pierre-oord schreef op 15 February 2003 @ 13:58:
[...]
Ik ben versteeg niet, maar heb je al andere voeding geprobeerd? Misschien was deze al erg ziek na je oude moederbord, was het ongeneeselijk en isie nu dood....
Gelukkig dat het niet weer een 8rda probleem is pfew ik was al bang om die te kopen

Ik heb een chieftec 340 eraan gehad.. probleem bleef en met die voeding was het nog erger zelfs.
Ik heb mn voeding gemeten en dat is allemaal ok. Ook onder load geeft hij geen kick. Voltages van de voeding zijn 5,08 en 11,99. Het mobo geeft zelf 4,89 en 11,80 aan wat volgens mij ook niet helemaal ok is maar ja..er zijn meer mobo's die dat hebben en wel stabiel zijn.
Ik heb nu een andere cpu erin en dat is ook niet echt een succes. Het is een AIUHB 0302. Mn andere cpu (AIUHB 0301) doet 2400Mhz met gemak op 1,95V (ook daarnet nog). Deze heeft er niet echt zin in. Ik had ook nog een 0304 en die ging ook voor geen meter. Steeds bsod's..
Koetje draait gewoon prima en als ik dan outlook start oid krijg ik een BSOD.
Edit:
Het bordje lijkt trouwens in orde dus wees gerust

Die plank flipt alleen met de nieuwere cpu's op hoog voltage.. wat het is weet ik niet..
Het gekke is alleen dat ik het met mn oude cpu ook had. Nu dus niet meer. Snap er echt geen zak van. Heb echt net cpu gewisseld en weer alles ellende.
Opzich niet gek dat een cpu geen 2,0V+ kan verdragen. Het is immers aardig wat meer dan normaal. Wat ik alleen wel raar vind is dat de ene (0301) het wel trekt en de andere (0302) niet.
Het gaat ongeveer zo:
- pc start op met 13,5 x 166 (2241) @ 1,8V. Alles ok
- reboot ->voltage op 2,10V
- windows in alles ok en dan begint de hd te tikken
- pc crasht met bsod
- reboot -> taaa tuuu taaa tuuu

En die piepjes blijven maar doorgaan. (is memory geloof ik)
- vervolgens kun je resetten wat je wil, maar hij doet niks meer totdat je de voeding uitzet en met insert ingedrukt boot en dan komt hij weer tot leven
[
Voor 30% gewijzigd door
Verwijderd op 15-02-2003 14:40
]