Het forum is niet democratisch, te streng

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.093 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 14:06

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

LuNaTiC schreef op 04 January 2003 @ 22:12:
[...]

So much for democracy 8)7
LOL, en dat net voor de invoering van hostcheck in Teg.
En nogmaals, het is geen bug, maar een feature :P Het is behoorlijk irritant als je altijd dezelfde nick moet hebben om te joinen. Iig thx for making that point.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 19-09 14:06

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

wfvn schreef op 04 januari 2003 @ 22:18:
[...]

:|
met andere woorden: jij bent erger; jij deelt min-of-meer al bans uit nog voordat er iets gebeurt :|

'Ik heb nog nooit een bekeuring met de auto gehad in verband met snelheidsovertreding (mja.. kep ook geen auto)'
'Ik hoef m'n kinderen nooit straf te geven (ik heb geen kinderen)'
Snappez vous de overeenkomst?

Het vergelijk dat je trekt wordt steeeeeeds beter (NOT)

[...]

Netjes :)
Uhm neej, dat doet Diaboluzzz niet, dat doet mijn netjes geprogrammeerde botje Teg :+

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

DGTL_Magician schreef op 04 januari 2003 @ 22:19:
[...]

Uhm neej, dat doet Diaboluzzz niet, dat doet mijn netjes geprogrammeerde botje Teg :+
Dit:
Ik moet toegeven dat ik hier flink wat tegen argumenten zie op mijn post, goeie tegenargumenten.
Wat dat betreft, zeker na compubiter's reply durf ik wel te zeggen dat ik hier mis zit met mn reply, gebeurt niet vaak dat ik uit gediscusieerd ben maar in dit geval is het zo en om de feiten ga ik niet heen draaien.
Doet dat botje van jou volgens mij toch echt niet...

het stuk in de quote noem ik netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:48
[rml][ paal op mars] Mijn menig[/rml]/ Lees dit maar eens door :P! Ik was eigenlijk helemaal nog niet klaar, en wat gebeurt er; dicht! Te bang om uitgelult te worden vermoed ik...

[ Voor 54% gewijzigd door ChromeFR op 04-01-2003 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

RutgerFR schreef op 04 January 2003 @ 22:50:
[rml][ paal op mars] Mijn menig[/rml]/ Lees dit maar eens door :P! Ik was eigenlijk helemaal nog niet klaar, en wat gebeurt er; dicht! Te bang om uitgelult te worden vermoed ik...
Wat ik zie is een vrachtje puberaal gedrag van zekere users.
Wat ik zie is dat jij de term 'democratie' ter discussie stelt; heb jij al een mod gezien die zei dat GoT WEL een democratie is?
Nja, je hebt in ieder geval 6 minuten de tijd gehad om in ieder geval IETS te doen sinds je laatste post.

Maar het punt is dat dat hele draadje NIET draaide om de discussie die jij ervan probeerde te maken.
Offtopic gebeuren wordt geen rekening mee gehouden in dat geval.
Als je de sluitmessage leest, zie je dat dit gewoon aansluit bij de topictitel en de beginpost en de orignele rode draad van het verhaal.

[ Voor 14% gewijzigd door WFvN op 04-01-2003 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
wfvn schreef op 04 January 2003 @ 23:00:
[...]

Wat ik zie is een vrachtje puberaal gedrag van zekere users.
Wat ik zie is dat jij de term 'democratie' ter discussie stelt; heb jij al een mod gezien die zei dat GoT WEL een democratie is?
Nja, je hebt in ieder geval 6 minuten de tijd gehad om in ieder geval IETS te doen sinds je laatste post.

Maar het punt is dat dat hele draadje NIET draaide om de discussie die jij ervan probeerde te maken.
Offtopic gebeuren wordt geen rekening mee gehouden in dat geval.
Als je de sluitmessage leest, zie je dat dit gewoon aansluit bij de topictitel en de beginpost en de orignele rode draad van het verhaal.
Ik citeer Lunatic: "over het verhaal of GoT wel of niet een democratie is: nee; dat wil zeggen, in beperkte mate." In beperkte mate, dus deels wel. Ik heb een mod dat dus zien zeggen ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

RutgerFR schreef op 04 January 2003 @ 23:03:
[...]

Ik citeer Lunatic: "over het verhaal of GoT wel of niet een democratie is: nee; dat wil zeggen, in beperkte mate." In beperkte mate, dus deels wel. Ik heb een mod dat dus zien zeggen ja...
Goed... okee...

Sowiezo heb je zo'n subforum voor een beperkte hoeveelheid users die actief meedenken over het hele GoT-gebeuren (inspraak=onderdeel van democratie)

Maar voor de gewone user geldt voor het overgrote gedeelte: GoT=!Democratie

Maar dan nog: Draai ff niet om de zaak heen.

In DAT topic stelde je iets ter sprake wat absoluut niet ter sprake was
Nu draag je dat topic aan alsof (tenminste; zo komt het op mij over) het hier een dictatuur is omdat het topic zomaar op slot is gegooid (terwijl jij nog niet klaar was met je offtopic verhaal)

WAT is nou je punt van die eerste post van je in dit topic?
RutgerFR schreef op 04 January 2003 @ 22:50:

[ Voor 19% gewijzigd door WFvN op 04-01-2003 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
wfvn schreef op 04 januari 2003 @ 23:08:
[...]

Goed... okee...

Sowiezo heb je zo'n subforum voor een beperkte hoeveelheid users die actief meedenken over het hele GoT-gebeuren (inspraak=onderdeel van democratie)

Maar voor de gewone user geldt voor het overgrote gedeelte: GoT=!Democratie

Maar dan nog: Draai ff niet om de zaak heen.

In DAT topic stelde je iets ter sprake wat absoluut niet ter sprake was
Nu draag je dat topic aan alsof (tenminste; zo komt het op mij over) het hier een dictatuur is omdat het topic zomaar op slot is gegooid (terwijl jij nog niet klaar was met je offtopic verhaal)
Wie gaat er hier nou offtopic?! Jij gaat nu ineens door op dat topic, over hoe offtopic ik wel niet gegaan ben. Het gaat om de inhoud, en niet of het ontopic of offtopic is. Ik had inderdaad beter een nieuwe post kunnen plaatsen voor mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh... kan een gewaarde mod dit topic dicht gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 23:33:
Uh... kan een gewaarde mod dit topic dicht gooien?
Anders bemoei je je er ff niet mee, zeg dan wat nuttigs. Gelukkig is er een edit knop, dus je kan er nog wat van maken! Doe je best Sepans! Daarbij om een slotje vragen mag niet... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RutgerFR schreef op 04 januari 2003 @ 23:41:
[...]

Anders bemoei je je er ff niet mee, zeg dan wat nuttigs. Gelukkig is er een edit knop, dus je kan er nog wat van maken! Doe je best Sepans! Daarbij om een slotje vragen mag niet... :Y)
Geen probleem: een topic dat begon als inhoudelijk discussie over het al dan niet terecht gevoerde beleid, waar een mod duidelijk aangeeft dat het niet de bedoeling is op individuele gevallen in te gaan, en door veel users wordt voorzien van goed onderbouwde meningen, is ingezakt tot 3x niets, mede door jouw inbreng. Vandaar dus mijn verzoek om te voorkomen dat het nog verder afglijdt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RutgerFR schreef op 04 januari 2003 @ 23:41:
[...]

Euhm, kunnen we wel aardig blijven? :/
Sepans heeft wel gelijk. Sorry dat ik het zeg hoor, maar een discussie die zeer interessant kan zijn (Alleen al het feit dat hij gevoerd kan worden in LA, geeft al redelijk wat te zeggen over de topictitel) gaat nu helemaal nergens meer over als je het mij vraagt.

Ik kijk het nog heel even aan, maar de kans is vrij groot dat de nu komende posts in dit topic mij zullen doen besluiten het dicht te gooien.

edit:

En ga nu a.u.b. niet verder offtopic door op Sepans te reageren, want als je zijn verhaal naast het mijne legt, dan zul je zien dat er veel overeenkomsten in zitten

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Daar ben ik het wel mee eens, dus gelieve ontopic te gaan. RutgerFR, wat jouw reply toevoegt aan dit geheel, vraag ik me af want we zijn nu erg offtopic geraakt.

Als dit topic toch nergens lijkt heen te gaan, dan kan ie alsnog op slot. Dus gelieve weer niet op DEZE reply te antwoorden als dat ook weer offtopic is, dat doe je maar via de mail ofzo :P

edit: grrrr Nelske :P

[ Voor 4% gewijzigd door LuNaTiC op 04-01-2003 23:46 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sinds wanneer is een commerciele instelling een democratie :?

justmental zei het al eerder, ik haalde daarbij aan dat we weliswaar een community hier hebben en daardoor beter naar onze "klanten" moeten luisteren. Maar er is nog altijd een eigenaar (ok een groepje eigenaren omdat het een BV is) die het voor het zeggen heeft. Als zij vanaf morgen geen forum meer willen omdat dat meer kost dan oplevert dan doen ze dat en kan er geen beroep op wat voor wet dan ook gedaan worden...
(wees gerust, dit gaan ze niet doen hoor, is gewoon een extreem voorbeeld :) )

Een democratie is een volksvertegenwoordiging onder gelijken, hier is er sprake van twee verschillende groepen. De dienstverlener en de dienstafnemer (klant/gebruiker). Ze hebben een behoorlijk dichte relatie (zonder dienstverlener geen dienst dus geen dienstafnemers, zonder dienstafnemers geen nut voor dienst dus geen dienstverleners) maar er is nog altijd geen democratie.
De dienstverleners worden door de "opper dienstverleners" uit het midden van de dienstafnemers gevraagd om mee te helpen met het verlenen van diensten (zie het als een computerboer die een veelkomende klant, die veel van computers weet en altijd een praatje maakt met de computerboer, vraagt voor hem te komen werken).

Maar het is daardoor nog geen democratie... Ook al zijn we wel degelijk van de "klanten" afhankelijk en zullen we daardoor goed naar ze moeten luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 22:40
he, ACM was me net voor ;). Zijn betoog behoeft dan ook geen nadere toelichting. We zijn er voor de klant, maar GoT is ei'k net als je stamcafé. Je bent een gewaardeerde, welkome, graag geziene gast, die wij, de uitbaters en personeel, het zo goed mogelijk naar de zin proberen te maken. Maar wij bepalen hoe, en tegen welke prijs. Doen we dat goed, dan draaien we lekker. Doe we dat slecht, dan gaan we over de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
mischien toch off topic maar ik snap iets niet helemaal ..
Faq staat toch voor Frequent ask questions..
Hoe komt het dan toch dat de faq hier veel meer lijkt op het Nederlands wetboek ???
en in mijn ogen het zelfde probleem heeft, de regels te ver doorvoeren en te erg gericht om sluitend te zijn in alle situaties.
(dit na aanleiding van eerdere opmerkingen in het topic over regels die in de faq staan)

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

spook schreef op 05 januari 2003 @ 00:42:
Hoe komt het dan toch dat de faq hier veel meer lijkt op het Nederlands wetboek ???
en in mijn ogen het zelfde probleem heeft, de regels te ver doorvoeren en te erg gericht om sluitend te zijn in alle situaties.
(dit na aanleiding van eerdere opmerkingen in het topic over regels die in de faq staan)
Zo enorm offtopic is dat denk ik niet.

Zoals je waarschijnlijk wel weet zijn er meerdere FAQ's

De FAQ die je bovenaan in de blauwe balk ziet (rechts van Henk) is de algemene FAQ. In die algemene FAQ kun je dus lezen wat er van je verwacht wordt en hoe het er hier aan toe gaat (of liever gezegd: toe hoort te gaan).

Ja, dat ding is enorm uitgebreid. Sommige users vinden het nou niet echt HET voorbeeld van democratie (ik bedoel dus 'juist niet een voorbeeld van democratie')

Die FAQ is in de loop van de tijd steeds verder uitgebreid. Waarom? Om de doodeenvoudige reden dat veel users zich niet weten te gedragen, bepaalde dingen niet helemaal goed begrepen, niet snappen waarom ze nou een OW aan de broek hebben e.d.

Het punt is dat telkens weer users misstappen maken en er vervolgens op gewezen worden (waarschuwing, opmerking, verplaatsen van topic, sluiten van topic, OW, temp BAN, PermBAN, etc). En vervolgens komen die users dus steen en been klagen. Hoeft niet; dit staat in de FAQ (in veel gevallen dus)

De ongeschreven regeltjes hier op GoT zijn steeds meer beschreven omdat dat nodig blijkt te zijn.
Helaas blijven er users topics openen met de mededeling dat ze het niet eens zijn met het beleid, het slotje, de OW etc. ;(

Mgoed, de FAQ's zoals je ze eigenlijk wil zien op een computer-related topic staan dus als sticky-topics bovenaan in de subfora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FAQ is misschien niet 100% de juiste term. Hoewel het een aantal veel gestelde vragen zal ondervangen, is het eerder een set van regels. Het Nederlands wetboek benadert het bij lange na niet, dus dat is sterk overdreven.

Helaas is het lastig een goede balans te vinden in het hoe en wat van regels. Als je er weinig hebt, wordt er geklaagd dat een waarschuwing/ban niet eerlijk is, want er is geen regel voor. Ook is het lastig om zonder regels te zorgen dat er door alle mods hetzelfde beoordeeld wordt. Met veel regels krijg je weer klachten dat alles zo streng en overdreven is. Kortom, je zult nooit iedereen tevreden stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Je haalt de FAQ en de policy door elkaar. Elk subforum heeft een mooie FAQ met veel gestelde vragen en een plolicy met forum(gedrags)regels.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Een het is idd meer een lijst met richt lijnen, en idd het is nog niet zo dik als het wet boek..
maar in mijn ogen kun je ongeschreven regels nooit goed geschreven maken en zijn wijnig goeie richtlijnen beter als heelveel voor alle situatie gemaakte regels.
bv heb respect voor elkaar is heel duidelijk, je kunt in 100.000 worden uitleggen wat je er mee bedoeld en wat daar wel en niet ondervalt, maar duidelijker wordt het er niet van.
Deste meer regels, deste meer onduidelijkheid is mijn mening.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Btw, "de wet" is groot genoeg om een flinke bibliotheek te vullen met boeken.

Je hebt best gelijk dat het ding lang is, maar het is bij lange na geen lange lijst in verhouding tot zelfs maar 1 van de 7 gewone wetboeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat meer verdraagzaamheid bij moderators en users kan absoluut geen kwaad.

Doet een user iets verkeerd of stelt hij een noobvraag dan mag hij natuurlijk gewezen op de forumpolicy of de FAQ's.

Een uitgebreid verhaal is niet nodig maar sommige moderators zijn wel heel erg kort in hun reactie.

Een standaardreactie is niet echt persoonlijk maar de meeste users zullen niet dagelijks een zooi slotjes op hun topic zien verschijnen dus echt opvallen zal dat niet.

Een opmerking als "Dit topic gooi ik dicht. Je had wel eens even de FAQ mogen lezen of eens gewoon op **** moeten kijken" is nu niet echt vriendelijk en ik kan me voorstellen dat iemand dan denkt #$%^wat een ^)(*&.

Maar een standaard copy/paste antwoord met bijv. de tekst "De oplossing van jouw probeem staat uitgebreid in de FAQ omdat het gewoon een erg veel gestelde vraag is. Zoek maar eens met onze in- of externe search en je zult verbaasd staan van het resultaat. Om deze reden wordt dit topic gesloten" zal al heel wat minder boze reacties bij de TS opleveren.

Je kunt als politieagent direct een prent uitdelen maar een vriendelijke waarschuwing heeft toch wat meer effect. Echte die-hards in slotjes kan men altijd nog wel op een wat hardere manier iets in het oor fluisteren.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap wat je bedoelt, maar helaas werkt het zo niet zodra je ergens orde moet handhaven, zeker met de grootte van de community. Hoe groter de community, hoe groter de diversiteit in de community en hoe makkelijker mensen zich bij je community kunnen aansluiten, des te explicieter je regels moeten zijn.

Trek de lijnen maar eens door naar een communities die jij kent. Bij je vriendengroep ken je iedereen, en iemand komt er pas bij als je hem/haar leert kennen. Eenmaal in je vriendenkring zijn er ongesproken regels, en het oplossen van conflicten wordt vooral 'op gevoel' gedaan. Kijk daarna naar de Nederlandse maatschappij. Er zijn veel regels nodig om recht te spreken, orde te handhaven, etc. En hoe zou je recht spreken zonder regels? Wat zou politie wel of niet mogen?

GoT ligt ergens hier tussenin. Er zijn 50.000+ users van veel verschillende leeftijden, ervaring, achtergrond, cultuur, kennis, etc, en mensen kunnen heel makkelijk joinen ... en er zijn al zo'n 50+ mensen nodig om de orde te handhaven. Alleen al om deze mensen te coordineren heb je redelijk expliciete regels nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

GuardianAngel schreef op 05 January 2003 @ 01:28:
"De oplossing van jouw probeem staat uitgebreid in de FAQ omdat het gewoon een erg veel gestelde vraag is. Zoek maar eens met onze in- of externe search en je zult verbaasd staan van het resultaat. Om deze reden wordt dit topic gesloten" zal al heel wat minder boze reacties bij de TS opleveren.
En ook hier heb ik m'n twijfels bij. Kijk voor de aardigheid eens in LA hoe vaak er topics geopend worden omdat de user het niet eens is met het slotje.
Okee, zeg je: dat komt mogelijk mede door de sluittopic.

Heel vaak staat het (vind ik) netjes omschreven in de sluitpost, alleen komt de user op hoge poten naar LA zonder ook maar enige aandacht te hebben besteed aan de sluitpost (ook een reden waarom topic na topic geopend wordt door bepaalde helpdeskusers; die nemen helemaal geen moeite om zo'n sluitpost te lezen; die passen copy-paste liever toe op hun eigen probleem-beschrijvende-tekstje ;( )

[ Voor 3% gewijzigd door WFvN op 05-01-2003 01:43 . Reden: sluittopic -> sluitpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als lichtend voorbeeld bij de reply van wfvn waren altijd de sloten die mbravenboer zette in P&W, de verhalen daarbij waren altijd minstens net zo lang als de reactie van MrX hierboven en legden perfect uit wat er was.

Toch kwamen er regelmatig mensen in LA klagen met de vraag waarom ie op slot was. Regelmatig was het dan voldoende om mbravenboer te quoten, waarna de klager die reactie toch maar es door ging lezen en het toen ineens wel begreep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 19-09 17:03

Jaymz

Keep on moving !

Zoals ook bij reacties doen een paar (tactisch gebruikte en geplaatste) smilies al redelijk wat goed maken :)

En dan leest men in eerste instantie de sluitmessage niet goed, of goed genoeg. Op een gegeven moment gaat dat opvallen en doet één van de crewleden een alleraardisgst mailtje op de post met een linkje naar /faq/forumgedrag (alwaar de boel naar mijn bescheiden en niet al te objectieve mening redelijk duidelijk wordt verwoordt) eventueel met een kort uitlegje waarom de daar beschreven manier de meest practischte is.

Als mensen het dan nog niet wensen te lezen / begrijpen neig ik er de laatste tijd naar mensen een weekje op faqcusrie te sturen of iets dergelijks :P

Meestal gaat er dan wel een besef ontstaan dat die tips redelijk serieus bedoeld zijn 8)7

En wat GuardianAngel ook al aangeeft; verdraagzaamheid / respect is inderdaad iets wat zeer nuttig is )

[ Voor 8% gewijzigd door Jaymz op 05-01-2003 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Respect is belangrijk, en als je werkelijk klachten hebt over een gebrek aan respect van crew, moet je daar niet mee blijven zitten, maar een klacht van maken via de juiste kanalen (dus mailen buiten het forum om, geen discussie in LA).

Bedenk echter wel dat respect wederzijds moet zijn. Ook al ben je boos, verdrietig, teleurgesteld en gefrustreerd, tel tot 10 (of 1000, afhankelijk van persoonlijkheid). Bedenk ook dat een mod weleens dergelijke emoties ondergaat, en, hoewel dat geen excuus is, ook weleens de rem eraf laat. Bespreek dat dan, met respect en argumenten, en zelfs een mod zal weleens fouten toegeven en excuus aanbieden als het terrecht is.

Verder merk ik dat veel mensen zich bemoeien met het gedrag van anderen. Als een mod kortaf doet, kan het best wel zijn dat er een grotere geschiedenis achter zit dan dat jij kent. Hou je daarom gewoon afzijdig, of vraag gewoon (buiten het forum om) of het nou echt zo moet. Ga niet veronderstellen dat jij het beter weet, want totdat je alle feiten weet en een tijd in de schoenen van een mod hebt gestaan, zal je oordeel onrealistisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Onderstaande is wellicht iets off topic maarja:

Misschien is het volgende een idee om (m.n. nieuwe) users beter te sturen:
Onder de Forumgroep mededelingen maak je naast "mededelingenforum" 2 nieuwe subfora aan: "Nieuwe Users"en "Search" Dit zijn geen echte subfora maar onder Nieuwe Users vindt je dan een kort welkom, uitleg over GOT (over niveau, dat je eerst zelf moet zoeken enzo) en verder links naar alle faqs onder elkaar.
Door op Search te klikken kom je dan gelijk in Omega search.

Zelf vindt ik dit overzichtelijker en duidelijker voor de nieuwe users. Het valt veel beter op.
De search en de faq zitten nu een beetje weggestopt bovenin.

[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 05-01-2003 01:46 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

wfvn schreef op 05 January 2003 @ 01:33:
[...]
Heel vaak staat het (vind ik) netjes omschreven in de sluittopic, alleen komt de user op hoge poten naar LA zonder ook maar enige aandacht te hebben besteed aan de sluittopic (ook een reden waarom topic na topic geopend wordt door bepaalde helpdeskusers; die nemen helemaal geen moeite om zo'n sluittopic te lezen; die passen copy-paste liever toe op hun eigen probleem-beschrijvende-tekstje ;( )
Heel vaak zie ik opmerkingen waarvan ik denk... dat kan ook heel anders.

Mag ik n.a.v. van bovenstaand vaststellen dat je denkt dat het aantal users dat hier in LA komt klagen niet zal afnemen? Ik waag dat te betwijfelen.

Belangrijk lijkt me i.i.g. toch de toonzetting bij een slotje of ingreep naar een wat vriendelijker stijl te brengen. Niemand zal kunnen ontkennen dat het bijdraagt tot een wat gemoedelijker sfeer. Dat bevordert zeker de acceptatie van de user.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

GuardianAngel schreef op 05 januari 2003 @ 01:49:
[...]

Heel vaak zie ik opmerkingen waarvan ik denk... dat kan ook heel anders.
Ik ben het met je eens dat er ook aardig wat sluitposts zijn die niet echt veel duidelijkheid verschaffen (hoewel... als de user op de hoogte was geweest van de FAQ e.d., is alleen het slotje vaak al duidelijk genoeg). Maar toch zie ik het ook vaak genoeg gebeuren dat er een netjes geformuleerd stukje staat in de trend van:
Hoi,
Je topic voldoet helaas niet aan de gestelde rightlijnen van dit forum, vandaar dit slotje.
Lees dit topic eens door: Lees dit eerst voordat je een topic opent!.
Succes verder op GoT!

Mvg,
Phreak | Moderator OCM
En toch zie je dan draadjes verschijnen in het subforum zelf (tja... waar moet je dat ding anders plaatsen :+), in SM of in LA.
Mag ik n.a.v. van bovenstaand vaststellen dat je denkt dat het aantal users die hier in LA komt klagen niet zal afnemen? Ik waag dat te betwijfelen.
Ik ben ijverig aan het zoeken geweest in LA naar m'n-topic-is-dicht-achtige topics en de reden van die LA-draadjes.
Tot nu toe niet echt een goed voorbeeld gevonden dat mijn punt onderstreept.
Tot nu toe veel sluitposts gevonden die vaak mager zijn maar op zich wel duidelijk aangeven WAT er aan de hand is
Belangrijk lijkt me i.i.g. toch de toonzetting bij een slotje of ingreep naar een wat vriendelijker stijl te brengen. Niemand zal kunnen ontkennen dat het bijdraagt tot een wat gemoedelijker sfeer. Dat bevordert zeker de acceptatie van de user.
Dit zal denk ik wel wat uitmaken ja.
hoewel ik er best in kan komen dat bijvoobeeld een melding als 'een kick als deze is vrij zinloos na 2 maanden' ondersteund door slotje niet echt verder uitgebreid hoeft te worden hoewel er dus WEL LA-draadjes worden geopend voor dat soort situaties

maar gemiddeld genomen kan ik je tot nu toe alleen nog maar gelijk geven als ik kijk naar de resultaten die ik tot nu toe gevonden heb....
I rest my your case :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de stamkroeg vergelijking van Zeef prachtig!

In je stamkroeg ben je voor de gezelligheid, en houdt je rekening met de anderen. De regel "Niet met je voeten op de bar" vinden we heel normaal en daar houden we ons aan. Urineren doe je op de WC, niet op de pooltafel. En het hoekje waar de darters hun pijlen richting bord willen gooien gebruiken we niet als dansvloer "omdat we daar zin in hebben en die gasten niet moeten zeiken" toch? Nee joh, we laten die gasten lekker in hun eigen hoekie hun gangetje gaan (nog los van het gevaar van rondvliegende darts ;) )

En de barkeeper van dienst vraag je toch gewoon om een biertje als je wat wil bestellen, i.p.v. schreeuwen dat hij dat maar heeft te komen brengen? En de vaste gasten gaan toch niet allemaal blerren "haal dan een bouwtekening bij het kadaster" als er een keer een nieuwkomer is die de weg vraagt naar de wc?

Zelfs de uitsmijter staat er voor ons. Als er een keer een raddraaier komt die de boel perse wil verpesten, dan wordt die er snel uitgewerkt, zodat wij weer van onze stamkroeg kunnen genieten.

Is allemaal vrij logisch toch? GoT is een soort stamkroeg, de vaste bezoekers zijn verantwoordelijk voor de sfeer en kunnen er wat moois van maken. De barkeepers (mods) doen hun best om het iedereen naar de zin te maken en de regels van de stamkroeg uit te voeren, en als het allemaal fout gaat, deelte de uitsmijter een ban uit, zodat we nog lang in de kroeg GoT kunnen komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 10:44:
Ik vind de stamkroeg vergelijking van Zeef prachtig!

In je stamkroeg ben je voor de gezelligheid, en houdt je rekening met de anderen. De regel "Niet met je voeten op de bar" vinden we heel normaal en daar houden we ons aan. Urineren doe je op de WC, niet op de pooltafel. En het hoekje waar de darters hun pijlen richting bord willen gooien gebruiken we niet als dansvloer "omdat we daar zin in hebben en die gasten niet moeten zeiken" toch? Nee joh, we laten die gasten lekker in hun eigen hoekie hun gangetje gaan (nog los van het gevaar van rondvliegende darts ;) )

En de barkeeper van dienst vraag je toch gewoon om een biertje als je wat wil bestellen, i.p.v. schreeuwen dat hij dat maar heeft te komen brengen? En de vaste gasten gaan toch niet allemaal blerren "haal dan een bouwtekening bij het kadaster" als er een keer een nieuwkomer is die de weg vraagt naar de wc?

Zelfs de uitsmijter staat er voor ons. Als er een keer een raddraaier komt die de boel perse wil verpesten, dan wordt die er snel uitgewerkt, zodat wij weer van onze stamkroeg kunnen genieten.

Is allemaal vrij logisch toch? GoT is een soort stamkroeg, de vaste bezoekers zijn verantwoordelijk voor de sfeer en kunnen er wat moois van maken. De barkeepers (mods) doen hun best om het iedereen naar de zin te maken en de regels van de stamkroeg uit te voeren, en als het allemaal fout gaat, deelte de uitsmijter een ban uit, zodat we nog lang in de kroeg GoT kunnen komen.
Een heel verhaal, maar er is nog 1 klein puntje: De mods moeten wel moeite doen, en niet simpel zeggen: staat in de search, maar dan moeten ze de goede searchtermen geven, of een directe link naar het goede topic.
Daarom quotte ik dit hele verhaal, een kroeg komt het dichtste in de buurt van GoT.

Bij simpele dingen probeer ik dat wel, maar vaak is het topic al dicht, zonder de juiste zoektermen, of link.

(ik heb niet het hele topic doorgelezen, zelfs met 512ppp is het nog iets te veel)

[ Voor 4% gewijzigd door Resistor op 05-01-2003 12:56 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistor schreef op 05 januari 2003 @ 12:55:
Een heel verhaal, maar er is nog 1 klein puntje: De mods moeten wel moeite doen, en niet simpel zeggen: staat in de search, maar dan moeten ze de goede searchtermen geven, of een directe link naar het goede topic.
Daarom quotte ik dit hele verhaal, een kroeg komt het dichtste in de buurt van GoT.

Bij simpele dingen probeer ik dat wel, maar vaak is het topic al dicht, zonder de juiste zoektermen, of link.

(ik heb niet het hele topic doorgelezen, zelfs met 512ppp is het nog iets te veel)
Even een kleine opmerking: een mod mot nix! })

Waarom zou een mod een user aan het handje moeten nemen en het topic voor hem/haar zoeken? Dat kan die user toch best zelf?

Er is een groot verschil tussen MOETEN en KUNNEN. Natuurlijk kan de moderator sturend optreden en even een linkje posten, maar er kan/mag geen sprake zijn van moeten. De gemiddelde mod heeft wel wat anders te doen denk/hoop ik. En laten we vooral niet vergeten dat in deze kroeg de moderators vooral ook bezoekers zijn, die het vooral voor hun lol doen. Vrijwillige barkeerpers zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistor schreef op 05 januari 2003 @ 12:55:
[...]

Als een mod de zoektermen kan bedenken dan kun je dat zelf ook hoor. Gewoon een beetje logisch nadenken. Het hoeven echt geen termen te zijn die specialisme vereisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Sterker nog: het topic gaat toch juist op slot OMDAT je het zelf moet kunnen vinden? Als de mod de vraag dan alsnog gaat beantwoorden, is dat een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Millennyum schreef op 05 January 2003 @ 13:44:
Sterker nog: het topic gaat toch juist op slot OMDAT je het zelf moet kunnen vinden? Als de mod de vraag dan alsnog gaat beantwoorden, is dat een beetje raar.
want dan beloon je als het ware alsnog het gedrag dat je niet gewenst vindt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 13:31:

[...]

Als een mod de zoektermen kan bedenken dan kun je dat zelf ook hoor. Gewoon een beetje logisch nadenken. Het hoeven echt geen termen te zijn die specialisme vereisten.
Dat is bij mij vaak het probleem, als ik wat zoek krijg ik meer dan 100 resultaten, ik zoek dan te algemeen.

Ik neem even als voorbeeld: Het geluid van mijn SB128 kraakt nadat ik een driverupdate heb gedaan.
Bij 'geluid kraakt sb128 drivers' krijg ik in totaal 96.017 resultaten,
Bij 'geluid,kraakt,sb128,drivers' krijg ik ook 96.017
Bij 'geluid+kraakt+sb128+drivers' krijg ik er 'ongeveer' 25, en bij verder klikken worden het er 48.

Ik denk dat iemand die hier nieuw is na de eerste 2 pogingen het opgeeft, en dan maar weer een topic opent, terwijl het toch goed gevonden had kunnen worden.

Als een mod de user dan even op weg helpt, door alleen maar de zoektermen te geven, kan het al veel ellende schelen, en je hebt een kans dat de user het doorkrijgt, en al bij het volgende topic gaat helpen met zoeken. (nog nooit gezien, maar het zou wel kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals: je stelt eerst dat de mod dat maar heeft te doen... daar ben ik het dus absoluut niet mee eens! Doet een mod of user dat wel, dan is dat extra, geen plicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, het blijft een kunst dat zoeken en lezen.
Toen ik net op GoT was deed ik dat veel minder en slechter dan nu. Nu zoek ik zoveel voordat ik een topic wil openen dat vaak een topic opeens niet meer nodig is. Je moet gewoon veel verschillende termen gebruiken bij Google en GoT-search. Terwijl je zoekt kom je weer nieuwe, meer treffende termen tegen (bijvoorbeeld PSU als je naar 'voeding' zoekt) en daarmee kan je weer verder zoeken. Het kost vaak een half uur, maar dan hoef je OF geen topic meer te openen OF je hebt een beginpost waaraan iedereen kan zien dat je genoeg moeite gedaan hebt.

Wat de 'onvriendelijke' manier van topics sluiten betreft: ik vind het redelijk meevallen. Als een topic echt bot dicht gegooid wordt is het bijna altijd binnen 5 min met de search te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 14:10:
Tja, het blijft een kunst dat zoeken en lezen.
Toen ik net op GoT was deed ik dat veel minder en slechter dan nu. Nu zoek ik zoveel voordat ik een topic wil openen dat vaak een topic opeens niet meer nodig is. Je moet gewoon veel verschillende termen gebruiken bij Google en GoT-search. Terwijl je zoekt kom je weer nieuwe, meer treffende termen tegen (bijvoorbeeld PSU als je naar 'voeding' zoekt) en daarmee kan je weer verder zoeken. Het kost vaak een half uur, maar dan hoef je OF geen topic meer te openen OF je hebt een beginpost waaraan iedereen kan zien dat je genoeg moeite gedaan hebt.

Wat de 'onvriendelijke' manier van topics sluiten betreft: ik vind het redelijk meevallen. Als een topic echt bot dicht gegooid wordt is het bijna altijd binnen 5 min met de search te vinden.
Whow! 5 hele minuten zoekwerk! Daar heb ik geen zin in ;)

Kijk maar eens in de HK, mensen openen een topic, gaat binnen een paar minuten dicht met de mededeling 'oud'.
De user had gezocht, maar met de verkeerde termen, maar dan moeten de andere users/mods helpen met een lijst van topics die over het zelfde gaan.

Dat zou goed voor de sfeer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 13:31:

Als een mod weet waar ie het over heeft en een user niet, dan is het toch wel zo aardig als de mod even aangeeft wat de termen zijn :)

Voorbeeld in P&W is het zoeken naar de manier om apache de index.php/waarde/waarde/etc te laten parsen, als je niet weet waar je op moet zoeken kom je echt niet zomaar ineens op het woord 'multiviews' en 'path_info'... Terwijl de mod dat meerdere keren voorbij heeft zien komen en dus best even die termen zou mogen geven :)

Het is wat anders als de topictitel van de topicstarter zelf al van alles oplevert, wat ik ook regelmatig gezien heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Resistor schreef op 05 januari 2003 @ 13:49:
[...]

Dat is bij mij vaak het probleem, als ik wat zoek krijg ik meer dan 100 resultaten, ik zoek dan te algemeen.

Ik neem even als voorbeeld: Het geluid van mijn SB128 kraakt nadat ik een driverupdate heb gedaan.
Bij 'geluid kraakt sb128 drivers' krijg ik in totaal 96.017 resultaten,
Bij 'geluid,kraakt,sb128,drivers' krijg ik ook 96.017
Bij 'geluid+kraakt+sb128+drivers' krijg ik er 'ongeveer' 25, en bij verder klikken worden het er 48.

Ik denk dat iemand die hier nieuw is na de eerste 2 pogingen het opgeeft, en dan maar weer een topic opent, terwijl het toch goed gevonden had kunnen worden.

Als een mod de user dan even op weg helpt, door alleen maar de zoektermen te geven, kan het al veel ellende schelen, en je hebt een kans dat de user het doorkrijgt, en al bij het volgende topic gaat helpen met zoeken. (nog nooit gezien, maar het zou wel kunnen)
En daar wil ik toch ook even op inhaken.

Dat voorbeeld met die 3 reeksen searchtermen:

Als ik zoek, boeit het me absoluut niet hoeveel topics er boven water komen drijven. Okee, 0 topics staat me natuurlijk niet aan ;) Maar of het er nou 1 of 1.000.000 zijn... Zolang er maar titels tussen staan (op de eerste 2 pagina's ofzo) die me aanstaan en die een goede weergave geven van m'n probleem. (ik vind goede topictitels dan dus ook erg belangrijk). En die topictitels die me aanstaan (eventueel in combinatie met dat heerlijke stukje-van-de-beginpost die er bij de Omegasearch bij staat) [CHEM!!! ACM!!!] open ik dan.
Ga ik dan alles doorlezen? Neuh, veel te veel tijd. Eerst lees ik de startpost. Ik kijk of het inderdaad hetzelfde probleem is/lijkt te zijn. Indien dat niet zo is, volgende topic. Is dat wel zo: verder kijken in het topic, Ga ik nu alles lezen? Neuh, nog steeds teveel tijd. Ik blader nu verder om te kijken wat de topicstarter nog meer zegt in het topic; ik ben dan met name op zoek naar termen als 'bedankt' of 'het is gelukt'. (meestal zoek ik van achteren naar voren). Als dat erin staat, ga ik het topic doorlezen. Immers: 1) Het topic sluit aan bij mijn probleem en 2) Het lijkt erop dat de topicstarter geholpen is met het topic. Dus: nu wel de moeite waard om helemaal te lezen.

Ik weet niet hoe veel andere users het doen?
1) Gewoon topic starten (helpdeskertjes)
2) Wel zoeken maar niet effectief (zoeken op fietsbel terwijl hij een strandbal nodig heeft) (de niet logisch nadenkende zoekertjes) en die daarna vrij vlot een topic openen met de mededeling dat ze niets konden vinden (duh)
3) Zoekertjes die wel de juiste zoektermen hebben ingevoerd waardoor een flinke vracht zinnige (mogelijk ook onzinnige) topics naar voren komen. Alleen gaan ze dan ijverig elk topic zitten lezen (:?) En blijkt pas 10 topics en vele pagina's verder het antwoord te staan, dan haken ze af (tja, ik heb ook geen trek om veel tijd te besteden aan zaken die er niet toe doen)

damn.. ik zou een FAQ kunnen schrijven over het gebruik van de search :+

Maar terug naar het verhaal. Als iemand maar (ja, dat vind ik maar) 2 pogingen doet om zoektermen te verzinnen :|..... dat noem ik nog steeds lui.
Ze kunnen dan met een goed geweten in hun topicje zeggen dat ze de search gebruikt hebben..... (mja, waar ligt de grens? 2x zoeken? 3x zoeken? 10x zoeken?) Uiteraard is dit lastig duidelijk te omschrijven. Bovendien zal het ongetwijfeld ook nog eens per keer verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Resistor schreef op 05 januari 2003 @ 14:21:
[...]

Kijk maar eens in de HK, mensen openen een topic, gaat binnen een paar minuten dicht met de mededeling 'oud'.
De user had gezocht, maar met de verkeerde termen, maar dan moeten de andere users/mods helpen met een lijst van topics die over het zelfde gaan.

Moet je voor de aardigheid ook eens kijken hoe vaak een topic in de huiskamer geopend wordt wat oud is... Hoe oud? Nja, redelijk vaak zie je dan dat 'oudere' topic gewoon in de activelist van de huiskamer staan :|

Kortom: niet gezocht... sterker nog: niet eens de moeite gedaan om EVEN te kijken. Dit moet toch echt nog binnen 1 minuut kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistor schreef op 05 januari 2003 @ 14:21:
[...]

Tja, de HK. Ik doel vooral op technische zaken eigenlijk. Een paar steekwoorden geven zou idd niet verkeerd zijn. Vaak wordt echter vertrouwd op je eigen zoekwaliteiten en ik denk dat die best wat beter mogen bij sommige users. Niet dat ik een wereldster ben. Het kost me soms een uur om antwoord te krijgen op mijn vraag. Door het beleid hioer ben ik er echter wel stukken beter in geworden in Google en de GoT-search gebruiken. Ik open nu echt VEEL minder topics dan vroeger.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[dit is geen flame of een menging in de discussie, ik probeer alleen wat zieltjes te redden en te behoeden voor een OW/BAN of een GoT wat hun te diep raakt]

wat een ontzettend leuk topic. Het geeft wel weer aan hoe diep het nog steeds zit bij sommige mensen en hoe diep GoT zakt. Leuk om weer es te lezen..

ik was zo ook.. maaruh wees verstandig.. laat het links liggen..post lekker, en irriteer je er niet aan, doe je best, meer kun je niet doen!

GoT is en blijft een creatie van 1 iemand en die heeft zijn ideeen verspreid over meerdere mensen (en ja vooral minderjarige en/of volwassenen met een onvolwassen instelling en/of geen levenservaring en/of slechte communicatieve vaardigheden) Er zijn Moderators/moddereters die het echt wel weten en het echt wel zien, die hun taak serieus en goed op zich nemen etc. Maarja om in GoT woorden te zeggen, niet iedereen is even gifted.

trek het je niet aan, GoT blijft veranderen, iedere dag iets meer.

De ouwe garde is er allang niet meer, de garde daarna zie je ook langzaam aan vertrekken, jij bent er nu, en jij zult ook weer vertrekken. Tis allemaal maar tijdelijk. Wat maakt het dan uit.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

_O_
* Diaboluzzz heeft die conclusie paar maand geleden ook gemaakt.

leuk stukje wel.
Dat van die 2 subfora vindt ik persoonlijk niet zo'n slecht idee, maarja wie ben ik :X

[ Voor 67% gewijzigd door Diaboluzzz op 05-01-2003 17:29 ]

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
toch even terug komen op de regels...
mijn ervaring (en ook meerdere onderzoeken bevestegen dit) is dat als je veel regels maakt en alle tot in de puntje probeert de regelen is dat mensen niet zelf meer nadenken en op plekken waar de regels niet duidelijk zijn de mist in gaan.
Als voorbeeld het verkeer, zet op bijna alle kruispunten stoplichten en dan heb je 2 belangrijke dingen berijkt... op de kruispunten zonder stoplichten gaat het fout want niemand weet meer dat je moet uitkijken en de 2e is dat het stoplicht zijn waarde verleist en steeds meer mensen door rood gaan rijden.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat als je voor alles regels maakt de regels hun waarde verliezen en dat mensen geen eigen verantwoordelijkheid meer leren nemen.

een 2e punt is het sluiten van de topics, dat kan simpel (zo als nu vaak gebeurd) door hem te sluiten (en in mijn ogen regelmatig op een botte manier) waardoor je ontevredenheid krijcht en steeds meer slotjes zonder antwoord in de search krijcht.
Je kunt ze ook langer open laten en kijken hoe het topic gaat lopen.
Als ik de moeite doe om antwoorden te vinden voor iemand is het knap lullig als je op vertuur bericht klikt het topic dicht zit. Hiermee ontneem je de users de mogenlijkheid om zelf regulerend te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Capoeirist schreef op 05 januari 2003 @ 16:30:
De ouwe garde is er allang niet meer, de garde daarna zie je ook langzaam aan vertrekken, jij bent er nu, en jij zult ook weer vertrekken. Tis allemaal maar tijdelijk. Wat maakt het dan uit.
Nog maar enkele oude lullen en wat lui van die wat jonger zijn...
al kan ik me niet als user 29592 vinden die bij die 2de generatie garde hoort ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Chevy454 schreef op 05 January 2003 @ 18:26:
[...]

Nog maar enkele oude lullen en wat lui van die wat jonger zijn...
al kan ik me als user 29592 vinden die bij die 2de generatie garde hoort ;)
886

:) nog ouwere garde hier.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Capoeirist schreef op 05 January 2003 @ 18:28:
[...]

886

:) nog ouwere garde hier.
Hoe kan je je user nummer zien?? Ben wel benieuwd waar ik sta...

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 05-01-2003 20:00 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Jij hebt 376

Ga met je muis boven je naam hangen en kijk linksonder in je browservenster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Help!!!!

Jij zou nummer 376 moeten hebben..

edit:

Te laat....
wfvn was weer eens sneller.. :'(

[ Voor 37% gewijzigd door gorgi_19 op 05-01-2003 20:02 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bedankt wfvn en gorgi_19

het is wel off topic maaarruhh : Holy Shit :) 'k ben echt een early bird !!

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Help!!!! schreef op 05 January 2003 @ 20:10:
Bedankt wfvn en gorgi_19

het is wel off topic maaarruhh : Holy Shit :) 'k ben echt een early bird !!
Maar je stelt vragen als een n00b :P

* WFvN weet ook niet alles; hij heeft ook wel eens van die n00b-vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

wfvn schreef op 05 januari 2003 @ 20:12:
[...]

Maar je stelt vragen als een n00b :P

* WFvN weet ook niet alles; hij heeft ook wel eens van die n00b-vragen
:) :)

tja je kan natuurlijk niet alles weten......

(sterker nog, ik weet nog laaaaaaaaang niet alles)

maar nu nok ik ff over dit onderwerp want we dwalen wel erg af zo...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Help!!!! schreef op 05 January 2003 @ 20:22:
[...]

:) :)

tja je kan natuurlijk niet alles weten......

(sterker nog, ik weet nog laaaaaaaaang niet alles)

maar nu nok ik ff over dit onderwerp want we dwalen wel erg af zo...
zolang hier en het nog niet weten :) Dit zaakje stinkt, tijd voor een baantjer onderzoek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
hmm de reply's hier bover vertellen mij dat de "oude garde" helaas ook niet weet dat je ontopic en nuttig kunt reageren.
Ook schijnt het moeilijk te zijn om niet op de verstuur knop te drukken.

in mijn ogen een mooi voorbeeld van wat ik hier boven probeerde duidelijk te maken.
eigenverantwoording..................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 22:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Capoeirist schreef op 05 January 2003 @ 16:30:
GoT is en blijft een creatie van 1 iemand en die heeft zijn ideeen verspreid over meerdere mensen (en ja vooral minderjarige en/of volwassenen met een onvolwassen instelling en/of geen levenservaring en/of slechte communicatieve vaardigheden) Er zijn Moderators/moddereters die het echt wel weten en het echt wel zien, die hun taak serieus en goed op zich nemen etc. Maarja om in GoT woorden te zeggen, niet iedereen is even gifted.
Zow, dus de gemiddelde moderator is een zielloos, levenloos, jong computernerdje? Denk je dat echt? Ik ben benieuwd wat voor flitsend, volwassen communicatief perfect leven jij wel niet hebt, maar om dit nu ff zo te gaan zitten generaliseren is wel heel lekker.

Waarom wordt er geen ander forum begonnen waar het allemaal veel beter en soepeler is als hier? Wij zijn streng, dat klopt. Dat is de insteek van ons forum. Ik vraag me echt heel erg af, als het zo extreem erg is, waarom KOM je hier dan? Sorry hoor...

BTW: in plaats van zo'n semi-flame had je ook eens met argumenten aan kunnen geven hoe het dan wel beter moet. Als ze dan steekhoudend zijn, gaan we er ook nog op in ook (Hell, we zijn zelfs met veel uitleg op niet steekhoudende argumenten ingegaan in dit topic)...
Diaboluzzz schreef op 05 January 2003 @ 17:27:
[...]

_O_
* Diaboluzzz heeft die conclusie paar maand geleden ook gemaakt.
Tuurlijk nablater #1. Ga je nog in op de tegenargumenten van je eigen post of heb je je er toch maar bij neergelegd dat wat jij nou allemaal schreef toch wel heel erg onzin is?

BTW: voor de beeldvorming van de overige posters hier, ik heb Diaboluzzz een maantje of 4 geleden geband omdat hij maar bleef zeuren om Area61 acces (die hij misschien best gekregen had, als ie niet zo aan het zeiken was geweest) die hij niet gelijk kreeg, terwijl we zelf al hadden erkend dat er hoogstwaarschijnlijk best veel mensen onterecht overgeslagen zouden zijn. Dat wilde er bij hem niet in en hij bleef maar zeuren tot een "ik ga weg van GoT" thread door hem gestart werd en ik een beetje zat werd van dat extreme gehuil van iedereen over "ik ga weg"... Toen ben ik actief mensen gaan bannen die overal alleen maar negatief bezig waren en daar was hij er een van (ik geloof zelfs de eerste).

Daarom wil hij dat ik verantwoording bij het MT af moet leggen (floris zou je trouwens keihard uitlachen, samen met Daniel, en mij aanmoedigen je maar gelijk een IP-ban te geven. We zijn op het forum als crew vaak meer bewust van het feit dat je toch wel vrij redelijk moet zijn dan het MT, maar dat terzijde :O)...

(ow even voor de duidelijkheid, diaboluszzzz en ik vinden elkaar inderdaad niet zo aardig :). ).

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 05-01-2003 23:22 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 22:40
Capoeirist schreef op 05 January 2003 @ 16:30:
[dit is geen flame of een menging in de discussie, ik probeer alleen wat zieltjes te redden en te behoeden voor een OW/BAN of een GoT wat hun te diep raakt]
Dit is randje "Als het niet mag, haal het dan maar weg" imho, maar goed, we lezen vrolijk verder....
wat een ontzettend leuk topic. Het geeft wel weer aan hoe diep het nog steeds zit bij sommige mensen en hoe diep GoT zakt. Leuk om weer es te lezen..
Daar ben ik het NIET mee eens, en met mij duizenden actieve posters. Er zakt hier niets af, behalve mijn broek van zoveel inconsequentie in zo weinig tekst. AL wat minder vrolijk gaan we maar door.
ik was zo ook.. maaruh wees verstandig.. laat het links liggen..post lekker, en irriteer je er niet aan, doe je best, meer kun je niet doen!
Helemaal mee eens. GoT is iets waar je plezier en ontspanning aan moet beleven, geen irritatie en opwinding. Maar hoe verhoud dit advies zich tot je eerdere aanval op het "zinkende schip" ? Want bekend moge zijn wie het eerste een dergelijk in nood verkerend vaartuig verlaten.......
En bedankt. Erg aardig om te weten hoe je denkt over de vele mensen die het geheel hier mogelijk maken. In hun vrije tijd en zonder enige vergoeding zit men hier dagelijks klaar om onze onkunde aan de wereld ten toon te stellen. Nee dat klopt niet, beste Capoerist. Het is een bekend feit dat niet iedereen gezegend is met dezelfde kwaliteiten. Echter, de mod selectie is er een waarbij bij uitstek owrdt gekeken naar communicatieve vaardigheden, NAAST techinsche, ter zake doende kennis. Ik durf zelfs te stellen dat de communicatieve vaardigheden vaak prevaleren.

Toch jammer om te zien dat bij de users juist zij die het voortouw kunnen nemen in een positieve moodswing hunne energie vaak negatief inzetten. Want je spreekt je eigen derde alinea tegen.
trek het je niet aan, GoT blijft veranderen, iedere dag iets meer.
Zjuust, den spijker op den kop. Dit verschijnsel doet zich ook voor IRL. Het heet maatschappij.
Nou, hier is de oude garde nog steeds, alive and posting. En met plezier. Dat wens ik jou en alle garden, oud, middel en nieuw toe. Maar laten we nu eens alsjeblieft ophouden met die klaag topics. Die doen me alleen maar denken aan het hoofdstuk "HOE WARM HET WAS, EN HOE VER." uit de Camera Obscura, maar dan eigenlijk in 't negatief. Iedere keer weer die weemoed over "vroeger", toen alles beter was. Nou, ik heb een newsflash, "vroeger", das war einmal. GoT is in beweging, evenals de maatschappij. En beiden zijn -inderdaad- ook jij.

Ik sluit me dus volledig aan bij je eerste advies :
en de rest laten we dan maar voor wat het is.

[ Voor 20% gewijzigd door zeef op 06-01-2003 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het echt met de topicstarter eens! Een tijd geleden is een klasgenoot "EdSchouten" gebanned, wat echt belachelijk is. Hij is gewoon een van de meest computer-geinteresseerde gast die ik ken. Hij had er al meer als 1000 posts ook nog eens op zitten... :X Die bemiddelaar hielp ook voor geen ene meter. Zelfs geen reactie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Laatst online: 17-09 01:06
Ik vind het niveau ook veel te laag, dat komt inderdaad door hoe er gemod wordt..
Soms lijkt het wel dat een mod zich jezus voelt en gelijk een topic dicht durft te gooien.

En inderdaad het is zo dat de search slecht werkt, kan soms mijn eigen topic niet via steekwoorden vinden. Alleen via mijn user. Dat klopt dus niet echt.
Ook vind ik als ze je weer naar de search verwijzen, want ze nemen gelijk aan dat je niet gesearched hebt, dat ze dan net zo goed een antwoord kunnen geven, is net zoveel typwerk, en als hun geen antwoord kunnen geven, kunnen ze het topic wel ff openhouden,
zodat andere de kans hebben om te reageren.

Ik hoop ook dat er iets verandert. En wat noobs betreft, waarom moeten die naar een beginners forum? Als de search goed werkt dan is het toch al makkelijker voor hun. Niemand kan alles weten...

Oh en ik zie net dat de search verandert is, weet nog niet of het nu allemaal wel goed werkt, moet ik nog ff kijken...

zal ook maar geen groetjes hier doen..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onkruid71 schreef op 06 januari 2003 @ 04:08:
Ik hoop ook dat er iets verandert. En wat noobs betreft, waarom moeten die naar een beginners forum? Als de search goed werkt dan is het toch al makkelijker voor hun. Niemand kan alles weten...
IDD, 2 redenen:
Aardig zijn kost helemaal niks
Ik weet wel aardig wat af van systeempjes bouwen en Windows installeren, maar in dat programmeergedeelte ben ik dus helemaal niet thuis. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

De OmegaSearch zit nu standaard onder de knop, en als je opgelet hebt, weet je dat die aardig goed werkt.

Aardig zijn kost niks inderdaad, en tegen de meeste gebruikers zijn en blijven wij heel lang heel aardig. Soms zo aardig dat het wel 10 tot 35 negatieve notes duurt voordat die gebruiker ons zoveel werk gekost heeft dat we zeggen: "Ga jij maar elders de vervelende gebruiker uithangen; wij willen je niet meer hebben."
Kan aan mij liggen, maar daar moet je aardig wat geduld voor hebben.

Over het niveau; Tom schreef daar laatst een mooi stukje over, en ik ben het met 'm eens dat we het niet onaardig doen. Van de meer dan 60000 geregistreerden, zijn er in principe maar een paar honderd die stelselmatig denken dat het vroeger veel beter was en dat het allemaal maar kut is.
Ik ben het hier en daar wel met die gebruikers eens dat sommige dingen vroeger beter waren, maar dat zou betekenen dat we stil zouden staan.
Stilstand is achteruitgang en heeft al menig community de kop gekost, om maar niet te spreken over bedrijven. Wij willen en zullen doorgaan, waarbij de continu onszelf zullen willen verbeteren en het leuk te houden voor die ontzetend grote meerderheid die ook het positieve kan zien en niet alleen in LA zit te naggen van hoe slecht het wel niet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 22:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

[nohtml]
onkruid71 schreef op 06 January 2003 @ 04:08:
Ik vind het niveau ook veel te laag, dat komt inderdaad door hoe er gemod wordt..
Soms lijkt het wel dat een mod zich jezus voelt en gelijk een topic dicht durft te gooien.
"Het niveau is te laag, want er wordt zo streng gemod"... Dat vind ik altijd een hele spannende. Je hebt twee echte varianten:
-Het niveau is te laag: Ga strenger modden tegen n00btopics
-Doe niet zo streng, "we zijn hier om elkaar te helpen"

Jouw variant: "doe niet zo streng want het niveau is daardoor zo laag" vind ik echt een heeeeel interessante. Dus als wij stoppen met modden, loze topics laten ontstaan, en de vaste techbezoeker wellicht een beetje moe wordt van de herhaling en weggaat, dan stijgt het niveau? :D. Ok.
Ik hoop ook dat er iets verandert. En wat noobs betreft, waarom moeten die naar een beginners forum?
Omdat wij tweakers.net zijn en geen beginnersweb. Daar wordt minder streng gemod, dus volgens jouw redenatie is het niveau daar torenhoog! Of op het fok!digitalforum, wordt ook minder streng gemod. MEGA-niveau!!!
Als de search goed werkt dan is het toch al makkelijker voor hun. Niemand kan alles weten...

Oh en ik zie net dat de search verandert is, weet nog niet of het nu allemaal wel goed werkt, moet ik nog ff kijken...
die werkt vrij aardig, maar heeft niets met streng zijn te maken ofzo hoor.

En dat jouw klasgenoot geband is, zal echt wel een goede reden hebben hoor. Hij is vast ook eerst gewaarschuwd. Als je je niet kan gedragen, wordt je inderdaad van het forum afgegooid.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

JvS schreef op 05 January 2003 @ 23:15:

[...]

[...]
Tuurlijk nablater #1. Ga je nog in op de tegenargumenten van je eigen post of heb je je er toch maar bij neergelegd dat wat jij nou allemaal schreef toch wel heel erg onzin is?

BTW: voor de beeldvorming van de overige posters hier, ik heb Diaboluzzz een maantje of 4 geleden geband omdat hij maar bleef zeuren om Area61 acces (die hij misschien best gekregen had, als ie niet zo aan het zeiken was geweest) die hij niet gelijk kreeg, terwijl we zelf al hadden erkend dat er hoogstwaarschijnlijk best veel mensen onterecht overgeslagen zouden zijn. Dat wilde er bij hem niet in en hij bleef maar zeuren tot een "ik ga weg van GoT" thread door hem gestart werd en ik een beetje zat werd van dat extreme gehuil van iedereen over "ik ga weg"... Toen ben ik actief mensen gaan bannen die overal alleen maar negatief bezig waren en daar was hij er een van (ik geloof zelfs de eerste).

Daarom wil hij dat ik verantwoording bij het MT af moet leggen (floris zou je trouwens keihard uitlachen, samen met Daniel, en mij aanmoedigen je maar gelijk een IP-ban te geven. We zijn op het forum als crew vaak meer bewust van het feit dat je toch wel vrij redelijk moet zijn dan het MT, maar dat terzijde :O)...

(ow even voor de duidelijkheid, diaboluszzzz en ik vinden elkaar inderdaad niet zo aardig :). ).
ROFL
omg Jee veee esss is weer goed bezig.

• 1)
Diaboluzzz schreef op 04 januari 2003 @ 22:00:
[...]

gebruik ik mijn ops ooit [airwolf] :?

antwoord: nee.

en wfvn, dat hebben we express gedaan om dat er een aantal mensen waren die constant key's gingen uitproberen/joinen dus botje was uitkomst, en dat zeg ik ook net we weren in eerste instantie mensen.

de webshop gaat vanavond sowieso niet meer lukken ben ik inmiddels achter :X

Ik moet toegeven dat ik hier flink wat tegen argumenten zie op mijn post, goeie tegenargumenten.
Wat dat betreft, zeker na compubiter's reply durf ik wel te zeggen dat ik hier mis zit met mn reply, gebeurt niet vaak dat ik uit gediscusieerd ben maar in dit geval is het zo en om de feiten ga ik niet heen draaien.

tijd voor een breezah 8)
edit: ow ja JvS, hier zit nog wel een tweede tegenstelling in je post, je zegt zelf dat ik ok a61 access liep te zeuren, mjah dat was niet zo maar goed, daar heb jij verder nooit wat van gehoord.
Toen zei je steeds dat ik zeurde... en dat ik geen gelijk had.
En nu, nu besef ik dat ik geen gelijk had en ook niet kon krijgen dus leg ik me er bij neer en JUIST NU begin JIJ je af te vragen waarom ik niet reageer :?

edit2: en je spreekt ook nog eens voor andere mensen, zullen ze vast blij mee zijn..

• 2) ik heb _nooit_ een Ik ga weg topic gestart en was ook zeker niet de eerste, je had die maffe sig van je toen al wat langer.

het is wel duidelijk dat JvS er nog al eens naast zit....
* Diaboluzzz geeft JvS een schouder klopje

[ Voor 12% gewijzigd door Diaboluzzz op 06-01-2003 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01
Tja, de beste stuurlui staan nog altijd aan wal.

Als je het hier niet leuk vind, dan kan je altijd andere oorden opzoeken. Dat is IRL ook zo. Stel, je hebt een stamcafé, na enkele jaren vind je het daar niet meer zo leuk. Dan ga je toch ook niet klagen tegen de café-baas, je zoekt gewoon een ander café.

Waarom wordt er oa streng gemod:
Betreft te laag/hoog niveau W&G P&W

Owja, check m'n sig.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Binnen deze draad loopt de spanning weer aardig op. Laat ik eens proberen daar een kleine analyse op los te laten.
Bedenk wel dat deze post daar compleet offtopic mee is, maar misschien wat mensen kan sturen.

Tussen wie is er wrijving
Moderators en 'beginnelingen'

Waarom?
Ik begin met de Moderator & beginnelingen:

Waarom is daar constant wrijving tussen? Als ik naar mijn eigen ervaring en ervaring in dit topic kijk, lijkt vaak de aanleiding te liggen bij een argressieve post van een 'beginneling'. Vaak is even daarvoor een topic van hem/haar op slot gegaan en is hij/zij het daar niet mee eens, of heeft hij/zij een OW gekregen. Men is boos en gaat verhaal halen.
Dit 'verhaal halen' gebeurt vaak op een dermate agressieve of dominante manier, bijvoorbeeld "Machtswellustige rotmoderator" oid, en komt vaak vooral door twee punten

1) De user snapt niet waarom nou juist hij/zij 'fout' is? Hij deed toch niets?
2) Door het slotje heeft men niet het gewenste resultaat en ook geen uitzicht meer daarop

Door de agressieve post is de desbetreffende moderator nou niet geneigd om echt vriendelijk te gaan reageren. Het is heel erg moeilijk om als je (zwaar?) beledigd wordt, toch 100% correct te blijven. Dit wordt temeer versterkt omdat moderators veel werk verzetten waar je nooit iemand over hoort, maar als er iets te klagen is men wel te vinden is.

Vaak gaat de wrijving dan van kwaad tot erger, waardoor soms zelfs een user gebanned wordt omdat deze duidelijk over de scheef gaat met beledigen. Dit is vaak toe te schrijven aan emotie die dan ontstaat, mede doordat andere mensen zich ermee gaan bemoeien ( 90% valt de 'foute' user aan, 10% geeft hem 100% gelijk, er is meestal geen tussenweg )

Oplossingen?
• De kwade post van users zijn niet weg te krijgen. Face it, het is gewoon een effect van de 'mondigheid' van de mens van tegenwoordig. Wel is het te verlichten door bijv duidelijke, helpende sluitposts. Hiermee haal je echter wel het idee van 'straf' weg en heeft de user geen idee van het 'fout' bezig zijn.
• Als een user een post doet, waarin hij over de scheef gaat jegens een moderator is het misschien verstandiger om als mod naar deze persoon te e-mailen. Een e-mail duurt vaak langer om te typen, wat extra afkoeltijd met zich meebrengt. Tevens heb je het voordeel dat niemand zich ermee bemoeit, wat het conflict van voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glimi schreef op 06 January 2003 @ 10:40:
Tussen wie is er wrijving
Moderators en 'beginnelingen'
Daar ga jij dus duidelijk de mist in. Ook door jullie veroorzaakte ex-GoT'ers. Dat jullie "EdSchouten" Bijvoorbeeld hebben gebanned is zeer onterecht. Als je naar zijn post-geschiedenis kijkt, zie je dat hij bijvoorbeeld helemaal geen helpdesktertje was. Noujuist net een helpdeskmedewerker ;) Daardoor wordt het een beginnertjes-tent, omdat er niemand meer overblijft om de vragen te beantwoorden :O
whoami schreef op 06 January 2003 @ 10:02:
Als je het hier niet leuk vind, dan kan je altijd andere oorden opzoeken. Dat is IRL ook zo. Stel, je hebt een stamcafé, na enkele jaren vind je het daar niet meer zo leuk. Dan ga je toch ook niet klagen tegen de café-baas, je zoekt gewoon een ander café.
Ik wil niet veel zeggen, maar GoT heeft een monopoliepositie als het gaat om computerfora. Hardware.info is daar echt geen vervanging voor. Op hoe je je monitor aan moet sluiten krijg je zelfs pas na 2 dagen een reactie. Geen wonder dat je altijd bevestiginsmailtjes krijgt :X

/me is aan het sparen voor een Dual Athlon en geld voor co-locatie

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 22:01
Als die EdSchouten geband is, zal er daar wel een reden voor zijn, en die reden is er ook als ik zo z'n posthistory doorneem....
Maar goed, laten we dit topic niet in een 'waarom is edschouten geband' - topic laten verzanden.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 10:47:
Daar ga jij dus duidelijk de mist in. Ook door jullie veroorzaakte ex-GoT'ers. Dat jullie "EdSchouten" Bijvoorbeeld hebben gebanned is zeer onterecht. Als je naar zijn post-geschiedenis kijkt, zie je dat hij bijvoorbeeld helemaal geen helpdesktertje was. Noujuist net een helpdeskmedewerker ;) Daardoor wordt het een beginnertjes-tent, omdat er niemand meer overblijft om de vragen te beantwoorden :O

1) Ik had het niet specefiek over ene 'EdSchouten', maar over een algemeen voorkomend gebeuren
2) Beginneling staat niet voor niets tussen ' ' (single quotes). Het hoeft dan ook geen computerbeginnenling te zijn, maar eerder een 'beginneling qua regels van GoT'
3) Ik zie geen notes van de user. Ik kan ook geen reden of whatever zien van 'EdSchouten', dus of hij terecht/onterecht gebanned is laat ik voor me. Is misschien voor u ook beter om te doen, de ervaring leert me dat mensen vaak aan vrienden een nogal 'gekleurd' verhaal vertellen :) Verder zou ik het heb lekker laten uitzoeken met de bemiddelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Laatst online: 17-09 01:06
okay, heb net ff de search gebruikt en hij werkt inderdaad beter, nu zou het ook gegrond zijn als er naar de search verwezen wordt....
Als het goed is zijn we nu hier dus een hoop problemen armer

Ga zo door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 10:47:
[...]

Hou nou eens op over die EdSchouten die gebanned is en meteen een conclusie dat het onterecht is. Bepaald jij dat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet één ding.... als je op GoT gebanned wordt dan heb je dat echt aan jezelf te danken en heb je het echt heeeel ver laten komen. Ik vind dat ze in veel gevallen juist te geduldig zijn met users. GoT is gratis, GoT is groot, GoT heeft daarom richtlijnen.... hou je je daar niet aan dan krijg je eerst tig waarschuwingen, mailtjes etc. Als je daarna een ban krijgt.. tja.

GoT moet absoluut niet democratisch worden.... Bevallen de huisregels je niet? Niemand verplicht jou om hier te komen. Zie GoT als een gezin.... tot op zekere hoogte democratisch, maar dat wil niet zeggen dat je de regels van je ouders kunt overtreden. Doe je dat wel dan krijg je draai om je oren, ga je verder dan krijg je huisarrest met als laatste middel een nieuw slot op de voordeur.... three strikes out.

Vaak (bijna altijd) ziet diegene die een OW of een BAN heeft gekregen na verloop van tijd zelf ook in dat hij/zij zelf fout zat... Voor een buitenstaander is het al helemaal niet objectief te bepalen of iemand onterecht een BAN of een OW heeft gekregen. Denk hier aan mail of ICQ conversaties waar een derde geen weet van heeft. En dan helemaal te zwijgen of getrashde opmerkingen of topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als GoT een democratie was geweest was het een kruising geweest tussen FOK en beginnersweb, die bestaan al, ga daar eens langs anders... GoT is er voor computer nerds, en is geen democratie om dat te kunnen waarborgen, we willen graag het niveau wat hoger houden dan gemiddeld. Als hier alle n00b vragen zouden worden toegestaan, opend op een gegeven moment een van de nerds een nieuw forum, voor nerds, en dan verhuisen de nerds daar naar toe. Dan kan je zoiets hebben van, nou dat doen jullie dan maar, maar gelukkig, hebben we al een forum, en gelukkig hoeven we nergens anders naar toe, want gelukkig is GoT geen democratie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 11:27:
Vaak (bijna altijd) ziet diegene die een OW of een BAN heeft gekregen na verloop van tijd zelf ook in dat hij/zij zelf fout zat... Voor een buitenstaander is het al helemaal niet objectief te bepalen of iemand onterecht een BAN of een OW heeft gekregen. Denk hier aan mail of ICQ conversaties waar een derde geen weet van heeft. En dan helemaal te zwijgen of getrashde opmerkingen of topics.
so true.
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar ik geloof idd dat als je een OW krijgt dat je echt fout zit.
ik denk ook niet dat daar het probleem zit, ik denk dat het probleem meer zit in de manier van het omgaan met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Zoals al vele malen eerder is vastgesteld blijven de meningen verschillend. Een topic zoals dit was er al vaak en zal nog even zo vaak voorbij komen.

Er zal gewoon geen 100% oplossing komen die iedereen tevreden stelt. Zowel de users als de crew zal er mee moeten leren leven.

In de herhaling; crewleden moeten er alert op zijn of hun reacties soms niet wat bot zijn of wat naar kunnen overkomen. Een (slot)posting kan door de moderatoren soms (heel wat) wat vriendelijker geformuleerd worden (hoe moeilijk dit ook is gezien de hardnekkigheid waarmee users regels blijven overtreden).

De users mogen ook heel wat verdraagzamer zijn tegenover elkaar en zeker tegenover de crew. Het is die groep mensen die het e.e.a. in goede banen probeert te leiden. Daarom mag je voor hen net even meer respect hebben als je voor een "normale" gebruiker sowieso al zou moeten hebben.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Om het even ironisch te omschrijven, als de topicstarter de search had gebruikt, had hij geleerd dat dit onderwerp al vele vele malen voorbij is gekomen met evenzovele nuttige/nutteloze replies en helaas ook allemaal hetzelfde resultaat: niets, wachtend op de volgende! :D

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op 06 January 2003 @ 11:20:
[...]

Hou nou eens op over die EdSchouten die gebanned is en meteen een conclusie dat het onterecht is. Bepaald jij dat :?
Meneer is voor eigen parochie aan het preken (lees: die 2 zijn dezelfde persoon ;))
GuardianAngel schreef op 06 januari 2003 @ 12:23:
...In de herhaling; crewleden moeten er alert op zijn of hun reacties soms niet wat bot zijn of wat naar kunnen overkomen. Een (slot)posting kan door de moderatoren soms (heel wat) wat vriendelijker geformuleerd worden (hoe moeilijk dit ook is gezien de hardnekkigheid waarmee users regels blijven overtreden). ...,
:) Smilies :) Maken :) Een :) Post :) Vriendelijk :)

Ben ik streng? Echt niet :D
Ik weet van mezelf dat als ik twijfel over een ow/ban/whatever ik meestal -niet- die ow/ban/whatever geef. Zo zal ik nagenoeg nooit een ow/ban geven voor een flame/etc richting mij (dan zie ik mezelf als partijdig en laat ik (zonder daar naar iemand een opmerking te maken) een collega mod beoordelen).

Wat ik -wel- verwacht is dat men mij -niet- gaat uitdagen. Word er iets gevraagd en handelt men er niet naar heeft men ook ruzie met mij. Daar kunnen ze over meepraten in spielerij :)

Dientengevolge zijn er ook heel weinig ow's waar via de Bemiddelaar aanspraak gedaan kan worden op het intrekken van een ow/ban (en reken maar dat alle mods zo zijn ;))

Wij zijn niet streng maar leven wel strikt de regels na. Dat die regels strikter zijn dan op andere fora zal best want er kan er maar 1 de meest l33t en beste zijn :+
Maar dan nog: Users zijn op de hoogte van het feit dat wij harde afspraken hebben. Dus men weet waar men aan toe is als iemand over het randje wil posten :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 13:22:

[...]
Meneer is voor eigen parochie aan het preken (lees: die 2 zijn dezelfde persoon ;))

[...]
:) Smilies :) Maken :) Een :) Post :) Vriendelijk :)

Ben ik streng? Echt niet :D
Ik weet van mezelf dat als ik twijfel over een ow/ban/whatever ik meestal -niet- die ow/ban/whatever geef. Zo zal ik nagenoeg nooit een ow/ban geven voor een flame/etc richting mij (dan zie ik mezelf als partijdig en laat ik (zonder daar naar iemand een opmerking te maken) een collega mod beoordelen).

Wat ik -wel- verwacht is dat men mij -niet- gaat uitdagen. Word er iets gevraagd en handelt men er niet naar heeft men ook ruzie met mij. Daar kunnen ze over meepraten in spielerij :)

Dientengevolge zijn er ook heel weinig ow's waar via de Bemiddelaar aanspraak gedaan kan worden op het intrekken van een ow/ban (en reken maar dat alle mods zo zijn ;))

Wij zijn niet streng maar leven wel strikt de regels na. Dat die regels strikter zijn dan op andere fora zal best want er kan er maar 1 de meest l33t en beste zijn :+
Maar dan nog: Users zijn op de hoogte van het feit dat wij harde afspraken hebben. Dus men weet waar men aan toe is als iemand over het randje wil posten :)
En zo hoort het IMO
echt toppie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 13:22:
Wij zijn niet streng maar leven wel strikt de regels richtlijnen na. Dat die regels richtlijnen strikter zijn dan op andere fora zal best want er kan er maar 1 de meest l33t en beste zijn :+
Het waren je eigen woorden :+

/me heeft een goed geheugen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diaboluzzz schreef op 06 January 2003 @ 13:30:
[...]

En zo hoort het IMO

Weet je wat nu het komische is.....Dat doet elke mod zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies. GoT is een forum waar wat regels gelden, en het staat je vrij om het daar wel of niet mee eens te zijn. Mocht je tot de conclusie komen dat die regels niet bij je passen, dan zijn er op internet nog zat andere fora te vinden. Ga het dus niet verzieken voor de mensen die wel graag op GoT komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diaboluzzz schreef op 06 januari 2003 @ 13:30:
[...]

En zo hoort het IMO

Zo zijn we allemaal hoor :)
Alleen als jij een ow van mij krijgt waarvan jij vind dat deze onterecht is kan ik me voorstellen dat je anders over me gaat denken :+

xceed: regels zijn richtlijnen :)

Enige wat me irriteert is dat alles zo persoonlijk genomen word. Omdat men een slotje /ow/ban krijgt is het forum niet goed, zijn de moderators slecht etc etc. Alleen het probleem zit nagenoeg altijd bij de user zelf want er word gewoon verwacht dat een user verder kijkt dan zijn neus lang is. Een aantal van die dingen waarvan ik zeg "laat het achterwege en denk eens na VOORDAT je op submit duwt":

= "ik was nog niet klaar met editten" (right)
= "ik heb de search gebruikt" (99 van de 100 keer AANTOONBAAR dat dat dus niet gebeurd is: slotje)
= "onderstaande is geen flame" (er volgt dan altijd een flame en men is ook nog eens verbaasd als daar meteen een ow op volgt :?)
= Nog steeds zijn er users die regelmatig op bezoek komen en naar warez vragen, pr0n posten in de hk etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Wat ik trouwens zelf een raar verschijnsel vind is toch wel dat sommige mensen, zo gauw ze een slotje op een topic van hun krijgen, DIRECT gaan stijgeren, LA topics openen, mods afkankeren, niveau van mods de grond in boren en dan oprecht verbaasd zijn wanneer hier een OW of tempban oid aanhangt. Sorry, maar zo ga ik irl ook niet met mensen om. Wanneer ik bijv voor een tentamen een onvoldoende krijg, ga ik toch ook niet direct enorm pissed worden, brieven naar de directie van uni schrijven dat ik het niet eens ben, de betreffende professor/docent/aio de huid volschelden, berichten in het u-blad posten dat alle professoren/docenten/aio's geen niveau hebben en dan oprecht verbaasd zijn dat ik een gesprek krijg waarin ze me vertellen dat ik niet zo welkom ben?

Kom op mensen, je kunt toch gewoon met die mod/prof gaan praten om duidelijkheid te verkrijgen waarom je een slotje/onvoldoende had, en dan volgende keer wat beter opletten dat je het wat handiger formuleert? En waarom maken mensen zich zo druk om een slotje eigenlijk? Ik heb ook wel ooit een slot op een topic gehad, net als elke user die ooit een topic opent denk ik, niemand is feilloos. Maar dan weet ik toch dat ik fout zit en ga ik toch op een andere manier naar info zoeken? Ik zou niet weten waarom ik me dan persoonlijk aangevallen zou moeten voelen.

Woei, wat ben ik een mod-hiellenlikker zeg :P

[ Voor 3% gewijzigd door DarkX op 06-01-2003 14:17 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

DarkX schreef op 06 January 2003 @ 14:17:
Wat ik trouwens zelf een raar verschijnsel vind is toch wel dat sommige mensen, zo gauw ze een slotje op een topic van hun krijgen, DIRECT gaan stijgeren [1e gedachte: WTF? 2e gedachte: stom van mij], LA topics openen, mods afkankeren, niveau van mods de grond in boren [nee, nee, nee, mods mogen alleen geschopt worden :P] en dan oprecht verbaasd zijn wanneer hier een OW of tempban oid aanhangt [geen idee, weet niet hoe dat voelt]. Sorry, maar zo ga ik irl ook niet met mensen om [ik ook niet]. Wanneer ik bijv voor een tentamen een onvoldoende krijg, ga ik toch ook niet direct enorm pissed worden, brieven naar de directie van uni schrijven dat ik het niet eens ben, de betreffende professor/docent/aio de huid volschelden, berichten in het u-blad posten dat alle professoren/docenten/aio's geen niveau hebben en dan oprecht verbaasd zijn dat ik een gesprek krijg waarin ze me vertellen dat ik niet zo welkom ben? [Inderdaad, als je zelf niet kan inzien dat je niet welkom bent moet je het zelf maar weten]

Kom op mensen, je kunt toch gewoon met die mod/prof gaan praten om duidelijkheid te verkrijgen waarom je een slotje/onvoldoende had, en dan volgende keer wat beter opletten dat je het wat handiger formuleert? En waarom maken mensen zich zo druk om een slotje eigenlijk? Ik heb ook wel ooit een slot op een topic gehad, net als elke user die ooit een topic opent denk ik, niemand is feilloos. Maar dan weet ik toch dat ik fout zit en ga ik toch op een andere manier naar info zoeken? Ik zou niet weten waarom ik me dan persoonlijk aangevallen zou moeten voelen. [Daarvoor hebben de mods een mailadres, ICQ, MSN enz, kan je het daar vragen waarom ze dat deden, en niet hier komen schreeuwen]

Woei, wat ben ik een mod-hiellenlikker zeg :P [en ik ook, geen idee wat ik mankeer, ik ga LA als een soort SG voor GoT zien]
Mijn tekst in [bold met blokhaken]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Resistor: wil je wel ff tempbannen hoor. :Y)
Maar ff zonder dollen; zo zien wij het dus graag; men zoekt de mod zelf op via mail en dergelijke. Helaas gebeurt dit nog veel te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Wat trouwens ook raar is: als je mods op ICQ ofzo aanspreekt is het net of ze als GEWONE MENSEN kunnen reageren!!!11 Bizar he? :P Net alsof het allemaal geen ondredelijke machtsgeile nerds zonder sociaal leven zijn :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 13:32:

[...]

Weet je wat nu het komische is.....Dat doet elke mod zo :)
RIGHT......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch aardig dat je je argumentatie kunsten in deze topic middels deze reply weer heel veel kracht bij zet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Waarom probeer je te pas en te onpas binnen dit topic, overal jouw zaak irritatie bij te halen.
Werkelijk, het begint nu heel erg irritant te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

|:(

Heb het topic even doorgelezen en ik zie, gelukkig, een hoop users die begrijpen dat je niet zomaar gebanned wordt ('k durf met zekerheid te zeggen dat er nog nooit iemand gebanned is (clones niet meegerekend) die minder dan 5 notes had. Wat dus wil zeggen dat je 5 waarschuwingen krijgt voor je gebanned wordt. En dan zijn dat er meestal veel meer. Er lopen hier mensen rond op GoT met 10, 15, 20 notes en nog zijn ze niet gebanned, dus onterecht bannen is heel moeilijk :z

Democratie is helemaal vaag, zie dit als een winkel: daar is het ook geen democratie. Wij hebben iets wat jou bevalt en daarom kom je hier. Bevalt het je niet meer, dan ga je weg en begin je niet ongefundeerd in LA te kankeren dat je iets niet bevalt en hoe kut het hier allemaal is.

Helaas is er niet echt een alternatief voor GoT, dus mensen die het hier niet leuk vinden, wat moeten die dan?

Maar ja, is dat ons probleem? Dacht het niet. Er is hier voor de serieuze computernerd genoeg ruimte om zijn kennis uit te breiden en mensen te helpen, want dat is waar GoT oorspronkelijk voor bedoeld is :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 13:22:

[...]
[nohtml]
Ik had al zo'n vermoeden :X Ik heb ook zo'n vermoeden dat deze meneer hier niet meer (kan) reageren ;)
[...]
[/nohtml] :) Smilies :) Maken :) Een :) Post :) Vriendelijk :)
So true :) Een goed geplaatste " :) " maakt een post stukken beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

We Are Borg schreef op 06 January 2003 @ 16:12:
[...]

Ik had al zo'n vermoeden :X Ik heb ook zo'n vermoeden dat deze meneer hier niet meer (kan) reageren ;)
O-) mailed@me
So true :) Een goed geplaatste " :) " maakt een post stukken beter!

ja
zie het verschil tussen
We Are Borg: je bent een eikel :{
en
We Are Borg: je bent een eikel ;)
:+

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beter, beter.... vriendelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Either way: it ain't pretty. :P

Overigens voel ik mij geroepen om Diaboluzzz er even op te wijzen dat ook hij riskant bezig is op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

D2k schreef op 06 January 2003 @ 16:14:
[nohtml]
[...]

O-) mailed@me
Check je mail eens luie moderator en beantwoord mijn vraag eens :X :+
[...]
[/nohtml]
ja
zie het verschil tussen

[...]

en

[...]

:+
* We Are Borg zal de mailtjes van jou naar mij hier maar niet plaatsen :X :P

Al die mailtjes zal ik eens mailen naar Tom, jouw grote baas >:)

Gaan we offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Grrrrrene schreef op 06 January 2003 @ 16:02:

[...]

[knip]

Helaas is er niet echt een alternatief voor GoT, dus mensen die het hier niet leuk vinden, wat moeten die dan?

[knip]
Er zijn wel alternatieven in opkomst, www.hardwareforum.nl, maar dat is echt 90% computer. Er zijn nog maar iets van 11000 gebruikers, ik ben een passieve bezoeker, weerstandje ben ik daar die in de buurt van de 300000 berichten (dus geen topics) gepost hebben, en natuurlijk www.beginnersweb.nl, als je echt te simpel bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Resistor schreef op 06 januari 2003 @ 16:21:
en natuurlijk www.beginnersweb.nl, als je echt te simpel bent.
Dat klinkt niet echt lekker, ik neem aan dat je dit niet letterlijk bedoelt. ;)

Maar toch, er is geen 1:1 vervanging voor GoT en dus moet je blij zijn met wat je hebt. Er zijn maar een paar regeltjes en als je die volgt dan heb je hier gewoon een prima tijd. Tja, wie tegen de regels is kan gewoon verwachten dat iedereen dan tegen die user is want regels zijn er voor ons allemaal.

Het voordeel van dit topic is wel dat je van veel users hun persoonlijke mening ziet. En de meeste mensen delen dezelfde mening. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

[nohtml]
We Are Borg schreef op 06 January 2003 @ 16:19:
Check je mail eens luie moderator en beantwoord mijn vraag eens :X :+
offtopic:
ik zie nix in me webmail
zal thuis wel iemand achter mijn PC zijn gaan zitten en mail gaan checken. Dus dat wordt vanavond

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen D2k en We Are Borg dit voortzetten in een private channel @irc ofzo :? :(

On topic:
GoT biedt een specifieke doelgroep een specifieke dienst. Hoor je niet tot die doelgroep of bevallen de diensten je niet, dan kun je toch een andere forum zoeken? Het afschermen van het "produkt" GoT door de crew maakt dat GoT een boeiend forum is en hopelijk nog heel lang blijft!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.