Het SiS 655 topic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.933 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38470

ik heb ook een nieuwe kast met voeding: Rainbow Midi KH3P4 350W Marvel , lijkt mij wel een goede toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@ Rick2001, ben jij van België? Jij runt een winkel hiero ?

Algemeen, ziet iemand van jullie dit soms beter:
http://event.asus.com.tw/cebit2003/

Ik zie enkel die pix vanonder, en kan er niet op klikken, in het midden (flash anim) is het bij mij gewoon wit.
Dacht er meer info te vinden over me ASUS P4SDX.

Groetjes

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 08:10
Anoniem: 38470 schreef op 16 maart 2003 @ 14:33:
ik heb ook een nieuwe kast met voeding: Rainbow Midi KH3P4 350W Marvel , lijkt mij wel een goede toch?
Rainbow staat nou niet echt bekend om z'n top kwaliteit voedingen. Zou best wel eens een oorzaak kunnen zijn

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Mizitras schreef op 16 March 2003 @ 14:50:
@ Rick2001, ben jij van België? Jij runt een winkel hiero ?

Algemeen, ziet iemand van jullie dit soms beter:
http://event.asus.com.tw/cebit2003/

Ik zie enkel die pix vanonder, en kan er niet op klikken, in het midden (flash anim) is het bij mij gewoon wit.
Dacht er meer info te vinden over me ASUS P4SDX.

Groetjes
Ik ben uit Zuid-Limburg en de winkel is in Duitsland. ;)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-06 07:30
Anoniem: 38470 schreef op 16 March 2003 @ 13:29:
ik heb er hier 2 liggen en allebei werken ze niet met geen enkele videokaart ook niet de nieuwe hercules 3d prophet radeon 9500 pro en ook niet met een agp 4x kaart (diamond viper v770) en ook niet met een pci kaartje dus wat kan dat het probleem zijn?
Weet je zeker dat het aan de videokaarten ligt?? 2 verschillende kaarten in 2 moederborden en dan niet werken is wel heel erg toevallig. Gebruik je toevallig elke keer hetzelfde geheugen?? Kan goed dat je DDR ram niet goed is.
Of misschien zijn je videokaarten wel kaduuk (lijkt me sterk, maar toch proberen). Test dus (nog) een keer met zo min mogelijk onderdelen, en het liefst verschillende. Voor post heb je alleen maar geheugen, cpu en videokaart nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anoniem: 38470 schreef op 16 March 2003 @ 01:37:
die moederborden van gigabyte zuigen zwaar[/TOPIC]
Wil je deze ongefundeerde uiting in het vervolg voor jezelf houden? Alleen maar omdat jij problemen met de videokaart hebt wil nog niet zeggen dat alle moederborden van Gigabyte slecht zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24791

KaMiKaZe schreef op 16 March 2003 @ 13:29:
[...]

Ik heb overwegend posittieve ervaringen met Gigabyte moederborden. Misschien een voedingsprobleempje :?
anders ik wel :D (y)

_/-\o_ Sinxp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:42
Heren :),

heb gister m'n hele avond gespendeerd aan het lezen van zowel het complete granite bay topic als dit hele topic, kost ff wat tijd, maar danheb je ook wat. Ik zit echter nog met enkele vragen waar ik niet uit kom.

Mijn situatie:
Ik heb een week of 2 geleden een GigaByte 8INXP besteld, deze zou komende woensdag voor mij moeten klaar liggen. Ik dacht dat ik alles voor elkaar had, totdat ik steeds vaker las dat de 8SINXP misschien wel een betere keus is. Latere replies brengen me echter weer tot twijfelen.

Allereerst de snelheid van het geheugen, er wordt geclaimed dat DDR400 haalbaar is, hoe dan ook, is dit wel nuttig in de praktijk? Op deze site: http://www.overclockers.com/tips00157/ wordt namelijk verteld dat de FSB zulke data niet eens kan vervoeren, en dat je in principe je geheugen dus niet sneller hoeft te laten lopen dan de FSB?
Dan kun je de FSB wel ook omhoog halen, zodat je bijv met DDR333 kunt werken (166MHz), maar als ik het zo lees willen veel exemplaren niet eens posten met een FSB boven 155MHz.

En met bovenstaand in gedachte, waarom wordt er gezegd door GigaByte (of wie dan ook) dat wanneer de siliconen layout(?) van de nieuwe procs niet veel anders is, deze ook moet draaien op de 8SINXP, terwijl je dan dus 200MHz FSB moet draaien?

Hoe is deze situatie dan met met Granite Bay 8INXP? Is er een kans dat deze wel met 200MHz FSB kan lopen (zonder idiote koeling) of is dat ook uitgesloten en kan ik dat hele verhaal gewoon beter vergeten? En how about 166MHz met DDR333 geheugen?

Ik sta nu voor de keuze: de GigaByte 8INXP of de GigaByte 8SINXP. Prijs is niet zo heel erg van belang (pc prive project). Wel belangrijk zijn eventuele uitbreidingsmogelijkheden (HT) en stabiliteit. (wordt veelal gebruikt voor video en geluid montage, 3d renderen, af en toe een spel, maar 100 of 102 frames met UT botmatch maakt voor mij eigenlijk geen verschil).

M'n gevoel in combinatie met een beetje verstand zegt dat de 8SINXP een betere keus is, maar ik zit dan toch nog met die vraag over het nut van extra DDR snelheid.
wegens het ontbreken van genoeg IDE aansluitingen is de asus geen optie

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
De ASUS met Granite Bay of SIS655 bedoel je dan?
Voor 'stabiliteit' zit je beter met GB op eerste zicht imho, meer gebruikerservaring en al langer op de markt; veel reacties, BIOS-updates, artikels
=> kortom, je weet waar je aan toe bent ermee.

Je wil zeker die extra IDE-aansluitingen (Epox, gigabyte) voor RAID-configuraties ?

[ Voor 73% gewijzigd door BalusC op 16-03-2003 22:02 . Reden: niet doelloos enorme lappen quoten aub ;) ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 08:13

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Uit verschillende reviews blijkt dat de SINXP met ddr400 beter presteerd dan met ddr333, raar maar waar. Dat ze niet posten boven de 155 (157/158) is ook waar. (een enkele uitzondering daar gelaten) Echter vraag ik me af wat er zou gebeuren met een betere sink/koeler op de bridge, mijne maakt nauwelijk contact met het chippie.

Al met al denk ik niet dat het echt veel uitmaakt wat je haalt. Ik ben i.e.g. erg blij met mijn SINXP en zou hem niet met een granite bay willen ruilen, maar misschien had ik het tegenovergestelde wel gezegt als ik een granite bay had gehad. Iedereen is het hier en op andere fora het er wel over eens dat de SINXP rock stable is. Negeer alleen de review van Toms Hardware, hier ben ik (en met mij erg veel mensen het helemaal niet mee eens) het gezeur over de geheugen timings slaat gewoon nergens op. Ook ik ben aan het testen gegaan met een EPOX 845. Op mijn gigabyte kan mijn geheugen op 2-6-2-2 op de epox 2-5-2-2. Echter is de performance op mijn SINXP in elke benchmark super veel beter. Wat is dan nog het nadeel dat ik wat minder strenge timings moet gebruiken??? Ook presteren de GB en Sis655 ongeveer gelijk bij alle reviews, het ene bord wint de ene bench, de ander de andere. Ik denk dat het allemaal niet zo heel erg veel uitmaakt.

200 fsb kun je beter vergeten, ik verwacht dat geen van beide chipsets dit ooit gaat halen. Zeker weten kan ik dit natuurlijk niet, heb nog niemand het zien proberen met een geunlockte processor.

Ik hoop dat je hier weer wat verder mee komt.

[ Voor 44% gewijzigd door BalusC op 17-03-2003 07:12 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 13:17

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

ShittyOldMan schreef op 16 March 2003 @ 20:10:
Ik sta nu voor de keuze: de GigaByte 8INXP of de GigaByte 8SINXP. Prijs is niet zo heel erg van belang (pc prive project). wegens het ontbreken van genoeg IDE aansluitingen is de asus geen optie
Ik zit met precies hetzelfde. Mijn huidige mobo (Abit Sa6r) heeft lekke condesatoren, dus gebruik ik dit mooi als een excuus om alles te vernieuwen en de overstap te maken naar een P4 met HT.

Andere borden dan de Gigabytes zijn geen optie omdat ik 3 cd-drives en 2 HD´s aan moet sluiten. 4x IDE is dus echt vereist.

De keuze tussen GB of SIS655 is best moeilijk. Ik denk dat ik toch voor de SIS655 ga omdat deze beter beschikbaar is.

Nu bestel ik ook meteen geheugen erbij, dus iemand al ervaring met Kingston PC3000 HyperX op een GigaByte 8SINXP?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Danfoss schreef op 17 March 2003 @ 12:40:
Nu bestel ik ook meteen geheugen erbij, dus iemand al ervaring met Kingston PC3000 HyperX op een GigaByte 8SINXP?
Ik niet, maar Kingston is wel als beste geadviseerd door Giga-Byte (naast Corsair). Maar waarom niet PC3200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Stond ook voor die keuze en ben uiteindelijk voor de GigaByte 8SINXP gegaan. Toch wat cheaper en wat meer mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
sWORDs schreef op 16 March 2003 @ 22:21:
[...]
200 fsb kun je beter vergeten, ik verwacht dat geen van beide chipsets dit ooit gaat halen. Zeker weten kan ik dit natuurlijk niet, heb nog niemand het zien proberen met een geunlockte processor.

Ik hoop dat je hier weer wat verder mee komt.
Tada

http://www.asusboards.com...&postid=357515#post357515

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Dat is dus superoverclocked en maar een enkeling waarbij dit werkt. Daarbij boot hij op een FSB ergens rond de 160 en veranderd daarna in windows met setfsb de FSB naar boven.
De sis655 chipset is absoluut niet geschikt voor de 800MHz FSB processor van INTEL.

[ Voor 14% gewijzigd door Rick2001 op 17-03-2003 16:59 ]

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik snap toch echt niet waarom veel Sinxp gebruikers de fsb niet over de 166 krijgen. :S
Draait hier op 169 echt super strak.
geen enkele probs gehad tot nu toe. (en het draait al een aantal weken zo).
Ik heb de normale boxed versie van de P4.
Dus geen andere koeler erop.
Wel zit de kast(chieftech midi) vol met case fans. (5 stuks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Denk dat ik er wel uit ben :), als ik alle reviews enzo lees maakt het eigenlijk niet zoveel uit qua performance of je nu de GB of sis655 neemt, ze presteren beide goed met minimale verschillen. M'n bestelling van de 8INXP (GB dus) laat ik dan ook gewoon staan. Morgen zou deze binnen moeten zijn. Mocht dit nu uitgesteld worden en hebben ze de sis variant wel, dan ga ik voor die.

Zover ik heb begrepen is het bij GigaByte de bedoeling geweest dat de 8INXP met een FSB van 667 moest kunnen werken, omdat dit waarschijnlijk de opvolger zou worden van het huidige 533. Echter is deze FSB niet echt doorgevoerd door Intel, maar kennelijk wel verwerkt door GigaByte. Vandaar ook de titel 'P4 Titan 667' welke je hier en daar terugziet (o.a. op het mobo zelf). Ik neem aan dat deze dan ook moeiteloos op 166->667 FSB moet draaien. Misschien dat ik daar dan nog een beetje mee ga klooien, maar dat lees je dan wel ergens anders :)

Owja, nog een verse review van de GigaByte GA-8SINXP :
http://www.hardwarezone.c...rticles.hwz?cid=6&aid=659

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

ShittyOldMan schreef op 18 March 2003 @ 13:50:
Denk dat ik er wel uit ben :), als ik alle reviews enzo lees maakt het eigenlijk niet zoveel uit qua performance of je nu de GB of sis655 neemt, ze presteren beide goed met minimale verschillen. M'n bestelling van de 8INXP (GB dus) laat ik dan ook gewoon staan. Morgen zou deze binnen moeten zijn. Mocht dit nu uitgesteld worden en hebben ze de sis variant wel, dan ga ik voor die.

Zover ik heb begrepen is het bij GigaByte de bedoeling geweest dat de 8INXP met een FSB van 667 moest kunnen werken, omdat dit waarschijnlijk de opvolger zou worden van het huidige 533. Echter is deze FSB niet echt doorgevoerd door Intel, maar kennelijk wel verwerkt door GigaByte. Vandaar ook de titel 'P4 Titan 667' welke je hier en daar terugziet (o.a. op het mobo zelf). Ik neem aan dat deze dan ook moeiteloos op 166->667 FSB moet draaien. Misschien dat ik daar dan nog een beetje mee ga klooien, maar dat lees je dan wel ergens anders :)

Owja, nog een verse review van de GigaByte GA-8SINXP :
http://www.hardwarezone.c...rticles.hwz?cid=6&aid=659
Nee, niet helemaal waar.
GIGABYTE noemt al geruime tijd boarden 667 en 800 in de titel, toch zijn ze allemaal niet geschikt voor deze FSB snelheden.
Kwestie van marketing.
We hebben gisteren ook 1 8INXP binnengekregen. Bij de groothandel wordt erom gevochten wie die boarden krijgen. (Dan krijg je te horen dat er 500 bestelingen staan en 7 boarden binnen gekomen zijn.)
Het is dus echt helemaal niet goed leverbaar en als al iemand het binnenkrijgt kun je van geluk spreken.
Daarnaast is de prijs ronduit belachelijk. Het board kost 200 euro excl. btw inkoop.
Dan zou je verwachten dat je een board krijgt met alles erop en eraan, nou niet dus. Board heeft niet eens FIREWIRE. (Niet dat je het gebruikt, maar het mag voor die prijs toch wel compleet zijn.)
Tja, en de GB heeft maar support voor een memory multiplier van 1:1, oftewel je moet al een processor hebben die een hoge FSB kan halen om je geheugen ook lekker te clocken. Niet echt ideaal dus.
Daarintegen heeft het SINXP1394 board (oftewel het SQ800-Ultra2) wel alles wat maar te wensen valt voor de prijs.
Enige nadeel rest daarbij nog natuurlijk het niet willen booten op een hogere FSB dan ca. 170MHz. In windows is de FSB echter gewoon te verhogen en werkt ook een FSB van 200MHz als je processor dat aankan.
Al met al kan ik het Granite-Bay board dus niet aanbevelen. (Uberpreist !!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik volg dit topic al een tijdje, ik was namelijk van plan om een computer te gaan bouwen voor video bewerking met de sinxp er in, alleen was ik niet zo heel blij met de review van toms hardware.

Maar aangezien de granite bay erg slecht leverbaar is en ik hier toch veel positieve reacties zie ben ik toch nog steeds geneigd om voor de sinxp te gaan.

Wat ik ff wil weten is of dit bordje goed stabiel te gebruiken is met pc3200 geheugen zonder overclock.
En of het ook stabiel blijft als je er vel devices aan hangt, er moet een usb printer,usb scanner,firewire printer, firewire camera,firewire DVD brander en een
scsi scanner aan. (de fic SD11 met classic atlon 600 waar dit nu aan hangt vindt dit niet leuk).

en als de prijs niet uit maakt, is het dan toch niet beter om voor de GB te gaan , bv van asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

AtlonXP1800 schreef op 20 maart 2003 @ 14:27:
Ik volg dit topic al een tijdje, ik was namelijk van plan om een computer te gaan bouwen voor video bewerking met de sinxp er in, alleen was ik niet zo heel blij met de review van toms hardware.

Maar aangezien de granite bay erg slecht leverbaar is en ik hier toch veel positieve reacties zie ben ik toch nog steeds geneigd om voor de sinxp te gaan.

Wat ik ff wil weten is of dit bordje goed stabiel te gebruiken is met pc3200 geheugen zonder overclock.
En of het ook stabiel blijft als je er vel devices aan hangt, er moet een usb printer,usb scanner,firewire printer, firewire camera,firewire DVD brander en een
scsi scanner aan. (de fic SD11 met classic atlon 600 waar dit nu aan hangt vindt dit niet leuk).

en als de prijs niet uit maakt, is het dan toch niet beter om voor de GB te gaan , bv van asus?
Is dus weer duidelijk dat teveel mensen afgaan op de mening van THG.
Deze wordt gesponsort en geeft absoluut geen goede en onafhankelijke reviews meer.
Lees de fora en je komt nogmaals tot deze conclusie.

Dat wat je allemaal opnoemt werkt allemaal gewoon naar behoren op een SINXP1394 board. Je hoeft hier absoluut geen duur Granite-Bay board voor te kopen.
PC3200 geheugen werkt gewoon zoals het hoort zonder problemen op dit board.

Er is voor mij nog geen reden genoemt om juist voor een Granite-Bay board te gaan. Er zitten meer nadelen aan tov. het Sis655 board, zeker als je niet wilt overclocken. Qwa snelheid wint het Sis655 het van de Granite-Bay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Zaken die me opvielen bij het bekijken van de 'zwakke' specs vermeld op ASUS ze 'unupgedate' website:
http://event.asus.com.tw/cebit2003/mb/p4sdx.htm

-Waar's SATA ???
-Waar's de RAID ?
-FireWire ???
-Slechts 10/100mbit on-board LAN ? Wat met de Broadcom chipset?
- ... ... ...

ASUS, een keertje van dit 'value'-motherboard zoals julie hetzelf noemen de specs wijzigen, anders kan ik beter terug naar me P4S8X, SIS648-bordje dat deze specs uitgezonder de DC-DDR en broadcom 1000mbit on-board LAN niet hadden.

Ohja, misschien eens die hap bij me hardwareboer dumpen dat ik dat eindelijk kan ontvangen?!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
@ Mizitras: misschien wel helemaal geen ondersteuning voor die punten die jij noemt. Als je kijkt op deze pagina (ASUS Canterwood/Springdale plank) dan zie je dat daar wel expliciet FireWire, S-ATA, RAID e.d. vermeldt worden. Ik denk dus dat ze die dingen niet op de SiS 655 plank hebben gezet, of wel erg slechte reclame ervoor maken (tenslotte zeggen echt technische details de meeste mensen niets, dingen zoals USB, FireWire, S-ATA zijn veel interessantere verkooppunten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Anoniem: 24791 schreef op 18 March 2003 @ 12:13:
ik snap toch echt niet waarom veel Sinxp gebruikers de fsb niet over de 166 krijgen. :S
Draait hier op 169 echt super strak.
geen enkele probs gehad tot nu toe. (en het draait al een aantal weken zo).
Ik heb de normale boxed versie van de P4.
Dus geen andere koeler erop.
Wel zit de kast(chieftech midi) vol met case fans. (5 stuks).
Klopt. Mijn nieuwe SINXP1394 board met B0 stepping werkt ook perfect op 169MHz FSB. Stel je 170MHz in, dan boot hij niet meer en moet je nogmaals resetten om de FSB weer op 133MHz te hebben staan.
Er zit toch echt een soort van protectie in de bios geprogrammeerd waardoor het booten niet mogelijk is op een FSB die hoger dan 169MHz.
Wel kun je in windows de FSB verhogen, maar da's natuurlijk niet precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
FlamerX schreef op 20 maart 2003 @ 22:38:
@ Mizitras: misschien wel helemaal geen ondersteuning voor die punten die jij noemt. Als je kijkt op deze pagina (ASUS Canterwood/Springdale plank) dan zie je dat daar wel expliciet FireWire, S-ATA, RAID e.d. vermeldt worden. Ik denk dus dat ze die dingen niet op de SiS 655 plank hebben gezet, of wel erg slechte reclame ervoor maken (tenslotte zeggen echt technische details de meeste mensen niets, dingen zoals USB, FireWire, S-ATA zijn veel interessantere verkooppunten).
Nogal gek vind je niet, dat men dit eerst promoot met allerlei extra 'gadgets' en hiervan een super bordje van maakt in zijn soort, en dan dit zo armtierig op de website gooit.

De reviews vermelden elk echter toch wel zaken als SATA en broadcom chipset kan ik me zo herinneren.

Echter, zou blijken dat er geen SATA of RAID zou opzitten, neem nu één Firewire poortje, dan ga ik toch weliswaar teleurgesteld, een SINXP van Gigabyte halen :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

171 haal ik ook wel volgens mij, zal es fkes proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
ASUS P4SDX IS NU TE KOOP !!!

Download de pdf van support.asus.com.tw en dan heb je al de fijne details.
En twas te denken, ferfoei de SATA, RAID en Gbit-LAN hoor, die zit er niet op |:(

EDIT: En ja, die is sowieso B0. Aldus de eerste mensen waar ik het van hoorde dat zij hem hadden gekocht.

[ Voor 22% gewijzigd door Mizitras op 23-03-2003 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Mizitras schreef op 23 maart 2003 @ 18:26:
ASUS P4SDX IS NU TE KOOP !!!

Download de pdf van support.asus.com.tw en dan heb je al de fijne details.
En twas te denken, ferfoei de SATA, RAID en Gbit-LAN hoor, die zit er niet op |:(

EDIT: En ja, die is sowieso B0. Aldus de eerste mensen waar ik het van hoorde dat zij hem hadden gekocht.
Dit board is helemaal niets bijzonders meer. Veel te laat uitgebracht en daarbij missen er een groot aantal features die toch wel te verwachten waren op dat board.
Het ASUS board zal dan ook niet echt veel over de toonbank gaan in tegenstelling tot het GIGABYTE SINXP1394 board.

PS. Wij hebben alleen nog maar SINXP1394 boarden met B0 steppings. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Rick2001 schreef op 23 maart 2003 @ 20:01:
[...]

Dit board is helemaal niets bijzonders meer. Veel te laat uitgebracht en daarbij missen er een groot aantal features die toch wel te verwachten waren op dat board.
Het ASUS board zal dan ook niet echt veel over de toonbank gaan in tegenstelling tot het GIGABYTE SINXP1394 board.

PS. Wij hebben alleen nog maar SINXP1394 boarden met B0 steppings. ;)
Tja, vraag zelf maar rond, er zijn/waren veel mensen dien nog gespannen naar dit bord uitkeken.

En hoeveel man wist er tot een week geleden dat de SATA, RAID en dergelijke zouden ontbreken hieraan ???

Als je op de hoogte was mocht jij het posten dat deze te koop was hoor :p
Ik wachtte daar namelijk ook al een 'poosje' op.

Als winkelier dan, wanneer zou dan een zogenaamde Deluxe versie te koop zijn?
Deze zou wél Sata, RAID en nog aardig wat andere 'luxe' prularia bezitten dat deze weeral mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Maar een Deluxe wordt al gauw weer een euro of 40 duurder, en dan komt de prijs volgens mij boven die van de GB te liggen (en veel hoger dan de SINXP1394). Dus als er al een Deluxe versie komt, zal niemand hem willen hebben.
Het lijkt mij dat Asus extra features expres overboord hebben gedonderd, om de SiS 655 minder aantrekkelijk te maken. Op deze manier kunnen ze dadelijk de Springdale/Canterwood met veel tromgeroffel, promo's en leuke hebbe-dingetjes introduceren. Voor wie dus nu op zoek is naar een P4 HT plank en nog een aantal weken/maanden wil wachten, zou ik dit topic (Intel Canterwood en Springdale topic) in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

de deluxe versie is bij informatique al gewoon te koop, en aangezien die beter te leveren is dan de gigabyte plank(winkels als mycom en informatique verkopen em) zou ik me kunnen voorstellen dat mensen toch liever die kopen. Het kost iets extra's , maar dan heb je het wel snel in huis en je hebt de zelfde opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op de site van Informatique staat anders nog gewoon de P4SDX en niet een of andere deluxe versie. Verder staat er nog steeds status (v) verwacht, dus op voorraad is hij niet.
En deze heeft geen raid of andere leuke opties.

Ik heb vorige week een p4 3,06 met een SINXP1394 besteld bij Salland. Ik hoop ´m deze week binnen te krijgen.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
Wanneer ik Sisoft Sandra draai en info van mijn moederbord/CPU (zie sign.) af lees krijg ik een CPU1 en CPU2 temp te zien. Één geeft 45C en de ander 127C. Welke temperatuur geeft die belachelijk hoge 127C aan? Bovendien vindt Sisoft Sandra het board temp. van 34C te hoog.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Danfoss schreef op 24 March 2003 @ 09:30:
Op de site van Informatique staat anders nog gewoon de P4SDX en niet een of andere deluxe versie. Verder staat er nog steeds status (v) verwacht, dus op voorraad is hij niet.
En deze heeft geen raid of andere leuke opties.
sorry, ik heb me vergist met de P4G8X Deluxe, ik kan me dus voorstellen dat mensen die kopen ipv de sinxp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
@ joh14vers6: ik heb die waarde ook. Ik denk dat dat een sensor is die SiSoft niet kan inlezen, en er dus 127C aan toe kent. Misschien in dat een nieuwere versie wel ondersteuning heeft voor de SiS 655 borden en dan wel correcte waardes kan lezen (SiSoft kan bijvoorbeeld ook (nog) geen A0 of B0 stepping lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
AtlonXP1800 schreef op 24 March 2003 @ 10:00:
[...]

sorry, ik heb me vergist met de P4G8X Deluxe, ik kan me dus voorstellen dat mensen die kopen ipv de sinxp
Ik wou toch zeggen ja ;)
Ik d8 al namelijk: de normale versie is net uit, en dan is er al meteen een Deluxe (terwijl ze daarover bij Asus met geen woord praten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
FlamerX schreef op 24 March 2003 @ 10:40:
[...]

Ik wou toch zeggen ja ;)
Ik d8 al namelijk: de normale versie is net uit, en dan is er al meteen een Deluxe (terwijl ze daarover bij Asus met geen woord praten).
Dat er een mogelijke 'deluxe' of P4SDX-X of P4SDX-superX wat dan ook zou verschijnen heb ik enkel van horen zeggen, waaronder op asusboards.

ASUS zelf -tech dienst- weet enkel te zeggen:
Up to now the motherboard is still under testing and different area will have different ship
date, so please contact your local
reseller for the detail information. And you can get the newest information through our ASUS
website as soon as it released.
Sorry for late and any inconvenience to you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Yes morgen komt mijn SINXP1394 binnen ! :) nu kom ik er alleen net achter dat ik nog een extra 512MB PC2700 samsung ddr moet bestellen :( aargh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80718

hebben jullie deze al bekeken bij Ome tom http://www17.tomshardware...d/20030312/sis655-21.html
schijnt nog beetje onstabiel te zijn en niet compatibel met sommige reepjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Anoniem: 80718 schreef op 24 March 2003 @ 16:41:
hebben jullie deze al bekeken bij Ome tom http://www17.tomshardware...d/20030312/sis655-21.html
schijnt nog beetje onstabiel te zijn en niet compatibel met sommige reepjes
Waarom lees je niet het hele draadje (of in ieder geval de pagina's sinds de review)?
sWORDs schreef op 13 March 2003 @ 13:02:
[...]

Deze review wordt overal afgekraakt, dus lees maar andere reviews en trek dan je conclusies. Kijk ook hier.

[ Voor 38% gewijzigd door |sWORDs| op 24-03-2003 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Nou ik heb em binnen :D wat een package zeg. heb nog nooit zo'n zware workstation mobo doos gehad :P

3 x serial ata kabeltje
1 x externe sata connector
3 x ATA133 kabel
1 x FDD
1 x DPS
1 x Firewirekaartje met 3 poorten
2 x Dubbele USB kabel
1 x Kabel voor optical uitgang audio

nu nog ff inbouwen die handel en testen geblazen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

KaMiKaZe schreef op 25 March 2003 @ 18:38:
Nou ik heb em binnen :D wat een package zeg. heb nog nooit zo'n zware workstation mobo doos gehad :P

3 x serial ata kabeltje
1 x externe sata connector
3 x ATA133 kabel
1 x FDD
1 x DPS
1 x Firewirekaartje met 3 poorten
2 x Dubbele USB kabel
1 x Kabel voor optical uitgang audio

nu nog ff inbouwen die handel en testen geblazen 8)
Zo ziet een board uit dat eens compleet is.
Met alle features erop en eraan is het waar voor je geld. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Offtopic:
Weet iemand nog hoelang het ongeveer heeft geduurd er die Deluxe P4G8X was tov de gewone P4G8X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Mizitras schreef op 25 March 2003 @ 22:45:
Offtopic:
Weet iemand nog hoelang het ongeveer heeft geduurd er die Deluxe P4G8X was tov de gewone P4G8X ?
Volgens mij vrijwel tegelijk met de normale versie, of een paar weken erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
FlamerX schreef op 25 March 2003 @ 23:49:
[...]

Volgens mij vrijwel tegelijk met de normale versie, of een paar weken erna.
Ok, gewoon om een idee te krijgen hoever die P4SDX Deluxe nog van de P4SDX 'normaal' afzit.

Aangezien ook alle reviewers bijna die Deluxe versie hadden en daar ook vorig jaar met gepronken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• selocan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 11:11
Yess,

Ook ik heb mijn sinxp1394 boardje binnen en alles werkte eigenlijk direct. Het is ook een B0 board, alhoewel ik dit nu niet nodig heb. Alleen wat me wel verbaasde is dat de ide3 en ide4 mijn liteon dvd reader niet pakt.

Ook met de setup utility is het niet mogelijk om, wanneer ik die dvd speler eraan heb zitten, de raid config op normal te zetten. Op die manier zou hij van de raid dan normale ide's moeten maken.

Zijn er meerderen die dit probleem hebben.

Op mijn oude giga-byte board, waar promise raid in zit, was dit geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Alleen wat me wel verbaasde is dat de ide3 en ide4 mijn liteon dvd reader niet pakt.
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Petje af voor de Gigabyte

For this type of review we needed a dual channel DDR motherboard that was capable of memory speeds up to dual DDR400 and at 533MHz FSB. The only motherboards that offer this kind of capability are ones based on the SiS 655 chipset. After testing the few SiS 655 motherboards currently available, the Gigabyte SINXP1394 (SiS 655) motherboard was the only 655 motherboard we were able to get working at 800MHz FSB. This setup was not stable 100% of the time, but was just good enough to run our benchmarks at 800MHz FSB

http://www.anandtech.com/...s/showdoc.html?i=1806&p=5

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Ze hebben bij Giga-Byte al eerder gezegd tegen AnandTech dat ze 800Mhz in principe kunnen ondersteunen. DDR400 wordt zo-ie-zo ondersteund, maar omdat ze niet weten hoe de chip-layout precies is van de Prescott, kunnen ze geen garantie geven voor 800Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
Ik krijg mijn midi-out van mijn onboard ALC650 niet aan de praat. Midi-in werkt wel. Hebben meer SINXP1394 e.d. gebruikers hier last van?

[ Voor 5% gewijzigd door joh14vers6 op 27-03-2003 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
joh14vers6 schreef op 27 March 2003 @ 13:20:
Ik krijg mijn midi-out van mijn onboard ALC650 niet aan de praat. Midi-in werkt wel. Hebben meer SINXP1394 e.d. gebruikers hier last van?
@Joh14vers6: Kijk misschien eens op asusboards.com in het SINXP topic onder SIS-chipsets subforum.

@Everybody :) De P4SDX Deluxe onder de hamer? Nogal 'misleidend' leek me.
=> http://anandtech.bizrate....SUS%20P4SDX%20Deluxe.html
=> http://anandtech.bizrate....SUS%20P4SDX%20Deluxe.html
=> http://www.achieva.com.au/news_p4sdx.htm

Ik verkoop toch ook geen banaan onder het 'toch wel hetzelfde' modelnaam als BanaanDeluxe, als dat iets anders is? :X

[ Voor 48% gewijzigd door Mizitras op 27-03-2003 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Mizitras: ik snap je post niet helemaal (of toch wel als je de bovenste zin als reactie op joh14vers6 geeft, en de rest als reactie op iemand anders).
Nogmaals: er zal misschien wel een Deluxe versie komen, maar hoe lang dat duurt weet ik ook niet. Wat erg vreemd is namelijk, is het ontbreken van een vermelding hierover op de Asus site. Dat een plank getest is hoeft niet perse te zeggen dat ie er ook daadwerkelijk komt. Wie weet heeft Asus die Deluxe versie overboord gegooid voor een snelle release van de Springdale/Canterwood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
FlamerX schreef op 27 March 2003 @ 18:37:
Mizitras: ik snap je post niet helemaal (of toch wel als je de bovenste zin als reactie op joh14vers6 geeft, en de rest als reactie op iemand anders).
Nogmaals: er zal misschien wel een Deluxe versie komen, maar hoe lang dat duurt weet ik ook niet. Wat erg vreemd is namelijk, is het ontbreken van een vermelding hierover op de Asus site. Dat een plank getest is hoeft niet perse te zeggen dat ie er ook daadwerkelijk komt. Wie weet heeft Asus die Deluxe versie overboord gegooid voor een snelle release van de Springdale/Canterwood.
1) heb die post ff aangepast. zal wel duidelijk zijn nu :)
2) Wat is vreemd? Dat er geen vermelding van staat op de ASUs website???
Dat was die P4SDX ook niet totdat die daadwerkelijk in bij de verdelers kwam.
De Deluxe versie hiervan is vorig jaar:
-Comdex getoond
-Tussentijds voor vele reviews/previews gebruikt
-Nogmaals geshowed afgelopen CeBit 2003.

Uiteraard wat ASUS toonde op die beursen vind je wel op die 'beurs'-pagina's terug. (Club Asus zeker?)

3) Zou vrij bizar zijn dat ze dit nu overboord zouden gooien. En zo dicht bij lijkt me SP/Canterw. nu ook weer niet. Neem nu eind mei, begin juni ten vroegste. Das nog zeker 2-maand.

Even iets anders, die ASUS deluxe versie, die zijn ATA-RAID chipset, heeft die nu net zoals bij gigab SINXP1394 de mogelijkheid om 4IDE apparaten + nog enkele los '(niet in RAID, dus JBOD-modus) eraan te hangen? Of weeral enkel restricties tot RAID en dat is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Ik weet niet hoe Asus dat bij andere planken heeft gedaan. Hebben ze nog nooit JBOD ondersteund dan heb je kans dat ze dat nu ook niet doen. Daarentegen ondersteunen bijna alle RAID controllers wel JBOD dus zal het waarschijnlijk ook wel op deze plank zitten (misschien kun je de specs van de controller ff opzoeken?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik ben van plan om een grandioze foute stap te maken naar Intel ® (let aub niet op mijn pic en wat hier links nog meer staat). Nu zoek ik dus een goed moederboard waarop ik mijn nieuwe proc kan proppen. Nu is mijn vraag is een mobo met deze chipset een goede aankoop voor de toekomst en is hij gewoon goed (misschien zelfs beter dan Granitebay). Ik zit er dan over te denken als deze chipset een aanrader is om die van Gigabyte te nemen. Zijn er eigenlijk nadelen aan deze chipset :?

Ik hoop dat iemand mijn vraag beantwoord. Ik heb namelijk al een beetje globaal gezocht naar probs maar kon ze niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Terugkomend op mijn eerdere verhaal, het hoort niet geheel hier thuis maar ik had hier de vragen gesteld :)

Uiteindelijk was de 8INXP leverbaar welke ik dus heb genomen. Draai nu samen met pc2700 geheugen op een 166MHz FSB. 2,4GHz @ 3,0GHz. Dit met een Zalman 6500AlCu en twee papst 12db casefans. Bij gewoon werk ligt de temp achterin de 30deg, tijdens spellen (of direct erna eigenlijk) of tijdens renderen ligt de temp ergens in de 40deg. Weet niet hoeveel hoger ik nog kan gaan, merk het verschil ook niet zo (3,0 naar 3,2 bijv), als ik maar kan zeggen dat ik nu een 3GHz P4 heb, ben ik ook weer blij :)

[ Voor 7% gewijzigd door ShittyOldMan op 31-03-2003 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb afgelopen zaterdag mijn SINXP1394 binnengekregen.
Mooi bord, veel features.
De locatie van dat extra voeding kaartje is echt fout (links naast CPU). Hij blokt de airflow van de CPU naar de casefan (achterste casefan in LIAN-LI 6087). Ik heb die er dus maar niet ingedaan.
Verder loopt hij superstabiel i.c.m. 2x pc3200 Corsair DDR´s. Het bios herkende het geheugen zelf en stelde zelf al ddr400 snelheid in. Ook de dualchannel werkte meteen.
Vanavond ga ik een beetje testen met strakkere geheugen timings (staan nu nog op de standaard instellingen).

HyperThreading werkt ook goed. XP ziet de cpu als 2 cpu´s. Ik heb nog niet geprobeerd om ´m te overklokken, dat moet ik nog testen. Eigenlijk is 3ghz al meer als zat, maar ik ben wel benieuwd tot hoever hij gaat met de standaard koeler.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Master Tweaker schreef op 31 March 2003 @ 01:34:
Ik ben van plan om een grandioze foute stap te maken naar Intel ® (let aub niet op mijn pic en wat hier links nog meer staat). Nu zoek ik dus een goed moederboard waarop ik mijn nieuwe proc kan proppen. Nu is mijn vraag is een mobo met deze chipset een goede aankoop voor de toekomst en is hij gewoon goed (misschien zelfs beter dan Granitebay). Ik zit er dan over te denken als deze chipset een aanrader is om die van Gigabyte te nemen. Zijn er eigenlijk nadelen aan deze chipset :?

Ik hoop dat iemand mijn vraag beantwoord. Ik heb namelijk al een beetje globaal gezocht naar probs maar kon ze niet vinden.
Weet iemand een antwoord op mijn vragen misschien _/-\o_ ?

Anders ga ik hem namelijk kopen zodra ik me oude zooi heb verkocht (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Master Tweaker schreef op 31 March 2003 @ 10:57:
[...]

Ik heb hem ook en zou geen enkel bord weten waar ik hem tegen zou willen ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Master Tweaker schreef op 31 March 2003 @ 10:57:
[...]

Je moet die zooi niet zomaar gaan bumpen na een paar uur tijd hé.

Vertel al eens WAARVOOR je je nieuwe rig zou gebruiken.
Anders kan je beter gewoon x-maal zoveel poen geven aan een RAMBUS-chipsetuitgerust systeem of een nieuwe Canterwoord/springdale (zie ander topic).

Nadelen van deze SIS655-chipset bij GigaByte?
Lees het draadje eens door en je zal wel iets tegenkomen, maar dat wil niet zeggen dat de andere moederfabrikatnen deze niet hebben, of buiten de die volledig gevrijwaard worden. Niets is perfect.

Maar als het nagenoeg is, is het jou taak om als tweaker er 200% voor te gaan dit doel te bereiken !

Mijn mening, ga voor een 8SQ800-bordje, lijkt me helemaal niet slecht, aan goede prijs, en meer dan degelijke prestaties die zich bij de top bevinden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Keb een nieuw topic geopend over de SINXP1394 http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/734610

Zo goaw ik alles verkocht heb koop ik deze 8) :Y)

BTW Ik kga hem hoofdzakelijk gebruiken voor te gamen :)

[ Voor 36% gewijzigd door XoReP op 31-03-2003 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Ik heb ff gevraagd bij een zaak of ze B0 stepping hadden en dat konden ze niet vinden op de SINXP1394, ze zeiden dat er wel HT bij de socket staat ofzoiets. Ik had gister iets gelezen dat er ergens een stikkertje zit met een heximale 10 en dan is het een B0 ofzo :?
Wie helpt :S

P.S. Sorry ik dacht dat iemand ander ook al gepost had :D dit was absoluut niet bedoeld om te kicken,

[ Voor 18% gewijzigd door XoReP op 31-03-2003 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Lees anders het hele topic even door ipv dingen te vragen die er al in staan. Maar voor de luie tweakers: Dit staat onder de koeler/heatsink op je chippie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
sWORDs schreef op 31 maart 2003 @ 18:17:
Lees anders het hele topic even door ipv dingen te vragen die er al in staan. Maar voor de luie tweakers: Dit staat onder de koeler/heatsink op je chippie.
Dat weet ik al, maar ik denk dat ik net zoals in het topic al staat niet de fan eraf mag slopen in de winkel. Voor de duidelijkheid ik moet hem nog kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80027

Dit is wel een leuk artikel over sis655 chipset en sis658 chipset. Uit het artikel lijk je ook de conclusie te kunnen trekken dat 2x64bit mode sneller is dan 1x128 bit mode van het geheugen. Mooie benches ook die het ook aan tonen. :9

edit: ghe, dan moek de link wel pasten natuurlijk |:(

http://www.digit-life.com...58-sis655-p4chipsets.html

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 80027 op 02-04-2003 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Oops, net te vroeg ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Postman op 02-04-2003 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29783

Master Tweaker schreef op 31 maart 2003 @ 18:12:
Ik heb ff gevraagd bij een zaak of ze B0 stepping hadden en dat konden ze niet vinden op de SINXP1394, ze zeiden dat er wel HT bij de socket staat ofzoiets. Ik had gister iets gelezen dat er ergens een stikkertje zit met een heximale 10 en dan is het een B0 ofzo :?
Wie helpt :S
Rick2001 schreef op 31 March 2003 @ 23:44:
Even een paar antwoorden op de vragen. >:)

Of je rev. A0 of B0 hebt kun je simpelweg zien door op de sticker te kijken die op de parallelpoort plakt. Dit 'lotnumber' moet eindigen op BB om een B0 chipset te hebben. Heb je hier iets anders dan BB staan, dan is het voor 100% zeker dat je een 'oude' A0 chipset hebt.
aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

[Verwijderd] Dubbelpost.

[ Voor 118% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 03-04-2003 08:43 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
@ LOST: Kojoottii postte dit al 3 posts geleden hoor. Een beetje dubbelop, of niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

FlamerX schreef op 02 april 2003 @ 22:39:
@ LOST: Kojoottii postte dit al 3 posts geleden hoor. Een beetje dubbelop, of niet :/
sorry... verkeerde topic (...moet in SiS 658 topic... |:( ) ...zal 'm effe verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Op asusboards.com weet ene JeffPH te zeggen dat de ASUS P4SDX Deluxe verkocht werd in een winkel bij hem. (filipijnen)
Ze hadden echter maar twee exemplaren.

En de grootste afknapper is, GEEN AGP/PCI lock :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82158

Mizitras schreef op 03 April 2003 @ 18:06:
Op asusboards.com weet ene JeffPH te zeggen dat de ASUS P4SDX Deluxe verkocht werd in een winkel bij hem. (filipijnen)
Ze hadden echter maar twee exemplaren.

En de grootste afknapper is, GEEN AGP/PCI lock :'(
Tjonge, dat is zeker schraal, ASUS vind het bordje zeker niet zo belangrijk!
Maar goed aangezien dat bord toch niet te krijgen is, en nu ik weet dat er geen lock op zit ga ik de SINXP1394 maar kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Na mijn geheugen timings op 2-6-3-3 te zetten, kan ik eindelijk booten met een 160 FSB.
Sandra:
Processor
Model : 1x Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.53GHz
Speed : 3.05GHz
Performance Rating : PR3350 (estimated)
Type : Standard
L2 On-board Cache : 512kB ECC Synchronous ATC

Mainboard
Bus(es) : AGP PCI USB FireWire/1394 i2c/SMBus
MP Support : 2 CPU(s)
MP APIC : No
System BIOS : Award Software International, Inc. F1
Mainboard : Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-SINXP1394
Chipset : Silicon Integrated Systems (SiS) SiS655 CPU to PCI Bridge
Front Side Bus Speed : 4x 160MHz (640MHz data rate)

Edit: Sandra leest de backup bios uit ipv de normale, ik heb een gemodde f5 bios.

[ Voor 7% gewijzigd door |sWORDs| op 06-04-2003 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
En er is ook een gemod f6c bios voor de SINXP.

BIOS Eigenschappen:
BIOS Type Award Modular
Award BIOS Type Award Modular BIOS v6.00PG
Award BIOS Boodschap GA-SINXP1394 F6c
Datum Systeem BIOS 04/02/03

BigToe heeft nog meer gewijzigd dan bij de vorige:

f4 en f5:
Mods:
Unhide cpu level3 cache
Unhide dram auto config
Unhide agp +0.2 and +0.3v
Add +0.2v to Vdimm
Set bios to use 2.5-3-3-7 at boot.
Set vagp to +0.1 at boot
Set agp freq to 66 and manual at boot

f6c heeft ook nog:
I have unhid all vdimm options but left 2 without headers.I have tested all options inc normal and they all give 2.765v on my board.I have altered +0.1v to +0.2v but all options do give the same.The rest of the mods are as the previous F4 and F5.

Gigabyte wijzigingen:
Enige verschil wat ik kan zien met f6c is dat top performance een waarschuwing geeft, maar er zal nog wel meer gewijzigd zijn.

edit: Geheugenprestaties zijn bij mij met f6c ook hoger.

[ Voor 80% gewijzigd door |sWORDs| op 06-04-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eejeej
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 14:40

eejeej

i865Pe With Pat&HT :-)

Ik wil graag met 1GB geheugen gaan werken i.c.m een sinxp1394 of P4SDX
maar nu wil ik graag weten welk geheugen jullie mee werken, dus als jullie
nog aanvullingen hebben op mijn bevindingen, vul maar in (met timings en snelheden):
ik heb dit tot nu toe gelezen:

Op een GA-8SINXP1394
DDR333
2x256MB Twinmoss
2x512MB Infineon

DDR400
2x256MB Corsair
2x512MB Twinmoss @400 Cas2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Momenteel werk ik met 4 x 256MB INFINEON PC2700 @ 410MHz en 2-2-2-7 timings. Dit werkt netzogoed als met 2 x 512MB TWINMOS PC3200 @ 410MHz en 2-2-2-7 timings.
Ook heb ik getest met 2 x 512MB TWINMOS PC3200 en 2 x 256MB INFINEON PC2700 tezamen. Dit alles op 410MHz en 2-2-2-7 timings zonder enige problemen.
De performance is zeer goed te noemen met een ieder van deze typen geheugens.

De INFINEON modules zijn de beste prijs/kwaliteit verhouding. Gaan zowieso zonder problemen op 400MHz met strakke timings, als je tenminste de USA chips versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78780

Nu we het toch over geheugen hebben: ik heb ergens gelezen dat de SINXP niet altijd stabiel loopt met CORSAIR XMS3200 modules op CAS2. CAS2.5 schijnt geen probleem te zijn.

Wat kunnen jullie me aanraden qua geheugen? _/-\o_ Ben ik beter uit met dure CAS2 (met een risico dat ze niet werken) of kan ik beter CAS2.5 nemen en dan bv. meer geheugen (1GB i.p.v. 512MB) of sneller geheugen (bv DDR434)?

Ik zag dat een Kingston Valueram 512MB module ongeveer even duur is als een CORSAIR XMS3200 256MB. Wat geeft betere performance? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ik heb ook in een review gelezen dat het board met een aantal corsair modules niet wilden werken. Het zou natuurlijk kunnen dat dit aan het mobo zelf lag aangezien op de gigabyte site staat aangegeven dat corsair aanbevolen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen die dit plakje als een van de 1en hiero hadden.
Ben wel benieuwd of alles nog goed draait??
Mijne wel :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 24791 op 08-04-2003 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Hier alles ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Anoniem: 82158 schreef op 08 April 2003 @ 15:16:
Hmm ik heb ook in een review gelezen dat het board met een aantal corsair modules niet wilden werken. Het zou natuurlijk kunnen dat dit aan het mobo zelf lag aangezien op de gigabyte site staat aangegeven dat corsair aanbevolen is.
Zorg dat een cas3 dimm, of cas 2 met lage timings hebt/leent. Pak je bord uit, boot een x flash die f6c bios er en je zult geen mem probs meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Tja, mijn boardje heeft al erg veel gevoerd gekregen en het blijft nog steeds stabiel lopen.
Kan niet meer zeggen dat het een kwalitatief zeer goed board is.

Dat sommige memory modules niet stabiel lopen komt doordat dit board erg strak et timings omgaat. De CORSAIR modules hebben een SPD instelling die daarnaast ook erg strak is. Dit loopt dan spaak met elkaar. Als je dus direct naar de bios zou kunnen komen en de timings losser in zou stellen zou het probleem verholpen zijn.
Je kunt dan ook vrijwel onmogelijk met 2-2-2-5 timings draaien op dit board, althans op 400MHz en hoger. Die laatste 5 brengt overigens geheel niets voor de performance maar wel voor de stabiliteit. Deze mag dan ook gerust op 7 ingestelt worden waarna alles dus superstabiel is en toch zeer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naja laat ik maar hopen dat ie die modules gewoon slikt want die komen met mijn nieuwe systeem mee. Het zijn 2 TWINX pc3200 modules (2x 256). En anders moet ik maar effe een andere ddr module van iemand lenen.

@Swords: Is dit de bios waar je het over had? http://www.giga-byte.com/...4(GA-8SQ800%20Ultra2).htm

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 82158 op 08-04-2003 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Hij start standaard op (meen ik) met de laagste timings (3-3-3). Je zult ze dus zelf wat aggressiever moeten zetten (maakt niet uit hoe grote stappen je neemt, je hebt immers toch dual BIOS ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Anoniem: 82158 schreef op 08 April 2003 @ 23:24:
Naja laat ik maar hopen dat ie die modules gewoon slikt want die komen met mijn nieuwe systeem mee. Het zijn 2 TWINX pc3200 modules (2x 256). En anders moet ik maar effe een andere ddr module van iemand lenen.

@Swords: Is dit de bios waar je het over had? http://www.giga-byte.com/...4(GA-8SQ800%20Ultra2).htm
Nee!!!

Dat zijn gigabytes eigen biosen, deze kijken naar de chips en zetten zo de timings, bij de gemodde biosen start ie standaard op 2,5-7-3-3, waar door het altijd werkt!

Ik bedoel dit bios:
http://www.asusboards.com...b314b521d43&postid=393771
Deze kun je gewoon op een flop zetten en vanuit je bios flashen.

[ Voor 16% gewijzigd door |sWORDs| op 09-04-2003 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké bedankt!
Dan kan ik later de timing optimaliseren toch?

Edit:
Hmmz... ik heb hem downgeload maar hij wilde niet uitpakken, dus zelf even op dat board gekeken en opnieuw gedowned, hij werkt gewoon niet :?
Kan iemand hem eventueel mailen? --> proz@planet.nl
En BTW met welke tool moet ik die bios flashen?
Sorry voor de n00b-heid }:O

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 82158 op 09-04-2003 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Je kunt flashen met Award Flash. Let wel dat je de goede versie (voor jouw BIOS) download!

Tooltje zit bij de officiële BIOS download.

[ Voor 21% gewijzigd door Postman op 09-04-2003 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Weet iemand of er al tests zijn gedaan met de prescott op deze chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Volgens mij niet. Bij mijn weten zijn de enigste Prescott samples die er zijn alleen nog maar getest op de i845PE versie (ofzo). Ik denk ook niet dat je hier nog test van zult zien icm andere chipsets dan die van Intel zelf. Misschien (of is die er al?) komt er nog een test samen met een Springdale/Canterwood, zodra deze planken verkrijgbaar zijn. Ik denk dat ze voor meerdere tests zult moeten w88 op de release van de Prescott (alhoewel de kans natuurlijk bestaat dat mensen die hem testen icm Canterwood ook de SiS 655 proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Anoniem: 82158 schreef op 09 april 2003 @ 13:08:
Oké bedankt!
Dan kan ik later de timing optimaliseren toch?

Edit:
Hmmz... ik heb hem downgeload maar hij wilde niet uitpakken, dus zelf even op dat board gekeken en opnieuw gedowned, hij werkt gewoon niet :?
Kan iemand hem eventueel mailen? --> proz@planet.nl
En BTW met welke tool moet ik die bios flashen?
Sorry voor de n00b-heid }:O
Die bios doet het bij mij toch echt wel goed hoor.

Hier kun je hem nogmaals downloaden.

F6C bios SINXP1394

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, en laat dat systeem nu maar komen aangezien mijn oude PII mobo er gisteren mee is opgehouden:( (Partition tables van me HD ook messed up, gelukkig nog weten te redden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80027

Ik wilde eigenlijk een p4sdx bestellen, maar ik zie net een heleboel negatieve info erover, o.a. geen pci/agp lock en ! geen 3 pin connector voor mijn psu om de fans te controllen

nu is mijn vraag, weet een van jullie of die connector wel op de 655 van aopen zit, want ik krijg namelijk een enermax voeding met fancontrol

http://www.aopen.com/products/mb/AX45-4DMax.htm

ze hebben het daar namelijk alleen over
CPU FAN x 1
System FAN x 1
Chassis FAN x 1

of kan iemand mij vertellen of de GigaByte GA-8SQ800 Ultra deze functie heeft

dus als iemand mij daar antwoord op zou kunnen geven dan ben ik hem zeer dankbaar

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 80027 op 11-04-2003 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Op de Ultra en Ultra2 zit naast de ATX aansluiting een Power Fan aansluiting (3 pins).
Tevens is er een cpu fan, system fan en nb_fan aansluiting (dunno wat nb_fan is is dus de chipset fan 8)7).

Ow ja, bij de AOpen wordt niet gesproken over een chassis fan, maar alleen over cpufan1, sysfan2, sysfan3. Verder zijn al die aansluitingen 3 pins, dus kun je je voeding rustig op een sysfan aansluiten lijkt mij (dit had je zelf makkelijk kunnen uitvinden, want op die pagina die jij postte staat een link naar de connector layout van de plank :Z)

En dan nog iets: die fancontrol kun je ook overkomen hoor. Enermax levert namelijk een leuk verlengstekkertje waarmee je de fancontrol rechtstreeks op de voeding aansluit. Ok, hij wordt niet meer gestuurd en je kunt geen waardes uitlezen, maar het werkt tenminste wel (deel 2 van hoe vindt ik zelf iets uit)

[ Voor 78% gewijzigd door Postman op 11-04-2003 16:39 . Reden: Laatste (4de) edit ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

En om het geheel nog af te maken heeft het SQ800 board ook nog een AGP/PCI instelbare snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
|:( DOMME POST VAN MIJ |:(

[ Voor 89% gewijzigd door XoReP op 04-06-2003 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38470

ik ben eigenlijk benieuwd hoe warm jullie processoren worden, ik heb dus ook een sinxp1394 p4 2.4ghz en overweeg een niewe koeler te kopen aangezien de intel certified cooler naar mijn mening niet optimaal presteert; idle 38 (met dit weer dus) en stressed haalt ie bijna de 60 graden (ook met dit weer) Ik heb verder geen casefans, maar ik wil de intel cooler gebruiken als casefan als ik een niewe cooler heb. (ik heb ook een hercules radeon 9500 pro die ook heel erg warm wordt, deze heeft ook zn eigen cooler)

Hoe zit het bij jullie? (temps idle en stressed, welke processor, welke cpu cooler en hoeveel casefans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Idle is de mijne iets van 45, stressed 63.
Enermax voeding met 2 fans, 1 casefan in de voorkant, en 1 bij de hd's (boven de voeding, AOpen HQ08 kast).
Boxed P4 2,4Ghz met een SINXP1394 en Radeon 9700 Pro.

Hij wordt dus vrij warm ja, maar misschien moet ik de snelheid van de voedingsfan eens opvoeren (tevens vindt ik de 2300rpm van de cpu fan zeer laag :/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Nieuw topic voor geopend. Was niet persé SIS655 relevant.

[ Voor 98% gewijzigd door Mizitras op 10-05-2003 16:17 . Reden: . ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Goed, toch maar eens even een schopje. Ben wel benieuwd hoe het met de anderen gaat.

Persoonlijk heb ik nog steeds de sinxp en over de stabiliteit en performance heb ik niet te klagen. Minpuntjes zijn dat ik de gameport en de spdif out bracket niet aan de praat krijg. En hoe is het met de rest?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste