[WC] Het grote waterkoelingvragen topic. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.465 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
uiteindelijk ben ik ook maar begonnen met het samenstellen van een h2o koelsysteem. Mijn eerste insteek was om van de herrie af te komen. Een gunstige bijkomstigheid is dat je ook nog eens een keertje kunt gaan overclocken zonder toename van de herrie.
Op dit moment heb ik al een waterblokje van Da-Mafkees, een eheim 1048 en een maxxxpert rad staan in bestelling, evenals een Epox 8rda+.
Ik vraag mij af of het noodzakelijk is om de northbridge ook te gaan waterkoelen als ik mik op fsb's hoger dan 200 Mhz of kan ik volstaan met een passieve Zalman northbridge koeler?
scheelt toch weer 40 euro, wat ik dan in sneller geheugen kan steken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Intronic15 schreef op 19 January 2003 @ 14:31:
IkBenAlles, het koelblok is van koper en het reservoir van aluminium.. denk es na.
gede-ioneseerd water gebruiken, of anti-vries

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Intronic15 schreef op 19 January 2003 @ 14:31:
IkBenAlles, het koelblok is van koper en het reservoir van aluminium.. Denk es na.
Het reservoir is van geanodiseerd aluminium. denk es na... ;)
Alle spullen van aquacomputer zijn van topklasse, en goed op elkaar afgestemd. En wat betreft de werking van de Airplex Evo: _/-\o_
En het ziet er zo :9~ uit! Ik spreek uit ervaring >:)

@ IkBenAlles:

Je kunt de Airplex Evo 240 vergelijken met de Black ice extreme 2 (scheelt misschien 2-3 graden), alleen dan een stuk goedkoper. Ik denk dat je met de Evo 360 de black ice zeker verslaat. Maar de Evo 360 is dan ook pas eind februari leverbaar.
En heb je ook de plug & Cool aansluitingen gecheckt? Die werken perfect.

[ Voor 28% gewijzigd door HolyCorn op 19-01-2003 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja aqua computer.de heeft er mooi spul ja !!
Super mooi , ook mooi van kwaliteit he!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Elektrolyse (koper + alu) kan je gewoon met waterwetter/corrosieprotect/... tegengaan.
RocketKoen schreef op 19 januari 2003 @ 15:44:
[...]

gede-ioneseerd water gebruiken, of anti-vries
Gedistilleerd/gedeioniseerd/gedemineraliseerd water zal echt niet helpen... En de meeste anti-vries gaat ook geen elektrolyse tegen. Koelvloeistof wel, maar de koelprestatie is dan iets minder.

[ Voor 89% gewijzigd door Steve op 20-01-2003 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:13
IkBenAlles schreef op 19 januari 2003 @ 13:46:
Op aqua-computer.de zag ik erg goedkope radiators en blokjes.

Blokje van Cuplex Cpu (50 euro)
[afbeelding]
lijkt een beetje op dangerdan maze serie

Radiator airplex evo 360 (80 euro)
[afbeelding]
Is dit een beetje een goede radiator voor deze prijs?
Kun je deze radiator vergelijken met de Black ice extreme 2?

Het reservoir ( 44 euro)
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt me toch een mooi reservoir.

Maar is het eigenlijk wel allemaal het geld waard?
Ik heb dat waterblokje van hun, erg mooi afgewerkt enz. alleen de levertijd ... dik 4 weken zitten wachten :(

Maarreh, nu zit ik ff met wat vraagjes he...
Als ik nu 'n Eheim 1048 bestel op internet... wat moet ik dan voor verloopstukjes erbij pakken? ik neem aan:
- eentje voor normale eheim aansluiting naar iets waar zo'n verloopding op kan
- verloopstukje voor naar 10 mm ...

hoef van ze allebei maar eentje denk ik ? omdat ik de pomp in een reservoir doe, die dus helemaal vol waterstroomt enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou bieden ze bij aqua computer naast dit blokje:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Blokje.jpg

Ook een verzilverde versie ervan aan:
Afbeeldingslocatie: http://217.172.178.216/prodimg/cpconfig/s6ngerade.jpg
Wel erg duur overigens maar ook best :9~

Kan iemand iets zinnigs zeggen hoe dit blok zich verhoudt in een systeem met bijv. nog een of meerder koperen gpu/chipset koelers en een (geanodiseerd) aluminium reservoir?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Niet online
De_Bastaard schreef op 20 januari 2003 @ 10:42:
[...]

Maarreh, nu zit ik ff met wat vraagjes he...
Als ik nu 'n Eheim 1048 bestel op internet... wat moet ik dan voor verloopstukjes erbij pakken? ik neem aan:
- eentje voor normale eheim aansluiting naar iets waar zo'n verloopding op kan
- verloopstukje voor naar 10 mm ...

hoef van ze allebei maar eentje denk ik ? omdat ik de pomp in een reservoir doe, die dus helemaal vol waterstroomt enzo...
Bedoel je zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/thumb/500134.jpg
Die gaat direct van je eheim naar 10 mm, of begrijp ik je nou verkeerd?

Aan de zuigkant heb je idd. geen aansluitingen nodig als je de pomp als dompelpomp wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Corn, idd, zo'n ding zoek ik bedankt :) .. die kan ik dus gewoon aan 1 kant in m'n Eheim stoppen, en op de andere kant komt mijn 10mm slang toch? thanks you =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil een reservoir maken dat ONDER mijn pc komt, stevig aan mijn kast gemaakt zodat het als 1 geheel te verplaatsen is.
de oppervlakte dan gewoon zo groot als de pc zelf, en de hoogte zo klei als mogenlijk :D
pomp komt in de kast...
maar het reservoir moet natuurlijk water dicht zijn, maar ik wil er WEL goed in kunnen als het nodig is en makkelijk bij vulen.

als materiaal zat ik te denken aan plexiglas, omdat da nie zo moeilijk is om mee te werken denk ik.

ik weet alleen niet hoe ik een reservoir moet maken die aan m'n wensen voldoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

kan je op zo'n enheim 1048 pomp gewoon meteen een 10 mm slang prikken of moet daar ook een verloopstukje op ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Niet online
De_Bastaard schreef op 20 January 2003 @ 13:05:
Corn, idd, zo'n ding zoek ik bedankt :) .. die kan ik dus gewoon aan 1 kant in m'n Eheim stoppen, en op de andere kant komt mijn 10mm slang toch? thanks you =]
Jep, that's the way!

@ The Doctor:
Als je even 4 posts omhoog kijkt staat er een mooi plaatje......

[ Voor 16% gewijzigd door HolyCorn op 20-01-2003 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hmm
http://www.xxlcases.nl/shop/docs/pd-1374035708.htm <- Die slang, is 12mm binnendiameter, kan ik die dan gebruiken voor mijn 10mm blokje,pomp en dan ook voor op m'n radiator? (14-15mm) :?

[ Voor 78% gewijzigd door De_Bastaard op 20-01-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Niet online
Ik zou als ik jou was geen 12 mm slang op 10 mm aansluitingen prutsen. Als het nou andersom was... Denk dat je het beste een verloopstukje naar 10 of 12 mm aan je rad. kan klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Jah mja dat is niet zo makkelijk eigenlijk :/ ... maar goed ik zal t proberen =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Niet online
En dit: Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/thumb/12133100x100.jpg
verloop 10-12 mm. 12 mm siliconen slang kun je vast wel over je rad. aansluitingen krijgen. Dus:
10mm slang -> verloop naar 12mm -> 12mm slang -> rad -> 12mm slang -> verloop naar 10mm -> 10 mm slang

Beetje duidelijk? Misschien dat dit een oplossing is? Of je moet ook de aansluitingen van je koelblokje vervangen door 12mm aansluitingen, dan kun je voor de eheim ook een aansluiting voor 12 mm nemen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 07:35
10mm slang -> verloop naar 12mm -> 12mm slang -> rad -> 12mm slang -> verloop naar 10mm -> 10 mm slang

Al die verlopen zorgen alleen maar voor dat het eerder gaat lekken, gewoon slang aansluiten op rad en geen verloop er tussen. als het te dun is soldeer je er gewoon een opstaand randje om je rad aan sluiting heen. slang klem er op en klaar. Maar zijn die slangen wel 12mm binnen diameter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Past het messingkoppelstuk dat eigenlijk op zuiggedeelte van de 1048 zit ook in het reservoir van eheim?
Ik bedoel dus deze slangaansluitingen en dit reservoirtje. Dan hoef ik namelijk niet nog ergens slangpilaren te gaan zoeken van 12mm.
Afbeeldingslocatie: http://www.perfectsystems.nl/image/producten/waterreservoeirehaim%201046.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.perfectsystems.nl/image/producten/messing10461048.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
tmotd schreef op 20 januari 2003 @ 14:51:

Al die verlopen zorgen alleen maar voor dat het eerder gaat lekken, gewoon slang aansluiten op rad en geen verloop er tussen. als het te dun is soldeer je er gewoon een opstaand randje om je rad aan sluiting heen. slang klem er op en klaar. Maar zijn die slangen wel 12mm binnen diameter?
Ja =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Niet online
tmotd schreef op 20 januari 2003 @ 14:51:

Ik geloof dat je niet helemaal snapt waar De_Bastaard het over heeft. Vraag me af of je wel gelezen hebt wat z'n oorspronkelijke probleem was :?
Hij heeft een rad. met aansluitingen van 14-15mm, en een blokje met aansluitingen van 10mm. Dus volgens jou moet hij dit met een slang met een diameter van 12mm oplossen??? Lekker advies zeg.
En volgens jou moet hij nog een opstaand randje op z'n rad. aansluitingen solderen zodat die aansluitingen nog dikker worden? Of bedoel je dat hij een verloopje op de aansluitingen moet maken? Iets wat hij in een eerdere post al had aangegeven niet zo prettig te vinden? Prima dat je het niet met me eens bent, maar lees in ieder geval waar het om gaat voor je blaat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-03 11:51

TrasherXL

Bicky burger for life

zijn er mensen met een Poseidon setje die ALLEEN een andere rad OF een ander cpu blok hebben geinstalleerd?

Zoja-> wat zijn de resultaten?

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
HolyCorn schreef op 19 January 2003 @ 16:38:
[...]

Het reservoir is van geanodiseerd aluminium. denk es na... ;)
Geanodiseerd is inderdaad beter, ik heb zelf dat alu reservoir, en een koperen rad + waterblokje (dangerden maze 3 en een black ice evo). Nu na een half jaar ik de onderdelen nog eens aan het bekijken ben (ik ga zo de hele meuk in m'n nieuwe kast bouwen) zie ik wel dat de kleur van het alu reservoir van binnen ietwat 'grijzer' is geworden, het lijkt net alsof de 'verflaag' wat dunner is geworden. En ook de koperen hoekstukjes zijn van binnen wat zwartig/zilverachtig uitgeslagen. Helemaal 100% corrosiebestendig is het dus volgens mij niet, maar het geheel heeft ongeveer een half jaar zo gedraaid.. op m'n maze3 kan ik eigenlijk niet echt iets van alu aanslag ontdekken, dus dat zit wel goed denk ik
(ik gebruik overigens demiwater + waterwetter en nog een scheutje glowmotion voor de looks 8))

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
HolyCorn schreef op 20 januari 2003 @ 19:05:
[...]

Ik geloof dat je niet helemaal snapt waar De_Bastaard het over heeft. Vraag me af of je wel gelezen hebt wat z'n oorspronkelijke probleem was :?
Hij heeft een rad. met aansluitingen van 14-15mm, en een blokje met aansluitingen van 10mm. Dus volgens jou moet hij dit met een slang met een diameter van 12mm oplossen??? Lekker advies zeg.
En volgens jou moet hij nog een opstaand randje op z'n rad. aansluitingen solderen zodat die aansluitingen nog dikker worden? Of bedoel je dat hij een verloopje op de aansluitingen moet maken? Iets wat hij in een eerdere post al had aangegeven niet zo prettig te vinden? Prima dat je het niet met me eens bent, maar lees in ieder geval waar het om gaat voor je blaat |:(
Nice said =]
Ik ben nu ff aan het bedenken, of ik missschien gewoon een stukje van die aansluitingen af kan dremelen, en daar dan een koperbuisje in soldeer ofzo, maarja dat heeft niet echt 'grip' he? als je snapt wat ik bedoel, zo'n buisje is gewoon glad...kan de slang er niet af glijden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 14:54:
Past het messingkoppelstuk dat eigenlijk op zuiggedeelte van de 1048 zit ook in het reservoir van eheim?
Ik bedoel dus deze slangaansluitingen en dit reservoirtje. Dan hoef ik namelijk niet nog ergens slangpilaren te gaan zoeken van 12mm.
[afbeelding] [afbeelding]
Heb net even gekeken naar de aansluitingen voor de Eheim:
1048 heeft 1/4" en 3/8" aansluitingen aan resp. druk/zuig zijde.
Het reservoir heeft een 1/4" aansluiting, dus helaas, dat gaat niet werken.

@ De_Bastaard:
Ja, snap wat je bedoelt "dat'ie geen grip op een buisje heeft". Misschien dat je ipv. een glad koperen buisje er misschien slangtules in kan solderen? Met 1/2" aansluitingen kom je op 12.7 mm, zou dat in je radiator aansluitingen passen?

[ Voor 16% gewijzigd door HolyCorn op 21-01-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
HolyCorn, geen idee ... ik heb gemeten, en die aansluitingen zitten zo tussen de 14-15mm... misschien als ik die slangtules erin doe, en dan gewoon dichtsoldeer dat dat wel werkt ja ... ff kijken =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Niet online
Kee dan. Laat effe weten als het lukt! Liefst met picje natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik zal het proberen, maar helaas is onze camera naar de knoppen en m'n pa gaat pas met carnaval 'n digicam halen :/

Edit: Ik moet toch voor school 'n handleiding maken over hoe-waterkoeling-te-installeren-in-een-kast enzo, en daar moeten ook pics bij, en die handleiding post ik wel hier denk ik ;)

[ Voor 47% gewijzigd door De_Bastaard op 21-01-2003 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand misschien pics van de maze3 los en ingebouwd in ze systeem, liever niet van de dangerden site of van een maze 3 kloon. :) niet dat ik daar wat tegen heb hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grrr ... dank je fuwture, zal hier dan maar hernieuw beginnen.

alright heb juist een radiator gekregen van me peter, maar er is namelijk iets raar aan. hij heeft een apendix waar helaas ook water doorkomt als ik de buizen aansluit :(

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/f6killerbee/-=PiCz=-/Radiator1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/f6killerbee/-=PiCz=-/Radiator2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/f6killerbee/-=PiCz=-/Radiator3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/f6killerbee/-=PiCz=-/Radiator4.jpg

op de laaste foto dus die apendix, het is volgens mij een kachelradiator van een auto maar ik ben het niet zeker, heeft iemand dit ook al opgemerkt aan zijn radiator, anyway u zegt maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 07:05
kan je die niet gewoon dichtkitten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 20:57:
grrr ... dank je fuwture, zal hier dan maar hernieuw beginnen.

alright heb juist een radiator gekregen van me peter, maar er is namelijk iets raar aan. hij heeft een apendix waar helaas ook water doorkomt als ik de buizen aansluit :(

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

op de laaste foto dus die apendix, het is volgens mij een kachelradiator van een auto maar ik ben het niet zeker, heeft iemand dit ook al opgemerkt aan zijn radiator, anyway u zegt maar
dan kit je dat dicht met een temperatuursensor erin :)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Gewoon dichtplakken dat ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Niet online
casemodderpoel schreef op 21 januari 2003 @ 21:26:

dan kit je dat dicht met een temperatuursensor erin :)
Inderdaad das wel een goeie! Koppel daar dan een temperatuurgestuurde fan aan, en je hebt een brute radiator >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HolyCorn schreef op 21 januari 2003 @ 13:36:
Heb net even gekeken naar de aansluitingen voor de Eheim:
1048 heeft 1/4" en 3/8" aansluitingen aan resp. druk/zuig zijde.
Het reservoir heeft een 1/4" aansluiting, dus helaas, dat gaat niet werken.
Ok, bedankt voor het kijken. Dan wordt het denk ik gewoon met een verloopje van 3/8" naar 1/4" werken. Morgen effetjes op het werkt kijken of we die nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff vraagje, dat koper en aliminium elkaar niet mogen is bekend, hoe zit dat bij een verzilverd waterblok en een alu reservoir/radiator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 11:04:
Nog ff vraagje, dat koper en aliminium elkaar niet mogen is bekend, hoe zit dat bij een verzilverd waterblok en een alu reservoir/radiator?
Zilver is een edelmetaal en dan heb er bij mijn weten geen last van.........correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 11:04:
Die mogen elkaar nog minder volgens mij, omdat zilver een hoger standaard elektrodepotentiaal heeft dan koper. Voorwaarde voor reactie is dat de 2 metalen geleidend met elkaar verbonden zijn. Dat is in je waterkoeling het geval via de ionen die in oplossing gaan toch? Maar zo'n vaart zal het allemaal niet lopen denk ik, aangezien de aluminium delen toch geanodiseerd zijn. En ik denk dat bijna iedereen wel koel-vloeistof in z'n systeem kiept, wat dus een corrosie-remmende werking heeft.
Misschien dat je in dit geval na 20 jaar je reservoir/radiator moet vervangen :)
Mocht ik nou onzin vertellen, dan hoor ik dat graag. Scheikunde is alweer 7 jaar geleden op de middelbare school >:)

[ Voor 2% gewijzigd door HolyCorn op 22-01-2003 14:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HolyCorn schreef op 22 January 2003 @ 12:34:
[...]

Die mogen elkaar nog minder volgens mij, omdat zilver een hoger standaard elektrodepotentiaal heeft dan koper. Voorwaarde voor reactie is dat de 2 metalen geleidend met elkaar verbonden zijn. Dat is in je waterkoeling het geval via de ionen die in oplossing gaan toch? Maar zo'n vaart zal het allemaal niet lopen denk ik, aangezien de aluminium delen toch geanodiseerd zijn. En ik denk dat bijna iedereen wel koel-vloeistof in z'n systeem kiept, wat dus een corrosie-remmende werking heeft.
Misschien dat je in dit geval na 20 jaar je reservoir/radiator moet vervangen :)
Mocht ik nou onzin vertellen, dan hoor ik dat graag. Scheikunde is alweer 7 jaar geleden op de middelabre school >:)
Toch heb ik wel gehoord dat het soms binnen enkele weken al kapot kan zijn. Zilver vind alu idd lekker en vreet het dan ook helemaal op, zilver en koper gaat wel samen volgens mij omdat die een gelijk electronenpotentiaal hebben.

Je kunt ook een Binas pakken en ff de redox-reacties nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Niet online
Heb net effe binas gepakt: Zilver +0.8 en koper +0.34
Hoe zat dat ook alweer?? Als ze alle twee een positief electrodepotentiaal hebben, dan is er toch niks aan de hand??? Damn, waarom heb ik m'n scheiko boeken weggedondert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:50

sapphire

Die-hard pruts0r

{n00b vrag} dus je kan geen alu waterblok en een koperen rad :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
sapphire schreef op 22 January 2003 @ 14:20:
{n00b vrag} dus je kan geen alu waterblok en een koperen rad :?
kan wel maar gaat naar verloop van tijd oxideren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Niet online
Het beste is natuurlijk of koper of alu.
Maar zoals ik in een eerdere post al zei:
HolyCorn schreef op 22 januari 2003 @ 12:34:
[...]
Maar zo'n vaart zal het allemaal niet lopen denk ik, aangezien de aluminium delen toch geanodiseerd zijn. En ik denk dat bijna iedereen wel koel-vloeistof in z'n systeem kiept, wat dus een corrosie-remmende werking heeft.
Pin me er niet op vast, maar denk dat het wel meevalt. En er zijn zat mensen die een combinatie van koper/alu in hun systeem hebben. Maar ja, de keuze blijft natuurlijk aan jou :)

Reply @ Vanquisch:

lol :) HolyCorn rent naar modjes voor nieuwe nick >:)

[ Voor 10% gewijzigd door HolyCorn op 22-01-2003 15:06 . Reden: reply @ Vanquisch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me pinned HolyCorn erop vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

HolyCorn schreef op 22 January 2003 @ 14:29:

[...]

Pin me er niet op vast, maar denk dat het wel meevalt. En er zijn zat mensen die een combinatie van koper/alu in hun systeem hebben. Maar ja, de keuze blijft natuurlijk aan jou :)

Reply @ Vanquisch:

ik pin je er wel op vast! je kan beter problemen uit de weg gaan door of alu of koper te gebruiken, weet je in ieder geval dat er geen corrosie optreed

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Ik snap he niet hoor met dat of koper of alu.
Ik zit in havo5 en scheikunde is mijn slechtste vak...

En als het nou gaat om geanodiseerd aluminium?
Wat is nou het verschil?

(sorry voor deze uitermate n00b vraag)

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik zou gewoon geen risico nemen, waterkoelingspullen zijn duur en als het koopt, moet je er voor zorgen dat je de juiste spullen koopt. Dus ook al verdragen koper en aluminium elkaar volgens sommigen prima met een anode erbij, ik zou gewoon koper/koper of alu/alu kopen. Je wilt er wel plezier van, zonder je later rot te ergeren nietwaar?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Captain Pervert schreef op 22 January 2003 @ 15:40:
Ik zou gewoon geen risico nemen, waterkoelingspullen zijn duur en als het koopt, moet je er voor zorgen dat je de juiste spullen koopt. Dus ook al verdragen koper en aluminium elkaar volgens sommigen prima met een anode erbij, ik zou gewoon koper/koper of alu/alu kopen. Je wilt er wel plezier van, zonder je later rot te ergeren nietwaar?
eeuhh ja...
Waarom mogen koper en Aluminium elkaar niet?
Redox ofzo?

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom mogen koper en Aluminium elkaar niet?
Redox ofzo?
Heeft te maken met electrolyse en mede daardoor corrosie, m.a.w. in de loop der tijd "eet" het ene materiaal het andere op.
En als het nou gaat om geanodiseerd aluminium?
Wat is nou het verschil?
Anodiseren, ook wel eloxeren genoemd, is eigenlijk anodisch oxideren. Het is een oppervlaktebewerking, die op enige metalen kan worden uitgevoerd, maar die toch veruit het belangrijkst is voor aluminium.
Het is een elektrolytisch proces, waarbij het te behandelen metaal anodisch, dus aan de pluspool geschakeld, in een geschikte elektroliet wordt gebracht. Bij stroomdoorgang ontwikkelt zich aan het aluminium zuurstof. Deze zuurstof komt direct na zijn vorming vrij in de vorm van losse atomen, die zeer reactief zijn. Later verenigen deze atomen zich tot de veel minder reactieve zuurstofmoleculen, O2, die zich weer verenigen tot gasbelletjes.
Anodiseren is een methode om een dikkere en sterkere oxidelaag aan te brengen dan de van nature op aluminium aanwezige oxidefilm, waardoor de corrosieweerstand van dit metaal belangrijk kan worden opgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Niet online
casemodderpoel schreef op 22 januari 2003 @ 15:34:
[...]

ik pin je er wel op vast! je kan beter problemen uit de weg gaan door of alu of koper te gebruiken, weet je in ieder geval dat er geen corrosie optreed
Wat is dit nou weer? Ik geef toch duidelijk aan dat het idd. het beste is om of koper of alu te nemen? Goed, jij vindt dat koper/alu niet samen mag , en ik denk dat het best wel mee valt. Ik probeer het zelfs nog een beetje te onderbouwen, maar van jou krijg ik alleen een opmerking van [qoute] ik pin je er wel op vast! [/quote] Beetje flauw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
Ik heb wel eens ergens gelezen in een revieuw dat na ongeveer een maand alu koelblokje deels was weg gereageert. Naast de tekst stond een foto van het blokje en leek er best op dat het aardig aangetast was... Dus kies gewoon alles alu of koper en niet 2 verschillende.

Zilver + koper gaat je koper er aan. Alleen veel minder snel dan bij alu + koper, want de koper en zilver elektrodepotentialen liggen dichter bij elkaar. Ja hoe weet ik dit ik heb een scheikunde leraar 8).

offtopic:
BTW. Pardon van mijn lompe reactie stukje terug in forum, had idd niet goed gelezen |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Nurd mode]

Metaal ion Eo (mV)

goud Au3+ + 1500

platina Pt2+ + 1200

palladium Pd2+ + 990

zilver Ag+ + 800

kwik Hg2+ + 790

koper Cu2+ + 340

waterstof H+ 0 (definitie)

lood Pb2+ - 120

tin Sn2+ - 140

nikkel Ni2+ - 250

cobalt Co2+ - 280

ijzer Fe2+ - 440

chroom Cr2+ - 560

zink Zn2+ - 760

titanium Ti2+ - 1630

aluminium Al3+ - 1660

tussen Koper +340mV en aluminium -1660 mV zit dus 2V verschil,

theoretisch zou je hier een ledje op kunnen laten branden :P

een elektronen stroom loopt van min naar plus,
waardoor er een tekort bij het aluminium ontstaat.

dit veroorzaakt zware corrosie,
dit is ook de reden waarom ijzeren boten zinkstukken aan de romp hebben hangen.

dit is om corrosie tegen te gaan

[\Nurd mode]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Laatst online: 11-02 22:42
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 22:14:
[Nurd mode]

Metaal ion Eo (mV)

goud Au3+ + 1500

platina Pt2+ + 1200

palladium Pd2+ + 990

zilver Ag+ + 800

kwik Hg2+ + 790

koper Cu2+ + 340

waterstof H+ 0 (definitie)

lood Pb2+ - 120

tin Sn2+ - 140

nikkel Ni2+ - 250

cobalt Co2+ - 280

ijzer Fe2+ - 440

chroom Cr2+ - 560

zink Zn2+ - 760

titanium Ti2+ - 1630

aluminium Al3+ - 1660

tussen Koper +340mV en aluminium -1660 mV zit dus 2V verschil,

theoretisch zou je hier een ledje op kunnen laten branden :P

een elektronen stroom loopt van min naar plus,
waardoor er een tekort bij het aluminium ontstaat.

dit veroorzaakt zware corrosie,
dit is ook de reden waarom ijzeren boten zinkstukken aan de romp hebben hangen.

dit is om corrosie tegen te gaan

[\Nurd mode]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Was al aan het speuren naar oude schoolboeken die ik nog ergens op zolder moet hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
jeez.. nooit geweten dat alu en koper zoveel scheelden...

ik heb nu een pomp gekocht, en de dierenwinkel bij ons had geen doorzichtige slangen! |:(
verder wisten ze niet eens wat ik bedoelde als ik zei dat ik nippletjes wilde hebben (en zelfs toen ik ze tekende keken ze me raar aan)

weet nog iemand een winkel waar ze zoiets verkopen?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Laatst online: 09-01-2022
Pleur er toch Red Line waterwetter of iets dergelijks in
http://www.redlineoil.com/redlineoil/wwti.htm
http://dtekcustoms.safeshopper.com/9/137.htm?701
mischien een idee om een inkoopaktie op te zetten in 2e link is het het maar $3,50, dat is stukken goedkoper dan in nederland 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
Die waterwetter gaat denk ik niet veel helpen, ik zelf geloof niet zo dat die reactie zo simpel te stoppen zijn. Omdat er altijd ionen oplossen die voor geleiding kunnen zorgen en ook al gebruik je koelvloeistof van een auto, daar zit ook water in dus gaat het ook. Maar minder omdat er veel andere stoffen in zitten. Als je dus echt tegen wil gaan moet je een koolwaterstof nemen die nog wel vloeibaar is maar niet snel ontbrandt :). Daar lossen namelijk geen ionen in op :). Of gewoon alleen de zelfde metalen gebruiken ;)

Waterwetter is bij mijn weten een spulletje dat op het oppervlak van het water gaat zitten zodat het water minder blijft "plakken" aan je koelblok.

[ Voor 5% gewijzigd door tmotd op 23-01-2003 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Weten jullie zeker dat deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/500134.jpg

Op een Eheim 1048 past :?

Of moet ik nog zo'n ding erbij pakken:

Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/anschl_4.jpg

Ga namelijk niet 2x rembours kosten betalen he :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 20:53
De_Bastaard schreef op 23 januari 2003 @ 14:18:
Weten jullie zeker dat deze:
[afbeelding]

Op een Eheim 1048 past :?

Of moet ik nog zo'n ding erbij pakken:

[afbeelding]

Ga namelijk niet 2x rembours kosten betalen he :o
volgens mij de bovenste.. en anders koop je ze toch allebei >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
Anders mail je ze ff, ze weten wel antwoord op die simpele vraag hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke kasten zijn geschikt om waterkoeling in te bouwen?? Die ik nu heb is veel te klein en nogal cheapo gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46

Epsilon

euro schreef op 22 January 2003 @ 23:59:
Pleur er toch Red Line waterwetter of iets dergelijks in
http://www.redlineoil.com/redlineoil/wwti.htm
http://dtekcustoms.safeshopper.com/9/137.htm?701
mischien een idee om een inkoopaktie op te zetten in 2e link is het het maar $3,50, dat is stukken goedkoper dan in nederland 30 euro.
buiten dat het maar 4 oz is (nl is het 12oz) is het buiten nl idd goedkoper.

Ik heb het bij dangerden.com gekocht

7,50 voor 12oz bottle

maar het word wel overgevlogen, belast enz enz, en dat maakt het niet goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 09:50

sapphire

Die-hard pruts0r

even weer een simpel vraagje, weet iemand van welk matriaal een klax-grph o matic is.
Want het koelblok voor me cpu is waarschijnlijk van koper dus moet deze ook van koper :)

btw. als ie niet van koper is weet iemand anders dan nog een goed alternatief van rond de 40 pleuro ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is die Klax van Alu anders kijk je toch ff naar bijv. een danger den --> http://www.xxlcases.nl/shop/docs/pi1026583404_2.htm is vrij rond de 40 geuro's

Of je neemt er 1 van de nieuwe actie --> [rml][ WC] Nieuwe Waterblokken actie 2!!![/rml]

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Laatst online: 11-09 09:06
levert xxl-case in belgië? Ik kan dat nergens vinden op hun site. En kennen jullie een winkel in belgië die veel WC-spullen aanbied?

Waterkoeling zonder radiator kan dit ? zo ja hoe?

[ Voor 17% gewijzigd door jvvv op 23-01-2003 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:04

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Ik heb net dit setje bij DangerDen gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~drobanir/wc-setje.jpg
En als ik voorgaande lees is 1200 L/h dus een beetje overkill?
Ik ben van plan zelf een reservoir in elkaar te knutselen (moet toch iets zelf maken ;)) en er komt nog een regelbare Enermax fan op de radiator.
Ik ben van plan radiator pomp en reservoir buiten de kast te plaatsen.

Ik ben van plan de inbouw te documenteren, dus met een paar weken kunnen jullie wel een linkje verwachten! :)

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik moet voor school 'n handleiding maken over hoe je waterkoeling in moet bouwen enzo ... koele opdracht dacht ik zo >:) ... Ik zal 'm zeker posten hier :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De klax Graph o-matic is van Koper !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drobanir schreef op 23 januari 2003 @ 19:09:
Ik heb net dit setje bij DangerDen gekocht:
[afbeelding]
En als ik voorgaande lees is 1200 L/h dus een beetje overkill?
Ik ben van plan zelf een reservoir in elkaar te knutselen (moet toch iets zelf maken ;)) en er komt nog een regelbare Enermax fan op de radiator.
Ik ben van plan radiator pomp en reservoir buiten de kast te plaatsen.

Ik ben van plan de inbouw te documenteren, dus met een paar weken kunnen jullie wel een linkje verwachten! :)
ik hoop voor je dat die pomp de 230 volt uitvoering is ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 20:47:
[...]

ik hoop voor je dat die pomp de 230 volt uitvoering is ... :P
En anders neem je een kroonsteentje en maak je de draad wat langer :)

Heb ik ook gedaan met de fans op m'n radiator, die eveneens buiten m'n kast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 23 januari 2003 @ 20:54:
[...]

En anders neem je een kroonsteentje en maak je de draad wat langer :)

Heb ik ook gedaan met de fans op m'n radiator, die eveneens buiten m'n kast staat.
eh..wat heeft dat te maken met of een pomp 120 of 230 volt is..?... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:04

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

De pomp is 115V, maar Best Buy heeft een volage converter tot 50W (pomp is 32W) voor $10. Ik moest voor mijn werk 5 weken in de U.S. zijn, precies genoeg tijd om alles 'lokaal' aan te schaffen :)

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 21:28:
[...]

eh..wat heeft dat te maken met of een pomp 120 of 230 volt is..?... :?
Ow, ik dacht dat je twijfelde tussen 230 of 12V.. :P

(omdat pomp buiten kast stond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je overweegt om een pomp te kopen ga dan gewoon naar je locale aquarium zaak daar zijn ze vast op voorraad en meestal goedkoper dan bij een pc webstore..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De graph-o-matic van Innovatek ( klax ) is van koper ( ook te gebruiken als north-bridge cooler )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysus007281
  • Laatst online: 15-08 15:01

Dionysus007281

Spank my monkey!

1/4 * Pi * dia * dia is mij altijd verteld
Ik meen dat het is (Pi/4) * d² is, ≈ 0.78 x d²

Pi vierde d kwadraat

[ Voor 12% gewijzigd door Dionysus007281 op 24-01-2003 08:36 ]

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 08:23:
Als je overweegt om een pomp te kopen ga dan gewoon naar je locale aquarium zaak daar zijn ze vast op voorraad en meestal goedkoper dan bij een pc webstore..............
een rondje bellen in Utrecht heeft mij geleerd dat een Eheim 1048 nergens op voorraad ligt of dat ze die kunnen leveren. Als ze hem wel konden leveren moest ie besteld worden en zou de prijs op minimaal 65 euro uitkomen. pcwebshops zijn dus wel goedkoper en kunnen wel uit voorraad leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me wat af, ik ga een blokje halen van Tha Mafkees, koper dus en een Maxxpert radiator, ook koper, moet ik dan ook speciaal water er voor aanschaffen tegen algen of corrosie, zoja welke :?

Of is dit al genoeg?

http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=504

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
Kidd_Genius schreef op 24 januari 2003 @ 13:51
Ik vroeg me wat af, ik ga een blokje halen van Tha Mafkees, koper dus en een Maxxpert radiator, ook koper, moet ik dan ook speciaal water er voor aanschaffen tegen algen of corrosie, zoja welke :?

Of is dit al genoeg?
Als je dat er in je gedeminiraliseerd of gedestileerd water gooit krijg je geen algen. Dit heb ik van iemand die ik kort geleden nog gezien het op een lan (Barf). Hij heeft al half jaar ofzo een waterkoeling... Staat ook bij dat het tegen algen is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik zou er toch antivries bij gooien, dat doodt alle algen, gaat corrosie en kalk tegen enz. En het blauw kleurtje staat strak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
Jupiler schreef op 24 januari 2003 @ 15:44
Ik zou er toch antivries bij gooien, dat doodt alle algen, gaat corrosie en kalk tegen enz. En het blauw kleurtje staat strak :)
Rood en blauw gaat niet zo samen he, of je moet paars willen, opzich ook wel vernieuwen/strak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Rood en blauw? Je bedoelt het rode koper?

Ik heb hier een soort groene vloeistof (Desti water - antivries - liquid neon) en dat ziet er eerlijk gezegd erg strak uit in m'n waterjacket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
ik kreeg gister een mailtje van OC-shop dat hun straks bij Swiftech gaan bestellen..
en of ik ook nog wat wou..

k dacht aan die nieuwe set: 8500 P4..
heeft iemand hier ervaring mee?

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
Jupiler schreef op 24 January 2003 @ 19:46
Rood en blauw? Je bedoelt het rode koper?

Ik heb hier een soort groene vloeistof (Desti water - antivries - liquid neon) en dat ziet er eerlijk gezegd erg strak uit in m'n waterjacket.
nee nee, bedoel het rode waterwetter en de antivries samen... dat is paars, had typfoutje gemaakt |:(. Nu al verbeterd, maja zoals ik al zei paarse vloeistof is natuurlijk ook strak :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van dit http://www.nextcool.com/International/watercubegt3sekit.htm waterblokje.
Ziet er scherp uit en presteerd ook nog eens niet zo slecht.
http://www.bit-tech.net/review/176

Zou de pomp van next-cool iets waard zijn of heeft iemand toevallig een reviewtje ervan? http://www.nextcool.com/International/waterpump.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

tmotd schreef op 25 januari 2003 @ 18:33:
[...]

nee nee, bedoel het rode waterwetter en de antivries samen... dat is paars, had typfoutje gemaakt |:(. Nu al verbeterd, maja zoals ik al zei paarse vloeistof is natuurlijk ook strak :).
Waarom zou je waterwetter en antivries moeten mengen :?

Als je enkel koper of alu gebruikt, kan je alleen antivries gebruiken. Als er verschillende metalen zijn moet je waterwetter gebruiken... Beiden gaan algen/corrosie/etc. tegen, maar het voordeel van waterwetter is dat het ook elektrolyse (krijg je met meerdere metalen in je WC) tegengaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog effe een vraagje over de maten van een koelblok. Heb hier een stuk koper liggen (gekregen van mijn lieve oompje :) ) Die is 50 cm lang, 6 cm breed, maar hij is maar 9 tot 10 mm dik. Dit is zeker te dun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

HolyCorn schreef op 22 January 2003 @ 14:29:

[...]

Reply @ Vanquisch:

het kan goed. een maat van mij heeft een blok zelf gemaakt van aluminium. de rest is allemaal koper en geen problemen (draait nog niet zo lang)..
bovendien vertraagd gedeioniseerd of gedestileerd water heel veel.

Aluminium roest toch enorm snel? Maar het vormt dan een ondoordringbaar laagje aluminiumoxide op het oppervlak waardoor het niet doorroest.. Maar die electrocorrosie-berekeningen rekenen we met zuiver aluminium. Is dit wel terecht??

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog effe een vraagje over de maten van een koelblok. Heb hier een stuk koper liggen (gekregen van mijn lieve oompje :) ) Die is 50 cm lang, 6 cm breed, maar hij is maar 9 tot 10 mm dik. Dit is zeker te dun?
Kunt toch een ondiep kanaal in koper maken en evt ook een ondiep kanaal in bv deksel (lexaan/koper/whatever). Als je de bodem 3 mm dik houdt is t kanaal al 6-7mm diep is best goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Oxigun schreef op 26 January 2003 @ 14:45:
[...]

het kan goed. een maat van mij heeft een blok zelf gemaakt van aluminium. de rest is allemaal koper en geen problemen (draait nog niet zo lang)..
bovendien vertraagd gedeioniseerd of gedestileerd water heel veel.

Aluminium roest toch enorm snel? Maar het vormt dan een ondoordringbaar laagje aluminiumoxide op het oppervlak waardoor het niet doorroest.. Maar die electrocorrosie-berekeningen rekenen we met zuiver aluminium. Is dit wel terecht??
Ik vrees toch dat je blok steeds kleiner en je radiator steeds groter wordt.. Gooi er gewoon wat waterwetter bij en je bent veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar we gaan een heel anders design koelblok maken. Door middel van veel gaten erin te boren. Ik post vandaag of morgen wel effe een plaatje. Maar wat voor maten hebben jullie normaal? Ik dacht van zo'n 2 cm dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 13:15:
Wat vinden jullie van dit http://www.nextcool.com/International/watercubegt3sekit.htm waterblokje.
Ziet er scherp uit en presteerd ook nog eens niet zo slecht.
http://www.bit-tech.net/review/176

Zou de pomp van next-cool iets waard zijn of heeft iemand toevallig een reviewtje ervan? http://www.nextcool.com/International/waterpump.htm
Lijkt veel op een sicce nova:
Afbeeldingslocatie: http://www.sicce.co.uk/novjpg.jpg
Goedkoop en vrij goed pompje

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PASware schreef op 26 January 2003 @ 18:32:
[...]

Lijkt veel op een sicce nova:
[afbeelding]
Goedkoop en vrij goed pompje
dat is 'm idd gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Het is een gemodde Sicce Nova: er is schroefdraad in de uitgang, bij de gewone Nova niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Steve op 26-01-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 26 January 2003 @ 18:38:
Het is een gemodde Sicce Nova: er is schroefdraad in de uitgang, bij de gewone Nova niet.
dat is dan ook alles... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Indeed.. Maar het maakt IMHO wel veel uit.. Ik heb/had een Nova.. Slangklem op dat plastic buisje iets te hard aangedraaid en krak... Gevolg is dat ik met een werkende maar onbruikbare Nova zit.

En met schroefdraad kan je eender welke pilaar erin zetten, heb je geen gezeik met verschillende diameters.

[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 26-01-2003 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar we gaan een heel anders design koelblok maken. Door middel van veel gaten erin te boren. Ik post vandaag of morgen wel effe een plaatje. Maar wat voor maten hebben jullie normaal? Ik dacht van zo'n 2 cm dik.
Mn Tha_Mafkees blokje is 'maar' 12mm dik met een kanaal van 7.7mm diep, dus bodem van 4.3mm dikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:23
Ik heb een Leadtek WinFast K7NCR18D en wil nu een Maze 3 kopen maar twijfel of hij wel past.

De atx conn. zit dicht bij de socket zie link.

http://www.riva3d.com/K7NCR18D-Pro/BIOSAndProblems.html

Kan ik de Maze 3 anders rond vijlen in die hoek.

Wat is een ander alternatief die zeker past.
(zelfde koelprestatie, prijs, in Nederland te bestellen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
Jupiler schreef op 26 januari 2003 @ 13:19

Waarom zou je waterwetter en antivries moeten mengen :?

Als je enkel koper of alu gebruikt, kan je alleen antivries gebruiken. Als er verschillende metalen zijn moet je waterwetter gebruiken... Beiden gaan algen/corrosie/etc. tegen, maar het voordeel van waterwetter is dat het ook elektrolyse (krijg je met meerdere metalen in je WC) tegengaat.
watterwetter is niets ander dan een stof die zorgt dat je water minder blijft "plakken" aan andere stoffen. Niets van anticorrosie... dan moet je corrosie protector nemen ;).
robbynaish schreef op 26 januari 2003 @ 23:55
Ik heb een Leadtek WinFast K7NCR18D en wil nu een Maze 3 kopen maar twijfel of hij wel past.

De atx conn. zit dicht bij de socket zie link.

http://www.riva3d.com/K7NCR18D-Pro/BIOSAndProblems.html

Kan ik de Maze 3 anders rond vijlen in die hoek.

Wat is een ander alternatief die zeker past.
(zelfde koelprestatie, prijs, in Nederland te bestellen?)
Maze 3 past denk ik wel, heb um hier in mn handen. De ruimte naast de schroeven steek niet zo ver uit. Van midden van je gaten gezien 1cm ofzo, anders kan je dat stuk gewoon nog beetje weg vijlen. Loopt namelijk toch geen water ;)

[ Voor 37% gewijzigd door tmotd op 27-01-2003 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik heb een V-tech 800 pomp en nu heb ik twee vragen:

1. Ik heb gelezen dat hier op GoT 1 persoon was die slechte ervaringen heeft, zijn er nog meer mensen met ervaringen (goed/slecht).
2. Ik wil mijn reservoir/pomp en rad. onder de vloer in de kruipruimte plaatsen, dit is ongeveer een hoogte verschil van een meter, is dit te doen of heb ik een andere pomp nodig ???

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 07:05
Iemand ervaringen met de HYDOR L20 lijkt me wel een mooi pompje (en goedkoop) schijnt qua prestaties gelijkte zijn aan eheim en ook erg stil. Weet iemand iets over de levensduur van dit pompje. Sommige mensen twijfelen eraan door een metalen as (ofziets).
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.