebt gejaagt wat met sommige biossen kan(dan zijn we allemaal zo blij met zo`n hoge voltage instelling in de bios) je geheugen zo vreemd ruikt, nee dan gaan we al heatspreaders van koper en zelfs met waterkoeling aan de gang.
Kom op zeg, jij weet donders goed dat wanneer je iets overclocked tot in de max , en zelfs nog verder met eigen voltage mods. ,je ook moet proberen te koelen tot in de max en je niet een mobo fabriekant de schuld kan geven omdat je dat zelf vertikt op je te nemen. Dat heet verantwoording nemen/dragen voor je daden. ;)

:) TIP :)
Overigens is het voor extreem niet eens zo`n gek idee om de achterkant van je mobo bij het voltage gedeelte ook flink te koelen met een fan via een gat in je backplate van je mobo.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 00:16:
[...]

Overigens is het voor extreem niet eens zo`n gek idee om de achterkant van je mobo bij het voltage gedeelte ook flink te koelen met een fan via een gat in je backplate van je mobo.
is het niet zo dat die van mij al een stuk beter gekoeld zijn doordat het rondom me socket vriest ;)
anders maybe maar doen ja, en de ATX stekker zo wijd mogelijk sprijden zodat het opp. vergroot om de warmte af te geven, zeker lekker met 12cm. fan in je side.
en wat wil je coolen aan de 8erkan, ik d8 dan zelf aan de mosfets en de plek waar de ATX connector contact maat met je mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 00:44:
[...]

is het niet zo dat die van mij al een stuk beter gekoeld zijn doordat het rondom me socket vriest ;)
anders maybe maar doen ja, en de ATX stekker zo wijd mogelijk sprijden zodat het opp. vergroot om de warmte af te geven, zeker lekker met 12cm. fan in je side.
en wat wil je coolen aan de 8erkan, ik d8 dan zelf aan de mosfets en de plek waar de ATX connector contact maat met je mobo.
die mosfets liggen vast gesoldeerd op je mobo dus die geven aardig wat warmte door aan deze met koper gevulde plaat(sporen). En dichterbij dan via de achterkant kan je niet komen, maar let wel , dit is een extra koeling en het is niet zo dat het dan niet meer aan de voorkant nodig is. EXTR(a)EEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Manie Riets schreef op 14 februari 2003 @ 18:52:
De nforce2 borden hebben problemen met corsair, je geheugen is gewoon in orde maar opstarten met een nieuw bord of een net geclearde cmos wil niet werken. Dit was op de site van de ocshop te vinden, die hebben mail gehad van corsair

www.ocshop.nl

Er wordt dus aangewerkt door nvidia en een patch/update komt eraan. Nogmaals, je geheugen omruilen heeft geen nut :) Tenzij je het gaat ruilen voor een ander merk natuurlijk maar dat is iets wat iedereen voor zichzelf moet beslissen.

Als je ander geheugen erin doet en wel kan opstarten, moet je ff he bios instellen en daarna de corsair module(s) erin, dan werkt het wel :)
Dat werkt wel voor mij maar:
1, krijg ik geen verdere nadelen van deze gehugen zoals mindere overklok of zaal ik voor de OCZ gaan PC3500 die wel 50 Euro :( meer kost ??

[ Voor 4% gewijzigd door SlowikPL op 15-02-2003 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 00:16:
[...]

Je moet altijd meer koelen als je iets overclocked en als jij je cpu zonder verbetering van koeling alles laat doen wat in de bios kan, bel je me dan ook op bij Epox omdat je CPU doorgebrand is of omdat je 3.2 volt door je mem hebt gejaagt wat met sommige biossen kan(dan zijn we allemaal zo blij met zo`n hoge voltage instelling in de bios) je geheugen zo vreemd ruikt, nee dan gaan we al heatspreaders van koper en zelfs met waterkoeling aan de gang.
Kom op zeg, jij weet donders goed dat wanneer je iets overclocked tot in de max , en zelfs nog verder met eigen voltage mods. ,je ook moet proberen te koelen tot in de max en je niet een mobo fabriekant de schuld kan geven omdat je dat zelf vertikt op je te nemen. Dat heet verantwoording nemen/dragen voor je daden. ;)

