Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow zo, en die equalizer he, is die extreme bass, verbouwt die nu niet enorm de tonen? ik heb het idee dat de muziek er een stuk platter door klinkt, hebben jullie dat ook?
Of gebruiken jullie een user setting ofzow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 13:59:
Ow zo, en die equalizer he, is die extreme bass, verbouwt die nu niet enorm de tonen? ik heb het idee dat de muziek er een stuk platter door klinkt, hebben jullie dat ook?
Of gebruiken jullie een user setting ofzow?
Als je dat vind, neem je toch en andere setting of maak je er zelf een die je goed vind klinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind niet echt eentje die me helemaal lekker ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg dat ultime programma echt niet werkend, ook niet op de manieren die hier de revue zijn gepasseerd. Hij geeft in het Frans een melding dat mijn i-bead niet geconnect is en dat ik de driveletter moet aangeven. Wanneer ik vervolgens g: aangeef (mijn removable drive van de ibead), hangt het programma. Wanneer ik het programma opstart zonder dat de ibead aan mijn usbpoort hangt, kan ik geen g: als driveletter kiezen. Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens een andere pc, hier gaf 1 pc te weinig stroom over de usb poort (via usb hub) waardoor het progje niet werkte, andere pc werkte goed, direct op de usb poort ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet vrijwel zeker dat het daar niet aan ligt, maar ik zal het thuis op mijn laptop proberen... wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-08 07:19
Hee, ik heb een ander forum een stuk over de interne accu gezien. Oa:

"We have the answer for the iBEAD battery life issue.

Ibead battery is made from lithium polymer. the average rechargable time is 500 - 600 . say charge 2 times per week under normal usage

600 / 2 = 300weeks = 5-6 years

so the battery can die out after 5+ years.

So what will happen after 5 year?

for those who still have ibead in their hand with weak battery. We can replace the internal battery for them.

I hope this answer helps"

Dit lijkt me best wel een redelijke conclusie!!! En zeker aanvaardbaar :) !!!

Voor mee info hierover zie dat forum:
http://www.mstation.com.a...gePosition=1&ThreadPage=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het updaten van de firmware lukt bij mij niet. Als ik mijn IBEAD op recovery mode zet (in mijn PC uiteraard) en dan het programma opstart staat er:

"Currently, the drivers are loaded on your system. Please wait until the drivers are completed loading, and then restart the formatter"

Dan blijft ie een hele tijd hangen, en na een tijdje geeft ie aan dat hij de drivers niet kon loaden. Maar ondertussen is hij alweer van recovery mode afgegaan.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 17:35:
Het updaten van de firmware lukt bij mij niet. Als ik mijn IBEAD op recovery mode zet (in mijn PC uiteraard) en dan het programma opstart staat er:

"Currently, the drivers are loaded on your system. Please wait until the drivers are completed loading, and then restart the formatter"

Dan blijft ie een hele tijd hangen, en na een tijdje geeft ie aan dat hij de drivers niet kon loaden. Maar ondertussen is hij alweer van recovery mode afgegaan.

De drivers ff opnieuw downloaden is iig. iets wat je kan proberen. Ook reïnstall van iBead proggie zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdomburg schreef op 07 May 2003 @ 18:13:
[...]

De drivers ff opnieuw downloaden is iig. iets wat je kan proberen. Ook reïnstall van iBead proggie zelf.
Heb ik al gedaan, werkt niet... :{ Aaaargh, dit is echt klote.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
Kan iemand mij vertellen hoesnel je met de I-Bead kan spoelen van tracks van bijv. 60 minuten. (ik wil er af en toe de radio mee opnemen en daarna stukken afluisteren).

En werkt de resume functie i.v.m. de lange tracks ook goed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DenniX schreef op 08 mei 2003 @ 00:27:
Kan iemand mij vertellen hoesnel je met de I-Bead kan spoelen van tracks van bijv. 60 minuten. (ik wil er af en toe de radio mee opnemen en daarna stukken afluisteren).

En werkt de resume functie i.v.m. de lange tracks ook goed??
Het "spoelen" gaat te langzaam binnen erg lange tracks. Hoewel het bij de nieuwste firmware 3.141 ca. 2x zo snel gaat als bij de vorige, doet hij er ongeveer 5 seconden over om 1 minuut voor of achteruit te zoeken. De I-Bead zou eigenlijk de zoeksnelheid in 3 in plaats van 2 stappen moeten opvoeren (eerst per seconde, dan per 10 seconden en daarna per minuut).

Wat ook lastig is bij veelvuldig zoeken is als je per ongeluk het scrollwieltje te kort activeert je naar het volgende of naar het begin van de huidige track gaat. Maar ja, dat kan ook niet anders als er zoveel functies in het scrollwieltje zitten.

Het snel vooruit of achteruit spoelen bij gemiddelde lengte MP3-tracks gaat wel snel genoeg. Dit werkt nu beter bij de nieuwe firmware hoewel de speler af en toe nog een paar seconden "hikt" tijdens het spoelen.

De resume werkt nu gelukkig goed. Bij tussentijds uitschakelen van de I-Bead of na gebruik van de FM tuner blijft de positie binnen het MP3-nummer bewaard. Bij oudere firmware versies (voor 3.141) begon hij altijd aan het begin van het nummer.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
enige wat bij mij soms niet ok werkt is de folders bij de nieuwe firmware.. dan ziet ie ineens hele vreemde namen.. (delen van liedjes ofzo) als foldernaam.. ff folder up en weer terug dan gaat eht wel ok meestal..

ben nog steeds supertevreden met het ding.. ook erg degelijk.. (al een keer op de stenen laten kletteren.. ouch!.. schrikken maar gelukkig was er nix..nog geen krasje te ontdekken:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:49

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 01:24:
[...]

Het "spoelen" gaat te langzaam binnen erg lange tracks. Hoewel het bij de nieuwste firmware 3.141 ca. 2x zo snel gaat als bij de vorige, blijft hij steken op ongeveer 5 seconden per minuut. Bovendien springt hij naar het volgende of het begin van het huidige track als je het scrollwieltje per ongeluk te kort activeert (is mij al een paar keer overkomen).

Het snel vooruit of achteruit spoelen bij gemiddelde lengte MP3-tracks gaat snel genoeg. Dit werkt nu beter bij de nieuwe firmware hoewel de speler af en toe nog een paar seconden "hikt" tijdens het spoelen.

De resume werkt bij mij prima. Tussentijds uitschakelen van de I-Bead of na gebruik van de FM tuner wordt de positie binnen het MP3-nummer keurig onthouden. Bij oudere firmware versies (voor 3.141) begint het spelen altijd aan het begin van de track.
Je kan de scroll snelheid ook aanpassen in het menu.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:49

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 17:35:

Je hebt toch wel de "EXATELECOM" drivers geinstalleerd van de CD-Rom?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timow schreef op 08 May 2003 @ 13:48:
[...]

Je kan de scroll snelheid ook aanpassen in het menu.
Hiermee wordt de scrollsnelheid van de MP3 informatie op het bovenste deel van het LCD display geregeld, dus niet de zoeksnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timow schreef op 08 May 2003 @ 13:50:
[...]

Je hebt toch wel de "EXATELECOM" drivers geinstalleerd van de CD-Rom?
Yep.
Niemand een oplossing, ben ik nou de enige met dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 16:03:
[...]

Yep.
Niemand een oplossing, ben ik nou de enige met dit probleem??
Nee ik heb hetzelfde probleem gehad. Mijn lange termijn geheugen is echter zodanig slecht dat ik me niet meer precies kan herinneren wat ik gedaan heb.
Ik weet wel dat ik hetzelfde bericht kreeg.
Heb hem geloof ik weer opnieuw ingeplugd en de aan/uit knop heel lang (minstens 10 sec.) ingedrukt zodat de pc hem echt niet meer herkende. Zal nog eens heel diep nadenken. Ben ook een digibeet maar uiteindelijk is het bij mij bij de tweede poging wel gelukt. Zie aan aantal pagina's terug. Met de beschrijving van SDomburg en nog iemand is het gelukt maar dus niet zonder slag of stoot. Als het me nog te binnen schiet zal ik z.s.m. weer reageren. Heel veel sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 17:35:

Duh. Je moet je IBead helemaal niet in recovery mode zetten. Gewoon in je usb stoppen en je update prog runnen.

[ Voor 2% gewijzigd door HarmoniousVibe op 08-05-2003 22:15 . Reden: typo ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op 08 May 2003 @ 22:14:
[...]

Duh. Je moet je IBead helemaal niet in recovery mode zetten. Gewoon in je usb stoppen en je update prog runnen.
Lol, jij hebt er duidelijk geen verstand van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 22:27
Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 15:38:
jah, maar ik bedoel, op het fietsen enzow, ik vind dat die i-bead niet echt bepaald hard gaat. wat is volges jullie de beste equalizer setting? of een beste user instellingen?
Tijdens fietsen is wel kut met die standaard oordopjes. Komt een hele zooi wind je oren en dat ruist er dus zo lekker doorheen ;( Kweenie wat voor oordopjes goed zijn om dat te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drivers huh ? wat zijn dat..... heerlijk vandaag op school even inplugt in de Windows 2000 PC en hup even 100MB MP3tjes gedownload (thuis heb ik geen breedband).OOohhh.. wat is het toch een lekker ding deze iBead (je had mijn klasgenoten moeten zien kijken naar het blauwe display dat is echt veel mooier dan bijvoorbeeld een iriver ifp 180t heb ik nu gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loop al een week te twijfelen tussen de i-bead 256mb en de nex IA 512mb.
op zich heb ik bijna besloten die i-bead te bestellen, maar de enigste reden waardoor ik nog twijfel is dat je bij die nex IA nog het geheugen relatief goedkoop kunt uitbreiden en bij de I-bead niet.
Ik gebruik em voornamelijk voor mp3's en radio zou 256mb genoeg zijn???
http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=326 en http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=349

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
De stelling is in dit topic al eerder gevallen dat als 256 mb niet genoeg is, dat dan 512 ook niet genoeg is en dat je meteen een HD mp3speler moet halen dan. Daar ben ik het wel mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
lama hangen

[ Voor 159% gewijzigd door HarmoniousVibe op 09-05-2003 17:23 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 10:33:
loop al een week te twijfelen tussen de i-bead 256mb en de nex IA 512mb.
op zich heb ik bijna besloten die i-bead te bestellen, maar de enigste reden waardoor ik nog twijfel is dat je bij die nex IA nog het geheugen relatief goedkoop kunt uitbreiden en bij de I-bead niet.
Ik gebruik em voornamelijk voor mp3's en radio zou 256mb genoeg zijn???
http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=326 en http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=349
Voor mij is 256 lang genoeg. Voordat ik al die nummers heb geluisterd, heb ik al tig keer de kans gehad om er nieuwe op de zetten. Als je veel op ries bent is 512 misschien wel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort vraagje voor de ibead bezitters: kun je, als de speler op hold staat, wel het volumeniveau wijzigen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 21:08:
Kort vraagje voor de ibead bezitters: kun je, als de speler op hold staat, wel het volumeniveau wijzigen??
Nee

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op http://www.mp3cdspeler.nl gekeken, maar ik kan geen accessiores vinden voor de Ibead player!! Weet iemand waar die te koop zijn???

Alvast bedankt,

WTR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sealy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:23

sealy

bastards...

Als je op een I-bead klikt om te bestellen, krijg je daarna de keus uit de verschillende extras

Beetje onduidelijk :/

nothing special

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 23:29:
Ik heb op http://www.mp3cdspeler.nl gekeken, maar ik kan geen accessiores vinden voor de Ibead player!! Weet iemand waar die te koop zijn???

Alvast bedankt,

WTR!
www.mp3spelers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 22:23
Uhm ja, dat link naar dezelfde site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Hmm idd. Maar je moet gewoon toevoegen, en dan krijg je een keuze om die riemclip aan te kiezen. Toen ik hem bestelde kon ik ook nog kiezen voor de adapter erbij, heb ik dus ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF?! Ik heb net geprobeerd of een mp3PRO gecodeert bestand het doet op me I-Bead... prima?!! Dacht niet dat dit ondersteunt werdt. Dan heeft I-Bead daar dus de licentie voor betaald? Maar ze maken er geen reklame mee.
Zover ik weet is mp3PRO het beste bestandsformaat voor lage bitrates (bijv. 64-80 kbps)
mp3PRO homepage
Nero mp3PRO Encoder Plug-in

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byzanthy
  • Laatst online: 05-05 20:19
Verwijderd schreef op 11 mei 2003 @ 13:54:
WTF?! Ik heb net geprobeerd of een mp3PRO gecodeert bestand het doet op me I-Bead... prima?!! Dacht niet dat dit ondersteunt werdt. Dan heeft I-Bead daar dus de licentie voor betaald? Maar ze maken er geen reklame mee.
Zover ik weet is mp3PRO het beste bestandsformaat voor lage bitrates (bijv. 64-80 kbps)
mp3PRO homepage
Nero mp3PRO Encoder Plug-in
MP3pro kan door veel MP3-players (ook softwarematige) worden afgespeeld (backwards compatible) alleen wordt dan niet altijd de extra info die mp3-pro bevat mee-gedecodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byzanthy schreef op 11 mei 2003 @ 15:54:
[...]

MP3pro kan door veel MP3-players (ook softwarematige) worden afgespeeld (backwards compatible) alleen wordt dan niet altijd de extra info die mp3-pro bevat mee-gedecodeerd.
Hier heb je de plugin voor Winamp om mp3PRO wel optimaal af te spelen.
Maar hoe weet ik nu of de I-Bead dat ook doet? In Winamp zie ik het verschil in KHz-en... zonder plugin draaid tie op 22Khz, met de plgun 44Khz, maar dat laat me I-Bead niet zien.
Anyways, ik ga weer testen wat mooier is... mp3PRO VBR op hoogste settings (komt neer op ~ 112 kbps) of gewone mp3 (LAME) met dezelfde bestandsgrootte, ook VBR.
Dus dat ik uiteindelijk 2 bestanden van dezelfde bestandsgroote heb, die het zelfde nummer bevatten (geript van een originele audio CD). En dan kijken welke het beste klinkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou... voor wat ik zoek (niet goed merkbare kwaliteitsverlies) is mp3Pro niet geschikt, dan kan je nog beter de gewone mp3 nemen. Het is echt alleen geschikt voor lager dan 92kbps. Dus dan merk je echt de compressie.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Ik gebruik 96kbps VBR met max 128 (LAME), merk geen duidelijk kwaliteitsverlies, wel duidelijk kleinere bestanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt mp3 pro serieus?, dat zou wel vet zijn, binnekort es ef proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdomburg schreef op 11 May 2003 @ 18:20:
Ik gebruik 96kbps VBR met max 128 (LAME), merk geen duidelijk kwaliteitsverlies, wel duidelijk kleinere bestanden :)
Laat ik nou precies met die settings ook getest hebben en dat als beste gekozen te hebben :) Ook VBR "default" genomen en kwaliteit "5" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Verwijderd schreef op 11 mei 2003 @ 20:04:
[...]

Laat ik nou precies met die settings ook getest hebben en dat als beste gekozen te hebben :) Ook VBR "default" genomen en kwaliteit "5" ?
VBR 4 en Kwaliteit 2, standaard WINLAME settings voor portable player dus, heb alleen de VBR max gedecreased naar 128 ipv. 256 omdat de meeste van m'n mp3's toch maar 192 kbps zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdomburg schreef op 11 May 2003 @ 20:32:
[...]

VBR 4 en Kwaliteit 2, standaard WINLAME settings voor portable player dus, heb alleen de VBR max gedecreased naar 128 ipv. 256 omdat de meeste van m'n mp3's toch maar 192 kbps zijn :)
Huh? Met welk programma? Kan je een screenie geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 23:32:
[...]

Huh? Met welk programma? Kan je een screenie geven?
Afbeeldingslocatie: http://winlame.sourceforge.net/winlame1.pngAfbeeldingslocatie: http://winlame.sourceforge.net/winlame2.png
Afbeeldingslocatie: http://winlame.sourceforge.net/winlame3.pngAfbeeldingslocatie: http://winlame.sourceforge.net/winlame4.png

Zie http://winlame.sourceforge.net/ ook voor downloads :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OOoh ik dacht dat je met "WinLame" een bepaald standaard voor settings bedoelde, maar dat is dus een progamma :)
Thanks voor de moeite, zal het ook ns uitproberen. Ik gebruikte altijd EAC (maar die ziet me CD-ROM ineens niet) en CDEX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Nu we 't toch over die formaten hebben: de meeste mp3's uit mijn collectie zijn 128-160-192kbps CBR. Loont het om deze om te gooien naar 96 of 128kbps VBR? Met welk programma kan ik dat dan het beste doen en met wat voor settings?

edit: Is het bij jullie ook zo dat bij VBR de duur van het nummer niet klopt? M'n Ibead zegt 2:57, maar het nummer duurt 4:12 ofzo. Hij speelt verder wel alles af, maar het is wel een beetje irritant.

[ Voor 33% gewijzigd door HarmoniousVibe op 12-05-2003 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb je de verkeerde gedachte van VBR. Je kiest niet 96 of 128 kbps, maar je stelt 2 waardes in; het minimum en het maximum. De encoder gaat naar het nummer kijken en geeft waar nodig het nummer op plekken de maximum kwaliteit en op andere plekken weer minimum, of er tussen in.
Maar over dat resizen... je kan beter de juiste kwaliteit van internet downloaden zoals je het wilt, dan opnieuw coderen. Want als je een bestand die al compressie heeft gehad nog een keer compressie geeft, wijkt het nog meer van het origineel af, dan als dit direct gedaan was.
Dat over de duur van een VBR mp3 op mijn I-Bead weet ik atm niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Hmm... Met Cool-Edit kon ik wel iets van een average bitrate instellen als ik VBR koos. (Tijdje geleden) Maja, zal wel aan mij liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

* Flappiewappie heeft hem ook gekocht _O_

mede dankzij de goede reacties op het product :)

ff stom vraagje: welke kleur heeft het bescherm hoesje dat je erbij kan kopen op mp3cdspeler.nl is dat gewoon een witte die op de officiele i-bead site staat :?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:10

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Yup het is een soort ivoor kleur, erg lelijk IMHO maarja hij moet beschermend zijn he en dat is ie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Afbeeldingslocatie: http://www.ibead.nl/images/fotos/acc_2_1.jpg

naja valt wel mee met de lelijkheids graad toch?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hmm ik vind m zeker niet mooi, echt lelijk is anders maar hij word er wel lomp van vind ik.

Ik ga m alleen gebruiken als ik ga sporten, tijdens t reizen naar mn werk enzo houd ik m wel in mn zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb niet zoveel verstand van USB en aangezien ik een nieuwe pc wil kopen moet ik er dan rekening meehouden dat mijn iBead v1.1 nodig heeft. De meeste pc's hebben echter USB 2.0. Is dit een probleem? Kan ik mijn iBead nog steeds opladen en er bestanden opzetten?

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
Yup, USB2.0 is gewoon compatiable met V1.1. Het gaat alleen wat langzamer dan V2.0 hé :) Je merkt er dus niks van.

[ Voor 15% gewijzigd door Maxonic op 14-05-2003 10:27 . Reden: typo's door gebroken pols :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou idd niet bepaald handig zijn als je een usb 2.0 pctje had.. kan je al je oude 1.1 spul weggooien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heyz,
Heeft er iemand ervaring met de onlineshop www.mp3playerstore.com ?
Het leek me namelijk wel een slim ideetje om nu met de goedkope dollar de i-bead daaro te bestellen, of kan je em beter in Nederland bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 13:15
Is de i-bead nergens in een winkel te kopen? Zo via internet een product kopen doe ik toch liever niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
Ha, er bestaat nog iemand met internetconsumentiofobia ;)
Je zou naar de online shops kunne bellen of je langs kan komen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_star
Als het niet anders kan, koop ik hem wel via het internet hoor, maar ik vind het nogal riskant om eerst het geld te storten, en dan af te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
Ik stort zelf ook alleen op bankrekeningen hoor, geen girorekeningen.
Stortingen op bank-rekeningen kan je binnen (14?) dagen nog terugboeken, als je dus niks binnenkrijgt. Bij een girobetaling ben je het geld geheid kwijt als er iemand met valse bedoelingen achter zit.

Maar zowiezo, heet aantal mensen dat je in dit topic is voorgegaan lijkt me wel een goed teken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_star
Ik heb ze een mailtje gestuurd en ze zeiden dat er ook onder rembours betaald kan worden, dus is het allemaal in orde voor mij :) Binnen een goei maand bestel ik hem (verjaardag :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja, het hoesje is niet bepaald mooi, en het gaat zich om de essentie.
Het grote nadeel van het hoesje is dat je em er steeds uit moet halen om op te laden en mp3 te wisselen. Dus das redelijk vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lama, nutteloze post.

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, nog ff over dat betalen per bank. Het is (tenminste bij mijn bank zo) dat je alleen automatische incasso's terug kunt halen als je het er niet mee eens bent. Ik had ook iets op het internet gekocht (levering werd te laat). Liet het bedrag dus terugboeken naar mijn rekening maar de bank gaf aan dat dat niet mogelijk is als je zelf geld ergens naartoe overmaakt. 't is maar dat je het weet.

Ander (misschien) probleempje. Heb sinds kort ook de netadapter. Als ik het goed begrepen heb kan ik hem daar toch mee opladen?? Daar heb ik hem tenminste voor bedoeld. Als ik de bead er op aasluit gaat ie aan en begint ie te spelen. Zowel in USB-mode als in removable disk. Of laadt ie dan tijdens het spelen op, of zie ik iets over het hoofd? :(
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 10:37:
Heyz,
Heeft er iemand ervaring met de onlineshop www.mp3playerstore.com ?
Het leek me namelijk wel een slim ideetje om nu met de goedkope dollar de i-bead daaro te bestellen, of kan je em beter in Nederland bestellen?
Vergeet niet de invoerrechten en BTW die komen er pas als hij in nederland aankomt.Ik heb ooit een dure camera in gekocht ik schrok me rot na 2 maanden krijg ik een rekening van de Douane... 14% invoerrechten en 19% BTW en over alles (dus ook verzendkosten) .Tis alleen interessant om hem mee te smokkelen als je daar toevallig bent. maar ja dat mag ook niet he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
Hoe kan de douane zien of jij ergens voor betaald hebt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 22:39

PromWarMachine

Forsaken Archer

Maxonic schreef op 16 May 2003 @ 03:32:
Hoe kan de douane zien of jij ergens voor betaald hebt? :?
Als ze dat ding tegen komen, vragen ze naar 't bonnetje. Als je die niet hebt, wordt hij door hun getaxeerd. Over die prijs betaal je dan BTW en invoerrechten. Als je dat weigert, mag je hem daar achter laten... En als je geen geld hebt om direct te betalen, zul je wel een acceptgiro krijgen, neem ik aan.

Hij ziet er trouwens bijzonder fraai uit :7
Alleen ben ik nog steeds vliefd op m'n Deux XP :9

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

hoe komen jullie allemaal aan firmware versie 3.141 en hoger? wat zelfs op de koreaanse site staan ze niet :?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:20
Wat dacht je hiervan.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01-2024
Hij ruled, ik heb de I-bead ook (128mb versie) Vind het alleen wel jammer dat er geen RDS (zo heet dat toch...?) op de radio tuner zit, zodat je iig de radiozender (Yorin, 538 etc...) krijgt te zien, en leuk zou ook zijn dat het nieuws enzo op het display komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joa, ik mis ook RDS, en een soort txt reader, zodat je eigen tekst erop kan lezen :) (handig om ef op te kijken als je iets vergeet).

P.S. wat was dat nou met die mp3 pro support, was dat nu echt waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Volgens mij zit er geen RDS op omdat dat allang verouderd is in japan... dus dat ze er daar helemaal niet meer aan hebben gedacht ofzo :?

btw: dankje wel Muyz!!

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, nogmaals vraagje over de netadapter (ontvangen via MP3). Zodra ik de speler inplug begint ie te spelen en volgens mij niet op te laden. Als ik hem in de PC stop zie ik het oplaad symbool (van PC naar usb o.i.d.). Op 220 zie ikalleen een lader symbool maar kan er nix mee. Speler gaat aan en that's it. Nobody???????????? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Weet iemand of er ook extra dopjes zijn voor de ibead? Mijne mist een beetje verf :'(
Verder doet de batterij het best goed, ding draait overuren nu :)

offtopic:
Bij deze is dit mijn allerlaatste post. (ja -]MaRc0[- nu wel :P)
mzzl iedereen
/me zwaait Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hendrik0/pics/smilies/s031.gif

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

hmm, ik lees overal dat er maar 121mb van de 128 overblijft wegens firmware... is dat echt zo erg, of kan je de bestanden die je erop moet instaleren er gewoon weer vanaf gooien, en zijn die mensen zo dom dat ze dat niet doen :?

dat kon nl. wel bij mijn DiVa speler?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo erg :D dat scheelt hooguit 2 liedjes :). Een groter nadeel vind ik dat het geheugen niet te verwisselen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

YaY! Heb eindelijk na lang beraad de iBead besteld. Het is moeilijk kiezen tussen al die andere mooie spelers. En ze hebben allemaal wel hun voor- en nadelen. Ik ben benieuwd!

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 17:38:
zo erg :D dat scheelt hooguit 2 liedjes :). Een groter nadeel vind ik dat het geheugen niet te verwisselen is.
is wel even 6% van het totale geheugen hoor :P (2 liedjes)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Flappiewappie schreef op 17 mei 2003 @ 15:08:
hmm, ik lees overal dat er maar 121mb van de 128 overblijft wegens firmware
Klopt:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=122285

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nauw inderdaad 6mb das toch niks.... liever een goede firmware dan 6mb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen dat met die batterij blijft me nog wat vaag, dus die gaat vanzelf nadat ie vol is ontladen? en hoe weet je nu wanneer die vol is, kan de ene keer 2,5 uur duren als er nog wat inzit, en de andere keer 3 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merkte vandaag op dat als je het geluid onder de "10" zet, dat je dan niks hoort, ligt dat aan mij? Of ben ik gewoon doof aant worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 23:10:
Hallo, nogmaals vraagje over de netadapter (ontvangen via MP3). Zodra ik de speler inplug begint ie te spelen en volgens mij niet op te laden. Als ik hem in de PC stop zie ik het oplaad symbool (van PC naar usb o.i.d.). Op 220 zie ikalleen een lader symbool maar kan er nix mee. Speler gaat aan en that's it. Nobody???????????? :X
Dat klopt maar hij laad ook gewoon op hoor het is een net adapter en oplader , inderdaad k*t dat hij dan niet uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een creative muvo 64 mb. Ik heb hem gekocht omdat ik maar klein wil beginnen met zo'n mp3 spelertje. Nu zie ik dit topic, en die ibead is wel ontzettend gaaf, dus die wil ik gaan kopen. Nu heb ik een vraagje. Als ik mijn muvo in mijn usb poort stop, herkent mijn laptop hem als harddisk, zonder extra software. Is dit bij de ibead ook zo? Waar raden jullie mij aan hem te bestellen? Is ie ook niet online te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ligt aan 't OS, voor Win9x enzo moeten de drivers apart worden geïnstalleerd
Hij's on-line te koop, neem een kijkje in de pricewatch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_star
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 16:47:
Ik heb nu een creative muvo 64 mb. Ik heb hem gekocht omdat ik maar klein wil beginnen met zo'n mp3 spelertje. Nu zie ik dit topic, en die ibead is wel ontzettend gaaf, dus die wil ik gaan kopen. Nu heb ik een vraagje. Als ik mijn muvo in mijn usb poort stop, herkent mijn laptop hem als harddisk, zonder extra software. Is dit bij de ibead ook zo? Waar raden jullie mij aan hem te bestellen? Is ie ook niet online te koop?
Hij is trouwens alleen maar online te kopen. Ik had een mailtje gestuurd met de vraag of ik hem niet in een winkel kon kopen. Blijkt dat de enige manier via internet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt die TWEAK korting nog gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik er maar voor, oordopjes heb ik al aangeschaft, want ik hoor dat de originele van ibead niet echt lekker zijn. Met de b&otjes moet het wel lukken. Maakt nu al gigantisch verschil op mijn muvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_star
De tweak korting wordt nog gegeven ja. Ik zei dat ik hem pas half juni ging bestellen, en dat was geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

wat is TWEAK korting?

* Flappiewappie is n00b :P

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_star
Ergens in de helft van dit topic kan je lezen dat je een korting kreeg door een mail te sturen met in het onderwerp TWEAK. Dan waren de prijzen als volgt:

iBead 128mb 159,- Euro incl. Aangetekend verzending
iBead 256mb 229,- Euro incl. Aangetekend verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Laatst online: 06-08 19:51
Hallo,

Ik zit te twijfelen tussen de iBead en de iriver t180. Kunnen jullie mij vertellen waarom ik het beste voor de iBead kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als pendrive te gebruiken, geen gelazer met batterijen, maakte me er eerst zorgen om, maar merkte dat ik gewoon lekkerder is, niks wisselen, gewoon 1x per week insteken om op te laden en klaar.
enigste voordeel van de iriver t.o.v. de ibead is dat ie een dubbel zo hoge output heeft, maja, et geluid van de ibead is zeer goed te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappiewappie schreef op 19 mei 2003 @ 20:40:
wat is TWEAK korting?

* Flappiewappie is n00b :P
Als je gebruiker bent van Tweakers dan krijg je speciale korting op de Ibead .Moet je effe Tweak in email zetten en mailen ze terug een bestelformulier waar alles in staat Toppie Scheelt toch al snel een paar euries.Voor alle duidelijkheid www.mp3cdspeler.nl
Mazzel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 23:52:
als pendrive te gebruiken, geen gelazer met batterijen, maakte me er eerst zorgen om, maar merkte dat ik gewoon lekkerder is, niks wisselen, gewoon 1x per week insteken om op te laden en klaar.
enigste voordeel van de iriver t.o.v. de ibead is dat ie een dubbel zo hoge output heeft, maja, et geluid van de ibead is zeer goed te noemen
sorry, ik ben een beetje een n00b qua mp3-spelers. Dus vroeg ik me af wat dat nu precies in houd dubbel zo hoge output? (zal wel een domme vraag zijn maar goed ik weet het echt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sealy

sealy

bastards...

Harder geluid:)

nothing special

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sealy

sealy

bastards...

ff tabelletje gemaakt op verzoek van een medetweaker:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sealy/mp3vergelijk.jpg

typfouten voorbehouden :)

gegevens zijn op basis van wat de fabrikant heeft opgegeven. (8>

met dank aan m_Frame, een kleine add:

De headphone output's zijn nog al verschillend:
iRiver: 12mW(L)+12mW(R) : (16 Ω) at Max. Volume
iBead: 5mW(L)+5W(R)

[ Voor 32% gewijzigd door sealy op 20-05-2003 18:28 ]

nothing special

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

ik een medetweaker :D :P (prijs moet nog ff onderaan ;) .maar wel mooi tabelletje! :) )

en het signal to noise? wat houd dat nou precies in? bij zoveel decibel ontstaat er ruis ofzo?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
Signaal/ruisafstand. Dus hoever het geluid van de ruis afstaat..
Dit merk je dus vooral als hij harder staat. Bij een kleine S/N afstand, heb je dan meer ruis.

Alleen in dit tabelletje zijn de S/N van de speler en de radio verwisseld!!, want de radio heeft een S/N van 50dB en de Speler 90 dB. !! Nu lijkt in dit tabelletje dus dat de Iriver een slechtere S/N waarde heeft! Tewijl dit dus NIET zo is!!

Verder wel een leuk tabelletje hoor :)! (hoewel er dus wel nog een paar onwaarheden in staan, maarja die hebben de fabrikanten dus FOUT :( aangegeven, en niet Sealy! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Wat zijn die fouten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
Zijn nog echt grote hoor. Maar ik zie er paar zo, die je BTW ook in dit topic kunt vinden :) !!

i-bead:
- behuizing is niet van aluminium, maar hard plastic.(Heb ik aan andere mensen uit dit topic gevraagt)
- battery is 400 mAh ipv, 380 : d (zie foto in dit topic , middenin op de 12e pagina)
- hij ondersteund GEEN usb 2.0!!(hardwarematig weet ik niet, maar softwarematig iig niet, dus misschien dat dat nog moet komen met een firmware opdate, maar die kans is heeeeel klein, want anders zat het er natuurlijk allang op!!

en in de iriver heb ik me niet verdiept, want die vind ik zowiezo al te duur!! :( , jammer want t lijkt me ECHT een goed apparaatje!!
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.