HK dicht, post hier je discussie deel 2

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 920 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:27
Tis alleen jammer dat zo'n beetje de helft van de GOT-ers zo'n beetje voor de HK kwam. Dus, die doen nu een massive move naar.. erm.. Fok! ?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ViperGTS schreef op 17 januari 2003 @ 21:09:
eigenlijk probeer ik de HK zoals ie nu was niet echt te verdedigen

kijk ik had geen problemen met die crap posts, daar keek ik gewoon overheen
maar wat ik wel duidelijk wil maken is dat ik zoiets als HK wel nodig vind op dit forum.........
In het begin van de huiskamer waren er veel leuke topics (vind ik). Nu vind ik maar een klein gedeelte de moeite waard.

Goed: dan lees ik toch alleen dat kleine gedeelte? Mja, soms denk je wat leuks te zien, open je het topic, blijkt het weer troep te zijn. Bovendien bestond de activelist ook voor een zeer groot gedeelte uit huiskamertopics. Okee: dan schakel je toch de HK-topics uit?

Mja, als je dan een keer een leuk topic ziet in de huiskamer, is het wel zo handig als je wel gebruik van de active list kan maken zonder je te hoeven ergeren aan al die slechte HK-topic.

Okee, dan is het kiezen of delen voor mij? HK wel laten zien in ActiveTopics en de slechte topics maar negeren (ook al zijn het er zoveel) OF HK niet laten zien maar telkens moeten checken of dat ene interessante topic een nieuwe reply heeft. Zoiets?

Ik weet niet of je zoiets in gedachten hebt (of iemand anders; maakt me niet uit maar deze gedachtengang of iets wat er aardig in de buurt komt; maar het wordt vaak geventileerd), maar mocht dat zo zijn, dan denk ik te kunnen zeggen dat dat een kwestie is van verdraaien van de zaak (een beetje vergelijkbaar met het gedoogbeleid in nederland. Strijkers worden toch zoveel illegaal gekocht? Nja, dan maar legaliseren)

Dit is geen regelrechte aanval richting jou, ik weet niet precies wat je denkt. Maar er zijn in ieder geval users die aardig in die richting redeneren. Naar aanleiding van jouw post schoot me dat tebinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Ik weer, ja ik weer :)
OBNSW aka HBM aka George,Mimi en Marco

Ben altijd een voorvechter voor een onzingedeelte op GoT geweest, heb bij de sluiting van de Kroeg als protest (niet dat het de crew veel uit maakte :D ) dan ook mijn modschap neergelegd.

Toen , na een half jaar, werd dan toch nog poging 4 ondernomen en de HK opgericht, leuk dacht ik :+

Maar helaas het was niet meer leuk, in eerste instantie ging het nog wel maar al gauw werd HK gekaapt door de scriptkiddies van tweakers, users met al hun techpost in spielerij en casemodding en later gadgets (snap nog steeds niet waarom dat ooit bij techposts werd gerekend :? ).

Topics waren niet meer te volgen indien je niet elke minuut in de HK was, van enige opbouw van een draad was zelden sprake.

Na een maand of 2 kwam ik dus niet meer in de HK.

Legde me toe op de techfora totdat dezelfde scriptkiddies die HK veroverd hadden erachter kwamen dat er naast spielerij nog meer forumgedeeltens waren.

Ook deze werden nu voorzien van de meest onzinnige replies, meer grootspraak als kennis was de inhoud.

na 4 maanden hield ik daarom maar heel GoT voor gezien en concentreerde me alleen nog op de frontpage.

Af en toe wipte ik nog even LA binnen, je moet je oude bekende toch af en toe nog een keer plagen niet waar :P

Ik hoop dat met het sluiten van de HK ook de techfora weer bemand worden door de ware liefhebbers, dat al die scriptkiddies langzaam verdwijnen naar voor hun meer geschikte fora.

Hoop dat er nooit meer een HK gebaseerd op techposts komt,
liever iets wat gebaseerd is op de persoonlijke mening van een crewlid "kijk die user weet wat netiquette is, laat die maar toe tot HK " Niks 4 maanden wachtijd ofzo, gewoon gebaseerd op postgedrag, voor de een zal dat een week zijn voor de ander een jaar en voor sommige dus nooit.

Ik vind het rot voor de Moderators van HK die hun jarenlange inzet zo beloond zien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 21:00:

cardinal8080: als er IETS is waar binnen de crew overeenstemming over is is het het afschaffen van enige vorm van techpost en criterium dat access geeft naar een forum.
Dus dat zal in een eventuele nieuwe opzet (voor sg/nstm en voor hk) ook nooit zo terug komen :)
offtopic:
de naam is cardinal808, ben namelijk geen internetpoort

dat je het niet de techposts wil afschaffen oke, daar ging dit ook ooit om.
en criterium dat access geeft naar een forum.
kan je dit ff uitleggen in het ABN(alles behalve nederlands)

wie had het over terugkomen :? ik in ieder geval niet hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nigelator schreef op 17 januari 2003 @ 21:19:
Tis alleen jammer dat zo'n beetje de helft van de GOT-ers zo'n beetje voor de HK kwam. Dus, die doen nu een massive move naar.. erm.. Fok! ?
En geef ze eens ongelijk , ik vind persoonlijk dat got zich wel erg streng aan de regeltjes houd t.a.v. v andere fora!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 21:24:
[...]

En geef ze eens ongelijk , ik vind persoonlijk dat got zich wel erg streng aan de regeltjes houd t.a.v. v andere fora!
Tjah, is hun goed recht. Net als het sluiten ervan. En uiteraard mogen wij er ook van vinden wat we willen. Ik heb bijv. alleen nooit geweten dat er al sprake van druppels waren die nog nodig waren voor een volle emmer.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat je hier omschrijft is waar, maar staat niet op zichzelf. Het maakt deel uit van een groter process wat ik binnen meerdere communities ervaar. Internet wordt (oa. met de breede beschikbaarheid van een goedkopere breedbandverbinding) steeds toegankelijker.

Onderandere een jonge generatie (pre-pubers t/m pubers), die nog niet overal de consequenties van inziet en gewoon maar wat aanrommelt, verpest op vele plekken de lol van het internet voor de oudere generatie. Pre-pubers snappen gewoon nog niet dat sommige dingen "not-done" zijn, en pubers willen nu eenmaal opstandig zijn (sprak opa ;)).

Overigens is het niet alleen en helemaal de schuld van die generatie, maar het is wel een groep die mij steeds meer begint op te vallen...

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 21:24:

Ik denk dat GoT dan ook wel een heel ander doel en een hele andere doelgroep voor ogen heeft, dan bijvoorbeeld Fok!

[ Voor 18% gewijzigd door Roelant op 17-01-2003 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardinal808: techpost principe zal volledig(!) vervallen. toegang tot enig forum (sg/nstm/hk/a61) zal niet meer gebeuren na een x aantal techpost. Alleen maar na een x-tijd (die zal wel beduidend langer worden!) of volledig met de hand (user doornemen en beslissen ja/nee/later).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Eigenlijk maar goed dat de HK weg is, ik heb zojuist uit anonieme bron vernomen dat de HK posts het grootste deel vormden van mijn totale posts. Bah. Had ik niet door. Goed dat het weg is.

Iedere HK post zal duizend maal op mijn ziel verhaald worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Slarioux schreef op 17 januari 2003 @ 21:01:
[...]

|:(

omdat je dan de leuke dingen weer terug kan lezen.
kom op man denk ff na voordat je replyed.
zover had ik idd niet doorgedacht 8)7

wat schiet je daar dan mee op eik :? :o

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 21:32:
cardinal808: techpost principe zal volledig(!) vervallen. toegang tot enig forum (sg/nstm/hk/a61) zal niet meer gebeuren na een x aantal techpost. Alleen maar na een x-tijd (die zal wel beduidend langer worden!) of volledig met de hand (user doornemen en beslissen ja/nee/later).
Mja. Alles met de hand is an sich wel voordelig, maar wel ERG tijdrovend. Dan zou je een team select0rz oid moeten aannemen, dat is anders toch niet te doen?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 17 January 2003 @ 21:35:
[...]

Mja. Alles met de hand is an sich wel voordelig, maar wel ERG tijdrovend. Dan zou je een team select0rz oid moeten aannemen, dat is anders toch niet te doen?

Kwestie van een limiet stellen als het met de hand gebeurd: bijvoorbeeld maximaal 5 users per dag oid :)
Is altijd wel een mouw aan te knopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

DarkX schreef op 17 januari 2003 @ 21:35:
[...]

Nu ga jij ervan uit dat toegang verlenen een hoofddoel is :?
beter is het om het als nevenactiviteit te zien van de modjes.

Modje is lekker aan het modden en een User valt modje op door goed postgedrag > modje post usernaam in bepaald crewforum > users worden 1x per maand toegevoegd.

Kost geen tijd en inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HK was idd een goed idee, helaas wisten een hoop mensen niet wat je in de huiskamer doet en wat je op de plee behoort te doen.

Een hoop draadjes beginnen met een goede (grappige) openings post, maar die word heel snel om zeep geholpen door een stel kliertjes, ik heb het zelf ook meegemaakt en je word er niet vrolijker van.

En ik kan begrijpen dat het voor de modjes erg moeilijk is om het allemaal bij te houden.
onnodig veel oud nieuws, super veel nutteloze opmerkingen die een topic helemaal om zeep helpen, etc.

Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*wordt wakker*

huh, de hk is dicht?????

waar moet ik dan alle eenzame lan-avonden doorbrengen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Laatst online: 21:39

WouterG

Dit is geen ondertitel

DarkX schreef op 17 januari 2003 @ 21:35:
[...]

Ik denk dat hier bedoelt word dat de modjes gewoon een beetje rondhuppelen op het forum en als ze iemand zien die een heel nette post wegzet even op de postgeschiedenis klikken en aan de hand daarvan de bezoeker hk access geven.

<off-topic>
Zijn de hk topics trouwens gewist?
</off-topic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
En het themaforum politiek...... :X |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 21:40:
*wordt wakker*

huh, de hk is dicht?????
Zoiets had ik dus ook.

Ik vond het een leuk tijdverdrijf in m`n pauze op werk om ff de hk door te kijken, maar er staan steeds minder "leuke" topics tussen.

Misschien is het goed om hem een tijd te sluiten en kijken welke users ineens opvallend minder gaan posten, en die dan is onder de loep nemen wat die hier eigenlijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 21:37:

[...]

Kwestie van een limiet stellen als het met de hand gebeurd: bijvoorbeeld maximaal 5 users per dag oid :)
OldButNotSoWise schreef op 17 January 2003 @ 21:39:
[...]

Nu ga jij ervan uit dat toegang verlenen een hoofddoel is :?
beter is het om het als nevenactiviteit te zien van de modjes.

Modje is lekker aan het modden en een User valt modje op door goed postgedrag > modje post usernaam in bepaald crewforum > users worden 1x per maand toegevoegd.

Kost geen tijd en inzet.
Mja, maar om DAT nou bij NTSM e.d. toe te passen? Deze fora gaan naar mijns inziens heel aardig, zou jammer zijn om dan ineens met 60 users oid te beginnen. En ik val nooit op, ben heel bescheiden en onopvallend :'( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Ik kan het me wel voorstellen, hoewel ik het wel erg jammer vind.
Fotosoeptopics (met mate, en origineel) vind ik altijd leuk.
Eigen funnyprogsels die je niet ergens anders kwijt kan.
Gewoon ff iets geinigs vertellen (als in een kroeg).

Jammer, maar helaas. :/

P.S. dreeke, als je een depressie voelt opkomen: kijk dan ff naar mijn filmpje op mn site. :X

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb echt iets gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

DarkX schreef op 17 januari 2003 @ 21:42:
[...]

[...]

Mja, maar om DAT nou bij NTSM e.d. toe te passen? Deze fora gaan naar mijns inziens heel aardig, zou jammer zijn om dan ineens met 60 users oid te beginnen. En ik val nooit op, ben heel bescheiden en onopvallend :'( ;)
Dan val je juist wel op, zo vaak komt dat tegenwoordig op GoT niet meer voor ;)

[ Voor 2% gewijzigd door OldButNotSoWise op 17-01-2003 21:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:48

WarPuppy

Electronic Technology

OMG :D
Nu pas dicht? toen ik het las verbaasde het me niks. Maar wat mij meer verbaasde, was de hoeveelheid HK-gangsters die hier in dit topic reageerde van "Ja goed dat het dicht is, werd tijd!".

Dat soort mensen, krijgen van mij een +ban, je probeert jezelf hier alleen maar van het licht te verwerpen, je weet dat jezelf net zo "fout" bezig was als de rest, maar hier speel je ineens de schijnheilige.. bah :r :r :r

Maar ontopic, dit is nu het...4e forum dat ik meemaak dat dicht word gegooid, en ik had het van de HK al veel eerder verwacht enigzins, waarom nu pas ?
Maar of ik het erg vind dat de HK dicht is? Enigszins wel, ik poste er bijna nooit, maar er kwam vaak wel wat grappigs voorbij, wat je zelf niet tegen komt, of van hoort.

Btw, Nelske, jij zei een pagina hiervoor het volgende:
Als je niet kan passen binnen de HK-metaliteit zoals _wij_ die graag willen zien, dan kom je er niet (al dan niet een handje geholpen).
Wat is dit? Pure indoctrinatie van het eerste soort? Als je het niet wil zoals wij dat willen, moet je maar oprotten ? Sorry maar dat gaat er bij mij zeker niet in, wat is het volgende op dit forum? Als je niet je €100 overkomt naar GoT word je eraf gegooid ? Dat komt bij mij op hetzelfde neer...
Iedereen heeft een nadere mentaliteit, en ik vind dat iedereen met elkaars mentaliteit rekening kan houden, en niet zo grofweg mensen weggooien zoals jij hier suggeert.

Zucht, tot over 2 maanden weer in de HK, of hoe het dan ook mag heten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreeke moet zich niet aanstellen, altijd maar zeiken op de HK'ers, en dat we zoveel onzin posten, en nu kan dat niet meer, gaat hij daar weer over zeuren.

make up your mind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

OldButNotSoWise schreef op 17 januari 2003 @ 21:44:
[...]

Dan val je juist wel op, zo vaak komt dat tegenwoordig op GoT niet meer voor ;)
O-)
WarPuppy schreef op 17 januari 2003 @ 21:45:
Wat is dit? Pure indoctrinatie van het eerste soort? Als je het niet wil zoals wij dat willen, moet je maar oprotten ? Sorry maar dat gaat er bij mij zeker niet in, wat is het volgende op dit forum? Als je niet je €100 overkomt naar GoT word je eraf gegooid ? Dat komt bij mij op hetzelfde neer...
Iedereen heeft een nadere mentaliteit, en ik vind dat iedereen met elkaars mentaliteit rekening kan houden, en niet zo grofweg mensen weggooien zoals jij hier suggeert.

Nou nee. Ik vind het wel normaal. Je opent als crew een forum met een bepaalde intentie, en dan stel je toch als eis dat de mensen die er komen dezelfde intentie hebben als jij, anders ben je toch fout bezig imo. Wanneer mensen een associale mentaliteit hebben mag daar best wat aan gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Modjes van de HK, ik heb ook meegedaan in de discussie over het serieuzer worden van de HK (waar ik mijn voorstellen al heb gedeponeerd) en ben het 100% eens met de beslissing, ik heb het LPF topic niet gezien (moest werken), maar ook zonder dat topic had ik het niet erg gevonden. Ik hoop dat de HK usertjes nu in gaan zien waar ze mee bezig waren en dat de kwaliteit in de andere fora's wat omhoog zal gaan omdat users daar meer komen. Succes met het reorganiseren ;)

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 12:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 21:32:
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 21:37:

[...]

Waarom hebben jullie dan niet:

Eerst, een strenger toelatingslimiet opgezet?
Tweeds, lastige users hun toegang ontnomen?

Nu moet je zo meteen, als jouw idee werkelijkheid wordt, een hels karwei uitvoeren om de [HK] weer te vullen.
Andersom hoef je hem alleen maar te legen van "misbruikende" HK'rs.
Plus langzamerhand met het handje toevoegen van nieuwe HK'rs uit die mensen die voldoen aan het nieuw gestelde limiet.

Had je deze rel, ruzie, onnodige aktie etc. kunnen besparen.
Dit is wel met een erg botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tentacle1 schreef op 17 januari 2003 @ 21:49:
Modjes van de HK, ik heb ook meegedaan in de discussie over het serieuzer worden van de HK (waar ik mijn voorstellen al heb gedeponeerd) en ben het 100% eens met de beslissing, ik heb het LPF topic niet gezien (moest werken), maar ook zonder dat topic had ik het niet erg gevonden. Ik hoop dat de HK usertjes nu in gaan zien waar ze mee bezig waren en dat de kwaliteit in de andere fora's wat omhoog zal gaan omdat users daar meer komen. Succes met het reorganiseren ;)
sluit ik me bij aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

OMG :D
Nu pas dicht?......
Fijn zo'n reactie, die hebben we pas 300x voorbij zien komen.

Waarom niet even globaal de 2 draadjes doorgenomen om dan met een constructieve post te komen.

HK mentaliteit dringt dus nu op heel GoT door, blaten om het blaten zonder de draad in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[nohtml]
Btw, Nelske, jij zei een pagina hiervoor het volgende:

[...]

Nee hoor, ik draai een redenering compleet om.

Die redenering was:
Als je niet tegen de HK mentaliteit kan dan kijk je er niet.
Jaja.....Daar was de HK ook echt voor bedoeld. Om af te laten glijden tot een punt, waarop veel mensen het links lieten liggen en _het_ argument datgene geworden is wat hierboven staat. Dat is toch echt wel een beetje de omgekeerde wereld.

Dat is hetzelfde als een land veroveren en dan tegen haar inwoners zeggen. "Jongens wij hebben het hier voor het zeggen. Bevalt het niet dan verkas je maar". Omdraaien van dingen heet dat ook wel. De quote en bovenstaande voorbeeld zouden sowieso al nooit gezegd behoren te worden.

Vandaar dat ik het omdraaide naar dit:
Als je niet kan passen binnen de HK-metaliteit zoals _wij_ die graag willen zien, dan kom je er niet (al dan niet een handje geholpen).
Wij hebben als crew een doelstelling gehad voor de HK. Dat betekent dus ook dat bepaalde zaken daar gewoon helemaal niet in thuis horen (kuddegedrag, structureel verzieken van elk topic).

Pas je dus volgens ons niet binnen een dergelijke insteek dan wordt je dus inderdaad buiten gezet middels een ban of als het al op voorhand bekend is, dan behoor je niet eens in de HK te komen.

Dat heeft helemaal niks met indoctrinatie te maken (vind het zelfs een tamelijk harde beschuldiging :/ ), maar des te meer met het gezellig houden van het forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 21:32:
Hm.. kewl, dat mag niet in kroegen.. wellicht moet de regelgeving jegens fora ook wel aangepast worden.. een kroeg of een fora.. weinig verschil ;)

Magoed.. ik denk dat dit of het begin van het einde is, of het einde van het begin. Ik weet niet waarop ik moet hopen, beide richtingen lijken me nix. Magoed, das niet aan ons.. het blijft namelijk een forum van iemand anders.. en die iemand moet doen waar die zin in heeft.

Ik hoop dat het wat kleiner wordt, zoals het was.. met de echte tweakers en die huiskamer.. tjah er zijn huiskamers zat (dat wordt altijd duidelijk als de plek wat je je huiskamer achtte niet meer is, op het internet wordt dat altijd weer snel vergeten). Magoed.. kleiner is niet beter voor het bedrijf tweakers. Maar groter ook niet. Tis net als met alles wat groeide uit de 'underground', zodra de commercie er de hand op krijgt ist leuke eraf (neem Trance, CD'tjes branden of streetracen). Zie dan die 'gouwe-ouwe' sfeer en richting maar es vast te houden.

Magoed, tis nu te snel om te besluiten. Men is boos (men = de crew). Het zou zeer onverstandig zijn om nu overhaastte conclusies te trekken. Wijsheid is een bondgenoot van de tijd zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ik vind trouwens sowieso dat toch echt de crew en niet de users bepalen wat het thema en de inhoud van een forum is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Jammer dat ie weg is.
Ik vond het wel relext om ff leuke en rare dingen te lezen :)

[ Voor 2% gewijzigd door Guillome op 17-01-2003 22:04 . Reden: was => is ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 21:48:
dreeke moet zich niet aanstellen, altijd maar zeiken op de HK'ers, en dat we zoveel onzin posten, en nu kan dat niet meer, gaat hij daar weer over zeuren.

make up your mind :P

Mag ik mn eigen mening weergeven? :+

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Call me ignorant, maarre:

Wat valt er eigenlijk nog te discussieren? Onder andere ItSnows schreef al dat de beslissing de HK te sluiten weken geleden al genomen was, en een over een eventuele "doorstart" na deze afkoelingsperiode wordt op dit moment ongetwijfeld heftig overleg gepleegd in het crewforum...

In plaats van mij hierover druk te maken neem ik de komende weken eens lekker de tijd voor mijn studie en mijn (andere) hobbies... ik zie het verder wel...

*zwaai* ;)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:19
voorstel :

iedereen die reageert op dit topic een hk ban geven, want zei zijn hoogstwaarschijnlijk degenen die zich er druk om maken dat het weg is....terwijl vele anderen hun schouders ophalen en gewoon weer in tech fora zitten :)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Dat is ook al paar keer gezegd, de discussie (het gedeelte dat interessant is iig ;)) gaat erover HOE het evt beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op 17 januari 2003 @ 22:10:
voorstel :

iedereen die reageert op dit topic een hk ban geven, want zei zijn hoogstwaarschijnlijk degenen die zich er druk om maken dat het weg is....terwijl vele anderen hun schouders ophalen en gewoon weer in tech fora zitten :)

U heeft een ban :+ ;)

Och ja, er moet toch ruimte zijn om erover te kunnen praten. Het zou niet eerlijk zijn als de stekker eruit getrokken wordt en er dan niet gepraat kan worden over de reden daarvan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Mwoaah.. heeft het zin? Tis niet bepaald democratisch besloten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Devian schreef op 17 januari 2003 @ 22:10:
voorstel :

het valt me anders op dat bijna alleen mensen die zeggen nooit of amper in HK te komen en blij zijn dat het weg is hier posten

of er zitten veel schijnheiligen tussen of je zou juist de verkeerde mensen bannen :P

maargoed ik snap wel wat de crew probeert te bereiken: de users ff afschrikken dat de HK een paar weken weg is, en dan opnieuw iets openen.......users zullen zich dan een paar weken of met geluk een paar maanden beter gedragen maar uiteindelijk wordt het toch weer zoals nu............tenzij er een heel goed systeem bedacht gaat worden

oh ja nog 1 ding: noem het aub geen huiskamer meer :P

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Heeft de crew eigenlijk al bedacht hoe dit GoT beinvloed? :P
Scheelt denk ik toch ongelovelijk veel banner views, wat ongelovelijk veel geld kost...
Zou dit een reden zijn om de HK weer open te gooien, als blijkt dat dit ong. 10-25% bannerviews scheelt?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 22:12:

[...]

U heeft een ban :+ ;)

Och ja, er moet toch ruimte zijn om erover te kunnen praten. Het zou niet eerlijk zijn als de stekker eruit getrokken wordt en er dan niet gepraat kan worden over de reden daarvan :)
die opmerking zat ik al op te wachten ;)

voor mij is de hk leuk voor tussendoor, en is het niet bedoeld voor mensen om er continu te zitten (zoals ik bij velen gezien heb met in de search naar hun nick 7 pagina's met alleen hk topic' s) dat zijn dan mesnen die in feite niet meer op dit tech forum thuis horen... mensen komen hier voor tech.. niet voor hk.. als dan de hk dicht gaat.. dan gaan mijns inziens de mensen die voor de tech komen gewoon huin schouders ophalen.. en gaan bezig in tech fora, terwijl de mensen die er veel zitten gaan staan schreeuwen/praten in dit topic/ eigen topics openen..

nu is het dan wel extreem om te zeggen iedereen te bannen die reageert, maar ik wou alleen mijn standpunt ten opzichte van dit duidelijk maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
ViperGTS schreef op 17 januari 2003 @ 22:16:
[...]

het valt me anders op dat bijna alleen mensen die zeggen nooit of amper in HK te komen en blij zijn dat het weg is hier posten

of er zitten veel schijnheiligen tussen of je zou juist de verkeerde mensen bannen :P

maargoed ik snap wel wat de crew probeert te bereiken: de users ff afschrikken dat de HK een paar weken weg is, en dan opnieuw iets openen.......users zullen zich dan een paar weken of met geluk een paar maanden beter gedragen maar uiteindelijk wordt het toch weer zoals nu............tenzij er een heel goed systeem bedacht gaat worden

oh ja nog 1 ding: noem het aub geen huiskamer meer :P
ik zal direct even eerlijk zeggen dan ik de topics niet doorgelezen heb op de 1e paar + laatste paar na :) is niet te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paitor schreef op 17 January 2003 @ 22:19:
Heeft de crew eigenlijk al bedacht hoe dit GoT beinvloed? :P
Scheelt denk ik toch ongelovelijk veel banner views, wat ongelovelijk veel geld kost...
Zou dit een reden zijn om de HK weer open te gooien, als blijkt dat dit ong. 10-25% bannerviews scheelt?

Bannerviews op het forum leveren toch veel minder op dan op de frontpage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

Devian schreef op 17 januari 2003 @ 22:19:
[...]

die opmerking zat ik al op te wachten ;)

voor mij is de hk leuk voor tussendoor, en is het niet bedoeld voor mensen om er continu te zitten (zoals ik bij velen gezien heb met in de search naar hun nick 7 pagina's met alleen hk topic' s) dat zijn dan mesnen die in feite niet meer op dit tech forum thuis horen... mensen komen hier voor tech.. niet voor hk.. als dan de hk dicht gaat.. dan gaan mijns inziens de mensen die voor de tech komen gewoon huin schouders ophalen.. en gaan bezig in tech fora, terwijl de mensen die er veel zitten gaan staan schreeuwen/praten in dit topic/ eigen topics openen..

nu is het dan wel extreem om te zeggen iedereen te bannen die reageert, maar ik wou alleen mijn standpunt ten opzichte van dit duidelijk maken :)
Ik zat de laatste tijd heel veel in HK te posten, maar heb niet speciaal daarvoor meer in tech-fora gepost (om erin te komen dus). Toen ik erin zat poste ik nog altijd in tech-fora, alleen veel minder dan in de HK, in de HK kon je eigenlijk op alles reageren, in tech-fora weet je natuurlijk lang niet van alles wat.

Ik zag HK altijd als een leuk tijdsverdrijf, meestal zo even aan het einde van de dag een uurtje in de HK wat lezen en posten. Er werd vaak veel lol getrapt en dat ging inderdaad wel eens gepaart met de redenen waarom de HK nu is gelsloten. Ik moet meteen toegeven dat ik ook wel eens iets heb weg gehaald voor een mod het kon zien. De vraag was toen alleen OF het schadelijk zou zijn geweest, maar goed, bij twijfel toch weg gehaald, iemand anders liet de link staan en er werd niet gemod, blijkbaar dus toch niet fout. Volgens mij is het mis gegaan in de HK omdat steeds meer mensen, door anderen uitgedaagt omdat die dat ook deden, dingen gingen posten die over de streep gingen..

In de HK vond ik gelijkgestemde mensen, iets wat over het hele internet genomen moeilijk is. Taal: Nederlands. Leeftijdscategorie: Vooral veel jongeren Geslacht: voornamelijk jongens. Tja, ik behoor in al die categoriën thuis en betreur het dan ook sterk dat de HK nu dicht zit. Ik zou zo geen forum kunnen noemen waar echt dit soort mensen in grote getalen zitten (MSN, maar dat is geen forum) Neem nou bijv. FOK, daar wordt alleen maar geantwoord in 1 woord en/of afgekraakt. In de HK werden ook wel dingen gezegd die niet door de beugel konden, maar toch bijna nooit zo erg als op FOK. Wat mij betreft is deze maatregel een beetje overdreven. Maar ik ben geen mod en weet natuurlijk ook niet wat er precies allemaal achter de schermen speelt. Persoonlijk hoop ik echt dat er een goede oplossing komt met goede duidelijke regels, volgens mij is hier echt behoefte aan!

Tot die tijd het laatste uurtje computeren maar afschaffen en eerder naar bed ofzo :Z

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
wat hierboven gezegd wordt komt weer neer op normen & waarden: users zelf hebben geen normen & waarden maar gaan kijken waar de grenzen hiervan liggen bij een modje.....

omdat ze zelf totaal geen grenzen kennen op internet gaan ze net zolang door totdat een modje moet ingrijpen.............dat is dus de fout...............maar daar kan gewoon niet veel aan gedaan worden denk ik :? internet is zo anoniem, dus perfect om je hersenloos te laten gaan.........

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

vehpol schreef op 17 januari 2003 @ 22:32:
[...]

Ik moet meteen toegeven dat ik ook wel eens iets heb weg gehaald voor een mod het kon zien. De vraag was toen alleen OF het schadelijk zou zijn geweest, maar goed, bij twijfel toch weg gehaald, iemand anders liet de link staan en er werd niet gemod, blijkbaar dus toch niet fout.
Wat betreft dat linkje, dan zou het een idee kunnen zijn om een quote te veranderen via React. Een link dus wijzigen in enkel een underlined stukje tekst. Scheelt modjes ook ontzettend veel typwerk.

Dus:
Als je die warez wilt moet je hier klikken
Sorry Grrrrene, ik weet dat juist jij nu op het puntje van je stoel zit, NIET klikken hè? :P

edit:
Alleen als er http://blaat.blaat staat heb je dan weer een probleem |:(
Edit2: oh nee, dan zou je er nog link van kunnen maken ofzo

[ Voor 14% gewijzigd door DaRuLe op 17-01-2003 22:43 ]

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:26
Ik zat vooral de laatste tijd in de hk, niet echt als actief poster maar meer om te lezen...

Ik vind het daarom gewoon dat een groepje domme n00bs (of whatever) de boel lopen te verzieken.... daar kan ik echt niet tegen...

Ik heb het topic van de lpf niet gezien..

Maar ik vind het echt jammer dat de hk dicht is.. vooral als ik me ff verveelde ging ik ff in de hk kijken naar wat leuke posts enzo...

Jammer dat er dus een stelletje ongelovelijke verziekers zijn die de boel lopen te verzieken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:41
2 woorden: Wijs Besluit...

edit:
aan zon reply hebben jullie ook niks eigenlojk

[ Voor 56% gewijzigd door Animal op 17-01-2003 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Ik kwam vroeger op GoT om wat info te verzamelen, mensjes te helpen etcetera.
De laatste tijd sinds ik in HK kon poste ik af en toe nog wat in Tech fora en zat ik grotendeels in HK. Dit omdat de HK gewoon lachen was, ja er is veel domme onzin die nergens op slaat, dat ben ik met iedereen eens die dat beweerd en dat is ook jammer.
Ik denk dat ik nu meer General Chat in het algemeen rond ga hangen omdat ik niet echt een poster ben, maar af en toe wel wat geinigs/waardige discussie wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zoals vast eerder is gezegt, is de toelatingseis van de HK gewoon veels te laag.
Zoals in praktijk geval bij mij is opgevallen:
Ik zat op school (IT opleiding) en ff surfen op GOT, eerst ff de actieve topics etc. en als ik alles wel beetje heb gezien ff de HK in. Nou zien sommige gaste van me klas dat en stoer HK meer FOK! niveau (wat niet de bedoeling zou moeten zijn..) etc.
Dus ze reggen snel poste als een gek en warempel ze zitte er zo in.
Dit zou dus veel strenger moeten. Lijkt me minimaal 1000 posts als je zoveel hebt dan zit je tenminste een beetje al echt wat langer op GOT... En nee ik zeg dit niet omdat ik de HK niet in hoef, maar we hebbe nu gewoon te veel users die snel de HK in willen en dat is/was nou net niet de bedoeling..

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

ViperGTS schreef op 17 januari 2003 @ 22:37:
wat hierboven gezegd wordt komt weer neer op normen & waarden: users zelf hebben geen normen & waarden maar gaan kijken waar de grenzen hiervan liggen bij een modje.....

omdat ze zelf totaal geen grenzen kennen op internet gaan ze net zolang door totdat een modje moet ingrijpen.............dat is dus de fout...............maar daar kan gewoon niet veel aan gedaan worden denk ik :? internet is zo anoniem, dus perfect om je hersenloos te laten gaan.........
Misschien is de normen en waarden discussie inderdaad wel een mooi voorbeeld voor de HK. Vaak zag je dat er als er iets werd gepost dat de volgende dan al direct zei (binnen een paar sec.) dat iets echt niet kon of mocht en het dan werd geweizigd, ik las dat mede hierdoor de HK is gesloten,maar als iedereen dit braaf zou doen dan zou er volgens mij ook geen probleemzijn, alleen wat posts die opeens op nog minder slaan. Maar het echte opzoeken van grenzen is natuurlijk wel een kwalijke zaak en ondanks dat ik veel plezier heb gehad in de HK ergerde ik mij natuurlijk ook wel eens aan mensen die bleven drammen en zeuren.

De anonimiteit van internet is wat mij betreft perfect en ik ben er ook echt voor om dit zo te houden, maar wat betreft dat herzenloos laten gaan, helemaal mee eens, er zijn gewoon mensen die als je ze de (semi-)vrijheid geeft de grens niet kennen. En dat is dus nu de groep die het verpest heeft. Ik weet niet precies wat er met de LPF gebeurd is, dit hele topic heb ik gemist, maar de partij kennende, dan nog wat ik lees, en dan het feit dat er veel computer nerds bij elkaar zitten (tja, zo noem ik ons maar) zal wel niet veel goeds betekend hebben. Maar dit is dan weer zo'n gevalletje normen en waarden,je weet dat het niet mag en dat je jezelf en anderen in problemen kan brengen, dus doe je dat niet, maar misschien hecht ik wel teveel aan normen en waarden (maar dan niet die opgelegt zijn door de overheid, dat moet van huis uit etc. maar die discussie ga ik hier niet voeren).

Misschien wordt het wel tijd om heel GoT op de schop te gooien. Er komen steeds meer richtlijnen, laatst 1 voor in CM dat je niet meer alleen _/-\o_ mag antwoorden enzo. Misschien moet er wel een systeem komen dat er in ieder geval niet onder de 5 woorden gepost kan worden, dan sluit je in ieder geval een deel al uit, een deel zal blijven posten COOL GAAF TOF TE GEK, misschien voor moderators tijd voor een extra knop: WAARSCHUWING, met een standaard tekst, scheelt ze tijd en na een paar keer (3?) wordt een user gewoon gebannt volgens het reeds bestaande ban-beleid. Als je in HK niet lekker mag blaten over van alles en nog wat maar je er een serieuser forum van wil maken, dan vind ik dat je TECH-fora ook serieuser moet maken (een weg die al begonnen was in te zetten), ik post ook echt wel eens iets van "Dat is goed gebeurd" of iets van dien aard, maar dan wel ondersteund, opbouwende kritiek dus, dit geeft meerwaarde aan een forum vind ik.

Om maar even met de HK te spreken: "Het wordt tijd voor een eigen politieke partij, Leefbaar GoT :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

tweakduke schreef op 17 January 2003 @ 22:54:
Zoals vast eerder is gezegt, is de toelatingseis van de HK gewoon veels te laag.
Ik zat op school (IT opleiding) en ff surfen op GOT, eerst ff de actieve topics etc. en als ik alles wel beetje heb gezien ff de HK in. Nou zien sommige gaste van me klas dat en stoer HK meer FOK! niveau (wat niet de bedoeling zou moeten zijn..) etc.
Dit zou dus veel strenger moeten. Lijkt me minimaal 1000 posts als je zoveel hebt dan zit je tenminste een beetje al echt wat langer op GOT... En nee ik zeg dit niet omdat ik de HK niet in hoef, maar we hebbe nu gewoon te veel users die snel de HK in willen en dat is/was nou net niet de bedoeling..
Ik snap je punt, en deze mensen moeten inderdaad eigenlijk niet worden toegelaten. Dus strenger controleren op zinnige posts. Maar 1000 posts, volgens mij was ik daar 1,5 jaar ofzo mee bezig geweest en wat mij betreft zou dat ook wel wat te veel zijn, maar een maand in wel erg snel.

Van heel veel van GoT heb ik geen verstand, dus is het moeilijk voor mij om tot 1000 posts te komen terwijl iemand die van heel veel heel veel weet en dus constant post er veel sneller in zit. Wat betekend dat zo iemand misschien in 3 maand erin komt en ook maar 100 topics heeft gezien. Terwijl ik 2000 topics heb gelezen, alle regels ken en er nog niet in kom, ondanks dat ik misschien wel veel ervaring heb en beter weet hoe het eraan toegaat.

Maar dat de verhoging nodig is lijkt me eigenlijk wel nodig. Het is nu in ieder geval te makkelijk waardoor inderdaad een FOK! niveau wordt bereikt op sommige momenten, wat ik echt als een zeer negatief punt zie!

Edit: Hmm... ik hoopte eigenlijk erop dat iemand tussen mijn 2 post in reageerde, zo lijkt het of ik te lui was om te editten, was ik ook wel een beetje :/

Edit 2:
dave01 schreef op 17 January 2003 @ 22:44:
2 woorden: Wijs Besluit...

edit:
aan zon reply hebben jullie ook niks eigenlojk
Volgens mij is dit precies waarom de HK dicht ging, korte, slecht onderbouwde, meningen die opzichzelf nergens op slaan. Ok, er zat meer achter, maar dit was toch echt ook een punt.

[ Voor 15% gewijzigd door vehpol op 17-01-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK ben dus een n00b en ik moet er toch op reageren omdat merendeel van mijn posts dus uit de Spielerij komt (denk ik ;) ) . Ik vind dat de spielerij wel bij de tech posts hoort. Er zijn heel wat tweakers die hun computers gebruiken voor (oa) te gamen.

Ik weet ook wel dat deze forum gebaseerd is op Computers. Maar ik ga niet de hele dag bij moederborden en processors wat rondhangen om de hele dag te kletsen over mijn moederbord :) . Snap je wat ik bedoel?

Ik voel me wel lichtelijk aangesproken maar ik vat het niet persoonlijk op ofzo. Ik kwam hier niet op GoT om de HK binnen te komen maarja...

Ik vind het wel een goed idee om alleen bepaalde mensen (die een goed post gedrag hebben) toe te laten tot de HK. MAAR er moeten dan wel goeie eisen komen ervoor. Van wie dan wel mag en wie niet. Want dadelijk krijgen we vriendjes politiek hier: "Jij mag niet in de hk komen omdat jij het met mij oneens was" ....... "Jij mag wel in de HK komen omdat je in mijn msn lijst sta" . Niet dat Modjes dit zouden doen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
vehpol schreef op 17 januari 2003 @ 22:54:
[...]

.... Als je in HK niet lekker mag blaten over van alles en nog wat maar je er een serieuser forum van wil maken, dan vind ik dat je TECH-fora ook serieuser moet maken (een weg die al begonnen was in te zetten), ik post ook echt wel eens iets van "Dat is goed gebeurd" of iets van dien aard, maar dan wel ondersteund, opbouwende kritiek dus, dit geeft meerwaarde aan een forum vind ik.

Om maar even met de HK te spreken: "Het wordt tijd voor een eigen politieke partij, Leefbaar GoT :+"
Je komt nog wel eens van die UTFS/FAQ vragen tegen in Tech fora. Ik vind dat daar zowiezo nog zo zinnig mogelijk in geantwoord dient te worden, ondanks dat de user wel wat meer moeite kan doen. Alleen maar tegenwerken is frusterend voor iedereen. Dit probeer ik zelf ook.

Misschien is het wel een keer verstandig om met de HK mods en de "goede" HK-ers rond de tafel te gaan zitten (virtueel desnoods) en een goede discussie te houden over wat er nog rest.

En ja ik begrijp het standpunt van de modjes, ik ben zelf ook voor een iets serieuzere HK (dus rot op met je "pics!!! en specs!! om het maar even grof maar doeltreffend te zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 14:28
offtopic:
Ikzelf ben een noob op GoT, en kan (kon? :|) niet wachten tot ik de huiskamer in mag (zou hebben gemogen? :|). Ik was niet van plan dit zo snel mogelijk te presteren door even snel 50 bullshit post's neer te pleuren, en dan de huiskamer in. Ik heb toch wel m'n best gedaan om serieus en normaal te posten (dit is m'n 21ste als ik me niet vergis). Ik ben namelijk al heel lang (voor ik geregistreerd was) van plan een serieuze GoT-carriére op te bouwen. Ik zou het heel jammer vinden als de huiskamer permanent dicht gaat,zonder dat ik er van gebruik heb kunnen maken, het lijkt me leuk om gewoon met mede tweakers te auwehoeren praten over dagelijkse dingen e.d.

Maar ontopic: Een minimaal aantal techpost's van 100, en minimale GoT registratie 6 maanden lijken me fair, 2 jaar actief en 1000 techpost's vind ik wel erg lang/veel! Gecombineerd met ge-automatizeerd rotte appels er uit halen, zoals o.a. post's met "PICS!!" en "SPECS!!", om de taak van de modjes te versnellen en makkelijker te maken, zoals eerder in dit topic gesuggereerd. En natuurlijk de users die het te bond maken bestraffen met eerst een (niet geringe) temp-ban, en bij ezel-gedrag gewoon permanent uit de huiskamer bannen.

Anyway, wat ik eigenlijk wil zeggen; neem de huiskamer niet weg, omdat een (hopelijk klein) gedeelte van de users de boel verziekt, dat is niet eerlijk tegenover de users die wel netjes en met veel plezier gebruik maken van de huiskamer. Zoek liever samen met de echte tweakers een oplossing om de huiskamer "leefbaar" te houden...

[ Voor 3% gewijzigd door J!M!B op 18-01-2003 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
tweakduke schreef op 17 januari 2003 @ 22:54:
Hou je dus alleen wel de zogenaamde lurkers tegen die niet vaak posten maar wel erg goede posts maken als ze het doen....Aan bij alles kleeft een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

J!M!B schreef op 17 January 2003 @ 23:10:
offtopic:
Ikzelf ben een noob op GoT, en kan (kon? :|) niet wachten tot ik de huiskamer in mag (zou hebben gemogen? :|). Ik was niet van plan dit zo snel mogelijk te presteren door even snel 50 bullshit post's neer te pleuren, en dan de huiskamer in. Ik heb toch wel m'n best gedaan om serieus en normaal te posten (dit is m'n 21ste als ik me niet vergis). Ik ben namelijk al heel lang (voor ik geregistreerd was) van plan een serieuze GoT-carriére op te bouwen. Ik zou het heel jammer vinden als de huiskamer permanent dicht gaat,zonder dat ik er van gebruik heb kunnen maken, het lijkt me leuk om gewoon met mede tweakers te auwehoeren praten over dagelijkse dingen e.d.

Maar ontopic: Een minimaal aantal techpost's van 100, en minimale GoT registratie 6 maanden lijken me fair, 2 jaar actief en 1000 techpost's vind ik wel erg lang/veel! Gecombineerd met ge-automatizeerd rotte appels er uit halen, zoals o.a. post's met "PICS!!" en "SPECS!!", om de taak van de modjes te versnellen en makkelijker te maken, zoals eerder in dit topic gesuggeerd. En natuurlijk de users die het te bond maken bestraffen met eerst een (niet geringe) temp-ban, en bij ezel-gedrag gewoon permanent uit de huiskamer bannen.

Anyway, wat ik eigenlijk wil zeggen; neem de huiskamer niet weg, omdat een (hopelijk klein) gedeelte van de users de boel verziekt, dat is niet eerlijk tegenover de users die wel netjes en met veel plezier gebruik maken van de huiskamer. Zoek liever samen met de echte tweakers een oplossing om de huiskamer "leefbaar" te houden...
Als het een klein gedeelte was geweest, dan hadden de mods die er wel uit gevist en gebanned van HK. Het werd een steeds groter en onhandelbare groep. En die toelatingseis verhogen zal weinig helpen denk ik dan.

Huiskamer afschaffen, rederect naar FOK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:25
Het lijkt mij handig als jullie ff de hk gewoon weer tussen de subfora zetten en an linken naar het topic in het mededelingenforum oid :) kan ook niemand zich meer vergissen :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerste reactie op HK dicht!: alweer?!?!?

denk dat GoT er goed aan doet het dicht te houden... tis tenslotte een tech forum, tuurlijk ik vond het ook een leuk sub-fora, maar het is eigenlijk onnodig op GoT. gewoon dicht laten.
wil je gein trappen, ga lekker naar een Fok/Onzin forum of andere fora's als dat.

maar dat is mijn 2 euro cent maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 23:13:
eerste reactie op HK dicht!: alweer?!?!?

denk dat GoT er goed aan doet het dicht te houden... tis tenslotte een tech forum, tuurlijk ik vond het ook een leuk sub-fora, maar het is eigenlijk onnodig op GoT. gewoon dicht laten.
wil je gein trappen, ga lekker naar een Fok/Onzin forum of andere fora's als dat.

maar dat is mijn 2 euro cent maar
De 2 eurocent die ik steeds vaker hoor :) Maar goed, ik denk dat het afwachten wordt. Mods + HGA's gaan beslissen over de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik stem nog steeds op de keuze : 1500 techposts of meer.

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals:

Ik heb een idee waarop we toch een HK op dit forum kunnen laten draaien. Dit aangezien sommige naast het technische gedeelte ook nog behoefte hebben aan een gedeelte voor andere onderwerpen. Ikzelf vind dat je aan Stuffis Generalis al genoeg hebt. En anders heb je irc en Fok natuurlijk nog, maar er zijn mensen die echt weer HK terug willen hebben, daarvoor bedacht ik het volgende.

Het aantal techposts dat je moet behalen voordat je toegang krijgt, heeft natuurlijk geen enkel nut. Je kan zeggen je moet 100 dagen geregistreed zijn en 150 post hebben. Maar dat zegt natuurlijk helemaal niets over de manier waarop je met de regels van GoT omgaat. Bovendien zit je met het probleem dat als mensen eindelijk HK-acces hebben, zij (velen ervan) nooit meer in techfora zullen posten.

Er moet dus op 2 punten worden gelet:
1. De mensen die toegang krijgen tot de HK moeten posten volgens de regels van GoT.
2. Mensen die HK-acces hebben moeten ook nog in de techfora posten. De HK moet een soort belonging/extraatje worden.

Daarvoor dacht ik aan het volgende systeem.

Om aan punt beide punten te voldoen:

Van elke user wordt op dit moment het aantal posts bijgehouden. Als elke user nu eens bij elke post een HK-Credit krijgt, maar krijg je een ow, of een ban of misschien een nieuw te verzinnen waarschuwing, dan worden al je HK-Credits weer gewist. Na twee weken wordt vervolgens van elke user het aantal Credits opgevraagd. Dan worden die credits omgezet in HK-posts. Dan bereken je bijvoorbeeld:

HK-Post = (HK-Credit - 30)

Vervolgens worden je HK-Credits weer op 0 gezet en word er weer opnieuw geteld.

De HK-Posts die je na de berekening heb ontvangen stellen het aantal postings voor die je de komende twee weken mag gebruiken in de HK. Zijn binnen die 2 weken je HK-Posts op dan kan je HK nog wel benaderen, maar kan je niet meer posten in de HK.

Ik zal dus een voorbeeld geven:

Stel ik ben user ABCDEFG1234 en ik heb in 3 dagen 20 posts verzameld. Dan heb ik op dat moment ook 20 HK-Credits. Echter na die 20 post heb ik een ban gehad of een OW. Dus mijn posts staan op 20 maar mijn HK-Credits staan op 0.
De 5e dagen mag ik weer op GoT posten en op de 14e dag heb ik 60 Posts, dus 40 HK-Credits.

Dan worden mijn HK-Credits omgezet in HK-Posts (10 HK-Posts).
Mijn HK-Credits worden weer op 0 gezet.

De twee weken daarna mag ik dus 10 iets posten in de HK. Na die twee weken wordt er weer geteld Hoeveel HK-Credits ik heb.

Stel nou dat ik dus in 2 weken tijd 30 post of minder heb, dan krijg ik ook geen HK-Acces. Want HK-Posts worden ook na 2 weken gereset, en HK-Credits krijg je alleen voor Techposts.

Waar je in feite voor zorgt, is dat wil je HK-acces verkrijgen, dan moet je daar elke twee weken weer voor posten in de techfora. Kom je in die twee weken niet boven de 30 posts uit, dan verkrijg je simpelweg voor de twee weken daarna geen HK-Acces.

Wat je wel kan krijgen is dat mensen pure onzin gaan posten om HK-acces te verkrijgen, en daarom heb ik gezegd, dat alle HK-Credits worden gereset bij een ban of OW. Ofwel doelloos posten om HK-acces te krijgen wordt gestraft.

Verder Als je eenmaal HK-acces hebt, wil je je HK-post zo goed mogelijk gebruiken, en niet weer reageren een het zoveelste opsomtopic. Mensen posten wat zinvollere of minder onzinnige posts in de HK.

Ik denk dat als bovenstaand systeem zou worden ingevoerd, dat een hele grote stap in de goede richting is. Uiteraard kan er wat aan worden veranderd. Je kan bijvoorbeeld zeggen, het hele HK-Credits-systeem gaat pas in als je langer dan en jaar geregistreed bent.

Verder had ik nog een ander idee:

Namelijk openingstijden!!!
Veel mensen verveelden zich op GoT of in de HK. Hierdoor ontstonden gigantisch veel onzigge topics in de HK.

Stel bijvoorbeeld bepaalde opningstijden in.

7:00--9:00
12:00--13:30
19:00--21:30

Hierdoor voorkom je dat mensen urenlang gaan lopen rondhangen in de HK en dan toch maar weer eens een keer heel onzinnig gaan reageren.

Ik hoop heel graag dat er serieus naar mijn ideeen gekeken wordt. En mochten de Adjes van dit forum dit totaal niks vinden of juist wel een goed idee vinden, dan zou ik dat graag willen weten. Ik denk namelijk dat er best goede oplossingen zijn om de HK weer open te zetten. Mocht jullie dit dus niks vinden of wel dan ben ik bereikbaar op mvdlee@gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kom op zeg, het HK is het meest bezochte sub fora hier! het is een tech forum for crying out loud! ga een eigen huiskamer forum opstarten voor mensen die er de hele dag rondhangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Laatst online: 10-09 12:50

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

ben benieuwd of er toch iets nieuws komt, De Kroeg is toen ook gesloten en na een paar maanden is de huiskamer daarvoor in de plaats gekomen.

Tis wel jammer, omdat het niveau op de andere fora zo gedaalDD was, kwam ik er toch al heel weinig., In de huiskamer kwam ik af en toe nog langs als ik mijn ECHT verveelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Volgens mij is de HK slachtoffer geworden van zijn eigen succes. Teveel users op iets als de HK geeft automatisch problemen, en dat is spijtig. Vroeger zat ik altijd op Madonion, maar ook daar was de sfeer na een tijdje verpest door een aantal spammers.
En dichtlaten vind ik ook niet echt een optie, er moet wel eens een off-topic discussie kunnen plaatsvinden op een forum. Elk forum heeft dit! Maar voor de optie om meer posts te hebben en/of langer op GOT te moeten zijn, ben ik zeker!

[ Voor 32% gewijzigd door gill op 17-01-2003 23:28 ]

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 21:42:
[...]

Zoiets had ik dus ook.

Ik vond het een leuk tijdverdrijf in m`n pauze op werk om ff de hk door te kijken, maar er staan steeds minder "leuke" topics tussen.

Misschien is het goed om hem een tijd te sluiten en kijken welke users ineens opvallend minder gaan posten, en die dan is onder de loep nemen wat die hier eigenlijk doen.
Oei, ik ben 1 van die users :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
We Are Borg schreef op 17 January 2003 @ 23:12:
[...]

Als het een klein gedeelte was geweest, dan hadden de mods die er wel uit gevist en gebanned van HK. Het werd een steeds groter en onhandelbare groep. En die toelatingseis verhogen zal weinig helpen denk ik dan.

Huiskamer afschaffen, rederect naar FOK!
Mischien is password toegang op de huiskamer een idee, alleen gebruikers die bewezen hebben dat ze serieuze GoT'ers zijn, om het maar even zo te noemen, krijgen een password. HK misbruiken? Wangedrag in de HK? = Password kwijt.
Dat "bewijzen dat je een serieuze GoT'er" bent kan dan weer d.m.v. min. aantal techposts en min. periode geregistreerd op GoT.
Het zou gewoon zonde zijn om de HK helemaal weg te halen, bij normaal gedrag kan de HK een heel persoonlijk tintje geven aan GoT, wat je GoT-ervaring kan verbeteren en persoonlijk contact met mede-tweakers stimuleerd. (En ik ben er nog niet eens geweest!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:02
om echt eerlijk te zijn zal IK de HK niet bepaald missen :)

soms was het er inderdaad wel leuk, maar de laatste tijd lijkt et net of er een stel jonkies bij zijn van 4/5 jaar die enkel kunnen spelen :/

maargoed nu kunnen de die hard HKers mischien weer es trug naar wat ze eigenlijk zijn --> tweakers! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

J!M!B schreef op 17 januari 2003 @ 23:28:
[...]

Mischien is password toegang op de huiskamer een idee, alleen gebruikers die bewezen hebben dat ze serieuze GoT'ers zijn, om het maar even zo te noemen, krijgen een password. HK misbruiken? Wangedrag in de HK? = Password kwijt.
Dat "bewijzen dat je een serieuze GoT'er" bent kan dan weer d.m.v. min. aantal techposts en min. periode geregistreerd op GoT.
Het zou gewoon zonde zijn om de HK helemaal weg te halen, bij normaal gedrag kan de HK een heel persoonlijk tintje geven aan GoT, wat je GoT-ervaring kan verbeteren en persoonlijk contact met mede-tweakers stimuleerd. (En ik ben er nog niet eens geweest!)
Dat is echt een hele klus.

Dan mag de crew voor iedereen twee passwoorrden gaan bijhouden.
1 voor GoT
1 voor de HK

Denk niet dat ze hier aan gaan beginnen.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn.. mis het echt.
Vind het goed dat jullie zo;n statement maken.
Maar het was echt mijn laatste redmiddel als ik me verveelde. Minimaal weer 2 uur zoet met lezen en links.
En laag nivo... tjsah daar was de hk voor. Anders ga je toch naar stuffis generalis ofzo.
Maar idd soms waren de replies wel erg onnodig. En dat zou echt anders moeten.
Kun je niet gewoon woorden als pics en specs en breezer in een waarschuwingssysteem verwerken ofzo. Dat deze berichten gewoon niet gepost worden en er een punt ergens bij een teller op komt en bij 10 tellen gewoon ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 23:36:
knip onsamenhangend verhaal...
Waar heb je het over :?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Huiskamer moet een uitklep zijn voor non-tech, wat niet zo zeer betrekking heeft op Hardware forums of Stuffis Generallis. De Huiskamer werd IMHO best veel op verkeerde manieren gebruikt, ik zou zelf een goede maatregel vinden dat als je meer als 1 OW hebt dat je geen HK access krijgt ofzo.

Maar dan nog denk ik niet dat dat echt superveel zou helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:06

Dutch_guy

WYSIWYG

Ik vind het echt jammer dat de HK dicht is. Niet dat ik er zoveel poste, maar ik keek er wel regelmatig naar.

Vooral de betere Photosoep topics zijn ware klassiekers!

Jammer dat een bepaalde groep het verpest voor de rest. Wel begrijpelijk dat Got de HK dichtgooit.

Zelf ben ik voor een lik op stuk beleid. 1 keer misdragen en "Tot ziens, u bent de zwakste schakel!"

Wat mij betreft mogen users die alleen maar topics openen, en nooit eens een ander helpen ook verdwijnen.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
alexandervisser schreef op 17 januari 2003 @ 23:32:
[...]

Dat is echt een hele klus.

Dan mag de crew voor iedereen twee passwoorrden gaan bijhouden.
1 voor GoT
1 voor de HK

Denk niet dat ze hier aan gaan beginnen.
Tja, het was slechts een suggestie, het technische aspect achter GoT heb ik weinig verstand van. Er moet toch een manier zijn om de HK open en bruikbaar te houden, het credits systeem van Kaaskoeje is ook een goed plan, maar technisch gezien waarschijlijk nog moeilijker dan een (tweede) password systeem, denk ik.
Daar komt nog bij dat het voor de adjes en de modjes net zo leuk moet blijven als voor de users, dus "het systeem" dat de HK leefbaar houd moet, zo veel mogelijk ge-automatizeerd zijn, en zo min mogelijk gedoe voor de adjes en de modjes...
offtopic:
Dit is natuurlijk wel een typisch tweakers probleem, om een systeem/programma/script te maken wat het niveau van de HK bevordert. Mischien kunnen de vaste posters van P&W helpen.

edit:
Typo

edit:
2.: [quote] Dutch_guy schreef op 17 January 2003 @ 23:40:
[...]
Wat mij betreft mogen users die alleen maar topics openen, en nooit eens een ander helpen ook verdwijnen. [/quote]
Helemaal mee eens! Lijkt me geschikt als serieuze suggestie aan de mod's.

[ Voor 17% gewijzigd door J!M!B op 18-01-2003 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Laatst online: 09-09-2023
Zoals ik dit nu allemaal lees willen jullie allemaal dat de HK in een Stuffis Generalis moet worden veranderd. Dingen zoals : 2 keer de fout in en je wordt gebanned.
Dan durft niemand dus dingen meer te posten omdat ze 'de fout in zouden kunnen gaan'.

Wat je natuurlijk ook zou kunnen doen is dat er waar meer modjes rondneuzen in de hk? (tis slechts een idee)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 23:22:
kom op zeg, het HK is het meest bezochte sub fora hier! het is een tech forum for crying out loud! ga een eigen huiskamer forum opstarten voor mensen die er de hele dag rondhangen
is er al een halve dag ;)

http://hk.innovatix.nl was born a while ago, nu al ruim 1200 posts dus 't loopt aardig lekker :) ;) Lijkt me ook dat dit een handige "ontlasting" voor GoT is, zodat minder users geneigd zijn hun onzin in de techfora te kwakken ;)

héél misschien zou een modje die url in die sticky topics kunnen editten?? zodat meer users ervan weten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Mischien is het een idee om het aantal HK posts te koppelen aan de tech posts. Elke user kan 1 HK post doen tegen 3 a 4 tech posts. Daarnaast moet de grens om in HK te komen hoger liggen, ik denk niet dat de grens bij een aantal posts moet liggen maar voornamelijk bij de tijd op GOT. Ik post vrij weinig in HK, toch is het jammer dat hij nu dicht is gegaan door toedoen van een aantal antitweakers.