Vandaag met B0 stepping gespeeld van Sis655. HT support werkt ok, performance is beter dan E7205 chipset, komt vooral omdat die beperkt is tot max DDR266. Ivm chinees nieuwjaar zal het nog zeker tot eind feb duren voordat de SiS655 in de schappen ligt.
Enne, het verschil tussen DDR333 & 400, maakt het hem daar grotendeels ook nog waar? (Het verschil in prijs voor DDR400 tov de prestatiesverschil op dit mobo dat is).The Source schreef op 04 February 2003 @ 22:41:
Vandaag met B0 stepping gespeeld van Sis655. HT support werkt ok, performance is beter dan E7205 chipset, komt vooral omdat die beperkt is tot max DDR266. Ivm chinees nieuwjaar zal het nog zeker tot eind feb duren voordat de SiS655 in de schappen ligt.
Kan je soms iets zeggen in verband met de FSB? Is die met de 667/800Mhz gereed gesteld?
Nog een algemeen vraagje:
-Als een mobo ook RAID heeft, mag ik dan aannemen dat je de 2-kanalen bijvoorbeeld kan volladen met 4-schijven, en met met je RAID, ten ALLE tijde ook JBOD-modus kan gebruiken?
Want ik heb zo het idee dat je daarvoor nummertjelettertjeMERKnaam EN een ATA133RAID-controller er nog eens bij nodig hebt om dit ook te doen.
Dit ASUS moederdbordje zal waarschijnlijk weer niet toelaten dat je 2SATA schijven gebruikt+2HD's in RAID via je on-board controller, en dat tesamen nog eens met je twee basiskanalen gevuld zeker? (Bij SIS648 moederbordje van ASUS was dit ook zo, P4S8X)
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Anoniem: 77808
Jah dat vroeg ik me ook afAnoniem: 17359 schreef op 04 February 2003 @ 21:01:
Weet er iemand of dit moederbord al in Nederland te verkrijgen is, en zoja waar?
-->of wanneer het dan in NL uitkomt?
Heeft er iemand ervaring met Giga Byte moederborden?
-->of weet iemand een review van dit merk te vinden?
Overwegen er al meer om dit bord te gaan kopen in die zaak in DL ?![]()
thnx!
/edit/ ffkes zinnetje bijgezet
Zijn dit een beetje goede moederborden? Heeft iemand dit moederbord toevallig al besteld? (of al in huis
(edit:) btw het ging over de Giga Byte GA-8SQ800 die www.computeruniverse.net al verkoopt !
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 77808 op 05-02-2003 20:12 ]
Als men het hele topic had gelezen dat had men al verschillende links naar reviews gevonden!!
offtopic:
LordOfTheBlaat jij doet je naam echt eer aan!!
LordOfTheBlaat jij doet je naam echt eer aan!!
[ Voor 28% gewijzigd door Kawaii op 06-02-2003 09:01 ]
over de CHIPSET zijn genoeg reviews ja, over het Giga Byte GA-8SQ800 moederbord staan er toch echt GEEN van bij !!
...en MEN heeft het topic zeer goed doorgelezen aangezien MEN het een zeer interessant topic vind. Misschien dat JIJ er goed aan doet het nog een xtje te lezen?
...en MEN heeft het topic zeer goed doorgelezen aangezien MEN het een zeer interessant topic vind. Misschien dat JIJ er goed aan doet het nog een xtje te lezen?
http://watch.impress.co.j...ne/20030201/ga8sq800.html (Gigabyte met A0 stepping in retail
)
De naam van dit moederbord is tegenwoordig ook veranderd naar de:
GigaByte GA-SINXP1394
Als je het hele topic had gelezen dan had je dit geweten en een review gevonden:
http://www.ocworkbench.co...sinxp1394/sinxp1394-1.htm
GigaByte GA-SINXP1394
Als je het hele topic had gelezen dan had je dit geweten en een review gevonden:
http://www.ocworkbench.co...sinxp1394/sinxp1394-1.htm
offtopic:
Er zijn ook zoekmachines waar mee je een hele hoop kan vinden!!
Er zijn ook zoekmachines waar mee je een hele hoop kan vinden!!
[ Voor 21% gewijzigd door Kawaii op 06-02-2003 09:25 ]
Waarom zou je een SiS655 bord gebruiken om te overklokken? Meer data vreet die P4 echt niet, met 4.2GB/s zit de pipe vol. Hooguit een paar mhz'jes op de proc, maar of je dat merkt betwijfel ik.Anoniem: 24791 schreef op 06 februari 2003 @ 11:10:
Is de Gigabyte Sinxp1394 ook zo goed overklokbaar als zijn opa meneer GA-8inxp?
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Anoniem: 24791
ik heb bijvoorbeeld pc 2700 geheugen gehaald.
2x512 mb
dat draait op 333mhz x2 = 667 mhz.
ik wil dus de cpu ook op die snelheid laten draaien.
667/4 = 166Mhz.
533mhz=133
dus dan moet de fsb met 33mhz omhoog.
Als dat lukt dan koop ik de gigabyte met sis 655
2x512 mb
667/4 = 166Mhz.
533mhz=133
heeft iemand een moederbordje met een E7205 chipset, heeft die geen 3:4 divider zoals de 845E chipset had (100 FSB - 133 DDR) of (133 FSB - 178 DDR) , want dan kan het wel eens zijn dat ie wel sneller is.
/update/
ok, zal ik doen.
die sis is ook niet slecht, maar ik heb slechte ervaringen gehad met de vorige versie op een MSI moederbordje
/update/
ok, zal ik doen.
die sis is ook niet slecht, maar ik heb slechte ervaringen gehad met de vorige versie op een MSI moederbordje
[ Voor 27% gewijzigd door CaineTanathos op 06-02-2003 15:36 ]
Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.
zoiets heb ik wel ergens in het topic gelezen.CaineTanathos schreef op 06 February 2003 @ 15:24:
heeft iemand een moederbordje met een E7205 chipset, heeft die geen 3:4 divider zoals de 845E chipset had (100 FSB - 133 DDR) of (133 FSB - 178 DDR) , want dan kan het wel eens zijn dat ie wel sneller is.
Moet je alles ff nakijken
bist nog wol efkes bezig.
Snap ik, maar de extra mhz-en leveren misschien per seconde iets meer data, maar daar kan die P4 geen moer mee doen, z'n pipe is vol (trekt maar 4.2 Gig/sec). Dat bedoelde ik: overklokken kan hooguit helpen voor het sneller draaien van je progs in de proc, maar of je dat nu echt merkt vraag ik me wel af (echt merkt als in: goh, dit is echt sneller, dat merk je in de programma's die je draait, niet in benchmarks) . Maar goed, misschien maak ik een denkfout.Anoniem: 24791 schreef op 06 februari 2003 @ 15:22:
ik heb bijvoorbeeld pc 2700 geheugen gehaald.
2x512 mb
667/4 = 166Mhz.
533mhz=133
aan An00bis:
Excuesez moi verry muchas, ik dacht (tijdens mijn scrolldown-beweging) te lezen dat dat een review over enkel die sis655 chipset was. Bedankt voor de link...
Excuesez moi verry muchas, ik dacht (tijdens mijn scrolldown-beweging) te lezen dat dat een review over enkel die sis655 chipset was. Bedankt voor de link...
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Ik kan niet langer wachten, ik heb mijn GIGABYTE 8SQ800 Ultra net maar besteld in Italie: http://www.giannonecomputers.it
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
SIS is wel leuk, maar ik ben destijds voor Intel gegaan vanwege de zeer goede chipsets van Intel zelf.Ik had hiervoor AMD wat goede cpu's zijn, maar de intel chipset heeft mij overgehaald vanwege stabiliteit, compatabiliteit en zijn zeker goed bruikbaar om mee te oc'en.Vandaar dat ik toch maar voor de gigabyte 8-inxp ben gegaan.Maar die Sis ziet er goed uit.
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Inmiddels is het gigabyte bord (zowel in normale smaak als ultra) te verkrijgen in NL bij http://www.easy-com.nl/ hoewel nog niet uit voorraad. Men verwacht het bord voor het eind van de week in huis te hebben en bestellen is reedds mogelijk.
Heb de GigaByte GA-SINXP1394 (8SQ800 Ultra2, SiS 655 Chipset) besteld.
edit: bij http://www.easy-com.nl/ voor 210 euro (slik)
Goedemorgen,
U vroeg of u het moederbord eind van de week binnen kan hebben. Wij hebben een aantal exemplaren reeds bij onze leverancier besteld, wij verwachten die woensdag of donderdag binnen te hebben.
Zodra uw betaling binnen is, sturen wij u het moederbord op zodra wij het zelf binnen hebben. Dus met een beetje geluk kunt u het inderdaad eind van de week in huis hebben.
Met vriendelijke groet,
xxxxxx
EasyCom Systems
Goedemorgen,
U vroeg of u het moederbord eind van de week binnen kan hebben. Wij hebben een aantal exemplaren reeds bij onze leverancier besteld, wij verwachten die woensdag of donderdag binnen te hebben.
Zodra uw betaling binnen is, sturen wij u het moederbord op zodra wij het zelf binnen hebben. Dus met een beetje geluk kunt u het inderdaad eind van de week in huis hebben.
Met vriendelijke groet,
xxxxxx
EasyCom Systems
[ Voor 79% gewijzigd door |sWORDs| op 10-02-2003 12:13 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Bij wie en voor hoeveel? Een beetje meer info graag!
http://www.ocworkbench.co...gi?newsid1044877504,88381,
OCW Exclusive : ASUS P4SDX SiS 655 Dual Channel DDR Mainboard Review
Nu begint de SiS 655 trein op gang te komen imho.
ASUS never fails to be one of the fastest mainboard manufacturer. This time round, ASUS leads the rest with its introduction of the first SiS 655 Dual Channel DDR Mainboard based on the new SiS 655 B0 stepping chipset. As you know, the B0 chipset enables support of the Hyperthreading feature of the P4 3.06Ghz processor. Although other manufacturers are claiming that A0 supports HT, it is unofficial support.
In 3DMark2001SE, the ASUS P4SDX even shows a performance lead over other SiS 655 boards by 3%!
OCW Exclusive : ASUS P4SDX SiS 655 Dual Channel DDR Mainboard Review
Nu begint de SiS 655 trein op gang te komen imho.
ASUS never fails to be one of the fastest mainboard manufacturer. This time round, ASUS leads the rest with its introduction of the first SiS 655 Dual Channel DDR Mainboard based on the new SiS 655 B0 stepping chipset. As you know, the B0 chipset enables support of the Hyperthreading feature of the P4 3.06Ghz processor. Although other manufacturers are claiming that A0 supports HT, it is unofficial support.
In 3DMark2001SE, the ASUS P4SDX even shows a performance lead over other SiS 655 boards by 3%!
[ Voor 57% gewijzigd door Spice op 10-02-2003 15:18 ]
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Het ligt er natuurlijk wel aan als je veel geld te besteden hebt en iets snel wil hebben of dat je wat langer wil wachten en minder geld kwijt wil zijn.
(ik zou voor het laatste kiezen aangezien het nu nog een B0 stepping is)
(ik zou voor het laatste kiezen aangezien het nu nog een B0 stepping is)
Het gigabyte bord is er in 3 smaken:
8SQ800: ATA-133, AGB 8x, 5x PCI, USB, etc (€ 130)
8SQ800 Ultra: zelfde + SATA, RAID, 10/100 LAN, dual bios (€ 165)
8SQ800 Ultra2: zelfde + Dual power + 1000 LAN + firewire (€ 210)
prijzen: easy-com. De Ultra2 is ook bekend onder de naam SINXP1394
8SQ800: ATA-133, AGB 8x, 5x PCI, USB, etc (€ 130)
8SQ800 Ultra: zelfde + SATA, RAID, 10/100 LAN, dual bios (€ 165)
8SQ800 Ultra2: zelfde + Dual power + 1000 LAN + firewire (€ 210)
prijzen: easy-com. De Ultra2 is ook bekend onder de naam SINXP1394
[ Voor 13% gewijzigd door Drobanir op 13-02-2003 09:21 ]
EfBe schreef op 06 February 2003 @ 18:24:
[...]
Snap ik, maar de extra mhz-en leveren misschien per seconde iets meer data, maar daar kan die P4 geen moer mee doen, z'n pipe is vol (trekt maar 4.2 Gig/sec). Dat bedoelde ik: overklokken kan hooguit helpen voor het sneller draaien van je progs in de proc, maar of je dat nu echt merkt vraag ik me wel af (echt merkt als in: goh, dit is echt sneller, dat merk je in de programma's die je draait, niet in benchmarks) . Maar goed, misschien maak ik een denkfout.
Je hebt gelijk indien alleen de geheugenbussen sneller zouden draaien. Echter, Jim wil ook de FSB snelheid verhogen zodat de P4 geen 4266MB/s trekt maar 5333MB/s, net zoveel als beide PC2700 DIMM's tezamen kunnen leveren
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Abbadon schreef op 10 februari 2003 @ 18:11:
[...]
Je hebt gelijk indien alleen de geheugenbussen sneller zouden draaien. Echter, Jim wil ook de FSB snelheid verhogen zodat de P4 geen 4266MB/s trekt maar 5333MB/s, net zoveel als beide PC2700 DIMM's tezamen kunnen leverenDit samen met de hogere clocksnelheid van de P4 zelf (25% meer i.v.m. 25% FSB snelheidstoename) levert wel het een en ander op qua snelheid (niet met Word of zo maar wel met b.v. moderne 3D games).
With the SINXP1394, Gigabyte has certainly produced one of the nicest and fastest feature-filled Pentium 4 motherboards on the market. Loaded with onboard Serial ATA and IDE RAID, FireWire, USB 2.0, dual channel DDR400 and Hyper Threading support among other nice features, the Gigabyte SINXP1394 is quite the all-in-one wonder. And in case you're curious, even though we used the A0 stepping Gigabyte SINXP1394 for this review, all of Gigabyte's SiS 655 boards will ship with a B0 stepping North Bridge that adds Hyper Threading support.
Gigabyte tells us that the SINXP1394 should be available by the end of February for about $210.
Dat eerste vette zinnetje maakt me erg blij, de tweede daarintegen niet.
Gigabyte tells us that the SINXP1394 should be available by the end of February for about $210.
Dat eerste vette zinnetje maakt me erg blij, de tweede daarintegen niet.
[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 12-02-2003 10:57 ]
The end of february, dat is in 2 weken tijd. Wat is nu 2 weken op een menseleven!
Ik wil jou nog wel eens weer horen na twee weken internetten op een 486.EfBe schreef op 12 February 2003 @ 11:59:
The end of february, dat is in 2 weken tijd. Wat is nu 2 weken op een menseleven!
Heeremetiid, je zit nog op een 486? hmmmzsWORDs schreef op 12 February 2003 @ 14:12:
[...]
Ik wil jou nog wel eens weer horen na twee weken internetten op een 486.
edit:
Gezien je bakspecs denk ik echter dat je niet zo moet klagen
ik zit nog op een p3-933 met een 815 en een gf2
Gezien je bakspecs denk ik echter dat je niet zo moet klagen
[ Voor 17% gewijzigd door EfBe op 12-02-2003 14:21 ]
die 648, ti4200, 120gb, 512mb zijn al foetsie en dus heb ik een 486 van zolder gesleept. Maar genoeg offtopic.EfBe schreef op 12 February 2003 @ 14:20:
[...]
Heeremetiid, je zit nog op een 486? hmmmzMaar, dat doe je denk ik al een tijdje dus die paar weekjes kunnen er ook nog wel bij, toch?
edit:
Gezien je bakspecs denk ik echter dat je niet zo moet klagenik zit nog op een p3-933 met een 815 en een gf2
![]()
Moederbord dan niet besteld bij Easycom.nl ? Die zouden dat toch al bij de leverancier hebben zeiden ze toch???sWORDs schreef op 12 February 2003 @ 15:21:
[...]
die 648, ti4200, 120gb, 512mb zijn al foetsie en dus heb ik een 486 van zolder gesleept. Maar genoeg offtopic.
Deze van Xbitlabs.com vond ik ook wel bemoedigend: http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1045001750
Deze van legionhardware:
http://www.legionhardware.com/html/doc.php?id=228
één enkele kwestie die me blijft parten spelen: VOOR WANNEER IST NU !!!
Zit sinds eind november al met de belofte(s) van ASUS en later ook anderen "het zal voor eind december zijn dat ie verkrijgbaar is; hmm, midden januari anders eind januari"
"eerste week van februari"
"eind februari"
"midden-mei"
Ok, dat laatste nu weer niet (nog niet denk ik zo maar);
echter heeft er iemand al meer nieuws over deze?
En zijn er hier nog ASUS-fans die ervoor gaan? Waarom verkiezen sommige hier de Gigabyte moederbord over het ASUs bord?
Enne, kan ik op dit ASUS bord ook de IDE-RAID gebruiken voor JBOD-modus? (Ook ATAPI ???) Is iets dat me bij mijn vorig moederbord ook nooit duidelijk was.
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Bij computer universe (http://www.computeruniverse.net) issie 150 euro (die sinxp met alleen lan). Scheeld tog weer zo'n 70 euro's 
Alleen hij komt daar pas 20 februari binnen. Ik heb 'm daar dus besteld en zal het tot die tijd met een pentium 1 moeten volhouden, want dees pc gaat zaterdag naar m'n zus
Alleen hij komt daar pas 20 februari binnen. Ik heb 'm daar dus besteld en zal het tot die tijd met een pentium 1 moeten volhouden, want dees pc gaat zaterdag naar m'n zus
Ik weet niet hoe betrouwbaar deze Duitse winkel is. Ik heb ruim een week geleden een mailtje gestuurd en om wat info van dit bord gevraagd, maar nooit wat terug gehad. Misschien komt het nog?
En EasyCom herhaalt natuurlijk ook aleen maar wat hij van de leverancier te horen krijgt. Laten we hopen dat het dit maal geen loze beloftes zijn. Iedereen zit met spanning op dit bord te wachten, en ook of er inderdaad een B0 stepping op zit. Dat kan overichens de verklaring zijn dat de borden op 655 gebaseerd steeds zijn uitgesteld. En persoonlijk vind ik even wachten niet zo erg als je daarmee een bord krijgt wat je in de toekomst nog (beter) kunt upgraden.
En EasyCom herhaalt natuurlijk ook aleen maar wat hij van de leverancier te horen krijgt. Laten we hopen dat het dit maal geen loze beloftes zijn. Iedereen zit met spanning op dit bord te wachten, en ook of er inderdaad een B0 stepping op zit. Dat kan overichens de verklaring zijn dat de borden op 655 gebaseerd steeds zijn uitgesteld. En persoonlijk vind ik even wachten niet zo erg als je daarmee een bord krijgt wat je in de toekomst nog (beter) kunt upgraden.
Anoniem: 77348
en al iets gehoordsWORDs schreef op 10 February 2003 @ 11:04:
Heb de GigaByte GA-SINXP1394 (8SQ800 Ultra2, SiS 655 Chipset) besteld.
Goedemorgen,
Met vriendelijke groet,
xxxxxx
EasyCom Systems
zit zelf ook te wachten
Ik heb ze allemaal op een rijtje gezet en ben zelf niet vies van experimenteren. Ik denk dat ik voor een Aopen zou gaan mits ze die pci/agp lock niet voor elkaar krijgen.
Kaal plankje, zal dus goedkoop zijn maar met de beste oc mogelijkheden van alle plankjes die hier langs zijn geweest.
Kaal plankje, zal dus goedkoop zijn maar met de beste oc mogelijkheden van alle plankjes die hier langs zijn geweest.
Ik zit met spanning continue mijn mail te refreshen, maar heb nog niets gehoord, denk dat ik rond tweeen maar eens ga mailen.Anoniem: 77348 schreef op 13 februari 2003 @ 09:47:
[...]
en al iets gehoord
zit zelf ook te wachten
wat ik ook raar vind is dat easycom de enige aanbieder is.
[ Voor 17% gewijzigd door |sWORDs| op 13-02-2003 13:12 ]
Ik heb ook een mailtje naar easy-com gestuurd ofdat ze maandag eventueel al geleverd zouden kunnen worden en kreeg dezelfde avond nog dit mailtje terug:
-------------------------------------------------------------------------
Goedenavond,
Deze kan helaas niet maandag al bij u zijn, we verwachten (!) deze
moederborden vrijdag of zaterdag bij ons binnen. Ik kan u daar wel eventueel
over berichten, maar dan kunnen ze op z'n vroegst dinsdag bij u zijn.
dus het wordt op z'n VROEGST dinsdag mensen. Helaas nog niet voor 't weekend dus , maarjah....
Goedenavond,
Deze kan helaas niet maandag al bij u zijn, we verwachten (!) deze
moederborden vrijdag of zaterdag bij ons binnen. Ik kan u daar wel eventueel
over berichten, maar dan kunnen ze op z'n vroegst dinsdag bij u zijn.
dus het wordt op z'n VROEGST dinsdag mensen. Helaas nog niet voor 't weekend dus , maarjah....
nog een vraagje:
Is het enige verschil tussen de GA-SINXP1394 en de GA-8SQ800 de serial ata, en de gigabit lan of lijkt dit maar zo? :
http://tw.giga-byte.com/products/8sq800_spec.htm
http://tw.giga-byte.com/products/8sq800ultra2_spec.htm
want het verschil in knaken is maar liefst 70 euro's !!
Is het enige verschil tussen de GA-SINXP1394 en de GA-8SQ800 de serial ata, en de gigabit lan of lijkt dit maar zo? :
http://tw.giga-byte.com/products/8sq800_spec.htm
http://tw.giga-byte.com/products/8sq800ultra2_spec.htm
want het verschil in knaken is maar liefst 70 euro's !!
ik ben ook van plan om binnenkort de gigabyte GA-SINXP1394 te gaan kopen,
ik heb alleen ff wat vraagjes.
Ik koop mijn onderdelen meestal bij informatique (dit mobo dus niet want ze hebben daar geen gigabyte) , nu hebben ze daar ddr400 geheugen met cas 2.5 en cas 3.0 , de 2.5 is best wel wat duurder, is het verschil tussen die 2 goed te merken of valt dat wel mee?
en wat is het voordeel van het DPS (Dual Power System)? is het de bedoeling dat je dan 2 voedingen gebruikt? (dual power?) er staat dat het systeem er stabieler van wordt, is het standaard dan niet stabiel?
oh ja, ik ga trouwens niet oc-en
Ik koop mijn onderdelen meestal bij informatique (dit mobo dus niet want ze hebben daar geen gigabyte) , nu hebben ze daar ddr400 geheugen met cas 2.5 en cas 3.0 , de 2.5 is best wel wat duurder, is het verschil tussen die 2 goed te merken of valt dat wel mee?
en wat is het voordeel van het DPS (Dual Power System)? is het de bedoeling dat je dan 2 voedingen gebruikt? (dual power?) er staat dat het systeem er stabieler van wordt, is het standaard dan niet stabiel?
LordoftheBlaat: kijk even hierboven, mijn post van 10 feb, 16:57.
AtlonXP1800: in de test van Anadtech (meen ik me te herinneren) zei men dat het geen zak uitmaakt. Als je dus niet geeft om G-LAN of firewire, zou ik lekker voor de GA-8SQ800 Ultra gaan. Scheelt weer een paar pietermannen
AtlonXP1800: in de test van Anadtech (meen ik me te herinneren) zei men dat het geen zak uitmaakt. Als je dus niet geeft om G-LAN of firewire, zou ik lekker voor de GA-8SQ800 Ultra gaan. Scheelt weer een paar pietermannen
[ Voor 7% gewijzigd door Drobanir op 13-02-2003 21:01 ]
Damn ik word helemaal gek!
Ik moet zo snel mogelijk een goed bord hebben.
Bij mij is het nu gewoon wie het eerst maalt die krijgt door mij betaald
Een SINXP of 667 Ultra 2.
De INXP is me te duur jammer genoeg.
Ik moet zo snel mogelijk een goed bord hebben.
Bij mij is het nu gewoon wie het eerst maalt die krijgt door mij betaald
Een SINXP of 667 Ultra 2.
De INXP is me te duur jammer genoeg.
Moeilijk he, heel topic doorlezen/search gebruiken/reviews lezen.AtlonXP1800 schreef op 13 February 2003 @ 19:35:
ik ben ook van plan om binnenkort de gigabyte GA-SINXP1394 te gaan kopen,
Maar ben de beroerdste niet

It's easy to visualise DRAM in terms of a spreadsheet: cells, rows, columns, the works. Bits of information are stored in rows and columns. The speed at which you access a single row of RAM is called Row Access Strobe Latency (RAS Latency) while the speed at which you access a single column of RAM is similarly called Column Access Strobe Latency (CAS Latency). Obviously, the lower the rating, the better. CAS Latency ratings differ between chips, but that doesn't mean it's a hardwired feature. It varies depending on the bus speed you're using: that is, a chip with a CAS-2 rating at a 66MHz bus speed may have to go at CAS-3 if used at a 100MHz bus speed lest you experience instability.sWORDs schreef op 15 januari 2003 @ 11:54:
[...]
DPS (Dual Power System)
"DPS is een extra plankje dat onder andere zorgt voor betere stabiliteit. Interessanter is echter de mogelijkheid die dit systeem biedt om de power op te fokken naar 225W en de stroomsterkte tot 150A te duwen. Deze boost moet zorgen dat ook de nieuwe Pentium 4 processors met een Prescott core in de plank kunnen worden geprikt. "
nieuws: Review zone RAM guide
[ Voor 33% gewijzigd door |sWORDs| op 14-02-2003 08:45 ]
Nou zo dom is zn vraag niet hoor, 'is het anders niet stabiel'. Het geeft aan hoe dom sommige marketing is. "Makes your board more reliable", tja... ik zou dan ook concluderen dat het zonder dat ding niet zo stabiel zou zijn, als ik niet bij voorbaat alle marketing wantrouwde.
Nee hij vraagt naar dingen die al meerdere malen besproken zijn, zowel op tweakers.net als GoT en zelfs in dit topic. Daarnaast over cas latency kan hij echt wel genoeg vinden. Daarnaast, hij heeft zijn antwoord toch gehad? En als hij de reviews gelezen had, dan had hij geweten dat het bord zonder dps prima presteerde en dat het installeren ervan bij de meeste reviewers niets uitmaakte. Echter zou het voor toekomstige (nog grotere energievreters) processoren wel handig kunnen zijn. Maar misschien dat mijn net toegevoegde smile de exacte bedoeling wat beter weer geeft.EfBe schreef op 14 februari 2003 @ 08:27:
Nou zo dom is zn vraag niet hoor, 'is het anders niet stabiel'. Het geeft aan hoe dom sommige marketing is. "Makes your board more reliable", tja... ik zou dan ook concluderen dat het zonder dat ding niet zo stabiel zou zijn, als ik niet bij voorbaat alle marketing wantrouwde.
[ Voor 10% gewijzigd door |sWORDs| op 14-02-2003 08:44 ]
Anoniem: 17873
Mensen goed nieuws! Ik werk bij EasyCom Systems en we hebben vandaag bericht gekregen van onze leverancier dat de moederborden leverbaar zijn! Ze gaan daar vandaag de deur uit, dus we verwachten ze morgen binnen. Ik zal de mensen die dat verzocht hebben, mailen zodra ze binnen zijn, dan weet ik ook of het om A of B-HTT gaat!sWORDs schreef op 13 februari 2003 @ 11:48:
[...]
Ik zit met spanning continue mijn mail te refreshen, maar heb nog niets gehoord, denk dat ik rond tweeen maar eens ga mailen.
wat ik ook raar vind is dat easycom de enige aanbieder is.
Hier ben ik zeer zeker blij mee, betekent dus dat ik hem uiterlijk dinsdag heb.Anoniem: 17873 schreef op 14 February 2003 @ 11:01:
[...]
Mensen goed nieuws! Ik werk bij EasyCom Systems en we hebben vandaag bericht gekregen van onze leverancier dat de moederborden leverbaar zijn! Ze gaan daar vandaag de deur uit, dus we verwachten ze morgen binnen. Ik zal de mensen die dat verzocht hebben, mailen zodra ze binnen zijn, dan weet ik ook of het om A of B-HTT gaat!
Maar volgens gigabyte moeten alle sinxp's b0 zijn.
Jep. Alhoewel ze op hun site wel zeggen dat A0 van SiS 655 geen HT support heeft, hebben ze tegenover AnandTech bevestigd dat er alleen maar B0 verscheept zullen worden. Ik gok ook dat het daarom zo lang heeft geduurd voordat ze verscheept werden.sWORDs schreef op:
[...]
Hier ben ik zeer zeker blij mee, betekent dus dat ik hem uiterlijk dinsdag heb.
Maar volgens gigabyte moeten alle sinxp's b0 zijn.
Let wel op of je de goede BIOS hebt. Volgens mij moet je minstens F3 hebben (zie GigaByte support voor meer info). Lees dus goed je manual door (daarin staat welke problemen er op kunnen treden als je HT inschakelt).
Ik heb vandaag mijn betaling de deur uit gedaan, dus met een beetje geluk zit ik ook nog bij de eerste zending
[ Voor 5% gewijzigd door Postman op 14-02-2003 13:57 . Reden: Linkje ]
Als ik het goed begrepen heb zijn alle sinxp (dus de ultra2) b0, dus de normale en de ultra kunnen in het begin wel a0 bevatten.
Dit was inderdaad wat ik bedoelde, ik vind het een vreemde strategie om te zeggen dat net bord er stabieler van wordt, alsof het zonder dus niet stabiel zou zijn.EfBe schreef op 14 februari 2003 @ 08:27:
Uiteraard had ik wel het hele topic doorgelezen (je koopt niet zomaar een nieuw mobo)
dat cas 2.5 sneller is dan 3.0 wist ik ook, maar wat ik vroeg was of het verschil in snelheid merkbaar zal zijn, maw: is het verschil het geld waard? ( in dit geval 160 euro, 2x512 kingston)
[ Voor 6% gewijzigd door AtlonXP1800 op 14-02-2003 14:51 . Reden: typo ]
Dat verklaart waarom ze dus nog steeds over een A0 revisie hebben bij GigaByte (staat ook alleen maar bij de gewone en de ultra versie).sWORDs schreef op 14 February 2003 @ 14:40:
Als ik het goed begrepen heb zijn alle sinxp (dus de ultra2) b0, dus de normale en de ultra kunnen in het begin wel a0 bevatten.
offtopic:
sWORDs, zou jij nog een taxatie voor mij kunnen doen? Stuur ff een email naar mijn msn (ik heb jou email adres niet), als je wilt.
sWORDs, zou jij nog een taxatie voor mij kunnen doen? Stuur ff een email naar mijn msn (ik heb jou email adres niet), als je wilt.
Post van Thermo in Intel E7205 Granite Bay topicThermo schreef op 14 februari 2003 @ 18:54:
-12-2003 UDPATE: Gigabyte sends word that, even though the vast majority of SINXP1394 motherboards will be B0 stepping, there will be a small amount of A0 stepping SINXP1394 motherboards sold too. Gigabyte says they have made a particular modification to the BIOS of A0 stepping motherboards that allows full support for Hyper Threading (all B0 SINXP1394 boards support Hyper Threading of course). We have also received information that, while the SINXP1394 is capable of 800MHz FSB support through overclocking, Gigabyte cannot guarantee that the upcoming 800MHz FSB Pentium 4 processors will operate correctly in Gigabyte SINXP1394 motherboards until they find out exactly what changes Intel makes to mass production 800MHz FSB Pentium 4 silicon.
Van anandtech.. dus A0 zou nog niet eens een ramp moeten zijn..
[ Voor 7% gewijzigd door Postman op 14-02-2003 19:31 ]
Klopt allemaal, kon je ook de afgelopen weken uit de FP halen. Ik weet het niet uit mijn hoofd waar maar ik geloof dat ik een ander verschil tussen de A0 en de B0 heb gepost in OC bij fijna Sandra-scores of zo dat de B0 zo'n 3-5 procent beter presteert in de diverse benches.
Anoniem: 1445
Mensen, er zijn 10 bordjes binnen! Ik zal straks even kijken of het nu A0 of B0 stepping is
Mensen, er zijn 10 bordjes binnen! Ik zal straks even kijken of het nu A0 of B0 stepping is
Maakt dit nu 20-bordjes? 
Al iets gehoord van de ASUS P4SDX, of die ook bij jullie gaat binnenkomen vrij snel?
Al iets gehoord van de ASUS P4SDX, of die ook bij jullie gaat binnenkomen vrij snel?
nitraat, nog niet eerder hier gezien volgens mij, welk merk heb je binnen en welk model ??
De enige die nu te verkrijgen zijn zijn die van Gigabyte en dat zijn allemaal A0 stepping. Gewoon afblijven van die rotzooi en even paar weken wachten dan heb je een B0 stepping.Anoniem: 1445 schreef op 15 februari 2003 @ 10:00:
Pardon, Nitraat had als laatste vanaf deze (mijn) PC gepost dus vandaar even de verwarring! Maar er zijn dus in totaal 10 bordjes binnengekomen vandaag, Rev 1.0. Staat nergens of het A0 of B0 stepping is. Van de Asus P4SDX weet ik nog niets
Koelblok/fan van de northbridge afhalen en poetsen!Staat nergens of het A0 of B0 stepping is.
[ Voor 38% gewijzigd door Spice op 15-02-2003 12:34 ]
Dat mogen jullie dan mooi zelf uitvogelen 
Houdt er voor de duidelijkheid wel even rekening mee, dat dan de garantie op het bordje vervalt (ook bij elke vorm overklokken)
Houdt er voor de duidelijkheid wel even rekening mee, dat dan de garantie op het bordje vervalt (ook bij elke vorm overklokken)
[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 17873 op 16-02-2003 12:47 ]
Kerstmit: Welke versie hebben jullie binnen??
Ulra, ultra2 of de gewone??
Ulra, ultra2 of de gewone??
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
ik denk dat ik voor de 8SQ800 Ultra met 2 x 512MB PC3200 ga
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
@ Jim: zul je toch moeten w88 tot volgende week maandag of dinsdag. Ze hebben er nu 3 verkocht (ik gok via post), dus die komen pas volgende week aan. Ikzelf moet w88 tot minstens woensdag ofzo totdat ik hem krijg (stomme Postbank
)
Heb jij die 3 gekocht?FlamerX schreef op 15 februari 2003 @ 19:44:
@ Jim: zul je toch moeten w88 tot volgende week maandag of dinsdag. Ze hebben er nu 3 verkocht (ik gok via post), dus die komen pas volgende week aan. Ikzelf moet w88 tot minstens woensdag ofzo totdat ik hem krijg (stomme Postbank)
Die van mij gaat maandag op de post.
@ freekweb: ik denk dat EPoX geen SiS 655 bord maakt. Ze zullen waarschijnlijk druk bezig zijn met een Springdale bord.
Zou wel interessant zijn dat ze dit al eerder hadden aangekondigt ook met zoiets over de brug te komen hé. Doen al de ander ook bijna en zoals ASUS -sarcasme- houden je dan maanden in spanning totdat dan eens uitkomt en toch weer niet je dat blijkt te zijn. (ASUS P4S8X-grap)
Dat hoop ik erg. Want de Spring Dale chipset lijkt me helemaal gaaf te gaan worden (naar de geruchten die ik gehoord/gelezen hebt, alhoewel je daar natuurlijk niet op kan vertrouwen)
Maar toch volgens mij wordt dat een hele gafe chipset
Springdale wordt inderdaad leuk maar als je iets wilt vergelijken met de E7205 / Sis655 dan moet je naar de 875P kijken van intel.An00bis schreef op 17 februari 2003 @ 20:16:
Dat hoop ik erg. Want de Spring Dale chipset lijkt me helemaal gaaf te gaan worden (naar de geruchten die ik gehoord/gelezen hebt, alhoewel je daar natuurlijk niet op kan vertrouwen)
Oftewel de Canterwood. Maar ik heb die express niet genoemd omdat het lijkt dat EPoX zich niet interesseert voor zulke chipsets. Waar andere bedrijven een E7205 of een SiS 655 hebben, of een max versie introduceren, richt EPoX zich steeds op de middenklasse. Op zich niet zo heel onverstandig. Het high performance segment is moeilijk binnen te komen en vaak worden hele partijen van 1 fabrikant opgekocht. Ik denk dat als EPoX al met een i875P chipset komt, dat pas na een aantal maanden zal zijn.The Source schreef op 17 februari 2003 @ 21:22:
[...]
Springdale wordt inderdaad leuk maar als je iets wilt vergelijken met de E7205 / Sis655 dan moet je naar de 875P kijken van intel.
Nog geen bordje thuis, maar ik denk det Rev 1.0 beschikt over een A0 stepping (zie AnandTech).Anoniem: 24791 schreef op 15 February 2003 @ 17:36:
Wie heeft het bordje van Easy Com al thuis liggen???
Ik wil weten oft een B0 is
Ik kan het bord ook niet proberen deze week. Ik moet nog w88 tot volgende week voor mijn cpu, geheugen ed. Dus iedereen die hem wel kan installeren: draai ff SiSoft Sandra of iets anders. Je moet daarmee volgens mij ook steppings uit kunnen lezen.
Ik heb vandaag het pakket binnen gekregen (via zegt dat werken bij de post geen voordelen heeft
). Ik kan er nu nog niks mee, heb alleen gekeken of alles er in zit (en dat is veel
).
Op de doos staat dat HyperThreading wordt ondersteund. Met uitzondering van een paar kleine punten werkt het gewoon (Suspend to RAM, Suspend to mouse, etc.). In de manual wordt er met geen woord over gesproken (behalve dan het stukje waar staat wat je nodig hebt voor HT, en een extra flyer). Verder staat ook op de doos dat het een Limited Edition is. Ik hoop alleen maar dat het dus niet limited in de zin van A0 en B0 is
Zoals ook al door Kerstmit gezegd: op de plank zelf staat Rev. 1.0. Verder staat in de manual Rev. 1001. Of het dus een A0 of een B0 betreft is nog maar afwachten.
Op de doos staat dat HyperThreading wordt ondersteund. Met uitzondering van een paar kleine punten werkt het gewoon (Suspend to RAM, Suspend to mouse, etc.). In de manual wordt er met geen woord over gesproken (behalve dan het stukje waar staat wat je nodig hebt voor HT, en een extra flyer). Verder staat ook op de doos dat het een Limited Edition is. Ik hoop alleen maar dat het dus niet limited in de zin van A0 en B0 is
Zoals ook al door Kerstmit gezegd: op de plank zelf staat Rev. 1.0. Verder staat in de manual Rev. 1001. Of het dus een A0 of een B0 betreft is nog maar afwachten.
Post het hier svp even als iemand weet of het A0 of B0 is, iig veel succes en plezier met de bordjes
Revisie van bordjes heeft betrekking op de boardlayout zelf. De A0 of B0 verschilden qua pinlayout e.d. niet en de boardmakers hebben allemaal de reference layout van SiS gevolgd, het lijkt me dat je dus aan de revisienummers niet kunt zien of het een A0 of B0 is. Ik zou zeggen, zet de schroevendraaier eens onder de koelvin op de northbridge
Nogmaals, houdt er dan wel rekening mee dat de garantie vervalt!EfBe schreef op 18 February 2003 @ 11:10:
Revisie van bordjes heeft betrekking op de boardlayout zelf. De A0 of B0 verschilden qua pinlayout e.d. niet en de boardmakers hebben allemaal de reference layout van SiS gevolgd, het lijkt me dat je dus aan de revisienummers niet kunt zien of het een A0 of B0 is. Ik zou zeggen, zet de schroevendraaier eens onder de koelvin op de northbridge
Als je de koeler van de northbridge afhaalt? (om hem bv te vervangen) Raar. Maar zou kunnen hoor, ik heb niet in de alg. voorwaarden gekeken.Anoniem: 17873 schreef op 18 February 2003 @ 11:11:
[...]
Nogmaals, houdt er dan wel rekening mee dat de garantie vervalt!
Deze koeler zit er vastgelijmd op dvm een soort pasta, en het is niet de bedoeling om die er zomaar af te halen
Dan zal mijne er ook wel bijna zijn, ben niet thuis, maar haal m donderdag uiterlijk van het postkantoor, geheugen komt vrijdag binnen, dus kan ik zaterdag ophalen. M.a.w. zaterdagmiddag horen jullie meer.
Als het al gaatAnoniem: 17873 schreef op 18 februari 2003 @ 11:17:
Deze koeler zit er vastgelijmd op dvm een soort pasta, en het is niet de bedoeling om die er zomaar af te halen
Maar modificaties vallen altijd buiten de garantie. Overklokken is bijv. vaak ook een modificatie, je draait immers op niet gespecificeerde snelheden (FSB, voltage, etc.). Of je moet een standaard unlockte processor hebben
EfBe kan best wel eens gelijk hebben
Nee dat snap ik, maar wat ik niet snap is het volgende: waarom weet de verkopende partij niet wat hij verkoopt? de klant koopt nl. een bord met HT ondersteuning (dat is de veronderstelling). Echter, de klant kan dit pas testen wanneer het bord is ingebouwd, wat impliceert dat je je bord gebruikt, met alle gevolgen van dien (het is niet meer nieuw, wellicht beschadig je iets). Het kan nog erger worden: de klant heeft nu geen geld voor een HT proc en koopt bv een 2.6Ghz P4 met het oog op 'later upgrade ik wel'. Koopt over een jaar een P4 met HT support maar het bordje blijkt een A0 stepping chipset te bevatten.Anoniem: 17873 schreef op 18 februari 2003 @ 11:17:
Dan heeft de leverancier dus niet geleverd wat hij verondersteld werd te leveren. Ik maak op uit jouw woorden dat jij bij de leverancier werkt. Volgens mij moet de leverancier leveren wat hij veronderstelt te leveren en aan jullie kant kun je veel ellende voorkomen als je weet wat je levert, m.a.w. dat je uitzoekt of het een A0 of een B0 stepping is. Tot die tijd zou ik als klant echt niet zo'n bord aanschaffen, omdat ik echt het risico niet wil lopen dat bv over een jaar met mn 3.06 P4 upgrade ineens blijkt dat het 'HT' supporting bordje toch stiekum niet HT support.
@ EfBe: je verhaal klopt, maar je weet niet de volledige waarheid. In dit geval gaat jouw verhaal dus niet op. Kerstmit werkt idd bij EasyCom Systems, maar heeft wel gelijk als hij zegt dat hij een bord levert met HT support. Ik kan dit bevestigen (ik heb immers het bord al). Het staat met grote letters op de doos. Ook word op de GigaByte site gezegd dat al de SiS 655 borden HT ondersteuning hebben.
AnandTech heeft een email ontvangen waarin staat dat ondanks dat er een klein aantal A0 verscheept is, ze wel over HT support beschikken. Ze hebben namelijk een aanpassing gedaan in het BIOS waardoor het toch werkt (M05). Anders zouden ze bij GigaByte echt geen A0 verschepen, ze maken immers reclame voor HT ondersteuning.
Hier is de notice die in de manual zit (170kB): linkje. En de quote van deze site (http://www.giga-byte.com/...reading_SupportList.htm):
AnandTech heeft een email ontvangen waarin staat dat ondanks dat er een klein aantal A0 verscheept is, ze wel over HT support beschikken. Ze hebben namelijk een aanpassing gedaan in het BIOS waardoor het toch werkt (M05). Anders zouden ze bij GigaByte echt geen A0 verschepen, ze maken immers reclame voor HT ondersteuning.
Hier is de notice die in de manual zit (170kB): linkje. En de quote van deze site (http://www.giga-byte.com/...reading_SupportList.htm):
Dan ook nog het stukje van AnandTech:At this stage, due to the limitation of SiS chipset (655(A0), 648(A2), 651(A1), and 645DX(A0)) , there will be some circumstance when Intel Pentium 4 Processor with Hyper-Threading Technology is applied and enabled. Please see the manual for more detail.
2-12-2003 UDPATE: Gigabyte sends word that, even though the vast majority of SINXP1394 motherboards will be B0 stepping, there will be a small amount of A0 stepping SINXP1394 motherboards sold too. Gigabyte says they have made a particular modification to the BIOS of A0 stepping motherboards that allows full support for Hyper Threading (all B0 SINXP1394 boards support Hyper Threading of course). We have also received information that, while the SINXP1394 is capable of 800MHz FSB support through overclocking, Gigabyte cannot guarantee that the upcoming 800MHz FSB Pentium 4 processors will operate correctly in Gigabyte SINXP1394 motherboards until they find out exactly what changes Intel makes to mass production 800MHz FSB Pentium 4 silicon.
We will keep you updated on 800MHz FSB support as we continue to receive information throughout the month.
Ik vind dat er moeilijk wordt gedaan over het verwijderen van de fan van de Northbridge, in veel gevallen zit er niet eens pasta onder! vb: Chaintech apogee en chaintech apogee de luxe. Verder heb ik de northbridge gezien van: epox SDA+, soltek 75FRN-L beide voldoende pasta en van een Gigabyte 7DRV+. Eerlijk is eerlijk dit was de moeilijkste, ik weet niet wat voor troep ze bij gigabyte gebruiken maar ik ben er uren mee bezig geweest. Uiteindelijk door de fsb flink op te schroeven waardoor de northbridge lekker heet werd kon ik het koelblokje met fan eraf draaien! op een andere manier ging het niet.
ps: ik zal die garantiebewijzen is gaan lezen, eigenlijk zijn ze niet echt van toepassing op mij op dat ik niet zolang doe van een mobo, suk6 verder ermee!
ps: ik zal die garantiebewijzen is gaan lezen, eigenlijk zijn ze niet echt van toepassing op mij op dat ik niet zolang doe van een mobo, suk6 verder ermee!
Wij hebben altijd eerlijk gezegd dat het niet op te maken valt. In de manual en op de doos staat wel degelijk HTT-support. Echter er valt op geen enkele manier te controleren of het om A0 of B0 gaat. Wellicht dat dit via het koelblok (dat vast zit!!!) op de northbridge wel kan, maar dan is het risico geheel voor de klant en vervalt de garantie. Ik kan alleen opmaken dat het om Revisie 1.0 van het bord gaat en verder geeft GigaByte ook niet echt duidelijkheid.EfBe schreef op 18 February 2003 @ 11:48:
[...]
Nee dat snap ik, maar wat ik niet snap is het volgende: waarom weet de verkopende partij niet wat hij verkoopt? de klant koopt nl. een bord met HT ondersteuning (dat is de veronderstelling). Echter, de klant kan dit pas testen wanneer het bord is ingebouwd, wat impliceert dat je je bord gebruikt, met alle gevolgen van dien (het is niet meer nieuw, wellicht beschadig je iets). Het kan nog erger worden: de klant heeft nu geen geld voor een HT proc en koopt bv een 2.6Ghz P4 met het oog op 'later upgrade ik wel'. Koopt over een jaar een P4 met HT support maar het bordje blijkt een A0 stepping chipset te bevatten.
Dan heeft de leverancier dus niet geleverd wat hij verondersteld werd te leveren. Ik maak op uit jouw woorden dat jij bij de leverancier werkt. Volgens mij moet de leverancier leveren wat hij veronderstelt te leveren en aan jullie kant kun je veel ellende voorkomen als je weet wat je levert, m.a.w. dat je uitzoekt of het een A0 of een B0 stepping is. Tot die tijd zou ik als klant echt niet zo'n bord aanschaffen, omdat ik echt het risico niet wil lopen dat bv over een jaar met mn 3.06 P4 upgrade ineens blijkt dat het 'HT' supporting bordje toch stiekum niet HT support.
Iedereen die een bord bij ons heeft aangeschaft weet dat het of A0 of B0 is maar niet welke (net als ons dus)! Onze veronderstelling klopt dus gewoon ;-)
Overigens komen er binnenkort een aantal Bios updates uit voor dit bordje die eventuele onduidelijkheden moeten gaan verhelpen.
Een Northbridge koelblok zit er standaard niet op om er door een gebruiker afgehaald te worden. Bij de SINXP1394 zit hij goed vast, dus dat dan de garantie vervalt lijkt mij niet meer dan logisch ;-)Spice schreef op 18 February 2003 @ 12:15:
Ik vind dat er moeilijk wordt gedaan over het verwijderen van de fan van de Northbridge, in veel gevallen zit er niet eens pasta onder! vb: Chaintech apogee en chaintech apogee de luxe. Verder heb ik de northbridge gezien van: epox SDA+, soltek 75FRN-L beide voldoende pasta en van een Gigabyte 7DRV+. Eerlijk is eerlijk dit was de moeilijkste, ik weet niet wat voor troep ze bij gigabyte gebruiken maar ik ben er uren mee bezig geweest. Uiteindelijk door de fsb flink op te schroeven waardoor de northbridge lekker heet werd kon ik het koelblokje met fan eraf draaien! op een andere manier ging het niet.
Marketing geloof ik nooit, dus wat gigabyte's marketing en PR mensen roepen is aardig, maar ook niet meer dan dat. Ik zeg ook niet dat Kerstmit de boel beduveld of dat EasyCom systems dat doet, ik zeg alleen dat de klant wat ongewis wordt gelaten op deze manier, want hij kan alleen maar HOPEN dat de biospatch van gigabyte goed werkt wanneer de HT proc erop gezet wordt wanneer een A0 stepping op het bord zit (en dit is de 1e lichting dus die kans is reeel) OF hopen dat er een B0 op zit. Als klant heb ik liever zekerheid, en meer dan wat marketingblabla van gigabyte is er op dit moment niet. Wellicht ben ik wat sceptisch, maar better safe than sorry.FlamerX schreef op 18 February 2003 @ 12:09:
@ EfBe: je verhaal klopt, maar je weet niet de volledige waarheid. In dit geval gaat jouw verhaal dus niet op. Kerstmit werkt idd bij EasyCom Systems, maar heeft wel gelijk als hij zegt dat hij een bord levert met HT support. Ik kan dit bevestigen (ik heb immers het bord al). Het staat met grote letters op de doos. Ook word op de GigaByte site gezegd dat al de SiS 655 borden HT ondersteuning hebben.
Toch raar dat je garantie vervalt bij het verwijderen van de koeling.
Nogmaals, het koelblok zit er niet op om eraf gehaald te worden, het zit niet voor niets zo goed vast.ken schreef op 18 February 2003 @ 12:22:
Toch raar dat je garantie vervalt bij het verwijderen van de koeling.
U kunt het eventueel navragen bij andere leveranciers, als u er eentje weet te vinden die dan nog wel garantie verleent zou ik dat graag horen
sis 655 asus bord op de frontpage: nieuws: Asus P4SDX Deluxe SiS 655 moederbord review
EfBe: de plank die ik nu heb is geschikt voor HT. Dus het is geen kwestie van hopen of het werkt met een BIOS patch, het werkt gewoon. De mensen bij GigaByte zijn echt niet gek ofzo, die zullen echt wel testen of HT werkt. Lees die scan van mij maar eens, dan zie je dat er wel omstandigheden zijn waaronder hij niet werkt. Maar of dat ook voor de B0 geldt weet ik niet (iig wel voor A0 zoals gequoted van GigaByte support).
Je hebt wel gelijk dat niemand weet of hij een A0 of een B0 heeft. Ik denk zelfs dat het mogelijk is dat niemand daar ooit achter komt (of je moet zoiets uit een identifier string kunnen halen). Dat het hier een vroege levering betreft kan idd betekenen dat iedereen een A0 heeft.
Nogmaals: begin volgende week kan ik misschien meer vertellen (sWORDs misschien zaterdag al).
Je hebt wel gelijk dat niemand weet of hij een A0 of een B0 heeft. Ik denk zelfs dat het mogelijk is dat niemand daar ooit achter komt (of je moet zoiets uit een identifier string kunnen halen). Dat het hier een vroege levering betreft kan idd betekenen dat iedereen een A0 heeft.
Nogmaals: begin volgende week kan ik misschien meer vertellen (sWORDs misschien zaterdag al).
FlamerX: Wel even je sig aanpassen
[ Voor 14% gewijzigd door ken op 18-02-2003 16:23 ]
FlamerX: leg me dit dan eens uit: De A0 stepping support geen HT, SiS gaat een nieuwe stepping maken, die support wel HT. Wat blijkt nu? Gigabyte kan met wat biosgrepen (lees: chipset register waarden) de chip zo ompoken dat de A0 stepping toch HT support. Nu weet ik het niet, maar dat klinkt me vrij onzinnig in de oren, want dat zou betekenen dat de 2e stepping, de B0, niet nodig was geweest.
Snap het niet helemaalFlamerX schreef op 18 February 2003 @ 15:47:
Lees die scan van mij maar eens, dan zie je dat er wel omstandigheden zijn waaronder hij niet werkt. Maar of dat ook voor de B0 geldt weet ik niet (iig wel voor A0 zoals gequoted van GigaByte support).
Er zijn omstandigheden waarbij het niet werkt. Als je bijv. HT aan hebt staan en suspend to ram wil doen, zal hij niet posten denk ik. Lees dit maar eens.ken schreef op 18 February 2003 @ 16:26:
[...]
Snap het niet helemaalEr zijn dus omstandigheden waarbij HT niet helemaal ondersteund wordt?? Of bedoel je dat niet??
@ EfBe: waarom niet? GigaByte heeft een oplossing gevonden, maar andere bedrijven niet. Daarom is er een B0 stepping. Dat 1 mobo fabrikant een oplossing vindt hoeft niet te zeggen dat de chipset maker geen nieuwe chip hoeft uit te brengen.