Homeworld 2

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 1.470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aetje schreef op 09 October 2003 @ 14:30:
Hele formatie gebeuren heeft ook geen nut. Wat ik zelf doe: Capital ships in frigate line. (verbreken bij aanval). Dan alle ion frigs in een fighter screen. En die guarden de middelste battleship. Blijven ze achter de cap ships tot die aangevallen worden. Daarna ook formatie verbreken.

Aanvallen in formatie is inefficient, een aantal schepen kan dan nooit voldoende raken.
Een formatie of Strikegroup zou als EEN geheel moeten vechten, wat er nu gebeurt is dat als de Cap ships contact hebben met de vijand ze doodleuk stoppen zodat de Frigs wel naar voren moeten komen om iets af te schieten....

Als de Strikegroup nou eens blijft bewegen totdat alle individuele units ook binnen schootsafstand zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de 3.7 cata driver van ati en ik merkte duidelijk dat mijn perfomens gezakt zo 20 fps minder ! :r en weet iemand een tooltje zo ik de verschillen kan meten tussen de nieuwe driver van ati 3.8 en 3.7 , 3.6

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10 12:15

bloasfist

Slot-A Crew

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 14:02:
Ik speelde eerst zonder de pauze button, maar zonder kom je er gewoon niet, het is niet te doen! Nu kan je tenminste massa orders geven en alles wat beter managen.
Nou, ik heb toch redelijk makkelijk het hele spel uitgespeeld zonder pauze te gebruiken. Ik heb lang niet elke missie in 1 keer gehaald, maar het kan dus toch echt makkelijk zonder pauzegebruik.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

heb ff een VETTE screenie gemaakt, die tevens PERFECT dienst doet als Back ground.
Karan S'eth in control :)
ik heb er geen bullshit bij gezet, hoef ook geen credits ofzo, een dank je wel is voldoende :P
misschien dat iemand nog ff (MOOI!) homeworld 2 der in kan zetten ofzo?
ik heb een versie van 5meg( <- BMP) en een versie van 300K, de JPG die op dit adres staat:

kut, krijg em ff niet geupped, ff gedult, post deze post ff zodat hij niet verloren gaat.

die gene bij dat wrak, op vorige pagina.
doe die missie overnieuw en verplaats je vloot naar de plekken waar die carrier en Shipyard binnen warpen.
ze zijn in NO time dood, en ze kunnen ook geen nieuwe dingen maken.
ze warpen 3 vloten binnen. 1 shipyard, 1 carrier, en een vloot met een BC en een paar destroyers.
zowiezo zitten er een aantal dessies in elke vloot, BC's weet ik niet meer.
missie 11 is een eitje als je het op deze manier doet.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check!
ik zal het oproberen, alhoewel ik nu al alle onderdelen heb gescooped en nu nog alleen de restjes van de vyagr moet opruimen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 10:05:
check!
ik zal het oproberen, alhoewel ik nu al alle onderdelen heb gescooped en nu nog alleen de restjes van de vyagr moet opruimen. ;)
mjah, je hoeft niets op te ruimen als je ze voor bent ;)
ik heb in alle rust wrakstukken kunnen opruimen en kunnen harven, vloot bouwen en shit, en als je der klaar voor bent de 3 stukken halen.

zoals beloofd ff die screenie.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/chieltjez/Karanseth.jpg

orgineel staat hier: http://members.lycos.nl/chieltjez/Karanseth.jpg
als iemand er anders nog ff mooi HW2 bij zet ofzo :)

[ Voor 16% gewijzigd door TepelStreeltje op 10-10-2003 15:51 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

bloasfist schreef op 09 October 2003 @ 20:32:
[...]

Nou, ik heb toch redelijk makkelijk het hele spel uitgespeeld zonder pauze te gebruiken. Ik heb lang niet elke missie in 1 keer gehaald, maar het kan dus toch echt makkelijk zonder pauzegebruik.
kwam er pas in laatste lvl achter dat er uberhaupt een pauze knop in zit :D vond het nog niet handig eig.. wel leuk om wat screens te maken etc maar verder.. ik vlieg meestal gewoon met een massale vloot op ergens op af (strength in numbers).. heb je
a) niets geen pauze knop nodig.
b) geen formaties nodig... formaties? wtf.. ook al niet gebruikt (alles op aggressive, ik bouw wel nieuw ;))

Trouwens, ben ik de enige die resources totaal niet loopt te verzamelen? ik gebruik mijn mobile refineries als cannon fodder en mijn resource collectors als medics (en ze zijn ook primairy targets voor de AI >:)) resources worden toch in de levels dat je ze het meest nodig heb automagisch verzameld aan het eind van het level (lekker veel stukschieten dan is er des te meer space puin), alleen de 1e levels heb je resource collecting nodig imho.

[ Voor 12% gewijzigd door py.mosjuh op 10-10-2003 16:02 ]

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

py.mosjuh schreef op 10 oktober 2003 @ 16:00:
[...]

kwam er pas in laatste lvl achter dat er uberhaupt een pauze knop in zit :D vond het nog niet handig eig.. wel leuk om wat screens te maken etc maar verder.. ik vlieg meestal gewoon met een massale vloot op ergens op af (strength in numbers).. heb je
a) niets geen pauze knop nodig.
b) geen formaties nodig... formaties? wtf.. ook al niet gebruikt (alles op aggressive, ik bouw wel nieuw ;))

Trouwens, ben ik de enige die resources totaal niet loopt te verzamelen? ik gebruik mijn mobile refineries als cannon fodder en mijn resource collectors als medics (en ze zijn ook primairy targets voor de AI >:)) resources worden toch in de levels dat je ze het meest nodig heb automagisch verzameld aan het eind van het level (lekker veel stukschieten dan is er des te meer space puin), alleen de 1e levels heb je resource collecting nodig imho.
voor de sier deed ik het ook ja,
maar vanaf level 12 diende mijn RC eigenlijk als fodder en repairsluts...
wat vinden jullie van men background???

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06 13:45
Is er eigenlijk bekent of deze engine gebruikt gaat worden in andere games? Of zijn er mods in de maak. Ik denk aan een Star Trek of Star Wars mod.

De details in dit spel blijf ik mooi vinden. Dat zie je toch niet in een spel als Star Trek Armada....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
speelt iemand dit spel nog online want speel het nog dagelijkt met een vriend tegen de computer, lijkt me wel leuk om eens tegen menselijk tegenstanders te spelen :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06 13:45
nog niet echt online geprobeerd, misschien maar eens doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

pluisman schreef op 19 October 2003 @ 19:23:
Is er eigenlijk bekent of deze engine gebruikt gaat worden in andere games? Of zijn er mods in de maak. Ik denk aan een Star Trek of Star Wars mod.

De details in dit spel blijf ik mooi vinden. Dat zie je toch niet in een spel als Star Trek Armada....
niets let je om zelf te gaan zoeken hoor?
- homeworld 1 mod central
- homeworld 2 mod central

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op 19 oktober 2003 @ 19:57:
speelt iemand dit spel nog online want speel het nog dagelijkt met een vriend tegen de computer, lijkt me wel leuk om eens tegen menselijk tegenstanders te spelen :)
Ik speel het ook vrijwel dagelijks online. Maar alleen via HW zelf, ik word nietecht wijs uit Arcade. 'Tis alleen zo jammer dat de mensen die online spelen zoooo slecht zijn :/

Weet iemand misschien waar iedereen online speelt? Ik zie nl nooit zoveel spelers online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
De tering hey !! Lvl 12 is echt waanzinning moeilijk.
Heb al het 1 en ander gelezen. Maar ik kom in de level met alle schepen max.
Kan wel redelijk stand houden maar op gegeven moment komt de comp met 6 bc + zooi, aanzetten en ik kan echt geen weerstand bieden. Zelfs de Dreadnaught word in luttle seconden afgeschlacht door die bc van'm :|

Dus wat zal ik doen lvl 11 opnieuw en mijn schepen retiren ?
Of kan iemand me ff tips geven wat nu wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
maak veel bombers en schakel de bc hun main weapon uit en een van een paar de engines zodat ze achter blijven, het is een beetje moeilijk maar goed te doen als je je bombers goed gebruikt (subsystems mollen). succes :)

@Jywansa

word normaal via gamespy gespeelt maar ik neem aan dat je de minder legale versie hebt, weet ook niet of er een irc channel is waar je kunt afspreken aangezien je alleen via direct connect kun spelen met de minder legale versie

[ Voor 36% gewijzigd door evilpin0 op 30-10-2003 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Lvl 12 vereist een boel 'micro-management'. Het is mij nu twee keer redelijk makkelijk gelukt. Ik heb een 'maxed-out' fleet en krijg dus ook alle BC's over me heen. De truck die ik toepaste is: zorg ervoor dat je Destroyers+BC's+Dreadnaught steeds hun wapens op 1 BC richten. Hou daarnaast een zooitje Resource Collectors in de buurt en gebruik de 'bandbox-repair' methode. (Druk op 'Y' en selecteer d.m.v. slepen de 8 super-capital ships.) Op deze manier gaan de resource collectors die schepen repareren die het nodig hebben.

Wat je in het begin ook nog kunt doen is een zooitje bombers sturen naar de 'resource patch' rechts achter het grote 'station' in het centrum. Daar zullen je bombers een shipyard van de Vaygr kunnen kapot maken zonder al te veel moeite. Tevens kun je nog een aantal destroyers en BC's verwijderen. Je bent op den duur al je bombers kwijt, maar die laat je natuurlijk direct bijbouwen, zodat ze je 8 heavy capital ships kunnen bijstaan in het vernietigen van de tegemoet komende aanvallers. Tevens is het niet onhandig om een zooitje Ion platforms te bouwen en die in de buurt van je super capital ships te houden. Zij zijn lastig kapot te maken en kunnen in groepen behoorlijk verwoestend zijn.

En je kunt natuurlijk altijd kijken op Relic News Forums voor een 'walkthrough'.

En voor de gein moet je na lvl 12 je vloot helemaal uitbouwen en proberen lvl 13 aan te gaan...

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

CoRrRan schreef op 31 oktober 2003 @ 14:06:

En voor de gein moet je na lvl 12 je vloot helemaal uitbouwen en proberen lvl 13 aan te gaan...
uhm, en dan?
had ik gedaan, peanuts :)

level 12 is gewoon HAKKEN!
14 bombers en 12 gun corvettes houden, en met je hele vloot beetje naar voren gaan.
als er troep aan komt, dan schiet je de guns kapot, en evt moteren, zodat het trinity kanon niet kan shcieten van de bc.
voor de rest bij blijven bouwen, en het vuur afleiden van je eigen schepen dmv plats en RC's.
dat vlootje rechtsboven heb ik nooit gesloopt, bij de roids link is een carrier aant halen, ga die NA de grootste aanval killen, dan is het alleen nog maar resten opriumen.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Yo, bedankt voor de tips guys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geniale game. Alleen nogal wat bugs in singleplayer. Scriptbugs, maar dit zou niet mogen:

Als ik in die missie (het nummer ben ik kwijt) waarin je controle over het mothership kwijt bent, en al die movers op je afkomen het spel op pauze zet, gaat de timer gewoon door terwijl het spel op pauze staat. Kom je terug met een bak dampende koffie, haal je hem van pauze, staat daar een zooitje movers uit hun neus te vreten alsof ze een fotostop maken, en je eigen schepen doen ook al niet veel meer. Sterker nog: ze reageren niet meer. Missie kun je wel restarten, want zo haal je het niet...

Overigens:

Ben ik de enige die de multiplay ZWÁÁR aan de crappy kant vind?

Ik heb een router die géén NAT ondersteunt, en porten forwarden helpt ook geen flikker. Ik kan dus geen games hosten, en alleen joinen. En daarvan vind ik het peer-peer systeem érg slecht. IPV dat er een client-server systeem á lá battle.net is, waarin de game op de SERVER draait, en de clients, inclusief zgn. creator joinen... Als de creator nu besluit dat hij d'r geen hol meer aan vind, dan liggen de andere 5 ook d'r uit. Komt nog bij dat het spel met een middelbare upstream dus NIET speelbaar is. Kortom: Multiplay is dit spel érg slecht. /me gaat weer skirmishen :(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 23:19 . Reden: kritiek multiplay ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
multiplayer ownt :) ik kan ook niet hosten met adsl erg vervelend maar ik vind het mplayer verder toppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de multiplayer gameplay wel goed is, eigenlijk alleen nog maar 1on1 gedaan met m'n zusje, en een paar POGINGEN TOT online, maar echt lukken wil dat niet. Speel je net lekker, drop je omdat die andere gast wil eten. Helft van de games zijn "grijs" = unjoinable, doordat diegene achter een router zit. En de andere games zijn laggy doordat mensen met een schrale 128Kbit upstream hosten.

Geef mij maar het battle.net systeem. Klik create game, wacht in een lobby tot er binnen 2min 5 tegenspelers zijn, druk op start game. Enige lag is dankzij battle.net, en als de creator dropt, dan gaat het spel gewoon door omdat het gehost is door battle.net.

Nee, ik denk doordat sierra het spel iets té hard heeft doorgedrukt, het qua multiplayer gewoon ZUIGT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Heeft iemand voor mij de savegame van level 4? Ik kom 3 echt niet uit en wordt er nu redelijk ziek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_F
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-03 15:06

Erwin_F

hoi

zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij de gehele campain te emailen ?

heb namelijk mn pc geformatteerd en vergeten mn savegames van hw 2 te bewaren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Erwin_F schreef op 10 november 2003 @ 22:20:
zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij de gehele campain te emailen ?

heb namelijk mn pc geformatteerd en vergeten mn savegames van hw 2 te bewaren :(
Is dit ook goed?
How to unlock all the missions

Go into the Profile folider in the homeworld directory mine is for example
ex. C:\Games\Homeworld2\Bin\Profiles\Profile1
In this folder there is a file called ''playercfg'' it should be a lua file. Open it up with notepad, and scroll down just a bit till you see ''maxmission = x'' obviously x will be differnet for everyone but if you want to be able to play all the levels the just type 15 here. This will open all the missions, just to let you know though it bases your starting fleet off your last completed mission, so if you try this in the very beginning you get jack crap to start off with (use next code to fix this though). This is good however for skipping a difficult mission...like 4...
Met dank aan GameFAQs.

[ Voor 3% gewijzigd door Devil N op 10-11-2003 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de cheat al uitgeprobeert???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 16:25:
Iemand de cheat al uitgeprobeert???
:X :/

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_F
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-03 15:06

Erwin_F

hoi

De cheat werkt opzich wel, maar als je een missie start heb je geen schepen

je kan wel van een vorige missie het bestand koppieren zodat je wel schepen krijgt maar bij missie 12/13 heb je een speciaal schip nodig (dreathnought d8 ik) zonder dat schip kan je niet verder.
En aan gezien ik alles kwijt ben kan ik helemaal nix koppieren

[ Voor 8% gewijzigd door Erwin_F op 12-11-2003 14:09 ]

Verwijderd

Speelt er iemand dit spel nog ? het lijkt mij leuk om dit tegen iemand te spelen want mijn vriendin heeft niet altijd tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-10 11:34
Wow, tegen je vriendin? Ik wou dat mijn vriendin dat ook leuk vond!
Maarreh... ik ben net begonnen met spelen dus ik denk niet dat ik een waardig tegenstander ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Ik wil het ook nog wel eens online spelen, roep maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-10 11:34
/offtopic

eth0, in je fotoalbums kwam ik wat pics van bangkok tegen. Ik wou dezelfde pic maken @ de meervallen op die aftakking van de si prayah river, alleen mijn bat. was empty :(
Wel vet iig dat je zomaar ineens zegmaar praktisch defelfde vakantiepics tegenkomt :)

/offtopic

Ik heb nog teveel probs met een cpu enemy denk ik, ben blijven hangen bij level 4 en ben toen maar gaan skirmishen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het een idee om een IRC kanaal op te zetten om dingen af te spreken? Het is niet echt nuttig voor een topic, en met het communiceren via een forum heb je altijd last van een vertraging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 23:59:
Misschien is het een idee om een IRC kanaal op te zetten om dingen af te spreken? Het is niet echt nuttig voor een topic, en met het communiceren via een forum heb je altijd last van een vertraging :)
Dat is waar jah ...of op msn kan ook
Floep schreef op 12 december 2003 @ 14:35:
Wow, tegen je vriendin? Ik wou dat mijn vriendin dat ook leuk vond!
Maarreh... ik ben net begonnen met spelen dus ik denk niet dat ik een waardig tegenstander ben...
wat is waardig ....ik ben er achtergekomen dat je met dit spel erg veel taktiek nodig hebt althans dat is nodig bij de cpu je kan niet zomaar met even 6 cruisers binnenvallen uit hyper space dan kan je :'(

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik dacht ik bump hem eens, zijn er veel mensen die dit nog spelen?

zo ja misschien dat we een got competitie kunnen maken?

De 1.1 patch is dus uit en dat houd bijvoorbeeld in dat platform rushes niet meer voorkomen, gelukkig, dat werd zo saai.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb hem net een paar dagen, en helaas niet legaal... ik speel nu de singleplayer, erg tof :D Zit nu in missie 5 geloof ik, met die dustclouds (Gehenna heet het gebied geloof ik).

Superspel! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik blijf trouw spammen! :) spelen hier mensen nog een beetje online?

Ik heb de soundtrack van homeworld 2 uit de music.big ge-extract met een big extractor en omgezet naar MP3. In totaal zo'n 61 tracks, met een zootje hele coole. Een beetje oosters sfeertje, past er erg goed bij. En het jammere is dat in multiplayer de goeie nummers niet voorbij komen. Mocht iemand interesse hebben dan zal ik even kijken hoe ik het ook al weer gedaan heb.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:24
Heb zelf Homeworld 2 niet zo erg lang, en vind het niet echt leuk.

De controls zijn erg ingewikkeld, en volgens mij is het gewoon een kwestie van veel schepen bouwen en dan aanvallen. Maargoed, heb het niet zo lang gespeeld en ben niet zo'n hardcore gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Timorad schreef op 14 januari 2004 @ 22:07:
Heb zelf Homeworld 2 niet zo erg lang, en vind het niet echt leuk.

De controls zijn erg ingewikkeld, en volgens mij is het gewoon een kwestie van veel schepen bouwen en dan aanvallen. Maargoed, heb het niet zo lang gespeeld en ben niet zo'n hardcore gamer.
lol, nix veel schepen bouwen en dan aanvallen. Dan kan je het echt wel vergeten.
De controls en besturing zijn ook prima uitgewerkt.

Je bent idd geen hardcoregamer >:).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
hieruit maak ik op executor dat je homeworld 2 ook online speelt? Kan ik je dan aan mijn msn lijstje toevoegen. (want het lijkt me leuk om wat mensen te kunnen contacten als je zin hebt om te spelen, omdat het online overdag redelijk stil is bij gamespy)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik kan alleen online spelen dmv een VPN (Virtual Private Network), om CD-key issues te omzeilen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om online te kunnen dan kan je ook direct ip doen of zit dat er niet in ...weet niet meer :/ poosje niet gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
nou je kan via gamespy en dan inderdaad dacht ik ook via direct ip op via LAN

Dit is toch zo'n topspel!

Net een hele mooie 3 vs 3 gespeeld. Ik had wat opstart problemen, maar ging frigates pompen. de ander figters en corvettes en nummer 3 metteen naar battle cruisers.

De 3 tegenstanders gingen meteen naar destroyers en battlec cruisers, en omdat ik nog niet genoeg missile frigates had, en lance fighters om ze tegen pulsars te beschermen werden we aan het begin fel aangevallen en bijna naar onze basis terug gedreven, maar het was niet erg gecordineerd, en omdat ik met 2 carriers en mijn MS continu frigates bleef pompen kregen we langzaam de overhand, en toen we eenmaal een battlecruiser hadden konden we doorstoten naar het midden waar een idoot zijn moederschip had neergeplant...DOM! Ze hadden al hun zware materiaal verspilt, toen konden we alles killen.

20 heavy missile frigates is dodelijk voor een destroyer of zelf een battle cruiser. Vooral als je zorgt dat maar 1 van de ion turrets je kan raken, en je maar door blijft bouwen. Dan maak je ze sneller dan dat zij ze kapot kunnen maken.

't was mooi!

Afbeeldingslocatie: http://jvb31.jvb.tudelft.nl/gladiool/hw/bcdesjaak.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 23-01-2004 16:21 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er mooi uit

maar niet echt slim om je moederschip in het midden te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:54
gladiool schreef op 14 januari 2004 @ 15:29:
Ik blijf trouw spammen! :) spelen hier mensen nog een beetje online?

Ik heb de soundtrack van homeworld 2 uit de music.big ge-extract met een big extractor en omgezet naar MP3. In totaal zo'n 61 tracks, met een zootje hele coole. Een beetje oosters sfeertje, past er erg goed bij. En het jammere is dat in multiplayer de goeie nummers niet voorbij komen. Mocht iemand interesse hebben dan zal ik even kijken hoe ik het ook al weer gedaan heb.
Mag ik dan eens vragen hoe jij de .fda'tjes en .lua'tjes omgezet hebt naar MP3?
Ik heb dacht ik zo'n beetje het Internet gehad, maar ik snap 'm nie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand zin hebt om een keer te gaan gamen moet je het maar zeggen dan geef ik je mijn msn adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
ik wil ook wel spelen :D was er best goed in paar maanden geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
JAAAAAAAA :)

gladiool31 AT hotmail.com , add maar op msn als je wil homeworlden.

IceEyz, je hebt dus zon archive axtractor, en dan heb je van die bestandend lua etc,. En dan heb je geloof ik een winamp plugin nodig die relic geluidsbestanden kan lezen, en dan moet je die naar disk schrijven. Je moet de relic AIFX decoder hebben. Volgens mij allemaal te downloaden via de relic developers site. Je hebt de relic archive extractor?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Ik heb dat grote bestandje uitgepakt ja, en nu heb ik .lua's en .fda's
Die zou ik winamp kunnen afspelen? Zou jij mij dan kunnen vertellen waar ik die plug-in kan vinden? Zoeken naar fda/lua bij Winamp.com hielp mij niet.

Trouwens, misschien ga ik ook weer eens HomyWereld spelen. Ik heb campagne nooit uitgespeeld; ik vond 'm belachelijk moeilijk... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gladiool schreef op 30 januari 2004 @ 13:11:
JAAAAAAAA :)

gladiool31 AT hotmail.com , add maar op msn als je wil homeworlden.

IceEyz, je hebt dus zon archive axtractor, en dan heb je van die bestandend lua etc,. En dan heb je geloof ik een winamp plugin nodig die relic geluidsbestanden kan lezen, en dan moet je die naar disk schrijven. Je moet de relic AIFX decoder hebben. Volgens mij allemaal te downloaden via de relic developers site. Je hebt de relic archive extractor?
evilpin0 schreef op 29 januari 2004 @ 23:07:
ik wil ook wel spelen :D was er best goed in paar maanden geleden
heb je msn dan ...kom dan

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
IceEyz schreef op 30 januari 2004 @ 17:14:
Ik heb dat grote bestandje uitgepakt ja, en nu heb ik .lua's en .fda's
Die zou ik winamp kunnen afspelen? Zou jij mij dan kunnen vertellen waar ik die plug-in kan vinden? Zoeken naar fda/lua bij Winamp.com hielp mij niet.

Trouwens, misschien ga ik ook weer eens HomyWereld spelen. Ik heb campagne nooit uitgespeeld; ik vond 'm belachelijk moeilijk... :X
relic aif decoder

werkt deze, in de plugin folder van winamp zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 05-02-2004 22:38 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
jjjj

[ Voor 100% gewijzigd door evilpin0 op 07-07-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Gladiool, bedankt!

De gein zat 'm in het feit dat ik ook nog alle naampjes moest veranderen in *.aifr
Maar nu heb ik ze allemaal, dus bedankt. Misschien dat ik HomeWorld 2 nog eens ga opstarten.

Verwijderd

wie kan me helpen ..

ik zit lekker campaign te doen en kan iet verder komen weet niet zo hoe de missie heet maar ik moet een command post disablen maarrr moet eerst wat vernietegen en die dingen zitten op astroids ..enemy blijft maar komen en komen todat ik geen geld meer heb en dan is het ;( over

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 22:55:
wie kan me helpen ..

ik zit lekker campaign te doen en kan iet verder komen weet niet zo hoe de missie heet maar ik moet een command post disablen maarrr moet eerst wat vernietegen en die dingen zitten op astroids ..enemy blijft maar komen en komen todat ik geen geld meer heb en dan is het ;( over
dat klinkt als missie 4, velen wel bekend :) Tipje: begin de missie niet met erg veel units, want dan komt de enemy ook met veel. Pak zo snel mogelijk t dichtsbijzijnste resource spot, verdedig die met een paar mobile refineries (die kunnen vrij veel hebben). Bouw een zooitje bombers met fighters als escort en veeg dichtsbijzijnste asteroids schoon, rebuild bombers+fighters en ga naar de volgende. Ik heb alle asteroids schoongeveegd, maar je kan er ook 1 over laten voor de jump naar t grote station. Let wel op, k dacht namelijk dat er ergens een destroyer rond hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk al iets bekent of ze een uitbreidingset gaan maken zoals bij Homeworld Cataclysm. Want dat is natuurlijk wel te hopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 16:32
Schop.

Het is en blijf een 1337 spel :*)
Vooral op lan met of tegen elkaar spelen, geweldig.

Alleen jammer dat de netcode...niet altijd...even goed werkt, en dat je redelijk vaak mismatches en errors krijgt :/

Nog even een paar screenshots om te benadrukken hoe cool het op lan is;

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/dump/ss00101_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/dump/ss00095_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.dfu-clan.net/stuiterbal/dump/ss00102_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Stuiterbal schreef op 02 april 2004 @ 23:15:
Schop.

Het is en blijf een 1337 spel :*)
Vooral op lan met of tegen elkaar spelen, geweldig.

Alleen jammer dat de netcode...niet altijd...even goed werkt, en dat je redelijk vaak mismatches en errors krijgt :/

Nog even een paar screenshots om te benadrukken hoe cool het op lan is;

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dikke bult chaos daar :Y) Op lan spelen blijft altijd het leukst.. m'n vriendin wil het maar niet leren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hebt het spel uitgespeeld en wat me opviel het was best wel makkelijk!(gewoon eerst een hele zooitje fighters tot corvets en maak gelijk 10 harvesters) alleen de laaste level met die klote planetvernietigers was irie en nog een andere level. Waar ik 2 carries heb verloren en een battlecruiser en een destroyer en tal van schepen ben kwijt geraakt, oh ja ik weet het weer dat was met die hyperspace ring waar je dragnout nodig voor had, maar nu is mij de vraag ik wil het spel aan schaffen maar wordt het nog veel gespeeld online?

edit--------

zijn er ook verschillende moeilijkheids graden in de singelplayer want het lijkt wel dat het op easy is gespeeld! ik kan iedergeval niks vinden om het moeilijker te maken

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
sorry voor de kick maar ik heb een soortgelijke vraag. BEn het nu aan het spelen en ga het binnenkort aanschaffen (zowel hw1 als hw2 kosten toch niks meer ) maar wordt het nog veel gespeeld en over hw1 draait dat goed op XP of juist niet? :P

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 16:32
HomeWorld 1 draait prima op Windows XP.

HomeWorld 2 wordt niet veel online gespeeld. Gemiddeld zo'n 30 man online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is weer een poos geleden dat ik dit speelde had het gisteren weer uit de kast gehaald en blijft vet !!!

mischien dat er nog meer mensen online spelen want de vorige keer liep dat uit op niets helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:07

Lordy79

Vastberaden

Ik heb een (domme) vraag...

het probleem is dat ik in missie 6 vastzit omdat ik niet weet hoe ik dat ene schip moet salvagen. Dat schijnt met een resource collector te moeten. Maar ik snap gewoon niet hoe.

Kan iemand me dit uitleggen?

Ik heb het al geprobeerd met resource coll. en met marine ships. En van de RC's heb ik er 10 tegelijk gebruikt en de marine ships 4 stuks (is max). Maar hij wil het schip gewoon niet 'meenemen'. Ook de manual geeft geen duidelijk 'antwoord'.

Alvast bedankt voor de reakties, want het is verder een best leuk spel.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, derelict mover. Je HOEFT deze niet te doen, maar het helpt enorm. Wat je moet doen is 2 resourcers (de harvesters) d'r naar toe sturen, mét corvette (pulsar) support, en als ze in de buurt zijn, pakken ze hem "automatisch", als zijnde een resource-achtig iets (zelfde script als een "wrakstuk"), en slepen ze hem terug naar Mothership.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste