Baldurs gate II: Shadows of amn

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 2.253 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da_rippah schreef op 27 januari 2003 @ 14:07:
Ik ben klaar met de Bodhi-quest, is het echt nodig dat je zo snel mogelijk naar Spellhold gaat of kan je er bij wijze van spreken zo lang mee wachten als je wilt? (eerst een paar andere quests doen voor xp en gold)
Je kan er zolang mee wachten als je wilt, als ik jou was zou ik gewoon eerst zoveel mogelijk andere quests doen, word het gedeelte erna een stuk makkelijker om te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik ben nu ook eens begonnen aan BG1, en damn wat is dat moeilijk :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 15:04:
Hmm, ik ben nu ook eens begonnen aan BG1, en damn wat is dat moeilijk :{
lvl 1 is dat toch?

hehe, ben je mage : Fear my spell sequencer! 'Magic missile!!!!!' ('X' casts magic missle' hit 3, 4, 3 'X'

uh oh, out of spells :+

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marruk schreef op 27 January 2003 @ 15:15:
[...]

lvl 1 is dat toch?

hehe, ben je mage : Fear my spell sequencer! 'Magic missile!!!!!' ('X' casts magic missle' hit 3, 4, 3 'X'

uh oh, out of spells :+
eerder:

Fear my dreaded magic missile!
"woosh"1 rode bol
Now I shall create a magic armor to protect myself!
begint te casten...

...

"tjok"

Damn those goblin arrows, my spell got interrupted, now I shall attack you with my...

euh...

DAGGER!!!!!

(als je na dat ene schot niet gelijk dood bent met je 4 hp :+

opeens in een groepje kobolts heel lastig...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da_rippah schreef op 27 January 2003 @ 14:07:
Ik ben klaar met de Bodhi-quest, is het echt nodig dat je zo snel mogelijk naar Spellhold gaat of kan je er bij wijze van spreken zo lang mee wachten als je wilt? (eerst een paar andere quests doen voor xp en gold)
Tip: koop een paar potions of Genius en Mind Focusing. Ik zal maar niet spoilen waarom, maar je zult vijanden tegenkomen waar je snel doodgaat als je niet veel intelligence hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ja ik heb eerst ff die quest gedaan van "A friend of uncle Quayle needs help" maar toen ik die had gedaan begint die elf die je hebt gered een heel raar verhaal te vertellen (ik heb _echt_ geprobeerd het te begrijpen!) en wordt je geteleporteerd naar een rare ruimte waar je gevangenen moet bevrijden.... Ik snap echt nix van deze quest :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

da_rippah schreef op 27 January 2003 @ 18:22:
Ja ik heb eerst ff die quest gedaan van "A friend of uncle Quayle needs help" maar toen ik die had gedaan begint die elf die je hebt gered een heel raar verhaal te vertellen (ik heb _echt_ geprobeerd het te begrijpen!) en wordt je geteleporteerd naar een rare ruimte waar je gevangenen moet bevrijden.... Ik snap echt nix van deze quest :{
Ja da's inderdaad een apart verhaal. Het is een of andere andere dimensie ofzo (zo heb ik 't maar geintepreteerd), waar een (vrij sterke) boss een zooi mensen gevangen houdt. Gewoon daar beetje iedereen omleggen en je bent terug in the real world voor je 't weet... :-)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Wat betekend THAC0 eigenlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:28
JelleStoel schreef op 27 januari 2003 @ 19:18:
To Hit Armour Class 0 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

JelleStoel schreef op 27 januari 2003 @ 19:18:
Oke, betrapt. Jij hebt de illegale versie. Als je een BEETJE Baldur's Gate fan bent heb je 'm gekocht en het hele boekje van voor tot achter doorgelezen. Ik vond 't al bijna net zo gaaf om het boekje (al die spells enzo) te lezen dan te spelen... :)

Het betekent inderdaad To Hit Armor Class 0, oftewel: welke dobbelstenen moet minimaal je gooien om iemand met AC0 te raken.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
spaceboy schreef op 27 January 2003 @ 19:30:
[...]

Oke, betrapt. Jij hebt de illegale versie. Als je een BEETJE Baldur's Gate fan bent heb je 'm gekocht en het hele boekje van voor tot achter doorgelezen. Ik vond 't al bijna net zo gaaf om het boekje (al die spells enzo) te lezen dan te spelen... :)

Het betekent inderdaad To Hit Armor Class 0, oftewel: welke dobbelstenen moet minimaal je gooien om iemand met AC0 te raken.
Ik heb hem wel gekocht er zat geen boekje bij het was de white label versie ;(
Maar er hoort dus een boekje in te zitten ik heb alleen een cd met een manual er bij gehad :(

[ Voor 10% gewijzigd door Icingdeath op 27-01-2003 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
spaceboy schreef op 27 January 2003 @ 19:30:
[...]

bedankt :)
Dus hoe lager hoe beter :?

[ Voor 4% gewijzigd door Icingdeath op 27-01-2003 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verder raad ik jullie aan om Baldur's Gate 1 ook te spelen, eigenlijk moet je deze natuurlijk eerst gespeeld hebben voor de verhaallijn maar dat spel is echt SUPER! Veel echte fans vinden deel 1 ook zeker beter dan het tweede door het verhaal. Zelf ben ik een tijd geleden gestopt met het spelen (en ook met het editten) van de Baldur's Gate serie maar misschien haal ik ze nog eens uit het stof. Voor degene die het origineel een beetje zat zijn, neem een kijkje op www.teambg.com. Dit is een community die IE games uitbreidt en bied vele, goed te gebruiken, tools om dit zelf ook te doen. Ik heb dit zelf een tijd lang gedaan en het is zeer verslavend. Voor een veelbelovend project moet je een kijkje nemen op www.dragonlancetc.com, dit is een Total Conversion van Baldur's Gate 2 + ToB en heeft een geheel eigen verhaallijn en vele features (je vindt dus niks meer van het oude verhaal terug).

Vragen over het editten van IE games mag je altijd aan me stellen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
JelleStoel schreef op 27 januari 2003 @ 19:33:
[...]

bedankt :)
Dus hoe lager hoe beter :?
Ja idd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amras schreef op 27 January 2003 @ 19:34:
Verder raad ik jullie aan om Baldur's Gate 1 ook te spelen, eigenlijk moet je deze natuurlijk eerst gespeeld hebben voor de verhaallijn maar dat spel is echt SUPER! Veel echte fans vinden deel 1 ook zeker beter dan het tweede door het verhaal. Zelf ben ik een tijd geleden gestopt met het spelen (en ook met het editten) van de Baldur's Gate serie maar misschien haal ik ze nog eens uit het stof. Voor degene die het origineel een beetje zat zijn, neem een kijkje op www.teambg.com. Dit is een community die IE games uitbreidt en bied vele, goed te gebruiken, tools om dit zelf ook te doen. Ik heb dit zelf een tijd lang gedaan en het is zeer verslavend. Voor een veelbelovend project moet je een kijkje nemen op www.dragonlancetc.com, dit is een Total Conversion van Baldur's Gate 2 + ToB en heeft een geheel eigen verhaallijn en vele features (je vindt dus niks meer van het oude verhaal terug).

Vragen over het editten van IE games mag je altijd aan me stellen! 8)
Dat Dragonlance ziet er cool uit 8) Vraag me alleen af hoever ze nu zijn, want dat heb ik op die site nergens kunnen vinden, ben bang dat het tegen de tijd dat het af is een beetje gaat tegenvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik heb ook de white label versie :( Zit er alleen een pdf manual bij; dat leest _echt_ verrot, dat kan ik je wel vertellen... Daarom weet ik sommige dingen ook niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik zit nu bij de Shadow Dragon, die is moeilijk zeg :X Ik heb het al wel 10 keer geprobeerd, zoveel creatures summonen als kon, maar de draak heeft ze al dood voordat ze verschenen zijn :X En daarna snel breach en insect plague en dan met alle defensieve spells die ik heb gecast aanvallen; het lukt me niet... Hoe moet ik dit beest in godsnaam verslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Laatst online: 19-05 15:21
Summon 2 hakashars en 3 24hit dice earth elementals (die hele grote, saven als je er 1 hebt, zoniet loaden, je hebt maar 5% kans op een 24HD, maar ze zijn retesterk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 20:07:
[...]

Dat Dragonlance ziet er cool uit 8) Vraag me alleen af hoever ze nu zijn, want dat heb ik op die site nergens kunnen vinden, ben bang dat het tegen de tijd dat het af is een beetje gaat tegenvallen...
Er komt zeer binnenkort een public demo aan, ik zou het maar in de gaten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Ik moet trouwens ToB nog spelen, hoop hem ooit nog ergens voor een mooi prijsje op de kop te tikken. Dan vanaf BG1 tot BG2 ToB doorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Is er ergens op het internet een samen vatting van bgI te vinden dan snap ik het verhaal mischien beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Amras schreef op 28 January 2003 @ 19:44:
Ik moet trouwens ToB nog spelen, hoop hem ooit nog ergens voor een mooi prijsje op de kop te tikken. Dan vanaf BG1 tot BG2 ToB doorspelen.
nie lulle maar kopen ;)

en rap een beetje

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
JelleStoel schreef op 28 januari 2003 @ 19:52:
Is er ergens op het internet een samen vatting van bgI te vinden dan snap ik het verhaal mischien beter?
Waarschijnlijk zat... probeer google eens ;)

Je mag het mij ook vragen als je er niet uit komt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 23:24:
[...]

Ik hoop voor je dat je die namen hebt moeten opzoeken en niet zo ff uit je geheugen ramt... :+
Die ram ik wel uit mijn geheugen. Hoe kan ik mooie namen als die vergeten? Ik heb zelfs chars die zo heten :D

Thaxall'ssiliya en Nizidramanii'yt... Misschien noem ik een van mijn kinderen zo hahahahaha zullen alle mensen daar problemen mee krijgen!!! "Is iedereen er?" - "Nee, Thax...eh...Tha... Thaxal..." hahahahaahahah 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

JelleStoel schreef op 28 januari 2003 @ 19:52:
Zit je nog in 't begin van 't spel, of moeten we je 't hele verhaal (kan wel in een paar zinnen, maar zelf spelen is 10x mooier, zelfs BG1 is nog steeds erg leuk om te spelen!!) vertellen?

Het begint ermee dat jij in Candlekeep bent waar je bent opgegroeid met Gorian als "opvoeder". Op een dag komt Gorian naar je toe dat je zo snel mogelijk je spulletjes moet pakken en weg moet uit Candlekeep. Samen met hem ga je op pad...

(als je meer wilt weten, er zijn hier genoeg kenners) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 20:25:
[...]

Die ram ik wel uit mijn geheugen. Hoe kan ik mooie namen als die vergeten? Ik heb zelfs chars die zo heten :D

Thaxall'ssiliya en Nizidramanii'yt... Misschien noem ik een van mijn kinderen zo hahahahaha zullen alle mensen daar problemen mee krijgen!!! "Is iedereen er?" - "Nee, Thax...eh...Tha... Thaxal..." hahahahaahahah 8)7
lijken wel koninklijke namen anders hoor. Thaxall'ssiliya Nizidramanii'yt Firkraag Johannes Gerritsen Hannie van Oranje :+

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh BG, ja ik heb ooit een hele tijd BG1 gespeeld. Er waren toen geruchten waarvan ik wil weten of ze er nog wat mee gedaan hebben.>>

In BG1 had je toen de mogelijkheid om een heel zoet zwaardje van het stinkende karkas van Drizzt o Durden (sp???) (was trouwens nog een hele klus om die knaap op de grond te krijgen maar dat is een ander verhaal) af te plukken, maar het verhaal ging dat als je dat zou doen, en je je char mee zou nemen, je in BGII flink in de penarie zou komen. Weet iemand of dit waar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
corpseflayer schreef op 05 January 2003 @ 16:56:Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/itemsloot.jpg
Het is me dan toch gelukt om Dritzz te naaien, had er wel mijn hele arsenaal spells voor nodig.
Ik heb hem gepakt in BGII en ondervind niets dat anders is indien ik het niet zou gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Damn. Gaaf spul. Ik ben ondertussen al ver in BG2, waar kom ik Drizzt nog tegen? Of was dat BG1 only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 23:55:
Goh BG, ja ik heb ooit een hele tijd BG1 gespeeld. Er waren toen geruchten waarvan ik wil weten of ze er nog wat mee gedaan hebben.>>

In BG1 had je toen de mogelijkheid om een heel zoet zwaardje van het stinkende karkas van Drizzt o Durden (sp???) (was trouwens nog een hele klus om die knaap op de grond te krijgen maar dat is een ander verhaal) af te plukken, maar het verhaal ging dat als je dat zou doen, en je je char mee zou nemen, je in BGII flink in de penarie zou komen. Weet iemand of dit waar is?
Spoiler Alert!

Jah, je komt in de problemen, maar voor vlugge praters blijkt drizzt vergevingsgezind in BGII :) , dus ja je komt hem tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Drizzt kom je tegen zodra je uit de Underdark bent en ergens naartoe reist vanuit daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
spaceboy schreef op 28 januari 2003 @ 20:27:
[...]

zelfs BG1 is nog steeds erg leuk om te spelen!!
Zeker weten, ik erger me alleen dood aan die 640x480 resolutie... Jammer dat daar niks aan te doen is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
zo, voor de 2e keer uitgespeeld, blijft cool :)
Moet eigenlijk een keer TOB gaan halen, maar ben nu maar begonnen met morrowind.

Wat ik niet begrijp, die scimitar +5, defender van drizzt, waarom is dat een +5 wapen?
De thac0 is namelijk +3

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UneXisT schreef op 29 January 2003 @ 13:39:
zo, voor de 2e keer uitgespeeld, blijft cool :)
Moet eigenlijk een keer TOB gaan halen, maar ben nu maar begonnen met morrowind.

Wat ik niet begrijp, die scimitar +5, defender van drizzt, waarom is dat een +5 wapen?
De thac0 is namelijk +3
+2 AC?

whats in a name?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 20:25:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Icarus heeft groot respect voor mensen die dit soort namen kunnen onthouden B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 16:01:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Icarus heeft groot respect voor mensen die dit soort namen kunnen onthouden B)
Mwoagh, hoeft niet moeilijk te zijn. Gewoon in 2'en of 3'en delen en dan krijg je kleine namen die je wel uit kunt spreken B)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Wat vinden jullie eigenlijk van de keuze aan NPC's in BG2?? Ik speel zelf altijd een 'good' party dus heb geen 'evil' characters erin. Vind het een beetje jammer dat ik nu vaak zelf een fighter of iets dergelijks moet zijn... anders niet veel stootkracht in party (speel graag met het zwaard en wat minder met magie ;) ). Zelf had ik graag nog een good fighter gezien. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amras schreef op 30 januari 2003 @ 12:51:
Wat vinden jullie eigenlijk van de keuze aan NPC's in BG2?? Ik speel zelf altijd een 'good' party dus heb geen 'evil' characters erin. Vind het een beetje jammer dat ik nu vaak zelf een fighter of iets dergelijks moet zijn... anders niet veel stootkracht in party (speel graag met het zwaard en wat minder met magie ;) ). Zelf had ik graag nog een good fighter gezien. :|
slecht, ik speel ook wel eens evil, en er is gewoon geen evil dief ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corpseflayer schreef op 28 januari 2003 @ 15:52:
Summon 2 hakashars en 3 24hit dice earth elementals (die hele grote, saven als je er 1 hebt, zoniet loaden, je hebt maar 5% kans op een 24HD, maar ze zijn retesterk)
Geen goed idee, Hakashars en Nishruus eten items op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marruk schreef op 29 januari 2003 @ 16:46:
[...]

Mwoagh, hoeft niet moeilijk te zijn. Gewoon in 2'en of 3'en delen en dan krijg je kleine namen die je wel uit kunt spreken B)
Fout, ik onthou het door het eerst een paar keer hardop te zeggen en dan aan de coole klank te denken. Daarom weet ik woorden als Hideous ook veel sneller te bedenken dan een woord als...Hereditary. Hersenen zijn veel sterker in het onthouden van dingen die je kunt koppelen aan een gebeurtenis of object. (en dat is wetenschappelijk bewezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 13:31:
[...]

slecht, ik speel ook wel eens evil, en er is gewoon geen evil dief ;(
Tja... en in je good party heb je zat keuze... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Topic is een beetje aan het afzakken qua posts. Ben ik de enige of legt de rest ook weer een tijdje bg2 en ToB aan de kant? :)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 17:34:
[...]

Fout, ik onthou het door het eerst een paar keer hardop te zeggen en dan aan de coole klank te denken. Daarom weet ik woorden als Hideous ook veel sneller te bedenken dan een woord als...Hereditary. Hersenen zijn veel sterker in het onthouden van dingen die je kunt koppelen aan een gebeurtenis of object. (en dat is wetenschappelijk bewezen).
:O }:O

naja, ik denk dan eigenlijk niet aan hersens maar ja, ieder zijn eigen manier niet? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Marruk op 30-01-2003 21:27 ]

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 14:57:
[...]

Geen goed idee, Hakashars en Nishruus eten items op.
Als je die patch installeert (de on-officiële) is oa die bug verholpen, nishruu's en hakashar's eten alleen wands op + vijand vergeet spells.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Marruk schreef op 30 januari 2003 @ 21:19:
Topic is een beetje aan het afzakken qua posts. Ben ik de enige of legt de rest ook weer een tijdje bg2 en ToB aan de kant? :)
Nee man! Ik ben enthousiast BG2 aan 't spelen. Als 'ie uit is, direct erna ToB (ben nu Shadows of Amn + ToB aan 't spelen maar ik kom niet verder dan Watcher's Keep level 4). Daana direct ToB. En dat terwijl ik Unreal 2 al geinstalleerd heb, dat wil wat zeggen... (dat ik 8 bier op heb en morgen om 7:00u moet werken ook trouwens) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Marruk schreef op 30 January 2003 @ 21:19:
Welnee op naar het bgII topic deel 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ja dat komt omdat mijn muis het een tijdje niet deed dus kon ik moeilijk posten/spelen :{

Maar over 1 tot 2 weken komt er een nieuwe pc dus dan kan ik weer volop aan de bak :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Marruk schreef op 30 January 2003 @ 21:19:
Ik heb besloten om ook maar weer eens een potje te starten, ben nu slaver scum aan het uitroeien. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
da_rippah schreef op 31 januari 2003 @ 11:40:
Maar over 1 tot 2 weken komt er een nieuwe pc dus dan kan ik weer volop aan de bak :Y)
Ik heb binnen 2 weken ADSL.... dan gaan we het eens multiplayer proberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het een tijdje gespeeld maar ik vond BG1 eigenlijk leuker, die had ik helemaal tot het eind gespeeld). Missch dat ik binnenkort toch wat meer tijd moet steken deel 2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Mwoah, na een stuk te hebben gespeeld dacht ik nog eens met vette nostalgie terug aan BG1 en haalde de BG2 CD eruit en ben maar weer gaan dromen over de heerlijkheid van BG1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
ProPHeT_Ewok schreef op 31 januari 2003 @ 19:14:
Mwoah, na een stuk te hebben gespeeld dacht ik nog eens met vette nostalgie terug aan BG1 en haalde de BG2 CD eruit en ben maar weer gaan dromen over de heerlijkheid van BG1.
Dit geldt voor veel mensen, in BG1 is het allemaal wat vrijer en je hebt flink wat areas om te onderzoeken. Het is denk jammer dat BG2 begint in de grote stad, er komt zo een hoop op je af en wat ik zelf erg jammer vond is dat je al helemaal aan het begin van het spel bijna alle goede items kunt zien bij de Adventurer's Market. Beetje jammer dat iemand mijn BG1 cds geleend heeft en nooit meer heeft terug gegeven. :( Misschien toch nog eens kijken of ik die voor een euro of 3 kan vinden ergens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fout! De Adventurers mart laat nog niet eens de helft van zijn waren zien voor je in act 6 bent en als je dat de 'goede' items noemt, heb je gewoon de echt goede items nog niet gezien. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Amras schreef op 31 januari 2003 @ 19:06:
[...]

Ik heb besloten om ook maar weer eens een potje te starten, ben nu slaver scum aan het uitroeien. >:)
Dan join ik :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 23:00:
Fout! De Adventurers mart laat nog niet eens de helft van zijn waren zien voor je in act 6 bent en als je dat de 'goede' items noemt, heb je gewoon de echt goede items nog niet gezien. :D
Watchers Keep heeft echt heerlijke items (Quiver of Plenty +1 (+2 na upgrade) oooh :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 23:00:
Hmmm... heb BG2 al uitgespeeld, dus weet wat er te krijgen is... :|

Toch vind ik het jammer dat er zoveel goede wapens gewoon te koop zijn... (ik doel bijvoorbeeld op een +4 staff en een hoop +3 wapens). De 'echte' goede items vind je natuurlijk pas later in het spel, maar je wordt nu niet echt blij meer als je een +2 wapen vind, die gaat gelijk de verkoop in... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, als je gelijk al in het eerste deel een +1 long sword, +1 bastard sword en een +2 2handed sword met hp drain vind... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik blijf dit topic wel ff in de gaten houden hoor ;) Wees maar niet bang :o Maar ik heb BGII net gedeinstalleerd (met pijn in mijn hart ;(), maar natuurlijk wel de savegames en mijn mage met 89 ability points bewaard :*) Als de nieuwe pc er is zal ik wel weer gaan spelen (ik hoop dat ik dan me niet teveel laat verleiden door al het 3d geweld van BF '42 enzo :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Tja... het wordt tijd voor een boeiende discussie... Iemand een leuk BG onderwerp???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een vraag, wat is de cheat ctrl+nogwat om een char in je team te krijgen?
Ik wil nl. een mephit in mijn team, kijken of ik die kan exporten, en dan editten met Shadow Keeper (www.teambg.com < down nu) en dan dat als main char gebruiken, met alle eerlijke abilities enzo die een mephit heeft.

En is er een proggel out there waarmee je eigen creatures/classes/races kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Hehe, een mephit in je party 8)7 Zijn die dingen sterk dan? Kunnen ze wel wapens dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 20:59:
En is er een proggel out there waarmee je eigen creatures/classes/races kan maken?
Creatures: Gebruik IE Creature Maker van TeamBG.com (kan je de precieze link niet gegeven, TeamBG.com down of mijn verbinding brak ;) )
Classes en Races: Niet mogelijk... hardcoded in BGMAIN.exe. Kits zijn wel mogelijk, zoek daarvoor op TeamBG.com naar KitEditor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amras schreef op 01 February 2003 @ 21:07:
[...]

Creatures: Gebruik IE Creature Maker van TeamBG.com (kan je de precieze link niet gegeven, TeamBG.com down of mijn verbinding brak ;) )
Classes en Races: Niet mogelijk... hardcoded in BGMAIN.exe. Kits zijn wel mogelijk, zoek daarvoor op TeamBG.com naar KitEditor ;)
woei! thank you!
maar inderdaad is teamBG down helaas, ik had wel zin in een avondje modden :{
maybe komtie later op de avond nog up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 21:09:
[...]

woei! thank you!
Hehe... bereid je voor op een verslaving ;) Kleine tip: lees wat tutorials die daar ook te vinden zijn, dat zal je een hoop frustraties besparen. Mocht je toch vragen hebben: ik heb wel het een en ander geMOD met BG1 en 2 ;) (Nee, nooit wat nuttigs afgeleverd maar wel zo'n beetje alles gedaan :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 21:09:
[...]

woei! thank you!
ik hoop het wel, ik heb namelijk ook de neiging te gaan modden :7

[ Voor 14% gewijzigd door Icingdeath op 02-02-2003 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
De site van Teambg is weer up
Mischien kan dit in de startpost van het Baldurs gate II topic deel2 :)

Editors/tools
Creaturemaker
Map editor met toturial experiance cap remover
experiance cap remover tot maximaal level 50
itemchecker
Shadow Keeper(thanx to Da_rippah)
*.ocx en *.dll bestanden benodigd voor ulities
Kitcreator
IEEP
IDU
IETME
ISE
WinBiff

Toturials

BG2 Links (modteams,totalconversions,npc's)
Dragonscall.net
Dragonlance
Imoensromance
Servants.net
Dungeons
Necropolis
Mordan's Keep
Shadows over Soubar
Epic Endeavours
The darkest day
Dark Side of the Sword Coast
Core Projects
Shadow Keeper(thanx to Da_rippah)
Walkthrough

Beschrijfing Tools

Nog bezig.

Wat valt er nog meer toe te voegen :?
Amras bedankt voor die update van die lijst.

[ Voor 182% gewijzigd door Icingdeath op 02-02-2003 14:12 . Reden: Links toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Kazaa ;) Maar ik kan hem wel ff online zetten hoor; volgens mij issie niet zo groot :)
En verander toturials ff in tutorials, staat een beetje knullig zo :)

//Edit://

Shadowkeeper: ----> skeeper.zip

.zip file dus, +/- 230 kb

[ Voor 36% gewijzigd door da_rippah op 02-02-2003 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
da_rippah schreef op 02 februari 2003 @ 09:40:
Kazaa ;) Maar ik kan hem wel ff online zetten hoor; volgens mij issie niet zo groot :)
En verander toturials ff in tutorials, staat een beetje knullig zo :)

//Edit://

Shadowkeeper: ----> skeeper.zip

.zip file dus, +/- 230 kb
Bedankt ik heb hem al toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ik heb nu de Kit Creator gedownload, maar als ik hem opstart en ik begin met een kit (dus ik begin bij discription) dan geeft hij de volgende fout

Run-time error '339':

Component 'RICHTX32.OCX' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid

any help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 12:00:
ok, ik heb nu de Kit Creator gedownload, maar als ik hem opstart en ik begin met een kit (dus ik begin bij discription) dan geeft hij de volgende fout

Run-time error '339':

Component 'RICHTX32.OCX' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid

any help?
RICHTX32.OCX probeer deze eens.

en als die niet werkt probeer de volgende eens:
RICHTX32.OCX FOR WIN 9X

Gebruik volgende keer google eens ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Icingdeath op 02-02-2003 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thank you!

ben net op, google is niet eens in me opgekomen :{ ik heb wel die site met tutorials geprobeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Wat kan je eigenlijk met die kit creator allemaal doen eignelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JelleStoel schreef op 02 February 2003 @ 12:17:
Wat kan je eigenlijk met die kit creator allemaal doen eignelijk :?
Kits maken (subclasses)
bestwel leuk eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Maar hoe zorg je nou dat je een creature in je party hebt :?
offtopic:
Wie gaat het nieuwe topic starten als dit topic aan de duizend post zit want dat is al bijna zo nog iets van 140 posts

[ Voor 55% gewijzigd door Icingdeath op 02-02-2003 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 17:02
JelleStoel schreef op 02 februari 2003 @ 13:12:
offtopic:
Wie gaat het nieuwe topic starten als dit topic aan de duizend post zit want dat is al bijna zo nog iets van 140 posts
Dat duurt nog wel even hoor, en volgens mij zijn er genoeg mensen die een nieuw topic willen openen. Dus dat komt wel goed :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Ik zou het starttopic toch nog wat willen uitbreiden...

Editors:

IEEP (Infinity Engine Editor Pro: edit items, spells en stores, verder nog wat kleinere nuttige progjes)
Creature Maker (Maak je eigen creatures!!)
IDU (Infinity Dialog Utility: maak hiermee .dlg files, oftewel dialogen in het spel)
IETME (Infinity Engine Tileset Map Editor: maak je eigen maps en voeg hieraan creatures, containers, ambients e.d. toe)
KitCreator (maak kits)
ISE (Infinity Script Editor: scripting!!!)
WinBiff (Voor het uitpakken van .bif files waar de meeste BG files in verpakt zijn)
Near Infinity (uitgebreid totaal programma in JAVA, moet url ff zoeken... volgt later)

Dit zijn wel zo'n beetje de belangrijkste programma's om mee te modden, voor meer progs: kijk op TeamBG.com. Voor vragen: check de forums

De andere links kan ik wel mee leven... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
MaRc0 schreef op 02 februari 2003 @ 13:21:
[...]

Dat duurt nog wel even hoor, en volgens mij zijn er genoeg mensen die een nieuw topic willen openen. Dus dat komt wel goed :P
Wil wel een keer een nieuw topic openen... weet wel aardig wat van BG en het modden ervan... eerst maar ff een nette lijst creeren met alle links, ben hierboven doorgegaan op JelleStoels lijst... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Dat winbiff is handig :) ik heb mijn lijst ook maar weer wat geupdate dankzij amras _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door Icingdeath op 02-02-2003 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Klopt... :9

Hmmm... ben ShadowKeeper vergeten in mijn lijst, maar das ook niet echt een mod programma... ofwel?? Kon je er nou ook .cre files mee openen?? Nouja, CreatureMaker is handiger >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Hoe krijg je nou creatures in je party :?
edit:
laat maar het is al gelukt

Creature maker kan echt veel meer dan shadow keeper

[ Voor 59% gewijzigd door Icingdeath op 02-02-2003 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cespanar good servant, yes!

Anyway, waarom zou je een nieuwe topic starten hierover? Deze doet het toch goed? (of is dat verplicht)?

Vraagje: wat zijn de stats en skills van demogorgon (watchers keep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JelleStoel schreef op 02 February 2003 @ 14:16:
Hoe krijg je nou creatures in je party :?
edit:
laat maar het is al gelukt

Creature maker kan echt veel meer dan shadow keeper
hoe dan? was toch een ctrl+? command?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Sjongejonge. Ik ben nog vrolijk bezig met Shadows of Amn, ben nu gemiddeld level 18. Maar ik probeer die Lich King in de Docks te killen. Krijgen jullie dat voor elkaar?? Die gozer heeft (als hij "Demi Lich" is geworden) gewoon een hele zooi imprisonment spells klaar staan. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Heb zojuist de Lich in het Gate District gekilled (zit nog maar in chapter 2 >:) ). Toch leuk: Lich spell laten casten en dan inn uitgaan, dit herhalen tot z'n spells zo'n beetje op zijn en dan z'n butt kicken met het zwaard dattie bewaakt :9... muhahahaha... *evil*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Amras schreef op 02 February 2003 @ 18:15:
Heb zojuist de Lich in het Gate District gekilled (zit nog maar in chapter 2 >:) ). Toch leuk: Lich spell laten casten en dan inn uitgaan, dit herhalen tot z'n spells zo'n beetje op zijn en dan z'n butt kicken met het zwaard dattie bewaakt :9... muhahahaha... *evil*
Ben ik effe kwijt of dat de zelfde Lich is als ik aan 't proberen te killen ben. Is dat er ook eentje die er eerst "normaal" uitziet en als hij bijna dood is een demi Lich wordt (zwevende schedel ofzo)? Ik zit ondertussen in chapter 6/7 en ben al het vorige vergeten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 14:54:
Cespanar good servant, yes!

Anyway, waarom zou je een nieuwe topic starten hierover? Deze doet het toch goed? (of is dat verplicht)?

Vraagje: wat zijn de stats en skills van demogorgon (watchers keep)
1000 posts = new topic.
standaard policy

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb trouwens nog steeds een probleempje. Ik ben ergens een keer een papiertje tegengekomen dat over een verborgen schat in 't bos ging. Ondertussen ben ik dat bos (het bos bij de ingang van de temple van de Umar Hills). En als ik op TAB druk zie ik onderstaand plaatje. Maar ik kan er niet "in" ofzo. De cursor verandert niet als ik erover heen ga. Spreuk nodig of is dit een bug?

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/bg2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ik denk dat dat een ranger only quest is, kweet niet zeker maar als je main char een ranger is kan je die quest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
spaceboy schreef op 02 February 2003 @ 15:27:
Sjongejonge. Ik ben nog vrolijk bezig met Shadows of Amn, ben nu gemiddeld level 18. Maar ik probeer die Lich King in de Docks te killen. Krijgen jullie dat voor elkaar?? Die gozer heeft (als hij "Demi Lich" is geworden) gewoon een hele zooi imprisonment spells klaar staan. Tips?
Kangaxxx?
1e keer transformeerde ik in de slayer, is ie zo dood :)

2e keer had ik mijn fighter een protection from magic scroll gegeven en alleen hij ging hem aanvallen. verder wat summonen, en vooral breach, pierce magic en lower resistance op hem gooien. Ik had toen ook een sling +5 en die deed damage bij hem (2 of 3 maar per gooi, maarja het werkt wel :))
Ik was de 2e keer level 11 ongeveer.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

UneXisT schreef op 02 February 2003 @ 20:55:
[...]

Kangaxxx?
1e keer transformeerde ik in de slayer, is ie zo dood :)

2e keer had ik mijn fighter een protection from magic scroll gegeven en alleen hij ging hem aanvallen. verder wat summonen, en vooral breach, pierce magic en lower resistance op hem gooien. Ik had toen ook een sling +5 en die deed damage bij hem (2 of 3 maar per gooi, maarja het werkt wel :))
Ik was de 2e keer level 11 ongeveer.
Ja inderdaad, Kangaxxx heet die kerel. Leveltje 11 en dan winnen?? Damn, ga ik toch nog 's voor de herkansing. Heb alleen geen protection from magic scroll meer liggen.

Dat summonen is wel aardig (die deva's zijn trouwens echt reuze handig!!) maar die kerel is zo snel met z'n imprisonment spells...

Slayer worden wil ik niet, want ik ben een Paladin of the Radiant Heart... :D (ja, ik ben echt een goeie gozer, hehe)

[nagekomen bericht]
YES! IK HEB DE MOFO!! :*) Na tig mislukte pogingen ten einde raad helemaal optimaal naar binnen gerend, ieder party-member met +2 sling of beter en +4 bullets / fire bullets en twee deva's, een simulacrum en twee invisible stalkers. Dit alles onder een sausje van improved haste en improved invisibility en jawel!! :) Ik had meer goodies verwacht, maar de ring was de moeite waard...
[/nagekomen bericht]

[ Voor 22% gewijzigd door spaceboy op 02-02-2003 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Je kan ook gewoon een warrior in berserk mode later gaan, dan is hij nl immune voor de spell imprisonment, als wapen zou ik melfs minute meteors eens proberen, kijken of de fire damage wat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook maar eens aan Baldur's Gate II beginnen. Deel 1 heb ik een tijdje geleden uitgespeeld, en nu lijkt het me leuk om met een schone lei te beginnen in deel 2. Heeft iemand wat tips, zodat ik deel 2 goed kan beginnen? Voor de duidelijkheid, ik vraag dus niet om secrets en spoilers...

Het lijkt me trouwens leuk om eens met een mage te beginnen, of is een sorcerer beter :? Schijnt moeilijk te zijn in het begin, maar je hebt later wel een ultra-sterke character.

edit:

Oja, ik heb hier ook Throne of Bhaal liggen, is het verstandig om die meteen aan het begin te installeren? En waarom (niet)?

Ook nog even een vraagje over de verschillende patches. Er schijnen nogal wat bugs in het spel te zitten en die worden niet allemaal verholpen door de officiele patches. Kan je hier nog wat aan doen? Welke patches kun je het beste installeren?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ola, ben een groote RPG Fan, Diablo, NWN, BG en ga het rijtje maar af. Ik zoek nu mensen met wie ik kan samen spelen met BGII:Shadows of Amn. Ik zit echt héél veel online, dus als je intressen hebt mail me ff of reply :D

Verder is BG Echt een mooie game zo veel morgelijk heden, en ontiegelijk groot, echt fantastish alleen het gecheat sucks bad... zie bv mensen van low lvl maar wel met skills en statics die je (meen ik) pas krijg in je laatste stadium kan krijgen, wanneer je "zogenaamd" in de godlike stage komt, oftwel het hoogst bereikbare lvl... maar cheat is iets wat je altijd zal houden jammergenoeg... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 12:16:
Ola, ben een groote RPG Fan, Diablo, NWN, BG en ga het rijtje maar af. Ik zoek nu mensen met wie ik kan samen spelen met BGII:Shadows of Amn. Ik zit echt héél veel online, dus als je intressen hebt mail me ff of reply :D

Verder is BG Echt een mooie game zo veel morgelijk heden, en ontiegelijk groot, echt fantastish alleen het gecheat sucks bad... zie bv mensen van low lvl maar wel met skills en statics die je (meen ik) pas krijg in je laatste stadium kan krijgen, wanneer je "zogenaamd" in de godlike stage komt, oftwel het hoogst bereikbare lvl... maar cheat is iets wat je altijd zal houden jammergenoeg... :O
Ik wil wel multiplayer doen ik heb alleen overdag vaak geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
spaceboy schreef op 02 februari 2003 @ 18:56:
[...]

Ben ik effe kwijt of dat de zelfde Lich is als ik aan 't proberen te killen ben. Is dat er ook eentje die er eerst "normaal" uitziet en als hij bijna dood is een demi Lich wordt (zwevende schedel ofzo)? Ik zit ondertussen in chapter 6/7 en ben al het vorige vergeten... :)
Nope, is niet dezelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 12:05:
Ik ga ook maar eens aan Baldur's Gate II beginnen. Deel 1 heb ik een tijdje geleden uitgespeeld, en nu lijkt het me leuk om met een schone lei te beginnen in deel 2. Heeft iemand wat tips, zodat ik deel 2 goed kan beginnen? Voor de duidelijkheid, ik vraag dus niet om secrets en spoilers...

Het lijkt me trouwens leuk om eens met een mage te beginnen, of is een sorcerer beter :? Schijnt moeilijk te zijn in het begin, maar je hebt later wel een ultra-sterke character.
Beginnen met een mage is vrij lastig, maar wel te doen.
Oja, ik heb hier ook Throne of Bhaal liggen, is het verstandig om die meteen aan het begin te installeren? En waarom (niet)?
Kun je gewoon doen, het verhaal van Throne of Bhaal begint pas na BG2. Er verandert voor zover ik weet niets aan BG2 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil tussen Mage en Sorcerer:
Een mage moet magic leren dmv scrolls
Een sorcerer leert ze als hij level up gaat

Een mage heeft dus een groter aanbod aan spells maar moet van te voren kiezen welke, en hoeveel hij memorized
Een sorcerer kan je gewoon [zoveel bv 5] level 1 spells casten, en kan je tijdens het gevecht kiezen welke.

Ikzelf vind een sorcerer beter, en dan gebruik ik hem meer als backup en magic breaker (dus veel protection en magic brekende spells)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 12:05:
Ja het lijkt me heel verstandig om eerst Throne of Bhaal te instaleren, ten eerste komt er in Shadows of Amn een gebied bij waar je heen kan en dan wordt de experience cap remover weggehaald dus kan je een veel hoger lvl worden aan het einde van het spel. Ook handig is als je Throne of Bhaal geinstalleerd hebt, is dat als je op tab drukt te zien krijgt waar allemaal kasten, deuren, kratten e.d. zijn. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KID-ICARUS:
Ook handig is als je Throne of Bhaal geinstalleerd hebt, is dat als je op tab drukt te zien krijgt waar allemaal kasten, deuren, kratten e.d. zijn.
Zie je dan ook verstopte items liggen?

edit:

Nog even een vraag. Ik las ergens dat je BGII niet volledig kan installeren, omdat je dan een '5 CD error' krijgt o.i.d. Ik heb het nu dus over de 'Full Install'. Wat kun je daar tegen doen, en komt het bij iedereen voor?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/144d.jpg
Toch nog maar eens begonnen met een thief, sorceror en paladin, een laatste keer uitspelen en dan voorgoed in de kast.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.