Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 22:34:
Heb je wel gelijk in, maar er worden ook veel verkeerde dingen afgezeken, soms alles geprobeert denk mischien dat ze het op g0t weten en word je afgezeken en gelijk slot.
ene kant gelijk andere kant

Als je er ook bij verteld wat je hebt geprobeerd zal je als het goed is (en iig niet van mij) een slotje krijgen. Maar sommige mensen zetten enkel "ik heb alles geprobeerd" of "ik heb goed gezocht" in het topic, dat heeft weinig zin, aangezien mensen die niets zoeken dat ook kunnen doen en helaas ook doen.
Zaken als de FAQ etc zijn grote lappen tekst om 'even' door te lezen. Maar in 1 keer helemaal lezen hoeft vaak ook niet, alleen de koppen doorkijken is vaak genoeg. En bedenk dat het niet voor niets in de FAQ staat. Ditzelfde geldt voor de search; mensen zeggen dat 20.000 hits doorlezen te veel is. Natuurlijk. Maar lees de eerste paar schermen met topictitels en haal de interessante 5 er uit. De kans is heel erg groot dat je (een duw in de richting van) je antwoord hebt. Eventueel herhalen met een of twee keer andere / verfijnde zoektermen. Idem op Google
Noem bij topicstart wat zoektermen die je hebt geprobeerd, zeg dat je het relevante punt in de FAQ al kent en zeg dat bijv. de handleiding en websites x en y je iets vertelden, maar dat dat niet werkt. Dan zal je echt geen slotje krijgen lijkt me. En iedereen kan goed zien dat je echt serieus bent en er zijn dan toch echt zat mensen 'gek genoeg' om een hoop van hun eigen tijd uit te trekken om jou te helpen - omdat je heel duidelijk laat zien moeite gedaan te hebben.
De goeden lijken, door de gevraagde kenbaar gemaakte moeite, te lijden onder de slechten doordat er toch veel mensen echt geen moeite doen voordat de vraag wordt gestelt. Maar aangezien je in je hoofd toch al die stappen al gedaan hebt om je probleem op te lossen, is het simpel in te typen
(Overigens richt ik dit zeker niet tot jou / jouw topics maar in het algemeen).
maar goed veel lezen dus

Goed veel lezen is als beginner een heel goed iets ja

Ik en velen met mij hebben hier maanden rondgelopen zonder vragen te stellen, en begonnen toen pas te posten. Op die manier leer je hardstikke veel over de onderwerpen waar je in bent geinteresseerd, maar ook hoe het er op GoT toe gaat.
En ontopic: ik voel me persoonlijk niet echt aangesproken dat ik te streng ben, ik kan weinig slotjes van mezelf vinden van minder dan een paar regels. Dus ik zal me er verder buiten houden
Bij iemand die voor de eerste keer een vraag stelt zal een slotje meestal ook minder snel komen, of minder hard uitgesproken worden in ieder geval. Maar je vergeet ook wel eens te kijken of het een eerste vraag is, mensenwerk enzo
Als er al veel vaker op de FAQ/search/policy gewezen is kan je toch echt niet zeggen dat een mod te streng is; dan is het toch echt de vragensteller die blijkbaar gewoon niet door heeft hoe het er op GoT toe gaat en wat er van de vragenstellers gevraagd wordt: zelf moeite doen en dat ook kenbaar maken.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)