Ho ho! Het is nog altijd m'n eigenschuld! ;) Tuurlijk weet ik dat het door tweaken komt :D Maar Epox is wel een tweakmerk en met de huidige cpu's (aant Mhzen)moet je dus gewoon goed oppassen. Vandaar dat ik het ook hier post.
Aan de andere kant hoeft het niet eens aan het mobo te liggen. Ik heb al eerder gezegd dat ik er niets zinnigs over kan zeggen (ik kan redelijk tweaken, maar geen mobo's bouwen). Het enige dat ik weet is dat het na een cpu wissel fout ging. Op dat moment draaide alles standaard (Vmem, Vdd, lage fsb, hoge MP)en kwamen de problemen bij 2400Mhz @2,2V. Dat terwijl ik dagen achtereen RC-5 heb gedraaid op 2500Mhz met mn "oude" cpu. En ook nog @215+ fsb.

Dit plankje geeft me dan wel de meeste problemen, maar aan de andere kant heb ik nog niet eerder een systeem gehad wat zo leuk was om te tweaken (als het een maal draait). En de performance boost is gewoon ongekend tov een KT400 plank ;)

Ik kan nu dus wel 2,2V draaien, maar niet als ik er een bak Mhzen tegenaan gooi. Maandag ga ik wel verder kijken hoe dit systeem zicht houdt en dan misschien eens een nieuwe 8RDA+ scoren mocht deze echt brak zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet echt wat ik mis doe. Ik heb mijn multiplier op 12.5, want heb 2000 XP. Eerst kon ik mijn fsb op 166 zetten en multi op 11.5 en had hoge scores in 3dmark. Maar nu blijf mijn ti4200 al hangen als ik fsb op 150 zet, ook als ik de agp frequece omlaag zet. Ik heb nog geen bios update gedaan. Het geheugen heb ik op alle mogelijke standen geprobeert. Ik heb twee maal 256 md DDR 3200 XMS corsair. Weten jullie wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 08:17:
Ik snap niet echt wat ik mis doe. Ik heb mijn multiplier op 12.5, want heb 2000 XP. Eerst kon ik mijn fsb op 166 zetten en multi op 11.5 en had hoge scores in 3dmark. Maar nu blijf mijn ti4200 al hangen als ik fsb op 150 zet, ook als ik de agp frequece omlaag zet. Ik heb nog geen bios update gedaan. Het geheugen heb ik op alle mogelijke standen geprobeert. Ik heb twee maal 256 md DDR 3200 XMS corsair. Weten jullie wat ik fout doe?
hmmmmm, het ruikt als...... :P
Nee, als je eens wat uitgebreidere info verstrekt kunnen we misschien iets zinnigs zeggen.
Voltages, memtimings, o/c verleden, Vmem en Vcore settings, coolings spullen, besturings systeem (er van uitgaande dat je met 2000 XP een Athlon XP 2000+ bedoelt ipv win 2000/XP), grafx card, of je je grafx card er nog uit hebt gehad enz, enz.

hieruit zouden wij misschien een oorzaak kunnen achterhalen.
op deze manier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
De achterkant koelen van je mosfets? mmm klinkt leuk heb ik nog niemand zien doen :D
Ik geloof dat die dingen officieel ook zo moeten worden gekoeld, er zit toch niet voor niets een ijzer plaatje achter.
Op mijn mobo had ik er een 120mm fan op die mosfets gericht..... ik had nog geen heatsinks..... toen ontplofte er 1. Zoek maar ergens naar een topic van me hier.

Maar van die hete atx stekker is echt vreemd. Hij zou niet heter mogen worden als de draden die erheen lopen. Ik zou denken dat de connectie erg slecht is, dat er maar 0,5mm contact maakt met de contactpunten van het mobo. Dan wordt het natuurlijk erg heet. Is het wattage bekent dat dit mobo tapt? Ik heb nog nooit gezien dat zoiets gebeurde als bij fewture, en dit moederbord tapt toch niet veel meer wat als bijvoorbeeld z'n oude KT400. Of wel :X

edit:
Ik wil dit mobo gaan aanschaffen want alternate doet er nog 6 weken over in totaal 8 weken om een moederbord om te ruilen. Echt ziek, want een garantiemanieren bij hun daar. M'n oude bord was pas 2 maanden oud geloof ik anders net 3.

Nu wil ik dus een 8rda+ gaan kopen zeker omdat er een goede geluidskaart in zit, maar het lijkt een beetje gevaarlijk te worden voor huis-tuin-en-tweak-gebruik :P
Aan versteeg: Ze testen toch ook wel bij epox of hun mobo's aankunnen wat fewture deed? Heeft hij dan gewoon pech met een slecht mobo?

[ Voor 26% gewijzigd door pierre-oord op 15-02-2003 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Hoe kan ik mijn moederbord benchmarken? Bij het veranderen van timings (optimal, aggressive, expert) krijg ik constant afwisselende resultaten, ook al overclock ik niet.

Bv 3D mark geeft me 12500, ik run zonder reboot nog ens en krijg 14500, dan nog es en krijg 13000.

Bij sisoft just het zelfde :(

----------------

Over die voedings problemen, de stabiliteit verhoogt enorm bij het gebruik van 2 voedingen. Een voeding uitsluitend alleen voor je mobo en een voeding voor al de rest. In mijn geval een chieftec 340 watt voeding voor mobo en aopen 300 watt voor de rest.

[ Voor 32% gewijzigd door poing op 15-02-2003 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Is het AL het Corsair geheugen wat probelem geeft of alleen de LL versie?
Heb zelf PC3500 c2 eraan komen... vandaar...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de plank eruit gehad. Ik kon niks vinden aan de plank wat niet ok zou zijn. Toen ik de ATX connector van dichtbij bekeek zag ik daar ook niks aan. De stekker van de voeding is gebakken, maar het mobo dus niet.

Ik dus meteen m'n oude plank opgegraven.. |:( Daar is hij dus zwart van geworden en met die plank heb ik nooit problemen gehad :D

a.p.versteeg, kan jij er nog iets zinnigs over zeggen? Op het moment in kwestie zakt de 5V in als een kaartenhuis. Ik kon nog net 4,2V aflezen voor het systeem uitviel. Daarvoor had ik al last van het tikken van de HD (te weinig stroom?). Het gekke is..als ik de meter aan m'n voeding hang is alles ok. Ik draai nu 2400Mhz 1,95V met Koe en dat lijkt tot nu toe geen probleem.

Edit:
Voeding is een CWT380 en de Vmods werken nu even niet..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 15 februari 2003 @ 13:19:
Ik heb de plank eruit gehad. Ik kon niks vinden aan de plank wat niet ok zou zijn. Toen ik de ATX connector van dichtbij bekeek zag ik daar ook niks aan. De stekker van de voeding is gebakken, maar het mobo dus niet.

Ik dus meteen m'n oude plank opgegraven.. |:( Daar is hij dus zwart van geworden en met die plank heb ik nooit problemen gehad :D

a.p.versteeg, kan jij er nog iets zinnigs over zeggen? Op het moment in kwestie zakt de 5V in als een kaartenhuis. Ik kon nog net 4,2V aflezen voor het systeem uitviel. Daarvoor had ik al last van het tikken van de HD (te weinig stroom?). Het gekke is..als ik de meter aan m'n voeding hang is alles ok. Ik draai nu 2400Mhz 1,95V met Koe en dat lijkt tot nu toe geen probleem.

Edit:
Voeding is een CWT380 en de Vmods werken nu even niet..
Ik ben versteeg niet, maar heb je al andere voeding geprobeerd? Misschien was deze al erg ziek na je oude moederbord, was het ongeneeselijk en isie nu dood.... :P

Gelukkig dat het niet weer een 8rda probleem is pfew ik was al bang om die te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 15 February 2003 @ 13:58:
[...]

Ik ben versteeg niet, maar heb je al andere voeding geprobeerd? Misschien was deze al erg ziek na je oude moederbord, was het ongeneeselijk en isie nu dood.... :P

Gelukkig dat het niet weer een 8rda probleem is pfew ik was al bang om die te kopen :)

Ik heb een chieftec 340 eraan gehad.. probleem bleef en met die voeding was het nog erger zelfs.
Ik heb mn voeding gemeten en dat is allemaal ok. Ook onder load geeft hij geen kick. Voltages van de voeding zijn 5,08 en 11,99. Het mobo geeft zelf 4,89 en 11,80 aan wat volgens mij ook niet helemaal ok is maar ja..er zijn meer mobo's die dat hebben en wel stabiel zijn.

Ik heb nu een andere cpu erin en dat is ook niet echt een succes. Het is een AIUHB 0302. Mn andere cpu (AIUHB 0301) doet 2400Mhz met gemak op 1,95V (ook daarnet nog). Deze heeft er niet echt zin in. Ik had ook nog een 0304 en die ging ook voor geen meter. Steeds bsod's..

Koetje draait gewoon prima en als ik dan outlook start oid krijg ik een BSOD.

Edit:
Het bordje lijkt trouwens in orde dus wees gerust ;) Die plank flipt alleen met de nieuwere cpu's op hoog voltage.. wat het is weet ik niet..
Het gekke is alleen dat ik het met mn oude cpu ook had. Nu dus niet meer. Snap er echt geen zak van. Heb echt net cpu gewisseld en weer alles ellende.

Opzich niet gek dat een cpu geen 2,0V+ kan verdragen. Het is immers aardig wat meer dan normaal. Wat ik alleen wel raar vind is dat de ene (0301) het wel trekt en de andere (0302) niet.

Het gaat ongeveer zo:
- pc start op met 13,5 x 166 (2241) @ 1,8V. Alles ok
- reboot ->voltage op 2,10V
- windows in alles ok en dan begint de hd te tikken
- pc crasht met bsod
- reboot -> taaa tuuu taaa tuuu :( En die piepjes blijven maar doorgaan. (is memory geloof ik)
- vervolgens kun je resetten wat je wil, maar hij doet niks meer totdat je de voeding uitzet en met insert ingedrukt boot en dan komt hij weer tot leven :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
mmmz dan moet het je mobo wel zijn ja... Klinkt lekker. En garantie heb je ook al niet door al die mods. Is er niet zo'n voltage chip ofzo een beetje gek geworden? Want het mobo maakt zelf 3.3 volt aan geloof ik van de 5 volt, dus als er iets daar niet goed zit zou die wel eens erg hongerig kunnen worden naar meer 5 volt.

offtopic:
rookmelder in pc zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 15 February 2003 @ 14:39:
[...]

mmmz dan moet het je mobo wel zijn ja... Klinkt lekker. En garantie heb je ook al niet door al die mods. Is er niet zo'n voltage chip ofzo een beetje gek geworden? Want het mobo maakt zelf 3.3 volt aan geloof ik van de 5 volt, dus als er iets daar niet goed zit zou die wel eens erg hongerig kunnen worden naar meer 5 volt.

offtopic:
rookmelder in pc zetten?

Zie mn edit boven je ;)

ik ga straks nog even de bios flashen en kijken of er dan iets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Wat zegt de bsod ?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 14:41:

[...]

Zie mn edit boven je ;)

ik ga straks nog even de bios flashen en kijken of er dan iets veranderd.
bios flash is wel idee doe dan eens de nieuwste, oude kun je altijd nog doen. Maar gek dat nieuwe cpu's problemen geven. Ik ga (weer) een nieuwe kopen, dus geen 03 week moet ikhebben :) ik denk dat ik morgen processor ga bestellen (1800+ tbred B maar dan iets nieuwer als de week 50 die ik heb) en dan een 8rda+ met mooi geluid erin :z heerlijk als het draait tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik denk datie iets zegt zoals: help ik ben windhoos en ik kan deze hoge snelheid niet meer bijbenen! Ik heb je bios vast ff wat lager ingestelt

Of iets in die richting :P :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zegt bad nogwat :P Het komt er ongeveer op neer dat hij het niet doet ;)

Check deze screens:

Idle:

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/2100/mbm5idle.JPG

Load :o :

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/2100/mbm5load.JPG

Die 5V is wel heel erg laag. Niet normaal meer! Die temps dan ook. M'n 0301 wordt 33 graden idle op 2,2V en 41 full load!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
pierre-oord schreef op 15 February 2003 @ 15:01:
[...]

Ik denk datie iets zegt zoals: help ik ben windhoos en ik kan deze hoge snelheid niet meer bijbenen! Ik heb je bios vast ff wat lager ingestelt

Of iets in die richting :P :P ;)
Ik heb heel af en toe, 1 x per week een bsod vandaar dat ik het vraag ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 15:16:

[...]

Die zegt bad nogwat :P Het komt er ongeveer op neer dat hij het niet doet ;)

Check deze screens:

Idle:

[afbeelding]

Load :o :

[afbeelding]

Die 5V is wel heel erg laag. Niet normaal meer! Die temps dan ook. M'n 0301 wordt 33 graden idle op 2,2V en 41 full load!
denk dat het zoizo geen kwaad kan om je wat meer flow in je case te zetten, 31C vind ik nogal warm namelijk.
meschien ook de oorzaak van de burn in je atx, gewoon dat hij zijn hitte niet goed kwijt kan aan de omgeving omdat het temp. verschil teklein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 16:18:
[...]

denk dat het zoizo geen kwaad kan om je wat meer flow in je case te zetten, 31C vind ik nogal warm namelijk.
meschien ook de oorzaak van de burn in je atx, gewoon dat hij zijn hitte niet goed kwijt kan aan de omgeving omdat het temp. verschil teklein is.
Je atx hoort echt niet te branden, anders waren z'n draden ook wel gesmolten. Het was door z'n oude mobo, in denk dat de connectie niet goed was zoals ik al zei.Misschien een x niet goed aangedrukt.

31 C is niks trouwens, met mijn stillte casemod (zie site) had ik 40+ temps in kast. En die pc liep heel stabiel :) en branden gebeurd iets later als bij 30 graden :)

Wanneer ga jij nou je voltmod doen Jan? Ik wil wel weten hoe hoog je komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb net mijn 8RDA+ met 0252 A3 NForce 2 chippy ingebouwd. en draai nu 227 MHz FSB op 1.85 VDD. Das dus 12 MHz winst over mijn 0247 A2 :P Ik had op die 0247 A2 wel een 0246 A3 SB zitten dus heb je een SB van A3 hoef je geen A3 NB te hebben. Ik heb ook nog een 0248 A3 voor mij broer hier liggen. de chippies komen nu uit korea ipv de A2 van mij die uit taiwan kwam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 February 2003 @ 16:18:
[...]

Nadat ik een fan op de mosfets had gezet werd de case temp 31 graden.. die sensor zal er wel in de buurt zitten. En het is redelijk warm hier. M'n kast staat altijd open btw.
Hij staat nu op 28 graden. 32 graden cpu @ 2Ghz 1,75V

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Astennu schreef op 15 February 2003 @ 17:09:
Ik heb net mijn 8RDA+ met 0252 A3 NForce 2 chippy ingebouwd. en draai nu 227 MHz FSB op 1.85 VDD. Das dus 12 MHz winst over mijn 0247 A2 :P Ik had op die 0247 A2 wel een 0246 A3 SB zitten dus heb je een SB van A3 hoef je geen A3 NB te hebben. Ik heb ook nog een 0248 A3 voor mij broer hier liggen. de chippies komen nu uit korea ipv de A2 van mij die uit taiwan kwam. :)
Wat bedoel je met 0252 ???? wat betekent dat en hoe kan ik mijn MB dat uitlezen?

Trouwans wil ik even mededelen dat ik mijne Abit AT7 MAX2 heb verkocht en ben tot nu toe zeeeeeer tevreden met Epox 8RDA+ ( dat heb ik niet verwacht ;) )
Alleen kan de bios niet makkelijk updaten ( ik kom bij de update tot save bios en dan tik ik Y=yes en gaat de command promt naar A:\ :? )

[ Voor 21% gewijzigd door SlowikPL op 15-02-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
SlowikPL schreef op 15 februari 2003 @ 17:48:
[...]

Wat bedoel je met 0252 ???? wat betekent dat en hoe kan ik mijn MB dat uitlezen?

Trouwans wil ik even mededelen dat ik mijne Abit AT7 MAX2 heb verkocht en ben tot nu toe zeeeeeer tevreden met Epox 8RDA+ ( dat heb ik niet verwacht ;) )
Alleen kan de bios niet makkelijk updaten ( ik kom bij de update tot save bios en dan tik ik Y=yes en gaat de command promt naar A:\ :? )
Dat betekend dat i in week 52 van 2002 is gemaakt :) dat kun je niet uitlezen staat op je NForce 2 chippy.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.