Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
Zit nog steeds een beetje te twijfelen of ik hem nu ga halen ja of nee. Maar ik vroeg me af, als ik de ibead aanschaf wat moet ik dan zeker erbij kopen?

In ieder geval schaf ik de adapter om de ibead op te laden, maar is het hoesje ook aan te bevelen? En welke accesoires zijn nog meer aan te bevelen?

Ik vroeg me ook af of de ibead is aan te sluiten op een stereo of autoradio?

[ Voor 12% gewijzigd door scorpio81 op 20-05-2003 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sealy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:23

sealy

bastards...

Ik heb me gewoon aan de waarden gehouden die de fabrikanten hebben opgegeven. Wel bedankt voor de aanvullingen :)

De prijs heb ik er expres niet onder gezet, dat verschilt namelijk nogal per winkel.

[ Voor 29% gewijzigd door sealy op 20-05-2003 18:29 ]

nothing special

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
scorpio81 schreef op 20 May 2003 @ 17:42:
Zit nog steeds een beetje te twijfelen of ik hem nu ga halen ja of nee. Maar ik vroeg me af, als ik de ibead aanschaf wat moet ik dan zeker erbij kopen?

In ieder geval schaf ik de adapter om de ibead op te laden, maar is het hoesje ook aan te bevelen? En welke accesoires zijn nog meer aan te bevelen?
een nieuwe koptelefoon.. (a la sennheiser)

[ Voor 8% gewijzigd door _Richie_ op 20-05-2003 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Ik ga hem zo snel mogelijk bestellen. De volgende dingen ga ik er bij bestellen
1. Externe USB batterij adapter
2. Senheiser mx500 (werkt de radio dan nog goed?)
3. En een line out kabel voor op mijn stereo aan te sluiten. (is dit mogelijk als je je stereotoren al aan hebt gesloten op de tv?)

Verder vroeg ik me af of ik nog iets meer moet bestellen? Of welke dingen toch wel makkelijk zijn? Zodra ik hier een goede reactie op heb gehad dan ga ik mijn Ibead met tweak korting bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 13:15
scorpio81 schreef op 20 mei 2003 @ 19:57:
3. En een line out kabel voor op mijn stereo aan te sluiten. (is dit mogelijk als je je stereotoren al aan hebt gesloten op de tv?)
Normaal zijn er aan een stereo wel meer line-ins, maar dat zul je zelf moeten zien bij jouw stereo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

mr_star schreef op 19 mei 2003 @ 21:25:
Ergens in de helft van dit topic kan je lezen dat je een korting kreeg door een mail te sturen met in het onderwerp TWEAK. Dan waren de prijzen als volgt:

iBead 128mb 159,- Euro incl. Aangetekend verzending
iBead 256mb 229,- Euro incl. Aangetekend verzending
ik hoop dat dat echt voor de betalende leden van tweakers is, want anders heb ik teveel betaald :( ... maja is het nog steeds waard ;)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Volgens mij geld dit voor alle tweakers, kan het me niet anders voorstellen iig. Ik heb trouwens de 256mb uitvoering besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sealy

sealy

bastards...

voor zover ik weet is het voor alle leden idd (of zelfs als je geen lid bent, maar wel van de actie weet?)

nothing special

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is idd voor alle leden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 21:18

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

nikao schreef op 18 maart 2003 @ 13:10:
mailtje van mp3cdspeler.nl:

20€ korting voor tweakers

[...]
AArgh
Dat zie ik nu pas, haal net het pakje op van het postkantoor! :(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Same here ... Oh well, shit happens ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Kan mij iemand vertellen wat het makkelijkst is de seinnheiser mx400 of 500 in combinatie met een iBead.

En of dat het beschermhoesje makkelijk is of heb je daar helemaal niets aan?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:10

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

scorpio81 schreef op 21 mei 2003 @ 14:44:
Kan mij iemand vertellen wat het makkelijkst is de seinnheiser mx400 of 500 in combinatie met een iBead.

alvast bedankt!
Ja hoesje is makkelijk (lelijk maar het beschermd).
Tja ik zou voor de mx400 gaan, afstandsbediening is alleen maar slap en storingsgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpio81 schreef op 21 mei 2003 @ 14:44:

alvast bedankt!
Heb zelf de 500. Zit een volumeregelaar(tje) tussen. Handig voor als het apparaatje ver weg in een broekzak zit (op de fiets b.v.). Gebruik trouwens bij het joggen zelf de bijgeleverde oordopjes 1 snoer. Als je geen broekzakken hebt of iets om het hoesje aan te haken vind ik dat persoonlijk ook wel makkelijk.
Met hoes minder kans op beschadigingen en vocht/vuil lijkt me. Apparaatje moet er wel uit om hem op te laden. Het laadgedeelte zit in de dichte kant van het hoesje (niet goed over nagedacht). Hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Nu hoor ik twee verschillende verhalen, welke moet ik nu kiezen mx400 of 500.

Het hoesje zal ik er iig bij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

scorpio81 schreef op 21 May 2003 @ 15:55:
Nu hoor ik twee verschillende verhalen, welke moet ik nu kiezen mx400 of 500.

Het hoesje zal ik er iig bij bestellen.
mx400 = zonder volumeregelaar
mx500 = met volumeregelaar

Het is maar wat je wilt!

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Mij lijkt in principe de mx500 relaxter omdat daar dus die volumeregelaar op zit. Maar als dat ding slap en storingsgevoelig is dan ga ik uiteraard voor de mx400.

Dus voor welke moet ik gaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sealy

sealy

bastards...

ik zou zeggen de mx400. De volumeregelaar heb je toch niet echt nodig, en waarom risico lopen?

nothing special

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

ik was ff aan het kloten met die Radio dingen, maar wie weet er nog wat leuke frequenties? ik kan ze alleen van de kabel vinden :)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
x-man schreef op 21 May 2003 @ 15:57:
[...]

mx400 = zonder volumeregelaar
mx500 = met volumeregelaar

Het is maar wat je wilt!
De mx400 en mx500 zijn technisch ook niet hetzelfde hoor.
kijk maar op www.sennheiser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

Ik heb de i-bead vandaag binnengehad. En wat gelijk opvalt is hoe klein hij eigenlijk wel niet is. Hij is letterlijk even groot als m'n aansteker.

Aansluiten aan je computer is nog nooit zo makkelijk geweest. Ik heb m'n i-Bead via de meegeleverde USB verlengkabeltje aan m'n computer met WinXp aangesloten en hij werd meteen herkend. Ik kon meteen beginnen met het overzetten van m'n mp3bestanden naar m'n i-Bead. Wat overigens ongeveer 5 seconde per liedje duurde.

Het geluid dat uit dit ding komt is echt voortreffelijk. De 11 equilizer settings die ik op de i-bead heb gevonden zijn niet echt denderend. De normal setting is duidelijk het beste. Gelukkig kan je 1 setting helemaal zelf regelen (niet dat dat echt nodig is).

Navigeren door het menu is heel gemakkelijk, door 1 keer te drukken op de draaischijf en aan de schijf draaiend door het menu te navigeren. Op het scherm is duidelijk en scherp te volgen wat je allemaal aan het doen bent. Wat ik wel lastig vind is de drietal functies die aan de draaischijf zijn gegeven. Als je de volume hoger wil zetten heb ik de neiging om per ongeluk de FWD functie te kiezen. Dit komt ook omdat het draaischijfje erg klein is.

In het menu heb je ongelofelijk veel opties. Zoals de voicerecorder opnamekwaliteit. Je kan van 8Khz tot 48Khz kiezen. Hetzelfde is het geval met het contrast, equilizer, scrollspeed, etc.

De radiofunctie is erg gemakkelijk in gebruik. Het enige wat je hoeft te doen is op de A-B knop te drukken. Daarmee zoekt hij alle zenders op en slaat ze in oplopende frequentie op in de 15 geheugenplaatsen. Je kan zo door de kanalen scrollen en komt zo op je favoriete radiostation terecht. En als je een liedje leuk vind, kan je hem meteen opnemen ;)

Ik heb de bijgeleverde oordopjes vergeleken met m'n seinnheiser mx400 en ik hoor echt duidelijk verschil in het voordeel van de seinnheiser dopjes. Die oordopjes konden ze van mij dus gewoon weglaten.

Al met al ben ik er te spreken over dit klein apparaatje. Ik ben er ook demonstratief mee staan springen. Aangezien ik m'n bijna overleden Sony walkman met 7 seconden ESP gewend ben. Die zelfs oversloeg als je er naar keek :) !

Edit: typos

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Weet iemand of je dit apparaat gewoon kunt formatteren? Er lijkt allemaal data te blijven hangen als ik het gewoon delete, een MB of 40 zelfs!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

De_Flexe_Toki schreef op 22 May 2003 @ 18:52:
Weet iemand of je dit apparaat gewoon kunt formatteren? Er lijkt allemaal data te blijven hangen als ik het gewoon delete, een MB of 40 zelfs!
moet je ff de installatie cd er in stoppen, staat een format programma op....

ik wou nu een beetje met die logos aan de gang (intro en outro) maar hoe werkt dat programma? en als ik wil firmware upgraden, dan kan dat alleen naar een versie lager :?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Logo's ?
Programma ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

Het helpt wel een beetje als je naar boven scrolled!

http://gathering.tweakers...7859329#17859329#17859329

[ Voor 20% gewijzigd door x-man op 22-05-2003 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

En wat heeft formatteren met het instellen van een intro en outro logo te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

x-man schreef op 22 May 2003 @ 19:18:
[...]

Het helpt wel een beetje als je naar boven scrolled!

http://gathering.tweakers...7859329#17859329#17859329
die link gaat naar jouw bericht :?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

TheRookie schreef op 22 mei 2003 @ 19:40:
En wat heeft formatteren met het instellen van een intro en outro logo te maken ?
als ik me het goed kan herinerren, heeft dat met het "editten" van de firmware... dus eigenlijk niks :P, maar ik kwam daar opeens op :)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

En met welk programma kan dát dan ?
Heb er zelf ook een maar zie geen prog op de cd staan waarmee dat zou kunnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

Shit iemand heeft me tijdens de beachparty in het water gegooid met iBead en ericsson telefoon. En ze doen het niet meer..wat moet ik doen?

[ Voor 14% gewijzigd door x-man op 23-05-2003 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de iBead toch populair zeg al 30 pagina's , maar ja ze verdiend het ook (ze ligt nu te slapen en op te laden op mijn nachtkastje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sealy

sealy

bastards...

schadenvergoeding vragen bij de verzekeraar van diegene die je in het water gegooid heeft x-man ;)

nothing special

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

Nou we kunnen weer een pluspunt neerzetten voor de iBead. Die doet het weer na een nachtje drogen :)

Alleen m'n ericcson telefoon nog niet :{
schadenvergoeding vragen bij de verzekeraar van diegene die je in het water gegooid heeft x-man
Ja naja zolang me iBead het nog doet vind ik het niet erg. Voor die telefoon is wel een oplossing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff vraagje
Ik heb de mijne net binnen, hij deed het even, maar stopte al snel. Het leek op de batterij leeg. Moet hij eerst lang opladen voordat hij het doet?

En hoort hij het te doen als hij aan de USB hangt?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sealy

sealy

bastards...

meestal is het inderdaad zo dat je eerst ff moet opladen voordat ie het doet

Niet in paniek raken :)

Ik heb geen idee of ie het hoort te doen als ie aan de USB hangt, kijkend naar de veiligheid voor de electronica zou ik zeggen "nee"

[ Voor 4% gewijzigd door sealy op 24-05-2003 09:56 ]

nothing special

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Je kan instellen of ie zich als ie aan USB hangt als HardDisk of als Player moet gedragen, default is Harddisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
sealy schreef op 23 May 2003 @ 14:50:
....kijkend naar de vijligheid voor de electronica......
8)7

Hij kan het idd gewoon doen aan de USB poort, dat kun je gewoon instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een paar opmerkingen. Gisteren deed het ding het niet goed. Hij leek niet op te laden (zie eerdere bericht). Ik heb er een paar nummers opgezet, de firmware geflashed en toen nog meer muziek naar toe gekopieerd. Wat héél vreemd was dat hij daarna de eerste nummers niet goed meer afspeelde. De meeste nummers helemaal niet (stopteken ipv play), sommige gedeeltelijk en anderen "door elkaar". Daarna heb ik hem opnieuw geformatteerd en nu doet hij het wel.....perfect zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat klopt dat staat trouwens ook op ibead korea , als je een probleem hebt los je het voor 99% op met formateren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]x-man schreef op 23 May 2003 @ 07:54:
Nou we kunnen weer een pluspunt neerzetten voor de iBead. Die doet het weer na een nachtje drogen :)

Alleen m'n ericcson telefoon nog niet :{

[...]

Ja naja zolang me iBead het nog doet vind ik het niet erg. Voor die telefoon is wel een oplossing te vinden.[/quo

Grappig ,wel kwaliteit he die iBead ik gooi hem elke avond voor het slapen gaan in de vissekom nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 00:57:

Grappig ,wel kwaliteit he die iBead ik gooi hem elke avond voor het slapen gaan in de vissekom nu :)
offtopic:
LOL :D

ff een vraagje, ik ben zo stom geweest om de speler zonder hoesje in mijn binnenzak te doen met m'n sleutels. Je begrijpt wel dat er nu een paar krasjes op zitten, hoe (uberhaupt of) kan ik die weer verwijderen? Ik vind het wel zonde nl. helemaal omdat ik wel een hoesje heb maar die er toen niet omhad. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

HIDMAN-X schreef op 25 mei 2003 @ 11:32:
[...]

offtopic:
LOL :D

ff een vraagje, ik ben zo stom geweest om de speler zonder hoesje in mijn binnenzak te doen met m'n sleutels. Je begrijpt wel dat er nu een paar krasjes op zitten, hoe (uberhaupt of) kan ik die weer verwijderen? Ik vind het wel zonde nl. helemaal omdat ik wel een hoesje heb maar die er toen niet omhad. ;(
Voor het schermje kan je hetzelfde spul gebruiken als je voor je mobiele telefoon schermp gebruikt. Lakspul geloof ik. Telefoonzaak heeft het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit erg te twijfelen tussen de I-Bead en de Chic MP30. De Chic is geen pendrive, maar dat maakt mij niks uit. Wat zijn dan de overgebleven voordelen van de I-Bead tegenover de Chic?
De Chic is ook nog eens goedkoper en het uiterlijk bevalt mij meer. Maar ik hoor er niks over en wel heel veel over de I-bead.

De Chic MP30:
- Standaard geheugen 256MB
- Geheugen uitbreiding niet mogelijk (wel verwisselbaar)
- 4 lines grafische display met verlichting
- ID3 V1 tag, V2 2.0, V2 3.0
- Interface USB 1.1 en 2.0
- Bitrate ~8Kbps tot ~320Kbps
- Stereo oortelefoon set
- Voeding 1 GP 1450mAh stick batterij
- Batterij speelduur tot 12 uur
- Afmetingen 47mm x 75mm x 13mm
- Gewicht 67.5 Gram incl. batterij
- 6 Equalizer modes
- Signal to Noise > 90DB
- Kleur aluminium grijs
- Behuizing aluminium
- Voice recorder

Bijgeleverd:
- Chic MP30 128MB
- 128MB Multi Media Kaart
- Installatie CD (Groove)
- Stereo oor telefoon
- Suede beschermhoesje
- USB kabel
- Handleiding
- 1450mAh GP stick batterij
- 220volt oplader voor GP batterij

prijs: 185 euro

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/projectm3/chic01.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

x-man schreef op 25 May 2003 @ 18:56:
[...]

Voor het schermje kan je hetzelfde spul gebruiken als je voor je mobiele telefoon schermp gebruikt. Lakspul geloof ik. Telefoonzaak heeft het wel.
_/-\o_ heerlijk spul dat displex.
Ik heb hem net behandeld en hij ziet er weer uit als nieuw, thnx voor de tip.

offtopic:
nu nog ff m'n horloge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 12:20:
Ik zit erg te twijfelen tussen de I-Bead en de Chic MP30. De Chic is geen pendrive, maar dat maakt mij niks uit. Wat zijn dan de overgebleven voordelen van de I-Bead tegenover de Chic?
De Chic is ook nog eens goedkoper en het uiterlijk bevalt mij meer. Maar ik hoor er niks over en wel heel veel over de I-bead.

gegevens ----------------
Het enige opzienbarende verschil dat ik zie is dat de Chic geen fm tuner heeft.

Owja en is ie firmware upgradable? dat lijkt mij ook wel een belangrijk punt.

[ Voor 8% gewijzigd door HIDMAN-X op 26-05-2003 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

En dat ie een verwisselbare multimedia kaart gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• googhum
  • Laatst online: 17-05-2022
Er staat een aantal reviews over mp3-pendrives op tweakers.
(http://www.tweakers.net/s...ddatum=26-05-2003&x=0&y=0)

Zelf heb ik voor de "Duex XP MP-304" gekozen, lekker klein, en zuinig met energie.
(http://www.megapagina.nl/shop/showoneitem.cfm?ItemID=10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Ik heb net de iBead besteld en vroeg me af hoe lang het duurd dat hij bij me thuis is. Iemand een idee hoe lang dat ongeveer gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Chic binnen en hij is werkelijk geweldig. Onzettend mooi uiterlijk, heel degelijk. Geluidskwaliteit top, perfect in te stellen. Menu heb je meteen door, handleiding kan weg. Speler gaat automatisch uit, als je hem niet gebruikt. Enige nadeel: geen usb 2.0 highspeed, want ik wil nu luisteren, nu nu nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 13:45:
Ik heb de Chic binnen en hij is werkelijk geweldig. Onzettend mooi uiterlijk, heel degelijk. Geluidskwaliteit top, perfect in te stellen. Menu heb je meteen door, handleiding kan weg. Speler gaat automatisch uit, als je hem niet gebruikt. Enige nadeel: geen usb 2.0 highspeed, want ik wil nu luisteren, nu nu nu
Wel een stuk groter en accu is minder volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accu is dezelfde als in de duurdere sony discmans, er kan er dus eentje van sony in, maar deze is ook goed. Hij is breder, maar wel dunner als de i-bead. En hij is van aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat deze thread nu afdwalen van de I-Bead??? Open een nieuwe thread over alle pluspunten van die fantastische Chick.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
ik wil playlist!! :)

En snel tussen nummers switchen gaat zo traag :(

kan je ook alleen file naam zien ?
al die info op het scherm van de id3 tag maakt me wazig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

I_am_akira schreef op 26 mei 2003 @ 16:50:
ik wil playlist!! :)

En snel tussen nummers switchen gaat zo traag :(

kan je ook alleen file naam zien ?
al die info op het scherm van de id3 tag maakt me wazig :)
Tja als je de ID3tag niet invult zie je alleen de filename.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

beter een mpio fd 100 :P :P :P :P :P

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor deze zeer nuttige bijdrage aan deze thread 8)7 B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Ik heb net een mailtje verstuurd naar www.mp3cdspeler.nl om te vragen wanneer ik hem binnen krijg, hij is gisteren verstuurd en vandaag of morgen krijg ik hem thuis gestuurd :D, ik kan niet wachten.

Nu ben ik volop mp3tjes aan het downloaden :). Ik laat jullie uiteraard nog horen wat ik ervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
  • Laatst online: 12-09 07:35
Om eventjes weer back on topic te komen heb ik een vraagje aan de bezitters van dit mooie apparaatje. Heb die van mij ook net binnen gekregen :D

Hoe kan je gemakkelijk (dus niet door door een heen nummer heen te spoelen) van nummer wisselen!?!?. ik heb er nou twee op staan, maar ik moet iedere keer helemaal doorspoelen naar het volgende nummer. lijkt me dat daar een makkelijkere manier voor is ?

btw, ik heb de handleiding helemaal doorgespit, en dit topic ook (grotendeels) maar ik kan het niet vinden :'( Ik heb een 128 mb versie met 3.141 erop. Dat is de nieuwste volgensmij.

thnx alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even de jog dial knop ingedrukt houden tijdens het afspelen, dan verand onderin het geluidicoon in scan knopje, en dan gewoon de jog dial knop naar rechts houden om snel door te spoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:20
Als je de draaiknop even ingedrukt houdt, gaat de player van de SCAN mode naar de mode waarin je met de draaiknop het volume kunt veranderen. Als je in die mode zit en je draait de knop kort naar links of rechts, verander je van nummer. Iets langer naar links of rechts houden verandert het volume.

Edit: sh*t, net te laat :P

[ Voor 5% gewijzigd door Muyz op 27-05-2003 15:01 . Reden: Sh*t, net te laat :P ]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

tis heel makkelijk, je moet gewoon dat rond draai dingekke, een klein tikje geven, dus niet helemaal naar rechts of naar links duwen, werkt perfect... :) maar tis inderdaad wel een lastige control

en dudes boven mij, lees eerst eens de vraag goed door ;)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
Jup!, et werkt. Thanks dudes !! Dat het zo simpel was..... en het staat ook gewoon niet in dat manual ook heh.

Btw, handleiding is wel leuk om even te lezen. soms moet je echt iets drie keer lezen. tis erg brak engels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappiewappie schreef op 27 May 2003 @ 15:18:
[...]

tis heel makkelijk, je moet gewoon dat rond draai dingekke, een klein tikje geven, dus niet helemaal naar rechts of naar links duwen, werkt perfect... :) maar tis inderdaad wel een lastige control
Hmja, je moet er gewoon even handigheid in krijgen... ik had eerst ook moeite met volume/scannen, maar als je eenmaal doorhebt hoe het werkt.. :)
van nummers switchen is imho niet lastig.. Je bent zo van nummer 10 naar bv. 30..

Maar playlist ondersteuning zou natuurlijk helemaal perfect zijn.

(En nu hopen dat die koreanen dit lezen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 16:20:
[...]

Hmja, je moet er gewoon even handigheid in krijgen... ik had eerst ook moeite met volume/scannen, maar als je eenmaal doorhebt hoe het werkt.. :)
van nummers switchen is imho niet lastig.. Je bent zo van nummer 10 naar bv. 30..

Maar playlist ondersteuning zou natuurlijk helemaal perfect zijn.

(En nu hopen dat die koreanen dit lezen :P )
Die Koreanen kunnen nog niet eens Engels, laat staan Nederlands :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Laatst online: 16:13
Revised v3.061

is dit de laatste firmware (engels) zo niet waar vind ik een nieuwere (met linkje aub :P)

krijg hem morgen binnen.

voor degene die hem ook willen, die tweak korting werkt nog steeds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3.141 patch 1 heb ik allang :D die staat er standaard al op, stond ook standaard op de mijne die ik tijd geleden heb besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:20
Flappiewappie schreef op 27 May 2003 @ 15:18:
[...]
en dudes boven mij, lees eerst eens de vraag goed door ;)
Ik stel voor dat je dat zelf nog een keer doet :z

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze ook via mp3cdspeler aanschaffen! :D Mijn vraagje was nog hoe het zit met de geluidskwaliteit van de voice-recording optie! Is dit goed genoeg om bijvoorbeeld een muziekstuk op te nemen van een groepje dat ik ken om anderen te laten horen? Of gaat dit op niet veel trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
Ik heb die van mij gister binnen gekregen, besteld bij mp3speler.nl. en daar stond idd al 3.141 op. Verder is er volgens de site (ibead.co.kr) alleen een nieuwere versie voor de Fransen, maar volgens de mensen die em geprobeert hebben is die hetzelfde als 3.141.

Geluidskwaliteit voor het opnemen is in te stellen van 8 ~ 48 kbit/sec. Gister heb ik er wat mee lopen klooien. Het is een leuke functie, maar erg hoge kwaliteit is het niet. Dus niet geschikt voor opnemen van bandjes imho. Het klonk bij mij allemaal vrij verweg en dof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
  • Laatst online: 18-09-2024
Voor de mensen die de Ibead nog willen bestellen: Ik kwam hem net voor 229,- tegen inclusief lader en verzendkosten bij MMport! :)
219,- zonder lader

Dit is de 256 MB versie uiteraard ;)

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom je ook lekker laat mee :P .... ik hoop dat ik hem vandaag binnenkrijg via mp3cdspeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Ik heb hem net binnen en hij ziet er echt geweldig uit (ze zijn alleen mijn sennheiser oordopjes vergeten :S).
Maar nu komt mijn eerste vraag al, hoe haal je dat ding eraf zodat je hem aan de computer aan kunt sluiten?
Is dat gewoon grof geweld of moet je dan een of ander knopje induwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Kan iemand mij please helpen, ik wil mp3tjes luistern :), radio is natuurlijk ook wel leuk alleen ik wil aan de slag met mijn Ibead!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

scorpio81 schreef op 28 mei 2003 @ 14:42:
Kan iemand mij please helpen, ik wil mp3tjes luistern :), radio is natuurlijk ook wel leuk alleen ik wil aan de slag met mijn Ibead!
Het is een combinatie van kracht en techniek, ik krijg hem er het makkelijkst af door een klein beetje een draaiende beweging te maken en tegelijkertijd te trekken.
Oh ja, je moet hem niet bij de smalle kant pakken als je de dop eraf wilt trekken, want hij klemt aan die kant vast. Dus: vingers aan de brede kant en trekken maar!

[ Voor 18% gewijzigd door De_Flexe_Toki op 28-05-2003 15:06 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Weet iemand of er een plug-in bestaat voor Musicmatch Jukebox om playlists te exporteren naar de I-Bead? In de lijst die Musicmatch op de site heeft staan staat de I-Bead niet genoemd. Ik heb namelijk niet alle bestandsnamen van mijn mp3's netjes ingevuld, maar wel alle ID3-tags. Slepen van de ene map naar de andere is dus niet echt handig, ik wil de tags kunnen lezen en daaruit een selectie maken.
Als iemand een ander programma aan kan raden om te doen wat ik wil, vertel op! :P

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.srstechnologies.com/srstech_demos.asp#WOW

Woei, zaterdag komen de nieuwe firmwares beschikbaar voor de I-bead met tevens integratie van de SRS WOW techniek, laat me benieuwen, deze moet erg veel belovend zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Flexe_Toki

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Met dat WOW klinkt de 'come on over' demo echt nergens naar! Het lijkt wel of ze in een holle buis staat te zingen. Die andere demo is wel ok. Ik hoop heel erg dat je de instellingen helemaal zelf kunt maken als die WOW-implementaties komen in de nieuwe firmware.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of in Nederland de Cruv-X FM transmitter/zender te koop is?
Het is een losse FM-zender die je via de hoofdtelefoonaansluiting kunt aansluiten op de I-Bead, zodat je bv op je autoradio het geluid van de I-Bead kunt ontvangen.
Mijn zoekacties leveren geen Nederlandse verkooppunten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

mwa, dat WOW... het klinkt wel beter... maar ik hoop eerder dat ze playlisten e.d. in de nieuwe firmware hebben zitten, dat wow is een bijzaak :)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

is er trouwens ook al een progje die de outro kan editten en het geluid?

dat vind ik nl. wel vet 8-)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Hallo,

Ik heb nu mijn iBead een dagje en ben er zeer tevreden over. De geluidskwaliteit is echt super en de bediening is ook vrij makkelijk. Zelfs een n00b als ik kon er redelijk goed mee overweg.

[ Voor 31% gewijzigd door scorpio81 op 31-05-2003 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpio81 schreef op 29 May 2003 @ 18:23:
Hallo,

Ik heb nu mijn iBead een dagje en ben er zeer tevreden over. De geluidskwaliteit is echt super en de bediening is ook vrij makkelijk. Zelfs een n00b als ik kon er redelijk goed mee overweg.

Toch heb ik nog enkele vraagjes over de iBead daarom vroeg ik me af of dat iemand zich toe kan voegen aan mijn msn adres. Mijn adres is gijs_aarts@hotmail.com, iig alvast bedankt!
Je kan het beter gewoon hier vragen, krijg je waarschijnlijk sneller antwoord en heeft iedereen er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
nog 1 dag voor de nieuwe firmware..

iemand al een idee wat er allemaal komt behalve dat wow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 11-09 14:18
Hi,

We have finally completed i-BEAD200 (new model) in order to extend our product line.

This model has been added direct encording and changeable 7 LED colors by user.

Design is more softer than that of i-Bead100 and it has 2 colors with silver and blue.

Thanks
Van de officiële I-Bead site :Y)

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op 30 May 2003 @ 16:07:
[...]

Van de officiële I-Bead site :Y)
Linkje please.. want ik zie het nergens staan..

En tegen wanneer zouden ze dit op bijv. mp3cdspeler.nl verkopen? En wat is de prijs? Want heb net een Ibead100 besteld... 8)7

edit: gevonden.. onder support, notice.. maar nog maar weinig info!

edit2 : Nog een goed de tekst gelezen en denk niet dat het echt zoveel verschil gaat maken... Geen echte verbetering buiten direct endoding, maar dat doe ik toch liever met pc... We wachten wel op model 300! ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de i-bead al op externe boxen aangesloten om hem te testen hoe hard ie kan op andere boxen? Anders zou ik em lekker als muziek speler op de camping kunnen gebruiken.
Hoe hard kon die? lekker hard? of was ie toch nog te zacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 13:15
Je zal zowiezo een versterker nodig hebben. Bv simpele pc-boxjes, zit ook een versterker in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb hem net besteld :) jeeeeee!!! 256 mb :)
Met sennheiser mx 400 oordopjes, lader en hoesje erbij :)
Maar kan iemand mij eens uitleggen hoe je precies die logo`s erin zet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_star schreef op 30 mei 2003 @ 22:16:
Je zal zowiezo een versterker nodig hebben. Bv simpele pc-boxjes, zit ook een versterker in.
Hmmz, zijn er versterkers die geen lichtnet nodig hebben?
Ik was zelf aant denken aan 2 autoboxen mee te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 09:04:
[...]

Hmmz, zijn er versterkers die geen lichtnet nodig hebben?
Ik was zelf aant denken aan 2 autoboxen mee te nemen
Dan moet je een auto audio apparaat hebben (bijv. radio mp3 cd speler)
En een accu heb je ook nodig. Dan zit je nergens aan vast behalve de stroom voorziening van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
IS er al iemand hierzo die zijn eigen logo gemaakt heeft en in zn Ibead gezet heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

QBiT schreef op 31 May 2003 @ 15:36:
IS er al iemand hierzo die zijn eigen logo gemaakt heeft en in zn Ibead gezet heeft ?
IK! is echt super lijp :D

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

En hoe/waarmee heb je dat gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Het topic lezen mensen. Waarmee je een logo kan maken is al vaker voorbij gekomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_am_akira schreef op 30 mei 2003 @ 12:15:
nog 1 dag voor de nieuwe firmware..

iemand al een idee wat er allemaal komt behalve dat wow?
Klopt dit? Indien ja zou die er al moeten zijn... iemand reeds getest?

Ik heb mijn Ibead deze week besteld op mp3cdspeler en deze was even uit voorraad maar kwam overmorgen ofzo terug binnnen...
Nog even een vraagje voor als ik hem heb! Welke bestanden kan ik nu best installeren als ik hem krijg (nieuwe firmware en bijhorende nieuwe handleiding) want met al die talen en versies is het nogal verwarrend.. en heb ook wat problemen met downloaden via de ibead-site (zal eens proberen firewall af te zetten) dus een andere link zou eventueel handig zijn!? Of betekent het feit dat de Ibead pas overmorgen ofzo terug binnenkomt misschien dat de nieuwste versie er al opstaat?! En hoe kan je dat zien?

Sorry,vele vragen... Maar alvast bedankt voor de antwoorden! ;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
als je hem aan zet zie je welke versie van de firmware eropstaat..

mocht het niet lukken met downloaden mail me maar ff dan zet ik het wel ff op me ftp ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

hmm, ik heb al een paar keer gehad dat ik opeens alle instellingen kwijt ben van mijn i-bead :(... heel raar, gewoon opeens alles terug nadat ik hem gewoon uit heb gezet :?...

over de battery life ben ik echter zeer te spreken _O_ er was nog 1 streepje over in de batterij icoon, heb hem toen ff op zon aller hardst gezet, en backlite continu aan... heeft nog cker 4 á 5 uur geduurd voordat ie leeg was ^O^

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 11-09 14:18
Het opladen had wat mij beteft daarentegen wel anders gemogen. Ik heb er een hekel aan dat ik hem 's nachts niet op kan laden en gewoon gaan slapen. Een workaround is om de pc zichzelf uit te laten schakelen, maar daar moet ik dus wel weer een een extra pc voor laten draaien, aangezien mijn server aan moet blijven.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op 01 June 2003 @ 21:32:
Het opladen had wat mij beteft daarentegen wel anders gemogen. Ik heb er een hekel aan dat ik hem 's nachts niet op kan laden en gewoon gaan slapen. Een workaround is om de pc zichzelf uit te laten schakelen, maar daar moet ik dus wel weer een een extra pc voor laten draaien, aangezien mijn server aan moet blijven.
Ik dacht dat het probleem van terug ontladen was opgelost met de nieuwe firmware? Of is dit niet zo?
En als je die adapter koopt, werkt dit dan anders/beter? Je kan hem toch gewoon laten opladen zonder dat hij speelt he? Want had daar ook is iets van gelezen...
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.