HK dicht, post hier je discussie deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 923 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartena schreef op 18 januari 2003 @ 00:52:
Verder zou je een regel aan het gebruik van huiskamer kunnen stellen. Bijvoorbeeld: je mag er alleen posten als je minimaal 50 postings op je naam hebt (dit voorkomt "ff een user reggen om vet te klooien") of een bepaald karma op tweakers.net..... en een waarschuwing voor je het forum binnentreedt. Verder mag een gebruiker best STRAF punten krijgen. Meer dan 3 strafpunten in een jaar? ---> ban voor een maand.
1. die regeling is er al. 150 postings en 100 dagen geregd geloof ik tegenwoordig
2. een bepaald karma op T.net lijkt me onlogisch. Ik ben een GoT-er, geen Tweaker. Ik kijk ook verdomde weinig op de FP, want daar zijn gewoon te weinig dingen die mijn interresse hebben. (ik zit op GoT vaak in de W&G en P&W, hoevaak zie je een interresant nieuwsartikel daarover op de FP?)

Ik heb dus ook een karma dat verdomde laag zal zijn ;) Ik heb geloof ik in de bijna 2 jaar regtijd 7 postings gemaakt op T.net. En kijk dan eens naar mijn techposts hier.
Niet voor iedereen zit T.net en GoT aan elkaar vast he. Er zijn een hoop T.netters die niet GoT-en, en vice versa :)

3. de 'strafpunten' zijn er ook al, in de vorm van notes, OW's en Dagbans/Weekbans bijv... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 00:47:
[...]

Wat wil je zeggen? Dat je een totaal vrij forum gaat maken, waar in feite alles mag (spammers paradise dus) gewoon zodat die mensen zich totaal belachelijk maken?

Dan moet je wel even begrijpen dat mensen het op dat moment NIETS meer uitmaakt dat ze zich belachelijk maken. Vrijheid stijgt daar bovenuit.

Dus als ik je idee goed begrijp, van vind ik het een zeer slechte...
Het gaat er mij zeker niet om dat ik vind dat er een ongemodereerd baggerforum moet komen, ik constateer alleen dat er kennelijk behoefte is aan een plaats met een lager niveau dan de Huiskamer. De vraag is of GoT daar behoefte aan heeft, maar als dat een manier is om de rommel uit de Huiskamer te houden, waarom niet. Aan een lichte vorm van modereren ontkomt je waarschijnlijk sowieso niet, er zijn gewoon dingen die echt niet kunnen op een forum. Ik denk alleen dat het moeilijk wordt om mensen te vinden die zoiets willen modereren, en dat een 'volwaardige' moderatie misschien niet helemaal realistisch is.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zelf vind het echt heel erg jammer ,heb er een supertijd gehad
,en dan heb ik het alleen nog maar over de tijd dat ik er zat ,kan je nagaan hoe de oude die hards huiskamer gasten het hebben nu
vind dit echt heel erg :'(

maar ik respecteer zeer zeker de keuzes van het got team
ik zou het zelfde doen ,zeker als het ten koste kan gaan van alles wat er op gebouwd is

hoop dat er ooit nog zo iets terug komt

Accidit in puncto, quod non speratur in anno ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 01:02:
,kan je nagaan hoe de oude die hards huiskamer gasten het hebben nu

Accidit in puncto, quod non speratur in anno ;(
ik voel me alsof mn leven me totaal is ontnomen ;) :+

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebje schreef op 18 januari 2003 @ 00:58:
Los van het feit of het sluiten van de HK terecht is, vind ik het vreemd dat jullie juist nu tot het sluiten van het meest populaire gedeelte van GOT overgaan. Temeer, omdat jullie sinds kort een vergoeding vragen voor bepaalde onderdelen van de site. Het begint bij mij een beetje te kriebelen als je weet dat er een soort HK bereikbaar is tegen vergoeding. Nogmaals het kan zeker terecht zijn hoor dat de HK gesloten is, maar wat gaan jullie nu vertellen aan al die betalende klanten (die toch een verwachting hebben van deze site). [dit is geen flame, maar een poging tot eerlijke kritiek]

Betalende klanten zitten hier om GoT/T.net als techsite als geheel en de extra features die het biedt. Niet voor de HK ;)

Daarnaast is er echt geen forum dat op de HK lijkt waarvoor men betaalt hoor. Het abo-forum is gewoon erg vrij, maar lijkt in de verste verte niet op de HK. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:10
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 01:10:

[...]

Betalende klanten zitten hier om GoT/T.net als techsite als geheel en de extra features die het biedt. Niet voor de HK ;)

Daarnaast is er echt geen forum dat op de HK lijkt waarvoor men betaalt hoor. Het abo-forum is gewoon erg vrij, maar lijkt in de verste verte niet op de HK. :)
Ist daar eigenlijk druk?

Magoed.. stel da'k wel abo was en wel mede daar voor abo ben geworden. Eigenlijk verander je de voorwaarden dan zonder medeweten van de klant. Misschien (kan me niet voorstellen) zijn er mensen die wel lid zijn voor de HK :)

]Anyway.. ben weer ff in de HK kijken en ga daarna maffen..

Magoed, komt er dus wel of neit een nieuw HK?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom hier nu bijna 3 jaar, en ik heb alle HK look-a-likes meegemaakt (TC, TOTOF, enz. ).
Maar de geschiedenis herhaald zich steeds weer, alle andere fora zijn ook dicht gegaan wegens wangedrag, en steeds wordt er weer een nieuwe poging ondernomen (lees: een andere naam verzonnen).
Deze sluiting verbaast me dus helemaal niet, en ik zou bijna willen zeggen: I told you so.
Ik ben er niet rouwig om, en ik hoop dat het nu weer een beetje de goeie kant op gaat met alle techfora.
En het 'community gevoel' bereik je toch niet alleen maar met complete bullshit?
Alleen SG is ruim voldoende.

Just my 2 €cents. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:12

Jaymz

Keep on moving !

Sebje schreef op 18 januari 2003 @ 00:58:
Los van het feit of het sluiten van de HK terecht is, vind ik het vreemd dat jullie juist nu tot het sluiten van het meest populaire gedeelte van GOT overgaan.

Temeer, omdat jullie sinds kort een vergoeding vragen voor bepaalde onderdelen van de site. Het begint bij mij een beetje te kriebelen als je weet dat er een soort HK bereikbaar is tegen vergoeding. Nogmaals het kan zeker terecht zijn hoor dat de HK gesloten is, maar wat gaan jullie nu vertellen aan al die betalende klanten (die toch een verwachting hebben van deze site). [dit is geen flame, maar een poging tot eerlijke kritiek]
The bold part sais enough, lees de hoofdfaq er maar es op na. Op het moment dat de HK het meest populaire deel van GiT is, is er structureel en zwaar iets grandioos mis :)

Die vergoeding: De Abonnementen hebben verrot weinig met GoT te maken. Je ziet geen banners, die amper opvallen, of iig niet echt vervelend zijn als je die in het licht houdt tegen wat je zoal op het indternet tegenkomt. En het Abonneeforum is nou ook niet iest waar je je zwaar op moet verheugen ;)

Die HK grens (150/120) is niet een vergoeding die je moet inlassen ofzo, maar eerder een manier om toch een klein beetje het kaf van het koren te scheiden. Ik dnek dat we wel kunnen concluderen dat dat laatste niet echt gelukt is; iedere jandoedel die een heel klein beetje hersens heeft kan (bij wijze van spreken) HK-acces halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

euhm,ik heb het geprobeerd op te zoeken,maar kon het zo snel nergens vinden,dat de hk dicht is vindt ik opzich jammer (afgezien van idd bepaalde topics,ben ik heel eerlijk in)maar ik lees steeds over de lpf hack,maar ik kan maar niet vinden wat de hk ermee te maken heeft? (ik heb een dag niet op internet gezeten,dan mis je schijnbaar nogal wat) dus ik lees graag even kort wat er nou was,want op irc (#bikkels) weet men het nl ook niet

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 20:44

Sebje

Makelaartje

Jaymz schreef op 18 January 2003 @ 01:19:

[...]
The bold part sais enough, lees de hoofdfaq er maar es op na. Op het moment dat de HK het meest populaire deel van GiT is, is er structureel en zwaar iets grandioos mis :)

Die vergoeding: De Abonnementen hebben verrot weinig met GoT te maken. Je ziet geen banners, die amper opvallen, of iig niet echt vervelend zijn als je die in het licht houdt tegen wat je zoal op het indternet tegenkomt. En het Abonneeforum is nou ook niet iest waar je je zwaar op moet verheugen ;)

Die HK grens (150/120) is niet een vergoeding die je moet inlassen ofzo, maar eerder een manier om toch een klein beetje het kaf van het koren te scheiden. Ik dnek dat we wel kunnen concluderen dat dat laatste niet echt gelukt is; iedere jandoedel die een heel klein beetje hersens heeft kan (bij wijze van spreken) HK-acces halen
Ik zeg dus niet het beste gedeelte, laat dat duidelijk zijn.

Je geeft overigens dus zelf het antwoord op het lopende probleem, leg de lat gewoon hoger, ipv 150/120 (wat iedere moron kan halen) gooi je hem gewoon naar 500 posts o.i.d. (en als je topic op slot gaat, dat dan je post niet telt bv.)

