Het forum is niet democratisch, te streng

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.093 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01
[nohtml]
GuardianAngel schreef op 08 januari 2003 @ 10:15:
respect te tonen, verdraagzaam te zijn en vriendelijkheid in acht te nemen.
Dat geldt niet alleen voor mods, maar ook voor users natuurlijk.

Als een user iets post in de trant van:
sukkel.... ik wil het nu weten.
Dan kan je er natuurlijk vanuit gaan dat het topic met een korte sluitmessage dicht gaat, en niet met een uitgebreidde post.
Er zijn door de gastheren regels opgesteld en men moet zich daaraan houden. Doe je dat niet volgt een maatregel. Ik bestrijd niet de regels en evenmin de maatregel. Ik stel alleen vast dat de gasten moeite hebben met de wijze waarop een maatregel door de gastheer wordt genomen.
Idd....
ik denk net aan een topic dat eens gesloten werd van jou en jouw reactie daarop...

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GuardianAngel schreef op 08 January 2003 @ 10:15:
Uit de meerderheid van de meningen mag je concluderen dat users niet tevreden zijn met de wijze waarop een topic wordt gesloten. Dit stelde ik overigens al in mijn eerste posting vast zonder dat ik hier een "onderzoek" naar gedaan had.
Zou u bij dit onderzoek dan linkjes naar topics willen plaatsen? Ik ben zeer geinteresseerd in welke context deze slotjes gezet zijn.
De TS is een van die users die vindt dat topics op een onbevredigende manier worden gesloten. Om hiervoor een oplossing te vinden is niet eenvoudig. Het is vrijwel onmogelijk >50.000 users 100% tevreden te stellen. Men kan het natuurlijk wel proberen door in het slot meer -daar ga ik weer- respect te tonen, verdraagzaam te zijn en vriendelijkheid in acht te nemen.
Laat dit dan ook de andere kant op gelden.
Zorg dat je als topicstarter de regels kent: Lees de FAQ's, verdiep je in het forumgedrag, stuur een mail als een slotje niet naar je zin is.

Nee, wat er gebeurt is vaak het omgekeerde: de topicstarter opent zomaar een nieuw topic, komt klagen in LA of komt op ICQ met: "WAAROM MOET MIJN TOPIC NOU WEER GELIJK DICHT", vaak zonder de sluitmessage uberhaupt gelezen te hebben.
Respect is prima, zal zeker van mijn kant komen, maar dan moet dat ook wederzijds zijn.

Ik betwijfel of het alleen de 'botte manier van sluiten' is die onvrede veroorzaakt op GoT. Ook de houding van de user wanneer deze een slotje krijgt, is niet geheel correct. Men is boos wanneer men een slotje krijgt. Dit komt vaak omdat men dit als persoonlijke aanval ziet. Dan maakt het niet uit hoe lang je je sluitmessage maakt, het zal toch niet aankomen.

Bovendien ben ik van mening dat in sommige gevallen botte sluitmessages zeker niet overbodig zijn. Gedragen een paar users zich niet (ik zag net al een URL langskomen van 1 van de sluitmessages uit 'het onderzoek' waarbij een aantal users zaten te flamen), dan is het IMHO prima om ietswat strenger en botter te reageren dan normaal (laten zien dat het gedrag niet gewenst is). Vandaar dat ik ook graag de context van de aangehaalde voorbeelden uit het onderzoek wil zien.
Er is echter één significant verschil, de moderator heeft altijd de gelegenheid het laatste woord te hebben [i]-hier kom ik misschien nog op terug-[i] en het is uit den boze daarin bot, kortaf of arrogant te zijn. Natuurlijk heb je als gastheer en bewaker van de regels wel dat recht.
Ben ik dus niet met je eens, zie hierboven. Dat ligt helemaal aan het gedrag van de user.
Verder is er denk ik niets meer toe te voegen aan dit topic.

Slot :7
Dat vind ik ietswat kort door de bocht.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Zou het niet handig/makkelijk zijn om naast mailtemplates een aantal sluitmessage-templates te maken? Ik weet dat er een aantal moderators zijn met een .txt/.html file met een paar standaard berichten erin, die ze c/p-en als ze weer eens een zelfde situatie tegenkomen. Als zoiets in React zou zitten dan zou het een stuk minder moeite kosten (en dus minder frustrerend zijn) om iedere keer een uitgebreide vriendelijke message te schrijven :). Bijv.: als iemand dan zwaar loopt te schelden en daar word je helemaal moe van en je wil die draad gewoon a.s.a.p. dicht dan zeg je op dit moment gewoon "slot", maar het kiezen van een template "Schelden" (en misschien een username invullen) is even snel gedaan :).

[ Voor 25% gewijzigd door Wouter Tinus op 08-01-2003 12:14 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wouter Tinus schreef op 08 January 2003 @ 12:10:
Zou het niet handig/makkelijk zijn om naast mailtemplates een aantal sluitmessage-templates te maken? Ik weet dat er een aantal moderators zijn meteen .txt/.html file met een paar standaard berichten erin, die ze c/p-en als ze weer eens een zelfde situatie tegenkomen. Als zoiets in React zou zitten dan zou het een stuk minder moeite kosten (en dus minder frustrerend zijn) om iedere keer een uitgebreide vriendelijke message te schrijven :).
Daar is binnen de crew al eens over gesproken...

Afketspunt: te onpersoonlijk.

Een standaard sluitmessage creeërd gevoelsmatig een afstand. Ik ben van mening dat het persoonlijk, uitgebreid (dekkend) en topicgericht dient te blijven.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

XceeD schreef op 08 January 2003 @ 12:14:
Daar is binnen de crew al eens over gesproken...

Afketspunt: te onpersoonlijk.

Een standaard sluitmessage creeërd gevoelsmatig een afstand. Ik ben van mening dat het persoonlijk, uitgebreid (dekkend) en topicgericht dient te blijven.

Je hoeft ze ook niet altijd te gebruiken, alleen op de momenten dat je normaal gewoon "klung" of "slot" of "daaag" zou zeggen. Bovendien is een template ook maar een template, aanpassen aan de specifieke situatie is nog steeds sneller dan van 0 beginnen :). En er zijn meer voordelen dan alleen de vriendelijkheid; je kunt ook meteen bij ieder slot op >>>**Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!**<<< wijzen.

[ Voor 15% gewijzigd door Wouter Tinus op 08-01-2003 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Wouter Tinus schreef op 08 January 2003 @ 12:16:Je hoeft ze ook niet altijd te gebruiken, alleen op de momenten dat je normaal gewoon "klung" of "slot" of "daaag" zou zeggen. Bovendien is een template ook maar een template, aanpassen aan de specifieke situatie is nog steeds sneller dan van 0 beginnen :).
Het nadeel van een template is dat het wel kant en klaar wordt gepost.. Vergelijk het met de mailtemplates van GoT. Er zijn maar weinig crewleden die het standaard echt persoonlijken. Vaak plakken ze de URL's er in and thats it. Tuurlijk zou je de sluit templates moeten verpersoonlijken, maar ik ben bang dat dat er op een gegeven moment er bij in gaat schieten. En ook al gebeurt het dan niet vaak dat de template ge-c/p wordt, dat zal al voldoende zijn om zo'n afstandsgevoel te creeën. Een slotreply beginnen vanaf 0 zorgt er voor dat het niet standaard wordt. En natuurlijk zijn die korte sluitmessages uit den boze.
En er zijn meer voordelen dan alleen de vriendelijkheid; je kunt ook meteen bij ieder slot op >>>**Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!**<<< wijzen.
Als je over vriendelijkheid praat dan laat je zulke dingen achterwege... Je dient er gewoon vanuit te gaan dat users wel van de geldende policy op de hoogte zijn. Ik zou het van de zotte vinden om voor een paar uitzonderingen zulke maatregelen te nemen

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

[nohtml]
XceeD schreef op 08 January 2003 @ 12:25:
Tuurlijk zou je de sluit templates moeten verpersoonlijken, maar ik ben bang dat dat er op een gegeven moment er bij in gaat schieten. En ook al gebeurt het dan niet vaak dat de template ge-c/p wordt, dat zal al voldoende zijn om zo'n afstandsgevoel te creeën. Een slotreply beginnen vanaf 0 zorgt er voor dat het niet standaard wordt. En natuurlijk zijn die korte sluitmessages uit den boze.
Ja, maar wat is nou het minst erg, een onpersoonlijk standaardverhaaltje of gewoon "slot" :). In de praktijk zie ik het toch niet gebeuren dat er voor iedere gesloten topic een lang persoonlijk verhaal geschreven wordt.
Als je over vriendelijkheid praat dan laat je zulke dingen achterwege... Je dient er gewoon vanuit te gaan dat users wel van de geldende policy op de hoogte zijn. Ik zou het van de zotte vinden om voor een paar uitzonderingen zulke maatregelen te nemen
De users die wel van de geldende policy op de hoogte zijn hebben geen slotjes nodig... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Wouter Tinus schreef op 08 januari 2003 @ 12:30:Ja, maar wat is nou het minst erg, een onpersoonlijk standaardverhaaltje of gewoon "slot" :). In de praktijk zie ik het toch niet gebeuren dat er voor iedere gesloten topic een lang persoonlijk verhaal geschreven wordt.
Dat gaf ik al aan, en dat is ook al eerder in dit topic besproken, een korte sluitmessage is gewoon uit den boze en dient gewoon te worden voorkomen. En ik denk dat dat zeker haalbaar is. Een persoonlijke sluitmessage moet je niet te letterlijk nemen. Ik bedoel daarmee dat topics dienen te worden afgesloten met voldoende informatie en bijsturing richting de topicstarter. Zo kan men meteen de user wijzen op een policy zodat hij/zij niet alleen gewezen wordt op een fout (zoals nu vaak gebeurt) maar ook meteen kan zien waarom hij fout zit.
De users die wel van de geldende policy op de hoogte zijn hebben geen slotjes nodig... :)
Beginners wel... Het is niet dat ze de geldende policy niet kennen of willen kennen, ze passen het in het begin vaak verkeerd toe of vergeten dingen. Door ze actief op het forum daarop te wijzen in een uitgebreide slotmessage is volgens mij de beste en snelste manier. Maar door dit te doen door een standaard template schept een afstand.

Het enige makkelijke aan een template zal zijn dat er al URL's in staan die bijv. verwijzen naar een gedeelte van de FAQ of policy. Maar een moderator heeft dat soort dingen al vaak in een documentje staan waaruit ze dat c/p'en. Dat had ik iig wel altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

blackd schreef op 08 januari 2003 @ 11:36:
[...]

Zou u bij dit onderzoek dan linkjes naar topics willen plaatsen? Ik ben zeer geinteresseerd in welke context deze slotjes gezet zijn.
Goh, je zegt U tegen me. Je mag best jij tegen U zeggen. :)

Zie mijn beschrijving van de gevolgde methode. Het was misschien beter geweest de link daarbij te geven. Gebruik de search zou ik zeggen :)

ik schreef:
Verder is er denk ik niets meer toe te voegen aan dit topic.

Slot
Waarop jij reageerde:
Dat vind ik ietswat kort door de bocht.
Dit is toch het beste bewijs dat een korte opmerking meer vragen oproept dan beantwoord? :)

Ik plaatste deze opmerking doelbewust hopend op een reactie zoals de jouwe. In die posting geef ik daarvoor al een hint dat ik dat ga doen met mijn opmerking:
Er is echter één significant verschil, de moderator heeft altijd de gelegenheid het laatste woord te hebben >>>>[i]-hier kom ik misschien nog op terug-[i] <<<< en het is uit den boze daarin bot, kortaf of arrogant te zijn. Natuurlijk heb je als gastheer en bewaker van de regels wel dat recht.
Nou, bij deze kwam ik erop terug. Zo zie je wat voor gedachte een slotopmerking kan opwekken. :)

Whoami
Ik kan mij niet herinneren een topic te hebben geopend dat duidelijk tegen mijn zin in werd gesloten. Je suggereert dat met je opmerking:
ik denk net aan een topic dat eens gesloten werd van jou en jouw reactie daarop...
Dat doe je als reactie op mijn opmerking:
Er zijn door de gastheren regels opgesteld en men moet zich daaraan houden. Doe je dat niet volgt een maatregel. Ik bestrijd niet de regels en evenmin de maatregel. Ik stel alleen vast dat de gasten moeite hebben met de wijze waarop een maatregel door de gastheer wordt genomen.
Ik heb vrij kort na je posting tot 2 x toe via ICQ gevraagd welk topic dit is. Helaas heb je daarop tot op dit moment niet gereageerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Guardian Angel op 08-01-2003 14:32 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
GuardianAngel schreef op 08 januari 2003 @ 14:30:

Whoami
Ik kan mij niet herinneren een topic te hebben geopend dat duidelijk tegen mijn zin in werd gesloten. Je suggereert dat met je opmerking:

[...]

Dat doe je als reactie op mijn opmerking:

[...]

Ik heb vrij kort na je posting tot 2 x toe via ICQ gevraagd welk topic dit is. Helaas heb je daarop tot op dit moment niet gereageerd.

Ik zit momenteel op m'n werk, en ben dan offline op icq. :)
Ik had het trouwens over dit topic.
Nuja, ik zie nu dat het topic dat je aangehaald had niet door jou gestart werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

whoami schreef op 08 January 2003 @ 14:42:

[...]

Ik had het trouwens over dit topic.
Nuja, ik zie nu dat het topic dat je aangehaald had niet door jou gestart werd...
[off-topic] Jammer dat je pas na 2 weken tot die ontdekking bent gekomen })

Het betreffende topic toont aan hoe moeilijk lezen is. Een groot aantal (ex)crewleden en users die reageerden hadden dezelfde (foute) gedachte. Daardoor werd een door mij een als positief constructief bedoeld topic om zeep geholpen waarna ikzelf om sluiting heb verzocht. [end off-topic]

Verder maar over dit topic.
Ik blijf mijn allereerste reactie http://gathering.tweakers...message/16629282#16629282 een goede oplossing bieden om wat opkomende frustraties bij sommige users op voorhand weg te nemen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

GuardianAngel schreef op 08 January 2003 @ 15:22:Het betreffende topic toont aan hoe moeilijk lezen is. Een groot aantal (ex)crewleden en users die reageerden hadden dezelfde (foute) gedachte. Daardoor werd een door mij een als positief constructief bedoeld topic om zeep geholpen waarna ikzelf om sluiting heb verzocht.
Of de volgende keer iets duidelijker zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

XceeD schreef op 08 januari 2003 @ 15:29:
[...]
Of de volgende keer iets duidelijker zijn... :)
Deze opmerking is er een van een soort die veel users irritatie opwekt, een niets aan een topic toevoegende en off-topic zijnde one-liner. Dit valt onder de categorie "HK-reactie".

Toch ga ik er kort op in want in het bewuste topic staat direct al in alinea 1 een link naar de posting waar ik op reageer.

Als men daar niet eerst naar kijkt is dat niet echt bijdehand en een verkeerde reactie is het resultaat. Wanneer daarna posters op die verkeerde reactie-posting verder gaan tja.... dan kun je moeilijk ontkennen dat lezen soms heel moeilijk is.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

GuardianAngel schreef op 08 januari 2003 @ 16:13:Deze opmerking is er een van een soort die veel users irritatie opwekt, een niets aan een topic toevoegende en off-topic zijnde one-liner. Dit valt onder de categorie "HK-reactie".
Als dit al irritatie opwekt bij iemand dan heb ik met recht medelijden met die persoon... Ik denk dat jij je verward met een persoon die enkel en alleen one-liners post. De conclusie dat het een HK reply is raakt kant nog wal. De constatering dat het een offtopic reactie is verbaasd mij enigzins daar het een reactie is op een opmerking in het topic.

Eerder postte je een conclusie naar aanleiding van een door jouw gepleegde onderzoekje. Er werd verzocht om deze te onderbouwen met voorbeelden. Voorbeelden in de trend van gevonden topics waaruit jij jouw conclusie hebt getrokken. Dit verzoek deed je af door posten dat diegene die het verzocht zelf de search moest raadplegen om jouw onderbouwing te vinden. Ik ben ook heel nieuwsgierig naar jouw onderbouwing. Zou je jouw bevindingen alsnog kunnen onderbouwen met de door jou gevonden topics? Ik ben het absoluut niet met jouw conclusie maar ik sta open voor een goed onderbouwde bevinding…

/nu wel even offtopic:
Veel van jouw reactie’s komen zeer negatief over... je bent snel aangebrand en op je teentjes getrapt. Haal even diep adem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

XceeD schreef op 08 January 2003 @ 16:42:
[...]
Als dit al irritatie opwekt bij iemand dan heb ik met recht medelijden met die persoon... Ik denk dat jij je verward met een persoon die enkel en alleen one-liners post. De conclusie dat het een HK reply is raakt kant nog wal. De constatering dat het een offtopic reactie is verbaasd mij enigzins daar het een reactie is op een opmerking in het topic.

Eerder postte je een conclusie naar aanleiding van een door jouw gepleegde onderzoekje. Er werd verzocht om deze te onderbouwen met voorbeelden. Voorbeelden in de trend van gevonden topics waaruit jij jouw conclusie hebt getrokken. Dit verzoek deed je af door posten dat diegene die het verzocht zelf de search moest raadplegen om jouw onderbouwing te vinden. Ik ben ook heel nieuwsgierig naar jouw onderbouwing. Zou je jouw bevindingen alsnog kunnen onderbouwen met de door jou gevonden topics? Ik ben het absoluut niet met jouw conclusie maar ik sta open voor een goed onderbouwde bevinding…

/nu wel even offtopic:
Veel van jouw reactie’s komen zeer negatief over... je bent snel aangebrand en op je teentjes getrapt. Haal even diep adem :)
Ik zie het negatieve in mijn reacties absoluut niet en meen een constructieve bijdrage te leveren. Een aantal gedachten die ik schreef worden min of meer ook door anderen gedeeld. Niets mis mee dus.

Het woord "onderzoek" staat overal keurig netjes tussen haakjes. En wat zei ik onder de opsomming:

"Ieder voor zich moet maar bepalen wat vriendelijk is of niet. Kort zijn de meldingen in bijna alle gevallen zeer zeker"

Mijn gedacht is -en ik herhaal het nu voor geloof ik de 8e keer- dat met meer respect verdraagzaamheid en vriendelijkheid je gewoon kunt voorkomen dat users geïrriteerd raken en LA overstroomt wordt met topics hierover.

de verstuurknop leed een eigen leven ik ga even aan de edit

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 08-01-2003 17:10 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

GuardianAngel schreef op 08 January 2003 @ 17:09:Mijn gedacht is -en ik herhaal het nu voor geloof ik de 8e keer- dat met meer respect verdraagzaamheid en vriendelijkheid je gewoon kunt voorkomen dat users geïrriteerd raken en LA overstroomt wordt met topics hierover.
Ik ben het wel met je eens maar ik mis het woordje user in jouw verhaal over respect, verdraagzaamheid en vriendelijkheid. Je praat enkel over de irritatie van een user en wekt dus de indruk dat het van één kant komt. Ik denk eerder dat het aan de instelling van bepaalde users ligt. Het anoniem blijven geeft sommige users de indruk dat men een grote mond op kan zetten en zijn sneller geneigt tot 'schopgedrag'.

Dan is er ook nog zoiets als 'wie de bal kaatst kan de bal terug verwachten'.
Een crewmember is een vrijwilliger en is en blijft een mens. Als een user onbeschoft is of meent dat hij de regels van GoT niet in acht hoeft te nemen zal deze in beginsel op een normale manier te woord worden gestaan. Echter bij herhaling (te constateren uit usernotes) zal de toon minder vriendelijk zijn. In het uiterste geval zal bij herhaaldelijk brutaal of ander ongehoord gedrag op dezelfde manier behandeld worden als dat hij/zij meent de crew te moeten behandelen. Dat kan resulteren in een sluittopic als ''tot ziens'' "dicht" "klonk" etc..

Of je onderzoek nu tussen aanhalingstekens staat of niet, je trekt er wel een conclusie uit die men op deze manier niet kan weerleggen
"Ieder voor zich moet maar bepalen wat vriendelijk is of niet. Kort zijn de meldingen in bijna alle gevallen zeer zeker"
Door het geven van de URL's kan er pas een juiste conclusie worden getrokken. Nu vraag je aan de user of ze naar aanleiding van de door jouw gequote slotposts een oordeel willen trekken. Je ziet zo toch geen helder beeld? Vaak maken cloontjes idiote klaagtopics aan in de techfora waarin ze bepaalde crewleden vaak de willekeurige ziekten toewensen of voor geslachtsdelen uitmaken. Verwacht je dan dat deze met een onderbouwing dicht gaan? Of misschien is het slotje wel gezet in een HK topic die totaal onzinnig was. Ook worden er vaak al redenen van sluiten gepost door een regular en is een toelichting overbodig daar het al overduidelijk is.

Voorbeeld:
1. Mjah, hoe krijgen we zo snel mogelijk rellen... Dicht dus.
HK topic?
2. Officiele waarschuwing dus.
Meerdere onzintopics achter elkaar? Overduidelijke wareztopic?
3.Mjah, einde discussie.
Onzinnige discussie in een techtopic? Al eerder gewaarschuwd in topic wegens offtopic discussie?
4. Okee, dan is deze thread ook niet meer nodig
User heeft reeds oplossing zelf gevonden? Een user heeft reeds de topicstarter de oplossing uit de FAQ gegeven?
5. dicht, wat een bullshit dit
Bewuste HK topic in techforum?
6. door de moderator dichtgegooid zonder opgaaf van reden
Heel erg benieuwd naar dat topic, kan ik zo 1-2-3 geen oordeel over geven
7. ++++, ik snap je probleem, maar ik heb enorme moeite met de manier waarop je doet. Je hoeft niet te gaan slijmen ofzo, maar met smilies te gooien enzo en zaken waar +++++ je al op gewezen heeft, vind ik bijzonder irritant en daardoor ga je ZEKER niet sneller geholpen worden.
Al op gewezen via de mail? Al op gewezen in een eerder topic met goeie slotreactie?
Start maar een nieuw topic waarin je je probleem uitlegt (dat je dus geen topics mag starten over een gameconsole terwijl het in SP hoort en bedenk ook een normale titel.
Topic zonder duidelijke vraagstelling? Ook nog verkeerd geplaatst en geen duidelijke titel, slotje duidelijk zat
8.wordt wel onzinnig zo
HK topic? Offtopic posting in een opgelost draadje?
9. Banner removal requests zijn niet toegestaan... dicht dus.
Niks op aan te merken
10. Nee +++++ kan hier geen slotjes plaatsen, ik wel. Suc6 met zoeken hoe et wel moet.
Al gewezen op z'n fouten? Al advies gehad m.b.t. zoekopdracht?
11. Maar wanneer een topic niet aan de niveau-eisen voldoet (doordat het bijvoorbeeld een vraag is die je zelf zo had kunnen uitzoeken), dan gaat ie wel dicht, om het topicoverzicht schoon te houden. Dus gaat ie dus nu ook.
Duidelijk
12. Hmja ok, denk niet dat we nu nog een probleem hebben. Deze kan wel dicht. Slaap lekker ++++++
HK topic? Dronkenmans topic 's nachts?[quote]Etc. etc....

Dus door de URL's te posten zou je eventueel ook de achterliggende gedachte kunnen van de crew zelf. Ik vind het best dat je wat roept over te korte slotjes en voorbeelden hiervan post, maar doe het dan wel compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

[quote]XceeD schreef op 08 January 2003 @ 18:03:
[...]
[knip]
Voorbeeld:

[...]
HK topic?
[...]
Meerdere onzintopics achter elkaar? Overduidelijke wareztopic?
[...]
Onzinnige discussie in een techtopic? Al eerder gewaarschuwd in topic wegens offtopic discussie?
[...]
User heeft reeds oplossing zelf gevonden? Een user heeft reeds de topicstarter de oplossing uit de FAQ gegeven?
[...]
Bewuste HK topic in techforum?
[...]
Heel erg benieuwd naar dat topic, kan ik zo 1-2-3 geen oordeel over geven
[...]
Al op gewezen via de mail? Al op gewezen in een eerder topic met goeie slotreactie?
[...]
Topic zonder duidelijke vraagstelling? Ook nog verkeerd geplaatst en geen duidelijke titel, slotje duidelijk zat
[...]
HK topic? Offtopic posting in een opgelost draadje?
[...]
Niks op aan te merken
[...]
Al gewezen op z'n fouten? Al advies gehad m.b.t. zoekopdracht?
[...]
Duidelijk
[...]
HK topic? Dronkenmans topic 's nachts?
Etc. etc....

Dus door de URL's te posten zou je eventueel ook de achterliggende gedachte kunnen van de crew zelf. Ik vind het best dat je wat roept over te korte slotjes en voorbeelden hiervan post, maar doe het dan wel compleet.
vergeet niet dat er soms ook off topic topics worden geopent in tech fora zoals een meeting, even een leuk topic ipv de overige meuk.

Zijn zoveel redenen waarom een slotje zo gezet wordt, mja als ik iets vraag wat al tig keer gevraagd is, moet die mod dan elke keer een uitgebreide reply tikken?
Ja eigenlijk wel.
Is dat dan ook haalbaar en mag je dat van ze verwachten?
Nee, dat zou wel heel zot zijn als ze elk search topic serieus moesten sluiten met duidelijke uitleg enzo.

Kijk voor de gein eerst eens hoeveel topics er op 1 dag gesloten worden, en kijk dan eens naar hoelang je bezig bent als je per topic een regeltje of 5 - 8 schrijft.
ik denk dat dat dan al gauw richting de 2,5 uur p/d gaat lopen.
misschien vergis ik me, heb zelf eigenlijk ook geen idee hoeveel topics er per dag gesloten worden :?

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

[quote]Diaboluzzz schreef op 08 januari 2003 @ 18:11:
Zijn zoveel redenen waarom een slotje zo gezet wordt, mja als ik iets vraag wat al tig keer gevraagd is, moet die mod dan elke keer een uitgebreide reply tikken?
Ja eigenlijk wel.[quote]Neen... als de user al meerdere keren is aangesproken over het feit dat hij enkel en alleen searchtopics post en daar ook via de mail al eens van op de hoogte is gesteld vind ik dat een enkel berichtje met "ga nu eens zoeken" of "searchvraag" voldoende is en dat de topicstarter ook kan nagaan waarom ie dicht is gegaan. Of dat iemand met z'n dronken kop een topic opent 's nachts ( hé Diaboluzzz :P )
Is dat dan ook haalbaar en mag je dat van ze verwachten? Nee, dat zou wel heel zot zijn als ze elk search topic serieus moesten sluiten met duidelijke uitleg enzo.
Ik weet uit eigen ervaring dat dat best mee valt. Modjes hebben best de bereidheid om bij nieuwe users veel toe te lichten en hen te wijzen op de geldende policy. Vaak is het c/p van een FAQ danwel policy URL met wat persoonlijk advies voldoende. Het tijdbeslag valt reuze mee en het aantal slotjes dien je per fora te bekijken, dan valt het reuze mee.

En zoals ik net al poste wordt er tegenwoordig al vaak een sturende reply gegeven door een regular met daarin adviesen over het aanmaken van een topic, hoe te zoeken etc etc... Een modje die dan een slot zet kan volstaan met een simpele verwijzing naar die reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
GuardianAngel schreef op 08 January 2003 @ 14:30:
Zie mijn beschrijving van de gevolgde methode. Het was misschien beter geweest de link daarbij te geven. Gebruik de search zou ik zeggen :)
Ik zie nog altijd graag onderbouwing van je (ja, dat mag :+) mening.

Ik vind dat als jij met argumenten cq voorbeelden moet komen, je deze ook moet onderbouwen. Aan jou de taak dus. Zonder de daadwerkelijke topics te lezen krijg je, zoals ik al zei, een scheef beeld van datgene wat er in de sluitmessages gezegd is.
Dit is toch het beste bewijs dat een korte opmerking meer vragen oproept dan beantwoord? :)

Ik plaatste deze opmerking doelbewust hopend op een reactie zoals de jouwe. In die posting geef ik daarvoor al een hint dat ik dat ga doen met mijn opmerking:
Enige verschil is dat we het hier over een discussie hebben, waar jij het laatste woord wilt hebben (dat wil je met dit voorbeeld aantonen), en ik voornamelijk slotjes zet als de topics niet aan de regels voldoen, iets wat imho geen discussie is.

In een discussie vind ik het not done om iemand de mond te snoeren (zoals dit geval), echter als iemand even komt helpdesken in WOS of SA zonder zelf moeite te doen (daar is dat strenge gemod juist opgebaseerd), dan kan hij van mij een slotje verwachten.

Een slotje is helemaal niet om het laatste woord te willen hebben, dat is om het topic op slot te zetten zodat niemand kan reageren, omdat het topic niet aan de regels voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
GoT is idd 'veel arroganter' geworden sinds 2000. Met name de oude garde ( nofi ) denkt dat ze alles kunnen maken, en tegenwoordig mensen die pas 1000 posts hebben al om STFU, UTFS en Slotjhu roepen. Ik weet het niet whore, maar volgens mij beslissen de modjes dat. De problemen vroeger waren tenminste simpel en leuk op te lossen, maar tegenwoordig zijn alle leuke en simpele topics weg waardoor we de hele week tegen deizeflde topics zitten te staren... :/

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

In mijn eerste posting geef ik mijn mening weer:
Wat meer verdraagzaamheid bij moderators en users kan absoluut geen kwaad.

Doet een user iets verkeerd of stelt hij een noobvraag dan mag hij natuurlijk gewezen op de forumpolicy of de FAQ's.

Een uitgebreid verhaal is niet nodig maar sommige moderators zijn wel heel erg kort in hun reactie.

Een standaardreactie is niet echt persoonlijk maar de meeste users zullen niet dagelijks een zooi slotjes op hun topic zien verschijnen dus echt opvallen zal dat niet.

Een opmerking als "Dit topic gooi ik dicht. Je had wel eens even de FAQ mogen lezen of eens gewoon op **** moeten kijken" is nu niet echt vriendelijk en ik kan me voorstellen dat iemand dan denkt #$%^wat een ^)(*&.

Maar een standaard copy/paste antwoord met bijv. de tekst "De oplossing van jouw probeem staat uitgebreid in de FAQ omdat het gewoon een erg veel gestelde vraag is. Zoek maar eens met onze in- of externe search en je zult verbaasd staan van het resultaat. Om deze reden wordt dit topic gesloten" zal al heel wat minder boze reacties bij de TS opleveren.

Je kunt als politieagent direct een prent uitdelen maar een vriendelijke waarschuwing heeft toch wat meer effect. Echte die-hards in slotjes kan men altijd nog wel op een wat hardere manier iets in het oor fluisteren.
In al mijn postings daarna verandert deze mening niet.

Door een opmerking van wfvn begon ik aan het inmiddels zeer betwistte "onderzoek" en ik zet dat woord wéér tussen haakjes. Om me nu telkens hiermee om de oren te slaan lijkt me niet terecht. Ik kan immers het "onderzoek" onmogelijk herhalen omdat er daarna weer tientallen topics zijn gesloten!

Ik kan blijkbaar niet duidelijk genoeg maken dat de uitslag van het "onderzoek" voor mij persoonlijk er niet toe doet. Ik stel alleen vast dat de meeste reacties kort zijn en dat sluit aan op mijn hierboven genoemde posting evenals de opmerking "ieder voor zich moet maar bepalen wat vriendelijk is of niet" dat doet.

Ik beoog met mijn bijdragen de crew aan het denken te zetten waardoor een andere manier van "sluiten" gaat ontstaan. Het doel van dat "anders sluiten" is om te proberen te vermijden dat een user geïrriteerd kan worden. Het is mij óók wel duidelijk dat een user op zijn beurt een crewlid kan irriteren en die kans is helaas vele malen groter.

Ik heb (volgens de externe Omega-search) slechts één topic geopend wat op slot is gegaan. Dat is het eerdergenoemde topic. En dat ging dicht op eigen verzoek. Ik heb daarom zelf geen enkele ervaring met slotjes.

In de bijna 3 jaar dat ik hier lees en de bijna 2 jaar dat ik hier als geregistreerd user bekend ben heb ik >1500 postings gedaan. Daarbij zitten ook postings in SM en LA. Regelmatig heb ik "helpdesk-users" in menig topic verwezen naar de FAQ, de search, links gegeven en noem maar op. Ik doe dat op een manier die -naar mijn mening en in het algemeen- vriendelijker is dan die van de crew. Dat ik dat als user gemakkelijker kan doen -ik hoef immers niet alle topics te lezen- is zonneklaar.

Ik "lees" erg veel topics en zie daardoor ook veel sloten erop verschijnen. Het ligt in mijn karakter een vergelijk te willen maken tussen de wijze waarop een crewlid dat heeft gedaan en de manier waarop ik het gedaan zou hebben.

Ik ken geen topics die onterecht gesloten zijn. Ik heb wel de indruk dat een groot aantal op een wat vriendelijker manier gesloten had mogen worden en dat wil ik als user de crew vertellen. Als mijn bijdrage leidt tot een wat gebruikersvriendelijker en vrijer forum ben ik erg blij. Tenslotte is er niemand bij gebaat users te verjagen.

Ik heb de bereidheid "mijn kennis" met iedereen te delen en of dat nu met iemand is die weinig weet van de betreffende materie of met iemand die nu net toevallig eens niet de oplossing paraat heeft, het maakt me niets uit. Ook Noobs geef ik een antwoord. Vriendelijk maar waarnodig tevens corrigerend.

Topics als dit waren er al vaker. Op de een of andere manier voelt een user zich geroepen zo'n topic te openen. Hij voelt zich niet "happy" op GoT. GoT heeft denk ik niet het doel voor ogen om zoveel mogelijk mensen gelukkiger te maken. Daarentegen kan men ook niet de bedoeling hebben om mensen met een minder goed gevoel op te zadelen. En dat is wat er kennelijk bij de TS is gebeurd.

En wees gerust (of baal ervan), ik ben niet van plan om GoT vaarwel te zeggen. Juist door dit soort topics voel ik me als user meer betrokken wat mij i.i.g. weer stimuleert vrolijk verder te gaan met mijn postings.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Chello200 schreef op 08 januari 2003 @ 20:55:
en tegenwoordig mensen die pas 1000 posts hebben al om STFU, UTFS en Slotjhu roepen.
Mja, dat mogen ze idd ook niet...
Ik weet het niet whore, maar volgens mij beslissen de modjes dat.
Nou hoop ik dat dat een onbewuste spelfout is... Want die mensen gelijk maar voor hoer uitschelden...
De problemen vroeger waren tenminste simpel en leuk op te lossen, maar tegenwoordig zijn alle leuke en simpele topics weg waardoor we de hele week tegen deizeflde topics zitten te staren... :/

Ik zie nog steeds een heleboel simpele problemen voorbij komen (in P&W iig) en daar zitten helaas af en toe topics die meerdere keren per week voorbij komen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Chello200 schreef op 08 January 2003 @ 20:55:

De problemen vroeger waren tenminste simpel en leuk op te lossen, maar tegenwoordig zijn alle leuke en simpele topics weg waardoor we de hele week tegen deizeflde topics zitten te staren... :/
Ik heb juist het tegenovergestelde idee. Als je alle simpele al veel vaker beantwoorde topics actief houdt zit je de hele tijd naar dezelfde topics te kijken.
Als je die sluit en je richt op de 'moeilijkere' vragen dan blijft het interessant en uitdagend.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
GuardianAngel schreef op 08 januari 2003 @ 21:33:
Ik stel alleen vast dat de meeste reacties kort zijn en dat sluit aan op mijn hierboven genoemde posting evenals de opmerking "ieder voor zich moet maar bepalen wat vriendelijk is of niet" dat doet.

Begrijp me goed, ik vind het prima dat je de manier van sluiten van de crew ter discussie stelt. Echter, ik zou, zoals ik aangaf, graag willen weten in welke context de sluitmessages geplaatst moeten worden die je, gewild of ongewild, via het "onderzoek" in de discussie betrekt.

Want ik zag in een posting van XceeD vaak de afkorting HK terugkomen, en ik heb het liever alleen over de techfora, waar het probleem van de 'helpdeskers', en het strengere modbeleid dat daar uit volgt, speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

GuardianAngel schreef op 08 January 2003 @ 21:33:
Ik kan blijkbaar niet duidelijk genoeg maken dat de uitslag van het "onderzoek" voor mij persoonlijk er niet toe doet. Ik stel alleen vast dat de meeste reacties kort zijn en dat sluit aan op mijn hierboven genoemde posting evenals de opmerking "ieder voor zich moet maar bepalen wat vriendelijk is of niet" dat doet.
Dat is iets waar ik het niet volledig mee eens ben.

Wat ik gezien heb is dat er wel degelijk mooie sluitmessages zijn.
Wat mijn bevindingen waren is dat met name (lees: vrijwel alleen) topics waar een slot op is gekomen met een korte/gebrekkige/sumiere (nja, vul zelf maar in) sluitpost, een topic in LA opleverden met soms de vraag 'waarom dicht?' en soms de opmerking 'WTH GVD [etc etc etc] zit m'n topic dicht?!?!?! :r'.
Ik heb in een hele vracht topics (van de afgelopen 100 dagen) in LA geopend over een gesloten topic. Elke keer (op 1x na van de door mij 'onderzochte' topics) bevatte een uitgebreidere sluitpost met een duidelijk vriendelijke tint. (veel andere sluitposts waren ook wel vriendelijk; aanwijzing van 5 woorden + :) oid)
deze bevindingen verbazen me overigens nog steeds, maar ik vind voor mezelf dat ik genoeg topics bekeken heb dat ik me (ondanks m'n gevoel) toch grotendeels achter GuardianAngel plaats
Ik beoog met mijn bijdragen de crew aan het denken te zetten waardoor een andere manier van "sluiten" gaat ontstaan. Het doel van dat "anders sluiten" is om te proberen te vermijden dat een user geïrriteerd kan worden. Het is mij óók wel duidelijk dat een user op zijn beurt een crewlid kan irriteren en die kans is helaas vele malen groter.
Denk aan de ijverige 'doorposters' (gewoon opnieuw posten met een :r omdat de vorige dicht was) en de Stalkerige posters (gewoon overal bullshit-topics openen om maar hun ongenoegen te uiten). Gelukkig komen deze 2 types de laatste tijd niet veel meer voor bij mijn weten. Maar het type 'LA-poster' bestaat nog steeds; vele malen per week (dag?)
[quote]
blackd schreef op 08 januari 2003 @ 22:08:

[...]

Begrijp me goed, ik vind het prima dat je de manier van sluiten van de crew ter discussie stelt. Echter, ik zou, zoals ik aangaf, graag willen weten in welke context de sluitmessages geplaatst moeten worden die je, gewild of ongewild, via het "onderzoek" in de discussie betrekt.

Want ik zag in een posting van XceeD vaak de afkorting HK terugkomen, en ik heb het liever alleen over de techfora, waar het probleem van de 'helpdeskers', en het strengere modbeleid dat daar uit volgt, speelt.
Ik kan het Onderzoek van GuardianAngel dus grotendeels bevestigen; ik heb me ook vrijwel alleen gericht op de niet-HK-fora; het merendeel zat in de techfora (en een enkele in bijvoorbeeld SG)

Alleen 1 verschil (denk ik) met GuardianAngel is dat ik denk te kunnen beweren dat er wel degelijk uitgebreidere sluitposts zijn (dit denk ik niet te kunnen beweren; dit is gewoon een feit; alleen minder makkelijk te checken) maar dat die meestal GEEN LA-draadje opleveren (misschien worden de mods wel gemailed?). Zoek zelf voor de aardigheid met de Omegasearch in [LA] op de termen 'slot slotje gesloten dicht' in de afgelopen 100 dagen.
Open een willekeurig topic wat duidelijk een 'klacht' is vanwege een gesloten topic. Open ook het bijbehorende gesloten topic en check de sluitpost. Doe dit voor mijn part met 20 van die LA-draadjes.

Ff een snel hulpje als edit:

met omega zoeken op: slot slotje gesloten dicht" in LA gedurende de afgelopen 100 dagen

[ Voor 7% gewijzigd door WFvN op 08-01-2003 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Wauw, wfvn heeft nogal wat werk verricht. Hulde! Hulde Hulde!

Kennelijk kwamen er bij zijn vondsten wat meer topics naar voren met wat meer mooiere sluitpostings. Ik kan daar alleen maar blij mee zijn.

Deze uitslag sluit voor 100% aan op mijn allereerste posting die er kortweg op neerkwam dat users sneller in LA gaan reageren als de sluitpost erg kort is.

Mijn idee om de sluitpostings min of meer langer te maken en te halen uit een template is dan ook niet zo'n onlogische oplossing. Het blijft onpersoonlijk maar hoe groot is de kans dat een TS kort na elkaar twee gelijke teksten als slot van zijn topic ziet verschijnen én zich dat ook nog weet te herinneren.

Nu kun je zeggen dat een user diezelfde tekst ook in een ander topic dan dat van hem kan tegenkomen. Verschillende templates of een kleine wijziging maken de reactie wat anders en dus valt het iets minder op.

blackd
Ik zou echt niet weten wat ik verder zou moeten toevoegen. De bovenstaande reactie van WFVN zegt denk ik wel voldoende.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 19-09 17:03

Jaymz

Keep on moving !

Ik haat templates to be honest, uitzonderingen daargelaten tik ik al m'n mails zelf. Hoe moeilijk je het ook maakt (I mean, hoe generiek en eigen inpunt vereisend) je zult als er een template is deze selecteren, snel ff een één of andere opmerking plaasten en op Submit douwen; I know what it is to be human, I'm one myself

Feitelijk is het redelijk simpel: Leg uit waarom de thread dicht gaat ipv het alleen maar mede te delen (hoewel ik moet toegeven dat als een thread overduidelijk dicht moet het soms best knap lastig is een creatief stuk tekst uit je duim te zuigen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Waarlijk een reactie die ik niet alleen waardeer maar begrijp. Hoe herkenbaar.

Een groot probleem lijkt mij dat als je als moderator een zwaar forum hebt je meer postings doet. Hoe hou je het dan vol een slotje te zetten met een persoonlijke boodschap ?

[ Voor 46% gewijzigd door Guardian Angel op 09-01-2003 00:37 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Nu we zover zijn zouden we verder kunnen gaan over de onderwerpen.
en de discussie over het hoe uitvoeren van een onderzoek en of deze repensatief is nu kunnen sluiten?

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
[nohtml]
GuardianAngel schreef op 09 januari 2003 @ 00:19:

Deze uitslag sluit voor 100% aan op mijn allereerste posting die er kortweg op neerkwam dat users sneller in LA gaan reageren als de sluitpost erg kort is.
Huh? :?
Net niet, als ik dit lees:

wfvn:
Ik heb in een hele vracht topics (van de afgelopen 100 dagen) in LA geopend over een gesloten topic. Elke keer (op 1x na van de door mij 'onderzochte' topics) bevatte een uitgebreidere sluitpost met een duidelijk vriendelijke tint. (veel andere sluitposts waren ook wel vriendelijk; aanwijzing van 5 woorden + oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

whoami schreef op 09 January 2003 @ 08:07:
[nohtml]
[...]

Huh? :?
Net niet, als ik dit lees:

wfvn:
Ik heb in een hele vracht topics (van de afgelopen 100 dagen) in LA geopend over een gesloten topic. Elke keer (op 1x na van de door mij 'onderzochte' topics) bevatte een uitgebreidere sluitpost met een duidelijk vriendelijke tint. (veel andere sluitposts waren ook wel vriendelijk; aanwijzing van 5 woorden + oid)
Welles nietes....
Wat ik gezien heb is dat er wel degelijk mooie sluitmessages zijn.
Wat mijn bevindingen waren is dat met name (lees: vrijwel alleen) topics waar een slot op is gekomen met een korte/gebrekkige/sumiere (nja, vul zelf maar in) sluitpost, een topic in LA opleverden met soms de vraag 'waarom dicht?' en soms de opmerking 'WTH GVD [etc etc etc] zit m'n topic dicht?!?!?! :r'.
En dat zeg ik dus in mijn eerste posting min of meer met
Een uitgebreid verhaal is niet nodig maar sommige moderators zijn wel heel erg kort in hun reactie.

Een standaardreactie is niet echt persoonlijk maar de meeste users zullen niet dagelijks een zooi slotjes op hun topic zien verschijnen dus echt opvallen zal dat niet.

Een opmerking als "Dit topic gooi ik dicht. Je had wel eens even de FAQ mogen lezen of eens gewoon op **** moeten kijken" is nu niet echt vriendelijk en ik kan me voorstellen dat iemand dan denkt #$%^wat een ^)(*&.

Maar een standaard copy/paste antwoord met bijv. de tekst "De oplossing van jouw probeem staat uitgebreid in de FAQ omdat het gewoon een erg veel gestelde vraag is. Zoek maar eens met onze in- of externe search en je zult verbaasd staan van het resultaat. Om deze reden wordt dit topic gesloten" zal al heel wat minder boze reacties bij de TS opleveren.
100%, 98% 87,23335% maakt het iets uit?

Nu kun je natuurlijk door blijven zeuren en elk zin van mij vergelijken maar ipv daarvan kun je beter meedenken aan een oplossing. Dit is ietewat storend.

Respect, verdraagzaamheid en vriendelijkheid.... keywords.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 09-01-2003 08:32 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Trouwens, ik kan me herinneren dat D2k en dusty begin 2002 door de P&W'ers als mod verkozen werden. D2k en dusty staan nu eenmaal niet om hun uitgebreide (sluit)posts bekend. Blijkbaar vinden bepaalde mensen dat dan toch zo erg niet...

[nohtml]
Beetje goedkoop, die reactie vind ik...
100%, 98% 87,23335% maakt het iets uit?
Wat bedoel je hier nu met die percentages? :?

En een oplossing ? Wel, sluitmessages worden door mods gegeven, mods zijn mensen, en mensen hebben elk een andere/verschillende stijl. De ene gaat wat vriendelijker reageren dan de andere. Als er al eens een 'botte' sluitpost tsn zit, dan kan ik dat wel redelijk begrijpen. Zeker als je op 1 dag al tig slotjes gezet hebt.

Een oplossing voor een minder streng forum? Tja.... In P&W is het modbeleid enkele maanden geleden versoepelt, maar dan nog zullen er altijd mensen zijn die het dan nog te streng vinden...

[ Voor 64% gewijzigd door whoami op 09-01-2003 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

whoami schreef op 09 January 2003 @ 13:41:
Trouwens, ik kan me herinneren dat D2k en dusty begin 2002 door de P&W'ers als mod verkozen werden. D2k en dusty staan nu eenmaal niet om hun uitgebreide (sluit)posts bekend. Blijkbaar vinden bepaalde mensen dat dan toch zo erg niet...
Dat komt waarschijnlijk door het feit dat normale users een slotje niet als straf beschouwen, maar als een leerpunt daar er altijd een sturing danwel een oplossing wordt geboden... hoe kort de sluitmessage dan ook is. Een korte sluitmessage kan heel duidelijk zijn...

Nieuwe gebruikers zien een slotje mijn inziens als een zware straf of belediging... Wat natuurlijk reinste kolder is. Net zomin als een OW... het is een waarschuwing, niks anders. Een (temp) ban is een straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

[...]
[...]
Je begrijpt mijn tekst of je begrijpt hem niet.
Na al veel te veel over olienoten te hebben gepraat lijkt me dat ik daarmee mag stoppen. Dat doe ik dan ook.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
GuardianAngel schreef op 09 January 2003 @ 14:54:
[...]

Je begrijpt mijn tekst of je begrijpt hem niet.
Na al veel te veel over olienoten te hebben gepraat lijkt me dat ik daarmee mag stoppen. Dat doe ik dan ook.

Nouja, da's ook een manier om aan jouw keywords (respect, verdraagzaamheid, ...) te voldoen...

Ipv iets te verduidelijken gewoon weigeren van erop in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[...]

Waarom goedkoop?
[...]

Die percentages waar die op slaan?
Hij bedoelt 'of de mening van GA nou voor 100% of voor 80% -of iets daar tussening- overeenkomt met de mening van WFVN, dat boeit niet zoveel, de boodschap is duidelijk: Kortere/sumiere sluitposts geven aanzienlijk meer aanleiding voor users om een LA-draadje te starten met de vraag (of vloek) waarom zijn/haar topic dicht is. Terwijl uitgebreidere sluitposts (van bijvoorbeeld 5 regels) zelden een LA-draadje oplevert.
En een oplossing ? Wel, sluitmessages worden door mods gegeven, mods zijn mensen, en mensen hebben elk een andere/verschillende stijl. De ene gaat wat vriendelijker reageren dan de andere. Als er al eens een 'botte' sluitpost tsn zit, dan kan ik dat wel redelijk begrijpen. Zeker als je op 1 dag al tig slotjes gezet hebt.
Daar kan ook ik volledig inkomen (ik maak het ook regelmatig mee; herhaling wordt saai; daar kan je aardig op afknappen; okee, indien het een herhaling is met positieve gevoelens valt het we mee, maar als je mensen 'terecht' wijst, wordt je er wel eens strontziek van.)

Maar dan nog: Er wordt in dit topic gezegd: Het forum is niet democratisch, te streng.
Dat het niet democratisch is (of grotendeels niet) zal vermoedelijk niet veranderen. Als het forum niet te streng is (of lijkt) zal men ook niet snel gaan zaniken over 'democratie'; dat gebeurt als mensen ontevreden zijn.

Kortom:
Stelling: Als sluitposts uitgebreider zijn en duidelijke informatie bevatten omtrent het sluiten van het topic en eventueel graag een hint, zal het aantal LA-posts afnemen en het forum direct 'minder streng' lijken; wat weer het gezeur om 'democratisch' wat meer naar de achtergrond brengt.

Of deze stelling opgaat, weet ik niet maar gebaseerd op dingen waarvan ik denk dat het feiten zijn (ondersteund door GA of liever gezegd omgekeerd: hij kwam er eerst mee; ik wilde het niet geloven maar moet toch toegeven dat ik hem gelijk moet geven), denk ik dus dat ik die stelling wel kan plaatsen en dat hij niet eens zo vreemd is.

Nu naar het volgende punt.
Templates zijn niet echt je-van-het; persoonlijke boodschap is prettiger. Maar het schijnt soms dus lastig om 'origineel' te zijn (aldus Jaymz)

Dan is de vraag: wat zou minder naar overkomen op users (als een mod geen ingeving heeft of helemaal geen puf om vriendelijk te zijn vanwege.... nja, maakt niet uit)? 1) korte botte opmerking of 2) een neutrale/vriendelijke templatepost?
Een oplossing voor een minder streng forum? Tja.... In P&W is het modbeleid enkele maanden geleden versoepelt, maar dan nog zullen er altijd mensen zijn die het dan nog te streng vinden...
Tja, maar dan heb je het voor een groot gedeelte over die personen die 1) de boel daar plaatsen terwijl het in W&G thuishoort (ik kom zelden tot nooit in P&W omdat ik doodgewoon niet aan programmeren doe en wat dat betreft zo ongeveer op het niveau van een erwt zit; toch weet ik dit omdat ik het ZO vaak langs zie komen). En tja, daar valt natuurlijk weinig aan te doen.
Acties die daaruit volgen zijn 1) slotje of 2) moven. Het slotje levert in ieder geval vaak gemekker op in LA. Maak daar de slotposts wat uitgebreider en mogelijk heb je minder gezeur in P&W en idem voor LA (ik vind trouwens de users in P&W gemiddeld genomen niet de vriendelijkste groep op GoT; ik meen daar (ik lees wel maar post nagenoeg nooit; het lezen gaat meestal naar aanleiding van SM-postings en LA-draadjes) toch vaker lichte flames te zien en botte antwoorden DAT HET IN WG thuishoort e.d. Ik kan me vergissen, maar dat is een idee wat momenteel door m'n hoofd spookt. Ik heb echt zo'n indruk dat 'als het topic je niet aanstaat, post er dan niet in' niet helemaal opgaat voor een redelijk aantal users daar. Maar nogmaals: ik kan het volledig verkeerd hebben (omdat ik dus met name de probleemdraadjes lees; maar dan nog: als ik die probleemdraadjes vergelijk met andere probleemdraadjes vind ik de reacties van (in ieder geval) users daar wat botter)

Nog even een leuk voorbeeldje van een gesloten topic met sumier sluitpostje:

Welke 3d kaart?
Hierin geeft de mod alleen een link naar een gericht punt van een FAQ met als tekst 'lees ff dit'

gevolg: Courage

[ Voor 8% gewijzigd door WFvN op 09-01-2003 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Jouw gedachte/idee/conclusie is de mijne.

Ik had al 20% van een reactie klaar staan voor whoami maar ik vrees dat ik niet tot hem doordring dus.. frommel... prullebak.

Vat ik kort alles juist samen door te zeggen dat.........

uit "onderzoek" en eigen waarneming het is gebleken dat korte en onvriendelijke postings de kans verhogen dat een user een topic in de stijl van "ik ben boos" opent.

dat mogelijkerwijs het aantal "boze" reacties in LA zal afnemen door op een wat andere manier een slotposting te maken.

vriendelijke templates mogelijkerwijs de moderator van pas kunnen komen bij het neerzetten van een slottopic.

Ben ik nog iets vergeten? Dacht het niet.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

GuardianAngel schreef op 09 januari 2003 @ 16:19:
[...]

Jouw gedachte/idee/conclusie is de mijne.

Ik had al 20% van een reactie klaar staan voor whoami maar ik vrees dat ik niet tot hem doordring dus.. frommel... prullebak.

Vat ik kort alles juist samen door te zeggen dat.........

uit "onderzoek" en eigen waarneming het is gebleken dat korte en onvriendelijke postings de kans verhogen dat een user een topic in de stijl van "ik ben boos" opent.

dat mogelijkerwijs het aantal "boze" reacties in LA zal afnemen door op een wat andere manier een slotposting te maken.

vriendelijke templates mogelijkerwijs de moderator van pas kunnen komen bij het neerzetten van een slottopic.

Ben ik nog iets vergeten? Dacht het niet.
Moch... een stukje technische uitwerking eventueel: voor de Modjes een 'Sluit-post-wizard'
offtopic:
Lijkt misschien vreemd?
Maar zie het zo voor je:
Niet zo'n soort venster als de Searchpagina, alleen dan met een vracht aanvinkvakjes; elk voor een aparte reden zoals
'search' [met daarachter een invoerbalk voor zoektermen]
'google' [met daarachter een invoerbalk voor zoektermen]
'Algemene FAQ'
'SubforumFAQ'
'Move'
'Andere reden nl' [met daarachter een invoerbalk voor eigen invoer van de mod]

Ik denk wel dat zo'n soort wizard nogal wat programmeerinspanningen (3x woordwaarde ofzo?) nodig om de wizard een beetje gebruikersvriendelijk te maken
In verschillende subfora heb je verschillende FAQ's/Sticky's. Nu wordt het denk ik niet echt handig als je 40 van die aanvinkvakjes onder elkaar hebt staan.... Dus alleen die opties weergeven die horen bij dat subforum...

Mja, nu loop ik ver vooruit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, ik vind GoT een interresant forum, vooral omdat mensen hier niet bang zijn om bepaalde persoonlijke probs te posten, en er wordt tenminste serieus op gereageerd.
kan zat fora bedenken waar je in 9 van de 10 reply`s de grond ingetrapt wordt.
Het niveau ligt hier gewoon een stuk hoger.
Verder vind ik het ook relax dat er een forum is waar ze bijna altijd wel oplossingen hebben voor eventuele computerproblemen, hoe klein ook.
vroeger heb ik ook zat dingen gezegd die banwaardig waren ;)
maar ik kan er zeker inkomen dat veel mensen kritiek hebben op de vaak starre houding van de moderators die vaak ook te weinig inlevingsvermogen hebben of zich simpelweg niet in een situatie willen verdiepen :/
het is gewoon af en toe te ambtelijk en te streng nofi maar het is gewoon zo :)
aan de andere kant kan ik dat ook wel begrijpen omdat het een groot geheel is en dan moet je wel een streng beleid voeren.
Waar ik me hoofdzakelijk aan irriteer zijn die mailtjes als je een OW of iets anders krijgt, alsof je een moord gepleegd hebt.
Daarnaast valt er zeer moeilijk in beroep te gaan tegen zoiets, "Ja had je maar niet zo ongenuanceerd moeten doen :/"
beetje vriendelijker en respectvoller mag wel tegen onbekende mensen, die vaak nog ouder zijn dan de modjes zelf. :)

verder is GoT heel oke en behulpzaam :)

Voor ik het vergeet; doe a.u.b wat aan die wannabe mods die vaak erg flamerig reageren en gewoon zo lopen te slijmen dat het kwijl bijna van mijn monitor afdruipt.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 07:31:
Ach ja, ik vind GoT een interresant forum, vooral omdat mensen hier niet bang zijn om bepaalde persoonlijke probs te posten, en er wordt tenminste serieus op gereageerd.
kan zat fora bedenken waar je in 9 van de 10 reply`s de grond ingetrapt wordt.
Het niveau ligt hier gewoon een stuk hoger.
Verder vind ik het ook relax dat er een forum is waar ze bijna altijd wel oplossingen hebben voor eventuele computerproblemen, hoe klein ook.
vroeger heb ik ook zat dingen gezegd die banwaardig waren ;)
maar ik kan er zeker inkomen dat veel mensen kritiek hebben op de vaak starre houding van de moderators die vaak ook te weinig inlevingsvermogen hebben of zich simpelweg niet in een situatie willen verdiepen :/
het is gewoon af en toe te ambtelijk en te streng nofi maar het is gewoon zo :)
wat IS?
Is het zo of vind jij dat?
aan de andere kant kan ik dat ook wel begrijpen omdat het een groot geheel is en dan moet je wel een streng beleid voeren.
Waar ik me hoofdzakelijk aan irriteer zijn die mailtjes als je een OW of iets anders krijgt, alsof je een moord gepleegd hebt.
Dit lijkt me gewoon een stukje duidelijkheid dat gegeven wordt aan de user. Nu heb ik nog nooit een OW gehad en dus ook nog nooit zo'n mailtje. Maar als ik je goed begrijp is het dus een wel zeer intimiderend mailtje?
Daarnaast valt er zeer moeilijk in beroep te gaan tegen zoiets, "Ja had je maar niet zo ongenuanceerd moeten doen :/"
Geef eens voorbeelden want dit vind ik een stel steken onder water waar niemand wat aan heeft op deze manier
beetje vriendelijker en respectvoller mag wel tegen onbekende mensen, die vaak nog ouder zijn dan de modjes zelf. :)
Waarom denken veel mensen toch dat de modjes hier een stel 'kleuters' zijn (okee, iets heel erg bont gemaakt);

Ik zou zeggen: Check eens flink wat profiles van modjes en van gastjes die waarschuwingen krijgen, slotjes op hun topics en die ook een grote bek opzetten in LA omdat hun draadje dicht zit.

Bovendien vind ik het ook niet echt respectvol van een user als hij te gast komt op een forum en gewoon schijt heeft aan de huisregels (of nb niet eens de moeite heeft genomen om op de hoogte te komen van de huisregels)

Zoals jij het stelt vind ik het dus een beetje twisted reality
verder is GoT heel oke en behulpzaam :)

Voor ik het vergeet; doe a.u.b wat aan die wannabe mods die vaak erg flamerig reageren en gewoon zo lopen te slijmen dat het kwijl bijna van mijn monitor afdruipt.. :/
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 07:31:
* Han kan niet wachten op je voorbeelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

moah, zo'n beetje elk topic staan wel neerbuigende semi-flamerige opmerkingen in van mensen. Ik zou het zelf ook behoorlijk veel prettiger vinden als mensen die opmerkingen voor zich zouden laten en dat soort topics of aan mods melden of negeren.

Dan heb ik het trouwens niet over opbouwende reacties, want als je dat wannabemodgedrag noemt, dan mag dat van mij :). Ik heb het dan over reacties die niet verder komen als
UTFS! :r
Lees de FAQ eens
Dat vinden de modjes niet leuk, jij gaat een OW krijgen
n00b! Zeg dan wat je gedaan hebt!!!
Weleens van de search gehoord?
en dat soort opmerkingen... Die mogen van mij echt hartstochtelijk achterwege blijven.

Modden tegen laag-niveau topics is wel redelijk te doen, vind ik maar modden tegen zulke opmerkingen kost gewoon zoveel tijd en energie, plus dat sommige mensen het ook nog eens "goed" bedoelen... Maakt het allemaal lastig. Maar persoonlijk is dat mijn irritatie #1 op ons forum...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 07:31:
o ja? ik heb in het verleden ook een OW gekregen, gewoon een standaard mailtje hoor, en als je een net mailtje stuurt naar de bemiddelaar waarom jij denkt dat die OW niet terrecht is (moet je natuurlijk wel met argumenten komen) dan wordt daar heus wel wat aan gedaan ;)
boeit leeftijd? iedereen is hier te gast en moet zich als die hier wilt komen normaal doen hoe oud/jong je ook bent ;)
mja, je kan weinig doen tegen dat soort gasten, hoewel als ze flamerig zijn zou je een waarschuwing oid kunnen geven, maar eerlijk gezegt ben ik nog niet zo'n post tegen gekomen, kan je een voorbeeldje geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

*schaart zich naast JvS :)

'k bennut ermee eens dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 10 januari 2003 @ 14:44:
Modden tegen laag-niveau topics is wel redelijk te doen, vind ik maar modden tegen zulke opmerkingen kost gewoon zoveel tijd en energie, plus dat sommige mensen het ook nog eens "goed" bedoelen... Maakt het allemaal lastig. Maar persoonlijk is dat mijn irritatie #1 op ons forum...
Dat ben ik volledig met je eens! Niets is zo irritant als een topic waar zulke BS opmerkingen tussendoor vliegen. En soms wordt het goed bedoeld, andere keren is het pure <censuur>, maar irritant blijft het!

Nog zo'n fenomeen: iemand post iets (bijvoorbeeld in LA, wat daar eigenlijk niet had gemoeten of per mail afgehandeld had kunnen worden), en 10 links naar dezelfde info vliegen over het scherm. Soms enkele uren nadat de 1e link is geplaatst vinden users het nog nodig diezelfde info/links nog eens op te hoesten.

Nee, dan zie ik liever 1 goed onderbouwde post (Compubiter's reacties bijv.) dan tig keer de botte opmerking naar hetzelfde stukje FAQ. En ja, dan gaan zelfs goedbedoelde users een behoorlijk stuk negatieve sfeer creëeren, 'zeikers' cultuur kweken, en dat terwijl ze het hoogstwaarschijnlijk goedbedoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 19-09 11:44

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Ooit voorgesteld om eerst 'n * te posten.

Ben je de eerste dan ga je verder met dat linkje of zo.
De rest doet niks meer. Beter 2 of 3 * dat steeds hetzelfde bericht.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

KroontjesPen schreef op 10 januari 2003 @ 15:44:
Ooit voorgesteld om eerst 'n * te posten.

Ben je de eerste dan ga je verder met dat linkje of zo.
De rest doet niks meer. Beter 2 of 3 * dat steeds hetzelfde bericht.
Ik probeer me een voorstelling te maken....

1) User ziet 'foute' post
2) User wil opmerking maken mbt bijvoorbeeld de FAQ
3) User ramt * in en verzendt bericht
4) User kijkt in het topic of zijn * bovenaan staat. Indien nee: niets doen, Indien ja: post editten en er een fatsoenlijk bericht van maken waarin hij aangeeft over het hoe wel hoe niet, wat fout en wat goed etc.

Zoiets?

Indien ja: Ben je dan niet bang voor irri firstposters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 19-09 11:44

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Het zal hier in LA best eens te testen zijn op vragen die zeker als antwoord hebben "Mail modje op naam(at)tweakers.net"

Is zelfs misschien handig voor modjes als z'n een slotje willen zetten.
Zien mede modjes dat er al aan gewerkt wordt.
Spaart mod tijd en kostbare slotjes.
(Of was het nu kostbare mod tijd en een slotje) ;)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ach, misschien is het wat verstandiger als de "meubels" iets minder fanatiek behulpzaam proberen te zijn :). Niets tegen LA meubelschap, ik vond het zelf ook een van de leukere fora, maar topics die overduidelijk niet in LA horen, hoeven niet met 10 reply's op de teller met hetzelfde erin op slot te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Goed, er was weer een GoT afzeik topic, ditmaal van Coolie oid. Had net mijn reactie klaar, gaat ie dicht :)

Maar mening geld denk ik nogsteeds:
Mja. Ik begrijp het gewoon niet. Ik gedraag me gewoon volgens mij, laat ik die rotuitdrukking ook es gebruiken, normen en waarden, behandel mensen respectvol en ga discussies aan met argumenten. Verder kijk ik gewoon wat logisch is, en volg zoveel mogelijk de regels. En ik heb geen mot met mods. Ik zie van de topicstarter van dat andere zeiktopic bijv net een andertopic waar hij gelijk over kut dit en dat begint en naar mods verwijst als machtsgeile nogiets, en dan vin ik het niet gek dat ze gaan rellen. Ik begrijp niet waarom mensen hier zo snel gaan schelden en shit als ze een slotje krijgen. Ga eerder nadenken ofzo waarom je die krijgt. Als je irl op alles gaat schelden kom je niet erg ver imo.
Tot zover mijn mening van de dag :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou. dit valt me wel mee:
Mensen die eerlijk hun mening over GoT en zijn mods durven te uiten!
Ik ben nu ondertussen ook nog es 10 x met een ban bedreigt, omdat ik m'n eigen mening over GoT te vaak los laat. Naja, daarom gaat ik maar ff zonder GoT verder,
misschien dat ik ooit es terug kom onder een andere nick,
en dan zal ik, net als bijna alle andere 60000 users, ook precies doen wat Mods zeggen,
zodat ze ook mijn vriendjes worden.

ps1: Er zijn goeie mods hier! (paar sucken,noem geen namen
ps2: heb leuke tijd hier gehad
ps3: Mijn uitbarstingen van gister in 3dcontest topic van Lieve Adjes waren tè,
mijn excuses daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 04:33:

Wij bepalen hier de regels zodat het forum soepeltjes loopt.
Whahah prachtige quote, denk hier zelf nou eens overna. Aangezien dat nogal moeilijk is voor HlpDsk zal ik het even voor je doen.

Het verloopt alles behalve soepeltjes op het forum. Als je ziet hoe groot de zwijgende meerderheid is (die flink losbarst in dit topic) dan kun je volgens jouw redenering concluderen dat er sprake is van een falend beleid.

En wat betreft de mods en hun gedrag t.a.v. topic sluiten, sluit ik me bij de topicstarter aan. De mod BalusC spant hier de kroon wat mij betreft, PMG was voorheen één van mijn favoriete forums, tegenwoordig kom ik er bijna nooit meer. De sfeer is daar totaal verpest, meneer gooit elk topic op slot wat hem niet aanstaat, ook al zijn topic op het eerste oog misschien wat magertjes dan zie ik vaak genoeg nog de mogelijkheid dat er een leuke en interessante discussie uit kan vloeien. Ik heb zelf al enkele malen meegemaakt dat ik een reply aan het schrijven wat en op het moment dat ik op verzend drukte was het topic dicht. Na wordt naar een stuk of 5 keer wel frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Laatst online: 04-05-2023
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 09:33:
[...]
Whahah prachtige quote, denk hier zelf nou eens overna. Aangezien dat nogal moeilijk is voor HlpDsk zal ik het even voor je doen.
Je kunt ook normaal reageren... dit lokt alleen maar negatieve reacties uit. :{
Het verloopt alles behalve soepeltjes op het forum. Als je ziet hoe groot de zwijgende meerderheid is (die flink losbarst in dit topic) dan kun je volgens jouw redenering concluderen dat er sprake is van een falend beleid.
'De zwijgende meerderheid' zijn juist niet degenen die hier reageren! De meerderheid is het eens met het beleid en doet niet moeilijk over ieder slotje dat gezet wordt. De mensen die hier negatief reageren zijn juist maar enkelen. En doordat zij flink van zich laten horen, lijkt het misschien of dit een grote groep op GoT is. Maar ik denk dat dat heeeel erg meevalt! Moet je eens kijken hoeveel mensen hier geregd zijn. Als de meerderheid tegen het huidige beleid was, dan zouden de meeste mensen al lang vertrokken zijn en zou het forum niet meer lopen, of dan zou LA zo overspoeld worden met topics dat ze niet meer te beantwoorden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 07:28:
Nou. dit valt me wel mee:
Mensen die eerlijk hun mening over GoT en zijn mods durven te uiten!
Ik ben nu ondertussen ook nog es 10 x met een ban bedreigt, omdat ik m'n eigen mening over GoT te vaak los laat. Naja, daarom gaat ik maar ff zonder GoT verder,
misschien dat ik ooit es terug kom onder een andere nick,
en dan zal ik, net als bijna alle andere 60000 users, ook precies doen wat Mods zeggen,
zodat ze ook mijn vriendjes worden.

ps1: Er zijn goeie mods hier! (paar sucken,noem geen namen
ps2: heb leuke tijd hier gehad
ps3: Mijn uitbarstingen van gister in 3dcontest topic van Lieve Adjes waren tè,
mijn excuses daarvoor
Mja, no offence hoor, maar je kunt best je mening uitten zonder ban oid, als je het maar netjes houdt. Wanneer je gaat schelden en uitlachen e.d. DAN gaan ze dreigen, en dat vind ik uiteindelijk ook nog vrij normaal ook. Je kunt toch een mening ook gewoon netjes vertellen? :) Gewoon geen scheld of spotwoorden in de mond nemen en :) smileys :) goed gebruiken geeft al heel andere posts 8)
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 09:33:
[...]

:( WAAROM moet er zo gereageerd worden tegenwoordig. DAT is de reden dat er friggin problemen zijn, het feit dat users zich niet kunnen gedragen. Dat is al 1000X langsgeweest in dergelijke topics, maar ze zien het niet ofzo? Wat is er mis met gewoon beschaafd discussieren in de trand van "Sorry, HlpDsK, dit lijkt me duidelijk niet waar en wel hierom. Daarom lijkt het me beter dat dit en dat". Waarom moet je zijn uitspraak eerst bespotten en daarna die gozer voor dom uitmaken? RAAAR dat ze dan boos worden ;)
Zwijgende meerderheden barsten niet los per definitie :) En het is best wel een schreeuwende minderheid die ik hier hoor. Maar ik ook grote getalen users die wel of redelijk tevreden zijn over de mods, en onderdeel willen zijn van de oplossing ipv het probleem :)
En wat betreft de mods en hun gedrag t.a.v. topic sluiten, sluit ik me bij de topicstarter aan. De mod BalusC spant hier de kroon wat mij betreft, PMG was voorheen één van mijn favoriete forums, tegenwoordig kom ik er bijna nooit meer. De sfeer is daar totaal verpest, meneer gooit elk topic op slot wat hem niet aanstaat, ook al zijn topic op het eerste oog misschien wat magertjes dan zie ik vaak genoeg nog de mogelijkheid dat er een leuke en interessante discussie uit kan vloeien. Ik heb zelf al enkele malen meegemaakt dat ik een reply aan het schrijven wat en op het moment dat ik op verzend drukte was het topic dicht. Na wordt naar een stuk of 5 keer wel frustrerend.
Geen mening, ben geen PMG bezoeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we eens beginnen met voorheen: Geregistreerd op Monday 25 November 2002 09:50 Dat is dus nog niet zo erg lang geleden, of je gebruikt een kloon...

Waarom moet zo streng modereren :? Omdat er zo vreselijk veel onzin gepost wordt! Voorbeeldje zeg je :? [rml]kwaaaK in "[ AMD] probleem met nieuw systeem"[/rml] |:(

En er zijn een behoorlijk aantal users die graag in PMG komen, en dat al erg lang. En die users storen zich mateloos aan zulke onzin, of aan topics van dit 'kaliber'. Dus die mensen zijn blij dat er moderators zijn die zorgen dat hun forum opgeschoond wordt! Dus het is niet BalusC of zijn collegae, maar een deel van de users die er een zooitje van maken, en de mods kunnen de puinhopen opruimen.

Dat is balen man! Heb jij enig idee hoeveel BalusC kan vertellen over Procs, Mobo's, controllers, etc. etc. Helaas pindakaas, geen tijd voor, hij moet de rotzooi van anderen opruimen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 09:33:
Aangezien dat nogal moeilijk is voor HlpDsk zal ik het even voor je doen.
Ga anders tegen jezelf trollen voor de spiegel ofzo :|

Hoe je het went of keert, ook al is het kort door de bocht, zijn opmerking klopt als een bus. Indien je dat niet begrijpt kun je je niet inleven in het begrip 'gast'.

* Han ziet net je sig... zelfs als niet SP-stemmer vind ik je sig behoorlijk negatief en ondoordacht

[ Voor 18% gewijzigd door Han op 11-01-2003 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

[...]

Er is soms wel een beetje wrijving, maar dat zijn meer mensen die het niet (willen) snappen. Ik reken mijzelf maar tot de zwijgende meerderheid, maar ik barst niet echt los, behalve als ik zie dat er iets echt mis zit. HlpDsK is een mod die in een lastig forum zit (de Huiskamer) en die weet heel goed waar hij het over heeft als hij het over de users heeft.
Je post hier nog niet zo lang, maar ik weet zeker dat BalusC dingen dicht gooit die al tientallen keren voorbij zijn gekomen.
Misschien in een andere vorm, maar de basis is steeds het zelfde. En als je kan gokken dat een topic dicht gaat, hoef je eigenlijk geen moeite te doen door te posten. Tenzij je het als een sport ziet, net nog een zinnige reply posten voordat het dicht gaat.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Kan american conquest niet instaleren

Meer slotjes! Harder optreden! Strenger straffen!

:D

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

opzienbarend, maar volgens mij losstaand van het modbeleid.
Dat topic had zolang de vraag open stond niet op slot kunnen/mogen gaan, immers de vraagstelling was goed; dat de oplossing wijst op een redelijke grote onbekendheid met wat een computer en toegevoegde hard- en software doet kan je vooraf niet weten.

het antwoord geven in dat topic is terecht, en ik vind het een voorbeeld van een goede forum-omgang met elkaar, pas na beantwoording van de vraag lijkt me een slotje op zijn plaats om te voorkomen dat men alsnog de topicstarter gaat neerflaimen over zijn 'domheid'

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

RM-rf schreef op 11 January 2003 @ 14:46 een terecht verhaal, waar ik eik alleen het volgende woord van wou horen:
opzienbarend
Ja heh :P Je hebt natuurlijk wel gelijk, maar ik wilde illustreren dat een hard modbeleid wel degelijk nut kan hebben - niet dat deze draad anders (if at all) gemod had moeten worden. Feit is dat er hier ondertussen een hoop techn00bs rondlopen, en dat verwijten aan de modcrew, als zouden ze willekeurig overal slotjes ophangen, volgens mij niet alleen onterecht zijn; maar dat met een repressiever (ontmoedigings-)beleid de voorkomst van zulke topics wel degelijk teruggedrongen kan worden. Hoe meer posts van mensen die ontevreden zijn over een slotje, des te beter - ik heb sinds mijn registratie misschien tien of twintig discutabele slotjes gezien, en dat is percentueel behoorlijk goed (want ik ben best een beetje SM'erig ingesteld :P).

Als mensen over de zeik gaan zoals stek in de derde post van deze draad, is het enige dat ik kan zeggen: de groeten aan je typemachine! Ik ben de enige beroepshalve programmeur die ik ken met een GoT-account; "men" vindt het niveau domweg te laag (al ben ik de enige programmeur die ik ken met hardware als hobby, wat gegeven de OC/CM-knowledgebase die dit forum wmb in beginsel is, daar weer een ander licht op werpt).

En daar was bovenvermeld draadje nou eens een hele mooie illustratie bij. Ik ben dus voor een ondemocratisch en repressief modbeleid, omdat dat imo het niveau alleen maar ten goede komt - en mods die feitelijke onjuistheden debiteren worden daar (meestal) wel op afgerekend. Waarom gewone users dan niet?

Hell, vermijd ik TF en HK als de ziekte, ga ik hier weer lopen discussieren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 11-01-2003 16:01 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:03

JdM

Humbled

Goed, nav mijn eerdere reply in deze draad , mochten mensen hem nog gelezen hebben, nog even een vervolg reply ,
Ik ben er van overtuigd dat er users zijn die problemen veroorzaken, ik ben er ook van overtuigd dat er mods zijn die deze problemen de ene keer beter, dan de andere keer oplossen. Het blijven ook maar mensen nietwaar?
Wat me wel duidelijk is geworden , is dat als je gewoon normaal reageerd er ook normaal op jou gereageerd word, ik had een fout gemaakt, kreeg daar een waarschuwing voor, die grotendeels terecht was, heb mijn excuses aangeboden (wat helemaal geen probleem is , als je gewoon je fouten durft toe te geven, wat nogal een groot probleem is bij enkelen hier , en dat geldt voor zowel Users als Mods), vervolgens is mijn probleem, wat ik kreeg door de waarschuwing aan mijn adres, door de Crew@GoT netjes en bevredigend opgelost.
Maar enkele users hebben een té grote bek en maar énkele mods reageren daar weleens hard op , ik zou zeggen meld het even bij de mod zelf óf bij de bemiddelaar als het probleem groot genoeg is en ik weet zeker dat het voor 99% op te lossen is, het blijft gewoon een feit dat wij (de users) hier gewoon te gast zijn én ons te houden hebben aan de regels hier.
Doe je dat dan is er nix loos , doe je dat niet dan wordt je op je vingers getikt en als je dat onterecht vind , lees dan voor de zekerheid je eigen probleemtopic/reply nog eens door en durf eens kritiek te hebben op jezelf, dat geldt ook voor de reply's van de mods die in een verkeerd keelsgat geschoten zijn bij de users, durf jezelf te bekritiseren , daar groei je van. Ik wel iig.

En voor PrtSc geld dat zeker, ik vind dat je op deze manier niet volwassen bezig bent , beetje schoppen enzo, ik vind dat bij niemand passen of je nu 46 of 4600 topics hebt gepost, je moet maar eens wat langer rondhangen hier , dan merk je het vanzelf, het zou mooi zijn als je die reply die je gemaakt hebt nog eens overleest en aan jezelf vraagt of je nu echt wel zoveel weet van het reilen en zeilen hier als je zelf denkt.

Voor de rest : keep it going , ik heb nog nooit zo'n fijn forum meegemaakt als hier , je hebt hier kennis en je hebt hier de kans om normaal je vragen te stellen/antwoord te geven/krijgen , er zijn niet veel nederlandse fora die dit hier evenaren! Hulde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Radian schreef op 11 January 2003 @ 16:03:
...er zijn niet veel nederlandse fora die dit hier evenaren! Hulde.
Door deze formulering neem ik aan dat er dus wel fora zijn die je meer waardeert. Natuurlijk ben ik dan meteen nieuwsgierig: welke dan wel?

Ik ben erg tevreden met GoT, maar af en toe wordt er wat bot gemod.
Topics met een openingspost die ook maar een klein beetje onduidelijk is worden soms meteen op slot gegooid met de mededeling 'op slot' of 'jij moet zoeken'. Dit zonder dat de topicstarter hier op kan reageren, terwijl zo'n topic nog best potentieel had om vernieuwende informatie te leveren. Goed, soms had er ook best wel gezocht kunnen worden, maar dat een vraag eerder gesteld is betekent niet direct dat een antwoord uit een eerder topic ook werkt bij deze topicstarter. In plaats dat de betreffende mod meldt dat dit een vraag is waar op gezocht had kunnen worden, waarop de topicstarter kan antwoorden dat hij dat gedaan heeft, maar dat het gevonden antwoord niet werkte, gaat een topic meteen op slot. Hetzelfde geldt voor vaag geformuleerde openingsposts: Dit kan later aangepast worden, mits de mod sturend reageert en niet meteen met sloten begint te smijten.
Misschien een beetje off-topic, maar searchende users wordt het ook niet al te gemakkelijk gemaakt. Een oud topic omhoogschoppen dat over jouw probleem gaat is bijna even kansloos als een nieuw topic openen voor je probleem: beiden zullen snel gesloten worden

Dit moet allemaal als opbouwende kritiek gezien worden, ik ben erg tevreden over GoT, maar dit zijn alleen de negatieve dingen. Positieve dingen hoeven tenslotte niet meer verbeterd te worden ;)
Ik weet niet of iets van het bovenstaande al gemeld is, maar als ik al die lappen tekst zie begint het me te duizelen :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

dawuss schreef op 11 januari 2003 @ 16:19:
[...]

Door deze formulering neem ik aan dat er dus wel fora zijn die je meer waardeert. Natuurlijk ben ik dan meteen nieuwsgierig: welke dan wel?
Hmm? Hij zegt dat er weinig zijn die überhaubt EVENGOED zijn, ik kan no way uit die zin opmaken dat er betere fora zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

DarkX schreef op 11 januari 2003 @ 16:33:
[...]

Hmm? Hij zegt dat er weinig zijn die überhaubt EVENGOED zijn, ik kan no way uit die zin opmaken dat er betere fora zijn?
Inderdaad , zo bedoel ik het, er is een forum dat in de buurt komt en dat is www.motor-forum.nl maar ik heb zo'n vermoeden dat de basis van dat forum hiervandaan komt, er is voor mij maar 1 echt forum, en dat is GoT. (ik hoop dat dat lang zo zal blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Even dit topic een schopje geven....

Het is wel allemaal leuk dat er zoveel gereageerd wordt in dit topic maar wat gebeurt er nu verder mee?

Leest de crew dit en denkt mwoah..... so what.... of doet men er ook iets mee?

Had toch wel aardig geweest om te zien wat de crew nu voor conclusie heeft getrokken.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

GuardianAngel schreef op 16 January 2003 @ 22:00:
Even dit topic een schopje geven....

Het is wel allemaal leuk dat er zoveel gereageerd wordt in dit topic maar wat gebeurt er nu verder mee?

Leest de crew dit en denkt mwoah..... so what.... of doet men er ook iets mee?

Had toch wel aardig geweest om te zien wat de crew nu voor conclusie heeft getrokken.
Wat wil je dat de crew gaat doen. Dit is niet ons forum, wij zijn hier alleen maar te gast... de crew stelt de regels heel simpel...
If you don't like it... Ga dan zelf kijken of je een forum kunt maken met 20000+ actieve users en dat in normale banen leiden :{

Nogmaals: Je bent te gast, je hebt je maar aan de regels van de gastheren/vrouwen te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

White Dust schreef op 16 januari 2003 @ 22:09:
[...]

Wat wil je dat de crew gaat doen, Dit is niet ons forum, wij zijn hier alleen maar te gast... de crew stelt de regels heel simpel...
If you don't like it... Ga dan zelf kijken of je een forum kunt maken met 20000+ actieve users en dat in normale banen leiden :{

Nogmaals: Je bent te gast, je hebt je maar aan de regels van de gastheren/vrouwen te houden...
Ik vind dit wat een te aggressieve/aanvallende opmerking.
Lees even z'n posts goed door; dan weet je misschien wat hij bedoelt.

Hij zegt niet dat er iets MOET; er zijn alleen dingen geconstateerd. Sommige van die dingen worden door ook (minimaal) 1 mod ondersteund.

Is het vreemd als er dan gevraagd wordt OF en WAT ermee gedaan wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

wfvn schreef op 16 januari 2003 @ 22:11:
[...]

Ik vind dit wat een te aggressieve/aanvallende opmerking.
Lees even z'n posts goed door; dan weet je misschien wat hij bedoelt.

Hij zegt niet dat er iets MOET; er zijn alleen dingen geconstateerd. Sommige van die dingen worden door ook (minimaal) 1 mod ondersteund.

Is het vreemd als er dan gevraagd wordt OF en WAT ermee gedaan wordt?
Goed, ik veronschuldig me dan voor m'n opmerking...
Ik word alleen een beetje moe dat dit topic weer in de schijnwerpers komt... :{

[ Voor 4% gewijzigd door White Dust op 16-01-2003 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

White Dust schreef op 16 januari 2003 @ 22:14:
[...]

Goed, ik veronschuldig me dan voor m'n opmerking...
Ik werdt alleen een beetje moe dat dit topic weer in de schijnwerpers komt... :{
Okee, kan ik inkomen (-elke keer dat gez**k-)

Alleen als je dat nu eens zet tegenover het punt wat GA aandraagt:

'Veel boze topics vloeien voort uit gesloten topics met gebrekkige sluitpost, terwijl gesloten topics met een nette, duidelijke sluitpost met uitleg zelden dat soort topics opleveren'

Hier in dit topic wordt dus nagedacht over oorzaken en oplossingen. Dit vind ik een productief/opbouwend topic. Ik zie dit liever dan 20 van die 'GVD vuile kutmod, m'n topic is dicht :X'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Om even op GuardianAngel te reageren, check de laatste gesloten topics maar, kun je zelf zien of er op een "betere" manier 'geslot' wordt , ik heb de slotjes van de laatste paar dagen eens een beetje in de gaten gehouden en naar mijn idee kom ik minder slotjes tegen die kortaf of echt onterecht zijn , imo is er wel wat veranderd (of mijn rose bril moet de boosdoener zijn B) ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het er mee eens als je va alles al geprobeert hebt, en uiteindelijk hier een vraagje plaatst, dat sommigen gaan zeuren dat je noob bent en niets hebt geprobeert.
Ik vind dit een beetje slap, G0t is toch ook voor beginnelingen of ligt dit aan mij, het is iets waar je vragen op kunt stellen, zo heeft iedereen wel eens een vraag ook de grootste computer kenners hier, maar als je hier wat vraagt word gelijk afgezeikt en slotje opgezet.

please wat vriendelijker?!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 22:22:
Ik ben het er mee eens als je va alles al geprobeert hebt, en uiteindelijk hier een vraagje plaatst, dat sommigen gaan zeuren dat je noob bent en niets hebt geprobeert.
Ik vind dit een beetje slap, G0t is toch ook voor beginnelingen of ligt dit aan mij, het is iets waar je vragen op kunt stellen, zo heeft iedereen wel eens een vraag ook de grootste computer kenners hier, maar als je hier wat vraagt word gelijk afgezeikt en slotje opgezet.

please wat vriendelijker?!?!?
GoT is inderdaad ook best voor beginners. Hoewel enige kennis wel gewenst is. Goed, je kan niet (hoewel.. .kan wel maar komt niet veel voor) overal wat vanaf weten. Maar als je hier komt en gewoon nergens enige basiskennis hebt, zit je toch verkeerd.

ZEKER als je hier je vraag maar neerpleurt zonder zelf ook maar 2 seconde moeite hebt gedaan buiten het plaatsen van het topic om. En dat is dus het probleem. Veel 'beginnelingen' komen hier met hun eenvoudige vragen. Nemen zelf niet de moeite om zelf achter het antwoord te komen (google, FAQ, search, etc) maar flikkeren hun vraag hier maar gewoon neer. Vaak ook nog eens zonder al te veel info; GoTters moeten maar raden waar het om draait, welke hardware die persoon heeft etc. AL het werk moet maar bij anderen vandaan komen. Nee, het kost TEVEEL moeite om zelf te zoeken, zelf wat door te lezen en ZELFS om een fatsoenlijke post te maken.

DAT soort beginnelingen heb ikzelf een schurfthekel aan. 1e keer: okee, nieuw, antwoorden en wijzen op de FAQ. 2e keer? fout....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

wfvn schreef op 16 januari 2003 @ 22:17:

'Veel boze topics vloeien voort uit gesloten topics met gebrekkige sluitpost, terwijl gesloten topics met een nette, duidelijke sluitpost met uitleg zelden dat soort topics opleveren'

Hier in dit topic wordt dus nagedacht over oorzaken en oplossingen. Dit vind ik een productief/opbouwend topic. Ik zie dit liever dan 20 van die 'GVD vuile kutmod, m'n topic is dicht :X'
Tja... je kunt idd gaan denken aan uit gebreide sluit posts, maar zoals al een aantal keer in det zelfde topic wordt gezegt, dan zal het in sommige fora bijna een dagtaak worden...
Zoals ook al gezegt, templates zullen te onpersoonlijk werken...

Ik ben geregistreerd op fora waar ze veelal helemaal geen sluit post typen, op GoT word veelal nog naar google en/of de search gewezen.

Diegenen die idd een topic in LA openen met zo'n inhoud als jij beschrijft zal ook niet veel aan hen eigenlijke topic hebben gedaan.
Als je nu gaat registreren wordt je netjes naar de faq geleid waar je eerst mee moet instemmen, waar toch echt duidelijk staat dat je tenminste wat werk moet verichten wil je goed worden geholpen... Maar nee, men is te beroerd om die faq door te lezen... Moet een mod dan werk maken van iemand die gewoonweg zelf te lui is om werk te verichten?

Edit:
O, wfvn, je reply boven deze is toch dichter bij mijn gedachten dan ik dacht :+

[ Voor 7% gewijzigd door White Dust op 16-01-2003 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 17-09 21:41
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 22:22:
Heel veel zaken zijn met de search te vinden. En lukt dat niet, dan biedt google meestal uitkomst. De n00bs waar jij op doelt openen eerst een topic en dan pas gaan ze verder kijken, meestal gebeurt dit uit pure gemakzucht of lamlendigheid.

Als je als beginneling duidelijk aangeeft wat je allemaal al gedaan hebt, is er volgens mij weinig aan de hand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Maar geef dan ook aan op welke termen je gezocht hebt en wat je gevonden/geprobeerd hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Alfredt schreef op 16 January 2003 @ 22:32:
Maar geef dan ook aan op welke termen je gezocht hebt en wat je gevonden/geprobeert hebt.....
Excact, als dat zou gebeuren kun je hem/haar veel beter op weg helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wfvn schreef op 16 January 2003 @ 22:27:
[...]

GoT is inderdaad ook best voor beginners. Hoewel enige kennis wel gewenst is. Goed, je kan niet (hoewel.. .kan wel maar komt niet veel voor) overal wat vanaf weten. Maar als je hier komt en gewoon nergens enige basiskennis hebt, zit je toch verkeerd.

ZEKER als je hier je vraag maar neerpleurt zonder zelf ook maar 2 seconde moeite hebt gedaan buiten het plaatsen van het topic om. En dat is dus het probleem. Veel 'beginnelingen' komen hier met hun eenvoudige vragen. Nemen zelf niet de moeite om zelf achter het antwoord te komen (google, FAQ, search, etc) maar flikkeren hun vraag hier maar gewoon neer. Vaak ook nog eens zonder al te veel info; GoTters moeten maar raden waar het om draait, welke hardware die persoon heeft etc. AL het werk moet maar bij anderen vandaan komen. Nee, het kost TEVEEL moeite om zelf te zoeken, zelf wat door te lezen en ZELFS om een fatsoenlijke post te maken.

DAT soort beginnelingen heb ikzelf een schurfthekel aan. 1e keer: okee, nieuw, antwoorden en wijzen op de FAQ. 2e keer? fout....
Heb je wel gelijk in, maar er worden ook veel verkeerde dingen afgezeken, soms alles geprobeert denk mischien dat ze het op g0t weten en word je afgezeken en gelijk slot.
ene kant gelijk andere kant :S maar goed veel lezen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

White Dust schreef op 16 January 2003 @ 22:28:
[knip]
Als je nu gaat registreren wordt je netjes naar de faq geleid waar je eerst mee moet instemmen, waar toch echt duidelijk staat dat je tenminste wat werk moet verichten wil je goed worden geholpen... Maar nee, men is te beroerd om die faq door te lezen... Moet een mod dan werk maken van iemand die gewoonweg zelf te lui is om werk te verichten?
Goed punt....

En daarbij komen we weer bij een punt wat jij ook al aangaf: het is sowiezo aan de 'beheerders' om te bepalen wat het beleid is.

Alleen komen er dus klachten. En hoe je met die klachten omgaat... tja....

Dit topic is gestart met de mededeling dat het hier te streng is. Een ander zal zeggen dat het niet streng genoeg is. Er is altijd wel iemand die het niet eens is met het beleid. (en wat dat betreft snap ik ook best de inhoud van je 'boze' reply (die je gelukkig hebt teruggetrokken))

Nu ben ikzelf ook iemand die is voor het 'strengere' beleid; 'FAQ niet gelezen? Jammer dan; dicht' (om het maar even heel bot te zeggen). De users die WEL op de hoogte zijn van de FAQ en zich aan de 'regeltjes' weten te houden, zullen daar ook geen problemen mee hebben omdat ze die 'fouten' niet (of zelden) maken. Mgoed, er loopt hier een steeds grotere variatie aan users rond... En wat er met die verscheidenheid gedaan gaat worden... tja... wij (users) kunnen dingen opmerken en onze meningen ventileren. Daar kan iets mee gedaan worden of niet. Maar op zich wel prettig als één en ander duidelijk wordt gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 22:34:
[...]

Heb je wel gelijk in, maar er worden ook veel verkeerde dingen afgezeken, soms alles geprobeert denk mischien dat ze het op g0t weten en word je afgezeken en gelijk slot.
Even je eerste 2 topics bekeken, ik kan dat nauwlijks afzijken noemen, de eerste kreeg je een mooi uitgebreide sluit post en de 2e was een vrij simpel vraagje en wordt je ook vriendelijk naar de search gewezen (alhoewel die 2e wel 1/2 reacties te veel waren :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik vroeg gister geloof ik wat overl inux debian, dit werd beantwoord hd kapot blablabla typ je verhaal beter kijk hier [linkje] SLot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 22:34:
[...]

Indeed.

Na je vorige post heb ik even op je naam geklikt om je posthistory te checken. Je bent hier (qua aantal posts) nog vrij nieuw hier. Je hebt ook een paar topics op slot zitten. Gelukkig behoor jij absoluut niet tot de ergste groep nieuwe users; jij besteedt aandacht aan je beginpost; jij opent ook niet alleen topics voor jezelf en denkt 'topics van anderen die problemen hebben zijn mijn probleem niet' (een punt wat ik niet genoemd heb maar wat wel veel voorkomt :|). Maar zoals je waarschijnlijk hebt kunnen lezen in de sluittopics: lees wat FAQ's e.d.
Je zal nog wel wat moeten 'leren' als het gaat om de gang van zaken op dit topic; maar voor jou is er zeker hoop ;)

Maar inderdaad: gewoon veel lezen. Heb ik ook gedaan (en doe het nog steeds). Veel lezen bij de plekken waar je interesse in hebt (bijvoorbeeld je linux-topicje). Ik heb totaal geen verstand van linux, maar als ik er wel mee bezig zou gaan en tegen een probleem zou aanlopen, zou ik dus regelmatig in NOS te vinden zijn om topics te lezen (en te zoeken indien ik een probleem had). Misschien lees je iets wat je niet direct nodig hebt, maar het kan later wel een handig handvat zijn om te zoeken als je het probleem WEL tegenkomt.

Leuke anekdote (walgelijk woord)
ik heb ooit een antwoord gegeven aan iemand die een probleem had... een half jaar later had ik zelf het probleem... moest ik op zoek gaan naar m'n eigen reply voor een antwoord omdat ik het vergeten was :+

[ Voor 5% gewijzigd door WFvN op 16-01-2003 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wfvn schreef op 16 January 2003 @ 22:43:
[...]

Indeed.

Na je vorige post heb ik even op je naam geklikt om je posthistory te checken. Je bent hier (qua aantal posts) nog vrij nieuw hier. Je hebt ook een paar topics op slot zitten. Gelukkig behoor jij absoluut niet tot de ergste groep nieuwe users; jij besteedt aandacht aan je beginpost; jij opent ook niet alleen topics voor jezelf en denkt 'topics van anderen die problemen hebben zijn mijn probleem niet' (een punt wat ik niet genoemd heb maar wat wel veel voorkomt :|). Maar zoals je waarschijnlijk hebt kunnen lezen in de sluittopics: lees wat FAQ's e.d.
Je zal nog wel wat moeten 'leren' als het gaat om de gang van zaken op dit topic; maar voor jou is er zeker hoop ;)

Maar inderdaad: gewoon veel lezen. Heb ik ook gedaan (en doe het nog steeds). Veel lezen bij de plekken waar je interesse in hebt (bijvoorbeeld je linux-topicje). Ik heb totaal geen verstand van linux, maar als ik er wel mee bezig zou gaan en tegen een probleem zou aanlopen, zou ik dus regelmatig in NOS te vinden zijn om topics te lezen (en te zoeken indien ik een probleem had). Misschien lees je iets wat je niet direct nodig hebt, maar het kan later wel een handig handvat zijn om te zoeken als je het probleem WEL tegenkomt.

Leuke anekdote (walgelijk woord)
ik heb ooit een antwoord gegeven aan iemand die een probleem had... een half jaar later had ik zelf het probleem... moest ik op zoek gaan naar m'n eigen reply voor een antwoord omdat ik het vergeten was :+
Ik lees ook redelijk veel op dit forum als ik een probleem heb ga ik ook ff search gebruiken, maar die vragen die daar worden gesteld zijn soms net weer iets anders als je eigen probleem. en google enz gebruik ik ook wel, ik ben redelijk nieuw ik ben sinds vorige week dit forum pas echt gaan gebruiken en bevalt me goed moet ik zeggen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 22:49:
[...]

Ik lees ook redelijk veel op dit forum als ik een probleem ga ik ook ff search gebruiken, maar die vragen die daar worden gesteld zijn soms net weer iets anders als je eigen probleem. en google enz gebruik ik ook wel, ik ben redelijk nieuw ik ben sinds vorige week dit forum pas echt gaan gebruiken en bevalt me goed moet ik zeggen!!
Heb even 2 debian topics van jou gelezen, die van de HDD, waren opzich vrij normale antwoorden, en een verwijzing naar de FAQ van NOS (met een geweldige sluit post :o) en dat is ook gebeurd in het andere Debian topic van jou...

* White Dust stemt met wfvn over je post gedrag ;)

[ Voor 5% gewijzigd door White Dust op 16-01-2003 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok mijn posten zijn redelijk normaal, ik ben het er mee eens (zodat we niet in discusie moeten of ze normaal zijn of niet :P)
antwoorden zijn ok, alleen soms zie ik ff wat topics die af worden gezeken.

* Stemse,

* cyfers...
-White Dust -
-wfvn -

denk eraan dat ik beginneling ben :p lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 22:34:
ene kant gelijk andere kant :S
Als je er ook bij verteld wat je hebt geprobeerd zal je als het goed is (en iig niet van mij) een slotje krijgen. Maar sommige mensen zetten enkel "ik heb alles geprobeerd" of "ik heb goed gezocht" in het topic, dat heeft weinig zin, aangezien mensen die niets zoeken dat ook kunnen doen en helaas ook doen.

Zaken als de FAQ etc zijn grote lappen tekst om 'even' door te lezen. Maar in 1 keer helemaal lezen hoeft vaak ook niet, alleen de koppen doorkijken is vaak genoeg. En bedenk dat het niet voor niets in de FAQ staat. Ditzelfde geldt voor de search; mensen zeggen dat 20.000 hits doorlezen te veel is. Natuurlijk. Maar lees de eerste paar schermen met topictitels en haal de interessante 5 er uit. De kans is heel erg groot dat je (een duw in de richting van) je antwoord hebt. Eventueel herhalen met een of twee keer andere / verfijnde zoektermen. Idem op Google :P

Noem bij topicstart wat zoektermen die je hebt geprobeerd, zeg dat je het relevante punt in de FAQ al kent en zeg dat bijv. de handleiding en websites x en y je iets vertelden, maar dat dat niet werkt. Dan zal je echt geen slotje krijgen lijkt me. En iedereen kan goed zien dat je echt serieus bent en er zijn dan toch echt zat mensen 'gek genoeg' om een hoop van hun eigen tijd uit te trekken om jou te helpen - omdat je heel duidelijk laat zien moeite gedaan te hebben.

De goeden lijken, door de gevraagde kenbaar gemaakte moeite, te lijden onder de slechten doordat er toch veel mensen echt geen moeite doen voordat de vraag wordt gestelt. Maar aangezien je in je hoofd toch al die stappen al gedaan hebt om je probleem op te lossen, is het simpel in te typen :)

(Overigens richt ik dit zeker niet tot jou / jouw topics maar in het algemeen).
maar goed veel lezen dus :P

Goed veel lezen is als beginner een heel goed iets ja :*
Ik en velen met mij hebben hier maanden rondgelopen zonder vragen te stellen, en begonnen toen pas te posten. Op die manier leer je hardstikke veel over de onderwerpen waar je in bent geinteresseerd, maar ook hoe het er op GoT toe gaat.

En ontopic: ik voel me persoonlijk niet echt aangesproken dat ik te streng ben, ik kan weinig slotjes van mezelf vinden van minder dan een paar regels. Dus ik zal me er verder buiten houden 8)7

Bij iemand die voor de eerste keer een vraag stelt zal een slotje meestal ook minder snel komen, of minder hard uitgesproken worden in ieder geval. Maar je vergeet ook wel eens te kijken of het een eerste vraag is, mensenwerk enzo :P

Als er al veel vaker op de FAQ/search/policy gewezen is kan je toch echt niet zeggen dat een mod te streng is; dan is het toch echt de vragensteller die blijkbaar gewoon niet door heeft hoe het er op GoT toe gaat en wat er van de vragenstellers gevraagd wordt: zelf moeite doen en dat ook kenbaar maken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het standpunt van de crew is dat we streng blijven beoordelen, de FAQ staat en de regels daarin zijn niet onredelijk en blijven gelden. Topiccloses kunnen wat meer aandacht vragen, maar ook wij mods zijn mensen en doen inderdaad weleens wat korter af.

Ideaal zou het zijn als alle mods 100% behulpzaam zijn met de sluitpost en er per keer 5 minuten aan uittrekken, daar heb je niet altijd zin in, als je voor de 100ste keer dezelfde soort topic sluit (met bar weinig info).

Als mensen dit te streng vinden dan kunnen ze het best een forum opzoeken dat veel kleiner is, waar je dus veel soepeler om kan gaan met regels. Je kan niet iedereen tevreden houden en wij hebben gekozon voor een redelijk hoge eis aan de kwaliteit van de topicstart (helemaal niet onredelijk hoog). Alleen mensen die het niet kunnen of willen snappen dat ze in een post moeten a a n g e v e n wat ze geprobeerd hebben (als ze dat dus gedaan hebben) hebben hier echt problemen. Die wordt dat dan duidelijk gemaakt. Verder staan de regels duidelijk in de topicstart en zolang mensen alleen maar komen klagen als een eigen topic (in 95% van de klaag-gevallen) terecht op slot is gegaan, gaan we er in principe niet echt op in....

Wij zijn geen beginnelinghelpdesk waar je even je vraag neerpleurt. Als je er zelf niet uitkomt, je hebt wel de juiste instelling, je geeft aan tot waar je gekomen bent en wat je probleem was, mag je prima een vraag stellen. Dat is echt helemaal alles. Niets te streng of superstom ofzo, gewoon aangeven. Dat is de schifting die we maken. Doe je dat niet, dan voldoet je topic niet aan de eisen en kan hij op slot gaan...

Die regels zijn er dus om te voorkomen dat het hier helemaal volstroomt met mensen die denken even makkelijk een vraag te kunnen stellen.

Duidelijk?

(overigens is dat gewoon de regels, er gebeurt dus niets met dit topic, behalve dat ik hoop dat mensen kunnen begrijpen dat we regels maken en waarom die er zijn, als deze discussie van voor af aan gaat beginnen zonder nieuwe inzichten omdat mensen het niet lezen maar gewoon komen met "DAT VIND IK OOK!" gooi ik 'm op slot).

[ Voor 30% gewijzigd door JvS op 16-01-2003 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Het enige wat dan nog steeds recht overeind blijft is dat het sluiten van het topic op een vriendelijker manier kan/mag gebeuren door de crew.

Als je dit topic leest is het i.m.o. al vrij snel duidelijk dat de regels niet worden veranderd (mee eens) er niet streng wordt gemodereerd (mee eens) en dat, om irritatie bij nieuwe maar ook bij wat "oudere" users te voorkomen, een andere manier van sluiten weleens de oplossing zou kunnen zijn.

Omdat het onderwerp van dit topic langzaam van onderwerp veranderde naar een "zoek naar een oplossing om "zeikpostings" in LA te voorkomen" denk ik dat er door enkelen (waaronder ik) aardige punten naar voren zijn gebracht waarmee wij als user hebben geprobeerd de crew behulpzaam te zijn. Het zou zonde zijn als hier niets mee zou worden gedaan.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Hèt probleem van threads als deze vind ik (iig) altijd dat ze (zoals op dit moment) eignlijk te lang zijn om nog eens door te lezen en er dingetjes uit te pikken.

Meestal 'beperk' je je op een gegeven moment tot het laatste gedeelte van de thread, en wat zich daarvoor heeft afgespeeld is 'verleden tijd' (okee, 't is minder dramatisch maar goed ;))

Nou bestaat er wel een zekere awareness in deze maargoed, net zoals Berlijn en Aken niet in één dag gebouwd zijn zal hier niet 1-2-3 iets voor komen om mee aan de slag te gaan. Het omgaan met dergelijke threads waar veel wordt gezegd en als je um later doorleest om dingen op te pikken er redelijk wat ruis tussen zit dan :)

Ikzelf ben altijd al wel een voorstander geweest van de 'nette' sluitmessage, alleen tjah dan ben je er nog niet (alleen een mening hebben isn't enough)

Daarnaast besef ik me ook well dat we allemaal maar mensen zijn (en *veel* verschillende mensen zijn) en ik moet vaak zat de neiging om
"Sjezus man, zoek, probeer, denk, vogel zelf nou eerst voordat je je verhaal typed en als je dan een verhaal gaat typen doe het dan netjes, gestructureerd en duidelijk (voor de ander) :{ |:(
neer te mikken onderdrukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dan zou ik tot de conclusie moeten komen om maar niet meer te reageren in/op dit soort topics?

Als er gediscussieerd MAG en KAN worden, en men daarmee aangeeft open te staan voor meningen, dan lijkt het me wél de bedoeling dat er iets volgt óp die discussie.

Is dit niet het geval zijn de "meedenkende" en "goedwillende" users (en daar reken ik mezelf onder) gewoon voor Jan met de korte achternaam bezig geweest en dat geeft een behoorlijk onbevredigend gevoel kan ik je verzekeren.

Al was het maar de mededeling in een slotje ;) dat de crew de discussie heeft gevolgd en er aandacht aan zal worden geschonken. Dan heb je i.i.g. niet dat gevoel van...... shit....

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Kijk de crew weet echt wel wat er leeft onder de users. Het lezen van deze topics is vaak niet eens echt heel erg nuttig voor ze. De standpunten en 'oplossingen' zijn vaak echt al jaren oud. Reken er maar op dat als er eens een nieuwe oplossing tussen staat met potentieel echte oplossingskracht dat de crew dat snel genoeg te horen krijgt.
Hier is gewoon weinig aan te doen. In LA verschijnen dit soort topics met de regelmaat van de klok.

Als je kijkt naar de korte sluitmessages, moet je ook kijken naar de berichten die er boven staan. Ik merk dat daar vaak ook al de reden in staat waarom hij dicht gaat. DE user moet dan gewoon maar even het hele topic lezen vind ik. Een mod hoeft toch niet precies te herhalen wat een ander net ook al gezegd heeft. Eventueel kan hij er een verwijzing naar geven, dat zou wel zo handig zijn. Maar het is soms is de reden ook zo evident dat ik me kan voorstellen dat er allen iets staat als "dicht".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

GuardianAngel schreef op 17 januari 2003 @ 00:45:
[...]

Dan zou ik tot de conclusie moeten komen om maar niet meer te reageren in/op dit soort topics?
Neuh, zover moet je niet gaan.

'T is alleen niet echt goed voor je hart als je 'verwacht' dat er als er in een thread wat wordt gezegd of iets slims wordt geroepen dat dat A: Direct wordt opgepikt en B: er daadwerkelijk wat mee gebeurd (en dat het de volledige weg van idee tot uitwerking ook redt ;))

Vergeet de 'omstandigheden' ook niet. Ikzelf bijvoorbeeld redt het maar net om lange interessante threads te blijven volgen en dan heb ik nog een 'redelijk simpel baantje @ GoT en kan ik dagelijks de tijd nemen óm die threads ook 'te vinden' en te volgen. (vergeet ook niet dat ik /de crew er nog wat fora bij heb hangen waar dergelijke threads óók voorkomen 8)7)

Iemand die modereert @ een druk forum zit niet zo lekker in z'n tijd om nog even op z'n gemak een draak van een thread door te nemen ;)

Maargoed, het geval 'nette sluitmessage' is al vaker geroepen (ook @ crew); mischien dat dit weer een extra impuls is geweest :+

[ Voor 7% gewijzigd door Jaymz op 17-01-2003 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Radian schreef op 04 januari 2003 @ 10:33:
[...]

Klopt, te vlug gereageerd, moet ik niet doen.

Daar kan ik ook normaal op gewezen worden en dát is niet gebeurd, daar gaat het mij om.

Neemt iemand het me kwalijk als ik hier nog even op in ga? Nee? Mooi. Daar gaan we!
Die laatste zin hier geeft perfect aan wat anno 2003 het probleem van de Westerse maatschappij is. Iedereen is zo vol van zijn rechten en zo door en door doordrongen van het feit dat er dingen mogen en dat anderen zich aan de regels moeten houden, dat ze uit het oog verliezen dat ze ook zélf PLICHTEN hebben en zich dus ook aan regeltjes moeten houden.

Radian, ik ken je verder niet, ik ken je geschiedenis niet, dus daar zal ik verder niet op in gaan. Maar wat ik wel zeggen wil is dat JIJ iets fout doet. Je geeft het hierboven zelf toe "moet ik niet doen", "ik word gefrustreerd en zet er zelf ook een paar foute posts bij (sic)". En dan nóg verwacht je van de mods dat ze je eerst een aai over je bol geven en zeggen "stout Radiannetje, niet meer doen, hier heb je een lolly". Je zegt "daar kan ik ook normaal op gewezen worden". Ik heb wel meer gehoord "ik ben te hardhandig gearresteerd", "er is teveel geweld gebruikt bij mijn aanhouding", "ik voel me onderdrukt", "ik deed alleen maar zo". Wie goed doet, goed ontmoet. Niet gefrustreerd gaan lopen doen als je het zelf verprutst hebt.

De meeste dingen zijn inderdaad echt zelf wel te vinden. Het is mij in het verleden ook wel eens gebeurd dat ik een topic opende dat een uur later dicht was met de nette versie van 'uts' erin. Maar ik heb nog nooit een OW gehad en ik loop hier toch al een tijdje. Denk eerst eens even rusting na voordat je boze posts in een topic zet of gaat lopen blèren dat het allemaal niet goed is.

Oh, en brakkie: het mooie van dit forums ondemocratische inslag is dat de modjes bepalen wat dicht gaat en wat niet. 'Dicht!!!' en 'Slotjuh!!!111' roepen is nou precies wat er in dit topic als 'vaud' bestempeld wordt. En terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

wzzrd schreef op 17 januari 2003 @ 08:39:

[...]

[...]Radian, ik ken je verder niet[...].
Hoe kun je dan wel in je reply zeggen hoe het in elkaar steekt?
Maar een aai over mijn bol is wel lekker hoor :>

en btw , na overleg en misschien klein beraad is die OW ingetrokken/omgezet , dát noem ik democratisch , dank U

En alsjeblieft nu geen generaliserend antwoord terug van: ja, maar dit geeft mooi een voorbeeld aan; dat doet het dus niet (ik vind het wel netjes van je dat je nog reageerd op een post van zover terug, je hebt iig je best gedaan om de draad te lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ken het forum al lang .. kom er zo af en toe terug om het opnieuw te proberen om het leuk te vinden .. maar sorry dat ik het zeg , maar ik vind het toch een beetje een zeikforum.
het is te streng en je kunt niet normaal je gang gaan want dan heb je zonder dat je het weet gelijk een berg warnings aan je broek hangen en ik heb zelfs een keer een ban gehad zonder dat ik het zelf in de gaten had ! alleen omdat ik in een topic van logo's een paar logotjes van mezelf liet zien .. die blijkbaar "niet geschikt" waren voor dat topic.
mijn logotjes verdwenen elke keer en zag voor de rest niks :/ .. waarop ik dus opnieuw m,n logotjes poste .

wat bleek nou , dat er een mod in mijn private message box een berichtje had geplaats dat het dus niet mocht om de een of andere vage reden .

maar ik lees die box nooit .. en ik denk dat wel meer mensen dit niet lezen .. dus als "newbie" hier op het forum werd ik pats boem gebanned ..

lekker "forum" vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

[nohtml]
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 10:29:
wat bleek nou , dat er een mod in mijn private message box een berichtje had geplaats dat het dus niet mocht om de een of andere vage reden .
stonden gelukkig ook maar zo;n 5 felgekleurde waarschuwingsposts in dat topic
maar ik lees die box nooit ..
en daarom zijn wij streng?
mij ontgaat de logica in je verhaal (het was trouwens geen ban, maar een OW)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Uit de FAQ:
E-mail adres:
Hier kun je een nieuw E-mailadres aangeven mocht je zelf een nieuw adres hebben. Houd er wel rekening mee dat als je je E-mail adres wijzigt je wordt uitgelogd en een nieuw wachtwoord naar dat adres wordt gestuurd. Zorg er ook voor dat je mail op dat adres regelmatig checked; niet alleen makkelijk als je je wachtwoord eens vergeet maar het is ook de manier waarop de crew met je communiceert.
Momenteel kunnen we ook via het forum met je communiceren (de zogenaamde pushmessage) maar mail is en blijft één van de weinige manieren om iemand te bereiken.

Als 'jij' er dan voor kiest een mailadres op te geven dat je weing checked. Tjah....

Is zo fucking moeilijk issut niet hoor. Ikzelf ben een vrij eigenwijs figuur en I've managed to survive. Besef je gewoon dat er hier bepaalde gedragsregels gelden of je die nou leuk vindt of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Nou zijn we wel heel erg nieuwsgierig naar die logo's.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Radian schreef op 17 January 2003 @ 10:04:
[...]

Hoe kun je dan wel in je reply zeggen hoe het in elkaar steekt?
Maar een aai over mijn bol is wel lekker hoor :>

en btw , na overleg en misschien klein beraad is die OW ingetrokken/omgezet , dát noem ik democratisch , dank U

En alsjeblieft nu geen generaliserend antwoord terug van: ja, maar dit geeft mooi een voorbeeld aan; dat doet het dus niet (ik vind het wel netjes van je dat je nog reageerd op een post van zover terug, je hebt iig je best gedaan om de draad te lezen)

Eigenlijk, geeft het wel - wat je er ook van vindt - een mooi voorbeeld aan. Maar goed, hierover worden we het blijkbaar niet eens. Ow, en sinds wanneer hebben we hier een private message box? :P :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op 17 January 2003 @ 10:33:
[nohtml]
[...]

stonden gelukkig ook maar zo;n 5 felgekleurde waarschuwingsposts in dat topic

[...]

en daarom zijn wij streng?
mij ontgaat de logica in je verhaal (het was trouwens geen ban, maar een OW)
er ontgaat jou wel meer dan alleen logica ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ok dit was het. Het draait weer uit op hetzelfde liedje door mensen die niet lezen maar alleen even hun zegje komen doen omdat ze vinden dat ze onheus bejegend zijn dapo1981, dat jij je mail niet leest is toch echt jouw probleem, wij hebben gewaarschuwd en niet "geen bericht" gegeven zoals je hier stelt. Dit is trouwens geen plek om daarover te gaan zitten bomen, veel verder dan "je verhaal halen" ga je overigens toch niet komen.

Waarom wij streng zijn is nu duidelijk uitgelegd, de discussie over het soort topicclose is wle een interessante, ik zou het helemaal niet erg vinden als iemand zich geroepen voelt daarover een duidelijk en normaal geformuleerd topic te starten (mogelijke oplossing: meer mods, zodat je minder tijd hoeft te besteden/meer tijd hebt om topics te sluiten).

Maar uitsluiten kan je het niet, soms sluit je even snel 8 topics die overduidelijk fout zijn, dan wordt je weleens wat korter af. Over dit onderwerp dus eventueel meer in een topic dat daar specifiek op gericht is, want dit valt een beetje buiten het "streng" en kan ook niet door toevallige passerende mods worden opgelost, zou zeker van hogeraf gedaan moeten worden.

Deze is bij deze afgelopen.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.