Toon posts:

Baldurs gate II: Shadows of amn

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.779 views sinds 30-01-2008

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Silencer (de host) heeft ToB erop en wij dus niet...

The devil is in the details.

Anoniem: 52332

Hoezo mag je niet om spelers vragen hier? Er gaan 5 van de 8 paginas over...:D

Maar goed.. de game is dus up. 2 lui hebben al de verkeerde versie... benieuwd naar de rest.

• Hahn
Volgende keer aub zonder ToB spelen, want iedereen die ToB heeft heeft ook de normale BG2, maar niet andersom...
Ik wil nou ook wel eens mee doen :P

• Icingdeath
  • Laatst online: 18:24
kan iemand anders dan een bgII server hosten

• Icingdeath
ik moet maar tob kopen denk want het leukste van dit spel is de multiplayer

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
MaRc0 schreef op 24 december 2002 @ 19:20:
Volgende keer aub zonder ToB spelen, want iedereen die ToB heeft heeft ook de normale BG2, maar niet andersom...
Inderdaad, ff ToB d'r af :P

Ik geloof niet dat het zo werkt. De game die ik host IS in soa. In het begin zelfs. (Aah, the child of Bhaal has awoken. It is time for more...experiments)...

En nog hebben jullie niet dezelfde versie. Hebben jullie de baldurdash patch wel gerund?

• Icingdeath
Anoniem: 52332 schreef op 24 December 2002 @ 19:21:
Ik geloof niet dat het zo werkt. De game die ik host IS in soa. In het begin zelfs. (Aah, the child of Bhaal has awoken. It is time for more...experiments)...

En nog hebben jullie niet dezelfde versie. Hebben jullie de baldurdash patch wel gerund?
ja ik heb de patch erop staan

• da_rippah
We hebben hem gisteren allemaal gepatched. Ik heb gister nog met Corpseflayer ge-multiplayerd :)

• Icingdeath
Ander probeer ik wel een server te hosten?

Je hebt dus niet de official maar de BALDURDASH patch gebruikt?
Als in de patch die de hele ToB community heeft?

Hmpf anders begin ik wel vast.. heb geen zin om een half uur zitten klooien met servers hiero. Sorry marco en da_nogwat.

• da_rippah
JelleStoel schreef op 24 December 2002 @ 19:25:
Ander probeer ik wel een server te hosten?
Je zei dat je nog nooit online had gespeeld, lijkt me dan niet verstandig als jij de boel gaat hosten (ik ook niet hoor :P) MaRc0 ofzo?

edit:

Ow.. :o ik heb geen Baldurdash-patch naar ik weet, waar kan ik die vandaan halen :?

[Voor 15% gewijzigd door da_rippah op 24-12-2002 19:27]

• Hahn
Ik ben nu bezig met hosten, als je wil join je maar :)
62.166.10.101
Pass: got

• Icingdeath
Anoniem: 52332 schreef op 24 December 2002 @ 19:25:
Je hebt dus niet de official maar de BALDURDASH patch gebruikt?
Als in de patch die de hele ToB community heeft?

Hmpf anders begin ik wel vast.. heb geen zin om een half uur zitten klooien met servers hiero. Sorry marco en da_nogwat.
ik heb de patch hier vaandaan gehaald http://www.bioware.com/games/shadows_amn/support/patches

• Icingdeath
MaRc0 schreef op 24 December 2002 @ 19:27:
62.166.10.101
ok

NEEEEE :X kan niet joinen

[Voor 8% gewijzigd door Icingdeath op 24-12-2002 19:30]

• Icingdeath
komt zeker omdat ik de patch heb geinstalleerd en de hoster niet.

Anoniem: 45284

MaRc0 schreef op 24 december 2002 @ 19:20:
Onzin, dat is dus gewoon niet waar. Vorige keer kon ik niet joinen omdat de host de uitbreiding niet had.

• da_rippah
MaRc0 en ik hebben net ff gespeeld, was wel leuk. Alleen ik moest om de een of andere reden Imoen zijn :P

• Icingdeath
MaRc0 schreef op 24 December 2002 @ 19:27:
62.166.10.101
Heb je geen patch geinstalleerd of zo

• Hahn
JelleStoel schreef op 24 December 2002 @ 20:18:
[...]

Heb je geen patch geinstalleerd of zo
Ik heb wel de patch geinstalled. Net zoals da_rippah. da_rippah kom wel gewoon joinen dus misschien ligt het aan jou ;)

• Icingdeath
MaRc0 schreef op 24 december 2002 @ 20:20:
[...]

Ik heb wel de patch geinstalled. Net zoals da_rippah. da_rippah kom wel gewoon joinen dus misschien ligt het aan jou ;)
ik heb een router moet ik bepaalde poorten open zetten of zo?

• da_rippah
Wat voor melding geeft BGII dan?

• Icingdeath
da_rippah schreef op 24 December 2002 @ 20:27:
Wat voor melding geeft BGII dan?
Cannot connect to the game sesion

• da_rippah
Ja en de reden?

• Icingdeath
Staat er niet bij dus ik heb geen idee ik heb gewoon de orginele versie bgII en de nieuwste patch geinstalleerd.

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 03:59
Luitjes, ik kan eigenlijk niet genoeg benadrukken dat jullie allemaal throne of bhaal moeten! (ja moeten) kopen, je krijgt er namelijk zoo veel extra's bij wat gewoon zo super is. Indien deze oproep genegeerd wordt zal ik persoonlijk bij je langskomen en het 'subtiel' tot je verstand brengen ;)

TMAXTINT

Anoniem: 29349

Marruk: ik heb ToB ;)

Aangezien de meesten alleen bg2 hebben heb ik ToB maar even niet geinstalleerd :D Denk dat ik maar een Dual install ga maken :X

Natuurlijk is er niemand wakker om te gamen :(

• Hahn
Ik ben er al hoor ;)
Je moet niet zo zeuren om 3 minuten te laat :X

• Icingdeath
Ik heb bgII opnieuw geinstalleerd hopen dat ik nu geen gekut heb want gister probeerde ik die server van marco te joinen die ook de uitbreiding niet had.

• Icingdeath
MaRc0 schreef op 24 December 2002 @ 20:20:
[...]

Welke patch heb je eigenlijk, kan je me dan een linkje geven er naar toe.

• Icingdeath
Wie heeft er zin een potje mp BgII zonder uitbreiding dan?

• da_rippah
Ik heb de uitbreiding ook niet, maar ik ga hem ook niet kopen (binnenkort dan) want ik heb net Shadows of Amn gekocht :) Maar kunnen we niet gewoon een potje SoA doen?

edit:
Volgens mij is ItSnows een server gestart maar hij geeft geen antwoord op icq :P dus ik weet het ip ook niet :(

[Voor 28% gewijzigd door da_rippah op 25-12-2002 11:45]

• Icingdeath
da_rippah schreef op 25 december 2002 @ 11:33:
Ik heb de uitbreiding ook niet, maar ik ga hem ook niet kopen (binnenkort dan) want ik heb net Shadows of Amn gekocht :) Maar kunnen we niet gewoon een potje SoA doen?
ok :) wie start de server :?

Mochten er mensen zijn die nog niet SoA gespeeld hebben en hun SP campaign niet willen weten: speel de uitbreiding The Darkest Day http://tdd.teambg.net/?pa...wnload&color=B09800&sel=0

Is een onofficiele SP+ MP mod :) :)

• da_rippah
Anoniem: 29349 schreef op 25 december 2002 @ 13:25:
Mochten er mensen zijn die nog niet SoA gespeeld hebben en hun SP campaign niet willen weten: speel de uitbreiding The Darkest Day http://tdd.teambg.net/?pa...wnload&color=B09800&sel=0

Is een onofficiele SP+ MP mod :) :)
_/-\o_

Lijkt me dan leuk om dit met een groepje gotters te gaan spelen... :)

ik ben zo iemand die SoA nog niet gespeeld hebben en zijn SP campaign niet wil weten :o

• Icingdeath
da_rippah schreef op 25 December 2002 @ 13:28:
[...]

_/-\o_

Lijkt me dan leuk om dit met een groepje gotters te gaan spelen... :)

ik ben zo iemand die SoA nog niet gespeeld hebben en zijn SP campaign niet wil weten :o
ik stem mee in :)

• da_rippah
Hij is alleen 302 mb :X Ik hoop dat de meesten hier kabel hebben :)

• Icingdeath
da_rippah schreef op 25 december 2002 @ 13:31:
Hij is alleen 302 mb :X Ik hoop dat de meesten hier kabel hebben :)
hopelijk kunnen we vanavond een potje spelen kan alleen geen goeie mirror vinden. Er zit niks anders op din fileplanet nog 10 minuten :X

[Voor 18% gewijzigd door Icingdeath op 25-12-2002 13:45]

• da_rippah
Ik ben nu aan het downloaden @ Fileplanet (na 20 minuten gewacht te hebben :X)... Maar hij gaat nu wel met 112 kbps :)

edit:

Ik heb the Darkest Day gedownload en geinstalleerd. Heeft iemand anders hier em al? Ik heb wel zin om hem online te spelen :9 Het begin is wel hetzelfde als SoA jammergenoeg, alleen kwam ik 'Bugbears' ofzo tegen :X Meteen Imoen en Jaheira dood :(

Iedereen downloaden dus!! :P

[Voor 59% gewijzigd door da_rippah op 25-12-2002 15:23]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-05 20:32
GDVR DE GDVR :( :( op een of andere manier kan ik niet meer resten waar ik ook ben
can't rest at this moment can't rest at this moment can't rest at this moment can't rest at this moment can't rest at this momentcan't rest at this moment can't rest at this moment can't rest at this moment GDVR DE GDVR :( :( ik kan dus verdomme ook niet saven (alleen autosaven) enige vreemde wat ik kan zien is dat er bij minsc een rose kusje bij zijn plaatje staat, maar wat dat is :? ik word hier even helemaal gestoord van zeg :r

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Kan het wat minder? :/

Dat betekent dat Minsc iets wil zeggen, maar blijkbaar kan hij dat niet. Is hij Silenced of zo?

Probeer hem uit je partij te schoppen, en hem dan weer in je partij te laten.

• da_rippah
Jezus wat een geschreeuw idd... take it easy man ;) Rode kruisje kan toch ook betekenen dat er bij zijn punten (str, dex, const enzo) iets af is gegaan? Had ik eerst ook, maar waar het door kwam weet ik niet :?

Trouwens, ik zit nu in die stad A.... nogwat... En ik heb van een of andere Lord een opdracht gekregen om trolls te gaan verslaan ergens buiten de stad... Waar is dit precies? En waar moet ik heen om die quest van Nalia op te lossen?

[Voor 37% gewijzigd door da_rippah op 25-12-2002 15:56]

• KaMiKaZe
niks ik zie niks staan dat er een spell op hem zit of zo, ik heb al een hele zooi spells op em gecast, maar niets schijnt te helpen. Ik ga het BG2 forum maar eens doorspitten. Ik heb dit suk al 4-5 keer gespeeld en nog nooit heb ik dit gezien. errug vreemd

en sorry voor mijn kwade reactie heb hoofdpijn en ben hier al uren mee bezig

• Icingdeath
da_rippah schreef op 25 december 2002 @ 13:58:
Ik ben nu aan het downloaden @ Fileplanet (na 20 minuten gewacht te hebben :X)... Maar hij gaat nu wel met 112 kbps :)

edit:

Ik heb the Darkest Day gedownload en geinstalleerd. Heeft iemand anders hier em al? Ik heb wel zin om hem online te spelen :9 Het begin is wel hetzelfde als SoA jammergenoeg, alleen kwam ik 'Bugbears' ofzo tegen :X Meteen Imoen en Jaheira dood :(

Iedereen downloaden dus!! :P
ik heb hem net binnen zijn er nog meer mensen?

[Voor 6% gewijzigd door Icingdeath op 25-12-2002 17:09]

• da_rippah
Net ff MP gespeeld. Maar ik vind het eigenlijk minder om SoA te gaan spelen, want het verhaal en de dialogen worden snel weggeklikt :{ Beetje trolls slaan blijft er over... Dan is er weinig meer aan. Het wordt een beetje onoverzichtelijk met meer dan 2 mensen naar mijn mening :{

da_rippah schreef op 25 december 2002 @ 15:54:
Trouwens, ik zit nu in die stad Athkatla nogwat... En ik heb van een of andere Lord een opdracht gekregen om trolls te gaan verslaan ergens buiten de stad... Waar is dit precies? En waar moet ik heen om die quest van Nalia op te lossen?
Je moet naar D'Arnise Hold gaan, en dan naar de 'tent' linksonder. Daar zal ze meer uitgeven. Natuurlijk kun je Athkatla pas verlaten als je naar de City Gates gaat...

• da_rippah
Anoniem: 45284 schreef op 25 december 2002 @ 17:11:
[...]

Je moet naar D'Arnise Hold gaan, en dan naar de 'tent' linksonder. Daar zal ze meer uitgeven. Natuurlijk kun je Athkatla pas verlaten als je naar de City Gates gaat...
Ja daar kwam ik ook achter ja, maar als ik naar de City Gates ga wordt ik meteen aangevallen en dan gaat Aerie meteen dood, wat ik ook doe :{

da_rippah schreef op 25 december 2002 @ 17:14:
[...]
Ja daar kwam ik ook achter ja, maar als ik naar de City Gates ga wordt ik meteen aangevallen en dan gaat Aerie meteen dood, wat ik ook doe :{
Door wie word je aangevallen? En gebruik Stoneskin (Lvl4, Mage) :)

da_rippah: beste is in de corronet anomen ofzo mee te nemen en de sewers in te duiken.
de sewers zijn redelijk eenvoudig en leveren toch veel xp op: er loopt veel rond

het kasteel lukt toch niet: aan het eind lopen 3 beesten die lastig zijn.

en ja: mp zuigt met 4 man :(

• LordMithril
  • Laatst online: 23-05 21:24

LordMithril

Wordt een leuk jaar

Ik ga zometeen die quest van die planersphere doen maar is die een beetje te doen of moet je echt high level chars daar voor hebben (atm zit alles tegen level 10 aan)

Bier, Whiskey en Metal!!

Die is best lastig. En wat erger is: eenmaal binnen = afmaken :D
Wat heb je allemaal al gedaan?

Die quest heb ik nl na het kasteel, sewers en slaven gedaan. Weet alleen niet welk lvl ik was :p
Iig had ik die "20k" al betaald.

• Icingdeath
die mod de darkest day die heb ik geinstalleerd alleen het menu is veranderd als ik dan singleplayer start krijg ik het zelfde als normaal.

• LordMithril

LordMithril

Wordt een leuk jaar

Anoniem: 29349 schreef op 25 December 2002 @ 17:30:
Die is best lastig. En wat erger is: eenmaal binnen = afmaken :D
Wat heb je allemaal al gedaan?

Die quest heb ik nl na het kasteel, sewers en slaven gedaan. Weet alleen niet welk lvl ik was :p
Iig had ik die "20k" al betaald.
Umar Hils (shadow king) kreeg helaas de dragon niet dood :/ is me maar 1 keer gelukt
Kasteeltje (500 gold a week :P en de meid gedumpt)
en wou nu of windspear of trademeat gaan doen. maar eerst ff wat zooi verkopen en kopen.. oh en de 15K heb ik nog niet betaald (heb atm 30k+)

oh en ik loop atm rond met
Myddrin (ikke) Fighter level 9 (katana ownage)
Minsc (+boo)
Jahera
Aerie
mazzy
Valrigar (die gast van de planer sphere quest)

dat hakt redelijk door dacht ik zo :)

[Voor 24% gewijzigd door LordMithril op 25-12-2002 18:01]

Bier, Whiskey en Metal!!

• da_rippah
Ik denk dat ik een paar savegames terug begin... Ik volg het verhaal niet echt meer :(

Maar ehw... de Sewers? Waar zijn die?

• da_rippah
JelleStoel schreef op 25 December 2002 @ 17:36:
die mod de darkest day die heb ik geinstalleerd alleen het menu is veranderd als ik dan singleplayer start krijg ik het zelfde als normaal.
Ik weet niet of je nou iets fout doet of niet.. Heb je wel op dat lelijke icoontje gedrukt waar The Darkest Day bijstaat? Zo ja, het begin lijkt inderdaad verrekte veel op SoA... Ze zeggen iets andere dingen... Maar er komen een beetje later wel 3 Bug Bears (ofzo) aan >:) Redelijk moeilijk.

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-03-2018

Boekster

Naimoholic

Ik wist wel zeker dat er een topic was over BG 2 Voila!
Is bijna 12 pagina's :P , en dat dus ook nog zonder de BC3-posts. Dus misschien staan er nog wel wat oplossingen in :) .

Music Addicted

• da_rippah
Grr... The Darkest Day is volgens mij een total conversion, want ik kan niet meer 'normaal'-Shadows of Amn spelen (als ik SoA opstart en new game doe, kom ik in TDD) :(

Dan gooi ik het eraf hoor :(

da_rippah schreef op 25 december 2002 @ 18:46:
Maar ehw... de Sewers? Waar zijn die?
Ga naar de Temple District, en druk dan op M. Zoek dan naar "Entrance to the Sewers".

• peke
  • Laatst online: 20-05 20:52
Speelt iemand soa en kan er nog een lvl1 monk bij? :)

• LordMithril

LordMithril

Wordt een leuk jaar

damn.. waarom zijn die quests altijd lastiger dan ze lijken?
ik denk ik doe windspearhills even... zijn gvd al mn chars drained.. ben ik nog niet eens halverwege en is mn spellcaster al tig keer dood gegaan.. ik qsave nu echt elke meter die ik verder kom :/

Bier, Whiskey en Metal!!

Anoniem: 19718

Ben Baldurs Gate II ook maar weer eens gaan spelen na het lezen van dit topic. Ik heb het nooit echt gespeeld, want ik ben nooit verder gekomen als Chapter 2 :D
Maar wat ik me af vroeg is het volgende. Kan je ook bij monsters zien welke magic resistance ze hebben, via een spell ofzo? Ik ben m'n boekje kwijt :( dus ik kan het niet opzoeken.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:00

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Anoniem: 19718 schreef op 25 december 2002 @ 23:15:
Ben Baldurs Gate II ook maar weer eens gaan spelen na het lezen van dit topic. Ik heb het nooit echt gespeeld, want ik ben nooit verder gekomen als Chapter 2 :D
Maar wat ik me af vroeg is het volgende. Kan je ook bij monsters zien welke magic resistance ze hebben, via een spell ofzo? Ik ben m'n boekje kwijt :( dus ik kan het niet opzoeken.
Het boekje staat ook als PDF op je HD hoor :) Tenminste bij de mijne. ;)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Anoniem: 19718

MST_Morpheus schreef op 25 December 2002 @ 23:27:
[...]

Het boekje staat ook als PDF op je HD hoor :) Tenminste bij de mijne. ;)
Je heb gelijk, bij mij ook. Dat is me nog nooit opgevallen. Stom van me dat ik daar niet eens gekeken heb zeg |:(

• KaMiKaZe
goh ben eindelijk weer verder gekomen met dat save probleem. toch maar even een savegame van een stukkie terug gepakt. ga nu op weg naar de docks voor de thieves guild queste en dan naar trademeet.

Mijn Party

Roguez (me) fighter 2 handed sword mastah :P
Nalia
Aerie
Jaheira
Minsc (everybody's favorite ;))
En die dief waarvan ik z'n naam steeds kwijt raak :P

KaMiKaZe schreef op 25 december 2002 @ 23:46:
En die dief waarvan ik z'n naam steeds kwijt raak :P
Yoshimo?

Woohooo wat een spul is er gezegd weer.

Eh, ik weet niet hoe jullie allemaal spelen, maar zo moeilijk is het echt niet eigenlijk. . . Niet bij mij in elk geval en zeker niet als ik met een custom party speel. Waarom je met je stats moet cheaten weet ik ook niet.

Over downloaden: het is aan te raden om minor updates te downloaden, zoals npcs, zodat je nog steeds kunt spelen in online games en in de standard campaign.
en ik heb al kelsey en valen en solaufein genoemd. Er is ook nog een Ascension als alternatief eind voor Tob (wordt wel twee keer zo moeilijk).

In multiplayer hangt hoe leuk je iets vind af van het gezelschap. Sommige mensen hebben het spel heel vaak gespeeld en die kennen alle dialoog precies uit hun hoofd. Dat klikken ze dan verder, zodat ze naar de actiestukken kunnen. Dat kan voor jullie, als mensen die het spel nog niet lang hebben lastig zijn. Je kunt dan zorgen dat alle gesprekken via jouw gaan zodat je alles doorkrijgt.

Over de quest waar je over vroeg: De stad waar je terecht komt heet Athkatla, deel van Amn. Je komt als je uit de kerker van Irenicus bent direct in het marktgebied terecht (Waukeen's Promenade). Hier kun je al een quest doen (the circus tent). Pas op voor illusies.
Daarna kun je naar de slums, waar je ACT II begint.
Voor het geld voor act 2 moet je verschillende quests doen. Afhankelijk van je Character class krijg je je eerste tip van Brus.
Quest list:

slums:
Slavers and slavers stockade
Nalia and Keep Stronghold (fighting)
Firkraag initiate
The Planar Sphere and The Planar Sphere Stronghold (magic)
Lilarcor
Jan Jansen subplot
Korgan BloodAxe

Waukeen's promenade:
Circus
Cernd subplot
Finding illithium for the churches
First encounter with the shadow thieves

Temple District / sewers
The cult of the eyeless
Church + church stronghold (cleric)
Freeing Hear'Dalis
Killing the fallen of the Radient heart + Radiant heart stronghold (paladin)
The riddle of the fallen god (amanuator)
Cyrando the halfling (cinematic)
The Mind Flayer Lich
Killing the nasty Troll
The Guarded Compound
Kangaxx the demi-lich part 3

Bridge District
Investigating the strange killings and riejek
Resurrecting Kangaxx part 2
The Rogue stone portal
The theathre of Realis Shai and the Bard stronghold
Tip: zoek alle gebouwen hier door

Graveyard
Graverobbers
The King
Bodhi
A man who got pushed in the grave
Uncle Lester's Return (cinematic, hoewel je kunt ingrijpen)
A mourning Paladin and an orphan
The Nether Scroll (edwin odeisseron)
VALEN!!!!!!!!

Government
Rescueing a drow
Jan Jansen
Getting a magic license
Find the murderer of two cowled wizards
Returning a guard's corpse and turn in the head of a child murderer
Keldorn returns home
Kelsey!!!

Docks
The thieves tasks and stronghold (thief)
Aran Linvail and his tasks
Cromwell the dwarf
Kangaxx the demi-lich Part 1
The harpers stronghold (quest, geen stronghold)
Jaheira's malaise
Resurrecting a loved one (Ogma)

Gates:
Trademeet init
Fighting the buried lich
Helping the merchant (or not)
Leaving Athkatla

Trademeet / druid grove:
Druids grove
Strive for power
The Dao Genies
The feuding families
The brothel's bragster
Noober the annoying little man that seems to be meant for throwing rocks at
Riejek's return and Tiris the scaredycat

Umar Hills / temple of amanuator ruins
Meeting with a murderer
The Silver Dragon Armor
A cowled wizard's experiment
The Shadow's murders
Ranger stronghold
Upgrading the Horn
The deserting monsters

Watcher's keep
en dit zijn alleen nog de quests van Amn!!! (ik ben er waarschijnlijk een paar vergeten en forgive my typos, deed het zo om zo min mogelijk te spoilen.)
Er is dus genoeg te ontdekken aan het spel, zeker als je bereid bent om verder te kijken dan wat de npcs je vertellen!

• peke
213.224.155.179 is up, ik heb al 5 chars gemaakt, gewoon inloggen en spelen maar!

Anoniem: 26741

Ik ben al een hele tijd bezig (half jaartje nu) met BG2 SOA.
Ik ben nu de Underdark uit, en kan dus verder door richting graveyard te vertrekken.
Maar ik ga eerst Kangaxx Demi-lich maar eens slopen.
Verder heb ik geloof ik alles gehad! Ook heb ik die 2 draken afgemaakt.
Oh ja, om Crom Fear te maken moet ik ook in die Planar Spehe die gountlets nog halen.
Verder heb ik: Silver Sword; Carsomyr +5; Dragon-platemail en de Equalizer al laten "maken".
Oh ja, ook mijn Ranger "stronghold"-quests allemaal klaar :)
party bestaat dus uit:
Ranger > me Leuke Ranger en 2 weapon style pc'tje
Keldorn > das echt een TANK als je die goed bewapend..
Minsc
Jaheira
Aerie
Imoen

• peke
Morgen speel ik maar eens verder, geen interesse nu :P
MPparty
Monk 18/18/18/10/10/14 (Mainchar en ben ik)
Paladin 18/100 18/18/8/13/18
Mage 18/18/18/18/8/8
Thief 18/19/17/8/8/18
Fighter 19/18/19/8/6/18
De andere chars zijn eigenlijk nog vrij, maar ik kan de namen nog veranderen voor wie dat wil, morgen zien we wel.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24
Ik zit nu bij het gevecht met de party van Galvarey. Ik krijg die gasten absoluut niet dood. Ik heb het geprobeert door meteen na het gesprek Silence 15' radius te casten, maar dat wil niet echt werken. Ook heb ik geprobeerd beide mages mbv domination, en mental domination te controllen, maar helaas lukte het daarna alsnog niet. Ik heb ook geprobeert Galvarey te dominaten, maar op die manier lukte het ook niet. Heeft iemand nog tips hiervoor, of ben ik gewoon nog een te laag level? Dat zou wel klote zijn, aangezien Jaheira constant zit te zeuren dat ze naar die Harpers wil.

Mijn party bestaat uit:
M'n ranger, level 9, Long Sword Namarra +2 (of hoe die dan ook heten mag)
Minsc, level 9, Sword of Chaos +2 (2hd sword)
Jaheira, level 8 fighter, level 10 druid, Quarterstaff +1
Yoshimo, level 11, Katana +1
Aerie, level 8 cleric, level 9 mage, wapen maakt niet uit omdat ze toch alleen maar cast ;)
Korgan, level 8, heeft nog steeds z'n eigen Battle Axe +1.

Als iemand tips voor me heeft, hoor ik het graag :)

There is no magic.

• Icingdeath
bedankt voor die informatie silencer666 :)

• Marruk
Ik zit net weer bij die Kalah in het circus en ik moet zeggen dat zijn stem wel heel erg veel lijkt op dat ene rode ventje wat in cow en chicken zit :D
Iemand die dit kan bevestigen of is zijn stem ook een illusie?

TMAXTINT

• da_rippah
Ik heb gister ff een goede sorceror gemaakt met behulp van ItSnows :P

STR: 18
DEX: 13
CON: 13
IN T: 18
WIS: 18
CHA: 9

lvl1 spells: find familiar, identify, magic missile, armor & shield;
lvl2 spells: invisibility, knock, melfs acid arrow
lvl3 spells: monster summoning I (>:)), melfs minute meteors (>:) x2)
edit:
Marruk: Ja dat van die Kalah met die stem viel mij ook op jah, ik ben net opnieuw begonnen, ik zal straks nog es goed luisteren :)

[Voor 20% gewijzigd door da_rippah op 26-12-2002 12:22]

marruk: als je daar aan het vechten ben en wint spring je uit de illussie.
VOOR je de laatste killed even de goederen oppakken die er rondslingeren. Zit een robe en een ring tussen ;)

da_rippah: zoals ik al zei. Alles in aantal punten boven de 85 is uitzonderlijk. 89 al helemaal :X
Verder zie je dat meteen aan je AC: met redelijk goed materiaal zit je nu al op -1.

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 13:55
Volgens mij is die stem van Kalah ook van die duivel, niet alleen de stem is hetzelfde, maar ook zijn manier van praten. Anders is het een beetje erg heel toevallig.

• peke
Verder zie je dat meteen aan je AC: met redelijk goed materiaal zit je nu al op -1.
Daarom geef ik al mijn chars altijd 18dex :P
18cons omdat je chars dan makkelijk over de 90hp gaan waarvoor je immune bent voor sommige spells.
213.224.142.123

[Voor 4% gewijzigd door peke op 26-12-2002 13:41]

• Marruk
corpseflayer schreef op 26 December 2002 @ 13:39:
Daarom geef ik al mijn chars altijd 18dex :P
18cons omdat je chars dan makkelijk over de 90hp gaan waarvoor je immune bent voor sommige spells.
213.224.142.123
Kan niet joinen :'(
Jouw versie is 2.0.nogwat en ik heb 2.5.nogwat :'(

TMAXTINT

• peke
Heb jij tob dan?

• Marruk
Ja, jij niet? Maar dat maakte voor soa toch niet uit dacht ik?

TMAXTINT

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 13:55
Ik heb ff gechecked en het is hem ook. Charlie Adler heet die gast. Kijk maar in de handleiding, bij voice over credits, daar staat ie tussen. En ik zie trouwens meer bekende namen tussen staan.

http://members.aol.com/zobovor/actors.html

• KaMiKaZe
nondeju de game crapped er niet uit met zo'n fatale error :(
net toen ik die mensenbegraver wilde pakken. Nog nooit eerder gehad met dit spel :?
brakke ati catalysts

• LordMithril

LordMithril

Wordt een leuk jaar

hm.. ben er dus net achter dat die getallen die je rolled random zijn.. en dus hoger en lager kunnen uitvallen..
en dat pas na tig Bg1 en bg2 characters :D :X

Bier, Whiskey en Metal!!

• The Will
Ben ik nou de enige die niet 2 uur bezig is met ultieme stats rollen? Ik zie dat iedereen minimaal 3 scores op 18 wil hebben, terwijl ik juist gewent ben van AD&D dat je een keer rolt, en daar heb je het maar mee te doen (tenzij dat überslecht is).

Anyway, heb nu Edwin erbij, en die gast is echt geweldig, kan heerlijk veel spells casten, heeft gelukkig meer HP dan Aerie, en hij heeft leuke comments. :+ Het enige nadeel is alleen dat ie z'n eigen ketting om wil houden, waardoor ik dus niet m'n Metaspell Influence Amulet aan kan doen. (scheelt weer een spell)

Ik ga nu maar eens Mae'Var en de rest van die zooi daar naar de andere wereld helpen, en dan eens kijken of dat gevecht tegen die irritante harpers me eindelijk lukt :)

There is no magic.

• peke
Marruk schreef op 26 december 2002 @ 14:04:
[...]

Ja, jij niet? Maar dat maakte voor soa toch niet uit dacht ik?
Het beste zou je beide -tob en soa- appart installeren als je wilt multiplayen.

• Marruk
corpseflayer schreef op 26 December 2002 @ 14:20:
[...]

Het beste zou je beide -tob en soa- appart installeren als je wilt multiplayen.
Nah, geen zin in. Kan ik weer disc jockey spelen en daar heb ik nu geen zin aan :)

En wat die ene gozer betreft van Kalah : Hey, am i good or what? ;)

TMAXTINT

• da_rippah
Corpseflayer ben je MP aan het hosten? Heb je nog behoefte aan een Sorceror?

• LordMithril

LordMithril

Wordt een leuk jaar

btw iedereen speelt hier met een male char?
I wonder.. nu krijg je dus een relatie met Aerie.
als je nou een female char hebt.. krijg je dan een lesbische relatie?
[/serieuze vraag]

zou wel leuk zijn volgens mij :P >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Marruk
Lord_Mithril schreef op 26 december 2002 @ 14:44:
btw iedereen speelt hier met een male char?
I wonder.. nu krijg je dus een relatie met Aerie.
als je nou een female char hebt.. krijg je dan een lesbische relatie?
[/serieuze vraag]

zou wel leuk zijn volgens mij :P >:)
Nee, als je female bent kun je geen relatie krijgen met viciona, aerie of jaheira. Wel met anomen trouwens....als je zijn 'accent terrible' kunt uitstaan.