[ Voor 3% gewijzigd door Sebje op 18-01-2003 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 15-09 13:58

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

mrsar schreef op 18 January 2003 @ 01:21:
euhm,ik heb het geprobeerd op te zoeken,maar kon het zo snel nergens vinden,dat de hk dicht is vindt ik opzich jammer (afgezien van idd bepaalde topics,ben ik heel eerlijk in)maar ik lees steeds over de lpf hack,maar ik kan maar niet vinden wat de hk ermee te maken heeft? (ik heb een dag niet op internet gezeten,dan mis je schijnbaar nogal wat) dus ik lees graag even kort wat er nou was,want op irc (#bikkels) weet men het nl ook niet
Iemand had met de admin-rechten op de LPF site gerefereerd naar "tweakers". De URL-referers bleken vele malen van tweakers.net af te komen. Tweakers.net had niks van doen met de hack, maar [een user] vond het blijkbaar nodig te laten zien dat hij van tweakers.net kwam. Volgens mij was dit in grote lijnen het verhaal.

Maar sla de MED-post er even op na, want deze LPF-situatie was enkelt de druppel die een overvolle emmer met klachten over de HK deed overlopen. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 01:15:
Ik kom hier nu bijna 3 jaar, en ik heb alle HK look-a-likes meegemaakt (TC, TOTOF, enz. ).
Maar de geschiedenis herhaald zich steeds weer, alle andere fora zijn ook dicht gegaan wegens wangedrag, en steeds wordt er weer een nieuwe poging ondernomen (lees: een andere naam verzonnen).

Daarmee doe je de crew en dan met name de GC-crew nou niet echt recht. Want zoiets blijft echt niet bij alleen maar een naamsverandering. Daar gaat ook een beleidsverandering mee gepaard. Iets wat erg veel tijd kost om op te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Sebje schreef op 18 January 2003 @ 01:25:
[...]

Ik zeg dus niet het beste gedeelte, laat dat duidelijk zijn.

Je geeft overigens dus zelf het antwoord op het lopende probleem, leg de lat gewoon hoger, ipv 150/120 (wat iedere moron kan halen) gooi je hem gewoon naar 500 posts o.i.d. (en als je topic op slot gaat, dat dan je post niet telt bv.)
Wat heeft dat nou voor nut, komen ze er toch alsnog allemaal in. Je moet gewoon voorkomen dat het forum te groot wordt. Postcount verhogen zorg je alleen dat de hele meute wat later toe zal stromen, niet dat ze buiten blijven.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 01:30:

[...]

Daarmee doe je de crew en dan met name de GC-crew nou niet echt recht. Want zoiets blijft echt niet bij alleen maar een naamsverandering. Daar gaat ook een beleidsverandering mee gepaard. Iets wat erg veel tijd kost om op te zetten. :)
Een beleidsverandering waarvan nu al meerdere malen is gebleken dat dat 2 weken goed gaat.
Ik neem jullie ook niets kwalijk, maar uit de eerdere pogingen hadden jullie natuurlijk wel conclusies kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

GA!S schreef op 18 januari 2003 @ 01:32:
[...]

Wat heeft dat nou voor nut, komen ze er toch alsnog allemaal in. Je moet gewoon voorkomen dat het forum te groot wordt. Postcount verhogen zorg je alleen dat de hele meute wat later toe zal stromen, niet dat ze buiten blijven.
het heeft juist wel nut, wanneer onzin posts niet tellen. dan kun je 1000 x first post roepen, je komt er toch niet in. En na 500 keer een 'verstandige' post mag je m.i. wel beloond worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

mOrPhie schreef op 18 January 2003 @ 01:30:
[...]

Iemand had met de admin-rechten op de LPF site gerefereerd naar "tweakers". De URL-referers bleken vele malen van tweakers.net af te komen. Tweakers.net had niks van doen met de hack, maar [een user] vond het blijkbaar nodig te laten zien dat hij van tweakers.net kwam. Volgens mij was dit in grote lijnen het verhaal.

Maar sla de MED-post er even op na, want deze LPF-situatie was enkelt de druppel die een overvolle emmer met klachten over de HK deed overlopen. :)
ah k thnx :) ik heb de rest al gelezen :) maar dit was het enige dat ik nog niet kon begrijpen,omdat ik schijnbaar nogal wat gemist had :) ik begrijp dat dit 1 van de dingen was,ik ben geen mega poster,ik kan wel in ieder topic wat posten,in wos,sa ofzomaar ik post echt alleen maar als ik vind dat het nuttig is,wat ik van mezelf niet vaak vond omdat het er bv al stond,ook in de hk poste ik niet veel,want posts als 1337 etc vondt ik idd ook niet erg nuttig :P en daarmee ben ik het zeker eens,maar ik vondt het wel altijd lekker om daar bv in het bikkeltopic lekker wat te posten over vanalles en nog wat,ik had er wel lol :) ik vind het jammer,maar het is helaas niet anders,ik denk ook niet dat ik hem bv erg zal missen.het ergtste vind ik dt het zover heeft moeten komen,maar ik ben het hier mee eens: ff een quote
[01:35:58] <not-known> ik zeg et niet vaak, maar het is jammer dat sommige mensen gewoon echt DOMMMMM zijn.
het blijft jammer dat een boel mensen altijd de dupe zijn van enkelen :|

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 01:35:
[...]

Een beleidsverandering waarvan nu al meerdere malen is gebleken dat dat 2 weken goed gaat.
Ik neem jullie ook niets kwalijk, maar uit de eerdere pogingen hadden jullie natuurlijk wel conclusies kunnen trekken.

Misschien zijn wij wel zo naief om te geloven dat het mogelijk moet zijn om zoiets wel succesvol te maken. Area61 is bijvoorbeeld een forum dat precies zo uitgepakt is, zoals we graag zouden willen zien.

Of we nog steeds zo naief zijn?... Tja dat zal de tijd leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebje schreef op 18 januari 2003 @ 01:37:
[...]

het heeft juist wel nut, wanneer onzin posts niet tellen. dan kun je 1000 x first post roepen, je komt er toch niet in. En na 500 keer een 'verstandige' post mag je m.i. wel beloond worden
Maar wat is een verstandige post?
Nu is de tendens in alle techfora om te roepen: lees even de FAQ.
En hopla, weer een techpost erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 01:39:
Area61 is bijvoorbeeld een forum...
Daar mag ik verdomme niet eens in! :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het zelf een domme actie van GoT om de hk dicht te gooien.
nu dwaalt iedereen uit naar andere forums en dan zal het niveau daarop ten duur omlaag gaan.
het werd toch niet voor niets de HK genoemt? en ik denk dat het niveau door zo'n actie echt niet omhoog gaat. zeker niet.

ik verwacht dat de hk weer open gaat en iedereen met een nieuwe lei begint. :/

maar ik vind het een slechte actie.
als je nou wel iets wil mededelen dan kan dat eigenlijk niet meer want als je dat in de sg gaat doen dan beginnen jullie weer direct te zeuren "HK niveau,slotje"

/me vind het een zeer slechte en domme zaak van GoT en het zal nu ook veel minder leuk zijn en ik zal er ook minder zijn in de HK was terminste een LEUKE sfeer

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
* Freggel_United 's mening...

Eerlijk gezegd zag ik het van ver aankomen... zodra er topics geopend worden over of we niet wat serieuzer kunnen weet je dat er iets fout zit. Ik heb me prima vermaakt met de HK, zoals ook met GoT-Kroeg destijds... het is sonde, doodsonde, dat is leuks, en miischien ook wel moois, weer kapot gemaakt moet worden door een paar pubertjes die zich niet kunnen gedragen (ik neem ff als voorbeeld een jeugdhonk bij mij in de buurt, dat steeds na regelmatige periodes van gezelligheid weer moest sluiten vanwege een paar ettertjes...)

* Freggel_United is boos... boos op bekrompen geestjes, op inzichtloze figuren...

* Freggel_United gaat slapen...

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 01:43:
nu dwaalt iedereen uit naar andere forums en dan zal het niveau daarop ten duur omlaag gaan.
het werd toch niet voor niets de HK genoemt? en ik denk dat het niveau door zo'n actie echt niet omhoog gaat. zeker niet.

ik verwacht dat de hk weer open gaat en iedereen met een nieuwe lei begint. :/

maar ik vind het een slechte actie.
als je nou wel iets wil mededelen dan kan dat eigenlijk niet meer want als je dat in de sg gaat doen dan beginnen jullie weer direct te zeuren "HK niveau,slotje"

/me vind het een zeer slechte en domme zaak van GoT en het zal nu ook veel minder leuk zijn en ik zal er ook minder zijn in de HK was terminste een LEUKE sfeer
je kunt idd het kaf beter van het koren scheiden, dan blijft de rest tenminste vrij van onzin [wat soms ook leuk kan zijn :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:55

Wildfire

Joy to the world!

Eerlijk gezegd: ik mis de mooie meiden topics!

Naast het serieuze werk aan computer-hardware is het altijd ontspannend en leuk om plaatjes te zien van dat andere soort hardware... :)

(sorry, echt weer de HK-modus :))

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:53
Het is buiten proporties om dergelijke acties als de LPF hack te steunen. Want dat deed GoT in principe met het toelaten van de threads waarin opgeroepen werd om zulke acties te voorbereiden. Ik geef de crew dan ook geheel gelijk om de HK te sluiten.

Ik wordt eigenlijk gewoon een beetje droevig van die mensen die bijvoorbeeld de LPF-hack zijn begonnen. Ik stel ze gelijk aan Volkert v/d Graaf. Geflipt en gestoord dus.

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Als de HK luitjes wegdwarrelen blijven degenen die hier voor de techposts zijn over. Ik zie niet in wat daar het probleem van is, en ook niet hoe het nivo daarvan omlaag kan gaan. Bovendien, als je zo nodig onzin wil kleppen heb je daar altijd irc.tweakers.net nog voor... of www.msn.com :/
* Aetje gaat nu verder MSN'en :+

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Laatst online: 08-09 19:53

Als u kijkt naar de eigenlijke bedoeling van GoT, dan zal vanuit dat oogpunt de sfeer alleen maar beter worden door de sluiting van de HK.

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 01:43:
/me vind het een zeer slechte en domme zaak van GoT en het zal nu ook veel minder leuk zijn, en ik zal er ook minder zijn, in de HK was terminste een LEUKE sfeer
En juist omdat meerdere mensen de HK als hoofdreden van hun bezoek beschouwen is het nu afgelopen met de pret.
GoT is een techforum, en de HK is een extra'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt rouwig om ben....

ben nu toch al best wel een tijdje geregistreerd, ik zou niet eens weten hoe lang eigenlijk :| en veel posts heb ik niet, ik keek dan ook echt raar op toen ik ineens in de hk kon nog niet zo lang geleden. Ik moet zeggen: het viel me tegen .... de meeste topics waren totaal zinloos en zonder enige motivatie gestart.
Natuurlijk zitten er leuke tussen. Leuke gamepjes, plaatjes, filmpjes, dat is leuk. Andere zinloze dingen mochten wat mij betreft zowiezo al wegblijven.

Conclusie: een terechte keuze crew. Ik kwam hier altijd al voor de techfora. Misschien niet zo zeer om te posten, maar om te lezen en soms een probleem waar ik niet uitkwam op te lossen. Iets dat ook goed gebeurde en dat waardeer ik gewoon. Een HK zoals die er was past hier nou eenmaal niet goed in.

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

het werd toch niet voor niets de HK genoemt?
En daar zit dus een beetje de essentie van het probleem. Hiermee suggereer je dat omdat het 'de Huiskamer' was, alles maar zomaar kan. En dat is nooit de opzet van het forum geweest. (net zo min als destijds met de Kroeg en het offtopic-forum)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TutanRamon schreef op 18 januari 2003 @ 01:51:
[...]

Als u kijkt naar de eigenlijke bedoeling van GoT, dan zal vanuit dat oogpunt de sfeer alleen maar beter worden door de sluiting van de HK.
ik denk het niet, de hk was eigenlijk een stukje van GoT waar je een beetje over andere gekke dingen kon lullen ipv de techfora(want daar heb je ook niet de hele tijd zin in)
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 01:51:
[...]

En juist omdat meerdere mensen de HK als hoofdreden van hun bezoek beschouwen is het nu afgelopen met de pret.
GoT is een techforum, en de HK is een extra'tje.
maar der waren ook genoeg mensen die de hk als een extra'tje gebruikten want ik zag bijv reseTTim er ook wel eens in.
en zolang die mensen die alleen maar voor de HK hier komen daar blijven is er geen probleem jah.
Whuzz schreef op 18 January 2003 @ 01:52:
[...]

En daar zit dus een beetje de essentie van het probleem. Hiermee suggereer je dat omdat het 'de Huiskamer' was, alles maar zomaar kan. En dat is nooit de opzet van het forum geweest. (net zo min als destijds met de Kroeg en het offtopic-forum)
nee ik weet ook dondersgoed dat niet alles kan, en ik weet niet precies waarom ie nou gesloten is maar ik vind dat ze de mensen die het verneukt hebben voor de rest een ban moeten geven voor de HK en dan ook een IP-ban.

en als ze helemaal irritant gaan doen of ze weer in de HK mogen dan geef je ze gelijk een permanente ban voor heel GoT.
dan rotten ze maar meteen op maar dan verneuken ze het niet voor de rest. :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 02:02:
[...]

ik denk het niet, de hk was eigenlijk een stukje van GoT waar je een beetje over andere gekke dingen kon lullen ipv de techfora(want daar heb je ook niet de hele tijd zin in)

[...]

maar der waren ook genoeg mensen die de hk als een extra'tje gebruikten want ik zag bijv reseTTim er ook wel eens in.
en zolang die mensen die alleen maar voor de HK hier komen daar blijven is er geen probleem jah.

[...]

nee ik weet ook dondersgoed dat niet alles kan, en ik weet niet precies waarom ie nou gesloten is maar ik vind dat ze de mensen die het verneukt hebben voor de rest een ban moeten geven voor de HK en dan ook een IP-ban.
Voor iemand die al zo lang geregd is vind ik het vreemd dat je het niet snapt.
Het heet niet voor niets G-o-Tweakers, anders had het wel G-o-Bullshit geheten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 02:07:
[...]

Voor iemand die al zo lang geregd is vind ik het vreemd dat je het niet snapt.
Het heet niet voor niets G-o-Tweakers, anders had het wel G-o-Bullshit geheten.
jah maar ik probeer duidelijk te maken dat mensen ook wel eens wat afleiding willen en dan gaan ze ff in de HK kijken.

als ik iets gepost had oid, en ik moest ff wachten dan ging ik altijd naar de HK :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat net even in de top 100 te kijken (die eigenlijk 250 is), en daar stond iemand die net 2 dagen geregd is, maar wel al 69 posts heeft.
Dan vraag ik me af of diegene niet héél graag in de HK wil.
Het waren overigens geen bullshit posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 02:22:
Ik zat net even in de top 100 te kijken (die eigenlijk 250 is), en daar stond iemand die net 2 dagen geregd is, maar wel al 69 posts heeft.
nee, misschien heeft ie niets te doen en gaat ie maar posten bij tweakers posten

kan best jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Nee hoor, gewoon twee weken lang goed modereren, slotjes zetten en bans uitdelen. Als je niets te melden hebt en je wil dat perse in de techfora doen dan heb je hier weinig te zoeken.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik ben zelf ook al een tijdje geregistreerd, geen flauw idee hoe lang. Ik kom hier eigenlijk pas sinds een maand of 3 echt met grote regelmaat (dagelijks zeg maar). Kwist niet eens van het bestaan van een HK af, laat staan dat ik er in wou. Maar toen opeens allerlei vage topics boven kwamen drong het tot me door dat er een HK bij was gekomen.

Ik heb me er wel vermaakt, was gezellig en kon er menig dood uurtje mee tot leven wekken. Babes, een leuke grap of offtopic-topics las ik graag. Maar de topics als "Wat speel jij nu in Winamp?", "Welke kleur behang heb jij?", "klik hier" en "Zus betrapt met onze hond" kon ik niet waarderen. Zulks nutteloos is zonde van de ruimte die het in de DB in beslag neemt, de CPU tijd die het de server(s) kost op te parsen e.d., de bandbreedte om de shitload aan zooi te versturen naar alle GoTters, en niet onbelangrijk: zonde van mijn tijd.

Ik mis de HK nu wel een beetje, al beschouw ik mezelf niet als echte HK-er. Jammer dat 'ie dicht is vanwege een stel stupids die ff stoer willen doen ("de druppel") en van het lage niveau dat de HK in zo'n rap tempo bereikte. Van mij mag 'ie terug, bij deze bied ik me aan om te modden ;)

Ik weet dat zoiets bijna niet in de hand is te houden, en dat er altijd lui blijven die de grensen van regelgeving aftasten. Het zou niet goed zijn als dat niet zo was (immers deze bewijzen het nut / onnut van regels). Maar ook hier zijn grenzen voor. En die hoort een ieder voor zichzelf te hebben. Liggen die niet in een geaccepteerd bereik (je krijgt een temp-ban o.i.d.), dan moet je niet zeiken maar eens bij jezelf te rade gaan wat je hebt gedaan en ervan leren. Zo voorkom je meer zeik en was het nooit zover gekomen.

Wat ik graag kwijt wil:

* :7 (Lite) Mods: TOP, echt, jullie verrichten een hell-ofa-job en mijn petje af voor jullie dat jullie iedere dag weer zo vol frisse moed aan het moddereten beginnen ;)
* _/-\o_ GoT-ters: Respect, zeker voor alle lui die kennis van zaken hebben en die met mede GoT-ters delen. Voor jullie hulp, vriendelijkheid en altijd weer bereid mee te denken of zoeken naar de juiste oplossing.
* }:O Stupids: Dank voor de LPF hack (hij was leuk)(NOT :() en dank voor alle bullshit topics/replys.

Je weet zelf wel tot welke groep je behoort :) Zo niet, ga er dan maar van uit dat je in de groep }:O hoort :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 18-01-2003 03:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 02:22:
als het geen bullshit posts waren dan is het toch een volwaardig tweaker, anders lijkt het me beter naar fok! te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:40

Scighera

swim-bike-run

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 02:22:
Als het nuttige post swaren is het gewoon iemand met verstand van zaken en die klaar staat om andere te helpen. Niets mis mee, toch?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 06:47
:) , kweet zeker dat iedereen vandaag weer ff tussen WL en TF zaten te kijken om op de huiskamer te klikken.

Ik iig wel :) .

Achja is beter zo ;) .

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 15-09 20:57

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik dacht dat ik een HK ban had :D :D Maar ik vind et niet erg eigenlijk. ik heb er iig niet aan bijgedragen dat et nu dicht zit.

helaasch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

he? huiskamer dicht? jammer! maareuh.. hoe gaan we afscheid nemen?! begraven ?! cremeren, of toch maar in coma houden totdat ie weer ontwaakt?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Erikie schreef op 18 januari 2003 @ 07:41:
he? huiskamer dicht? jammer! maareuh.. hoe gaan we afscheid nemen?! begraven ?! cremeren, of toch maar in coma houden totdat ie weer ontwaakt?
Heb jij me toch een potje geluk dat ik hier geen rechten heb..

Als je nou alleen maar dat soort zielige reply's kan maken, stf dan up.

Hier is een serieuze discussie gaande waarin leuke dingen gezegd worden.

Wat jij doet is een toonbeeld van een die hard verziekende HK reply :(

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Diaboluzzz schreef op 18 januari 2003 @ 08:06:
[...]

Heb jij me toch een potje geluk dat ik hier geen rechten heb..

Als je nou alleen maar dat soort zielige reply's kan maken, stf dan up.

Hier is een serieuze discussie gaande waarin leuke dingen gezegd worden.

Wat jij doet is een toonbeeld van een die hard verziekende HK reply :(
nofi en offtopic, maar in welk forum heb jij dan wel rechten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:52

Wokschotel

Op 6 wielen

_-SToFFeL-_ schreef op 18 januari 2003 @ 08:18:
[...]

Nergens, dat wil ie alleen graag. Iets te graag, en daarom krijgt ie ze ook nergens :+

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtomicShockwave schreef op 18 January 2003 @ 07:41:
ik dacht dat ik een HK ban had :D :D Maar ik vind et niet erg eigenlijk. ik heb er iig niet aan bijgedragen dat et nu dicht zit.

helaasch
/me checkte ook gelijk zijn mail... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Blij en teleurgesteld tegelijk heb ik het nieuws vernomen dat de HK dicht is. Blij, omdat ik op GOT kom om anderen te helpen en zelf nog steeds te leren en door de HK werd de active topic list alleen maar vervelender om te lezen. Jammer, omdat na een drukke dag, een beetje slap ouwehoeren altijd wel weer grappig was. Ik moet de modjes groot gelijk geven, dat het niveau ver te zoeken was, maar dit is ook een beetje te danken, aan de simpelheid, waarmee je de huiskamer in kan komen. Tuurlijk, er is een drempel, maar als je die op welke wijze dan ook had gehaald, dan had je vrij toegang. Ik denk dat een huiskamer op een redelijk niveau, prima kan bestaan, door de rotte appels er wat moeilijker toegang toe te geven. Je kunt bv al kijken naar een compleet ingevuld profiel, een leeftijdgrens, na elke hk post, moet je minimaal 10 tech postings doen, om opnieuw een nieuw hk topic te kunnen aanmaken, strengere faq en zo voorbeelden te over. Wellicht een idee, om een soort onderzoek te starten, maar waarschijnlijk zijn jullie dat al aan het doen. Nogmaals jammer voor de echte gotters, en blij toe voor voor die overs**ste P*b*e*s, die alleen maar daarvoor kwamen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op 18 januari 2003 @ 02:54:

Wat ik graag kwijt wil:

* :7 (Lite) Mods: TOP, echt, jullie verrichten een hell-ofa-job en mijn petje af voor jullie dat jullie iedere dag weer zo vol frisse moed aan het moddereten beginnen ;)
* _/-\o_ GoT-ters: Respect, zeker voor alle lui die kennis van zaken hebben en die met mede GoT-ters delen. Voor jullie hulp, vriendelijkheid en altijd weer bereid mee te denken of zoeken naar de juiste oplossing.
* }:O Stupids: Dank voor de LPF hack (hij was leuk)(NOT :() en dank voor alle bullshit topics/replys.

Je weet zelf wel tot welke groep je behoort :) Zo niet, ga er dan maar van uit dat je in de groep }:O hoort :Y)
Mja ik wil in de lite mod groep behoren , maar het is de Got-ters groep ;)

Om eerlijk te zijn mis ik HK totaal niet (meer) :P ben er snel van af, doe langzaamaan weer steeds nutterige dingen...

maar ik merk wel dat als ik soms naar GoT ga, en op HK wil klikken... en dan denk
" |:( hij is er niet meer"

offtopic:
wat gaat er met deze: 8)7 smiley gebeuren, dat was een echte hk smiley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik kon mij niet echt storen aan de berichten in HK. Als het mij niet interesseert dan lees ik het gewoon niet of ik skip het/lees eroverheen.(als ik de thread al geopend heb :) Verder kan ik mij niet echt inbeelden hoe sommige mensen zo'n probleem over bepaalde berichten kunnen maken, c'mon.. 't is een forum/virtueel iets, geen real life. Maar ja... dat is mijn gedachte dan.

Overigens vind ik het wel terecht dat hk tijdelijk? gesloten wordt in navolging van die LPF hack. Dat kan natuurlijk niet, maar ik hoop wel dat ik eventueel in een 'nieuwe hk' wordt 'geinvite' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
GA!S schreef op 18 January 2003 @ 01:32:
Je moet gewoon voorkomen dat het forum te groot wordt.
Vind ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:45
Hehe, ik zal ook maar eens iets posten in deze discussie. Hoeveel Hk's heb ik al voorbij zien komen in de bijna 3 jaar dat hier geregd ben? Het onzin-forum, het off-topic forum, de huischkamer, de kroeg en noem ze allemaal maar op. Allemaal werden ze gesloten na verloop van tijd (de HK nu ging echt al lang mee) doordaat het niveau op een gegeven moment de spuigaten uitliep. Naar mijn mening idd door een kleine groep users die voor 80% in de HK gingen posten en eigenlijk niet meer wisten dat ze op een 'computernerd-based' forum aanwezig waren.

2 oplossingen IMHO:

1. Users moeten een minimaal percentage van hun posts in de Tech-fora hebben. En dan geen 25% maar 75-80% ofzo, de HK diende ter ontspanning is ooit gezegd. Komt een user daar onder dan word deze automagisch de toegang ontnomen totdat deze weer in de tech-fora actief is geweest.

2. Leeftijdsdiscriminatie. Het klinkt hard maar misschien is het een oplossing om een apart HK speeltuintje te stichten waarin users kunnen met leeftijd t/m18 jaar. En een aparte HK voor de mensen die hun pubertijd al ontgroeid zijn. Users die nog geen 18 zijn maar toch op redelijk niveau kunnen posten mogen uiteraard wel toegang krijgen tot de 'grote mensen' HK i.o.m. het personeel hierzo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

tja.. ik was niet echt verrast dat de HK verdwenen is. En ik denk dat het een goede zaak is.
Ik vond de HK soms leuk, er kwamen leuke filmpjes en spelletjes etc aan bod. Om sommige topics heb ik echt in een deuk gelegen.
Wat ik hoop, is dat na het sluiten va nde HK, het niveau van GoT weer wat gaat steigen omdat de focus nu weer verschuift naar het tech-gedeelte. Er is voor gebruikers die weinig verstand van zaken hebben geen reden meer om een hoop onzin-posts neer te kwakken.
Als er streng gemod wordt in de over gebleven fora tegenover HK-replies, denk ik dat het GoT alleen maar ten goede kan komen.
Trouwens: ik vind het NSTM en TFP veel boeiender dan de huiskamer, aangezien daar (vaak) discussies met enig niveau worden gevoerd. En voor leuke filmpjes e.d. hou ik de FOK! Weblog wel in de gaten :)

Als laatste (overigens offtopic): ik lees steeds vaker dat mensen zich niet willen associeren met de Tweakers.net frontpage, omdat ze geen Tweaker zijn maar een GoTter.
mag ik deze mensen even helpen herinneren dat het een Gathering of Tweakers is, en dus een verzamling van mensen die dezelfde hobby uitoefenen: namelijk Tweaken met hardware/software of andere technisch spul? Je mag Tweaken best een beetje ruim opvatten, dat doen ze op de Frontpage ook.. Daar komt ook allerhande nieuws voorbij, maar ik weiger om ze beide los van elkaar te zien. en als je totaal niks ziet in de Frontpage, of het nieuws wat daar gebracht wordt, vraag ik me af wat deze gebruikers dan wel aan GoT bindt.. Aangezien het daar over zou moeten gaan.. (Dit zijn misschien ook wel de gebruikers die naar GoT komen voor de HK, maar dat kan ik niet echt onderbouwen/bewijzen.. meer een vermoeden).

Dit was mijn ei ;)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
dominator schreef op 18 januari 2003 @ 11:44:
2. Leeftijdsdiscriminatie. Het klinkt hard maar misschien is het een oplossing om een apart HK speeltuintje te stichten waarin users kunnen met leeftijd t/m18 jaar. En een aparte HK voor de mensen die hun pubertijd al ontgroeid zijn. Users die nog geen 18 zijn maar toch op redelijk niveau kunnen posten mogen uiteraard wel toegang krijgen tot de 'grote mensen' HK i.o.m. het personeel hierzo.....
Daar ben ik weer hoor, maar ik vind het grote onzin om zoiets te doen. Wie zegt dat de mensen die het voor de anderen verpest waren onder de 18 waren? Misschien waren ze wel 30, weet jij veel. Omdat een groep mensen iets doen waarvan je niks weet mogen de minderjarigen niet meer bij de 'groten' :?
Ik word een beetje moe van de mensen die zeggen dat het door de leeftijd komt... (en ook van de mensen die puberteit niet eens normaal kunnen spellen)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Laatst online: 13-09 18:38

Tux

En het is in strijd met artikel 1 van de grondwet :)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, ik zal ook maar eens iets posten in deze discussie. Hoeveel Hk's heb ik al voorbij zien komen in de bijna 3 jaar dat hier geregd ben? Het onzin-forum, het off-topic forum, de huischkamer, de kroeg en noem ze allemaal maar op. Allemaal werden ze gesloten na verloop van tijd (de HK nu ging echt al lang mee) doordaat het niveau op een gegeven moment de spuigaten uitliep. Naar mijn mening idd door een kleine groep users die voor 80% in de HK gingen posten en eigenlijk niet meer wisten dat ze op een 'computernerd-based' forum aanwezig waren.

2 oplossingen IMHO:

1. Users moeten een minimaal percentage van hun posts in de Tech-fora hebben. En dan geen 25% maar 75-80% ofzo, de HK diende ter ontspanning is ooit gezegd. Komt een user daar onder dan word deze automagisch de toegang ontnomen totdat deze weer in de tech-fora actief is geweest.

Wat een onzin. Het is net alsof: 'Ik wil alles, en jullie mogen lekker niets.' Het is niet jouw HK, het was van iedereen en ga nu niet opeens daarom wat lui er uitkicken omdat ze niet aan jouw regeltjes voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Tux schreef op 18 January 2003 @ 11:50:
[...]

Dat is misschien onzin, maar dit ook... er zijn niet voor niet regels gemaakt voor een minimumleeftijd van het drinken van alcohol, het stemmen op een volksvertegenwoordiger en het besturen van een auto... waarom zou GoT voor de HK dan geen minimumleeftijd mogen hanteren?

Het enige probleem is dat zoiets niet te controleren is.... :)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Tux schreef op 18 January 2003 @ 11:50:
[...]

Ow ja? en drank en alcoholverkoop?
Of toelating tot een disco.... etc etc

Als GoT goede redenen heeft kan het prima. Het werkt alleen niet. Wie gaat controleren of ik echt 26 ben en geen jochie van een jaar of 13?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

Alfredt schreef op 18 januari 2003 @ 12:04:
Als GoT goede redenen heeft kan het prima. Het werkt alleen niet. Wie gaat controleren of ik echt 26 ben en geen jochie van een jaar of 13?
Ik. Laat je paspoort maar eens zien mannetje! :P

Denk inderdaad niet dat dat gaat werken nee... gewoon even een andere geboortedatum kiezen...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfredt schreef op 18 januari 2003 @ 12:04:
[...]

Ow ja? en drank en alcoholverkoop?
Of toelating tot een disco.... etc etc

om ook maar eens aan de discussie bij te dragen:

bovendien heb je verschillende soorten mensen, je hebt mensen van 15 die al redelijk volwassen overkomen, en je hebt kindjes die dat niet kunnen. En andersom ook: Mensen van 25 die kinderlijk zijn bestaan ook, denk ik. Dus ik denk dat je er niet echt veel me bereikt...

sowieso is het onmogelijk om mensen daarop in te delen. Net wat je zegt, je verzint een andere geboortedatum en je mag in de HK, hoera :7

ik denk dat de manier van selecteren die nu toegepast wel een goede was. Misschien had de grens wat hoger moeten liggen. Maar ja, het is niet mogelijk op zo'n groot forum om iedereen tevreden te stellen, en de HK zo te maken dat iedereen em leuk vind.

Dus tja, dan moet hij maar dicht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:22

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Tsuru schreef op 18 januari 2003 @ 12:02:
[...]
Dat is misschien onzin, maar dit ook... er zijn niet voor niet regels gemaakt voor een minimumleeftijd van het drinken van alcohol, het stemmen op een volksvertegenwoordiger en het besturen van een auto... waarom zou GoT voor de HK dan geen minimumleeftijd mogen hanteren?

Het enige probleem is dat zoiets niet te controleren is.... :)
Waarom geen minimumleeftijd? Omdat het, zoals je zelf zegt, moeilijk te controleren is. Daarnaast vind ik het in dit geval volstrekt onterecht.

De huiskamer is imho een extra iets, een gunst (geen recht dus) vanuit GoT. Stel er is een leeftijdsgrens van 18 jaar. Iemand van 16 / 17 echter onderscheidt zich op GoT door middel van zeer goede posts, vriendelijk, behulpzaam, etc. Deze zou je dan geen toegang mogen geven op grond van leeftijd; en iemand van 21 die op de randjes zit wel?

Verder is er een tech-ratio genoemd. Eerste probleem: hoe stel je die vast. Tweede probleem: is dit wel terecht? Persoonlijk heb ik minder problemen met iemand die een tech - nontech van 20-80 heeft, maar die 20 posts zijn wel uitgebreide, duidelijke posts die een zeer inzichtvolle reactie bevatten en in de non-tech zich goed gedraagt, terwijl iemand met een ratio van 30-70 op de grens kan zitten met de topics die hij plaatst (weinig inzichtvolle tech-posts, etc.)
ik denk dat de manier van selecteren die nu toegepast wel een goede was. Misschien had de grens wat hoger moeten liggen. Maar ja, het is niet mogelijk op zo'n groot forum om iedereen tevreden te stellen, en de HK zo te maken dat iedereen em leuk vind.
Ik denk juist niet dat het een goede manier van selecteren was... Er werd geselecteerd op een tijdsmaatstaf en niet op wat een persoon kan of doet of heeft gedaan (voor GoT in dit geval). Kortom, de huiskamer had een drempel, maar de 'verlokkingen' achter de drempel waren zo groot dat iedereen over de drempel heen gaat. Een verhoging van de postcount, tijdsduur gaat imho niet werken. Er is kritiek op de huidige huiskamer, over het niveau, en dat zal dan niet gaan veranderen als je de drempel opeens omhoog gooit.

Verder is het vooruitschuiven van het probleem. Dan zit je over een paar maanden met de mensen die toegang krijgen, die het eigenlijk niet verdienen.

[ Voor 26% gewijzigd door gorgi_19 op 18-01-2003 12:13 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

:/ ik heb hem nog niet eens echt gemist, maar nu jullie zeggen dat ie weg is, idd.
Persoonljik vind ik het wel jammer, maar het is een beetje de schuld van de mods.
als je iets van 350 posts had mocht je er al in :|
ze kunne het beter 2000 of 3500 posts van maken, is het lang niet zo druk dus minder geouwehoer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Qorne schreef op 18 January 2003 @ 12:14:
:/ ik heb hem nog niet eens echt gemist, maar nu jullie zeggen dat ie weg is, idd.
Persoonljik vind ik het wel jammer, maar het is een beetje de schuld van de mods.
ze kunne het beter 2000 of 3500 posts van maken, is het lang niet zo druk dus minder geouwehoer!
Waarom zou het de schuld van de modjes zijn :? Een groepje mensen heeft het verkloot, niet de mods.
En dat je na 150 posts (geen 350) er al in mocht was misschien iets te laag, maar mensen die maar weinig posten, maar dat wel goed doen komen bijna nooit aan de 2000 posts. Zoals gorgi_19 zei: registratietijd verlengen en/of meer posts voordat je de HK in mag is alleen maar het vooruit schuiven van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op 18 January 2003 @ 12:14:
Nee.

De nadelen van een postratio zijn vele malen groter. 2000 of 3500 posts, weet je wel hoe asociaal veel dat er zijn? Ik heb liever iemand die 1 fatsoenlijke post maakt dan 100 blaatposts om de HK in te komen. En we gaan het nu juist zo proberen te regelen, op kwaliteit selecteren en niet meer op kwantiteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 12:19:

[...]
Nee.

[...]

De nadelen van een postratio zijn vele malen groter. 2000 of 3500 posts, weet je wel hoe asociaal veel dat er zijn? Ik heb liever iemand die 1 fatsoenlijke post maakt dan 100 blaatposts om de HK in te komen. En we gaan het nu juist zo proberen te regelen, op kwaliteit selecteren en niet meer op kwantiteit...
reactie op 1: goed onderbouwde reactie :P
reactie op 2: that is going to be a though nut to crack, want punten geven (net als op de frontpage) lijkt leuk, maar is veel werk IMHO

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 15-09 13:58

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Qorne schreef op 18 januari 2003 @ 12:14:
Waarom? :?
De mods hebben een hell of a job gedaan en verdienen niets meer dan respect. Dat er toch dingen zijn gebeurd die niet door de beugel konden, is absoluut niet aan de mods te wijden. De mods hebben er juist alles voor gedaan om het geheel stabiel te houden.

En nee, dit is geen kont-kus post, dit is de werkelijkheid die ik even wilde onderstrepen, omdat er anders mensen zijn die blijven zeiken op de mods, terwijl dit juist 1 van de kenmerken is van de mentaliteit die heerste. Laten we daar duidelijk in blijven.
Ik denk dat jij beter eerst tussen de vorige 1500 posts in deze discussie kan gaan struinen. Natuurlijk is het ophogen van de minimum postcount al lang geopperd, maar als je even terug leest staan er talloze argumenten waarom dat _niet_ gaat werken.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Laatst online: 07-08 15:02
Heeft niks te maken met punten geven hoor, kan op talloze manieren

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 01-09 17:03
De HK is met ingang van heden gesloten, wegens teveel overlast. Jullie hebben het te danken aan een kleine groep die het verpest heeft voor de rest. Onder andere door het eeuwige opzoeken van de randen van wat mag en niet mag. Het zoeken naar de mazen in de FAQ, en dan gaan zeuren als er weer een stukje FAQ bij moet komen, of als de crew optreedt.

Tsja dus simpel gezegd net zoals de *** marokanen kan een kleine groep veel voor mekaar krijgen, hierbij bedankt kleine groep en jammer dat GOT z'on enorm knuffel beleid heeft voor zulke minderheden want dat zijn het toch kleine groepen ??

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach de modjes zullen het wel oplossen... "In tyler we trust" ;)

Mja, goed id, kwaliteit ipv kwantiteit... want je hebt genoeg hk-meubels die het niveau niet omlaag brengen.. naar mijn gevoel kwamen er de laatste tijd ook veel 13 jarige in de HK enz :X nu wil ik niet generaliseren maar ik doe het toch O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Maar een soort huiskamer waar mensen specifiek op geselecteerd worden hebben we toch al in de vorm van Area61?

En je kan wel zeggen we gaan niet op kwantiteit selecteren maar op kwaliteit, je krijgt hoe dan ook met de factor kwantiteit te maken. Iemand die veel en goed post zal eerder opvallen die goed en wat minder vaak post. En das dan ook weer niet helemaal eerlijk.

Maar hoe dan ook, ik loop waarschijnlijk op de zaken vooruit :)

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

_-SToFFeL-_ schreef op 18 januari 2003 @ 08:18:
[...]

hier = got ;)

zijn andere fora waar ik wel rechten heb maar dat heeft niets met got te maken :)

/offtopic

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom zou dat zin hebben?

Je ziet nu toch ook al dat de HK gesloten is door mensen die er al veel langer posten? Dat is niet per se de schuld van newbies! Dus in plaats een maatregel te treffen waarbij alleen newbies, die nog nooit zich hebben kunnen bewijzen in de HK, te treffen? Laten we het liever andersom draaien. Laat er maar in de HK strenger naar de eigen users worden gekeken, ipv strenger naar de newbies! Want zo als je nu ziet kunnen er ook "gekwalificeerde" HK'ers de mist ingaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik vind het best zo dat de HK dicht is. Maar als je gaat selecteren op 2000+ post lijkt mij een goed oplossing. Dan krijg je echt de mensen die ook daadwerkelijk verstand ervan hebben , want zodra je 2000 onzinposts hebt gedaan ben je (hopelijk) al gebanned. Zodra dat een beetje de algemene gang van zaken is , dan krijg ook geen mensen meer die alleen in de HK willen. Ik zat eerder ook vaak in de HK en heb niet altijd dingen gepost waar ik trots op ben , maar ik ben gewoon blij dat de HK dicht is. Ik denk dat GoT nu een stuk rustiger word en dat mag IMO ook wel. Ik zou gewoon helemaal geen HK meer "maken" en gewoon Area 61 (oid) als off topic forum houden. De users daarvoor worden handmatig geselecteerd , dus maken onzinposts het niet mogelijk om in dat forum te komen. En zodra je daar een keer wat verkeerd doet gewoon bannen van dat forum... Hard optreden en handmatig selecteren. Als je alles handmatig gaat selecteren gaat het wel lang duren voordat er veel users in A61 zitten... Modjes zouden dan niet de hele tijd mensen gaan screenen , maar als ze iemand zien die goed zijn best doet submitten in een crewforum , waar andere mods hun licht er eventueel over laten schijnen. Enige nadeel is dat de crew dan wel erg veel moeite daarvoor moet doen.....

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k7of9 schreef op 18 January 2003 @ 12:39:
Maar een soort huiskamer waar mensen specifiek op geselecteerd worden hebben we toch al in de vorm van Area61?

En je kan wel zeggen we gaan niet op kwantiteit selecteren maar op kwaliteit, je krijgt hoe dan ook met de factor kwantiteit te maken. Iemand die veel en goed post zal eerder opvallen die goed en wat minder vaak post. En das dan ook weer niet helemaal eerlijk.

Maar hoe dan ook, ik loop waarschijnlijk op de zaken vooruit :)

Dan ga je er al meteen vanuit dat je geselecteerd wordt op basis van hoe je opvalt op dit forum ;) Als je het voor de HK wilt doen en het toegankelijk wilt houden zul je toch een soort van ge-automatiseerd systeem moeten hebben, zodat je mensen die weinig posten, maar wel acces verdienen ook toelaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eth3r3al schreef op 18 January 2003 @ 12:46:
Ik vind het best zo dat de HK dicht is. Maar als je gaat selecteren op 2000+ post lijkt mij een goed oplossing. Dan krijg je echt de mensen die ook daadwerkelijk verstand ervan hebben
Er zitten nu toch ook al genoeg mensen met een boel techposts, maar die wel onzin reacties in de HK plaatsen? Volgens mij waren het juist ook lui met veel techposts, die de lpf-site hebben vernaggeld. Ik plaats gemiddeld maar 5 berichten per dag (dat worden dus 400 dagen!). Daarnaast, is mijn ervaring met forums, waarbij ze een andere status krijgen naar mate ze meer posten, ze dus ook juist onzin gaan posten om maar een hogere postcount te krijgen! ...en als ik af en toe kijk naar de reacties in techposts, dan heb ik echt twijfel van hun niveau..Laten de HK voor iedereen openzetten, en vevolgens iedereen met voldoende clue ook toegang geven voor de techforums. Dat zou een hoop slotjes en offtopic reacties oplossen in de andere fora.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELLUP.....
Met vrijwel elke search-actie kom ik op huiskamer terecht. :'(

Er staan erg veel interessante tech-posts in huiskamer. Bijvoorbeeld over CD-Duplicators. Kan hij please... please... weer open? Al is het op read-only?? Het zou echt zonde zijn als die schat aan informatie verloren zou gaan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 12:51:
[...]

Er zitten nu toch ook al genoeg mensen met een boel techposts, maar die wel onzin reacties in de HK plaatsen? Ik plaats gemiddeld maar 5 berichten per dag (dat worden dus 400 dagen!). Daarnaast, is mijn ervaring met forums, waarbij ze een andere status krijgen naar mate ze meer posten, ze dus ook juist onzin gaan posten om maar een hogere postcount te krijgen!
Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat mensen met een dergelijke postcount weten wat kan en niet kan. Als dat niet mogelijk is dan moeten dat soort mensen gebanned worden. En om nu dat voorbeeld van die lpf site te nemen , omdat daar ook evt. "oudere HK-ers" aan mee hebben gewerkt gaat imo wat te ver , aangezien dat "slechts" de druppel is. Ik denk dat mensen met een langere postcount vaker dingen verkeerd zien , of doen dan mensen met 2000 posts. Er zullen idd wat "speciale gevallen" tussen , maar dat krijg je overal en dat is de reden dat er toch mods zijn.... Maar dan zou de hoeveelheid users in de hk afnemen en dus de "slechte users" ook.

Ik probeer dus absoluut niemand hiermee op zijn tenen te trappen :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 11:58:
[...]

Wat een onzin. Het is net alsof: 'Ik wil alles, en jullie mogen lekker niets.' Het is niet jouw HK, het was van iedereen en ga nu niet opeens daarom wat lui er uitkicken omdat ze niet aan jouw regeltjes voldoen.
Woei. Ik wist dat ik hiermee flink wat stof zou doen opwaaien.... :P

Je hapt natuurlijk flink omdat ik al 25 ben en dus vrolijk buiten dit regeltje zou vallen, wat op zich begrijpelijk is. Jammergenoeg kan ik niet uit je profiel herleiden wat je leeftijd is, maar ik denk het wel te weten.... ;)

Maar goed, wat is er op tegen? Voorgaande HK's (dus ook kroeg, onzinforum en noem maar op) zijn ALLEMAAL gesloten wegens dit soort taferelen. Het forum had iedereen keer een andere naam maar in weze kwam het op hetzelfde neer. Ergens gaat het gewoon verkeerd en IMHO ligt dat aan een aantal pubertjes die zoals al eerder gezegd is 'de grenzen iedere keer opzoeken'. Helaas voor ons is dat compleet normaal (waarom ben je anders puber :P ), maar ik denk niet dat we hiervan de dupe moeten worden......

Ik zeg niet dat het ALLEMAAL aan pubers ligt, voordat ik weer voor generaliserend uitgemaakt word. Er zullen ook zat users in de categorie 20-25 zich schuldig maken aan dit soort gedrag, misschien ikzelf ook wel eens. Het zou echter IMHO wel een stap(je) in de juiste richting kunnen zijn, ik denk niet dat dit probleem binnen 2 weken opgelost zal en kan worden......

[ Voor 16% gewijzigd door stylezzz op 18-01-2003 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik denk niet dat het verhogen van de postcount een juiste oplossing is, volgens mij gaan mensen dan juist zoveel mogenlijk posten om zo snel mogenlijk in de HK te kunnen, dat lijkt me ook niet goed voor het niveau.

Op kwaliteit selecteren, vind ik ook maar erg lastig, veel users die toch goede dingen posten zullen niet in de HK kunnen. En het lijkt me ook een beetje moeilijk te achterhalen welke user nou wel goed post en welke niet, zeker als je ziet hoeveel users GoT heeft.

Wat is dan wel een oplossing zal je dan denken, nou eerlijk gezegt heb ik geen ID, ik denk iig niet dat mensen die niet zoveel posts hebben hiervan de dupe moeten worden.

Kwaliteit boven kwantiteit is eigenlijk wel een goed plan maar heel lastig uitvoerbaar, het lijkt me niet dat de modjes alle users langs willen gaan (en de users die er iedere dag bij komen), om te kijken of ze kwaliteit posts hebben, dan krijg je ook een beetje het Area61 ID...

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
dominator schreef op 18 januari 2003 @ 13:12:
[...]

Maar goed, wat is er op tegen? Voorgaande HK's (dus ook kroeg, onzinforum en noem maar op) zijn ALLEMAAL gesloten wegens dit soort taferelen. Het forum had iedereen keer een andere naam maar in weze kwam het op hetzelfde neer. Ergens gaat het gewoon verkeerd en IMHO ligt dat aan een aantal pubertjes die zoals al eerder gezegd is 'de grenzen iedere keer opzoeken'. Helaas voor ons is dat compleet normaal (waarom ben je anders puber :P ), maar ik denk niet dat we hiervan de dupe moeten worden......
Wie zegt dat het de pubertjes waren die de grenzen opzochten :? Volgens mij waren de mensen die de grenzen opzochten eerder 20-25 dan 10-15 hoor...

[ Voor 114% gewijzigd door Hahn op 18-01-2003 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op 18 January 2003 @ 13:12:

Je hapt natuurlijk flink omdat ik al 25 ben en dus vrolijk buiten dit regeltje zou vallen, wat op zich begrijpelijk is. Jammergenoeg kan ik niet uit je profiel herleiden wat je leeftijd is, maar ik denk het wel te weten.... ;)
Ik denk niet dat het is wat jij denkt. /tribunal is namelijk 22 8)
Ik denk dat een leeftijdsgrens moeilijk te controleren is (zoals meerdere posters al zeiden). Ook de gedachte dat je x-posts moet hebben lijkt niet echt een oplossing te zijn, want er zijn ook tig posters die weinig posten, maar wel van hoog niveau. Waarschijnlijk is er toch een ander criterium nodig. Ik denk dat er eigenlijk geen goede oplossing mogelijk is, behalve een veel strenger moderatie beleid (3 strikes you're out :) ). Ik vind het namelijk verkeerd om niet HK-ers (die misschien helemaal geen puberaal gedrag vertonen, of juist wel goede maar weinig posts maken) op voorhand al te beschuldigingen dat ze niet geschikt zijn voor de HK door een hoge lat neer te leggen.

De enige echte oplossing is waarschijnlijk toch een strenger mod-beleid (en maybe meer modjes) in de HK.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

MaRc0 schreef op 18 January 2003 @ 13:18:
[...]

Wie zegt dat het de pubertjes waren die de grenzen opzochten :? Volgens mij waren de mensen die de grenzen opzochten eerder 20-25 dan 10-15 hoor...
Ik denk eerder dat het in beide leeftijdsgroepen voorkomt. :)
Zelfs 25+ nog wel denk ik.

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Laatst online: 01-09 01:13
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 12:50:

[...]

Dan ga je er al meteen vanuit dat je geselecteerd wordt op basis van hoe je opvalt op dit forum ;) Als je het voor de HK wilt doen en het toegankelijk wilt houden zul je toch een soort van ge-automatiseerd systeem moeten hebben, zodat je mensen die weinig posten, maar wel acces verdienen ook toelaat :)
Ja goed, maar waar wil je het dan op baseren? Er wordt toch gezegd dat er bij een nieuwe huiskamer of hoe het ook moet gaan heten, niet meer op postcount en regtijd geselecteerd gaat worden maar op kwaliteit? Ik vraag me af hoe je kwaliteit op een geautomatiseerde manier moet gaan herkennen :?

Ik ben benieuwd, ik denk dat het echt het beste is zo. Er moet eerst een zo waterdicht mogelijk plan klaarliggen voor er weer een nieuwe poging ondernomen wordt.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
IbBeLz schreef op 18 January 2003 @ 13:16:
Op kwaliteit selecteren, vind ik ook maar erg lastig, veel users die toch goede dingen posten zullen niet in de HK kunnen. En het lijkt me ook een beetje moeilijk te achterhalen welke user nou wel goed post en welke niet, zeker als je ziet hoeveel users GoT heeft.
Zoiets is er in principe al, area 61. Al word je daarvoor niet geselecteerd op kwaliteit van je tech-posts volgens mij. Het is gewoon een select groepje wat een eigen sub-forum heeft gekregen/gemaakt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
dominator schreef op 18 January 2003 @ 13:22:
[...]

Zoiets is er in principe al, area 61. Al word je daarvoor niet geselecteerd op kwaliteit van je tech-posts volgens mij. Het is gewoon een select groepje wat een eigen sub-forum heeft gekregen/gemaakt......
Voor Area 61 wordt gecontroleerd hoe je posts zijn qua kwaliteit hoor. Het is niet een groepje die er zo maar in mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op 18 januari 2003 @ 13:22:
[...]

Maar gaat het dan met Tweakers niet de verkeerde kant op, als datzelfde gaat gebeuren voor de HK? Er is ook al een eigen forum voor alleen abbo-ers.

Het lijkt er dan wel een beetje op dat GoT alleen voor de elite wordt, en dat terwijl juist het voor iedereen die geinteresseerd is in computers toegangelijk zou moeten zijn. Tweakers zal IMHO ten onder gaan als er machtsspelletjes komen. Het is nu al onhandig dat er vaak naar HK topics wordt verwezen, maar anderen het vervolgens niet kunnen lezen. Die krijgen waarschijnlijk ook een beetje een vreemd beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 13:19:
[...]

Ik denk niet dat het is wat jij denkt. /tribunal is namelijk 22 8)
Damn, I thought wrong.... ;)
[...]

Ik denk dat een leeftijdsgrens moeilijk te controleren is (zoals meerdere posters al zeiden). Ook de gedachte dat je x-posts moet hebben lijkt niet echt een oplossing te zijn, want er zijn ook tig posters die weinig posten, maar wel van hoog niveau. Waarschijnlijk is er toch een ander criterium nodig. Ik denk dat er eigenlijk geen goede oplossing mogelijk is, behalve een veel strenger moderatie beleid (3 strikes you're out :) ). Ik vind het namelijk verkeerd om niet HK-ers (die misschien helemaal geen puberaal gedrag vertonen, of juist wel goede maar weinig posts maken) op voorhand al te beschuldigingen dat ze niet geschikt zijn voor de HK door een hoge lat neer te leggen.

De enige echte oplossing is waarschijnlijk toch een strenger mod-beleid (en maybe meer modjes) in de HK.
Een strenger mod-beleid zal ook flink wat stof doen opwaaien, maar kan ook zeker bijdragen aan het niveau. Al zal er (zeker in het begin) flink wat gejank zijn van 'waarom mijn topic dicht en het zijne niet?', de ene mod is de andere niet immers......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 13:25:
[...]

Maar gaat het dan met Tweakers niet de verkeerde kant op, als datzelfde gaat gebeuren voor de HK? Er is ook al een eigen forum voor alleen abbo-ers.

Het lijkt er dan wel een beetje op dat GoT alleen voor de elite wordt, en dat terwijl juist het voor iedereen die geinteresseerd is in computers toegangelijk zou moeten zijn. Tweakers zal IMHO ten onder gaan als er machtsspelletjes komen. Het is nu al onhandig dat er vaak naar HK topics wordt verwezen, maar anderen het vervolgens niet kunnen lezen. Die krijgen waarschijnlijk ook een beetje een vreemd beeld.
Tsjah, er zijn zoveel forums op het net wat een apart stukje heeft voor bepaalde mensen. Dat jij of ik daar niet in mogen is dan jammer, zoiets zal je moeten verdienen op een of andere manier. En bedenk nog altijd, GoT is ooit bedacht als plek waar allerlei 'computer-minded' mensen hun problemen en oplossingen te kunnen posten. Als je doel is om zoveel mogelijk liefdesproblemen of sex-related topics te openen ben je gewoon op de verkeerde plek......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Hk dicht? Heerlijk, ik had geen last van de hk op zich, alleen zonder is ook geen enkel probleem. Eindelijk eens 'active topics' zonder geblaat ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Je kan/kon de HK ook uit je Active Topics laten hoor...

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 12:19:

[...]
Nee.

[...]

Misschien niet helemaal de schuld van de mods, maar zij hadden veel harder moeten optreden, ik heb wel een topics gezien waarvan ik dacht :| dit kan helemaal niet, maar een modje deed er niks aan...

Dat bedoel ik met schuld aan de mods, ik denk dat zij echt veel strenger moeten zijn.
IK zat de laatste tijd wel veel in de HK maar, ik mis hem nog niet Hlpdsk, mist hem vast en zeker al ;) of hij zit er nu in zijn eentje te posten :P omdat hij de enige is die er nog in mag.

Ik denk dat de HK wel weer terug kan, maar je krijgt eerst een test piriode ofzo, en als je dat te veel ouwehoert,
en dan doel ik op posten met alleen WOEI! of Slotjuu of andere domme dingen. dan kan je gewoon gelijk weer oprotten GEEN waarschuwingen, gewoon opzouten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben overigens wel erg blij dat de modjes het post count systeem gaan afschaffen. Myself is namelijk een wannabe tweaker. Ik lees meer dan dat ik post (ongeveer 95% : 5%), zodoende leer ik en als ik dan iets tegen kom wat ik eerder heb opgepikt dan kan ik die user helpen.
De HK was voor mij (zoals al meer mensen zeidden) iets om te doen op het moment dat de andere fora stil staan. In de HK werd wel 4 posts per minuut gedaan, in andere fora was dat soms 1 per 20 minuten. Je moet toch wat doen.
Maar zoals ik al eerder een keer heb gezegd HK was gewoon niet meer leuk, de oogst was gewoon mislukt.
Helaas blijf je gewoon bij sommige mensen/users een kut mentaliteit houden. Dit zie je niet alleen op een forum als dit maar ook in de wereld zelf. Daar zeggen/doen mensen ook dingen waarvan ik zeer verdrietig kan worden. Helaas vond ik de users GoT juist altijd zo'n goede mentaliteit hebben, het lag zoo veel hoger dan op een forum als FoK. Daarom vind ik het zo fantastisch om hier rond te kunnen wandelen.
Ik ben eerlijk, het zal voor mij best een gemis worden. Ik vond de HK ook meer als een leuke beloning voor de goede tweakers. Ik vond het een leuk forum waar je met mensen van een goed niveau (hoger dus als FoK) over andere dingen dan tweaken kon praten (wat voor mij soms wel effe relax was). Helaas ging idd de HK steeds meer FoK style worden en dat vind ik niet alleen jammer voor de HK maar voor de community in het algemeen.
Ik hoop daarom ook (naja dat zal wel gebeuren) dat de mods echt goed nadenken voor een eventuele heropening. Niet alleen de über tweakers belonen maar gewoon het gedeelte van de community die hier met veel plezier rondlopen, die elk deel van deze site weten te waarderen en die de gewoon een goede mentaliteit hebben. Maar aangezien zo'n systeem heel erg moeilijk wordt om in elkaar te zetten twijfel ik ook of er ooit een echte goede HK variant kan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 13:25:
[...] Het lijkt er dan wel een beetje op dat GoT alleen voor de elite wordt.
En wat is daar mis aan :?
GoT was toch altijd al bedoeld voor de meer gevorderde computergebruiker, als jij dat elite wilt noemen , prima.

Laat GoT dan maar een elite-forum worden met een elite-OF, humor van hoogstaand niveau is nog altijd ontspannender als geen humor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OldButNotSoWise schreef op 18 januari 2003 @ 13:58:
[...]

En wat is daar mis aan :?
GoT was toch altijd al bedoeld voor de meer gevorderde computergebruiker, als jij dat elite wilt noemen , prima.

Laat GoT dan maar een elite-forum worden met een elite-OF, humor van hoogstaand niveau is nog altijd ontspannender als geen humor :)
Dat vind ik dus niet. GoT is een community met tweakers en tweak liefhebbers. Ik ben een hele grote liefhebber van dit gebeuren maar ben nou eenmaal nooit erg goed geweest in tweaken. Ik wordt alleen wel steeds wijzer van deze site.
Het zou me dus ook niks verbazen als de mensen die de rare en domme posts hebben gedaan in de HK super tweakers zijn maar gewoon een slechte mentaliteit hebben. Ik vind vanmezelf dat dat wel meevalt alleen ik ben een beetje een tweak noob die graag beter zou kunnen tweaken. Maar omdat ik nou eenmaal nooit zo goed heb kunnen tweaken word ik maar uitgesloten voor de HK.
Vind ik eigenlijk een beetje raar systeem :/

en om eerlijk te zijn, ik ben ook wel es meegesleept door het onzin niveau en heb me helaas ook wel es schuldig gemaakt aan een onzin reply :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tweaker is vaak let op ik zeg vaak niet altijd een eenzame jongen/meisje/man/vrouw. Voor die tweaker gaat een wereld open in de HK.

Jammer dat die optie er voor die tweaker niet meer is. :/

Dan zijn er ettertjes die nog populairder dan zijn collega ettertje wil zijn, en met hun opgeklopte hormonen huishouding en kijk mij een hAx0r zijn voorkomen, die het voor de rest verpesten.

Sneller ingrijpen omdar er Pics en meer van die kreten geroepen worden vind ik onzin. HK hoeft toch geen bepaald niveau te hebben. :?

Is het jou te laag, dan klik je verder, net als in de samenleving. sim-pel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Aangezien de huidige toegang criteria (x techpost, y dagen geregd) niet werken zonder dat er heel schools gemodereerd moet worden en een invite-only toegang flames over vriendjes politiek en nepotisme zal opleveren is het misschien handiger om de twee ideeën te combineren door twee "huiskamers" te maken.

Een "kleutergroep" in de style van de huidige HK (x techpost, y dagen geregd) maar dan met schoolse regeltjes en een lik-op-stuk beleid. Eventueel met een naming&shaming policy zoals ook op FOK wordt toegepast.

En een "sociëteit" waar je pas toegelaten wordt als je hebt aangetoond dat je weet hoe je moet gedragen in de "kleuterklas". En waar je onherroepelijk wordt uitgegooid als je toch over de scheef gaat.

De "kleutergroep" voorkomt dan dat users gaan klagen over vriendjespolitiek omdat dan aan de hand van hun post gedrag in de "kleutergroep" (redelijk) objectief kan worden beoordeeld of ze al dan niet in de "sociëteit" mogen.

Blijft alleen het probleem van lurkers die wel graag in de huiskamer komen maar niet tot weinig posten en zich hierdoor ook niet "bewijzen" voor de "sociëteit".
Dit is mogelijk te verhelpen door read-only toegang voor de "sociëteit" te geven aan de "kleutergroep" users.
Dan kunnen ze gelijk zien wat voor saaie boel het is in de "sociëteit" :)

PS: ik heb niet alle draadjes over de HK gevolgd dus weet niet in hoevere dit idee reeds eerder is geopperd en reeds verworpen. Indien zo, dan excuses hiervoor. :)

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Hahaha, ja. Ik herinner me ineens van de week een post in het simcity 4 topic in de spielerei. Een user had zowaar het spel officieel gekocht maar kreeg een foutmelding als hij het spelletje probeerde te starten. In tranen melde hij zich in het topic en gaf meteen het spel de schuld, want hij had immers een geweldige PC met P4 en Geforce4 dus daar kon het niet aan liggen. Als er niet iemand snel met een oplossing zou komen ging ie het spel terugbrengen, want voor 54 euro kon dat niet!!! Op zo'n moment wacht je gewoon op de reply 'www.beginnersweb.nl'.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dawns_sister schreef op 18 January 2003 @ 14:05:
Aangezien de huidige toegang criteria (x techpost, y dagen geregd) niet werken zonder dat er heel schools gemodereerd moet worden en een invite-only toegang flames over vriendjes politiek en nepotisme zal opleveren is het misschien handiger om de twee ideeën te combineren door twee "huiskamers" te maken.

Een "kleutergroep" in de style van de huidige HK (x techpost, y dagen geregd) maar dan met schoolse regeltjes en een lik-op-stuk beleid. Eventueel met een naming&shaming policy zoals ook op FOK wordt toegepast.

En een "sociëteit" waar je pas toegelaten wordt als je hebt aangetoond dat je weet hoe je moet gedragen in de "kleuterklas". En waar je onherroepelijk wordt uitgegooid als je toch over de scheef gaat.

De "kleutergroep" voorkomt dan dat users gaan klagen over vriendjespolitiek omdat dan aan de hand van hun post gedrag in de "kleutergroep" (redelijk) objectief kan worden beoordeeld of ze al dan niet in de "sociëteit" mogen.

Blijft alleen het probleem van lurkers die wel graag in de huiskamer komen maar niet tot weinig posten en zich hierdoor ook niet "bewijzen" voor de "sociëteit".
Dit is mogelijk te verhelpen door read-only toegang voor de "sociëteit" te geven aan de "kleutergroep" users.
Dan kunnen ze gelijk zien wat voor saaie boel het is in de "sociëteit" :)

PS: ik heb niet alle draadjes over de HK gevolgd dus weet niet in hoevere dit idee reeds eerder is geopperd en reeds verworpen. Indien zo, dan excuses hiervoor. :)
Ik denk niet dat de modjes daar zin in hebben.
Zoals al eerder is gezegd was de HK niet bedoeld als onzin forum voor kleuters. Er werd volgens mij ook een hoger niveau verwacht van tweakers.
Tja en dat we dat met zijn alle kennelijk niet kunnen opbrengen is jammerlijk maar helaas...

(btw, lees effe mijn 2de post hierboven door naar aanleiding van de toegang criteria)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op 18 januari 2003 @ 14:07:
Hahaha, ja. Ik herinner me ineens van de week een post in het simcity 4 topic in de spielerei. Een user had zowaar het spel officieel gekocht maar kreeg een foutmelding als hij het spelletje probeerde te starten. In tranen melde hij zich in het topic en gaf meteen het spel de schuld, want hij had immers een geweldige PC met P4 en Geforce4 dus daar kon het niet aan liggen. Als er niet iemand snel met een oplossing zou komen ging ie het spel terugbrengen, want voor 54 euro kon dat niet!!! Op zo'n moment wacht je gewoon op de reply 'www.beginnersweb.nl'.... :P
tja, vaak word got nou eenmaal aangezien als een soort helpdesk (door mij ook in het begin helaas :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:27

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Kan iemand mij vertellen (laten zien) wat het aantal bezoekers is voor, en na het sluiten van de HK?
Zou leuk zijn eens te zien wat het bezoekersaantal vorige week zaterdag was rond deze tijd, en wat het nu is.

Wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Probleem met de HK is dat iedereen grappige reply's wil posten, dat is leuk als 1 man dat doet..

Niet als 40 man vervolgens onzin posten.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
HarrieH schreef op 18 januari 2003 @ 14:12:
Probleem met de HK is dat iedereen grappige reply's wil posten, dat is leuk als 1 man dat doet..

Niet als 40 man vervolgens onzin posten.
You've got a point! Ik haal slechts een legendarisch figuur als 'toverstaf' aan, ik denk dat de meeste mensen wel wat posts van hem kunnen herinneren. Volgens mij werkt zoiets aanstekelijk, want toverstaf werd aanbeden/gewaardeerd voor dat soort dingen (kind of... :) ). Andere users vonden dat uiteraard stoer en dus proberen ze hem te volgen, met als resultaat dat je allerlei van dat soort 'wazig niveau' dingen krijgt.......
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.