Diaboluzzz schreef op 04 January 2003 @ 20:24:
moderators zien tegenwoordig de ban button als red middel tegen vervelende users.
dat is gewoon een feit, ik heb er zelf ervaring mee, ik zat te zeuren omdat er in mijn ogen dingen waren die niet goed gingen, 4 pagina's later was ik gebanned.
Ik run een eigen irc kanaal, dat gaat prima, ik kick nooit mensen anders dan wederzijdse fun.
ik heb ooit eens één iemand op de akick list gezet.
voor de rest staat er niks, nog nooit ellende geweest met een user.
Moderators hier op tweakers hebben een status en scheiden zich daarmee af van de menigte, dat is misschien in hun eigen ogen niet zo maar zo komt het wel over op de menigte.
Hm... dan heb ik (grotendeels) een totaal ander setje ogen in m'n hoofd dan de menigte. Nee, ik ben geen Mod, Nee, ik ben geen mod geweest, Nee, ik ben geen regular.
Wat ik in mijn kanaal probeer na te streven is gelijkwaardigheid, of je nou kunt kicken of bannen of niet, ik doe het nooit al scheldt iemand me uit.
Ik hoop voor je dat dat zo zal blijven. Lijkt me heerlijk in ieder geval.
Maar hoe groot is dat kanaal van jou?
Wat voor mensen komen daar? bekenden van je? of ook volslagen vreemden? En hoeveel volslagen vreemden (in procenten)
Hier op tweakers moeten ze naar mijn mening een gedeelte van de mods eens weer op hun plaats zetten.
Ach... dat komt af-en-toe wel eens voor; vind ik ook. Mja, af-en-toe is niet regelmatig; dus verder niet iets om je echt druk over te maken. Ook een mod kan eens een slechte dag hebben ofzo. Maar als het inderdaad onredelijk was... bemiddelaar@tweakers.net kan wonderen doen.
Ze zijn niets meer dan gewone users.. alleen is er een klimaat gekweekt waarin dit wel zo lijkt, mede doordat altijd wordt geroepen GoT is geen democratie.
En dan nog?
Ik weet wel dat ik hier binnen de muren van mijn eigen woning wel baas ben over wat er gebeurt. Hier binnen de muren van mijn huis is het ook geen democratie (behalve met m'n vrouw dan uiteraard... verder niet)
GoT zou juist WEL een democratie moeten zijn, en als iemand echt loopt te kloten, dan zal de meerderheid zich tegen hem keren en is het dan democratisch verantwoord om hem te weren van het forum.
Kijk voor de grap eens naar die topics waarbij mensen dus WEL fout bezig zijn. Okee, ze worden inderdaad wel-eens terecht gewezen door de medetweakers. Helaas alleen dat dat ook vaak gepaard gaat met het (on)nodige geflame

Dat schiet niet echt op; is wel heerlijk DB-vullend maar niet op de manier zoals het gewenst is.
GoT moet imo terug naar 3 dingen.
• Moderators moeten aan het MT verantwoording afleggen voor elke ban die ze zetten, en net als de notes bij users, te veel bans op je naam hoeft niet goed te zijn.
Dat wordt denk ik nogal lastig met zoveel users. Zolang al die (ook al zijn het voor mijn part een miljoen) users zich netjes gedragen en er sporadisch 1 is die zich niet weet te gedragen; okee dan is het reëel.
Maar ik denk dat het MT drastisch uitgebreid moet worden omdat het aantal BAN's en zeker OW's toch aardig beginnen toe te nemen de laatste tijd (hoewel ik moet zeggen dat ik sinds (ik meen) de huiskamer gelukkig weinig van die dronken-late-avond-bullshit-posters-die-na-ban-een-cloontje-aanmaken-en-weer-verder-klooten heb gezien.
• Af stappen van het eeuwige: GoT is geen democratie standpunt, dat zou het juist wel moeten zijn om tevreden users te krijgen. (theeft alles met marketing te maken...)

Ik ben dus een groot tegenstander van dat concept; niet per definitie hier op GoT maar algemeen in de maatschappij.
Veel problemen (die hier terug te vinden zijn) komt door het feit dat mensen steeds meer inspraak krijgen, dat dingen veel gemakkelijker aan te vechten zijn.
Opvoeding van jongeren van tegenwoordig: Ouder voelen zich geroepen om 'verantwoording' af te leggen als zoontje of dochtertje iets verkeerd doet. Mijn ervaring is dat je daarmee stronteigenwijze karakters schept die absoluut geen nee dulden en altijd weerwoord hebben.
Ik zie tegenwoordig kinderen dingen doen en vader/moeder houdt de hand boven het hoofd van het kind of leggen uitgebreid uit 'dat het niet mag' zonder verdere concequenties voor het kind. Ik moest dat vroeger niet flikken; ik kreeg dan een pak op m'n donder waar ik niet goed van werd...
En die 'nieuwe' houding zie je hier op GoT dus ook (geen wonder omdat hier ook veel pubers rondsjouwen)
• Het idee dat moderators hier de dienst uit maken in de zin van het laatste woord hebben/beter weten moet ophouden, een moderator is niets meer dan een user.
Grotendeels mee eens.
welliswaar 1 met extra rechten, maar niet het recht om zichzelf te verheven tot een speciale groep, want dat zijn ze niet.
Waarom zou iemand meer rechten hebben en ze niet gebruiken als er dingen gebeuren die niet in de haak zijn?
Ik sta voor de klas (voor pubers). Grotendeels van de tijd 'ben' ik een persoon die op gelijke voet staat met de leerling. Kan een leerling niet met die verhouding tussen ons werken en gaat hij dingen doen die niet de bedoeling zijn? Moch... dan ga ik ook m'n rechten hanteren (waarschuwing geven). Werkt dat niet, komt een strafmaatregel. Is dat niet genoeg; dan is er van democratie al helemaal geen sprake meer.
tis een forum voor en door users, alleen hebben sommigen _dat_ uit het oog verloren en verpesten daarmee voor een gedeelte de sfeer.
De ellende is dat het gedeelte 'door users' juist verpestend is.
• De n00b's/helpdeskers die zelf geen zin hebben om ook maar 2 seconden moeite te doen om aan een antwoord te komen.
Ze creëren hier de werkelijke helpdesk met het niveau van beginnersweb.nl
en DAT is dus wat niet de richtlijnen van GoT zijn. GoT is bedoeld als forum wat volgt nadat mensen van 'beginnersweb.nl' weinig tot niets meer kunnen leren.
• De (ik noem het maar gewoon bij naam) galbakken die hier op verschillende plekken compleet foute topics openen (denk even terug aan de vele varianten van bijvoorbeeld de TurkseLeeuw e.d.). Wederom users die de boel verzieken.
Het verzieken gebeurt puur doordat USERS de regeltjes niet willen naleven.
Tja; dat een mod dan ingrijpt..... mja... check de FAQ enz.
Zolang de USERS zich netjes aan de regeltjes houden, zal geen mod een topic dichtsmijten , OW's uitdelen of zelfs BAN's
[
Voor 22% gewijzigd door
WFvN op 04-01-2003 20:49
]