GuardianAngel schreef op 08 January 2003 @ 17:09:Mijn gedacht is -en ik herhaal het nu voor geloof ik de 8e keer- dat met meer respect verdraagzaamheid en vriendelijkheid je gewoon kunt voorkomen dat users geïrriteerd raken en LA overstroomt wordt met topics hierover.
Ik ben het wel met je eens maar ik mis het woordje user in jouw verhaal over respect, verdraagzaamheid en vriendelijkheid. Je praat enkel over de irritatie van een user en wekt dus de indruk dat het van één kant komt. Ik denk eerder dat het aan de instelling van bepaalde users ligt. Het anoniem blijven geeft sommige users de indruk dat men een grote mond op kan zetten en zijn sneller geneigt tot 'schopgedrag'.
Dan is er ook nog zoiets als 'wie de bal kaatst kan de bal terug verwachten'.
Een crewmember is een vrijwilliger en is en blijft een mens. Als een user onbeschoft is of meent dat hij de regels van GoT niet in acht hoeft te nemen zal deze in beginsel op een normale manier te woord worden gestaan. Echter bij herhaling (te constateren uit usernotes) zal de toon minder vriendelijk zijn. In het uiterste geval zal bij herhaaldelijk brutaal of ander ongehoord gedrag op dezelfde manier behandeld worden als dat hij/zij meent de crew te moeten behandelen. Dat kan resulteren in een sluittopic als ''tot ziens'' "dicht" "klonk" etc..
Of je onderzoek nu tussen aanhalingstekens staat of niet, je trekt er wel een conclusie uit die men op deze manier niet kan weerleggen
"Ieder voor zich moet maar bepalen wat vriendelijk is of niet. Kort zijn de meldingen in bijna alle gevallen zeer zeker"
Door het geven van de URL's kan er pas een juiste conclusie worden getrokken. Nu vraag je aan de user of ze naar aanleiding van de door jouw gequote slotposts een oordeel willen trekken. Je ziet zo toch geen helder beeld? Vaak maken cloontjes idiote klaagtopics aan in de techfora waarin ze bepaalde crewleden vaak de willekeurige ziekten toewensen of voor geslachtsdelen uitmaken. Verwacht je dan dat deze met een onderbouwing dicht gaan? Of misschien is het slotje wel gezet in een HK topic die totaal onzinnig was. Ook worden er vaak al redenen van sluiten gepost door een regular en is een toelichting overbodig daar het al overduidelijk is.
Voorbeeld:
1. Mjah, hoe krijgen we zo snel mogelijk rellen... Dicht dus.
HK topic?
2. Officiele waarschuwing dus.
Meerdere onzintopics achter elkaar? Overduidelijke wareztopic?
3.Mjah, einde discussie.
Onzinnige discussie in een techtopic? Al eerder gewaarschuwd in topic wegens offtopic discussie?
4. Okee, dan is deze thread ook niet meer nodig
User heeft reeds oplossing zelf gevonden? Een user heeft reeds de topicstarter de oplossing uit de FAQ gegeven?
5. dicht, wat een bullshit dit
Bewuste HK topic in techforum?
6. door de moderator dichtgegooid zonder opgaaf van reden
Heel erg benieuwd naar dat topic, kan ik zo 1-2-3 geen oordeel over geven
7. ++++, ik snap je probleem, maar ik heb enorme moeite met de manier waarop je doet. Je hoeft niet te gaan slijmen ofzo, maar met smilies te gooien enzo en zaken waar +++++ je al op gewezen heeft, vind ik bijzonder irritant en daardoor ga je ZEKER niet sneller geholpen worden.
Al op gewezen via de mail? Al op gewezen in een eerder topic met goeie slotreactie?
Start maar een nieuw topic waarin je je probleem uitlegt (dat je dus geen topics mag starten over een gameconsole terwijl het in SP hoort en bedenk ook een normale titel.
Topic zonder duidelijke vraagstelling? Ook nog verkeerd geplaatst en geen duidelijke titel, slotje duidelijk zat
8.wordt wel onzinnig zo
HK topic? Offtopic posting in een opgelost draadje?
9. Banner removal requests zijn niet toegestaan... dicht dus.
Niks op aan te merken
10. Nee +++++ kan hier geen slotjes plaatsen, ik wel. Suc6 met zoeken hoe et wel moet.
Al gewezen op z'n fouten? Al advies gehad m.b.t. zoekopdracht?
11. Maar wanneer een topic niet aan de niveau-eisen voldoet (doordat het bijvoorbeeld een vraag is die je zelf zo had kunnen uitzoeken), dan gaat ie wel dicht, om het topicoverzicht schoon te houden. Dus gaat ie dus nu ook.
Duidelijk
12. Hmja ok, denk niet dat we nu nog een probleem hebben. Deze kan wel dicht. Slaap lekker ++++++
HK topic? Dronkenmans topic 's nachts?[quote]Etc. etc....
Dus door de URL's te posten zou je eventueel ook de achterliggende gedachte kunnen van de crew zelf. Ik vind het best dat je wat roept over te korte slotjes en voorbeelden hiervan post, maar doe het dan wel compleet.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.