Tja, tja.... Maar iedereen heeft het over cloudkill, die moet ik dan maar eens gaan kopen, want Aerie kan die nog niet
Schijnt goeie spell te zijn hè?
Verwijderd
soort stinking cloud alleen dan vallen ze niet flauw maar krijgen ze schadeda_rippah schreef op 21 January 2003 @ 16:15:
Tja, tja.... Maar iedereen heeft het over cloudkill, die moet ik dan maar eens gaan kopen, want Aerie kan die nog nietSchijnt goeie spell te zijn hè?
Zeker een goede spell, alleen ik gebruik hem praktisch nooit, erg vervelend dat je eigen party ook erdoor geraakt wordt (daarom gebruik ik ook haast nooit fireball).da_rippah schreef op 21 January 2003 @ 16:15:
Tja, tja.... Maar iedereen heeft het over cloudkill, die moet ik dan maar eens gaan kopen, want Aerie kan die nog nietSchijnt goeie spell te zijn hè?
Horrid wilting is echt een superspell, maar daar moet je wel een redelijk goede wizard voor zijn.
Jep, inderdaad klote dat het ook schade doet aan je eigen party, dat wist ik dus niet 
Maar goed, ik zit nu in Druid Grove, via Trademeet en Cernd, maar ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik hier moet doen
Hoe kun je trouwens 'Ability score drain' tegengaan (als je in een battle zit)?
Maar goed, ik zit nu in Druid Grove, via Trademeet en Cernd, maar ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik hier moet doen
Verwijderd
Je moet de Druid Grove binnen gaan en tegen Faldorn vechten (zonder wapens) in een soort Pit.da_rippah schreef op 21 januari 2003 @ 17:15:
Jep, inderdaad klote dat het ook schade doet aan je eigen party, dat wist ik dus niet
Maar goed, ik zit nu in Druid Grove, via Trademeet en Cernd, maar ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik hier moet doenHoe kun je trouwens 'Ability score drain' tegengaan (als je in een battle zit)?
Ik weet niet of er een spell tegen level/ability drain is, maar ik heb wel een amulet gekregen van Aran Linvail tegen level drain (not usable by Thief and Fighter).
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 17:31 ]
Volgens mij helpt Lesser Restoration er wel tegen, maar dat weet ik niet zeker.
Edit: Tegen level drain moet je een 'gewone' Restoration spell gebruiken, Lesser Restoration werkt daar niet tegen dacht ik.
Edit: Tegen level drain moet je een 'gewone' Restoration spell gebruiken, Lesser Restoration werkt daar niet tegen dacht ik.
[ Voor 47% gewijzigd door The Will op 21-01-2003 17:30 ]
There is no magic.
Verwijderd
hmmm, ik doe trouwens vaak een trigger met web + cloudkill + nog iets leuks (fireball ofzo) en dan hou ik mijn party op afstand en maak ik ze dood vanop afstand.
Ik heb dan ook altijd een Archer in mijn team
Klopt. Ik vind de Level Drain echt het naarste wat je kan gebeuren (op "disintegrate" ofzo na dan)The Will schreef op 21 januari 2003 @ 17:29:
Maar om op mijn vraag terug te komen: welk level moet je hebben om fatsoenlijk door Watcher's Keep te komen? En nog 's een vraag: ik heb ondertussen 40000 gold ofzo en alles van Joluv en dat vrouwtje in de Adventurers Markt wat ik wil gekocht. Nog meer goeie tips om wat geld te besteden?? (ik zit ook al bepakt en bezakt met de duurste pijlen en bullets)
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Wat ik bij die gasten (inderdaad een van de moeilijkste enemies, op Irenicus en die Liche Kings na) ook wel gebruikte is de hele toko volgooien met gesummonede creatures en fire elementals. Die vangen de klappen op.Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 18:02:
hmmm, ik doe trouwens vaak een trigger met web + cloudkill + nog iets leuks (fireball ofzo) en dan hou ik mijn party op afstand en maak ik ze dood vanop afstand.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik had het eigenlijk over Ability drain
Dus dat je abilty points omlaag gaan. Als je normaal dit hebt en je gaat rusten is het over maar in combat kan het niet 
En Caspian: wat is een trigger precies?
En Caspian: wat is een trigger precies?
Verwijderd
De gewone Restoration ìs Lesser Restoration, en ze maken beide Level Drain ongedaan.The Will schreef op 21 januari 2003 @ 17:29:
Overigens heeft hij het niet over Level Drain, maar over Stats Drain, bijvoorbeeld Shadows die je Strength verminderen, Mind Flayers die je Intelligence opeten. Om dat te voorkomen moet je een zo laag mogelijke Armor Class hebben. Defensive Harmony (Lvl4, Cleric/Druid) werkt, zeker als je meerdere Clerics/Druids hebt, daar goed tegen.
Verwijderd
Trigger is ook erg leuk voor heel hoge level mages/sorcerers is een mislead/protection for special weapons/globe of invulnerability
of 3 death spells of domination ofzo waarmee de vijand een save moet maken. vaak maken ze niet 3 goede saves tegelijk
of 3 death spells of domination ofzo waarmee de vijand een save moet maken. vaak maken ze niet 3 goede saves tegelijk
lesser restoration werkt wel luitjes. Alleen deze kan niet alles restoren wat je bent kwijtgeraakt. Ik geloof 2, 3 of 4 lvl's of zoiets.
TMAXTINT
Ff nog een vraagje over die 'Flail of Ages' (heet-ie zo
) Liggen alle delen daarvan in d'Arnise (of d'Rippah
) keep? En hoe zet je dat ding in elkaar?
-edit- Doet trouwens niet echt veel damage dat ding
BLUN14D : Flail of Ages
This two-headed flail causes fire and cold damage. If the other head for the Flail of Ages could be found, it would make this weapon more powerful.
STATISTICS:
Damage: 1D6 + 3, +1 Fire Damage, +1 Cold Damage
Damage type: crushing
Weight: 10
Speed Factor: 7
Proficiency Type: Flail/Morningstar
Type: 1-handed
Requires: 13 Strength
Not Usable By:
Druid
Mage
Thief
Lore Required : , Value : 4500
No Help Information Available
(komt van PlanetBaldursgate btw)

BLUN14D : Flail of Ages
This two-headed flail causes fire and cold damage. If the other head for the Flail of Ages could be found, it would make this weapon more powerful.
STATISTICS:
Damage: 1D6 + 3, +1 Fire Damage, +1 Cold Damage
Damage type: crushing
Weight: 10
Speed Factor: 7
Proficiency Type: Flail/Morningstar
Type: 1-handed
Requires: 13 Strength
Not Usable By:
Druid
Mage
Thief
Lore Required : , Value : 4500

[ Voor 68% gewijzigd door da_rippah op 21-01-2003 19:43 ]
Nee klopt, hij doet niet VEEL damage, maar het is wel heel handig dat hij van alles wat doet. Minsc heeft 'm bij nog steeds. Ook bijvoorbeeld tegen ice-trolls, je hebt er altijd een fire-damage bijzitten. Erg handig. De delen liggen alledrie in dat kasteel trouwens.da_rippah schreef op 21 January 2003 @ 19:27:
Ff nog een vraagje over die 'Flail of Ages' (heet-ie zo) Liggen alle delen daarvan in d'Arnise (of d'Rippah
...
Ik vind de flail één van de betere wapens uit het spel, ideaal is dat je een half-orc fighter neemt met 5 proficiency points in flail en 19 strength.
Weet iemand nu antwoord op mijn vraag?
Waar zijn de gauntlets of crushing gebeleven (+4 to hit +4 damage when attacking with fists).
Als ze effectief uit het spel zijn gehaald met de patch stop ik ze er zelf wel terug in met shadowkeeper
.
Waar zijn de gauntlets of crushing gebeleven (+4 to hit +4 damage when attacking with fists).
Als ze effectief uit het spel zijn gehaald met de patch stop ik ze er zelf wel terug in met shadowkeeper
Ja k heb inmiddels de flail gemaakt
Maar nu moet ik tegen de Slavers vechten in de Copper Coronet... Ik heb bijna geen goede spells meer over, en ik kan ook niet resten (
) dus het is erg moeilijk...
Copper Coronet moeilijk??? Check Watcher's Keep level 4!!da_rippah schreef op 21 januari 2003 @ 21:01:
Ja k heb inmiddels de flail gemaaktMaar nu moet ik tegen de Slavers vechten in de Copper Coronet... Ik heb bijna geen goede spells meer over, en ik kan ook niet resten (
) dus het is erg moeilijk...
(ik heb net 't veld met 2 Glabrezu's en 2 Veluthuull's ofzo gecleard, maar kostte me 3x uitrusten)
Ja het is niet moeilijk maar het is is klote dat m'n spells opzijn
Verwijderd
Elke roll na de eerste is al cheaten als je je echt aan de regels houdt...dus wat mij betreft kun je net zo goed meteen ff 3 stats maximizen en de rest op 12 of zo doen...scheelt dus 20 minuten in jouw geval... Bwah.Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 20:06:
[...]
Dat heet cheaten... en 2 uur is absoluut niet nodig, na 20 minuten rollen kreeg ik de volgende karakter:
[afbeelding]
[...]
Celestial Fury
En waar hebt gij deze afbeelding vandaan? Dat char progje dat erbij zat? Kun je daarmee chars naar BGII importen? En vanuit bgII? Of heb je een andere skin gedownload (of een mod)? Is er ook eentje die met NWN werkt?
En wat is dat met al die screenies in deze topic trouwens
Ik kap maar weer eens met BG2 heb het nu al bijna 5 keer uitgespeeld (heb het al 2 jaar) en het nieuw is er inmiddels al lang af.
5 keer maar?corpseflayer schreef op 21 januari 2003 @ 22:33:
Ik kap maar weer eens met BG2 heb het nu al bijna 5 keer uitgespeeld (heb het al 2 jaar) en het nieuw is er inmiddels al lang af.
En anders kun je icewind dale 2 proberen? Kun je meteen je ervaringen vertellen hoe die is.
TMAXTINT
Verwijderd
Die krijg je van de koning van de Sauhaugin stad.Waar zijn de gauntlets of crushing gebeleven (+4 to hit +4 damage when attacking with fists).
Nee hoor, dat is gewoon een screenshot uit Baldur's Gate 1, 100% gemaakt zonder cheats e.d.En waar hebt gij deze afbeelding vandaan? Dat char progje dat erbij zat? Kun je daarmee chars naar BGII importen? En vanuit bgII? Of heb je een andere skin gedownload (of een mod)? Is er ook eentje die met NWN werkt?
Icewind Dale 2, die heb ik uitgeprobeerd, en ik kan het je zeggen: slecht verhaal, slechte graphics. Ik vond het i.i.g. vele malen moeilijker dan Baldur's Gate.En anders kun je icewind dale 2 proberen? Kun je meteen je ervaringen vertellen hoe die is.
En heeft iemand ook nog iets gehoord over 'torn'? Daar staat op zo'n papiertje wat in de kaft zit van ToB, maar als ik naar die site wil gaan ( torn.blackisle.com ) kom ik gewoon uit bij blackisle.
Iemand?
Iemand?
TMAXTINT
Ja ik heb ook een keer de shadowkeeper gebruikt, voor die flail of ages. Ik had de flaidhead (fire) namelijk niet. Ik kon hem ook niet meer vindencorpseflayer schreef op 21 January 2003 @ 20:50:
Ik vind de flail één van de betere wapens uit het spel, ideaal is dat je een half-orc fighter neemt met 5 proficiency points in flail en 19 strength.
Als ze effectief uit het spel zijn gehaald met de patch stop ik ze er zelf wel terug in met shadowkeeper.
Verwijderd
Drie delen liggen in D'Arnish (stambeeld bij golems, olifant bij de oven waar je de flail krijgt, ridder die gecharmd is (als je hem omlult en hij vertrekt, krijg je nooit de kans om die kop te krijgen). In watchers keep is ook een head (lightning i guess) en in throne of bhaal links onder op de kaart (woestijn gedoe) bij de draken (you'll see).da_rippah schreef op 21 januari 2003 @ 19:27:
Ff nog een vraagje over die 'Flail of Ages' (heet-ie zo) Liggen alle delen daarvan in d'Arnise (of d'Rippah
Ik heb hem inmiddels al, toch bedankt
Ik heb die fire head moeten krijgen dmv ShadowKeeper 
Ik zit nu bij de Copper Coronet, ik heb al die Slavers vermoord, maar ik hoorde dat je dan een goede boog kan vinden; die heb ik niet gevonden? En met die 'clues' die je moet verzamelen om een blade te krijgen van die Quallo; ik heb alleen die ring of lovers en die hand (uit de sewer)... Welke clues moet ik nog?

Ik zit nu bij de Copper Coronet, ik heb al die Slavers vermoord, maar ik hoorde dat je dan een goede boog kan vinden; die heb ik niet gevonden? En met die 'clues' die je moet verzamelen om een blade te krijgen van die Quallo; ik heb alleen die ring of lovers en die hand (uit de sewer)... Welke clues moet ik nog?
Nog de wizard's staff (cobolt shaman doden) en "a friend's blood"=dat van de carrion gnawler( de vriend van quallo doden).
Copper cornonet= tuigan short bow, die schiet het snelst van alle bogen, als je 5 punten in short bow hebt en 2 in two handed weapon style schiet je verschrikkelijk snel met dat ding (3 keer onmiddellijk een pijl na elkaar met een korte tussenpauze).
Copper cornonet= tuigan short bow, die schiet het snelst van alle bogen, als je 5 punten in short bow hebt en 2 in two handed weapon style schiet je verschrikkelijk snel met dat ding (3 keer onmiddellijk een pijl na elkaar met een korte tussenpauze).
[ Voor 8% gewijzigd door peke op 22-01-2003 16:37 ]
Ja die Tuigan Bow lijkt me echt wreed voor mijn Thief. Heeft alleen nog geen vijf punten in short bow, 1 maar
Maar wie heeft die bow of waar ligt-ie? Een Cobolt Shaman is echt een zwak beest of niet? Ik bedoel dat het zon beest is dat gewoon door die gangetjes daar loopt? (en niet een soort beest is met een aparte ruimte, soort 'eindbaas'
)

[ Voor 9% gewijzigd door da_rippah op 22-01-2003 16:41 ]
Ik heb het raadsel inmiddels opgelost, ik heb het zwaard. Het probleem is dat ik hem eigenlijk aan niemand kan geven.
Main char: heeft al sword of chaos
minsc: composite long bow en die blauwe herberd (of wat is het
)
keldorn: zijn eigen zwaard
jaheira: kan geen 2-handed zwaarden gebruiken
Maar ik heb de Tuigan Bow nog niet
Ik heb de hele copper coronet al rondgezocht, hij is ook niet te koop bij die Bernhard. Weet iemand waar ik hem kan vinden?
Main char: heeft al sword of chaos
minsc: composite long bow en die blauwe herberd (of wat is het
keldorn: zijn eigen zwaard
jaheira: kan geen 2-handed zwaarden gebruiken
Maar ik heb de Tuigan Bow nog niet
Verwijderd
Vraag aan die cafébaas naar "other sorts of entertainment". Verder zal ik het niet voor je spoilen.da_rippah schreef op 22 January 2003 @ 17:20:
Maar ik heb de Tuigan Bow nog nietIk heb de hele copper coronet al rondgezocht, hij is ook niet te koop bij die Bernhard. Weet iemand waar ik hem kan vinden?
JelleStoel schreef op 19 January 2003 @ 13:20:
[...]
Ik dacht dat je bij de copper cornet waar je nalia in het begin vind iemand moet aanspreken en dan krijg je deze quest.
Kan iemand weer een server(corpseflayer) starten ik heb namelijk wel weer zin in een potje bgII
corpseflayer schreef op 19 januari 2003 @ 13:41:
[afbeelding]
Straks, ik zeg het wel.
Dat picje is btw *4, als ik lvl 13 ben wordt het *5 dus deze hit zou dan 167damage zijn
Ja, ik heb mijn savegame gedelete want er zat een gare bug in waardoor ik Kangaxx niet dood kon doen, je moet hem near dead brengen terwijl een character van jouw party dicht genoeg staat om in dialogue mode te gaan zodat K kan transformeren naar demi-lich, echter hadden mijn summons hem near dead gebracht en zelfs meer dan 1000 damage totaal bracht hem niet lager dan near dead, het moment waarop hij transformeerd, natuurlijk was mijn savegame al overschreven
, anyway maak ik sowieso een barbarian met -10 ac voor jou next time, kwestie dat mijn thief niet constant in de pan wordt gehakt (de thief was jij dus
)
Maar er komt dus een next time mooi
succes
[ Voor 92% gewijzigd door Icingdeath op 22-01-2003 19:20 ]
Ik maak gelijk een nieuwe party, vanaf nu dan max 1h30min per dag spelen en dan stoppen anders wordt het te snel saai.
Yay, ik heb net ff weer een stuk gespeeld. Ik had ff wat beter moeten kijken in de Copper Coronet, ik was namelijk een deur vergeten
Toen was de boog snel gevonden. Handig ding, dat. Daarna heb ik maar ff de quest uit chapter 2: 'find proof of Mae'Var's Treachery' gedaan en afgemaakt. Grappig dat als je een paar lvls hoger bent dat je dan gelijk een stuk minder moeite hebt met de vijanden (Mae'var had ik in een paar seconden dood
)...
Ook een paar koele nieuwe items:
• een paar van die bracers (AC 7 en AC 8 )
• Gloves of Pickpocketing
• Boots of Stealth
• Short sword of Backstabbing
• "Dat ene zwaard wat kan praten"
• Sword of Roses (weet niet zeker offie zo heet)
• Het armor van Mae'Var (nog niet geidentified, ben benieuwd)
• Dat zwaard dat je door die puzzle in de sewers van de CC kon krijgen.
Begint steeds leuker te worden dit spel
Ook een paar koele nieuwe items:
• een paar van die bracers (AC 7 en AC 8 )
• Gloves of Pickpocketing
• Boots of Stealth
• Short sword of Backstabbing
• "Dat ene zwaard wat kan praten"
• Sword of Roses (weet niet zeker offie zo heet)
• Het armor van Mae'Var (nog niet geidentified, ben benieuwd)
• Dat zwaard dat je door die puzzle in de sewers van de CC kon krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door da_rippah op 22-01-2003 19:38 ]
Verwijderd
Can we go kill something now? Can we? Huh? Oh come on! 
Lilarcor the talking sword is a real killer...
Ik kan niet zonderVerwijderd schreef op 22 January 2003 @ 20:40:
Can we go kill something now? Can we? Huh? Oh come on!
Heb nu een nieuwe party in elkaar geflansed, echter met cheaten, had geen zin om uren te rollen voor 5 characters dus gaf ik hen zo superstats (ongeveer 90 punten totaal), alleen beginnen mijn characters met 30 health (thief, mage, bard en monk, alleen de fighter heeft er 88), dus hoe bereken je eigenlijk de basewaarde van je health (hetgeen waarmee je zou beginnen op lvl1), in je character description staat er bij mijn fighter +5hp/lvl, echter is dat altijd verschillend bij iedere lvlup.
Die gast die dat enkele pages geleden zij van 5 AD&D boeken moet dat vast weten
.
Enig idee?
Die gast die dat enkele pages geleden zij van 5 AD&D boeken moet dat vast weten
Enig idee?
Volgens mij is het constitution icm welke class, dan wordt er denk ik gerolled om te bepalen hoeveel hp je haalt, maar weet iemand de volledige berekening?
Constitution zorgt voor de bonussen/penalty's, verder verschilt het per class:
Barbarian: D12
Fighter/Paladin/Ranger: D10
Cleric/Druid/Monk: D8
Bard/Rogue: D6
Sorceror/Wizard: D4
There is no magic.
Thx!
Dus mijn fighter heeft 91hp waarvan er in shadowkeerper 56 bij base hp staan, in de chareigenschappen staat +5hp/lvl, hij is lvl7 dus dat is 35hp bonus van de 19 cons die hij heeft en de 56 is dus van 7D10 afkomstig
Dus mijn fighter heeft 91hp waarvan er in shadowkeerper 56 bij base hp staan, in de chareigenschappen staat +5hp/lvl, hij is lvl7 dus dat is 35hp bonus van de 19 cons die hij heeft en de 56 is dus van 7D10 afkomstig
Verwijderd
Daarbij moet gezegd worden dat alleen Fighters, Rangers, Paladins en Barbarians bonus hitpoints krijgen voor een constitution boven de 16.The Will schreef op 22 januari 2003 @ 21:37:
Constitution zorgt voor de bonussen/penalty's, verder verschilt het per class:
Heeft een mage met 18 cons dan geen extra hp tov een mage met 16? Wat is het nut dan van een 18cons mage, niets?
Verwijderd
inderdaad, ik had die punten dan beter in wat anders kunnen stoppencorpseflayer schreef op 23 January 2003 @ 16:23:
Heeft een mage met 18 cons dan geen extra hp tov een mage met 16? Wat is het nut dan van een 18cons mage, niets?
Damn, krijg die party in de sewers @ the temple district nog steeds niet verslagen
Ookal heb ik al die nieuwe swords/blades, armors en bracers en tuigan bow
Iemand tips?

Verwijderd
Dat is ook geen makkelijke partij, ik stel voor dat je dat pas probeert als je een betere party hebt.
Zo niet, gebruik dan: Fireball en Insect Plague
Zo niet, gebruik dan: Fireball en Insect Plague
Verwijderd
Als je je Familiar kwijtraakt verlies je geen hitpoints. Je kunt een CON-punt weggeven in droom-Candlekeep zonder dat dat ten koste van je hitpoints gaat.corpseflayer schreef op 23 januari 2003 @ 16:23:
Verwijderd
zie in 1x een baldurs gate 2 thread hiero.. toch ff reply'en aangezien ik op 't moment ergens op 't allerlaatste zit bij BG2 (moet bhaal tears verzamelen).
Heb vroeger ook wel Bg2 gespeeld, maar toen ging 't veel te slecht met me.. veel later NWN gespeeld, successvol uitgespeeld nog wel (heb met Paladin class gespeelt, uiteindelijk level 20 nog wel, super sterke gast!), en ondertussen nog een AD&D3 boek gekocht/gelezen.. en in 1x heb je weer zin in BG2, en je speelt het nog uit ook (bijna)
m'n eerste x was ik een monk, maar die is nogal afhankelijk van veel stats, Ging op 't begin wel goed, maar al snel miste ik een lage AC (te lage dex), en werkt ik de pan ingehakt
.
en een hele tijd later, de 2de x (nu), heb ik een Mage gepakt, weet nu veel meer van het AD&D Systeem, dus stats beter gekozen, party beter ingedeelt, en het gaat gewoon goed. "Nadeel" is wel dat ik RPG's die niet op AD&D gebaseerd zijn, minder aantrekkelijk vind..
btw, is die add-on voor bg2soa cool, weet niet of iemand 'm hier gedaan heeft?
ik vind 't ook wel jammer dat je BG2 characters niet in NWN kunt importeren, vind het niet raar dat ze het niet gedaan hebben (vanwege grote verschillen), maar waarom dan wel in BG2 zetten dat het wel kan..
Heb trouwens ook nog een algemeen AD&D vraagje, is er een level limiet.. in NWN kun je maximaal maar level 20 worden.. en in het AD&d boek gaan tabellen ook maar tot level 20 (hoewel je natuurlijk ook verder kunt reken tot level 100 en hoger)?
en bij mij heeft Minsc een of ander rare halbert die zo'n beetje alle elemental damage +1 heeft, en zonder deze schade ook al flink pijn doet, beter als die flail of ages al zeg ik 't zelf (hoewel ik die flail zelf niet eens heb)
Heb vroeger ook wel Bg2 gespeeld, maar toen ging 't veel te slecht met me.. veel later NWN gespeeld, successvol uitgespeeld nog wel (heb met Paladin class gespeelt, uiteindelijk level 20 nog wel, super sterke gast!), en ondertussen nog een AD&D3 boek gekocht/gelezen.. en in 1x heb je weer zin in BG2, en je speelt het nog uit ook (bijna)
m'n eerste x was ik een monk, maar die is nogal afhankelijk van veel stats, Ging op 't begin wel goed, maar al snel miste ik een lage AC (te lage dex), en werkt ik de pan ingehakt
en een hele tijd later, de 2de x (nu), heb ik een Mage gepakt, weet nu veel meer van het AD&D Systeem, dus stats beter gekozen, party beter ingedeelt, en het gaat gewoon goed. "Nadeel" is wel dat ik RPG's die niet op AD&D gebaseerd zijn, minder aantrekkelijk vind..
btw, is die add-on voor bg2soa cool, weet niet of iemand 'm hier gedaan heeft?
ik vind 't ook wel jammer dat je BG2 characters niet in NWN kunt importeren, vind het niet raar dat ze het niet gedaan hebben (vanwege grote verschillen), maar waarom dan wel in BG2 zetten dat het wel kan..
Heb trouwens ook nog een algemeen AD&D vraagje, is er een level limiet.. in NWN kun je maximaal maar level 20 worden.. en in het AD&d boek gaan tabellen ook maar tot level 20 (hoewel je natuurlijk ook verder kunt reken tot level 100 en hoger)?
en bij mij heeft Minsc een of ander rare halbert die zo'n beetje alle elemental damage +1 heeft, en zonder deze schade ook al flink pijn doet, beter als die flail of ages al zeg ik 't zelf (hoewel ik die flail zelf niet eens heb)
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 23:19 . Reden: vraagje, en wat info ]
Als we het over Baldur's Gate 2 (niet ToB) hebben, ja, je kan maximaal 2950000 experience halen, in Throne of Bhaal ligt die XP cap hoger, zodat je rond level 40 kan worden.Heb trouwens ook nog een algemeen AD&D vraagje, is er een level limiet.. in NWN kun je maximaal maar level 20 worden.. en in het AD&d boek gaan tabellen ook maar tot level 20 (hoewel je natuurlijk ook verder kunt reken tot level 100 en hoger)?
In PnP D&D hangt het er voornamelijk vanaf welk ras je character is, Humans worden minder oud dan Elves, en kunnen dus ook in hun volledige life-span minder ervaring opdoen. Bij PnP D&D zal het er dus voornamelijk aan liggen hoe oud je bent/kan worden.
There is no magic.
Verwijderd
Te hoge Armor Class bedoel je?Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 23:09:
m'n eerste x was ik een monk, maar die is nogal afhankelijk van veel stats, Ging op 't begin wel goed, maar al snel miste ik een lage AC (te lage dex), en werkt ik de pan ingehakt.
Ja, redelijk. Het nadeel is dat de uitbreiding het hele spel verpest met ongebalanceerde items. Elke Duergar heeft een War Hammer +2, +1 Electrial. Elke Orc heeft Composite Long Bow +1 en Studded Leather Armor +2. Maar, als je daar niet op let is het best wel leuk.btw, is die add-on voor bg2soa cool, weet niet of iemand 'm hier gedaan heeft?
Toen ze Baldur's Gate II ontwikkelden, 3 tot 4 jaar geleden, wilden ze er dat wel in zetten. Maar achteraf bleek het nogal zinloos te zijn, aangezien je je experience niet mee kon nemen. Dus hebben ze het er maar niet in gedaan.maar waarom dan wel in BG2 zetten dat het wel kan..
De Flail of Ages is beter omdat hij ook een kleine kans heeft om het doel te slowen, zonder Saving Throw, en Magic Resistance werkt niet. Het enige wat ertegen helpt is een Free Action ring, spell of potion.en bij mij heeft Minsc een of ander rare halbert die zo'n beetje alle elemental damage +1 heeft, en zonder deze schade ook al flink pijn doet, beter als die flail of ages al zeg ik 't zelf (hoewel ik die flail zelf niet eens heb)
Slow is 4 THAC0 penalty (THAC0 +4 dus), 4 Armor Class penalty (Armor Class +4 dus), 50% attacks, 50% movement rate. Als je de vijand maar vaak genoeg raakt zal hij nooit de kans krijgen om je te raken. Bovendien moet een Halberd met twee handen gebruikt worden, terwijl je bij de Flail of Ages nog een ander wapen (Scimitar of Belm +2 is een goede om als off-hand te gebruiken) gebruiken.
Ik heb ook nog ergens een short sword die je free action geeft, die zal ook wel helpen gok ikDe Flail of Ages is beter omdat hij ook een kleine kans heeft om het doel te slowen, zonder Saving Throw, en Magic Resistance werkt niet. Het enige wat ertegen helpt is een Free Action ring, spell of potion.
Verwijderd
een te hoge AC ja (ik miste een lage AC), had geloof ik ook een te lage con.. te lang geleden.
en ik bedoelde AD&D Pen and paper ja.. tnx
Ben nu bij de (denk ik) laatste battle, tegen te "excile" (in de hell), maar is wel moeilijk zeg!
en ik bedoelde AD&D Pen and paper ja.. tnx
Ben nu bij de (denk ik) laatste battle, tegen te "excile" (in de hell), maar is wel moeilijk zeg!
Verwijderd
jada_rippah schreef op 24 januari 2003 @ 11:08:
[...]
Ik heb ook nog ergens een short sword die je free action geeft, die zal ook wel helpen gok ik
Zo, ik heb net ff nog de quest van 'Destroy the Cult of the Eyeless' gedaan, beetje goud opgestroken toen heb ik ff wat leuke dingen gekocht bij de Adverturers Mart:
• Girdle of Hill Giant Strength
• Fortress Shield (Minsc heeft nu AC -5
)
• Reflection shield
• Ring of animal friendship
• Heleboel arrows +2, bullets +2 en bolts +2
Nu ga ik denk ik de quest van de curse van Jaheira doen, ze wordt steeds zwakker
• Girdle of Hill Giant Strength
• Fortress Shield (Minsc heeft nu AC -5
• Reflection shield
• Ring of animal friendship
• Heleboel arrows +2, bullets +2 en bolts +2
Nu ga ik denk ik de quest van de curse van Jaheira doen, ze wordt steeds zwakker

Verwijderd
Alleen wordt de Flail of Ages niet gebruikt door de computer, dus jij hoeft je geen zorgen te maken.da_rippah schreef op 24 januari 2003 @ 11:08:
Ik heb ook nog ergens een short sword die je free action geeft, die zal ook wel helpen gok ik
Verwijderd
Ik ben nu bezig geweest met de 1e verdieping van Watchers Keep, erg leuk, maar ook wel voorspelbare raadsels (standbeeld waarbij je de goede volgorde moest opzeggen)
Verder wel leuke spullen (Unlimited +1 arrows
veel geld, etc)
Ik denk dat ik toch maar eens aan Firkraag ga werken
Mijn party bestaad trouwens uit:
Ikzelf, female elven assasin (backstab ownage)
Edwin
Korgan
en een half orc Fighter, met punten in flail (dus met de Flail of Ages)
Erg leuke party vind ik zelf, met 4 man is het erg leuk spelen, en hoewel mijn mannetjes behoorlijk pumped up zijn (ikzelf ben level 24) ben ik niet echt overpowered.
Verder wel leuke spullen (Unlimited +1 arrows
Ik denk dat ik toch maar eens aan Firkraag ga werken
Mijn party bestaad trouwens uit:
Ikzelf, female elven assasin (backstab ownage)
Edwin
Korgan
en een half orc Fighter, met punten in flail (dus met de Flail of Ages)
Erg leuke party vind ik zelf, met 4 man is het erg leuk spelen, en hoewel mijn mannetjes behoorlijk pumped up zijn (ikzelf ben level 24) ben ik niet echt overpowered.
Ja, maar als je leveled dan telt ie 1 punt minder wat dus ten koste gaat van toekomstige hitpoints. Je kunt beter een punt strength weggeven en dan een hill giant strength belt dragen of nog beter een fire giant strength belt.Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 21:18:
[...]
Als je je Familiar kwijtraakt verlies je geen hitpoints. Je kunt een CON-punt weggeven in droom-Candlekeep zonder dat dat ten koste van je hitpoints gaat.
TMAXTINT
Verwijderd
Ik noemde de voordelen van als je je mage een constitution van 18 geeft.Marruk schreef op 24 January 2003 @ 16:25:
Ja, maar als je leveled dan telt ie 1 punt minder wat dus ten koste gaat van toekomstige hitpoints. Je kunt beter een punt strength weggeven en dan een hill giant strength belt dragen of nog beter een fire giant strength belt.

HP Adj.: Aantal hitpoints dat je er per level bijkrijgt, tot level negen.
Res. Surv: Procent kans dat een Raise Dead of Ressurection lukt. Ik ben er niet zeker van of dit is opgenomen in dit spel.
Als je even naar deze tabel kijkt, zie je wat mages, spellcasters en rogues krijgen per level. Maximaal +2. Tussen haakjes staat wat Fighter-types krijgen. Wat hitpoints betreft is er dus geen voordeel aan verbonden om een Constitution van boven de 16 te hebben. Echter, als je familiar doodgaat verlies je 1 constitution. Als je een constitution van 16 hebt verlies je 1 hitpoint per level tot level 10. Ook kun je dan in Candlekeep 1 puntje constitution weggeven zonder gevolgen.
Verwijderd
Bah, bugs bij ToB 
Ik start throne of Bhaal als een elven barbarian, begin lekker te spelen, pocket plane door, dan naar die stad, soldaten slachten.
Dan naar die winkel, ik wou mijn party zo klein mogelijk houden, dus ik, sarevok en een thief, ik en sarevok hebben al Boots of Speed, maar de thief niet (geload dmv een MP switch) dus ik koop die boots, zitten ze niet in m'n inventorie, ik verward, kijk nog eens goed, liggen ook niet op de grond ergens ofzo, en ik kan ze ook niet weer kopen maar ik was wel het geld kwijt.
Dan wil later rusten in de pocket plane, kan ik daar niet komen, ik mis gewoon die ability
Ik start throne of Bhaal als een elven barbarian, begin lekker te spelen, pocket plane door, dan naar die stad, soldaten slachten.
Dan naar die winkel, ik wou mijn party zo klein mogelijk houden, dus ik, sarevok en een thief, ik en sarevok hebben al Boots of Speed, maar de thief niet (geload dmv een MP switch) dus ik koop die boots, zitten ze niet in m'n inventorie, ik verward, kijk nog eens goed, liggen ook niet op de grond ergens ofzo, en ik kan ze ook niet weer kopen maar ik was wel het geld kwijt.
Dan wil later rusten in de pocket plane, kan ik daar niet komen, ik mis gewoon die ability
waar is droom candle keepVerwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 21:18:
[...]
Als je je Familiar kwijtraakt verlies je geen hitpoints. Je kunt een CON-punt weggeven in droom-Candlekeep zonder dat dat ten koste van je hitpoints gaat.
Die 18 con ipv 16 heeft wel een voordeel, nl dat je minder snel fatigued raakt. Na een reisje van bijv 20 uur was mijn 17con elf moe maar alle andere 18con characters niet, dus daar zit nog een laatste voordeel van 18 con.
Waneer kan jij weer multiplayer bgII doencorpseflayer schreef op 25 januari 2003 @ 13:56:
Die 18 con ipv 16 heeft wel een voordeel, nl dat je minder snel fatigued raakt. Na een reisje van bijv 20 uur was mijn 17con elf moe maar alle andere 18con characters niet, dus daar zit nog een laatste voordeel van 18 con.
213.224.182.207, maar ik speel slechts een 2tal uur.
Verwijderd
Ja misschien, maar heb het nooit zo een probleem gevonden als me chars fatigued zijn, slapen gaat simpel en snel en echt hele grote nadelen heb ik nooit gemerkt als een char moe was.corpseflayer schreef op 25 januari 2003 @ 13:56:
offtopic:
Damn, ik heb lang geen bg2 meer gespeeld toch maar weer is ff doen als ik klaar ben met NWN... Al heb ik toch wel moeite om me daar doorheen te spelen, ik denk dat ik meer een echte partyplayer ben. Ik hoop dat ze in de expansion je ook de controle geven over de inventory van je henchman
Damn, ik heb lang geen bg2 meer gespeeld toch maar weer is ff doen als ik klaar ben met NWN... Al heb ik toch wel moeite om me daar doorheen te spelen, ik denk dat ik meer een echte partyplayer ben. Ik hoop dat ze in de expansion je ook de controle geven over de inventory van je henchman
Verwijderd
Ik wou joinen maar jullie hebben hem niet gepatched?corpseflayer schreef op 25 januari 2003 @ 14:41:
213.224.182.207, maar ik speel slechts een 2tal uur.
!!!!!
Zit ik net ff lekker gewoon te toeren en dan leveled mijn thief naar 24. Dus ik een ability kiezen 'use any item'. En warempel! Mijn thief kan nu zelfs carsomyr dragen!
Zit ik net ff lekker gewoon te toeren en dan leveled mijn thief naar 24. Dus ik een ability kiezen 'use any item'. En warempel! Mijn thief kan nu zelfs carsomyr dragen!

TMAXTINT
Hoe lang ben je wel niet bezig als je level 24 bent 
En hoeveel experience had je nodig om level 24 te worden? Want een Thief heeft wel wat minder nodig dan een Cavalier
En hoeveel experience had je nodig om level 24 te worden? Want een Thief heeft wel wat minder nodig dan een Cavalier
The devil is in the details.
Verwijderd
*kuch* throne of bhaal *kuch*MaRc0 schreef op 25 januari 2003 @ 17:43:
Hoe lang ben je wel niet bezig als je level 24 bent
Mijn dief is level 26, kan Use Any Item (extreem handig) Scribe Scroll en Alchemy.
Maar ik zit te denken om opnieuw te beginnen en dit keer niet random peasants af te slachten...
Welke patch heb jij dan ik kon gewoon joinen. Of het komt zoals corpseflayer dat de het aantal frames per seconde 36 staat in plaat van 30.Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 15:02:
[...]
Ik wou joinen maar jullie hebben hem niet gepatched?
[ Voor 19% gewijzigd door Icingdeath op 25-01-2003 18:08 ]
Verwijderd
BGII-ThroneofBhaal_Patch_26498_EUROPEAN.exeJelleStoel schreef op 25 januari 2003 @ 18:06:
[...]
Welke patch heb jij dan ik kon gewoon joinen. Of het komt zoals corpseflayer dat de het aantal frames per seconde 36 staat in plaat van 30.
toen ik wou joinen werd ik gekicked met de message
Server uses version 2.0.[cijfers]
Client uses version 2.5.[cijfers]
Komt om dat jij throne of the bhaal hebt waarschijnlijk.Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 18:30:
[...]
BGII-ThroneofBhaal_Patch_26498_EUROPEAN.exe
toen ik wou joinen werd ik gekicked met de message
Server uses version 2.0.[cijfers]
Client uses version 2.5.[cijfers]
Verwijderd
JelleStoel schreef op 25 January 2003 @ 18:37:
[...]
Komt om dat jij throne of the bhaal hebt waarschijnlijk.
Dat is zo ja. Throne of Bhaal en BG2 gaan niet samen online. BG2 wordt gezien als 2.0 en ToB als 2.5.JelleStoel schreef op 25 januari 2003 @ 18:37:
[...]
Komt om dat jij throne of the bhaal hebt waarschijnlijk.
The devil is in the details.
Levert ToB nog veel extra speel uren op of bied het niet veel extra's
Want ik zit te twijvelen of ik hem ga aan schaffen
Hopelijk komen er ook nog een paar nieuwe draken in voor
[ Voor 22% gewijzigd door Icingdeath op 25-01-2003 18:56 ]
Verwijderd
zeker doen, erg veel handige nieuwe items, het is erg uitdagend, het verhaal word afgesloten, en je kan tab drukken om alle containers en deuren te zienJelleStoel schreef op 25 januari 2003 @ 18:52:
Levert ToB nog veel extra speel uren op of bied het niet veel extra'sWant ik zit te twijvelen of ik hem ga aan schaffen
[edit] Ik heb hem trouwens gekocht voor 40 euro samen met gewoon BG2 (Helaas wel de White Label versie) bij Dinabyte
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 18:56 ]
Verwijderd
Zeker doen, persoonlijk vind ik het een van de beste uitbreidingen ooit (samen met Diablo 2: Lord of Destruction...) Erg veel extra's, zoals een nieuw char, ik geloof een uur of 40 aan extra speeltijd (als je alles doet) en zat nieuwe wapens, spells e.d.JelleStoel schreef op 25 januari 2003 @ 18:52:
Levert ToB nog veel extra speel uren op of bied het niet veel extra'sWant ik zit te twijvelen of ik hem ga aan schaffen
En wat ook zeker een voordeel is: Als je het hele spel opnieuw gaat spelen is er geen experience cap meer voor het bg2 gedeelte, zodat je daar ook al veel sterker kan worden
Verwijderd
Gaat iemand nog een ToB server starten, hij hoeft niet echt ToB te volgen, maar anders kan ik blijkbaar niet meespelen

Ik ben nu huiswerk maken, maar over een half uurtje ben ik klaar
Maandag ga ik tob ff kopen dan kan ik wel als hij nog ergen te verkrijgen valtVerwijderd schreef op 25 January 2003 @ 21:04:
Gaat iemand nog een ToB server starten, hij hoeft niet echt ToB te volgen, maar anders kan ik blijkbaar niet meespelen![]()
[ Voor 6% gewijzigd door Icingdeath op 25-01-2003 21:14 ]
Verwijderd
hij is denk ik wel in de middelmatige gamesshops te krijgenJelleStoel schreef op 25 January 2003 @ 21:12:
[...]
