Baldurs gate II: Shadows of amn

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.261 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... je weet toch waar je Bodhi gesproken hebt? Probeer die deur maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/bodhi.JPG

Die deur toch?
Ik heb bodhi alleen gesproken toen ik te weinig geld had. Toen zei ze dat ik moest terugkomen wanneer ik wel genoeg geld had. Ze kwam dus eerst naar mij toe toen ik op the graveyard aankwam. Ik ben nooit die deur door geweest...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde de deur ten zuiden van waar die man levend was begraven en die Crypt King. Volgens mij is het niet de bedoeling dat je door die deur gaat als je kiest om met Bodhi samen te werken. Ik heb Baldur's Gate II helaas niet op mijn computer staan, anders zou ik wel een screenshot voor je maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/bohdi2.jpg
Deze? Rest zijn allemaal crypts met alleen een kist erin.
is barred helaas. al lijkt dit wel de deur waar de trap heen gaat op de vorige pic. (achter die deur vorige pic)

Naja volgens mij heeft het niet zo veel impact wie je nou kiest. (na chapt 2 merk je er niks meer van meen ik me te herinneren)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dat je zult moeten cheaten. Zet in Baldur.INI: "Debug Mode=1", vervolgens kun je je met Control+J teleporteren naar de andere kant van de deur. Let wel op: je moet je mensen voor twee seconde geen opdrachten geven, anders wordt de teleportatie geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die online bgII spelen en plek hebben voor een wat lager lvl character ?
heb even ofline gespeeld , maar wil eigenlijk wel weer online spelen , het zou bv heel erg leuk zijn om een group van 6 mensen te hebben en dan samen het spel uit te spelen en zoveel mogelijk side quests te doen , Als er mensen zijn die nog ander mensen zoeken om te spelen icq me of email me maar (email is ook me msn) of als je een game wilt starten en samen wilt spelen contact me dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 22:52:
Ik vrees dat je zult moeten cheaten. Zet in Baldur.INI: "Debug Mode=1", vervolgens kun je je met Control+J teleporteren naar de andere kant van de deur. Let wel op: je moet je mensen voor twee seconde geen opdrachten geven, anders wordt de teleportatie geannuleerd.
Bedankt voor je hulp iig. proberen of dat cheaten lukt

Hmm, als ik achter die deur ga kan ik haar ook niet vinden. Nouja dan maar bij the thieves, ook leuk :)

Ik wil trouwens best een keer online spelen, nog nooit gedaan :)

[ Voor 21% gewijzigd door Unex op 08-01-2003 23:18 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, er moet wel een gigantische bug zitten in dat spel. Als de Shadow Thieves je niet accepteren, moet je het volgende doen:

Control-Spatie, en dan intypen:

CLUAConsole:CreateCreature("Aran")

Doe het ergens waar je makkelijk bij kunt komen, anders kun je het moeilijk vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Niet online
Haha, nee taxichauffeur moet ik niet worden :)

Gelukkig kan ik wel the thieves joinen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Zo, ik ben er ff niet en gelijk 200 replies erbij ;) Ik ben net weer (gedwongen) opnieuw begonnen, ik moest BG er namellijk afgooien (kleine harde schijf + zusje dat The Sims wil spelen + BG II full install = problemen :{) Maar, hij staat er weer op :Y)

Ik heb maar een fighter genomen, de vorige keer met die mage vond ik het toch een beetje teveel magic worden :) (Constant battles moeten pausen en met 3 mages spells uitkiezen werd vervelend :)) Ik meld het wel weer als ik in D'Arnise keep weer niet verder kom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
da_rippah schreef op 09 januari 2003 @ 16:46:
Zo, ik ben er ff niet en gelijk 200 replies erbij ;) Ik ben net weer (gedwongen) opnieuw begonnen, ik moest BG er namellijk afgooien (kleine harde schijf + zusje dat The Sims wil spelen + BG II full install = problemen :{) Maar, hij staat er weer op :Y)

Ik heb maar een fighter genomen, de vorige keer met die mage vond ik het toch een beetje teveel magic worden :) (Constant battles moeten pausen en met 3 mages spells uitkiezen werd vervelend :)) Ik meld het wel weer als ik in D'Arnise keep weer niet verder kom ;)
En zo begon het hier ook. Eerste char mislukt en de tweede niet en dan ben je meteen verslaafd voor 2 maanden ;)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juist, eerste char zoog, maar met de 2e doe je het meteen 3x zo goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yay, ik ben gister naar de winkel gefietst, en heb BG2+ToB gekocht (40 euro bij elkaar)
dus ik ben voorlopig zoet, ik ga voorlopig echter niet online spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Je bent voorlopig wel zoet idd... SoA alleen al was 400 uur gameplay meen ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
meet edwin(a) :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Baldr0392.jpg

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Niet online
haha, leuk stukje is dat ja :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik vind dat stukje bij Kalah ook lachen, (in die circustent aan het begin)... Moet je eens vragen " And why would i want to pass over the bridge?" oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
* da_rippah SPOILERS ??

Ik zit nu trouwens (voor mij dan) bij een moeilijk stuk... Ben al naar de Slums gegaan en all that...

Ik heb Anomen erbij gehaald. Nalia heb ik even erbij gehad, quest van d'Arnise Keep gekregen, maar die heb ik even gelaten voor wat het was (Ik kwam er de vorige keer niet verder |:()

Ik wist niet waar ik heen zou gaan, maar ik hoorde iets hier over een goede mage die je in de Docks kon oppikken, dus ik naar de Docks ;) Daar aangekomen, zei een Shadow Thief tegen mij dat ik welkom was, dus ik ging naar binnen en kreeg een quest van de leider (ik ben even zijn naam kwijt), ik moest dus die (vermoedelijke) verrader van de Shadow Thiefs gaan bespioneren.

Afijn, eerste questje gedaan voor hem. Ik had Nalia toen nog maar die was een te slechte thief om dat beeldje mee te krijgen (:X) Daarom heb ik Nalia (tijdelijk) gedumpt en Yoshimo maar meegenomen. Hem lukte het, uiteraard, wel :*)

Maar nu moet ik van Edwin (die mage) een opdracht doen: een Crowled Wizard (of hoe heten die beesten :+) vermoorden. Maar, -iedereen in men party is zowat tegen die Edwin, -Minsc heeft ruzie met em, -iedereen in men party is tegen onzinnig moorden. Wat moet ik doen? Toch maar die missie doen of de hele boel laten zitten??? (ohja en die kerel is ook nog es verschrikkelijk sterk, voor mijn niveau dan :P)

[ Voor 4% gewijzigd door da_rippah op 10-01-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt Edwin doden. Ook dan krijg je "Mae'vars Stronghold Key". Als je dat doet, laat Minsc het dan doen, hij heeft een hekel aan Edwin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Niet online
Ik had edwin ook de vorige x toen ik het speelde, opzich hadden ze wel 'discussies' (vooral met minsc :))maar het ging verder prima. Hij is trouwens een hele goeie mage. Mijn party was toen
Ik (half orc barbarian, neutral good)
Minsc
Jaheira
Keldorn
Yoshimo
Edwin

Als je rep. 19 of hoger wordt gaat hij trouwens zelf weg uit je party, wil je hem houden dus max rep. van 18.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ja het gaat er eigenlijk niet om of ik Edwin erbij moet halen (lijkt me trouwens raar, als je een overwegend Goede party hebt, om een evil ingesteld mage erbij te doen) maar of ik die quests moet afmaken... Ik bedoel, m'n party is er niet blij mee en die Crowded Wizard is supersterk :{

En Nalia en Aerie vind ik eigenlijk een beetje teveel kanonnenvoer worden, ze hebben weinig armor in vergelijking met de rest en ik Nalia als thief waardeloos en Aerie voegt tot nu toe helemaal nix toe met d'r 30 hp :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
da_rippah schreef op 10 January 2003 @ 17:49:
* irritableskillz SPOILERS ??

Ik zit nu trouwens (voor mij dan) bij een moeilijk stuk... Ben al naar de Slums gegaan en all that...

Ik heb Anomen erbij gehaald. Nalia heb ik even erbij gehad, quest van d'Arnise Keep gekregen, maar die heb ik even gelaten voor wat het was (Ik kwam er de vorige keer niet verder |:()

Ik wist niet waar ik heen zou gaan, maar ik hoorde iets hier over een goede mage die je in de Docks kon oppikken, dus ik naar de Docks ;) Daar aangekomen, zei een Shadow Thief tegen mij dat ik welkom was, dus ik ging naar binnen en kreeg een quest van de leider (ik ben even zijn naam kwijt), ik moest dus die (vermoedelijke) verrader van de Shadow Thiefs gaan bespioneren.

Afijn, eerste questje gedaan voor hem. Ik had Nalia toen nog maar die was een te slechte thief om dat beeldje mee te krijgen (:X) Daarom heb ik Nalia (tijdelijk) gedumpt en Yoshimo maar meegenomen. Hem lukte het, uiteraard, wel :*)

Maar nu moet ik van Edwin (die mage) een opdracht doen: een Crowled Wizard (of hoe heten die beesten :+) vermoorden. Maar, -iedereen in men party is zowat tegen die Edwin, -Minsc heeft ruzie met em, -iedereen in men party is tegen onzinnig moorden. Wat moet ik doen? Toch maar die missie doen of de hele boel laten zitten??? (ohja en die kerel is ook nog es verschrikkelijk sterk, voor mijn niveau dan :P)
Die mage valt best wel mee toch. Cast breach op hem en het is snel gedaan met hem. Maar daarvoor heb je dus wel Nalia of Aerie nodig aangezien dat de enige mages zijn waar je op dat moment over kan beschikken. Of je bent er natuurlijk zelf een :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Niet online
da_rippah schreef op 10 januari 2003 @ 18:27:
Ja het gaat er eigenlijk niet om of ik Edwin erbij moet halen (lijkt me trouwens raar, als je een overwegend Goede party hebt, om een evil ingesteld mage erbij te doen) maar of ik die quests moet afmaken... Ik bedoel, m'n party is er niet blij mee en die Crowded Wizard is supersterk :{

En Nalia en Aerie vind ik eigenlijk een beetje teveel kanonnenvoer worden, ze hebben weinig armor in vergelijking met de rest en ik Nalia als thief waardeloos en Aerie voegt tot nu toe helemaal nix toe met d'r 30 hp :X
Tja raar, echt kloppen doet het ook niet maja..
ik vind edwin erg cool (Kogan ook), leuke uitspraken altijd :)
Ik heb nu trouwens een relatie met viconia (nieuw potje) alleen het gaat niet goed tussen ons :(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ohja en nog iets, is het erg als je bepaald Quests lang 'laat liggen'? Kan het niet voorkomen dat mensen dan op een gegeven moment zoiets zeggen als 'Jah :( Laat dan maar zitten als het zo lang moet duren :(' ?? :P

[edit]
En ik krijg die Crowded Wizard trouwens echt niet verslagen... Een spel als 'Breach' ofzo kan ik niet vinden bij Aerie, en als ik begin te vechten cast hij meteen 'Panic' zodat al mijn chars net zolang rondrennen totdat ze getroffen worden door een spell van die kerel |:( |:(

Hoe moet het nou? ;(

[ Voor 45% gewijzigd door da_rippah op 10-01-2003 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Niet online
Ik dacht dat er 1 quest was die je op tijd moet doen, maar dan wordt het duidelijk verteld. Je kunt dus de quests gewoon laten liggen voor later :)

Breach is toch een heel belangrijke spell (net als Pierce magic/shield, lower resistance bv) aangezien je daarmee een aantal protection spells van die mage kan afhalen zodat je fighters het werk kunnen afmaken. Je kan hem wel kopen bij een merchant denk ik. Het is trouwens een Level 5 wizard spell.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik ben op het gebied van sorcerers, wizards en mages toch nog een n00b :X Maakt het uit dat Aerie geen wizard is :? Het verschil tussen wizards en mages is toch dat wizards spells moeten leren ofzow :? Hoe zit dat precies :o ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Niet online
Wizards zijn of mage's of sorcerers. Een sorcerer kan minders spells (en krijgt minder snel nieuwe spells) maar kan ze wel altijd doen. Een Mage heeft er meer en krijgt ze eerder maar moet ze 'leren' door te slapen zoals je wel weet.

Beide kunnen dus bv Breach casten mits ze level 5 spells kunnen leren. ALs je een scroll vind/koopt met Breach moet je je mage de spell laten leren (rechtermuis->learn) en dan selecteren in het spellbook. Dan slapen en je kan hem casten.

Als ze nog geen level 5 spells kan kan je ook de scroll in je hand doen (daar waar je potions enz stopt) en hem dan op die manier gebruiken (kan maar 1x).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Hmm, ik begrijp het :) Maar Aerie is helaas nog niet in staat om lvl 5 spells te memorizen... Breach kun je wel kopen bij de Adventurers Market, dus dat is het probleem niet (koop ik ook gelijk Melfs Minute Meteors >:)) Maar ik neem aan dat Aerie gewoon meer XP moet krijgen om ook lvl 5 spells te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woah! 2 days = 43 replies?!
Pfffrt... niet bij te houden... na gut ff een alignment testje
I Am A: Chaotic Good Elf Mage
Chaotic Good characters are independent types with a strong belief in the value of goodness. They have little use for governments and other forces of order, and will generally do their own things, without heed to such groups.

Elves are the eldest of all races, although they are generally a bit smaller than humans. They are generally well-cultured, artistic, easy-going, and because of their long lives, unconcerned with day-to-day activities that other races frequently concern themselves with. Elves are, effectively, immortal, although they can be killed. After a thousand years or so, they simply pass on to the next plane of existance.

Mages harness the magical energies for their own use. Spells, spell books, and long hours in the library are their loves. While often not physically strong, their mental talents can make up for this.

2e (nieuwere) test: Neutral good half-elven mage.
Secondairy class: bard
Diety: Oghma ("Visdom is eunly possessed by ze learning" (in de docks district :D))
Mijn vorige test gaf een Neutral Good Human Mage (dat was een andere website)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 23:18 . Reden: Oops..Html ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ff nog een laatste vraagje voordat ik maar eens ga tukken :z Is er niet ergens een beetje algemene (liefst NL) guide/faq over BGII? Ik bedoel een guide waar alle aspecten van het spel algemeen besproken worden, want dingen zoals saving throws ofzo begrijp ik nog niet goed :{
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr zijn wel wat faqs en walkthroughs, maar die vertellen of veel te veel over het verhaal, of veel te weinig meestal, je kunt beter hier vragen of rondkijken op andere forums...

Saving throw is wat je maakt tegen een aanval. Voorbeeld: ik gooi een mes op je af, wat doe je? Je probeert opzij te duiken. Dat is een saving throw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da_rippah schreef op 10 January 2003 @ 19:06:
En ik krijg die Crowded Wizard trouwens echt niet verslagen... Een spel als 'Breach' ofzo kan ik niet vinden bij Aerie, en als ik begin te vechten cast hij meteen 'Panic' zodat al mijn chars net zolang rondrennen totdat ze getroffen worden door een spell van die kerel |:( |:(

Hoe moet het nou? ;(
Resist Fear (Lvl1 Cleric, Lvl2 Mage, Cavalier Innate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da_rippah schreef op 10 January 2003 @ 23:08:
Ff nog een laatste vraagje voordat ik maar eens ga tukken :z Is er niet ergens een beetje algemene (liefst NL) guide/faq over BGII? Ik bedoel een guide waar alle aspecten van het spel algemeen besproken worden, want dingen zoals saving throws ofzo begrijp ik nog niet goed :{
Iemand?
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik weet nog wel meer site's maar daar staan natuurlijk ook snel al veel Spoilers op.. dus je roept maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Dr zijn wel wat faqs en walkthroughs, maar die vertellen of veel te veel over het verhaal, of veel te weinig meestal, je kunt beter hier vragen of rondkijken op andere forums...

Saving throw is wat je maakt tegen een aanval. Voorbeeld: ik gooi een mes op je af, wat doe je? Je probeert opzij te duiken. Dat is een saving throw.
Een saving throw is dus eigenlijk een defensieve actie? (ik merk wel dat het af en toe verwarrend is als je Dungeons&Dragons niet kent ;() En wat zijn de manieren om saving throws bij jezelf zo hoog mogelijk te houden en bij de tegenstander zo laag mogelijk?
Resist Fear (Lvl1 Cleric, Lvl2 Mage, Cavalier Innate)
Het is geloof ik niet Fear waar men poppetjes last van hebben, Panic was het denk ik. Helpt Resist Fear daar ook tegen? ik neem aan dat je die moet casten voordat je de battle ingaat..
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik weet nog wel meer site's maar daar staan natuurlijk ook snel al veel Spoilers op.. dus je roept maar
Tjah het heeft me dat saving throws wel uitgelegd, maar misschien moet ik idd hier maar de dingen vragen, ik merkte ook dat de meeste FAQ's veel spoilers hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, een saving throw is eigenlijk een dobbelsteen die gerold wordt om te kijken of de defensieve actie is gelukt of niet. Bij alle spreuken staat een beschrijving of er een save tegen is. Er zijn items die +1 to save vs ##### (##### kan zijn fear, mind, death, poison, acid, cold, slow enzovoorts), zodat je saves beter worden en er een grotere kans is dat je een hoge waarde haalt. (het systeem is vaak inderdaad ingewikkeld tot je het een beetje kent).

De basis roll voor alle acties = y = tdn + x (y staat voor de uitkomst van de roll, t staat voor hoeveel dobbelstenen er gegooid worden, n staat voor hoeveel zijden die dobbelsteen heeft, x voor alle bonussen die erbij op komen)

VB: 1d8 + 2 = 8
Uit de roll kwam hier dus 6 en de speler had items die hem +2 gaven aan die roll.

Tis waarschijnlijk nog een beetje abracadabra zo, maar misschien toch iets duidelijker dan eerst....

Oh over dat panic gedoe:
Fear houdt alle vormen van angst in. Er is namelijk nog een soort roll die een char maakt in het spel: morale. Als die te laag is is er kans dat ze in paniek raken (panic), bang worden (fear) of helemaal doordraaien (berserk).
Als er een spreuk wordt gecast die fear oproept (vb: horror lvl 1 mage) dan maakt de char een save vs fear

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 12:11 . Reden: Panic! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Laatst online: 19-05 15:21
Fear of panic komen vaak voor als je party dramatische battles ingaat, dus als een character voor 100+ damage aan harde klappen krijgt kan het zijn dat hij zegt "we will continue this... another day -Anomen-), dat was bijv bij Firkraag zo.
De beste remedie tegen fear of panic is een krachtige party leader, maw een sterke fighter met bijv +5 two-handed sword en +2 two handed weapon style, één die alles zo kan ineenbeuken met een +3 hakker, dit moet nu misschien niet letterlijk opgenomen worden want de moraal van de party wordt bepaald door de charisma van de leider, een leider met 18 charisma zal zo goed als nooit een party member hebben die wegloopt, immers heeft de 18 cha leider een uitstraling en toonaangevend voorbeeld.
Een mage met 3 cha zou een zéér slechte party leader zijn.
Als je een topleider wil zou ik het volgende doen
Fighter half-orc
+5 longsword
+3 two weapon style
19str
18dex
19cons
x int
x wis
18cha
x is de overschot van de statpoints die verspreid worden over beide -int en wis-, int > wis tho.
Doe nu de copper coronet quest en de slaver quest, koop dan van Bernard blade of roses.
Nu heb je 20 charisma dankzij dit zwaard, stop het in je shield socket, in je rechterhand stop je dan een ander top longsword, bijv de Equalizer of Daystar.
Nu koop je de scroll limited wish en een potion of fortitude, laat je mage de potion drinken en de scroll lezen, vraag de Dao om de éénmalige wens een magisch item te krijgen, geef nu je leider het item.
Draag ook de baldurian (ofzo) helmet.
Uiteraard geef je hem ook een paar boots of speed, een girdle of bluntness, cloak of the sewers, ring of air control en ring of regeneration.
Ac -8 nu.
:*)
/e/
Blade of roses is +2 charisma, niet je charisma naar 20

[ Voor 3% gewijzigd door peke op 11-01-2003 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corpseflayer, zo hoef je het helemaal niet te doen, de morale roll is niet afhankelijk van alleen de leider. Helmaal niet zelfs, de leider hoeft niet eens in de buurt te zijn van het gevecht (heb sommige improved bosses zonder party leader verslagen :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Blz 41 in de manual onder MORALE;
Morale is positively influenced by having a leader (the topmost character in the portraits) with high Charisma, by the environment the creature is located in, etc...
Lees misschien eerst de manual voor je blaat :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silence yourself. Morale houdt meer in dan alleen wat in de manual staat... Als je het echt wilt weten moet je maar doen wat ik niet deed: de manual lezen van D&D 2nd edition (die is ongeveer 5 boeken groot geloof ik, ik wens je veel leesplezier...)

Maar in BGII is morale echt wel te beinvloeden door meer dingen dan de leider... Mijn pally (alle stats 18) stond aan de ene kant te hakken, aan de andere kant waren 2 chars (dit in de final battle tegen de eindbaas) tegen pit fiends aan het vechten en had er een een morale failure. (de party was 4 leden groot).
De manual van het spel klopt wel deels, maar de party leader is niet de enige die morale beinvloedt.

DAT zei ik.

Hows that for a sheep remark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Woei, veel info weer :) Maar Corpseflayer, jij ratelt altijd wel meteen ver door ;)

Ik denk dat ik nu maar eens die quest ga doen voor die Lord [iets] in de Copper Coronet, die quest waar je die trolls moet wegvegen. Is dat een makkelijke quest?

Kun je trouwens ergens zien hoe hoog de morale van je party is? Of gaat dit per char apart?

[ Voor 17% gewijzigd door da_rippah op 11-01-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 12:46:
Corpseflayer, zo hoef je het helemaal niet te doen, de morale roll is niet afhankelijk van alleen de leider. Helmaal niet zelfs, de leider hoeft niet eens in de buurt te zijn van het gevecht (heb sommige improved bosses zonder party leader verslagen :D)
Hij hoeft niet in de buurt te zijn van de party maar zijn Charisma beïnvloed de party altijd, een battle winnen zonder dat je leader iets doet veranderd niets aan de zaak, de Cha regel blijft.
Uiteindelijk bedoelde ik alleen maar dat de party leader Charisma weldegelijk een belangrijk punt is voor de morale van de groep. Dat de morale niet alleen afhankelijk is van de leider weet ik ook wel (duh), ik dacht dat dit wel duidelijk zou zijn met dat voorbeeldje van Anomen die Firkraag-klapjes kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Ja ik ben een zeikert :P maar ik verveel me dood heeft er iemand zin een potje bgII?
zoja voeg me dan ff toe met icq :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Icingdeath op 11-01-2003 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
ff een vraagje mensen; kan edwin ook de spell breach magic verkrijgen (of in iedergeval een spell waarmee ik de magische weerstand van mijn tegenstanders kan breken of verlagen?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Straks mag je mee doen, eerst ff uit de dungeon geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
corpseflayer schreef op 11 januari 2003 @ 16:23:
Straks mag je mee doen, eerst ff uit de dungeon geraken.
Bedankt hoelaat kan je of zit je voorlopig nog in die dungeon?

[ Voor 18% gewijzigd door Icingdeath op 11-01-2003 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geloof ik niet Fear waar men poppetjes last van hebben, Panic was het denk ik. Helpt Resist Fear daar ook tegen? ik neem aan dat je die moet casten voordat je de battle ingaat..
Resist Fear helpt tegen Fear en alle vormen van Morale Failure. Dus ook tegen Panic, "Paniek" :)
ff een vraagje mensen; kan edwin ook de spell breach magic verkrijgen (of in iedergeval een spell waarmee ik de magische weerstand van mijn tegenstanders kan breken of verlagen?)?
Ja, Edwin mist alleen "Divination" spells als Identify, Detect Invisibility, Know Alignment en True Sight.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik nu maar eens die quest ga doen voor die Lord [iets] in de Copper Coronet, die quest waar je die trolls moet wegvegen. Is dat een makkelijke quest?
Je moest maar eens weten wie Lord Jierdan Firkraag echt is...

Maar dat zijn dus echt geen trolls, je zult de volgende mensen/beesten tegenkomen: Paladins, Orks, Hobgoblins, Vampiric Wraiths, Vampieren, Golems, Tazok en een dr.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
da_rippah schreef op 11 January 2003 @ 14:28:
Woei, veel info weer :) Maar Corpseflayer, jij ratelt altijd wel meteen ver door ;)

Kun je trouwens ergens zien hoe hoog de morale van je party is? Of gaat dit per char apart?
Voor je aan de red dragon begint ja die die kom je tegen in deze quest zoals Farzin al zij. Kan je beter die quest doen gvd ik weet de naam er niet van waar de shadow dragon in voorkomt die is namelijk al een stuk makelijker. :)
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 18:29:
[...]
Ja, Edwin mist alleen "Divination" spells als Identify, Detect Invisibility, Know Alignment en True Sight.
Bedankt

[ Voor 16% gewijzigd door Icingdeath op 11-01-2003 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 18:48:
[...]

Je moest maar eens weten wie Lord Jierdan Firkraag echt is...

Maar dat zijn dus echt geen trolls, je zult de volgende mensen/beesten tegenkomen: Paladins, Orks, Hobgoblins, Vampiric Wraiths, Vampieren, Golems, Tazok en een dr.... :X
Ja :( Die Firkraag.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Om 23h30 exact is 213.224.155.139 up, ik heb eindelijk de boel een beetje op orde, heb zelfs een bug ontdekt, ring of regeneration werkt niet icm limited wish full plate armor nadat je character veranderingen maakte met shadowkeeper (mijn fighter-archer veranderd in een two handed swordsman en dan maar een aparte ranger-archer erbij).
Er zijn 4 characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
10 voor 0h, ff vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
corpseflayer schreef op 11 January 2003 @ 23:08:
Om 23h30 exact is 213.224.155.139 up, ik heb eindelijk de boel een beetje op orde, heb zelfs een bug ontdekt, ring of regeneration werkt niet icm limited wish full plate armor nadat je character veranderingen maakte met shadowkeeper (mijn fighter-archer veranderd in een two handed swordsman en dan maar een aparte ranger-archer erbij).
Er zijn 4 characters.
Damn wat ben ik ook een eikel loop ik in eerste instantie te zeiken dat ik bgII wil online spelen word een server gestart lig ik te pitten |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Icingdeath op 12-01-2003 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, archer is cool, jammer dat hij alleen good kan spelen :{

nog een vraagje, ik speel nu evil, en welke dief kan ik het beste meesleuren?
Nu heb ik yoshimo, maar ik wil hem niet eeuwig gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik vind Nalia waardeloos als Thief, tenminste in het begin...

edit:

Ohja, Jelle: Slapen is ook belangrijk hoor ;)

[ Voor 36% gewijzigd door da_rippah op 12-01-2003 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De shadow dragon (Thaxall'ssiliya) kom je tegen in de "investigate the deaths in the Umar hills" quest. (leuk als je de tavern owner ernaar vraagt, dan krijg je een boek dat 'the Umar Witch Project' heet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Imo is een thief geen noodzaak, je kan makkelijk een thief/mage maken;
thief lvl 11: 2200000 exp
dan dual class naar mage
mijn skills zijn
110 pick pockets
100 open locks
140 find traps
al de rest op zijn basewaarde
15/18/18/18/18/3 als statpoints.
Moet je wel eerst ff goed expen om naar lvl 12 mage te gaan vooraleer je thief skills terug hebt, ondertussen is yoshimo wel goed.
Ik speel nog ff enkele uren
213.224.155.198

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Hee corpseflayer kan je weer een server starten? en ik zal het deze keer niet vergeten. :Y)

laat maar niet goed gekeken

[ Voor 15% gewijzigd door Icingdeath op 12-01-2003 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik zit nu ergens in een kerker ofzo (in de Windspear Hills).. Ik heb net de dryads quest voltooid, ik kreeg helemaal geen beloning :( Ondankbare Fairy Queen... :P

Ik heb de kerker voor een stuk al leeggeveegd, zooi orcs afgeslacht, maar nu kom ik in een kamer met aan weerskanten orc archers, vrij lastig :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da_rippah schreef op 12 januari 2003 @ 13:35:
Ik zit nu ergens in een kerker ofzo (in de Windspear Hills).. Ik heb net de dryads quest voltooid, ik kreeg helemaal geen beloning :( Ondankbare Fairy Queen... :P

Ik heb de kerker voor een stuk al leeggeveegd, zooi orcs afgeslacht, maar nu kom ik in een kamer met aan weerskanten orc archers, vrij lastig :{
Daar ben ik net voorbij. Ik heb gewoon monsters aan alle twee de kanten gesummend. Die hakten die archers gelijkt in de pan :)

Kan je trouwens ook spells vergeten, of uit je spell book halen? Ik kan van sommige levels geen spells meer leren, omdat m'n spell book vol zit.
Sommige spells heb ik nog nooit gebruikt, en die wil ik dan weg hebben, zodat er weer plaats is om andere spells te leren. Is daar een spell voor, of iets anders, of kan het helemaal niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 15:58:
[...]

Daar ben ik net voorbij. Ik heb gewoon monsters aan alle twee de kanten gesummend. Die hakten die archers gelijkt in de pan :)

Kan je trouwens ook spells vergeten, of uit je spell book halen? Ik kan van sommige levels geen spells meer leren, omdat m'n spell book vol zit.
Sommige spells heb ik nog nooit gebruikt, en die wil ik dan weg hebben, zodat er weer plaats is om andere spells te leren. Is daar een spell voor, of iets anders, of kan het helemaal niet :?
Ik speelde vroeger met een archer, alle skill points in shortbow, en dan de tuigan bow, 3 shots per round minimum.

en over die spells, die kan je als je ToB hebt erasen uit je spellbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 15:58:
[...]

Dat is een idee idd! Ik was vergeten dat Aerie Monster Summoning I al kon, nog niet gebruikt... (Weet je welke spreuk ook aan te raden is om te kopen: Melfs Minute Meteors.. vuurballen die nogal wat dmg doen :)) Ik ben ook al voorbij die archers, later die Stone Golem nog... Daarna heb ik even gerest en werd ik aangevallen door een Skeleton Warrior (draagt een scroll en een Two Handed Sword +1 bij zich :9) Maar die [huppelepup] Fiends zijn echt irritant, op de een of andere manier hebben de helft van mijn aanvallen geen enkel effect :?
Ik hoop trouwens dat ik snel weer in de stad kom, want ik heb een shitload aan spullen bij me die ik wil verkopen + ik wil Breach en Melfs Minute Meteors voor Aerie kopen....

-edit- Volgens mij is de linkerkant van je Spell book de spells die je al kan, en rechts waar je uit kun kiezen om te leren. (onthouden) Als je links een van de spells aanklikt (die je al kan dus) gaan ze volgens mij weg en kun je ze vervangen door eentje die op de rechter bladzijde staat. (denk ik)

[ Voor 11% gewijzigd door da_rippah op 12-01-2003 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 10:43:
nog een vraagje, ik speel nu evil, en welke dief kan ik het beste meesleuren?
Nu heb ik yoshimo, maar ik wil hem niet eeuwig gebruiken...
Dat hoeft ook niet :X ;)
Je kan later imoen gebruiken voor locks en trap detection, maar voor stealth, backstabbing en pickpocketing is ze waardeloos. Stealth kan je ook door een ranger laten doen (bv. valygar). Trouwens yoshimo is de enige pure thief die in het spel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik vind Yoshimo wel fijn vooral met Hide in Shadows, Pick locks en Pick pocket... Nalia vind ik op al die gebieden niet goed, misschien dat et later nog komt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Niet online
da_rippah schreef op 12 January 2003 @ 17:00:
Ik vind Yoshimo wel fijn vooral met Hide in Shadows, Pick locks en Pick pocket... Nalia vind ik op al die gebieden niet goed, misschien dat et later nog komt :?
Nee Nalia is gedualclassed, ze zal alleen nog maar beter worden als mage (net zoals imoen btw).
Ik heb de kerker voor een stuk al leeggeveegd, zooi orcs afgeslacht, maar nu kom ik in een kamer met aan weerskanten orc archers, vrij lastig
Je kan daar wat verstopte deuren open peuteren en je fighters hen dan op hun donder geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
irritableskillz schreef op 12 januari 2003 @ 17:03:
Je kan daar wat verstopte deuren open peuteren en je fighters hen dan op hun donder geven :)
Ja inderdaad daar was ik al achter ja, ik ben nu een stukje verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ik heb ook een archer, 5pts shortbow en 1pt twohandedwstyple, later krijgt hij nog een paar boots of speed en gesens bow :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er zo goed aan de Boots of Speed? Ik vond ze buitengewoon slecht, behalve voor Thiefs en Mages. Haste werkt niet als je de Boots of Speed aanhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
?
Boots of speed= permanente haste, maw 2 keer zo snel lopen en 2 keer zoveel attacks/round.
Een monk kan niet hasted of slowed raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 17:49:
Wat is er zo goed aan de Boots of Speed? Ik vond ze buitengewoon slecht, behalve voor Thiefs en Mages. Haste werkt niet als je de Boots of Speed aanhebt.
Mages zijn misschien juist wel de enige die er niet veel aan hebben. Boots of Speed zijn idd permanente haste. Maar moet je Valygar (of jezelf als je een goede fighter bent :)) laten dualwielden met Celestial Fury en Corthala Family Blade en met de boots of speed, vuurwerk gegarandeerd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
irritableskillz schreef op 12 January 2003 @ 19:55:
[...]

Mages zijn misschien juist wel de enige die er niet veel aan hebben. Boots of Speed zijn idd permanente haste. Maar moet je Valygar (of jezelf als je een goede fighter bent :)) laten dualwielden met Celestial Fury en Corthala Family Blade en met de boots of speed, vuurwerk gegarandeerd :p
Ja, maar als ieder in je party auto - haste heeft en die ene mage nou juist net niet dan moet je de hele tijd wachten op die ene mage en das nogal behoorlijk irritant ;)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 15:58:
Als je bedoelt dat je niet meer spells in je boek kan zetten moet je ff een potion drinken dat je Wisdom (of int, ff vergeten) omhoog gaat. dan kan je hem wel in je book zetten, en als de potion is uitgewerkt blijf je hem uiteraard houden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corpseflayer schreef op 12 January 2003 @ 18:48:
?
Boots of speed= permanente haste, maw 2 keer zo snel lopen en 2 keer zoveel attacks/round.
Een monk kan niet hasted of slowed raken.
Even voor de duidelijkheid: de Boots of Speed zorgen niet voor permanent haste. In een niet-gepatchde versie van Baldur's Gate II - SoA zorgen ze er wel voor dat je +1/2 attacks krijgt (als je een Fighter/Ranger/Paladin bent), maar dat is een bug.

Er schijnen nogal wat misverstanden te zijn over haste. Ik zal het even op een rijtje zetten:

Boots of Speed:

- Verdubbeling movement rate

Haste:

- -4 Speed Factor
- 1 extra attack/round

Improved Haste:

- -4 Speed Factor
- Verdubbeling aantal attacks
- Zorgt niet voor fatigue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UneXisT schreef op 12 January 2003 @ 21:17:
[...]

Als je bedoelt dat je niet meer spells in je boek kan zetten moet je ff een potion drinken dat je Wisdom (of int, ff vergeten) omhoog gaat. dan kan je hem wel in je book zetten, en als de potion is uitgewerkt blijf je hem uiteraard houden.
Hij vraagt hoe hij nutteloze spells eruit haalt, met ToB kun je ze erasen door rechtermuisknop te doen (krijg je de info) en dan erase doen

btw, ikzelf vind een sorcerer veel efficienter dan een mage, maar das mijn keuze natuurlijk :)

wat ook wel leuk is, is zo'n spreuk te doen waarbij je meerdere spells als ability kunt activeren.
er zijn er 3 van, volgens mij Minor Spell Secuencer (?) en een gewone en nog 1.
anyway, moet je de krachtigste doen, en dan mislead, en nog 2 andere leuke defensive spells inpleuren.

dan kan zodra een gevecht begint je mage/sorc buiten gevaar brengen, en hevig spells casten, ook kun je natuurlijk hevige offensive combo's maken (Web + Stinking Cloud + Cloudkill }))

Gaat iemand nog een server starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 21:20:
[...]

Even voor de duidelijkheid: de Boots of Speed zorgen niet voor permanent haste. In een niet-gepatchde versie van Baldur's Gate II - SoA zorgen ze er wel voor dat je +1/2 attacks krijgt (als je een Fighter/Ranger/Paladin bent), maar dat is een bug.

Er schijnen nogal wat misverstanden te zijn over haste. Ik zal het even op een rijtje zetten:

Boots of Speed:

Haste:

- -4 Speed Factor
- 1 extra attack/round

Improved Haste:

- -4 Speed Factor
- Verdubbeling aantal attacks
- Zorgt niet voor fatigue.
Ja je hebt gelijk. Bij sommige characters geeft wel een +1/2 attack, maar dat hoort eigenlijk niet. Op www.baldurdash.org staat overigens een gepatchte versie (zoals echt hoort volgens de description).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om spells permanent te VERGETEN (en dus ruimte in je spellbook te maken voor anderen) moet je naar de spellbook pagina gaan waar je een vrij wilt maken (level 1-9), dan klik je rechts op een van de spells, waarna je erase kan doen.

Dit is niet aan te raden, want je kunt gewoon een potion of intelligence drinken en zo toch meer spells leren...

Als je een wat hogere mage hebt, kun je heel handig gebruik maken van spell sequencers en contingencies, dat doet de vijand ook! Alleen hier de vraag: is het op de een of andere manier mogelijk om net als sommige vijanden meerdere contingencies en sequencers te hebben? Bij mij worden ze altijd vervangen als ik nog een keer cast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 21:46:
Alleen hier de vraag: is het op de een of andere manier mogelijk om net als sommige vijanden meerdere contingencies en sequencers te hebben? Bij mij worden ze altijd vervangen als ik nog een keer cast.
Als je goed oplet zie je dat ze een andere spell gebruiken. Lichen bijvoorbeeld, hebben een Chain Contingency, een Contingency en een Spell Trigger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 21:46:
Om spells permanent te VERGETEN (en dus ruimte in je spellbook te maken voor anderen) moet je naar de spellbook pagina gaan waar je een vrij wilt maken (level 1-9), dan klik je rechts op een van de spells, waarna je erase kan doen.
Dat kan trouwens alleen maar als je ToB geïnstalleerd hebt.
Als je een wat hogere mage hebt, kun je heel handig gebruik maken van spell sequencers en contingencies, dat doet de vijand ook! Alleen hier de vraag: is het op de een of andere manier mogelijk om net als sommige vijanden meerdere contingencies en sequencers te hebben? Bij mij worden ze altijd vervangen als ik nog een keer cast.
Eh, nee. Als ik het mij goed herinner kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 21:52:
[...]

Als je goed oplet zie je dat ze een andere spell gebruiken. Lichen bijvoorbeeld, hebben een Chain Contingency, een Contingency en een Spell Trigger.
Helemaal niet! Kangaxx bijvoorbeeld heeft in zijn Lich form 3 chain contingencies.
Dradeel heeft 2 chain contingencies.
Er zijn mages met een magic tattoo en 2 contingencies. enzovoorts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 21:46:

Dit is niet aan te raden, want je kunt gewoon een potion of intelligence drinken en zo toch meer spells leren...

Bedankt voor de tip :)
Ik heb geen ToB dus ik kan geen erase doen, maar door die potions kan ik toch weer 7 spells erbij leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Hmm, het spel barst idd nog van de bugs, dan maar herbeginnen met de fixes in het vooruitzicht.
Ik heb de hele fixpack voor BG2 erop, als iemand wil joinen in multiplay zal hij dat ook moeten doen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 22:02:
Helemaal niet! Kangaxx bijvoorbeeld heeft in zijn Lich form 3 chain contingencies.
Dradeel heeft 2 chain contingencies.
Er zijn mages met een magic tattoo en 2 contingencies. enzovoorts...
Kangaxx heeft maar 1 Chain Contingency. In het begin cast hij echter snel achter elkaar Spell Trap en Protection from Magical Weapons, zoals zoveel Lichen. Dat is een 'special ability' van deze ondode mages. Daarnaast heeft hij ook de Level6 spell "Contingency".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ik heb de fixpack geïnstalleerd en nu hebben mijn chars 4ac ipv 6 als ze unarmored zijn met 18dex.
Weer maar eens opnieuw begonnen met 2 fighters 1bard en een thief/mage :) .
Bardsong is wel goed op hoge lvls, +4 to hit +4 damage immunities voor stun, confusion en nog enkele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corpseflayer schreef op 12 januari 2003 @ 23:26:
Ik heb de fixpack geïnstalleerd en nu hebben mijn chars 4ac ipv 6 als ze unarmored zijn met 18dex.
Weet je zeker dat je het geen Kensai of Swashbuckler is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marruk schreef op 12 January 2003 @ 20:50:
[...]

Ja, maar als ieder in je party auto - haste heeft en die ene mage nou juist net niet dan moet je de hele tijd wachten op die ene mage en das nogal behoorlijk irritant ;)
je moet dan even lang wachten als wanneer niemand in je party boots of speed heeft.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 00:28:
[...]

Weet je zeker dat je het geen Kensai of Swashbuckler is?
Allevier hebben ze dit, en geen één is Kensai of Swashbuckler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Is het eigenlijk een kwestie van XP voordat Aerie lvl 5 spells kan onthouden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da_rippah schreef op 13 January 2003 @ 18:37:
Is het eigenlijk een kwestie van XP voordat Aerie lvl 5 spells kan onthouden??
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 23:16:
[...]

Kangaxx heeft maar 1 Chain Contingency. In het begin cast hij echter snel achter elkaar Spell Trap en Protection from Magical Weapons, zoals zoveel Lichen. Dat is een 'special ability' van deze ondode mages. Daarnaast heeft hij ook de Level6 spell "Contingency".
Incorrect. Kangaxx (en de andere liches) hebben MEERDERE chain contingencies. Bij het starten van een gevecht: "Chain contingency -", als hij op 50% hp is "Chain contingency-". En dit is de tweede keer dat je zegt dat ik niet kan lezen. Het is toch echt zo. Dit is zo ingesteld omdat de vijanden anders te zwak zijn (zeker wezens als Liches, die erg sterk zouden moeten zijn).
Zoals ik zei zijn er ook mages die NOG meer hebben dan 2 contingencies, zoals Magic Tattoo, maar dat zijn meestal dingen die alleen geactiveerd worden bij hogere level spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Die -2 ac kwam door mijn Skald die aan het zingen was :P .
Een bard ruled overigens, hij kan zingen (begint met -2ac +2 to hit +2 damage, stijgt met lvls), heeft een superlore (mage en thief +3/lvl, bard +10/lvl) en kan nog eens mage spells casten ook :) , pick pocketten kan hij ook maar een Skald heeft daar maar 40 voor (1/4 van normaal wegens Skald class)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corpseflayer schreef op 14 January 2003 @ 11:50:
Een bard ruled overigens, hij kan zingen (begint met -2ac +2 to hit +2 damage, stijgt met lvls), heeft een superlore (mage en thief +3/lvl, bard +10/lvl) en kan nog eens mage spells casten ook :) , pick pocketten
Duh, een bard is een mix van alles (soort van afdankertje dus, denk aan LADA).
Die lore kun je wel vervangen door id scrolss of spells (beetje speler komt erin om).
Een echte mage kan alle spells en alle levels, dus ik zie een bard nog geen dragonbreath casten of timestop.
Pickpocketten kan leuk wezen bij shops, maar wat moet ik dan ooit met mijn 1000000 gold naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

q

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 08:41:
[...]

je moet dan even lang wachten als wanneer niemand in je party boots of speed heeft.. :*)
En daarom moet je dus een dief hebben die fijn wat boots of speed kan jatten ;)
In throne of bhaal ben ik gewoon niet anders gewend dat ieder van mijn party een speed boot heeft, tis gewoon zo verrekte handig.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
[...]

Ja, maar als ieder in je party auto - haste heeft en die ene mage nou juist net niet dan moet je de hele tijd wachten op die ene mage en das nogal behoorlijk irritant

--------------------------------------------------------------------------------
kan je met je mage niet gewoon haste caste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 13:39:
quote:
[...]

Ja, maar als ieder in je party auto - haste heeft en die ene mage nou juist net niet dan moet je de hele tijd wachten op die ene mage en das nogal behoorlijk irritant

kan je met je mage niet gewoon haste caste.
Ja hoor, al je 3rd level spells volproppen met haste zeker, terwijl na 1 keer haste casten je mage al fatigued is |:(
:?

[ Voor 10% gewijzigd door irritableskillz op 14-01-2003 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

irritableskillz schreef op 14 januari 2003 @ 14:18:
[...]

Ja hoor, al je 3rd level spells volproppen met haste zeker, terwijl na 1 keer haste casten je mage al fatigued is |:(

[...]

:?
heel veel slapen, je kan bijna overal slapen of er is een inn vlakbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 20:52:
[...]

heel veel slapen, je kan bijna overal slapen of er is een inn vlakbij
Verhaaltechnisch gezien is het het best als je zo min mogelijk rest, omdat je natuurlijk wel haast hebt... (wat gameplay betreft kun je zo vaak resten als je wilt)...zeker als je een bepaald iets dat van jou is terug wilt van een bepaalde villain die je ERG vroeg in het spel tegenkomt, maar waar je niet vanaf komt tot het eind :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 21:06:
[...]

Verhaaltechnisch gezien is het het best als je zo min mogelijk rest, omdat je natuurlijk wel haast hebt... (wat gameplay betreft kun je zo vaak resten als je wilt)...zeker als je een bepaald iets dat van jou is terug wilt van een bepaalde villain die je ERG vroeg in het spel tegenkomt, maar waar je niet vanaf komt tot het eind :D
verhaaltechnisch gezien zou je dan 90% van het spel missen, en het einde waarschijnlijk niet eens halen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 12:16:
[...]

Duh, een bard is een mix van alles (soort van afdankertje dus, denk aan LADA).
Die lore kun je wel vervangen door id scrolss of spells (beetje speler komt erin om).
Een echte mage kan alle spells en alle levels, dus ik zie een bard nog geen dragonbreath casten of timestop.
Pickpocketten kan leuk wezen bij shops, maar wat moet ik dan ooit met mijn 1000000 gold naar toe?
[mierenneuk]
Een echte mage kan max lvl17 halen en heeft dus geen lvl9 spells.
Lore ruled want je kan je lvl1 slots volproppen met chromatic orb (ownz) en scrolls zijn kut want ze raken op en nemen plaats in.
[/mierenneuk]
Op lvl 20 geeft een bardsong -4 ac, +4 to hit, +4 damage, immune to fear, confusion en stun.
Dus een lvl20 Skald die achter mijn 3 half-orc hakkers aanloopt maakt heeel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ik stop maar weer eens met spelen, alleen als iemand online speelt wil ik nog wel eens joinen.
Welke build zou overigens de hoogste damage doen? Ik ben er nu eindelijk uit;
Human 18/18/18/10/10/10 (of beter)
Thief pure class
1pt katana
1pt in 2 weapon style
2pts in iets anders
Op lvl 13 dual classen naar fighter en zorgen dat je al 140 hide in shadows hebt en 140 move silently.
Alle punten vanaf dan in 2weapon style/katana, indien nog meer =>war hammer.
Girdle of Hill giant str kopen.
Crom Faeyr maken
Celestrial Fury halen
Rechterhand Celestrial Fury
Linkerhand Crom Faeyr
Cloak of non detection halen
Backstabben (*5) met CF icm 5 proficiëncy pts katana en 25str.
Critical hits van dik door de 200 (backstab *5 dus 40 normal critical :z met 25str vast meer) moeten dan kunnen denk ik.
Dan nog een paar boots of speed om snel weg te lopen en te verstoppen in shadows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn ik kom echt tijd te kort om met mijn GC te spelen. Simcity 4 is echt tijdrovend :(
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.