HK dicht, post hier je discussie deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 928 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
Durden: Beleid tegenover HK-replies. == Beleid t.o.v. HK-topics en HK-replies i.v.m. sluiting HK.
ViperGTS schreef op 18 January 2003 @ 19:21:
trouwens toen de HK geopend werd dacht ik ook van WTF................we hebben SG toch al?

maar SG was vrij streng met regels dus logisch dat het niveau laag werd in HK, anders was er nl geen verschil tussen HK en SG :?

ik zou dus ook zeggen maak de regels in SG wat losser en maak daar het offtopic forum van :?
Er is een verschil tussen een topic over het feit dat er iemand is overleden (en steun wenst) en een lekkeremeidentopic. Als je dat niet weet: mwja, geen woorden voor.

Ik vind het zelf leuk om in de HK te lezen, doe het ook graag. Schaam me er eigenlijk ook voor dat ik er niet echt of de perfecte manier in ben gekomen. Maar ik denk dat dit het moment is om te laten zien dat ik ook (iets) meer kan.

Ik denkweet dat de users het hebben verpest. Als de modjes regels opstellen kun je in overtreding gaan maar je wordt gestraft.

Je moet het zo zien: (modjes is regering, users zijn de hollanders)
• Als een nederlander te snel rijd wordt deze gestraft. IRL met een boete, op GoT met de blauwe tekst
• Als het vaker gebeurt krijgt de nederlander hogere boetes, op GoT een OW/BAN

• Een keer offtopic kan (of pics/specs gedrag). Je gaat onderuit maar de andere hebben er geen last van. Het is wel irritant dus het moet niet te vaak voorkomen.
• Als alle nederlanders dit gaan doen gaat er iets mis. Oplossing: zorgen dat het NOG(knipoog naar modjes) strenger wordt.
• Als het niet strenger kan moet er (tijdelijk) het een-en-ander aan gedaan worden.

En welke oplossingen zijn er?..... :)

Ik hoop zelf wel dat het tijdelijk wordt maar wel dat er vanalles gewijzigd wordt. PICS / SPECS gedrag; weg. Andere diepzinnige opmerkingen als LOL :D is ook niet echt boeiend om te lezen. Kies dan iets "alternatief leuks". Kopieen van topics (hobby moeder / vader / zusjegeen specs) hoeft dus ook niet. (Of staat stond dat al in de HK-FAQ :X )

[ Voor 3% gewijzigd door blackangel op 18-01-2003 19:50 . Reden: wel alles afsluiten he :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:38
just my 2 cents:

ik vind het eigenlijk wel goed/fijn dat de HK nu eindelijk dicht is. er is al zolang gedreigd met sluiting. ook toen het al onzinforum was etc etc.. naamsverandering hier, FAQ daar, het mag allemaal niet baten. ik denk serieus dat hierdoor het niveau van GoT weer een sprong omhoog maakt. vooral als SG goed gemodereerd blijft worden. GoT zal wel een behoorlijk aantal users verliezen als we weer terug gaan naar een echt Tech forum, maar de echte tweaker blijft over en is hierbij ook gebaat.

aan de andere kant is het jammer van de leuke plaatjes/filmpjes/moppen/opmerkingen in de hk, maar ik ben van mening dat je daarvoor maar naar andere fora moet uitwijken. denk Fok oid.

maw. ik treur er niet om dat de HK dicht is en hoop dat de HK het ook blijft. GoT moet terug naar zijn roots en weer echt naar een techforum voor de echte tweakers toe..

ik sta ook helemaal achter de stelling in dit topic: [rml][ stelling] GoT is dood[/rml]

ik hoop echt dat de crew het eventueel verlies in users voor lief neemt om van GoT weer een echt nerd-forum te maken, zoals het bijvoorbeeld 2 / 3 jaar geleden nog was.

[ Voor 15% gewijzigd door FragDaddy op 18-01-2003 19:52 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Furknell schreef op 18 januari 2003 @ 19:34:
[...]

Een toelatingseis lijkt mij idd ook wel een goed idee. Je stoot toch een grotere groep af als je ze b.v. pas na 1 jaar in de HK laat dan na 150 techposts.
Je mocht eerst pas na 4 maanden in de HK met 150 techposts, maar dat schrok ook maar heel weinig mensen af. Blijkbaar helpt ook een langere registratietijd niet...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

MaRc0 schreef op 18 januari 2003 @ 19:49:
[...]

Je mocht eerst pas na 4 maanden in de HK met 150 techposts, maar dat schrok ook maar heel weinig mensen af. Blijkbaar helpt ook een langere registratietijd niet...
ik heb een beter idee: Iedereen die denkt dat ie zich HK-waardig kan gedragen mag proberen (in een meeltje naar een van de MOD-jes) een stukkie te schrijven waarom ze juist hem/haar moeten toelaten. Als de MOD-jes door jou betoog overtuigd zijn van je toegevoegde waarde, mag je erin.

De meeste krijgen waarschijnlijk met groot schrijven een shag-vloeitje nog niet vol, so that kinda narrows it down to sane people |:(

sorry maar ik kan echt geen ander idee opperen :X

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 19:30:

Stel er wordt nu een filmpje gepost, dan zeggen de eerste 3 replies rustig dat ze hem aan het downloaden zijn. Daarna nog een reply met hoe leuk ze het wel niet vinden (vaak in diepzinnige volzinnen als: "LOL :D "), om soms in complete slowchat te vervallen met mede-forum-genoten. Dan denk ik: hier is een forum niet voor bedoeld, ga dan lekker op IRC zitten.
(persoonlijk stoor ik me er niet aan, lees ik gewoon overheen)

Inhoudsloos is subjectief. Ik zelf vond het 'WinAMP topic' erg leuk. Terwijl het door anderen misschien als inhoudsloos gezien werd zijn er toch een aantal leuke discussies gevoerd wmb.

Wanneer de grote groep zich daar aan stoort kan men er iets van zeggen: *linkje posten naar beleid* en post van 'chatten kan op IRC'. Wanneer men dan door gaat kan iemand anders hetzelfde doen. Bijvoorbeeld. Daar zou je mensen toe aan kunnen sporen.. maar ik geloof dat jullie hier ook nogal tegen het eigen rechtertje zijn van forummers a-la slotje (ik vind dit net even iets anders).

Wanneer de grote groep zich er niet aan stoort en er niks tegen doet kun je je afvragen in hoeverre de gemiddelde GoTer zich eraan stoort tov. de mods. Wat is belangrijker: dat de GoTers prettig kunnen forummen, of dat de mods prettig kunnen forummen?

Want ergens klopt het niet: er is blijkbaar een probleem welk probleem tijdelijk opgelost wordt door de hogere hand: het forum te sluiten. Hele groep wordt benadeerd waar niet een hele groep schuld had. Wanneer elke HKer wist dat dit zou gebeuren, hadden ze het dan niet verbeterd, denk je?

Is het niet oneerlijk om over de druppel te spreken terwijl men niet wist dat de emmer vol zat? Ik vind het oneerlijk tegenover diegene die zich wel goed gedroegen.
Daarom pleit ik onder andere voor het afschaffen van de quickreply in HK, de postdrempel is te laag. Mensen roepen maar wat, het is een kwestie van intypen: alt + s en je hebt er weer een reply bij.
Onder andere ja. Dat alleen zal het probleem niet oplossen: dit alleen zal niet zorgen voor een mentaliteitsverandering. Het is slechts irritant. Diegene die inhoudsloos willen reageren zullen dat nog steeds kunnen.

Tijdslimiet dacht ik ff aan, vind ik wel wat ver gaan :P je zou wel na X tijd HKen een pushmessage kunnen sturen van 'jij HKed wel erg veel' (maar da's ook niet concreet het probleem) ook daarmee los je het probleem niet op.

Concreet: wat is volgens de leiding van de HK het doel van de HK en wat is jullie probleem?
De goede naam van Tweakers.net heeft daar ernstige schade opgelopen. Maar helaas was deze uitwas niet de enige. Voorbeelden zijn legio zoals de foto's die net over het randje zijn, foute links snel wegeditten, zeuren bij sancties etc. etc. Het geduld van de crew is niet alleen op, het staat zelfs zwaar in het rood.
Hieruit blijkt ook dat de mods het zat zijn. In hoeverre de gebruikers het zat zijn en wat zij vinden doet er dus blijkbaar niet toe :?

Schuingedrukte zou je logging kunnen gebruiken of meer lite mods ofzo. Je zou ook kunnen denken aan een (deels) nieuwe crew die met frisse moed er tegen aan gaat.
We gaan geen HK alleen openstellen voor mensen met abo, simple as that :)
Gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

idd gelukkig, want het is geen oplossing, wie zegt dat mensen met een abbo zich (niet) kunnen gedragen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 21:32
casemodderpoel schreef op 18 januari 2003 @ 20:03:
[...]

ik heb een beter idee: Iedereen die denkt dat ie zich HK-waardig kan gedragen mag proberen (in een meeltje naar een van de MOD-jes) een stukkie te schrijven waarom ze juist hem/haar moeten toelaten. Als de MOD-jes door jou betoog overtuigd zijn van je toegevoegde waarde, mag je erin.

De meeste krijgen waarschijnlijk met groot schrijven een shag-vloeitje nog niet vol, so that kinda narrows it down to sane people |:(

sorry maar ik kan echt geen ander idee opperen :X
Dat lijkt me niet echt slim. Je moet wel bedenken dat GoT niet zomaar een klein forumpie is, maar echt tienduizenden users heeft. En om nou een paar duizend mailtjes te gaan lezen van elk 3 pagina's...
En dan krijg je natuurlijk ook mailtjes van mensen die vinden dat ze er in mogen, maar er door slecht gedrag etcetera er niet eens in zouden mogen komen, dat kan je niet van te voren zien waardoor je dus ook honderden mailtjes leest die toch niet de moeite waard zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casemodderpoel schreef op 18 January 2003 @ 20:12:
[...]

idd gelukkig, want het is geen oplossing, wie zegt dat mensen met een abbo zich (niet) kunnen gedragen? :X
Nou ja iemand die betaalt voor iets waarvan-ie geen gebruik kan maken (bijv. ban) zal dat erg vinden en zal daarom zo'n ban vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag de hk nou weer open :(
ik vind dit egt klote
ik moet er maar steeds aan wennen dat ie dicht is :(
en ik heb me altijd goed gedragen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 20:21:
ik vind dit egt klote
wat denk je? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

mvds

Totally awesome!

ik vind dit egt klote
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 19:42
ik denk niet hoop wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XdesipleX schreef op 18 januari 2003 @ 20:39:
[...]

zou wel mooi zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 23:43

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 20:21:
ik vind dit egt klote
XdesipleX schreef op 18 januari 2003 @ 20:39:
[...]

Als je op deze manier in dit topic begint weet je ten minste zeker dat de HK dicht blijft. Chatten doe je in een chatbox. In een discussietopic doe je discuseren, en het liefst een beetje onderbouwd.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 14:26:
De huiskamer was bedoeld voor tweakers. Mensen met interesse in computer gerelateerde onderwerpen. Vaak was daar in de huiskamer echter niets van te merken. Er kwam veel volk nutteloze posts doen, in de categorie 'lol', en er kwam volk dat constant de grenzen opzocht.

De huiskamer is ontstaan uit een behoefte van tweakers, om niet altijd serieus te hoeven zijn. Dat hoeft binnen de 'serieuze' fora ook niet, zolang het maar binnen de perken krijgt. Met een grote groep mensen die niet betrokken is, kan dit niet.

De huiskamer werd voor sommigen een thuisbasis, tijdverdrijf, een plek om onzin te kunnen posten, alles waar de huiskamer niet voor bedoeld was. En dan mocht de crew dat constant in de gaten houden. Users die ze helemaal niet in de gaten wilden houden, omdat ze hier niet horen.

De huiskamer is nu dicht, dus heb je mooi even de tijd om na te denken over wat je nu moet missen. Bedenk voor jezelf wat je dan nog op Gathering of Tweakers wilt doen. Vind je er niets meer aan? Dan betwijfel ik of je hier wel thuishoort.

Als je dan echt zo'n behoefte hebt aan een huiskamer, richt die dan zelf op, en ga zelf de boel in de hand proberen te houden. Je kunt je eigen regels opstellen, want de Gathering of Tweakers crew is toch maar een stel eikels dat alles doet om je te kunnen pesten.
Gathering of Tweakers, wat is dat? Is dat niet dat kansloze forum met allemaal van die nerds die geen leven hebben enzo?

Je kunt kiezen: of je richt je eigen forum op, waar je kunt doen en laten wat je wilt, of je blijft op Gathering of Tweakers komen, en vraagt of er dan toch weer een wat minder serieus forum kan komen. Kom maar met voorstellen, want nu zijn er weer honderden mensen bezig om een oplossing te bedenken. Die mensen doen dat niet voor hun lol, nee, ze doen het omdat ze mensen die dat verdienen heus wel zoiets gunnen.

Het zal je wel niets interesseren, als jij maar een plekje krijgt om uit je nek te kunnen lullen. En natuurlijk wil je zelf geen verplichtingen of verantwoordelijkheden, want dat is niet leuk. Dan wordt meteen van je gedacht dat je serieus bent, net als die klotefiguren uit de GoT-crew die niet weten wat humor is. Nee, jij wilt bewijzen hoe ongelofelijk slap je kunt ouwehoeren. Dat is de norm, want aan de hand daarvan wordt gemeten hoe cool je wel niet bent.

Have I got news for you, respect, dat is de norm. Niet respect voor mensen die willen bewijzen hoe hard ze tegen de stroom in kunnen roeien, maar respect voor de mensen die die stroom in goede banen leiden. En respect voor de mensen die dat stukje rivier dat uitmondt in de grote Internet Oceaan hebben afgedamd. Dát zijn tweakers, en daar gaat het nu allemaal om.

En die tweakers gaan nu voor jullie beslissen welke kant we nu opgaan. En jij? Jij kan hopeloos in je reddingsbootje blijven dobberen, misschien is er wel iemand die je oppikt. Of je kunt terugroeien, en proberen er iets van te maken. Maar dat moet jij zelf doen, dat gaan wij niet meer voor je doen.

In een eventuele nieuwe huiskamer zal iedereen mee moeten werken om de continue stroom onzin tegen te houden. Natuurlijk is het niet zo dat onzin verboden wordt. Maar er moet een eind komen aan de 24/7 onzin mentaliteit. Je zult er niet alles vinden wat je nodig hebt.

Disclaimer: Ik heb het tegen niemand in het bijzonder. Zie maar of je je aangesproken voelt.

*geen woorden meer*

Dit is het beste wat er ooit over de hele huiskamer/offtopicforum/koreg/etc-problematiek is geschreven.

100% true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dit egt klote

En hoe vaak denk je dat ik dit heb meegemaakt :? En denk je dat dat leuk is :?

Eerst denken, dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:29
Ik krijg net een aardige ingeving: (zal ongetwijfeld al gezegd zijn)

t.net/got en fok werken toch ietwat samen? Laat de huiskamer (als ie er ooit weer komt) lekker doorlinken naar een subforum op fok. Heb je hier er geen last meer van maar zijn de mensen toch tevreden omdat er wel een hk is.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:30

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik zou weleens een defenitie willen zien van onzin? Wat mag wel en wat mag niet in een eventuele nieuwe HK :?

Ik bedoel ik postte met enige regelmaat leuke ( :? ) filmpjes, foto's en andere opmerkelijke dingen (sites bijvoorbeeld of nieuws). Is dat onzin? Waar ligt de grens?

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

NitroX_infinity schreef op 18 January 2003 @ 21:15:

t.net/got en fok werken toch ietwat samen? Laat de huiskamer (als ie er ooit weer komt) lekker doorlinken naar een subforum op fok. Heb je hier er geen last meer van maar zijn de mensen toch tevreden omdat er wel een hk is.
T.net en Fok! hebben buiten dat ze op dezelfde servers draaien volgens mij vrijwel niets gemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die ingeving is inderdaad reeds eerder geopperd. Maar ik kan mezelf er volledig achter scharen. Onzin van het HK-niveau hoort gewoonweg niet thuis op GoT. Ben je anders van mening, dan zit je hier gewoon niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De sfeer van fok is heel anders dan de sfeer van GoT, ik heb zelf fok ingeruild voor GoT, tuurlijk voor de tech in eerste instantie, maar uiteindelijk bleef ik hier omdat ik de sfeer hier juist veel gemoedelijker vond.
Ik denk dat meer mensen gedeint zijn van een wat gemoedelijker en ontspannen sfeer, waar de huiskamer ook voor bedoeld was. (En niet zo raar mogenlijk blaten of zoals je op fok ook ziet de groots mogenlijke digitale orgies of fake/niet-fake rellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAZZA schreef op 18 januari 2003 @ 21:18:
Ik zou weleens een defenitie willen zien van onzin? Wat mag wel en wat mag niet in een eventuele nieuwe HK :?

Ik bedoel ik postte met enige regelmaat leuke ( :? ) filmpjes, foto's en andere opmerkelijke dingen (sites bijvoorbeeld of nieuws). Is dat onzin? Waar ligt de grens?

Iemand?

Gewoon een lekkere ontspannen sfeer, en niet continue zo gek mogenlijk willen doen, een wedstrijdje blaten houden.

Gewoon chill en relaxed, lekker ontspannen en waar een ieder zich thuis voelt.
Ontspannen humor, waar je gewoon alles kwijt kunt, en niet waar je moet wedijveren om wie de meest banale humor heeft.

Gewoon chill en relaxed dus :) En zie ook mijn vorige post, op fok is het ook een en al gekkigheid, zo bizar mogenlijk, het is een soort behalen van een adreline kick bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 21:23:
[..] (En niet zo raar mogenlijk blaten of zoals je op fok ook ziet de groots mogenlijke digitale orgies of fake/niet-fake rellen).
Is dat niet net waar de HK naartoe aan het gaan was? Of al was ondertussen?

Ik vind ook dat er een HK kan en mag zijn op GoT, maar om dat in goede banen te leiden gaat een berg moderators kosten. En is dat wel de moeite? Het merendeel van de inspanningen concentreren op een subforum dat off topic is? Een goed off topic forum dient klein en gezellig te zijn.
Het kan niet de bedoeling zijn dat HK het centrale punt van GoT wordt zoals dat was voor vele HK-ers (Je moest de post-history van sommigen eens bekijken...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 21:12:

[...]

En hoe vaak denk je dat ik dit heb meegemaakt :? En denk je dat dat leuk is :?

Eerst denken, dan de rest.
ja, maar inmiddels denk jij eerst en de rest niet.
iedereen op de telekinetische loadbalancer, dank sharen we de thinkload 'ns :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43
offtopic:
Kan iemand mij misschien melen op h.eversen@chello.nl wat er nou precies is gebeurd met die LPFHack of threadje geven, ik heb al gesearcht, dit topic doorgespit, maar wat er nou echt precies gebeurd is weet ik dus niet, en ben ik wel nieuwsgierig naar. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

SatCP schreef op 18 januari 2003 @ 21:29:
[...]
Is dat niet net waar de HK naartoe aan het gaan was? Of al was ondertussen?

Ik vind ook dat er een HK kan en mag zijn op GoT, maar om dat in goede banen te leiden gaat een berg moderators kosten. En is dat wel de moeite? Het merendeel van de inspanningen concentreren op een subforum dat off topic is? Een goed off topic forum dient klein en gezellig te zijn.
Het kan niet de bedoeling zijn dat HK het centrale punt van GoT wordt zoals dat was voor vele HK-ers (Je moest de post-history van sommigen eens bekijken...).
Orgies in de HK? :o

Overigens vind ik een HK die-hard met in z'n post history 5 goede behulpzame reply's in de tech fora nuttiger dan mensen die eerder gegeven advies gaan herkauwen. Dat zie ik ook nog met grote regelmaat gebeuren. Daarmee bedoel ik dat er een topique geplaatst wordt en er gelijk een goed antwoord wordt gegeven. Vervolgens volgen er nog 5 posts die dat goede antwoord in andere bewoordingen nogmaals geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 21:26:

[...]

Gewoon een lekkere ontspannen sfeer, en niet continue zo gek mogenlijk willen doen, een wedstrijdje blaten houden.

Gewoon chill en relaxed, lekker ontspannen en waar een ieder zich thuis voelt.
Ontspannen humor, waar je gewoon alles kwijt kunt, en niet waar je moet wedijveren om wie de meest banale humor heeft.

Gewoon chill en relaxed dus :) En zie ook mijn vorige post, op fok is het ook een en al gekkigheid, zo bizar mogenlijk, het is een soort behalen van een adreline kick bijna.
Hier ben ik met je eens.
Ik ben vaak in de HK te vinden vanwege de sfeer, lag vaak in een deuk enz.
toen ik op FOK kwam moest ik wel ff wennen. heb je misschien wel gemerkt ;)
we moeten sommige dingen beperken zoals opsomtopics ofzo.
wie gaat dat nou allemaal lezen??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Kijk naar Fok, dan zie je hoe het niet moet ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreeke schreef op 18 januari 2003 @ 21:35:
Kijk naar Fok, dan zie je hoe het niet moet ;)
:D :D :+
das wel waar, maar dan denken de anderen: ow, moet het zo.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HK dicht? Nou en? 't was amusant om te volgen. Heb ooit in een draadje over het niveau van de HK gesproken over "moraalridders". Hebben deze gewonnen?
De druppel vond ik eerlijk gezegd wat schijnheilig. Het geintje met ASUS is toch vrij lang open geweest?
Bullshit reply's vindt je overal, dus niet alleen op GOT, omdat er overal kleine viespeukjes en ettertjes posten. Het verplicht inloggen op GOT heeft waarschijnlijk erger voorkomen.
Er verschijnt vanzelf weer een vergelijkbaar forum onder een andere naam. SG zal gezien de HK posts die je er nu ziet de opvolger zijn verwacht ik.
Persoonlijk werd ik ooit door mijn zoon op de huiskamer gewezen. 't was me nooit opgevallen dat er een huiskamer was. Dank zij mijn aantal posts kan ook hij via mijn PC in de huiskamer. Schrik maar niet..... Hij vindt het het meest "stomme" forum. Hij zegt: "nou boeieee".
HK dicht? Nou en? 't was amusant!

Let op!
Tweakers is volgens mij ooit begonnen door een paar mensen die regelmatig op het forum van Computertotaal posten en daarbij riepen dat iedereen naar tweakers.net moest komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Jammer, dat de HK dicht is.
ik vroeg me dus ook al af of ik gebanned was ;)

Ik begrijp ook wel waarom het mis ging, nutteloos ouwehoeren en onbelemmerd feesten kun je nog het beste IRL doen en niet op een computerforum.
Dan zijn namelijk de vuist van de uitsmijter en de kater de volgende ochtend een stuk harder en pijnlijker.

Ik zeg: we kunnen in de SG verder gaan, en dan bedoel ik niet 'aanhaken en verder met de polonaise' maar ik denk dat het karakter, en de mate van serieusheid de SG een goed forum maken om de HK te vervangen en de nu doelloos ronddwalende Tweakertjes op te vangen en in te tomen (en dus al bij het lezen van de SG FAQ, en niet pas bij het ontvangen van een slotje).

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightowl
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Wat me opvalt is dat telkens de vraag terugkomt wat nu wel en niet mag in HK. Ik denk dat dit de essentie van het werkelijke probleem is. Velen gaan de grenzen opzoeken en stoppen pas als anderen ze erop wijzen dat grenzen overschreden zijn.

De vraag die eenieder zichzelf zou dienen te stellen is:

hoe gedraag ik me in mijn eigen HK, die van mijn ouders of hoe zou ik willen dat mijn kinderen zich in mijn HK gedragen?

Respect is het antwoord. Als je de spelregels van het spel niet kent, speel het dan niet. Je verpest het voor jezelf en voor ieder ander.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Dat is redelijk correct nightowl :P

Maar in de praktijk kan lang niet iedereen respect opbrengen, op een forum niet maar 'IRL' ook niet altijd.
En dan geeft zo iemand er toch niet om dat ie het voor anderen verpest, +1 egotripper.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lurk hoofdzakelijk en had dus ook geen toegang, maar als ik het zo lees allemaal is het maar beter zo, heb in ieder geval niet gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil er een vredelievende tweaker me eventjes kort uitleggen ivm "LPF site" ? Heeft het iets met Nederland ofzo te maken? Wat is er gebeurd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 22:57:
Wil er een vredelievende tweaker me eventjes kort uitleggen ivm "LPF site" ? Heeft het iets met Nederland ofzo te maken? Wat is er gebeurd ?
in deel 1 staat het ook in wat er was met LPF
de site is gehackt en tweakers rulez stond erin.
heeft met NL te maken want LPF is toch in NL ;)

kijk maar in deel 1 voor wat uitgebreider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 22:59:
[...]

in deel 1 staat het ook in wat er was met LPF
de site is gehackt en tweakers rulez stond erin.
heeft met NL te maken want LPF is toch in NL ;)

kijk maar in deel 1 voor wat uitgebreider :)
thx voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Wat een hoop dramatische blabla hier zeg. Er is nog geen enkele keer uitgelegd wat wel en wat niet mag op een manier dat je er wat aan hebt. Het is allemaal afhankelijk van hoe iemand het interpreteerd. Iemand met een normaal fatsoen snapt het, maar die hoef je het alzo niet uit te leggen. Iemand die overal schijt aan heeft wil de regels niet snappen en doet wat ie wil. Nou, waar blijf je dan met je vage uitleg over "Gewoon een lekkere ontspannen sfeer" en "Gewoon chill en relaxed, lekker ontspannen en waar een ieder zich thuis voelt"

Tja, dat is dus voor iedereen anders. Voor de serieuze techposter kan het betekenen dat je kletst over hoe je dag was op je werk, voor de onzinblater kan het betekenen dat ie verteld hoe groot zijn hoop was die hij net in de wc heeft achtergelaten.

Vage regels heb je niks aan want die betekenen voor iedereen wat anders, strenge regels wil je niet want dan is de sfeer nep en gespannen.

Ik wil niet lullig doen hoor, maar de mensen die hier lopen te verkondigen dat er geen alternatief is, en dat er hier een plaats moet zijn voor onzin moeten eens verder kijken dan hun neus lang is. En de crew zou toch inmiddels al genoeg ervaring moeten hebben om te zien dat het niet goed kan gaan. Er is altijd wel een alternatief te vinden buiten dit forum... Voor de een is dit Fok, voor de ander is dit crapforum of het onzinforum, voor weer een ander enz...

Hoezo heeft het tech gedeelte geen last van de HK? 150 Onzinposts, of herhalingen van wat er gezegd word om maar in de HK te mogen. Gezeur en gejank als de HK weer eens dichtmoet.

Crew, kom op zeg, er zijn genoeg plekken waar de onzin terecht kan, en er is altijd wel een plek waar iedereen zich thuis voelt. Sfeer moet gemaakt worden, als dat in de HK kan dan kan dat ook op een ander forum.

Ga terug naar wat GoT hoort te zijn. En plek waar mensen terecht kunnen voor hun vragen en het voor het delen van kennis. De HK begon een eigen leven te leiden, misschien leuk voor die HK-diehards en meubelstukken.... Maar kijk eens wat het doet voor het forum. Het enige wat GoT ervoor terugkrijgt is een slechte naam. (wat veroorzaakt word door het gezeik in de HK)

Er zijn zoveel alternatieven, waarom moet er dan ook hier nog eens een plek gemaakt worden waar de onzin heen moet. Jullie halen je zoveel problemen mee op de hals. Jullie zeggen zelf, de HK is meer werk dan alle andere fora bij elkaar. Nou, draag dat dan over aan andere fora waar het draait om onzin, en richt je op tech, daar zijn jullie goed in. En niet in het in goede banen leiden van mensen die zich niet willen/kunnen gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik weet niet of het al een keer gezegd is, maar open de HK weer en laat alleen de mensen erin die nog nooit een note, ow of ban gehad hebben. Ontspoort het dan weer na een half jaar, gooi hem voorgoed dicht en zonder discussie achteraf.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Flagg schreef op 18 januari 2003 @ 23:13:
Ik weet niet of het al een keer gezegd is, maar open de HK weer en laat alleen de mensen erin die nog nooit een note, ow of ban gehad hebben. Ontspoort het dan weer na een half jaar, gooi hem voorgoed dicht en zonder discussie achteraf.
Tja, en hoe lang denk je dat ze dat eerste kunnen volhouden?

En hoe vaak denk je dat ze het al geprobeerd hebben?

Gooi hem gewoon nu voorgoed dicht, en verwijs iedereen naar een van de andere forums waar onzin wel welkom is, in alle vormen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Laatst online: 00:23

JWO

denk dat dat ook niet de beste oplossing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ehm, er zullen weinig users zijn die én hk access, én geen notes hebben. Na etwa 150 posts hebben ze toch wel een mening over je neergekrabbeld.

Maar hey, de HK is dicht. We waren te ruig, en of wij het nou waren of andere mensen, er zijn Tweakers over de schreef gegaan. Te lang, te vaak. Niet alleen vandaag.
En als ze het hebben over 'dit was de druppel' dan bedoelen ze met die druppel niet het spettertje wat in de emmer viel, maar het drupje wat de vloer raakte toen de emmer overstroomde.

Obsidian
Tja, dat is dus voor iedereen anders. Voor de serieuze techposter kan het betekenen dat je kletst over hoe je dag was op je werk, voor de onzinblater kan het betekenen dat ie verteld hoe groot zijn hoop was die hij net in de wc heeft achtergelaten.

Ja, en de serieuze techposter kan nu in SG zijn kopje thee in de namiddag komen halen, en voor degenen die afgestudeerd zijn op reguliere wc-inhoud is er simpelweg geen plek meer.
Het enige 'losse' niet-techforum wat er nu nog is is SG. Ik raad gewoon iedereen aan eens opnieuw de faq te lezen, heb ik vanavond ook gedaan. Past je topic niet binnen de richtlijnen, dan post je het simpelweg niet. Try IRC, of bel je oma om haar hiermee te vervelen, maar realiseer je dat GoT hier helaas niet meer (of nooit) voor bedoeld is.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:53

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik zal vast wel een paar notes hebben, terwijl ik toch wel in de HK zou mogen neem ik aan :X Notes zijn ook soms positief + sommige modjes hebben ook negatieve serieuze notes, dus gaat niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 20:53

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 21:53:
HK dicht? Nou en? 't was amusant om te volgen. Heb ooit in een draadje over het niveau van de HK gesproken over "moraalridders". Hebben deze gewonnen?
De druppel vond ik eerlijk gezegd wat schijnheilig. Het geintje met ASUS is toch vrij lang open geweest?
Bullshit reply's vindt je overal, dus niet alleen op GOT, omdat er overal kleine viespeukjes en ettertjes posten. Het verplicht inloggen op GOT heeft waarschijnlijk erger voorkomen.
Er verschijnt vanzelf weer een vergelijkbaar forum onder een andere naam. SG zal gezien de HK posts die je er nu ziet de opvolger zijn verwacht ik.
Persoonlijk werd ik ooit door mijn zoon op de huiskamer gewezen. 't was me nooit opgevallen dat er een huiskamer was. Dank zij mijn aantal posts kan ook hij via mijn PC in de huiskamer. Schrik maar niet..... Hij vindt het het meest "stomme" forum. Hij zegt: "nou boeieee".
HK dicht? Nou en? 't was amusant!

Let op!
Tweakers is volgens mij ooit begonnen door een paar mensen die regelmatig op het forum van Computertotaal posten en daarbij riepen dat iedereen naar tweakers.net moest komen.
OMFG, wat een onzin in 1 post

• De crew heeft laten weten SG _NIET_ in de HK te veranderen
• Jij gaat er van uit dat er een nieuwe huiskamer komt, terwijl die niet het geval hoeft te zijn
• "Bullshit replies vind je overal en niet alleen op GoT "...Dus moet je ze maar toelaten, rare gedachtegang. En GoT is een forum appart. Niet omdat ik zo erg wil slijmen, maar 60000 geregistreerde gebruikers, noem nog maar eens zo'n nederlands forum.

Kortom, je post is echt vol met onjuistheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Laatst online: 22:58

WouterG

Dit is geen ondertitel

obsidian schreef op 18 January 2003 @ 23:11:
Hoezo heeft het tech gedeelte geen last van de HK? 150 Onzinposts, of herhalingen van wat er gezegd word om maar in de HK te mogen. Gezeur en gejank als de HK weer eens dichtmoet.
Precies, die regel moet afgeschaft worden. Er moet plaats komen voor een nieuw off-topicforum met toch wat strengere regels. Eventueel geselecteerde users laten modden en de regel erbij zetten dat hun wil wet is, het is namelijk toch een off-topic forum en een bericht/topic meer of minder telt toch niet. Heeft een user bv. 5 slotjes of geedite posts daar dan kan een mod kijken of een temp (paar dagen of weken) of een perm ban op zijn plaats is.
Ga terug naar wat GoT hoort te zijn. En plek waar mensen terecht kunnen voor hun vragen en het voor het delen van kennis. De HK begon een eigen leven te leiden, misschien leuk voor die HK-diehards en meubelstukken.... Maar kijk eens wat het doet voor het forum. Het enige wat GoT ervoor terugkrijgt is een slechte naam. (wat veroorzaakt word door het gezeik in de HK)
Volgens mij heeft GOT altijd al een lulhoekje gehad. Ik weet dat niet zeker want ik was in het begin nog niet aanwezig maar het lijkt mij heel aanemenlijk. Bijna alle fora hebben ook een lulhoekje.
Het was leuk omdat er vaak toch nog enig niveau aanwezig was. Als ik wat op Fok rondhuppel kom ik dat allemaal niet tegen. Als de hk niet terugkomt ga ik ook geen alternatief opzoeken. Ik denk wel dat ik wat meer in de tech fora aanwezig zal zijn, vandaag merkte ik al dat ik daar al wat meer rondstruinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woooow, deze discussie loopt hard. Deel 2 al, volgens mij missen ze de huiskamer echt. Ik kan ze geen ongelijk geven.
Om nog even mee te discuseren, die techposts waren te makkelijk behaald. 150 vragen stellen, stomme topics openen die vervolgens weer gesloten werden en op een gegeven moment kwam je wel in de HK. 150 echte techposts behalen is heel wat moeilijker ;). Maar dan zou iemand al die posts van mensen die nog geen acces hebben moeten gaan beoordelen. Leuk bijbaantje :).
See ya, ik ga de vaat doen, gelukkig kan ik nu niet uren worden afgeleid in de HK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

misschien een klein beetje offtopic , maar nu jullie toch bezig zijn , direct de HK postst e.d. weer van het posts totaal afhalen???

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 19 januari 2003 @ 00:09:
[...]

OMFG, wat een onzin in 1 post

• De crew heeft laten weten SG _NIET_ in de HK te veranderen

Kortom, je post is echt vol met onjuistheden
Nofi maar waarom is de HK nu dicht dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
  • Laatst online: 12-09 11:29
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 00:38:
[...]

Nofi maar waarom is de HK nu dicht dan :?
lees het mededelingen forum eens ;)

edit: HK voor onbepaalde tijd dicht < daar dus

[ Voor 17% gewijzigd door rblommers op 19-01-2003 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me denkt dat dit gewoon een truc is om de serverload en het dataverkeer te verminderen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 01:00:
* JdM denkt dat dit gewoon een truc is om de serverload en het dataverkeer te verminderen :X
check "active topics" maar eens 0.57U : 1 refresh, dat was inderdaad met HK niet zo, maar of dit nou de reden was? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rblommers schreef op 19 januari 2003 @ 00:53:
[...]

lees het mededelingen forum eens ;)

edit: HK voor onbepaalde tijd dicht < daar dus
Uh het was meer bedoeld om hem aan het denken te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[nohtml]
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 20:05:
[...]

Want ergens klopt het niet: er is blijkbaar een probleem welk probleem tijdelijk opgelost wordt door de hogere hand: het forum te sluiten. Hele groep wordt benadeerd waar niet een hele groep schuld had. Wanneer elke HKer wist dat dit zou gebeuren, hadden ze het dan niet verbeterd, denk je?

Is het niet oneerlijk om over de druppel te spreken terwijl men niet wist dat de emmer vol zat? Ik vind het oneerlijk tegenover diegene die zich wel goed gedroegen.
Wat is er NIET leuk aan de HK
Stelling: De huiskamer word steeds serieuzer! *LEZEN*
Dat hebben we dus wel laten blijken ;) Het was een kans om actief mee te denken.
Wanneer de grote groep zich er niet aan stoort en er niks tegen doet kun je je afvragen in hoeverre de gemiddelde GoTer zich eraan stoort tov. de mods. Wat is belangrijker: dat de GoTers prettig kunnen forummen, of dat de mods prettig kunnen forummen?
[..]

Hieruit blijkt ook dat de mods het zat zijn. In hoeverre de gebruikers het zat zijn en wat zij vinden doet er dus blijkbaar niet toe :?
De GoTters moeten prettig kunnen forummen, wij zijn daar voor :) Maar het ligt niet zo zwart-wit, omdat niet alle regels die er zijn, erop gericht zijn om iedereen het hier naar zijn zin te maken. Er zijn bijvoorbeeld ook regels nodig om de continuïteit van GoT te kunnen garanderen ;)

De mening van gebruikers doen er wel toe :) Lees deze draadjes door en je ziet dat voor een hoop van diegenen voor wie de HK oorspronkelijk bedoeld was (een extra voor techposters) er tegenwoordig geen hol meer aanvinden. Dat de mensen binnen de HK het allemaal best vinden, lijkt me nogal logisch, anders zouden ze er niet meer posten ;)

Want dat was de insteek van de HK, een leuk forum waar je terecht kon voor ontspanning. Maar het moet niet te onzinnig worden. Dit forum is in feite serieus bedoeld, om de HK dan tot een veredelde chatbox te laten verworden past hier niet bij. Je slaat dan een enorm gat tussen de techfora en de HK, die ook zijn weerslag zal hebben op de techfora, wat dus niet de bedoeling is. Dus de HK is bedoeld ter ontspanning, je kunt er ook best wat maken, maar houd het enigszins fatsoenlijk en met mate. Dat je een hoop gebruikers binnen de HK niet hoort klagen over warezlinkjes om maar wat te noemen, zegt ook niet dat we die zouden moeten toestaan. Je mod ook om de continuïteit van het geheel in stand te houden. Wat gebruikers er van vinden doet er dus zeker wel toe, maar niet alleen gebruikers die tot voor kort in de HK postten hebben hier inspraak.

Maar neem nu zo'n actie als met dat LPF-gebeuren. Dat is echt niet de eerste keer, zo kan ik me herinneren dat een jongen die zijn eigen helpdesk oid had opgezet vol werd gespammed met onzinnige vragen, mensen hebben beginnersweb bestormd, een chat van dierenliefhebbers (of wat was het?) zoveel mogelijk proberen te vernachelen, het jongetje dat WorldOS in elkaar had gezet werd lastig gevallen. Stuk voor stuk incidenten waaruit blijkt dat sommige mensen zich niet kunnen gedragen. Ook dit staat de continuïteit in de weg, het bezorgd GoT vaak een slechte naam.

Dus inspraak geldt zeker wel, maar voor iedereen en je moet ook buiten die meningen om voor continuïteit kunnen zorgen.

Een kleine opsomming wat ik anders zou willen zien:
• Anticiperen op topics: als een topic serieus is, ga het dan niet kansloos vergallen met je geblaat onder het mom van: "Maar dit is toch HK!!!11"
• Don't care? Don't post!: je bent niet verplicht te posten, als je niks te melden heb, druk op backspace.
• Slowchat: daar is MSN/ICQ/IRC voor.
• Heb respect voor elkaar en voor anderen: ga niet achteloos zitten flamen, andere fora / site's / chats terroriseren enz.

Komt voor mij eigenlijk neer op: common sense :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Ok, vanmiddag was er een groepje moderators binnengekomen op het forum van de "alternatieve huiskamer". Laat ik naar aanleiding daarvan ook even een post maken in dit LA topic, in de hoop dat mensen er niet overheen lezen (zoals mijn ervaring is wat gebeurt in grote topics als deze).

Bij moderators is het gevoel gekomen dat ik het vervangend forum heb opgebouwd uit "protest" of "rebellie" tegen de beslissing van de crew van GoT. Daarom werd er ook een beetje op gereageerd alsof ik, maar zeker eigenlijk de bezoekers van het nieuwe forum, me helemaal niet bekommeren zou over de toekomst van GoT en geen hart zou hebben voor alles wat hier gebeurt.

Ik kan me voorstellen dat het misschien over zou kunnen komen als: "Goh, de HK is stuk. Wie bouwt een nieuwe? Dan gaan we daar weer lekker door!" Jammer als het voor verschillende mensen werkelijk zo is overgekomen. Dat is namelijk absoluut niet de opzet van de "nieuwe hk". Ik heb zelf eigenlijk het gevoel dat ik in de, nu begrijpelijk genoeg gesloten, oude HK een aardig "goede" user was: ik heb nooit bewust topics naar de kl*te geholpen, en voor leuke topics wilde ik me ook aardig inzetten (denk hierbij aan: ooit lang geleden voor de bamboe-loves-tabbie affaire een kleine site gebouwd, nu down overigens, de signedmoney site gebouwd naar aanleiding van Dreeke's topic, het radiostation een serverplekkie gegeven, en nu uiteindelijk ook een vervangende HK gebouwd).

Kom ik door dat laatste punt gelijk op de vraag: waarom heb ik die vervangende HK dan wél gebouwd, als het niet uit rebellie is? Simpel: de oude HK is gesloopt door de gebruikers die niet konden/wilden omgaan met de vrijheid die hen gegeven was. Het liep over van de topics die vol stonden met onzin/bullreplies, of gewoon pure shit topics. OK, toegegeven: zelf heb ik de me er toevallig de afgelopen week éénmalig aan schuldig gemaakt door een bullshittopic te openen ("hoe pist de tweaker?"). Maar dat weegt niet op tegen de enórme hoeveelheid die andere users daarentegen wisten te produceren... Waarom die nieuwe HK? Logisch lijkt me: de "gedupeerde" hk-gebruikers zouden toch ergens graag vérder willen gaan, met hun éigen selecte groepje. Aanschuiven bij een bestaand forum, dat al een eigen, andere sfeer heeft, is voor velen niet echt een optie. Dat ik het wat dat betreft goed gegokt heb, is te zien aan de statistieken van het forum: 160 geregistreerde gebruikers, 2891 posts in 167 topics, met een totaal aantal topicviews van 16069.

Goh jwbagger, allemaal heel aardig dat je dat voor de usertjes doet, maar we zien hier in dit topic liever constructieve replies. Dat is een gedachte die jullie ook door het kan schieten... Helaas heb ik het absoluut niet op dit soort enorme topics: om een beetje echt ontopic bezig te zijn moet je honderden/duizenden posts door gaan nemen... en daar heb ik in deze tijd (tentamens deze hele maand) écht absoluut de tijd niet voor. Lang niet iedere user die hier post zal ook iedere post in het topic lezen, dus heb ik ook eigenlijk het gevoel "in een groot gat te worden meegezogen" met mijn lullige postje... Maargoed, ik heb me daar nú in ieder geval overheen gezet: ik heb een hopelijk opbouwende post neergezet.

Waarom zou ik eigenlijk nog vérder gekozen hebben om een vervangende HK te bouwen? Misschien vermoeden jullie het al: ik vertoefde (helaas, vind ik zelf ook) het merendeel van de tijd die ik op GoT doorbracht in de HK. Van de techfora zoals ik ze ooit gekend heb, is niet meer het oorspronkelijke gevoel terug te vinden. Tot voor kort was dat nog het meest in de HK aanwezig. Hopelijk wil met mij, de oudere garde, én de groep users die wél hart voor GoT heeft, de remote-hosted HK tot een góed werkende HK maken. En als de crew hier beslist een HK of opvolger daarvan weer open te stellen, ook daar weer een GOEDE sfeer neerzetten.
Niet dat ik nu totaal geen techfora meer volg, uiteraard niet...ook daar wil wel eens iets interessants tussen zitten. En ook daar wil ik me proberen zoveel mogelijk voor in te spannen als mogelijk. (ik heb bijvoorbeeld een faq en driver-page gebouwd voor de Siemens multimedia bakkies die op de HCC te koop waren). Ook heb ik een tijd geleden het initiatief gehad een inkoopactie site te bouwen (weet Zeef zich misschien nog te herinneren), maar er bleek op een gegeven moment een uitstekend werkende site te bestaan (petje af, laupro). Inzet voor GoT heb ik naar mijn mening dus wel duidelijk laten zien. A61 access heb ik echter niet (maarja, wie vraagt wordt overgeslagen, dus dat heb ik tot nu toe dus ook nooit laten doorschemeren dat ik daar interesse voor heb), en dat terwijl ik er stellig van overtuigd ben dat de sfeer die ik nú zo enorm kwijt ben in de techfora, nog wél te vinden is in A61. Helaas kunnen niet alle users op GoT zich zo gedragen dat weer over het héle forum de oorspronkelijke sfeer zal komen te hangen ;(

Rest mij te zeggen: nogmaals, ik blame de crew absoluut niet voor het sluiten van de HK. Dat is de schuld van verschillende irritant-postende users. Het nieuwe forum is bedoeld als opvang voor de "goede" HK-users, niet als opstandigheid richting de crew. Tijd om echt héél actief mee te doen aan deze discussie in LA heb ik gewoonweg helaas niet, dus hoop ik dat deze post het één en ander duidelijk maakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet mensen die een waarschuwing hebben gehad een maand lang die punten laten op poppen als ie de huiskamer in wil? Wordt ie een maand lang even met z'n neus op de feiten gedrukt wat de regels ook al weer waren. Maar misschien is dat niet te realiseren en misschien ook een beetje te overdreven?
Nouja, het was maar een wild idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://unix.rulez.org/~calver/pictures/oil.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 01:15:
Kun je niet mensen die een waarschuwing hebben gehad een maand lang die punten laten op poppen als ie de huiskamer in wil? Wordt ie een maand lang even met z'n neus op de feiten gedrukt wat de regels ook al weer waren. Maar misschien is dat niet te realiseren en misschien ook een beetje te overdreven?
Nouja, het was maar een wild idee.
mijn idee, een 24-uurs ban is gewoon niet genoeg

begin je met weekbans te geven waar je normaal een OW krijgt, en maandbans waar je normaal een 24-uurs ban krijgt, dan zal er al veel minder bullshit in de (eventuele) nieuwe HK komen.

Als je denkt dat je ban te streng is, dan kan je nog altijd terecht bij bemiddelaar@tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukubu
  • Niet online
Ik loop hier nu al een paar jaar jaar rond, maar ik snap echt het probleem niet.
Wat ik niet wil lezen, lees ik niet. (punt)

En als er mensen zijn die zich echt ergens aan storen,en je heb een goede reden, meld het het, en het topic wordt dichtgegooid.

Maar om nou de Huiskamer dicht te smijten, ik post er bijna nooit, maar ik vind het eigenlijk wel een teken van onmacht van de modjes/admins.

edit:
vind je als modje/admin dat een topic echt niet kan, gooi het dan dicht verwijder het, en ban als het nodig is de topicstarter, of mensen die zich misdragen in het topic

[ Voor 19% gewijzigd door Nukubu op 19-01-2003 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Dat de HK dicht is gegaan... tsja.. dat was al enigzins aan te zien komen.
Het is uiteindelijk een hervinding van GoT... tot GoT.. zoals al wel werd gezgd, terug tot de core-finding. Mensen moeten niet alleen in de HK komen vanwege de reputatie die de HK had. Er is meer dan de HK, in ieder geval dan de reputatie.
De HK werd serieuzer... Maar dan moeten er toch users zijn die het verpesten voor anderen... Tsja, wat is dan de juiste keuze... de HK sluiten...
Kan me de mods heel goed voorstelllen en ga ook mee in hun mening... Het is beter te voorkomen dan te genezen... een oud spreekwoord... maar nog steeds van toepassing door de kortzichtigheid van mensen...
Tsja, ik betreur het enigzins, maar zal er niet van wakker liggen...

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krattenkoning schreef op 19 januari 2003 @ 01:27:
Ik loop hier nu al een paar jaar jaar rond, maar ik snap echt het probleem niet.
Wat ik niet wil lezen, lees ik niet. (punt)

En als er mensen zijn die zich echt ergens aan storen,en je heb een goede reden, meld het het, en het topic wordt dichtgegooid.

Maar om nou de Huiskamer dicht te smijten, ik post er bijna nooit, maar ik vind het eigenlijk wel een teken van onmacht van de modjes/admins.
Het _komt_ ook door hun onmacht, want als een topic om een bepaalde reden gesloten wordt, dan staat er vijf minuten later een nieuw topic, dat om dezelfde reden gesloten kan worden. Het was gewoon een beetje nutteloos aan het worden...

Zwaardere straffen (bans ed) zijn de oplossing hiervoor imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 01:32:
[...]

Zwaardere straffen (bans ed) zijn de oplossing hiervoor imo
de zwaardere straffen krijg je alleen door onmacht imho. mensen zien de hk als een uitschot maar kunnen niet inzien wat het eigenlijk is. erg jammer van die mensen en dat soort publiek zou er imho ook niet moeten zijn. voor zulke mensen zijn ook al genoeg fora waar ze wel kunnen komen en alles mag.

maar er zijn zat plannen hoe het wel kan. we gaan door met wat we niet kunnen laten want imho kan een forum niet zonder stuk waar je ff uit kan razen (en dan bedoel ik dus serieus onzin waar andere mensen aan mee kunnen leven :P)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
Uh? damn? HK dicht? sinds wanneer?? en mag ik misschien de url van die lpf topic? of mag dat niet?

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukubu
  • Niet online
Ik heb gewoon het idee, dat het aantal modjes zichzelf wel erg makkelijk omver laat lullen.
edit:
Ik bedoel hier eigenlijk mee te zeggen dat er hier gewoon te soft word opgetreden

Past een topic niet op GOT, flikker het dicht of verwijder het.
Bezondigt een topicstarter zich voor een 2e keer aan zo'n topic = Ban

Onzinnige reply's: 1x Warning
2x Ban
3x IP-ban

[ Voor 20% gewijzigd door Nukubu op 19-01-2003 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

DeXtOuRiuS schreef op 19 januari 2003 @ 01:52:
Uh? damn? HK dicht? sinds wanneer?? en mag ik misschien de url van die lpf topic? of mag dat niet?
staat gvd bovenaan de topiclist in la (deze pagina dus als je op de topics drukt :{)

kan je dan echt niet lezen :{ en nee dat topic in de hk bestaat niet meer nee..... de hk is namenlijk gesloten ;)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Krattenkoning schreef op 19 januari 2003 @ 01:53:
Ik heb gewoon het idee, dat het aantal modjes zichzelf wel erg makkelijk omver laat lullen.

Past een topic niet op GOT, flikker het dicht of verwijder het.
Bezondigt een topicstarter zich voor een 2e keer aan zo'n topic = Ban

Onzinnige reply's: 1x Warning
2x Ban
3x IP-ban
Ja, dus?

Als er bij jou 2x iemand op de koffie komt en hij pist twee keer in een plantenbak, laat je hem de volgende keer weer binnen??

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03 00:07
disjfa schreef op 19 januari 2003 @ 02:00:
[...]

staat gvd bovenaan de topiclist in la (deze pagina dus als je op de topics drukt :{)

kan je dan echt niet lezen :{ en nee dat topic in de hk bestaat niet meer nee..... de hk is namenlijk gesloten ;)
mja, die topic had ik wel gelezen..... :) maarja.. damn HK is dicht........

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukubu
  • Niet online
teacher schreef op 19 januari 2003 @ 02:02:
[...]

Ja, dus?

Als er bij jou 2x iemand op de koffie komt en hij pist twee keer in een plantenbak, laat je hem de volgende keer weer binnen??
Leer lezen!

Ten eerste heb ik geen plantenbakken, en al helemaal niemand die voor een tweede keer bij bij mij op de koffie koffie komt, maar dat terzijde.

Als er iemand in mijn plantenbakken pist (ook al heb ik die nie) dan ros ik echt wel effe zijn voortanden eruit (zie stap 1 van mijn plan warning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:05
Hé HK weg, was dat nou :?

Ik ooit kabelaar, elke dag GoT
Nu (wegens omstandigeheden geen inet)
Kom sinds een paar weken weer op mijn favo forum.
Wat zie ik tot mijn verbazing: GEEN HK ?!?!

Waar is die HK nou?

ff bellen met een andere GoTer
"Tja HK is dicht, werd te veel onzin in gepost"

Ik weet niet beter of HK is bedoeld voor al die onzin posts.

Iets waar je al je gal kan spuien, een uitlaat klep zeg maar, iets waar je fff tijdens je pauze naar toe surft, ff lachen om vervolgens weer aan (je soms veel te saaie) werk te gaan.

Heb je ook weer ff je "lach van de dag" gehad, zeg maar.

Tja jammer, dat HK dicht is, zo uit het niets (voor mij dan).
Ik zal het wel missen, die humor op GoT.

En als er inderdaad "te veel onzin" gepost werd, waarom niet eerder een policy change vraag ik me dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
achja ik vind het voorlopig wel goedzo, de nieuwe HK bevalt ook en de meeste mensen zitten er ondertussen wel................

ik wacht dus rustig af en lach me kapot hoe druk men zich hier maakt met zn regeltjes op een simpel forumpje op inet om het zo maar te zeggen..........

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suepahfly schreef op 19 January 2003 @ 02:15:
Ik weet niet beter of HK is bedoeld voor al die onzin posts.

Dat is het hele probleem van veel users dus. De HK is er niet voor de onzin. De HK is er voor de techusers die af en toch wat willen ontspannen en lachen. Niet voor users die toegang krijgen en zich permanent daar parkeren en niks dan crap posten, en steeds de randen op gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 19:58

BitByter

Prutst dit forum

ViperGTS schreef op 19 January 2003 @ 02:54:
achja ik vind het voorlopig wel goedzo, de nieuwe HK bevalt ook en de meeste mensen zitten er ondertussen wel................

ik wacht dus rustig af en lach me kapot hoe druk men zich hier maakt met zn regeltjes op een simpel forumpje op inet om het zo maar te zeggen..........
een simpel forumpje :/ :/

we hebben het wel over 60000 USERS !!!!!

ik heb zelf ook een klein forumpje, waar maar 40 users opzitten, en ook daar heb je dezelfde problemen als dat je hier hebt.

kun je voorstellen wat 60000 users teweeg kunnen brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:05
Viper: Nieuwe HK ? Waar?

HlpDsK: Is er iets bekend wat er gaat gebeuren m.b.t HK? Of is het de bedoeling dat GoT nu puur een techforum is / blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Suepahfly schreef op 19 January 2003 @ 04:05:
Viper: Nieuwe HK ? Waar?

HlpDsK: Is er iets bekend wat er gaat gebeuren m.b.t HK? Of is het de bedoeling dat GoT nu puur een techforum is / blijft?
misschien je email ff weergeven... ;)

maarja, ik vind het persoonlijk heel erg jammer dat Hk dicht is... dit is het forum waar ik 's nachts rondhang...en waar ik niet teveel hoef na te denken...!

ik zou niet weten hoe men de Hk weer terug zou kunnen krijgen, dat wat ik m'n hoofd opkwam is al genoemd..!
dusja, ik hoop dat over een paar weken iedereen met een mooie schone lei kan beginnen !!!!!
BitByter schreef op 19 januari 2003 @ 03:57:
[...]

een simpel forumpje :/ :/

we hebben het wel over 60000 USERS !!!!!

ik heb zelf ook een klein forumpje, waar maar 40 users opzitten, en ook daar heb je dezelfde problemen als dat je hier hebt.

kun je voorstellen wat 60000 users teweeg kunnen brengen :)
het blijft gewoon een forum!!!

alleen de sfeer is hier gewoon relax, aardige figuren..

[ Voor 28% gewijzigd door stin op 19-01-2003 04:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 17:25
Al dat gezeur over strenger straffen -> niet doen.

In het echt (de samenleving) is er ook een groep die graag strenger wil straffen, maar mijn insziens is dat onzin. Je schiet er niets mee op. En een ban; voor eventjes, of helemaal als het echt erg is.

Het limiet idee werkt niet, dan krijg je dat de discussies saai worden.

Het moet mogelijk zijn om binnen de (technische) grenzen van GoT een 'HK' te creëren waarbij er niet zoveel problemen zijn als bij de net gesloten HK.

Blijkbaar is het idee van HK toch niet helemaal in orde (want er zijn er dus al meerdere geweest..) en zal het concept bijgesteld moeten worden.

Dat de HK steeds meer op de SG ging lijken kan me worst wezen, want dat maakt mij niets uit, zolang een grap nog kon.

Verder waren neplinkjes heel vervelend en het pics geroep soms/meestal storend..

De HK zou denk ik beter zijn als het minimum aantal posts een stuk omhoog gaat. En als je het 'verkl**t' dan moet je weer 'posts winnen' om erin te komen.

En users moeten dan iets meer op 'spammers' letten, maar volgens mij kan dat wel...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op 19 January 2003 @ 08:29:
De HK zou denk ik beter zijn als het minimum aantal posts een stuk omhoog gaat. En als je het 'verkl**t' dan moet je weer 'posts winnen' om erin te komen.

Leuk .. dan gaat elke n00b alles onder blaten om 'posts te winnen' :{

Denk aub wat verder na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 17:25
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 08:53:

[...]

Denk aub wat verder na
had ik wel over nagedacht, maar, stel dat je strikter let op de post inhoud (wel een 'helse' taak...) zou het post minimum omhoog kunnen...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Simon schreef op 19 January 2003 @ 09:35:
[...]

had ik wel over nagedacht, maar, stel dat je strikter let op de post inhoud (wel een 'helse' taak...) zou het post minimum omhoog kunnen...
je geeft het zelf al aan, een helse taak.
Niemand zit daar op te wachten om dat te gaan doen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Erg jammer zeg. Ik zag de huiskamer vooral als een plek waar je ff kon relaxen, als tegenwicht op de posts in de Tweakers-gerelateerde fora. Gewoon onder elkaar leuke, grappige, vreemde info, pics en links uitwisselen. En gewoon lekker blaten. Maar je zag idd iedere keer weer van die kansloze figuren die het bewust verknalden. Ik snap dat het modden van zo'n forum erg lastig is, maar misschien moet er toch eens gekeken worden naar een soort zero-tolerance systeem. Dus 1 keer echt de fout in? No more huiskamer voor die user.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nozzman schreef op 19 januari 2003 @ 10:37:
Erg jammer zeg. Ik zag de huiskamer vooral als een plek waar je ff kon relaxen, als tegenwicht op de posts in de Tweakers-gerelateerde fora. Gewoon onder elkaar leuke, grappige, vreemde info, pics en links uitwisselen. En gewoon lekker blaten. Maar je zag idd iedere keer weer van die kansloze figuren die het bewust verknalden. Ik snap dat het modden van zo'n forum erg lastig is, maar misschien moet er toch eens gekeken worden naar een soort zero-tolerance systeem. Dus 1 keer echt de fout in? No more huiskamer voor die user.
dat lijkt me wel erg streng...gewoon een weekban als iemand over de scheef gaat, en als ie het nog een keer doet een maandban en de 3e keer een HK ban...
HK was altijd wel leuk, en ik had echt het gevoel dat het niveau omhoog ging de laatste tijd (met serieuze topics enzo)...het kan ook zijn dat ik gewoon over de complete schroot topics heen lees, die zijn niet echt interessant IMHO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

zie mijn signature ;)

Die nieuwe HK heb ik dus niet uit protest opgezet, had ik in dit topic al vermeld. Alleen gemaakt voor de users die wél begrijpen waarvoor de Huiskamer bedoeld was: niet voor pure onzin, maar voor gezellig bij mekaar zijn en een leuke sfeer creeren.
Niet zoals de HK de laatste weken was dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok naar mijn gevoel schreeuwt iedereen maar als oplossing:

postcount verhogen
-Leuk, dan posten noobs nog meer crap, voordat ze in HK kunnen

wat ik denk dat wel helpt is:
-"straffen" verhogen

-Zorgen dat nieuwe mensen pas iets over de HK weten als ze erin kunnen, daarmee bedoel ik dat mensen nu allemaal dingen over HK zien, en zoveel posten tot ze erin kunnen...
zolang ze niet weten dat ie er is (wat overigens erg moeilijk is) zullen er ook geen mensen zijn die net zo lang posten tot ze erin kunnen

-Handmatig selecteren van mensen die erin mogen

-een Tech/Hk ratio .. dus 5 tech posts = 2 HK posts ofzo...

-Geef bepaalde mensen die goed in HK omgaan bepaalde rechten... (dus meer lite modjes zeg maar)

-Laat bepaalde "goede" hk meubels mensen toegang verzorgen....

-IEDEREEN MOET @#%(&@%# OP ELKAAR LETTEN, als iemand crap post..gaat de rest maar moraalridder spelen, en zo snel mogelijk slot erop!]

dat helpt volgens mij wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 01:29
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 11:33:

postcount verhogen
[knip]
Je vergeet dit te noemen:
Het verhogen van de tijd voordat je erin mag.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

postcount verhogen

-"straffen" verhogen

-Zorgen dat nieuwe mensen pas iets over de HK weten als ze erin kunnen, daarmee bedoel ik dat mensen nu allemaal dingen over HK zien, en zoveel posten tot ze erin kunnen...
zolang ze niet weten dat ie er is (wat overigens erg moeilijk is) zullen er ook geen mensen zijn die net zo lang posten tot ze erin kunnen

-Handmatig selecteren van mensen die erin mogen

-Geef bepaalde mensen die goed in HK omgaan bepaalde rechten... (dus meer lite modjes zeg maar)

-Laat bepaalde "goede" hk meubels mensen toegang verzorgen....

-IEDEREEN MOET @#%(&@%# OP ELKAAR LETTEN, als iemand crap post..gaat de rest maar moraalridder spelen, en zo snel mogelijk slot erop!]

dat helpt volgens mij wel ;)
Leuk maar het merendeel help dus niet (postcount verhogen etc.). Het gaat erom dat voor sommigen de HK belangrijker is geworden dan de rest van GoT, (en daarvoor is de HK nooit bedoeld) en dat er gewoon te veel onzin gepost wordt, en continu de grenzen opgezocht worden van wat wel en niet mag.

Hoe gaan jullie hk'ertjes dat aanpakken ipv nieuwe leden aan te pakken?

Ik lees alleen maar wat ANDEREN van jullie moeten doen, maar wat ga JIJ zelf beter doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 01:00:
* Diaboluzzz denkt dat dit gewoon een truc is om de serverload en het dataverkeer te verminderen :X
Ik denk het niet dan hadden ze beter 3 minder bezochte fora kunnen samenvoegen ;)

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 11:33:

postcount verhogen

Dat spreekt elkaar nogal tegen he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat mij het meest verbaasd, de boze reactie's hierzo.
Dat de HK gesloten is is niet de schuld van de modjes, dat is de schuld van de users die het verkloot hebben.
Heel jammer, maar met beschuldigingen richting de modjes en allerlei ideeën hoe het beter kan kom je niet ver.
Laten we gewoon met z'n allen eens inzien dat de HK een extraatje is, maar het moet leuk blijven.
Dus laten we gewoon weer gezellig met z'n allen techposts gaan neerzetten, dan verschijnt de HK na een tijdje vanzelf (spontaan) weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

Wat ik mij afvraag is waarom die bepaalde elementen zich zo hebben misdragen in de [HK]. Dat je techtopics vol gaat spammen met onzin om [HK] acces te krijgen kan ik begrijpen (maar niet goedkeuren).
Maar waarom in de [HK]? voor de postcount? voor het aantal reacties? naamsbekendheid?

Ik denk dat als dat gedrag word blootgelegd, er gezocht kan worden naar een effectievere oplossing voor een (eventuele) doorstart van [HK].

in het geval van postcount, zou je kunnen denken aan het weglaten van de postcountvermelding, waardoor je een stukje 'status' wegneemt.

in het geval van replies, zou je kunnen denken aan een [HK]lite-mod (bijv. diegene met een T.net abonnement). Deze zou een 'fout' topic in de [HK] kunnen melden in [SM] en het topic tijdelijk bevriezen, zodat er niet meer gereageerd kan worden in het [HK] topic. Een (lite)mod kan dan bepalen of het topic definitief op slot gaat, of open kan blijven.

Voor het geval van naamsbekendheid, zou je kunnen denken aan een 'read only' straf van een maand (in ieder geval lang, want ik kan mijn plas ook wel 24 uur ophouden)

Ik weet wel dat de oplossingen die ik aandraag niet perfect zijn, of een workaround hebben, maar het lijkt mij beter om te achterhalen wat de beweegredenen is geweest van de overtreders, en daaromheen een oplossing te verzinnen dan opnieuw te beginnen en te hopen op het beste of er strenger bovenop te zitten.

@Mazza : Het spreekt elkaar niet tegen. Het verhogen van de postcount VOOR je de [HK] in mag, is geen oplossing.
Maar het invoeren van een postratio NADAT je de [HK] in mag, zorgt ervoor dat mensen zich na hun toegang tot de [HK] daar niet bliven hangen, maar verplicht worden om voor iedere [HK] post twee techposts te maken om de toegang te behouden.

[ Voor 13% gewijzigd door MrE op 19-01-2003 12:47 . Reden: een boerenkool stampot met worst en vooraf de runderbouillon ]

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik het wel weet, maar heb het nooit zwart op wit zien staan.

Wat is nu het preciese verschil tussen de SG en de HK???

Want zover de meeste users denken is de SG waar je over overige topics serieus moet posten en de HK waar je op overige topics niet serieus hoeft te posten en waar je zelfs geen serieuze topics hoeft te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrE schreef op 19 January 2003 @ 12:42:
.....

@Mazza : Het spreekt elkaar niet tegen. Het verhogen van de postcount VOOR je de [HK] in mag, is geen oplossing.
Maar het invoeren van een postratio NADAT je de [HK] in mag, zorgt ervoor dat mensen zich na hun toegang tot de [HK] daar niet bliven hangen, maar verplicht worden om voor iedere [HK] post twee techposts te maken om de toegang te behouden.
Dat is ook niet zo slim, want dan gaan de techfora nog altijd vol komen te staan met onzinnige replies, dan gaan mensen zeggen van : ah, ff iets posten in de HK. Oei, ik kan niet meer, vlug ff naar CME gaan en ff "mooie Casemod" roepen...

ook geen oplossing imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel begrijpelijk dat de HK dicht is. Het wordt tijd dat Tweakers weer terug naar hun core gaat. Ik zou bijvoorbeeld graag zien dat mensen met een kewle hack of casemod vaker op de frontpage van Tweakers verschijnen. Leuk verhaaltje eromheen (hoe lang heb je er aangewerkt, hoe kwam je op het idee, welke materiaalen etc) door wat news-guru's van de frontpage. Ook zou Tweakers.net zelf meer moeten gaan doen dan alleen nieuws van derden te leveren. De laatste entry in 'Reviews & Features' is al weer van 1 januari.

Misschien is het een idee om mensen te belonen met een gratis abbo van 3 maanden om ze over te halen om weer artikelen voor Tweakers te schrijven? Er is genoeg kennis. (en dan bedoel ik wel in-depth artikelen). Bv, introguide voor C programming, een round-up van alle opleidingen die er in Nederland zijn m.b.t. de IT (Wat is het verschil tussen Technische Informatica, Bedrijfskundige Informatica, Communicatiesystemen, Wiskundige Informatica etc)...etc. . Dat is waar de tweakers geintereseerd in zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 13:38:
Ik vind het wel begrijpelijk dat de HK dicht is. Het wordt tijd dat Tweakers weer terug naar hun core gaat. Ik zou bijvoorbeeld graag zien dat mensen met een kewle hack of casemod vaker op de frontpage van Tweakers verschijnen. Leuk verhaaltje eromheen (hoe lang heb je er aangewerkt, hoe kwam je op het idee, welke materiaalen etc) door wat news-guru's van de frontpage. Ook zou Tweakers.net zelf meer moeten gaan doen dan alleen nieuws van derden te leveren. De laatste entry in 'Reviews & Features' is al weer van 1 januari.

Misschien is het een idee om mensen te belonen met een gratis abbo van 3 maanden om ze over te halen om weer artikelen voor Tweakers te schrijven? Er is genoeg kennis. (en dan bedoel ik wel in-depth artikelen). Bv, introguide voor C programming, een round-up van alle opleidingen die er in Nederland zijn m.b.t. de IT (Wat is het verschil tussen Technische Informatica, Bedrijfskundige Informatica, Communicatiesystemen, Wiskundige Informatica etc)...etc. . Dat is waar de tweakers geintereseerd in zijn)
Hier sluit ik mijn volledig bij aan.
Ik mis ook teveel reviews op de frontpage die er 2 jaar geleden wel waren.

En nu post ik opzich niet zoveel in de HK , maar toch heel erg jammer dat het verkloot is door veel onnozel gedrag van users. :/

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenT op 19-01-2003 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffy
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Simon schreef op 19 januari 2003 @ 09:35:
[...]

Homedisc schreef op 19 januari 2003 @ 10:27:
[...]

je geeft het zelf al aan, een helse taak.
Niemand zit daar op te wachten om dat te gaan doen.
Lijkt me sterk dat er niet een groep "regulars" te vinden is die deze moderatie taak (lees post waardering geven, geen slotjes uitdelen enzo) op zich willen nemen.
Iedereen moderatie rechten geven zoals op de FP lijkt me geen goed idee :)
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 08:53:
[...]

Denk aub wat verder na
Nou moe, geeft iemand zijn menig over hoe hij denkt dat het beter kan, dan wordt gelijk zijn hoofd eraf gebeten.
De HK users worden wel telkens door de crew opgeroepen om mee te denken over de toekomst van de HK maar uit de (spaarzame) reacties van de crew op deze ideeen krijg ik het vermoeden dat er al lang een besluit is genomen over de vorm van een toekomstige opvolger van de HK.

* Buffy vermoedt dat dit draadje meer een soort bezigheidstherapie is ex-HK'ers

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 12:17:
[...]

Leuk maar het merendeel help dus niet (postcount verhogen etc.). Het gaat erom dat voor sommigen de HK belangrijker is geworden dan de rest van GoT, (en daarvoor is de HK nooit bedoeld) en dat er gewoon te veel onzin gepost wordt, en continu de grenzen opgezocht worden van wat wel en niet mag.

Hoe gaan jullie hk'ertjes dat aanpakken ipv nieuwe leden aan te pakken?

Ik lees alleen maar wat ANDEREN van jullie moeten doen, maar wat ga JIJ zelf beter doen?
IEDEREEN MOET @#%(&@%# OP ELKAAR LETTEN, als iemand crap post..gaat de rest maar moraalridder spelen, en zo snel mogelijk slot erop! , dat ga ik eraan doen :P
MAZZA schreef op 19 januari 2003 @ 12:31:
[...]

Dat spreekt elkaar nogal tegen he? :P
valt mee...als je een ratio doet..dan kunnen die blije spamnoobs wel de HK in, maar niets posten... dan zijn ze (hoop ik) al blij genoeg.,..en posten ze geen crap..

je hebt ook kans dat ze voor 1 bericht 5 nutteloze berichten typen...daarvoor is de "ban" knop ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Het is net politiek hierzo :)

Een leuk debat met de regeringslijders (modjes, en nee geen typo) tegen de oppositie (HK-posters). Tuurlijk is dit ook heel zinnig gezien de komende verkiezingen. Het is alleen jammer dat wij het beleid van GoT niet kunnen bepalen dmv. een verkiezing......

We hebben er maar mee te leven al is er op elk forum (zoals ik al eerder zei) wel behoefte voor een "onzin" gedeelte. Misschien een idee (op mijn vorige) om bij weder-openstelling de users maximaal een x aantal posts per dag in dat gedeelte toe te laten om anarchie te voorkomen...
Ook hiermee kan je users 2x achter hun oren laten krabben voordat ze hun conto gebruiken....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23

JdM

Humbled

Radian vind het jammer dat SG nu een beetje een andere sfeer krijgt...... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

jullie moeten dat topic (dat nu weer dicht zit |:( ) ff lezen genaamd "minachting van de users"
lijkt me een nuttige toevoeging aan de discussie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

postcount verhogen

euh... logica????? :P dat laatste lijkt mij geen goed id :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 14:48:
[...]

valt mee...als je een ratio doet..dan kunnen die blije spamnoobs wel de HK in, maar niets posten... dan zijn ze (hoop ik) al blij genoeg.,..en posten ze geen crap..

je hebt ook kans dat ze voor 1 bericht 5 nutteloze berichten typen...daarvoor is de "ban" knop ;)
Oftewel dan ben je nog niets opgeschoten want die banknop hebben ze nu ook al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

niet helemaal 100% door gelezen, zoals jullie hopelijk zulen begrijpen.

Wat ik wel wil zeggen is dat er zonder users geen got is !
(geen dreigement)
Ik zal het maar in de verleden tijd doen.
Naar mijn mening hadden we allemaal wat water bij de wijn moeten doen, strenger modden en meerder bullshit posten. Stja met 60.000 posters is het natuurlijk wat lastiger.

Persooonlijk baal ik best met het verdwijnen van de hk want er zat altijd wel leuke dingen tussen. Zlefs serieuze die toch op een andere manier besproken werden. de sg gaat toch wat zwaarder, meer emotie er op in.

Ik wist in het begin geeneens af van de hk totdat ik opeens in kwam ... per ongeluk.
Nuwil ik hem niet meer missen, ik vind het jammer dat het verpest is natuurlijk.

maar toch kijk ik nu anders tegn got aan dan in het begin, ik vind toch het minder leuk om m'n tijd te verdrijven dan in het begin zonder hk acces.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

casemodderpoel schreef op 19 January 2003 @ 15:12:
jullie moeten dat topic (dat nu weer dicht zit |:( ) ff lezen genaamd "minachting van de users"
lijkt me een nuttige toevoeging aan de discussie...
Ik heb me het schompes gelachen om die (sorry dat ik het zeg) crap:

Even een quote van dat topic (waarbij ik direct wat commentaar tussendoor pleur in het rood)
Beste heren moderators,

Ik vind het buitengewoon dat in een land als nederland iets kan gebeuren als het sluiten van een forum als de HK. * Het zou verboden moeten worden :+ Maar serieus: dit vind ik van een 'amoebe een olifant maken' Dat is niet omdat ik zo graag onzin zou willen posten, lezen, of omdat ik graag gebanned zou willen worden (mag ik dit hier niet posten?) maar omdat je de users sterk benadeeld en in de kou laat staan door het sluiten van een forum./me ben van mening dat juist de users dat hebben gedaan (andere users benadelen) omdat de huiskamer een totaal ander doel had; het was niet voor pure crap. Users met hun bullshitreplies hebben andere users die de huiskamer op een gezellige manier wilden gebruiken (zoals het bedoeld was), gewoon zitten overstemmen en zoveel mogelijk topics verkr*cht

In de winkel (fotozaak) waar ik werk hebben we een regel die zegt "Foto's zijn emoties, doe er dus niet onverschillig over tegen de klanten". Ik ben van mening dat hetzelfde geldt voor posts op een (dusdanig groot) forum. /me denk dat hier een belangrijke kern van waarheid in zit. Ware het niet dat die kern ook wel in de huiskamer aanwezig was maar helaas nog maar voor een klein gedeelte. Als je kijkt naar die onnoemelijk veel 'PICS' 'SPECS' kopietjes van topics 'Praat hier chinees' 'Praat hier........ (noem maar op). En daar moet emotie in zitten? JUIST de topics MET emoties (denk even aan het topic over de geaardheid van de tweaker; een topic dat ook in de HK stond) en het topic Huiskamer serieuzer'; topics die SERIEUS waren en duidelijk WEL met emotie waren, werden dus grofweg de grond in getrapt (die laatste is ze behoorlijk mislukt door adeqaat reageren van de mods, waarvoor dank). Nu weet ik niet waar jij het over hebt met je emoties; ik weet niet bij welke 'groep posters' jij hoort maar praat me aub niet over emoties en dat in direct verband met de huiskamer :| Gedurende 2 jaar tijd heeft een erg grote groep mensen (dus niet users, getalletjes, accounts, nee: mensen met wensen en gevoelens) bijgedragen aan deze community. Mensen die elkaar tegen kwamen op het forum deelden persoonlijke dingen met elkaar, lachten om elkaars grappen en vroegen elkaar om raad. * WFvN ... raad? die enkele keer dat het nog voorkwam ja. alleen werd dat dus ook in no-time om zeep geholpen Het ging zelfs zo ver dat mensen elkaar buiten internet om gingen opzoeken (meeting) omdat ze het leuk vonden om met elkaar om te gaan.

Deze community liet -naarmate ze groter werd- regelmatig een roep om democratische besluitvorming horen. Gezien de (on)geschreven internetregels werd het inderdaad als dictatuur (of moderne vorm van aristocratie) te bestempelen systeem van moderators geaccepteerd. * WFvN dan nog? Bij mijn weten ben jij niet de oprichter van GoT; evenmin ben je een crewmember Op internet zijn weinig technische mogelijkheden voor "revolutie" aangezien moderators en administrators letterlijk omnipotent zijn. In een maatschappij met minder belemmeringen had zoiets al gebeurd kunnen zijn.

Om diverse redenen nam dit bestuur impopulaire beslissingen, varierend tot het censureren van berichten (op dit forum geldt geen vrijheid van meningsuiting "want het is internet" en privaat bezit * WFvN niet DAAROM. Het feit dat het privé-bezit is, heeft als gevolg dat men zuinig is op hun 'eigendom'. Men heeft er geen zin aan om aangeklaagd te worden voor racistische leuzen, illegale praktijken als warez en noem maar op terwijl die door gasten geplaatst zijn.), tot het verwijderen van bepaalde gebruikers uit de huiskamer (door sommigen vergeleken met "de doodstraf" of het uit het land zetten van asielzoekers). * WFvN mij zijn de mensen die het vergelijken met de 'doodstraf' ernstig ziek in hoofd en hebben drastisch ZWARE hulp nodig... Als je die vergelijking wilt trekken ben je mi zwaar verslaafd en kan je maar beter de stekker uit je pc trekken en een afkickkliniek opzoeken ofzo. Uit het land zetten van asielzoekers? Hm... iets minder slechte vergelijking maar dan nog; ik wil een andere vergelijking maken: Iemand komt bij jou thuis en is je gast. Hij (volwassen) neemt een paar 'leuke meisjes van 12jaar max' mee en gaat daar bij jou thuis even flink aan het rampetampen (ik neem aan dat duidelijk is wat ik hiermee voor ogen heb... :|) Zou jij dit toestaan? Als de politie hier lucht van krijgt, reken erop dat ook JIJ (nu vergeleken met de crew/eigenaar(s) van GoT) zwaar in de problemen raakt; al is het alleen al om het feit dat jij de eigenaar bent van het pand waar het is gebeurd

De laatste beslissing van de crew is natuurlijk het uiterste. Alles dat uw trouwe gebruikers de afgelopen jaren met elkaar gedeeld hebben,/me yeah yeah.... right... Heb je het nu over die enorme lijst HK-meubelen die zo snel mogelijk door de gang (GoT-Tech-gedeelte) heenrennen om snel in de huiskamer plaats te nemen en daar de rest van hun tijd te verblijven? Of een enkele keer wel terug gaan naar de gang omdat ze even naar het toilet moeten? Nuttige manier van dingen 'delen' de complete ontmoetingsplaats, een hele internetcommunity waar duizenden mensen lief en leed deelden is door een managementbeslissing van een klein groepje ondemocratisch gekozen bestuurders verwijderd. Zonder dat een controlerende instantie bestaat om deze respectloze daad terug te draaien. /me vind dit een buitengewoon strakke actie. Laat die users die de boel hebben zitten vergallen maar de boel terug draaien :X ZIJ zijn de veroorzakers van dit alles; NIET de mods

Concluderend zou ik willen pleiten voor meer respect van de kant van de leidinggevenden op dit forum, /me my ass.... dat respect was ver te zoeken onder veel HK-meubeltjes; en nu moet de Crew WEL respect tonen? Ik denk dat ze met tranen (van verdriet voor de users die WEL weten hoe het hoort en de huiskamer op de juiste manier probeerden te gebruiken) en knarsetanden (vanwege die verziekers) de huiskamer hebben dichtgetimmerd voor verantwoordelijkheidsbesef dat hoort bij de positie waarin het bestuur en moderators zich bevinden als bestuurders van een internetcommunity van tienduizenden mensen en voor - als meer praktische noot - het niet zomaar weggooien van het werk en de emoties van jaren van duizenden mensen die hun vertrouwen in jullie gevestigd hadden op het gebied van het plaatsen, publiceren en bewaren van hun werk. * WFvN heb ik al genoeg gezegd denk ik... 'publiceren en bewaren van hun werk' 'PICS' 'SPECS'etc :|

Hoogachtend,

M.J. de Jong

P.s. Ik zal deze open brief ook beschikbaar maken op andere locaties op internet, mocht een dergelijk betoog hier niet gewenst zijn.
Kortom.... Ik heb echt zitten lezen met in m'n hoofd 'zielig/kortzichtig/narrow-minded'

[ Voor 5% gewijzigd door WFvN op 19-01-2003 15:45 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.