TMAXTINT

• LordMithril

LordMithril

Wordt een leuk jaar

wtf ook met jaheira? oh dat word lachen ..
ik ben dan nu al bezig met een trio voor bereiden :D :P

[edit]
niet met Minsc btw? dat lijkt me echt humor.. :D 8)7

[Voor 25% gewijzigd door LordMithril op 26-12-2002 14:56]

Bier, Whiskey en Metal!!

• peke
da_rippah schreef op 26 December 2002 @ 14:33:
Corpseflayer ben je MP aan het hosten? Heb je nog behoefte aan een Sorceror?
Ik speel al 2 uur met 5 players (allevijf van mij5 :( ) straks host ik weer, je kan dan 2 van de 5 chars besturen.

• da_rippah
Hey ff een vraagje, waar kun je al die wand-keys vinden die je nodig hebt in die hall om die traps te disarmen?

• Marruk
da_rippah schreef op 26 December 2002 @ 15:14:
Hey ff een vraagje, waar kun je al die wand-keys vinden die je nodig hebt in die hall om die traps te disarmen?
Die liggen verspreid in de dungeon lvl 1 en lvl 2. Je kunt ook de vallen gewoon negeren door gewoon op de tegels te lopen waar je de keys in moet stoppen.

TMAXTINT

• peke
Join maar 213.224.142.123

The Will schreef op 26 december 2002 @ 03:32:
Ik zit nu bij het gevecht met de party van Galvarey. Ik krijg die gasten absoluut niet dood. Ik heb het geprobeert door meteen na het gesprek Silence 15' radius te casten, maar dat wil niet echt werken. Ook heb ik geprobeerd beide mages mbv domination, en mental domination te controllen, maar helaas lukte het daarna alsnog niet. Ik heb ook geprobeert Galvarey te dominaten, maar op die manier lukte het ook niet. Heeft iemand nog tips hiervoor, of ben ik gewoon nog een te laag level? Dat zou wel klote zijn, aangezien Jaheira constant zit te zeuren dat ze naar die Harpers wil.
Probeer Insect Plague (Lvl5, Druid).
Onverstandig, want die gebruik je maar één keer. Kies "Blindness" o.i.d.
The Will schreef op 26 december 2002 @ 14:20:
Ben ik nou de enige die niet 2 uur bezig is met ultieme stats rollen? Ik zie dat iedereen minimaal 3 scores op 18 wil hebben, terwijl ik juist gewent ben van AD&D dat je een keer rolt, en daar heb je het maar mee te doen (tenzij dat überslecht is).
2 uur is absoluut niet noodzakelijk, een paar minuten wel. Bij een Paladin heb je meestal "überslechte" stats, dus dan is rollen absoluut noodzakelijk (voor STR18/52, DEX18, CON18, CHA18).

• The Will
Probeer Insect Plague (Lvl5, Druid).
Zat net de description te lezen, "Spell failure of 100%", heb het inmiddels gehaald mede dankzij Edwin. Geweldige NPC _O_

2 uur was ook wel overdreven, maar het gaat om het idee :P

There is no magic.

Edwin heeft een amulet om dat hem +3 level 1, +2 level 2 en +1 level 3 spells geeft geloof ik...of nog meer. Das dus een stukkie beter dan metaspell...

Je moet hem maar de Nether scroll quest helpen als je in de graveyard komt, krijg je hele leuke dingen van... "Meet Edwina!"

• The Will
Ah, da's idd wel even een stuk beter :D De description zegt alleen dat het Edwin's amulet is, verder niks, dus ik wist niet wat hij deed.

There is no magic.

Oh en MARRUK, als female kun je wel een relatie krijgen met die chars. Als je maar een goede item ervoor vind (Girdle of Gender Bender). Je kunt dan een lesbische relatie hebben. Ik geloof dat die ergens lag bij Baldur's Gate...dus je moet 1 ervoor hebben.

Anoniem: 52332 schreef op 26 December 2002 @ 16:03:
Edwin heeft een amulet om dat hem +3 level 1, +2 level 2 en +1 level 3 spells geeft geloof ik...of nog meer. Das dus een stukkie beter dan metaspell...
Dat was in Baldur's Gate 1 zo, maar in Baldur's Gate II geeft hij hem +2 spells per level, plus nog +1 spell per level omdat hij Conjurer is.

Bij de weg, The_Will, Minsc en Edwin in één partij is niet verstandig.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 45284 op 26-12-2002 16:17]

Farzin, er zijn meer wegen dan alleen die van jou. Minsc en Edwin in een party is juist WEL goed, ze krijgen ruzie, dat is waar, maar ze zijn wel de sterkste mage en de sterkste ranger van het spel.
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee