Homeworld 2

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

eendje schreef op 20 September 2003 @ 12:01:
[...]

tjah, ze hadden wel door dat ungelimiteerd jatten niet echt een uitdaging is.

je kan gewoon het maximum aantal units jatten dat je kan supporten.. dus je moet een keuzen maken of je een battlecruiser van hun wil hebben, of er zelf 1tje wilt bouwen..

kvind het een prachtig spel, kzal hem zeker kopen als ik m'n loon binnen heb..

want mp moet ook geweldig zijn :)
ik hoop stiekum dat er nog een hack/trainer/whatever uit komt dat dit er gehaald kan worden... (*dat cap limit dus he ;) )
unit limit hoeft er van mij niet perse uit, maar dat cap limit, dat was juist koel in 1.
ik kon gewoon geen schepen meer bouwen omdat ik zoveel schepen had gejat!
(wat trouwens ERUG naar is als je repair schepen nodig hebt, en 150 friggies (zie mijn vorige post) repair corvettes zijn gewoonweg niet zo goed als support frigs)

maarja, we kunnen lang en kort door zeuren over hoe goed of slecht HW1 was tov van HW2, Tis een nieuw spel, en het is vet, ik zeg . (<-- punt dus ;) )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Hmmm, is er verschil tussen cap en unit limit dan? Dat verklaart op zich waarom sommige schepen disabled worden ipv cap'd... maar hoe weet ik dan hoe dat limiet zit?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Major Carnage schreef op 21 September 2003 @ 17:46:
Dat heet tactisch te werk gaan.. In Homeworld 1 was er ook niemand die alle 50 ion frigates tegelijk aanviel in die ene missie..
Ownee? >:)

En het zijn er 132 om precies te zijn, in de bel.

En wat de unitcap betreft, zal wel weer (net als HW1) een klein textfiletje in de homeworld2.big datafile zijn. Alleen heeft Relic zijn BIG formaat gewijzigd, oude tools openen deze big nie meer :'(

[ Voor 26% gewijzigd door Aetje op 21-09-2003 20:47 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Acolyte57 schreef op 21 september 2003 @ 20:45:
Hmmm, is er verschil tussen cap en unit limit dan? Dat verklaart op zich waarom sommige schepen disabled worden ipv cap'd... maar hoe weet ik dan hoe dat limiet zit?
Die limit kan je zien door ingame op I te drukken. Ook handig is met Q kan je alles zien wat je bouwt en wanneer je iets nieuws in de rij kan zetten :).

Ben nu eindelijk ook net voorbij missie 12 gekomen. Zit nu in 14 (laatste geloof ik) en die gaat ook niet zoveel problemen geven. Het is een geweldig spel maar beetje makkelijk. (missie 4 en 12 zijn de enige 2 lvl's waarbij je mischien een replay voor nodig hebt, de rest loop je gewoon doorheen)

De multiplayer games met hoge units caps belooft veel goeds :).

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Acolyte57 schreef op 21 September 2003 @ 20:45:
je moet het eigenlijk zien zoals in HW:C
daar kon je maar X aantal units "supporten"
bij HW2 is het eigenlijk hetzelfde, je kan maar (bijv) 30 frigs supporten, heb je er 28 en wil je er 5 cappen, dan kan je der maar 2 echt aan jouw kant krijgen, de andere 3 disable je geloof ik (kan iemand die verifieren)

dus je kan gewoon NIET boven je max uit komen (tenzij je het een en ander gaat editten)

maaruh, goudvis, ik heb missie 4 wel 10 keer geprobeerd, steeds net ff iets anders aanpakken...
ik hoor dat 6 9 ook nasty zijn...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

TepelStreeltje schreef op 21 september 2003 @ 21:22:
[...]

je moet het eigenlijk zien zoals in HW:C
daar kon je maar X aantal units "supporten"
bij HW2 is het eigenlijk hetzelfde, je kan maar (bijv) 30 frigs supporten, heb je er 28 en wil je er 5 cappen, dan kan je der maar 2 echt aan jouw kant krijgen, de andere 3 disable je geloof ik (kan iemand die verifieren)

dus je kan gewoon NIET boven je max uit komen (tenzij je het een en ander gaat editten)

maaruh, goudvis, ik heb missie 4 wel 10 keer geprobeerd, steeds net ff iets anders aanpakken...
ik hoor dat 6 9 ook nasty zijn...
Als je op je unit cap zit dan disable je inderdaad schepen. Maar dit vinden de meeste spelers tekort om er zoveel moeite voor te doen, aangezien marine frigates als eerste neergeschoten worden.

Missie 4 heb ik 3 keer over gedaan. Het eerste stuk heb ik helemaal geen problemen mee maar had meestal te weinig schepen om het 2de gedeelte aan te kunnen.

Missies 6 en 9 had ik eigenlijk weinig moeite mee. Als je het goed aanpakt dan kan je het behoorlijk makkelijk verslaan. Maar dat is met de meeste missie's zo. Als je het 1x goed gespeeld hebt dan weet je hoe het moet en is het ook niet moeilijk meer.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 27-10 12:34

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik snap niet dat iedereen vast zit in missie ik het tot nu toe alles in 1 keer gepspeeld ik dnek tot missie 12 nu, daar wachten gewoon een stuk of 10 battlecruiser op je das echt niet normaal.

2BC+Dreadnought+5destroyers is wel super kewl! ,maar ut luktte nie.

die dreadnoght is wel kewl trouwesn ziet er ook kewl uit als hij dat supercannon laadt.

ik vondt die levels met die movers best wel zuig, beetje net als HW1 en dan de RED NEBULA.
die dingen zijn gewoon veel te sterk eigenlijk.

ut luktte wel daar niet van.

maar ut is zeker wel wat moeilijker dan HW1 :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Gohan-san schreef op 21 september 2003 @ 22:49:
ik snap niet dat iedereen vast zit in missie ik het tot nu toe alles in 1 keer gepspeeld ik dnek tot missie 12 nu, daar wachten gewoon een stuk of 10 battlecruiser op je das echt niet normaal.

2BC+Dreadnought+5destroyers is wel super kewl! ,maar ut luktte nie.

die dreadnoght is wel kewl trouwesn ziet er ook kewl uit als hij dat supercannon laadt.

ik vondt die levels met die movers best wel zuig, beetje net als HW1 en dan de RED NEBULA.
die dingen zijn gewoon veel te sterk eigenlijk.

ut luktte wel daar niet van.

maar ut is zeker wel wat moeilijker dan HW1 :*)
In dat level kom je meer battlecruisers dan 10 tegen :). De trick is om de hele tijd gewoon te defende. De computer kan niet eindeloos doorbouwen als zijn resources op zijn. Als die op zijn is het enige wat die nog stuurt bombers en lance frigates en die versla je wel goed met een 2BC+Dreadnought+5destroyers. Daarna wel zijn collectors mollen maar die komen vanzelf naar je toe.

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

ah das een goeie dan zal ik dat maar eens proberen.

ook ff wat platforms maken dan, die heb ik eigenlijk toten met deze missie niet gebruikt.
(vindt ik zo zonde van de RU's :D)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Gohan-san schreef op 22 September 2003 @ 00:19:
ah das een goeie dan zal ik dat maar eens proberen.

ook ff wat platforms maken dan, die heb ik eigenlijk toten met deze missie niet gebruikt.
(vindt ik zo zonde van de RU's :D)
Ik ging ook pas in die missie platforms maken :), maar heb ze vanaf daar wel in ieder level gebruikt. 10/10 gun/ion turrets helpen gigantisch in een gevecht.

Heb het spel nu uitgespeeld. Het laatste level, lvl 15 is echtwel het leukst. Lekker met die sajuuk knallen. Dat ding heeft een range echt ongelooflijk. Firepower dat het in zijn eentje lvl 14 aankan en zoveel hp dat die eigenlijk onverwoestbaar was. Jammer dat die niet in multiplayer zit :). En de outro is ook prachtig. Had het idee dat ik net een zelfgemaakte film uitgespeeld had.

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja bij missie 12, "battlecruiser galore" helpen platforms om de aandacht van je BC's enzo af te houden.

En SUB-SYSTEMS zitten er niet voor niets in, gebruik de hele tijd bombers om de missile silo's en de motoren van BC's uit te schakelen.

En een beetje met distortion probes gooien helpt ook een beetje.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Die probes heb ik nooit gebruikt. Wel blaas ik gelijk iedere shipyard/carrier die ik tegen kom op. Carriers zijn zoooo zwak, 5 bombers erover en weg is ie.

Ander truukje met die BC's: Ze vallen eerst platforms en Mobile Refineries aan. Maar zonder de missile silo's zijn ze niet maneuvreerbaar genoeg om die platforms te targeten... >:)

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

GoUdViS schreef op 21 September 2003 @ 21:31:
Missies 6 en 9 had ik eigenlijk weinig moeite mee. Als je het goed aanpakt dan kan je het behoorlijk makkelijk verslaan. Maar dat is met de meeste missie's zo. Als je het 1x goed gespeeld hebt dan weet je hoe het moet en is het ook niet moeilijk meer.
In feite moet je in alle missies gewoon besef krijgen over welke units goed zijn vs welke units en hoe je dat kunt gebruiken om de missie te winnen. Zodra je dat weet zijn de missies (ben nu bij 9, dus misschien dat het nog moeilijk word) in feite niet meer dan een kwestie van op het goede moment sturen van de goeie units naar de goeie targets.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Echt een super spel > alleen jammer dat het gewoon binnen 3 dagen uit te spelen= B) . Ik zou graag verder willen spelen > maarja. player VS comp > raak je ook zo snel op uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook gewoon multiplayeren hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Ja... moet je alleen wel een geldig serialtje hebben. (En daar moet ik nog een paar daagjes op w88 >:) )

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Laatst online: 21-10 22:30

Major Carnage

waki miko Reimu

Bij die mega BC/Destroyer spam missies is het gewoon zaak om 30 destroyers/BC te queuen, in je mothership en die shipyard; als er dan 1 dood gaat dan maken ze automagisch een nieuwe
Carriers non stop op platform productie inzetten.
Verder lekker langzaam met je MS richting de enemy verplaatsen (als je de platforms niet moved dan vliegen ze gewoon mee met het schip)

Belangrijkste is om met een squadron bombers de engines van de cruisers uit te schakelen. Zonder engines kunnen ze hun zware kannon niet richten :)

Met deze tactiek ging ik met gemak door die missies heen, eigenlijk waren alleen missie 14 en 15 redelijk pittig.. 14 vooral omdat er ineens 5 BCs lagen te wachten toen ik even geen platforms had.. boem, weg vloot. Gelukkig heb ik die cruisers nog redelijk bezig kunnen houden met de bombers, tot de nieuwe support er aan kwam :D

M14, de eerste cruiser laat het leven (was de eerste enemy cruiser die ik ingame tegen kwam, dus natuurlijk meteen gejat :)
Afbeeldingslocatie: http://www.advisie.demon.nl/cruiserdies800.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Major Carnage op 22-09-2003 09:13 ]

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

van die platforms is idd een goeie, die vliegen gewoon mee als je ze nooit verplaatst...
gaan ze ook meer naar het volgende level?
en ze schieten dus gewoon ook...
hhmmz, betere sjit...
wat heb jij trouwens belachelijk veel geld! 164K!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

nee: gaan niet mee naar volgende level

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op 22 September 2003 @ 09:41:
wat heb jij trouwens belachelijk veel geld! 164K!
dat dacht ik ook toen ik dat plaatje zag. Bij mij is het meestal op :D Maar ik ben nog maar in lvl6, waar ik zo ongeveer afgeslacht wordt in het begin, omdat ik niet zo veel units heb als ik daar binnen kom. Dat wordt vanavond even lvl5 overdoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
gewoon 5/6 bombers squads gebruiken en frontaal aanvallen met allees en dan je bomber de anti capital ships cannos later mollen van de bcs, piece of cake

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik heb eigenlijk nog helemaal niks gejat in HW2.
in 1 missie was een destroyer alleen dus ik vernietigd hem toen, ff gereloaded en toen wou ik hem jatten. maar had al 5 destroyers en dan wordt hij gewoon gedisabled :(

nog 4 daagjes en dan kan ik ook multiplayen :D

[ Voor 12% gewijzigd door Valkyre op 22-09-2003 13:08 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Bij de begin levels had ik ook vrij weinig resources over, maar toen de AI eenmaal veel grote schepen begon te spammen, toen ging het ineens als een raket omhoog
En ik verloor ook niet zoveel schepen; meestal was de main strikeforce van 2 BC en 5 Destroyers lekker bezig, ondersteund door 1 carrier met 5 interceptors en 5 bombers

Bij 't MS lagen dan een hele sloot platforms en corvettes om het te beschermen tegen eventuele aanvallen van achter. Werkte wel aardig iig :)

Snelle verkenning is overigens ook een belangrijk iets; snel de productie centra van de AI opzoeken en dan zo snel mogelijk omleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Resources zijn in de latere maps niet belangrijk meer. Onthoud: Elk gesloopt enemy supercapital ship laat resources vallen. Wat verkenning betreft: Probes zijn je vriend ;)

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Major Carnage schreef op 22 September 2003 @ 09:07:
Verder lekker langzaam met je MS richting de enemy verplaatsen (als je de platforms niet moved dan vliegen ze gewoon mee met het schip)
Is dat zo? In de missie met de movers bouwde ik als delay tactiek een hele hoop platforms aan maar die bleven uiteindelijk als een soort lijntje achter m'n MS trailen, die kwamen niet van hun plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:51
Acolyte57 schreef op 22 september 2003 @ 13:51:
[...]
Is dat zo? In de missie met de movers bouwde ik als delay tactiek een hele hoop platforms aan maar die bleven uiteindelijk als een soort lijntje achter m'n MS trailen, die kwamen niet van hun plek.
Als ze iets (onder het moven met een cap ship) aanvallen gaan ze stil staan, en is het enige beweegmiddel dan dus nog moven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:19
Ik ben nu even bezig met PLAYER / CPU game .

Maar ik wordt steeds aan gort geschoten ..

Heeft iemand nog handige tips er voor .

Want in deel 1 kon ik het wel winnen maar nu is het gewoon een heel stuk moeilijker .

Hier wat foto's

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/ss1_25.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/ss2_19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/ss4_15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/ss5_11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/ss11_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/ss13_3.jpg

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Laatst online: 23:15

PoweRoy

funky!

tering level 4 is behoorlijk moeilijk. kheb nu de linkse astriod overgenomen maar kan nergens geld halen :X kehb geld nodig :/ maar als ik 2e astriod wil overnemen komt er een vloot aan van 10 assaultships :X ben nog geen destroyer tegen gekomen.
btw hoe maak je een battlecruiser :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-10 22:46
BC kun je nog niet maken in lvl 4...
gewoon heel veel corvettes en torpedo frigs

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Royman, zou veel bombers maken, tegen die kleine kutfriggies, en Guncorvettes tegen de figsters... ik heb zelf 8 bombers en 6 interceptors, en 6 om 6 Ion corvettes gun corvettes.
hielp goed tegen alle kleine aanvals vlootjes.
ik ben met men hele vloot naar de asteroids links boven de 3 hyperspace inhihitors gegaan, en heb daar de des gejat, en de carriers gekilled (zorgen ook voor geld, de rest althans)

ik heb al die frigates gekilled met behulp van AL mijn schepen, dus ook men MS en men carrier...
tis me op een of andere manier gelukt, was wel al men frigates kwijt, maar das niet zon probleem.
zorg dat je bombers houd, die dingen schoppen heel hard!

Let er HEEL erg op wat de harvers van de vijand doen.
die MOETEN dood, anders blijftie komen, en jat hij jou geld steeds.

ik ben nu bij missie 8. is echt weer zon Typische HW missie, lekker vaag, vaag ras, en vage sjit gewoon!
die mover missie ging me aardig goed af, movers zijn slecht tegen fighters, die bewegen te snel, maar een gevarieerde vloot werkte bij mij het best (flak/torp/interceptors/bombers)
torp frigates werken trouwens verdacht goed tegen die schijtmovers heb ik ontdekt ;)
ze vliegen te traag om die torps te ontwijken.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

PoweRoy schreef op 22 September 2003 @ 20:42:
tering level 4 is behoorlijk moeilijk. kheb nu de linkse astriod overgenomen maar kan nergens geld halen :X kehb geld nodig :/ maar als ik 2e astriod wil overnemen komt er een vloot aan van 10 assaultships :X ben nog geen destroyer tegen gekomen.
btw hoe maak je een battlecruiser :?
Een vloot van max bombers, max pulsars en max torps vondt ik het beste werken. Had geloof ik maar een paar units verloren. Zet de torps en bombers op carriers en ass ships en de pulsars op andere vervelende lance fighters etc die je lastig komen vallen en als het er veel worden kan je de torp frigs ook gebruiken tegen fighters. Werkte bestwel goed voor mij.

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

the EYE OF ASSARAAN or something vet man HW3 mag nu ook wel snel uitkomen :D

damn heb hem net uitgespeeld maar ut was wel super pittig. die battlecruiser gaan eigenlijk veel te langzaam.
en frigates daar heb je eigenlijk niet zoveel aan.
je hebt meer aan 14 bomber sqauds en 12 pulsar corvettes.

maar wel kewl zeg. wel jammer want ik krijg hem donderdag legaal :D
nu heb ik hem al uitgespeeld.

de multiplayer zal wel super vet zijn :D
als je nou ook nog met de sajuuk in de multi kan dan is ut helemaal mooi :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CitrusJuicer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 16:25

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Heb hem net uitgespeeld :0 was zeker wel pittig! >:)
Maar kan niet wachten op de "Homeworld 2 Soundtrack", de muziek is echt prachtig.
Op de aftiteling staat dat je deze op www.homeworld2.com kan bestellen, maar heb hem nog niet gezien, zal binnenkort wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Yeah... 'tis nu ECHT belangrijk waar je je RU's aan besteedt, itt. de meeste levels van HW1 kun je niet meer ongestoord aan je vlootje kon timmeren en met een slakkegang resources opzuigen... en je bent 100% kansloos als je met de verkeerde units komt aankakken. :P

[ Voor 7% gewijzigd door DroogKloot op 23-09-2003 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

vond ik wel meevallen, zit in lvl 8, en heb zon 40K te besteden...gewoon zorgen dat je niet veel schepen verliest :)
en veel saven, en ff snel alles verkennen en reloaden :)
missie 7 heeft mij VEEL geld bezorgt, al die brokstukken enzo :D

[ Voor 16% gewijzigd door TepelStreeltje op 23-09-2003 00:38 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

had in level 4 ff wat vaags trouwens.. had de hyperspace gates "gevangen" waardoor er niet veel versterkingen konden komen van de nme. daarna met mijn vloot naar de destroyer en 3 carriers en de destroyer gejat (tering wat moet je de boel afleiden voor je daar een marine frigate op heb die het overleeft). iig dus alles netjes verslagen (die vloot etc dus) dus ik die inhibitors vernietigen. daarna maak je normaal gesproken een tactical hyperspace jump naar die control fac. moest er eerst met mijn MS heenvliegen (:Z) waarna ik opeens alsnog een jump maakte :X

Verdee: Idd werken bombers hier het allerbest. Wat ik vooral doe is 10 bomber squads bouwen en die ondersteund door flak's en gunships eerst de frigate/fighter/whatever facility vernietigen. je kan dan als het erg druk is je eerst ff concentreren op de rest van de nme's en je heb aan het einde genoeg tijd om de carrier om te leggen. er komen tenslotte de 1e zoveel tijd geen nieuwe nme's uit dat ding.

Ik heb verder ook ff geprutst met de savegames. Je kan echt heel makkelijk een cheat bouwen voor HW2 zeg (niet dat je dat zou willen maar ok ;)).. Gewoon die persistX.lau files openen (X=lvl#) en het aantal frigates dat je aan het begin van het level krijgt kopieren etc.. heb ff getest met die destroyer die ik had gejat: ik kwam op die digsite (level 5) met 10 destroyers aan :+ je kan ook nog je RU's opwaarderen etc..

maar dan is de lol er al snel af ;)

[ Voor 12% gewijzigd door py.mosjuh op 23-09-2003 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Tip voor degenen die veel resources hebben en 't er schijnbaar niet doorheen krijgen: Bouw alle 4 de carriers. En gebruik die carriers dan ook... (Zeker om de corvettes op te laten docken).
MS + 4x Carrier + 1x Shipyard = 6 units tegelijk bouwen.

Wat constructie betreft: Mothership maakt bij mij Destroyers en Movers. (prioriteit movers).
Shipyard maakt Destroyers en Battlecruisers.
Carriers 1 en 2 maken bombers/fighters/corvettes (van 't type dat ik nodig heb).
Carriers 3 en 4 richten zich op frigates en resourcing units (en ook probes).

[Edit] Heej Mosjuh, met dat cheaten kun je dus de unitcap omzeilen? Dan is 't nog wel eens grappig >:) (15 battlecruiser, here I come >:) )

[ Voor 15% gewijzigd door Aetje op 23-09-2003 03:49 ]

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-10 22:46
het is dan wel cheaten, maar het levert zeker coole screenies op :)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

ik had de laatstse 3 levels maar gecheat. Werd een beetje gek van die lvl 12. Als zij met een dozijn BCs, Destroyers aan mogen zetten, mag ik ook 4 dreadnaughts, 2 bcs en 5 destroyers op hun afsturen :P

Maar in het echt wou ik gewoon het verhaal even aanhoren. Niemand heeft het erover gehad hier, maar ik vind het verhaal van Homeworld 2 zeer slecht. Nog minder interessant dan cataclysm eigenlijk. Opeens is er een of ander profeet die sterk genoeg is om Hiigaara te vernietigen, opeens heb je een MS en moet je even meevechten.

Het verhaal van HW1 was gewoon zeer intrigerend, elk level onthult weer eens een plotchange. HW2 lijkt het verhaal een lapmiddel om de moeilijke missies aan elkaar te lijmen.

Misschien zal een prequel veel interessanter zijn. Hoe en waarom de Hiigaarans verbannen werden. Hadden veel betere technologien dan HW1, dus qua gameplay ben je ook niet slechter dan HW1.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
plus dat als je het vergelijkt met bijv warcraft, de hoeveelheid missie's bijvoorbeeld, is dit echt bar weinig...wel jammer. Ik vind het verhaal ook niet super uitgewerkt inderdaad.

En level 12 geeft juist voldoening om uit te spelen met wat je hebt, als je met je kleine vlootje golf na golf van BC's verslaat. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Laatst online: 25-10 09:30

delorean7

Let's take the Aston toni

errr... mis ik de optie die instelt dat je HW 1 al gespeeld hebt ofzo? Ik ben er zo doorheen! Heb er misschien 2 goeie namidagen en avonden aan gezeten (uni nog niet echt begonnen ;) ).

Ik dacht ook dat je nog een ander ras ging spelen in de single player, blijkbaar ook niet.

Misschien is vs CPU of multi de moeite maar dan wacht ik wel tot ik m gewoon kan kopen (kunnen ze het volgende deel gewoon wel lang maken).

In die goede oude tijd (lees: vroeger) kon je tenminste behoorlijk lang aan een spel zitten, tegenwoordig ben je dr zo doorheen. Dat is echt zonde, want de toegevoegde hoeveelheid werk voor 20 uur meer gameplay lijkt me minder dan retesnel doorgaan ontwikkelen naar een volgende engine of gameplay systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

ik heb cataclysm niet gespeeld maar HW1 vond ik idd een stuk beter qua verhaal dan dit deel. een prequel (mod?) lijkt mij idd erg tof :D
Aetje schreef op 23 September 2003 @ 03:46:
Heej Mosjuh, met dat cheaten kun je dus de unitcap omzeilen? Dan is 't nog wel eens grappig >:) (15 battlecruiser, here I come >:) )
Jup.. je kan heel makkelijk de unitcap omzeilen.. nadeel is dan wel dat je geen nieuwe frigates etc kan bouwen (hoeft ook niet als je al 10 destroyers, 60 flaks, 60 torpedo en 60 ion cannon frigates heb :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

gladiool schreef op 23 september 2003 @ 10:48:
plus dat als je het vergelijkt met bijv warcraft, de hoeveelheid missie's bijvoorbeeld, is dit echt bar weinig...wel jammer. Ik vind het verhaal ook niet super uitgewerkt inderdaad.

En level 12 geeft juist voldoening om uit te spelen met wat je hebt, als je met je kleine vlootje golf na golf van BC's verslaat. :)
Ik heb net even gespeeld in "normal mode" Dus normale hoeveelheden dread, bcs en destroyers.

Zolang ik alles door bleef bouwen (bombers, destroyers, gunships, platforms) ging het makkelijk. Platforms stuurde ik in dozijnen in the heat of the battle en het werd al veel makkelijker.

Heavy metal ships heb ik allemaal laten concentreren op BCs en daarna pas destroyers.

MS en Carriers langzaam instappen richting de station en snel een marine erop af.

Al met al geklaard in 40 minuten. Alleen had aan einde alleen de dread over... :O

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:37

FoggyFreek

I'm a llama again!

delorean7 schreef op 23 September 2003 @ 11:27:
errr... mis ik de optie die instelt dat je HW 1 al gespeeld hebt ofzo? Ik ben er zo doorheen! Heb er misschien 2 goeie namidagen en avonden aan gezeten (uni nog niet echt begonnen ;) ).

Ik dacht ook dat je nog een ander ras ging spelen in de single player, blijkbaar ook niet.

Misschien is vs CPU of multi de moeite maar dan wacht ik wel tot ik m gewoon kan kopen (kunnen ze het volgende deel gewoon wel lang maken).

In die goede oude tijd (lees: vroeger) kon je tenminste behoorlijk lang aan een spel zitten, tegenwoordig ben je dr zo doorheen. Dat is echt zonde, want de toegevoegde hoeveelheid werk voor 20 uur meer gameplay lijkt me minder dan retesnel doorgaan ontwikkelen naar een volgende engine of gameplay systeem.
Je bent gewoon een experienced gamer, je hebt alle handigheden al door.. Kijk maar naar het gros van de FPS'ers. Ik moest vroeger nog oefenen met springen, rondkijken, raakschieten. Nu mep je de hele map zo aan gort. Quake 1 is zelfs uitgespeeld in 5 minuten ofzo. Toendertijd was er niemand die klaagde over speelduur.

Je wordt gewoon ouder en behendiger. HW2 vind ik te gek trouwens. Echt mooi gemaakt.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

py.mosjuh schreef op 23 September 2003 @ 11:41:
Jup.. je kan heel makkelijk de unitcap omzeilen.. nadeel is dan wel dat je geen nieuwe frigates etc kan bouwen (hoeft ook niet als je al 10 destroyers, 60 flaks, 60 torpedo en 60 ion cannon frigates heb :+)
even een klein voorbeeld.. dit is missie 9 (d8 ik) en je heb net die dreadnought te pakken.. ff de .lua file aanpassen en zie hier.. een vloot van 20+ destroyers etc.. :+

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kopstoot/pics/hw2.gif
klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb het niet zo op frigates. Ze kosten te duur en lang om te bouwen, zijn traag en zijn gewoon canon flodder de laatste missies. Dan kan je beter zoveel mogelijk bombers en gunships bouwen samen met ion en gunplatforms. Goedkoper en wendbaarder. En flink veel docken.

Voor het heftige werk heb je destroyers, dreadnaught en BCs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 22-10 18:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

Come on! Dit geloof je niet...

Eindelijk, eindelijk, éindelijk level 4 de command station dood... én de shiphard en de carrier daar achteraan... komt er een ander groepje behoorlijk potige units even m'n mothership slopen. Ik was veel sneller klaar met zijn command station. Bleek dat ik ook zijn overgebleven forces nog even moest slopen. Dat had met mijn outnumbered force mákkelijk gelukt. Jammer dat ik er veel te lang over deed om helemaal terug te wandelen. :/

Tamelijk vervelend, maar met een savegame moet 't wel te doen zijn - hoop ik.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
athlonkmf schreef op 23 September 2003 @ 13:53:
Ik heb het niet zo op frigates. Ze kosten te duur en lang om te bouwen, zijn traag en zijn gewoon canon flodder de laatste missies. Dan kan je beter zoveel mogelijk bombers en gunships bouwen samen met ion en gunplatforms. Goedkoper en wendbaarder. En flink veel docken.

Maar da's ook weer handig, vaak vliegen frigates net wat voor je BC's en destroyers uit, en ze vangen dan de eerste volleys missiles op, terwijl je bc's en destroyers even buiten schot blijven maar wel al op de vijand vuren.

Plus dat als je geen frigates bouwt betekent het niet dat je meer bombers etc. kan bouwen, en als je toch 4 carriers heb laat je er 2 gewoon continu ion's en flak's bouwen. Een flinke groep ion cannon frigates is nog best wel sterk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

gladiool schreef op 23 September 2003 @ 14:17:
[...]

Maar da's ook weer handig, vaak vliegen frigates net wat voor je BC's en destroyers uit, en ze vangen dan de eerste volleys missiles op, terwijl je bc's en destroyers even buiten schot blijven maar wel al op de vijand vuren.

Plus dat als je geen frigates bouwt betekent het niet dat je meer bombers etc. kan bouwen, en als je toch 4 carriers heb laat je er 2 gewoon continu ion's en flak's bouwen. Een flinke groep ion cannon frigates is nog best wel sterk.
In de laatste paar missies maakte ik alle soorten schepen aan, je moet ze gewoon blijven produceren om te blijven vechten.
Maar als ik dan frigates maakt, zijn dat meestal frag frigates om m'n fighters een beetje te verlichten.

wanneer de vijand met een half dozijn BC en destroyers op je afkomt heb je niks aan frigates. Die gaan veel te snel neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
yup, dan vallen ze als vliegen. En die vervelende flak frigates gaan vaak door hun korte range voor aan de battle staan waar je ze juist niet wil. :)

Iemand nog een goeie functie gevonden voor de 10 movers die je kan bouwen? Ik maak ze altijd maar en gebruik ze als afleiding ofzo.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
ze zijn goed tegen frigates :) staat er als het goed is ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

evilpin0 schreef op 23 September 2003 @ 15:24:
ze zijn goed tegen frigates :) staat er als het goed is ook
jammer genoeg worden de frigates vaak begeleid met een legertje fighters en bombers. Dan vallen die movers wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoeY
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-08 15:42
Ik heb H2 dan ook eindelijk..missie 1 en 2 is een makkie, maar ik zit alweer vast in missie 3. Ik denk dat ik nog ff moet wennen aan het spel ofzo, want het gaat nog zwaar bagger... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
athlonkmf schreef op 23 September 2003 @ 15:29:
[...]

jammer genoeg worden de frigates vaak begeleid met een legertje fighters en bombers. Dan vallen die movers wel snel.
het is een kwestie van je units de juiste units laten aanvallen, op pauze drukken en kijken of al je units wel de beste units aant anvallen zijn, en desnoods wat van de achterkant laten komen. niet dat ik dit gedaan heb ofzo :P ik stuurde gewoon allees massaal op de vijand af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

athlonkmf schreef op 23 September 2003 @ 13:53:

In de latere maps zijn alleen ion frigates nog handig. Misschien 1 of 2 flak frigates om carriers te beschermen tegen bombers... als je de carriers vooruit stuurt.

-= SPOILER =-
-
-
-
-
-
-
En wat die movers betreft: Ik gebruik ze als anti-frigate en anti-destroyer. In de laatste missie zijn ze ook goede anti-planetkill-missile vliegtuigjes. Wel opletten: Zodra je Sajuuk hebt wordt je mothership decommisioned. Dan kun je GEEN movers meer maken.
-= /SPOILER =-

[ Voor 21% gewijzigd door Aetje op 23-09-2003 18:08 ]

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

lekkere spoiler aetje.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ja, thanx...

zet het er ff bij als je het verhaalt verteld mensen...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Oepsje :/

Verbeterd! :)

[ Voor 49% gewijzigd door Aetje op 23-09-2003 18:09 ]

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

code:
1
py_mosjuh.undo(aetje.spoiler);
:+

• Aetje

Aetje

code:
1
aetje.bedank(py_mosjuh);

[ Voor 22% gewijzigd door Aetje op 24-09-2003 04:01 ]

Forget your fears...

Verwijderd

Hmmz, ik zit nu in missie 12, dus 't schiet lekker op, maar 't gaat nu echt moeilijk worden. 'k zit ergens in een nebula verstopt, maar zodra 'k begin met harvesten van resources hebben ze me al door, dus weinig tijd om een beetje een flinke vloot op te bouwen. En veel heb 'k nie meer, 5 destroyers, een zootje Pulsar Gunships (werken erg prettig vind ik) en natuurlijk de Dreadnaught. Verder alles geresearched natuurlijk.

Iemand nog tips voor deze missie?

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

'daar zit ik dus ook taz...
net finaal afgemaakt door 2 waves van 3 BC's...

heb wel met een aantal drones uitgevonden dat bij die roidpatches rechts achter een shipyard bezig is met een BC, en ook aant harven.
iets verder met die strook nebula mee liggen paar destroyers met paar friggies derbij.
ik denk dat ik daar als eerste een VOLLE vloot bombers en Gunships heen stuur.
ondertussen thuis wat extra flaks maak, en nog aantal torpies.

destroyers werken ERUG goed als BC canon fodder...
zo heb ik de eerste wave gered...
maar heb niet echt een idee hoe je tegen zon grote overmacht op moet...

Battle.net Spud#2543

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op 24 September 2003 @ 22:05:

heb wel met een aantal drones uitgevonden dat bij die roidpatches rechts achter een shipyard bezig is met een BC, en ook aant harven.
iets verder met die strook nebula mee liggen paar destroyers met paar friggies derbij.

Mjah, je zal veel met je Dreadnaught moeten doen. 't viel me net wel op dat zolang er nog andere doelen zijn ze niet snel naar je Dreadnaught gaan, dus zolang je de vijandjes een beetje bezig houdt, kun je met je Dreadnaught wel wat grote schepen opblazen denk ik. Vereist veel planning deze missie volgens mij. 'k wou da'k wat meer tijd had om ffies een flinke vloot te bouwen zodat ik er ffies tegen aan kan. Maar dat bouwen schiet ook al niet echt op. Doet me denken aan de laatste missie van Homeworld 1, waar je ook in één keer alles over je heen kreeg.

• kmf
  • Niet online

kmf

TepelStreeltje schreef op 24 September 2003 @ 22:05:

Destroyers zijn TE duur als BC canon fodder. Beste is om eerst je dreadnaught+BC+destroyers+MS+Carriers op de resources af te sturen. intussen bouw je 10 ion platforms+10gun platforms. Deze stuur je ook gelijk door.

Daarna pas de resource collectors. En dan slopen maar.

Als je de eerste wave hebt overleefd (en tijdens eerste wave constant bombers/destroyers/collectors en platforms aan het bouwen was) stuur je het geheel (wel dreadnaught aan kop AUB) naar volgende wave (bij het volgende RU-veld).

En zo ga je maar in fases door. Intussen gooi je ook wat collectors om even je dread en co te repareren. (die collectors worden als eerste opgeblazen, dus blijf ze aanbouwen).

In principe heel makkelijk te doen. Als je maar door blijft bouwen.

De laatste level is pas irri.. met die misiles die niet automatisch worden aangevallen :(

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 24-09-2003 22:25 ]

Verwijderd

athlonkmf schreef op 24 September 2003 @ 22:25:
[...]

Destroyers zijn TE duur als BC canon fodder. Beste is om eerst je dreadnaught+BC+destroyers+MS+Carriers op de resources af te sturen. intussen bouw je 10 ion platforms+10gun platforms. Deze stuur je ook gelijk door.

Daarna pas de resource collectors. En dan slopen maar.

Als je de eerste wave hebt overleefd (en tijdens eerste wave constant bombers/destroyers/collectors en platforms aan het bouwen was) stuur je het geheel (wel dreadnaught aan kop AUB) naar volgende wave (bij het volgende RU-veld).

En zo ga je maar in fases door. Intussen gooi je ook wat collectors om even je dread en co te repareren. (die collectors worden als eerste opgeblazen, dus blijf ze aanbouwen).

In principe heel makkelijk te doen. Als je maar door blijft bouwen.

De laatste level is pas irri.. met die misiles die niet automatisch worden aangevallen :(
Ennuhm, wat doen we met dat mothership van die Makaan? Kan je die opblazen in die missie, of gaat 't nog een paar missies verder?

• maratropa
  • Niet online
DAT moet je zelf uitzoeken :)

In level 12 vond ik de beste afleiding voor de grote schepen van de vijand platforms. Als je een stuk of 10 of meer voor je schepen uitstuurt dan vangen die alle eerste volley's op.

En ik had in de laatse missie 2 groepjes bombers op "agressive" en die vielen de misiles vanzelf aan.

mooi level trouwens dat laatse.

specs

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
15 missies maar :( heb hem net uitgespeeld, ik hoop toch echt dat er een expansie pack oid komt, en veel mods.

• kmf
  • Niet online

kmf

gladiool schreef op 24 September 2003 @ 22:38:
DAT moet je zelf uitzoeken :)

In level 12 vond ik de beste afleiding voor de grote schepen van de vijand platforms. Als je een stuk of 10 of meer voor je schepen uitstuurt dan vangen die alle eerste volley's op.

En ik had in de laatse missie 2 groepjes bombers op "agressive" en die vielen de misiles vanzelf aan.

mooi level trouwens dat laatse.
Ik heb compleet peleton bij alle plekken gezet, maar ze willen de misiles niet pakken. (aggressive mode ja).

Uiteindelijk heb ik maar op alle plaatsen 5+ ion platforms geplaatst die samen snel een misile kunnen verbranden. Handmatig.

Verwijderd

Hebben ze in HW2 ook een vervanging voor de Multibeam Frigates uit Cataclysm?
Een of 2 van die dingen konden beestachtig huishouden in een aanstormende groep fighters. (En het zag er stoer uit). :9

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

BTW heeft iemand al eens meer dan 15 BC's gehad in multiplay of CPU games?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• evilpin0
geloof dat 2 de limiet is :)

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

idd, men dreadnoughtje werd pas als laatste gekilled...
zelfs men frigates gingen der eerder aan...

missie 10, met die stukken van dat ding (ff niets spoilen ;) )

ik heb in de missie ZSM de carrier en de shipyard gesloopt.
zo kreeg ik tijd om het level lekker leeg te halen, en rustig vlootje bouwen.
ik ben 2 BC tegen gekomen, 2carriers en 1 shipyard.
als je in die missie HARD aanvalt, en vooral snel, dan heeftie niet zo veel
stuk of 4 destroyers, en 2 battlecruisers.
je kan deze allemaal stelen als je zin heb.

maar ik steel eigenlijk niets...
heb in totaal denk ik 3 destroyers en 1 battlecruiser gejat, meer niet.
die schijtfrigates zijn veeeeeeel te traag...
ik mis men salvage corvettes... en men carriers om het vuur af te leiden... :P
nee, maar zonder gekheid... wat is nou een goeie tactiek...
ik begon de missie met 40K...
moet op zich wel zat zijn denk ik zo, zit er over te denken om helemaal naar rechst te gaan, met al men schepen, en dan naar rechts boven.
tis alleen zo jammer dat die shipyard zo traag is...
misschien dat ze die niet aan zullen vallen, maar eerder voor je MS zullen gaan...
morgen maar proberen :)

[deit]
hou ff je spoilers voor je mensen, kwil nie weten dat je missiles krijgt enzo...

[ Voor 4% gewijzigd door TepelStreeltje op 24-09-2003 23:53 ]

Battle.net Spud#2543

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik had er net 14 in een CPU game mit hoge unit cap. Ik kon het wel waarderen. (BTW het ziet er met de juiste kleuren idd net uit alsof je zuit star wars komen. alleen moet je moederschip misschien in de vorm van een bal zijn :P)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Aetje

Aetje

'K wil dit gamepje wel eens online spelen. Over een week of zo heb ik het orgineel... Zijn hier clans in? (NL homeworld clans?)

Forget your fears...

• maratropa
  • Niet online
Ja of een GOT contest ofzo :) is vast leuk.

specs

• Hans.Solo
  • Laatst online: 14:48

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Hmmm ben gisteravond ook ff begonnen en het ziet er idd lekker uit.

Kheb alleen een vraagje: Al mijn filmpjes zijn zwart/wit en als de missie dan begint gaat alles pas naar kleur. Is bij mij de install van de divx codec niet goed gegaan of zijn de filmpjes gewoon zwart/wit??

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• kmf
  • Niet online

kmf

Hans.Solo schreef op 25 September 2003 @ 11:32:
Hmmm ben gisteravond ook ff begonnen en het ziet er idd lekker uit.

Kheb alleen een vraagje: Al mijn filmpjes zijn zwart/wit en als de missie dan begint gaat alles pas naar kleur. Is bij mij de install van de divx codec niet goed gegaan of zijn de filmpjes gewoon zwart/wit??
Sinds HW1 zijn alle HW filmpjes zwart/wit. Hoort erbij.

Verwijderd

Zullen we vanavond anders eens met een paar man tegen elkaar spelen? :)

• eth0
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 11:38:
Nu 8)

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 11:38:
Ja!

March of the Eagles

• eth0
irc.tweakers.net #homeworld

Verwijderd

athlonkmf schreef op 25 September 2003 @ 11:36:
[...]

Sinds HW1 zijn alle HW filmpjes zwart/wit. Hoort erbij.
Yep ;) Als er iets goed gedaan is in Homeworld, dan is het de sfeer waarin het verhaal vertelt wordt. Erg mooi.

• Aetje

Aetje

HW 1 verhaal is beter. Wat HW2 over hyperdrive cores vertelt is namelijk inconsistent met het verhaal van HW1. In HW 1 is de hyperspace core van je mamaschip een vergrote replica van het wrak "Khar-Thoba". In HW2 is die vergroting ineens de "Second Core". :/

Maja, zal wel met de overname van Relic te doen hebben, most blijkbaar meer mystiek in de verhaallijn.

Forget your fears...

Verwijderd

Overigens, de voice-over tijdens de missions is die niet van de bekende "Mr Smith" van The Matrix?

Volgens mij wel, althans ik heb de hele tijd het idee dat hij opeens zegt..."Mr Anderson...." _/-\o_

• kmf
  • Niet online

kmf

LOL http://forums.relicnews.c...e675a8d391&threadid=17126

Anyone has a deathwish? Even jezelf een hoop RU geven en dan opnieuw spelen dan maar :D

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

athlonkmf schreef op 25 September 2003 @ 23:33:
LOL http://forums.relicnews.c...e675a8d391&threadid=17126

Anyone has a deathwish? Even jezelf een hoop RU geven en dan opnieuw spelen dan maar :D
rofl.. vandaar dat ik missie 9 niet kan halen omdat mijn pc stottert.. ik krijg echt van 3 kanten een vloot van 30+ missile corvettes en assault fighters ondersteund door van alles en nogwat.. :+ ff de boel terugschroeven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Laat die resources maar zitten. In welke $*&^ file staat die unitcap? DIE moet uit!

Iemand gamen? :D

[ Voor 13% gewijzigd door Aetje op 26-09-2003 20:35 ]

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
Aetje schreef op 26 September 2003 @ 20:30:
Laat die resources maar zitten. In welke $*&^ file staat die unitcap? DIE moet uit!

Iemand gamen? :D
Ja iemand gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

beetje doodgebloed topic lijkt wel...

niemand tips voor missie 12?!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

TepelStreeltje schreef op 28 September 2003 @ 18:42:
beetje doodgebloed topic lijkt wel...

niemand tips voor missie 12?!
Missie 12 gewoon blijven verdedigen. Alles wat de computer bouwt kost hem ook resources. En die raken dus ook op. Als je gewoon blijft defenden stoppen op gegeven moment de bc's en destroyers met komen en krijg je alleen maar lance fighters e.d. Als dat gebeurt gewoon met je vloot naar voren en je zal weinig weerstand tegenkomen. Wel zodra je zijn collectors naar het debris zien komen neerschieten. Zijn er bestwel veel maar met die weg weet je zeker dat die niks meer kan bouwen.

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

GoUdViS schreef op 28 september 2003 @ 19:39:
[...]

Missie 12 gewoon blijven verdedigen. Alles wat de computer bouwt kost hem ook resources. En die raken dus ook op. Als je gewoon blijft defenden stoppen op gegeven moment de bc's en destroyers met komen en krijg je alleen maar lance fighters e.d. Als dat gebeurt gewoon met je vloot naar voren en je zal weinig weerstand tegenkomen. Wel zodra je zijn collectors naar het debris zien komen neerschieten. Zijn er bestwel veel maar met die weg weet je zeker dat die niks meer kan bouwen.
mjah, als er op een gegeven moment 2 keer 3 BC's aan komen, dan red ik het zeg maar niet meer...

denk dat ik toch meer bij men MS moet blijven, zodat ALLES wat ik heb mee kan schieten, morgen nog maares proberen...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

TepelStreeltje schreef op 28 September 2003 @ 22:20:
[...]

mjah, als er op een gegeven moment 2 keer 3 BC's aan komen, dan red ik het zeg maar niet meer...

denk dat ik toch meer bij men MS moet blijven, zodat ALLES wat ik heb mee kan schieten, morgen nog maares proberen...
Je moet ook bij je MS blijven. Dan stuurt de comp namenlijk niet alles in 1x maar in vlagen. Wat een stuk makkelijker te verslaan is.

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

2 of 3 BC's: Wat platforms op afsturen (ION!). De battleships targeten die en refineries als priority targets. Zodra die onder vuur liggen je eigen battleship en dreadnaught erop gooien.

Overigens is het geen goed idee in missie 12 traag te gaan zitten doen. Zodra de NME vloot alle power couplings molt is het einde missie... Zelf gooi ik alles naar voor direct. Met de BC's voorop. (nadat ik 20 ion platforms uit al mijn constructieapparatuur gegooid had, dat is).

Met 120K resources was dat iig geen probleem...

Als je toch traag wil doen: 20 ion platforms naar de NME shipyard (1 wave) en die opblazen. NME kan daarna veel moeilijker resourcen (heeft ergens nog 1 carrier liggen geloof ik). Daarna 20 Ion platforms in 1 wave naar een willekeurige power node sturen en daar alle frigates die er op schieten afslachten. Gaat vrij rap. 1 powernode safe = doe het maar zo sloompjes als je wil.

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

welke power nodes in missie 12.. je zit toch niet weer te spoileren he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Welke power nodes zie je wel in missie 12. :P

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

hoe bedoel je power couplings?
ennuh, welke nodes dan!?
ik weet dat er rechts boven een SY met paar dessies en een BC ligt, maar meer weet ik niet.
kan je anders ff je saves mailen aetjes?
liefst van het einde van 11, dan ik nog kan bouwen (halverwege mag ook)
ik heb in men eigen save iets van 40K als ik die missie in kom.

voor de liefhebbers, heb dus een save van missie 11, met zon 20K geld (rest haal je uit die map)
met alles dood, je moet alleen nog 3 dingen doen (erug simpel, maar ik spoil niets ;) )
dus je kan bouwen wat je wilt.

[@ aetje, dat zonnet adres ;) )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Denk dat ie mission 13 bedoelt..

Wat je moet doen is gewoon al je overgebleven heavy metal direct naar de enemy sturen zodat de BCs destroyers daar kaduuk gaan. (vergeet niet een paar platforms en fighters mee te sturen voor backup)
Intussen stuur je 2 squadrons van bombers en evt 1 destroyer naar de onderste power node.
De assault frigates uitschakelen en de missiles laten je met rust. Daarna gaan za vanzelf wel de missiles kaduuk maken.

Tegen de tijd dat de enemyvlooet en zo uitgeroeid zijn stuur je je heavy metal naar de resterende nodes. Makkelijke missie. (je kan intussen natuurlijk ook extra bombers bouwen om alvast te beginnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

sjees zeg.. net nog ff missie 12 gedaan.. uiteindelijk wel gehaald maar geen pretje die 20 (geen gein) destroyers en 10 BC's die je tegen komt.. wel leuke battles :>

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kopstoot/pics/hw2.1.gif

en ja: rechtsonder zijn nme destroyers... :+

[ Voor 12% gewijzigd door py.mosjuh op 29-09-2003 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( Grrr speelt de CPU vals ofzo? Denk je net z'n enorme vloot uitgemoord te hebben..komt tie nog eens met horden Ion/flak Frigates aanzetten van 3 verschillende kanten. :P

Btw Ion platforms zuigen... k'ep notabene 20 van die dingen en ze krijgen met moeite een paar Frigates plat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Ik mix altijd gun en ion platforms met een 1:1 ratio. Erg effectief tegen alles :)

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste