Homeworld 2

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

ik was multiplayer (demo) aan't spelen en dan zie ik plots een Resource Collector van de vijand, die een stuk metaalplaat vast heeft en als ik de plaat aanwijs staat daar '6400 RU's' bij. Dit was in die level met 4 spelers uit de demo.
Heb ik even op gegoogled en kwam ik hier:
http://well-of-souls.com/homeworld/hws/hw2/resourcer.htm
"…lesser importance lies in resource gathering and base building. There is again only one resource, which can not only be found in asteroids: after a space battle shot-down units will leave high-quality debris, which can be salvaged and recycled for your own production…" - Gamestar (translated from German)
Dus ze schrijven dan je buiten de asteroïden ook nog andere plaatsen/dingen hebt waarvan je dus RU's kan ontginnen.
Misschien heel dom van mij dat ik het nog niet door had, maar hoe doe je dit ? (in het geval van dat stuk metaal van een kapot schip uit map)

Verwijderd

Geweldig spel dit :)

Zit in level 4 nu.
Erg mooi om achter je squadrons te gaan hangen als ze gaan aanvallen. Spel is echt heel erg mooi :9~

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 00:01:
ik was multiplayer (demo) aan't spelen en dan zie ik plots een Resource Collector van de vijand, die een stuk metaalplaat vast heeft en als ik de plaat aanwijs staat daar '6400 RU's' bij. Dit was in die level met 4 spelers uit de demo.
Heb ik even op gegoogled en kwam ik hier:
http://well-of-souls.com/homeworld/hws/hw2/resourcer.htm

[...]

Dus ze schrijven dan je buiten de asteroïden ook nog andere plaatsen/dingen hebt waarvan je dus RU's kan ontginnen.
Misschien heel dom van mij dat ik het nog niet door had, maar hoe doe je dit ? (in het geval van dat stuk metaal van een kapot schip uit map)
in het eerste SP level van de demo haal je toch een aantal van die capsules binnen?
liggen naast dat grote platform.
restanten van grote schepen kan je ook harfen.
hoe? zelfde als een roid denk ik..
misschien dat je collectors er vanzelf achteraan gaan.
maar is wel fijn als je groot stuk heb, krijg je in 1 keer VET veel geld erbij :)
(net als die crystals in Cataclysm)
RocketKoen schreef op 17 september 2003 @ 21:14:
tepel, ik d8 dat ie in de EU pas over 1 week uitkwam
* TepelStreeltje got special connections :)
hij ligt de 20e in de winkels.

Battle.net Spud#2543

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 17:50
hahaha ja in de winkels ja >:)

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:56
Vallen met meteen al een paar dingen op.

- Ten eerste, ik vind het vervelend dat ik niet 1280 x x1024 kan kiezen. Dit is veruit mijn meest favoriete resolutie. Daarnaast, op 1024 x 768 schiet mijn monitor terug naar 60hz :(

- Bij iets grotere "veldslagen" (relatief nog klein als ik zie hoe groot een veldslag in HW1 kon worden) vertraagd hij al enorm. Nu heb ik echt geen slechte pc... Iemand tips om 'em vloeiender te laten draaien, ook bij grotere veldslagen

- Bij het hoofdmenu hadden ze het muziek sampletje wel iets langer mogen maken. Gister aan het afwassen terwijl het hoofdmenu opstond en dan hoor je toch wel erg goed dat het sampletje maar 2 minuten duurt... Beetje flauw natuurlijk maargoed

- Tja, uit sommige views zien de schepen er toch kartelig uit. Misschien maar AA aanzetten?

Voor de rest, mooi spel hoor, perfecte sfeer. Ik was erg fan van HW1 dus ik moet het nog veeeel meer spelen om echt overtuigd te raken. Gelukkig zit er een mooie vaart in het spel. Leuke tussenscene's etc. Tja, erg tevree vooralsnog !

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

party42 schreef op 18 september 2003 @ 09:41:
- Tja, uit sommige views zien de schepen er toch kartelig uit. Misschien maar AA aanzetten?
Tweakproggie voor je videokaart installeren en dan AA standaard aanzetten? :+

Verwijderd

ik kom nu echt niet vorobij dat level dat je die shipyard moet helpen ik heb die recources zow leeg en nog kan ik niet winnen hijs gewoon te sterk is dr iemand die hem wel heeft gehaald?

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 10:04:
ik kom nu echt niet vorobij dat level dat je die shipyard moet helpen ik heb die recources zow leeg en nog kan ik niet winnen hijs gewoon te sterk is dr iemand die hem wel heeft gehaald?
Net 2 min geleden gehaald :)

Eerst maak je harvester en maak je iets van 5 miners ( die dingen die geld kunnen halen ) en zet je neer in de 1ste astriod beld .. en dan produceer je even heel veel ships ( die van de 2de lijst ben echt slecht in namen onthouden ) valt ondertussen die schepen aan die de shipyard aan het aanvallen zijn ( dus met je schepen die je nog had van de vorige missie ) en nog steeds produceer je veel schepen ... niet die shipyard reparen ... hebt gemerkt dat dat automatisch gaat ... dan komen er aan de rechterkant ( vanuit je eige grote schip gezien ) een carrier en veel enemy schepen ... vernietig deze ( eerst het schip waarmee ze schepen bouwen ) en dan ongeveer is je shipyard weer klaar en produceer je marines enzo ... --> komt groot leger op je af daar en ga je nog niet af op de kleine schepen maar meteen op de carriers van hun dat ze geen schepen meer maken en dan is het makkelijk :) Zo heb ik het iig gehaald B)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• party42
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 10:01:
[...]
Tweakproggie voor je videokaart installeren en dan AA standaard aanzetten? :+
hier heb je toch geen "tweakproggie" voor nodig? dit kan toch gewoon standaard al in je nvidea display settings?

Verwijderd

Tot nu toe vind ik Homeworld 2 leuker dan deel 1. Ik weet niet waarom, maar het speelt gewoon lekkerder weg. Maar ik heb nog wel hetzelfde probleem als met deel 1: In een groot gevecht vind ik het maar lastig om m'n units efficient te bedienen (ook al heb ik ze netjes groepen gegeven), iig, ik heb het idee dat het beter kan.

2 screenshots voor de liefhebbers:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~terr/screenshots/Homeworld2/hw2-1-tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~terr/screenshots/Homeworld2/hw2-2-tn.jpg
1280x960 met 2x FSAA en 4xAF, details op max

Verwijderd

Wat zijn je system specs?

Ik heb hem zelf ook op 1280x960 draaien maar zonder fsaa of af

Misschien kan ik dat ook aanzetten :)

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-10 10:49

- Ten eerste, ik vind het vervelend dat ik niet 1280 x x1024 kan kiezen. Dit is veruit mijn meest favoriete resolutie. Daarnaast, op 1024 x 768 schiet mijn monitor terug naar 60hz :(

- Bij iets grotere "veldslagen" (relatief nog klein als ik zie hoe groot een veldslag in HW1 kon worden) vertraagd hij al enorm. Nu heb ik echt geen slechte pc... Iemand tips om 'em vloeiender te laten draaien, ook bij grotere veldslagen

- Bij het hoofdmenu hadden ze het muziek sampletje wel iets langer mogen maken. Gister aan het afwassen terwijl het hoofdmenu opstond en dan hoor je toch wel erg goed dat het sampletje maar 2 minuten duurt... Beetje flauw natuurlijk maargoed

Voor de rest, mooi spel hoor, perfecte sfeer. Ik was erg fan van HW1 dus ik moet het nog veeeel meer spelen om echt overtuigd te raken. Gelukkig zit er een mooie vaart in het spel. Leuke tussenscene's etc. Tja, erg tevree vooralsnog !
- 1280 x 1024 is geen geldige 4:3 resolutie, 1280 x 960 wel. Maar goed, als je dat wilt kan dat via de command line (homeworld2.exe -w 1280 -h 1024). Aldus de Relicforums, zelf niet geprobeerd :/

- NLIPS aanzetten schijnt te helpen, schijnt ook ergens een verstopte optie te zijn, dan schalen je kleine scheepjes 'verkeerd' en worden ze uitgezoomd heel groot. Schijnt te helpen voor de performance.

- Erg flauw :+

- Kartelig vind ik wel meevallen op 1024 x 768, met AA aan vind ik 't soms allemaal wat wazig worden, het is maar net wat je zelf het lekkerst vind.

Verwijderd

ligt t aan mij of kan ik homeworld 2 alleen op 60hz spelen?
ik kan er geen seconde naar kijken en ik krijg al koppijn
echt gewoon VET trillend enzo :P
iemand suggestie
ik ben al met powerstrip wezen kloten maar dat wil niet bepaald werken

• party42
dank voor de tips Litoki. Ga het vanavond thuis even proberen...

Wellicht dat het via command line werkt. Vanzelfsprekend is 1280 x 1024 geen geldige 4:3 reso maar ik vind het persoonlijk een erg prettige resolutie om op te werken.

NLIPS, wat is dat? Lijkt me vooral vervelend als scheepjes onbetrouwbaar gaan schalen maargoed. Kan het eventjes proberen.

Je hebt wel gelijk, AA kan soms wel een wazig (console) achtig beeld achterlaten.

Verwijderd

Hoe zet je dat NLIPS aan dan?

Verwijderd

LiToKi schreef op 18 September 2003 @ 10:36:
[...]

- 1280 x 1024 is geen geldige 4:3 resolutie, 1280 x 960 wel. Maar goed, als je dat wilt kan dat via de command line (homeworld2.exe -w 1280 -h 1024). Aldus de Relicforums, zelf niet geprobeerd :/
Die parameters doorgeven werkt :)

• Ikkuh84
Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/alt/timmie/vliegen2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/alt/timmie/vliegen3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/alt/timmie/vliegen4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/alt/timmie/vliegen5.jpg

Nu met AA aan :9 Ziet er echt super uit dit spel :) Level 4 is dit btw :Y)

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-10 16:37

FoggyFreek

I'm a llama again!

Level 4 is Moeilijk!

-- Altijd blijven prutsen --

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

*zucht*

wederom teleurgesteld...

hij komt de 26e pas...
dan heeft de Hoofddistrubiteur em pas, dus daarna de rest van nederland...
snif...
* TepelStreeltje trekt de stoute schoenen aan... ga em toch eerst maar "uitproberen"

Battle.net Spud#2543

• Ikkuh84
Idd elke keer die klote aanvallen ... en mijn fregates gaan er elke keer aan :'( Die dingen zijn eigelijk ook zwak 8)7

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:08

Voor 1024 kun je refreshlock proberen zodat die op xxhz blijft draaien. Nclips uit, ff snel wat dit doet ; Als je uitzoomt gebeurt dit voor elk schip op dezelfde schaal, als je dit aan hebt worden de kleine schepen minder verkleint als je uitzoomt doordat ze dan mogelijk moeilijk zichtbaar zijn. Met Nclips uit zie je dus de kleine schepen met minder detail aangezien ze op echte schaal en dus kleiner worden weergegeven. Detail geomnetry (of hoe je het wel schrijft) uitzetten helpt ook wel flink wat, het haal wat dingen van het schip af, paar verhogingen en coolers.

Speel zelf nu met mn amd xp1800+, gf2gts64mb, 512ddram op 800x600, shadows en detail geomnetry uit, en de rest op high. Draait nog prima. _/-\o_

Verwijderd

Ik vind die screens met AA een beetje wazig :?

Zal vanavond screens maken vanaf mijn systeem. Ziet er veel scherper uit zonder AA op 1280x960 *D

Verwijderd

hopelijk werkt dit:
ook maar ff een screenshotje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hellspawn.nl/bla.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 13:27 ]

• LiToKi
Hoe je missie 4 haalt;

http://forums.relicnews.c...ead.php?s=&threadid=16245

Moet er zelf nog aan beginnen :)

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

heb hem nu ook binnen >:),

Nou dat wordt genieten die campaign :P _/-\o_

UT'ers moeten nu even op borft kijken O-)

specs

• nudie
  • Laatst online: 02-02 17:53
heel flauw , zijn er al cheats voor Homeworld2 ?

kwil ff snel alle units zien enzo , ja tis triest maar maar kben zo nieuwschierig :)

• SCIxX
Tis idd triest. :+ Speel gewoon ff een potje skirmisch met high recources vs easy CPU. Ben zelf nu @ missie 6, missie 5 was een pain in the ass met die movers, maar wel in 1x gehaald.

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

executor schreef op 18 September 2003 @ 14:19:
UT'ers moeten nu even op borft kijken O-)
:( nu niet meer zeker :>

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
wat is dit nou weer? missie 2 of 3 ofzo, 3 carriers, koekie, en ik dacht, die jat ik!, maar nee hoor, je kunt er wel een marine frigate op plakken, maar ik krijg ze maar niet te pakken, wat is dat nou, doe ik iets fout ofzo? of kan het gewoon niet

jammer ik was van plan alles wat los en vast zit te jatten...

specs

• SCIxX
In SP kun je geen carries salvagen (MP wel), anders zou het te makkelijk worden.

• nudie
maar dr zijn dus helemaal geen cheats ? (ja of nee) i know its lame.

Verwijderd

de schepen kan je gewoon in player vs cpu bekijken... zie mijn screen :P

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

nog steeds :P.

specs

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

/edit.. zal geen warez vragen stellen (fluistermode: staat er niet executor)

[ Voor 83% gewijzigd door py.mosjuh op 18-09-2003 22:16 ]

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• LiToKi
Iemand al voorbij missie 6 (met de movers)?

Ik zit hopeloos vast, heb 8 bomber squadrons, 9 ion frigates, 2 tropedo frigates, 2 interceptor squadrons, 8 gunship (pulsar en gewoon) door elkaar squadrons en een stuk of 6 flag frigates.... en ik overleef 't gewoon niet :/

@gladiool; ik weet ook niet waar ze die marine frigates van maken, papier ofzo? je kunt er iig erg weinig mee :/

[ Voor 19% gewijzigd door LiToKi op 18-09-2003 22:18 ]

• SCIxX
Ik zit bij missie 8 ondertussen. Het is ook hopeloos om met die units missie 6 te proberen, fighters, ion/flak frigates en corvettes werken niet goed tegen de movers, concentreer je op torpedo frigates en gun/ion platforms.

• maratropa
  • Niet online
LiToKi schreef op 18 September 2003 @ 22:17:
Iemand al voorbij missie 6 (met de movers)?

Ik zit hopeloos vast, heb 8 bomber squadrons, 9 ion frigates, 2 tropedo frigates, 2 interceptor squadrons, 8 gunship (pulsar en gewoon) door elkaar squadrons en een stuk of 6 flag frigates.... en ik overleef 't gewoon niet :/

@gladiool; ik weet ook niet waar ze die marine frigates van maken, papier ofzo? je kunt er iig erg weinig mee :/
Ik zit nu in missie 4, en ik heb net de vaygr destroyer :) gejat, die daar samen met 3 carriers rondzweeft. Leuk speelgoed :), hoop dat ik er wat aan heb. Je moet wachten todat ie daar geen vliegtuigjes meer heeft, en dan zijn er alleen maar 3 carriers en een destroyer. Deze geeft wel prioriteit aan marine frigates :) dus je moet hem afleiden en naar de warp gate lokken, met fighters en frigates (je verliest wel wat frigates) en dan snel een marine frigate er op. (die je via de warp gate snel bij hem laat komen)

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 18-09-2003 23:51 ]

specs

• nudie
handig

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Mikez schreef op 18 September 2003 @ 20:55:
maar dr zijn dus helemaal geen cheats ? (ja of nee) i know its lame.
Here's how it works:
Open up the Homeworld 2 directory (Default is C:\Program Files\Sierra\Homeworld2\) and browse to "Bin\Profiles\Profile1\Campaign\ASCENSION" In there you should find all your save files as well as some "persistX.lua" files. Each LUA file contains a list of everything you start out with (it's the persistence data so that when you beat one level, you start the next with the same fleet/money/ships/research) go ahead and open up the LUA for the level that you want to play. (For example, since I was having problems beating Mission 3, I edited persist3.lua) Just use your favorite text editor (notepad is fine) I'm sure you can go through it and fine-tune things to your specific needs, but just to quickly show you where a few things are, scroll to the bottom and look for a line like " RUs = 4613," ... change it to give yourself as many resource units as you want.

Also, find "shiphold = {" to change the contents of your mothership. Each squad in your mothership has it's own entry under this section. It looks like...

{
index = 0,
type = "Hgn_Interceptor",
hotkey = 1,
teamColourHandle = 0,
size = 5,
tactic = 1,
},

As you can see, the "type" is, of course, the type of ship. You can change "size" too, if you want, to give the squad more or less ships. Keep in mind that giving a single squad of interceptors 50 ships doesn't work. The max is five. So if you want a ton of ships, copy and paste the whole section a bunch of times.

Other ship types include:

Hgn_AssaultCorvette
Hgn_AssaultCorvetteElite
HGN_ATTACKBOMBER
HGN_ResourceCollector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mja, ik zit in Missie 12 inmiddels... Nooit grote problemen gehad. Maar in Missie 12 wordt er ineens een leger van +- 12 battlecruisers op je gegooid. Zelf heb je er maar 2 (unitcap is ZIELIG laag gezet in dit spel, da's het eerste wat ik aan ga passen). Verder heeft de vijand daar nog een stuk of 25 frigates, en een shipyard waar ie de hele tijd meer aan het maken is (unitcap geld voor de CPU blijkbaar niet :( :( :( )

Maar max. 2 battlecruisers is gewoon te weinig. Zeker als je ziet hoe destroyers tegen battlecruisers presteren.

Eerste indruk van het spel: Dit mag Relic even overdoen. Graphics zijn mooi maar de gameplay is aardig verkut...

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Aetje schreef op 19 September 2003 @ 07:37:
Mja, ik zit in Missie 12 inmiddels... Nooit grote problemen gehad. Maar in Missie 12 wordt er ineens een leger van +- 12 battlecruisers op je gegooid. Zelf heb je er maar 2 (unitcap is ZIELIG laag gezet in dit spel, da's het eerste wat ik aan ga passen). Verder heeft de vijand daar nog een stuk of 25 frigates, en een shipyard waar ie de hele tijd meer aan het maken is (unitcap geld voor de CPU blijkbaar niet :( :( :( )

Maar max. 2 battlecruisers is gewoon te weinig. Zeker als je ziet hoe destroyers tegen battlecruisers presteren.

Eerste indruk van het spel: Dit mag Relic even overdoen. Graphics zijn mooi maar de gameplay is aardig verkut...
Tegen die unit cap van de pc ben ik me ook al al aan het irriteren. En het feit dat de pc met sommige missies ook niks aantrekt van de resources is gigantisch irritant. Maarja, ik kan er wel omheen kijken. De pluspunten vinnik die paar minpuntjes in de gameplay wel wegwerken :). Geweldig spel.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Aetje schreef op 19 September 2003 @ 07:37:

Misschien dat dit helpt;
http://forums.relicnews.c...74b55b02f6&threadid=16368

En beweren dat de gameplay verkut is, omdat je moeite hebt (eindelijk })) met een missie gaat me wat te ver :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Missie 12??

Dat duurt nog wel even voor ik daar ben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-10 15:44

westergas

rikkie_pc

van wat ik heb gespeelt (2 missies pas, maarjah...) is dit een mooi sfeervol spel.
Werd meteen weer meegesleurt, net als met hw1

Alleen moet ik weer wennen aan het 3d gebeuren, als je niet met groups werkt is je units selecteren nogal lastig....

En die graphics....echt die sfeer is gewoon meesterlijk. Kan niet anders zeggen...

[ Voor 15% gewijzigd door westergas op 19-09-2003 08:54 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Wel logisch dat die UNIT cap eropzit anders vlieg je door alle missies heen, en worden vooral de latere missies te makkelijk.

(kleine ) SPOILER :
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!

De mooie dreadnaught :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ivar.dechesne/dreadnaught.JPG

[ Voor 19% gewijzigd door SCIxX op 19-09-2003 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
delete

[ Voor 99% gewijzigd door SCIxX op 19-09-2003 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te makkelijk spel of een te moeilijk spel het is ook nooit goed ;)

//edit: overigens vind ik het wel mooi dat de moeilijkheids graad hoog ligt :) dan wordt er tenminste gepraat over het spel hoe men dingen moet oplossen enzo. :) ben overigens in missie 5.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Zit gewoon nog steeds vast in level 4 ... echt ik wordt gek heb gigantisch leger wordt ik nog afgeslacht door die grote schepen van ze :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

* KeeZ kan niet wachten tot hij de game te pakken krijgt :9~

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

ach, er zijn al lui in missie 13... ik zit ook nogsteeds in missie 4.. ongelooflijk wat een units komen er op me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
FoggyFreek schreef op 19 September 2003 @ 11:04:
ach, er zijn al lui in missie 13... ik zit ook nogsteeds in missie 4.. ongelooflijk wat een units komen er op me af.
Same here ... kan iemand plz uitleggen hoe ik dat level doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

damn. stomme fout gemaakt bij mission 4. Ik had alle 3 asteroids veroverd. En alle resources aan mijn kant opgevreten. Stuurde ik m'n leger naar de andere kant om alle carriers te slopen binnen no time (en extra resources binnen te halen). Zelfs die destroyer heb ik gevangen....

Gaan die stomme resource collectors hun spullen niet afleveren bij mobile refineries maar gaan HELEMAAL terug naar de mothership.

En daarna werd ik compleet afgeslacht door hun vloot.... (ik had misschien een paar dozijn gun en ion turrets daarnaartoe moeten zenden.)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Ik heb nu een andere tactiek :D Level 4 gewoon heel hoog gaan vliegen met alles wat je hebt. Dan naar de command center vliegen en em van achteren aanvallen (amper tegenstand). Het is nog niet gelukt, want mij mothership moest eraan geloven :S, maarrrr, ik probeer het zo weer even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
FoggyFreek schreef op 19 September 2003 @ 13:48:
Ik heb nu een andere tactiek :D Level 4 gewoon heel hoog gaan vliegen met alles wat je hebt. Dan naar de command center vliegen en em van achteren aanvallen (amper tegenstand). Het is nog niet gelukt, want mij mothership moest eraan geloven :S, maarrrr, ik probeer het zo weer even.
Je moet die andere 4 gates ook nog mollen dus denk niet dat veel zin heeft want je raakt denk al bijna alles kwijt bij dat grote schip :) Zelf nl. ook al geprobeerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
level 4 gewoon heel relaxed doen, en laat 1 hyperspace inhibitor heel. Laat ze maar komen en kill ze. Dan jat je de destroyer en dan pas de laatset inhibitor. ja raakt inderdaad wel wat kwijt maar dat is zo weert bijgebouwd, en de destroyer rules the waves.

