Toon posts:

Baldurs gate II: Shadows of amn

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.778 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 52332

Aaah een BGII topic. Woohooo!
Digging up the good ole memories is one of the greatest things... Hoewel ik BGII eigenlijk nog steeds veel speel doe ik nu meer met de Toolset van NWN.

Kan er niets aan doen, maar qua gameplay en engine is BGII IMHO veel mooier dan NWN. Denk dat de meeste mensen dat hebben.

Enneh: Hey Marruk, is er nog plaats voor een mage in die 6 player game van je? (wel een laggy mage, kabel...) If only I hadn't reinstalled...Would have still had Elminster the Mage level 40 :D.

Paar notes: Torgal is niet moeilijk, zorg dat je als een troll near death is even bij hem weggaat, ze gaan dan veel sneller dood (ze hebben de neiging om door te blijven hakken als reactie). Bij Torgal zelf kun je het beste eerst alles op zijn sidekicks gooien. Spreuken: Slow, Cloudkill, Greater malison, summon loads of creatures om je party zoveel mogelijk buiten schot te houden.
- Find and fight the Demi-Lich! THAT is a challenge (zeker zonder scrolls en immunity from magic school)
- Ga alle huizen in Amn binnen, zitten vaak dingen in die je nog wel wilt zien/hebben
- Koop GEEN magic licence bij de cowled wizards. Je krijgt hele ladingen xp van die lui als je ze killt
- werk alleen samen met Bodhi als je Valen in je party wilt (downloadable)
- Get Kelsey the sorceror

Recommended party: PC = Paladin met Carsomyr en cloak of spell mirroring (Reflects all hostile spells, except disabling - known as the cloak of cheeze).
Minsc met Shield of Balduran (reflects beholder rays) en flail of ages
Jaheira (raise dead, in bgII TOB wordt ze een great druid op een gegeven moment)
Yoshimo (hij levert 200000 exp points op)

Zo, nu hou ik mijn kop weer ff...

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Yes, ik heb hem ook net een uurtje geleden gekocht, het ziet er echt gaaf uit zeg, maar het is idd wel overweldigend allemaal. Ik ben nu een Human Fighter (neutral). Lijkt me ook heel gaaf multiplayer, dit :D

Ik ben nu net bezig met de tutorial. Ik zit nu in die kelder waarbij je een Star Sapphire (oid) moet vinden. Alleen linksonderin is een deur. Ik dacht, laat em ff lockpicken door die thief (ben d'r naam ff kwijt) maar dat lukte niet, er stond dat een spell misschien hielp. Welke spell moet ik hiervoor gebruiken?

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 10:56
da_rippah schreef op 23 december 2002 @ 15:18:
Yes, ik heb hem ook net een uurtje geleden gekocht, het ziet er echt gaaf uit zeg, maar het is idd wel overweldigend allemaal. Ik ben nu een Human Fighter (neutral). Lijkt me ook heel gaaf multiplayer, dit :D

Ik ben nu net bezig met de tutorial. Ik zit nu in die kelder waarbij je een Star Sapphire (oid) moet vinden. Alleen linksonderin is een deur. Ik dacht, laat em ff lockpicken door die thief (ben d'r naam ff kwijt) maar dat lukte niet, er stond dat een spell misschien hielp. Welke spell moet ik hiervoor gebruiken?
mulityplayer is ut zooi maar het zeker een van de beste spelen die ooit gespeelt hebt echt fantast verhaal, wou dat ik op me achterhoofd viel em me geheugen kwijt was =\

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• da_rippah
evilpin0 schreef op 23 december 2002 @ 15:22:
[...]

mulityplayer is ut zooi maar het zeker een van de beste spelen die ooit gespeelt hebt echt fantast verhaal, wou dat ik op me achterhoofd viel em me geheugen kwijt was =\
Hehe, ik hoop dat het mij ook kan boeien. Ik heb eigenlijk nog nooit een rpg helemaal uitgespeeld. Ik had wel Diablo II (gebrandt :o) Maar die deed het op een gegeven moment niet meer door de brakke cd'tjes (koop hem dan ook in de winkel!!! Maar dat vond ik ook een geweldig spel.

Maar ik heb vakantie, dus :*)

• beer
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
da_rippah schreef op 23 December 2002 @ 15:24:
[...]

Hehe, ik hoop dat het mij ook kan boeien. Ik heb eigenlijk nog nooit een rpg helemaal uitgespeeld. Ik had wel Diablo II (gebrandt :o) Maar die deed het op een gegeven moment niet meer door de brakke cd'tjes (koop hem dan ook in de winkel!!! Maar dat vond ik ook een geweldig spel.

Maar ik heb vakantie, dus :*)
De twee Baldurs Gaten zijn ook mijn enige uitgespeelde rpg's, 't verhaal blijft gewoon het hele spel door leuk. Mij heeft het niet verveeld in elk geval. Wel ben ik van mening dat het verhaal van Baldurs Gate 1 beter was.

• Infernis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-12-2021

Infernis

Psychotic Weaboo

Topicstarter
yay, got torgal.

En maar 2 van mijn partyleden gebruikt :D

eerst "web" gegooid, daardoor zitten ze alledrie vast, dan cloudkill erop, dan gewoon wachten tot hij doodvalt, zuiver door cloudkill :)

Anoniem: 45284

Anoniem: 52332 schreef op 23 December 2002 @ 13:50:
Recommended party: PC = Paladin met Carsomyr en cloak of spell mirroring (Reflects all hostile spells, except disabling - known as the cloak of cheeze).
Niet als je Throne of Bhaal hebt.
Minsc met Shield of Balduran (reflects beholder rays) en flail of ages
Lijkt me geen goed idee, geef Minsc gewoon een Silver Volpar Sword. Er zijn maar weinig beholders in het spel, en het lijkt me beter dat je je Cleric een Flail of Ages geeft. Vergeet daarnaast niet dat de Shield of Balduran een -1 STR penalty heeft.
da_rippah schreef op 23 december 2002 @ 15:18:
Ik dacht, laat em ff lockpicken door die thief (ben d'r naam ff kwijt) maar dat lukte niet, er stond dat een spell misschien hielp. Welke spell moet ik hiervoor gebruiken?
Knock (Mage, Lvl2)

• da_rippah
Anoniem: 45284 schreef op 23 december 2002 @ 16:09:
[...]

Niet als je Throne of Bhaal hebt.

[...]

Lijkt me geen goed idee, geef Minsc gewoon een Silver Volpar Sword. Er zijn maar weinig beholders in het spel, en het lijkt me beter dat je je Cleric een Flail of Ages geeft. Vergeet daarnaast niet dat de Shield of Balduran een -1 STR penalty heeft.

[...]

Knock (Mage, Lvl2)
Hmm, het was simpeler :o Er zat gewoon een key in een of andere juten zak :P
Maar nu ben in daadwerkelijk aan het spel begonnen. ik heb nu 2 mensen bevrijdt, Imoen en Minsc. Is het erg als je ervoor kiest om ze lekker te laten zitten of maakt dat niet uit en kom je later nog (betere :?) mensen tegen om je party te laten joinen?

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 20:52
beer schreef op 22 december 2002 @ 13:00:
Wat ik me eigenlijk nog steeds afvraag is in hoeverre het spel nog lineair is nadat je naar 'Spellhold' gaat. Ik heb het spel slechts een maal helemaal uitgespeeld, maar ik meen mij te herinneren dat je na Spellhold pas na een hele poos weer in de 'menselijke' wereld komt. Zijn er bijvoorbeeld verschillende uitkomsten bij de Dark Elfen stad?
En of...
Je kan die dragon eggs terugbrengen maar je kan ze evengoed geven aan die demon, je kan dan in ruil daarvoor 3 dingen kiezen;
Al het geld en de macht van de wereld (je sterft als je dat kiest, de demon doodt je);
Een veilige terugweg uit the Underdark;
Een item van grote waarde (halbert +4 met 3*daags cast blind)
Als je dan uiteindelijk bij de draak terug gaat en er mee praat, valt ze je aan omdat je haar eieren aan de demon gaf, als je haar kan verslaan krijg je een staal van haar bloed, een quest items voor de human skin armor.
Ik versoeg haar door 3 24hd fire elementals en 2 hakashars te casten, verder had mijn hoofdchar de dragonbane halbert en 18/00 natural strength (heeft me veel tijd gekost om dat te rollen :P )

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Ik ben weer net begonnen en ik had een savegame voor m'n vorige keer, maar die had blijkbaar niet alles. Nu zit ik dus weer helemaal in het begin :(
Het is trouwens wel leuk om het weer eens te spelen en ik heb nu vakantie dus ik ga het lekker veel spelen :)

The devil is in the details.

da_rippah schreef op 23 December 2002 @ 16:19:
[...]
Hmm, het was simpeler :o Er zat gewoon een key in een of andere juten zak :P
Maar nu ben in daadwerkelijk aan het spel begonnen. ik heb nu 2 mensen bevrijdt, Imoen en Minsc. Is het erg als je ervoor kiest om ze lekker te laten zitten of maakt dat niet uit en kom je later nog (betere :?) mensen tegen om je party te laten joinen?
Minsc en Jaheira zijn in ieder geval één van de beste mensen die je tegenkomt. Jammer dat ze True Neutral is, maar Jaheira wordt later in het spel èn een goede Fighter, en een goede spellcaster. Ik zou je aanraden: geef haar puntjes in Scimitar en Two-Weapon Style. Later kom je namelijk een Scimitar tegen die je één extra attack geeft, en het is leuk als je die als off-hand wapen gebruikt.
Je kan die dragon eggs terugbrengen maar je kan ze evengoed geven aan die demon, je kan dan in ruil daarvoor 3 dingen kiezen;
Vreemd, ik heb het spel al tig keer gespeeld, maar ik heb nooit een optie gezien waarbij ik die eieren aan die Demon Lord kon geven.

• beer
  • Niet online
corpseflayer schreef op 23 december 2002 @ 16:30:
[...]

En of...
Al het geld en de macht van de wereld (je sterft als je dat kiest, de demon doodt je);
Een veilige terugweg uit the Underdark;
Een item van grote waarde (halbert +4 met 3*daags cast blind)
Als je dan uiteindelijk bij de draak terug gaat en er mee praat, valt ze je aan omdat je haar eieren aan de demon gaf, als je haar kan verslaan krijg je een staal van haar bloed, een quest items voor de human skin armor.
Ik versoeg haar door 3 24hd fire elementals en 2 hakashars te casten, verder had mijn hoofdchar de dragonbane halbert en 18/00 natural strength (heeft me veel tijd gekost om dat te rollen :P )
Maar de algemene verhaallijn blijft hetzelfde neem ik aan, je gaat naar de verschillende locaties op dezelfde volgorde als anders en op het einde ontmoet je Icarus (?), je doodt hem en het spel is klaar?

• LordMithril
  • Laatst online: 23-05 21:24

LordMithril

Wordt een leuk jaar

hmz ik zit nu weer met het probleem.. wat zal ik doen? Icarus tegengaan of hem mijn power laten unlocken (of what ever).
maakt dat nog uit wat ik kies of niet?

Bier, Whiskey en Metal!!

Lord_Mithril schreef op 23 december 2002 @ 16:58:
hmz ik zit nu weer met het probleem.. wat zal ik doen? Icarus tegengaan of hem mijn power laten unlocken (of what ever).
maakt dat nog uit wat ik kies of niet?
Er tegenaan gaan, maar het is Irenicus. Ik zal maar niet spoilen of het uitmaakt of niet...

Hint: hij wil je power unlocken, maar niet voor jezelf.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 45284 op 23-12-2002 17:15]

• da_rippah
Anoniem: 45284 schreef op 23 December 2002 @ 16:38:

[...]

Minsc en Jaheira zijn in ieder geval één van de beste mensen die je tegenkomt. Jammer dat ze True Neutral is, maar Jaheira wordt later in het spel èn een goede Fighter, en een goede spellcaster. Ik zou je aanraden: geef haar puntjes in Scimitar en Two-Weapon Style. Later kom je namelijk een Scimitar tegen die je één extra attack geeft, en het is leuk als je die als off-hand wapen gebruikt.
Ja ik heb ze allebei maar meegenomen, maar hoe kun je 'puntjes' geven aan je partyleden? Ik heb tot nu toe alleen nog maar punten aan mijzelf kunnen toebedelen...
*schaam*... En wat is een 'offhand weapon'?

da_rippah schreef op 23 December 2002 @ 17:18:
[...]
Ja ik heb ze allebei maar meegenomen, maar hoe kun je 'puntjes' geven aan je partyleden? Ik heb tot nu toe alleen nog maar punten aan mijzelf kunnen toebedelen...
*schaam*... En wat is een 'offhand weapon'?
Elke paar levels (3 voor Fighters/Paladins/Rangers/Barbarians) kun je een puntje uitdelen. Als je F/P/R/B ben kun je (aangezien je begint bij level 7) 6 puntjes verdelen (Fighters krijgen er 4 aan het begin, plus 3 per level). Geen zorgen, je zult meer dan genoeg punten binnenkrijgen voordat je die goede Scimitar (hint: Druid Grove) vindt.

Offhand wapen is het wapen dat je in je linkerhand houdt, i.p.v. een schild. Dit kan niet als je in één van je wapenslots een wapen hebt zitten die je met twee handen moet gebruiken.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-05 20:32
ik heb die ariel (die elf zonder vleugels) ontmaagd :X
ga vanavond maar weer eens opnieuw beginnen :P

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• da_rippah
Anoniem: 45284 schreef op 23 december 2002 @ 17:35:
[...]

Elke paar levels (3 voor Fighters/Paladins/Rangers/Barbarians) kun je een puntje uitdelen. Als je F/P/R/B ben kun je (aangezien je begint bij level 7) 6 puntjes verdelen (Fighters krijgen er 4 aan het begin, plus 3 per level). Geen zorgen, je zult meer dan genoeg punten binnenkrijgen voordat je die goede Scimitar (hint: Druid Grove) vindt.

Offhand wapen is het wapen dat je in je linkerhand houdt, i.p.v. een schild. Dit kan niet als je in één van je wapenslots een wapen hebt zitten die je met twee handen moet gebruiken.
Maar dan moet je dus wel eerst punten bedelen aan 'Two handed fighting' oid of niet :) Ik hoop trouwens dat er snel een mage opduikt ergens want ik heb nog een zooi scrolls gevonden waar mijn cleric (of wat is het) weinig mee kan.....

• Marruk
  • Laatst online: 13-05 03:59
KaMiKaZe schreef op 23 December 2002 @ 17:51:
Aerie heet ze :( ;)

TMAXTINT

da_rippah schreef op 23 December 2002 @ 18:37:
[...]
Maar dan moet je dus wel eerst punten bedelen aan 'Two handed fighting' oid of niet :) Ik hoop trouwens dat er snel een mage opduikt ergens want ik heb nog een zooi scrolls gevonden waar mijn cleric (of wat is het) weinig mee kan.....
Two-Weapon Style ja.

Single Weapon Style is voor één wapen zonder schild (voorbeeld: Long Sword, War Hammer).
Sword with Shield Style is als één wapen (wat dan ook) met schild (voorbeeld: Mace met Large Shield +1) wilt gebruiken, alhoewel -4 AC vs. Missile Weapons m.i. niet zoveel uitmaakt. Dodelijke wapens zijn meestal geen Missile Wapens.
Two-Handed Weapon Style is als je "Two-Handed" wapens (bijv. Two Handed Sword, Halberd, Quarterstaff) wilt gebruiken.
Two-Weapon Style is als je twee wapens wilt gebruiken, zie het volgende:

Zonder punten: -4 (damage & THAC0) normaal wapen, -8 off-hand wapen
1 punt: -2 normaal wapen, -6 off-hand wapen
2 punten: 0 normaal wapen, -4 off-hand wapen
3 punten: 0 normaal wapen, -2 off-hand wapen

Bij de weg, Imoen (die je waarschijnlijk hebt weggestuurd) is een mage.

• peke
Host er nu iemand een game? Zoja post ff ip ik kom ook eens kijken dan :)

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:24

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

pffff

was ooit velriefd op BG1, heb dat wel 10 keer gespeeld, en 1 keer uitgespeeld, kwam altijd tot in BG, in dat maze werd ik steeds gekilled door die horros (ofzo)
had er geen zin meer in, en heb het uiteindelijk (na LANG proberen) maar met trainer...

heb 2 wel liggen, maar kan het geduld er niet meer voor op brengen om al die quest te doen, en ALLE texten te lezen....

misschien dat ik het maar beetje simpel moet doen, en niet veel moet lezen....

naja, nu nog niet :)

• Marruk
emm, lama, moet gaan :(

[Voor 100% gewijzigd door Marruk op 23-12-2002 19:09]

TMAXTINT

• da_rippah
Anoniem: 45284 schreef op 23 december 2002 @ 18:48:
[...]

Two-Weapon Style ja.

Single Weapon Style is voor één wapen zonder schild (voorbeeld: Long Sword, War Hammer).
Sword with Shield Style is als één wapen (wat dan ook) met schild (voorbeeld: Mace met Large Shield +1) wilt gebruiken, alhoewel -4 AC vs. Missile Weapons m.i. niet zoveel uitmaakt. Dodelijke wapens zijn meestal geen Missile Wapens.
Two-Handed Weapon Style is als je "Two-Handed" wapens (bijv. Two Handed Sword, Halberd, Quarterstaff) wilt gebruiken.
Two-Weapon Style is als je twee wapens wilt gebruiken, zie het volgende:

Zonder punten: -4 (damage & THAC0) normaal wapen, -8 off-hand wapen
1 punt: -2 normaal wapen, -6 off-hand wapen
2 punten: 0 normaal wapen, -4 off-hand wapen
3 punten: 0 normaal wapen, -2 off-hand wapen

Bij de weg, Imoen (die je waarschijnlijk hebt weggestuurd) is een mage.
hmm, van die punten snap ik eerlijk gezegd helemaal niets; k heb ook nog nooit D&D gespeeld, maar Imoen heb ik nog, hoor! :) Ik heb nu Minsc, Imoen, Jeheira en da_rippah (main character obviously :)) Maar het is wel jammer, als je Imoen een armor laat aantrekken kan ze geen spells meer casten :{ (Ze heeft er nu een stuk of 9, 10)

• LordMithril

LordMithril

Wordt een leuk jaar

KaMiKaZe schreef op 23 December 2002 @ 17:51:
wtf ? kan dat?
VERTEL! hoe doe je dat? :P

Bier, Whiskey en Metal!!

• beer
  • Niet online
Tussen twaalf en zestien jaar oud zijn.

TepelStreeltje schreef op 23 december 2002 @ 19:02:
was ooit velriefd op BG1, heb dat wel 10 keer gespeeld, en 1 keer uitgespeeld, kwam altijd tot in BG, in dat maze werd ik steeds gekilled door die horros (ofzo)
had er geen zin meer in, en heb het uiteindelijk (na LANG proberen) maar met trainer...
Battle Horrors bedoel je? Die zijn inderdaad moeilijk te doden, maar ik zal zeggen hoe je die kunt doden. In principe moet je ze afleiden en Magic-Missilen tot ze doodgaan. Afleiden kan heel goed met de "Wand of Monster Summoning" die je in Baldur's Gate kunt kopen.

Bij de weg, gebruik geen niet-magische wapens/arrows tegen ze.
da_rippah schreef op 23 December 2002 @ 19:15:
[...]
hmm, van die punten snap ik eerlijk gezegd helemaal niets; k heb ook nog nooit D&D gespeeld,
-8 pentalty wil zeggen dat als je THAC0 (To Hit Armor Class 0) 7 was, dat het dan 15 wordt. De kans om een monster te raken neemt dus af.
maar Imoen heb ik nog, hoor! :) Ik heb nu Minsc, Imoen, Jeheira en da_rippah (main character obviously :)) Maar het is wel jammer, als je Imoen een armor laat aantrekken kan ze geen spells meer casten :{ (Ze heeft er nu een stuk of 9, 10)
Dan moet je ook bracers gebruiken, of magic armor. :P

Zij heeft nu waarschijnlijk "Armor" in haar spellboek staan, die geeft je een AC van 6 (2 bij Imoen).

Later zul je armor vinden (Elven Chain) waarmee een Thief/Mage of een Fighter/Mage wèl spells kan casten

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 45284 op 23-12-2002 19:28]

• peke
Host er iemand een spelletje nu of moet ik hosten?

• peke
81.82.74.7
gamename=>corpseflayer
pass=>got

[Voor 64% gewijzigd door peke op 23-12-2002 19:41]

• Hahn
Ik ga ook eens joinen, ik heb geen idee hoe ik online moet spelen, maar dat vogel ik wel uit :D

• da_rippah
Kan ik ook joinen?

• peke
Join nu, spelletje is up

• Hahn
Moet je eerst bij Gamespy reggen :?

• peke
81.82.74.7
gamename=>corpseflayer
pass=>got
Nee, gewoon multiplay=>join game=>typ mijn ip=>typ eventueel het passwoord=>spelen :)

• da_rippah
Hmm, ik moet em eerst nog updaten zie ik :{

• Hahn
da_rippah schreef op 23 december 2002 @ 19:51:
Hmm, ik moet em eerst nog updaten zie ik :{
Ik ook... Ik zat er bijna in, is m'n versie 2 duizendste te oud |:(

Je kan de nieuwste patch hier downloaden. Hij is 8.29 MB.

[Voor 23% gewijzigd door Hahn op 23-12-2002 19:55]

• peke
Ok, je hebt gejoined maar kan je niet spelen ofzo MaRcO?

• da_rippah
Mijne ook :D Waar kan ik de patch vandaan halen? De site waar mijn menuutje naar linkt is dood :? :{

• Hahn
corpseflayer schreef op 23 december 2002 @ 19:55:
Ok, je hebt gejoined maar kan je niet spelen ofzo MaRcO?
Ik was bijna klaar met joinen, maar toen zei ie dat mijn versie te oud was. Ik ben nu de patch aan het downloaden, ik kom eraan :)

(da_rippah zie mijn vorige post ;))

• peke
Download de ENGLISH version HIER
Iedereen joined en verlaat weer onmiddellijk, wat zegt het spel bij julie dan?

[Voor 66% gewijzigd door peke op 23-12-2002 19:59]

• da_rippah
En trouwens, is mijn character niet veel te weak om met jullie mee te spelen? Ik bedoel, ik speel net 2 uur ofzo...

• Hahn
da_rippah schreef op 23 december 2002 @ 19:57:
En trouwens, is mijn character niet veel te weak om met jullie mee te spelen? Ik bedoel, ik speel net 2 uur ofzo...
Ik ben vanmiddag begonnen, ik heb 20 minuten gespeeld :D (Ik had al eerder best lang gespeeld, maar die savegame werkt niet helemaal meer)
Volgens mij speel je online gewoon met je character toen ie nog helemaal niks had en dus net begonnen was :)

[Voor 10% gewijzigd door Hahn op 23-12-2002 19:58]

Heeft niemand hier de uitbreiding? :?

• Hahn
corpseflayer schreef op 23 December 2002 @ 19:57:
Download de ENGLISH version HIER
Iedereen joined en verlaat weer onmiddellijk, wat zegt het spel bij julie dan?
Hij zegt dat de versie van de client (ik dus) niet hetzelfde is als de versie van de server (jij). Hij laat dan zien welke versie ik heb en jij. Ik denk dat da_rippah daar ook last van heeft :)
Ik download nu de patch.

Ik heb nu 2 patches gedownload, maar allebei geven ze een onherstelbare fout :/
Morgen BG2 dan maar even overnieuw installeren...

[Voor 12% gewijzigd door Hahn op 23-12-2002 20:03]

• peke
Ik heb gewoon de laatste versie, download jij nu dezelfde en herinstall ff.
/e/
Da_rippah probeerde net te joinen, je hebt de patch toch?
/e2/
*Da_rippah was binnen met de nieuwe patch, hij is eerst ff een char aan het maken en komt straks terug

[Voor 59% gewijzigd door peke op 23-12-2002 20:14]

• da_rippah
Heb de patch geinstalleerd en ga weer proberen te joinen :)

• Hahn
corpseflayer schreef op 23 December 2002 @ 20:06:
Ik heb gewoon de laatste versie, download jij nu dezelfde en herinstall ff.
Herinstallen duurt best lang (2.5 GB) en ik heb niet zo lang de tijd...

• da_rippah
Hmm, tja ik schijn ook een slecht char te hebben... Corpseflayer stuurt als het goed is een nieuwe naar me... Maar ik heb ook niet zo heel veel tijd meer :{

• peke
Ik heb net ff een chareditor tooltje gedownload waarmee ik stats kan modden zonder te moeten rollen :)
Join dus gewoon ff, dan kan ik het spel saven en verhoog ik je stats met het tooltje

• Icingdeath
  • Laatst online: 18:24
Kan een van jullie morgen weer een server starten dan join ik ook :?

[Voor 3% gewijzigd door Icingdeath op 23-12-2002 22:08]

corpseflayer schreef op 23 December 2002 @ 21:19:
Ik heb net ff een chareditor tooltje gedownload waarmee ik stats kan modden zonder te moeten rollen :)
Join dus gewoon ff, dan kan ik het spel saven en verhoog ik je stats met het tooltje
Dat is gewoon cheaten. Als je goede stats wilt, dan moet je er tijd in steken, en anders gewoon met mindere stats spelen. Overigens duurt het rollen van goede stats niet zo lang, in een paar minuten heb ik al een Paladin met STR18/52, DEX18, CON18 en CHA18.

• peke
Morgen ja, we hebben net een stukje van de dungeon gespeeld met gemodde chars (alle stats op 18, de rest blijft gelijk).
Maak al een char in multiplay zodat je hem kan improteren.
/e/
Ja het is cheaten maar we spelen hier nu multiplay met beginners, dus goede stats zijn zeker bruikbaar voor de beginnende spelers, ik had overigens al een monk met 18/18/18/11/11/11, nu is alles gewoon 18, maakt niet veel uit.

[Voor 40% gewijzigd door peke op 23-12-2002 22:43]

• Hahn
Ik wil morgen ook weer mee doen als ik dan eindelijk kan joinen :)
Ik had der net m'n char helemaal klaar, naam gegeven enzo en toen wou ik op Done klikken, maar dat ging niet :?
Alles was dus ingesteld, ik zat ook al op de server, maar ik kon niet op Done drukken...

• Icingdeath
Als ik mee doe is het dus niet erg dat ik een nieuw character heb?

• Hahn
JelleStoel schreef op 24 December 2002 @ 08:47:
Als ik mee doe is het dus niet erg dat ik een nieuw character heb?
Nee, want iedereen heeft geloof ik een nieuwe char. Toen ik connecte moest ik een nieuwe aanmaken :)

• da_rippah
Nee ik heb gister ook met een clean character gespeeld, want ik heb het spel ook nog maar net. Iedereen begint volgens mij met een clean character (wij begonnen gewoon helemaal vooraan int spel). Was wel leuk :) (30 damage >:))

Alleen van sommige spells die je deed snapte ik nix Corpseflayer :P

• LordMithril

LordMithril

Wordt een leuk jaar

WHA wtf? ik kan met niemand meer praten.. iedereen "apears busy" :(
ik speel mer ToB laatste versie die ik kon downloaden.. :/
de verkopers kan ik niet tegen praten, de normale mensen niet... zelfs dat jochie naast de circus tent niet (en ik wil die quest) :'(

Bier, Whiskey en Metal!!

• Marruk
Lord_Mithril schreef op 24 december 2002 @ 11:00:
WHA wtf? ik kan met niemand meer praten.. iedereen "apears busy" :(
ik speel mer ToB laatste versie die ik kon downloaden.. :/
de verkopers kan ik niet tegen praten, de normale mensen niet... zelfs dat jochie naast de circus tent niet (en ik wil die quest) :'(
Dit is heel erg vreemd aangezien ik dit probleem ook had eerst. Toen ik de laatste patch gedownload had was deze bug over (ik kon niet eens met jeweetwelwieindepocketplane of cespanar praten). Zoek nog eens zou ik zeggen?

TMAXTINT

• LordMithril

LordMithril

Wordt een leuk jaar

Marruk schreef op 24 december 2002 @ 11:18:
[...]

Dit is heel erg vreemd aangezien ik dit probleem ook had eerst. Toen ik de laatste patch gedownload had was deze bug over (ik kon niet eens met jeweetwelwieindepocketplane of cespanar praten). Zoek nog eens zou ik zeggen?
ik heb t denk ik al |:(
ik had de verkeerde patch.. niet de ToB maar de SoA patch |:(

Bier, Whiskey en Metal!!

• Marruk
pfff, net na veer zitten rollen een enchanter gerolled.

strength 10
dexerity 17
constitution 10
intel 18
wisdom 17 (voor wish)
charisma 16

TMAXTINT

• Icingdeath
Als iemand straks een server start heb je toch niet de uitbreiding nodig neem ik aan? Ik hoop dat iemand van got vanavond weer zo aardig is om een server te starten :)

[Voor 33% gewijzigd door Icingdeath op 24-12-2002 13:24]

• da_rippah
Heb net nog ff Singleplayer gedaan, heb nu een thief bij mijn party genaamd Yoshimo (geloof ik)... Ik had nog een andere man bevrijdt maar dat bleek een monster te zijn, toen heb ik em maar afgeslacht. >:)

Ik ben alleen opeens mijn balkje rechts kwijt (waar de portretten van je partymembers staan) hoe krijg ik dit terug :?

edit:

Jellestoel: Ik heb de uitbreiding ook niet, maar ik heb gisteren ook online gespeeld op de server van Corpseflayer. Dus het kan wel gewoon :)

[Voor 21% gewijzigd door da_rippah op 24-12-2002 13:23]

da_rippah schreef op 24 December 2002 @ 13:21:
Ik ben alleen opeens mijn balkje rechts kwijt (waar de portretten van je partymembers staan) hoe krijg ik dit terug :?
Druk op U

• Hahn
Links en rechts onderin zie je een soort steen als je linker/rechterbalk is ingeklapt, daar kan je ook op klikken :)

• KaMiKaZe
Lord_Mithril schreef op 23 december 2002 @ 19:17:
[...]

wtf ? kan dat?
VERTEL! hoe doe je dat? :P
sorry het was idd Aerie :P

en soms (als je er lang genoeg bij je party houdt) dan gaat ze blaten of je d'r lelijk vind zonder vleugels. en als je lief voor d'r bent dan duik je op een nacht met d'r tussen het hooi zal ik maar zeggen. de dag daarna bedankt ze je voor de ontmaagding en dumpt je vervolgens :( :(

• KaMiKaZe
da_rippah schreef op 24 December 2002 @ 13:21:
Heb net nog ff Singleplayer gedaan, heb nu een thief bij mijn party genaamd Yoshimo (geloof ik)... Ik had nog een andere man bevrijdt maar dat bleek een monster te zijn, toen heb ik em maar afgeslacht. >:)

edit:

Jellestoel: Ik heb de uitbreiding ook niet, maar ik heb gisteren ook online gespeeld op de server van Corpseflayer. Dus het kan wel gewoon :)
Die yoshimo heb ik als eerste gedumpt uit m'n party, meestal neem ik die dwerg mee, aerie en die slet dame die een trollenprobleem heeft bij d'r vaders kasteel. Later gooi ik die dwerg eruit om te laten switchen tegen andere members.

• LordMithril

LordMithril

Wordt een leuk jaar

KaMiKaZe schreef op 24 december 2002 @ 14:10:
[...]

sorry het was idd Aerie :P

en soms (als je er lang genoeg bij je party houdt) dan gaat ze blaten of je d'r lelijk vind zonder vleugels. en als je lief voor d'r bent dan duik je op een nacht met d'r tussen het hooi zal ik maar zeggen. de dag daarna bedankt ze je voor de ontmaagding en dumpt je vervolgens :( :(
ze dumpt je? maar ze blijft toch wel in je party dan? ze is een veromd goede spellcaster.

Bier, Whiskey en Metal!!

• Marruk
KaMiKaZe schreef op 24 December 2002 @ 14:14:
[...]

Die yoshimo heb ik als eerste gedumpt uit m'n party, meestal neem ik die dwerg mee, aerie en die slet dame die een trollenprobleem heeft bij d'r vaders kasteel. Later gooi ik die dwerg eruit om te laten switchen tegen andere members.
Dump nalia zou ik zeggen. De slechtste mage en de slechtste dief van het hele spel.

TMAXTINT

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Lijkt dit een beetjuh op neverwinter nights?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:00

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

GTA3 schreef op 24 december 2002 @ 15:29:
Lijkt dit een beetjuh op neverwinter nights?
Neverwinter Nights is de opvolger van Baldur's Gate 2. :)
Ik heb ze beiden, ze spelen doorgaans redelijk hetzelfde, alleen de opbouw van de menu's etc. is een tikkie anders. En NWN heeft wat makkelijkere controls.

Maar beiden zijn zonder meer top games. _/-\o_

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Icingdeath
Marruk schreef op 24 December 2002 @ 15:28:
[...]

Dump nalia zou ik zeggen. De slechtste mage en de slechtste dief van het hele spel.
Je moet edwin nemen de beste mage in het spel.

• Icingdeath
Wie start vanavond een server met bg2 :?

• Hahn
MST_Morpheus schreef op 24 december 2002 @ 16:17:
[...]

Neverwinter Nights is de opvolger van Baldur's Gate 2. :)
Ik heb ze beiden, ze spelen doorgaans redelijk hetzelfde, alleen de opbouw van de menu's etc. is een tikkie anders. En NWN heeft wat makkelijkere controls.

Maar beiden zijn zonder meer top games. _/-\o_
Neverwinter Nights is dus echt niet de opvolger van Baldur's Gate 2. NWN is in 3D, stukje makkelijker, meer gericht op online en meer actie. BG2 is echt ouderwetse RPG met ander verhaal en oudere regels.
NWN is speelt zich net zoals Icewind Dale in en rond om de wereld van BG af, maar is geen opvolger, net zoals IWD geen opvolger van BG was.

Anoniem: 26741

MaRc0 schreef op 24 december 2002 @ 17:17:
[...]

Neverwinter Nights is dus echt niet de opvolger van Baldur's Gate 2. NWN is in 3D, stukje makkelijker, meer gericht op online en meer actie. BG2 is echt ouderwetse RPG met ander verhaal en oudere regels.
NWN is speelt zich net zoals Icewind Dale in en rond om de wereld van BG af, maar is geen opvolger, net zoals IWD geen opvolger van BG was.
't is maar net wat je onder opvolger verstaat;
je kunt je char. in NWN importeren, waar je in BG mee gespeeld hebt..
En het speelt zich inderdaad allemaal in Faerun af ja..

Ik heb Btw nog een leuke link naar een site over Fearun e.d.:
http://www.cc.jyu.fi/~tojan/fore/forefaq.htm

• da_rippah
Hey even over al die spells he, als ik scrolls vind, waar dan ook, dan geef ik ze meestal gewoon aan Imoen/Aerie, en dan doe ik gewoon 'Write Magic' (dan onthoud ze ze toch, zodat ze gewoon later te gebruiken zijn?). Maar ik gebruik eigenlijk nooit spells tijdens gevechten :X Ik verlies gewoon het overzicht met al die spells die allemaal weer iets anders doen :{

JelleStoel schreef op 24 december 2002 @ 16:58:
[...]
Je moet edwin nemen de beste mage in het spel.
Niks Edwin, hij is Lawful Evil. Als je een goede mage wilt moet je een Sorcerer nemen als main karakter.

• Icingdeath
da_rippah schreef op 24 december 2002 @ 17:31:
Hey even over al die spells he, als ik scrolls vind, waar dan ook, dan geef ik ze meestal gewoon aan Imoen/Aerie, en dan doe ik gewoon 'Write Magic' (dan onthoud ze ze toch, zodat ze gewoon later te gebruiken zijn?). Maar ik gebruik eigenlijk nooit spells tijdens gevechten :X Ik verlies gewoon het overzicht met al die spells die allemaal weer iets anders doen :{
Als ik spells gebruik zet ik het spel op pause met spatie geef al mijn characters aan wat moeten doen en dan haal ik pause er weer af, je hebt dan de tijd om een spell te kiezen

Wie heeft er zin vanavond een potje bg2 te spelen trouwens?

[Voor 6% gewijzigd door Icingdeath op 24-12-2002 17:42]

Anoniem: 29349

da_rippah: klopt. Write Magic doet dat. Overigens wel EERST saven want het -kan- soms mis gaan. Meestal als je een spell wil schrijven welke redelijk hoog is voor jouw chat (en daarmee meteen ook doodzonde).

mijn idee: focus jezelf op 2 of 3 spells en zet die in de quickslots. De rest niet gebruiken en verkopen :) De spells die ik meestal gebruik zijn: summon creature, healing en de "maak mij nu tijdelijk beter/sterker/sneller"-spells.
offtopic:
mocht iemand willen spelen: ik hou me aanbevolen :)

JelleStoel schreef op 24 December 2002 @ 17:40:
Wie heeft er zin vanavond een potje bg2 te spelen trouwens?
Met of zonder Throne of Bhaal?
Anoniem: 29349 schreef op 24 December 2002 @ 17:40:
da_rippah: klopt. Write Magic doet dat. Overigens wel EERST saven want het -kan- soms mis gaan. Meestal als je een spell wil schrijven welke redelijk hoog is voor jouw chat (en daarmee meteen ook doodzonde).
Verwar je dit spel nou met Planescape: Torment? Voor Baldur's Gate maakt het niets uit of het een Level 1 of een Level 9 spell is, je hebt altijd een even grote kans dat het mis gaat (althans, als je Difficulty op Core< hebt gezet).

• Icingdeath
Anoniem: 45284 schreef op 24 december 2002 @ 17:44:
[...]

Met of zonder Throne of Bhaal?

[...]

.
Zonder

• LordMithril

LordMithril

Wordt een leuk jaar

ben lekker op weg.. ben nu dat kasteel aan t leegroven.. uh.. vrij maken van monsters :D
btw nog tips voor die golums? ik wil die items verdomd graag hebben maar die golums zijn wel een beetje erg sterk :/

Bier, Whiskey en Metal!!

• Marruk
Lord_Mithril schreef op 24 December 2002 @ 18:08:
ben lekker op weg.. ben nu dat kasteel aan t leegroven.. uh.. vrij maken van monsters :D
btw nog tips voor die golums? ik wil die items verdomd graag hebben maar die golums zijn wel een beetje erg sterk :/
Keel eerst die kleine golems. Ga daarna met iemand die stealth heeft of invisibilty spreuk die dingetjes leegroven en dan wegwezen. Zie dat de grote niet door de deur heen kan.

TMAXTINT

Anoniem: 61109

Lord_Mithril schreef op 24 december 2002 @ 18:08:
Ik heb het ook tijden gespeeld, echt wel 1 van de mooiste games ooit _/-\o_ . Maare, wat voor Golems staan daar dan ook al weer? En ja, de meeste zijn erg taai, het beste werkt meestal om een shitload protective spells op je party te casten, aangezien die Golems vaak nogal immune zijn. En eerst wat andere quests doen, en daarna terugkomen om die Golems te mollen als je wat sterker bent is altijd een optie. Dat zul je nog wel ff vaker meemaken, als je Liches tegenkomt enzo :D

Aerie, de cleric/mage kan sanctuary casten op haarzelf en rustig de items ophalen, terwijl de anderen ergens anders staan. Zodra alle items in haar bezit zijn, kan ze de deur dicht doen en rustig verder lopen.

Als je de romance met Aerie doet, moet je de GOEDE keuzes maken. Als je meteen met haar in bed duikt, dumpt ze je later, maar als je nog even wacht, kun je in ToB een kind van haar krijgen (en veel vaker met haar naar bed).
Als je een romance alleen wilt om met de chars naar bed te gaan overigens, zou ik voor viconia kiezen. Die heeft ervaring met de 'erotic pleasures' vanuit haar drow verleden. . .

Verder maakt het geen "$%"% uit wat voor alignment characters in je party hebben, hoewel er wel zijn die ruzie gaan maken (edwin minsc, edwin aerie, edwin keldorn, viconia keldorn, viconia aerie enz.). Dit blijft meestal gewoon bij conversations waarin je maar niet de kant van een van de twee moet kiezen. Tip: Edwin in de party als je allemaal goeie lui hebt. Hij is COOL.

Over tips gesproken: als je een andere mage wil dan edwin en er zelf niet een wilt zijn, neem dan Kelsey. (downloadable) hij is neutral good.
Als je wilt dat party members niet ervandoor gaan als je reputatie te hoog of te laag wordt is er ook een patch voor te downloaden, dat haalt de good-bias een beetje van het spel af.

Je kunt overigens nog veel meer npcs downloaden. Valen, bijvoorbeeld is erg goed, maar omdat ze een vampire is, alleen s nachts.

• LordMithril

LordMithril

Wordt een leuk jaar

silencer.. wat bedoel je met de goede keuzes maken?
welke moet je dan nemen en welke juist niet?
ik moet ook ToB nog doen dus dan klinkt dat kind (+ veel meer sex) zeker niet slecht
damn i need a girlfriend

Bier, Whiskey en Metal!!

• Icingdeath
Wie heeft er zin in online een potje bg2 :?

Simpel: slijm met haar, maar neem geen beslissingen die je bij een echte vrouw ook niet zou nemen.

Zou jij met iemand naar bed gaan omdat ze "een vrouw wil worden"? Of eerder omdat je van haar houdt? Ik hoop voor jou het laatste. En dus zul je de eerste keer niet met haar naar bed gaan. Als je dat wel doet, reageert ze als een echte vrouw en dumpt je. "We're moving too fast" en dat gedoe...

• da_rippah
ItSnows: Ik heb nu echt iets van 20 spells ofzo :{ Maar wat zijn goeie spells om te blijven gebruiken dan? Er zijn er zoo veel...

Welke spreuken je kiest is meer iets wat je zelf moet uitvinden. Lees de description eens en probeer ze op een vijand... Als ze het goed doen, dan hou je ze. Als je een mage hebt, kun je het beste zo veel mogelijk spreuken leren, want per spreuk die je leert krijg je experience.

Ik ga nu zo even een game hosten met nieuwe chars denk ik... Zijn er mensen die mee willen doen?

• Icingdeath
da_rippah schreef op 24 December 2002 @ 18:58:
ItSnows: Ik heb nu echt iets van 20 spells ofzo :{ Maar wat zijn goeie spells om te blijven gebruiken dan? Er zijn er zoo veel...
Gewoon die spells proberen. En kijk ook ff in je spellbook en als je daar met je rechtermuisknop op zo'n icoontje drukt dan verschijnt er info over.

• Icingdeath
Anoniem: 52332 schreef op 24 december 2002 @ 19:00:
Welke spreuken je kiest is meer iets wat je zelf moet uitvinden. Lees de description eens en probeer ze op een vijand... Als ze het goed doen, dan hou je ze. Als je een mage hebt, kun je het beste zo veel mogelijk spreuken leren, want per spreuk die je leert krijg je experience.

Ik ga nu zo even een game hosten met nieuwe chars denk ik... Zijn er mensen die mee willen doen?
Ja ikke maar ik heb wel een net gemaakt character

[Voor 5% gewijzigd door Icingdeath op 24-12-2002 19:07]

• da_rippah
Anoniem: 52332 schreef op 24 december 2002 @ 19:00:

Ik wil ook wel meedoen. Maar waar beginnen we dan in het spel? Gewoon weer bij level 1 :? :{

edit:

Iedereen begint toch met een clean character? Niet :?

[Voor 6% gewijzigd door da_rippah op 24-12-2002 19:09]

Jep, we maken een char voor iedere speler en vullen de party verder met npcs.
Ik heb de nieuwste versie van BGII TOB.

213.229.65.61
Er is geen password. ik ga nu hosten.

• Hahn
Ik kom er aan, hopelijk kan ik nu eindelijk connecten :(
ItSnows en da_rippah doen ook mee :)

• da_rippah
Ik kan niet meedoen, jij hebt versie 2.5x ik heb 2.0x (misschien omdat jij ToB hebt en ik niet :?.... :'()

Anoniem: 29349

silencer666: ik doe wel mee. kom der nu aan :) :)

alleen even 1 opmerking: niet te veel/vaak gaan vragen om spelers svp. daar is got niet voor bedoeld ;)

• da_rippah
Ben ik dan de enige die een verkeerde versie heeft :?

• Hahn
da_rippah schreef op 24 December 2002 @ 19:14:
Ben ik dan de enige die een verkeerde versie heeft :?
Nee, ik heb ook 2.0! |:(
Volgens mij heeft Silencer dus wel Throne of Bhaal erop. (Ooh dat zegt ie ook :P)

[Voor 5% gewijzigd door Hahn op 24-12-2002 19:17]

• Icingdeath
ik kan niet connecten

• da_rippah
Hmm, valt daar niets aan te doen? Kan je de features van ToB niet gewoon uitschakelen ofzo :? :?
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee