Life is what you make of it. Always has been, always will be.
installeer firmware 3.061 dan kun je de kwaliteit aanpassen, wordt 't een stuk beter vanVerwijderd schreef op 21 March 2003 @ 15:24:
Over de rec functie en rec kwaliteit zal maar niet hebben, tis voor mij maar een extraatje
ik denk dat dit ook mijn aankoop gaat worden.. (32mb + 128mb kaartje bedoel je neem ik aan?)RobertJ schreef op 21 maart 2003 @ 18:11:
hmz ik ga toch voor de diva, 160 MB voor 125 € , ligt wat meer in mijn budget
p.s. 200e post in deze thread
De I-Bead heeft goede reviews, de Nex ook. Alleen elk dingie heeft voor mij z'n voor en nadelen:
I-Bead:
+Radio
+Firm-ware upgradable (toch?)
+Klein
-Niet uit te breiden
-Geluidskwaliteit redelijk, maar niet toppie (toch?)
NexIIe
+Firmware upgradable
+Niet echt groot (ik ben nu een dikke MP3CDSpeler van Napa gewend
+Uit te breiden
+Goede kwaliteit
-geen radio!
Wat moet ik nou doen! Ik hang toch naar de Nex, maar de I-bead vind ik wel een toffe gadget en ik vind Stenders Vroeg wel leuk op de fiets
Ik hou wel van een beetje speling qua geheugen, dus dat het uit te breiden is en dat heeft de I-Bead weer niet! En ik wil (kan) niet meteen de 256mb kopen.
Wie kan me helpen te kiezen.
[ Voor 3% gewijzigd door armageddon_2k1 op 22-03-2003 11:44 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
het uitbreidbaar zijn van het geheugen is wel belangrijk opzich..
kan de i-bead trouwens folders aan?.. (of playlists oid..kweet niet hoe dat werkt bij mp3spelers).. want als ik een 256mb versie heb wil ik niet dat dat 1 huge playlist moet zijn

Misschien de startpost ff veranderen?
De homepage: www.ibead.nl
[ Voor 25% gewijzigd door armageddon_2k1 op 22-03-2003 12:04 ]
nog een keuze erbij!.. help!
Ik zit ook tussen die 2 te twijfelen. Maar dan de Ibead 256MB en de NexIIe met 512MB. Het formaat van de NexIIe is me niet iets te groot (moet in mijn broekzak kunnen zonder dat ik het echt merk)armageddon_2k1 schreef op 22 March 2003 @ 11:44:
Ik zit dus vreselijk te twijfelen tussen de NexIIe en de I-BEAD, allebei 128 MB.
De I-Bead heeft goede reviews, de Nex ook. Alleen elk dingie heeft voor mij z'n voor en nadelen:
I-Bead:
+Radio
+Firm-ware upgradable (toch?)
+Klein
-Niet uit te breiden
-Geluidskwaliteit redelijk, maar niet toppie (toch?)
NexIIe
+Firmware upgradable
+Niet echt groot (ik ben nu een dikke MP3CDSpeler van Napa gewend)
+Uit te breiden
+Goede kwaliteit
-geen radio!
Wat moet ik nou doen! Ik hang toch naar de Nex, maar de I-bead vind ik wel een toffe gadget en ik vind Stenders Vroeg wel leuk op de fiets....hellep!
Ik hou wel van een beetje speling qua geheugen, dus dat het uit te breiden is en dat heeft de I-Bead weer niet! En ik wil (kan) niet meteen de 256mb kopen.
Wie kan me helpen te kiezen.
De NexIIe met 512MB is wel redelijk duur, maar 't wel betrekkelijk veel geheugen. Uitbreiden is ook leuk, maar ik denk dat als ik 512MB heb ik toch niet meer ga uitbreiden.
De Ibead heeft voor mij 2 nadelen: 1. Geen aparte oplader en 2. 5mW output. Ik heb een soul DMP-01 die laatst stuk is gegaan. Die soul had 7mW output. Dit was best fijn omdat ik hem vaak op max volume had. Die 5mW van de Ibead is dan weinig, of mijn interpretatie van mW moet verkeerd zijn...
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Na hem binnen gekregen te hebben en een half uurtje geklooid tezamen met de handleiding voor het gebruik kan ik hem aan de praktijk onderwerpen; op de fiets
Allereerst het gebruiksgemak; na een half uurtje klooien weet je hoe hij in elkaar zit en de bediening is erg makkelijk, met slechts een 3 knopjes kan je alles regelen. Ik heb de 256 MB versie en binnen 4 min (USB 1.0 aansluiting) zit het ding nokvol. In het schermpje is werkelijk alles te zien, in welke functie hij staat, welk nummer wordt afgespeeld (scrolling), hoe vol de batterij zit en hoe hard het volume staat.
Op de fiets dan maar.... De functie op repeat shuffle gezet, batterij volgeladen en we gaan ervandoor... Hier komt het eerste minpunt; de versie die ik geleverd heb gekregen (3.061) ondersteunt geen mappen en alle bestanden worden bij elkaar gevoegd, heb je dus rustige liedjes erop staan die je tijdens wind tegen fietsen niet wilt horen dan moet je zelf ff doorspoelen. Ook de manier hoe je hem op shuffle op repeat zet is erg omslachtig, je moet er echt ff mee klooien, het is geen kwestie van een knopje indrukken.
Maar we fietsen met wind tegen, het volume staat niet iets boven de helft en ik hoor meer muziek dan wind, dat zit wel goed dus (ik ben iemand die niet de hele bus of trein laat meegenieten, mijn gehoorschade valt mee). Ook de bijgeleverde oordopjes hebben een redelijke kwaliteit, niet zoals mijn peperdure SONY dopjes, maar voor die dopjes betaal je gewoon extra.
Het gewicht is te verwaarlozen, het koordje met de oortelefoontjes weegt zowat zwaarder, hij bungelt lekker om m'n nek (onder m'n shirt, anders vliegt ie telkens tegen mn stuur aan) en ik heb helemaal geen hinder van het koordje of hetgeen wat er aan hangt. De knopjes zijn zo te bedienen en wil ik niet dat hij zelf overspringt zet ik de HOLD button aan en heb ik daar geen last van. Bij het activeren van de HOLD knop kan de IBEAD wel ingeschakeld worden (als deze uit staat) maar zal hij zich onmiddellijk uitschakelen.
Maar we fietsen nog steeds, bijna het hele uur dus ff radio luisteren, je kan de IBEAD zelf laten zoeken of vooraf ingeprogrammeerde zenders aanzetten (een stuk of 12). De ontvangst is goed, heel helder, te vergelijken met de ontvangst van een autoradio (valt mee dus, had slechter verwacht
Hij heeft de fietsreis glamoureus overleefd...
Overige aandachtspunten; hij heeft een uitgebreid equalizer menu, maar persoonlijk vind ik dat de helft van de settings je muziek vern**kt, zelf instellen dus. Ook is er voicerecording aanwezig, deze werkt naverwant goed, enkel moet je de microfoon dicht bij de bron houden.
Verder is de IBEAD een lust voor het oog, je kan er ook gewonen data op knallen en houdt de batterij het inderdaad een uur of 12-14 vol
Voor mij een goede keuze....
Voordelen:
Klein, licht
Goede kwaliteit
Te gebruiken als verwisselbare harde schijf
Vele functies
Nadelen
Eén grote; hij is t*ringduur.....
(spel, stijl, typ en taalfouten waarschijnlijk inbegrepen
"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."
Als het goed is wordt dat in een komend firmware update gefixed (als dat al niet het geval is)RelaXXinG schreef op 22 March 2003 @ 18:20:
ik zie het mappenprobleem niet bij je nadelen staan?
"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."
(maaruh..anyone al een lader of wachten we allemaal? )
is dat hoesje met bijbehorende armband trouwens ook in nl te verkrijgen?.. ziet er wel erg praktisch uit voor tijdens het hardlopen of fietsen..
Firmwarenikao schreef op 23 March 2003 @ 22:54:
gewoon downloaden toch lijkt me? .. is volgens mij heel makkelijk hoor..
(maaruh..anyone al een lader of wachten we allemaal? )
is dat hoesje met bijbehorende armband trouwens ook in nl te verkrijgen?.. ziet er wel erg praktisch uit voor tijdens het hardlopen of fietsen..
Hoe de iBead 100 te upgraden.
Druk het knopje play/pause goed in en sluit de iBead aan op de pc. Wanneer de pc de iBead herkent, probeer dit dan opnieuw totdat de iBead niet meer herkend wordt door het systeem. Start het volgende: Start -> Program -> EXATELECOM i-BEAD 100 Multi Player -> Update i-BEAD100. Wanneer upgraden mogelijk is, kunt u 'quick download' selecteren om snel te upgraden met behoud van data. Wanneer u dit niet doet zal alle data verwijderd worden (stabiele upgrade). Op dit moment is de laatste firmware geïnstalleerd op de i-Bead
Vooruit betalen geniet niet mijn voorkeur, ook ik ben gedupeerd door ww.exile.nl, maar de goede berichten hier over mp3cdspeler.nl waren voor mij voldoende om de gok toch weer te wagen.
Kan niet wachten totdat de postbode voor de deur staat
Verwijderd
laat maar zitten, ben weer eens te ongeduldig geweest.
Mp3cdspeler.nl tot nu toe, topservice.
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 16:52 ]
Je hebt m dus binnen, (bankzaken kunnen een week duren als je pech hebt,) dus geen negatieve berichten over mp3cdspeler?Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 15:16:
Edit:
laat maar zitten, ben weer eens te ongeduldig geweest.
Mp3cdspeler.nl tot nu toe, topservice.
Zag het alweer aankomen, murpheys law net als ik bestel
Verwijderd
op eentje na: het is jammer dat de equalizer niet werkt bij gebruik van de
tuner. Dit is hoogstwaarschijnlijk gedaan omdat dit kosten bespaart (de
equalizer werkt digitaal en het tunersignaal is analoog) maar omdat ik veel
naar de radio luister vind ik het wel jammer. Wel is de ontvangst gelukkig
goed.
Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb de behuizing opengeschroefd. Van
binnen is ie zeer mooi opgebouwd
chips: aan de achterzijde een kleiner chipje die zeer waarschijnlijk de FM
tuner bevat, en aan de voorzijde de grote chip waar bijna alles inzit (onder
het moeilijk te verwijderen LCD-display dus ik kan het typenummer helaas niet
lezen).
Aan de achterzijde van het hoofdprintje zit ook nog een klein connectortje waarop een dubbelzijdig printje met 2 Samsung flash-chips van 128 MByte (typenummer K9K1G08U0M) is gemonteerd. Dus misschien in de toekomst nog uitbreiding naar 512 MByte?? De Samsung chips zijn gegarandeerd tot 100.000 schrijfacties, dus daarover hoeven we ons geen zorgen te maken
Achter het hoofdprintje zit de platte lithium-polymeer accu; deze is ongeveer
3 millimeter dik en is met een klein connectortje verbonden met het
hoofdprintje. Hij kan dus gemakkelijk vervangen worden bij een storing. De
behuizing kon echt niet nog kleiner gemaakt worden; hij zit helemaal vol.
Werkelijk een schitterend ontwerp. Blij dat ik een half jaar geleden niet de
Apple I-pod heb gekocht.
Helaas heb ik geen goede digitale camera, dus kon ik er geen foto's van maken.
kun je 'm dan niuet tweaken, dat je een 128mb koopt en er een 512mb van maakt?
Verwijderd
IMHO lijkt me dit zeer lastig:Triloxigen schreef op 24 maart 2003 @ 17:10:
maar als er dus die chips gewoon opzitten..
kun je 'm dan niuet tweaken, dat je een 128mb koopt en er een 512mb van maakt?
De grotere flash-chips moeten dezelfde aansluitingen hebben als de oude, je moet als particulier deze (dure) chips kunnen bestellen, je moet perfect SMD kunnen desolderen en solderen op een printje dat 10 procent groter is dan de chips zelf, en het operating system van de I-bead moet hierna kunnen herkennen dat er nu 512 MByte in zit (kans is wel aanwezig, zeker omdat de firmware geflasht is en er regelmatig nieuwe versies van zullen uitkomen). Bovendien ben je hierna je garantie kwijt.
Het is dus in principe misschien wel mogelijk, maar er zitten zeer veel haken en ogen aan. Misschien kan je de I-bead in de toekomst wel upgraden via de importeur, als zij zelf aan deze grotere capaciteit geheugenprintjes kunnen komen.
Maar ik ben het wel met je eens: als het kan is het wel kicken....
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 18:04 ]
Damn.. dat is goed nieuws.. Dan zou je hem zelf dus kunnen upgraden!Aan de achterzijde van het hoofdprintje zit ook nog een klein connectortje waarop een dubbelzijdig printje met 2 Samsung flash-chips van 128 MByte is gemonteerd. Dus misschien in de toekomst nog uitbreiding naar 512 MByte??
Ik heb hem nu ook al zo'n dikke twee weken in bezit en ik ben er reuze blij mee.
Programmatje is bijgeleverd.Is die firmware nou eigenlijk te upgraden via het bijgeleverde programma? Of moet je er allemaal capriolen voor uithalen?
Dan wil ik nog even twee probjes uit de wereld helpen.
1. De geluidskwaliteit is GOED. Alleen niet met de bijgeleverde oordopjes. (ik heb nu de Sony MDR-ED228)
2. De I-Bead ondersteunt WEL mappen. In de huidige firmware versie valt echter nog geen map te kiezen die je wilt afspelen. Hij zoekt gewoon alle mappen af en zet de MP3tjes dan achter elkaar.
In FW versie 3.090 zal dit wel mogelijk zijn. Deze versie wordt eind deze maand verwacht.
Ik heb de Nike PSA ook gehad. Ging snel kapot en weinig functies. Ook al was hij mooi gedesigned, de I-Bead vind ik toch handiger met sporten. Minder kabels en een stuk lichter.die nike players zijn trouwens ook wel leuk.. ook geheugen bij te steken.. en goed te gebruiken tijdens het sporten waar ik hem ook veel voor zal gebruiken.. hmmmmmm..,
nog een keuze erbij!.. help!
1,5 jaar geleden was de Nike PSA wel een leuke gadget. Twijfelen tussen de Nike PSA of de I-Bead is echter niet nodig... ga voor de I-Bead! ^O^
Ik weet het nu al.. Ik blijf trouw aan mijn I-Bead totdat er iets op de markt is dat net zo klein is, de zelfde features heeft maar uitgebreid is met minimaal:
- 1 Gig geheugen
- Een goede digicam
- FM Broadcasting
En misschien een Bluetooth verbinding.
Ow, en tegen die tijd mag de stick ook wel bootable zijn.
(geen id of de I-Bead dat wel is)
Ow, en password pratection voor toegang op de I-Bead mag ook wel een optie worden.
Maargoed, dat zijn voorlopig slechts dromen
Verwijderd
Nog niet binnen, maar het is vandaag verstuurdDaFreakda schreef op 24 March 2003 @ 16:55:
[...]
Je hebt m dus binnen, (bankzaken kunnen een week duren als je pech hebt,) dus geen negatieve berichten over mp3cdspeler?
Zag het alweer aankomen, murpheys law net als ik bestel
Verwijderd
Hoe weet je dat? heb je een mail gekregen met de melding dat hij verzonden is ofzo? Ik heb hem afgelopen donderdag besteld en nog geen verzendbevestiging gekregen. Weet iemand of je die krijgt?
Verwijderd
Ik mailde ze vandaag dat het geld nu echt binnen moest zijn. Een paar uur later kreeg ik bericht dat dit inderdaad zo was en de bestelling vandaag op de bus is gegaan.Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 19:11:
[...]
Hoe weet je dat? heb je een mail gekregen met de melding dat hij verzonden is ofzo? Ik heb hem afgelopen donderdag besteld en nog geen verzendbevestiging gekregen. Weet iemand of je die krijgt?
Waarschijnlijk krijg je gewoon bericht zodra je bestelling verzonden wordt, tenminste, dat is mij meerdere malen verteld.
Hoe is de geluidskwaliteit?
Deze vraag wordt idd meerdere malen gesteld maar niet echt uitgebreid beantwoord. Ik ben nogal een audio liefhebber en ga dan ook zeker die sony earplugs erbij kopen, maar wat is jullie indruk van het geluid zelf? Is het een beetje helder, mooi evenwicht hoog/laag?
Ben benieuwd!
[ Voor 3% gewijzigd door M a a r t e n op 24-03-2003 20:53 ]
en ik twijfel inderdaad inmiddels niet meer hoor.. zodra me loon binnen is maak ik het geld over voor de 256mb versie
alleen iemand enig id of (en zo ja) waar dat hoesje met die armband te verkrijgen is? .. zou wel superhandig met sporten zijn..
Ja, daar ben ik idd ook opzoek naar.alleen iemand enig id of (en zo ja) waar dat hoesje met die armband te verkrijgen is? .. zou wel superhandig met sporten zijn..
En weet iemand waar je losse Samsung flash-chips van 128 MByte kunt krijgen? Ik heb een 128 omdat de 256 nog niet in NL op de markt was maar ik wil nu toch wel graag upgraden...
Verwijderd
Van mp3cdspeler.nl:Maxonic schreef op 24 March 2003 @ 23:48:
[...]
Ja, daar ben ik idd ook opzoek naar.
En weet iemand waar je losse Samsung flash-chips van 128 MByte kunt krijgen? Ik heb een 128 omdat de 256 nog niet in NL op de markt was maar ik wil nu toch wel graag upgraden...
- Geheugen uitbreiding niet mogelijk
is ook wel leip om het zelf te doen zoals een paar posts hiervoor al gezegd werd.. maar het is mogelijk
ff een paar quotes uit een review van advancedmp3players.co.uk:M a a r t e n schreef op 24 maart 2003 @ 20:51:
Ik ben net klaar met het doorlezen van het hele topic en er rest mij nog maar 1 vraag.
Hoe is de geluidskwaliteit?
Deze vraag wordt idd meerdere malen gesteld maar niet echt uitgebreid beantwoord. Ik ben nogal een audio liefhebber en ga dan ook zeker die sony earplugs erbij kopen, maar wat is jullie indruk van het geluid zelf? Is het een beetje helder, mooi evenwicht hoog/laag?
Ben benieuwd!
The I-Bead 100 is one of the best MP3 players the Advanced MP3 Players team has seen
features some of the best sound quality we have ever heard on a portable player
de 'Decktron DMR1832 128mb MP3 player'
kan hem verder nergens vinden.. iemand meer info over dit ding?

£99.95 | 148.93 EurosMemory - 128mb on-board
128mb - non expandable
Transfer - USB
Battery - 1 x AAA
Dimensions - 85mm X 29.9mm X 13.2mmH
Weight - 25grams w/o battery
Windows - Windows 98, 98SE, ME, 2000 and XP
Mac - Not compatible
Alles werkt tot nu toe perfectemundo.
zozo..das snel!.. ik hoop het vanavond over te maken.. hopen dat ie deze week nog komtDaFreakda schreef op 25 March 2003 @ 11:09:
Nacht zondag op maandag overgemaakt online, net een uur geleden kwam de postbode
Alles werkt tot nu toe perfectemundo.
Verwijderd
Das sneller dan bij mij. Ik heb het geld donderdagmiddag overgemaakt, en nog steeds geen pakketje.DaFreakda schreef op 25 March 2003 @ 11:09:
Nacht zondag op maandag overgemaakt online, net een uur geleden kwam de postbodeAlles werkt tot nu toe perfectemundo.
Tsss... wij zijn toch tweakers.. Wij maken het mogelijk!Van mp3cdspeler.nl:
quote:
- Geheugen uitbreiding niet mogelijk
hij had het ook via internet overgemaakt he?.. dan staat het er de volgende dag al op.. en van bank naar bank..Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 11:47:
[...]
Das sneller dan bij mij. Ik heb het geld donderdagmiddag overgemaakt, en nog steeds geen pakketje.Kan vandaag nog komen maar het is in ieder geval niet zo snel als bij jou
jij hebt misschien giro?.. en per overschrijving?.. duurt al gauw een paar dagen dan
en anders.. tsja..dan weetik het ook niet hehe
Ja ik had het online overgemaakt, dan staat het er de volgende dag op, maandag dus, en meteen verstuurd is dinsdag vandaag ontvangennikao schreef op 25 maart 2003 @ 12:04:
[...]
hij had het ook via internet overgemaakt he?.. dan staat het er de volgende dag al op.. en van bank naar bank..
jij hebt misschien giro?.. en per overschrijving?.. duurt al gauw een paar dagen dan
en anders.. tsja..dan weetik het ook niet hehe
Via papierwerk overmaken kan zo 5 dagen duren giro-bank.
BTW: bij het koordje voor om je nek: de aansluiting voor de koptelefoon zit volgens mij aan de verkeerde kant. Bekijk ook de foto in de openingspost van deze thread: Als het zilveren 'i' naar voren gericht is zit het draadje van je koptelefoon rechts, en aan de linkerkant van de iBead moet het aangesloten worden, niet echt logisch vind ik. Maar iedereen koopt toch nieuwe oortjes dus niets aan de hand...
Als het echt mogelijk is om zelf flashkaartjes te upgraden is deze mp3speler alleen nog maar nicer
kheb mp3cdspeler net even een mailtje gestuurd omtrent die armband en hoesje.. of ze die hebben en zo nee of ze die krijgen
Verwijderd
Lijkt me toch wat duur om hem op ebay te kopen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 14:58 ]
valt wel mee dus
MpEye ts-100 , kent iemand hem?
hij heeft wat minder functies en is ook nog niet te krijgen maar wel veel mooier/slanker
en ik heb em
Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.
Dat is geen pendrive, dus eigenlijk is het een heel ander soortmrcactus schreef op 25 maart 2003 @ 17:59:
ok en nu gak ik mensen ff late twijfelen ...
hij heeft wat minder functies en is ook nog niet te krijgen maar wel veel mooier/slanker
en ik heb em
mp3 speler. Oke, ik geef toe, hij is ook klein.
Maar dan weet ik er nog wel een paar die ook heel
erg klein zijn...
[rml][ MP3] Zuid-Korea: het land van de krimpende flashplayer[/rml]
Ik heb juist de I-Bead gekocht omdat het een pendrive is,
geen gelul met draadjes, plug em zo in mijn laptop en gaan!
[ Voor 5% gewijzigd door bitpixl op 25-03-2003 18:25 ]
* nikao gaat nu geld overmaken voor een I-Bead 256mb
Verwijderd
Wanneer het geheugenprintje van een 128 MB I-Bead is gevuld met 1 chip van 128 MB en dit printje aan de andere zijde voorbereid is voor nog zo'n chip is het waarschijnlijk wel mogelijk uit te breiden naar 256 MB (misschien moet je verder nog een soldeerbrugje aanbrengen of een 0 ohms weerstandje verwijderen).Maxonic schreef op 24 March 2003 @ 23:48:
[...]
Ja, daar ben ik idd ook opzoek naar.
Wanneer echter het 128 MB geheugenprintje is gevuld met 2 chips van 64 MB heb je pech; je zal vast niet aan een leeg printje voor 2 keer 128 MB kunnen komen (of je moet wel erg veel lef hebben de oude 64 MB chips te desolderen en deze te vervangen door 2 van 128 MB; bovendien wordt het dan waarschijnlijk erg duur).
DE VOLGENDE VRAAG IS ALLEEN VOOR "ERVAREN" TWEAKERS:
Heeft iemand zijn of haar 128 MB I-Bead al eens opengemaakt om te kijken hoe het geheugenprintje is gevuld (dus met 1 chip van 128 MB of 2 van 64 MB)? Ik ben wel benieuwd.......
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 22:50 ]
pff.. dure grap hoor als het fout gaat..Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 21:19:
[...]
Wanneer het geheugenprintje van een 128 MB I-Bead is gevuld met 1 chip van 128 MB en dit printje aan de andere zijde voorbereid is voor nog zo'n chip is het waarschijnlijk wel mogelijk uit te breiden naar 256 MB (misschien moet je verder nog een soldeerbrugje aanbrengen of een 0 ohms weerstandje verwijderen).
Wanneer echter het 128 MB geheugenprintje is gevuld met 2 chips van 64 MB heb je pech; je zal vast niet aan een leeg printje voor 2 keer 128 MB kunnen komen (of je moet wel erg veel lef hebben de oude 64 MB chips te desolderen en deze te vervangen door 2 van 128 MB; bovendien wordt het dan waarschijnlijk erg duur).
Heeft iemand zijn of haar 128 MB I-Bead al eens opengemaakt om te kijken hoe het geheugenprintje is gevuld (dus met 1 chip van 128 MB of 2 van 64 MB)? Ik ben wel benieuwd....... Wie durft![]()

ik ben wel tevreden met 256mb
Weight: 35(g) without Battery --> stuk zwaarder dus dan de iBead,mrcactus schreef op 25 maart 2003 @ 17:59:
ok en nu gak ik mensen ff late twijfelen ...
en ik heb em
Geen FM radio
Ziet er verder erg goed uit, maar de iBead wint het van m wat mij betreft, en niet alleen omdat ik zelf de iBead heb
1x 128 tussen het display en het plaatje.DE VOLGENDE VRAAG IS ALLEEN VOOR "ERVAREN" TWEAKERS:
Heeft iemand zijn of haar 128 MB I-Bead al eens opengemaakt om te kijken hoe het geheugenprintje is gevuld (dus met 1 chip van 128 MB of 2 van 64 MB)? Ik ben wel benieuwd.......
Helaas heb ik geen voorgeprepareerd plekje voor een tweede 128Mb chip gezien.
btw: echt ervaren hoef je niet te zijn om een schroevendraaier te hanteren
[ Voor 12% gewijzigd door Maxonic op 26-03-2003 14:24 ]
Verwijderd
T'is ook niet moeilijk hem te openen, maar ik heb zelf ook wel eens wat kapot gemaakt tijdens het openschroeven van een nieuw apparaat wat ik achteraf best had kunnen voorkomen door wat voorzichtiger te zijn.Maxonic schreef op 26 maart 2003 @ 14:22:
[...]
1x 128 tussen het display en het plaatje.
Helaas heb ik geen voorgeprepareerd plekje voor een tweede 128Mb chip gezien.
btw: echt ervaren hoef je niet te zijn om een schroevendraaier te hanteren
Bedoel je met plaatje het geheugenopsteekprintje waar dan dus 1 geheugenchip aan de onderzijde zit gesoldeerd? Of heeft de 128 MB versie geen los geheugenprintje en zit de geheugenchip onder het LCD display op de hoofdprint?
Heb even heel globaal de handleiding doorgelezen en wat t me opviel is dat ie maar 3 uur mag laden en zichzelf daarna gaat ontladen ?! Hmm, dus een nachtje aan je computer hangen gaat niet werken
Ik ben nameijk volgende week jarig en krijg dan geld
Dus dan wil ik er een gaan bestellen..
Verwijderd
Inderdaad, er is maar 1 printje en daar zit dan alles op. Is dat bij de 256 anders dan?Of heeft de 128 MB versie geen los geheugenprintje en zit de geheugenchip onder het LCD display op de hoofdprint?
welke oordopjes raden jullie trouwens aan om er bij te kopen?.. (dopjes die ook blijven zitten als ik hard ga lopen aub
Verwijderd
vanavond even geld overmaken en dan zal ie maandag of dinsdag wel komen!
Positieve geluiden hier hebben me toch zover gekregen om mijn Creative MuVo te verkopen en deze te nemen
Overigens wil ik net als Nikao wel weten welke oordoppen er goed zijn, en graag ook een indicatie van de prijs als je iets weet!
Alvast bedankt!
Verder: heb dit apparaatje net binnen en hij is echt klein
Hartstikke danktMatrix schreef op 27 maart 2003 @ 14:15:
aan uit knop ingedrukt houden ding in usp poort pluggen, (blijven drukken) tot dat hij herkend wordt door windows, dan programmatje starten en 't gaat van zelf
Verwijderd
Ik heb er Sennheiser MX500 doppen bij en die werken perfect. De standaard doppen bij de speler zijn matig. (kwa geluid)nikao schreef op 27 maart 2003 @ 15:14:
mjah. .ik ben een beetjebang dat deze beetje standaard sony vervorming hebben?>.. (beetje popi-jopi weergave.. niet gedetailleerd..erg 'boomy')
Verwijderd
Nee, die flikkeren er echt niet zomaar uit. Gewoon ff goed aandrukken en ze blijven wel zitten.nikao schreef op 27 maart 2003 @ 15:58:
over die doppen zit ik dus ook na te denken.. (of eigenlijk de mx400 ..geen volume regelaartje ertussen) .. maar flikkeren die niet uit je oren als je gaat hardlopen denk je?
Verwijderd
Waar? Ik zie alleen de 4e firmware staan. (3.061) en die zit er al op.Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 11:35:
Er staat een nieuwe driverpack op de site van ibead.co.kr waarmee de 256MB versie nu ook goed door Win98 wordt herkend... wat het verder doet weet ik niet, want zoals gewoonlijk is de engelse vertaling weer verschrikkelijk onduidelijk...
Verwijderd
Bij de 256 MB I-Bead zitten de beide Flash-chips van 128 MB op een apart opsteekprintje die op de "hoofdprint" zit vastgeklikt.Maxonic schreef op 27 maart 2003 @ 12:21:
[...]
Inderdaad, er is maar 1 printje en daar zit dan alles op. Is dat bij de 256 anders dan?
Onder het LCD display zit bij de 256 MB uitvoering de custom chip waar bijna alle logica inzit behalve de FM tuner en het Flashgeheugen.
Verwijderd
Die rare ingebouwde batterij, wat als je batterij gaar is???
zit er een "standaard" industrie batterij in die je altijd wel ergens kunt bestellen?
Zal bij mij niet de eerste keer zijn dat een bijgeleverde batterij na netjes gebruiken na 1 jaar erg slecht is geworden, dus buiten de garantie.
Baal gewoon dat er geen AAA penlite in kan, goedkoper, makkelijk vervangbaar, makkelijk een opgeladen reserve....arggg dat ding moet wel een aantal jaren goed werken.
Echt een onozele oplossing ingebouwde batterijen.
Shit, dit wist ik niethydex schreef op 27 March 2003 @ 12:11:
Ik heb de i-bead 100 nu 2 maanden in bezit.. Ben zeer te spreken over deze speler. Doe ong 10 uur met de ingebouwde accu. Deze is in 2 uur weer opgeladen. Verder is de ingebouwde radio erg handig en is de geluidskwaliteit prima! echt waar voor je geld!

Euh, je kunt er zeker geen gewone batterij in doen (want ander heb ik altijd een stopcontact nodig om 'm op te laden en is ie dus een stuk minder proteble)
Verwijderd
Sterker nog: je moet hem opladen in je pc!Triloxigen schreef op 27 March 2003 @ 17:45:
[...]
Shit, dit wist ik niet
Euh, je kunt er zeker geen gewone batterij in doen (want ander heb ik altijd een stopcontact nodig om 'm op te laden en is ie dus een stuk minder proteble)
Verwijderd
Verwijderd
krijg je er gratis een koelkast bij???
maar dat opladen is dan wel bagger

Verwijderd
Als ze nu een verloopstekkertje hebben haal ik bij de gamma wel een universele adapter, tja wel slim genoeg om een mooi apparaatje te ontwerpen maar praktisch denken....
Bedankt voor de foto dat maakt me wel iets geruster, even aanemen dat die batterijen ergens verkrijgbaar zijn.
Weet dus echt niet wat ik moet doen
je moet toch ook nog rekening houden met de amperes lijkt me?.. heb heir wel verschillende adapters.. met zelfde volt.. maar andere amperes...KrL schreef op 28 March 2003 @ 06:18:
Hmm.. Aangezien de USB poort van de computer constant 5V output geeft is een lader maken eigenlijk heel simpel.. Gooi gewoon een USB female op een 5v adapter en je hebt een lader.. Toch ?
(ik = n00b op dit gebied dus heb geen id .. ik neem alleen waar hehe)
hoe zit dat trouwens met die batterij lader uit dit topic.. iemand heeft zelfs een schema gepost toen toch?.. is die al gemaakt?
Verwijderd
1 ding wel, gelukkig is het 110-240v dat ding
Daar staat ie beetje onduidelijk maar als ik het goed gelezen heb output is 5v 1.5 of 1.3 ampere.
Dus als jij zegt dat ampere niks uitmaakt moet het met zo'n gamma adapter wel lukken, maar eh ik ben ook geen electrotechnische expert, ik heb geen zin dat mijn i-bead doorbrand.
ff gemaild naar mp3cdspeler.nl en dit was hun antwoord:
krijg hem overigens vandaag :D:DDe batterij gaat lang mee ,maar mocht er na en jaar iets zijn dan kunnen we wel iets regelen met de leverancierzelf
Verwijderd
Bij je gsm krijg je ook maar 3 maanden garantie op je batterij, hebben ze dus ook geen vertrouwen in
Zijn er nog andere pendrive/mp3players dan de muvo, duex, i-bead???? niet die gare baksteen van packard bell maar een beetje mooie
Als t goed is komt mn I-Bead ook vandaag
Verwijderd
Verwijderd
Dan heb je al wat suggesties voorbij zien komen. Als je voor de Sennheiser gaat zou ik overigens gewoon MX400 nemen, tenzij je het extra volumeschuifje op de MX500 ontzettend handig vindt (daar betaal je dan wel 9 euro voor)Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 15:55:
Ik heb em ook vandaag binnengekregen. Mooi dingetje hoor... maar ik wil nieuwe oordopjes erbij aanschaffen. Heb alleen nog geen idee welke. Iemand suggesties? (ja, ik heb wel het hele topic gelezen!)
Verwijderd
http://www.ibead.co.kr
gaan en dan de engelse versie van de site kiezen. Het 'engels' daar is echt bar slecht.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 18:22 ]
TPG is wel vaker traag met pakjes hiero
Wat een superstrak dingetje zeg! Die display is echt
zo ff de firmware upgraden enzo.
Ik gebruik mn (iets oudere) sony oordoppen en dat scheelt al best wel.
Ik zie ook net een revised firmware 3.061 op de officiele website.
Edit: link naar download page hierThis 'Revised F/W(v3.061)' cleared a few bugs remained v3.061 as belows.
1. Power error
If press play/pause button 2 or more during power on, player is off.
2. Resume error
When player goes to the next song(example. 4th track) without any key control, if you power off, player resume the last song(3rd track) rather than current song(4th track)
3. F/F, REW, VOL control error
In case of scanning mode, If push or draw Jog key at the setup menu while listening music, player stops playing music.
But, now Jog key is fixed to only setup menu even under scanning mode.
[ Voor 23% gewijzigd door Zamorano op 29-03-2003 13:57 ]
Verwijderd
firmware upgrade is toch niet nodig?.. (3.061 staat er al op?) ..
ik hoop alleen wel dat je met toekomstige firmware playlists kunt maken.. (gewoon mapje selecteren die je wilt afspelen) ..
Dit topic is gesloten.