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 19-09-2003 14:44 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Hoe ik missie 4 heb gehaald. (2 pogingen) Veel platforms bouwen. (goedkoop en effectief) Een deel zet je een endje voor je mothership, en de rest bij je recource spot. Gewoon constant de aanvallende forces afslaan tot je een redelijk leger hebt en dan naar de 1e astroid, waar je hoogstwaarschijnlijk 1 carries zal vinden, veel tegenstand zullen ze er niet hebben. Zo gewoon van astroid naar astroid. Na de jump zul je een flinke floot tegenkomen, het ligt er erg aan hoe je deze aanpakt, bij de ene poging leed ik zware verliezen en bij de ander ging het stukken beter, zorg dat je alle aussault frigates neer hebt en laat je corvettes de missle frigates aanvallen. (de missles zijn te sloom dus ze gaan niet neer) Je bombers en ongemovede platforms (van je vorige plek) stuur je op het command center af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He hoe kunnen jullie hem al spelen hij komt toch pas 26 spetember hier in europa uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik begrijp het nog steeds niet helemaal. Ene keer dat ik missie 4 speel is het makkelijk, niet eens een interceptor verloren, andere keer lijd ik veel verlies...

Ik vraag me nog af wat effectiever is, 1 intercepter/bombergroep, of 2 gun platforms... Platforms kan je maar 1x laten bewegen en daarna niet eens meer te retiren of meenemen. Een leuke taktiek zal wel zijn: een dozijntje platforms maken en door de gates laten gaan ;) Daarna pas je vloot.
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 15:04:
He hoe kunnen jullie hem al spelen hij komt toch pas 26 spetember hier in europa uit >:)
Allemaal geimporteerd.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol Jah dat kan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

gvd!!!!
zit ik lekker in missie 4, net zen destroyer gejat, en wil dat ding naar huis brengen, word ik aangevallen door een stuk of 10 Heavey missile corvettes en 5 assault frigates!!!
AAAAAAAAAAARGH!
hoor ik even later dat men dessie dood is gemaakt door 4 squadrons laser corvs...
ik krijg die des volgens mij niet op tijd thuis... (heb men MS en de rest bij de middelste gate staan...)

ga zo maares kijken wat er gebeurd als ik men mothership naar die 3 carries laat vliegen (gaat ff duuren, maar jat ondertussen een van de gates, en ga er doorheen om ondertussen de carriers en dessie te killen/capturen.

JAMMER trouwens dat je de carries niet kan jatten!!
waarom zou het dan te makkelijk worden!?
was in 1 toch ook zo!?

[ Voor 31% gewijzigd door TepelStreeltje op 19-09-2003 16:01 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Ik kom die missie 6 niet door (met die radiation crap bij die derelict debris).. heeft iemand nog wat tips voor me?

Als ik de movers naar die debris wil sturen worden ze geslacht, en schepen kan ik die radiation clouds niet insturen, dus dat werkt ook niet.. als ik daar BLIJF hangen wordt ik uiteindelijk geslacht door die fux0rz die me met z'n allen aan komen vallen.

[ Voor 73% gewijzigd door cappie op 19-09-2003 16:16 ]

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Missie 6: Bouw een stuk of 10 movers (da's de max) en val daarmee de gemerkte stukken debris aan. Zodra de laatste brok debris weg is (deze zijn aangemerkt in je Sensors Manager) is de radiatie uitgeschakelt en kan je naar hartelust slachten. Voor de verdediging zijn gun platforms handig. Doe geen uitvallen en gebruik je movers als suicide units op de brokken debris.
Note: Movers hebben een regeneration ability: Ze herstellen zichzelf langzaam bij beschadiging. Verder zijn Movers matige anti-corvette en goede anti-frigate wapens. Indien je wil kan je met 10 movers eerst de enemy movers en dan de brok debris mollen. Movers zijn redelijk sterk: 4 movers kunnen een brok debris slopen zelfs wanneer ze zwaar aangevallen worden.

En wat missie 4 betreft: In missie 3 heb je natuurlijk (?) een bende frigates gebouwd. Maar beter kun je je bomber squad's op maximale kracht brengen. 8 bomber squads en 6 fighter squads. Zorg dat je die hebt VOOR je map 4 in gaat. Dan wordt 't een eitje. Zet je bombers op de enemy carriers en hou de rest in de verdediging. De destroyer doet maar weinig tegen bombers. Zorg dat je bombers eerst de gun (niet de heavy missile) platforms uitschakelen, daarna de carrier. In de tussentijd je resourcers op harvesten zetten, en je mobile refineries (2 hebben) naar het resource pakketje voor en ver onder je MS sturen (daar gaat de enemy harvesten... en de refineries zorgen ervoor dat er alleen maar enemies geharvest worden >:) ). Research op Marine Frigate zo snel mogelijk doen, dan marine frigs bouwen (2). Capture de HS gates en daarna de destroyer. In de tussentijd de pulsar corvettes en torpedo frig's gebruiken als anti-corvette en anti-frigate wapen. Eventueel 2 ion platforms bakken als er veel frigs op je af komen. Zodra de bombers klaar zijn met de carriers bij de destroyer even de heavy missile platforms opblazen en de destroyer alleen liggen laten. Dit gebeurt snel, hierna bombers terug naar carrier/MS (meer dan 50% damaged squads, repairen en rest gelijk op de enemy frigates afsturen). Als alles wat aanviel een beetje dood is je bombers op de carriers afsturen. Pas daarna val je de hyperspace inhibitors aan (wacht met de laatste tot je je vloot op volle sterkte hebt gebouwd).

Al met al: Bombers zijn de key naar missie 6: Zij zijn het enige anti-capital wapen wat je op dat moment hebt. Bouw er veel, bescherm ze tegen enemy fighters (met gunships) en win.

[ Voor 82% gewijzigd door Aetje op 19-09-2003 16:45 ]

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
cappie schreef op 19 September 2003 @ 16:15:
Ik kom die missie 6 niet door (met die radiation crap bij die derelict debris).. heeft iemand nog wat tips voor me?

Als ik de movers naar die debris wil sturen worden ze geslacht, en schepen kan ik die radiation clouds niet insturen, dus dat werkt ook niet.. als ik daar BLIJF hangen wordt ik uiteindelijk geslacht door die fux0rz die me met z'n allen aan komen vallen.
Missie in eerste poging gehaalt, duurde wel lang stuk voor stuk die debris kapot knallen. Maar met 10movers lukte me het wel altijd, meestal heb je maar weinig strike craft dat je aanvalt en gewoon concentreren op het debris.
Edit: the laat. :+

* SCIxX is zelf bij missie 10.

Nog een mooie screenie.

MOGELIJKE UNIT SPOILER
!
!
!!
!
!!
!
!
!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ivar.dechesne/big.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door SCIxX op 19-09-2003 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Aetje schreef op 19 september 2003 @ 16:32:
.. (een groot blok text met goeie tips)
Thanks for the tips enzo.. 'k ga 't zometeen meteen proberen :)

Ik dacht dat 't onmogenlijk was, maar die suicide runs gaan wel werken denkik.. thnx :)

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Met een flinke afleidings maneuvre heb ik in de 6de missie, met dat "debri" kapot maken, de 3 destroyers weten te vangen. En dan wordt het weer wat makkelijker :) totaal 4 nu, capturen is echt leuk, soms moet je onwijs tactisch gaan zitten doen om te zorgen dat je marine frigates heel blijven.

ik begon dit level met alle schepen op hun max ongeveer, 1 strike group met fighters en corvettes, en 1 met mijn destroyer uit mijn vorige missie en alle ion, flak en torpedo frigates er omheen, met daarachter 3 marine frigates. En dan dichtbij komen en terwijl de destroyers bezig zijn ze snel gappen. Terwijl ik dit deed hielden mijn fighters en corvettes de rest van de vaygr bezig.

De destroyers tellen trouwens wel mee voor je unit cap.

Afbeeldingslocatie: http://130.161.82.10/gladiool/homeworld/tostrong4u.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 19-09-2003 17:18 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

4 movers: 800 RU's per run, waarschijnlijk komen er zelfs nog een paar terug. Movers die de jouwe achtervolgen mag je natuurlijk ( ;) ) je pulsars en torpedo's op loslaten zodra ze de wolken verlaten. Pak de verste 2 en de middelste eerst, zend grotere groepen naar de laatste 2 vanwege enemy presence.

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 22-10 18:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

Hoeveel MB is de maximale installatie?

Minimum requirements ken ik wel, maar ik doe altijd maximale installatie en zit op dit moment redelijk slecht in m'n vrije ruimte. Het is gelukkig maar 1 CD, maar wie weet hoeveel het precies is?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

753 MB meende ik ergens gelezen te hebben. Hij had de volledige installatie gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:41
Klopt wel ongeveer, mijn HomeWorld 2 map is 751 MB groot :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 00:01:

[...]

Heb het ondertussen gevonden. Als een groot schip kapot geschoten is, blijven er brokstukken over en die kan je idd met een Resource Collector meenemen ze zijn dan ook veel RU's waard ;)

Hier een screenshot: Klik
edit:

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Pfoeh. net lvl4 afgerond.

Taktiek: dichtsbijzijnde gateway zsm gecleared en overgenomen. Daarna zsm 2-3 platforms erdoorheen gejaagd, daarna alle fighters/corvettes erdoorheen, opgevolgd door frigates. Als laatste een team van 3 marines erdoorheen.

Met de eerste paar vlooten worden de carriers and fighters aan de andere kant weggevaagd en de destroyer beziggehouden. Met de 3 marines heb ik de destroyers en alle drie gateways overgenomen.

Daarna simpelweg dingen aangemaakt met MS+carrier en via de shortcut naar de rest van de gateways gestuurd. Alle resources waren van mij. Had ook een enorme vloot opgebouwd. Maar dat werd met een factor 9 verkleind.....

Laatste gedeelte was daarna een breeze.

Verwijderd

Woop die doo. Uitgespeeld :p .
Vanaf lvl 9 kreeg je pas de interesante gevechten, aangezien je daar de echt grote schepen kreeg :) .
Ow en alvast een spoiler voor de mensen die vast zitten doordat units zich in nebula's verschuilen: (heeft me een uur gekost O_O )
gebuikt probes ^_^

• maratropa
  • Niet online
In level 9, waar ik nu zit, begon ik gelukkig al met 4 gejatte destroyers, zodat je die irritante shipyard die daarboven zit aan het begin kan killen, anders blijft ie maar destroyers op je af sturen. Alleen nog een keertje doen want ik wil die battlecruiser jatten die op het einde van de missie practisch in ze uppie je basis binnen vliegt :) Of kan je die niet jatten?

Iig vind ik jatten lang zo leuk niet als in HW1, ik kan maar 4 destroyers jatten, meer lukt gewoon niet, dan worden ze alleen gedisabled, maarja toch superspel.

specs

Verwijderd

Wat een prachtspel is dit

ik zit nu in level 12 en die is echt moeilijk

• Bezulba
  • Laatst online: 13:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

gladiool schreef op 20 September 2003 @ 10:54:
In level 9, waar ik nu zit, begon ik gelukkig al met 4 gejatte destroyers, zodat je die irritante shipyard die daarboven zit aan het begin kan killen, anders blijft ie maar destroyers op je af sturen. Alleen nog een keertje doen want ik wil die battlecruiser jatten die op het einde van de missie practisch in ze uppie je basis binnen vliegt :) Of kan je die niet jatten?

Iig vind ik jatten lang zo leuk niet als in HW1, ik kan maar 4 destroyers jatten, meer lukt gewoon niet, dan worden ze alleen gedisabled, maarja toch superspel.
tjah, ze hadden wel door dat ungelimiteerd jatten niet echt een uitdaging is.

je kan gewoon het maximum aantal units jatten dat je kan supporten.. dus je moet een keuzen maken of je een battlecruiser van hun wil hebben, of er zelf 1tje wilt bouwen..

kvind het een prachtig spel, kzal hem zeker kopen als ik m'n loon binnen heb..

want mp moet ook geweldig zijn :)

blup

• Aetje

Aetje

Ja die battlecruiser is jatbaar. 'k heb 'm in m'n vloot, naast 1 eigen BC.

[Edit]
Net map 13 opnieuw gestart. Nu stonden er ipv 13, maar 4 enemy BC's op me te wachten -> Map was bij herladen een eitje.

Oh, en GROTE tip/misschien spoiler voor IEDEREEN die problemen heeft:
Pauseer het spel vaak met de "pause" toets. Controleer gepauseerd wat je units uitvreten, stuur er een paar richting de hangar voor repairs, geef een paar andere betere orders... en herbouw verloren units. Dit maakt je VEEL efficienter in combat, vaak is dat nodig.
Na het unpauseren voeren je units de nieuwe orders uit.

[Edit2] Net uitgespeeld. Missie 14 is de laatste. Eind van missie 13 heeft een mooie cutscene

[ Voor 98% gewijzigd door Aetje op 20-09-2003 18:09 ]

Forget your fears...

• PromWarMachine
  • Laatst online: 22-10 18:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

Gisteren eindelijk voor het eerst kunnen spelen! Level 1 en 2 in een keer gehaald, level 3 is al lastiger, vandaag de tweede keer gelukt. Nu ben ik bij de gevreesde level 4. Eerste keer mislukt. Als dat maar goed gaat... :P

Dividend for Starters

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Aetje schreef op 20 September 2003 @ 15:14:
Ja die battlecruiser is jatbaar. 'k heb 'm in m'n vloot, naast 1 eigen BC.

[Edit]
Net map 13 opnieuw gestart. Nu stonden er ipv 13, maar 4 enemy BC's op me te wachten -> Map was bij herladen een eitje.

Oh, en GROTE tip/misschien spoiler voor IEDEREEN die problemen heeft:
Pauseer het spel vaak met de "pause" toets. Controleer gepauseerd wat je units uitvreten, stuur er een paar richting de hangar voor repairs, geef een paar andere betere orders... en herbouw verloren units. Dit maakt je VEEL efficienter in combat, vaak is dat nodig.
Na het unpauseren voeren je units de nieuwe orders uit.
is geen spoiler, is gewoon een van de beste dingen die je kan doen!
PAUZEren die chaos!

ben HEEEL erg blij dat je nu ook orders door kan geven aan je units in pauzestand.
wat je al zegt aetje, beste tactiek die er is zon beetje...

Ik mis trouwens de Missile destroyer!
de ultieme Bomber/fighter/Corvette killer!

de flakfrigates hebben niet zo heel veel HP, dus zijn zo dood...

maarja, moet gewoon nog ff wennen aan het heel spel denk ik...

[ Voor 13% gewijzigd door TepelStreeltje op 20-09-2003 16:56 ]

Battle.net Spud#2543

• Aetje

Aetje

De fighter-killer in HW2 is of de Flak Frigate (als je tegen hordes van fighters aanmoet) of de Gunship Corvette (Flak Frigates NOOIT meesturen in een gevecht waarin enemy supercapital warships meedoen).

Gunships overleven enkele klappen wel en doen VEEL damage aan fighters.

/offtopic

Goddomme die Sajuuk heeft een range :D

[ Voor 10% gewijzigd door Aetje op 20-09-2003 18:12 ]

Forget your fears...

Verwijderd

Heeft iemand dit spel met een P3 800mhz gespeeld met 512 sadram en redaon 9500pro gespeeld !zou mijn computer het aan kunnnen
Zou ik dit spel kunnen spelen _/-\o_ I hope so

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 22:24 ]

• SCIxX
Jah ik denk het wel, als het spel je niet toelaat te installeren (doordat je maar 800mhz hebt) is daar een patch voor. Daarnaast heb je voor weinig geld een nieuwe(re) processor die veel meer uit je videokaart kan halen.

[ Voor 31% gewijzigd door SCIxX op 20-09-2003 22:44 ]

Verwijderd

maar mijn video kaart doet de meeste dingen

Verwijderd

Ach wat maakt het uit ik krijg mescien in jullie een 64 proc van athlon 64 met allese rop en eraan

• SCIxX
Je hebt een goeie processor nodig om alle kracht uit je videokaart te halen.

AMD Athlon XP 2200+
€ 89,00

Geen geld. ;)

Verwijderd

halo maar doen ik een moederboord en geheugen kopen ik wacht lekker tot jullie dan gaat mijn computer weer 3/4 jaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 20 september 2003 @ 22:51:
halo maar doen ik een moederboord en geheugen kopen ik wacht lekker tot jullie dan gaat mijn computer weer 3/4 jaar mee
en nou in fatsoenlijk ABN :?

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:21
Terroser16: Problemen horen in SPV, en niet in dit topic. Overigens zouden we het erg op prijs stellen als je iets meer aandacht besteed aan je posts, deze zijn namelijk enigzins onbegrijpelijk, interpunctie en goede spelling zouden heel wat helpen. ;)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2003 @ 22:21:
Heeft iemand dit spel met een P3 800mhz gespeeld met 512 sadram en redaon 9500pro gespeeld !zou mijn computer het aan kunnnen
Ik heb een Pentium 3 1Ghz, 512MB, en een Geforce2. Het spel draait tot nu toe (level4) goed in 800x600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 20 september 2003 @ 22:21:
Athlon 1,1 Ghz, GeForce3 Ti200, 256 MB SDRAM hier, loopt goed speelbaar op 1024x768. Details staan op medium/high. Dus moet wel te doen zijn met die specs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hoi allemaal,

Hierbij even een berichtje uit Canada dat Homeworld2 nu eindelijk af is! woohoo!
Ik heb er anderhalf jaar aan gewerkt samen met 31 collega's, en we zijn erg blij met het resultaat.

Homeworld2 ligt nu als het goed is in de winkel, dus vertel al je vrienden en vriendinnen dat ze het wel moeten kopen! ;)

Groeten,
Nick
8-)

Nou jongens, bij deze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-10 22:46
das lullig, zo'n meeltje als je het spel al hebt uitgespeeld :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Blergh! Heb je eindelijk missie 4 gespeeld, blijkt missie 5 een eitje, zit je weer vast in 6.... die KUT movers blazen continu m'n units uit de lucht en ik kan niks vinden wat ze tegenhoud :(

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan echt niet begrijpen hoe je ooit zou moeten kunnen winnen van zo'n overmacht aan units hoor.. Altijd als je net je leger hebt opgebouwd, bestaande uit het maximaal aantal units wat je mag bouwen, stuurt je tegenstander ff zomaar 2 keer zoveel, net of die niet aan die regeltjes gebonden zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik had eingelijk helemaal geen probleem met die movers missie, ze waren wel irri, maar ik had toen alle units aan de max CAP, dus ze vielen redelijk snel. Laat gewoon alles ze aanvallen, en op een gegeven moment als je moederschip naar dat ene stuk toe wil, en ze komen dan uit een aantal stukken, zorg dat je ze terug dringt naar de brokstukken, ga er voor campen, ze komen namelijk met tussenposen uit de brokstukken uit en dan kun je ze practisch 1 voor 1 killen.

Flipke, de grootte van de tegenstander is dynamisch, met hoe meer jij aan een missie begint hoe groter zijn vloot is. Ik denk dat ze er wel goed over nagedacht hebben, en je moet gewoon de goede manier vinden in elke missie. Ik zit nu in 12 en dat is eigenlijk de eerste waar ik problemen heb, maar ook die is te doen, al schrik je wel als je merkt dat ie met veeeel battlecruisers en destroyers zit, kwestie van de goede tactiek uitdenken.

zoals in de missie dat je 3 onderdelen moet verzamelen. Die is niet leuk als je blijft wachten, maar als je meteen als je binnen warped een strike group naar de plek van zijn carrier stuurt dan issie verder niet zo moeilijk.

vergeet niet dat je op "pause" kan drukken, en dan nog wel je units orders kan geven.

[ Voor 49% gewijzigd door maratropa op 21-09-2003 15:30 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Movers kunnen niet tegen Torpedo frigates en zijn HELEMAAL allergisch voor Pulsar Corvettes. Ook enkele gun platforms bij de plekken waar ze spawnen (niet de ion platforms!) wil helpen.

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

wat ik me afvroeg:
in HW1 kon je zelf bepalen wanneer je weg hyperspace-de.
je kont dus rustig bootjes bouwen en het level leegharvesten.
in 2 bepaald de PC wanneer je weggaat, maar je kan dus niets herbouwen of voorbereiden (ERUG JAMMER)
nou zegt hij wel dat alle resources binnengehaald zijn, maar ik vind dat wat moeilijk te geloven als ik zie hoeveel er soms in een level zit.

Is het echt waar of wat!?

ps. mijn volgende tactiek voor missie 4 is met ALLES (ook MS) naar de 3 carriers/1dessie gaan, en dessie jatten, en daar harven.
ondertussen met een klein vlootje (bombers?) de 3 gates killen, en gewoon rustig verder varen naar die base.
I know, duurt lang, maar je hebt geen problemen meer met 2 vloten die niet goed beschermt zijn (harv en MS vloot) je hebt alles bij elkaar, dus de meeste mogelijkheden tot defence.

zal jullie zo laten weten of het werkt :X :S :D

mwah, ging goed!
de vloot die je op je af krijgt met stuk of 10 Heavy missile frigates heeft me wel al men frgis gekost, maar ben der wel.
dessie gejat, heb nu alleen nog maar fighters en corvs.

Kan je trouwens die shipyard ook capturen?

[ Voor 13% gewijzigd door TepelStreeltje op 21-09-2003 17:23 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik heb uiteindelijk het mover level gehaald door 12 flak frigs om m'n mothership heen te houden. Het is mooi om zo'n langgerekte zwarte wolk te zien vormen om je mothership heen waarin alles aan het doodgaan is :)

Missie 4 heb ik gehaald door heel, heel, heel selectief bezig te zijn met het kiezen van aanvallen als die grote vloot eindelijk aankomt. Ik had max pulsar gunships en een vlootje bombers en met de eerste kon ik de corvettes van me af houden terwijl de 2de hun assault frigs aan het neermaaien was.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
flakschips zuigen tegen movers :) je moet torpedos maken

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Laatst online: 21-10 22:30

Major Carnage

waki miko Reimu

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 14:56:
Ik kan echt niet begrijpen hoe je ooit zou moeten kunnen winnen van zo'n overmacht aan units hoor.. Altijd als je net je leger hebt opgebouwd, bestaande uit het maximaal aantal units wat je mag bouwen, stuurt je tegenstander ff zomaar 2 keer zoveel, net of die niet aan die regeltjes gebonden zijn?!
Dat heet tactisch te werk gaan.. In Homeworld 1 was er ook niemand die alle 50 ion frigates tegelijk aanviel in die ene missie..

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Major Carnage schreef op 21 september 2003 @ 17:46:
[...]

Dat heet tactisch te werk gaan.. In Homeworld 1 was er ook niemand die alle 50 ion frigates tegelijk aanviel in die ene missie..
naja, het waren der zon 130 :)
ik heb het voor de gein geprobeerd met 8 destroyers en 3 cruisers en een aantal carriers...

kan je vertellen, HET GAAT HEEL SNEL met 40 van die dingen om je heen...
je dood welteverstaan...

heb de missie uiteindelijk uitgespeeld met misschien 20 dooien (vooral probes) en zon 110 van die friggies gejat :)

de tactiek die ik net beschreef voor missie 4 heeft bij mij geholpen...
heeft me dus wel stuk of 10 frigates gekost, maar ja...
zit nu in missie 5, die is gewoon te easy!
er ligt zon 20K RU voor het oprapen!!
naja, zal wel een voorbode zijn voor missie 6...

Battle.net Spud#2543

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste