Baldurs gate II: Shadows of amn

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 2.252 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corpseflayer, waarom speel je het spel niet een keer uit met een mod? Je zegt dat je het al talloze keren hebt uitgespeeld op de normale manier, misschien is een mod voor jou eens vernieuwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Zijn er dan goeie mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 14:26:
[...]
Zie je dan ook verstopte items liggen?

edit:

Nog even een vraag. Ik las ergens dat je BGII niet volledig kan installeren, omdat je dan een '5 CD error' krijgt o.i.d. Ik heb het nu dus over de 'Full Install'. Wat kun je daar tegen doen, en komt het bij iedereen voor?
Wat bedoel je met verstopte items? Je ziet nog steeds niet of er een trap op een kast zit, die moet je nog steeds detecten... Maar zover ik weet heb je toch voor de rest geen verborgen items 8)7

En even over die '5 cd error', ik heb het geloof ik ook ooit 1x gehad, maar heb hem toen geloof ik weer opnieuw geinstalleerd en toen deed die het wel, maar zeker weten doe ik het niet meer, is nogal een tijd geleden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:28
Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 14:26:
[...]
Nog even een vraag. Ik las ergens dat je BGII niet volledig kan installeren, omdat je dan een '5 CD error' krijgt o.i.d. Ik heb het nu dus over de 'Full Install'. Wat kun je daar tegen doen, en komt het bij iedereen voor?
Geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
spaceboy schreef op 02 februari 2003 @ 19:56:
Ik heb trouwens nog steeds een probleempje. Ik ben ergens een keer een papiertje tegengekomen dat over een verborgen schat in 't bos ging. Ondertussen ben ik dat bos (het bos bij de ingang van de temple van de Umar Hills). En als ik op TAB druk zie ik onderstaand plaatje. Maar ik kan er niet "in" ofzo. De cursor verandert niet als ik erover heen ga. Spreuk nodig of is dit een bug?

[afbeelding]
Jep, onderdeel van de ranger stronghold quest, als je het fixpack van baldurdash installeert wordt deze bug, (en nog ontiegelijk veel andere :)) opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Tortured Souls (BG2+ToB)
Imoen's Romance (BG2+ToB)
Forgotten Children (BG2+ToB)
Freedom's Reign (BG2 or BG2+ToB or BG2+TDD)
Reign of Virtue (BG2+ToB)
Shadows Over Soubar (BG2+ToB)
Epic Endeavours (BG2)
The Darkest Day (BG2 or BG2+ToB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kangaxx is easy als je weet hoe je hem moet pakken... ik keel altijd met 2 party members: Korgan (vhailor's helm en ring of the ram) en edwin(khelben's warding whip, breach, lower resist etc.). Korgan rost er rustig op los toch ie emi gaat, dan simillarcuum, 2x ring of the ram gebruiken en berserk, edwin gebruikt immunity from magic school et voila: ring of gaxx

maaaaar er zijn meerdere manieren om een rat te verdelgen...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met verstopte items?
Niet echt verstopt, maar meer erg moeilijk te zien. In Baldur's Gate deel 1 had je weleens items op de map liggen van 2 bij 2 pixels, en die waren dus min of meer verstopt. Kun je zulk soort items nu ook gewoon zien liggen als je tab ingedrukt houd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 20:44:
[...]
Niet echt verstopt, maar meer erg moeilijk te zien. In Baldur's Gate deel 1 had je weleens items op de map liggen van 2 bij 2 pixels, en die waren dus min of meer verstopt. Kun je zulk soort items nu ook gewoon zien liggen als je tab ingedrukt houd?
Yep worden dan allemaal opgelicht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 20:26:
Kangaxx is easy als je weet hoe je hem moet pakken... ik keel altijd met 2 party members: Korgan (vhailor's helm en ring of the ram) en edwin(khelben's warding whip, breach, lower resist etc.). Korgan rost er rustig op los toch ie emi gaat, dan simillarcuum, 2x ring of the ram gebruiken en berserk, edwin gebruikt immunity from magic school et voila: ring of gaxx

maaaaar er zijn meerdere manieren om een rat te verdelgen...;)
Mijn cavalier beschermen met protection from magick scroll, daarna hakken tot demie, dan met staff of ryhn afmaken (oil of speed), mijn sorcy doet Melfs minute meteors, eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 20:44:
In Baldur's Gate II heb je geen verborgen items meer. Maar voor de rest kun je de TAB-toets gebruiken om deuren, containers, tooltips en hitpoints van je partijleden te zien. Erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Amras schreef op 03 februari 2003 @ 19:14:
[...]

Tortured Souls (BG2+ToB)
Epic Endeavours (BG2)
In de PCZone zag ik er nog één die volgens de reviewer best leuk was:
Return to Windspear Hills

Zelf ben ik wel benieuwd naar The Darkest Day, die ga ik maar eens downloaden en uitproberen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
MaRc0 schreef op 04 februari 2003 @ 19:22:
[...]

In de PCZone zag ik er nog één die volgens de reviewer best leuk was:
Return to Windspear Hills

Zelf ben ik wel benieuwd naar The Darkest Day, die ga ik maar eens downloaden en uitproberen :)
Netjes. Zal zelf ook eens wat mods proberen als ik ADSL heb, kan ze dan eindelijk normaal downloaden. Heb wel 3 originele TDD cds uit Amerika, zeer cool. 8)

Verder mag mijn lijstje met mods aangevuld worden hoor, handig voor het volgende starttopic. Kan ook mijn lijst met appz. bij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Mmmm... zie zojuist dat Return to Windspear Hills nog niet is gereleased. Alleen in Beta-vorm voor testers. Vraag me af hoe PCZone dan een review heeft, was het geen preview MaRcO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

There are two "bonus" CD's out there, one people got with the Collector's Edition and another for Preordering (either from EBworld or from the Interplay Store). These add new shops and items. You can also download these files from http://www.sorcerers.net/index.shtml (you can also check out the Frequently Asked Questions for more information).

Collector's Disc: Aurora's Emporium in the Adventurer's Mart

Sells all manner of Torment related items, such as Dak'kon's Zerth Blade and Vhailor's Helm. Talk to Deidre in the back of the Adventurer's Mart.

Preorder Disc: Joluv in the Copper Coronet

Sells all manner of Icewind Dale related items, such as Hrothgar's Axe and the Defender of Easthaven.
Weet iemand waar ik die Icewind Dale shop kan downloaden? Ik heb de collector's edition van Baldur's Gate II dus de Planescape Torment shop heb ik al. Op de sorcerers.net site kan ik niets vinden.

edit:

Ik heb ze toch gevonden. Als iemand anders ook die extra shops wil hebben, maar geen van bovenstaande CD's heeft, dan kun je de zip file met de twee shops hier downloaden. Je moet deze twee bestanden dan in je 'override' directory gooien. Als het goed is heb je dan die twee extra shops, en boven staat aangegeven waar je ze kunt vinden.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
TDD begint precies hetzelfde als SoA (tenminste bij mij) maar je komt wat andere creatures tegen in het begin; was voor mij als n00b in het begin te moeilijk dus ben ik maar werder gegaan met SoA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 19:01:
[...]

In Baldur's Gate II heb je geen verborgen items meer. Maar voor de rest kun je de TAB-toets gebruiken om deuren, containers, tooltips en hitpoints van je partijleden te zien. Erg handig.
Welcome back...Farzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe vind ik BG2 leuker dan BG1, je kunt zoveel meer aan het begin. Ik ben met een mage begonnen, en ik vind het tot nu toe allemaal erg makkelijk. Er werd gezegd dat het moeilijk zou zijn met een mage, waarom eigenlijk?

D'Arnisse Keep, daar moet ik eigenlijk snel heen. Is dat ook echt snel nodig, of kan je er zolang over doen als je wilt? Ik wil eigenlijk nog even de stad een beetje verkennen, ik zit er nog niet zolang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 10:37:
Tot nu toe vind ik BG2 leuker dan BG1, je kunt zoveel meer aan het begin. Ik ben met een mage begonnen, en ik vind het tot nu toe allemaal erg makkelijk. Er werd gezegd dat het moeilijk zou zijn met een mage, waarom eigenlijk?
Met een mage ben je in het begin vrij kwetsbaar, je bent niet echt sterk en in de eerste dungeon heb je alleen minsc die een beetje klappen kan uitdelen. Vandaar waarschijnlijk.
D'Arnisse Keep, daar moet ik eigenlijk snel heen. Is dat ook echt snel nodig, of kan je er zolang over doen als je wilt? Ik wil eigenlijk nog even de stad een beetje verkennen, ik zit er nog niet zolang.
Na een tijdje begint Nalia te mekkeren dat je er snel naar toe moet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Nalia er alleen heen laten gaan, omdat ik niet zo'n grote partij wil hebben. Met een wat kleinere partij gaan je characters sneller levels omhoog. Moet ik er dan nog steeds snel naartoe?

En nog iets. Ik zit nu in een riool, en ik ben daar via dat bordeel in de coronet gekomen. Nu ben ik een mannetje tegen gekomen met een carrion crawler, en die heeft schijnbaar een zwaard. Wat moet ik doen om dat zwaard te krijgen? De sewers heb ik helemaal onderzocht, maar op die paar buizen met tekst erop na heb ik niets kunnen vinden wat mij hier verder kan helpen.

Nog een andere vraag. Yoshimo is schijnbaar een verrader (dat heb ik per ongeluk opgevangen in deze thread), maar heeft het dan nog wel nut om hem in je partij te houden? Hij gaat toch weg. En als hij weg is, kan je hem dan later wel terug krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb Nalia er alleen heen laten gaan, omdat ik niet zo'n grote partij wil hebben. Met een wat kleinere partij gaan je characters sneller levels omhoog. Moet ik er dan nog steeds snel naartoe?
Je bedoelt naar dat kasteel? Als je Nalia toch niet wilt houden doe je 't toch niet?
En nog iets. Ik zit nu in een riool, en ik ben daar via dat bordeel in de coronet gekomen. Nu ben ik een mannetje tegen gekomen met een carrion crawler, en die heeft schijnbaar een zwaard. Wat moet ik doen om dat zwaard te krijgen? De sewers heb ik helemaal onderzocht, maar op die paar buizen met tekst erop na heb ik niets kunnen vinden wat mij hier verder kan helpen.
Ben ik vergeten. Kun je 'm niet doodhakken?
Nog een andere vraag. Yoshimo is schijnbaar een verrader (dat heb ik per ongeluk opgevangen in deze thread), maar heeft het dan nog wel nut om hem in je partij te houden? Hij gaat toch weg. En als hij weg is, kan je hem dan later wel terug krijgen?
Het is een RPG hoor, je kunt doen wat je wilt. Ik heb Yoshimo ook gewoon in m'n party gehouden, "komt tijd, komt raad". :) Je kunt 'm nadat zijn "verraad" duidelijk is geworden niet terugkrijgen. Sterker nog, als je Throne of Bhaal daarna speelt kun je via een geest alle vorige party-members "terugroepen", maar Yoshimo is dan niet meer een optie. Ik wilde een thief in m'n party en Yoshimo was de beste keus. Dus... Zie maar. :D

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 13:03:
In deze area vind je makkelijk:
- Een afgehakte hand
- Een staff
- Een ring

Als laatste heb je nog een buisje bloed nodig, hiervoor moet je die Carrion Crawler doodmeppen ;) Daarna moet je de items in de juiste volgorde in de buizen gooien, weet zo de volgorde niet maar die gast naast die Carrion Crawler geeft voldoende hints. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy:
Je bedoelt naar dat kasteel? Als je Nalia toch niet wilt houden doe je 't toch niet?
Ik wil Nalia waarschijnlijk niet hebben, maar haar quest wil ik wel doen vanwege de items en experience.
Het is een RPG hoor, je kunt doen wat je wilt. Ik heb Yoshimo ook gewoon in m'n party gehouden, "komt tijd, komt raad".
Dat weet ik ook wel, maar ik bedoel meer, kan ik niet beter iemand anders in mijn party nemen? Nu krijgt Yoshimo allemaal experience, en dat kan misschien beter naar mijn andere characters.
Je kunt 'm nadat zijn "verraad" duidelijk is geworden niet terugkrijgen.
Jammer, het is best een aardige dief. Dan gooi ik hem meteen weg zodra ik een andere neutral of good dief heb, dat is uiteindelijk beter voor mijn partij.
Amras:
In deze area vind je makkelijk:
- Een afgehakte hand
- Een staff
- Een ring
Stom van me, ik dacht dat ik alles kon zien met 'tab', maar ik besef me nu dat sommige dingen zelfs met 'tab' niet te zien zijn. Ik heb het zwaard nu, best een grappig ding :)

En nu nog even iets anders. Ik heb een ring of invisibility en een ring of human influence, en die hebben beide een ability. Kan ik deze ability gewoon onbeperkt gebruiken, of hebben deze ringen charges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op 05 februari 2003 @ 18:08:
[...]
En nu nog even iets anders. Ik heb een ring of invisibility en een ring of human influence, en die hebben beide een ability. Kan ik deze ability gewoon onbeperkt gebruiken, of hebben deze ringen charges?
Staat er altijd bij. Als er bij een item/ability staat "uses 1 charge" is het eenmalig, anders staat er meestal wel bij "once per day" ofzo. Beste is natuurlijk effe saven, en uitproberen... 8)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy:
Staat er altijd bij.
Toch niet? Ik heb een Wand of Magic Missiles, en daar staat helemaal niet bij hoeveel charges erop zitten. Is dit bij ringen anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 01:20:
[...]
Toch niet? Ik heb een Wand of Magic Missiles, en daar staat helemaal niet bij hoeveel charges erop zitten. Is dit bij ringen anders?
Hmm... good point. Ik weet 't niet 100% zeker, maar als ik moet gokken denk ik dat de ringen unlimited zijn, maar wands vrijwel nooit. Iemand anders met advice? Wordt nu wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wands hebben charges. Als je ze in je quick slot zet en weer naar het spel scherm gaat, kun je zien hoeveel.
Ring of invisibility kan je geloof ik een paar keer per dag gebruiken.
Zolang je de Ring of human influence draagt, staat je charisma op 18.
Meestal kun je bij ringen zien hoe vaak je ze kan gebruiken per dag. Dan staat er iets van Special Abilities(once per day) en dan kan je het dus maar 1 keer per dag gebruiken. Als het er niet bij staat, is die abilitie onbeperkt, of blijft het effect van de ring, totdat je hem af doet.
Correct me if i'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 09:03:
Wands hebben charges. Als je ze in je quick slot zet en weer naar het spel scherm gaat, kun je zien hoeveel.
Ring of invisibility kan je geloof ik een paar keer per dag gebruiken.
Zolang je de Ring of human influence draagt, staat je charisma op 18.
Meestal kun je bij ringen zien hoe vaak je ze kan gebruiken per dag. Dan staat er iets van Special Abilities(once per day) en dan kan je het dus maar 1 keer per dag gebruiken. Als het er niet bij staat, is die abilitie onbeperkt, of blijft het effect van de ring, totdat je hem af doet.
Correct me if i'm wrong :)
Amulet of the shield heeft ongeveer 50 charges, maar staat niet vermeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er staat dat gebruik een charge kost, dan is het limited, maar als er staat once per day of helemaal niets, is het unlimited. Een limited kan overigens wel herladen worden in magic shops voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Grr ik hoop dat die nieuwe pc snel komt ik heb zin om te spelen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silencer666:
Als er staat dat gebruik een charge kost, dan is het limited, maar als er staat once per day of helemaal niets, is het unlimited.
Volgens mij klopt dit niet. In Baldur's Gate 1 heb je een ring of energy, en die ring verdwijnt als je alle charges hebt gebruikt. In Baldur's Gate II heb ik deze ring ook gezien, identiek aan deel 1, en er staat niet bij dat er charges op zitten in de omschrijving. Ik weet niet of deze ring op kan in baldur's gate 2, maar als dat niet zo is ga ik hem snel halen :D
Een limited kan overigens wel herladen worden in magic shops voor zover ik weet.
Je kan een item met charges verkopen in een shop, en als je het daarna weer koopt (voor een hoop geld extra) zit het items weer vol met charges. Een echte optie om items te rechargen heb je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Grrr.... m'n party begint uit mekaar te vallen... :( Had Aerie en Jaheira in m'n party, Aerie loopt te janken en vertrekt terug naar het circus en Jaheira heeft mot met de Harpers. Kan ik weer andere gaan zoeken, nouja Mazzy maar... Nu nog 1... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Misschien komt het doordat je reputation te laag is? Ik had het ook, toen ik viconia erbij haalde ging men rep te laag en gingen al mijn partyleden weg uit mijn party... Waar zit je ergens in het spel? Nog in het begin? Misschien moet je gewoon geld schenken aan tempels om je reputatie te verhogen (je partyleden zijn dan, als ze goed van aard zijn, ook blijer)

Maar misschien wist je dit al.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net even een party gaan samenstellen (met een walkthrough), en ik denk dat dit de ultieme partij is als je good/neutral speelt:

Ikzelf (Mage)
Minsc (Ranger)
Jan (Thief/Illusionist)
Keldorn (Paladin)
Cernd (Shapeshifter)

Minsc & Keldorn voor het brute geweld, ik voor de support met m'n mage spells, Cernd voor de healing en Jan als dief voor de sloten e.d.

Natuurlijk kan er een betere partij worden samengesteld als je ook evil characters erbij neemt, maar dat is voor de sfeer in de groep niet echt relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Als je écht een goede party wil maken kan je beter al je chars zelf maken :Y) Maar dat is niet leuk, dan mis je een boel verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je inderdaad echt een goede partij :)

Nog even een vraagje over Keldorn. Ik las ergens dat hij je verlaat als je te lang van huis weg blijft ofzo, hoe zit dit? Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
da_rippah schreef op 07 February 2003 @ 14:41:
Misschien komt het doordat je reputation te laag is? Ik had het ook, toen ik viconia erbij haalde ging men rep te laag en gingen al mijn partyleden weg uit mijn party... Waar zit je ergens in het spel? Nog in het begin? Misschien moet je gewoon geld schenken aan tempels om je reputatie te verhogen (je partyleden zijn dan, als ze goed van aard zijn, ook blijer)

Maar misschien wist je dit al.........
spoiler:
Dat wist ik idd al. Het heeft daar ook niet mee te maken. Je hebt na een tijdje dat gezeik dat Jaheira naar het Harper Hold wordt geroepen en als je er naar toe gaat wordt je aangevallen door een groep Harpers. Hierna wordt Jaheira als vijand van de Harpers gezien en wordt je meerdere malen aangevallen. Na een tijdje krijgt ze een aanbod om weer terug te gaan naar het Harper Hold (voor een onderzoek ofzo), dan verlaat ze je party. Wat betreft Aerie: die loopt de hele tijd te zagen dat ze het zo zwaar heeft dat ze geen vleugels meer heeft en uit eindelijk krijg je een dialoog dat ze het leven niet meer ziet zitten, toen heb ik haar maar terug naar het circus gestuurd (anders bleef ze maar doorgaan met janken en dat deed ze al zo lang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Hmm ja, Aerie begon bij mij ook al nogal irritant te worden, de hele tijd vragen "Wat vind je nu van me en ben k wel mooi" enzo :{ Maar ze is wel een goede spellcaster vind ik, ik heb altijd veel aan d'r in battles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
da_rippah schreef op 07 February 2003 @ 19:30:
Hmm ja, Aerie begon bij mij ook al nogal irritant te worden, de hele tijd vragen "Wat vind je nu van me en ben k wel mooi" enzo :{ Maar ze is wel een goede spellcaster vind ik, ik heb altijd veel aan d'r in battles...
Na een tijdje krijgt ze dus zelfmoordneigingen en toen mocht ze ophoepelen, nu nog een vervanger. Heb gekeken voor Jan, maar die had vergeleken met mijn party nog gruwelijk weinig experience. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een van die mensen in de Harper Hold heeft een uniek item dat je verder alleen kunt krijgen met de Mage stronghold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 21:23:
Een van die mensen in de Harper Hold heeft een uniek item dat je verder alleen kunt krijgen met de Mage stronghold.
En dat mag zijn?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ring of Wizardry: extra level 5, 6, 7 spell voor mages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amras schreef op 07 February 2003 @ 19:15:
[...]

spoiler:
Dat wist ik idd al. Het heeft daar ook niet mee te maken. Je hebt na een tijdje dat gezeik dat Jaheira naar het Harper Hold wordt geroepen en als je er naar toe gaat wordt je aangevallen door een groep Harpers. Hierna wordt Jaheira als vijand van de Harpers gezien en wordt je meerdere malen aangevallen. Na een tijdje krijgt ze een aanbod om weer terug te gaan naar het Harper Hold (voor een onderzoek ofzo), dan verlaat ze je party. Wat betreft Aerie: die loopt de hele tijd te zagen dat ze het zo zwaar heeft dat ze geen vleugels meer heeft en uit eindelijk krijg je een dialoog dat ze het leven niet meer ziet zitten, toen heb ik haar maar terug naar het circus gestuurd (anders bleef ze maar doorgaan met janken en dat deed ze al zo lang).
Nog een spoiler (sorry)

Jaheira komt na een tijdje weer terug, dan gaat ze later nog een keer weg voor 1 dag en komt ze nog een keer weer terug (als je dat wilt natuurlijk).
Je hoeft je dus niet druk te maken om haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
213.119.122.166 als iemand zin heeft, 36 fps. Ik begin net aan the Underdark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Laatst online: 27-08 10:37
corpseflayer schreef op 07 February 2003 @ 23:25:
213.119.122.166 als iemand zin heeft, 36 fps. Ik begin net aan the Underdark.
Ik neem aan dat je nu al gestopt ben want het is nu 10 voor halfelf s'ochtens ;)
Anders had ik graag meegedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Icingdeath op 08-02-2003 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
:D , ja maar ik speel straks nog een tweetal uurtjes, daarna moet ik nog het één en ander doen. Ik post wel als ik begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
213.118.118.75, 36fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 21:48:
[...]

Ring of Wizardry: extra level 5, 6, 7 spell voor mages
Aha.. heb het ding wel, errug handig. Heb alleen nog nooit de mage stronghold gehad, speel namelijk meestal fighter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat was de oplossing voor dat install probleem error, ik zou het spel nu graag weer willen spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Corpseflayer waneer kan je weer mp spelen? (tja of iemand anders) :) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
213.224.155.127, 27 fps (om de lag te beperken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
*kick*

Corpseflayer kan je weer mp spelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaheira is bij mij nooit ergens heen gegaan?, en is nooit uit m'n party geweest.. hoewel ik eigenlijk wel een te goede alignment had voor haar als druid.

[lichte spoiler]

En Aerie is wel ff depresief, maar komt er ook gewoon overheen met wat pep-talk :D.. met een vorig spel (waar ik de savegames kwijt van ben) heb ik zelf "het" gedaan met haar. Maarja toen had ik ook een kasteel, zal wel aan m'n alignment/reputation gelegen hebben.

En verder heb ik nog Anomen in m'n party, Sir Anomen zelfs ! :)

[/lichte spoiler]

Maar heeft iemand misschien wat tips voor de "final battle", het lukt me maar niet, het terrein is veel te open voor mijn smaak :S , en ben nu maar IceWind dale2 gaan doen.. ondertussen alweer best ver (treants stuk net voorbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 11:40:
Jaheira is bij mij nooit ergens heen gegaan?, en is nooit uit m'n party geweest.. hoewel ik eigenlijk wel een te goede alignment had voor haar als druid.

[lichte spoiler]

En Aerie is wel ff depresief, maar komt er ook gewoon overheen met wat pep-talk :D.. met een vorig spel (waar ik de savegames kwijt van ben) heb ik zelf "het" gedaan met haar. Maarja toen had ik ook een kasteel, zal wel aan m'n alignment/reputation gelegen hebben.

En verder heb ik nog Anomen in m'n party, Sir Anomen zelfs ! :)

[/lichte spoiler]

Maar heeft iemand misschien wat tips voor de "final battle", het lukt me maar niet, het terrein is veel te open voor mijn smaak :S , en ben nu maar IceWind dale2 gaan doen.. ondertussen alweer best ver (treants stuk net voorbij)
Daarom kick Aerie er altijd uit. Minsc en Edwin (Edwina) in een party is ook altijd wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amras schreef op 03 February 2003 @ 19:14:
[...]

Tortured Souls (BG2+ToB)
Epic Endeavours (BG2)
Welke is een beetje leuk? Of welke is het leukste? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

JelleStoel schreef op 09 February 2003 @ 12:26:
[...]

Daarom kick Aerie er altijd uit. Minsc en Edwin (Edwina) in een party is ook altijd wel leuk :)
Blasphemy! Ik vind Aerie super! Ik heb "het" inderdaad ook met 'r gedaan, ze is helemaal "mijn meisje". Ik was er ook kapot van toen ze dood was gegaan... :)

(maar ze is terug, ben nu met ToB bezig en Aerie is wel een van m'n belangrijkste party-members, erg handig met healing, dat in combinatie met zo'n pakje waarmee de spellcasting-speed omhoog gaat, Aerie: I LOVE YOU!) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
213.224.104.199 24 fps
Ik heb mijn assasin maar ingeruild voor een swashbuckler, die backstab damage van *7 was gewoon veel te overpowered (met +4dagger criticals van 170dam Oo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Wat kon een swashbuckler ook alweer precies? (heb BG II tijdelijk ff niet meer geinstalleerd, vandaar dat ik het ff niet weet :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
corpseflayer schreef op 09 February 2003 @ 14:57:
213.224.104.199 24 fps
Ik heb mijn assasin maar ingeruild voor een swashbuckler, die backstab damage van *7 was gewoon veel te overpowered (met +4dagger criticals van 170dam Oo).
Ben je al weer gestopt ik kan namelijk niet connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ik speel terug nu, een swashbuckler heeft geen backstab maar is meer een soort van vechter, hij heeft to hit en damage bonussen, ac class bonussen en weapon proficiency bonussen (check de kit description).
/e/
Ik had niet gezien dat er iemand was, het loginscherm verschijnt nl niet tijdens een battle dus ik wist niet dat je er was.

[ Voor 25% gewijzigd door peke op 09-02-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 12:40:
[...]

Welke is een beetje leuk? Of welke is het leukste? :)
ik heb alleen darkest day gespeeld, maar die is mij goed bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
*kick* :p

Als je een kleine mod installeerd zoals Imoens romance kan je dan niet meer tegen mensen mp doen die die mod niet hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door Icingdeath op 10-02-2003 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
ReV3rEnD: Ik heb Tdd maar heel ff gespeeld, alleen het begin dus... En dat was nagenoeg hetzelfde... Is de rest van het spel wel compleet anders of is het gewoon SoA met een vleugje verschil (andere creatures en een paar nieuwe NPC's e.d.)? Daar leek het namelijk wel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
da_rippah schreef op 10 February 2003 @ 17:41:
ReV3rEnD: Ik heb Tdd maar heel ff gespeeld, alleen het begin dus... En dat was nagenoeg hetzelfde... Is de rest van het spel wel compleet anders of is het gewoon SoA met een vleugje verschil (andere creatures en een paar nieuwe NPC's e.d.)? Daar leek het namelijk wel op...
Er zit heel veel verschil in, als het niet veel zou verschillen zou het geen +250mb groot zijn ;)

Er zijn heel veel extra quest met nieuwe areas die op je worldmap verdwijnen, wat da_rippah hierboven zegt klopt dus niet. Verder is TDD zeker het proberen waard! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Amras: Ik zeg het niet, ik vraag het ;)

Maar ik bedoel eigenlijk, is het gewoon SoA met toegevoegde waarde of is het een compleet nieuw spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
da_rippah schreef op 10 February 2003 @ 17:55:
Amras: Ik zeg het niet, ik vraag het ;)
Ow, sorry. Poep in ogen... :9
Maar ik bedoel eigenlijk, is het gewoon SoA met toegevoegde waarde of is het een compleet nieuw spel?
Het is SoA met toegevoegde waarde, maar deze is flink groot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
spaceboy schreef op 09 February 2003 @ 13:57:
[...]

Blasphemy! Ik vind Aerie super! Ik heb "het" inderdaad ook met 'r gedaan, ze is helemaal "mijn meisje". Ik was er ook kapot van toen ze dood was gegaan... :)

(maar ze is terug, ben nu met ToB bezig en Aerie is wel een van m'n belangrijkste party-members, erg handig met healing, dat in combinatie met zo'n pakje waarmee de spellcasting-speed omhoog gaat, Aerie: I LOVE YOU!) :*)
Mmm... vind Aerie niet zo heel geweldig. Doordat ze multiclass is, is ze in beide half-goed omdat ze niet snel in experience stijgt. Dus ze is niet zo'n goede mage en ook niet zo'n goede cleric. Verder vind ik dat ze zeurt, maar dat is mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie start een nieuwe topic?

Oh en in de game kijk ik meestal niet echt op char, maar op persoonlijkheid van de chars (daarom eindig ik ook vaker met een evil dan met een good party...) en hoe ze met mijn pc overeenkomen. Alle classes (of het nou dual, multi- of pureclass is) zijn wel bruikbaar. Grote uitzondering is Nalia als dief.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 19:12 . Reden: Miscount ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Hmm, ik ben misschien nog niet zo ver maar ze is me altijd wel goed van pas gekomen tot nu toe... (Breach, Summon Creatures I/II/III, Chant, Haste, Strength, (Improved) Invisibilty enzo).... Enige nadelen zijn idd dat ze nogal zeurt en dat ze weinig HP heeft in vergelijking met de andere chars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Vind het vooral vervelend dat ze vaak faalt in het leren van spells, dit komt doordat haar intelligence maar 16 is. Heel vervelend af en toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amras schreef op 11 februari 2003 @ 22:29:
Vind het vooral vervelend dat ze vaak faalt in het leren van spells, dit komt doordat haar intelligence maar 16 is. Heel vervelend af en toe...
Dan drink je een Potion of Genius. Met een intelligence van 20 is de kans van slagen al een stuk groter. Omdat deze potion al na 15 minuten is uitgewerkt, raad ik je aan een paar spells te sparen, en pas een potion te gebruiken als je een stuk of 8 spells hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Kan ook... Nalia met Intelligence van 17 slaagt wel een stukje vaker (75% ipv 70%, toch lijkt het verschil veel groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem natuurlijk ook saven voordat je een spell gaat leren :) Of valt dat onder cheaten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Wel een beetje ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook gewoon de difficulty wat lager zetten, bijvoorbeeld op Normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Iemand zin om BG2:SoA een keertje multiplayer te doen?? Vandaag niet meer, moet weer eens wat aan school doen, maar het weekend kan opzich wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er ook patches (voor windows xp?)

Ik heb namelijk al wel gezocht maar niets gevonden: en ik zit met het probleem dat ik bij sommige stukjes dat mn pc helemaal vast loopt (jaja: onder windows xp!)
en dan moet ik resetten en zo kom ik nooit door het spel heen :S
(1 zo'n stukje is bijv. aan het begin van het spel: dat je kennis maakt met de stad waarbij imoen wordt meegenomen. Onderaan bij een trap bij een vrouw loopt het spel vast.)

Is er een patch voor of een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 16:39:

Ik heb namelijk al wel gezocht maar niets gevonden: en ik zit met het probleem dat ik bij sommige stukjes dat mn pc helemaal vast loopt (jaja: onder windows xp!)
(1 zo'n stukje is bijv. aan het begin van het spel: dat je kennis maakt met de stad waarbij imoen wordt meegenomen. Onderaan bij een trap bij een vrouw loopt het spel vast.)

He dat is vaag bij mij draait hij gewoon goed onder windows xp. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Amras schreef op 12 February 2003 @ 15:24:
Iemand zin om BG2:SoA een keertje multiplayer te doen?? Vandaag niet meer, moet weer eens wat aan school doen, maar het weekend kan opzich wel...
Je hoeft het niet eens te vragen ik join gewoon als je een server start >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 16:39:

Als je iets meer uitleg geeft, kunnen we je helpen?

Welk deel van de stad, onderaan in welk gebouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Moet ik het via een andere server doen, of gewoon via tcp/ip zelf een game starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ff een screenshot online gezet:
http://members.chello.nl/w.vandenbrand/Baldr000.JPG
Daar is het dus. als ik de met rood omcircelde vrouw aanspreek loopt mn hele pc vast: kan ik niets meer doen. Een vriend van me had het erover dat er een patch zou zijn voor dit probleem... (waar die te halen was wist ie ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 17:34:
Daar is het dus. als ik de met rood omcircelde vrouw aanspreek loopt mn hele pc vast: kan ik niets meer doen. Een vriend van me had het erover dat er een patch zou zijn voor dit probleem... (waar die te halen was wist ie ook niet)
Heb je al een keer geprobeerd om het spel opnieuw te instaleren? Ik heb ook onder xp gespeeld maar er nooit last van gehad, ik zou het anders ook niet weten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 17:34:
Simpele oplossing: spreek haar niet aan. Zolang dit probleem niet optreedt bij andere mensen, is er geen probleem.

Patches voor Shadows of Amn
Patches voor Throne of Bhaal
Baldurdash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 18:00:
[...]

Simpele oplossing: spreek haar niet aan. Zolang dit probleem niet optreedt bij andere mensen, is er geen probleem.

Patches voor Shadows of Amn
Patches voor Throne of Bhaal
Baldurdash
Nee, het gebeurt vaker. Ik was net bij hem, we gingen voor het eerst (net begonnen) naar de city gates in Athkatla, en daar kom je in een hinderlaag terecht...... Als je een van die vijanden probeert aan te vallen, freezed het spel en het geluid en is reset de enige oplossing...... vaag probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net de resolutie van 1024 naar 800 gezet: en de framerate van 30 naar 40 (wat bijna niet leuk is om te spelen) maar nu ineens kon ik het gevecht waar da_rippah het over had afmaken en zelfs kon ik city gate in! maar toen liep ie weer vast... iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen (want blijkbaar ligt het niet aan windows xp) ik heb trouwens wel de nieuwste video drivers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
nog 15 posts en dan zit dit topic op de 1000 posts dat betekend nieuw topic,wie maakt het volgende topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Speel eens met software rendering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corpseflayer schreef op 12 February 2003 @ 21:33:
Speel eens met software rendering.
onder het menu van 3d options stond alleen open GL en bij het nakijken van deze open GL bleek deze niet voor xp geschikt te zijn. er staat nergens een optie van direct X tussen: zijn er dan nog andere mogelijkheden naast open GL die in dat menu zouden moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/bal3.JPG
Bij mij werkt OpenGL perfect onder WinXP btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Iemand er problemen mee als ik morgen een nieuw topic start? Dan maak ik een beginpost met lijst met links naar MODs en Editors, dus de lijsten die ik al eerder in het topic heb gegeven. Iemand moet het doen...

• Icingdeath
Amras schreef op 12 februari 2003 @ 22:53:
Iemand er problemen mee als ik morgen een nieuw topic start? Dan maak ik een beginpost met lijst met links naar MODs en Editors, dus de lijsten die ik al eerder in het topic heb gegeven. Iemand moet het doen...
top _/-\o_

Verwijderd

maak inderdaad maar een nieuw topic aan.

Ik had die 3d rendering al uitstaan: en toen liep ie dus later vast (ism lage resolutie en hogere framerate: waarmee je haast niet kunt spelen)

• Amras
Het nieuwe topic vind je hier:

Baldur's Gate II: Shadows of Amn - Deel 2

Nog iets aan te merken op het starttopic? Zeg het dan ff dan verander ik het... (als het nuttig is)

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:34
*doet slotje gooien*

Veel plezier in het volgende deel :* :+

There is no magic.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.