Als je het tactisch aanpakt, komt het niet zover dat Minsc Edwin aanvalt.
En Edwin is toch echt de coolste npc...
Minsc komt op een goeie tweede, maar als je bedenkt hoe zielig hij eigenlijk is, is het toch wat minder... Minsc + Keldorn levert nog wat meer insight op in de psyche van Minsc trouwens.
De meest gehate npc is Valygar. Hij heeft gewoon GEEN diepgang voor een npc. . . Zijn verleden wordt wel genoemd, maar er wordt helemaal niets mee gedaan.
Daarna komt Mazzy Fentan. Heb ik nooit in de party. Enige wat wel grappig van haar is is dat ze er niet tegen kan als mensen haar klein noemen. (Edwin is natuurlijk zo vriendelijk om daar 'rekening mee te houden')
Nu ik het toch over npcs heb ga ik ze allemaal ff bij langs.
Aerie: als ze dr kop houdt over de vleugels is ze wel aardig, maar tot die tijd bezorgt ze je meestal meer hoofdpijn dan alle andere npcs bij elkaar... Gelukkig is Edwin er altijd om haar flink de grond in te stampen als ze begint te zeuren.
Jaheira: ze probeert de hele tijd de leiding over te nemen haha. Ik ben haar romance nog steeds niet helemaal doorgekomen, maar ze is wel goed. Zeker als ze great druid wordt in Tob.
Korgan: beste evil fighter. Geweldig accent ("Let's see what yer guts be lookin' like" "Bark yer orders already" enz) en hij is ook erg grappig in de omgang, zeker als je viconia bij je hebt. "What's that horrible smell? Oooh, Korgan! Could you not have the decency to stand downwind of me?!"
Viconia: oooh een drow! Geen uberpowers gelukkig, maar een gewone cleric. leuk voor een romance.
Keldorn: Tjah..Keldorn... wat moet je daarmee...Hij krijgt ruzie met zn vrouw omdat hij altijd weg is en gaat vervolgens nog meer weg om met jouw mee te komen. oooooooooooooooooooooooooh.
Anomen: Als je zijn stinkende nepaccent accepteert, kan hij voor een vrouwelijke pc voor romance gaan. Ik vind hem echt helemaal niets, zelfs niet na zijn personal test.
Yoshimo: Aan te raden om mee te nemen. De enige full thief (als je er niet een paar bij downloadt) en dus erg goed. Na spellhold moet je hem om de een of andere reden wel vervangen.
Imoen: The girl nextdoor who shared your fate. (zo komt ze over dan)
Sarevok: Grappig dat hij ook meekan. Goede fighter, kan veranderen van alignment als je hem omlult.
Jan Jansen: Heel leuk om mee te nemen. Hij heeft alles meegemaakt wat je je kan voorstellen (nou jah, hij verzint familieleden...). Helemaal gestoord en heeft veel rare uitvindingen.
Nu heb ik geen zin meer om verder te typen. Vertel allemaal maar eens wat jullie van de npcs vinden.