Homeworld 2

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10 23:58
Afbeeldingslocatie: http://www.relic.com/images/misc/hw2-poster_thumb.jpg

Homeworld 2 @ Sierra
Homeworld 2 @ Relic Entertainment

Screenies:
Afbeeldingslocatie: http://forums.relicnews.com/images/misc/Corvette_Squads.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forums.relicnews.com/images/misc/Cruiser_Under_Fire_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forums.relicnews.com/images/misc/Cruiser_Under_Fire_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forums.relicnews.com/images/misc/Mothership_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forums.relicnews.com/images/misc/Mothership_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forums.relicnews.com/images/misc/Strafing.jpg

Meer screenies @ Relicpr0n.com...

Reeds lang verwacht, hij staat officieel op release in 2003, er staat een beta test geplanned in de lente van 2003. Kijk voor een uitgebreide verhandeling van de geschiedenis op Homeworld Shipyards: Homeworld2 Info History a.k.a., "The Litany of Woe"

Veranderingen ten opzichte van zijn voorganger:
  • A streamlined movement mechanism that included the ability to click on objects in the world to move directly to them;
  • A total revamp on the menu system, the research system, the construction system, the flight dynamics;
  • You (ed. The community) will have access to all the same tools that we do. You will have documentation. In some cases you will even have developer support...
  • There will be a playable mothership in Homeworld2 single player, and a playable mothership for each race in multiplayer;
  • There is only one playable race in Homeworld2 single player but the game will ship with 2 playable races for multiplayer;
  • Multiplayer will be online 6 player. We are going to be significantly extending the multi-player experience in the core game...
  • The maps in Homeworld2 are a huge leap forward from the "void maps" of Homeworld. ... you're no longer working exclusively in the void...
Overige geruchten:
  • We don't know for certain, but it seems that Homeworld2 is set more than 50 years after the events of Homeworld and Cataclysm.
  • According to Alex Garden, the game will ship with two playable races, possibly with more to be added later in patches or expansion packs.
Nog geen systeemspecs of andere technische details...

Tot slot een stukje proza, gevonden op RelicNews.
There once was a game Called Homeworld2,
An amazing sequel we all knew.

Alas came the rumors in the dark,
of which set the community aspark.

Whoa was the world at this news,
At which all reports refuse.

So we wait with hope,
As we glance at the rope.

And dream all the rumors are untrue.

[ Voor 55% gewijzigd door DaCoTa op 20-01-2003 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Homeworld 1 was erg vernieuwend en best leuk om te spelen, maar soms een beetje te saai. Maar ik wacht met smart op deel 2 :)
Zou je misschien wat screenshots in het topic zelf kunnen laten zien? Want dat is leuker dan een linkje.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze gaat toch wel zo gruwelijk roeleren.....ORB & Hegemonia kunnen opkrassen imho!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Ja.. ik vond Hegemonia echt niet zo lekker spelen.. homeworld had je aardig snel onder de knie..

Multiplayer 1 vs 1 was ook erg leuk, ook waren die latere sensors een beetje te goed, verassen ging dan best moeilijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Homeworld 1 was iig leuk om te spelen, was weer eens wat anders, hopelijk brengt HW2 nog meer vernieuwing, qua gameplay dan.. grafisch geloof ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agentorangina schreef op 17 januari 2003 @ 16:03:
Ja.. ik vond Hegemonia echt niet zo lekker spelen.. homeworld had je aardig snel onder de knie..

Multiplayer 1 vs 1 was ook erg leuk, ook waren die latere sensors een beetje te goed, verassen ging dan best moeilijk..
Jah dat was irri, wij gingen dan altijd alle resources opmaken waarna we de 2 super armada's tegenover elkaar zetten en een mega gevecht bouwden 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-10 14:47
mwa als de gameplay sterk verbeterd is en er veel nieuwe dingen zijn toegevoegd wordt dit echt de must-have van dit jaar :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

HW1 was ereeerrrrrrrrg goed .. heel wat anders inderdaad ja :)

En wow die screenshots zijn ook erg mooi, lijkt wel een getekend plaatje. Overigens ook leuk als background :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Homeworld 1 vond ik al een supersterk spel. Een RTS met een echt pakkend verhaal, toendertijd vrijwel uniek. En natuurlijk het feit dat je je vloot gewoon meekrijgt naar het volgend level. Oh, hoeveel moeite ik heb gedaan om alle schepen te bewaren.

Het vervolg, vond ik nog beter. Vehaal minder pakkend, omdat je eigenlijk je homeworld al hebt gekregen, maar gameplay was zo veel beter.

Enige nadeel wat ik kon vinden bij beide games was dat er eigenlijk geen mooie cutscenes zijn. Ik kijk zeer naar deel 2 uit.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Deel 1 is idd cool, vooral een verfrissende gameplay vond ik het leukst er aan. En als je eenmaal in de verhaal lijn zat van het spel, wilde je constant verder spelen. Het sterke aan HW1 was ook dat als je in missie 2 heel veel schepen verloor in gevechten, je de gevolgen ondervond in missie 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
athlonkmf schreef op 18 January 2003 @ 01:43:
Het vervolg, vond ik nog beter. Vehaal minder pakkend, omdat je eigenlijk je homeworld al hebt gekregen, maar gameplay was zo veel beter.

Enige nadeel wat ik kon vinden bij beide games was dat er eigenlijk geen mooie cutscenes zijn. Ik kijk zeer naar deel 2 uit.
Je bedoelt denk ik de uitbreiding, Homeworld Cataclysm :) Dat is geen echt vervolg ;)
De uitbreiding heb ik eigenlijk nooit gespeeld, maar misschien moet ik dat maar wel eens gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Yes eindelijk homeworld 2
kvond 1 zon mooi spel je had echt het gevoel alsof je door de ruime zweeft/vliegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

athlonkmf schreef op 18 January 2003 @ 01:43:
Homeworld 1 vond ik al een supersterk spel. Een RTS met een echt pakkend verhaal, toendertijd vrijwel uniek. En natuurlijk het feit dat je je vloot gewoon meekrijgt naar het volgend level. Oh, hoeveel moeite ik heb gedaan om alle schepen te bewaren.

Och ik vond die tekenfilm type cutscenes wel aardig :) Dat had ik nog niet eerder gezien in games.

(en btw..stop aub meer tijd in de gameplay dan in ubermooie 3D filmpjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whooooaahhh!! Dat ziet er wel heeeeeel vet uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de aanbevolen specs om dit een beetje te kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 17:15:
Weet iemand de aanbevolen specs om dit een beetje te kunnen spelen?
In de startpost stond het volgende:
Nog geen systeemspecs of andere technische details...
;)

En in het vervolg kan je ook de edit-knop gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
mwa, hegemonia ziet er toch een stuk beter uit dan dit. kijk bijv eens naar die laser beam die half door dat schip heen gaat alsof het er niet is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heagemonia ziet beter uit dan ORB, maar dat is ook weer een verschil in de engine style. Eigelijk vind ik ze allebei eg mooi. Maar wat ik bij allebei mis, is die makkelijke controls van HW en HWC, vooral Cataclysm had sublieme controls. Ik denk dat daar de meeste vooruit gang in te boeken is voor de toekomstige 3D rts-en. Heagemonia heeft wel een erg leuke research tree, die is in HW wel wat beperkt. Mag best wel wat uitgebreider worden.

Toch is HW een unieke game in zijn soort en wil iedereen daar weer zijn eigen spin aan geven. Maar "Why fix it, when it aint broken?" ...

Hopelijk zijn ze iets aardiger voor de mod community, want dat kwam pas heel laat op gang bij Homeworld. Er zijn nog steeds een paar hele leuke mods te vinden.

Anyways, ik hoopdat de game z'n geplande release date gaat halen (ik hOOP het), want dan maken ze me heel gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Laatst online: 05-08 11:56
naja, ik vond homeworld te saai en te moeilijk :) terwijl het een mooi verhaal was
hegemonia was makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Tsja, hegemonia is wel mooier, maar de gameplay vind ik nogal zwaar zuigen..
Ik zal het nog wel ff wat meer spelen, misschien dat ik er dan ooit aan wen.

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 10:06

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 19:14:
Heagemonia ziet beter uit dan ORB, maar dat is ook weer een verschil in de engine style. Eigelijk vind ik ze allebei eg mooi. Maar wat ik bij allebei mis, is die makkelijke controls van HW en HWC, vooral Cataclysm had sublieme controls. Ik denk dat daar de meeste vooruit gang in te boeken is voor de toekomstige 3D rts-en. Heagemonia heeft wel een erg leuke research tree, die is in HW wel wat beperkt. Mag best wel wat uitgebreider worden.

Toch is HW een unieke game in zijn soort en wil iedereen daar weer zijn eigen spin aan geven. Maar "Why fix it, when it aint broken?" ...

Hopelijk zijn ze iets aardiger voor de mod community, want dat kwam pas heel laat op gang bij Homeworld. Er zijn nog steeds een paar hele leuke mods te vinden.

Anyways, ik hoopdat de game z'n geplande release date gaat halen (ik hOOP het), want dan maken ze me heel gelukkig.
* MaDLiVe heeft de macross mod geprobeerd, zag er wel leuk uit.

Was heel lang hw1 verslaafd, cataclism was toch iets minder kwa storyline.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

CU2morO schreef op 18 januari 2003 @ 19:52:
naja, ik vond homeworld te saai en te moeilijk :)

Moeilijk :? :?
Saai :? :? :? :? :?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:49
Ben ik nu de enige die vind dat deze screenshots tegenvallen? Het lijkt precies dezelfde engine waar ze niks aan verbeterd hebben dan hier en daar een glow en wat meer poly's... het zal bij Homeworld dan wel gaan om de gameplay, maar hebben de programmeurs dan 3 jaar stilgezeten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolz ik dacht dat Homeworld 2 al een tijde uitwas, geen idee hoe ik hier nu opkom 8)7 8)7 8)7
Nuja Homeworld 1 vond ik echt een zeer goed spel, goede gameplay die echt vernieuwend was. Ik hoop dat die gameplay bij Homeworld 2 toch behouden blijft en dat ze toch veel vernieuwingen aanbrengen :) Ik zal met veel enthousiasme uitkijken naar deze game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx

DeppOx

l33t lurker

LiToKi schreef op 19 januari 2003 @ 14:38:
Ben ik nu de enige die vind dat deze screenshots tegenvallen? Het lijkt precies dezelfde engine waar ze niks aan verbeterd hebben dan hier en daar een glow en wat meer poly's... het zal bij Homeworld dan wel gaan om de gameplay, maar hebben de programmeurs dan 3 jaar stilgezeten? :?
Mmz, tis wel iets mooier. Maar toch nog lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 10:06

MaDLiVe

.-Observer-.

DeppOx schreef op 19 January 2003 @ 14:52:
[...]

Mmz, tis wel iets mooier. Maar toch nog lelijk.
Ik vind de screens er mooi uitzien hoor, vooral tov de vorige delen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik ben het met deppOx eens, maar dat heb ik wel meer met super strake games,
zo'n plaatje zegt me weinig, het gaat om de gameplay, als die goed is wordt je alshetware je scherm ingezogen en merk je toch nx meer van de graphics.
dus van mij mogen ze aan de gameplay gaan werken,
ik weet niet oh het in cata. ook zo was, maar ik vond de besturing in het heetst van de strijd nogal lastig,
als je omhoog kijkt en daar je troepen bestuurd vallen ze van onder aan.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
De programmeurs hebben inderdaad een tijdje stilgezeten, omdat een behoorlijk lange tijd onduidelijk was of HW2 er wel of niet zou komen. Maar ik moet zeggen dat, ook al is het verschil met HW2 niet hemelsbreed, de plaatjes nog steeds erg fraai zijn. Als de gameplay ook van hetzelfde nivo is, dan heb je toch een goed vervolg lijkt me. En ja, besturing in 3 dimensies is altijd lastig, denk maar aan de eerste keer dat je Descent probeerde... :) Het vergt behoorlijk wat van je ruimtelijk orientatiegevoel, iets waar de meeste spellen vrijwel geen beroep op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da Union schreef op 20 January 2003 @ 11:34:
Ik ben het met deppOx eens, maar dat heb ik wel meer met super strake games,
zo'n plaatje zegt me weinig, het gaat om de gameplay, als die goed is wordt je alshetware je scherm ingezogen en merk je toch nx meer van de graphics.
dus van mij mogen ze aan de gameplay gaan werken,
ik weet niet oh het in cata. ook zo was, maar ik vond de besturing in het heetst van de strijd nogal lastig,
als je omhoog kijkt en daar je troepen bestuurd vallen ze van onder aan.... :(
Moaw beetje ruimtelijk denken! HW is geen 2D RTS jah 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Dit spel gaat zoo phat worden. Ik weet die goeie ouwe tijd nog dat homeworld net nieuw was :)

Ik hoop dat het weer net zo'n hit gaat worden.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaRc0 schreef op 18 January 2003 @ 13:30:
[...]

Je bedoelt denk ik de uitbreiding, Homeworld Cataclysm :) Dat is geen echt vervolg ;)
De uitbreiding heb ik eigenlijk nooit gespeeld, maar misschien moet ik dat maar wel eens gaan doen.
Ehm... Cataclysm werd officieel uitgegeven door Sierra als Opvolger van Homeworld en dus niet als uitbreiding (hoewel iedereen het er denk ik wel over eens is dat het de feel heeft van een uitbreidiing).

Homeworld werd trouwens uitgebracht in Oktober 1999, als ik het me goed herinner.... Damn wat is dat al lang geleden zeg. Toen zat ik nog in de derde klas :)

Ik moet zeggen; ik heb het eigenlijk wel een beetje gehad met die grafische mirakels. Sinds WC3 eis ik toch iets meer gameplay eerlijk gezegd.
Niet dat ik me daar zorgen over maak want Relic weet hoe ze games moet maken. Heb ik bijna evenveel vertrouwen in als in Chris Taylor en Blizzard :)

Ps. Relic gaat toch wel deel3 maken???!!!! please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht met smart op het nieuwe deel. Ik heb deel 1 veel gespeeld, en vind 't soms nog wel eens lachen om 't te spelen op een LAN :). Kortom, een top game, en soms best wel moeilijk (met name Singleplayer dan, Multiplayer kon je zo makkelijk maken als je wou ;)). Hoop echt dat 't niet te lang meer gaat duren voordat ie uitkomt.

Overigens moet ik wel zeggen dat ik op die screenshots nog weinig grafische vooruitgang zie ten opzichte van 1. Nou is dat niet het belangrijkste natuurlijk (gameplay is belangrijker, en dat zit wel goed met Homeworld), maar 't oog wil ook wat. Nou jah, we zullen waarschijnlijk wel zien wat het gaat worden. Ik kan iig niet meer wachten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Nieuwe screenies:
Afbeeldingslocatie: http://screens.relicnews.com/homeworld2/images/HW2_04_mothership.jpg

Afbeeldingslocatie: http://screens.relicnews.com/homeworld2/images/HW2_05_asteroid%20sunset.jpg

Afbeeldingslocatie: http://screens.relicnews.com/homeworld2/images/HW2_06_resourcer.jpg

Afbeeldingslocatie: http://screens.relicnews.com/homeworld2/images/HW2_07_corvettes01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://screens.relicnews.com/homeworld2/images/HW2_09_battle%20group.jpg

Afbeeldingslocatie: http://screens.relicnews.com/homeworld2/images/HW2_10_corv%20squad%20attacking%20cruiser.jpg

Afbeeldingslocatie: http://screens.relicnews.com/homeworld2/images/HW2_11_corv%20squad%20turn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://screens.relicnews.com/homeworld2/images/HW2_15_strafing02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
vind homeworld 1 er persoonlijk mooier uitzien. Vind dit allemaal maar achterlijke kleuren, zie hierboven: rare oranje achtergrond en rare paarse strepen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
tennisbal schreef op 23 januari 2003 @ 18:05:
vind homeworld 1 er persoonlijk mooier uitzien. Vind dit allemaal maar achterlijke kleuren, zie hierboven: rare oranje achtergrond en rare paarse strepen :?
Als je het in beweging ziet ziet het er heel anders uit. Ik vind trouwens niet dat die screenies veel verschil laten zien ten opzichte van Homeworld 1. Niet dat dat slecht is natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moeten we niet teveel vertrouwen op de deze screenies en wachten op de demo of volledige versie, mss zal het er daar allemaal beter uitzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wooo geil :9~ _/-\o_ Typisch de levendige Homeworld kleuren..beter dan die donkere meuk van Hegemonia imho!
En die schepen zien er veel indrukwekkender uit nu....goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx

DeppOx

l33t lurker

ja hegemonia is wel er donker:D maar ik vind t er niet mooi uit zien..
zelfs lelijk:P Maarja, t zal nog wel mooier worden.. Hoop ik:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 09:46
HomeWorld ownt, ik heb HomeWorld en HomeWolrd - cataclysm volledig uitegspeeld, topspel. Ik ga dan ook zeker HW2 spelen wanneer die komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
ik ben sinds gisteren weer bezig met homeworld 1

alleen kan ik niet de opengl mode kiezen onder XP
dus moet onder d3d spelen
iemand sugestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Homeworld @ sierra.com vertoond de eerste tekenen van leven.
Homeworld Shipyards @ Well of Souls heeft een analyse van alle screenies tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De Homeworld 2 Trailer is uit. Hij is Hier te downloaden..

En nog een paar screenies (clickable :) ):
Afbeeldingslocatie: http://www.actiontrip.com/previews/pics/homeworld24.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.actiontrip.com/previews/pics/homeworld22.jpg
Enjow the Trailer :D

Had hier een nieuw topic geopend, zonder eerst te zoeken naar een 'groot' Homeworld 2 topic, vandaar een lekkere vette crosspost :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Homeworld is geweldig vanwege de sfeermuziek. Ik heb echt nog nooit zo een goeie muziek gehoord wat de sfeer zodanig kan veranderen en maken _O_. Ik moet de demo nog maar eens spelen en het spel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Robin Vreuls schreef op 30 April 2003 @ 14:18:
Homeworld is geweldig vanwege de sfeermuziek. Ik heb echt nog nooit zo een goeie muziek gehoord wat de sfeer zodanig kan veranderen en maken _O_. Ik moet de demo nog maar eens spelen en het spel kopen.
Helaas hebben ze niet dezelfde muziekmakers voor Homeworld 2 :(
Maar de muziek van deel 1 was echt _/-\o_
(Is het trouwens opgevallen dat de muziek, waarmee level 2 begint (dat je bij je verbrande planeet terugkomt), de muziek uit de film Platoon is? (Van Samuel Barber, 'Adagio For Strings')? Of ligt het aan mij? :?

PS. Homeworld 1 (of Homeworld Cataclysm) is bijna overal in de budgetbakken te vinden, en het is echt aan te raden om die in de kast te hebben :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 30-04-2003 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 18:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

'k Heb Homeworld I nooit gespeeld, maar ben ik de enige die een grote overeenkomst in deze trailer en screenshots zie, met Freelancer? :?

Die schepen, die docking stations; het is precies hetzelfde. Het camera perspectief is alleen anders in die trailer, maar dat kan ook geen een stukje van een introfilmpje zijn, misschien is de gameplay wel gelijk aan die van Freelancer. Niets slechts over Freelancer trouwens... erg lang met veel plezier gespeeld!

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Erg mooi filmpje al zie ik niet erg veel verschil qua graphics met deel 1. Alles is alleen een stukje gladder en gedetailleerder, het ziet er in ieder geval niet slecht uit.
Over de gameplay valt weinig te zeggen, je ziet bijvoorbeeld hele vage camerastandpunten die alleen zijn om mooie plaatjes te schieten :P
PromWarMachine schreef op 30 april 2003 @ 14:29:
'k Heb Homeworld I nooit gespeeld, maar ben ik de enige die een grote overeenkomst in deze trailer en screenshots zie, met Freelancer? :?

Die schepen, die docking stations; het is precies hetzelfde. Het camera perspectief is alleen anders in die trailer, maar dat kan ook geen een stukje van een introfilmpje zijn, misschien is de gameplay wel gelijk aan die van Freelancer. Niets slechts over Freelancer trouwens... erg lang met veel plezier gespeeld!
Ik vind het niet echt op Freelancer lijken. Misschien alleen omdat het allebei spacegames zijn. Daarbij komt nog dat Freelancer en Homeworld héél erg verschillen van gameplay, Homeworld is een RTS in space, Freelancer is meer een (arcarde) flightsim in space :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx

DeppOx

l33t lurker

:D als 't op freelancer lijkt, is 't dan niet heel erg mooi voor een RTS? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op 30 April 2003 @ 14:21:
[...]
Helaas hebben ze niet dezelfde muziekmakers voor Homeworld 2 :(
Maar de muziek van deel 1 was echt _/-\o_
(Is het trouwens opgevallen dat de muziek, waarmee level 2 begint (dat je bij je verbrande planeet terugkomt), de muziek uit de film Platoon is? (Van Samuel Barber, 'Adagio For Strings')? Of ligt het aan mij? :?

PS. Homeworld 1 (of Homeworld Cataclysm) is bijna overal in de budgetbakken te vinden, en het is echt aan te raden om die in de kast te hebben :)
klopt, dat was ook de reden dat ik dat nr heb gedownload, en voor wat een sfeer zorgt dat nummer op dat moment, eerste keer echt brok weg moeten slikken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-10 20:37
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 01:27:
[...]

klopt, dat was ook de reden dat ik dat nr heb gedownload, en voor wat een sfeer zorgt dat nummer op dat moment, eerste keer echt brok weg moeten slikken :Y)
Dat nr. komt ook op classic fm. Mijn pa luistert daar altijd naar en ik hoor het ook wel eens voorbij komen :P.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Nou, nadat ik Cataclysm maar weer eens uit de motteballen heb gehaald nav dit topic, vind ik opeens wel weer dat deze screenies er een stuk beter uit zien :)

In mijn herinnering zag het er toch strakker uit dan dat het eigenlijk doet :+

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

DeppOx schreef op 30 April 2003 @ 14:46:
:D als 't op freelancer lijkt, is 't dan niet heel erg mooi voor een RTS? :)
Ik vind persoonlijk Freelancer [en Freelancer² ook] qua graphics *enorm* tegenvallen. Misschien komt dat doordat ik EVE gfx gewent ben.

Maar uiteindelijk gaat het om de gameplay, CS ziet er ook niet uit en toch is het populair ;), en zo te zien zit dat wel goed :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Freelancer² :?

Maar qua graphics vind ik Homeworld 2 trouwens niet tegenvallen hoor. En zoals je zegt, het gaat om de gameplay, graphics zijn helemaal niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Wow de release is eind augustus :9

http://games.telenet.be/index.php?newsid=7614

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 15-10 10:30
damn, wat vet. homeworld is een van de weinige games die heb uitgespeeld (de rest verveelt te snel). nog maar 2 maandjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Woei! :D

* anandus kan niet wachten op een lekker potje Homeworld.

Hopen dat de verhaallijn net zo goed was als in deel 1! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik heb de Pre-Release box in m'n klauwen... :) :) :) (Vakantie in US helpt...)

De bonus CD laat een hoop images zien, en een poster van 300MB (in PSD format, geen idee hoe je die opent :'( ), wat trailers, en een HEEELE hoop info. Helaas geen speelbare demo oid ;(

Aug 26 (release datum) ga ik 'm halen in de Best Buy in Northchrest, Ft. Wayne :)

Ik zal een review posten zodra ik wat gespeeld heb (zal tegen de 29e worden denk ik).

edit:
Ff showen met 'n paar scans :P
Damn, Karen S'Jet is een hot babe! :9

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hendrik0/hw/hwprefront.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hendrik0/hw/hwprerear.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Aetje op 27-07-2003 05:29 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Aetje schreef op 27 July 2003 @ 05:06:
en een poster van 300MB (in PSD format, geen idee hoe je die opent :'(
Die kan je openen met Photoshop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Doh! 8)

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik zie nu voor het eerst de screens (en eigenlijk voor het eerst dit hele topic) over dit fantastische spel. Ik had nog nooit gehoord van het spel, tot ik het van m'n broertje kreeg die het bij de videotheek te koop had zien liggen. Toen ik het voor het eerst speelde was ik meteen verkocht.

Wat me inderdaad vooral opviel was de goede verhaallijn, en dat je al je schepen mee nam naar het volgende level. Maar toch 1 van de beste dingen aan het spel vind ik de muziek, af en toe lekker donker, en heerlijk meeslepend. Zodra je aangevallen wordt zit je er meteen helemaal in.

Ik hoop dat ze dit allemaal mee kunnen nemen naar deel 2, en waar mogelijk verbeteren. Dan ga ik hem zeker halen! :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
yepz, als het goed is, is de nieuwe versie een evolutie van de eerste. dus zelfde verhaallijn structuur etc, maar gameplay/controle beter :D
nou hopen dat ze dat ook echt gelukt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Mja, ik vond HW Cataclysm al een heel wat verbeterde interface hebben. Handiger selecteren en zo... beter gebruik van muisbuttons.

Ik wacht in spanning... op wat komen gaat. De audiotrack op de bonus CD belooft iig een mooie sound, zoals we gewend zijn van HW.

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

mja, maar dit is dus gewoon hetzelfde verhaal? :|, na die ken ik dan al.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ik geloof echt niet dat het hetzelfde verhaal in een nieuw hoesje is, uit de trailer kun je zeker ook niet afleiden dat het hetzelfde verhaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb deel 1 ook wel gespeelt ja.. maar om een of andere reden kwam ik vrij snel al niet verder meer.. maw ik werd iedere keer in de pan gehakt... HEt spel leek me wel leuk, maar ik wil op een moment wel verder komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-10 23:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op 28 juli 2003 @ 15:51:
Hmm, ik heb deel 1 ook wel gespeelt ja.. maar om een of andere reden kwam ik vrij snel al niet verder meer.. maw ik werd iedere keer in de pan gehakt... HEt spel leek me wel leuk, maar ik wil op een moment wel verder komen..
Omdat je je schepen, research en resources telkens meeneemt is het niet alleen van belang dat je de tegenstander verslaat, maar dat je ook een grote macht overhoud, je al het mogenlijke hebt geresearched en de volledige level leegge'harvest' hebt. Daarnaast kun je de schepen van de tegenstander beter salvagen dan vernietigen. Heb je gratis vette schepen ;).

Het vraagt dus een iets langere termijn planning dan de meeste RTS games ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, nee, dat deed ik ook braaf.. Ik had steeds een vloot waar ik wel trots op was.. De meeste grote schepen had ik gejat.. Vervelende was alleen dat ik EN altijd een tekort aan kleine schepen had EN m;n tegenstander altijd weer net iets teveel grote schepen had (waardoor ie m;n salvagecorvettes vermoorden, en het exit BarBaartje was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Dat was het handige bij cataclysm, ff de tijd versnellen na de missie als je de map ging leeg harvesten. :)

De enige missie waar ik aan het begin bij homeworld vast ben blijven zitten is die map waar je iets moest salvagen (weet allemaal niet precies meer) wat in een middelpunt lag van een bol van ion frigates. Ben toen gestopt en na een paar maanden weer gaan spelen (overnieuw), toen met gemak uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 12:34

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik had hagemonia gekocht maar dat heb ik maar een paar uur gespeeld en vondt er echt helemaal geen ruk aan.
homeworld 1 en cataclysum heb ik tot in de treuren gespeeld.

in de pczone staat geloof ik ook al een stukje over HW2,
releasedatum september d8 ik.

damn HL 2 in september en HW2 welke moet ik nou gaan spelen :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Alle maps van HomeWorld 1 zijn retesimpel, hou je aan deze tactiek:
Level 2-4: 2 squads van 5 fighters om enemy fighters te mollen, 4 heavy corvettes tegen de missile corcettes.
ALLE andere resources: Bouw salvage corvettes. Salvage ook de Ion Array Frigates. (Die kun je in map 5 mooi gebruiken tegen de assault frigates). In LVL 3 heb je natuurlijk alle 5 de assault frigs gevangen, en alvast 1 extra resource collector, en 1 controller gebakken. Ook heb je 1 support frig daar.
Oplossing voor LVL 4: Hou je salvage corvettes in reserve, plaats ze redelijk ver van de mothership af, zodat ze de ion arrays vangen kunnen. Start daarna het harvesten vanaf de bovenkant. Zodra de bentusi komen, klik "Close" in hun handelsscherm. Harvest rustig door tot ze zeggen dat ze vertrekken, klik dan razendsnel op hun schip en koop de tech. Ondertussen heb je natuurlijk een lekkere vloot opgebouwd: 2 groepen van 9 fighters en 1 groep van 4 heavy corvettes. De rest heb je geinvesteerd in puur salvage corvettes. De assault frigates hangen naast de resource controller, de support frigate repareert die groep. De fighters slopen de enemy fighters, en ontwijken de missile corvettes. De corvettes slopen de enemy corvettes (dit gaat best snel) en eventueel fighters die dom genoeg zijn om in range van de heavy corvettes te komen. Repareer de fighters bij elke aanval door ze op de support corvette te docken (groep -> dubbelklik frigate).
Wanneer de ionarrays binnen jumpen, vang ze met de salvage corvettes. Stuur je support frigate trug om je mothership te repareren (zal 33% of zo damaged zijn maximaal). Zodra de laatste ionarray gevangen is komt de enemy carrier op je af. Zend alles behalve je fighters er op af. Zend ook wat salvage corvs op de laatste ion arrays af. Winst... Lvl 5 is meer een "vang alles wat niet fighter is" map. Heavy corvettes en fighters vormen de eerste aanvalslinie, vernietig de grote golf enemy fighters snel. Sloop de assault frigates als je vangen te moeilijk vind, maar vang minstens de ion frigates, 2 destroyers en de carrier. Vang ook de 2 resourcers (deze gaan naar de resources het meest rechtsonder). Indien je dit goed doet, heb je voldoende resources om alle volgende levels tot een goed eind te brengen.
in de pczone staat geloof ik ook al een stukje over HW2,
releasedatum september d8 ik.
Releasedate: 26 aug.

[ Voor 4% gewijzigd door Aetje op 29-07-2003 06:22 ]

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
dat vond ik juist het leuk aan homeworld. je moet net iets anders denken dan de standaard rts. bv de formatie's waarin je aanvalt zijn ook heel belangrijk. voor fighters is een claw heel goed. voor grote schepen een wal formatie. etc. heb zelf cataclysm nog niet gespeeld (Als iemand 'm heeft liggen, of ergens heeft gezien, dan houd ik me aanbevolen)
maar hw bouwt verder op het verhaal. het is dus niet hetzelfde, maar het volgende hoofdstuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 17:40

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

homeworld is toch echt wel een van mijn favo games ever...

alleen het werd wel erg moeilijk in de latere levels...
ik heb ook vet veel moeite gehad met dat level waar al die ion frigates op je af komen...
heb een walkthru derbij moeten pakken...
wist ik veel dat je die dingen kon salvagen...

maar valt me wel een beetje tegen eerlijk gezegd dat je, om te winnen, zoveel moet salvagen...
in die 2 missie, dat er een paar van die frigates op die platen zitten te schieten,
daar is het me nog niet gelukt om ze alle 3 mee te nemen...
fighters om ze af te leiden, en per frigate 3 van die salvagers...
en dan krijg je 2 van die friggies terug...

misschien moet ik het maar weeres overnieuw gaan spelen, en NOG Meer gaan salvagen...

die cryo platen, daar zijn er aanvankelijk 6 van in de 2e (2e toch??) missie, maakt het nog verschil of je der 1 of 5 binnenhaalt?! (verandering in einde ofzo?)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Die ion frigates kun je, indien je niet wil/kan salvagen, ook heel goed met een squadje bombers mollen. 2 x 9 bombers in claw = dood... Gewoon 1 voor 1 vernielen (wel oppassen voor de reinforcements/fighters).

Wat betreft lvl 2, er zijn vijf (5) frigates bezig daar. Verdeel je salvage corvetten in 2 groepen en val van 2 kanten aan. 2 of 3 frigates beginnen op je corvetten te schieten, vang die eerst. Daarna in alle rust de rest pakken. Je kunt fighters als afleiding gebruiken, ik nam me de moeite niet eens.

Wat de cryoplaten betreft, als je ze alle 6 binnenhaalt, laat het spel je soms niet verder gaan. (bug die in v1.03 opgelost is). Verder is er geen verschil.

[ Voor 14% gewijzigd door Aetje op 29-07-2003 20:17 ]

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Aetje schreef op 29 juli 2003 @ 20:15:
Wat de cryoplaten betreft, als je ze alle 6 binnenhaalt, laat het spel je soms niet verder gaan. (bug die in v1.03 opgelost is). Verder is er geen verschil.
kortom,je kan lekker de tijd nemen om die friggies te jatten...

hoe zit het met de unit max...

je kan maar een max aantal units maken...
is dat per type of totaal?
en telt een cruiser dan als 5 en een fighter als 1, of wat?

en is dat uit te zetten (met cheat of iets)??

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Er is een unit max per type (fighter/corv/frig/destroyer/cruiser). Sommige noncombat schepen tellen niet mee (7 gravwells, 7 cloakgens, 6 researchship, 2 sensor arrays en een stuk of 15 proximity detectors). Dit limiet is instelbaar, staat binnenin een file in de .BIG file archive. Ben ff kwijt welke het is, zoek ff op winbig.com en je kunt je big file manipuleren. Andere lolligheid bv is de turanic carrier stats aan te passen zodat je 'm kan salvagen >:)
Ook is er een totaal limiet, 240 schepen of zo geloof ik.
Ook al heb je je limiet bereikt, je kan nog steeds schepen jatten >:) ('k heb ooit een vloot van pak 'm beet 180 ion frigates gehad, zonder cheaten... 'k had de hele globe rond de inhibitor gejat :D ).

Het limiet is met een trainer uit te gooien (voor HW 1.03 heb ik een mooie trainer die 5 dingen doet, +10000 res, inf res, unit limit uit, fuel uit, build time naar 0, is wel eens lachen, 200 van elk type kopen en dan zien hoe je mamaschip ze er uit gooit). Meel me ff @ aeternus@xs4all.nl als je de trainer hebben wil.

[ Voor 25% gewijzigd door Aetje op 31-07-2003 06:15 ]

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
*schop* nog een kleine maand...
is er al meer nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

aetje check je mail :)

ik ga em binnenkort echt weer spelen...

alleen dan NOG meer proberen te jatten...
kweet nog wel dat al men geld altijd op ging aan salvage corvettes...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Mja, nu hebben we "marine frigates" die het jatwerk gaan doen :D

En wat noem je meer nieuws?

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Aetje,

Sinds jij zoveel weet van Homeworld, goed bedoeld dus :) , weet jij ook toevallig hoe je voorbij dat astoriden veld komt in Homeworld 1? Ik weet niet welke level dat is, wat ik wel weet, is dat ik deze hardgrondig haat. Na vijf keer proberen heb ik het gewoon opgegeven. :'(

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Dan geef je het wel erg gauw op, ik geloof dat ik die missie toen in 1x gehaald heb, het was toch die missie dat je gewoon al die inkomende astoriden moest kapotschieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes

Locutes

SCIxX schreef op 07 August 2003 @ 19:51:
Dan geef je het wel erg gauw op, ik geloof dat ik die missie toen in 1x gehaald heb, het was toch die missie dat je gewoon al die inkomende astoriden moest kapotschieten?
Ja dat was 'm, en ik had 'm al 5x geprobeerd. En toen ik het weer niet haalde, net voor het einde natuurlijk :( , had ik er wel genoeg van :/

We are the Borg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08-2007
Ik zit ook op deze titel te wachten, de release-date is helaas verschoven naar ergens rond 12 september :'(

Edit: Pre-Order: Ships on 9/16/2003 - Volgens EBGames.com

[ Voor 24% gewijzigd door Galahad|IA op 07-08-2003 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Locutes schreef op 07 August 2003 @ 20:05:
[...]

Ja dat was 'm, en ik had 'm al 5x geprobeerd. En toen ik het weer niet haalde, net voor het einde natuurlijk :( , had ik er wel genoeg van :/
toen was ik het level daarvoor nog een keer gaan spelen, toen heb ik veel van die ion firgates gsalvaged/gejat. Dan ist level met die asteroide een eitje :).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Locutes schreef op 07 August 2003 @ 19:25:
Aetje,

Sinds jij zoveel weet van Homeworld, goed bedoeld dus :) , weet jij ook toevallig hoe je voorbij dat astoriden veld komt in Homeworld 1? Ik weet niet welke level dat is, wat ik wel weet, is dat ik deze hardgrondig haat. Na vijf keer proberen heb ik het gewoon opgegeven. :'(
Zeer simpel: Verplaats al je assault frigates, carrier (indien je die hebt) research ship en controller naar de bodem van de map aan het begin. Hou alle strikecraft in het mothership. Vervolgens laat je je 2 destroyers en alle ion arrays/ion frigates de asteroiden aanvallen. Zodra ze in stukjes vallen zijn ze ongevaarlijk.
Eventueel je support frigates achter de destroyers aansturen.

Destroyers kunnen een klap van een 'roid overleven, ion frigates niet!
Je mamaschip kan er 5 hebben geloof ik, nooit geprobeerd.

Alternate optie: Bouw 30 bombers, selecteer ze in 2 groepen van 15, beide groepen nummeren. Zet ze op "Agressive" (F4) tactics en in "Sphere" (F10) formation. Dan gewoon bikkelen op elke roid die in de weg ligt. Deze optie is 't makkelijkst, maar kost nogal wat resources... En die bombers kan je in de map erna alweer dag-dag kussen. (beter is ze aan het eind van de 'roid map te retiren en vervolgens van de resources wat special frigates te bouwen).

Roid map tip: Nadat je de 'roids aan stukjes geschoten hebt kun je sommige brokken harvesten voor wat extra resources. Aan het eind van de roidmap komen de bentusi met een trade.

[Editje]
Ik kwam die map dus binnen met 7 ion arrays, 3 ion frigates en 2 destroyers. Dan heb je die irri bombertjes niet nodig. Indien je nog ion frigates en/of ion arrays hebt, retire ze na het roid level en bouw extra special frigates.

[ Voor 10% gewijzigd door Aetje op 07-08-2003 22:26 ]

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Galahad schreef op 07 augustus 2003 @ 20:49:
Edit: Pre-Order: Ships on 9/16/2003 - Volgens EBGames.com
http://www.amazon.com/exe...04-20/002-3016017-9329649
Gewoon nog steeds Aug 26 volgens Amazon...

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes

Locutes

Dank je :>

Ik heb maar eens een oud savegame opgedoken waarbij de volgende missie dat astroidenveld is. Kom maar op met die astroiden >:)

We are the Borg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes

Locutes

Staat ergens onder aan de produkt omschrijving "Currently, item can be shipped only within the U.S."

Dus ik denk niet dat je dat kan bestellen en versturen naar Europa :?

We are the Borg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, eindelijk een vervolg op een game die voor mij een computerverslaving is geweest, nu is het alleen een kwestie van werkelijk afwachten of dit deel dat ook gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Locutes schreef op 07 August 2003 @ 22:31:
[...]

Staat ergens onder aan de produkt omschrijving "Currently, item can be shipped only within the U.S."

Dus ik denk niet dat je dat kan bestellen en versturen naar Europa :?
Ja... Da's waar. Gelukkig zit ik op dit moment in de US (kom 28e terug) en heb ik dus de kans dat ding eerder aan te schaffen :)

[Editje] Roidlevel gehaald Locutes? Veel plezier met de Kadesh :) (bouw VEEL fighterdefences en ga NIET harvesten wanneer je aangevallen wordt, gebruik de harvesters en collectors als lokmiddel en leg er een sphere van special frigates omheen: Bugzapper effect! >:).
O, en salvage die totaal hulpeloze fuelpods, retire ze voor 325 resources per stuk ;) )

[ Voor 34% gewijzigd door Aetje op 07-08-2003 23:58 ]

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
oh, met meer nieuws bedoelde previews/reviews. wat dan ook ;)
maar die marine frigates klinken wel vet:P
en strike groups lijken me ook erg handig... (van de hw2 faq)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Als de AI maar verbeterd is. In HW 1 was de AI echt bagger. Van terugtrekken had die nl nog nooit gehoord. Maar ik w8 af...

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes

Locutes

Aetje schreef op 08 August 2003 @ 19:22:
Als de AI maar verbeterd is. In HW 1 was de AI echt bagger. Van terugtrekken had die nl nog nooit gehoord. Maar ik w8 af...
Nou verdedigen ook al niet >:)

offtopic:
Ik ben trouwens die Kadesh tegengekomen. Pfff...stelletje gekken, word gelijk aangevallen omdat ik alleen maar in hun tuin ben geweest :P

We are the Borg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

zooooo net paar uurtjes zitten spelen.

blijft een VET spel :)

ik orienteer me alleen VEEL meer op salvagen, heb (om een of andere vage reden) maar 2 van die assault frigates gekaapt, de derde wou niet ofzo? (of gebruiken ze die voor de tech er uit halen??)
heb 4 van die cryo dingen, en 8 Ion Array friggies :D :D
ik heb alleen die ion tech niet gekocht, maakt dat verder nog wat uit?

zit nu dus in missie 5, de vloot mollen van de taiidan.
ik zag met men probe 2 destroyers en 1 Carrier.
kweet wel van wie die strax zijn :D.
voor friggies heb je 2 salvage corfs nodig, hoeveel heb je er nodig voor een destroyer/carrier?

en het verschil tussen de 2 species die je kan kiezen, wat is dat precies?
de ene is meer met stealth, en de andere met mijnen en schilden!?
ik heb die gasten gekozen met dat brute mothership, die lange :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes

Locutes

TepelStreeltje schreef op 09 augustus 2003 @ 02:16:
zooooo net paar uurtjes zitten spelen.

blijft een VET spel :)

ik orienteer me alleen VEEL meer op salvagen, heb (om een of andere vage reden) maar 2 van die assault frigates gekaapt, de derde wou niet ofzo? (of gebruiken ze die voor de tech er uit halen??)
heb 4 van die cryo dingen, en 8 Ion Array friggies :D :D
ik heb alleen die ion tech niet gekocht, maakt dat verder nog wat uit?

zit nu dus in missie 5, de vloot mollen van de taiidan.
ik zag met men probe 2 destroyers en 1 Carrier.
kweet wel van wie die strax zijn :D.
voor friggies heb je 2 salvage corfs nodig, hoeveel heb je er nodig voor een destroyer/carrier?

en het verschil tussen de 2 species die je kan kiezen, wat is dat precies?
de ene is meer met stealth, en de andere met mijnen en schilden!?
ik heb die gasten gekozen met dat brute mothership, die lange :)
Het verschil tussen die 2 rassen is dat: De Kushan het meer moeten hebben van fighters en laag gerankte frigates. Ze hebben namelijk geen uitgebreide militaire macht enzo. De Taiidan hebben een vloot die meer gebouwd is op brute kracht.

We are the Borg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Locutes schreef op 09 August 2003 @ 08:40:
[...]

Het verschil tussen die 2 rassen is dat: De Kushan het meer moeten hebben van fighters en laag gerankte frigates. Ze hebben namelijk geen uitgebreide militaire macht enzo. De Taiidan hebben een vloot die meer gebouwd is op brute kracht.
hoe bedoel je precies?
(en wie is wie :S :?)
de taiidan zijn dus beter?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Locutes schreef op 09 augustus 2003 @ 08:40:
Nou, niet dus. De stats van de Taiidan en de Kushan schepen zijn EXACT gelijk, behalve die van de cloaked fighter/defence fighter en de drone frigate/defense frigate.
Dat de Taiidan AI in de singleplayer meer op capital ships leunt is een tactisch gegeven dat bombers en salvage corvettes zeer interessante vliegtuigjes maakt ;)

[Editje]
Kushan = de grijze, gestroomlijnde schepen (team met het verticale moederschip).
Taiidan = de gele, vage X-wings en toebehoren. (De lelijke schepen ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door Aetje op 10-08-2003 07:31 ]

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:07

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik hoop dat homeworld 2 nou echt een keer gaat uitkomen. Ik ben echt een fan van de reeks(ik zat zelfs in een homeworld cataclysm clan). Ik heb me echt zo goed vermaakt met de homeworld spellen. Het is alleen te hopen dat homeworld 2 niet afgeraffeld is/word, anders mogen ze het spel nog wel even uitstellen want zo'n spel verdient het gewoon om te rijpen

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Afgeraffeld? Heb jij de screenies/trailer niet gezien? :D

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Zolang het verhaal maar even goed is ben ik van de partij.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Aetje schreef op 10 August 2003 @ 07:29:
[...]

Nou, niet dus. De stats van de Taiidan en de Kushan schepen zijn EXACT gelijk, behalve die van de cloaked fighter/defence fighter en de drone frigate/defense frigate.
Dat de Taiidan AI in de singleplayer meer op capital ships leunt is een tactisch gegeven dat bombers en salvage corvettes zeer interessante vliegtuigjes maakt ;)

[Editje]
Kushan = de grijze, gestroomlijnde schepen (team met het verticale moederschip).
Taiidan = de gele, vage X-wings en toebehoren. (De lelijke schepen ;) )
ok, kushan is dus waar ik mee speel, vind dat echt een mooi moederschip.
en de bootjes zelf zijn ook best wel mooi :)

1 dingetje zou ik nog graag willen weten:
stel, ik salvage 8 ion array friggies, kan ik dan zelf geen friggies meer bouwen (stel dat max friggie aantal 8 is)?
of tellen die salvaged dingen NIET mee?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ze tellen wel mee, maar met salvagen kan je wel over de limiet gaan.

[ Voor 59% gewijzigd door ocf81 op 10-08-2003 19:37 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste