Toon posts:

Baldurs gate II: Shadows of amn

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.762 views sinds 30-01-2008

• Infernis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-12-2021

Infernis

Psychotic Weaboo

Topicstarter
Een kleine oproep naar alle doorgewinterde BG II spelers :)

Ben er net aan begonnen, en moet wel zeggen dat het heeeel overdonderend is. Een shitload aan mogelijkheden.

Mijn vraag nu; wat is het beste om met te beginnen? Welke tactics zijn goed bij een gevecht? (ik sterf echt wel veel,...heel veel :P). En nog wat algemene tips zijn welkom.

Anoniem: 55887

ach, het zelfde als in elke rpg moet je zorgen dat je een beetje een mix hebt, dus wat fighters/cleric/thief & een mage. Ik raad je aan om in het begin zoveel mogelijk mensen mee te nemen, maakt die gevechten een stuk makkelijker.

Anoniem: 29882

en maak je main character een fighter, zeker in het begin is dit makkelijk om onder de knie te krijgen...

maar zoals gezegd: Zorg voor de rest een beetje voor een mixed party, en doe er zeker een goeie mage/cleric tussen

Anoniem: 29349

In het begin proberen vijanden uit de weg gaan en je party vorm geven. Zelf niet vechten maar de rest even laten doen totdat je wat sterker ben :)

Fighter is het makkelijkste en Sorceror het lastigste in het begin.

EN HEEL VEEL GEDULD en reloaden :P

ik begon anders heel 'beukerig' in het begin :)

Trouwens. Aan cheaten help ik niet mee dus je zoekt maar zelf maar het is mogelijk wat items te krijgen vanwege wat foutjes in het begin in SoA ;)

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-03 15:59

nihitsia

The Banana goes on always on

Veeeel slapen, dat deed ik in het begin echt na elk gevecht. zo ben je altijd weer uitgerust en heb je alle spels weer geremembered (oh boy). Ik zou ook anomen in je party nemen, die vond ik wel heel erg sterk. Maar dat is slechts mijn mening

Gamebak Specs

anomen was wel aardig, minsk moet je zeker in je party houden :)

Anomen :X Een over het paard getilde betweter is dat.

dat is wel zo :)

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01-2022
Het beste kun je inderdaad een fighter beginnen. Zorg ervoor tijdens het rollen van je stats je strength op 18, dexerity op 18 en constition op 18 komen te staan. Charisma kun je wel naar 3 verlagen omdat je een 'ring of human influence' krijgt in het begin van het spel. Deze zal je charisma verhogen naar 18. Ook is het wel aan te raden om een 'goed' persoon te zijn als je er voor het eerst doorheen gaat aangezien de slechte mensen het moeilijker hebben in de wereld.

offtopic:
zullen we is een keer met 6 man baldurs gate te doen?

TMAXTINT

• Marruk
Anoniem: 29349 schreef op 19 December 2002 @ 13:53:
Anomen :X Een over het paard getilde betweter is dat.
En niet te vergeten flikker :X :X
Ik had een keer een romance met hem gehad terwijl ik male was!!! :X :X

TMAXTINT

Ja nou. Anomen is de enige gast in welke rpg dan ook die ik heb meegenomen met het doel hem als voer voor een Liche te gebruiken :D
offtopic:
altijd. vanaf zaterdag kan ik 6 dagen

• Marruk
Dan kunnen we infernus wel door het spel heenwerken binnen 10 uur :D

TMAXTINT

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-04-2018
Ik ben er zelf ook mee begonnen. Ik heb Minsc in me party voor closecombat. Ik heb Yoshimo in me party voor ranged combat en als thief. Ik heb Jaheira in me party om vooral te healen (plus minsc en jaheira zijn oude metgezellen van deel 1 dus moeilijk om los te laten ;)

Verder nog een fighter erin doen en een mage idd. Mijn hoofdmannetje is een cavalier en tot zover werkt het goed. Ik zou vooral proberen wat quests op te lossen waar je niet direct voor hoeft te vechten.

En bij de wat grotere gevechten probeer ik ze met 1 mannetje elke keer te lokken en zorgen dat al jouw mannetjes erop kunnen rossen. En wanneer iemand tijdens gevecht erg gewond raakt haal je hem gewoon naar achter en waarschijnlijk, niet altijd, blijven ze erachter aan lopen zodat je ongedeerd kan blijven slaan.

Zo :P

Yoshime dumpen! De vuile verrader :)

Minsc owns. En Jaheira owns net zo hard :)

Mr_Night: ik heb altijd een cleric ingesteld als: niet aanvallen, healen en staan blijven. Alle vechters heb ik ingesteld als: vechten maar terugtrekken indien zwaar gewond. Dan lopen ze zelf naar de healer toe :) :)

[Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 29349 op 19-12-2002 14:10]

• Marruk
Mr_Knight schreef op 19 December 2002 @ 14:05:
Ik ben er zelf ook mee begonnen. Ik heb Minsc in me party voor closecombat. Ik heb Yoshimo in me party voor ranged combat en als thief. Ik heb Jaheira in me party om vooral te healen (plus minsc en jaheira zijn oude metgezellen van deel 1 dus moeilijk om los te laten ;)

Verder nog een fighter erin doen en een mage idd. Mijn hoofdmannetje is een cavalier en tot zover werkt het goed. Ik zou vooral proberen wat quests op te lossen waar je niet direct voor hoeft te vechten.

En bij de wat grotere gevechten probeer ik ze met 1 mannetje elke keer te lokken en zorgen dat al jouw mannetjes erop kunnen rossen. En wanneer iemand tijdens gevecht erg gewond raakt haal je hem gewoon naar achter en waarschijnlijk, niet altijd, blijven ze erachter aan lopen zodat je ongedeerd kan blijven slaan.

Zo :P
Je kunt jaheira ook dumpen voor viciona (heb je ook meteen wat duistere humor in je party) en dan nog edwin erbij en nog een fighter (hoeft niet, kan wel, meer xp voor je party zonder eentje extra) Maar mocht je nog een fighter willen zou ik gaan voor (denkdenkdenk.......) hmm, ben zijn naam kwijt. Die ene paladin die je vindt bij de sewers op de weg naar 'the allseeing eye'.

TMAXTINT

keldorn.

En jij wil met Mij samenspelen? :+

Anoniem: 26741

Wat dachten jullie van KELDORN, de Paladin... op level 14 is het een Monster, als je hem dat zwaard van die draak geeft.. (Carsomyr +5 geloof ik)
Die heb ik in elk geval meegenomen, en hij had de meeste kill's in mijn party :)

• nihitsia

nihitsia

Oh gut, al die verhalen prachtig, zwijmel. Ik kon het inderdaad ook nooit over mijn hart krijgen om jaheira/minsc eruit te kicken. Toen Imoen weer terugkwam heb ik er alleen niet geaccepteerd (2e keer dat ik het speelde dan). Ik had toen al jan in mijn party zitten en dan vond ik al een prachtige humoristische thief/mage. "I bet the Turnip market is making a killing today". Te geniaal :)

Gamebak Specs

Anoniem: 29349 schreef op 19 december 2002 @ 14:08:

Minsc owns. En Jaheira owns net zo hard :)

Mr_Night: ik heb altijd een cleric ingesteld als: niet aanvallen, healen en staan blijven. Alle vechters heb ik ingesteld als: vechten maar terugtrekken indien zwaar gewond. Dan lopen ze zelf naar de healer toe :) :)
*WOEI* is een verrader, maar hij is zeker wel de beste thief in het spel

[Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 29349 op 19-12-2002 14:33]

Nietus. ItSnows was beter.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 29349 op 19-12-2002 14:33]

wat ook heel komisch is, is dat "Lilarcor" zwaard.. als je die buizen-raadsels hebt opgelost..
ik heb regelmatig in een deuk gelegen om de uitspraken van dat zwaard. :)

• Marruk
och ja, ik moet nog iets bekennen waar ik mij diep voor schaam. Waar kan ik crom faeyr krijgen? (ik had gisteren ergens gelezen dat dat het beste wapen was van het spel)

[Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 29349 op 19-12-2002 14:33]

TMAXTINT

Marruk schreef op 19 December 2002 @ 14:29:
[...]

joh! ga ff zitten spoilen zeg!

och ja, ik moet nog iets bekennen waar ik mij diep voor schaam. Waar kan ik crom faeyr krijgen? (ik had gisteren ergens gelezen dat dat het beste wapen was van het spel)

Volgens mij moest je die laten maken door die gekke Dwerg.

Marruk schreef op 19 December 2002 @ 14:29:
[...]

joh! ga ff zitten spoilen zeg!

/copy
Docks District (Cromwell's House) - Forged for you by Cromwell for 10,000 GP and the Crom Faeyr Scroll, Hammer of Thunderbolts, Gauntlets of Ogre Power, and a Girdle of Frost Giant Strength
/copy

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 26741 op 19-12-2002 14:34]

• nihitsia

nihitsia

Reepie zei op 19 december om 14:27
wat ook heel komisch is, is dat "Lilarcor" zwaard.. als je die buizen-raadsels hebt opgelost..
ik heb regelmatig in een deuk gelegen om de uitspraken van dat zwaard.
So are we going to kill something tonight?}).
Al die nostalgie, maar dit is niet echt het topic om dat te bespreken. Is er al eens een nostalgie topic over BG2 geweest? (search zegt van niet).

Gamebak Specs

• Marruk
nihitsia schreef op 19 december 2002 @ 14:56:
[...]

So are we going to kill something tonight?}).
Al die nostalgie, maar dit is niet echt het topic om dat te bespreken. Is er al eens een nostalgie topic over BG2 geweest? (search zegt van niet).
Search is ook fucked up. Is zoek op baldur's en baldur en baldurs gate : got error :/

TMAXTINT

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:41
Geen nostalgie topic, wel een topic over Baldur's Gate dat BC3 had overleefd dacht ik :+

Ik ben helaas m'n cd's kwijt, anders had ik graag mee gedaan :)

There is no magic.

Anoniem: 26793

Zelf speel ik altijd met Ranger > Archer omdat je op een gegeven moment de Tuigan Bow krijgt (3 shots per beurt) en die behoorlijk wat schade doet.
[edit]
kan trouwens vanavond niet meedoen, kga uit met vrienden, begin van de vakantie infeesten.
En ik krijg met mijn cd's die beroemde 5e cd fout... :(

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 26793 op 19-12-2002 18:06]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:08
Ik heb BG2 net een weekje origineel, dus die ga ik weer spelen :)
Ik was nog niet zo ver met m'n vorige versie, maar ik heb nu vakantie dus ik probeer zo ver mogelijk te komen :P
offtopic:
Zou ik mee mogen doen met dat 6 man BG spelen? :D

The devil is in the details.

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

Topicstarter
Anoniem: 29349 schreef op 19 december 2002 @ 14:08:
Bedankt voor de spoiler |:(

hehe, nah, k'had al die indruk, hij stelt verdacht veel persoonlijke vragen aan iedereen uit de party :)

Bedankt voor de shitload replies op korte tijd >:)

Keep'em rolling :)

Anoniem: 45284

Anoniem: 26793 schreef op 19 December 2002 @ 18:04:
Zelf speel ik altijd met Ranger > Archer omdat je op een gegeven moment de Tuigan Bow krijgt (3 shots per beurt) en die behoorlijk wat schade doet.
Zo goed is die niet. Met Gesen's Short Bow +4 krijg je als Archer 2 attacks per round, plus 1/2 attacks op level 7 en 14, en 1/2 voor Specialized. Doe daar Improved Haste bovenop en je hebt 7 attacks per round. Dan kun je ook betere monsters raken die niet geraakt kunnen worden door 0/+1 wapens.

• peke
  • Laatst online: 14-03 18:25
Anoniem: 26793 schreef op 19 december 2002 @ 18:04:
Ik heb de dvd versie *D

Anoniem: 45284 schreef op 19 December 2002 @ 18:22:
[...]

Zo goed is die niet. Met Gesen's Short Bow +4 krijg je als Archer 2 attacks per round, plus 1/2 attacks op level 7 en 14, en 1/2 voor Specialized. Doe daar Improved Haste bovenop en je hebt 7 attacks per round. Dan kun je ook betere monsters raken die niet geraakt kunnen worden door 0/+1 wapens.
ooohkaaay, jammer dat ik nooit verder ben gekomen dan chapter 6 ofzo (na de underground)

toch maar eens proberen, maar feit blijft, voor de ervaren speler is een archer erg leuk :)

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-04-2018

Ivion

Mame Chishiki

* Ivion meldt zich ook aan voor de 6 man multiplayer actie! :D
Ook al zult ge mij die multiplayer een beetje moeten uitleggen, heb ik nog nooi gedaan. :)
Waarschijnlijk zal ik een Monk of een Druid spelen, ik zie wel wat het beste uitkomt. ^_^

Ben ongv. 2 weken geleden weer begonnen met BGII met allemaal mod-stuff geinstalled, en ben nu in chapter 6 (oid, ben nu uit de underdark :D) en ga ff Kangaxx killen. >:)

[Voor 3% gewijzigd door Ivion op 19-12-2002 18:52]

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

• peke
  • Laatst online: 14-03 18:25
Welke multiplay actie?

Anoniem: 26793 schreef op 19 December 2002 @ 18:04:
Is een oplossing voor! Heb ik nl. ook gehad alleen dat is al een jaar of wat geleden dus ik weet niet meer precies hoe :X

Volgens mij was:
Volgens mij krijg je die bij een FULL install en niet bij een minimum install. Overkopieren van de movies naar een directory in ../bg/.. en aanpassing van de .ini is het verschil tussen full en minimum.

edit: gamen online is dat met of zonder de install van ToB?

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 29349 op 19-12-2002 19:41]

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-04-2018
Is het trouwens handig om ToB te installeren terwijl je het eigenlijke spel nog niet uitgespeeld hebt? Ik weet niet of je dan zonder je het weet in een gebied van de uitbreiding zit te lopen en of dat wordt aangegeven.

En nog bedankt voor de hulp :)

• Marruk
Mr_Knight schreef op 19 december 2002 @ 20:32:
Is het trouwens handig om ToB te installeren terwijl je het eigenlijke spel nog niet uitgespeeld hebt? Ik weet niet of je dan zonder je het weet in een gebied van de uitbreiding zit te lopen en of dat wordt aangegeven.

En nog bedankt voor de hulp :)
JA!!!! moet je doen, en meteen de patch eroverheen gooien want anders krijg je een heel irritant 'cannot talk to NPC X right now, X appears busy'

TMAXTINT

• Marruk
Iemand met adsl die een game wilt gaan hosten? (ik heb trouwens de laatste versie met tob dus alleen bg2 zit er voor helaas niet in)

[edit] ik heb ff een game gehost met tob de laatste versie. 213.229.87.130
let wel dat ik geen breedband heb dus verwacht wat lag.

[Voor 34% gewijzigd door Marruk op 19-12-2002 21:00]

TMAXTINT

• Marruk
hij is nog open

niet meer. (moet gaan) sorry farzin :X

[Voor 60% gewijzigd door Marruk op 19-12-2002 22:05]

TMAXTINT

Het was wel leuk.

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-04-2018

Ivion

Mame Chishiki

Misschien moeten degene die mee willen doen met elkaar in contact staan? (denk IRC, MSN, ICQ?)
Dat maakt het misschien wat makkelijker om samen te spelen, want nu heb ik het eerste 'deel' gemist. ^_^

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

Anoniem: 51803

Lijkt me niet slim om met gelijk 6 mensen tegelijk te spelen, mis je toch een boel quest's :) inderdaad voordat je begint gelijk ToB eroverheen, heb je ook een hogere experiance cap en als je denkt een beetje goed te zijn gewoon naar "watchers keep" daar krijg je EXTREEM veel exp en erg goede items. als je het niet aankan kan je er altijd nog uit. Als je multiplayer doet is het ook leuk om de moeilijkheid een graad omhoog te gooien, is tenminste nog een uitdaging :Y)

** kan SPOILER zijn **

(kheb single player op zn moeilijkste uitgespeeld t/m de Baalspawn draak in de uitbreiding dus het is te doen :) ben nog steeds bezig met hem proberen te verslaan maar hijs nogal sterk :> )

• Marruk
(spoiler?)

dan moet je imprisonment op het casten, als dat lukt issie in 1 keer dood >:)

einde

TMAXTINT

Anoniem: 51803

Mjah en wat als hij nou magic resist heeft? Dan doe je pierce of iets anders zeg jij dan, mjah daar ben ik dus mee aant vogelen, maar als hij een spreuk doet (een of andere "dragon lightning") is mn halve party in een klap dood :/ tis vooral irritant omdat hij eerst een fighter is en als je die hakt pas in een draak verandert maar daar heb je geloof ik nog een scroll ofzo iets voor maar daar moet ik nog ff naar kijken als ik weer thuis ben/ zin heb :)

Anoniem: 51803 schreef op 20 December 2002 @ 10:39:
Mjah en wat als hij nou magic resist heeft? Dan doe je pierce of iets anders zeg jij dan, mjah daar ben ik dus mee aant vogelen, maar als hij een spreuk doet (een of andere "dragon lightning") is mn halve party in een klap dood :/ tis vooral irritant omdat hij eerst een fighter is en als je die hakt pas in een draak verandert maar daar heb je geloof ik nog een scroll ofzo iets voor maar daar moet ik nog ff naar kijken als ik weer thuis ben/ zin heb :)
Je hebt het waarschijnlijk over die blauwe draak. Imprisonment werkt *altijd*, tenzij de vijand òf Spell Immunity: Abjuration heeft, òf nog iets moet zeggen/doen voor hij sterft.

En tegen "Dragon Lightning": gebruik de Mage of Cleric spells Protection from Lightning (op je partijleden met weinig hitpoints). Deze geven je 100% Lightning Resistance, voor 1 minuut lang per level. Je kunt ook potions of Insulation of Absorption drinken.

Gebruik een Spell Trigger om hem van zijn Magic Resistance te ontdoen, en doe daar drie keer Lower Resistance in, of twee keer Lower Resistance en één keer Pierce Magic.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 45284 op 20-12-2002 19:20]

bij al die andere draken werkt feeblemind heel erg goed: (paar keer loaden, maar op den duur is het raak), daarna met een wand of cloudkill 3 shots geven, en het draakje is er geweest..
(werkte bij Firkraag en de Shadow dragon)

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Misschien een domme vraag, maar is er een demo van dit spel? Het zal wel een flinke file zijn aangezien het hele spel 5 cd's is (toch?)

da_rippah schreef op 20 december 2002 @ 19:42:
Misschien een domme vraag, maar is er een demo van dit spel? Het zal wel een flinke file zijn aangezien het hele spel 5 cd's is (toch?)
4 cd's en de uitbreiding is 1 cd..
Maar er moeten volgens mij wel Demo's van zijn.. probeer eens te zoeken op het web, als ze er zijn, vind je ze vrij snel denk ik.

• Hahn
Volgens mij is er geen demo hoor. Ik kan me er iig geeneen herinneren.
Het is ook wel erg zeldzaam dat er een demo is van een RPG :)

• da_rippah
Hmm, hijs bij Free Record Shop DynaByte nu €14,95... :9 Baldur's Gate 2: Shadows of Amn. Dat is zonder uitbreidingen neem ik aan he :?

[Voor 14% gewijzigd door da_rippah op 20-12-2002 20:04]

• Hahn
da_rippah schreef op 20 december 2002 @ 20:03:
Hmm, hijs bij Free Record Shop nu 14,95... :9 Baldur's Gate 2: Shadows of Amn. Dat is zonder uitbreidingen neem ik aan he :?
Yup, ik had 'm een paar weekjes geleden bij Nedgame ook voor 15 euro :)
De uitbreiding zelf kost geloof ik even veel of nog duurder dan BG2 zelf :P
Ik heb een 5 CD versie. 4 normale CD's en 1 CD daar staan Manuals & Patches op.

[Voor 12% gewijzigd door Hahn op 20-12-2002 20:05]

• da_rippah
Yep, ik denk dat ik em binnenkort wel ga kopen :) PIII 450 mhz met Geforce 2 lijkt me voldoende rekenkracht voor dit spel?

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ja, moet wel lukken. Heb het zelf op een celeron 450 gespeeld. Wat een enorm koel spel zeg, denk wel het beste spel wat ik ooit gespeeld heb. Throne of baal (bhaal?) is zeer zekers aan te raden. Je hebt een hogere experience cap en het is erg makkelijk dat je op tab kan drukken om alle crates en deuren te zien. Mijn party waar ik mee begon was Minsc, Jaheira, Imoen, Yoshimo en Nalia. Zelf speelde ik met een paladin. Uiteindelijk level 35 geworden ofzo, erg makkelijk tegen vampires e.d. Turn undead op level 35 paladin is erg koel :D

Prepare for unforeseen consequences

• Icingdeath
  • Laatst online: 29-03 13:01
Dit spel is echt gaaf wat een detail en groot is het :) Staat er nog een opvolger geplant of nog een uitbreiding :?

edit: is er eigenlijk een spel tegen level drain?

[Voor 19% gewijzigd door Icingdeath op 20-12-2002 20:38]

MaRc0 schreef op 20 December 2002 @ 19:48:
Volgens mij is er geen demo hoor. Ik kan me er iig geeneen herinneren.
Het is ook wel erg zeldzaam dat er een demo is van een RPG :)

JAWEL er is een demo.
Oh en die is dik 200 Mb :X

Heb ik ooit iemand een OW voor gegeven en moeten intrekken :P

jnijboer schreef op 20 december 2002 @ 20:33:
Mijn party waar ik mee begon was Minsc, Jaheira, Imoen, Yoshimo en Nalia.
Kan niet.
JelleStoel schreef op 20 December 2002 @ 20:36:
Negative Plane Protection. Je kunt beter de Amulet of Power gebruiken, want die spell duurt maar heel kort.

[Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 45284 op 20-12-2002 20:41]

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kan niet.
ok, was natuurlijk niet direct al, maar gaandeweg had ik deze characters in mijn party verzameld. Imoen en Yoshima hebben niet het hele spel meegedaan ;), maar Nalia had ik wel bijna direct in mijn party. Later trouwens geruild met Aerie herinner ik me ineens, erg lief ex-elfje :P

Prepare for unforeseen consequences

jnijboer schreef op 20 December 2002 @ 20:54:
[...]
ok, was natuurlijk niet direct al, maar gaandeweg had ik deze characters in mijn party verzameld. Imoen en Yoshima hebben niet het hele spel meegedaan ;), maar Nalia had ik wel bijna direct in mijn party. Later trouwens geruild met Aerie herinner ik me ineens,
Waar ik op doelde was dat je Imoen, Yoshimo en Nalia nooit tegelijk in je partij kunt hebben. :)
erg lief ex-elfje :P
...maar wel ongelooflijk irritant.

JelleStoel schreef op 20 december 2002 @ 20:36:
Dit spel is echt gaaf wat een detail en groot is het :) Staat er nog een opvolger geplant of nog een uitbreiding :?

De daadwerkelijke opvolger is NeverWinter Nights, maar die is 3d.

Wat ook een leuke uuhm, look'a'like serie is: Icewind Dale.

Maar ik persoonlijk vind Baldur's Gate Rulen! Ik speel het spel nog steeds, en ik heb het vorig jaar kerst aangeschaft. deel 1 en 2 dus..

• Icingdeath
Buldersgate2 is nog maar 15 euro ik ga hem zo ff halen want ben mijn installatie cd kwijt weet iemand nog hoeveel de uitbreiding kost :?
Het is al jaren geleden dat ik iets legaal kocht :) edit: uitbreding is dus 16€

[Voor 8% gewijzigd door Icingdeath op 21-12-2002 08:59]

• Icingdeath
Anoniem: 45284 schreef op 20 December 2002 @ 20:40:
[...]

Kan niet.

[...]

Negative Plane Protection. Je kunt beter de Amulet of Power gebruiken, want die spell duurt maar heel kort.
Ik speel dit nog niet zo lang maar waar kan je die Amulet of Power vinden?

Die vind je in het Docks District (Shadow Thieves' Guild) Het is een beloning van Aran Linvail, de shadow thief

Anoniem: 29349 schreef op 20 december 2002 @ 20:36:

[...]

JAWEL er is een demo.
Oh en die is dik 200 Mb :X

Heb ik ooit iemand een OW voor gegeven en moeten intrekken :P
is dikke 700 mb :X stond op 1 cd van PCGP

• da_rippah
JelleStoel schreef op 21 december 2002 @ 08:19:
Buldersgate2 is nog maar 15 euro ik ga hem zo ff halen want ben mijn installatie cd kwijt weet iemand nog hoeveel de uitbreiding kost :?
Het is al jaren geleden dat ik iets legaal kocht :) edit: uitbreding is dus 16€
Ben net ff bij Dynabyte langsgeweest, maar ik kon Shadows of Amn niet vinden :( Alleen Throne of Bhaal maar die was €29,95 (duurder dan het originele spel dus :P)
Hoop dat-ie er binnenkort wel weer is...

da_rippah schreef op 21 december 2002 @ 15:59:
[...]
Ben net ff bij Dynabyte langsgeweest, maar ik kon Shadows of Amn niet vinden :( Alleen Throne of Bhaal maar die was €29,95 (duurder dan het originele spel dus :P)
Hoop dat-ie er binnenkort wel weer is...
Weet je zeker dat het geen "Collector Edition" was, met zowel Shadows of Amn en Throne of Bhaal?

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

Topicstarter
argh!

Ben aan een quest bezig waar ik een kasteel moet vrijmaken van trollen. Nu zit ik in de basement en moet ik 3 bazen afmaken ("torgal" is er één van). Maar is dus niet te doen :(

Ik gooi er een shitload spells naar, hak er maar op los, maar ik sterf dus na een paar hits...

what to do?

Infernis schreef op 21 december 2002 @ 16:39:
argh!

Ben aan een quest bezig waar ik een kasteel moet vrijmaken van trollen. Nu zit ik in de basement en moet ik 3 bazen afmaken ("torgal" is er één van). Maar is dus niet te doen :(

Ik gooi er een shitload spells naar, hak er maar op los, maar ik sterf dus na een paar hits...

what to do?
Cloud Kill

• Infernis

Infernis

Psychotic Weaboo

Topicstarter
en dat is? :?

ben n00b in dit spel :p

Infernis schreef op 21 december 2002 @ 16:41:
en dat is? :?

ben n00b in dit spel :p
Een spell, Nalia heeft het in haar spellboek. Maar als je meer en betere informatie wilt over de aanpak van TorGal kun je het beste je partijleden, levels en wapens hier posten.

• Icingdeath
dammit ik heb een cursed zwaard en ik kan hem niet verwijderen mijn charter is nu cursed help me snel!!!! :)
Is er een spell die deze curse weg haalt

[Voor 17% gewijzigd door Icingdeath op 21-12-2002 19:20]

JelleStoel schreef op 21 december 2002 @ 19:20:
dammit ik heb een cursed zwaard en ik kan hem niet verwijderen mijn charter is nu cursed help me snel!!!! :)
Ga naar een tempel. Snel genoeg?

• Icingdeath
ok moet er eerst een vinden en ben net overnieuw begonnen en het kleine dorpje waar ik nu zit kan ik er geen vinden

• Icingdeath
Anoniem: 45284 schreef op 21 december 2002 @ 19:20:
[...]

Ga naar een tempel. Snel genoeg?
Bedankt het is al gelukt :)

JelleStoel schreef op 21 December 2002 @ 19:21:
ok moet er eerst een vinden en ben net overnieuw begonnen en het kleine dorpje waar ik nu zit kan ik er geen vinden
Een Cleric kan dat ook, kijk maar bij de Level 4 spells.

Ik vond die baas in het kasteel juist makkelijk, gewoon naar de deur lokken, en strategische spreuken gebruiken...

nee, die mage in de bieb vond ik juist lastig, met z'n flikkertjes die zich copieeren

• beer
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Komt er eigenlijk nog een nieuw deel van dit spel, en dan bedoel ik dus niet zoiets als Neverwinter Nights, maar gewoon dezelfde simpele stijl met een ander verhaal, en natuurlijk andere wapens, uitrustingen, spreuken, etc?

• Icingdeath
IS het mogelijk omde vloek van een item te halen bijv: ik heb nu een cursed berserkt two handed sword?

Volgens mij niet.. je zou het kunnen proberen in een tempel.. maar ik heb er nog nooit van gehood.

• Icingdeath
Hoe krijg je die ophaal brug van het kasteel omlaag? of is er een andere weg :?

[Voor 31% gewijzigd door Icingdeath op 22-12-2002 09:21]

• Icingdeath
Anoniem: 26741 schreef op 22 December 2002 @ 09:12:
Volgens mij niet.. je zou het kunnen proberen in een tempel.. maar ik heb er nog nooit van gehood.
Helaas het werkt niet.

[Voor 5% gewijzigd door Icingdeath op 22-12-2002 09:21]

• beer
  • Niet online
JelleStoel schreef op 22 december 2002 @ 09:13:
Hoe krijg je die ophaal brug van het kasteel omlaag? of is er een andere weg :?
Als je zo'n ophaalbrug van buiten af zou kunnen openen zou het nut ervan een beetje weg zijn, denk je niet? Er is een andere weg.

• Icingdeath
beer schreef op 22 december 2002 @ 11:50:
[...]

Als je zo'n ophaalbrug van buiten af zou kunnen openen zou het nut ervan een beetje weg zijn, denk je niet? Er is een andere weg.
Ik heb het al gevonden maar alsnog bedankt.

• Icingdeath
Hoe kan je magic resistance van een monster af halen :?

Dat kan alleen als de risistance door een spreuk is bereikt..
Volgens mij met dispel Magic

• da_rippah
Anoniem: 45284 schreef op 21 December 2002 @ 16:36:
[...]

Weet je zeker dat het geen "Collector Edition" was, met zowel Shadows of Amn en Throne of Bhaal?
Van Nedgame:

Baldur`s Gate 2 € 14,99
Baldur`s Gate 2 Throne of Bhaal € 24,99

Het was dus alleen de uitbreiding :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

JelleStoel schreef op 22 December 2002 @ 12:20:

Er zijn vrij veel spells in BG II die MR weg kunnen nemen, ik ben de namen kwijt maar het lijkt allemaal op 'breach' ed ;).
JelleStoel schreef op 22 December 2002 @ 08:52:
IS het mogelijk omde vloek van een item te halen bijv: ik heb nu een cursed berserkt two handed sword?
Cursed items kun je in BG niet 'uncursen'. In AD&D kan het ook niet tot nauwelijks en als het kan neem je meestal ook de benefits van het item weg.

• beer
  • Niet online
Wat ik me eigenlijk nog steeds afvraag is in hoeverre het spel nog lineair is nadat je naar 'Spellhold' gaat. Ik heb het spel slechts een maal helemaal uitgespeeld, maar ik meen mij te herinneren dat je na Spellhold pas na een hele poos weer in de 'menselijke' wereld komt. Zijn er bijvoorbeeld verschillende uitkomsten bij de Dark Elfen stad?

Anoniem: 26271

kheb t spel 1 keer uitgespeeld als paladin. T was ook mn eerste RPG. Ik hield gewoon van dat spel. Er was nog amar 1 ding wat ik wilde...

JelleStoel schreef op 22 December 2002 @ 12:20:
Met Lower Resistance (Mage, Lvl5) en Pierce Shield (Mage, Lvl8) haal je 10% + 1%/level van je mage weg. Of Pierce Magic (Mage, Lvl6), maar daarmee haal je 1%/level weg.

Als je een Cleric of een Druid hebt, kun je de spell "Magic Resistance" (Lvl5) gebruiken, dat geeft het monster 2%/level van je Cleric Magic Resistance tot een maximum van 40% op Level 20. Deze spell was bedoeld om partijleden Magic Resistance te geven, maar je kunt het ook op tegenstanders gebruiken, aangezien Magic Resistance verlaagd wordt als het gegeven Magic Resistance lager is dan wat het monster tot dan had.

IceStorm schreef op 22 December 2002 @ 12:52:

[...]

Cursed items kun je in BG niet 'uncursen'. In AD&D kan het ook niet tot nauwelijks en als het kan neem je meestal ook de benefits van het item weg.
ligt allemaal aan de GM ;)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 04:09

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb een klein probleempje. Ik heb het spel net weer eens geinstalleerd. Alleen ik het probleem dat het spel te snel loopt. Loop ik in een battle, krijg ik niet eens de tijd om een spell te casten.. etc.

Iemand een oplossing hiervoor?

He who controls the Spice, controls the Universe.

MST_Morpheus schreef op 22 december 2002 @ 22:02:
Ik heb een klein probleempje. Ik heb het spel net weer eens geinstalleerd. Alleen ik het probleem dat het spel te snel loopt. Loop ik in een battle, krijg ik niet eens de tijd om een spell te casten.. etc.

Iemand een oplossing hiervoor?
Je kunt de frame-rate lager stellen in de instellingen, maar je kunt ook de spatie (pauze) gebruiken. Ik vind ook dat het te snel loopt, vijanden lopen te snel, daarom pauzeer ik altijd voordat ik opdrachten geef. Je moet eraan wennen, ja, maar als dat eenmaal het geval is kun je niet meer zonder.
da_rippah schreef op 22 december 2002 @ 12:49:
[...]
Van Nedgame:

Baldur`s Gate 2 € 14,99
Baldur`s Gate 2 Throne of Bhaal € 24,99

Het was dus alleen de uitbreiding :)
Belachelijk, die uitbreiding is duurder dan het spel terwijl ik Shadows of Amn veel leuker vind. Ik zal wel wachten met het kopen van die uitbreiding tot hij goedkoper wordt... :/

Bij de weg, Baldur's Gate is een geweldig spel, zowel versie 1 als 2.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 04:09

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Anoniem: 45284 schreef op 22 december 2002 @ 22:08:
[...]

Je kunt de frame-rate lager stellen in de instellingen, maar je kunt ook de spatie (pauze) gebruiken. Ik vind ook dat het te snel loopt, vijanden lopen te snel, daarom pauzeer ik altijd voordat ik opdrachten geef. Je moet eraan wennen, ja, maar als dat eenmaal het geval is kun je niet meer zonder.

[...]

Belachelijk, die uitbreiding is duurder dan het spel terwijl ik Shadows of Amn veel leuker vind. Ik zal wel wachten met het kopen van die uitbreiding tot hij goedkoper wordt... :/

Bij de weg, Baldur's Gate is een geweldig spel, zowel versie 1 als 2.
Thanks. Lukt al wat beter. Ik ben Neverwinter Nights gewend, die loopt normaal. :)

Baldur's Gate 1 heb ik nog nooit gespeeld. Deel 2 is wel mooi :) Alleen vind ik NWN makkelijker om te spelen. Kun je tenminste ook inzoomen om hidden traps en treasures te spotten. Maar verder is het spel imho _/-\o_

Ben nu een level 7 cleric. In NWN een level 19 Cleric/Level 1 Fighter. :D

He who controls the Spice, controls the Universe.

MST_Morpheus schreef op 22 December 2002 @ 22:30:
[...]
Baldur's Gate 1 heb ik nog nooit gespeeld. Deel 2 is wel mooi :)
Baldur's Gate versie 1
Alleen vind ik NWN makkelijker om te spelen. Kun je tenminste ook inzoomen om hidden traps en treasures te spotten. Maar verder is het spel imho _/-\o_
Helemaal met je eens. Treasures vind je (althans, als je Throne of Bhaal hebt) door op de Tab-toets te drukken. En Hidden Traps kun je met een Thief vinden (maar dat wist je waarschijnlijk al).

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Na dit topic gelezen te hebben ben ik weer begonnen en hij is gewoon weer cool!
Dit keer maar een gevarieerde party genomen met
ik (mage/invoker)
Korgan(dual axe roelt :)),
Viconia,
Jan,
Minsc
Anomen.
(vorige x ik(beserker half orc), jaheira, minsc, yoshimo/imoen, keldorn, edwin)
Nu nog proberen een relatie te fixen tussen mij en Viconia O+
Jammer dat ik nu niks aan 'the holy avenger' heb maarja....
Jan lult trouwens wel heel erg slap met zijn verhalen over 'turnips' :)

Throne of Bhaal heb ik nooit gedaan, zeker even aanschaffen binnenkort!

specs

• LordMithril
  • Laatst online: 14-03 12:07

LordMithril

Wordt een leuk jaar

hmz krijg toch weer hijmwee naar bg2 als ik dit lees :D
mij viel t op dat ik altijd hetzelfde speelde :) telkens naar t kasteel en dan zorgen dat ik de owner ervan word :D ben alleen nooit veel verder gekomen dan dat ik die arrogante zak zwart moest maken zodat ik mn mage terug kon krijgen :D

Bier, Whiskey en Metal!!

dit spel was btw het enige spel uit 'de tegenwoordige tijd' wat echt mij wist te boeien door middel van sfeer en gameplay, de andere spellen waren wel leuk, maar lang niet zo houdbaar als deze :)
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee