Centraal HomeTheatre topic

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.213 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
stef, Heb je RGB ingesteld staan?
moet je wel rgb ondersteuning hebben op je tv, anders krijg je vreemde dingen.
externe mpg encoder kan je ook beter uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:11

-Stef-

Slainthe!

RGB? Ik heb de DVD-speler met een scartkabel met de tv verbonden. Beeld is prima alleen 1 streep bovenin.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
RGB is een techniek waarbij van meer scartpinnetjes gebruik wordt gemaakt voor mooiere kleuren. RGB is mooier als svideo bekabeling.
Als je Rgb aan hebt staan en je hebt geen 21 pins scart kabel of geen tv met rgb ondersteuning krijg je vreemde effecten (verschilt per tv).
Het zelfde geld voor de svideo instelling. Maar als je alleen een streep heb denk ik ook niet dat het daar aan ligt.
ik zou wel ff je instellingen checken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
tbusquet schreef op 25 januari 2003 @ 22:12:
[...]

Nee, bij mijn weten niet :s

Leg me dat eens uit als je wilt.. Ik weet dat de software te updaten is, maar dan moet je weer een speciale kabel kopen, en speciaal software bij Rotel bestellen toch ?

Leg me er eens wat meer over uit als je wilt !
Deze speciale kabel kreeg ik bij de aanschaf van mijn RSP1066, zat in de doos, evenals de allernwste AB ;). Ik zag dat je inmiddels op de ROTEL forum aanwezig was. Ga naar de site van Andrew, makkelijk te vinden, kijk daar op de 1055 page. Hier staat een pdf file, met daarin de instructies hoe een update werkt. Het enige waar ik tegen aanliep, was het feit dat ik iets moest verwijderen om 2 switches om te zetten. Die kon ik nergens vinden, de kap eraf, etc. Zit op de achterkant een klein plaatje dat je kan verwijderen, met daarachter de twee switches. Ik vond deze toen ik de kap er weer op schroefde ;)

Je hoeft iig geen speciale software hebben, je maakt gewoon een verbinding met je computer naar de rsp1066.

O ja, jouw verzoek voor de beta firmware moet je rechtstreeks aan Andrew zelf vragen. Hij mag van Rotel deze firmware aan een aantal mensen geven.

[ Voor 5% gewijzigd door blue eyes op 26-01-2003 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

duncanvdlinden schreef op 25 januari 2003 @ 23:34:
RGB is een techniek waarbij van meer scartpinnetjes gebruik wordt gemaakt voor mooiere kleuren. RGB is mooier als svideo bekabeling.
Als je Rgb aan hebt staan en je hebt geen 21 pins scart kabel of geen tv met rgb ondersteuning krijg je vreemde effecten (verschilt per tv).
Het zelfde geld voor de svideo instelling. Maar als je alleen een streep heb denk ik ook niet dat het daar aan ligt.
ik zou wel ff je instellingen checken. ;)
Stom van me. De DVD instellingen stond inderdaad niet op RGB. De streep is nu weg. Wat me opvalt is trouwens wel dat de menu's van de DVD-speler niet stil in beeld komen maar dat deze aardig trillen. Net of een videokanaal er net naast zit zeg maar.

Ik ben "even" de instellingen van zowel de DVD-speler als die van mijn RX-V1300 aan het doorlopen. Wat een mogelijkheden zeg! En dan die afstandsbediening. :X Voordat ik dit allemaal onder de knie heb zijn we weer wat weken verder (is inderdaad mijn eerste AV-receiver :) ). Verder vind ik dat al die DSP's die er mogelijk zijn in het niet vallen bij gewoon stereo (direct processor aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
dat er een signaal doorloopt kan een verkeerde scart afstelling zijn op je tv.
zorg dat het uitgaande signaal niet op "tv" ingesteld staat, dit is alleen nodig bij een videorecorder. als je dit aan heb staan zie je een tv zender door je dvd lopen zeg maar.
verder is het wel normaal dat bij kleine (vooral witte) letters het beeld wat trilt, dit is niet het geval bij 100hz tv's.

[ Voor 3% gewijzigd door duncanvdlinden op 26-01-2003 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

duncanvdlinden schreef op 26 January 2003 @ 15:07:
zorg dat het uitgaande signaal niet op "tv" ingesteld staat, dit is alleen nodig bij een videorecorder. als je dit aan heb staan zie je een tv zender door je dvd lopen zeg maar.
verder is het wel normaal dat bij kleine (vooral witte) letters het beeld wat trilt, dit is niet het geval bij 100hz tv's.
Er loopt geen tvbeeld doorheen malleen wat trillende lettertjes in de menu's. Instelling zal dan ook wel goed staan. Ik heb inderdaad nog een 50 Hz buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 00:41

MaxxMark

HT is Tof!

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 18:14:
[...]
Dat is normaal gesproken voor de on-screen instellingen, kan alleen nergens op de Pioneer site vinden of de 511 daar over beschikt.
Ik heb een middagje zitten klooten met de monitor out op mijn pioneer vsx d511.
Helaas zonder resultaat, geen OSD op mijn tv. Wel zag ik dat het beeld "versprong" zodra ik hem aansloot.

In de handleiding staat welgeteld 1 plaatje (geen text) over dat je de monitor out op een tv/monitor kan aansluiten, maar verder geen uitleg over wat hij doet en hoe hij werkt. erg vaag vond ik zelf..

Nu ik hier toch post, zijn er ervaringen van pioneer versterkers met B&W versterkers? Ik zit sterk te denken om b&w602s2's te gaan kopen ofzo. Ik weet dat ik moet gaan luisteren in een zaak, maar ik dacht ik vraag het in ieder geval alvast. Ik heb vaak gelezen dat pioneers nogal "hard" zijn en dat ze niet zomaar met elke speaker verbonden kan worden omdat die ook erg "hard" zijn en dat het dan versterkt word. Ofwel, iemand ervaringen met pioneer vs b&w ?

[ Voor 28% gewijzigd door MaxxMark op 26-01-2003 17:56 . Reden: Nu ik hier toch post... ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 10:19
MaxxMark schreef op 26 januari 2003 @ 17:53:
[...]

Ik heb een middagje zitten klooten met de monitor out op mijn pioneer vsx d511.
Helaas zonder resultaat, geen OSD op mijn tv. Wel zag ik dat het beeld "versprong" zodra ik hem aansloot.

In de handleiding staat welgeteld 1 plaatje (geen text) over dat je de monitor out op een tv/monitor kan aansluiten, maar verder geen uitleg over wat hij doet en hoe hij werkt. erg vaag vond ik zelf..
Volgens mij zit er op de 511 helemaal geen OSD...
De monitor out is puur bedoeld om je videosignalen via de receiver te laten lopen, kan handig zijn als je met veel verschillende videobronnen werkt, zodat je makkelijk met 1 druk op de knop een ander apparaat kan selecteren (anders moet je bv je TV op een ander ingangssignaal zetten)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10
Monitor out werkt heel simpel: je kan al je videobronnen aansluiten op je amp, en dan de amp op de TV, en dan hoef je nooit meer van AV kanaal te veranderen. Je switched met je amp dan zowel het audiosignaal als het videosignaal.

IMHO vrij nutteloos... het betekent nl. signaalverlies, en de meeste amps hebben alleen S-video en composiet ingangen... sommige hebben ook component, en marantz biedt zelfs SCART op de 8200 en 9200.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

ikmattie schreef op 26 January 2003 @ 17:57:
[...]

Volgens mij zit er op de 511 helemaal geen OSD...
De monitor out is puur bedoeld om je videosignalen via de receiver te laten lopen, kan handig zijn als je met veel verschillende videobronnen werkt, zodat je makkelijk met 1 druk op de knop een ander apparaat kan selecteren (anders moet je bv je TV op een ander ingangssignaal zetten)
Hmm dan waren mijn gedahcte gangen op dat moment wat verkeerd..
Maaruh...
Toen "dacht ik" het logisch te beredeneren.. Aangezien je videoin op je versterker hebt ( die inkomende bronnen) en video-out... (uitgaande tv signalen) ofwel wat jij beschrijft..

Imo is/was dat wat anders dan monitor (aangezien daar dus een aparte aansluiting voor is).

Dus dan is de vraag waar is de video-out voor ? of wat zijn de verschillen tussen video out en monitor out

(pakt ondertussen even het boekje er bij)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ik heb nog even het boekje er bij gepakt. Het valt onder het kopje "Aansluiten video apperatuur"

Daar staat een plaatje van alle video in en outputs (zoals je vermelde) om video signalen door te schakelen.

Maar los daarvan (op een ander plaatje) staat een tv los met de versterker aangesloten via de monitor-out (en geen andere bronnen/doellen). Al met al dus erg onduidelijk in mijn ogen :)
Ik ga er maar gewoon van uit dat het geen osd functie heeft, dan kan het alleen maar meevallen later :P

Het is inderdaad zeer nutteloos om je signaal door te lussen vanwege signaal verlies (zeker als je gewoon gebruik maakt van je rgb out van je dvdspeler via je scart kabel)

[ Voor 10% gewijzigd door MaxxMark op 26-01-2003 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Ik zat die OSD ook net te bekijken voor mijn Yamaha. Om dat werkend te krijgen moet je je TV zowel op de component video uitgang als op de composiet of de s-video uitgang aansluiten. Dat heb ik dus niet want ik heb mijn DVD-speler met SCART op mijn TV aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Lijkt me stug dat je alle soorten moet aansluiten voor gewoon OSD. Meestal kan je kiezen op welke video/monitor out het OSD wordt gestuurd. Vaak of de video (composiet) of de s-video out. S-video out geeft een beter resultaat, letters een stuk strakker dan bij composiet. Als je tv dus een s-video aansluiting heeft gebruik dan een kabeltje om die OSD uit te sturen. Echter doe je dit een paar keer totdat alles goed ingesteld is, daarna is het niet meer nodig.
Ik heb zelf een s-video naar scart kabel gekocht en die op 1 van de 3 scarts van m'n tv aangesloten (de svideo scart). Ik heb dit zo gedaan omdat de svideo aansluiting van m'n tv op de voorkant zit en ik toch makkelijk naar de OSD wil (voor net-audio van m'n reciever wel handig met menu's enzo).
M'n dvd speler zit gewoon met een scart aan de tv rechtsreeks met RGB signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Scarp schreef op 26 January 2003 @ 18:17:
Lijkt me stug dat je alle soorten moet aansluiten voor gewoon OSD. Meestal kan je kiezen op welke video/monitor out het OSD wordt gestuurd. Vaak of de video (composiet) of de s-video out. S-video out geeft een beter resultaat, letters een stuk strakker dan bij composiet. Als je tv dus een s-video aansluiting heeft gebruik dan een kabeltje om die OSD uit te sturen. Echter doe je dit een paar keer totdat alles goed ingesteld is, daarna is het niet meer nodig.
Ik heb zelf een s-video naar scart kabel gekocht en die op 1 van de 3 scarts van m'n tv aangesloten (de svideo scart). Ik heb dit zo gedaan omdat de svideo aansluiting van m'n tv op de voorkant zit en ik toch makkelijk naar de OSD wil (voor net-audio van m'n reciever wel handig met menu's enzo).
M'n dvd speler zit gewoon met een scart aan de tv rechtsreeks met RGB signaal.
Ik heb geen s-video kabeltje dus ik kan het niet uitproberen maar de handleiding zegt:
Als uw video monitor alleen aangesloten is op de component video aansluitingen van dit toestel, zal het in-beeld-display niet getoond worden. Let er op dat uw video monitor aangesloten is op de component video aansluiting en hetzij de video, hetzij de s-video aansluitingen, als u het in-beeld-display wilt zien.
Het kan natuurlijk zo zijn dat wanneer je alleen de s-video aansluiting tussen TV en amp gebruikt dat je ook OSD hebt. Alleen met een componentverbinding dus in ieder geval niet.

Ik heb ook een s-video aansluiting aan de voorkant van de TV. Misschien toch ook maar eens een SCART naar S-video kabel kopen. Alhoewel je de instellingen natuurlijk maar 1 keer goed zet (via amp display werkt ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Blue Eyes schreef op 26 januari 2003 @ 13:55:
[...]

Deze speciale kabel kreeg ik bij de aanschaf van mijn RSP1066, zat in de doos, evenals de allernwste AB ;). Ik zag dat je inmiddels op de ROTEL forum aanwezig was. Ga naar de site van Andrew, makkelijk te vinden, kijk daar op de 1055 page. Hier staat een pdf file, met daarin de instructies hoe een update werkt. Het enige waar ik tegen aanliep, was het feit dat ik iets moest verwijderen om 2 switches om te zetten. Die kon ik nergens vinden, de kap eraf, etc. Zit op de achterkant een klein plaatje dat je kan verwijderen, met daarachter de twee switches. Ik vond deze toen ik de kap er weer op schroefde ;)

Je hoeft iig geen speciale software hebben, je maakt gewoon een verbinding met je computer naar de rsp1066.

O ja, jouw verzoek voor de beta firmware moet je rechtstreeks aan Andrew zelf vragen. Hij mag van Rotel deze firmware aan een aantal mensen geven.
Ahhh, zo dan !

Ik kreeg er geen kabel bij, misschien omdat ik hem uit Duitsland geimporteerd heb. (wat is er vernieuwd aan de AB ?)

En ik had het Rotelforum gevonden ja, echt nergens op internet is er iets te vinden. Ik heb me echt een ongeluk gezocht. Uiteindelijk via het HTForum gezien dat iemand het over Club Rotel had, toen maar met Google gezocht naar Club Rotel, en toen kwam ik op het forum HTGuide, me daar een ongeluk gezocht, maar uiteindelijk via mail de nieuwste firmware gekregen. Toen nog het probleem van de kabel, want het schema zoals het bij Rotel op de site staat werkt dus gewoon niet ! Ik had dus een kabel via Rotels' guide in elkaar geknutseld, en kwam er niet achter waarom telnet geen verbinding met mijn versterker wilde krijgen. Uiteindelijk maar de ICQ opgezocht van de persoon die mij de firmware had gemaild. Die snapte het ook niet, toen vertelde ik hem hoe ik de kabel had gemaakt, daarna heeft hij nog wat nagezocht, en bleek dat er een fout in de site van Rotel zit. Veel zoeken en solderen, en toen ... TADA !!! Connectie met de versterker ! As we speak zit ik de software te upgraden naar de nieuwste (beta) versie !

En ik wist dat de dipswichtes achter dat plaatje verstopt zaten, heb de achterkant nl. grondig bestudeerd toen ik hem ontving.

Rotel blijft toch wel erg goed met dit soort dingen zeg ! Gewoon nieuwe software in je bak laden, echt geweldig !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
De AB die nu bijgeleverd is de RR1050 ipv de 969

De update is hier al geinstalleerd ;)

Ik vond de bestudering van de achterkant minder belangrijk, aansluiten en draaien maar!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Blue Eyes schreef op 26 January 2003 @ 19:21:
De AB die nu bijgeleverd is de RR1050 ipv de 969

De update is hier al geinstalleerd ;)

Ik vond de bestudering van de achterkant minder belangrijk, aansluiten en draaien maar!!!
Ja, ik heb nu ook de update draaien hier..

Wat biedt de 1055 AB meer dan de 969 ? Die heb ik nl.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
geen idee eigenlijk. Het is nogal een hot issue op het net. Ik heb de handleiding van de 969, en de handleiding van de rr1050. Ik heb zelf al de rr1090, dus ik gebruik ook de rr1050 niet.

En hoe vind je de update? Lees het forum maar eens over de voors en tegens. Met name dat nu het volume continue zichtbaar is, ipv het 99% van de gevallen onzinnige rec device ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op 26 January 2003 @ 15:07:
Dat probleem van dat 2de beeld wat zo heel vaag door het DVD signaal loopt heb ik hier dus ook, maar ik vind maar niet waar ik dat kan instellen :(

Kheb een Philips 28WP9616 TV een een Pioneer DV-454-K, iemand soms een idee waar dat in te stellen is ? Ik gebruik het RGB signaal van de Pioneer over een SCART kabel, samen met coaxiale digitale audio out.

Maar ja, als ik eenmaal een receiver heb, en het signaal via de receiver gaat, zal het ook wel opgelost zijn neem ik aan ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 00:59:
[...]

Dat probleem van dat 2de beeld wat zo heel vaag door het DVD signaal loopt heb ik hier dus ook, maar ik vind maar niet waar ik dat kan instellen :(

Kheb een Philips 28WP9616 TV een een Pioneer DV-454-K, iemand soms een idee waar dat in te stellen is ? Ik gebruik het RGB signaal van de Pioneer over een SCART kabel, samen met coaxiale digitale audio out.

Maar ja, als ik eenmaal een receiver heb, en het signaal via de receiver gaat, zal het ook wel opgelost zijn neem ik aan ? :?
Nope is dan niet opgelost, als je de receiver aansluit op de zelfde scartaansluiting.
de instellingen kun je wel terugvinden in de tv instellingen, de scart uitgang staat dan op tv, zet dit anders. ;)
je kunt ook nog scart2 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op 27 January 2003 @ 08:51:
[...]
Nope is dan niet opgelost, als je de receiver aansluit op de zelfde scartaansluiting.
de instellingen kun je wel terugvinden in de tv instellingen, de scart uitgang staat dan op tv, zet dit anders. ;)
je kunt ook nog scart2 proberen.
Ik vrees dat m'n TV die optie niet heeft om dat in te stellen. Misschien zit dat vast op EXT1 en moet ik EXT2 3 of 4 gebruiken, maar dan kan ik mn digitale audio in niet meer gebruiken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 09:07:
[...]

Ik vrees dat m'n TV die optie niet heeft om dat in te stellen. Misschien zit dat vast op EXT1 en moet ik EXT2 3 of 4 gebruiken, maar dan kan ik mn digitale audio in niet meer gebruiken :'(
heel vaag!
maar misschien is dat wel een instelling op je dvd speler.
probeer is wat andere audiosettings. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nog een hele domme vraag maar ik heb een Philips dvd speler en nu wilde ik graag een Sony Reciever. Kan ik dit wel probleemloos op elkaar aansluiten? :|

Dit zijn de specificaties van de reciever:
Sony receiver STR-DE485 met o.a.:
Dolby Pro Logic decoder
Dolby Digital en DTS
Digital Sound Reproduction
Digital Cinema Sound
equalizer (bass/treble)
RDS-tuner met 30 voorkeuzezenders
2x audio-in, 1x audio-uit, 3x video-in, 1x video-uit, optisch-in, coaxiaal-in en hoofdtelefoonaansluiting
afm. (hxbxd): 14.5x43x30 cm
gewicht: 7 kg

Sony speakerset met o.a:
5x80 watt uitgangsvermogen
8 Ohm impendantie

DVD Speler:
Optisch-uit,
Coaxiaal uit..
etc.

Nu wilde ik vragen of dit misschien conflicten kan opleveren omdat de Dvd Speler van Philips is en de reciever van Sony? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat kan absoluut geen problemen geven, gegarandeerd!:)

Je sluit de dvd-speler met de optische of coaxiale uitgang van je dvd-speler en de optische/coaxiale ingang van je receiver aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het overwegen om de Sony HTP-4000 te kopen, zijn er mensen die ervaring hebben met deze set en hun mening willen geven. Als iemand voor hetzelfde geld (+/- 900 euro) een betere set weet waar audio-cd's ook goed op klinken dan hoor ik dat graag.

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linkje zou wel handig zijn ;)

Is zeker een HT setje?

Ik zou eerder voor goede componenten gaan, hoeft helemaal niet veel te kosten:
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 16:28:
Onder de 1000 euro klaar zijn is idd mogelijk,

Ik ga gewoon weer met een paar mogelijkheden gooien ;) :

Pioneer VSX-D511 a €300
Pioneer DV-454 a€220
is dus een ruime 500 euro, je hebt dan een 5.1 set die DD,DTS, en DPLII ondersteund, echt een goede value for money, dan hou je nog 500 euro over voor speakers!

Ook bij Yamaha is zoiets samen te stellen:
Yamaha RXV-430rds a €310
Yamaha DVD-S530 a €275
Totaal: €585 deze heeft iets meer mijn voorkeur vanwege de beter surround mogelijkheden. Geen groot verschil. :)
Dan heb je natuurlijk nog geen speakers, dat ga je ook niet redden voor 300 euro meer, alhoewel met DIY veel te halen is. Dat geeft ook niet, koop gewoon eerst 2 fronts, daar koop je dan later 2 rears en een center bij. Zo heb je voor iets meer een veeel betere set. Vooral met muziek, waar ik die HT setjes echt rampzalig in vindt.

edit: Ik had natuurlijk eerst de set moeten bekijken. De set is op zich wel goed, (componenten) maar dat soort speakers klinken niet lekker bij muziek. Bar slecht eerder, veels te blikkerig en slechte middentonen. Goede fronts zijn echt aan te raden.

Het bijbehorende linkje: http://www.sony.nl/view.x...2856&prod=29275&loc=en_NL

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Even een vraagje tussendoor. :)

Ik heb mijn DVD-speler via een coaxkabel en via een analoge 2-kanaalskabel op mijn receiver aangesloten. Als ik nu een CD draai en de receiver staat op CD Auto hoor je de CD maar als ik nou CD Analoog selecteer om mijn analoge kabel aan het werk te horen hoor ik helemaal niets. Ook DVD analoog geeft geen geluid. De kabels zijn correct aangesloten. Iemand die ziet/weet wat ik niet zie/weet? Ik kan dus kennelijk alleen mijn coax aan het werk zetten. Zit je dan met je Profigold kabel.

[ Voor 5% gewijzigd door -Stef- op 28-01-2003 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Geeft je dvd player wel analoog door? Misschien een instelling verkeerd, zodat ie alleen maar digitaal geluid geeft.

Overigens, je hebt de dvd speler op een coax voor de dvd speler en een de analoge op de cd cinch input gezet ofzo?

Check toch nog eens de verbindingen en instelling van beide apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Scarp schreef op 28 januari 2003 @ 21:43:
Geeft je dvd player wel analoog door? Misschien een instelling verkeerd, zodat ie alleen maar digitaal geluid geeft.

Overigens, je hebt de dvd speler op een coax voor de dvd speler en een de analoge op de cd cinch input gezet ofzo?

Check toch nog eens de verbindingen en instelling van beide apparaten
Als ik een DVD speel geeft hij zowel in Auto-mode als in analoge-mode geluid. Een CD echter in mijn DVDspeler geeft op CD Auto-mode geluid maar op CD analoge-mode geen geluid.

De analoge kabel zit tussen de dvdspeler en de dvd input.

Verder speelt de dvdspeler SACD af op DVD Auto-mode en op Analoge-mode (heb ook nog 3 2-kanaals analoge kabels tussen dvd en receiver).

Ter illustratie: blauwe analoge Profigold gaat in de DVD ingang.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fierst/DSCF0012.JPG

Meer zicht op links. Licht grijze kabels zijn voor het SACD/DVD-A geluid. Donker grijze is de digicoax.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fierst/DSCF0013.JPG

[ Voor 28% gewijzigd door -Stef- op 28-01-2003 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
-Stef- schreef op 28 januari 2003 @ 21:51:
[...]

Als ik een DVD speel geeft hij zowel in Auto-mode als in analoge-mode geluid. Een CD echter in mijn DVDspeler geeft op CD Auto-mode geluid maar op CD analoge-mode geen geluid.

De analoge kabel zit tussen de dvdspeler en de dvd input.

Verder speelt de dvdspeler SACD af op DVD Auto-mode en op Analoge-mode (heb ook nog 3 2-kanaals analoge kabels tussen dvd en receiver).

Ter illustratie: blauwe analoge Profigold gaat in de DVD ingang.

[afbeelding]

Meer zicht op links. Licht grijze kabels zijn voor het SACD/DVD-A geluid. Donker grijze is de digicoax.

[afbeelding]
Gaat het stereo geluid van je cd niet via je 5.1 analoge ingang? Net als bij een multi-channel sacd? Meestal kies je een van beide bij een dvd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb bijna alle pagina's bekeken.
En heb geen vergelijkend model gevonden nog maar goed misschien gemist (sorry dan)
Goed

Ik heb Samsung s224 DvD (regio vrij)
en wil hierbij dus een relatief goed maar ook weer niet te dure set hebben.
Let op tis een DvD zonder eigen AC3 Decoder dus versterker moet dit tevens wel bezitten.
DvD speler is Perfect verder dus die wil ik niet vernieuwen.

Iemand een Goeie tip?

Ps: dan ga ik nog eens 30 Pagina's door spitten..

Pff... :)(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 16:54:
Hmm ik heb bijna alle pagina's bekeken.
En heb geen vergelijkend model gevonden nog maar goed misschien gemist (sorry dan)
Goed

Ik heb Samsung s224 DvD (regio vrij)
en wil hierbij dus een relatief goed maar ook weer niet te dure set hebben.
Let op tis een DvD zonder eigen AC3 Decoder dus versterker moet dit tevens wel bezitten.
DvD speler is Perfect verder dus die wil ik niet vernieuwen.

Iemand een Goeie tip?

Ps: dan ga ik nog eens 30 Pagina's door spitten..

Pff... :)(
uhm mijn voorkeur, marantz sr4300, tannoy mx speakers er om heen.
goed betaalbaar een hele mooie muziekale kwaliteit.
maarja er is meer op te noemen, t'is maar wat je zelf aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm even me vraag wat verfijnen.

DvD speler : Samsung s224 (met optisch en Coaxial uitgang geen decoder)
Decoder/Tuner/versterker.

Behalve voor me thuis bioscoop en muziek cd's wou ik er ook Radio op kunnen luisteren nu weet ik dat die er ook gewoon zijn, varieerd van 300 Euro tot 799 Euro Incl boxen.
Nu wat zijn Bv nu goeie Decoder/Tuner/Versterker? Boxen is namelijk als laatste item
of het moet een compleet systeem zijn maar me voorkeur gaat toch uit naar lose items.

Minimaal 6.1 of 7.1

marantz sr4300 <-- is misschien optie enkel hij moet Zilver zijn kwa kleur. En ik mis AC3? of ik las de specs even verkeerd?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ja ac3=dolbydigitaal(DD) is bijna standaard tegenwoordig.
DTS is DD naar dan met een hogere bandbreedte komt dus zuiverder uit de boxen.
de marantz heeft dus ook Dolby digitaal.
is alleen niet zilver, goud of zwart.

[ Voor 25% gewijzigd door duncanvdlinden op 29-01-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Ik heb nu de rear-speakers ook aangesloten en test ze momenteel even met Saving Private Ryan. Mooi geluid.

Ik vind het overigens wel lastig om de juiste geluidskeuze te maken met zoveel aanbod. Moet het nou Dolby Digital (normal) of juist (Enhanced) met een DSP etc. Veel verschil ertussen hoor ik niet. Wat heeft men hier eigenlijk gebruikelijk aanstaan bij muziek en DVD's?

Ik had trouwens gedacht dat uit de rears veel meer geluid zou komen maar het is echt puur voor de achtergrondgeluiden hoor ik.

Overigens wanneer ik een DD DVD afspeel en wissel tussen DVD(Auto) en CD (Auto) zie ik nu dat DVD (Auto) geen dolby digital signaal ontvangt en CD (Auto) wel een dolby digital signaal ontvangt. Hoe kan dat want ik heb alleen een DVD-speler en die is met een coax met de receiver verbonden. Verder nog met een analoge Profigold op de DVD-ingang en met een 5.1 analoge verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
-Stef- schreef op 30 januari 2003 @ 21:32:
Ik heb nu de rear-speakers ook aangesloten en test ze momenteel even met Saving Private Ryan. Mooi geluid.

Ik vind het overigens wel lastig om de juiste geluidskeuze te maken met zoveel aanbod. Moet het nou Dolby Digital (normal) of juist (Enhanced) met een DSP etc. Veel verschil ertussen hoor ik niet. Wat heeft men hier eigenlijk gebruikelijk aanstaan bij muziek en DVD's?

Ik had trouwens gedacht dat uit de rears veel meer geluid zou komen maar het is echt puur voor de achtergrondgeluiden hoor ik.

Overigens wanneer ik een DD DVD afspeel en wissel tussen DVD(Auto) en CD (Auto) zie ik nu dat DVD (Auto) geen dolby digital signaal ontvangt en CD (Auto) wel een dolby digital signaal ontvangt. Hoe kan dat want ik heb alleen een DVD-speler en die is met een coax met de receiver verbonden. Verder nog met een analoge Profigold op de DVD-ingang en met een 5.1 analoge verbinding.
bij mijn marantz kun je de digitale ingangen terug vinden in het setup menu van de receiver. je kunt dan b.v. dvd op, dig1 zetten.
als je bij mijn marantz b.v. cd op none zet pakt ie automatisch het analoge signaal op de desbetreffende bron.
ik denk dat het bij jouw receiver ook zoiets is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

duncanvdlinden schreef op 30 januari 2003 @ 21:42:
[...]

bij mijn marantz kun je de digitale ingangen terug vinden in het setup menu van de receiver. je kunt dan b.v. dvd op, dig1 zetten.
als je bij mijn marantz b.v. cd op none zet pakt ie automatisch het analoge signaal op de desbetreffende bron.
ik denk dat het bij jouw receiver ook zoiets is ;)
Je kan meen ik inderdaad uitgangen toewijzen aan bronnen. Maar dan nog vind ik het vreemd dat een DVD wel DD binnenkomt op CD (auto) en met niet-DD geluid op DVD (auto).

Wat ik ook vreemd vind trouwens is dat DTS geluid (Gladiator) via mijn (digitale) coax op de DVD-ingang binnen zou moeten komen. Echter, hoor ik op DVD (DTS)niets en DVD (Auto en Analog) geeft alleen de muziek en achtergrondgeluiden, geen stemgeluid vreemd genoeg. Deze komen er pas bij als ik 6chnl selecteer maar dan gebruik ik geen coax want dan selecteer ik de 5.1 analoge kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
-Stef- schreef op 30 January 2003 @ 22:01:
[...]

Je kan meen ik inderdaad uitgangen toewijzen aan bronnen. Maar dan nog vind ik het vreemd dat een DVD wel DD binnenkomt op CD (auto) en met niet-DD geluid op DVD (auto).

Wat ik ook vreemd vind trouwens is dat DTS geluid (Gladiator) via mijn (digitale) coax op de DVD-ingang binnen zou moeten komen. Echter, hoor ik op DVD (DTS)niets en DVD (Auto en Analog) geeft alleen de muziek en achtergrondgeluiden, geen stemgeluid vreemd genoeg. Deze komen er pas bij als ik 6chnl selecteer maar dan gebruik ik geen coax want dan selecteer ik de 5.1 analoge kabels.
weet je zeker dat de digitale ingang waar je dvd speler op zit binnenkomt op dvd, dus ook gesellecteerd staat in de instellingen?

dat je dts over de analoge output krijgt komt denk ik omdat je de dvd speler het geluid laat decoderen naar analoog. zet dus dts op bitstream of iets wat er op lijkt in je dvd instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

duncanvdlinden schreef op 30 januari 2003 @ 22:07:
[...]

weet je zeker dat de digitale ingang waar je dvd speler op zit binnenkomt op dvd, dus ook gecelecteerd staat in de instellingen?
De coax komt binnen op de digitale ingang van mijn receiver uiteraard. Bedoel je of die ingang is toegewezen aan mijn DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
-Stef- schreef op 30 januari 2003 @ 22:09:
[...]

De coax komt binnen op de digitale ingang van mijn receiver uiteraard. Bedoel je of die ingang is toegewezen aan mijn DVD?
ik bedoel of die ingang is toegewezen aan je dvdbron op je receiver. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

duncanvdlinden schreef op 30 januari 2003 @ 22:12:
[...]

ik bedoel of die ingang is toegewezen aan je dvdbron op je receiver. ;)
Ik bedoelde dat ook. Ik zie nu in het boekie dat de coaxial in standaard staat toegewezen op CD en TV. :) Ik zet hem dus eerst maar eens op DVD, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
-stef-, op zich zijn dsp modes geinig, maar meestal krijg je toch het beste geluid als je het op zo'n originele vorm laat. Dus gewoon Dolby Digital als het ook dat formaat is. Misschien dat je met zo'n dsp mode het nog ruimtelijker enzo kan maken, maar dat is niet te oorspronkelijke bedoeling van de makers, dus niet anders maken dan het is lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Scarp schreef op 30 January 2003 @ 22:16:
-stef-, op zich zijn dsp modes geinig, maar meestal krijg je toch het beste geluid als je het op zo'n originele vorm laat. Dus gewoon Dolby Digital als het ook dat formaat is. Misschien dat je met zo'n dsp mode het nog ruimtelijker enzo kan maken, maar dat is niet te oorspronkelijke bedoeling van de makers, dus niet anders maken dan het is lijkt mij.
Dat dacht ik zelf eigenlijk ook. Het zelfde vind ik nu met CD's die ik op "processor direct" het mooist vind klinken terwijl ik op mijn vorige "setje" de equalizer hard aan het werk moest zetten. Ik denk dat dat het verschil is tussen kwaliteit en bagger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Tja, processor direct (Direct mode, Tone Defeat, Source Direct etc. etc.) is eigenlijk een knop waardoor alle electronische circuits worden gebypassed. Het signaal komt dan zo clean mogelijk door. The only way to listen to music :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

s_roubos schreef op 31 januari 2003 @ 00:14:
Tja, processor direct (Direct mode, Tone Defeat, Source Direct etc. etc.) is eigenlijk een knop waardoor alle electronische circuits worden gebypassed. Het signaal komt dan zo clean mogelijk door. The only way to listen to music :)
Exact, maar nu hoor ik pas het verschil met wat ik hiervoor had. Muziek zoals muziek bedoeld is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Bij mijn onkyo heet die mode "Pure audio", die schakelt alle toon en speaker instellingen (of ie large of niet is), gebruikt geen sub alleen de 2 fronts, schakelt alle circuits voor video uit (dus geen osd etc) en schakelt het display uit. Het verschil is minimaal, maar het is er wel. Ik kan 'm ook via Source Direct doen (welke dus wel video circuit aanheeft, maar gebruikt ook alleen maar puur stereo) en daar zit dan een klein verschil in geluid met Pure Audio mode, maar echt veel is het.
Enige wat aanblijft in een pure audio mode aan de voorkant is een blauw ledje :)
Het is genieten met een beetje goede apparatuur. Bij de meeste hoor ik echt gewoon veel meer in de muziek, klinkt allemaal veel warmer, voller en mooier dan bij mijn oude yamaha.
Ik denk dat de meeste mensen dit effect wel kennen :)
(als je het niet kent dan heb je een verkeerde aanschaf gedaan denk ik :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik luisterde ook via Source direct op mijn SR4200... maar geen enkele source direct mode kan op tegen een echte stereo amp, het verschil is zooo groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Even een update: 2 problemen zijn verholpen. Ik heb er zelfs een vrije dag voor opgenomen. :)

1) de coaxingang bleek inderdaad te zijn toegewezen op CD ipv DVD. Nu blijft de receiver gewoon op DVD staan, zowel voor DVD's als voor CD's.

2) de CD Playback van mijn DVD-speler stond ingesteld op DTS CD Playback ipv PCM Playback.
Wanneer de speler op DTS CD Playback is ingesteld is de weergave optimaal voor het afspelen van DTS CD's. In deze modus kunt u geen standaard audio CD's door de analoge uitgangen afspelen. Zet de instelling terug op PCM Playback om standaard CD's af te spelen.
Kwestie dus van RTFM.

[ Voor 3% gewijzigd door -Stef- op 31-01-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Hehe stef... je zal niet de eerste en zeker niet de laatste zijn :)
Handleiding lezen helpt ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Scarp schreef op 31 January 2003 @ 14:51:
Hehe stef... je zal niet de eerste en zeker niet de laatste zijn :)
Handleiding lezen helpt ! :)
Maar hij is zo dik. En ik heb nog zoveel ander leeswerk te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:39
Ik heb sinds kort een yamaha 630 rds aangeschaft waar Ik op het moment 2 "oude" beovox cx50's op heb aangesloten. Deze speakers zijn "wel aardig" maar leveren nog niet het gewenste resulataat.

Ik zit daarom alvast te kijken voor een toekomstige uitbreiding van het geheel met 2 front zuilen en een center. Ik wil dan de beovoxen als rears gebuiken (in iedergeval tot de rest van de set compleet is). Is dit verstandig?

En zo ja weet iemand waar ik op moet letten om die drie nieuwe speakers goed te laten samenwerken met die beovox'n? (kwa specificaties etc)

En is een subwoofer nog wel noodzakelijk wanneer ik 2 3weg front zuilen neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou je niet laten leiden door die beovoxen, koop de fronts en center die je het beste bevallen. Zeker als je van plan bent ook nog eens rears uit dezelfde serie te kopen dan is het zonde om een compromis te maken dankzij de de beovoxen.

De enigste manier om te weten of 2 boxen bij elkaar passen is door te luisteren, specs zeggen zo weinig over de klankleur etc.

Een subwoofer blijft meestal een fijne aanvulling bij je HT, alhoewel het minder noodzakelijk is als je fronts erg laag gaan, levert een sub meestal wel veel betere bas-effecten. Maar je weet eigenlijk pas wat je mist als je een goede sub erbij plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

Het is misschien wel een noodzaak ook al gaan je fronts laag ! Wat minimaal net zo belangrijk is is dat je fronts de pas met punch en impact kunnen brengen !

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
Is het eigenlijk niet zonde om 3weg fronts te halen, wanneer er toch een sub komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Als 3 weg zonde zou zijn waarom zou 2 weg dat dan niet zijn ? Wat maakt het systeem nou uit ? Vloerstaanders klinken niet alleen onder de 100hz heel anders. Ook er boven.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
Ja ok, maar ik zit te twijfelen over wat voor soort vloerstaanders ik moet gaan checken. Zo kan er gekozen worden tussen bijvoorbeeld de infinity alpha 40 en de iets grotere alpha 50. En ik vraag me af of er tussen die de 50 tov een 40 veel verschil zit. Doordat de 50 groter is, is de sub daarvan ook groter. Maar wanneer de lage tonen straks toch voornamelijk door een subwoofer gedaan worden lijkt het mij zonde om de grotere 50 te nemen. of heb ik het hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat zou goed kunnen ja. Maar het verschil tussen een boekenplankluidspreker en vloerstaander is niet alleen de bas. En soms willen de vloerstaanders onderling ook nog wel is verschillend klinken uit dezelfde serie. Maar wat jij zegt is idd goed mogelijk.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
Hoe lang blijven speaker serries trouwens in productie? want het zal waarschijnlijk wel eventjes duren voordat ik hem helemaal compleet zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar hoef je je niet druk over te maken. Meeste speaker series lopen wel even. Als ze dan eenmaal uit produktie gaan wordt er flink mee gestund. Dat is dus opzich ook heleamaal niet verkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef, wat kosten die Profigold kabels van jou?
Van Den Hul vind ik toch net wat _te_ duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Stefmeister schreef op 03 February 2003 @ 13:36:
Ja ok, maar ik zit te twijfelen over wat voor soort vloerstaanders ik moet gaan checken. Zo kan er gekozen worden tussen bijvoorbeeld de infinity alpha 40 en de iets grotere alpha 50. En ik vraag me af of er tussen die de 50 tov een 40 veel verschil zit. Doordat de 50 groter is, is de sub daarvan ook groter. Maar wanneer de lage tonen straks toch voornamelijk door een subwoofer gedaan worden lijkt het mij zonde om de grotere 50 te nemen. of heb ik het hier mis?
Ernaar luisteren is het beste. Twee types speakers van hetzelfde merk kunnen best een behoorlijk verschil hebben in geluid. Ik heb zelf toen ik een systeem kocht geluisterd naar de B&W 603s3 en de 604s3, dat zijn beide vloerstaanders en beide best groot, maar een behoorlijk verschil qua geluid zit erin. Dus ga uit van wat je het beste vindt klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 15:41:
Stef, wat kosten die Profigold kabels van jou?
Van Den Hul vind ik toch net wat _te_ duur ;)
Ik heb hem voor 21 euro via Rik Stoet gekocht maar ik zag ze hier in Utrecht (Vinkenburgstraat) voor 25 euro hangen. Rond die prijs dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
vraagje.....

Zijn dit een beetje goede speakers van Tannoy?
zijn niet van mij maar ik vraag het voor iemand anders.
heeft iemand info van deze speaker?
is namelijk een niet zo'n bekend type van tannoy.
met welk type van Tannoy zijn ze qua kwaliteit vergelijkbaar?
zijn zo'n 15 jaar oud.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/daddy2002/tannoy.JPG

[ Voor 25% gewijzigd door duncanvdlinden op 04-02-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

even de topic terug omhoog hekelen ..
omdat ik geen nederlander ben , weet ik dus absoluut niet wat tegenwoordig de prijs van de Marantz SR-4200 / 4300 is in nederland?
maar ik zou dat dus wel enorm graag willen weten , kan iemand mij ff helpen? :) In belgië zijn die dingen allemaal vééél te duur ... zou anders misschien nog best in Duitsland gaan ? of zijn ze in jullie landje ook goedkoop die sr's?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
De 4300 is 475,= euro bij eurohopper. De 5300 is 625.
Via guenstiger.de kwam ik voor de 5300 op de prijs van 713 euro. Dus niet alle duitsers zijn goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

thx Scarp ..
misschien nog een interessant vraagje .. op ebay duitsland zie ik vaak Marantz SR-4300's die tegen 375 - 400 € verkocht worden .. nieuw ! altijd van verkopers met een heel hoge quotering en meestal hun eigen winkel .. is dat een beetje te vertrouwen?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Geweldige ondertitel heb je trouwens... BCC zeker? :P
Tja, ik heb het niet zo op ebay. Vertrouw het niet altijd. Alhoewel markplaats.nl me nog erger lijkt.
Maar goed, als de verhalen in orde zijn kan je het risico nemen. Dan heb je 'm een stuk goedkoper, alhoewel transport uit duitsland meestal ook niet echt goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

BCC? :p
anyway , transport zou geen probleem zijn , in de krokus een uitstapje naar duitsland kan geen kwaad , firmawagen van de ouders , benzine kost dan lekker niets ;)

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...3311485853&category=26840
Kijk die bvb , loopt binnen paar uurtjes af , staat op 366 € .. niet dat ik die ga kopen , maar ziet er toch betrouwbaar uit :)

[ Voor 38% gewijzigd door TomSwinnen op 17-02-2003 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 6300 heeft een adviesprijs van 899 euro.

Ik zou toch de 5300 ook in overweging nemen, de 4300 heeft nl. geen 6.1 input (SACD e.d.) en dat is toch wel altijd handig voor de toekomst. Tenzij je binnen een half jaar natuurlijk een nieuwe wil kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:28
Ik ben dus een tijdje aan het sparen geweest en ik ga zeer binnenkort een heuse Home Cinema aanschaffen ;) De breedbeeld TV is al besloten, die keuze staat zo goed als vast. Ik twijfel alleen nog een beetje over de DVD speler + boxen. Mijn oog is gevallen op de JVC TH-A75R. En dan vooral vanwege het feit dat ie 6.1 heeft (en dus ook 6 boxen + een subwoofer). Eigenlijk koop ik de set puur voor de films, en ik zal er heus wel eens een CD'tje op draaien zoals Sensation oid. Maar de hoofdzaak is films.

Heeft iemand ervaring met dit setje? Is het goed genoeg om een lekkere sound te geven met films? Geluid bij films vind ik best belangrijk en dan vooral de diepe bass :)

specs:
Ondersteunde systemen: DVD-Video, CD, SVCD/VCD, CD-R/RW, MP3 (CD-R/RW), Digitale foto’s (JPEG op CD-R/RW)
Voor/Surround/Midden/Achter: 6 x 30 W, 4 ohm bij 1 kHz en 10% THD; Subwoofer: 140 W, 4 ohm bij 100 Hz en 10% THD
Dolby Digital Surround EX/DTS-ES Extended Surround/Dolby Pro Logic II decoder ingebouwd
DAP: THEATER/HALL/LIVE CLUB/PAVILION/DANCE CLUB/ALL CH STEREO
Compacte centrale eenheid (70 mm hoog) met 7 ingebouwde versterkers
Ultra-high-performance 1-chips AV decoder met Adaptive Geometrical Chroma Mapping
10-bits/54 MHz video D/A converter
20 cm basreflex subwoofer
Afstandsbediening voor diverse TV-merken en JVC videorecorders
Doe ik hier een goede koop mee? Mijn breedbeeld TV wordt ook een JVC dus het zou wel mooi zijn als er ook een JVC setje onder komt te staan :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Als het maar bas heeft...

Zal best goed zijn... maar qua HT setjes is JVC zeker niet de king. Pioneer en Sony zijn daar toch wat beter in. Maar als jij het belangrijk vindt om alles van een merk te hebben...

Zelf heb ik inmiddels Arcam, Marantz, Pioneer en Sony staan. Daar komt binnenkort JVC (TV) en Philips (DVD) bij. Ik heb liever dat het matched qua geluid en beeld dan qua looks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:28
Nou ja, het hoeft ook niet perse hetzelfde merk te zijn, maar het staat wel strak natuurlijk (inclusief het bijpassende meubel) Ik vraag me alleen af of de 6.1 setjes (en dan in het bijzonder deze) goed geluid geven bij films. Muziek CD's dat kan me niet zoveel schelen, al zal ik heus af en toe wel een CD draaien, maar zoals ik al zei is dat niet de hoofdzaak.

Ik ben benieuwd of die ene extra box, ook dat stukje _extra_ beleving geeft tijdens een film, en of deze set genoeg vermogen en kwaliteit heeft om mij thuis een lekker bioscoopgevoel te geven.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het overgrote deel van de DVD's is nog altijd maar voorzien van DD of DTS, dus maar 5.1 geluid, dus die 6de speaker wordt bijna nooit gebruikt. Maar ik heb zelf ook een 6.1 systeem, zonder die 6de speaker aangesloten, omdat het toch altijd handig is als je het al op je systeem hebt zitten moest het ooit meer gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
s_roubos schreef op 18 February 2003 @ 00:21:

Zal best goed zijn... maar qua HT setjes is JVC zeker niet de king. Pioneer en Sony zijn daar toch wat beter in. Maar als jij het belangrijk vindt om alles van een merk te hebben...

Zelf heb ik inmiddels Arcam, Marantz, Pioneer en Sony staan. Daar komt binnenkort JVC (TV) en Philips (DVD) bij. Ik heb liever dat het matched qua geluid en beeld dan qua looks ;)
Ga je toch een Philips DVD speler kopen? Ik dacht dat je dat niet wilde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

s_roubos schreef op 18 februari 2003 @ 00:21:

Qua muziek kan je Sony ook beter links laten liggen; klinkt heel blikkerig en hoge tonen hebben ze nooit van gehoord.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 18 februari 2003 @ 10:21:
[...]

Qua muziek kan je Sony ook beter links laten liggen; klinkt heel blikkerig en hoge tonen hebben ze nooit van gehoord.
Als je nou gewoon alle HT setjes met die infinieure melkpakjes links laat liggen voor muziek.

Heb namelijk nog geen enkel setje gehoord dat een beetje in de buurt komt van 2 normale hifi speakers, zij het boekenplank of zuilen.

Niet aan de muziekliefhebber besteed dus, HT setjes. Voor films heb ik er mindere klachten over, meestal is de sub wel redelijk en dat valt toch het meeste op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ga je toch een Philips DVD speler kopen? Ik dacht dat je dat niet wilde
Scherp opgemerkt :) Zoals in een andere thread al gepost ben ik bekeerd. Ik heb de 963SA eens kunnen testen, en ik was erg onder de indruk. Het feit dat het behalve de Marantz DV4300 de enige betaalbare PAL PS speler is telt toch ook zwaar. Zaterdag (als hij binnen is) ga ik hem testen met de JVC HV32D25 progressive scan TV, en als hij die test doorstaat zal ik toch voor het eerst in 15 jaar met een Philips product naar huis gaan :)
Als je nou gewoon alle HT setjes met die infinieure melkpakjes links laat liggen voor muziek.

Heb namelijk nog geen enkel setje gehoord dat een beetje in de buurt komt van 2 normale hifi speakers, zij het boekenplank of zuilen.
Helemaal eens. Mijn favoriet nog steeds: B&W DM303s met LCR3 center en b.v. Denon 1803. Niet zo heel veel duurder en 10 keer beter geluid. Later nog een ASW300 eventueel erbij, klaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-02-2003 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit dat het behalve de Marantz DV4300 de enige betaalbare PAL PS speler is telt toch ook zwaar.
Er is ook nog de Harman Kardon DV25 met PS NTSC/PAL ... maar ivm met de Philips mis je dan SACD en cd upsampling :/

Ik heb zelf de Philips DVD963SA staan en kan hem van harte aanraden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 19:05:
[...]

De foto's zijn gemaakt vanuit de keuken, dus de koelkast is niet veel verder weg dan 2 m... :)
Pics! :p Kzou btw wel meer pics willen zien ... zooo bruut :)

Hoeveel heeft het je in totaal gekost denk je? Of wil je da liever voor jezelf houden? ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Matthijs op 18-02-2003 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Laatst online: 02-09 09:09
EvilTuinHekje schreef op 18 February 2003 @ 16:54:
[...]

Hoeveel heeft het je in totaal gekost denk je? Of wil je da liever voor jezelf houden? ;)
Dat gaat ie niet vertellen, is al meermalen gevraagd.

Lees alsjeblieft het hele topic als je zulke voor de hand liggende vragen gaat stellen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
JT schreef op 18 februari 2003 @ 10:21:
[...]

Als je HT setjes bedoeld ja, maar dat geld voor alle HT setjes zoals al eerder terecht werd opgemerkt.

Maar ik kan je verzekeren, dat mijn oude sony ES cd speler / versterker wel hoge tonen had, en lage, etc. Die klinken errug goed. Maar ja, de sony ES serie is ook van veel betere klasse dan de "normale" series van sony, en ja ook veel beter dan de Q series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
twopack schreef op 18 februari 2003 @ 17:07:
[...]

Dat gaat ie niet vertellen, is al meermalen gevraagd.

Lees alsjeblieft het hele topic als je zulke voor de hand liggende vragen gaat stellen.
Kom hei rniet zo vaak, en heb tot pagina 27 terug gelezen .. eh .. ja zeker niet tegengekomen ;x Foutje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:43

elsinga

=8-)

Oef... alle 32 pagina's doorgelezen en een hoop geleerd. Maar niet gevonden wat ik zocht. ;)

Dus mijn vraag:
Ik denk eraan om ook in de HT te duiken, heb nu een Philips 100Hz breedbeeld TV, die prima bevalt, en een JBL ESC550 analoog Dolby Prologic setje (IIRC 5x35W plus 80W sub).

Als vervanging denk ik aan een Kenwood KRF-X9060D:
Key features

2002 New generation stylish flat fascia design & easy unit operation
Home THX Select-certified with THX Surround EX 7.1-channel reproduction
Latest Dolby Digital EX multi-channel decoding (6.1~7.1 ch)
Dolby Digital and Dolby Surround Pro Logic II 5.1-ch. decoding
DTS and DTS-ES multi-channel decoding
Newest SRS Labs Circle Surround II 6.1-ch. decoding
Speaker EQ and Active EQ function & SRS TruBass technology
Linear TRAITransistors discrete high-current power amplifier circuitry
6-channel power amplifiers built-in with possibility to drive the Surround Back or subwoofer speaker
Surround Output Power: 100W x 6
All A/V brands preset/learning type IR. remote with LCD & Joystick (RC-R0815)

DTS-ES 6.1-ch. decoding : DTS/DTS-ES Discrete/DTS-ES Matrix & DTS Neo:6
7.1-channel independent speaker level control adjustment
Top quality 32-bit precision DSP chip "Melody 32 SonicSpace" by Analog Devices ensures faithful audio signals reproduction and top-class signal purity
High resolution 32-bit D/A and A/D conversion Codec
High quality Audio 96-kHz/24-bit reproduction possibility (DVD)
5 DSP listening modes
Surround output power: 100W x 6 (L, C, R, SL, SR, SB/Subwoofer)
Stereo output power DIN: 100W x 2 (6 ohm, 0.7%THD)
Full Automatic Digital/Analogue source input detection & selection
Dual-room capability (1 source selection)
4 Digital in/out: Optical (2 in/1out), Coax. (2 in)
Component Video capability (2 in/1out)
S-Video capability (5 in/2 out); Composite Video (5 in/2 out) incl. Front AUX
Front-panel A/V input with S-Video
Phono MM input; 6-channel analogue input for DVD-Audio reproduction
8-channel pre-output (L/C/R/SW/SL/SR/SBL/SBR)
Digital AM/FM RDS tuner, 40 pre-sets
ALL speaker terminals banana-plug type compatible
Solid chassis construction; Aluminium front panel design
Low stand-by power consumption; 2 AC outlets
Dimensions WxHxD: 440 mm x 159 mm x 391 mm

Deze recevier komt er in de diverse tests in engeland en duitsland erg goed vanaf, zeker voor zijn 525 duro's (in duitsland). Geluid wordt als warm omschreven.

Daarnaast een Kenwood 3050 of 4050 DVD speler (doet ook MP3) en past er denk ik prima bij.

Hiernaast moeten er dan ook speakers komen en ik denk aan een Tannoy setje (2x mX2-M voor FR+FL, 4x mXR-M voor SR+SR+BR+BL, 1xmXC-M voor SF en 1x mX-SUB10M). Als de WAF het toelaat wellicht de mX4-M voor FL+FR, maar dat lukt waarschijnlijk niet. :/ Ook deze speakers worden als warm omschreven.

Nu heb ik deze combinatie niet kunnen beluisteren... nog geen tijd gehad. Wel heb ik me de klere gezocht op internet (met name de HT fora) om info, maar niks gevonden hierover.

Concreet wat ik me afvraag:
- is dit een leuk setje? Of is er in dezelfde prijsklasse beter te koop? Vanwege de WAF is zwart de enige optie voor de apparatuur, de speakers kunnen in zwart of beuken/kersen. Zilver of andere metaaltinten is geen optie...
- doen deze speakers het goed voor zowel HT als muziek?

Weet iemand een zaak in noord NL waar ik deze combi zou kunnen beluisteren?

[ Voor 3% gewijzigd door elsinga op 19-02-2003 14:57 ]

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
EvilTuinHekje schreef op 18 February 2003 @ 16:54:
[...]

Inmiddels heeft ie een andere projector.... een Barco Cine 8. D'r zijn wel mooie foto's van het ophangen en het ophang mechanisme. Geweldig ding die Barco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Ik wil mijn rearspeakers ophangen met Vogel's VLB200 stands. Iemand ervaring met deze dingen?

• Dr. Strangelove
Ik wil mijn rearspeakers ophangen met Vogel's VLB200 stands. Iemand ervaring met deze dingen?
Kijk hier maar eens:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
-> edit: op verzoek naar onderstaande topic :)

[ Voor 94% gewijzigd door Tele op 21-02-2003 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:11
Tele, gelieve je vraag even hier neer te zetten (mag je best kicken), speciaal topic voor cheap-ass dvd spelers ;) [rml][ dvd-speler] elcheapo (<€100) dvd spelers[/rml]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Vandaag is de grote klusdag hier. Omdat ik mijn standaard ls kabels, die tijdelijk gewoon over de grond lagen, ga vervangen door platte VLS kabels heb ik wat kabelgoten aangeschaft om de boel mooi via de muur en het plafond weg te werken. Ik heb een rol van 29 meter maar ik denk nu dat ik misschien nog te weinig heb. Hierdoor onstaat bij mij nu de vraag:

Uiteraard worden mijn fronts voorzien van de VLS. Maar nu. Zijn mijn rears ook gevoelig voor het verschil in kabelkwaliteit? Ja, dat denk ik wel zeker (immers zijn mijn rears gewoon frontspeakers die ik als rear gebruik. Maar dan de center en de sub. Welke van de twee zou je van de goeie kabel voorzien als je zou moeten kiezen? Ik denk de center, vanwege het bereik dat er doorheen gaat. Dat lijkt mij gevoeliger dan de lage tonen die een sub uitspuugt. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Alle kabels zijn belangrijk stef. Zowel de fronts als de rears.
Ik heb zelf standaard VLS 4 mm^2 voor de front en center en 2.5 mm^2 voor de rear en side surrounds. Voor de sub heb ik een oehlbach subwoofer interlink.

Probeer voor de sub maar eens een standaard cinch kabeltje en dan eens een redelijke subwoofer kabel, dat is echt een gigantisch verschil. Die eerste was erg geknepen en het detail uit de sub was niet merkbaar. Nu is het een stuk beter.

Kabels moet je altijd relatief zien tov je systeem, dus ga geen speaker kabels gebruiken die duurder zijn dan je speakers :)

Ik weet niet welke VLS kabels je hebt gekocht, maar overweeg om die rol eerst voor je surrounds te gebruiken, dan kijken wat je over hebt. Eventueel dan je center ermee bekabelen en dan voor je fronts nieuwe erbij te kopen (eventueel net een type duurder omdat je fronts toch het meeste aan moeten (als je veel stereo nog luistert bv)).

[ Voor 23% gewijzigd door Scarp op 22-02-2003 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ff schopjeuh !

Tijd voor mijn technics cdspeler van 20 € buiten te schoppen ( figuurlijk ;) ) ..
Omdat ik grote fan van marantz ben dacht ik dus een marantz cdspelertje te kopen ..
Heb verschillende op het oog ( allemaal tweedehands wel , nieuw kan ik me nét niet veroorloven :) ) :
Marantz CD60 ( eventueel hier of staat nog andere plaatsen te koop )

http://markt.hifi.nl/cgi-...&session=3e5ba1132e3e4230

Marantz CD67 SE :
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...3313239983&category=27784

Marantz CD6000 :
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...3313370425&category=27784

Anders iemand nog voorstellen / links naar advertenties .. ?
Liefst in België dan natuurlijk ..

Prijs mag zo rond 150 € liggen exclu. verzending/levering ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf zou ik dan kiezen tussen de CD-6000 (heb zelf de 5000 en ben uiterst tevreden). De cd67 SE is ook een leuke speler, maar al redelijk veroudert. En als je iets meer uptodate techniek wilt is de 6000 perfect.

Kijk ook eens naar de CD-5000 als die leverbaar is. Zelf raadt ik de CD-4000 die er ook is af, deze heeft namelijk geen mogelijkheid tot digitaal aansluiten op je versterker. Daarnaast heel belangrijk is de afspeel mogelijkheden van CD-R en CD-RW ik vraag me af hoe dat is op die oudere marantz series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ik ga eens luisteren bij iemand hier in België die die Cd-60 ook heeft .. als hij goed klinkt , neem ik hem , die lijkt me wel goed .. en anders wordt et de 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Weer een vraagje .. zo een DAC , wat is dat eigenlijk .. heb de termenlijst in de FAQ bekeken , Digital Analogue Convertor ... euhm , iets dat een digitaal output omzet naar analoog ? Waarvoor dient zo iets en wat is het effect op het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:29

JWO

TomSwinnen schreef op 26 February 2003 @ 17:46:
Weer een vraagje .. zo een DAC , wat is dat eigenlijk .. heb de termenlijst in de FAQ bekeken , Digital Analogue Convertor ... euhm , iets dat een digitaal output omzet naar analoog ? Waarvoor dient zo iets en wat is het effect op het geluid?
die dingen zitten in cd/dvd spelers, nu zijn er ook zogenaamde loopwerken te krijgen, das ong. een cdspeler zonder dac, dus daar moet nog een dac op aan gesloten worden...

correct me if i'm wrong...

voordeel: gescheiden componenten, die geen invloed op elkaar hebben

ong net zoiets als gescheiden voor en eindversterker..

of het beter klinkt ? ik heb geen idee ik heb zoiets nog nooit beluisterd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe een vraagstukje tussendoor.... zou er nog een markt zijn voor 2 Jamo speakers ? Het gaat om 200 watt boxen, uit de proffessional serie, voor het laatst gemaakt in 1993.
Iemand enig idee wat ze kunnen opbrengen (of waar de kopers te vinden zijn...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het als je een digitale bron aan wilt sluiten op een analoge versterker bijvoorbeeld en natuurlijk andersom, er schijnt veel verschil tussen DAC's te zitten heb ik gehoord, zelf weet ik er niks van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:29

JWO

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 19:41:
Effe een vraagstukje tussendoor.... zou er nog een markt zijn voor 2 Jamo speakers ? Het gaat om 200 watt boxen, uit de proffessional serie, voor het laatst gemaakt in 1993.
Iemand enig idee wat ze kunnen opbrengen (of waar de kopers te vinden zijn...)?
prijs geen idee,

maar op marktplaats.nl kun je ze vast wel kwijt..
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.