-=Het grote EPoX 8RDA+ topic, deel 2=-

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.294 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 20:09

Imhotep

The Dark Side

nog ff een vraagje over dat sync mem.

Ik heb hier laatst gevraagd of je hiervoor dus twee gelijke reepjes meme voor moet hebben (qua grootte dan), als ik het dus goed begrijp moet je voor een betere performance twee gelijke gebruiken, maar weegt deze "extra" performance nu op tegen meer geheugen?

Ik ben namelijk van plan om 256 en 512MB reepjes OCZ te halen, ik wil iig meer dan 512MB (2x256) omdat ik anders met met renderprogramma's weer op performance moet inleveren.

Of kan ik beter ff doorsparen en meteen 2x512MB halen, bij meer dan 768MB wordt mijn PC namelijk niet merkbaar sneller maar het scheelt wel weer in de kosten

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhmmm... ik weet het... is misschien al tig keren voorgekomen, echter ben ik niet echt een electricien...

ik wil dus de VDD mod gaan doen, maar wil het gewoon zeker weten... anders moet ik ook nog weer rev 1.1 kopen :)

maar serieus. ik kan bij mijn electrozaak potmeters krijgen van 500K .... nu heb ik het schema net ook al gezien, maar just to be on the safe side, deze kan er gewoon tussen toch....

dan kom ik geloof ik rond de 1,9 V d8 ik... is dat niet teveel? nu zit ie rond de 1,58 ofzo, en kom ik gewoon niet over de 200 FSB....

op VRzone zeggen ze dit:
In this case, i have connected a variable resistor of 10Kohm (preferably 1 to 5Kohm) across Pin 1 Fb to Pin 4 Gnd and set the initial resistance measured by the voltmeter to be 700ohm. An alternative method is to solder a 220ohm resistor across R413
nu heeft hij het weer over 700... wat kan ik er nu het beste op doen? dus als ik vraag om een 500 ohm potmeter, dan weten ze wat ik bedoel toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
tsja... ik ga een 8RDA+, Tbred 1700+ en 2*256 PC2700 halen... luchtkoeling

zit nu K7T266 Pro, XP1700+ (palomino) en 1*256 pc2100 (was 2*128 + 256 maar 2*128 is kapoetski).

de moeite waard? ik hoop op een oc richting de 2200+ rating, beter is altijd mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehe, er is nu ook http://a7n8x.com. Retehandig voor mensen zoals ik die niet kunnen kiezen tussen de Epox en de Asus mobo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan een nforce nu wel of niet met 3 repen geheugen draaien?
Zit hier nu met 1x512 en 2x256.
Dit moet toch werken,of niet?
Ja geen dualcha :( nnel :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 00:07:
Kan een nforce nu wel of niet met 3 repen geheugen draaien?
Zit hier nu met 1x512 en 2x256.
Dit moet toch werken,of niet?
Ja geen dualcha :( nnel :r

Dat kan prima met drie reepjes ook in dual channel zelfs
de 256ers in bank 1 en 2 en de 512MB in bank 3 :) bijvoorbeeld ook anders combi's werken.
bank 1&2 gebruiken een 64bits kanaal en bank 3 gebruikt ook een 64bits kanaal
en stop je allle banken vol dan leverd je dat 128bits aka dualchannel :P

ik heb zelf bank 1 en bank 3 in gebruik met 2x 512MB en profiteer zo ook van dual channel :)

hier staat ook nog wat meer info over dual channel in combinatie mer 3 reepen geheugen

[ Voor 39% gewijzigd door GiLeX op 06-02-2003 00:33 . Reden: toevoeging ]

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 21:19

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik las op www.8rda.com dat de on-board temp sensor zo enorm brak is.
Leest de nForce2 geen temps uit van de interne cpu sensor?

oh... tevens staat er op die site: Corsair XMS PC3500C2 is not recommended, they are really over-rated.

Laat ik nou net 2 repen 512MB van dat spul hebben komen... wat moet ik hier van denken?

[ Voor 44% gewijzigd door Tijgert op 06-02-2003 00:26 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaagt niemand eigenlijk over t feit de onboard-sound maar 2 aansluitingen voor (c/dv)d-roms kent? Nah bij deze...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gel*l over dat Corsair PC3500 memory niet goed zou zijn. Het performt juist uitstekend, beter nog dan de specs, je kunt het rustig 3V of meer geven zonder dat het wegsmelt en als je het in de US haalt is het helemaal niet duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Too late, heb al ruim een rug (in guldens dan) besteed aan die troep, maar heb dan wel 1 gig van het (blijkbaar) beste geheugen wat er is... meteen klaar voor de toekomst...

eh.. ja, ik wil ook een derde sound header, waar moet mijn Hollywood+ nou op?

Maar nog even wat: op die site staat dat zowel de NB als de SB erg warm worden.
De passieve koeler zit op de NB... maar niks op de SB. Is het dan niet slim om op beide bridges een actieve koeler te zetten?
(in mijn geval een tweede chipset watercooler)

[ Voor 34% gewijzigd door Tijgert op 06-02-2003 01:42 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op 06 February 2003 @ 00:20:

oh... tevens staat er op die site: Corsair XMS PC3500C2 is not recommended, they are really over-rated.

Laat ik nou net 2 repen 512MB van dat spul hebben komen... wat moet ik hier van denken?
er staat dat het geen nut heeft zo snel mem te kopen, heeft het eigenlijk ook niet als je geen Vdd-mod doet want dan zul je waarscheinlijk de 200fsb niet halen, dus net geen pc3200 speed, maar met Vdd-mod kom je eigenlijk zeker tot de 220fsb zoniet nog wat hoger, dus pc3500 ratings, en dan is hij dus helemaal niet overbodig maar eigenlijk een lust voor de pc, dus zie aan smd-grabbers tekomen, variabele potmeter en draaien maar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMD Grabbers kan je toch gewoon bij Conrad kopen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

ja, die zijn bij conrad te vinden.
ik zal strakkies (over ongeveer een uurtje) ff opzoeken waar, ik heb me namelijk de blaren gezocht.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik dacht dat bij revisie 1.1 dat hele Vdd mod niet meer van toepassing was? (mijne is een Rev. 1.1.. zodra hij arriveerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

vdd mod blijft nodig als je op hoge fsb's kicked. (like we all do ;) )
de versie van dit bord waarbij het vdd-voltage in te stellen is in het bios blijft (iig voorlopig) uit.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Droopy schreef op 06 februari 2003 @ 10:29:
ik zal strakkies (over ongeveer een uurtje) ff opzoeken waar, ik heb me namelijk de blaren gezocht.
graag, ben namelijk hard opzoek naar die dingen (en dan die kleine natuurlijk)
scheeld me weer soldeer werk en waarscheinlijk ook garantie.
verkopen ze daar ook variabele weerstandjes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Strider schreef op 05 February 2003 @ 21:54:
Astennu: en gewoon corsair mem is zeker niet voor dual channel.......

Wat denk je dat het uit maakt. Dat zo'n aap 2 van die strookjes in een bordje doet, ff wat test en bij elkaar in een doosje verpakt.... Waar je dus extra voor betaald.
Neeh ik heb zelf ook Corsiar PC3500 XMS maar die is wel gaar 214 cas 2-2-2-3 op 2.6 doet i niet 2.75 wel redelijk maar 2.9 pas 100% stabiel :?
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 23:38:
uhmmm... ik weet het... is misschien al tig keren voorgekomen, echter ben ik niet echt een electricien...

ik wil dus de VDD mod gaan doen, maar wil het gewoon zeker weten... anders moet ik ook nog weer rev 1.1 kopen :)

maar serieus. ik kan bij mijn electrozaak potmeters krijgen van 500K .... nu heb ik het schema net ook al gezien, maar just to be on the safe side, deze kan er gewoon tussen toch....

dan kom ik geloof ik rond de 1,9 V d8 ik... is dat niet teveel? nu zit ie rond de 1,58 ofzo, en kom ik gewoon niet over de 200 FSB....

op VRzone zeggen ze dit:

[...]

nu heeft hij het weer over 700... wat kan ik er nu het beste op doen? dus als ik vraag om een 500 ohm potmeter, dan weten ze wat ik bedoel toch...
500 OHM geeft idd ongeveer 1.9. 600 1.88 700 Ohm zal wel 1.82 of zo zijn.

Hmmm zou best kunnen kloppen kom hier maar tot 222 MHz 2.9 volt wel Cas 2-2-2-3
Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 00:45:
Wat een gel*l over dat Corsair PC3500 memory niet goed zou zijn. Het performt juist uitstekend, beter nog dan de specs, je kunt het rustig 3V of meer geven zonder dat het wegsmelt en als je het in de US haalt is het helemaal niet duur :)
Jah maar dat kan een 8RDA+ dus niet :(
_Droopy schreef op 06 February 2003 @ 10:56:
vdd mod blijft nodig als je op hoge fsb's kicked. (like we all do ;) )
de versie van dit bord waarbij het vdd-voltage in te stellen is in het bios blijft (iig voorlopig) uit.
Epox begint er niet aan. Omdat ABit super veel boards RMA krijgt door die Voltages. mensen probeeren die voltages met de standaart cooling en dat gaat heel fout.

Zal Fewture wel een vragen of i kan helpen met het vinden van een VDDR mod die 8RDA+ vriendelijk is dus geen banen snijden of pootjes los halen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een sukkels, met die standaard noob sinks ff 1.8Vdd geven zeker.
zou ze gewoon niet vergoeden, tweaken is best maar koel er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 13:21:
Jah de max is d8t ik 1.7 maar het is wel een actieve cooling maar toch niet voldoende. Maar jah niet iedereen denkt er goed overna. het is bi die lui gewoon zal ik dit ding eens van 1.6 naar 1.8 zetten. dan boom mmmm zal wel kapot zijn maar waardoor...... nou dah dan maar een nieuwe.

Dus daarom zal epox daar niet aan beginnen

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

hey, weet iemand hoe het zit met die 2 IDE led aansluitingen die er op dit board zitten?

ik heb ze allebij aan een ledje hangen, maar de ene blijft gwoon aanstaan de hele tijd en de ander reageert wel op disk activity!

wat is het nu dan van 2 ledjes al 1 toch de hele tijd aanstaat vraag ik me dan af, of is dat ledje om aan te duiden dat je HD aanstaat :?

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mark_Oostdam schreef op 06 februari 2003 @ 14:14:
hey, weet iemand hoe het zit met die 2 IDE led aansluitingen die er op dit board zitten?

ik heb ze allebij aan een ledje hangen, maar de ene blijft gwoon aanstaan de hele tijd en de ander reageert wel op disk activity!

wat is het nu dan van 2 ledjes al 1 toch de hele tijd aanstaat vraag ik me dan af, of is dat ledje om aan te duiden dat je HD aanstaat :?
Weet je zekers dat dat is voor de HD ? Want er zit wel een andere led op en een power led dus totaal 3 zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
crap, ik was gisteravond niet thuis toen TPG m'n 8RDA+ kwam brengen. geen probleem, met afhaalbericht naar postkantoor op halen, tenminste, dat dacht ik: zijn die gasten gewoon tussen 9:30-16:00 DICHT! en op mijn briefje staat gewoon leuk: vanaf 10.00 kan je em ophalen.

ik kan best begrijpen dat openingstijden kunnen veranderen, (bezuinigen op loonkosten?) verander dan ook gelijk openingstijden op het afhaalbericht. ik heb hiervoor speciaal halve dag vrij genomen...best wel pissed. |:(

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:32

LOL

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 13:21:
Jah, maar als die smdgrabbers beetje werken dan is het toch geen moeite. Misschien baybus maken met potmeter :+ leuk als iemand probeerd hoe het werkt. Ik heb een goed idee als beveiliging:

Ik geloof dat je min iets van 200 ohm ofzo mag gebruiken (kan ik wel nakijken hier). Hoger kan geen kwaad, lager wel. Dus als je nou een weerstand van 200 ohm ertussen zet, en dan die potmeter, en dan een potmeter die je tot 0 ohm kunt draaien kun je nooit teveel volt op je chippie zetten :Y)

Ik geloof dat als je het voltage van je NB verhoogd (misschien krijg ik zo bordje) dat dan de rest van je chips als de southbridge ook erg heet worden? Klopt dit? Welke chips moet je dan coolen, actief of passief? Wel handig om te weten voordat je mobo kapoet is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
pierre-oord schreef op 06 February 2003 @ 14:54:
[...]

Jah, maar als die smdgrabbers beetje werken dan is het toch geen moeite. Misschien baybus maken met potmeter :+ leuk als iemand probeerd hoe het werkt. Ik heb een goed idee als beveiliging:

Ik geloof dat je min iets van 200 ohm ofzo mag gebruiken (kan ik wel nakijken hier). Hoger kan geen kwaad, lager wel. Dus als je nou een weerstand van 200 ohm ertussen zet, en dan die potmeter, en dan een potmeter die je tot 0 ohm kunt draaien kun je nooit teveel volt op je chippie zetten :Y)

Ik geloof dat als je het voltage van je NB verhoogd (misschien krijg ik zo bordje) dat dan de rest van je chips als de southbridge ook erg heet worden? Klopt dit? Welke chips moet je dan coolen, actief of passief? Wel handig om te weten voordat je mobo kapoet is :P
loooool 200 Ohm staat gelijk aan 2.1 a 2.2 volt of zo :P want 470 is al 1.965 volt Maar idd heb ik ook gedaan 1k pot met een 470 is serie dus maximaal kan i maar 1.965 en ik kan regelen tussen 1.71 en 1.965 :) de temps komen op 1.965 net over de 40 maar ik gebruik maar 1.85 is meer dan genoeg mobo is toch gaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 06-02-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha hoezo is hij gaar dan, standaard zijn ze leuk, dus heb jij weer is iets verneukt met het tweaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 15:03:
haha hoezo is hij gaar dan, standaard zijn ze leuk, dus heb jij weer is iets verneukt met het tweaken ;)
Nou 214 vind ik gaar Als bio_blade gewoon ff 205 zonder mod doet :P Dus ga ik gewoon ook naar een volgend mobo toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Droopy schreef op 06 February 2003 @ 10:29:
Ik kan ze niet vinden... Enige wat ze volgens mij hebben is een precisie krokodilklem, maar dat zoeken we niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

Astennu schreef op 06 February 2003 @ 14:16:
[...]

Weet je zekers dat dat is voor de HD ? Want er zit wel een andere led op en een power led dus totaal 3 zover ik weet.
O.K. ik ben |:( er zit een HD/led en een TB/led op. maar wat is dan die TB/led :?

ik ben nu trouwens overgestapt van Single Channel naar Dual Channel en een ander merk geheugen, maar de resultaten zijn niet echt om een gat van in de lucht te springen :(

sysoft sandra bench results:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
200FSB 100% 5-2-2-2.0 Corsair XMS PC3500 plat.

C31 bios en 2.0 drivers
int Float
3058    2863

3129 bios en 2.0 drivers
int Float
3057    2864    

3129 bios en 2.03 drivers
int Float
3057    2865

200FSB 100% 5-2-2-2.0 OCZ PC3500EL Dual Channel

3129 bios en 2.03 drivers
int Float
3114    2927

ik haal de 200FSB nu ook niet meer stabiel en in single channel wel! dan is het wel zo dat het nieuwe geheugen nog niet in ingeburnt, dus het kan nog hoger worden.

zoals jullie zien heeft bios update/driverupdate ook helemaal 0 aangehaald!

[ Voor 59% gewijzigd door Mark_Oostdam op 06-02-2003 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

Hoe precies is die temp sensor nu eigenlijk?

Ik draai nu een XP1700+ @ 2,1Ghz (XP2600+) en stressed (uurtje burn-in met SiSoft) zit ik op 39 graden. Lucht gekoeld. Gemeten via MBM de laatste versie.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

diezelfde temps haal ik met een 2400+@2400 met 2,05V en stressed ook, heb toch het id dat die temps iets aan de lage kant zijn, maar het geeft zeker een goede indicatie, daar gaat het uiteindelijk toch om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Mark_Oostdam schreef op 06 februari 2003 @ 16:30:
diezelfde temps haal ik met een 2400+@2400 met 2,05V en stressed ook, heb toch het id dat die temps iets aan de lage kant zijn, maar het geeft zeker een goede indicatie, daar gaat het uiteindelijk toch om!
Dan zijn jouw temps nog lager dan die van mij. Nu maak ik mij al minder zorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit is dat de nforce 2 chipset problemen geeft met veel memory. Je mag de NForce 2 ook kieskeurig noemen;-) Het is namelijk niet zo dat alleen OCZ PC3500-EL (soms) problemen geeft, maar het gebeurt ook met Corsair.
Ik had problemen met Corsair PC2400 CAS2, wilde windows niet installeren, brak gewoon constant af. Meerdere malen geprobeerd, Crucial uit 2e systeem gehaald en draaide als een zonnetje en het Corsair draait nog steeds als een zonnetje in m'n andere systeem.

Gisteren voor de gein geprobeerd weer te wisselen, windows crashed tijdens opstarten, eerste blauwe scherm tot nu toe in w2k :Y)
Hup, mem wisselen, probleem voorbij :/ Ligt dus duidelijk aan het Corsair PC2400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Smarron schreef op 06 February 2003 @ 16:19:
Hoe precies is die temp sensor nu eigenlijk?

Ik draai nu een XP1700+ @ 2,1Ghz (XP2600+) en stressed (uurtje burn-in met SiSoft) zit ik op 39 graden. Lucht gekoeld. Gemeten via MBM de laatste versie.
mag ik vragen welke koeler jij hebt? :)

ik wil nl ook een 1700+ tbred-b en 8rda+ halen ;)

oh ja: welke merken geheugen moet ik dus NIET hebben? ik wilde eigenlijk ff bij de pc zaak vrage wat ze hadden liggen. en kan ik beter dual channel of single channel draaien?

[ Voor 19% gewijzigd door G33rt op 06-02-2003 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

G33rt schreef op 06 February 2003 @ 19:01:
mag ik vragen welke koeler jij hebt? :)

ik wil nl ook een 1700+ tbred-b en 8rda+ halen ;)

oh ja: welke merken geheugen moet ik dus NIET hebben? ik wilde eigenlijk ff bij de pc zaak vrage wat ze hadden liggen. en kan ik beter dual channel of single channel draaien?
Ik heb het koelblok van een Thermaltake Volcano7 en daarop een Papst NGM.

Van geheugen weet ik weinig. Ik heb zelf Samsung Original PC2700, maar ik denk dat je met elk geheugen van PC3200 of PC3500 beter uit bent.

Het verschil tussen single en dual channel maakt in de praktijk voor zover ik weet heel erg weinig verschil, nauwelijks op te merken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Smarron schreef op 06 February 2003 @ 19:09:
[...]
Ik heb het koelblok van een Thermaltake Volcano7 en daarop een Papst NGM.

Van geheugen weet ik weinig. Ik heb zelf Samsung Original PC2700, maar ik denk dat je met elk geheugen van PC3200 of PC3500 beter uit bent.

Het verschil tussen single en dual channel maakt in de praktijk voor zover ik weet heel erg weinig verschil, nauwelijks op te merken dus.
ok, dat wordt dus een Volcano 7 hier. Ik denk dat ik trouwens voor 2700 ga, liefst orig. samsung of dane-elec oid :)
(btw, wat kan ik ongeveer terugkrijgen voor een K7T266 Pro en 1700+ palomino?)

[ Voor 7% gewijzigd door G33rt op 06-02-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 19:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Argh, mijn bord doet ineens raar :?
Ik heb een XP 2400+ in mijn 8RDA+ zitten met 2x PC2100 Infineon geheugen en het zaakje dat vanmiddag nog wel startte, start nu ineens niet meer op :'(
Ik had de XP 2400+ oc'ed naar 200 * 11.5 = 2300 MHz met Vcore op 1.80, maar hij start nu niet eens meer na een bios reset. Het enige wat het display aangeeft is FF, dat schiet dus niet op. Ik weet overigens zeker dat de CPU + mem goed zijn, want in een ander mobo werkt het nog prima. Dit is echt vreemd, wie weet raad?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

G33rt schreef op 06 februari 2003 @ 19:11:
ok, dat wordt dus een Volcano 7 hier. Ik denk dat ik trouwens voor 2700 ga, liefst orig. samsung of dane-elec oid :)
(btw, wat kan ik ongeveer terugkrijgen voor een K7T266 Pro en 1700+ palomino?)
Er zijn betere koelers hoor! Maar ik ben er opzich wel tevreden mee. Hij is in ieder geval niet duur.

Ik heb zelf deze week mijn Gigabyte GA 7VRXP KT333 & XP1700+ T-Bred A voor 150 euro verkocht. Misschien een indicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik de voltmod wil doen, en ik plaats er de Zalmann Afbeeldingslocatie: http://www.challengecomputers.nl/pix/070114.jpg erop met een fannetje daarop, zou dat dan voldoende koeling zijn voor 1,8 V bijvoorbeeld? of moet er toch een zwaardere koeler op...

heb wel eens rondzitten kijken, en zie boel pics met dikke heatsinks, maar hoe maak je die in hemelsnaam vast op de Northbridge? zitten alleen die 2 gaatjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:32
2 gaatjes is echt genoeg hoor :) Gewoon een beetje hobby bob :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag 2 * 256MB OCZ pc3500 EL gehaald voor op een 8rda+ als vervanging voor mijn 2*512MB Kingston pc2700. Met mijn 2400+ CPU haal ik zonder mods 200*11.
Als ik in de bios Turbo selecteer krijg ik 7,3,3,2.5 wat in Sisoft resulteert in 2828mb/s, dit haalde ik ook met het Kingston geheugen. Als ik bij Expert mode 7,2,2,2 kies kom ik niet in Windows.
Volgens mij kan ik beter mijn Kingston weer terug zetten.
Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Smarron schreef op 06 February 2003 @ 19:22:
[...]
Er zijn betere koelers hoor! Maar ik ben er opzich wel tevreden mee. Hij is in ieder geval niet duur.

Ik heb zelf deze week mijn Gigabyte GA 7VRXP KT333 & XP1700+ T-Bred A voor 150 euro verkocht. Misschien een indicatie?
2 vragen :P

welke koelt dan beter?

is een 2100+ of 1700+ verstandiger? knipoog naar een 3400+ Barton die ik wil kopen in december ofzo :)

en mijn cpu is 'maar' palomino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb overigens eens gehoord dat de bioschip weleens wil doorfikken, maar dat moet ik toch kunnen ruiken of zien? Het is gewoon zo dat als ik de computer aanzet dattie dan meteen FF op het displaytje laat zien terwijl ie dat pas hoort te laten zien als ie Windows ofzo gaat starten. Alle ventilators gaan gewoon draaien, de harde schijf begint te pruttelen, maar er gebeurt verder nix, geen beeld op de monitor. Het bord doet net of de jumper van het bios nog op "Clear" staat, maar dat staatie niet!!!:( :( :(

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op 06 February 2003 @ 19:47:
Ik heb overigens eens gehoord dat de bioschip weleens wil doorfikken, maar dat moet ik toch kunnen ruiken of zien? Het is gewoon zo dat als ik de computer aanzet dattie dan meteen FF op het displaytje laat zien terwijl ie dat pas hoort te laten zien als ie Windows ofzo gaat starten. Alle ventilators gaan gewoon draaien, de harde schijf begint te pruttelen, maar er gebeurt verder nix, geen beeld op de monitor. Het bord doet net of de jumper van het bios nog op "Clear" staat, maar dat staatie niet!!!:( :( :(
Heb hetzelfde gehad met mijn eerste 8rda+, wist ook zeker dat alle hardware verder goed was, had ik getest op een ander moederbord. Je moederbord is hoogstwaarschijnlijk kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 19:55:
[...]

Heb hetzelfde gehad met mijn eerste 8rda+, wist ook zeker dat alle hardware verder goed was, had ik getest op een ander moederbord. Je moederbord is hoogstwaarschijnlijk kapot.
Argh!!! :'(
Welke revisie had je eerste bordje dan? Ook al 1.1? Dit bord is nl. nog geen week oud en is van rev. 1.1.
Hoe kan dit zomaar gebeuren, dat vraag ik mij meer af...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd de BIOS te clearen + effe geheugen eruit/erin hielp bij mij ook :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik had ook rev 1.1, heeft nooit helemaal goed gewerkt, in het begin kon ik wel in windows maar als ik een dag later weer de computer aanzette ging die ambulance. Na een Bios reset kon ik er wel weer in. Maar op een slechte dag kon ik helemaal niks meer, zelde probleem als jij.
Probeer nog even zoals AMD lover zegt die BIOS reset, geen overclock maar gewoon alles standaard, mocht dit niet werken zul je hem moeten RMA-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na close van min post, hier een update van het 'probleem'

Ik heb nu (na biosflash) mijnl processor wel succesvol kunnen overclocken:

- Athlon Xp 2700@2357mhz in comb. met Epox 8RDA+
- Ram timings: 7-5-5-3.5 (niet schitterend, heb dan ook slechts pc2700 DDRAM
- Vcore@1.75V
- DIMM @2.90V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

G33rt schreef op 06 februari 2003 @ 19:46:
2 vragen :P

welke koelt dan beter?

is een 2100+ of 1700+ verstandiger? knipoog naar een 3400+ Barton die ik wil kopen in december ofzo :)

en mijn cpu is 'maar' palomino
Eigenlijk allemaal offtopic, maar een Alpha Pal is erg goed. Kost wel veel, Volcano7 zou ik je toch aanraden. Heb verder weinig ervaring met verschillende koelers. V7+ niet doen. Wellicht zo'n Spire. Is erg cheap met redelijk goeie prestaties. Ik weet niet precies hoe Zalman presteert.

Ik zou geen geld verspillen aan een 2100+. De 1700+ is snel zat als je hem OC-ed. Ik zit nu toevallig op 2,17Ghz. Vind ik best netjes.
Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 20:23:
na close van min post, hier een update van het 'probleem'

Ik heb nu (na biosflash) mijnl processor wel succesvol kunnen overclocken:

- Athlon Xp 2700@2357mhz in comb. met Epox 8RDA+
- Ram timings: 7-5-5-3.5 (niet schitterend, heb dan ook slechts pc2700 DDRAM
- Vcore@1.75V
- DIMM @2.90V
Niet echt snel naar mijn mening. En met dat geheugen moet je toch wel wat snellere timings kunnen krijgen?

Owh, waarom krijg ik die USDM monitor niet aan de praat :?

[ Voor 4% gewijzigd door Smarron op 06-02-2003 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 20:23:
Ja ik had ook rev 1.1, heeft nooit helemaal goed gewerkt, in het begin kon ik wel in windows maar als ik een dag later weer de computer aanzette ging die ambulance. Na een Bios reset kon ik er wel weer in. Maar op een slechte dag kon ik helemaal niks meer, zelde probleem als jij.
Probeer nog even zoals AMD lover zegt die BIOS reset, geen overclock maar gewoon alles standaard, mocht dit niet werken zul je hem moeten RMA-en.
Bedankt voor de hulp (AMD lover ook off course ;)) maar een bios reset had ik al 5x geprobeerd, net als proberen te booten zonder geheugen en videokaart.
Het enige wat ik evt. nog zou kunnen proberen is te booten met een Athlon TB 1.4 GHz, dus dat zal ik zo ff proberen...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 06 February 2003 @ 20:28:
[...]
Niet echt snel naar mijn mening. En met dat geheugen moet je toch wel wat snellere timings kunnen krijgen?
hmm denk ik ook.
Het is Samsung 512MB PC2700 RAM en met deze OC draait het aan 349.18 Mhz
Ik zal proberen nog wat verder te gaan met OC'en eerst, en dan mem timings aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die OCZ PC3500 geheugen gebruikt in combinatie met dit moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op 06 February 2003 @ 19:47:
dat had ik met mijn vorige bord ZONDER vdd mod, echt klote, maarja kreeg er wel een rev 1.1 voor terug, alleen klokt deze wel slechter, die andere 202 sync, deze 193 sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Nee he !! Volgens mij heb ik hetzelfde probleem als een paar van jullie.

Ik krijg ook geen beeld meer! :( Alles draait, alleen mijn beeld gaat dus niet aan. Shit zeg. Ik ga nu proberen om het geheugen opnieuw erin te zetten. Ik heb die CMOS jumper al veranderd en die jumper van 100/133 weggehaald, maar ik krijg geen beeld. Istie dan toch kapot ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nadat ik die 3129 er in heb gehad wil mijn pc helemaal niet meer :? eerst 214 nu nog maar 211 :( dit is zwaar kut ik heb de 3117 er weer in zitten maar toch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_Oostdam
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 20:44:
/me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Smarron schreef op 06 February 2003 @ 22:02:
Nee he !! Volgens mij heb ik hetzelfde probleem als een paar van jullie.

Ik krijg ook geen beeld meer! :( Alles draait, alleen mijn beeld gaat dus niet aan. Shit zeg. Ik ga nu proberen om het geheugen opnieuw erin te zetten. Ik heb die CMOS jumper al veranderd en die jumper van 100/133 weggehaald, maar ik krijg geen beeld. Istie dan toch kapot ?!
Nou, ik heb weer beeld !! Ik schrok me dood! Ik hoorde ook die sirene en dacht toen dat het echt afgelopen was. Doe ik de jumper er weer op, krijg ik zowaar beeld !! Bios is wel helemaal gereset, maar dat boeit niet. Hij doet het gelukkig weer !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Waar komen opeens al deze stukke borden vandaan? Vallen ze allemaal bij bosjes neer ofzo? Ga ik nu spijt krijgen?

Anyway:

Vraagje over de nForce2 drivers.

Ik heb de 2.0 XP driver package gedownload, die is zo'n 26MB.
Maar ook de 2.03 XP package van http://www.8rda.com/ en die is net 10MB.

Vanwaar dit grote verschil?

(bordje komt morgen binnen en dus kan het zelf niet testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Tijgert schreef op 06 februari 2003 @ 22:24:
Waar komen opeens al deze stukke borden vandaan? Vallen ze allemaal bij bosjes neer ofzo? Ga ik nu spijt krijgen?

Anyway:

Vraagje over de nForce2 drivers.

Ik heb de 2.0 XP driver package gedownload, die is zo'n 26MB.
Maar ook de 2.03 XP package van http://www.8rda.com/ en die is net 10MB.

Vanwaar dit grote verschil?

(bordje komt morgen binnen en dus kan het zelf niet testen)
Volgens mij zijn er pas 2 mensen met deze negatieve ervaring, valt heel erg mee.

Ik heb de drivers (2.03) van de nVidia site, en deze was bij mij toch echt 26MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Smarron schreef op 06 February 2003 @ 22:18:
[...]
Nou, ik heb weer beeld !! Ik schrok me dood! Ik hoorde ook die sirene en dacht toen dat het echt afgelopen was. Doe ik de jumper er weer op, krijg ik zowaar beeld !! Bios is wel helemaal gereset, maar dat boeit niet. Hij doet het gelukkig weer !!
Euh, vreemde bij mij is alleen dat ik geen sirene hoorde, maar datie gewoon helemaal niks meer deed, er kwam geen piep uit, zelfs niet toen ik het bord "he-le-maal" kaal probeerde te starten (alleen voeding aan het bord, met schroevendraaier aangezet). Ook toen kwam er alleen FF op het display te staan en dat was het...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

--MeAngry-- schreef op 06 February 2003 @ 22:35:
Euh, vreemde bij mij is alleen dat ik geen sirene hoorde, maar datie gewoon helemaal niks meer deed, er kwam geen piep uit, zelfs niet toen ik het bord "he-le-maal" kaal probeerde te starten (alleen voeding aan het bord, met schroevendraaier aangezet). Ook toen kwam er alleen FF op het display te staan en dat was het...
Hmm, vreemd zeg. Ik had er wel CF staan op een gegeven moment. Daarna deed hij het weer.

Ik had echter ook geen piep of zoiets toen ik bootte zonder videokaart en geheugen.

Nu draait hij weer standaard op XP1700+ speed. Even rustig aan doen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je mij vertellen wat voor bios settings je gebruikt voor dat geheugen? Dat van mij is niet vooruit te branden.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2003 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op 06 February 2003 @ 22:35:
[...]

lees 8rda.com en je leest dat het je bios is.
ik heb dit ook gehad zoals ik zij en hem weer werkent maken, noway, jah of je moet een nieuwe bios vinden.
RMA hem, krijg je zekers nieuwe, ik teminste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff Htach gedaan, wat zie ik me acces time is van(+-) 12.9 naar 14.5 gegaan, jammer dat de ide drivers zo slecht zijn, de goede overall performance maakt het wel weer goed, maar toch, hopelijk komen ze met wat betere ide drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ben dus bezig met de VDD mod, maar wat voor koeler raden jullie mij aan om er op te plaatsen???

heb nu de Zalmann passieve heatsink erop met een fan erop, maar dat is denk ik te weinig aangezien ik foto's heb gezien met joekels van heatsinks erop wil ik wel ff weten of het voldoende is... zit aan 1,8 V te denken op de Northbridge, dus met een weerstandje van 600K of iets hoger er tussen d8 ik....

kan die zalmann dat aan, of is het te min???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je deze laat koelen door een fan, en je het contact met de nb 2x hebt gecheckt moet dit ruim voldoende zijn.
het liest wel goede koelpasta gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 20:44:
Yep... Affirmative...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mensen Ik heb vanaf het begin het probleem al dat als ik de stekker er uit haal ik een 2b error code krijg. Dus gewoon als de pc uit staat en ik ghaal stekker er uit krijg ik 2b en kan ik vijn mijn case weer open gaan maken en de boel resetten. Heeft iemand anders hier ook last van ? anders is er iets mis met dit mobo dan moet ik maar een andere zien te krijgen wat dit is wel heel irrie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je je bios setting eens posten Omo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 10:26:
[...]

Kan je je bios setting eens posten Omo?
WAt valt er aan te posten. Gewwon trubo settings dan 100% of auto gebruiken. Je kan ook Expert nemen en dan op 3-2-2-2 timings gaan draaien.

Als jij een 8RDA+ hebt kun je eens kijken of jij dat ook hebt als je de stekker er even uit hebt gehad ? Ik baal er echt van heb die jumper al 100x moeten gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

De temperaturen weergegeven via MBM bij mij zijn 38° proc en 27° NB...
Zijn de sensoren van dit mobo 100% correct (of toch bij benadering)

Ik hoorde gisteren van iemand dat de werkelijke temperaturen hoger liggen (een 10-tal
graden zei die..)

ps. athlon xp 2700+ // Vcore@1.675 // Epox 8RDA+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3-2-2-2??? Ik haal 7-2-2-2 niet eens. Bij turbo krijg ik 7-3-3-2,5.
Wat bedoel je met die stekker en de jumper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

de insert knop-truuk lukt niet bij jou?
(niet dat ik dat probleem ook heb, maar zit zo nu en dan wel eens tegen het eind van m'n geheugen aan, en dan moet ik ook bios resteen of ins ingerukt houden voor ik reset in druk en pas los laten als hij geboot is.)

edit:

reactie op astennu

[ Voor 9% gewijzigd door _Droopy op 07-02-2003 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 10:49:
Vraagje:

De temperaturen weergegeven via MBM bij mij zijn 38° proc en 27° NB...
Zijn de sensoren van dit mobo 100% correct (of toch bij benadering)

Ik hoorde gisteren van iemand dat de werkelijke temperaturen hoger liggen (een 10-tal
graden zei die..)

ps. athlon xp 2700+ // Vcore@1.675 // Epox 8RDA+
Die temp sensors zijn (laten we zeggen) niet echt nauwkeurig.
Ik kon niet onder de 0 graden celcius met een prometeia cooling.
Nou zit ik wel o/c-ed te draaien, maar ook non-o/c no neg. temps. :(
sterker nog;
als ik de laagste MP instel, laagste voltage en op 100MHz fsb draai kom ik NOG niet onder 0. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Droopy schreef op 07 February 2003 @ 10:58:
[...]

Die temp sensors zijn (laten we zeggen) niet echt nauwkeurig.
Ik kon niet onder de 0 graden celcius met een prometeia cooling.
Nou zit ik wel o/c-ed te draaien, maar ook non-o/c no neg. temps. :(
sterker nog;
als ik de laagste MP instel, laagste voltage en op 100MHz fsb draai kom ik NOG niet onder 0. :r
nog iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 10:50:
3-2-2-2??? Ik haal 7-2-2-2 niet eens. Bij turbo krijg ik 7-3-3-2,5.
Wat bedoel je met die stekker en de jumper?
Jah dan is je geheugen max't out
_Droopy schreef op 07 februari 2003 @ 10:53:
de insert knop-truuk lukt niet bij jou?
(niet dat ik dat probleem ook heb, maar zit zo nu en dan wel eens tegen het eind van m'n geheugen aan, en dan moet ik ook bios resteen of ins ingerukt houden voor ik reset in druk en pas los laten als hij geboot is.)

edit:
reactie op astennu
Mmm ik zal het eens probeeren maar ik weet wel dat mijn geheugen niet max is. Ik heb het probleem alleen maar als ik de stekker er uit haal. Soms is het ook zo dat het toetsenboard nix doet dan moet de stekker er uit. en jah hoor weer een error code :) dus weer de cmos clear jumper gebruiken :( Ik zal maxpert wel eens bellen en vragen hoe het zit. anders ff RMA want ik wordt er gek van.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 07-02-2003 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 00:58:
ok, ben dus bezig met de VDD mod, maar wat voor koeler raden jullie mij aan om er op te plaatsen???

heb nu de Zalmann passieve heatsink erop met een fan erop, maar dat is denk ik te weinig aangezien ik foto's heb gezien met joekels van heatsinks erop wil ik wel ff weten of het voldoende is... zit aan 1,8 V te denken op de Northbridge, dus met een weerstandje van 600K of iets hoger er tussen d8 ik....

kan die zalmann dat aan, of is het te min???
Ik heb gehoord dat andere componenten ook erug warm worden, zoals de southbridge. Klopt dat?

Ik ben ook aan het kijken naar zo'n mobo maar eerst goed kijken of het wel wat is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

pierre-oord schreef op 07 februari 2003 @ 11:06:
[...]

Ik heb gehoord dat andere componenten ook erug warm worden, zoals de southbridge. Klopt dat?

Ik ben ook aan het kijken naar zo'n mobo maar eerst goed kijken of het wel wat is ;)
ja dat klopt idd.

de mosfets die links naast je cpu zitten die worden bij hoge fsb/voltage ook best warm.
daarnaast wordt de voltagereguluerende chip die boven die mosfets zit loopt ook aardig op in temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
_Droopy schreef op 07 February 2003 @ 11:42:
[...]

ja dat klopt idd.

de mosfets die links naast je cpu zitten die worden bij hoge fsb/voltage ook best warm.
daarnaast wordt de voltagereguluerende chip die boven die mosfets zit loopt ook aardig op in temperatuur.
Heb jij er wel eens last van dat je toetsenboard nix meer doet als je stekker er uit gehad hebt of je pc zomaar uit zet terwijl i aan staat ? Dat heb ik namelijk wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
_Droopy schreef op 07 februari 2003 @ 11:42:
[...]

ja dat klopt idd.

Dat van die mosfets wist ik al. Als je kijkt naar een topic van mij paar dagen terug zie je dat op een 8k3ae mobo er 1 ontploft is en soldeer is losgelaten van m'n mobo :( maar dat moet wel fabrieksfout zijn want instabiele voltages ofzo OK, maar ontploffende mosfets grrrrrr

Maar er zijn geen andere dingen als de southbridge die heet worden door hoger voltage op de NB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

pierre-oord schreef op 07 February 2003 @ 11:51:
[...]

Dat van die mosfets wist ik al. Als je kijkt naar een topic van mij paar dagen terug zie je dat op een 8k3ae mobo er 1 ontploft is en soldeer is losgelaten van m'n mobo :( maar dat moet wel fabrieksfout zijn want instabiele voltages ofzo OK, maar ontploffende mosfets grrrrrr

Maar er zijn geen andere dingen als de southbridge die heet worden door hoger voltage op de NB?
volgens mij niet, misschien die reguleer chip waarop je de voltmod doet en z'n "buurman".
(durf ik niet met zekerheid te zeggen, moet de spullen voor vdd-mod nog halen, dus nog geen ervaring mee.)
Astennu schreef op 07 February 2003 @ 11:49:
[...]

Heb jij er wel eens last van dat je toetsenboard nix meer doet als je stekker er uit gehad hebt of je pc zomaar uit zet terwijl i aan staat ? Dat heb ik namelijk wel :?
nee nog geen last van gehad.
het enige waar ik tegen aan blijf lopen is dat ik of 198FSB of hoger wel kan booten (tot 202) maar op een gegeven moment gewoon ineens een screen-flash zie en zodra ik m'n beeld weer terug heb staat m'n muis vast, toetsenbord reageert niet meer en het enige dat dan nog helpt is resetten.
na die reset boot m'n pc wel weer gewoon en kan ik alles weer ffetjes doen, tot de volgende screen-flash.
op de 197FSB waar ik nu op draai heb ik dit nog niet gehad.

Ik hoop hier volgende week ofzo vanaf te zijn als ik de spullen voor die vdd-mod in huis heb en daar ook ff de tijd voor heb om die in elkaar te zetten.

[ Voor 42% gewijzigd door _Droopy op 07-02-2003 12:09 . Reden: reaqctie op astennu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 07 February 2003 @ 11:05:
[...]

Jah dan is je geheugen max't out
En dat betekent in noob taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'm 8RDA+ is binnen. Alles ziet er goed uit behalve dat 3dmark niet wil runnen. Ik krijg de "timer sanity check" error.
In deze draad staat het een en ander erover, maar het helpt allemaal niks :( Lekker dit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 11:58:
[...]

En dat betekent in noob taal?
dat je geheugen niet sneller kan :P

maxed-out bedoelde ie ;)

offtopic:
woei! op mn k7t266 heb ik toch nieuw geheugen gekregen!

het bankje deed t bij de winkel in 1 sys niet en een ander wel, dus kreeg ik maar een nieuwe :P

ben ik weer terug op 512 ipv 256 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is er dus iets mis met m'n PC3500 OCZ geheugen denk ik? Moet toch 6-2-2-2 kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 12:04:
M'm 8RDA+ is binnen. Alles ziet er goed uit behalve dat 3dmark niet wil runnen. Ik krijg de "timer sanity check" error.
In deze draad staat het een en ander erover, maar het helpt allemaal niks :( Lekker dit :'(
Neeh ik dan :D mobo zo gaar als wat want strider haald met zijn week 50 wel 2550 met lucht ik niet met h2o ( 2460 max voor mij :'( ) en heb al 2 cpu's getest. En mijn toetsenboard valt al van begin af aan uit. Dus me heeft Maxpert gemail maar ff kijken wat die er over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 12:26:
Dan is er dus iets mis met m'n PC3500 OCZ geheugen denk ik? Moet toch 6-2-2-2 kunnen halen?
Jah makkelijk zelfs 3-2-2-2. op wat voor een FSB draait je en heb je je mem wel op Syny staan. 100% mode ( dus fsb en mem zijn gelijk )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik hoor nou opeens wel veel negatoefs over die Epox borden.
Zijn er nou zo veel mensen die zo'n ding hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tijgert schreef op 07 februari 2003 @ 13:07:
Ik hoor nou opeens wel veel negatoefs over die Epox borden.
Zijn er nou zo veel mensen die zo'n ding hebben?
Jah heel veel mensen hebben zo'n plank. Maar ik heb het nog nooit gehoor dat probleem dat ik heb. Kan zijn dat deze gewoon eeen klijn defect heeft. MAar ik neem zo i zo weer een 8RDA+ want hij is echt 10x beter dan een Asus A7N8X (ik heb die voor mijn 8RDA+ gehad en dat was een ramp )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wist niet dat die asus borden slecht waren?

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 13:21:
wist niet dat die asus borden slecht waren?
Tja niet slecht voor standaar maar wel heeeeeel slecht voor oc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 07 February 2003 @ 12:29:
[...]

Jah makkelijk zelfs 3-2-2-2. op wat voor een FSB draait je en heb je je mem wel op Syny staan. 100% mode ( dus fsb en mem zijn gelijk )
Fsb 200 MP 11,5 op AMD 2400+, hij loopt Sync dmv de optie auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 14:47:
[...]

Fsb 200 MP 11,5 op AMD 2400+, hij loopt Sync dmv de optie auto
200 FSb he..... Dan zit je denk ik aan de max van de NB de meeste halen maar 195 Mhz 3-2-2-2 maar er zijn er ook die 220 doen :P Maar VDD mod zou in dit geval helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 10:59:
[...]

nog iemand ervaring hiermee?
ik heb 0 gehad, dan max 9 graden dat hij aangeeft, en dit kon nooit want mijn 2400+ ging toen 2803mhz, zonder mosfetkoeling en nieteens met AS3, is fucking hoge oc, dus de temp op standaard speed moet wel onder 0 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren dan mijn 8RDA+ REV 1.1 binnengekregen. Gisteravond maar alvast even ingebouwd. Wel een fijn bordje om in te bouwen. Hiervoor heb ik altijd Asus gehad, maar dit bord kan wat mij betreft zeker aan Asus tippen.

Nu wacht ik nog goed geheugen (corsair xms), maar mijn ene reepje Mushkin PC2100 liep gisteravond al rustig op 168mhz met 2-3-3-5 timings mee te blazen.

Anyway zeer blij met het bord en verwacht er nog veel meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Owkeey, vervolg van mijn verhaaltje op pagina 22 & 23:
Ik heb verschillende dingen geprobeerde die jullie hier noemen. Ik heb het bios nu ongeveer 20 keer gereset. Een Athlon TB 1.4 geprobeerd ipv een XP 2400+ en andere geheugenmodules, maar ook dit mocht niet baten. Niet vreemd overigens als je bedenkt dat het bord zelfs geen kick meer geeft terwijl er absoluut geen hardware meer inzit.
Vreemde is ook al dat ik bijvoorbeeld de PC-speaker in zijn hele levensduur eigenlijk nog nooit gehoord heb :? en dat het bord bij het eerste gebruik al een paar stabiliteitsproblemen had.
Maargoed, het bord is dus onderweg voor RMA...

P.S. Ben ik overigens de enige die zijn FSB meteen zonder probs op 200 MHz kreeg??? Ik hoor allemaal moeilijke verhalen over hoge temps van de southbridge, maar de max. temp. die ik hier bij mij heb gemeten is 26 graden ofzo :?
En als ik die XP 2400+ dan gewoon op 200 * 10 liet lopen werd de CPU nog niet eens warmer ook niet... Wat klopt hier niet?

[ Voor 21% gewijzigd door --MeAngry-- op 07-02-2003 15:38 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg de fsb ook met gemak op 200mhz (9x200) met een reepje corsair, 3dmark gedraait enzo, alleen wilde hij bij 9.5x200 niet meer.

Was helaas ook niet mijn geheugen, moet nog ff wachten op me eigen geheugen, dan kan ik pas verder gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Laatst online: 08-09-2024
Morgen de epox halen, ik heb al een soundblaster live, kan ik dan gewoon het beste de niet + versie nemen? Kwa overklokken zijn beide bordjes toch identiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Manie Riets schreef op 07 February 2003 @ 16:04:
Morgen de epox halen, ik heb al een soundblaster live, kan ik dan gewoon het beste de niet + versie nemen? Kwa overklokken zijn beide bordjes toch identiek?
Het geluid van de + is net zo goed zo niet beter als een audigy ;) >:)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

SmokeyTheBandit schreef op 07 februari 2003 @ 16:10:
[...]

Het geluid van de + is net zo goed zo niet beter als een audigy ;) >:)
offtopic:
happy holidays en breek je benen niet :) ;)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.