Maandag ga ik tob ff kopen dan kan ik wel als hij nog ergen te verkrijgen valt.
Bij www.dimensionplus.nl is 'ie nog wel als set te koop (28 euro)Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 21:19:
[...]
hij is denk ik wel in de middelmatige gamesshops te krijgen
Hij kwam mee naar de andere verdieping Oo
Was lame gevecht btw met die timestop scrolls
/e/
Ik ben het spel nu toch echt beu, sorry jellestoel maar ik kap er voorlopig echt mee, er is niets meer in het spel wat ik nog niet gedaan heb dus voor mij is er niets meer aan, twas wel leuk spelen afgezien van die suicides van jou, een draak kan niet verslaan worden door een lvl10 fighter
[ Voor 49% gewijzigd door peke op 25-01-2003 22:50 ]
Verwijderd
Iemand nog tips voor het verslaan van die demons die je krijgt bij die planar sphere quest?
Want dat lukt ff niet helemaal =]. Want zodra hij je ziet praat die met je en cast die nog een zooi imps enzo erbij, maar dan ook gelijk deafness waardoor ik geen spells meer kan casten
. Dan ook nog paar keer hold person dus dan sta ik helemaal vast en moet ik maar toekijken hoe m'n ventje wordt afgeslacht.
Verwijderd
deafness is toch een area of effect spell?Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 09:55:
Iemand nog tips voor het verslaan van die demons die je krijgt bij die planar sphere quest?Want dat lukt ff niet helemaal =]. Want zodra hij je ziet praat die met je en cast die nog een zooi imps enzo erbij, maar dan ook gelijk deafness waardoor ik geen spells meer kan casten
. Dan ook nog paar keer hold person dus dan sta ik helemaal vast en moet ik maar toekijken hoe m'n ventje wordt afgeslacht.
dan moet je je mage op een afstandje houden, wat protection spells (free action) willen ook wel helpen...
hoeveel cd's is tob?JelleStoel schreef op 25 January 2003 @ 21:12:
[...]
Maandag ga ik tob ff kopen dan kan ik wel als hij nog ergen te verkrijgen valt.
Verwijderd
Multicolor dragon, green dragon, blue dragon, purple dragon, orange dragon. Verder zijn er ook nog een paar niet gebruikt in het spel die je wel op kunt roepen met cheats haha leuke gevechten zijn dat altijd, tegen een draak.JelleStoel schreef op 25 January 2003 @ 18:52:
The black dragon is er toch een van?Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 12:16:
[...]
Multicolor dragon, green dragon, blue dragon, purple dragon, orange dragon. Verder zijn er ook nog een paar niet gebruikt in het spel die je wel op kunt roepen met cheats haha leuke gevechten zijn dat altijd, tegen een draak.
is dit nou de shadow dragon. Tijd geleden dat ik hem had verslagen?
[ Voor 42% gewijzigd door Icingdeath op 26-01-2003 12:44 ]
Jezus ik moet wel veel doen voor die Aran Livail zeg..... Ik heb al betaald mag ik nog een zooi klusjes voor em op gaan knappen
Ik ben z'n slaafje niet 

Verwijderd
Nee hoor, dat is die zwarte draak ten westen van Suldanessellar.JelleStoel schreef op 26 januari 2003 @ 12:42:
[afbeelding]
is dit nou de shadow dragon. Tijd geleden dat ik hem had verslagen?
Maar je bent zo te zien leuk aan het spelen met CLUAConsole.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 19:52 ]
Man, ik doe nu die 2e quest van Aran Linvail; ik moet die lower tombs van de graveyard clearen van vampire scum
Maar het was me dus niet gelukt om bij die rivaliserende bende te infiltreren (in dat café in de Bridge district) dus heb ik daar iedereen maar afgemaakt 
Afijn, nu moet ik dus die tombs clearen, ik heb alles eigenlijk al gehad. Ik ben door die deur gekomen met hulp van die mage en z'n golem; ik heb voor de rest alles uitgemoord en ook die vampieren die in die 'bedden' liggen. Alleen 'Bodhi' ben ik geloof ik niet tegengekomen (of heb k in het strijdgewoel gekilled). Wat moet ik nu nog doen?
Afijn, nu moet ik dus die tombs clearen, ik heb alles eigenlijk al gehad. Ik ben door die deur gekomen met hulp van die mage en z'n golem; ik heb voor de rest alles uitgemoord en ook die vampieren die in die 'bedden' liggen. Alleen 'Bodhi' ben ik geloof ik niet tegengekomen (of heb k in het strijdgewoel gekilled). Wat moet ik nu nog doen?
Verwijderd
Je hebt waarschijnlijk alle vampiers nog niet 'permanent' verslagen, heb je ze doorboord met stakes? En ben je in de spike pit (onderkant rechts in bodhis lair) geweest nadat je naar beneden in Lassal's val bent getrapt tegen lassal gaan vechten? (meer wil ik liever niet zeggen...spoilen en zo....)
Nizidramanii'yt is de Black Dragon, de shadow dragon heet Thaxall'ssiliya en is te maken met dragshad.
Nizidramanii'yt is de Black Dragon, de shadow dragon heet Thaxall'ssiliya en is te maken met dragshad.
Verwijderd
Ik hoop voor je dat je die namen hebt moeten opzoeken en niet zo ff uit je geheugen ramt...Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 21:16:
Ik ben klaar met de Bodhi-quest, is het echt nodig dat je zo snel mogelijk naar Spellhold gaat of kan je er bij wijze van spreken zo lang mee wachten als je wilt? (eerst een paar andere quests doen voor xp en gold)
Dit topic is gesloten.