Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Ik doe voorlopig geen uitspraken meer over het wel of niet hebben van een A0 chipset, dan wel een B0. Ik w8 nu maar eerst de reactie van sWORDs af, en anders zal ik zelf proberen te achterhalen welke versie ik nu eigenlijk heb. Kerstmit zal ons ook nog op de hoogte houden, dus zodra hij of ik iets weet, weten jullie het ook.
Gefeliciteerd ken met de 200ste reply in dit topic. De 200ste post had ik zelf
[edit]
Nu lees ik toevallig nog een keer door dit topic en vindt ik dit: Spice in "Het SiS 655 topic". Daar staat dat GigaByte met A0 toch HT ondersteund.
En hier Spice in "Het SiS 655 topic" zegt hij ook dat er wel DDR400 is voor de A0, maar alleen door overklokken. Nu kom ik dat op de GigaByte niet tegen, maar je weet het maar nooit (dat overklokken dan). En dit is ook al van een maand geleden. Dus of er überhaupt wel A0 is verscheept de laatste tijd is niet duidelijk.
[ Voor 39% gewijzigd door Postman op 18-02-2003 18:01 ]
Nou voorlopig heb ik nog geen zending ontvangen??? Waarom heb jij hem wel en ik nog niet?FlamerX schreef op 18 februari 2003 @ 17:54:
...
Ik w8 nu maar eerst de reactie van sWORDs af, en anders zal ik zelf proberen te achterhalen welke versie ik nu eigenlijk heb. ...
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Soms duurt het 2 dagen voordat een pakket wordt verstuurd. Ik woon in Oss en we hebben hier een distributiekantoor voor de regio, dus ik krijg meestal alles binnen 1 dag (mits het voor de middag is verstuurd de vorige dag). Maar ik moet soms ook wel 2 dagen w88 op een pakket. Hij zal er morgen echt wel zijn.sWORDs schreef op 18 February 2003 @ 18:09:
[...]
Nou voorlopig heb ik nog geen zending ontvangen??? Waarom heb jij hem wel en ik nog niet?
Ik moet nu nog alleen ff w88 op de Radeon 9700 Pro. Komt deze week binnen, dus met een beetje geluk heb ik alles zaterdag in huis (of anders volgende week).
Anandtech wacht hiervoor op een ASUS P4SDX met de nodige dipswitches,...latere uitgaven van dit moederbord? (aka, beter???)
En mag je dus je 'oud' proberen in te ruilen voor dat nieuwe en dus betere?
Nogmaals, de ASUS P4SDX, zijn RAID-functie voor de ATA-kanalen, laat die ook de JBOD-modus toe?
Beetje jammer dat ASUS nog steeds niet opteert voor een 4 of 6-fasige stroom voor de processor, lijkt me interessanter voor enige -nog meer- stabiliteit.
Vele anderen doen dit toch ook al zolang?
Alleen, die 'losse' module op het gigabyte bord, wel leuk en al, maar kunnen die componenten niet OP het moederbord zelf worden gemonteerd. Staat toch wel net ietsje beter.
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Anoniem: 24791
Ik heb mijn Gigabyte SINXP1394 bordje draaien
Het werkt erg goed!!
ik heb nog 1 probleempje, en dat is het branden van cd's met de philips DVD+RW 228K brander.
Heb nu 2 maal geprobeerd, en 2 maal mislukten de cd's.
Met mijn oude scsi spul gaat het goed.
Als je je pc ff een potje goed laat rekenen, dan wordt de boel wel warm, en haal je die fan er toch zo af??(zonder al te veel kracht te zetten)Anoniem: 17873 schreef op 18 February 2003 @ 11:17:
Deze koeler zit er vastgelijmd op dvm een soort pasta, en het is niet de bedoeling om die er zomaar af te halen
Niet echt. Het bord zit gewoon weg al te vol met onboard S-ATA, USB 2, ATA/133 RAID, 2x BIOS, 4x DDR RAM. Voeg daar dan nog eens al die componenten van de DPS aan toe en je bord stroom over (of je moet er een raar stukje bijzetten, soort van wormvormig aanhangselMizitras schreef op 18 februari 2003 @ 20:25:
Alleen, die 'losse' module op het gigabyte bord, wel leuk en al, maar kunnen die componenten niet OP het moederbord zelf worden gemonteerd. Staat toch wel net ietsje beter.
Ik heb alleen goede ervaringen, what's the point?Nee dat valt tegen weet ik uit ervaring, en er is een zeer grote kans op beschadiging (weet ik ook uit ervaring )
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Ik heb de laatste tijd zoveel moederborden gehad (echt veel
Zitten allemaal met dat plakspul vast.
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Probeer hem eens aan een ultra ata33 kabel te hangen, dit hielp bij mijn A03 en A05 ook.Anoniem: 24791 schreef op 18 februari 2003 @ 21:38:
Yes!!
Ik heb mijn Gigabyte SINXP1394 bordje draaien
Het werkt erg goed!!
ik heb nog 1 probleempje, en dat is het branden van cd's met de philips DVD+RW 228K brander.
Heb nu 2 maal geprobeerd, en 2 maal mislukten de cd's.
Met mijn oude scsi spul gaat het goed.
Kun je er beter een fohn opzetten.Anoniem: 24791 schreef op 18 February 2003 @ 21:44:
[...]
Als je je pc ff een potje goed laat rekenen, dan wordt de boel wel warm, en haal je die fan er toch zo af??(zonder al te veel kracht te zetten)
Maar ik ga trouwens niet mijn heatsink er af slopen. Zal probeer wat ik kan om de revisie uit te lezen. Maar durf mijn garantie niet meteen weg te gooien. Ik wil eerst zeker weten dat het bord helemaal goed is, voor ik de gok neem met de heatsink.
Maar wat zou beter te klokken zijn op het SIS 655 bordje een PIV 2.4, of een 2.53. Ik denk de 2.4 vanwege de lagere multiplier, iemand ervaringen of een mening?
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 19-02-2003 10:46 ]
max in de bios?ik denk dat hoger dan 166 bus niet zal gaan
Nee, maar las dit in meerdere reviews.
[ Voor 4% gewijzigd door |sWORDs| op 19-02-2003 14:36 . Reden: interpunctie ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 2x serieel - io 1x parallel - io 4x usb 2.0 - 2 sloten 2x USB - io 1x game - io 1x lan - io 2x extern s-ata - 1 slot 3x audio - io 2x spdif (optisch & rca) - 1 slot 3x firewire - 1 slot |
De DPS kan er bij mij niet in. Mijn zalman (waaier) is dusdanig groot dat de DPS net niet meer past. Misschien dat ik een of twee bladen van mijn zalman afbreek.
Alle mogelijke kabels zitten ook bij het bord. Al met al een zeer overcompleet geheel. Afwerking is super, je ziet meteen dat je met een high quality bord te maken hebt, maar mag ook wel voor dat geld. Nou laat die postbode eens wat harder rennen.
[ Voor 22% gewijzigd door |sWORDs| op 20-02-2003 10:38 ]
een 9500 over? btw wat voor 1?
dat longhorn ding in je sig werkt dat goed?
sorrie ff enthousiast cq nieuwsgierig
[ Voor 52% gewijzigd door Spice op 20-02-2003 10:42 ]
edit: Heb vanmiddag ook een digicam.
[ Voor 4% gewijzigd door |sWORDs| op 20-02-2003 11:04 ]
Mijn geheugen ed komt hopelijk morgen of zaterdag nog binnen. Anders wordt het maandag.
Dat van die sloten snapte ik eerst niet, maar toen schoot het binnen: je kunt gewoon niks meer aansluiten op PCI omdat je allemaal van die losse kaartjes ed hebt. Ik hou standaard 1 slot extra over, maar ik doe ook geen FireWire en S-ATA naar buiten, dus die zijn ook al vrij.
Precies, heb 7 sloten, waarvan er nu al 6 bezet zijn, m.a.w. als ik een tvkaart ofzo ga halen dan zit ik vol. Maar kan die usb dingen ook wel naast de sloten plaatsen, moet ik alleen ff dremelen en die dingen van de slotplates afschroeven.FlamerX schreef op 20 February 2003 @ 11:24:
sWORDs: zou je dan ook aub SiSoft Sandra willen draaien?? Ik wil geen benchmarks ofzo, maar alleen ff de moederbord ID. Dan weten we tenminste eindelijk of het een A0 of B0 is
Mijn geheugen ed komt hopelijk morgen of zaterdag nog binnen. Anders wordt het maandag.
Dat van die sloten snapte ik eerst niet, maar toen schoot het binnen: je kunt gewoon niks meer aansluiten op PCI omdat je allemaal van die losse kaartjes ed hebt. Ik hou standaard 1 slot extra over, maar ik doe ook geen FireWire en S-ATA naar buiten, dus die zijn ook al vrij.
Benches enzo kunnen jullie ook allemaal krijgen, maakt me niets uit. Heb alleen nog nooit iets op the forum is down gedaan, dus moet dat dan even uitzoeken, maar kom ik vast wel uit. Post alvast maar welke benches jullie willen, dan download ik die proggies alvast. Wat ik sowieso doe:
SiSoft Sandra
3DMark 2001SE
3DMark 2003
En doe ze aan het eind van de middag nog een x met m'n 9700 Pro.
[ Voor 12% gewijzigd door |sWORDs| op 20-02-2003 11:37 ]
Dat heb ik nu ook al gedaan.sWORDs schreef op 19 februari 2003 @ 07:25:
[...]
Probeer hem eens aan een ultra ata33 kabel te hangen, dit hielp bij mijn A03 en A05 ook.
Niet meer geprobeerd te branden.
Maar mijn dvd speler is ook erg traag
Als ik er een cdrom in stop duurt het erg lang voordat de boel echt goed opspint.
Mijn hele pc vertraagt erdoor
Of ben ik te verwend door Plextor scsi spul??
Ik ben er sterk over aan het na denken om het goede oude scsi spul in mijn nieuwe pc te zetten en de dvd branderij in het oude bakje.
wat ook een oplossing is is een kast te nemen met front usb (scheelt al weer een slot) , maar dat is mischien meer een optie voor mensen die een hele nieuwe pc bouwen. Als ik mij niet vergis zijn er ook al kasten met front firewiresWORDs schreef op 20 februari 2003 @ 11:34:
[...]
Precies, heb 7 sloten, waarvan er nu al 6 bezet zijn, m.a.w. als ik een tvkaart ofzo ga halen dan zit ik vol. Maar kan die usb dingen ook wel naast de sloten plaatsen, moet ik alleen ff dremelen en die dingen van de slotplates afschroeven.
Ik heb een Pentium 4 2.4G erin draaien met 2 x 512 mb pc2700 repen.sWORDs schreef op 19 februari 2003 @ 10:20:
Had dit in het grantie bay topic gevraagd maar kan het beter hier doen:
Maar wat zou beter te klokken zijn op het SIS 655 bordje een PIV 2.4, of een 2.53. Ik denk de 2.4 vanwege de lagere multiplier, iemand ervaringen of een mening?
ik heb de fsb van spu en geheugen op 166Mhz gehad. cpu liep toen op 2900 nogwat Mhz. En geen probs gehad.
Op het cdeetje van Gigabyte wat er in de doos Zit bijgeleverd staat een tooltje waarmee je het bios kan uitlezen in windows.
En bij mij staat ergens CPU speed 2480 Mhz ofzo. En eronder staat Max CPU speed 3100 Mhz (ongeveer kan ook 3124Mhz zijn ofzo precies weet ik het niet uit me hoofd)
Dus daar kun je aflezen wat je maximaal kunt lopen
Ik wacht gespannen op de eerste benches (en hopelijk ook wat pics)
Maar het kan best dat 300FSB wordt ondersteund. Je zult er waarschijnlijk nooit iets aan hebben, maar het kan iig wel.
Nou schiet we een stukje van Anand binnen. Hun schreven dat de GA-SINXP1394 misschien wel de Prescott ondersteunde, maar dat was afhankelijk van de layout van de chip, die, etc. Dus dan is een FSB van meer dan 300 niet zo verwonderlijk.
[ Voor 11% gewijzigd door Postman op 20-02-2003 17:26 ]
Heb net Sandra 2003 en 3dmark 2003 gedownload.
Dus vanavond of hooguit morgen post ik de results.
Hopelijk weten we dan allemaal of het een A0 of een B0 stepping is.
AMEN
[ Voor 117% gewijzigd door The Source op 22-02-2003 00:40 ]
[ Voor 44% gewijzigd door Postman op 21-02-2003 01:27 . Reden: Dus niet... ]
Anoniem: 32539
Kheb er dan maar direct 1 besteld. (Gigabyte 8SQ800 Ultra)
Tnx 4 the info Jim
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 32539 op 20-02-2003 20:07 ]
Nog nieuws over het ASUS P4SDX bordje?
Reactie op de post ivm met extra voeding.
-> Ik denk toch echt wel dat gigabyte die 4/6-fase 'stabiel'-stroom laten we het ff noemen doormiddel van de layout ietwat te veranderen er toch moet bij kunnen krijgen. Ware het niet dat ze ook een afgeslankt SINXP1394-bord hebben (SQ8000 ? ofzo) waar dus misschien al een S-ATA chip en connectors minder opstaan net zoals héél wat andere on-board of optionele zaken die dan weer plaatsbieden.
En kan het kwaad dat het moederbord in breedte soms een milimeter of 5 breder wordt? Denk niet echt dat veel mensen hun cases dat de dag van vandaag niet aan zouden kunnen.
Ook voor airflow doorheen de case lijkt me goed om dit heuvel toch maar op het moederbord te houden ipv dit uitsteeksel.
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Slaapt iedereen nu ?
Hier staat gewoon dat je een B0 stepping P4 processor hebt en niet de stepping van het mainboard.
Het verhaal gaat momenteel dus nog niet op dat je een B0 stepping hebt.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
Anoniem: 32539
Ik heb een excuus hoor. Ik zit in mennen blok
Maar dan weten we nu eigenlijk nog niks. Ik hoop echt dat mijn spul snel binnen komt, kan ik zelf eens op onderzoek uit
Tja, bij de Ultra of de gewone zou het misschien nog wel gaan, maar dan moeten ze dus complete andere bord layouts maken. Dan heb je geen ultra versie meer, maar een heel andere plank.
Haha!Rick2001 schreef op 20 February 2003 @ 22:50:
[...]
Slaapt iedereen nu ?
Hier staat gewoon dat je een B0 stepping P4 processor hebt en niet de stepping van het mainboard.
Het verhaal gaat momenteel dus nog niet op dat je een B0 stepping hebt.
JAh idd!!
Ik was me blind aan het staren op 'B0'.
Maar euh, ik heb ook weer iets uitgevonden in het bios.
Waarom het zo moet is mij een raadsel, maar als je op CTRL+F1 drukt in het bios dan krijg je de geheugen settings te zien
Normaal zie je ze niet.
Ik heb de P4 2.4 nu op 166x18=2988 draaien.
Al even vet geunreal tweed en nog geen probs gehad.
Jah dat heb ik al een paar keer gehad.FlamerX schreef op 21 februari 2003 @ 09:44:
Ze doen dit omdat je anders bijv. een CAS van 2 instelt die niet kan, en dan start je mobo niet meer op. Vandaar die combinatie.
Maar ik ben nu op de site van Gigabyte aan het zoeken voor een nieuwere bios versie, maar word er niet echt wijs uit.
http://tw.giga-byte.com/products/8sq800ultra2.htm
Daar staat toch echt dat het een SQ800Ultra2 is.
Bij de bios page staat ie nergens bij.
Wel de Sq800Ultra.
Edit: Toch niet de ultra en niet ultras hebben een andere filesize!
[ Voor 52% gewijzigd door |sWORDs| op 21-02-2003 09:55 ]
neej, ultra en ultra2 (zegge twee)sWORDs schreef op 21 februari 2003 @ 09:54:
Zijn dezelfde biosen volgens mij.
Edit: Toch niet de ultra en niet ultras hebben een andere filesize!
ik zal die ultra f4 bios eens proberen.
Als het mislukt, who cares? er zit toch dual bios op.
[edit]
De ftp van GigaByte toont ook geen resultaten voor sinxp, of 8sq800 ultra2. Ik neem aan dat je dus of moet w88 op een nieuwe bios, of dat je die van de ultra moet nemen.
[ Voor 31% gewijzigd door Postman op 21-02-2003 11:10 ]
Ik heb net de bios van de ultra geflasht.FlamerX schreef op 21 February 2003 @ 11:00:
Die ultra bios dateert al van 14 januari. Ik denk dus niet dat dat een nieuwe bios is. Op de spec pagina van de ultra2 staat ook geen link voor bios, dus misschien is er nog wel geen nieuwe uitgebracht.
[edit]
De ftp van GigaByte toont ook geen resultaten voor sinxp, of 8sq800 ultra2. Ik neem aan dat je dus of moet w88 op een nieuwe bios, of dat je die van de ultra moet nemen.
En alles werkt
Alleen geeft het bordje nu sq800 ultra aan in het bios ipv Sinxp1394.
het bios dateert uit februari.
GA-8SQ800 Ultra F4
AWARD BIOS
Eerst had ik GA-SINXP1394 F1
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 24791 op 21-02-2003 22:14 ]
Ik kan pas volgende week dingen uit proberen, maar misschien vindt ik iets meer uit (ook over BIOS updates, ed).
I wish I had a cool signature like everybody else
Berekening van Steveler
Eerste i865 'Springdale' chipset benchmarks
kevlar schreef op 22 February 2003 @ 14:56:
swords: Zucht zowel geheugen als cpu waren niet goed, cpu heb ik al weer nieuw, geheugen draai ik tijdelijk met een enkele ddr 2100, maandag ga ik er achter aan. 9700 pro is ook binnen. Nu dus alleen nog Monitor en geheugen regelen. 3d mark 2003 gaf 4300 met een enkele ddr 2100 en niets overklokt.
Waar heb je die 9700 pro gehaald?? Hij is nu erg slecht leverbaar en ik moet dus weer w88
dus het helpt wel.
Sandra 2003 geeft nu 3717 MB/S aan.
Met het oude bios 3693 MB/S.
is dat wel een goede score?
Rimm 800 Mhz geheugen blijft in ieder geval ver achter
Wel heb ik alvast deze bios modjes gevonden:
Mods made
Hopefully vdimm to +0.3v
vagp to 1.8v
vagp and vdimm up a notch at boot
more ram timing values unhidden
cas2.5 at boot instead of auto
cpu level3 cache unhidden
acpi unhidden
Tras set to 7 at boot instead of 6
agp to 66 and set control to manual even at boot
unhide the dram auto config tab (4 options...manual,auto,100mhz and 133mhz)
8sq800f4
http://www.asusboards.com...25cbfb5c255&postid=348554
8sq800uf4
http://www.asusboards.com...25cbfb5c255&postid=348683
ga-sinxp1394f1
http://www.asusboards.com...25cbfb5c255&postid=350578
Het zijn beta versies dus gebruik op eigen risico!
Who is this general failure and why is he reading my drive?
Anoniem: 76818
Maxpert had er zaterdag nog 8!!!!FlamerX schreef op 22 February 2003 @ 15:12:
[...]
offtopic:
Waar heb je die 9700 pro gehaald?? Hij is nu erg slecht leverbaar en ik moet dus weer w88
385 euro
http://ftp.gigabyte.com.tw/support/temp/sinxp1394_f4.zip
met als datum Feb. 17, 2003
En de gemodde F4 met dezelfde wijzigingen als bij de F1:
http://www.asusboards.com...81a2a553882&postid=355393
Daarnaast wil ik mijn huidige bevindingen (met gemodde f1/normale f1) ook meteen even vertellen, mijn bus wil niet hoger dan 157 (geen post meer, ook niet met hoger voltage), maar dit zou wel eens door mijn 2.53 p4 kunnen komen, eind deze week heb ik een 2.4 om mee te testen. Ook valt me op dat ik geen aggressieve geheugen timings kan gebruiken. Ook kan ik mijn videokaart bijna niet overklokken (core max 10 mhz extra, geheugen niet) maar ook dit zou aan de videokaart kunnen liggen. Ik ga hiervoor de zalman passive heatpipe eens proberen en dan ook op een 648 bord.
En vanavond gaan de f4tjes eens uitgebreid getest worden. I'll keep you informed.
[ Voor 92% gewijzigd door |sWORDs| op 26-02-2003 14:34 ]
Ik denk nog wel meer, aangezien iedereen die nu een sinxp bezit een f1 bios heeft. Dus er zullen in f2 en f3 ook wel wijzigingen zijn. Tenzij ze de sprong van f1 naar f4 gemaakt hebben om gelijk te komen aan de sq800 (ultra).FlamerX schreef op 26 February 2003 @ 15:25:
Die nieuwe F4 (officieel) heeft als enigste wijziging dat je S3 sneller kunt resumen (en voor wie niet weet wat S3 is: S3 = suspend to ram).
kaal winxp sp1 + catalyst 3.1 = 14561 3d marks 2002se
" + sis agp 1.14 = 14595 3d marks 2002se
" + directx 9 = 14607 3d marks 2002se
" + core 351 mem 324 = 14992 3d marks 2002se
" + agp aparture size 256 = 15149 3d marks 2002se
" = 4767 3dmarks 2003
Is de sis agp poort nou slechter dan van de concurenten, of zijn de catalyst 3.1 niet echt snel?
What's next: Vmem Vcore mod 9700pro + zalman hp80
pentium 2.4
Dit is een bekend probleem van ATi. Ze produceren al jaren zeer goede hardware, maar drivers echt door ontwikkelen doen ze pas net. Er is al een kleine verbetering in, maar het resultaat van nVidia halen ze nog lang niet (kwa drivers dansWORDs schreef op 26 February 2003 @ 23:42:
of zijn de catalyst 3.1 niet echt snel?
vaag ik haal bijna dezelfde resultaten met dezelfde drivers op een 648 met een PIV 2.4 en 768MB PC2700 DDR en een radeon 9700 pro alles non ocsWORDs schreef op 26 February 2003 @ 23:42:
modded f4 bios:
kaal winxp sp1 + catalyst 3.1 = 14561 3d marks 2002se
" + sis agp 1.14 = 14595 3d marks 2002se
" + directx 9 = 14607 3d marks 2002se
" + core 351 mem 324 = 14992 3d marks 2002se
" + agp aparture size 256 = 15149 3d marks 2002se
" = 4767 3dmarks 2003
Is de sis agp poort nou slechter dan van de concurenten, of zijn de catalyst 3.1 niet echt snel?
What's next: Vmem Vcore mod 9700pro + zalman hp80
pentium 2.4
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Maar de lage scores in 2001 schijnen door directx 9 en 3.1 catalyst te komen. DIrect x8 en catalyst 2.5 zouden beter moeten score, maar heb je (kamikaze)ook zo'n 2003 score dan?
ps in je specs staat een intel 845 bord, heb je daarmee die scores gehaald of echt met een sis648?
[ Voor 22% gewijzigd door |sWORDs| op 27-02-2003 12:54 ]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Dit is wel zo, maar sWORDs bedoelt de combinatie Catalyst en DirectX. Misschien presteert de Catalyst 2.5 icm DX8 wel beter als de Catalyst 3.1 icm DX9? Nieuwere versies hoeven niet altijd perse een performance boost te geven.EfBe schreef op 27 februari 2003 @ 13:06:
Dx9 bevat ook de Dx8.x interfaces. Code die die interfaces gebruikt, gebruikt geen Dx9 code.
Nee ik bedoel: die 3dmark 2001 gebruikt Dx8.x interfaces. Dus of je nu Dx8 of Dx9 installeert, dat boeit niet, want het programma gebruikt dezelfde objects.FlamerX schreef op 27 February 2003 @ 14:54:
Dit is wel zo, maar sWORDs bedoelt de combinatie Catalyst en DirectX. Misschien presteert de Catalyst 2.5 icm DX8 wel beter als de Catalyst 3.1 icm DX9? Nieuwere versies hoeven niet altijd perse een performance boost te geven.
okee.Anoniem: 76818 schreef op 23 February 2003 @ 20:05:
@Jim: Zou je oa de volgende specs willen posten: behuizing, voeding, case fans j/n, cpu cooler, koelpasta, voltages. Ik ben ook van plan om een sis655 plankje te kopen en vervolgens de fsb van een PIV 2.4 omhoog te schroeven naar 667. Alvast bedankt.
Chieftech tower bij Norrod 99 euro (blauw)
Met een Qtec 450 W voeding
4 casefans + eentje die standaard in de zijkant zit van de kast.
P4 2400 @ 2970 Mhz Met standaard P4 koeler.
2 x Whitelake 512 Bm pc2700 double plated.
Chaintech Geeforce 2 Ti 64MB DDR
Philips 228K dvd rewriter.
Asus DVD 12x ata100
1x 80GB maxtor 740DX
1x 40GB IBM dekstar
Iphone XG digital soundcard
3COM 100Mbit netwerk kaartje.
dit zit er ongeveer allemaal in.
Owjah, ik gebruik te standaard (auto) volt settings.
Dus als ik daar nog mee ga prutsen gaat de boel zeker nog veel sneller lopen.
Maar of het dan nog stabiel blijft weet ik niet.
Nu draait alles gewoon perfect.
Nog geen enkele vast loper gehad.
En ik heb al aardig gequaked deze week
Waarschijnlijk ga ik binnenkort die Zalman 5700 halen, met dat mooie blauwe ding erop
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 24791 op 27-02-2003 17:28 ]
nee een 648 ik moet m'n specs nog aanpassen maar ik ben m'n tweakers pass weer eens een keertje kwijtsWORDs schreef op 27 February 2003 @ 12:39:
De overklok kun je ook vrijwel negeren, scheelt maar 400 3dmarks 2001 se.
Maar de lage scores in 2001 schijnen door directx 9 en 3.1 catalyst te komen. DIrect x8 en catalyst 2.5 zouden beter moeten score, maar heb je (kamikaze)ook zo'n 2003 score dan?
ps in je specs staat een intel 845 bord, heb je daarmee die scores gehaald of echt met een sis648?
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Ow, dat had ik ff niet begrepen.EfBe schreef op 27 February 2003 @ 15:00:
[...]
Nee ik bedoel: die 3dmark 2001 gebruikt Dx8.x interfaces. Dus of je nu Dx8 of Dx9 installeert, dat boeit niet, want het programma gebruikt dezelfde objects.
Maar ik hoop dat je ook snapt wat ik zei
Err ja dat snap ikFlamerX schreef op 27 februari 2003 @ 17:05:
Maar ik hoop dat je ook snapt wat ik zei(dat de combinatie Catalyst 2.5 en DX8 algemeen sneller is)
-Eind februarie komt de ASUS P4SDX binnen.
*flauwekul* denk ik dan zo!!!
De reactie van de verdeler/dealer (Cloetens):
-Niks...ze mailen niet meer terug. (Misschien mailen ze niet met particulieren?)
Graag zou ik van andere mensen uit Belgie/Nederland ook nog wat horen of zij al iets meer hadden gehoord van wat de winkels/dealers enzo hen vertellen?
Heb er nog iets over gehoord, maar das 'bijzaak'.
Resellers en distributeurs communiceren meestal niet met particulieren idd. Je kunt proberen je voor te doen als een computerzaak, maar meestal trappen ze daar niet in (daarbij is het ook nog eens fraude). Tja, connecties zijn dan meestal de enigste optie.
[...]
...
Ben ik het helemaal mee eens, mijn SINXP is ook rock stable. Nog helemaal geen ongein gehad. (nadat mijn geheugen vervangen is)
[ Voor 4% gewijzigd door |sWORDs| op 28-02-2003 08:15 ]
Dit ga ik bij mijn volgende herinstallatie meteen proberen. Weten we dat ook gelijk weer, voor de beste settings met 3dmark 2003 zie mijn post een stukje hier boven.FlamerX schreef op 27 February 2003 @ 14:54:
[...]
Dit is wel zo, maar sWORDs bedoelt de combinatie Catalyst en DirectX. Misschien presteert de Catalyst 2.5 icm DX8 wel beter als de Catalyst 3.1 icm DX9? Nieuwere versies hoeven niet altijd perse een performance boost te geven.
yeah!sWORDs schreef op 28 February 2003 @ 07:15:
Jim schreef op 27 February 2003 @ 15:11:
[...]
...
Ben ik het helemaal mee eens, mijn SINXP is ook rock stable. Nog helemaal geen ongein gehad. (nadat mijn geheugen vervangen is)
Ik ben blij dat ik toch 2 weken nog gewacht heb op de sinxp.
eerst wou ik voor de granite bay gaan, heb ik gelukkig nie gedaan.
Vond het vreemd dat er testen zijn met b0-revisies en dat deze dan niet worden geïntegreerd in de komende bordjes naar de winkels. Of is dat een eerste lading a0's die HOPELIJK HEEL SNEL vervangen wordt door b0's...FlamerX schreef op 27 February 2003 @ 21:32:
Eind februari is wel de release datum voor een hoop SiS 655 borden. Vooral diegene met een B0 chip. De SiS 655 borden die je nu koopt hebben veelal een BIOS mod icm een A0 chip. Eind februari is dus niet zo'n gekke datum hoor.
Resellers en distributeurs communiceren meestal niet met particulieren idd. Je kunt proberen je voor te doen als een computerzaak, maar meestal trappen ze daar niet in (daarbij is het ook nog eens fraude). Tja, connecties zijn dan meestal de enigste optie.
Of weet jij iets meer dan ik? Peis jij dat b0 nog lang onderweg zal zijn?
Echter... winkeliers en distributeurs hebben waarschijnlijk nog voorraad van mainboards met A0 steppings, dus die zullen ze eerst kwijt willen... PAS dus goed op wat je koopt (tenminste als je op zoek bent naar een B0 stepping).
IDD, oppassen geblazen. Maar kan per al per toeval een b0-stepping tegen het lijf lopen volgende week???The Source schreef op 01 maart 2003 @ 00:11:
Alle Sis655 mainboards die nu te koop zijn hebben A0, maar B0 is klaar en zal volgende week op de markt komen. Ik heb al exemplaren in handen gehad.![]()
Echter... winkeliers en distributeurs hebben waarschijnlijk nog voorraad van mainboards met A0 steppings, dus die zullen ze eerst kwijt willen... PAS dus goed op wat je koopt (tenminste als je op zoek bent naar een B0 stepping).
Hoelang zou het duren voor men door deze voorraad is
=>>> Is het de moeite om die tijd -en hoeveel zou die kunnen zijn, week, maand,...- te wachten voor een 'beter' bordje dat hier en daar juist net iets meer getuned is?
Anyway, ben maar al naar de bibliotheek geweest. Ik wist toch dat mijn bordje deze week halen een euforische fatamorgana was waar ik naar uit zag.

Anyway, hoe weet nu over een aantal weken zeker of je een B0 of een A0 hebt?? Zolang je je garantie wilt behouden, kom je er (nog) niet achter. En als je het weet, heb je het bord toch al gekocht, dus ben je al te laat eigenlijk (of je moet een winkel vinden die zo gek is om voor jou de chipset koeler er af te slopen

Erm,...die sticker, dat is niet zeker zeg je. En gaan alle merken dit doen, en alleen bij b0, en als dit niet is, krijg je het idee dat die b0-stepping sticker eeuwen weg blijft enzo...hmm.The Source schreef op 01 maart 2003 @ 15:23:
Omdat er veel verwarring rond is zal het denk ik met een extra sticker op de doos worden aangegeven. Moet je niet Gigabyte hebben want die geven dat ook aan op hun A0 stepping en daar zitten nog HT bugs in. Of inderdaad (zou ik doen) de northbridge cooler eraf halen in de winkel.
Wist niet dat op a0 HT-bugs zaten, dacht alleen wat andere minder belangrijke zaken direct zoals die S3 (Suspend to Ram) en Energy Saving-functie die problematisch waren. (Dat van die Suspend to Ram problemen zie me iemand die reeds een gigabyte bordje heeft met sis655).
"Moet je niet Gigabyte hebben want die geven dat ook aan op hun A0 stepping en daar zitten nog HT bugs in"
(Is dat een vraagstelling?) Of zeg je nu hier dat er op de Gigabyte nu al die stickers plakken waar a0-stepping opstaat ?
Mijn bord staat al lang op de bestellijst, wat nu als volgende week me winkel zegt dat ze het bord hebben, maar dit blijft een a0 te zijn. (dat vind ik dus pas thuis uit jammer genoeg) Dan ben ik ook gezien. Want een situatie waarin je zegt:"ach nee, houdt nog maar een tijdje daar en laat maar een paar shippings aan mij voorbij gaan.", lijkt me gek, stel dat het weleens b0 mocht zijn na een korte tijd....
Aaarghh, kwordt er gek van hé. Nu zijn die domme bordjes er bijna allemaal (JA, schiet wat op ASUS !!!), blijken ze met die verrekte a0 te zijn uitgerust.
Dat noem ik dus HT bugs want het werkt niet 100%Wist niet dat op a0 HT-bugs zaten, dacht alleen wat andere minder belangrijke zaken direct zoals die S3 (Suspend to Ram) en Energy Saving-functie die problematisch waren. (Dat van die Suspend to Ram problemen zie me iemand die reeds een gigabyte bordje heeft met sis655).
En nu ga ik een weekje op skivakantie en daarna een week Cebit
De B0 heeft deze kleine 'bugs' niet, maar voegt verder ook niets extra's toe. En ik neem aan dat je nu een P4 koopt die geen HT heeft en die CPU zul je waarschijnlijk wel weer een tijdje gebruiken. Wie weet brengen ze een BIOS uit die de bugs omzeilt icm A0.
Tja, geruchten zijn er genoeg nu. Dan zegt de een dat Asus alleen maar B0 levert, dan weer dat er toch een aantal A0's zijn, blablabla.
Ik heb mijn plank nu en ben er erg tevreden mee. Mocht ik een B0 hebben, dan heb ik geluk, maar ik ben dus niet ontevreden met een A0. Je kunt wel eeuwig blijven w88. Nog een paar maanden en dan is Prescott mainstream. En 2 maanden daarna x86-64 (AMD Hammer). Als je zou begint dan kun je net zogoed je oude 486 blijven gebruiken. De ontwikkeling gaat gewoon steeds harder.
@ The Source: waar haal je deze wijsheid allemaal vandaan?? Volgens mij schrijf je alleen maar over geruchten. Er is tot op heden niets bevestigd, dus het zal altijd een gok blijven of je een A0 of een B0 hebt. Het is dat mensen hierover zijn begonnen (AnandTech enzo), maar anders had niemand ooit van het bestaan van een A0 of B0 afgeweten. Voor hetzelfde geld leveren ze dadelijk A0 chips met een BIOS die perfect werkt. Weet jij veel.
Mizitras, ik zou gewoon zelf doen waar je zin in hebt. Ik ga je niet dwingen om nu een plank te kopen, of 2 weken te w88. Je hebt mijn mening er over, en meer is het ook niet. Tot op heden is er maar 1 manier om zeker te weten of je een B0 of een A0 hebt, en dat is je garantie weggooien.
[ Voor 5% gewijzigd door Postman op 02-03-2003 01:29 . Reden: tijpfauten ;) ]
A0 of B0 maakt mij niet uit.
Mocht ik over een half jaar of iets langer een nieuwe cpu met ht halen en het werkt niet, dan stuur ik het toch gewoon terug??
een paar weken geleden heb ik een Maxtor schijf naar Ierland gestuurd, binnen 9 dagen had ik een goede schijf (of gerepareerde) terug.
Precies mijn gedachte.Anoniem: 24791 schreef op 02 March 2003 @ 11:22:
Nou jah, ik ben blij dat ik het bordje al heb
A0 of B0 maakt mij niet uit.
Mocht ik over een half jaar of iets langer een nieuwe cpu met ht halen en het werkt niet, dan stuur ik het toch gewoon terug??
een paar weken geleden heb ik een Maxtor schijf naar Ierland gestuurd, binnen 9 dagen had ik een goede schijf (of gerepareerde) terug.
"verrekte", ja ik ben altijd op van de zenuwen als het over mijn bordje gaat waar ik al maanden op wacht. als je weet dat ik toen ben begonnen met een volledig nieuw systeem en kwam van een P166, dan begrijp je wel dat mijn frustratie stijgt met de dag als ik mijn hardware (P4 processor dus oa) met de dag in prijs zie dalen zonder er enig plezier mee te hebben.FlamerX schreef op 02 March 2003 @ 01:27:
Verrekte A0?? Wat is er nu eigenlijk mis met die chip? Ok, HT icm S3 en nog wat suspend rotzooi die je nooit gebruikt kan problemen opleveren. So what! Wie mist die S3 ongein nu eigenlijk?? Iedereen schakelt toch altijd onder XP hibernating uit, dus dan werkt je S3 ook niet meer (naar behoren).
Anyway, misschien dat ik ooit wel inzie of misschien toch niet, dat een P4PE kopen dan beter was. wie weet.
Suspend to RAM, HT, wel IK zou ze missen, net zoals andere kleine dingetjes die het hem doen.
In XP overbodig? Gebruik ik echter (nog) niet

(WIN98SE/WIN2K/Lin. MnDr)
Ik wil niet w88 of die "nu ff kopen", ik heb die al maandelang op ene bestellijst staan, dus zodra die binnen is => tegen 100 in de bebouwde kom naar die winkel en me bord halen !Mizitras, ik zou gewoon zelf doen waar je zin in hebt. Ik ga je niet dwingen om nu een plank te kopen, of 2 weken te w88. Je hebt mijn mening er over, en meer is het ook niet. Tot op heden is er maar 1 manier om zeker te weten of je een B0 of een A0 hebt, en dat is je garantie weggooien.
En uiteraard, ieder ze eigen mening.
Even goede vrienden hé *wants to shake hands*
PS: "Ik heb zo'n bord", niet het ASUS bordje zekers?