Greater malison casten en al je lvl1 slots vullen met cromatic orbs, als je lvl hoog genoeg is en het target save vs spell failed dan is het beestje pertrified of dood (vanaf lvl12?).
Verwijderd
hehe..allemaal slimme manieren hier
, ik liep daar gewoon naar binnen met mijzelf als fighter, minsc, anomen, yoshimo en jaheira(geshape shift), aerie had nog een paar beesten gesummoned en dan maar hakken en hopen dat er niet teveel mensen gek werden =) werkte ook wel goed.....
Ik heb nu een opdracht met veeel vampieren ik heb wel van die punten maar heb je eigenlijk ook spells tegen vampieren? het vervelende is dat mijn mage nog geen restoration kan.
die edwin en minsc kunnen ook nooit aardig tegen elkaar doen
[ Voor 56% gewijzigd door Icingdeath op 30-12-2002 19:47 ]
Verwijderd
Ik denk dat je het over de windspear quest hebt, daar zit een hele lading vampiers. Je kunt turn undead (cleric) gebruiken als die sterk genoeg is. Bij een goede cleric gaan ze dood en bij een evil worden ze geturnd (aan jouw kant dus).
Je kunt vrijwel elke offensive spell gebruiken tegen de vampiers, maar het beste is een item die bescherming geeft tegen level drain. Daar is ook een spreuk voor, maar die duurt maar heel kort (negative plane protection).
Je kunt vrijwel elke offensive spell gebruiken tegen de vampiers, maar het beste is een item die bescherming geeft tegen level drain. Daar is ook een spreuk voor, maar die duurt maar heel kort (negative plane protection).
Verwijderd
Clerics & paladins hebben wel turn undeads, als je hoog genoeg level bent werkt dat vaak wel aardig.JelleStoel schreef op 30 December 2002 @ 19:44:
Ik heb nu een opdracht met veeel vampieren ik heb wel van die punten maar heb je eigenlijk ook spells tegen vampieren?
Lang geleden dat ik BG2 heb gespeeld, maar er lag volgensmij ergens in de graveyard een zwaardje dat een of andere sun-spell kan casten sunbeam heette die volgensmij.
Verder kijk eens bij de cleric in z'n spellboekje. Als er iemand undead moet molesteren dan is hij normaal gesproken de aangewezen persoon
Ik weet nog wel dat ik een keer bij bodhi naar binnen ging en er een hele horde vampieren stond, 1 sunbeam van dat zwaard en 1 van de cleric.
Gevolg, heel errug veel gibs en een halfdode bodhi
ik hoop dat mijn paladin (maincharacter) sterk genoeg is (level10) dat turn undead goed effect heeft. dat sunbeam swaardje ga ik maar eens op zoek naar.
[ Voor 22% gewijzigd door Icingdeath op 30-12-2002 20:28 ]
Verwijderd
Is er eigenlijk een bepaalde tijd waarin je een Quest moet afmaken?
Ik moet nu voor de Shadow Thieves naar The Gaveyard District en daar wacht iemand op mij. Maar ik wil eigenlijk eerst die quest van Nalia's kasteel doen en misschien nog wel een andere. Kan ik gewoon tussendoor een andere quest doen? Dus dat ik niet na bv na 3 dagen terug kom en dat dan die persoon bij The Gaveyard Distict weg is.
Ik moet nu voor de Shadow Thieves naar The Gaveyard District en daar wacht iemand op mij. Maar ik wil eigenlijk eerst die quest van Nalia's kasteel doen en misschien nog wel een andere. Kan ik gewoon tussendoor een andere quest doen? Dus dat ik niet na bv na 3 dagen terug kom en dat dan die persoon bij The Gaveyard Distict weg is.
Verwijderd
Voor zover ik weet zijn er geen quests waaraan een tijdslimiet is verbonden. Er is er een waar ik niet zeker van ben, maar ik zeg niet welke, je weet het wel als je 'm krijgt.Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 20:45:
Is er eigenlijk een bepaalde tijd waarin je een Quest moet afmaken?
Verwijderd
Niet sterk genoeg, een Level 10 Paladin turnt maar op Level 8, een Paladin loopt altijd twee levels achter op een Cleric. Maar als je illithium kunt krijgen en je hebt de Mace of Disruption +1, dan kan Cromwell een Mace of Disruption +2 maken, die geeft je ook immunity tegen level drain.JelleStoel schreef op 30 december 2002 @ 20:27:
ik hoop dat mijn paladin (maincharacter) sterk genoeg is (level10) dat turn undead goed effect heeft. dat sunbeam swaardje ga ik maar eens op zoek naar.
En die Daystar kun je vinden in de City Gates. Pas op, want je moet er wel een lich voor afmaken.
Verwijderd
Er zijn WEL tijdsgebonden quests, maar op maar 1 plaats in het hele spel: Ust Natha. Ik zal niet zeggen waar het precies is, maar als je dan te laat bent, wordt de hele stad tegen je opgezet (hoewel ze niet echt een uitdaging vormen, loop je dan xp mis.)
Bij mij vind boo het leuker bij edwin dan bij minsk 
[ Voor 10% gewijzigd door Icingdeath op 31-12-2002 10:02 ]
Verwijderd
Hehe hoe heb je die screeny gemaakt? Cut n paste of gewoon een nieuwe boo gemaakt met de special keys (ctrl n was het of niet?)
Verwijderd
Hij heeft Shadow Keeper gebruikt.Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 19:13:
Hehe hoe heb je die screeny gemaakt? Cut n paste of gewoon een nieuwe boo gemaakt met de special keys (ctrl n was het of niet?)
Laten we eerder zeggen aantal % van de sloten in BG die je kan forceren, je krijgt er geen exp voor btw.Bashing %: Procent kans dat hij een slot kan forceren. Werkt net als Thieving Skills.
Verwijderd
Nee hoor, dat staat niet voor procenten, maar voor wèlke sloten hij kan forceren.corpseflayer schreef op 31 December 2002 @ 21:27:
Laten we eerder zeggen aantal % van de sloten in BG die je kan forceren, je krijgt er geen exp voor btw.
damn hoe kan ik nou het beste die mind flayers aanpakken in de sewers. Ik heb echt moeite met die 5 in dat kamertje. Die confuse is een nog lamere spell dan level drain
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Gebruik chaotic commands om je te beschermen tegen mind spells zoals confusion en psionic blast. Veel cannonfodder (monster summoning, etc.) werkt ook wel lekkerKaMiKaZe schreef op 01 januari 2003 @ 17:39:
damn hoe kan ik nou het beste die mind flayers aanpakken in de sewers. Ik heb echt moeite met die 5 in dat kamertje. Die confuse is een nog lamere spell dan level drain
[ Voor 10% gewijzigd door irritableskillz op 01-01-2003 17:44 ]
Mind flayers zuigen je int weg, zodra je intelligencedrained bent moet je vluchten om niet dood te gaan, het beste doe je flayers met een thief 100 hide in shadows/100 move silently icm die +3 dagger met sleep unless save vs spell en vooral de boots of speed (beiden zijn te vinden in de planar prison, die quest met de bard).
Backstab een flayer en vlucht, stel scout in als script en loop weg, je thief verstopt zich automatisch door de script, daarna loop je terug en backstab je weer, voor charm/confusion zijn er items genoeg.
Backstab een flayer en vlucht, stel scout in als script en loop weg, je thief verstopt zich automatisch door de script, daarna loop je terug en backstab je weer, voor charm/confusion zijn er items genoeg.
Verwijderd
De Ring of Free Action werkt ook. Je kunt (als je Level 15 bent) 5 Skeleton Warriors (Animate Dead, Lvl3 Cleric, Lvl5 Mage) oproepen, en die hasten. Zij hebben 90% Magic Resistance en maken zo gehakt van die Mind Flayers. Je kunt ook Invisible Stalkers (Lvl6, Mage) gebruiken.irritableskillz schreef op 01 januari 2003 @ 17:43:
Gebruik chaotic commands om je te beschermen tegen mind spells zoals confusion en psionic blast. Veel cannonfodder (monster summoning, etc.) werkt ook wel lekker
Ik had ondervonden dat berserkers ook wel aardig werken tegen mind flayers. Zolang je nog genoeg intelligence over hebt that is.
Wat ook werkt is af en toe ff in de slayer veranderen, that should teach them
Wat ook werkt is af en toe ff in de slayer veranderen, that should teach them
TMAXTINT
Doe het zo
Balm+2, geen scimitar punten (-1prof.);
boots of speed;
Hill giant strength belt;
100 hide in shadows/100 move silently
Verwijderd
Tegen mind flayers is het handig om ervoor te zorgen dat je iets hebt tegen charm en/of confusion. Een mind flayer heeft eigenlijk maar een paar wapens: intelligence drain, instant death critical, psionic blast en charm/confusion. Ulitharid kunnen zichzelf nog healen.
Het belangrijkste om voor uit te kijken is hun critical hit. Als ze namelijk een critical hit maken, is degene die geraakt wordt dood. Als ze een intelligence drain gebruiken, is het slachtoffer 2-5 intelligence kwijt en als het minder wordt dan 0 gaatie dood.
Tegen charm/confusion zou ik het schild gebruiken dat je in Trademeet krijgt. Tegen de mind flayers zelf is een char met een armor class van -1 of beter aan te raden. Als je een ring of free action en een ring of the ram hebt, kun je die goed gebruiken om een paar mind flayers opzij te beuken en om die irritante Psionic blast tegen te gaan. Tegen ring of the ram is GEEN save. Deze kun je vinden in de Planar Sphere.
Als je de mind flayers in de sewer wilt afmaken, kan ik aanraden om je hele party in de kamer VOOR de mind flayers neer te zetten in een strategische positie. Als je een dief hebt, kun je die bij de deur vallen laten zetten. Nu neem je je snelste char en lok je de mind flayers een voor een naar de kamer toe, waar je hele party eropduikt en hem afmaakt. Zo kun je de hele sewer leegkelen (hoewel er maar een paar kamers zijn)
Het belangrijkste om voor uit te kijken is hun critical hit. Als ze namelijk een critical hit maken, is degene die geraakt wordt dood. Als ze een intelligence drain gebruiken, is het slachtoffer 2-5 intelligence kwijt en als het minder wordt dan 0 gaatie dood.
Tegen charm/confusion zou ik het schild gebruiken dat je in Trademeet krijgt. Tegen de mind flayers zelf is een char met een armor class van -1 of beter aan te raden. Als je een ring of free action en een ring of the ram hebt, kun je die goed gebruiken om een paar mind flayers opzij te beuken en om die irritante Psionic blast tegen te gaan. Tegen ring of the ram is GEEN save. Deze kun je vinden in de Planar Sphere.
Als je de mind flayers in de sewer wilt afmaken, kan ik aanraden om je hele party in de kamer VOOR de mind flayers neer te zetten in een strategische positie. Als je een dief hebt, kun je die bij de deur vallen laten zetten. Nu neem je je snelste char en lok je de mind flayers een voor een naar de kamer toe, waar je hele party eropduikt en hem afmaakt. Zo kun je de hele sewer leegkelen (hoewel er maar een paar kamers zijn)
Ik kan die nether scrolls die edwin nodig heeft niet vinden in de grafeyard, ik heb iets vaags gehoord als je die vind word edwin een vrouw.
Wie heeft er zin een potje bgII?
Verwijderd
Wat ben jij vroeg op zeg, tis vakantie !JelleStoel schreef op 02 January 2003 @ 09:03:
Ik kan die nether scrolls die edwin nodig heeft niet vinden in de grafeyard, ik heb iets vaags gehoord als je die vind word edwin een vrouw.
Ja, die zijn de vinden in de lower reaches (het gedeelte waar de screenshots in deze topic in zijn). Je kunt in de graveyard een entrance to the lower tombs nemen en dan is er in het midden een grote ruimte vol met spinnen, als je daar in het middenonder kijkt, is er een gang naar deze 'lower reaches', als je die verkent kom je vanzelf waar je moet zijn, Edwin zal wel zeggen wanneer.
Maar weet wel dat het nogal een moeilijke zal zijn voor low lvl chars. Je kunt deze in het begin maar beter vermijden. (hoewel het niet onmogelijk is)
TMAXTINT
Straks mag je wel meespelen met mij, ik moet eerst nog ff mijn headphones maken (weeral de snoer hersolderen).JelleStoel schreef op 02 January 2003 @ 09:03:
LOL mijn phonesnoer was niet stuk, heb ik pas ompgemerkt na er een nieuwe plug op te solderen, blijkt nu dat het de plug is van die fucking stereo

als ik hem omdraai is de snoer nog lang genoeg voor op mijn tower aan te sluiten maar is er in windows een optie voor reverse stereo?
[ Voor 32% gewijzigd door peke op 02-01-2003 16:02 ]
BgII doet sindskort bij mij erg vaag hij wil helemaal niet meer connecten, zelfs opnieuws instaleren heeft geen zin 
Het vage is dat het gebeurt is zins mijn broer zijn computer op het netwerk thuis had aangesloten, erg vaag.
Het vage is dat het gebeurt is zins mijn broer zijn computer op het netwerk thuis had aangesloten, erg vaag.
[ Voor 33% gewijzigd door Icingdeath op 03-01-2003 09:55 ]

Nog een picje
Greater malison + deathspell.
Ik stop voor vandaag btw.
Jellestoel=>Herinstalleer je netwerkkaart eens.
Verwijderd
Enter The Ascension! haha wat was dat leuk. Maar goed, wat voor een screeny was dat net hierboven? death spel en greater malison? Niets bijzonders aan toch?
Weetje wat leuk is, als je de CLUA keys aan hebt staan, kun je ALLES en IEDEREEN aan de party toevoegen. Ik heb nu Jon Irenicus, Bodhi en mijn main char in de party. Gezellig ToB door aan het gaan met deze groep
Zou je ook op de een of andere manier Jon Irenicus kunnen hebben als protanogist (main char)? Lijkt me een gaaf gevecht...Jon Irenicus casts finger of death: Jon Irenicus
- OOPS dat kan natuurlijk al haha
Weetje wat leuk is, als je de CLUA keys aan hebt staan, kun je ALLES en IEDEREEN aan de party toevoegen. Ik heb nu Jon Irenicus, Bodhi en mijn main char in de party. Gezellig ToB door aan het gaan met deze groep
Zou je ook op de een of andere manier Jon Irenicus kunnen hebben als protanogist (main char)? Lijkt me een gaaf gevecht...Jon Irenicus casts finger of death: Jon Irenicus
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 22:29 . Reden: Little foolishmindedness ]
Wel meer mensen hadden daar last van... BlackMage en M@NIC (al weet ik nou nog steeds niet of ie BG2 wel of niet heeftJelleStoel schreef op 02 January 2003 @ 19:48:
BgII doet sindskort bij mij erg vaag hij wil helemaal niet meer connecten, zelfs opnieuws instaleren heeft geen zin
The devil is in the details.
Net Firkraag gesloopt (na 10x proberen) en heb nu Carsomir maar geen paladin 
Ik zou er bijna Keldorn voor nemen, zou dat goed gaan met Korgan en Viconia?
Dan trap ik Valygar eruit, die valt wat tegen (of iemand een idee hoe ik hem goed kan maken?)
Dan trap ik Valygar eruit, die valt wat tegen (of iemand een idee hoe ik hem goed kan maken?)
Verwijderd
Keldorn gaat niet goed met Viconia, inderdaad. Valygar is een heel goede Fighter, geef hem een Girdle of Hill Giant Strength, en laat hem zijn eigen Katana (off-hand) en de Celestial Fury (main hand) dual-wielden. En vergeet niet gebruik te maken van zijn speciale Stalker-ability: backstabben. Daarvoor moet je Valygar zich laten verbergen in de schaduwen, achter een vijand gaan staan, en aanvallen.UneXisT schreef op 03 januari 2003 @ 01:10:
Net Firkraag gesloopt (na 10x proberen) en heb nu Carsomir maar geen paladin
En Carsomyr is niet zo goed als hij niet in handen van de PC is, aangezien hij je 50% Magic Resistance geeft, betekent dat 50% van de schadelijke spells er niet doorkomen.
Verwijderd
Als je een high level dief hebt (en tob) kun je de Use Any Item skill krijgen, waardoor die Carsomyr ook kan gebruiken.
Dom van me ik heb waarschijnlijk de verkeerde patch erover gegooid dus ik heb hem net weer opnieuw geinstaleerd en de goeie patch er over gezetJelleStoel schreef op 02 January 2003 @ 19:48:
Vragen kan geen kwaad dus, kan iemand alsjeblieft even een bgII server hosten zodat ik even kan kijken of het nu wel lukt
Dank bij voorbaat
Ik was even naar de kapper toen je het vroeg, maar ik zal 'm even aanzetten voor je
Mijn ip is 62.166.10.101 password weet je wel
The devil is in the details.
Verwijderd
Maar tenzij je een Fighter/Thief bent heb je er niets aan, want dan kun je Two-Handed Sword geen puntje geven. Carsomyr met 1 attack/round en een -5 penalty, nee bedankt. Ook kun je er niet mee backstabben.Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 15:08:
Als je een high level dief hebt (en tob) kun je de Use Any Item skill krijgen, waardoor die Carsomyr ook kan gebruiken.
BedanktMaRc0 schreef op 03 januari 2003 @ 15:22:
Ik was even naar de kapper toen je het vroeg, maar ik zal 'm even aanzetten voor je![]()
De oorzaak was mijn broer die had lopen kloten met instellingen van de router.
[ Voor 5% gewijzigd door Icingdeath op 03-01-2003 15:34 ]
Verwijderd
Once again, Farzin, er zijn meer wegen dan alleen die van jouw. Vergeet niet dat als je in ToB Carsomyr +6 maakt, je door alle immunities heen beukt. Dit is een stukkie handiger dan dat je een half uur met Celestial fury staat te beuken en er niets gebeurt. In zo'n geval kun je wat voor penalty ook erop gooien, maar het werkt toch altijd beter.
Je kunt als dief wel proficiency in 2 handed weapon style gooien trouwens, dus dat helpt misschien ook nog wat.
Je kunt als dief wel proficiency in 2 handed weapon style gooien trouwens, dus dat helpt misschien ook nog wat.
Bedankt voor de tip, zal het dan met valygar proberen.Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 13:01:
[...]
Keldorn gaat niet goed met Viconia, inderdaad. Valygar is een heel goede Fighter, geef hem een Girdle of Hill Giant Strength, en laat hem zijn eigen Katana (off-hand) en de Celestial Fury (main hand) dual-wielden. En vergeet niet gebruik te maken van zijn speciale Stalker-ability: backstabben. Daarvoor moet je Valygar zich laten verbergen in de schaduwen, achter een vijand gaan staan, en aanvallen.
En Carsomyr is niet zo goed als hij niet in handen van de PC is, aangezien hij je 50% Magic Resistance geeft, betekent dat 50% van de schadelijke spells er niet doorkomen.
Iemand een idee waar ik die Girdle of Hill Giant Strength kan halen?
Splat

Bij mijn limited wish gewenst om een avontuur, kreeg ik deze scroll in een fles.

Bij mijn limited wish gewenst om een avontuur, kreeg ik deze scroll in een fles.
Verwijderd
Je kunt ook Breach + Pierce Magic + Lower Resistance in een Spell Trigger gooien, dat werkt meestal beter. Als Carsomyr door alle immunities (op Protection from Magical Weapons en Stoneskin na) heengaat, is dat mooi meegenomen, maar dan moet je hem wel raken.Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 15:36:
Once again, Farzin, er zijn meer wegen dan alleen die van jouw. Vergeet niet dat als je in ToB Carsomyr +6 maakt, je door alle immunities heen beukt. Dit is een stukkie handiger dan dat je een half uur met Celestial fury staat te beuken en er niets gebeurt. In zo'n geval kun je wat voor penalty ook erop gooien, maar het werkt toch altijd beter.
Een puntje in Two Handed Weapon Style geeft je +1 Critical Hit, en -2 Speed Factor.
Ribald Barterman verkoopt hem, hij zit in de Adventurer's Mart. Je kunt ook de Girdle of Frost Giant Strength (Kua-Toa Dungeon), Gauntlets of Ogre Power (Planar Sphere), Girdle of Stone Giant Strength (Dermin) gebruiken.UneXisT schreef op 03 January 2003 @ 16:08:
Bedankt voor de tip, zal het dan met valygar proberen.
Iemand een idee waar ik die Girdle of Hill Giant Strength kan halen?
nogmaals bedankt 
Net de girdle gekocht, nog ff die katana ophalen, ziet er allemaal erg goed uit!
Net ook (eindelijk) die 2 extra verkopers maar gedownload, die hebben best mooie spullen moet ik zeggen!
Net de girdle gekocht, nog ff die katana ophalen, ziet er allemaal erg goed uit!
Net ook (eindelijk) die 2 extra verkopers maar gedownload, die hebben best mooie spullen moet ik zeggen!
Als je een fighter/barbaar wilt zijn kies je best voor een half-orc, die kunnen namelijk max 19/18/19/17/17/18 hebben.
Verwijderd
Ik dacht dat iemand hier zei dat het vooral in het begin lastig was om een sorceror te kiezen. Maar toch leek het mij wel leuk om er met 1 te spelen en eigenlijk valt het mij helemaal niet tegen
. Die groepen goblins heb je zo dood, 1 keer een fireball en de meesten zijn al dood, des noods nog een keer een magic missle ofzo en ze zijn dood. De wat grotere gevechten tegen sterkere mensen moet je idd wat meer gebruik maken van je andere party members. Maar minsc en jaheira lukt het wel
, met nog wat magic missles en chromatic orbs...
Alleen dan wordt het zeker later moeilijker, want nu is het gewoon nog redelijk makkelijk. Maar ik ben nu dan ook pas het eerste gedeelte van z'n dungeon uit bijna.
Wat is eigenlijk de 'stronghold' quest van een sorceror? Ik heb geen id, want daar speel ik nml nooit mee...
Alleen dan wordt het zeker later moeilijker, want nu is het gewoon nog redelijk makkelijk. Maar ik ben nu dan ook pas het eerste gedeelte van z'n dungeon uit bijna.
Wat is eigenlijk de 'stronghold' quest van een sorceror? Ik heb geen id, want daar speel ik nml nooit mee...
Verwijderd
Ik heb ff voor je gezocht 
/MAYBE SPOILERS
Quests - Sorcerer
If your main character is a sorcerer, and after you have completed the Valygar NPC-specific quest, you will become the (proud?) owner of the Planar Sphere. Once you're the owner, go back inside and talk to the Knights of Solamnia. They want you to find them a way home, but the Planar Sphere will no longer travel through dimensions. You will be approached by a Cowled Wizard named Teos. He proposes an alliance between you and the Cowled Wizards, which you should accept. If you then ask him for help in returning the Knights of Solamnia to their home, he will tell you to speak with Ribald Barternman in the Adventurer's Mart.
Head to the Adventurer's Mart and talk to Ribald. He will ask for 9000 gp in order to provide a means for them to get home. If you pay up, a mage will teleport into the sphere the following day. She will bring the Knights home and you'll get 45,000 xp along with the Golden Girdle. If you decide not to pay, you can approach the House of the Radiant Heart in order to find a means to send the Knights home. If you do it this way, however, you will not receive the Golden Girdle (although you'll get the same amount of experience).
After almost another full day, the Cowled Wizard Teos will show up in the sphere with three apprentices for you: Larz, Nara, and Morul. You can instruct the apprentices to create magical equipment for you, such as the Wand of Apprenti (1000 gold/4 days), a Dagger of "Insert your name here" (250 gold/4 days), or a Ring of Protection (2000 gold/4 days).
There is a chance that your apprentices will fail the creation of your magic item, no matter which you choose. If you choose the Ring of Protection, Larz will die during the process... this isn't random. In order to tell whether or not the mages are going to fail, watch their response when you ask for them to build an item for you. If they tell you that the item will take a few days, then they will live to tell about it. If they tell you that the item will take four days, then at least one is going to die.
After you've had them create your first item, they will then offer to create a scroll for you. You can have them create Mislead (250 gp/4 days), Abi-Dalzim's Horrid Wilting (1000 gp/4 days), Meteor Swarm (2500 gp/4 days). If you choose Meteor Swarm, Nara will be killed during its creation.
Once you've finished with the scrolls, your apprentices will offer one last item for you. These are more powerful than the first and include the Staff of Power. The items they offer to create are a Robe of Apprenti (250 gp/4 days), a Ring of Wizardry (3000 gp/4 days), a Staff of Power (10,000 gp/4 days), or you can choose that they not create any items for you.
How this last item turns out depends upon how many of your apprentices are still alive. If you choose the Robe of Apprenti, Larz will die. Choose the Ring of Wizardry and Nara and Larz will die. The Staff of Power requires that all of your apprentices be alive, and upon success OR failure they will all die. The only way to keep all your apprentices alive is to not choose an item on the last dialogue.
Teos, the Cowled Wizard, will return after you've went through creating the items. If you've killed all your apprentices, he will lecture you. If some or all of them have survived, he will hold a Graduation ceremony for them in the Sphere. If they all survived, you'll get 50,000 xp, otherwise you won't receive any.
After this, sometime while you're adventuring, you'll be approached by a man who will tell you to return to the Planar Sphere. Teos will also show up at the Planar Sphere for this "meeting". It turns out that you have been set up and are attacked by the man (the one who asked you to come here in the first place) and his friends. You'll find out, after winning, that the ambush was carried out under the command of Lord Argrim. Teos will explain that you shouldn't kill him, but to trap him in a Maze with a rune that he gives you.
Head to the Crooked Crane in the City Gates district, where you'll find Lord Argrim on the second floor. Trap him with the rune, kill his thugs, and then return to the sphere. You'll get 7500 xp when you tell Teos the news.
Once you've come this far, one of your old apprentices, Morul, will return and offer to create potions for you each week (if he survived and graduated). You'll get 5 potions per week, which will fall under the following groups:
1 - Potion of Extra Healing, Potion of Insight, Potion of Invulnerability (cursed), Potion of Master Thievery, Potion of Perception
2 - Elixir of Health, Oil of Speed, Potion of Fire Resistance, Potions of Genius (2)
3 - Potion of Frost Giant Strength, Potion of Genius, Potion of Invulnerability, Potion of Regeneration, Potion of Stone Form
4 - Potion of Agility, Potion of Cold Resistance, Potion of Defense, Potion of Firebreath, and an empty potion bottle.
Ik hoop dat dit je helpt..
/MAYBE SPOILERS
Quests - Sorcerer
If your main character is a sorcerer, and after you have completed the Valygar NPC-specific quest, you will become the (proud?) owner of the Planar Sphere. Once you're the owner, go back inside and talk to the Knights of Solamnia. They want you to find them a way home, but the Planar Sphere will no longer travel through dimensions. You will be approached by a Cowled Wizard named Teos. He proposes an alliance between you and the Cowled Wizards, which you should accept. If you then ask him for help in returning the Knights of Solamnia to their home, he will tell you to speak with Ribald Barternman in the Adventurer's Mart.
Head to the Adventurer's Mart and talk to Ribald. He will ask for 9000 gp in order to provide a means for them to get home. If you pay up, a mage will teleport into the sphere the following day. She will bring the Knights home and you'll get 45,000 xp along with the Golden Girdle. If you decide not to pay, you can approach the House of the Radiant Heart in order to find a means to send the Knights home. If you do it this way, however, you will not receive the Golden Girdle (although you'll get the same amount of experience).
After almost another full day, the Cowled Wizard Teos will show up in the sphere with three apprentices for you: Larz, Nara, and Morul. You can instruct the apprentices to create magical equipment for you, such as the Wand of Apprenti (1000 gold/4 days), a Dagger of "Insert your name here" (250 gold/4 days), or a Ring of Protection (2000 gold/4 days).
There is a chance that your apprentices will fail the creation of your magic item, no matter which you choose. If you choose the Ring of Protection, Larz will die during the process... this isn't random. In order to tell whether or not the mages are going to fail, watch their response when you ask for them to build an item for you. If they tell you that the item will take a few days, then they will live to tell about it. If they tell you that the item will take four days, then at least one is going to die.
After you've had them create your first item, they will then offer to create a scroll for you. You can have them create Mislead (250 gp/4 days), Abi-Dalzim's Horrid Wilting (1000 gp/4 days), Meteor Swarm (2500 gp/4 days). If you choose Meteor Swarm, Nara will be killed during its creation.
Once you've finished with the scrolls, your apprentices will offer one last item for you. These are more powerful than the first and include the Staff of Power. The items they offer to create are a Robe of Apprenti (250 gp/4 days), a Ring of Wizardry (3000 gp/4 days), a Staff of Power (10,000 gp/4 days), or you can choose that they not create any items for you.
How this last item turns out depends upon how many of your apprentices are still alive. If you choose the Robe of Apprenti, Larz will die. Choose the Ring of Wizardry and Nara and Larz will die. The Staff of Power requires that all of your apprentices be alive, and upon success OR failure they will all die. The only way to keep all your apprentices alive is to not choose an item on the last dialogue.
Teos, the Cowled Wizard, will return after you've went through creating the items. If you've killed all your apprentices, he will lecture you. If some or all of them have survived, he will hold a Graduation ceremony for them in the Sphere. If they all survived, you'll get 50,000 xp, otherwise you won't receive any.
After this, sometime while you're adventuring, you'll be approached by a man who will tell you to return to the Planar Sphere. Teos will also show up at the Planar Sphere for this "meeting". It turns out that you have been set up and are attacked by the man (the one who asked you to come here in the first place) and his friends. You'll find out, after winning, that the ambush was carried out under the command of Lord Argrim. Teos will explain that you shouldn't kill him, but to trap him in a Maze with a rune that he gives you.
Head to the Crooked Crane in the City Gates district, where you'll find Lord Argrim on the second floor. Trap him with the rune, kill his thugs, and then return to the sphere. You'll get 7500 xp when you tell Teos the news.
Once you've come this far, one of your old apprentices, Morul, will return and offer to create potions for you each week (if he survived and graduated). You'll get 5 potions per week, which will fall under the following groups:
1 - Potion of Extra Healing, Potion of Insight, Potion of Invulnerability (cursed), Potion of Master Thievery, Potion of Perception
2 - Elixir of Health, Oil of Speed, Potion of Fire Resistance, Potions of Genius (2)
3 - Potion of Frost Giant Strength, Potion of Genius, Potion of Invulnerability, Potion of Regeneration, Potion of Stone Form
4 - Potion of Agility, Potion of Cold Resistance, Potion of Defense, Potion of Firebreath, and an empty potion bottle.
Ik hoop dat dit je helpt..
jammer dat je al gekapt of het ligt aan mij dat ik niet kan connectencorpseflayer schreef op 04 January 2003 @ 12:53:
213.224.124.127 als iemand wil meespelen
[ Voor 18% gewijzigd door Icingdeath op 04-01-2003 15:29 ]
even een semi offtopic vraagje tussendoor
weet iemand of de DVD versie van BG1 nog ergens te koop is??
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Hetzelfde als de mage dacht ik.Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 11:53:
Verwijderd
Volgens mij niet, maar Dynabyte verkoopt een 3 CD-versie van dat spel. Persoonlijk vind ik dat spel heel goed, het spel zelf en het verhaal zijn vele malen beter, alleen de gameplay en de AI stellen me teleur. Desondanks blijft het een geweldig spel, aanrader.-=BoKKiE=- schreef op 04 januari 2003 @ 16:24:
even een semi offtopic vraagje tussendoor
Ik heb de 5 CD versie alVerwijderd schreef op 04 januari 2003 @ 18:26:
[...]
Volgens mij niet, maar Dynabyte verkoopt een 3 CD-versie van dat spel. Persoonlijk vind ik dat spel heel goed, het spel zelf en het verhaal zijn vele malen beter, alleen de gameplay en de AI stellen me teleur. Desondanks blijft het een geweldig spel, aanrader.
heb ook BG2
maar ik wil eigenlijk de DVD versie hebben
Verwijderd
Voor zover ik weet is er geen dvd versie uitgebracht van bgI...maar don't ask me, want ik heb bgI (nog) niet.
Baldus's Gate 1 is wel als dvd verschenen. Hij zat bij mijn pioneer dvd-rom in.

Het is me dan toch gelukt om Dritzz te naaien, had er wel mijn hele arsenaal spells voor nodig.
Verwijderd
Tip: als je nog quests moet doen, doe die dan eerst voor je Bodhi doodt.corpseflayer schreef op 05 January 2003 @ 16:56:
Het is me dan toch gelukt om Dritzz te naaien, had er wel mijn hele arsenaal spells voor nodig.
Ik heb het spel al 2 keer uit 2 jaar geleden.
Die Dritzz party kon ik nooit verlsaan, nu is het eindelijk gelukt met 4 zelfgemaakte characters.
Ik moet alleen nog enkele lvls om de silver dragon te verslaan, die eieren gaf ik aan de demon in ruil voor een veilige passage, die draak is maw nog steeds in haar lair.
Die Dritzz party kon ik nooit verlsaan, nu is het eindelijk gelukt met 4 zelfgemaakte characters.
Ik moet alleen nog enkele lvls om de silver dragon te verslaan, die eieren gaf ik aan de demon in ruil voor een veilige passage, die draak is maw nog steeds in haar lair.
Wat is eigenlijk het sterkste armor wat je tegenkomt in het spel
Verwijderd
BG1 heb ik werkende gekregen *yay*
en ik ben nu met geleende cd's BG2 aant installen, hopen dat het dit keer wel goed gaat
en ik ben nu met geleende cd's BG2 aant installen, hopen dat het dit keer wel goed gaat
Drow Full Plate +5JelleStoel schreef op 05 January 2003 @ 17:57:
Full plate armor is the best armor a warrior can buy, both in appearance and protection. The perfectly fitted interlocking plates are specially angled to deflect arrows and blows, and the entire suit is carefully adorned with rich engraving and embossed detail. This drow armor will dissolve to dust if removed from the Underdark.
STATISTICS:
Armor Class: -4
Weight: 70
Requires: 15 Strength
Not Usable By:
Bard
Druid
Mage
Thief
maar dat is alleen in de underdark, bovengronds zal het wel deze zijn:
Armor of the Hart +3
Few suits of armor in all the Realms are the equal of this full plate. All that remains of the origin of the Hart are folktales and legends. The most popular of these is that an impossible battle was once fought against an army of orcs surging through the Three Trees Pass. Arngor of the Oak led the armies of men and elves and it is said that he dueled with the orc commander till the sun set and the land was bathed in a bloody mist. Finally the orc fell but Arngor had sustained wounds too vast for any to save him. His blood soaked through the armor he wore, infusing it with his courage and nobility. Thus the Armor of the Hart became known to men.
STATISTICS:
Armor Class: -2
Weight: 45
Requires: 15 Strength
Not Usable By:
Bard
Druid
Mage
Thief
Verwijderd
Armor of the Heart +3: AC -2JelleStoel schreef op 05 januari 2003 @ 17:57:
Red Dragon Scales: AC -1, 50% Fire Resistance
De beste is human skin armor
,alleen evil characters kunnen hem dragen. Ik post wel een screenie zodra ik hem heb.
Verwijderd
Yay! hij doet het!
Ik zal nog eens een character klaarstomen voor online gedoe en dan ga ik weer online met vrienden spelen.
(met jullie kan niet omdat ik geen ToB heb
)
Ik zal nog eens een character klaarstomen voor online gedoe en dan ga ik weer online met vrienden spelen.
(met jullie kan niet omdat ik geen ToB heb
Kwa hoe het armor er uit ziet is het dan letterlijk een menselijke huid?corpseflayer schreef op 05 January 2003 @ 20:23:
De beste is human skin armor,alleen evil characters kunnen hem dragen. Ik post wel een screenie zodra ik hem heb.
Verwijderd
The Human Skin +5
Maar meer dan dat het een +5 is weet ik er niet van... Je hebt er het bloed van een Silver Dragon voor nodig. (gelukkig kom je ene Adalon tegen onderweg) en een Hide tunic die je bij een of andere Hidesman vindt... (laat ik het niet spoilen :D:D:D:D)
Maar meer dan dat het een +5 is weet ik er niet van... Je hebt er het bloed van een Silver Dragon voor nodig. (gelukkig kom je ene Adalon tegen onderweg) en een Hide tunic die je bij een of andere Hidesman vindt... (laat ik het niet spoilen :D:D:D:D)
Maar the human skin is leather of studded leather dus dat komt dus zelfs niet eens in de buurt van drow full plate +5
Verwijderd
Abilities vind ik over het algemeen beter dan Armor Class. Human Skin Armor geeft je +3 Saving Throws en 10% Magic Resistance, geloof ik.irritableskillz schreef op 05 januari 2003 @ 22:17:
Maar the human skin is leather of studded leather dus dat komt dus zelfs niet eens in de buurt van drow full plate +5
Dat betekent dat 10% van de schadelijke spells wordt gestopt, en dat is niet niets.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 23:15 ]
Waar lag de nights gift +5 ook alweer? Ben hem een beetje kwijt

TMAXTINT
Verwijderd
Die krijg je van de burgemeester van Umar Hills als je de Shade Lord hebt gedood.Marruk schreef op 05 januari 2003 @ 23:16:
Waar lag de nights gift +5 ook alweer? Ben hem een beetje kwijt
Das waar ook, ty en welterusten dan maarVerwijderd schreef op 05 January 2003 @ 23:19:
[...]
Die krijg je van de burgemeester van Umar Hills als je de Shade Lord hebt gedood.

TMAXTINT
Verwijderd
Wat waren de item tags van die broeken die je nodig had voor het apparaat in tob? (in de desert village)?
En kijkt allen uit naar LoK BGII!!! (als je niet weet waar LoK voor staat, negeer dit dan maar
)
Vraagje: waarom heeft de shadow dragon soms wel en soms niet mass level drain? Is het level-afhankelijk? If so, waarom deed ie het dan wel op mijn party die gelijk naar umar hills was gegaan en niet bij mijn party van level 20+ die umar als laatste deed?
En kijkt allen uit naar LoK BGII!!! (als je niet weet waar LoK voor staat, negeer dit dan maar
Vraagje: waarom heeft de shadow dragon soms wel en soms niet mass level drain? Is het level-afhankelijk? If so, waarom deed ie het dan wel op mijn party die gelijk naar umar hills was gegaan en niet bij mijn party van level 20+ die umar als laatste deed?
Verwijderd
Na dit gelezen te hebben dacht ik: 'kom zal ik hem eens lenen van een vriend van me, moet het alleen nog ff installen.
Kost je een uurtje maar dan heb je ook watVerwijderd schreef op 06 January 2003 @ 13:26:
[...]
Na dit gelezen te hebben dacht ik: 'kom zal ik hem eens lenen van een vriend van me, moet het alleen nog ff installen.
TMAXTINT
Verwijderd
Msn = busted.. Snik... Yay nieuwe stroomaansluiting!!!
Anyway... Heb even wat info opgezocht over de scripts van AI en komt erachter dat daar gewoon veel fouten in zitten (volgens de mensen op de bgII forums dan...)...dus dat zal wel de reden zijn van het rare gedrag van Thaxll'ssiliya (glad I don't have to say that 10 times fast). Mooie naam trouwens...Net als die andere Nizidramani'iyt
Anyway... Heb even wat info opgezocht over de scripts van AI en komt erachter dat daar gewoon veel fouten in zitten (volgens de mensen op de bgII forums dan...)...dus dat zal wel de reden zijn van het rare gedrag van Thaxll'ssiliya (glad I don't have to say that 10 times fast). Mooie naam trouwens...Net als die andere Nizidramani'iyt
Ligt natuurlijk ook aan je class, een thief heeft niets aan plate armor. Maar een fighter (een pure fighter dus niet een ranger, oid) geef je een plate mail en geen leather armor, het verschil in AC wordt anders gewoon te groot. Ook wordt hij dan kwetsbaarder voor slashing, piercing, etc damage.Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 23:14:
[...]
Abilities vind ik over het algemeen beter dan Armor Class. Human Skin Armor geeft je +3 Saving Throws en 10% Magic Resistance, geloof ik.
Dat betekent dat 10% van de schadelijke spells wordt gestopt, en dat is niet niets.
Die abilities zijn trouwens ook makkelijk te verkrijgen met ringen en amuletten, een ring of protection +2 geeft ook een saving throw bonussen van +2 en Kaligun's amulet geeft ook iets van 10% magic resistance dacht ik. Dan heb je dus in feite hetzelfde bereikt qua abilities en dan ook nog een betere AC.
Verwijderd
Dat is alleen maar het geval als het gaat om normale Leather Armor. Studded Leather Armor is daarom 3 AC beter dan normale Leather Armor, omdat er ook verschil is naast 'Base AC'. Leather Armor is wat dat betreft AC 9, en Studded Leather Armor is AC 6.irritableskillz schreef op 06 January 2003 @ 23:17:
Ligt natuurlijk ook aan je class, een thief heeft niets aan plate armor. Maar een fighter (een pure fighter dus niet een ranger, oid) geef je een plate mail en geen leather armor, het verschil in AC wordt anders gewoon te groot. Ook wordt hij dan kwetsbaarder voor slashing, piercing, etc damage.
Ja, maar er is maar één Kaligun's Amulet, en maar twee +2 Protection items. Bovendien kun je die laatste niet dragen als je enchanted armor hebt.Die abilities zijn trouwens ook makkelijk te verkrijgen met ringen en amuletten, een ring of protection +2 geeft ook een saving throw bonussen van +2 en Kaligun's amulet geeft ook iets van 10% magic resistance dacht ik. Dan heb je dus in feite hetzelfde bereikt qua abilities en dan ook nog een betere AC.
Verwijderd
Ik denk dat ik eerdaags maar weer eens ga beginnen met bg2 en dan een eigen party maken bij de start in plaats van de npc's ingame te gebruiken.
Zit te denken om een sorcerer , cleric , rogue , warrior , paladin , , ranger als group te maken zodat ik een goede balans heb tussen melee (die snel monsters kunnen aanvallen en de zwakker classes verdedigen) en casters (cleric voor heals , mischien dat een druid ipv de ranger makkelijker zou zijn voor healing in grote gevechten) , de rogue spreekt voor zich
, en de sorcerer voor allerhande aan direct damage spells en buffs en summons
Denk dat het wel een geslaagde party zou vormen (of toch de ranger met de druid vervangen hmm...)
Zit te denken om een sorcerer , cleric , rogue , warrior , paladin , , ranger als group te maken zodat ik een goede balans heb tussen melee (die snel monsters kunnen aanvallen en de zwakker classes verdedigen) en casters (cleric voor heals , mischien dat een druid ipv de ranger makkelijker zou zijn voor healing in grote gevechten) , de rogue spreekt voor zich
Denk dat het wel een geslaagde party zou vormen (of toch de ranger met de druid vervangen hmm...)
Er is ook maar 1 human skin armorVerwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 23:39:
[...]
Ja, maar er is maar één Kaligun's Amulet, en maar twee +2 Protection items. Bovendien kun je die laatste niet dragen als je enchanted armor hebt.
Verwijderd
Hahahahahahahahahahhahairritableskillz schreef op 07 januari 2003 @ 16:33:
[...]
Er is ook maar 1 human skin armor. Die je trouwens alleen maar kan dragen als je evil bent.
Als je evil
bent krijg je toch minder quests
zoiets vaags hoorde ik
Verwijderd
En daarvoor moet je ook nog eens een nobele Zilveren Draak afslachten. Wat ik dus nooit zou doen, ik heb ook geen evile karakters in mijn partij.irritableskillz schreef op 07 januari 2003 @ 16:33:
Er is ook maar 1 human skin armor. Die je trouwens alleen maar kan dragen als je evil bent.
Verwijderd
Ik snap niet dat jij je aangeboren slechtheid onderdrukt... Zoals Peter R. de Vries zei: "We zijn allemaal moordenaars in de 'juiste' omstandigheden. Moge deze nooit voorkomen."Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 19:39:
[...]
En daarvoor moet je ook nog eens een nobele Zilveren Draak afslachten. Wat ik dus nooit zou doen, ik heb ook geen evile karakters in mijn partij.
Trouwens: Op de computer is moorden helemaal niet erg. Tis juist handig, om frustratie kwijt te raken. Tuurlijk, in het echt zou ik er niet eens over denken om iemand te vermoorden, maar op de computer is het niet echt. Een character hoeft geen spiegeling te zijn van je persoonlijkheid, het kan ook leuk zijn om een tegenstelling te maken van jezelf... zoals ik dus wel eens doe... gezellig met Edwin en 2 Korgans en Viccy in de party
Sidenote: die Silver Dragon is helemaal niet zo nobel, ze denkt dat alleen maar. Ze probeert de schijn van vrede tussen Drow en Surface elves op te houden, terwijl er al eeuwen lang oorlog is tussen die twee. Dat is het voorliegen van jezelf en anderen en om dat nou 'nobel' te noemen....
Ik heb nu 5 points in short bow op mijn fighter, als ik nu 2 punten stop in two handed weapon style, geldt die bonus dan ook op mijn boog of is dat alleen van toepassing op zwaarden en halberts?
Ik wil nu naar level 3 en Bodhi joinen. Maar ik ben eerst naar the graveyard district gegaan toen ik niet genoeg geld had, toen zei ze, kom maar terug als je wel genoeg geld hebt. Maar nu ga ik naar the graveyard district en kan ik haar niet meer vinden... iemand een idee waar ze zit?
Ik ben niet bij the thieves gegaan uiteraard, maar ik heb wel de quest gedaan voor the thieves (dat je bij Mae'ver oid moet infiltreren) maar dat moet toch niet uitmaken?
Ik ben niet bij the thieves gegaan uiteraard, maar ik heb wel de quest gedaan voor the thieves (dat je bij Mae'ver oid moet infiltreren) maar dat moet toch niet uitmaken?
Verwijderd
Voor het maken van mijn party ze leider denk ik , ik ga zijn persoonlijkheid eens bepalen door deze test (zal wel al 100x langs gekomen zijn) http://irulethe.net/~neppyman/dndwho/index.html
Ik stond om eerlijk te zijn best wel verbaasd van het resultaat (kwa alignment)
De classes kloppen wel (hoe ik mijn character roleplay) alleen de alignment niet echt denk ik , hmm zou er dan toch een klein
in mij schuilen
Dit was dus het antwoord
You Are A:
Chaotic Evil Human Fighter Thief
Follower Of Talos
Alignment:
Chaotic Evil characters are the most 'evil' people out there. They are willing to do anything to get ahead, and will kill anyone who stands in their way. A chaotic evil person sees no value in order and governments, and believes to the utmost in the tenant that 'Might Makes Right'.
Race:
Humans are the 'average' race. They have the shortest life spans, and because of this, they tend to avoid the racial prejudices that other races are known for. They are also very curious and tend to live 'for the moment'.
Primary Class:
Fighters are the warriors. They use weapons to accomplish their goals. This isn't to say that they aren't intelligent, but that they do, in fact, believe that violence is frequently the answer.
Secondary Class:
Thieves are the most roguish of the classes. They are sneaky and nimble-fingered, and have skills with traps and locks. While not all use these skills for burglary, that is a common occupation of this class.
Deity:
Talos is the Chaotic Evil god of storms, forest fires, earthquakes, tornadoes, and destruction in general. He is also known as the Destroyer. His followers fear him more than worship him, and they revel in the destructive fury of nature - while praying to be spared from its wrath. Talos's symbol is three lightning bolts, of different colors, coming from a central point.
In ieder geval , als er nog mensen kunnen joinen voor af en toe een online adventure in bg2 contact me maar op me icq # of msn , heb er altijd wel zin in
Ik stond om eerlijk te zijn best wel verbaasd van het resultaat (kwa alignment)
De classes kloppen wel (hoe ik mijn character roleplay) alleen de alignment niet echt denk ik , hmm zou er dan toch een klein

Dit was dus het antwoord
You Are A:
Chaotic Evil Human Fighter Thief
Follower Of Talos
Alignment:
Chaotic Evil characters are the most 'evil' people out there. They are willing to do anything to get ahead, and will kill anyone who stands in their way. A chaotic evil person sees no value in order and governments, and believes to the utmost in the tenant that 'Might Makes Right'.
Race:
Humans are the 'average' race. They have the shortest life spans, and because of this, they tend to avoid the racial prejudices that other races are known for. They are also very curious and tend to live 'for the moment'.
Primary Class:
Fighters are the warriors. They use weapons to accomplish their goals. This isn't to say that they aren't intelligent, but that they do, in fact, believe that violence is frequently the answer.
Secondary Class:
Thieves are the most roguish of the classes. They are sneaky and nimble-fingered, and have skills with traps and locks. While not all use these skills for burglary, that is a common occupation of this class.
Deity:
Talos is the Chaotic Evil god of storms, forest fires, earthquakes, tornadoes, and destruction in general. He is also known as the Destroyer. His followers fear him more than worship him, and they revel in the destructive fury of nature - while praying to be spared from its wrath. Talos's symbol is three lightning bolts, of different colors, coming from a central point.
In ieder geval , als er nog mensen kunnen joinen voor af en toe een online adventure in bg2 contact me maar op me icq # of msn , heb er altijd wel zin in
Je bent wel in de nacht erheen gegaan?UneXisT schreef op 08 January 2003 @ 00:14:
Ik wil nu naar level 3 en Bodhi joinen. Maar ik ben eerst naar the graveyard district gegaan toen ik niet genoeg geld had, toen zei ze, kom maar terug als je wel genoeg geld hebt. Maar nu ga ik naar the graveyard district en kan ik haar niet meer vinden... iemand een idee waar ze zit?
TMAXTINT
Ey leukVerwijderd schreef op 08 January 2003 @ 01:10:
Voor het maken van mijn party ze leider denk ik , ik ga zijn persoonlijkheid eens bepalen door deze test (zal wel al 100x langs gekomen zijn) http://irulethe.net/~neppyman/dndwho/index.html
*knip*
ook ff gedaan
Is ook wel redelijk het karakter wat ik idd gemaakt heb, Neutral Good, Half Elf Ranger.You Are A:
Chaotic Good Elf Fighter Ranger
Follower Of Tymora
Alignment:
Chaotic Good characters are independent types with a strong belief in the value of goodness. They have little use for governments and other forces of order, and will generally do their own things, without heed to such groups.
Race:
Elves are the eldest of all races, although they are generally a bit smaller than humans. They are generally well-cultured, artistic, easy-going, and because of their long lives, unconcerned with day-to-day activities that other races frequently concern themselves with. Elves are, effectively, immortal, although they can be killed. After a thousand years or so, they simply pass on to the next plane of existance.
Primary Class:
Secondary Class:
Rangers are the defenders of nature and the elements. They are in tune with the Earth, and work to keep it safe and healthy.
Deity:
Tymora is the Chaotic Good goddess of luck and good fortune. She is also known as Lady Luck, and also Tyche's fair-tressed daughter. Followers of Tymora believe in the tenent that, 'Fortune Favors the Bold,' and will throw caution to the wind and trust to luck to work things out for the best. Tymora's symbol is an unmarked silver disk.
Neutral Evil Human Ranger Mage
Follower Of Cyric
Alignment:
Neutral Evil characters believe in Number One. Their personal gain takes precedance over all else, and they will work with whomever necessary and whatever institutions necessary to further their own goals.
Race:
Primary Class:
Rangers are the defenders of nature and the elements. They are in tune with the Earth, and work to keep it safe and healthy.
Secondary Class:
Mages harness the magical energies for their own use. Spells, spell books, and long hours in the library are their loves. While often not physically strong, their mental talents can make up for this.
Deity:
Cyric is the Neutral Evil god of death, murder, the dead, strife, tyranny, deception, and illusion. His followers are working to secure his position as a new god, and are in conflict with many worshippers of other deities. They wear black or dark purple robes, with silver trimming, and wear silver bracelets. Cyric's symbol is a skull set in a purple starburst.
-------------------------------------------------------------
Woei, neutral evil
Follower Of Cyric
Alignment:
Neutral Evil characters believe in Number One. Their personal gain takes precedance over all else, and they will work with whomever necessary and whatever institutions necessary to further their own goals.
Race:
Primary Class:
Secondary Class:
Mages harness the magical energies for their own use. Spells, spell books, and long hours in the library are their loves. While often not physically strong, their mental talents can make up for this.
Deity:
Cyric is the Neutral Evil god of death, murder, the dead, strife, tyranny, deception, and illusion. His followers are working to secure his position as a new god, and are in conflict with many worshippers of other deities. They wear black or dark purple robes, with silver trimming, and wear silver bracelets. Cyric's symbol is a skull set in a purple starburst.
-------------------------------------------------------------
Woei, neutral evil
TMAXTINT
Verwijderd
Inderdaad, een interessante test.
Lawful Good Elf Paladin Ranger
Follower Of Tyr
Alignment:
Lawful Good characters are the epitome of all that is just and good. They believe in order and governments that work for the benefit of all, and generally do not mind doing direct work to further their beliefs.
Race:
Elves are the eldest of all races, although they are generally a bit smaller than humans. They are generally well-cultured, artistic, easy-going, and because of their long lives, unconcerned with day-to-day activities that other races frequently concern themselves with. Elves are, effectively, immortal, although they can be killed. After a thousand years or so, they simply pass on to the next plane of existance.
Primary Class:
Paladins are the Holy Warriors. They have been chosen by a God/dess to be their representative on Earth, and must follow the code of that deity, or risk severe penalties. They tend towards being righteous, but not generally to excess.
Secondary Class:
Deity:
Tyr is the Lawful Good god of justice. He is also known as Tyr Grimjaws, Wounded Tyr, the Maimed God, and Blind Tyr. He appears as a warrior, missing his hand. Followers of Tyr are concerned first and foremost with justice - discovering the truth and punishing the guilty for their crimes. They wear blue and purple robes with a white sash, a white gauntlet on the left hand, and a black gauntlet on the right, to symbolize Tyr's lost hand. Their preferred weapon is the warhammer. Tyr's symbol is a set of scales resting on a warhammer.
Sinds wanneer kun je een multi-classed Paladin/Ranger zijn?
Verwijderd
Geen idee , ik dacht zelf ook altijd dat je alleen fighter , mage , thief , cleric kon multiclassenVerwijderd schreef op 08 January 2003 @ 15:14:
[...]
Sinds wanneer kun je een multi-classed Paladin/Ranger zijn?
misschien dan een bug? wel nieuwe patch gedraaid (of ben ik dan zo scheel..)UneXisT schreef op 08 januari 2003 @ 00:14:
Net Kangaxxx en Shangalar gemaaid en ben wel redelijk klaar hier anders maar weer voor de thieves werken (vorige x dat ik het speelde).
Ik keek trouwens net pas goed naar de screen van corpseflayer en damn, 1 slag 100 points heb ik nog nooit gehaald. Quintuple hit, hoe krijg je zoiets
Op welke moeilijkheid spelen jullie eigenlijk?
Verwijderd
Bodhi zit in het noorden van de "Lower Tombs". Als je op M drukt in de Graveyard District zul je het vast wel vinden.UneXisT schreef op 08 januari 2003 @ 20:41:
misschien dan een bug? wel nieuwe patch gedraaid (of ben ik dan zo scheel..)
Net Kangaxxx en Shangalar gemaaid en ben wel redelijk klaar hier anders maar weer voor de thieves werken (vorige x dat ik het speelde).
Dat krijg je als je Thief of Stalker bent. Je moet jezelf daarvoor onzichtbaar maken, achter een vijand gaan staan en aanvallen met een wapen dat gebruikt kan worden door een Thief.Ik keek trouwens net pas goed naar de screen van corpseflayer en damn, 1 slag 100 points heb ik nog nooit gehaald. Quintuple hit, hoe krijg je zoiets
Op welke moeilijkheid spelen jullie eigenlijk?
Met je thief "hide in shadows" doen, daarna achter de vijand gaan staan en hakken met een single handed weapon, al je dan raak mept krijg je een afhankelijk van je thief lvl een damage multiplier, begint met 3x, eindigd met 4x of 5x.
critical hit 26damage (critical=double) maal 4 = 104damage (backstab quintuple damage).
Als je een paar boots of speed hebt en een thief met 100/100 move silently en hide in shadows, dan geef je hem de script thief scout, equip dan een goed wapen (bijv daystar vs vampires, double damage) en dan haal(ik vaak
) je soms 100+hits, dat kan geen enkele fighter.
critical hit 26damage (critical=double) maal 4 = 104damage (backstab quintuple damage).
Als je een paar boots of speed hebt en een thief met 100/100 move silently en hide in shadows, dan geef je hem de script thief scout, equip dan een goed wapen (bijv daystar vs vampires, double damage) en dan haal(ik vaak
Bedankt, en die backstab gebruik ik vaak met Valygar (nog bedankt voor de tip eerst Farzin, over die katana's
) werkt idd goed.
100+ hits zijn asociaal en dat wil ik ook
Bohdi zit idd bovenaan, maar die deur zit op slot, en lockpick werkt niet.
100+ hits zijn asociaal en dat wil ik ook
Bohdi zit idd bovenaan, maar die deur zit op slot, en lockpick werkt niet.
Dit topic is gesloten.